HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Újabb milliárdok állambácsinak

2014.07.10. 14:11 Tcomment

Címkék: podcast rendszám robogó 127 égéstér

Egyelőre nem tudják, hogyan, csak azt, hogy kell. Kíváncsian várjuk, nem lesz egyszerű.

Az Égéstér 127. adásának kommentposztja.

Direklink a letöltéshez.

Kapcsolódó anyagunk: Erdélyi Péter (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete) levele, a robogók rendszámozásáról.

 

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr806497021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HummeRC 2014.07.10. 15:24:16

A műsort még nem hallgattam meg, most töltöm, de a levelet elolvastam és véleményem szerint jó ötlet a robogók rendszámozása. Viszont én visszamenőlegesség tenném az új törvényt (ez manapság nem okozhat gondot a jogalkotóknak...), mivel nem látom értelmét, hogy az új robogók rendszámosak legyenek, míg a régiek nem. Mi alapján számít réginek? Nem lehetne ellenőrizni. Ha nem lenne visszamenőleges, akkor minden robogót a bevezetés előtti héten adnának el, még évek múlva is. Leleményes a magyar.

Leadfoot 2014.07.10. 16:00:49

A Roomster jól néz ki? Nem keveritek valamivel? A Yaris Verso szelleme kísért, ha meglátom.

Leadfoot 2014.07.10. 16:08:00

A lízing már csak azért sem autóvásárlás, mert - ha jól tudom - nem kerül a nevedre a kocsi, csak üzembentartója leszel a futamidő végéig.

Leadfoot 2014.07.10. 17:02:37

Bemondásos alapon menne a rendszámozás papírok hiányában?
És azt hogy? Odaviszek egy 125-ös robogót, bemondom, hogy 50-es, kapok rá 50-es papírokat, és onnantól fogva az a 125-ös papíron élete végéig 50-es? Nem mindegy, már csak jogsi szempontjából sem.
De akár 180-ast is lehetne mondani. Arra már a "B125" jogsi se jó.

Jarics 2014.07.10. 17:02:57

@Leadfoot: Az operatív lízing esetében így van, a pénzügyi lízing esetében a te nevedre kerül a kocsi és te is számolod el az áfát, amortizációt.

Jarics 2014.07.10. 17:04:56

Szicíliai nyaralást így oldottuk meg anno: Malévvel és Alitaliával, (még csak nem is fapadossal) mentünk ki és béreltünk autót. Egy Micrával jártuk be a szigetet és fantasztikus volt. Simán megérte.

Jarics 2014.07.10. 17:06:00

A Dömsödit hívjátok már be, hogy beszéljen a Magyar Közlekedési Hatóság és az Autóklub viselt dolgaival. Akár még úgy is, hogy a hangját eltorzítjátok a későbbi felismerhetőség elkerülése érdekében. :-)

Leadfoot 2014.07.10. 17:11:14

@Jarics: Én most egy hónapja béreltem életemben először autót, de már januárban lefoglaltam. Szeretek felkészült lenni, nagyon alaposan körbejártam a kérdést, és arra jutottam, hogy:
1. Nagy, jónevű cégnél kell bérelni.
2. Nem közvetítőn keresztül.
Így se garantált a szopásmentesség, de igencsak lecsökken az esélye. És persze drágább, de egyrészt ha az ember kicsit nézelődik, így is talál jó ajánlatokat, másrészt ha viszik a 7-900 eurós letétet, akkor már rögtön nem olyan jó a biznisz.

A mostani bérlésnél is volt egy kis gikszer (túl nagy letétet akartak, nem ebben állapodtunk meg), és ha közvetítőn keresztül foglalom, simán elhajtanak, mert nem velük szerződtem.

jürgen baromartz 2014.07.10. 17:23:19

@HummeRC: a "visszamenőlegesség" nem igazán ezt jelenti a jogban. és teljesen logikus, hogy ha rendszámoztatni akarják a robogókat, akkor a régiek is kapnak rendszámot, ez így volna rendben.

én amúgy támogatom az ötletet (a tolvajok miatt elsősorban), csak azt remélem nagyon, hogy a senkiházi törvényalkotók nem megint csak a lehúzás lehetőségét látják a dologban.

(egyébként, zárójelben: azt mindig elfelejtitek hozzátenni, hogy ez a - rendszámos - robogók drágulásához is fog vezetni a régi rendszerhez képest, szerintem ezt is bele kellene venni a képletbe.)

Jarics 2014.07.10. 17:27:40

@Leadfoot: Egy hétre kb 60 eFt volt és az volt a szerencsénk, hogy egy olyan autót kaptunk, amelyen 31 ezer kilométer ellenére 9 helyen volt megjelölve az állapotfelmérő lapon a sérülés. A tükröt meghúztam, de mivel az már átvételkor sérült volt, nem lett csökkentve a letétem.

GERI87 2014.07.10. 17:41:57

-"mér...a rendszámot áttenni bűncselekmény?"

