HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Régen minden jobb volt! 10+1 nosztalgikus marhaság.

2014.09.10. 06:15 Tcomment

Címkék: nosztalgia régen bullshit

Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be.

Mai közélet-cikkünk kommentposztja.

284 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr766683291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.09.10. 23:33:19

regen azert is volt jobb mert ha gyorsan ment az ember, akkor erzetre mar veszelyesen ment az ember

most a technikai fejlodesnel hamis biztonsagerzetet ad a sok csicsamicsa harombetus, meg ilyenolyan hangszigeteles, az egykettedemvenegyzetet meg meg mindig nem sikerult megvaltoztatni :)

amugy azt elismerem hogy a 2.5 tonnas bömbiSUV ha egy kispolszkival talalkozik akkor a kispolak lepattan, de eleg egy 25 cm atmeroju fa, es a bömbi ratekeredik

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.09.10. 23:39:23

regen az is jobb volt hogy a koromszemcseket nem tudtak olyan apro pici meretben eloallitani

kisörDög 2014.09.11. 00:15:57

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Az is igaz hogy most meg ragaszthatok magamnak karbont is.

pifpaf 2014.09.11. 00:26:54

Teljesen egyénfüggő, hogy ki mit gondol a témáról, mindenkinek mások az elvárásai. Általában én sem rajongok a modern kocsikért, de az kétségtelen, hogy vannak bizonyos előnyeik a régiekkel szemben. Ugyanakkor persze hátrányaik is.
A kocsik nyilván azért pont olyanok, amilyenek, mert erre van leginkább tömeges igény. Az én személyes igényeim például ettől jelentősen eltérnek, de kénytelen vagyok elfogadni, hogy a kocsik nem nekem készülnek, hanem a tömegeknek.
Az egyszerű user számára mindenképpen komoly előnye a modern kocsiknak, hogy rendszerint minden reggel gond nélkül beindulnak. Ez mondjuk kétségtelenül egy hasznos tulajdonság, én is tudom értékelni. Nagyobb sebességgel, jóval csendesebben és kevesebb üzemanyaggal lehet eljutni velük akárhova. A motorok élettartama nagyobb, a galvanizált karosszéria is általában kevésbé hajlamos a korrózióra. Általában biztonságosabbnak is szokták tekinteni a modernebb kocsikat, ami bizonyára így is van, bár az én véleményem szerint a műszaki dolgokon igen kevés múlik. Annál több az emberen, aki használja.
Ugyanakkor én is rengeteg dolgot tudnék felsorolni, ami kisebb vagy nagyobb mértékben zavar. Az én esetemben ez részben annak köszönhető, hogy valószínűleg kissé puritánabb szemléletű vagyok az átlagnál. A kényelmi szempontokat nálam rendszerint minden más megelőzi, aminek egy hangyányi racionalitása vagy funkcionális vonatkozása van. Mondok pár példát (a teljesség igénye nélkül).
Az egyik dolog, amit rettenetesen rühellek, az az elektromos ablakemelő. Igazából nem is értem, hogy a vezető ajtajára miért kell, hiszen ott nem kell nyújtózkodni a tekerőért se. Sőt, funkcionálisan erős visszalépésnek érzem a kézi tekerőshöz képest, ugyanis a kézivel ellentétben az elektromos rendszerint nem működik mindig. A saját kocsimon már legalább ennyit meg tudtam oldani, hogy mindig működjön, de például a céges kocsikban baromi idegesítő számomra, hogy amikor beszállok, nem tudom azzal kezdeni, hogy lehúzom az ablakot, vagy amikor kiszállnék, már nem tudom felhúzni, dughatom vissza a kulcsot, gyújtás be, ablak fel. De a saját kocsimon is hiába működik mindig, mert ha épp nincs akkumulátor a kocsiban, és odébb akarnám tolni, máris nem tudom letekerni az ablakot, hogy benyúljak a kormányozni. És hiába fordul elő ez csak szökőévenként egyszer, vagyis arányaiban igen elenyésző bosszúság, mert ha felteszem magamnak a kérdést, hogy mit nyerek én az elektromos ablakemelővel, ami csak ezt a pirinyó bosszúságot ellensúlyozná, az rá a válasz, hogy semmit. Vagyis a mérleg negatív, még ha csak egy pirinyóval is.
Nagyon utálom azt is, amikor bizonyos funkciók önállósítják magukat. Valahogy nekem az a normális, hogy ha például felkapcsolom a lámpákat, akkor azok mindaddig felkapcsolva maradnak, amíg ki nem kapcsolom őket, és nem függ még ötféle dologtól, hogy akkor most felkapcsolódnak-e, vagy éppen kikapcsolódnak, amikor még én nem is akarom, és az egész csak arra jó, hogy az egyébként is debilek számára íródott minimum 250 oldalas használati utasítás tizenöt oldallal hosszabb legyen. Bár ezen a téren nekem egészen különleges elvárásaim is vannak, mert én azt sem értem, miért jó az, hogy a kormánykerék egyenesbe forgatása kikapcsolja az irányjelzőt. Persze nyilván komoly munkát lehet megspórolni azzal, hogy nem kell kikapcsolgatni (amihez amúgy csak az egyik ujját kell kinyújtania az embernek) mindaddig, amíg kizárólag derékszögű utcasarkokon kanyarodik valaki, de nekem valahogy igen sokszor a másik véglet jut, amikor egy manőver során háromszor kell bekapcsolnom, mert mindig kikapcsolódik.
Van egy olyan dolog is, ami nem kizárólag a modern kocsikra igaz, de a helyzet mindig csak romlik ezen a téren is. A mai kocsikat már nem lehet „megragadni”. Én mindig irigykedve nézek mondjuk egy UAZ-t, ahol elöl kilóg az alváznyúlvány, rajta két kampóval (meg a lökhárítóval). Ott megragadva el lehet vontatni, hanyatt lehet billenteni, ha hosszú dolgot tesz az ember a tetőre, arra rá lehet támasztani, vagy hóekét is szerelhet rá, vagy bármit. És mi a helyzet mostanság egy hétköznapi kocsival? Van egy betekerhető vonószem, és én egyszer még azt is olvastam egy használati utasításban, hogy az is csak arra jó, hogy elvontassák vele, arra már nem, hogy az árokból vagy a sárból kirángassák.
Amúgy van ám egy dolog, amit még én is kedvelek, a klíma. Bár nem pont azért kedvelem, mint amiért a többség, mivel én csak egyetlen dologra használom, a páramentesítésre. Arra tényleg kiváló. Amúgy ugyanis egyáltalán nem vagyok odáig érte, se a kocsiban, se épületben.
Különben én szerencsés vagyok, mert időnként van alkalmam használni anyám Marutiját. Az nekem mindig nagy felüdülés, én imádom azt a kis dodzsemet. Ráz, zörög, ha letekerem az ablakot, akkor huzatos, nem tudom magamnak jól beállítani a bal oldali tükröt, de mégis jobban érzem benne magam, mint a saját kocsimban, mert ezen az érződik, hogy eleve egy minimálautónak készült.

Nem írhatok több karaktert, mindjárt folytatom.

pifpaf 2014.09.11. 00:27:35

Viszont elfér egy zsebkendőnyi parkolóhelyen, látni az összes sarkát, jól ki lehet látni belőle, és nincs az az érzésem, hogy nyakig beleültem az autóba. És óriási szemléletbeli különbség van abban, hogy a mai kocsikban egyre inkább az a törekvés, hogy a technikát elszigeteljék a felhasználótól. A felhasználónak ott a kormány, a pedálok, néhány kapcsoló meg az érintőképernyős biszbasz, aztán legyen boldog vele. A Maruti ennél sokkal nyersebb, nyöszörög az ember körül a bádogdoboz, szinte érezni gázadáskor, ahogy nyílik a fojtószelep, vagy a kormány tekerésekor ahogy fordulnak a kerekek.

