Ötven százalék kedvezményt kaphat a regisztrációs adóból, aki év végéig honosíttatja eddig külföldi rendszámmal, illegálisan használt autóját. Ehhez elvileg elég bemutatni az autó külföldi forgalmiját és rendszámát. A törvény más kikötést nem tartalmaz, mégsem könnyű betartani. Aki sikerrel veszi az akadályt, rengeteget spórolhat, akik eddig sem játszották ki a magyar törvényeket, pórul járnak.
Kedvezményes regadó: ön is bevette?
2011.10.20. 18:37 Tcomment
567 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr953318168
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kámasuka 2011.10.21. 12:53:11
Mindenki annyira becsületes, amennyire muszáj.
Hogy a klasszikust idézzem:
A new car built by my company leaves somewhere traveling at 60 mph. The rear differential locks up. The car crashes and burns with everyone trapped inside. Now, should we initiate a recall? Take the number of vehicles in the field, A, multiply by the probable rate of failure, B, multiply by the average out-of-court settlement, C. A times B times C equals X. If X is less than the cost of a recall, we don't do one.
Hogy a klasszikust idézzem:
A new car built by my company leaves somewhere traveling at 60 mph. The rear differential locks up. The car crashes and burns with everyone trapped inside. Now, should we initiate a recall? Take the number of vehicles in the field, A, multiply by the probable rate of failure, B, multiply by the average out-of-court settlement, C. A times B times C equals X. If X is less than the cost of a recall, we don't do one.
Shadowbull 2011.10.21. 12:54:29
@fogash: az a baj, hogy ket olyan dolgot keversz ossze, aminek semmi koze nincs egymashoz.
A kkv szektort szetszopatjak, ez teny. de errol nem a multik tehetnek.
A vilagon mindenhol tamogatjak a zoldmezos termelo beruhazast vegzo multikat, a vilagon mindenhol versenyeznek egy ilyen cegert az orszagok.
Az hogy Magyarorszagon ilyen elmebeteg modon allnak hozza a vallalkozasokhoz, annak nem a multik tamogatasa az oka.
sb
A kkv szektort szetszopatjak, ez teny. de errol nem a multik tehetnek.
A vilagon mindenhol tamogatjak a zoldmezos termelo beruhazast vegzo multikat, a vilagon mindenhol versenyeznek egy ilyen cegert az orszagok.
Az hogy Magyarorszagon ilyen elmebeteg modon allnak hozza a vallalkozasokhoz, annak nem a multik tamogatasa az oka.
sb
Shadowbull 2011.10.21. 12:57:33
@fogash: "A szemközti telken meg a multi kap munkahelyenként tízmillió forintot, hogy a gigamega-profitját kitalicskázza az országból."
Nem talicskaz ki semmit, ellenben befele talicskazik egy valag penzt.
A termelo multik a beveteluket nem Magyaorszagon szerzik, hanem globalisan. Nem visz ki magyar jovedelmet, ellenben az oriasi nyeresegebol Magyarorszagnak is juttat egy darabot, ami baromi jo uzlet.
es akkor meg a jarulekos haszonrol nem is beszeltunk, ami talan fontosabb mint az elsodleges adobevetel.
sb
Nem talicskaz ki semmit, ellenben befele talicskazik egy valag penzt.
A termelo multik a beveteluket nem Magyaorszagon szerzik, hanem globalisan. Nem visz ki magyar jovedelmet, ellenben az oriasi nyeresegebol Magyarorszagnak is juttat egy darabot, ami baromi jo uzlet.
es akkor meg a jarulekos haszonrol nem is beszeltunk, ami talan fontosabb mint az elsodleges adobevetel.
sb
1kutya 2011.10.21. 13:00:05
@fogash: @augustiener: ez így okés, de ezért ne a multi legyen már a hibás. leírom mi a hibás: a SZABÁLYOZÁS! ezt meg tessék már a zállambácsin leverni és ne a multin meg a bankon meg a...
Shadowbull 2011.10.21. 13:01:10
@augustiener: Ezek a cegek az elso pillanattol fognak adot es jarulekokat fizetni. Egy ilyen tamogatas ket, maximum 3 even belul siman megterul az orszagnak, onnantol kezdve tiszta fix nyereseg.
Az meg csupan elmeleti kerdes, hogy mi lenne ha ezt a penzt a kkvknak adnank. Semmi, elkoltenek, aztan meg bezarnanak es szevasz.
Csak mellekesen jegyzem meg hogy az Audi lassan 20 eve van Magyarorszagon.
sb
Az meg csupan elmeleti kerdes, hogy mi lenne ha ezt a penzt a kkvknak adnank. Semmi, elkoltenek, aztan meg bezarnanak es szevasz.
Csak mellekesen jegyzem meg hogy az Audi lassan 20 eve van Magyarorszagon.
sb
fogash 2011.10.21. 13:01:17
@agi02: "A multik kifizetik a beszállítóikat"
Ja, 180 napra, és örülj, hogy a beszállítóm lehetsz...
Elmondom, hogy a nagy kereskedelmi láncoknak (Tesco, metro, auchan, spar) beszállítani mit jelent:
- minden termékedre, minden cikkszámra (EAN) külön belistázási díjat fizetsz. Ha 200g-os sonka bent van, akkor a 150g+"most 50g ingyen" változat után újra fizetsz
- polcpénzt fizetsz a facingek után (egy sorban jelenjen meg a termék, vagy egymás mellett két sportszelet is kint legyen?)
- kéthetente kötelezően megakciózol egy termékcsoportodat, amit én az újságomba tehetek
- marketing hozzájárulást fizetsz (nálam elért forgalmad x százaléka, mert ugye én reklámozok a tévében)
- boltnyitási hozzájárulást fizetsz
- 180 napra fizetek, miközben naponta (naponta 2 ) beszállítást követelek tőled
- megadok egy rakodási időablakot, ha nem érsz oda akkor, akkor nem veszem át az árut és kötbérezlek nem szállításért, ha odaérsz de sokan vannak, akkor vársz és ezért nem kapsz semmit
- minden visszárut átveszel, azt is amit én hülyén túlrendeltem, ez nekem ingyen van
- minden káló-selejt-törés a te költséged
- a saját költségeden vezesd be az én címke- és vonalkód-rendszeremet, esetleg EDI-t is.
(apró pszichikai hadviselés, hogy az ártárgyaláson 1-2 órát simán várakoztatnak étlen-szomjan, alacsonyabb széket kapsz mint a beszerzőjük, a szék esetleg finoman előre lejt (=bizonytalan ülés) te ülsz a napnak szemben...)
Ezek után lehet szidni a magyar feldolgozóipart, hogy ímmel-ámmal akar beszállítani, meg versenyezni a halálra támogatott német tejjel meg spanyol paradicsommal.
Ja, 180 napra, és örülj, hogy a beszállítóm lehetsz...
Elmondom, hogy a nagy kereskedelmi láncoknak (Tesco, metro, auchan, spar) beszállítani mit jelent:
- minden termékedre, minden cikkszámra (EAN) külön belistázási díjat fizetsz. Ha 200g-os sonka bent van, akkor a 150g+"most 50g ingyen" változat után újra fizetsz
- polcpénzt fizetsz a facingek után (egy sorban jelenjen meg a termék, vagy egymás mellett két sportszelet is kint legyen?)
- kéthetente kötelezően megakciózol egy termékcsoportodat, amit én az újságomba tehetek
- marketing hozzájárulást fizetsz (nálam elért forgalmad x százaléka, mert ugye én reklámozok a tévében)
- boltnyitási hozzájárulást fizetsz
- 180 napra fizetek, miközben naponta (naponta 2 ) beszállítást követelek tőled
- megadok egy rakodási időablakot, ha nem érsz oda akkor, akkor nem veszem át az árut és kötbérezlek nem szállításért, ha odaérsz de sokan vannak, akkor vársz és ezért nem kapsz semmit
- minden visszárut átveszel, azt is amit én hülyén túlrendeltem, ez nekem ingyen van
- minden káló-selejt-törés a te költséged
- a saját költségeden vezesd be az én címke- és vonalkód-rendszeremet, esetleg EDI-t is.
(apró pszichikai hadviselés, hogy az ártárgyaláson 1-2 órát simán várakoztatnak étlen-szomjan, alacsonyabb széket kapsz mint a beszerzőjük, a szék esetleg finoman előre lejt (=bizonytalan ülés) te ülsz a napnak szemben...)
Ezek után lehet szidni a magyar feldolgozóipart, hogy ímmel-ámmal akar beszállítani, meg versenyezni a halálra támogatott német tejjel meg spanyol paradicsommal.
Kámasuka 2011.10.21. 13:01:56
@Shadowbull: A kkv szektort szetszopatjak, ez teny. de errol nem a multik tehetnek.
De. A multik előtt csak kkv szektor volt(nem Magyarországon), tehát az érdekellentét egyértelmü.
De. A multik előtt csak kkv szektor volt(nem Magyarországon), tehát az érdekellentét egyértelmü.
Kámasuka 2011.10.21. 13:04:17
@Shadowbull: Csak mellekesen jegyzem meg hogy az Audi lassan 20 eve van Magyarorszagon.
És ahányszor bővített annyiszor vett igénybe óriási kedvezményeket.
És ahányszor bővített annyiszor vett igénybe óriási kedvezményeket.
Shadowbull 2011.10.21. 13:04:27
@BenFranklin: bizonyos iparagak egyszeruen nem mukodnek koncentracio nelkul, ami torvenyszeruen a multik kialakulasahoz vezet.
Semmifele erdekellentet nincs, a kicsik lehetnek a nagyok beszallitoi.
sb
Semmifele erdekellentet nincs, a kicsik lehetnek a nagyok beszallitoi.
sb
kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.10.21. 13:06:38
@determ:
Erről az jut eszembe, mikor a benzin elérte a 300 Ft/l árat. Nagyban megindult a benzinturizmus. Egy közgazdász kiszámolta, hogy ha kb. 280 Ft/l lenne az ár, akkor nem nagyon mennének az emberek külföldre tankolni és kb. ugyan annyi forint maradna az állam kezében.
Mit csináltak? Maradt 300 Ft/l és megnövelték a vámosok létszámát a szigorúbb ellenőrzések miatt. De így legalább kevesebb bevételünk volt, viszont több költségünk. Szupi.
Erről az jut eszembe, mikor a benzin elérte a 300 Ft/l árat. Nagyban megindult a benzinturizmus. Egy közgazdász kiszámolta, hogy ha kb. 280 Ft/l lenne az ár, akkor nem nagyon mennének az emberek külföldre tankolni és kb. ugyan annyi forint maradna az állam kezében.
Mit csináltak? Maradt 300 Ft/l és megnövelték a vámosok létszámát a szigorúbb ellenőrzések miatt. De így legalább kevesebb bevételünk volt, viszont több költségünk. Szupi.
agi02 2011.10.21. 13:09:06
@augustiener: Ha tényleg olyan komoly befolyásuk lenne akkor most a regadós tervezet nem úgy nézne ki ahogy kinéz.
Az autógyárak multik (a felsorolt óriásberuházók akik hatalmas támogatásokat kaptak pont ebből a szektorból kerülnek ki), az autóimportőrök multik. Nekik az lenne az érdekül amit a Cikben is leírtak. Az úja autókra kevesebb regadó, mondjuk Co kibocsájtás arányában vagy valami hasonló.
Ha olyan nagy a befolyásuk a törvényhozásra, itt ezt miért nem tudják érvényesíteni?
És alapvetően becsületesek igen. Nekik is ugyan annyi a bér után fizetendő közteher mértéke mit a többi válalkozásnak, neki is ugyan úgy kell cégautóadót fizetni.
Az autógyárak multik (a felsorolt óriásberuházók akik hatalmas támogatásokat kaptak pont ebből a szektorból kerülnek ki), az autóimportőrök multik. Nekik az lenne az érdekül amit a Cikben is leírtak. Az úja autókra kevesebb regadó, mondjuk Co kibocsájtás arányában vagy valami hasonló.
Ha olyan nagy a befolyásuk a törvényhozásra, itt ezt miért nem tudják érvényesíteni?
És alapvetően becsületesek igen. Nekik is ugyan annyi a bér után fizetendő közteher mértéke mit a többi válalkozásnak, neki is ugyan úgy kell cégautóadót fizetni.
Shadowbull 2011.10.21. 13:10:58
@BenFranklin: Figyi, mi lenne ha eloszor utananeznel, mielott nekiallsz marhasagokat leirni? Begeted ugyanazt a baromsagot reggel ota.
Az Audi az EU csatlakozasig egy filler tamogatast nem kapott soha (talan nehany tizmilliot, nem tetel) hanem adomentesseget kapott. Ezt minden nagyobb beruhazasanal meghosszabitottak neki.
A csatlakozas utan mar nem lehetett mentesseget adni, ezutan mar csak beruhazasi tamogatast lehet adni. A mostani uj autogyar az elso amire ilyen nagymerteku kozvetlen tamogatast kap.
Az Audi 6000 dolgozoja utan evente becsenget vagy 10 milliard SZJA-t meg jarulekot a koltsegvetesbe. Nagyvonaluan szamolva csak ebbol 18 ev alatt osszejon 180 milliard forint. Mennyit kaptak most? 15 milliardot?