-"mér...a robogóval csak 40-el lehet menni?"

stb.

Winkler basszus olyanokat tud kérdezni, csodálkozni mintha nem minimum 10 éve lenne autós újságíró, hanem egy fogalmatlan háziasszony....elképesztő mikre "jön rá" egy adás alatt.

Pestá:
"persze hát faluhelyen mindenki ezt csinálja"

ja meg basszák a birkát...jaj istenem hol élnek ezek?

GERI87 2014.07.10. 17:51:56

@Leadfoot:

"Bemondásos alapon menne a rendszámozás papírok hiányában?"

Fene tudja, annak utána tudnak nézni hogy lopott e (be van e jelentve hogy ellopták), kinek a nevén volt az adott vázszámú, motorszámú jármű eddig stb.

Mert ugye lehet hogy nincs forgalmi, rendszám egy smkp-n de a biztosításhoz motorszám, vázszám kell és annak olvashatónak kell lennie, nem beszélve a gyári plakettról!

Ezek ellenőrizhetőek.

"Odaviszek egy 125-ös robogót, bemondom, hogy 50-es, kapok rá 50-es papírokat"

Nem.
Műszaki ellenőrzésre viszed:
Ha négyütemű eleve gyanús, még különösebb jártasság sem kell hozzá.
Megnézik a blokkot és ha necces (meg amúgy is kéne) furatot, löketet mérnek.
Akkor tiszta lesz hogy mekkora.

Rendszám egy tízes, regisztráció, műszaki ellenőrzés...lesz ez az egész 30 ezer is.
Már ha valóban lesz és nem csak egy gumicsont már megint, hogy ne a mocskos(abb) politikával foglalkozz addig se.

jk88 2014.07.10. 17:55:14

A roomster mióta néz ki jól? Octavia alatt az összes skoda borzalom, nem szabad őker 10 másodpercnél tovább nézni, mert szemrákot kap az ember.

vadasz27 2014.07.10. 18:09:55

Tisztelt Tc,tisztelt közösség. Az ügyben kellene lépéseket tenni,hogy a biztosítás a rendszámra nem a konkrét járműre legyen megkötve. Ha jól tudom Svájcban illetve Ausztriában is ilyen a rendszer!

dgt_ 2014.07.10. 18:29:49

@jk88: szemrák... lol, ezen hangosan felnevettem, köszi. :D

ommm 2014.07.10. 19:53:20

@GERI87: vidéki vagyok. nem kell bemutatni. ezt csinálják.

holnapzh 2014.07.10. 19:57:15

ellenőrzi a rendőr a köteletőbiztosítást

nekem már volt gebaszom ebből, mert utalom az összeget és nincs róla igazolás,

GERI87 2014.07.10. 20:23:38

@ommm:

Szlovákiában:)
Sok mindent hallani, de ezt konkrétan nem.

r1attee13 2014.07.10. 20:31:07

Pista a végén megmondta! Tippmixet adtál fel legalább :-D

pajerich 2014.07.10. 20:51:52

Próbáljátok meg Petyát elhívni egy műsorba, hátha. Szerintem érdekes lenne. totalcar.hu/magazin/technika/2014/06/20/magyar_navi_mar_a_ferrarikban_is/

ommm 2014.07.10. 21:02:03

@r1attee13: nem, a fenébe, pedig hosszú percekig álltam a fogadóiroda előtt, zsebemben negyvenezer forinttal. de nyúl voltam.

gigabursch 2014.07.10. 21:29:54

Az a rendőri szerv a REBISZ volt, amire gondoltok, annak jelenlegi jogutódja a TEK.

Rendszámot minden robogóra. Támogatom.

gigabursch 2014.07.10. 21:30:37

@Jarics:
Jajj ne! Az az ember még beszélni sem tud.

gigabursch 2014.07.10. 21:59:26

Még anno a 90-es években készült Mario Cipollini készült valamelyik versenyre, és a trafi lekapta őt 76 kmph-val egy 30-as táblánál. PErsze az olasz rendőrség ügyet csinált belőle, amiből ügyet csinált a Saeco, amiből ügyet csinált a sajtó, majd a teljes olasz közvélemény.
Mario meg röhögött két hétig...

gigabursch 2014.07.10. 22:13:29

Neve alapján az Ennstal az Enns folyó partján van. S ha átmentek a másik partjára, akkor már túl lesztek az Óperencián.
Amúgy a Duna jobbparti mellékfolyója, ha jól emlékszem vele szemben van Dachau.

gigabursch 2014.07.10. 22:15:40

@gigabursch:
LFS magamnak. A másik van a torkolatával szemben. Mauthausen. Egykutya...

Jarics 2014.07.10. 22:30:48

@gigabursch: :-) Bezzeg a hivatásos rettegők tudják...:-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.11. 00:34:45

agyonszigoritani mindent, ez a jo ut?

Nem talan eleve a lopasokat kene visszaszoritani?