Ja és nekem sincs GPS-em. Térképet használok. :-)

dieselrocket524 2014.09.11. 00:52:41

azért ez kicsit furán hangzik főleg tőled Pista aki vet egy E30 ast moderneb autók után mert az a tuti ...

kicsit álszentnek érzem ezt a cikket tőled
nem akarlak megbántani ezel mert igy is te vagy az egyik kedvencem a TC nél de most már álj végre az egyik oldalra it most azt irod hogy hurá ma minden job és van egy E30 asod meg egy jóvanazúgy Józsi mércével is botrányosan tákolt Toyotád jo hogy pálya autó meg minden de pl eben a cikkben ugy le szidtad ezt az autót totalcar.hu/tesztek/2013/04/18/citroen_xsara_vts_hasznalt/ de te egy hasonlóval jársz pályázni és neked is volt ültetet hangos kipufogós Mazdád

ezért álszent ez a dolog ha egyszer 20+ éves BMW meg Toyota a legjob akor ne te ird azt a cikket hogy még a WC papir is puháb manapság ha meg te irod akor meg más cikkekben ne az E30 legyen az isten hozá teszem van egy E30 asom is meg egy E34 esem is igen ezek a legjobak ! ha választhatnék egy F10 meg egy uj E34 közöt az E34 kelene de én mindenhol ezt is mondom hogy azok még igazi BMW k voltak igaz F10 et még nem vezetem de E60 at igen gyors meg jo meg minden de műanyag !

20agh 2014.09.11. 02:55:21

Térkép vs gps
Tekerős ablak vs elektromos
Klíma vs huzat
Stb. stb...
Mazohitsa emberek mindig is voltak és lesznek.
A helyzet az, hogy magánügyük. Ha valaki kínozni akarja magát akkor tegye. Ennyi.

YAN CHI 2014.09.11. 03:05:40

" Ma is kapható a Tata Nano"
Hol, és mennyi pénzért lehet ma magyarországon egy Tata Nanot venni?

haggyadaszt 2014.09.11. 06:15:07

Fasza lett a cikk, nekem is elegem van a károgókból!

Shadowbull 2014.09.11. 07:11:25

@Lőrinc Utasi: ennek igen egyszeru magyarazata van: kezivaltokkal egyre kevesebben rendelik ezeket, igy aztan egy ido utan nem eri meg kinalni.

Peldaul az elozo M3ast 80%-ban DKG-vel rendeltek, az ujnal meg magasabb lehet ez az arany.

Mondjuk aki probalta kezivel es automataval, az nem vagyik utana kezire.

kultúrpesszimista 2014.09.11. 07:23:02

@Shadowbull: Ne általánosíts. Nekem pl. MINDIG kézi váltós autóm lesz. Már nem igaz a kijelentésed.

Shadowbull 2014.09.11. 07:49:47

@kultúrpesszimista: Hany uj sportkocsit vettel mostanaban?

Amugy meg nyilvan van egy egyre szukulo igeny ra, az uj M3/M4-be is lehet rendelni kezit.

pifpaf 2014.09.11. 09:08:39

@20agh:
Feltételezem, arra gondoltál, hogy hogy pl. a térkép használata mazochizmus a GPS-hez képest.
A magad szempontjából biztosan igazad van. Nekem viszont van egy barátom, aki pár éve igen erősen rácuppant a GPS-re (fogékony a mindenféle kütyükre), én az ő küzdelmeit látva inkább a GPS-t éreztem mazochizmusnak. Én gyakorlatilag azóta szeretem használni a térképeket, amióta ismerem ezt a fogalmat, persze akkor a GPS fogalma még nem is létezett, és nekem az a véleményem, hogy sokat kell még fejlődnie a GPS-nek, hogy a térképet érezzem mazochizmusnak.

Agr3ssor 2014.09.11. 09:19:01

Kedves Vályi István!!

Amiket leírtál, azokkal tökéletesen egyet tudok érteni! De:

"Gyűlölöm a nyivákolást és a vernyákolást. Falra mászok az örökkön panaszkodó emberektől,"

Itt viszont helyből érzek némi ellentmondást. Ugyanis Ti/Te sem csináltok mást, csak szünet nélkül panaszkodtok, és a magatok nemében sírtok is, meg vernyákoltok.
Erre tökéletesen ékes példa a múlt heti Égéstér adása.
Borzasztó félresiklott gondolatmeneteket tudtok fennhangon kiabálni, sírni miatta, holott még gyakran igazatok sincs.. Mert azt gondolni, hogy néhány óra vezetéstechnikai tréning után mindenki megoldja a váratlan helyzeteket, abszolút demagógia. Én még azt is megkockáztatom, hogy halottnak a puszi. Egy autó csúszáshatáron történő viselkedését nem lehet tanulni! Illetve az elméletét igen, a gyakorlatát nem! Van, akinek azonnal megy, és akad, akinek soha nem is fog. De van még jobb, a szigorított Kresz, meg a fiatalok jogsikorlátozása. Ez is hasonló téma...
Ugyanis a felelőtlen hülyegyerek nem azért megy 130-al lakott területen, mert nem emlékszik rá, hogy 50 a megengedett! Hanem mert pont szarik rá... De ha egy évig ülteted az iskolapadban, és KReszt oktatsz neki, akkor is le fogja...
Lehet kár volt kiragadni ezt a néhány esetet, de szemléltetésnek talán jó, hogy néha bizony TI is sírtok olyan dolgok miatt, amik mögött nincsen valós társadalmi szintű probléma. Mert ugyan borzasztó dolog, hogy két ember meghalt, de ezen a tréning sem segített volna. És sajnos biztos vagyok benne, hogy Fernanado Alonso-k és Jenson Button-ok járnának az utakon, balesetek akkor is lennének, és sajnos halottak is.
Az a baj, hogy mikor egy egyáltalán nem hétköznapi eset adódik, akkor talán nem kellene ráhúzni az egész autós társadalomra. Mert tetszik, vagy nem, az autós társadalom nagy része boldogan tölti a mindennapjait a közutakon, és működik a rendszer.

Úgyhogy én ezáltal nem is annyira a témához szólnék hozzá, hanem inkább az indulathoz, és a kicsit fellengzős hangvételhez. Mert egyáltalán nem értek vele egyet.
Ők a "múltat" sírják vissza, mert akkor voltak fiatalok és boldogok. Akkor ülhettek a kor színvonalán jó autóban, nem pedig most... Persze, hogy sírnak.
Ti másért sírtok, más miatt panaszkodtok, másért érzitek élhetetlennek a világot.
De én erre azt mondanám, hogy mikor cikket írtok egy vagy két hülye miatt, reformálnátok a jogsihoz jutást egy vagy két hülye miatt, akkor légyszíves emlékezzetek meg arról sok ezer autósról is, aki csak a MAI NAPON szembejött veled, elengedett, félreállt előled, beengedett maga elé, vagy csak szimplán biztonságban elhaladt körülötted. Mert a tisztes többségről soha nincs szó. Nekem az fáj egy kicsit!

20agh 2014.09.11. 09:31:14

@pifpaf: Amikor kimegyek németbe áruért, és beviszek 80 db köztes pontot 3000 km-es útra majd megnéznélek Téged papír térképpel.AZ is más, ha elmegyek valahova, és van 3 érintő cél.Na mind egy, ha Neked jó, akkor egészségedre, én nem vitázok, szíved joga

Komojtalan 2014.09.11. 09:42:40

@Gyurma73: Adsz alám egy jó 1200 -est? Az enyém nagyon kényelmesen tartotta a 110-120 -t, pár óra eltérés lenne ha nem tartanám be a szabályokat. Azért amikor Ausztriában jártam szigorúan tartottam a 130-140 -t, a fenének sem volt kedve fizetni pár 100k -t. Itthon meg 150-160.

srank 2014.09.11. 09:50:09

valljuk be őszintén, a régen az azt a kort jelenti , amikor nagyon kevés autó volt az országban és kevés típus, így ha valaki kapott "ajándékba" egy cseppkadettet nyugatról az nagyobbat ütött , mint 10 éve az űr-civic, lehetett álmodozni , hogy léteznek olyan országok ahol minden elérhető ..
aztán a rendszerváltás követően, ahogy múltak az évek, úgy egyre jobban beletörődtünk, hogy már nálunk is minden kapható, csak hát nem mindenkinek...
utána a kétezres évek első felében annyira könnyen lehetett hitelhez jutni , hogy aki a válságig törlesztette a kocsiját az elmondhatja, hogy szerencsésen megélte az igen rövid korszakot amikor még egy gyári melós is 3 évenként cserélte a kocsit úgy , hogy még az sem volt kifizetve amit visszavitt beszámíttatni az újabba vagy nagyobba , nnna szerintem azok voltak a szép idők, akkor frissült nagyot a hazai autópark, arról az időszakról kellene egy jó cikket írni ...
és szerintem nem véletlen, hogy ebben az időben indult a totalcar tv műsor is , hiszen akkor teremtődött meg a lehetőség az új autók nagy számú eladására merkantil-os reklámmhegyek az autós műsorok előtt-közben-után ...

srank 2014.09.11. 09:53:36

@pifpaf: g**gle streetwiew-n még azt is megnézed hány rojt van a címen szereplő családiház jobb oldali nagyablakjának félig behúzott függönyén ...