Es akkor meg fizet adot, cegautoadot, kiskutyafaszat, es attetelesen alkalmaz meg vagy 10.000 embert a besazllitokon keresztul, valamint azok a beszallitok akik miatta jottek ide szinten fizetnek adot, jarulekot, valamint ok is alkalmaznak tovabbi beszallitokat, szolgaltatotak, es igy tovabb.
Ezenkivul a magyar iparra kifejtett hatasa felbecsulhetetlen.
Hat persze hogy kurvara nem eri meg az orszagnak.
sb
Az Audi az EU csatlakozasig egy filler tamogatast nem kapott soha (talan nehany tizmilliot, nem tetel) hanem adomentesseget kapott. Ezt minden nagyobb beruhazasanal meghosszabitottak neki.
A csatlakozas utan mar nem lehetett mentesseget adni, ezutan mar csak beruhazasi tamogatast lehet adni. A mostani uj autogyar az elso amire ilyen nagymerteku kozvetlen tamogatast kap.
Az Audi 6000 dolgozoja utan evente becsenget vagy 10 milliard SZJA-t meg jarulekot a koltsegvetesbe. Nagyvonaluan szamolva csak ebbol 18 ev alatt osszejon 180 milliard forint. Mennyit kaptak most? 15 milliardot?
Es akkor meg fizet adot, cegautoadot, kiskutyafaszat, es attetelesen alkalmaz meg vagy 10.000 embert a besazllitokon keresztul, valamint azok a beszallitok akik miatta jottek ide szinten fizetnek adot, jarulekot, valamint ok is alkalmaznak tovabbi beszallitokat, szolgaltatotak, es igy tovabb.
Ezenkivul a magyar iparra kifejtett hatasa felbecsulhetetlen.
Hat persze hogy kurvara nem eri meg az orszagnak.
sb
Kámasuka 2011.10.21. 13:11:01
bizonyos iparagak egyszeruen nem mukodnek koncentracio nelkul, ami torvenyszeruen a multik kialakulasahoz vezet.@Shadowbull:
Legalábbis ezt írják az újságjukban.
De. A lényeg hogy a pénz/termelőeszköz koncentrációja törvényszerüen katasztófához vezet és megszünteti a versenyt. Igy bukott a római birodalom, a feudalizmus és a kommunizmus is. Tökmind1 minek hívják a lényeg az hogy minden az enyém legyen.
Legalábbis ezt írják az újságjukban.
De. A lényeg hogy a pénz/termelőeszköz koncentrációja törvényszerüen katasztófához vezet és megszünteti a versenyt. Igy bukott a római birodalom, a feudalizmus és a kommunizmus is. Tökmind1 minek hívják a lényeg az hogy minden az enyém legyen.
Lacee444 2011.10.21. 13:14:54
Sajnos így van, azok jártak jól, akok elkerülték az adókat a drága luxuskocsijukkal.
A jó kúrva a***at a buzi politikusoknak.
Már 4 alkalommal füzettem be becsületesen a regadót.... Hát elégítsenek ki szájjal!
A jó kúrva a***at a buzi politikusoknak.
Már 4 alkalommal füzettem be becsületesen a regadót.... Hát elégítsenek ki szájjal!
fogash 2011.10.21. 13:16:44
@Shadowbull: "A kkv szektort szetszopatjak, ez teny. de errol nem a multik tehetnek."
Egyrészt de, igen. Ugye elfogadod, hogy ha a Winterkorn úr titkrárnője felhívja az Orbán úr titkárnőjét, akkor 3 napon belülre kap egy fél délelőttöt is. És azért nem az Orbán úr jön Győrbe, mert a látszatra azért adni kell. A nekik releváns jogszabályokat a multik hozzák.
Másrészt meg nekem sajnos ezekkel a multikkal kell versenyeznem, mert Rozika dönthet, hogy az úttest egyik oldalán engem választ, vagy szemközt a multit. És amíg én nem tudok neki többet fizetni, addig a multi tud.
Aztán ugyanez a multi röhögve épít egy 700 emeletes új székházat meg céges múzeumot Berlinben, ami persze neki költség. Igen, profitja nincs, mert sok volt a költsége, ezért profit tax sincs.
Hangsúlyozom, hogy elismerem: a multik egy csomó jót is okoznak-eredményeznek. De CSAK addig, amíg az NEKIK jó. Ez a világ rendje, de ők nem azért jönnek ide, hogy Rozikának jó legyen, hanem hogy Winterkorn urat ne kúrják seggbe a részvényesi közgyűlésen. Próbálok szemléletes példát találni: az orrszarvú (=multi) jó, mert büszkék lehetünk rá. Vannak a tetején azok a hülye kis tetűszedő madarak (=beszállító), akik remekül megélnek rajta/belőle. Van a sztyeppe (=város), aki örül, mert az orrszarvú eltapossa a bozóttüzet, meg elkergeti az oroszlánt (=utat épít, támogatja a focicsapatot, stb). És van a fű, a virágok, meg egy csomó kisebb állat (=kkv), akiket az orrszarvú eltapos, nekik kimondottan szar, hogy pont itt lakik. Comprende?
"Csak mellekesen jegyzem meg hogy az Audi lassan 20 eve van Magyarorszagon." 18. És nézd meg a 18 év árbevételét, aztán bökd mellé, hogy mennyi iparűzési-, társasági- és építményadót NEM fizetett be ezidő alatt. Igen, foglalkoztat most már kb 6000 embert, meg áttételesen kb ugyanennyinek ad munkát, ez jó. De 6000 embert foglalkoztató 100 másik győri cégen (á60fő) sajnos folyamatosan bevasalják ugyanezeket az adókat.
Egyrészt de, igen. Ugye elfogadod, hogy ha a Winterkorn úr titkrárnője felhívja az Orbán úr titkárnőjét, akkor 3 napon belülre kap egy fél délelőttöt is. És azért nem az Orbán úr jön Győrbe, mert a látszatra azért adni kell. A nekik releváns jogszabályokat a multik hozzák.
Másrészt meg nekem sajnos ezekkel a multikkal kell versenyeznem, mert Rozika dönthet, hogy az úttest egyik oldalán engem választ, vagy szemközt a multit. És amíg én nem tudok neki többet fizetni, addig a multi tud.
Aztán ugyanez a multi röhögve épít egy 700 emeletes új székházat meg céges múzeumot Berlinben, ami persze neki költség. Igen, profitja nincs, mert sok volt a költsége, ezért profit tax sincs.
Hangsúlyozom, hogy elismerem: a multik egy csomó jót is okoznak-eredményeznek. De CSAK addig, amíg az NEKIK jó. Ez a világ rendje, de ők nem azért jönnek ide, hogy Rozikának jó legyen, hanem hogy Winterkorn urat ne kúrják seggbe a részvényesi közgyűlésen. Próbálok szemléletes példát találni: az orrszarvú (=multi) jó, mert büszkék lehetünk rá. Vannak a tetején azok a hülye kis tetűszedő madarak (=beszállító), akik remekül megélnek rajta/belőle. Van a sztyeppe (=város), aki örül, mert az orrszarvú eltapossa a bozóttüzet, meg elkergeti az oroszlánt (=utat épít, támogatja a focicsapatot, stb). És van a fű, a virágok, meg egy csomó kisebb állat (=kkv), akiket az orrszarvú eltapos, nekik kimondottan szar, hogy pont itt lakik. Comprende?
"Csak mellekesen jegyzem meg hogy az Audi lassan 20 eve van Magyarorszagon." 18. És nézd meg a 18 év árbevételét, aztán bökd mellé, hogy mennyi iparűzési-, társasági- és építményadót NEM fizetett be ezidő alatt. Igen, foglalkoztat most már kb 6000 embert, meg áttételesen kb ugyanennyinek ad munkát, ez jó. De 6000 embert foglalkoztató 100 másik győri cégen (á60fő) sajnos folyamatosan bevasalják ugyanezeket az adókat.
Kámasuka 2011.10.21. 13:20:44
multi röhögve épít egy 700 emeletes új székházat meg céges múzeumot Berlinben, ami persze neki költség. Igen, profitja nincs, mert sok volt a költsége, ezért profit tax sincs. @fogash:
Igen, de ehhez azért kellett 100 év. Abban egyetértek Shadowbullal és Ágival hogy a magyar kkv szektorban kevés az előrelátás, ritka a hosszú távra tervező cég. Mindenki 2 év alatt akar luxusautót meg medencét, és ezért valaki cummant. Vagy ő vagy valamelyik partnere. Mert a pénzt sokáig vissza kéne forgatni.
Igen, de ehhez azért kellett 100 év. Abban egyetértek Shadowbullal és Ágival hogy a magyar kkv szektorban kevés az előrelátás, ritka a hosszú távra tervező cég. Mindenki 2 év alatt akar luxusautót meg medencét, és ezért valaki cummant. Vagy ő vagy valamelyik partnere. Mert a pénzt sokáig vissza kéne forgatni.
fogash 2011.10.21. 13:22:46
@Shadowbull: de, meg tudom különböztetni. Csak azért hoztam példának, mert a magyar TERMELŐNEK sajnos a multi KERESKEDŐ a farkasa. Ha meg végigfutsz a legnagyobb árbevételű cégek toplistáján, akkor MOl-Audi-Eon-MTelekom-stb a sorrend. Sokkal több a szolgáltató/kereskedő multi, mint a termelő. :(
Foglalkoztatáspolitikában egyértelműen az Audival kell versenyeznem, audis beszállítóvá válni meg te is tudod, mennyire egyszerű...
Foglalkoztatáspolitikában egyértelműen az Audival kell versenyeznem, audis beszállítóvá válni meg te is tudod, mennyire egyszerű...
fogash 2011.10.21. 13:32:39
@BenFranklin:
"a magyar kkv szektorban kevés az előrelátás, ritka a hosszú távra tervező cég. Mindenki 2 év alatt akar luxusautót meg medencét, és ezért valaki cummant. "
Mire legyek előrelátó, mikor év közben is 2-3 alkalommal változnak a rám vonatkozó szabályok, havonta kirúgják alólam a sámlit? Szerinted EZ itt ma Mo-on a kiszámítható gazdasági környezet? Ruházzak be BÁRMIBE 2010-ben, amikor 2012-ben lehet, hogy bedönti a céget egy matolcsy-féle átgondolt minimálbér-emelés?
Luxus ma Magyarországon, hogy egy cégvezető 4 évente le akarja cserélni a 150ezret futott 8milliós autóját? Körülnézek itt az ipari parkban, rendes termelő cégek vannak körülöttem, multik is meg felnőtt magyar magáncégek is. Elvétve látok Mondeonál nagyobb/drágább autót a céges parkolókban. A szlovák rendszámú X5-ösök meg Q7-esek NEM itt állnak. Én nem tudom, hogy azok gazdái mind drogdílerek, autónepperek, stricik, maffiózók vagy ezek kombinációi-e, de hogy nem termelő kkv-t vezetnek, az biztos.
"a magyar kkv szektorban kevés az előrelátás, ritka a hosszú távra tervező cég. Mindenki 2 év alatt akar luxusautót meg medencét, és ezért valaki cummant. "
Mire legyek előrelátó, mikor év közben is 2-3 alkalommal változnak a rám vonatkozó szabályok, havonta kirúgják alólam a sámlit? Szerinted EZ itt ma Mo-on a kiszámítható gazdasági környezet? Ruházzak be BÁRMIBE 2010-ben, amikor 2012-ben lehet, hogy bedönti a céget egy matolcsy-féle átgondolt minimálbér-emelés?
Luxus ma Magyarországon, hogy egy cégvezető 4 évente le akarja cserélni a 150ezret futott 8milliós autóját? Körülnézek itt az ipari parkban, rendes termelő cégek vannak körülöttem, multik is meg felnőtt magyar magáncégek is. Elvétve látok Mondeonál nagyobb/drágább autót a céges parkolókban. A szlovák rendszámú X5-ösök meg Q7-esek NEM itt állnak. Én nem tudom, hogy azok gazdái mind drogdílerek, autónepperek, stricik, maffiózók vagy ezek kombinációi-e, de hogy nem termelő kkv-t vezetnek, az biztos.
Shadowbull 2011.10.21. 13:40:57
@fogash: Nyilvanvaloan egy multinak sokkal nagyobb az erdekkijaro kepessege mint neked. De ez egy olyan dolog, amin nem erdemes filozni, mert nem tudod befolyasolni. Pont mint az idojarast.
Valoban: neked, mint munkaadonak nem jo, hogy a munkaeropiacon a multikkal kell versenyezned. De azert gondolom azt te is latod: a tarsadalomnak altalaban veve meg jo. egy multi huzza fel a kornyezetet mint egy raketa, eleg csak megnezni Gyort es kornyeket meg mondjuk Ozdot es kornyeket.
Hogy az Audinak mekkora arbevetele volt, es ezutan mennyit fizetett volna, ha nincs adomentessege az irrelevans. Egyreszt ahogy mar mondtam: a Gyorben gyartott motorok majd 100%-a globalisan lett eladva, tehat az a nagy nyereseg is globalisan lett megtermelve, masreszt ez a szam egy virtualis szam: ha nem lett volna adomentesseg, akkor nem lett volna Audi sem.
A tenylegesen befizetett penzek viszont nem virtualisak, azok valoban befolytak a koltsegvetesbe, az onkormanyzatokhoz, az ott dolgozok es a kozvetetten alkalmazottak valoban megkaptak a fizetesuket, amit el is koltottek. Es ez sem lett volna, ha nincs az adokedvezmeny.