Ha lopni fogjak a hutoszekrenyeket akkor azokra is kell majd rendszam?

guszti 2014.07.11. 00:39:25

A finanszírozásos trükközésért teljesen oké hogy csesztetik a Citroent, persze az is, hogy tulképp minden kereskedőt meg lehetne találni ezzel. És nem is most kezdődött, én vagy 10 éve jártam végig szüleimmel pár Miskolc környéki kereskedést, több helyen nyomták az akkor 200ezres beszámítási akciót (bármilyen roncsot le lehetett adni ennyiért.) Emlékszem arra a pontra amikor elszakadt a cérna és beszóltam az értékesítőnek hogy fogja már be egy kicsit, ha már az érdemi információt nem mondja el, csak löki a sales sódert, akkor legalább had olvassam el az apró betűt. Amiből aztán hamar kiderült, hogy a beszámítást a Lombard fizeti, kis számolgatással az is kijött, hogy azért a 2 kilóért a futamidő végére 400ezerrel fogsz többet kifizetni.
A konstrukció a maga nemében zseniális volt, akkoriban 10-20% kezdőkkel el lehetett hozni egy milla körüli autót, aminek az önrészét ki lehetett váltani ezzel a beszámítással, azaz egy fillér nélkül át lehetett ülni a rozsdás skodából egy használható swiftbe, fabiába vagy astrába. Ettől érte meg a vevőnek egy amúgy tök előnytelen konstrukcióba belemenni, persze 10ből 1 ha kiszámolta, mennyire jár rosszul.
De nem ez volt az egyetlen trükk, a listaárak is érdekesek tudtak lenni, ugyanaz a fehér fabia, mondjuk egy ködlámpa különbséggel 4 kilóval olcsóbb volt, ha finanszírozva vetted. Egyiket elnevezték mondjuk "sun" felszereltségnek 2.7M-ért, másikat "moon"-nak 2.3ért, csak finanszírozással. (Utóbbiban volt az extra ködlámpa, minden más tök ugyanaz.) Magyarul a finanszírozott autók jutalékából annyit kerestek, hogy saját hasznot alsó hangon nem raktak az autóra, de simán eladtak párat nettó veszteséggel akár, csak kreatívan kellett lekönyvelni.
És ez így ment vagy 10 évig, néha rászigorítottak (kötelező THM feltüntetés, stb.), amire a kereskedők és bankok újabb ötletekkel rukkoltak alő, csak hogy ráhúzzák a (természeténél fogva rövidlátó) ügyfelet a túlárazott hitelre. Aztán jött 2008 és az egész a fejünkre borult.
Persze, sáros a GVH is meg a többi hatóság és felügyelet is, léphettek volna hamarabb és keményebben, de vitathatatlan, hogy ennek a hatékony kerbank-autókereskedő kartellnek nagyon komoly érdemei vannak a lakosság eszetlen elúsztatásában. Annak amit éveken keresztül csináltak, primér célja volt az autó és a finanszírozás költségeinek marketingcélú torzítása, azaz az ügyfél megtévesztése. 40 misi alsó hangon kijárna mindnek, pedig fidesz rajongó sem vagyok (nagyon nem) mielőtt még megkapnám.

guszti 2014.07.11. 01:54:14

Villanybicaj az elég tág kategória. Ja, van az 50-100e közti barkácsáruházas, egy 60-70kilós néni el is tud menni vele bevásárolni, hatótáv valóban 5-10-15 km, végsebesség ugyanennyi/óra, az ólomaksi meg max. 500 feltöltést bír (a nagyon olcsó még annyit se). A használható verzió már lítiumakkus, abból közel egy kiló egy 36V/10Ah-s pakk, a motor tényleg leadja a 300W-ot, rásegítős üzemmódban már tényleg elmegy akár 30-50 km-t, felmegy kisebb emelkedőkön, de ez már inkább a 200e+ árkatgória. Aztán van a Magic Pie és hasonlók, 2wd csodák, na azok mennek negyvennel fel a Margit hídra, merthogy megugorják akár az 1kW-ot, mondjuk 70Nm-rel, vagyis jogilag is SMKP kategória. Ami rendben is lenne, ekkora krafthoz kelljen tényleg bukó meg jogsi. Meg ez már inkább 300e+, vagyis egy nem olyan szar robogó ára, aminek fele az aksi. Fogyasztása viszont gyakorlatilag nulla, kb olyan, mintha előre az akku árában benne lenne az üzemanyagköltség. Kár hogy úgy 60ezer km alatt térülne meg, ami alsó hangon 2 robogó élettartama.
Persze, Shanghaiban olcsóbb sokkal, naná, ott gyártják.

gigabursch 2014.07.11. 09:16:56

@Jarics:
Azok biztosan.

Ezek szerint nem vagyok hivatásos. Megynugodtam.