Komojtalan 2014.09.11. 10:00:27

@W123qp: Erre csak valami német prémium autó (Porsche?) ugrik be: Lemerült akkuval a motorháztetőt sem lehet kinyitni csak különféle trükközéssel :-). Van a Youteben videó róla.

titan 2014.09.11. 10:03:10

Navi vs. térképpel kapcsolatban:
- A navi nagyon sokat tud segíteni, de csak akkor, ha megfelelően friss a térképadat (ami mondjuk igaz a nyomtatott térképnél is)
- Nem régi tapasztalat: Google maps-et szerettem volna használni navigációra, de rábeszéltek másik, kifejezetten navi készülék használatára, el is irányított, aztán egy másik úton ugyanígy előszőr Gmaps, de a jobbegyben egy hivatásos sofőr ült, végül kiderült, hogy megint a Gmaps lett volna okosabb (mindkét esetben a Gmaps is be volt kapcsolva, hogy legyen referencia)

Szóval nem mindegy milyen navit használunk, de ha jót, akkor az nagyon hasznos.

titan 2014.09.11. 10:21:53

@la_harper: "Navigáció: Bp-en volt dolgom, bekapcsoltam. Már 30 perce vitt, és a végén visszavitt ugyanoda ahonnan indultam, csak 1 utcával arrébb. Itt dobtam ki az ablakon és a térképet vettem elő."
Ha ez pont így történt, akkor tuti, hogy képes voltál célállomásként megadni az indulási pontodat. Ekkora tévedést egyik navi sem követ el, ezt elhiheted. Ez kb. olyan, mint amikor az emberek a gyűjtőprogramos liften megnyomják a felfele mutató nyilas hívógombot, amikor a földszintre akarnak menni mert "hát lent van a lift, fel kell jöjjön". Mintha a lift irányítórendszere nem tudná, hogy merre kell indulni.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.11. 10:25:48

@Komojtalan: porsche nem igazán "prémiummárka", ők már a három trió felett vannak, nincs is nekik 15 milla alatti modelljeik.

Ebből adódóan kicsit mások a léehetőségeik, nyilván nekik az a fontos hogy senki sem babráljon a kocsival csak aki gyári szakértő...

Komojtalan 2014.09.11. 10:27:08

Nem gondoltam, hogy a navi-térkép vita lesz a legnagyobb. A baj, hogy mindenkinek igaza van, ahogy a klíma-nem klíma, kulcs-gomb, stb ... kérdésben is. Az igaz, hogy idén nem volt nyár, de 2x kellett bekapcsolnom a klímát ... Többi alkalommal elég volt a menetszél lehúzott ablakokkal. Nehogy azt mondja valaki, hogy egy mesterséges valami (klíma) jobb, mint a természetes. Ha tehetném lenne kabrióm is és lehetőleg azt használnám. Nem is beszélve a plusz literről fogyasztásban, amit ugyan szívesen kifizetek ha kell, de nehogy már 25 fokban klímát használjak.
Térkép-navi. Az igaz, hogy a navi elbutít, de az előnye is vitathatatlan. Itt inkább a navigációra szavaznék, de jól el vagyok térképpel is.
Szerelhetőség: Az is bolond aki egész hétvégén a kocsiját szereli, de a mai autók egész egyszerűen javíthatatlanok, még akár szakembereknek is. Nem egy horror sztorit megírt már TC is.
Aki azt mondja X kényelmi funkció nélkül nem tudna élni ... Persze ha van és megfizethető hajrá, de minden egyes ilyen szerkezet súly, pénz, hibalehetőség. Kíváncsi lennék mi lenne a véleménye a gombos megoldásról annak akinek a puszta közepén tiltja le az autóját. Lehet többet nem venne ilyent?

Shadowbull 2014.09.11. 10:30:58

@Komojtalan: "... Többi alkalommal elég volt a menetszél lehúzott ablakokkal"

Gondolom nem kozlekedsz autopalyan.

Agr3ssor 2014.09.11. 11:03:23

@Komojtalan:

"Aki azt mondja X kényelmi funkció nélkül nem tudna élni ..."

Ezen én is mosolygok!! Aki a kényelmi funkciókat kategorizálja, annak fel sem tűnik, hogy mekkora luxosban is él valamilyen szinten...

Én is mindig leoltom az anyámat, aki azért pattog állandóan, mert számára kedvezőtlen helyen van az ajtóhatároló, hogy szakadó esőben a buszmegállóban valóban nincs ezzel gond...

Az autót, mint luxuseszközt akkor kezdi el értékelni az ember igazán, mikor hirtelen kiesik alóla... Nagyobb hiba, kölcsönadás, kiütik a segge alól.
És akinek nincs likviditása hirtelen pótolni, az nagyon megsínyli a hiányát...
Aztán át lehet ülni a méregdrága tömegközlekedésre, ami még kötött is, 100-adára ugrott mozgási szabadsággal.

Pár nap/hét BKV/MÁV/VOLÁN után a fapados öreg szar is maga a mennyország....

kisörDög 2014.09.11. 11:36:26

Azt se szabad elfelejteni, hogy mindenkinek mást jelent a ,,modern,, szó.

Aki már életében élt több féle tájon, például élt Kelet-Magyarország csücsképen, aztán néhány évet Pesten, ésatöbbi, az igazat fog adni nekem. Mert bizony nagyon nem mindegy milyen környeztben él az ember. Egy szegény vidéken a Thalia abszolút megfelel, boldog a család, elismerően néznek a szomszédok, mert a 120-as Skodájuktól fényévre van az is. És elég is.

Míg az, aki nagyvárosban élt csak, napi szinten látja a menőbnébb menőbb autókat, hogy lassan már csak az ötkarikás Audi a jó, és itt-ott ült is bennük, bizony annak egy Thália már nem az igazi (és akkor még finoman fogalmaztam). ........... Megszokja az ember a luxust. Nagyon hamar megszokja, és nagyon hamar elfelejti becsülni a picivel kevesebbet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.11. 11:38:07

@Komojtalan: én Ausztriában 140-160 al ,mentem,németben 160-200 között,Svájban is 160 körül.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.11. 11:39:15

@Komojtalan: 1200 es 150-160? Tartósan? Mikor a végsebessége 145km/h?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.11. 11:43:34

Az utolsó nem tempomatos autómmal meg kellett állni 1000km után mert elzsibbadt a jobb lábam. Ma már nem hiszem hogy végig akarnám vezetni a távot tempomat nélkül.

Ellenben a mostani batárral simán elmentem 2200km-t két nap alatt.

De aki akar szívni nyugodtan maradjon az öreg fapadosnál.

Hátezmi 2014.09.11. 12:21:24

"Ráadásul oda megyünk, ahová akarunk, van hely a megőrüléshez-tomboláshoz, az internetről temérdek hasznos tanácsot-tippet és tudást tudunk magunkhoz venni ingyen és azonnal. Ki vagyunk szolgálva úton-útfélen, a régiekhez képest sokat bíró, modern és kényelmes autókban ülünk, ha bütykölni akarunk, akkor bütykölünk. Szép dolog a nosztalgiából meríteni, csak közben bele ne billenjünk a kútba, mert eljár felettünk az idő, de nagyon.

Akkor mi is a baj?"

Az a baj, hogy ez a fene nagy fejlődés alapvetően elhibázott és értelmetlen. Tudom, ez hajtja előre a világot....persze.
Lépjünk kicsit hátrébb....milyen világot is építünk ezen a bolygón??????
Büszkék lehetünk....