Szerinted hol tartana Gyor es kornyeke, ha nem lett volna az Audi?
Hat nem ott ahol ma, az biztos.
sb
Valoban: neked, mint munkaadonak nem jo, hogy a munkaeropiacon a multikkal kell versenyezned. De azert gondolom azt te is latod: a tarsadalomnak altalaban veve meg jo. egy multi huzza fel a kornyezetet mint egy raketa, eleg csak megnezni Gyort es kornyeket meg mondjuk Ozdot es kornyeket.
Hogy az Audinak mekkora arbevetele volt, es ezutan mennyit fizetett volna, ha nincs adomentessege az irrelevans. Egyreszt ahogy mar mondtam: a Gyorben gyartott motorok majd 100%-a globalisan lett eladva, tehat az a nagy nyereseg is globalisan lett megtermelve, masreszt ez a szam egy virtualis szam: ha nem lett volna adomentesseg, akkor nem lett volna Audi sem.
A tenylegesen befizetett penzek viszont nem virtualisak, azok valoban befolytak a koltsegvetesbe, az onkormanyzatokhoz, az ott dolgozok es a kozvetetten alkalmazottak valoban megkaptak a fizetesuket, amit el is koltottek. Es ez sem lett volna, ha nincs az adokedvezmeny.
Szerinted hol tartana Gyor es kornyeke, ha nem lett volna az Audi?
Hat nem ott ahol ma, az biztos.
sb
Kámasuka 2011.10.21. 13:41:16
@fogash: Kiszámíthatatlan jogi környezet hátráltató tényező, de mit tehetsz?
Luxus ma Magyarországon, hogy egy cégvezető 4 évente le akarja cserélni a 150ezret futott 8milliós autóját?-ne legyünk gyerekek. Ha szarul megy akkor luxus ha jól akkor nem az...:)
Milyen alapon helyezed a 'termelő' céget a szolgáltató fölé? Minden fejlett gazdaságban a szolgáltatás van túlsúlyban, minél inkább, annál jobb a gazdaság(lásd. kutyakozmetika franchise).
Q7 v. X5 nem jelent semmit. Lehet hitelből, lehet hogy az egész cég a kocsira termel, lehet hogy a cég egyetlen vagyontárgya.
Luxus ma Magyarországon, hogy egy cégvezető 4 évente le akarja cserélni a 150ezret futott 8milliós autóját?-ne legyünk gyerekek. Ha szarul megy akkor luxus ha jól akkor nem az...:)
Milyen alapon helyezed a 'termelő' céget a szolgáltató fölé? Minden fejlett gazdaságban a szolgáltatás van túlsúlyban, minél inkább, annál jobb a gazdaság(lásd. kutyakozmetika franchise).
Q7 v. X5 nem jelent semmit. Lehet hitelből, lehet hogy az egész cég a kocsira termel, lehet hogy a cég egyetlen vagyontárgya.
Shadowbull 2011.10.21. 13:43:48
@BenFranklin: "Milyen alapon helyezed a 'termelő' céget a szolgáltató fölé? "
Olyan alapon, hogy egy kis, nyitott gazdasagnak, mint amilyen a magyar, elemi erdeke hogy exportkepes javakat tudjon eloallitani.
Namost ezek tulnyomo reszben ipari termekek szoktak lenni, es kisebb reszben szolgaltatasok.
sb
Olyan alapon, hogy egy kis, nyitott gazdasagnak, mint amilyen a magyar, elemi erdeke hogy exportkepes javakat tudjon eloallitani.
Namost ezek tulnyomo reszben ipari termekek szoktak lenni, es kisebb reszben szolgaltatasok.
sb
Kámasuka 2011.10.21. 13:53:55
@Shadowbull: Namost ezek tulnyomo reszben ipari termekek szoktak lenni, es kisebb reszben szolgaltatasok.
Onnan ahonnan te látod a világot, biztosan. De a javak lehetnek jogok, szellemi termékek, védjegyek, know-how, szabadalmak, szolgáltatások.
Onnan ahonnan te látod a világot, biztosan. De a javak lehetnek jogok, szellemi termékek, védjegyek, know-how, szabadalmak, szolgáltatások.
Kámasuka 2011.10.21. 14:00:30
@Shadowbull: Pl. Váczy Károly vállalkozása, akinek 6-7 éve se terméke nem volt, se kezdőtőkéje, ma meg csinál évi nettó 1 millió dollárt tisztán szolgáltatásból. És ha most befejezi, sanszos hogy élete végéig jön majd be az a pénz neki, ami termelő cégnél elég valószínütlen(ismerek gazdag termelő céges kkv-seket(több száz alkalmazott), nekik a sikerre az életük ráment és a gyerekeik b*sznak a cégre, ők meg nem mehetnek nyugdíjba.
Szóval szerintem a termelés szívás, de legalábbis nem való mindenkinek.
Szóval szerintem a termelés szívás, de legalábbis nem való mindenkinek.
Shadowbull 2011.10.21. 14:01:26
@BenFranklin: akkor mutass egy olyan orszagot, ahol a szolgaltasok exportja nagyobb mint az ipari termekeke.
Raadasul az altalad felsoroltak tipikusan azok a dolgok, amire kozeptavon nem nagyon lehet Magyarorszag boldogulasat alapozni. de meg hosszutavon sem, ha realistak vagyunk.
sb
Raadasul az altalad felsoroltak tipikusan azok a dolgok, amire kozeptavon nem nagyon lehet Magyarorszag boldogulasat alapozni. de meg hosszutavon sem, ha realistak vagyunk.
sb
fogash 2011.10.21. 14:06:43
@Shadowbull: @BenFranklin: sb-vel egyetértve: abból nem fogunk megélni, hogy egymás haját nyírjuk. Szerintem az sem lehet cél, hogy Bangalore-2 legyünk, world-wide call-centerekkel.
Sőt, a sok egyéb szolgáltatás is csak addig lehet érdekes, amíg ezt a 10millió embert kiszolgálja. De az nonszensz, hogy a magyar GDP (ami ugye az összes cég összes árbevételének összege) túlnyomó része szolgáltatásból-kereskedelemből jön össze!
Lefordítom: a pécsi sörgyár gyárt egy doboz sört, azt eladja 100Ft-ért a metronak, a metro-tól megveszi az pécsi italnagyker 120ért, ott megveszi a garázsboltos 135-ért, ahonnét Józsi hazaviszi 175-ért. A GDP-ben ez 100+120+135+175=530Ft-ként jelentkezik, valójában meg termett 100Ft-nyi kézzel fogható érték. (közgazdászok javítsanak ki, ha hülyeséget írtam!) Ezért kellene termelni. A sör akkor is sör marad, ha a sörgyár mintaboltjában veszi meg Józsi, vagy a gyár mindjárt exportálja Boliviába.
Sőt, a sok egyéb szolgáltatás is csak addig lehet érdekes, amíg ezt a 10millió embert kiszolgálja. De az nonszensz, hogy a magyar GDP (ami ugye az összes cég összes árbevételének összege) túlnyomó része szolgáltatásból-kereskedelemből jön össze!
Lefordítom: a pécsi sörgyár gyárt egy doboz sört, azt eladja 100Ft-ért a metronak, a metro-tól megveszi az pécsi italnagyker 120ért, ott megveszi a garázsboltos 135-ért, ahonnét Józsi hazaviszi 175-ért. A GDP-ben ez 100+120+135+175=530Ft-ként jelentkezik, valójában meg termett 100Ft-nyi kézzel fogható érték. (közgazdászok javítsanak ki, ha hülyeséget írtam!) Ezért kellene termelni. A sör akkor is sör marad, ha a sörgyár mintaboltjában veszi meg Józsi, vagy a gyár mindjárt exportálja Boliviába.
gnme 2011.10.21. 14:09:29
@BenFranklin: gyomor kell hozzá
sok embert ismerek tyúkszaros városomban, ahol lengeti a faszom a szél, akik egyszerűen felkötötték magukat / savat-lúgot ittak a válság első körében
sok embert ismerek tyúkszaros városomban, ahol lengeti a faszom a szél, akik egyszerűen felkötötték magukat / savat-lúgot ittak a válság első körében
Kámasuka 2011.10.21. 14:11:18
@Shadowbull: Raadasul az altalad felsoroltak tipikusan azok a dolgok, amire kozeptavon nem nagyon lehet Magyarorszag boldogulasat alapozni. de meg hosszutavon sem, ha realistak vagyunk.
Ebben mondjuk teljesen igazad van. Én itt önző módon a magamét fújom, és nem törődöm az ország gondjával-bajával...
Ebben mondjuk teljesen igazad van. Én itt önző módon a magamét fújom, és nem törődöm az ország gondjával-bajával...
Laurel 2011.10.21. 14:11:28
@fogash: Azért nem kell akkora nagymenőnek lenni egy szlovák vagy német rendszámhoz. Itt a környékemen (Göd) a következők: szoftverfejlesztő, a cége lízingelte a kb 30db-os flottát Németországból. Octavia RS, darabján több, mint egy milliót spóroltak így. Autós bolt tulaj, a testvére évekkel ezelőtt kivitte Szlovákiába a sportszer nagykert, most az egész család szlovák rendszámos. Fuvarozó, szlovák rendszámmal is ugyanúgy cígölheti az árut bárhová. Ügyvéd, szintén szlovák rendszám, gondolom ki ha ő nem. Az egyetlen igazi komoly autó egy Lichtenstein rendszámú X5-ös, ami egy építési vállalkozóé, aki tervező kivitelező is egyben. Magam is terveztem, mert már egy egyéves Focus kombi esetében is komoly megtakarítás német finanszírozással, kiszámítható fix havi részlettel (Euro-ban)
Kámasuka 2011.10.21. 14:13:45
@fogash: A GDP-ben ez 100+120+135+175=530Ft-ként jelentkezik, valójában meg termett 100Ft-nyi kézzel fogható érték. (közgazdászok javítsanak ki, ha hülyeséget írtam!)--igen, ez hülyeség. Hozzáadott értékkel számolnak.
Kámasuka 2011.10.21. 14:16:32
@Laurel: Sajnos még az ennél is kismenőbbeket fogják szívatni(bérből-fizuból, mint mindig). Mert ők hagyják magukat.
fogash 2011.10.21. 14:22:50
@Laurel: valami ilyesmiről beszéltem: a szemet csípő szlovák rendszámos X5-ök szinte egyike sem igyekvő, dolgos embereké. Aki kkv-tulajként dolgozik és hegyezi-faragja a költségeit, az próbál metrós kávét inni, olcsóbb telefontarifát választani, Focust lizingelni külföldről, mert ott olcsóbb.
Az előző hozzászóló viszont úgy gondolta, hogy a geci maszek szétluxusolja magát, megveszi a fűtött medencés bentleyt, miközben zsebbe fizeti a minimálbért a kizsigerelt alkalmazottainak, ahelyett, hogy visszaforgatná a cégbe, mint a multik.
@BenFranklin:
Kösz a javítást! Ha a hozzáadott értéket nézem (bár ugye érték nem adódik hozzá, csak drágább lesz), akkor is 100+20+35+75=230Ft-nyi GDP-t jelent egy száz forintos sör. Vagyis 130Ft (56%) jön szolgáltatásból, 100ft (44%) pedig termelésből. Annak ellenére, hogy érték (SÖR) csak a gyárban terem. :(
Az előző hozzászóló viszont úgy gondolta, hogy a geci maszek szétluxusolja magát, megveszi a fűtött medencés bentleyt, miközben zsebbe fizeti a minimálbért a kizsigerelt alkalmazottainak, ahelyett, hogy visszaforgatná a cégbe, mint a multik.
@BenFranklin:
Kösz a javítást! Ha a hozzáadott értéket nézem (bár ugye érték nem adódik hozzá, csak drágább lesz), akkor is 100+20+35+75=230Ft-nyi GDP-t jelent egy száz forintos sör. Vagyis 130Ft (56%) jön szolgáltatásból, 100ft (44%) pedig termelésből. Annak ellenére, hogy érték (SÖR) csak a gyárban terem. :(
Kámasuka 2011.10.21. 14:23:44
@Shadowbull: Legextrémebb példa a facebook. Értéke cca. 10 milliárd dollár, nem termel semmit, létrejött pár év alatt. Egy termelő cégnek ehhez 100 év kell, és utána a facebook-tulaj jól megveszi kilóra, ha kifogy az 5letekből.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.10.21. 14:26:09
@Herman:
Semmi adócsalás nincsen abban, ha valaki Szlovákiában vásárol. Minden törvényes adót megfizet. Szlovákiának, elvégre ott vásárol.
Piacgazdaság van, meg Európai unió, ott célszerű vásárolni, ahol olcsóbban adják ugyanazt.
Az országok között pedig adóverseny van. Tetszik, nem tetszik van. Ebben Magyarország végzetesen lemaradt, világviszonylatban is.
"Megoldásként" mást nem tudnak, mint a saját és más országok polgárainak az üldözését, ami teljességgel ellentétes azzal az eszmével amivel Európai unió címen vakítják a népet.
Sajnos a magyar állam a mutyi, meg a gagyi és nem a polgárai.
Ez utóbbiak boldogulnak, ahogyan tudnak.
Adót fizetve.