Bár most már mindenki rám mondhatja, hogy: AMATŐR!
:-))))))

gigabursch 2014.07.11. 09:41:28

@visszakettopadlogaz:
Az mindenképp szükséges, hogy a lopásokat illetően az Árpádok alatt is működő és a múlt század nagyjából közepéig feálló rendszer szerint kezeljék, bár az utolsó száz évben ez sokat puhult, mert megszűnt a végtag levágás a lopásért, a nyelv kitépés a hazudozásért (túl nyelv nem maradna az országgyűlésben), kerékbetörés, és természetesen hazaárulásért a felnégyelés, vagy lovakkal történő szétszakítás. Ezt pl előszeretettel alkalmaznám drogdílereken, de épp a szodómia reklámozóin is. Nevelésképpen.
Talán célszerű lenne ismételten ezeket életbe léptetni.
Egy biztos. Lenne hatása.

BTO11 2014.07.11. 09:46:10

nyomogombos inditas???
D:)))))))

néhai opel asconámba ki volt kopva a gyujtáskapcsoló ezen funkciója ,ez volt áthidalva olyan nyomogombalmint anno a leszálás jelző a buszokban,most meg a vejem disel ford escortjában ilyen az öninditózás.
Visszatérve a GM ezen problémájára ,menjenek a picsába.
A buzi amcsik is menjenek a picsába slusszkulcson nem kéne bazi kulcsomot hordani.

BTO11 2014.07.11. 09:47:47

@gigabursch:
hiradó katona voltál?
LFS= lófasz a seggedbe rövidités távirász nyelven.
D:)))

rókafogta 2014.07.11. 09:56:17

@jürgen baromartz: Bedig nyugodj bele arról szól!

rókafogta 2014.07.11. 09:59:09

@GERI87: Szólhatna már valaki apolitikusoknak hogy foltozzák már be a zsebüket mert ha nép foltozza be akkor egyenként lesznek oda varva a folthoz.

Captain Caveman 2014.07.11. 10:50:28

@BTO11: Legyenek Fényes Sikerei kohásznyelven

Captain Caveman 2014.07.11. 10:57:11

A biciklis rendszámon múltkor már én is el kezdtem gondolkodni. Pedig heti 5 napból 4-en biciklivel járok munkába (de lehet, hogy épp ezért...)

Mamagaio 2014.07.11. 11:59:34

Az a vicc, hogy 2014-ben egy EU országban még mindig nincs rendszám - pontosabban nyilvántartás - egy felelős közlekedési formán, ami a többi közlekedőre nézve nemcsak nem fair, de több mint aggályos. Ennek a baleseti felelősségre vonásával is foglalkozhatnátok, nem csak az ilyenkor "szokásos" aktuálpolitikai bullshit fárasztó mondat-töltelékeivel.

ZD: Brüsszelben nemcsak kevesebb a házhoz szállítás, de oltári drága is (€10 csak a delivery fee). Cserébe sokkal többet keresnek (az EU dolgozók meg adómentesen)

GERI87 2014.07.11. 14:49:49

@rókafogta:

Olvastam nemrég egy blogban összehasonlítást az örményországi közállapotok és a magyar viszonyok között, miszerint náluk már 20 éve az van ami nálunk most kezdődik.
Szerintem ez reális út, ezek alapján meg nem lesz elüldözve, bevarrva senki sajnos.

annyit.blog.hu/2013/06/13/a_magyar_jovo_megtekintheto_ormenyorszagban

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.11. 15:17:28

A rendszám majd megvéd a lopástól. Aha. Mert autót se lopnak, vagy ha mégis, mind megtalálják, ugye. 10% körül tényleg felderítik ezeket a bűnügyeket, ez a 10% is kizárólag arról szól, hogy a tulaj, vagy valamelyik szemfüles civil kiszúrja a pihentetett vasat, és jelzi a mélyen tisztelt bütykösöknek. Konkrétan lófaszt nem ér, csak pénzbehajtásra jó az egész.

Gyorshajtás? Talán nem egyedi eset az enyém, 90-es Keeway Focus, fénykorában talán tudta a 90 km/h-t, mára 75 (óra szerint, ez kb. 65 valós km/h) a vége, hála a hatfeles görgőszettnek, aminek köszönhetően nyugisan, kis fordulaton röcöghetek városon belül. Megbízható, olcsón fenntartható gép.

Volt eddig.

Költsek rá tízezreket? Meg százezret a B125-re? A jó büdös kurva anyjukat, azt. Amúgy is tele a tököm ezzel az egésszel. Ennyi pénzből kijön az útlevél, meg a repjegy jó messzire. A gépészetileg rendben lévő, de külsőleg lepukkant kis Keeway kvázi eladhatatlan kolonc mostantól. Köszi. Még kiélvezem rajta ezt a nyarat, aztán lelépek. Nyasgem, rohadékok!

evil. 2014.07.11. 16:24:42

Pista, faszé' sietsz mindig annyira? :D

igazi hős 2014.07.11. 16:28:48

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Szerintem tökéletesen megindokoltad, miért kell az 50 ccm alatti motorokat is regisztrálni. Miattad.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.11. 17:09:03

@igazi hős: Ezt kifejthetnéd bővebben is. Egy szabálykövető használatra, alacsony fogyasztásra "kihegyezett" robogót használok, olcsón eljutok bevásárolni, ész nélkül rohangászó gyalogosokkal terhelt zónákban, pl. iskola környékén fokozottan figyelek és lassítok, a zebránál is mindig megállok, az irányjelzőt is rutinból használom - kár, hogy ez utóbbit az autósok egy jelentős része leszarja, és úgy ötből egy ilyen balos kanyarban csakazértis kielőz a parasztja. Nyilván azért, mert én vagyok a közveszélyes.