Hátezmi 2014.09.11. 12:27:42

@Hátezmi:

Amúgy igen...a mai autók szinte mindenben jobbak...kérdés...szükséges dolgokban jobbak-e?
Egyáltalán...amiben jobbak...azokra mindre szükség van? Vagy csak el kell őket adni valamivel? Hol a határ? Mi a CÉL?
Mit és meddig kell fejleszteni? Mire való egy autó?????
Közlekedni...vagy felvágni...benne lakni...az időt eltölteni valahol?
Lassan nem az a lényeg hogy eljuss A-ból B-be, hanem mivel, és hogyan?!
Vagy, hogy mi áll a ház előtt.
Nekem alapvetően az A-ból B-be.

pifpaf 2014.09.11. 12:41:28

@srank:
Tudom, szoktam is használni. De csak otthon, mert nincs semmi hordozható okoseszközöm. Okosnak elég vagyok én is. :-)
De nem elvből utasítom én el a GPS-t, csak nem látom értelmét, hogy pénzt költsek rá. Ha szükségem lesz rá, majd veszek, de egyelőre boldogulok papírtérképpel is.

Komojtalan 2014.09.11. 13:46:14

@Gyurma73: Nem 1200 -essel, az volt az utolsó szocialista autóm, talán 95 -ben adtam el. Annak mint írtam 110-120 között volt kényelmes. Azután volt Toyota Celica, Nissan Sunny GTi (1.8 -as), Honda Prelude, Mazda 323F. Csupa sportos (nem sport) autó. Még a Honda volt a legrosszabb, azzal 140 körül volt érdemes menni, mert érződik a motoron és az autón mennyi a kényelmes.

titan 2014.09.11. 14:30:58

@kisörDög: szerintem jogos a kérdése, a te válaszod meg nem annyira. Speciel a Gmaps esetében úgy működik, hogy aki használja, az - ha nem tiltja le a funkciót - egyből vissza is küldi a sebességadatait a központnak, ebből pedig azonnal tudja a rendszer, ha valahol torlódás van. Ezt te nem fogod tudni magad megoldani.

Lőrinc Utasi 2014.09.11. 14:48:59

@Shadowbull: Ez sajnos igaz de pl ha már úgy is boldog boldogtalan ZF automata váltót dobál a termékébe akkor szerintem mint opció , hiszen a jó kéziváltás öröme szerintem élvezeticikk, igazán megbizhatnák a nagy szupersportautó, terepjáró gyártók a ZF-et hogy egy kommersz kéziváltót fejlesszenek ki és akkor ,ezekszerint, a magunkfajta kihaló Dinoszauruszok is jóljárnának. legalább opcióként hadják meg a kéziváltót ,hiszen az autómata váltó sem fenékig tejfel ..:P v csinálják meg azt az autómatáknál h ha manuálba rakom a váltót akkor baloldalon csússzon le egy extra pedál és a konzolból emelkedjen ki egy váltókar :P:))))))

dieter1 2014.09.11. 15:28:26

Én örülök a technikai fejlődésnek, a nagyobb kényelemnek (klíma!!!), biztonságnak, stb. De azt is meg tudom valahol érteni, ha valaki a nosztalgia miatt nem képes teljesen objektíven szemlélni dolgokat.
Milyen szép is visszagondolni, hogy anno 12 évesen vezethettem először közúton (no persze vidéken) apám Trabantját, hogy 16 évesen kellett először megfognom a poros kanyarban kicsúszó Skoda farát, hogy mire eljutottam 17 évesen a tanfolyamig, már csak a rutint kellett gyakorolnom...

Milyen szép visszagondolni, amikor huszonévesen felautóztunk az első feleségemmel a Nordkappig egy Kispolszkival (Finnországon át fel, Norvégián át le), és amikor bekrepált a dinamó, töltés nélkül, az akku energiájával kellett hazaautóznunk...
Szép volt fiatalnak lenni, no.

6. A mostani Oper vivaroban még szoktam néha kézifékkel kanyorodni, mármint megforduláskor. Node talán nem véletlen, hogy ezzel már csak havas parkolóban...

7. Jobb a GPS-navigáció, bár néha furán szeretne rövidíteni. De ismeretlen helyre menve mindig veszek igen nagy léptékű atlaszt, és feleségválasztásnál mindig szempont volt, hogy tudjon térképet olvasni és navigálni ;-)

8. Amikor most nyaraláskor nedves lett a kulcs elektronikája, és a kocsi órákig nem indult az immobilizer miatt... (de kiszárítottuk).

kisörDög 2014.09.11. 15:30:18

@titan: Nézd, még városban sem tudsz mindíg időben elkerülni. Autópályán pedig attól függ hol vagy, melyik országban, melyik részén, mert nincs ám mindenhol minden 15 kilóméterben letérő. Azt már nem is mondom, hogy pl. a csehországi fő vonalon vannak az úttest felett kijelzők, amik tájékoztatnak hol van dugó, plussz melyik részen csúszós az út. Az is lényeges hogy hova tartasz, milyen a környék, tehát mennyire dombos, stb. Megköszönheted a gps-nek hogy tudtál a bajról korábban, viszont még így sem éri meg nagyon sokszor más utat választani. Ha nekem nemhiszel is, de már biztosan észrevetted, hogy előtted a kilóméteres sorokban nagy batár SUV-k meg limuzinok vannak, fullig felszerelve gps-el!!

srank 2014.09.11. 15:57:23

@pifpaf: ha 91-ben az amerikai katonák térképet használtak volna az első öböl-háborúban, még mindíg égnének az olajkutak :D

kisörDög 2014.09.11. 16:54:39

@srank: ...az amerikaiak amit akarnak megtalálnak, még ha bottal is kell keresni.

abes 2014.09.11. 17:06:36

8. Amikor még kulccsal indultak az autók.

Azt a rohadt kártyát mai napig gyűlölöm. Éjjel kettőkor ott ülni a 2005-s meganeban kártya a helyére csúsztatva és a fedélzeti kijelzőn ott villog a kérem helyezze be a kártyát felirat.

Aztán 15 perc kártya ki és betologatás után végre engedte az indítózást. Na ezért rohadjon meg az összes kártyás fos.

A kártyát anno 30 pénzért javították, nem márkaszervizben.
Szóval az autó kulccsal induljon ne kártyával és ne is gombbal. Ajtónyitás és zárás is kulcson lévő gombbal történjen.

tomcsibácsi 2014.09.11. 18:14:04

3. Hol vannak már az egyszerű autók!

Én pl félek a CAN buszos rendszertől.

Szeretem a mostaniban, hogyha szeretném kicsit az igényeimhez igazítani az autóm komfortját, akkor "analóg" módon, vezetékkel, és forrasztással meg tudom tenni.

Egyszerű vagyok én is.

pifpaf 2014.09.11. 20:45:16

@srank: Na és? Mindenki azt használ, amit akar, vagy amit jónak lát. Mondtam én, hogy halál a GPS-re? Volt már a kezemben GPS, de engem nem győzött meg, hogy jobb lenne a térképnél.

kuroi inu 2014.09.11. 21:13:47

@W123qp:

Biztosan sok életet mentettek meg az NCAP tesztek nyomán eszközölt fejlesztések is, csak éppen kiderült, hogy nem a 60%-os átfedés a jellemző, mivel a sofőrök nem a dummyk higgadtságával várják a puszit, hanem keresik a menekülőutat, elrántják a kormányt.
Az IIHS a baleseti statisztikák szerint leggyakoribb 25%-os átfedést vizsgálja.
Nem meglepő, hogy a Volvo S60 szerepelt jól, mivel ők már a 140-esek korában is kiszálltak a „volvós” balesetekhez, felvásároltak rengeteg roncsot, amiket ízekre szedve szembesültek az elemek valódi(!) balesetkor elszenvedett elváltozásaival. Ahogy el is hangzott az Égéstérben: amikor a Volvót gúnyolták a renault-s fejesek, hogy egy plusz légzsák miatt egy csillaggal beelőzték őket az NCAP-n, annyi volt a válasz: Mi nem a labornak fejlesztünk!
A Volvók sárvédői, ajtólemezei, motoházfedele nem is konganak olyan üresbili-hangon, mint a legtöbb NCAP-huszár gyártmányé.