Semmi adócsalás nincsen abban, ha valaki Szlovákiában vásárol. Minden törvényes adót megfizet. Szlovákiának, elvégre ott vásárol.
Piacgazdaság van, meg Európai unió, ott célszerű vásárolni, ahol olcsóbban adják ugyanazt.
Az országok között pedig adóverseny van. Tetszik, nem tetszik van. Ebben Magyarország végzetesen lemaradt, világviszonylatban is.
"Megoldásként" mást nem tudnak, mint a saját és más országok polgárainak az üldözését, ami teljességgel ellentétes azzal az eszmével amivel Európai unió címen vakítják a népet.
Sajnos a magyar állam a mutyi, meg a gagyi és nem a polgárai.
Ez utóbbiak boldogulnak, ahogyan tudnak.
Adót fizetve.
Papundekli 2011.10.21. 14:28:14
Borzasztó érdekes vitát folytattok itt a kkvkról és fogash megközelítése tetszik a legjobban. Ami egyértelmű, hogy ma a Fidesz nem fogja a kkvkat támogatni, sem a jövőben nem lesz semmi jó pályázat nekik. Haverom egy multinál dolgozik, azt mondja ők írják a tender szövegét és olyan áron, ahogy nekik tetszik. A múltkor elmentünk egy pályázati megbeszélésre, mert szerettünk telephelyet fejleszteni. Sajnos ismét olyan dolgok jöttek elő persze nem nyíltan, hogy nokiásdobozba kell visszaosztani az elbírálónak a 10 %-ot, ha meg akarom nyerni. Egyelőre nem tehetem meg, hogy a céget kivigyem ebből az országból, de a mi cégünk árrésének a 80 %-át a bérköltség teszi ki. Szóval nem nagyon kell elköltségelni sok mindent, de próbálunk megélni.
A cikkhez meg annyit szólnék, hogy a külföldi rendszámú tartósbérletes autók ezután is vígan az utakon lesznek.
A cikkhez meg annyit szólnék, hogy a külföldi rendszámú tartósbérletes autók ezután is vígan az utakon lesznek.
Kámasuka 2011.10.21. 14:28:19
@fogash: Kösz a javítást! Ha a hozzáadott értéket nézem (bár ugye érték nem adódik hozzá, csak drágább lesz), akkor is 100+20+35+75=230Ft-nyi GDP-t jelent egy száz forintos sör. Vagyis 130Ft (56%) jön szolgáltatásból, 100ft (44%) pedig termelésből. Annak ellenére, hogy érték (SÖR) csak a gyárban terem. :(
A sör nem 100 ft, hanem 175. A hozzáadott érték összesen 75. És ez a 75 ugyanúgy kering a gazdaságban, ugyanolyan, mint a 100ft. Ha jól számoltam.
De azon a területen pl. ahol én dolgozom,95% a marketingköltég, és 5%-ban benne van a termelés, csomagolás, fejlesztés, szállítás. Ilyen a popszakma.
A sör nem 100 ft, hanem 175. A hozzáadott érték összesen 75. És ez a 75 ugyanúgy kering a gazdaságban, ugyanolyan, mint a 100ft. Ha jól számoltam.
De azon a területen pl. ahol én dolgozom,95% a marketingköltég, és 5%-ban benne van a termelés, csomagolás, fejlesztés, szállítás. Ilyen a popszakma.
Laurel 2011.10.21. 14:34:18
@fogash: Akikről beszéltem, dolgoznak, sokat, és épp ezért megnézik mire költik a pénzüket. Nyilván egyik sem a szalag mellett robotoló kategória, de ettől még dolgozhat sokat és keményen. Akitlosszal értek egyet, az Unio területén legyen jogunk ott vásárolni, ahol jobban megéri. Az autó tartós bérlet pedig éppenséggel még csak nem is vásárlás, hanem egy szolgáltatás igénybevétele, aminek az akadályozása szerintem Uniós alapelveket sért!
fogash 2011.10.21. 15:19:36
@Laurel: teljesen egyet értünk.
@BenFranklin: "A sör nem 100 ft, hanem 175. A hozzáadott érték összesen 75. És ez a 75 ugyanúgy kering a gazdaságban, ugyanolyan, mint a 100ft."
A sör 100Ft, mert a GYÁR (ahol a sör mint hozzáadott érték keletkezik) ennyiért adja. Metronak, külföldi vevőnek, neked is, ha elég sokat veszel belőle. A 75Ft az, amit a közgazdaságtan "hozzáadott értéknek hív", holott itt érték egyáltalán nem adódik hozzá, nem palackozzák át, nem nyomtatnak rá színes feliratokat, nem cukrozzák meg, nem tesznek bele elemet. A sörgyári output termék (100Ft) dettó ugyanaz a cucc, mint a garázsbolt polcán lévő (175Ft).
Valódi érték-hozzáadás ott van, hogy 20Ft-nyi árpábó, 5 Ft-nyi vízből, 1Ft-nyi sörélesztőből és 19Ft-nyi komlóból meg 30Ft-nyi aludobozból (össz.75Ft-nyi bevitt érték) keletkezik valami magasabb rendű, így a sörgyár (TERMELÉS) hozzáad 25Ft-nyi értéket. Később a ker. lánc (SZOLGÁLTATÁS) nem ad hozzá semmit, csak egyre több pénzt kér érte.
A gazdaságban keringő pénz meg hitel, ami úgy keletkezik, hogy a bank felírja egy üres papírra, hogy mától fogva te tartozol neki 75 forinttal. (=75Ft-nyi hitelkeretet nyitott neked) Ha te a sörgyár vagy, akkor nagyjából 3 doboz sör legyártásával megteremted azt az értéket, ami emögött a 75Ft mögött áll, vagyis a reálvilágban is megtestesül az a "semmi", amit a bank neked adott ún. hitelként.
Ha viszont (és itt jön sb igaza a termelés fontosságáról!) az egész ország csak kereskedelmi láncokból áll, amiben mindenki hitelből vásárol, közben pedig nem termelődnek kézzel fogható fizikai javak, akkor a rendszer halálra van ítélve.
Na itt tartunk mi most...
@BenFranklin: "A sör nem 100 ft, hanem 175. A hozzáadott érték összesen 75. És ez a 75 ugyanúgy kering a gazdaságban, ugyanolyan, mint a 100ft."
A sör 100Ft, mert a GYÁR (ahol a sör mint hozzáadott érték keletkezik) ennyiért adja. Metronak, külföldi vevőnek, neked is, ha elég sokat veszel belőle. A 75Ft az, amit a közgazdaságtan "hozzáadott értéknek hív", holott itt érték egyáltalán nem adódik hozzá, nem palackozzák át, nem nyomtatnak rá színes feliratokat, nem cukrozzák meg, nem tesznek bele elemet. A sörgyári output termék (100Ft) dettó ugyanaz a cucc, mint a garázsbolt polcán lévő (175Ft).
Valódi érték-hozzáadás ott van, hogy 20Ft-nyi árpábó, 5 Ft-nyi vízből, 1Ft-nyi sörélesztőből és 19Ft-nyi komlóból meg 30Ft-nyi aludobozból (össz.75Ft-nyi bevitt érték) keletkezik valami magasabb rendű, így a sörgyár (TERMELÉS) hozzáad 25Ft-nyi értéket. Később a ker. lánc (SZOLGÁLTATÁS) nem ad hozzá semmit, csak egyre több pénzt kér érte.
A gazdaságban keringő pénz meg hitel, ami úgy keletkezik, hogy a bank felírja egy üres papírra, hogy mától fogva te tartozol neki 75 forinttal. (=75Ft-nyi hitelkeretet nyitott neked) Ha te a sörgyár vagy, akkor nagyjából 3 doboz sör legyártásával megteremted azt az értéket, ami emögött a 75Ft mögött áll, vagyis a reálvilágban is megtestesül az a "semmi", amit a bank neked adott ún. hitelként.
Ha viszont (és itt jön sb igaza a termelés fontosságáról!) az egész ország csak kereskedelmi láncokból áll, amiben mindenki hitelből vásárol, közben pedig nem termelődnek kézzel fogható fizikai javak, akkor a rendszer halálra van ítélve.
Na itt tartunk mi most...
Kámasuka 2011.10.21. 15:34:29
@fogash: Persze hogy kell hogy termeljen valaki. Csak ne én legyek az, ennyi a kívánságom. Egyébként a 100 ft-os sör értékesebb lesz a kisker bolt polcán 175 ft-ért. Mert az eladott sör a legjobb sör. Hiába 100 ft hanem veszi meg senki, nem? Mert el kell juttatni a fogyasztóhoz a TV elé.
fogash 2011.10.21. 15:43:33
@BenFranklin: szerintem te már csak kötekszel, mert nem akarod elismerni, hogy szolgáltatásra nem lehet egy országot építeni. :/ Na részemről kikapcs, jó 7vgt
Yoshka 2011.10.21. 16:54:02
Kamionmentes.
Kormányzati oldalról azt hallani, hogy aki nem x-y-z feltételek szerint használja az autót, az szabálytalan.
Gondolom, valamivel ezt alá tudják támasztani, vagy ha nem majd alá fogják. Amit én fontosnak tartok és amit szerintem nem fogtál, az az, hogy HA! valaki, szabálytalanul használ külföldi rendszámot, az fizessen! Nem engedményesen, hanem úgy mint én, teljes összegben. Ha megpróbálkozik a fizetés alóli kibúvással, akkor még büntetést is fizessen. Értem én, hogy az érintettek ki vannak akadva, de alkalmanként veszíteni is lehet. Aki veszít. tegye úri módon. Ha kíváncsi vagy a szabályzókra, törvényekre, ajánlom "guglit". Örömmel segít.Egyébként meg nem fontos a meghatározás, hogy elkerülés, vagy csalás. Ez fontos lehet hivatalos helyen, de itt, szerintem, nem számít. Sajnálom, ha megbántottam valakit, aki érintve van külföldi rendszám ügyben. Amit ők nem fizetnek be, az hiányzik a költségvetésből. Ami hiányzik, azt ár, adóemeléssel, bércsökkentéssel beszedi tőlünk a kormány. Ne várjátok, hogy ehhez tapsoljunk.Az nekem nem üzlet, hogy ti, érintettek, kerestek ezeken a kiskapukon. Ha úgy akarod érteni, akkor igenis dögöljön meg a szomszéd tehene is.
Kormányzati oldalról azt hallani, hogy aki nem x-y-z feltételek szerint használja az autót, az szabálytalan.
Gondolom, valamivel ezt alá tudják támasztani, vagy ha nem majd alá fogják. Amit én fontosnak tartok és amit szerintem nem fogtál, az az, hogy HA! valaki, szabálytalanul használ külföldi rendszámot, az fizessen! Nem engedményesen, hanem úgy mint én, teljes összegben. Ha megpróbálkozik a fizetés alóli kibúvással, akkor még büntetést is fizessen. Értem én, hogy az érintettek ki vannak akadva, de alkalmanként veszíteni is lehet. Aki veszít. tegye úri módon. Ha kíváncsi vagy a szabályzókra, törvényekre, ajánlom "guglit". Örömmel segít.Egyébként meg nem fontos a meghatározás, hogy elkerülés, vagy csalás. Ez fontos lehet hivatalos helyen, de itt, szerintem, nem számít. Sajnálom, ha megbántottam valakit, aki érintve van külföldi rendszám ügyben. Amit ők nem fizetnek be, az hiányzik a költségvetésből. Ami hiányzik, azt ár, adóemeléssel, bércsökkentéssel beszedi tőlünk a kormány. Ne várjátok, hogy ehhez tapsoljunk.Az nekem nem üzlet, hogy ti, érintettek, kerestek ezeken a kiskapukon. Ha úgy akarod érteni, akkor igenis dögöljön meg a szomszéd tehene is.
visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.21. 17:53:11
Ha jogszerutlenul jarnak kulfoldi rendszammal az autosok akkor miert nem allitja meg a rendor oket? Vagy annyira nem jogszerutlen?
Ha en 20forintert adom az almat es a szomszed csak tiz forintert akkor nem kell csodalkozni ha nem tolem vesznek.
Ha en 20forintert adom az almat es a szomszed csak tiz forintert akkor nem kell csodalkozni ha nem tolem vesznek.
Kámasuka 2011.10.21. 18:07:03
Ha jogszerutlenul jarnak kulfoldi rendszammal az autosok akkor miert nem allitja meg a rendor oket? Vagy annyira nem jogszerutlen?--úgy gondolod meg kéne állítani minden külföldi rendszámost? Az érdekes lesz.
kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.10.21. 18:29:58
@Yoshka:
"vagy ha nem majd alá fogják"
Ez a legnagyobb probléma. Valaki egy éve jogszerűen járt el. Holnap viszont megbüntetik / számonkérik érte. Korrekt?
Más példa: Mit szólnál hozzá, ha pl. Németországból vásárolsz egy TV-t, mondjuk fele annyiért mint itthon. 1 év múlva meg kitalálnák, hogy fizesd be a vételár 30%-át, mert most jöttek rá, hogy a külföldről vásárolt TV-re itthon nem rakódott bérjárulék, iparűzési adó, meg tökömtudja még mi.
Én még ezután jól lecsalóználak, mert én itthon vettem a TV-t, tehát az én termékem után mindezt már valaki befizette.