Egyetlen bűnöm, hogy nem 50, hanem 90 köbcenti a lökettérfogat. És szerinted _miattam_ kell ellehetetleníteni a magamfajta ártalmatlan kétkerekűeket. Kérlek, szíveskedj kicsit bővebben értekezni arról, hogy mi kivetnivalót látsz abban, ahogy közlekedek! Ne fogd vissza magad.

zupa 2014.07.11. 17:15:12

Bringa es robogorendszam hollandoknal:

Ketfele rendszam van:

Kek: snoerfiets (Babetta kategoria) max 25 Km/h es nem kotelezo a sisak
Kell AM jogsi, es kotelezo biztositas.

Sarga: bromfiets (robogo kategotia) sisak kotelezo, varosban kerekpar/robogo uton max 30 Km/h, varoson kivul kerekpar/robogo uton max 30 Km/h, normal uton 45 Km/h

E-bringak:
250W alatt es ha a gep magatol 25-nel gyorsabban nem tud menni, akkor nem kell rendszam
250W es 4KW kozott, de max 25 Km/h: most meg kek rendszam, de 2017-tol sarga
250W es 4KW kozott, es max 45 Km/h:
sarga rendszam, es minden ami azzal jar

Szoval az erosebb e-bringak ugyanolyan rendszam kotelesek mint a robogok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2014.07.11. 18:58:21

A másik motorról átpakolt rendszámnál simán megáll az egyedi azonosító jel meghamisítása, ami nettó bűncselekmény, asszem az új Btk három évvel honorálja ezt a játékot maximálisan, üzletszerűen vagy bűnszövetségben 5 évig terjedő szabadságvesztéssel. Aki egy ilyennel megdől és feljelentik, az kurvára örülhet, ha felfüggesztettel+pénzbüntetéssel megússza. A lejárt forgalmival és űszaki nélkül motorzás mindenképp jobb választás, az csak szabálysértés.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.11. 20:33:59

Csinálhatnátok egy légzsákos cikket is, legalább Winkler is tudná, hogy a légzsák =/= SRS. Része egy rendszernek.
Meg hogy miért vannak különböző méretű légzsákok az amerikai és az európai autókban.
Lehetne jó kis geek ábrákat rakni bele meg minden :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.11. 21:06:58

@BTO11: R1-es radio?

- " Eredgy es kerdezd meg! " :D

@Make Valamit: "miért vannak különböző méretű légzsákok az amerikai és az európai autókban."

errol volt szo az USA TopGearben es nem jutottak dulore. Az hogy ide biztonsagosabb autokat hoznak az nyilvavalo bullshit.

@gigabursch: nem jo, akkor a TB terhek megnonenek, lennenek megyek ( borsodabauj, heves, baranya ) ahol a lakossag 75% a kez nelkul elne :D

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.11. 22:03:50

@visszakettopadlogaz: én úgy tudom az amcsi verdákban azért vannak nagyobb zsákok, mert ott kevesebben kötik be magukat.

rahsol (törölt) 2014.07.11. 22:26:06

@pajerich: Valóban érdekes lenne.
Meg lehetne kérdezni például, hogy miért fogalmaznak folyton úgy, mintha egyedül ők csinálnák az adott modellekbe a fejegységet, miközben hardvert sem tervezni, sem gyártani nem tudnak. Meg lehetne kérdezni, hogy miért hallgatják el tendenciózusan a fejlesztési partnereik neveit, mint például:
www.automobilemag.com/features/news/1406-s1nn-explains-the-porsche-918-spyder-infotainment-system/
Meg lehetne kérdezni azt, hogy mégis miből gondolja, hogy az NNG-nek, mint sokadik hegedűsnek a beszállítói láncban (ők csak navcore-t árulnak, ugyebár) bármi beleszólása lesz a gyártóknál a kezelési koncepció kialakításába.
Vagy azt, hogy mégis honnan veszi azokat az emeletes faszságokat, hogy a gyártók nem akarnak úttörők lenni, nincs tapasztalatuk az informatikai biztonság terén, és hogy bluetooth-on fel lehet törni egy autót:
index.hu/tech/2014/07/10/az_autoipar_nem_akar_uttoro_lenni/
Vagy mégis mire alapozza azt, hogy a gyártók minden szart engednek majd telepíteni az autóra, ezért az online kapcsolattal majd "borul minden". De azt is, hogy ha nagybetűkkel ki van írva, hogy "car integration", akkor miért egy 50 eurós USBs SpaceNavigatorral demóznak az autó saját kontrollere helyett :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.11. 22:28:00

@Make Valamit: hm, hat mondjuk volt ahol 2003 ota kotelezo csak a biztonsagi ov de azert a felvilagosult reszeken ( ket oceanpart es az eszaki regiok ) azert mar vagy negyven eve kotelezo. Ahogy en eszreveszem mindenki bekoti magat.