A teherviselő elemek egymás mellett való elcsúszása sajnos a való életben gyakori. Ha a gyártók nem csupán a teherviselő elemekre bíznák a mozgási energia elvezetését, akkor nem lett volna meglepi, meg leszakadó ajtók, megfejelt A-oszlopok.
A legalja az, hogy olyan kiegészítő csöveket csavaroznak fel a homlokfalra meg a hossznyúlványra, amik szuperül elvezetik a becsapódás erejét (persze csak min. féloldalas pofonnál), de a motorházfedél, a sárvédők nagyjából papírzsebkendőként gyűrődnek, szinte ellenállás nélkül, mert 60%-nál ez jobban teljesít, mint egy masszív lemezekkel burkolt, „van benne anyag” típusú autó.

Arra próbáltam utalni, hogy sok az életszerűtlen fejlesztés és, ha „valaki” közelít egy vizsgálattal a valósághoz, akkor kiderül, hogy nem is olyan biztonságos a biztonságos, vagy takarékos a takarékos.
Utóbbira volt szép példa, az az Insignia, aminek ötegész-valamennyit kellene városon kívüli ciklusban fogyasztania, Winkler egy kicsit lendületesebb stílusban, kanyargós úton 15 liter körüli fogyasztást mért.

Ettől persze van fejlődés, de adjuk meg a választás jogát és a tiszteletet azoknak is, akik keveset autóznak, nem akarnak egy lakás áráért egy értékvesztő használati tárgyat venni, izzócserével is szervizbe rohangálni, meg azoknak is, akiknek bolondbiztos, garanciális új autóra van szükségük, nem akarnak öreg dísztárgyakat pátyolgatni.

kuroi inu 2014.09.11. 21:20:18

@Gyurma73: köszi a tippet :)
Tényleg jó hírük van, mint a korai, faék és olcsó japánoknak.
…bár egyik kollégám egy Kiával kínlódik. Majd megkérdezem, hány éves a gép.

vgeza 2014.09.11. 21:25:59

Nos, elolvastam a cikket és a hozzászólásokat is. Gondolkodtam, hogy írjak-e. De nem bírtam ki reagálás nélkül.
1. 100-as Skodánk volt. Nem kellett hétvégente szerelni. De amit megkívánt, azt meg kellett neki adni. Régen és ma sem születik senki sem szerszámos ládával a kezében, ahogy nem mindenki egy Bill Gates. Régen is volt aki, nem tudott autót szerelni és volt aki igen. Különbség csak annyi, hogy régen elég volt pár szerszám az apróbb javításokhoz, ma meg az új autóknál ...
Benzinkút meg ma sincs minden sarkon, sőt van ahol este bezár. Tapasztalat, kamionozok. Tény, ma jobb, mert van már mobil, csak legyen térerő is. :D
2.Régebben kevesebb autó volt és kevesebben autóztak. Viszont többen használták a tömegközlekedést.
3.Nem tudom, ki hogy van vele, én nem várom el a klímát. Jó dolog, de csak hosszabb utakon. Megjegyzem, egy faros Skoda motorját 20 ezer alatt is ki lehetett nyírni, de ha odafigyeltek rá és nem hajtották, többet is kibírt, mint 60 ezer km. Találkoztam egy Formannal, ami majd 500 ezret ment generálozás nélkül. De ennek is megvan a titka, hogy miért.
4.Igen, régen könnyebbek voltak, pl. kevesebb volt bennük az elektromos vezeték. Ma már viszont kezdenek újra könnyebb autókat gyártani.
5.Az ilyen autók nem érdekelnek, nincs velük tapasztalatom.
6.Közúton nem is kell kézifékkel kanyarodni, arra ott a kormány :D Viszont egy kézit könnyebb szerelni.
7.Főnököm szerint csak a hülye megy a navigáció után. És van benne valami. Szerintem a navigáció jó szolga, de rossz úr. Ma is első a térkép, táblák és aztán valahol jön a navigáció. Ugyanis bármikor lehet egy útlezárás, baleset, stb. Navigáció előtt is volt közlekedés. Kamionosoknál sem volt az összes európai városról térkép (hova is rakta volna). Ellenben a benzinkutaknál volt egy várostérkép, amit lehetett böngészni és jegyzetelni(már akkor is volt just in time). Hozzáteszem, aki nem tudott térképet olvasni, az bajban volt.
8.Gombos indítás nem újdonság. Gondoljunk pl. egy öregebb Zetorra, elég egy szög és már lehet is indítózni :D 100-as Skodához 3 db kulcs volt, mindegyik más-más méret. Favorithoz már csak 1 db kulcs járt, könnyebben lopták is őket :D Úgyhogy erről ennyit.
9.Farmotoros Skodát nem a tartós 130-as tempóra tervezték. Annak idején az ötös váltóval is csak 100-110-et írtak, hogy így már kellemesebb az autópályázás(akkor még nem volt 130 megengedve). Amúgy a motorhang a kipufogó állapotától is függ. Egy lyukas, leszakadt kipufogótól ne várjunk csodát.
+
Igen, azelőtt nem volt gond, ha netán egy nyúl tévedt az ember elé az úton. Ma meg már itt van a gyalogosvédelem, ami szuper dolog, de akinek már szétrúgta egy nyúl az autó elejét, azt ez nem vigasztalja. Én is csaptam el már őzet Favorittal, de enyhén megúsztam. Csak a lámpaüveget kellett cserélnem (jéé, itt még erre is gondoltak, hogy ha ne muszáj az egészet, akkor elég ez is).
Ami viszont egy értelműen hátrány, az az elektronika. Akinek már volt vele élménye, az tudja, hogy miről beszélek. A többi meg majd átéli egyszer, amire a mai autók láttán egyre nagyobb esély van.

s7 2014.09.11. 22:02:36

@Ződ2000:

"Az utolsó nem tempomatos autómmal meg kellett állni 1000km után mert elzsibbadt a jobb lábam. Ma már nem hiszem hogy végig akarnám vezetni a távot tempomat nélkül.

Ellenben a mostani batárral simán elmentem 2200km-t két nap alatt.

De aki akar szívni nyugodtan maradjon az öreg fapadosnál."

1985-s Mercimben van tempomat.
Akkor az most modern?

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.12. 04:19:07

B@$$zameg, hogy ilyen későn járok erre.(Nem a hajnali 4 óra, hanem a két nap késés...)
Én csak a 3-as ponttal vitatkoznék egy kicsit.
Egyszerű autó, amit én értenék alatta:egy tök alap kivitel, plusz legyen benne klíma és automata váltó.Amit nem kell kímélni, amibe nem baj, ha belehányik a gyerek, vagy nekitolják a Tecsó parkolóban a bevásárlókocsit.Szerintem manapság sokan lennének rajtam kívül is, akik ilyen kocsit keresnének megfizethető árban és méretben.A hivatkozott Tata Nano az egy lóf@sz, nem autó.Normális európai férfiember nem fér bele, hát még ha egy kicsit nagyobbra nőtt az egyén.Minimum egy Astra/Golf/Mözsan méretet gondolnék elfogadhatónak.És max egy 2,5-3 milliós vételárat.De ennyiért nincs, mert ha már automatát akarok, akkor meg kell venni bele egy csomó fölösleges sz@r extrát, vagy a dízelmotrot, amit egyébként nem igényelnék.Ezt tartom rühelletesnek.Ha lenne ilyen autó, kb egy-másfél év múlva, amikor aktuális lesz az autócsere, már szaladnék is a szalonba, megvenni.Esküszöm.De nincs.Most még elolvasom a kommenteket, de valszeg nem leszek okosabb...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.12. 06:42:06

@W123qp: Haha, ő valszeg nem, de én igen.Viszont itt is kell a klíma.Kiköltözéskor én is röhögtem a klímás cégek reklámjain, meg a klímás autókon, de itt is felmelexik az utastér nyáron, illetve itt is jó, ha esőben hamar lefújja a párát... :D Ma már nem röhögök rajta, idén nyáron egy hónapig volt 33 fok... :-)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.12. 06:45:01

@JMC: "lassan már a reggeli erekció is elmaradóban van" ezt úgy mondják, hogy a reggeli merevedés is inkább deréktájban jelentkezik... :-)))

Hurri Kán 2014.09.12. 08:27:56

@geegee.:
Van ilyen autó: Daciának hívják. Jó, automatával tán nem rendelhető. Vagy ott a Skoda Rapid. Egy fapadosabb kivitel abból sem drága.

srank 2014.09.12. 08:30:31

@abes: a hírhedt francia-olasz elektronika a mai napig hírhedt és az is marad...
akik 20 éve sem tudtak egy problémamentes autóvillamossági rendszert produkálni azok ne akarjanak kártyás rendszert ránk sózni, hagyják meg az ilyesmit a japánoknak ...

srank 2014.09.12. 08:40:00

@Hurri Kán: az a baj a dacia-val hogy erősen alulmotorizált, csak 90LE-s dízel ér valamit de az meg már 3.5M, abból olyan fiatal használtat kapsz, hogy csak na, mindenki panaszkodik a logan-ra a környezetemben 3-an is használnak, 7-8 éves korukra 100k km felett mindent kell rajta cserélni, ergó még úgy sem érte meg nekik , hogy 10 évig használom, valószínűleg azért is olyan olcsó a kocsi mert gyakorlatilag utángyártott minőség benne minden már új korában is az utolsó csavarig ...