"vagy ha nem majd alá fogják"
Ez a legnagyobb probléma. Valaki egy éve jogszerűen járt el. Holnap viszont megbüntetik / számonkérik érte. Korrekt?
Más példa: Mit szólnál hozzá, ha pl. Németországból vásárolsz egy TV-t, mondjuk fele annyiért mint itthon. 1 év múlva meg kitalálnák, hogy fizesd be a vételár 30%-át, mert most jöttek rá, hogy a külföldről vásárolt TV-re itthon nem rakódott bérjárulék, iparűzési adó, meg tökömtudja még mi.
Én még ezután jól lecsalóználak, mert én itthon vettem a TV-t, tehát az én termékem után mindezt már valaki befizette.
donoris2 2011.10.21. 18:37:15
Yoshka:"Amit ők nem fizetnek be, az hiányzik a költségvetésből. "
Ha holnap kitalálják, hogy a barna hajúak extra adót fizessenek, akkor azok adója is hiányozni fog a költségvetésből akik befestik a hajukat más színüre. De szerintem nem ők a csaló gazemberek, hanem akik iklyen adót találnak ki. Ha a példá, regadóval bármilyen párhuzamban van, nem a véletlen műve.
Ha holnap kitalálják, hogy a barna hajúak extra adót fizessenek, akkor azok adója is hiányozni fog a költségvetésből akik befestik a hajukat más színüre. De szerintem nem ők a csaló gazemberek, hanem akik iklyen adót találnak ki. Ha a példá, regadóval bármilyen párhuzamban van, nem a véletlen műve.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.10.21. 19:15:01
Láttam eddig a kampány óta két exportrendszámos (SK) autót, abból is egyet Párkányban.
Viszont a külügyminisztérium parkolójában még mindig láthatóak az osztrák rendszámú audik, és a Transporter is.
Viszont a külügyminisztérium parkolójában még mindig láthatóak az osztrák rendszámú audik, és a Transporter is.
Yoshka 2011.10.21. 19:21:16
@kamionmentés: Legegyszerűbb, ha leírom: Nekem az a bajom ezzel a bulival kapcsolatban, hogy 50% engedményt akar a kormány adni annak, aki nem fizette be önként a reg.adót, feltéve, hogy nem jár neki a mentesség. Az egy másik történet, hogy milyen módon és mivel próbálkoznak. Az első hozzászólásom valahogy így kezdődött: Nem tudom, hogy miért nem vehetek meg egy árut ott, ahol olcsóbb. De, ha fizetni kell, akkor azt kell fizetni, ami kijön, nem a felét. Ha nem kell fizetni, akkor nem kell fizetni még a felét sem.
Kámasuka 2011.10.21. 19:28:11
@Yoshka: miután a folyamatos riogatókampány ellenére eddig kevesebb mint ezer júzer (kilencszázakárhány) élt a kedvezményes regadó befizetésével, borítékolható hogy ismét többe fog kerülni a jogszabályváltozás mint a bevétel.
Annyi mint a magyar jármüvek 3 tíz-ezreléke. Amikor a változtatás elkerülhetetlenségét indokolták, mintha más számokról beszéltek volna.
Annyi mint a magyar jármüvek 3 tíz-ezreléke. Amikor a változtatás elkerülhetetlenségét indokolták, mintha más számokról beszéltek volna.
savanyúUbulka 2011.10.21. 19:54:21
@gyvy:
még jó h neked se sűrűn akad jobb szórakozásod, türhőkém. Azt ma nem csúsztál ki a temetőbe utána meg a kocsmába bebaszni? lehet az többet használt volna mit itt osztani az észt, amid sose volt.
@BenFranklin:
elhiheted h te meg a szaros véleményed lesz az utolós ami bárkit érdekel, hogy mlyik oldalra mit írogat. Az meg pláne nem fogja izgatni h téged meg más lófaszjóskát zavarja h nem használ ékezette meg leszarja a magyar stilisztikát. Én is leszarom mert nem emberi nyelv.
még jó h neked se sűrűn akad jobb szórakozásod, türhőkém. Azt ma nem csúsztál ki a temetőbe utána meg a kocsmába bebaszni? lehet az többet használt volna mit itt osztani az észt, amid sose volt.
@BenFranklin:
elhiheted h te meg a szaros véleményed lesz az utolós ami bárkit érdekel, hogy mlyik oldalra mit írogat. Az meg pláne nem fogja izgatni h téged meg más lófaszjóskát zavarja h nem használ ékezette meg leszarja a magyar stilisztikát. Én is leszarom mert nem emberi nyelv.
savanyúUbulka 2011.10.21. 19:55:31
@geegee:
na máma hány átütött vázszámot fogtál droidkám? kis éleszszem törzsfőnök.
na máma hány átütött vázszámot fogtál droidkám? kis éleszszem törzsfőnök.
Yoshka 2011.10.21. 19:58:07
@BenFranklin: Nekem nem feladatom, hogy vizsgálgassam, kinek jogos, kinek nem jogos a külföldi rendszám. Amikor beléptünk az unióba, akkor azt hittem én is, hogy majd oda megyek vásárolni, ahol érdemes. Virágért Amszterdamba, salátáért Rómába, stb. Ezt meg is tehetem, de pl. autóért nem mehetek akárhova. Ez önmagában hülyeség. De ha nem szabad, lehet, érdemes, akkor ne csináljuk. Nagy divat lett ennél a kormánynál, hogy bizonyos embereknek, csoportoknak kedvez.
Legnagyobb sajnálatomra nem tartozom ebbe a körbe, tehát ülve ugatom a holdat. Engem az bosszant igazán, hogy azért, hogy bizonyos embereknek kedvezményeket nyújtson a kormány, engem terhel plusz adókkal.
Ezért nem lehet nekem szimpatikus a kedvezményezett réteg. Gondolom ez szándékos a kormányzat részéről, mert ha nem is dakota mondás, de szem előtt tartják az oszd meg és uralkodj elvet.
Nincsenek illúzióim, tudom hogy van még mit rontson ez a kormány. Amit eddig végzett, az elég drága volt, ide jöhet még ez a rendszámos buli is és az ingatlanadónak sem jósolok nagy jövőt.
Legnagyobb sajnálatomra nem tartozom ebbe a körbe, tehát ülve ugatom a holdat. Engem az bosszant igazán, hogy azért, hogy bizonyos embereknek kedvezményeket nyújtson a kormány, engem terhel plusz adókkal.
Ezért nem lehet nekem szimpatikus a kedvezményezett réteg. Gondolom ez szándékos a kormányzat részéről, mert ha nem is dakota mondás, de szem előtt tartják az oszd meg és uralkodj elvet.
Nincsenek illúzióim, tudom hogy van még mit rontson ez a kormány. Amit eddig végzett, az elég drága volt, ide jöhet még ez a rendszámos buli is és az ingatlanadónak sem jósolok nagy jövőt.
CoIie 2011.10.21. 20:22:17
Minden trükközés legális, ettől lesz éppen trükközés a neve a csúnya adócsalás helyett!
Kérve kérem az 'álszlovákok' költözzenek választott országukba és élvezzék ott a nemadózásuk eredményét! (Még nyelvet sem kell tanulni hozzá!) Az nem lesz trükk, hanem legális, sőt, ésszerű opció! Ott nincs regadó, áfa, boldog élet vár mindenkit! Itt meg csak rontják a levegőt, demoralizálnak, bomlasztanak...
Hajrá, hajrá! Vagy, 'szlovákok', nincs hazátok?!
Kérve kérem az 'álszlovákok' költözzenek választott országukba és élvezzék ott a nemadózásuk eredményét! (Még nyelvet sem kell tanulni hozzá!) Az nem lesz trükk, hanem legális, sőt, ésszerű opció! Ott nincs regadó, áfa, boldog élet vár mindenkit! Itt meg csak rontják a levegőt, demoralizálnak, bomlasztanak...
Hajrá, hajrá! Vagy, 'szlovákok', nincs hazátok?!
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.10.21. 20:48:10
@savanyúUbulka: miről beszélsz te isten barma, mi?már elnézést a többiektől...
savanyúUbulka 2011.10.21. 20:55:03
@geegee:
rólad te seggfej, de most már elhúzhatod a beled oda ahonnan előjöttél, ha nem ízlik a rendszer, nem te kezded el szarni a spanyolviaszt itt korábban.
és akkor lesz még később aki ennyire se lesz tapintatos veled mint én.
rólad te seggfej, de most már elhúzhatod a beled oda ahonnan előjöttél, ha nem ízlik a rendszer, nem te kezded el szarni a spanyolviaszt itt korábban.
és akkor lesz még később aki ennyire se lesz tapintatos veled mint én.
savanyúUbulka 2011.10.21. 21:08:37
@Shadowbull:
mondok neked nem egy olyat ahol a szolgáltatások mérhetően nagyobbak mint a készáru:
Svájc, Ausztria, Portugália, Kréta, Görögország, Tunézia, Törökország, Egyiptom, Ciprus, de ez még csak a környék, világviszonylatban kb 5 tucat volna.
Ha meglesed hogy milyen jellegű államok ezek rájössz hogy kimondottan olyan aminek a gazdaságát a turizmus tartja fent, és nem is rossz hatékonysággal. Csak pár példa amiért jobb szolgáltató szektort fejleszteni:
kisebb beruházással fejleszthető, hamarabb megtérül, gyorsabban monitorozható a marketing stratégia, rettentő image centrikus és ha az jó többszörösen hatékony, általában jól targetálható, pláne ha egyedi természeti adottságok tartoznak hozzá, pl nem fogsz te még egy olyan ár/érték rátában üdülőhelyet találni mint a török riviéra, vagy nincs még Gízai piramisok vagy Alexandria másutt aztán jelentős élő munkaerő igénye van, mivel nem lehet beautomatizálni, (igaz h a fluktuáció is kurva nagy dehát aki akar az bent tud maradni jó ideig), hamar lehet arculatot váltani az épp aktuális piaci igényekhez alkalmazkodva. De még mondhatnám reggelig, kimondottan idegenforgalmi közgázból végeztem 1 éve. Azóta se foglalkoztam vele persze mert minek ha a villamosipar stabilabb munkahely, de ettől még konyítok valamit hozzá...
Épp ezt kéne felismernie magyarisztánnak is, hogy mivel itt se szemmeli tőkéje nincs hogy ipari nagyhatalommá váljon, se technológiai előnye, mivel ez nem Japán, aki 95%-os nyersanyag importból 50 év alatt a világ vezető mikroelektronikai de nehézipari termelőjévé küzdötte magát, ezért azt kéne nyomatni itt amiben még van ráció. És az az eladható országimázs azoknak akiket érdekel egy elég tré de viszonylag mély gyökerekkel bíró népkultúra. Meg ugye édesvízi tó se sok akad a környéken, világos h a tenger izgalmasabb de pl én kifejezetten utálom azt a sós mosogatólevet, 10x inkább egy tó mint az.
Aztán nem sok helyen de van síturizmusra klehetőség, bár ilyen szomszéddal mint szlovákia meg ausztria ez azért necces, de pl borászatban, vallás és lovasturizmusban toronymagasan feletük vagyunk, meg természeti kincsekben se állunk szarul.
mondok neked nem egy olyat ahol a szolgáltatások mérhetően nagyobbak mint a készáru:
Svájc, Ausztria, Portugália, Kréta, Görögország, Tunézia, Törökország, Egyiptom, Ciprus, de ez még csak a környék, világviszonylatban kb 5 tucat volna.
Ha meglesed hogy milyen jellegű államok ezek rájössz hogy kimondottan olyan aminek a gazdaságát a turizmus tartja fent, és nem is rossz hatékonysággal. Csak pár példa amiért jobb szolgáltató szektort fejleszteni:
kisebb beruházással fejleszthető, hamarabb megtérül, gyorsabban monitorozható a marketing stratégia, rettentő image centrikus és ha az jó többszörösen hatékony, általában jól targetálható, pláne ha egyedi természeti adottságok tartoznak hozzá, pl nem fogsz te még egy olyan ár/érték rátában üdülőhelyet találni mint a török riviéra, vagy nincs még Gízai piramisok vagy Alexandria másutt aztán jelentős élő munkaerő igénye van, mivel nem lehet beautomatizálni, (igaz h a fluktuáció is kurva nagy dehát aki akar az bent tud maradni jó ideig), hamar lehet arculatot váltani az épp aktuális piaci igényekhez alkalmazkodva. De még mondhatnám reggelig, kimondottan idegenforgalmi közgázból végeztem 1 éve. Azóta se foglalkoztam vele persze mert minek ha a villamosipar stabilabb munkahely, de ettől még konyítok valamit hozzá...
Épp ezt kéne felismernie magyarisztánnak is, hogy mivel itt se szemmeli tőkéje nincs hogy ipari nagyhatalommá váljon, se technológiai előnye, mivel ez nem Japán, aki 95%-os nyersanyag importból 50 év alatt a világ vezető mikroelektronikai de nehézipari termelőjévé küzdötte magát, ezért azt kéne nyomatni itt amiben még van ráció. És az az eladható országimázs azoknak akiket érdekel egy elég tré de viszonylag mély gyökerekkel bíró népkultúra. Meg ugye édesvízi tó se sok akad a környéken, világos h a tenger izgalmasabb de pl én kifejezetten utálom azt a sós mosogatólevet, 10x inkább egy tó mint az.