Nem hinnem hogy ez az oka, persze kizarni semmit nem lehet amig nem tudjuk biztosan az okat.

pajerich 2014.07.11. 22:38:17

@rahsol: Meg lehetne ezeket is :) Nem vagyok tájékozott a témában.

Nyílméregbéka 2014.07.11. 22:44:52

Sose tudom, hogy Winkler csak játsza a hülyét vagy tényleg ennyire nincs képben autós újságíró létére... a kötelező biztosítás témához: Kérheti a rendőr a csekket vagy igazolást a befizetésről, azt magunknál kell hordani. Ha nem csekken fizeted, akkor vagy kiküldi a biztosító az igazoló zöld cetlit, vagy emailben küldi el, és neked kell kinyomtatni (bár nekem már egyszer elfogadták rendőrök úgy is, hogy az iPhone-on mutattam az emailt).

netnepper 2014.07.12. 00:32:03

Lehet szépen oszolni, nem lesz itt semmiféle látnivaló.
Mari néni és Józsi bácsi babettájára soha nem tesz a politika rendszámot.
Ettől az öntökönrúgástól ugyanis nagyon félnek ott fent a faszfejek.

NagyG81 2014.07.12. 01:30:12

@gigabursch: nem nem
az a készenléti rendőrség volt (zsanett), abból lett a rebisz, a tek meg külön cég...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.12. 13:05:01

@visszakettopadlogaz: Nekem az volt a felvilágosult vidék, ahol lehetett 75-tel tolni :D

fda 2014.07.12. 16:51:48

@holnapzh: én is utalom kb. 15 éve, amióta csak autóm van. Attól még vagy kapsz postán papír-igazolást, vagy több biztosítónál láttam online letölthető igazolást, amit érdemes kinyomtatni és akkor nem kötekszik a rendőr.

Mondjuk el nem képzelem, hogy egy biztosítási ügyet, befizetési igazolásokat miért a közlekedési rendőr ellenőrizget. Annak a közlekedéssel kellene foglalkoznia, aki nem köt biztosítást, azt meg keressék meg más úton, ne a rendőr kapja el véletlenszerűen.

fda 2014.07.12. 16:56:56

Én azt mondom, hogy tök jó ötlet a rendszám és forgalmi minden járműre.
Motorra, kerékpárra, és például a segédmotoros kerékpárnak csúfolt négykerekű gyenge minőségű kisautókra is.
Emellett mindenképp fontos, hogy egy boltbajárós motor vagy kerékpár árának ne többszöröse, hanem töredéke legyen a szükséges hivatalos ügyintézés.

Az azért vicc lenne, ha egy 20 ezerért vett motor árát rá kellene fizetni azért, hogy "a hatóság" felvegye 5 perc munkával az adatait egy számítógépbe és erről nyomtasson egy papírfecnit. Egy kis fémtábla meg ne kerüljön már 10 ezerbe, akkor se ha a plaket kft tulaja nagy haver és már a tenyerét dörzsöli.

Scaleo 2014.07.12. 18:31:16

@rahsol: Jó, hogy ezt szóba hoztad, mert amikor ezt a legutóbbi indexes cikket olvastam, én is hüledeztem ezeken.

Nem igazán értem, mi a céljuk ezzel, hogy ilyen színben tüntetik fel a saját megrendelőiket.

qwik 2014.07.12. 22:16:45

Na majd a hulladékvas telepekre lehet tólni a sok roncs , régi kétkerekűt , mert nem lehet papírok nélkűl rendszámoztatni.
Sok ezer 50 ccm feletti gép meg pláne oda kerűl.
Lesznek bajok ebből az biztos.
Sajna tényleg rendet kell ezügyben rakni.

Rocko- 2014.07.13. 15:53:49

@Make Valamit: node öv nélkül nem nyílik a légzsák.

rahsol (törölt) 2014.07.14. 08:47:50

@Scaleo: Az első megrendelések után mintha kissé elszaladt volna a ló az önjelölt Steve Jobs-szal. Nem hinném, hogy ezzel a stílussal és ilyen szerény tudással sok új barátot szerez magának, mikor tucatszámra vannak a piacon navigációs szoftvert áruló cégek.
Tőlem persze mindenki úgy csinál hülyét magából a nyilvánosság előtt, ahogy akar, ezekben a PR-cikkekben inkább az a szomorú, hogy egy laikus ez alapján joggal számít gazdasági csodára, aztán amikor ez elmarad, jön a konteógyártás, hogy a gonosz multik megölték az ígéretes magyar startupot.
Pedig csak a helyzetet kellett volna reálisan felmérni.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.14. 11:48:48