Komojtalan 2014.09.12. 08:41:35

@kuroi inu:
Az európai bürokraták hülyék, sok mindenből kiderült már. Olyan életszerűtlen dolgokat erőltetnek az emberekre, amik több kárt okoznak, mint hasznot. Vegyük pl. az ütközéseket amit írtál. Nem az a lényeg, hogy hány embert mentünk meg, hanem NCAP -on minél több csillag legyen. Vagy a fogyasztás. Most vesztett amerikában pert egy japán gyártó amelyik nem tudta reprodukálni valós körülmények között az általa reklámozott fogyasztást. Nincs ember a földön aki a mai fogyasztási adatokat hozni tudná. Labor körülmények között, mindenféle trükkökkel ennyi, de úgy gondolom ez a ritkább használati mód. De rá is vannak kényszerítve, mert olyan irreális elvárásokat kellene teljesíteni, hogy az autók teljesítménye a 80 -as évek szintjére esne vissza. Az persze senkit nem érdekel, hogy a start/stop rendszernél jobban kopnak az alkatrészek, több csere, több szennyezés a gyártásnál, de lehet hogy 10% -al kevesebbet fogyaszt, kevesebb a káros anyag kibocsátás. Fe ha a kettőt összeadnánk nem biztos, hogy igaz ...

Pár éve láttam egy dokumentumfilmet egy házaspárról. Olyan szinten analfabéták voltak térkép használatból, hogy félelmetes. Angliából mentek Franciaországba a gyerekekhez nyaralni, kb, 700 km -es út. Normális embernek 1 nap. A gyerekek ismerték a szüleiket, ezért 3 napig nem is aggódtak, de 1 hét alatt sikerült megtenni a (talán) 2k km -t :-). Nekik áldás a GPS és hány ilyen ember lehet.

Shadowbull 2014.09.12. 08:54:17

@Komojtalan:

". Nem az a lényeg, hogy hány embert mentünk meg, hanem NCAP -on minél több csillag legyen. "

Hulyeseg. Nezd meg a baleseti statisztikakat az elmult 30 evbol.

"Nincs ember a földön aki a mai fogyasztási adatokat hozni tudná"

Minden autoval lehet hozni a gyari fogyasztast utcan is, van amelyikkel ala is lehet menni.

A tobbit nem is kommentalom, nem erdemes.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.12. 08:58:36

@s7: és gurul még a Merci? :) Amúgy a mostani E klasséban sem alap mindenhol a tempomat (mármint a sima, nem a Distronic)...

s7 2014.09.12. 09:45:25

@Ződ2000:

Köszöni jól van, minden nap teszi a dolgát, megy, vontat stb. Egy mai Astráért Golfért szőrén nem cserélném el. Persze ha azt eladhatnám akkor talán. :-)
Vezetni jobb, mint a W211-t. Ebben otthon van az ember.
AZ otthoni szerelés 20 év alatt a szervíz alkatrészeken kívül:
-két motortartó csere
-leállító vákuum dob csere
-2 hátsó lengécsillapító csere
-1 gázbowdenvég csere
-1 hardy tárcsa
-kézifékkötél csere
- 2 ajtóhatároló javítás
- 1 viszkókuplunk

Sosem hagyott ott, nem állt meg útközben, de az új csinált olyat, hogy leállítottam és csak laptoppal lehetett indítani trélerezés után. A kérdésre, hogy meddig lesz jó: Lehet, hogy 20 évig, lehet, hogy fél óráig. Na ezzel indultj el 2200 km napi útra.

w a s d 2014.09.12. 09:51:13

@kuroi inu: 40%- os átfedéésű az NCAP teszt, és pontosan azért, amivel az IIHS is indokolja az új tesztet, hogy az autósok próbálják egymást kikerülni ütközés előtt. Emellett az NCAP tesztjén deformálódó tömbnek ütköznek, az IIHS- én pedig egy merev falnak.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.12. 10:57:21

@s7: szal van egy 211esed meg egy fekvőlámpásod is? És melyik a városi szaladgálós? :)

Mondjuk egyik E klasse sem az a fene nagy vezetési élményről szól. De sok márkánál igenis javult a vezetési élmény az elmúlt 20 évben (bár itt sem mindig lineárisak a trendek), és most nem csak a csupasz fém érzetről van szó. Precíz közvetlen áttétel, kis jó markolatú kormány, reszponsív futómű (azaz nem csak azt teszi anyira utasítod a kormánnyal, de érzed is az utat, na jó, ez Budapesten kevésbé előny, meg ahogy látom a Mercedes tulajoknak sem szempont, az inkább az Afla-BMW-Honda vonalon téynező).

golya80 2014.09.12. 12:41:04

Azért járnak itthon az emberek huszon-harmincéves félmilliót futott kocsikkal mert egyszerűen azt tudják kifizetni nyugodt lelkiismerettel.Nem azért vesz az ember öreg szétnyúzott BMW-t,merthogy az még autó volt apám, ezzel a filozófiával maximum a pénztelenségét próbálja magyarázni -egyébként kit érdekel,nem szégyen a pénztelenség!-hanem azért mert pont ez az a pénz amit nem sajnál kiadni még az autóért(pár százezer forint) és nem omlik össze ha gondja lesz a kocsinak.Szerintem ennyi az egész. Aki meg tényleg iszonyatosan komolyan foglalkozik ezekkel a régi autókkal az annyi milliót beleönt, amin vadonatújat is vehetett volna nyugodtan, de a hozzászólóknak ez az embertypus jobb esetben az 1%-át teszi csak ki. Egyszerűen itthon azért "jobb a régi", mert azt vagyunk képesek nyugodt szívvel kifizetni.pont. Ezért elég, hogy nem szervós,hogy nem klímás,hogy elektromos stb, mert ennyi pénzért örülünk hogy egyáltalán autónk van, csak nem kell mellé filozófiát varázsolni mert AZ a ciki, nem a régi autó.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.12. 14:36:58

@Hurri Kán: Vicces, de épp az éjjel nézegettem a Dáliákat.Benzineshez nem adnak automatát... A Skodát még nem néztem, de azoknak meg kezd kissé elszállni az áruk.Na mindegy, nagyobb gondom sose legyen, mint hogy milyen autót kell venni...