Aztán nem sok helyen de van síturizmusra klehetőség, bár ilyen szomszéddal mint szlovákia meg ausztria ez azért necces, de pl borászatban, vallás és lovasturizmusban toronymagasan feletük vagyunk, meg természeti kincsekben se állunk szarul.
savanyúUbulka 2011.10.21. 21:16:41
@BenFranklin:
na sajnos el kell árulnom, a know-howra szabadalmakra, szellemi termékekre amiket általában komoly kutatómunka előz meg ahhoz nem kevés tőke kell meg eszközpark. De az is drága. Épp ezért itt nem lesz az jellemző h világszabadalmakat okádunk kifele, mert ha megnézed az összes tehetséges kutató elhúz a picsába mert ellehetetlenítik a munkájukat. Genetikusok őssejtkutatók mint jenki meg német laborokban dolgoznak, mert itthon nincs is mivel dolgozzanak. Az már elmúlt hogy egyszerű agyalással meg olcsó gépekkel újításokat lehet előteremteni, nincs momentán részecskegyorsító se elásva a bakonyba hanem svájcban van, aztán kísérleti fúziós reaktorunk sincs, de valszeg megfelelő genetikai laborunk se. Márpedig most az emberiségnek ezek adhatnak új jövőt, az olcsó energiaforrás mert ami van lassan kifogy, meg az újkori orvostudomány ami a génsebészet, őssejtkutatás meg a nanotechnológia fele halad, elvégre ha mindenkire személyre szabott pótszervet tudnnák növeszteni onnantól nem lenne megoldhatatlan szervi baj, max olyan amit nem lehet egy konkrét terület cseréjével megoldani. Azt meg majd a nanotechnológia oldja meg.
Meg kéne ugye könnyű, nagykapacitású energiatároló cella is, onnantól végre szükségtelenné válna az egész fosszílis lószar amire épült a civilizáció, teljesen eszetlenül.
Na szóval ezek azok amiben NEM fogunk újat felmutatni még ha volna aki csinálja se mert annk nincs amin fejlessze.
na sajnos el kell árulnom, a know-howra szabadalmakra, szellemi termékekre amiket általában komoly kutatómunka előz meg ahhoz nem kevés tőke kell meg eszközpark. De az is drága. Épp ezért itt nem lesz az jellemző h világszabadalmakat okádunk kifele, mert ha megnézed az összes tehetséges kutató elhúz a picsába mert ellehetetlenítik a munkájukat. Genetikusok őssejtkutatók mint jenki meg német laborokban dolgoznak, mert itthon nincs is mivel dolgozzanak. Az már elmúlt hogy egyszerű agyalással meg olcsó gépekkel újításokat lehet előteremteni, nincs momentán részecskegyorsító se elásva a bakonyba hanem svájcban van, aztán kísérleti fúziós reaktorunk sincs, de valszeg megfelelő genetikai laborunk se. Márpedig most az emberiségnek ezek adhatnak új jövőt, az olcsó energiaforrás mert ami van lassan kifogy, meg az újkori orvostudomány ami a génsebészet, őssejtkutatás meg a nanotechnológia fele halad, elvégre ha mindenkire személyre szabott pótszervet tudnnák növeszteni onnantól nem lenne megoldhatatlan szervi baj, max olyan amit nem lehet egy konkrét terület cseréjével megoldani. Azt meg majd a nanotechnológia oldja meg.
Meg kéne ugye könnyű, nagykapacitású energiatároló cella is, onnantól végre szükségtelenné válna az egész fosszílis lószar amire épült a civilizáció, teljesen eszetlenül.
Na szóval ezek azok amiben NEM fogunk újat felmutatni még ha volna aki csinálja se mert annk nincs amin fejlessze.
Rocko- 2011.10.21. 21:21:15
@fogash: "A GDP-ben ez 100+120+135+175=530Ft-ként jelentkezik, valójában meg termett 100Ft-nyi kézzel fogható érték."
ebben nem vagyok meggyőződve.
kiindulva wikipediaból: "Például a „a magyarországi GDP” az egy év során Magyarországon előállított végső felhasználásra szánt javak összértéke."
tehát a végső termék számít, a közets állomások nem. ezt alapozza meg az is, hogy ÁFÁ-t (tudtommal) csak a legutolsó ember fizeti meg, nem mindenki a folyamatban.
ebben nem vagyok meggyőződve.
kiindulva wikipediaból: "Például a „a magyarországi GDP” az egy év során Magyarországon előállított végső felhasználásra szánt javak összértéke."
tehát a végső termék számít, a közets állomások nem. ezt alapozza meg az is, hogy ÁFÁ-t (tudtommal) csak a legutolsó ember fizeti meg, nem mindenki a folyamatban.
savanyúUbulka 2011.10.21. 21:29:21
@fogash:
A GDP-ben annyit jelent amivel az első lépésben készáru keletkezett, az összes többi csak árumozgás, és abból az Áfa is leírható, az áfát az fogja először kifizetni aki a sört végül megissza. Az árrés meg az ami a gyár és a fogyasztó közötti 3-4 céget eltartja.
De ha okosak lennének akkor exportálnák azt a valamit olyan helyre ahonnan valutát tudnak behozni helyette az meg ha erősebb a nemzeti valutánál az plusz jó mert még árfolyamnyereséget is el lehet vele érni.
Pl én is nem kevés ingyenprofitot csináltam a nagy semmiből csak azért mert 3 évig az összes megtakarításomat CHF-ban tartottam és kivártam míg elszáll az árfolyam. (Ezt nagyban megtehetné egy cég is) Ami várható volt tekintettel h 3 éve már javában dübörgött a frankhitel, és már akkor csak néztem a sok barmot aki rohanva ment felvenni.
Nos nekem 0 hitelem van akármilyen valutában nézve. :)
A GDP-ben annyit jelent amivel az első lépésben készáru keletkezett, az összes többi csak árumozgás, és abból az Áfa is leírható, az áfát az fogja először kifizetni aki a sört végül megissza. Az árrés meg az ami a gyár és a fogyasztó közötti 3-4 céget eltartja.
De ha okosak lennének akkor exportálnák azt a valamit olyan helyre ahonnan valutát tudnak behozni helyette az meg ha erősebb a nemzeti valutánál az plusz jó mert még árfolyamnyereséget is el lehet vele érni.
Pl én is nem kevés ingyenprofitot csináltam a nagy semmiből csak azért mert 3 évig az összes megtakarításomat CHF-ban tartottam és kivártam míg elszáll az árfolyam. (Ezt nagyban megtehetné egy cég is) Ami várható volt tekintettel h 3 éve már javában dübörgött a frankhitel, és már akkor csak néztem a sok barmot aki rohanva ment felvenni.
Nos nekem 0 hitelem van akármilyen valutában nézve. :)
Kámasuka 2011.10.21. 21:30:10
@Rocko-: Bezony
savanyúUbulka 2011.10.21. 21:30:37
@Rocko-:
végső felhasználáson azt értsd h az már fogyasztásra eladható, nem a legutolsó ára a GDP.
végső felhasználáson azt értsd h az már fogyasztásra eladható, nem a legutolsó ára a GDP.
Kámasuka 2011.10.21. 21:34:46
@savanyúUbulka: Hülyeséget beszélsz.
GDP bruttó hazai termék pénzben kifejezve.
Sör 100 ft, nagyker 110 ft, kisker 130 ft.
GDP ebből 100+10+20 ft(egyszerüség kedvéért nem áfázunk) azaz 130 ft. Mert ugye a csak megtermelt/legyártott termék nincs eladva így 0 ft a pénzbeli értéke.
GDP bruttó hazai termék pénzben kifejezve.
Sör 100 ft, nagyker 110 ft, kisker 130 ft.
GDP ebből 100+10+20 ft(egyszerüség kedvéért nem áfázunk) azaz 130 ft. Mert ugye a csak megtermelt/legyártott termék nincs eladva így 0 ft a pénzbeli értéke.
kokal 2011.10.21. 21:36:06
A Dani gyerek nagyon rácuccant a szlovák rendszámra, ma sem bírta ki egy cikk nélkül. Remélem még jó sokáig fogják bosszantani a külföldi rendszámosok.
Most már kezdek én is gondolkodni egy bérlésen, már csak miatta is!
Pláne, hogy jövőre a drága cégautó adó mellett, újra vissza lehet igényelni az Áfát.
Most már kezdek én is gondolkodni egy bérlésen, már csak miatta is!
Pláne, hogy jövőre a drága cégautó adó mellett, újra vissza lehet igényelni az Áfát.
khaleeji 2011.10.21. 21:37:35
a nyitott uniós belső piacon adóverseny van a tagállamok között, csakúgy, ahogy konkurenciaharc dúl a cégek között is a vevők pénzéért.
amelyik ország ezt nem veszi tudomásul, az menthetetlenül leszakad és elszegényedik.
nem lehet úgy gondolkodni, mint 10-20 évvel ezelőtt, a körülmények totálisan megváltoztak, beléptünk az eu-ba, eltüntek a vámhatárok!
amelyik ország ezt nem veszi tudomásul, az menthetetlenül leszakad és elszegényedik.
nem lehet úgy gondolkodni, mint 10-20 évvel ezelőtt, a körülmények totálisan megváltoztak, beléptünk az eu-ba, eltüntek a vámhatárok!
Kámasuka 2011.10.21. 21:40:22
@kokal: Sz*rt, minden 2 hétben sorsot húznak a szerkesztőségben, hogy ki kapja az aktuális szlovákrendszám-posztot. Az a heti mázlista,mert 500 komment garantált akkor is, ha:
-képtelen értelmezni a jogszabályt
-semminek nem néz utána, info, neadjaisten új info 0
-a semmi infobol levon egy semmilyen következtetást, csak kavarja a szart a fejekben. De hát nem az a hülye aki szart árul, hanem aki megveszi.
-képtelen értelmezni a jogszabályt
-semminek nem néz utána, info, neadjaisten új info 0
-a semmi infobol levon egy semmilyen következtetást, csak kavarja a szart a fejekben. De hát nem az a hülye aki szart árul, hanem aki megveszi.
savanyúUbulka 2011.10.21. 21:54:39
@BenFranklin:
az a 10 meg 20 forint szerinted hova meg? Az ami fenntartja a nagykert meg a kiskert. Ha 100-ért adnák tovább akkor 0 profitjuk lenne a sörön. Az tehátazután lesz állami bevétel miután az éves eredményét leadózta a nagyker meg a kisker is.
te a jövedelemáramlási oldalról nézted de nem az adja ki a reális összterméket, a termékáramlási oldalról nézd.
az a 10 meg 20 forint szerinted hova meg? Az ami fenntartja a nagykert meg a kiskert. Ha 100-ért adnák tovább akkor 0 profitjuk lenne a sörön. Az tehátazután lesz állami bevétel miután az éves eredményét leadózta a nagyker meg a kisker is.
te a jövedelemáramlási oldalról nézted de nem az adja ki a reális összterméket, a termékáramlási oldalról nézd.
Kámasuka 2011.10.21. 22:00:40
@savanyúUbulka: Adózás szóba sem jön a GDP-nél.
Ha 100 ért Mo-n sört gyártanak, de Németországban adják el 130ért, akkor a magyar GDPbe számítanak 100at, a németbe meg 30at. A gross domestic product-ban a product az áru, szolgáltatás és minden ami értékesítésre kerül.
Ha 100 ért Mo-n sört gyártanak, de Németországban adják el 130ért, akkor a magyar GDPbe számítanak 100at, a németbe meg 30at. A gross domestic product-ban a product az áru, szolgáltatás és minden ami értékesítésre kerül.
Kámasuka 2011.10.21. 22:02:12
@BenFranklin: Egyszerübben ha van egy iciripiciri állam, ahol nincs egyetlen 'gyár' vagy manufaktúra sem, attól még a GDP lehet hatalmas.
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.10.21. 22:46:03
@savanyúUbulka: fogalmam sincs, miről beszélsz, te faszparaszt, de szerintem már te sem tudod.Te kezdtél el kötekedni itt jó pár emberrel és csodálkozol, hogy hasonlóan válaszolnak.Legjobb lenne ha befognád a pofádat és lehúznád magad egy pottyantós vécén.Senkit sem érdekel a te tapintatosságod, te vadbarom.
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.10.21. 22:46:57
Omm, vagy valaki, bannoljátok már lécci ezt a s*ggfejet, de ip alapján, hogy soha vissza ne térhessen...
mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.21. 22:51:10
@geegee: sajnos az lehetetlen.bármikor,bárki csinálhat új ip-t,és megint regizik,más névvel esetleg.
Nagyon meg tudja keseríteni emberek életét egy troll.átérzem a helyzetet.mindenkit megtalál a marha..
Nagyon meg tudja keseríteni emberek életét egy troll.átérzem a helyzetet.mindenkit megtalál a marha..
kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.10.22. 10:50:31
@Yoshka:
Az, hogy a kormány ezt az "amnesztiát" alkalmazza, nem az emberek hibája.
Ezt csak azért írom, mert nekem úgy tűnt a hsz-eid alapján, mintha a sok csaló tehetne erről.
Az, hogy a kormány ezt az "amnesztiát" alkalmazza, nem az emberek hibája.
Ezt csak azért írom, mert nekem úgy tűnt a hsz-eid alapján, mintha a sok csaló tehetne erről.
csubakkapákó 2011.10.22. 14:53:40
nagyon várom már, hogy picsánrúgást kapjon végre az a sok barom, aki ilyen jogszabályokat alkot.