@Rocko-: hogy Koltait idézzem, szerintem ez így ebben a formában nem igaz. Magkérdem majd a Bosch-os ismerőst hátha tudja, de szerintem ha van az ülésben is szenzor, nem csak a csatban, akkor bizony orrbavág a zsák :)

Rocko- 2014.07.14. 12:03:46

@Make Valamit: node a zsák murva nagyot csattint az orcán, öv nélkül, ezért nem is engedi kinyitni, nagyobb sérülést okozna, mint maga a baleset. :)

bandika57 2014.07.14. 17:20:30

Kösz most már tudom milyen menő volt az öreg Pandám a nyomógombjával.
A régi dízel teherautók egy része is azzal indult.
Szerintem inkább a szánalmas kategória a gombos indítás.

Rendszám segédmotorra?
Mindenre, amit motor hajt. Lásd Anglia, még az akkumulátoros kézikocsinak is van!

gigabursch 2014.07.15. 08:05:48

@BTO11:
Nem, de ismerem a rövidítést.
Persze van pár finomabb verzió is.

Amúgy a rövidítés már két évszázada is ismert leírt formában, amikor sehol se voltak híradós katonák.

gigabursch 2014.07.15. 08:08:25

@visszakettopadlogaz:
Másodiktól fej nélkül.
Oszt éljenek, ha tudnak.

Ciri 2014.07.15. 08:55:56

@Jarics:
"a pénzügyi lízing esetében a te nevedre kerül a kocsi"

Dehogy. Csak kerülhet, és csak a finanszírozás lezárása után.

Jarics 2014.07.15. 09:04:31

@Ciri: Attól tartok a Ptk legújabb módosítása elkerülte a figyelmed.:
"A pénzügyi lízingszerződés

6:409. § [Pénzügyi lízingszerződés]

Pénzügyi lízingszerződés alapján a lízingbeadó a tulajdonában álló dolog vagy jog (a továbbiakban: lízingtárgy) határozott időre történő használatba adására, a lízingbevevő a lízingtárgy átvételére és lízingdíj fizetésére köteles, ha a szerződés szerint a lízingbevevő a lízingtárgy gazdasági élettartamát elérő vagy azt meghaladó ideig való használatára, illetve - ha a használat időtartama ennél rövidebb - a szerződés megszűnésekor a lízingtárgy ellenérték nélkül vagy a szerződéskötéskori piaci értéknél jelentősen alacsonyabb áron történő megszerzésére jogosult, vagy a fizetendő lízingdíjak összege eléri vagy meghaladja a lízingtárgy szerződéskötéskori piaci értékét.
6:410. § [Nyilvántartásba-vételi kötelezettség]
(1) Ha a lízingtárgy ingatlan, a lízingbeadó köteles a lízingbeadás tényét és a lízingbevevő személyét a tulajdonjog bejegyzésével egyidejűleg az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni. Ha a lízingszerződés megkötésekor a dolog a lízingbeadó tulajdonában van, a bejegyzésre a birtokátruházásig kell, hogy sor kerüljön.
(2) Ha a lízingtárgy ingó dolog vagy jog, a lízingbeadó köteles a lízingbeadás tényét és a lízingbevevő személyét a hitelbiztosítéki nyilvántartásba bejegyezni. Ha az ingó dolog tulajdonjogát vagy a jog fennállását közhiteles nyilvántartás tanúsítja, és jogszabály a dolog vagy jog elzálogosítását a lajstromba való bejegyzéshez köti, a lízingbeadó köteles a lízingbeadás tényét és a lízingbevevő személyét a megfelelő lajstromba bejegyeztetni. Nyilvántartásba vétel hiányában a lízingbevevőtől jóhiszeműen és ellenérték fejében szerző harmadik személy
a) átruházással megszerzi az ingó dolog tulajdonjogát, illetve a jogot; és
b) a lízingbevevő rendelkezési joga hiányában is megszerzi a lízingbevevő által az ingó dolgon, illetve a jogon javára alapított zálogjogot."

Ciri 2014.07.15. 10:37:27

@Jarics:
Tökéletesen leírtad azt, amit mondtam.
Mivel nem értesz egyet?

Vupi 2014.07.15. 10:49:33

1991. évi LXXXII. tv. a gépjárműadóról.
1. § (1) A magyar hatósági rendszámtáblával ellátott gépjármű, pótkocsi, valamint Magyarország területén közlekedő, külföldön nyilvántartott tehergépjármű (a továbbiakban együtt: gépjármű) után gépjárműadót, míg a nem kizárólag magánhasználatú személygépkocsi után - a gépjárműadó fizetési kötelezettségtől függetlenül - a IV. fejezet szerinti adót (cégautóadó) kell fizetni.

(2) E törvény hatálya nem terjed ki a magyar hatósági rendszámtáblával ellátott mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a lassú jármű pótkocsijára, a négykerekű segédmotoros kerékpárra, a külön jogszabály szerinti méhesházas gépjárműre, a munkagépre, a CD, a CK, a DT, az OT és a Z betűjelű rendszámtáblával ellátott gépjárműre, valamint a külföldön nyilvántartott tehergépjárművek közül azokra, amelyek az Európai Unió valamely tagállamában vannak nyilvántartva.

Az idézett jogszabály alapján tehát csak azért volt mentes az adó alól a segédmotor, mert nem volt felrendszámozva. Ha kötelező lesz a rendszám a segédmotorra, a jelenleg hatályos gépjárműadóról szóló törvény szerint a nagymotorokhoz hasonlóan gépjárműadót is kell majd fizetni, ezt kihagyta mindenki a számításból, a fúk is. Azaz ha lesz rendszám, lesz rendszeresen fizetendő adó is, ha pedig ideiglenesen kivonják a forgalomból a járgányt, hogy télire ne kelljen adót fizetni, a kivonási díjat kell megfizetni, ami hasonló nagyságrendet képvisel, mint a féléves adó. Tehát ki van ez gondolva! :-)

Ha végig gondoljátok, akkor vége annak is, hogy a járdán, vagy mellette parkoljanak a segédmotorok, mert a közterület beazonosíthatja a rendszám alapján és bírságolhat.

A 7. § (1) bekezdése azerint az adó mértéke a 6. § (1) bekezdése szerinti adóalap után a gépjármű
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 345 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 4-7. naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 8-11. naptári évben 230 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 185 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 140 Ft/kilowatt.

románc cuvée 2014.07.15. 21:12:15

Pont az 50ccm-es mizéria miatt válok meg az - értelmes robogók kivételével - uccsó hobbi csettegőtől is. Majd papírozza az, aki szeretné.
Másik oldalról pedig örüljön minden papíros, rendszámmal rendelkező 125-250 tulaj, mert lesz bőven alkatrésznek való donor fillérkeért.

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2014.07.17. 09:10:34

Szerintem meg aki nem tud egy ilyen kis összeget egyszer kifizetni a rendszámozásért, vagy később egy robogó átírásáért, az ne is járjon vele, mert rendes karbantartásra sincs pénze.
Azzal én sem értek egyet, hogy fizetni kelljen pl. a rendszámozásokr a rtendszámon kívül bármiért is. Egy 5perces billentyűzet nyomkodást fizessenek ki a sok adóból,amit levonnak a fizetésemből. Magát a rendszámot azt kifizetem, az okés.
Az minden esetre biztos, hogy rendet kell rakni robogó ügyben. Igaz, ez nem fogja a lopásokat teljesen megszüntetni, de biztosan csökkenni fog, és lesz esély megtalálni, mert most az egyáltalán nincs.
Aki meg ötvenesél nagyobb mocival akar járni,csinálja meg az ahhoz való jogsit.
Engem apám megtanított vezetni. Mikor csináltam a jogsit, tényleg semmi újat nem tanítottak. De attól még ki kellett fizetni, és le kellett vizsgázni. Nincs ezzel probléma.

Agr3ssor 2014.07.17. 16:50:11

Én a regisztrációval egyetértek! A rendszámmal viszont nem!! Semmi értelmét nem látom!

Amilyen alapon a segédmotoros kerékpárokat rendszámozzák, azon az alapon illene a kerékpárosokat is! Akkor mire föl a diszkriminálás?
Egy alvázszám alapú adatbázist javasolnék, ahova vagyonszerzéskor bejegyzik a tulajdonost! Valami fing illetékkel!
A rendszám nem fogja megoldani a lopás kérdését, mert 3 perc alatt raknak rá egy másikat.

A jelenlegi káosz megoldásához csupán annyi kellene, hogy nyomon lehessen követni a tulajdonos személyét ALVÁZSZÁM alapján, és hogy a rendőrök egyáltalán megállítsák a robogósokat! Tudom, most sokan azzal jönnek, hogy a robogós elhajt, de ezért emelném a motoros rendőrök számát!!! Azok elől egy képzetlen segédmotoros nem fog olyan könnyen meglógni, miközben 90 lóerő előnnyel szirénával üldözik tépnek a seggében!!
És a rendőr le tudná ellenőrizni a robogó alvázszámát ebben a szép világban, ezáltal a lopottak is fennakadnának! Arról nem is beszélve, hogy 125-180-as gépek be se kerülhetnének!

Tehát amit javaslok:
-Egyszerű, olcsó alvázszám regsztráció és adatbázis
-rendőr, akár motoros, aki ezeket ellenőrzi is!

Mi probléma is lenne ezután?

szeri13 2014.07.21. 12:07:06

igenis kell rendszam a robogokra is. mukodik ez mashol is peldaul szlovakiaban es ott sem hideg a pizza. es nem nem kell a kerekparra ugyanis az nem motorral hajtott jarmu, es nem nem kell ram sem ha gyorsabban futok mint 40km/h.
süti beállítások módosítása