Scaleo 2014.09.12. 16:11:09

@Shadowbull: Van most egy friss adatom: az elmúlt 14 évben, 1999 és 2013 között 60%-kal (!) csökkent a közúti halálesetek száma.

kultúrpesszimista 2014.09.12. 17:33:19

A mai autók SZERETHETETLENEK. Rondák, műviek, őszintétlenek, sterilek. A régiek sokkal kevésbé modernek, viszont jó részük SZERETHETŐ. Nekem ennyi épp elég. Ennyi.

kultúrpesszimista 2014.09.12. 17:37:52

@golya80: ritka nagy faszságot hordtál össze, de azt legalább bátor magasbiztossággal.

w a s d 2014.09.12. 18:31:45

@kultúrpesszimista: Miért faszság, amit írt? Akárhogy is, de a többség "unalmas" kinézetű, új autót venne, ha tehetné (mint pl. a Corolla, vagy a Jetta, amikből 700 ezer- 1 millió darabot adnak el évente a világon), ahogy gazdagabb helyeken így is tesznek. Mert a többség csak el szeretne jutni egyik helyről a másikra. Ezt persze minél kevesebb problémával, minél kényelmesebben, tervezhetően.
Pl. vesz az ember egy Kiát, és ha nem megy többet, mint az átlag, akkor 7 évig szinte nincs más dolga, csak évente elvinni kötelező szervizre.

kultúrpesszimista 2014.09.12. 23:09:24

@w a s d: azért, mert tényszerűen nem igaz, amit golya80 írt. Nem kevés embert ismerek, akinek VAN pénze, mégsem vesz mai, plasztik, autószerűtlen autót. A Corollán, Jettán, Kián kívül pedig akad még autó az univerzumban. A te szegénységi bizonyítványod, ha csak idáig látsz, és azt hiszed, hogy más autóval nem lehet biztonságosan, megbízhatóan eljutni A-ból B-be. Lehet, ráadásul stílusosan. Csak ezt te nem látod be, mert egy vagy a sok millió magyar egybites agyú közül.

jk88 2014.09.13. 01:04:03

Régen igenis "volt benne anyag". A törésteszt videó meg egy elfogult baromság. Egy vadonat új autót ütköztetnek egy 40 évig rohasztott vén ronccsal. Látni is a lassításban, ahogy száll a rozsda minden irányban. Ha a régi autó is új állapotú lett volna, lófax nem maradt volna a másik kocsiból.

golya80 2014.09.13. 08:13:47

@kultúrpesszimista: És gondolod,hogy a hozzad es az ismeroseidhez hasonlòan gondolkodò emberek adjak ki itthon a többséget?Akkor nem egy orszagban elunk

w a s d 2014.09.13. 08:51:17

@kultúrpesszimista: A Corollát, Jettát direkt azért írtam, mert ezek tömegautók, aki különlegeset akar, nem vesz ilyeneket, de a többség igen. A Kiák nagyrészt ugyanilyen "semmi különös"- autók, azokat a hosszú garancia előnye miatt említettem.
Amúgy az "sok millió magyar egybites agyú" a többség itthon, akik nem törődnek vele, hogy kifejezetten különleges, egyedi, autójuk legyen.
És golya80 egyébként sem tagadta, hogy van olyan, aki nem a pénzszűke miatt vesz öreg autót, csak azok sok esetben annyit költenek rá, mint más egy új autóra, mert nekik így tetszik. De az öregautósok többsége valószínűleg azért nem ilyen.

kultúrpesszimista 2014.09.13. 08:58:26

@golya80: ha már egy kivétel akad, az is sok, legalábbis akkor, ha valaki általánosítva ír illetve állít valamit, ahogyan te is tetted.

golya80 2014.09.13. 12:40:38

@kultúrpesszimista: Igaz,akkor hozzateszem,hogy vannak olyanok is,akiknek ezek az autók a stìlusos közlekedèst jelentik.Szent a bèke

btprg 2014.09.14. 00:54:30

A cikkben felsorolt pontok fele baromság, amit soha nem mond egy átlagos ember. De amúgy ha már régi és új autó vita, tagadhatatlan hogy mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya is. Minden szempontból egyik se lehet jobb a másiknál (akik szerint az új mindig mindenben jobb, az egy konzumidióta).

Pár dologhoz hozzászólnék a kommentekkel kapcsolatban:
- A régi autókat se kell állandóan szerelni, régen se kellett, ha normálisan karban voltak tartva. Aki meg barom módjára használja, az meg akármilyen autót pillanatok alatt tönkre tud tenni.
- Akik azzal jönnek, hogy hány ezer kilométert tesznek meg egyszerre és így meg úgy, azok olyan messze vannak az átlagos használattól, mint Makó Jeruzsálemtől.
- Bizosan sokan azért szeretik a régit, mert akkor voltak fiatalok stb., de szinte kizártnak tartom, hogy a mostani autókat úgy szeressék 30 év múlva, mint a 30 éveseket most. Egy környezeti normákra optimalizált, űrtechnika bonyolultságú autó 30 év múlva sehol se lesz, mert amit most megcsinálnak a 30 éves autón ha van alkatrész, azzal semmire se mennek a maiakon 30 év múlva diagnosztikai eszközök és "utángyártott elektronika" híján.

Rocko- 2014.09.14. 17:48:37

@jk88: ez így reális.
valljuk be, a restaurált oldtimer autók aránya igen kicsi.

madbalee 2014.09.15. 07:39:16

@Agr3ssor: "méregdrága tömegközlekedésre" az autózáshoz viszonyítva Magyarországon nem méregdrága a tömegközlekedés. Bp-en meg vicc az a 10.000 Ft egy hónapra a kb. 30-40km-es átmérőjű BKV-val sűrűn bejárható körre.

madbalee 2014.09.15. 07:45:55

@tomcsibácsi: "én pl félek a CAN buszos rendszertől."

Akkor a FlexRaytől meg be is fogsz fosni:))

diszkriminans (törölt) 2014.09.15. 12:10:31

@Guszty:
Szerintem ha lenne a Kelet-Európai térségben 1,5 milliós fapados autó, szervó, klíma meg mindenféle extra nélkül (nyilván pl. ABS nem lenne belőle kispórolva), akkor arra lennének tömegesen vevők (vannak is ilyen autók, csak nem errefelé, hanem Indiában, Dél-Amerikában).

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.15. 13:06:06

@diszkriminans: na ne humorizáljunk. ha van hazája az aulufelnis / metálfényes de ABS nélküli autóknak akkor az épp Kelet-Európa....

Ha lenne választás a biztonság lenne az utolsó, ahogy nálunk is a stift tarolt amíg kapható volt 85ös műszaki színvonallal, euro2-es motorral ABS nélkül...

De azért Alulfeni metál akkor volt, és inkább lépcsőshátó gnómot, mert az az "uras"

2014.09.15. 13:30:56

@srank: Ez azért érdekes, mert a GPS katonai eszköz volt eredetileg. De te biztosan megálmodtad, hogy a katonák ott inkább az arab útjelzötáblákat mazsolázták, meg megkérdezték a helyiektöl, hogy melyik út megyen Bagdadba.

Én csak azt mondom, hogy az önindítóval kezdödött ez a lejtmenet, az igazi férfi az bizony minden reggel kurblizza az autóját!

2014.09.15. 13:46:28

@Pillanatragasztó: Ezt bizony benéztem, és nem félek ráfogni a nyuszira!

titan 2014.09.15. 15:15:26

@kisörDög: nade ha egy 200 kilométeres út 150. km-énél van a torlódás, akkor csak lehet találni útvonalat, ha mondjuk te még csak a századiknál jársz. Te még térképpel is megtalálod :) Másnak meg szól a navi, hogy a következő lehetőségnél hajts le az autópályáról. Ilyenkor az ember esetleg hümmög, és leszarja, majd amikor utóléri a dugót, akkor még egy picit, vagy letér, és az esti hírekből tudja meg, hogy baleset volt. Vagy más esetben kicsit előrelapoz a navival, és az piros színnel mutatja az autópályán a lassú haladást.

diszkriminans (törölt) 2014.09.15. 17:06:14

@kisörDög:
Valójában pont fordítva van, mivel a falusi, kisvárosi emberek jobban ismerik a szomszédot, sőt akár az utcában mindenkit, így fontosabb a presztízs, egy nagyvárosban, hacsak nem magad keresed a rongyrázó társaságot, le van szarva, milyen autóval közlekedsz.

diszkriminans (törölt) 2014.09.15. 17:11:46

@abes:
Húha, én nem is vágtam, hogy tényleg ennyire elterjedt ez a kártya. Én azt hittem a gombos megoldás az olyan, hogy bedugod a kulcsot és megnyomod a gombot, legalábbis én eddig csak ilyet láttam. Látszik, hogy le vagyok maradva... Azért ugye lehet kapni még hagyományos kulcselforgatással induló autót?

diszkriminans (törölt) 2014.09.15. 17:19:11

@kultúrpesszimista:
20 év múlva a mostani ifjúság ezt fogja mondani az akkori autókra, bezzeg a 20 évvel ezelőttiek, azaz a mostaniak, azok még szerethetőek voltak.

diszkriminans (törölt) 2014.09.15. 17:28:35

@Ződ2000:
A legtöbb régi Swift fapados kiszerelésben lett eladva, egyébként pont a Swift sikere bizonyítja, hogy van igény fapados autókra, mert az a maga korában is nagyon az volt. Az ABS-t azért írtam, mert úgy tudom, az ma már minden autóban van (kötelező új autókban?), tehát a fapadosba az is beletartozna ma.

kultúrpesszimista 2014.09.15. 18:11:52

@diszkriminans: ez egy közkeletű tévedés. Lehet, hogy jól hangzik, de ettől még nem igaz.

kisörDög 2014.09.15. 19:39:11

@diszkriminans: Ebben a rivalizálásban lehet hogy igazad van, a városi nincs annyira szem előtt. Viszont a szegény környéken elég a Thalia, mindenki boldog, netán becsuszik egy Fabia és a gondolkodó emberek a fellegekben járnak. Abszolut modern ott a 12-15 éves autó a mindennapokra. Pl. még 2000 után sem volt hogy ,,miez 120-as?? bele nem ülök,, - Nekik az egy jó autó volt akkor is, mert elvitte a családot A-ból B-be. Míg egy városi ebbe ha lehet bele sem kóstol. Persze ha a pénztárcája nem engedi akkor igen, de amugy szeretne 2 generációval korábbi modellben gondolkodni. Más az életük, a szegény környék 10-15 évig sokszor nyaralni sem megy 80 km-nél távolabbra. Néha még oda sem (hiába a sok utazási iroda. Nincs miből.) Ahol meg a pénz van, ott ,,az már nem élet,, ha legalább 1x egy évben nem indulhatok valamerre.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.15. 22:51:53

@diszkriminans: lehet de manapság az ESP lenne a fontos....

A swift jó példa volt arra hogy bármilyen xart megvesznek az emberek, ha elég jól körülbástyázzák adókkal.

diszkriminans (törölt) 2014.09.16. 09:08:26

@kultúrpesszimista:
Valószínűleg hiába győzködlek, mert te eldöntötted, hogy ez tévedés és kész. Pedig így van ez ezernyi más területén is, gondolj pl. a zenére vagy a berendezési tárgyakra. Van akinek a 80-as évek zenéje az életkoránál fogva már szar, van akinek az a nosztalgia. Autóból már meg is tapasztaltam a környezetemben, mert a 90-es években is már mindenki lélektelennek nevezte az akkori új autókat, aztán a náluk fél generációval fiatalabbak már a 90-es évek autóit dicsőítik a maiakhoz képest...

kultúrpesszimista 2014.09.16. 09:48:09

@diszkriminans: az, hogy milyen autókra vagy zenékre jellemző a lélek, stílus, az nem szubjektív vagy generációs kérdés, hanem a tényeké. De beszélhetnénk építészetről is akár. Aki mindezt csak nosztalgikus ügynek tartja, az merőben téved...

diszkriminans (törölt) 2014.09.16. 10:21:28

@kultúrpesszimista:
Aha, akkor ezek szerint lélekmérő gép is létezik, hiszen ha objektív dologról van szó, akkor nem lehet akadály egy ilyet megalkotni. Ha nincs, szabadalmaztasd!

Gondolom a zenéknél is éppen véletlenül a te kedvenceid lesznek azok, amelyekben még volt lélek...

diszkriminans (törölt) 2014.09.16. 10:56:00

Ja, egyébként mester, az is érdekelne, hogy mikortól nem szériafelszerelés az autókban a lélek, csak azért kérdezem, mert ha legközelebb használt autót veszek, akkor a puncimágnes mellett ezt is figyelembe fogom venni.

kultúrpesszimista 2014.09.16. 11:00:33

@diszkriminans: Nem vagyok mester, és természetesen nincs ilyen konkrét év. Tendenciák vannak. És nagyjából a '90-es évek elején volt az élesváltás. Az azt megelőző évtizedekben mindvégig jelen volt a lélek az autókban. A XX. század elejétől fogva egészen a '90-es évek első feléig. Ami utána jött, az szégyen minden hús-vér emberre nézve.

btprg 2014.09.16. 18:06:48

@diszkriminans:

Szerintem is hülyeség, pont azért amit a fentebbi hozzászólásban leírtam. A lélek meg ilyesmi egy dolog, nem az a baj. Hanem az, hogy olyan bonyolultságúak ezek az autók már, hogy szerintem ez lehetetlenné teszi azt, hogy veteránok legyenek belőlük.

Gondolj bele, miről szól ma a veteránozás (főleg a veterán hobbihasználat, mert a múzeumban nem igazán romlik el semmi): meg kell csinálni a kisebb-nagyobb hibákat az autón. Ha esetleg menet közben keletkezik új, akkor azt ki kell javítani. Van folyamatosan csökkenő mennyiségű gyári új és utángyártott alkatrész, meg persze bontott. Legtöbben sajátmaguk szerelnek, mert egyre kevesebb a hozzáértő szerelő is. Berakják az elromlott helyére a jó alkatrészeket.
Mi lenne egy új autónál? Van egy csomó féle diagnosztikai eszköz, nem is jó mindegyik minden autóhoz. Kinek lesz ilyen 30 év múlva, hogy megmondja, az ötvenezer elektronikus egység közül melyik a rossz? Ezeket már nem igazán lehet enélkül szerelni, "kendácsolni" meg végképp nem (bár ez utóbbi nem is cél normális veteránosoknál).
Hol lesz utángyártott YYY, ZZZ és hasonló hárombetűs valami? Speciális mindenféle érzékelők stb.? Főleg ha direkt úgy vannak ezek megcsinálva, hogy minden csak nagy blokkokban legyen cserélhető...
És akkor lehet majd a veterán autóval szervízbe járkálni, hogy kicseréljenek egy izzót? Lehet majd kizáródni az autóból ha lemerül az akku, mert nincs kulcs, csak távirányító? Lehet majd megállni a puszta közepén, amikor runtime error-ra fut a mikrovezérlők programja (a flash memóriák nem tartják meg a végtelenségig az adatokat)?

Nem is ragozom tovább. Az a lényeg, hogy vicc az egész, ezekből az autókból nagyon kis eséllyel lesz veterán szerintem.

kultúrpesszimista 2014.09.16. 20:02:52

@btprg: de, a lélek hiánya is baj. Nem kicsit.

diszkriminans (törölt) 2014.09.17. 07:54:54

@btprg:
Szerintem meg simán lesznek ezekből is nosztalgia autók, csak annyi, hogy kevesebben tehetik majd meg, mert vagy saját diagnosztikai eszköz kell nekik, vagy egy olyan szerelő, aki erre specializálódott, és beszerezte a megfelelő eszközöket, vagy a szervizek egykori készletéből, vagy utólag legyártva, ugyanis utóbbi sem lehetetlen, csak annyi kell, hogy a gyártó közzétegye a specifikációt, márpedig egy gyártónak presztízst jelenthet, ha az ő márkanevén vannak nosztalgia autók, szóval ha kell meg is fogja tenni. Ugyanez igaz az érzékelőkre is, meg minden spéci alkatrészre, csak éppen minden drágább lesz, mint a mostani veteránosoknak, de lehetetlen azért nem lesz.

@kultúrpesszimista:
Aha, csak azért kérdeztem, mert mindenki máshová teszi. Azért elárulok egy titkot: semelyik autónak sincs önmagától lelke, lelke a te érzelmeidtől lesz. Pont ezért szubjektív, hogy melyik kocsinak van lelke.

Gringo 2015.01.14. 01:35:09

A cikkel egyetértek, csak egy dolog maradt ki.
Régen az autók SZEBBEK voltak.
Új autó vásárláson töröm a fejem régóta, de egyszerűen csak undormányokat árulnak. Persze vannak szépek is, de azokat nem annak a pénztárcájához mérik akinek csak 5-6 millája van egy kocsira.
Miért nem nézhet ki egy relative olcsóbb autó jól? Emléxem, amikor kijött az 1-es Golf, mennyire menő volt. Mai utódja nem dobogtatja meg senki szívét.

vadasz27 2015.01.15. 14:15:32

Pont akkora hülyeség a "régen jobb volt minden" mint ez a "Sosem volt ilyen jó dolgunk, mint most."
Teljesen stupid mind a kettő megközelítés.
A cikk írója nekifutott aztán egy jó nagyot rúgott a levegőbe.
Ezt nem bántásnak írom de így van.
süti beállítások módosítása