Közösségi jogot sért az egész, ha nekem emiatt levenné a rendőr a nemlétező német rendszámomat, tuti perre mennék és gyanítom, jó eséllyel meg is nyerném.
Már nem tudnak mit kitalálni, hogyan növeljék a bevételeket, de arra már nincs eszünk, hogy a kiadási oldalt csökkentésék és "lakatot tétessenek az ország vászontarisznyájára"
Hát igen, az adóemeléshez és új adónemek kitalálásához nem kell sok ész.
Közösségi jogot sért az egész, ha nekem emiatt levenné a rendőr a nemlétező német rendszámomat, tuti perre mennék és gyanítom, jó eséllyel meg is nyerném.
Már nem tudnak mit kitalálni, hogyan növeljék a bevételeket, de arra már nincs eszünk, hogy a kiadási oldalt csökkentésék és "lakatot tétessenek az ország vászontarisznyájára"
Hát igen, az adóemeléshez és új adónemek kitalálásához nem kell sok ész.
Shadowbull 2011.10.22. 21:24:48
@savanyúUbulka: "Svájc, Ausztria, Portugália, Kréta, Görögország, Tunézia, Törökország, Egyiptom, Ciprus"
A ket elso meglehetosen kilog ebbol a sorbol.
Mindkettonek nagyon jelentos ipari szektora van. Meg nyilvan nagyon erosek az ehhez kapcsolodo szolgaltatasok.
A maradekot meg nem neveznem kovetendo peldanak.
sb
A ket elso meglehetosen kilog ebbol a sorbol.
Mindkettonek nagyon jelentos ipari szektora van. Meg nyilvan nagyon erosek az ehhez kapcsolodo szolgaltatasok.
A maradekot meg nem neveznem kovetendo peldanak.
sb
mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.22. 21:49:40
@Shadowbull: na,aztán svájcnak milyen hatalmas ipara van,okoskám?
mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.23. 00:34:05
ja.csak én nem tudok írni!Analfabéta vagyok.
ne add be,hogy egy kis picsa országnak akkora nysersanyagkszletei vannak,meg akkora ipara..
ne add be,hogy egy kis picsa országnak akkora nysersanyagkszletei vannak,meg akkora ipara..
Shadowbull 2011.10.23. 09:28:09
@mifolyikittgyöngyösön??: ki beszelt nyersanyagkeszletekrol?
A loteri kutyat nem erdekli a nyersanyagkeszlet.
sb
A loteri kutyat nem erdekli a nyersanyagkeszlet.
sb
mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.23. 10:22:19
@Shadowbull: ja,értem.a mondat 2.felére miért nem vélaszolsz?olyan hatalmas ipari teljesítmény lenne?idióta seggfej vagy,egy hímlő.ennyi.
jól pofán kéne verni téged seggfej.
jól pofán kéne verni téged seggfej.
Rocko- 2011.10.23. 11:48:30
@mifolyikittgyöngyösön??: esetleg ha rákeresnél valóban az ország GDP-jére, akkor kiderülne, hogy elég top helyezése van.
mondjuk tehetnéd ezt seggfejezés helyett.
mondjuk tehetnéd ezt seggfejezés helyett.
mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.23. 12:09:22
@Rocko-: hiába véded,hihetetlen paraszt a stílusa.leereszkedő,cezaromániás f@sz.
minden úgy van ahogy ő mondja.persze hogy ki ő,azt senki sem tudja,és nem is érdekes tulképp,csak nem bírom az efféle majmokat.ennyi.Amúgy meg nekem ne papoljatok svájcról.ott lakom.Nem az ipar ami viszi itt a prímet,semmiből sem termelnek mennyiséget.Turizmus,bankszektor.
minden úgy van ahogy ő mondja.persze hogy ki ő,azt senki sem tudja,és nem is érdekes tulképp,csak nem bírom az efféle majmokat.ennyi.Amúgy meg nekem ne papoljatok svájcról.ott lakom.Nem az ipar ami viszi itt a prímet,semmiből sem termelnek mennyiséget.Turizmus,bankszektor.
Kámasuka 2011.10.23. 12:44:56
@Rocko-: A GDP nem mond erről a dologról semmit, mert a szolgáltatások értéke ugyanúgy benne van, mint az ipari és mezőgazdasági termelés értéke.
Shadowbull 2011.10.23. 15:43:31
@mifolyikittgyöngyösön??: Svajcnak nagyon komoly ipari szektora vagy, ha ez meg neked nem tunt fel, az nem az en hianyossagom.
"jól pofán kéne verni"
Lehetseges. Az viszont tobb mint valoszinu hogy nem egy ilyen kis frusztralt netpatkany, mint te, fogja megtenni.
sb
"jól pofán kéne verni"
Lehetseges. Az viszont tobb mint valoszinu hogy nem egy ilyen kis frusztralt netpatkany, mint te, fogja megtenni.
sb
Shadowbull 2011.10.23. 15:48:25
@mifolyikittgyöngyösön??: Egyebkent meg olvass mar vissza, es nezd meg, mi volt a kiindulasi vitatema. Arrol volt itt nagyba szó, hogy mivel is torhetne ki Magyarorszag, mi huzhatja ki abbol a szarbol, amibe egyre jobban belesullyed.
Ebben az osszefuggesben hoztam fel az ipari termelo beruhazasokat, mint kitoresi lehetoseget.
Kurvara nem vagyunk elore azzal, hogy Svajcban mekkora bevetelt generalnak a bankok. Irrelevans.
Az meg nyilvan az en hibam hogy leallok vitatkozni nehany funkcionalis analfabetaval.
sb
Ebben az osszefuggesben hoztam fel az ipari termelo beruhazasokat, mint kitoresi lehetoseget.
Kurvara nem vagyunk elore azzal, hogy Svajcban mekkora bevetelt generalnak a bankok. Irrelevans.
Az meg nyilvan az en hibam hogy leallok vitatkozni nehany funkcionalis analfabetaval.
sb
Rocko- 2011.10.23. 17:45:34
@mifolyikittgyöngyösön??: nem őt védtem, hanem hogy jóval kultúráltabb dolog tájékozódni, mint a másiakt szidni. persze ha neked ebben merül ki a kommentálás, akkor ne is kommunikáljunk egymással.
ha képes vagy értelmesen vitatkozni, akkor:
en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Switzerland
Switzerland has an extensive industrial sector, it is not very well known around the world but present with companies in different industrial sectors such as food processing like Nestlé, chemical for industrial and construction use like Sika AG, pharmaceutical like Novartis, roof coating Sarnafil, among many others.
@BenFranklin: szintén fenti linkről.
"Only a small minority of the workers are involved in the Primary or Agricultural sector (3.8% of the population, in 2006) while a larger minority is involved in the Secondary or Manufacturing sector (23% in 2006)."
imho nem egy jelentős a mezőgazdaság, a maga 3.8%-ával.
ha képes vagy értelmesen vitatkozni, akkor:
en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Switzerland
Switzerland has an extensive industrial sector, it is not very well known around the world but present with companies in different industrial sectors such as food processing like Nestlé, chemical for industrial and construction use like Sika AG, pharmaceutical like Novartis, roof coating Sarnafil, among many others.
@BenFranklin: szintén fenti linkről.
"Only a small minority of the workers are involved in the Primary or Agricultural sector (3.8% of the population, in 2006) while a larger minority is involved in the Secondary or Manufacturing sector (23% in 2006)."
imho nem egy jelentős a mezőgazdaság, a maga 3.8%-ával.
kovászosUbukla 2011.10.23. 17:58:08
@Shadowbull:
elég rosszul teszed h nem neveznéd követendő példának az amúgy lazán 3. világbeli várományos országokat annak tekintetében hogy épp a szolgáltató ipar ami még talpon tartja őket.
de ettől független h melyik országokkal szimpatizálsz melyekkel nem, abba akkor is belenyugodhatsz hogy itt se az anyagi se a materiális se a szellemi feltételei nincsenek meg hogy bármilyen magyar vonatkoztatású ipart létesítsünk. Az hogy az osztrákoknak van pár tényleg ütőképes exportra is nagyot termelő gyáruk az még nem ferdíti a tényt hogy rettentő komolyan kezelik az országimázsukat és nem bagatelizálják el a beáramló turizmust. Mert rájöttek h az kurva fontos.
Mi balfaszok voltunk ehhez is, szétbasztuk azt is ami van, elriasztottuk a maradék üdülőt innen felbasztuk az árakat a picsába hogy már a tengerparti zimmer frei tulaj is csak rügüh garjtunk h olcsóbbnan adja minz mi a szaros balatont. Na ehhez értünk.
elég rosszul teszed h nem neveznéd követendő példának az amúgy lazán 3. világbeli várományos országokat annak tekintetében hogy épp a szolgáltató ipar ami még talpon tartja őket.
de ettől független h melyik országokkal szimpatizálsz melyekkel nem, abba akkor is belenyugodhatsz hogy itt se az anyagi se a materiális se a szellemi feltételei nincsenek meg hogy bármilyen magyar vonatkoztatású ipart létesítsünk. Az hogy az osztrákoknak van pár tényleg ütőképes exportra is nagyot termelő gyáruk az még nem ferdíti a tényt hogy rettentő komolyan kezelik az országimázsukat és nem bagatelizálják el a beáramló turizmust. Mert rájöttek h az kurva fontos.
Mi balfaszok voltunk ehhez is, szétbasztuk azt is ami van, elriasztottuk a maradék üdülőt innen felbasztuk az árakat a picsába hogy már a tengerparti zimmer frei tulaj is csak rügüh garjtunk h olcsóbbnan adja minz mi a szaros balatont. Na ehhez értünk.
kovászosUbukla 2011.10.23. 18:01:09
@mifolyikittgyöngyösön??:
te is ritka nagy barom lehetsz mint az eredetvizsgáló haverod. Együtt lehetne a dunába lőni titeket mint az orzág szellemi nívójának ellenségét. Csak sajnos még maradna kb 8 millió másik belőled, és emiatt tartunk ott ahol. És emiatt fog a maradék 2 millió elmenni ebből a pöcéből, ti meg megrohadhattok ahol vagytok a tisztelt politikusaitokkal a hátatokon aki szipolyoz kitartóan.
Meg ha még maradt annyi bevethető agysejted belegondolhatsz h mért van az hogy van kb 5% értelmes alak ezen a szájbabaszott TC-n akikkel lehet emberi hangnemben pofázni, és mért van az h a maradék 95%-hoz max úgy szólok mint az utolsó csöveshez, és csak röhögni járok fel ide miattuk.
te is ritka nagy barom lehetsz mint az eredetvizsgáló haverod. Együtt lehetne a dunába lőni titeket mint az orzág szellemi nívójának ellenségét. Csak sajnos még maradna kb 8 millió másik belőled, és emiatt tartunk ott ahol. És emiatt fog a maradék 2 millió elmenni ebből a pöcéből, ti meg megrohadhattok ahol vagytok a tisztelt politikusaitokkal a hátatokon aki szipolyoz kitartóan.
Meg ha még maradt annyi bevethető agysejted belegondolhatsz h mért van az hogy van kb 5% értelmes alak ezen a szájbabaszott TC-n akikkel lehet emberi hangnemben pofázni, és mért van az h a maradék 95%-hoz max úgy szólok mint az utolsó csöveshez, és csak röhögni járok fel ide miattuk.
kovászosUbukla 2011.10.23. 18:03:57
@mifolyikittgyöngyösön??:
jaja te faszparaszt Japánnak aztán kimondottan nagy nbyersanyagkészlete van, mi? És mégis lassan minden második műszaki cuccon azt olvasod hogy made in japan. Meg úgy kb az autók 40%-a japán márka.
Mondom én hogy egy határ nagy korlátolt seggfej vagy.
Szopd le a geegee haverodat, szerintem még élvezné is. Persze nem annyira mint te mikor a szádba spriccel.
jaja te faszparaszt Japánnak aztán kimondottan nagy nbyersanyagkészlete van, mi? És mégis lassan minden második műszaki cuccon azt olvasod hogy made in japan. Meg úgy kb az autók 40%-a japán márka.
Mondom én hogy egy határ nagy korlátolt seggfej vagy.
Szopd le a geegee haverodat, szerintem még élvezné is. Persze nem annyira mint te mikor a szádba spriccel.
kovászosUbukla 2011.10.23. 18:09:46
@Shadowbull:
Te SB ezt szeretem én benned, hogy itt van ez a rakat hülye barom, gyakorlatilag vele együtt a komplett TC szerkesztőség ugyanezen a szinten, és a napi programot az teszi ki h épp milyen roncsot kalapálnak össze.
És akkor jön az egyik a képtelen baromságával, te meg ahelyet hogy húznád az agyát mégjobban a -10 celsius fokos vérmérsékleteddel kiosztod a barmot, mikoözben valszeg az arcizmaid egy kiszáradt indián totemoszlop merevségével figyelnek a monitor előtt.
Hát baszod mérnököm én ezért bírtalak már az elejétől meg a hülye edelweiss haverodat is, mert ilyen álhatatosan képesek vagytok az igazatokat védeni, ez csúcs :DD Am ede nem tom hova a faszba tűnt, nem tom hogy ismered-e de ha megcsömörlött ettől a határ szartól ami itt folyik, akkor megértem. Ha meg kipurcant akkor meg részvétem. ;)
Én attól független csak beleszarni járok ide az elejétől, mert másra nagyon nem jó a hely, de ha egyszer még előfordulsz majd valami maghyar bulin szólhatsz, majd elmegyek fizetni egy sört. :)
na tschüss Kumpel!
Te SB ezt szeretem én benned, hogy itt van ez a rakat hülye barom, gyakorlatilag vele együtt a komplett TC szerkesztőség ugyanezen a szinten, és a napi programot az teszi ki h épp milyen roncsot kalapálnak össze.
És akkor jön az egyik a képtelen baromságával, te meg ahelyet hogy húznád az agyát mégjobban a -10 celsius fokos vérmérsékleteddel kiosztod a barmot, mikoözben valszeg az arcizmaid egy kiszáradt indián totemoszlop merevségével figyelnek a monitor előtt.
Hát baszod mérnököm én ezért bírtalak már az elejétől meg a hülye edelweiss haverodat is, mert ilyen álhatatosan képesek vagytok az igazatokat védeni, ez csúcs :DD Am ede nem tom hova a faszba tűnt, nem tom hogy ismered-e de ha megcsömörlött ettől a határ szartól ami itt folyik, akkor megértem. Ha meg kipurcant akkor meg részvétem. ;)
Én attól független csak beleszarni járok ide az elejétől, mert másra nagyon nem jó a hely, de ha egyszer még előfordulsz majd valami maghyar bulin szólhatsz, majd elmegyek fizetni egy sört. :)
na tschüss Kumpel!
mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.23. 19:43:15
@kovászosUbukla: csodálatosan kiviselkedted magad,gratulálok.Milyen érdekes,hogy mindenki hülye,csak te nem.Olyan ez,mint amikor nyomkodot a mutatóujjaddal a tested,és mindenhol fáj,közbe az ujjad van eltörve.Valóban nagyon értelmes lehetsz,a fenti kommenteidből ez világosan ki is derül.gondolom,te,és a "mérnököd" csak így, a net biztonságában vagyok ekkora hősök,szemtől szembe kisebb lenne a pofád.na takarodjál a k.rva anyádba te szar.
mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.23. 19:47:24
@kovászosUbukla: ja,és megnyugodhatsz,nem húzom le a hozzád hasonló kiváló emberek színvonalát a tudatlanságommal,mert 4éve Svájcban élek!
rohadjmeg!
rohadjmeg!
kovászosUbukla 2011.10.23. 22:00:40
@mifolyikittgyöngyösön??:
kár hogy nem a trágyadomb alá költöztél oda való vagy, ezután a fontos részlet után pláne gratulálok a végtelen eszetlenségednek, hogy annyira barom vagy, hogy azt képtelen vagy 4 év alatt észrevenni ami gyakorlatilag körülötted van.
Azt már el se merem képzelni hogy mi a fasz hasznodat látták a svájciak, talán nem volt elég tehénfejő vagy házikertész. Persze mindjárt kitalálod hogy épp hiányzott egy igazgató egy helyi bankban, és őt váltottad fel.
Na húzd le magad a retyón, és rémálmodozz ott :)
És neked nem használ ez a blog, ez a kíméletlen környetzet ami egyből kikezdi a segghülye fejedet, inkább felejtsd is el mikor lehúzod magad.
kár hogy nem a trágyadomb alá költöztél oda való vagy, ezután a fontos részlet után pláne gratulálok a végtelen eszetlenségednek, hogy annyira barom vagy, hogy azt képtelen vagy 4 év alatt észrevenni ami gyakorlatilag körülötted van.
Azt már el se merem képzelni hogy mi a fasz hasznodat látták a svájciak, talán nem volt elég tehénfejő vagy házikertész. Persze mindjárt kitalálod hogy épp hiányzott egy igazgató egy helyi bankban, és őt váltottad fel.
Na húzd le magad a retyón, és rémálmodozz ott :)
És neked nem használ ez a blog, ez a kíméletlen környetzet ami egyből kikezdi a segghülye fejedet, inkább felejtsd is el mikor lehúzod magad.
kovászosUbukla 2011.10.23. 22:03:40
De tényleg mérnököm, Te elhiszed hogy épp a legnagyobb demagóg vadbaromok landolnak épp Svájcban?! És a barom még reklámozza is? Ilyen nick mellett hogy mifolyikittgyöngyösön?
Hát az ilyenekre kéne a határon kívül vadászati engedélyt kiadni hogy valaki megtegye a szívességet hogy eltünteti a picsába mielőtt még jobban lejáratják ezt a kurva országot nemzetközileg is, anyám borogass.
Hát az ilyenekre kéne a határon kívül vadászati engedélyt kiadni hogy valaki megtegye a szívességet hogy eltünteti a picsába mielőtt még jobban lejáratják ezt a kurva országot nemzetközileg is, anyám borogass.
Shadowbull 2011.10.23. 22:19:45
@kovászosUbukla: Nem ertek egyet. Nyilvan hazabeszelek, meg en sem tudom atugrani a sajat arnyekomat, de szilardan hiszek benne, hogy a nagy zoldmezos termelo multik hátán nagyon komoly magyar hatteripart lehetne kiepiteni.
Ehhez persze egy nagyon atfogo, komplex programot kene inditani kormanyzati szinten, amire, lassuk be, a komplett magyar politikai elit inkompetenciaja miatt vajmi keves esely van.
Az elso feladat lenne a nagy zoldmezos termelo cegek becsapitasa az orszagba. Ez tobbe kevesbe mukodik is, lasd Audi, Mercedes.
De ezutan kellene egy konkret strategia arra, hogy lehet ezeket a cegeket integralni a magyar iparba es felsooktatasba ugy, hogy ne elszigetelt, diszkret egysegekkent, hanem a magyar gazdasag szerves reszekent mukodjenek.
Erre a multik oldalarol abszolut megvan a fokadokeszseg, lasd az Audi kapcsolatat a Gyori Egyetemmel, vagy ugyanennek a helyi szakkepzesben betoltott szerepet. Vagy ott van a BOSCH-tanszek Miskolcon.... Es biztos vagyok benne hogy a Merci is mókol majd valamit Kecskemeten.
A kovetkezo, talan fontosabb feladat, hogy tamogassuk a magyar KKV-k bekapcsolodasat a beszallitoi korbe. Elso lepesben meg kene teremteni egy olyan gazdasagi kornyezetet, hogy a KKV ne uldozendo ellenseg legyen, es ne kenyszeritsenek mindenkit szlovakiai cegalapitasra, hanem egy tamogatoi szabalyozasi es adokornyezetet teremtve osztonozni a mukodesuket.
Es meg sorolhatnam de meguntam. A globalis high-tech termelesbe valo bekapcsolodas baromi nagy potencialt rejt, es en szemely szerint nem sok lehetoseget latok ezen kivul, hogy az orszag megfelelo exportjovedelemhez jusson.
Ez nyilvan egyutt jar egy magas szinvonalu, ehhez kapcsolodo szolgaltatoi szektor kialakulasaval is. (IT, logisztika, etc).
Ezert kellenek a nagy termelo multik. Nem azert, mert befizetnek X milliard adot. Aki ezt szamolgatja, az kurvara nem latja az egesz kepet.
sb
Ehhez persze egy nagyon atfogo, komplex programot kene inditani kormanyzati szinten, amire, lassuk be, a komplett magyar politikai elit inkompetenciaja miatt vajmi keves esely van.
Az elso feladat lenne a nagy zoldmezos termelo cegek becsapitasa az orszagba. Ez tobbe kevesbe mukodik is, lasd Audi, Mercedes.
De ezutan kellene egy konkret strategia arra, hogy lehet ezeket a cegeket integralni a magyar iparba es felsooktatasba ugy, hogy ne elszigetelt, diszkret egysegekkent, hanem a magyar gazdasag szerves reszekent mukodjenek.
Erre a multik oldalarol abszolut megvan a fokadokeszseg, lasd az Audi kapcsolatat a Gyori Egyetemmel, vagy ugyanennek a helyi szakkepzesben betoltott szerepet. Vagy ott van a BOSCH-tanszek Miskolcon.... Es biztos vagyok benne hogy a Merci is mókol majd valamit Kecskemeten.
A kovetkezo, talan fontosabb feladat, hogy tamogassuk a magyar KKV-k bekapcsolodasat a beszallitoi korbe. Elso lepesben meg kene teremteni egy olyan gazdasagi kornyezetet, hogy a KKV ne uldozendo ellenseg legyen, es ne kenyszeritsenek mindenkit szlovakiai cegalapitasra, hanem egy tamogatoi szabalyozasi es adokornyezetet teremtve osztonozni a mukodesuket.
Es meg sorolhatnam de meguntam. A globalis high-tech termelesbe valo bekapcsolodas baromi nagy potencialt rejt, es en szemely szerint nem sok lehetoseget latok ezen kivul, hogy az orszag megfelelo exportjovedelemhez jusson.
Ez nyilvan egyutt jar egy magas szinvonalu, ehhez kapcsolodo szolgaltatoi szektor kialakulasaval is. (IT, logisztika, etc).
Ezert kellenek a nagy termelo multik. Nem azert, mert befizetnek X milliard adot. Aki ezt szamolgatja, az kurvara nem latja az egesz kepet.
sb
kovászosUbukla 2011.10.24. 01:15:26
@Shadowbull:
van is háttéripara a helyi zöldmezősöknek, csak az a baj, hogy azok se magyar cégek hanem jellemzően ugyanúgy a régi jól bevált kinti beszállítók itteni leányvállalatai. Azért mondtam, hogy nem csak az impotens politikusaink még önkormányzati szinten is hanem úgy általában a komplett termelői intelligencia is hiányzik ehhez hogy mi meghatározó exportképes ipart csináljunk ide.
Látod az okosabb ex KGST-s államok ipara szépen beleintegrálódott valami tőkeerős multiba de önálló mellékágként, pl Dacia-Renault, Lada is, Skoda-VW, Tatra a japcsikkal, Zastava-Fiat, de még a Kamaz is kap nyugati tőkét, csak itt basták szét az egészet, mert hagyták.
lényegében gyarmatosító kapitalizmus folyik itt, bagóért céget vesz a multi majd lenullázza és a megüresedett piaci rést a sajátjával kitömi.
Naná hogy én is annak örülnék a legjobban ha komolyan vennének minket műszakilag, meg más is örülne ha normális stabil melója lenne ami nem idényszerű, nem függ az épp aktuális fogyasztói szokásoktól, és nem kell egy rakat baromnak jópofizni csakhogy a jóhírünket megőrizzük, csak nem úgy néz ki hogy ebben a szektorban a közeljövőben önállóan döntésképesek leszünk.
Egyenlőre az élő munkaerő amit itt kihasználnak, azt hogy mit hogyan kinek és kikkel azt külföldről mondják meg, nempedig meglépik, hogy akkor szabad kezet kap a magyar kurázsi és akkor teremts beszállítói kört az amúgy nagyon magas standardok szerint működő gyárba. Mert ennyire komolyan nem lehet venni ezt a helyet több nyilvánvaló okból.
van is háttéripara a helyi zöldmezősöknek, csak az a baj, hogy azok se magyar cégek hanem jellemzően ugyanúgy a régi jól bevált kinti beszállítók itteni leányvállalatai. Azért mondtam, hogy nem csak az impotens politikusaink még önkormányzati szinten is hanem úgy általában a komplett termelői intelligencia is hiányzik ehhez hogy mi meghatározó exportképes ipart csináljunk ide.
Látod az okosabb ex KGST-s államok ipara szépen beleintegrálódott valami tőkeerős multiba de önálló mellékágként, pl Dacia-Renault, Lada is, Skoda-VW, Tatra a japcsikkal, Zastava-Fiat, de még a Kamaz is kap nyugati tőkét, csak itt basták szét az egészet, mert hagyták.
lényegében gyarmatosító kapitalizmus folyik itt, bagóért céget vesz a multi majd lenullázza és a megüresedett piaci rést a sajátjával kitömi.
Naná hogy én is annak örülnék a legjobban ha komolyan vennének minket műszakilag, meg más is örülne ha normális stabil melója lenne ami nem idényszerű, nem függ az épp aktuális fogyasztói szokásoktól, és nem kell egy rakat baromnak jópofizni csakhogy a jóhírünket megőrizzük, csak nem úgy néz ki hogy ebben a szektorban a közeljövőben önállóan döntésképesek leszünk.
Egyenlőre az élő munkaerő amit itt kihasználnak, azt hogy mit hogyan kinek és kikkel azt külföldről mondják meg, nempedig meglépik, hogy akkor szabad kezet kap a magyar kurázsi és akkor teremts beszállítói kört az amúgy nagyon magas standardok szerint működő gyárba. Mert ennyire komolyan nem lehet venni ezt a helyet több nyilvánvaló okból.
mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.24. 03:00:59
@kovászosUbukla: ezaz!dugd le az ujjad a torkodon virtuálisan,és hányjál!!!
mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.24. 03:22:57
@kovászosUbukla: sajnos a trágyadomb már foglalt volt,de ezt jól tudod,hiszen te laksz ott.mellesleg én pont montreux ban lakom,és ott a turizmus a húzóágazat,nem az óragyártás,meg a gépipar..szerencsétlen..
Az utolsó 100 komment: