HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Szmogriadó: rajtunk röhög az ország

2011.11.05. 06:32 Tcomment

Miért kellett ez az egész? Miért fenyegettek bírsággal több ezer autóst, miközben még azok sem ismerik a jogszabályokat, akik erre hivatkozva forgalomkorlátozást rendelhetnek el?

163 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr363355057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.11.05. 09:00:45

Az igazi mozgó tüdőrák-gyárak elsősorban éppen a tetves BKV redves szarráhajtott buszai, no meg a kopaszék tunnnyingoltpasszát-oktávia-a4-a6 dízel fostalicskái, a többi szállóporkiböfögő dízelszarral egyetemben.

Ez a piros-fekete, ezzel nem mentek be, ez egy színház. A levegő minőségét a fentiek határozzák meg, nem az a pár autó, aminek ilyen cimkét osztottak a Mozaikban meg a többi helyen seggelő imbecillis barmok.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.11.05. 09:02:37

Nahát a Nemzeti Közlikesedési Hatósegg, az meg aztán tényleg a kontraszelektált idióták válogatott gyülekezete.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.11.05. 09:05:42

Megnézném mondjuk hogy az én pirosmatricás ...-m (megj: mivel nincs kedvem kardozni a különböző autóvallások híveivel, és felkent korifeusaival, ezért kipontoztam, cumi...) a benzinmotorjával, mégis mennyi porrészecskét kúr ki egy mai zöldmatricás dízelfoshoz képest.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.11.05. 09:08:02

Tarlós István meg szarjon mindennap kétszer sziámiiker tarajossülöket!

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.11.05. 09:44:37

A BKV a Tom Jones-koncert után sem tudta elszállítani az embereket.

Mi lesz itt, ha egyszer TÉNYLEG tömegközlekedni kell?

GGG77 2011.11.05. 10:42:54

A BKV használhatatlan. Először fejleszteni kéne, aztán pofázni arról, hogy tegyük le az autót.

mekeke 2011.11.05. 10:45:40

Van egy '91-es Transporterem, szállítok, építőiparban dolgozom. Vizsgáról mikor kijöttem, értetlenül néztem a seggén az új piros matricát. A kocsi benzines, hengerenkénti befecskendezésű, lambdaszondás szabályozott katalizátorral megy. Annyit kellett volna, hogy szólnak: csinájjá' má' valamit azzal a kocsival, mert vagy a komputer, vagy a katalizátor, vagy a szonda vagy valami érzékelő halott és így mindenképpen sokat fogyaszt és düdös.

DE HOGY PORT HOGY PUFOGNA KI EGY BENZINES, AZT NEM ÉRTEM.

mekeke 2011.11.05. 10:47:08

ja: a BKV annyi porral 20-120 utast visz. A defektes busz mint fotó nagyon nem ér!!!!

Infóim szerint a zöldkártya után maguk a sofőrök is eltekergetik a dízelt, hogy kevesebbet fogyasszon, aztán attól a korom.

Hurri Kán 2011.11.05. 10:54:34

Esetleg takarítani kéne a várost, hogy kevesebb legyen a por...

Gaben182 2011.11.05. 10:55:45

"Igazságosabb volt a páros-páratlan rendszer". De érdekes, 2009-ben az volt a TC véleménye, hogy környezetvédelmi besorolás alapján kellene korlátozni az autókat. Akkor most mi van?

szmoker (Homo Trollicus) 2011.11.05. 10:57:08

@mekeke: elképzelem, ahogy egy közös nyomócsöves, turbós, izébefecskendezős, miafaszomszondás dízelt a tulaja egy racsniskulccsal elkezd tuningolni...

HakapesziM 2011.11.05. 11:00:55

Értem én, hogy óvjuk a levegőminőséget, védjük a környezetet, de a szmogriadó felvet pár kérdést. Ha valaki hosszú útról, nyaralásból tér haza, és a hazatérése napján lép életbe a szmogriadó, és kocsija a tilalom hatálya alá esik, az mit tesz? Van lehetőség tárolni ezeket a járműveket a város határában? És ha onnan ellopják? Vagy csak megáll a Budapest városhatár tábla előtt? És aztán? Hogy megy tovább az utas? És ha idős ember, gyerek is utazik a kocsiban? Van a BKV-nak szabad kapacitása, el tudja szállítani ezt az utastöbbletet?

AczélGyuribácsi 2011.11.05. 11:02:56

Én utájajárnék a "tahózók" helyébe, hogy a rendőrség a jogszabályok alapján dolgozik, vagy egy politikus közvetlen utasítására?
Tudom, ez egy fideszes oldalon veszélyes tett, de az újságírás!
Ugyanis a tv. fekete-fehéren kimondja, hogy a kihirdetést követően MIKORTÓL lét életbe, tehát CSAK AKKORTÓL lehet büntetni is, itt pedig a törvény felülbírálva a rendőrségünk tarlóz UTASÍTÁSÁRA kezdett büntetni.
MIKOR kérdezi meg valaki a rendőrség illetékesét, hogy ha nem ismerik a tv. mikor mondanak le, ha meg igen, akkor milyen tv. alapján szegnek tv.-t politikai utasításra???
EZ a VALÓDI kérdés, de mindenki tarlósózik...

Rocko- 2011.11.05. 11:06:27

igen, a rendeletben szereplő sárga matricát akartam mondani. nem ártana frissíteni. vagy szarják le, de úgy kompletten az egészet.

a sárgamatricás kitiltás a 'hungária zónás' területre vonatkozik, akkor a komplett kitiltás miért egész Budapestre?

"Érdekes adalék, hogy a szállópor koncentrációját nem csak a gépjárművek kipufogógáza határozza meg, hiszen szálló pornak minősül az utakról felverődő szennyeződés is."
na igen. autót kitiltanak, de takarítás az nem volt. áprropó, az autókat kitiltják, de a gesztenyesütőre miért nem baszták rá a lakatot? azt szabad?

"Egy 2009-es szmogriadó kapcsán készített ombudsmani jelentés arról ír, hogy a BKV buszainak háromnegyede, pontosan 1389-ből 1014 jármű korszerűtlen, így környezetvédelmi besorolása alapján az akkor még érvényes sárga matricát viseli."
tökéleets pédla erre, hogy jelentősen javult a levegő Budapesten a BKV sztrájk idején.
talán le kéne cserélni a buszokat? és nem használtakat venni, mint teszik azt nagy okosan. öreg autót kitiltják, öreg busz az jöhet.
és nekem nem jöjjön senki azzal, hogy összetéve mennyivel kevesebbet pöfög a busz. mert ezek demagóg számítások, amik utazásokra vetítik le a légszennyezést. na de ez autó esetében igaz, hogy A-B közt közelekdik a gépjármű, utána leáll. a busz viszont pöfög, ha van rajta utas, ha nincs. 8-12 órát is. szóval üzemórára vetítve nézzük már meg hogy mennyit szennyez. csak úgy, a korrektség jegyében.

"Tarlós István főpolgármester felkéri a mai napra a főváros 12 pontjára félpályás útlezáró demonstrációt szervezőket, hogy akciójukat halasszák el, tekintettel a budapesti légszennyezettség magas értékeire."
őket csak megkéri, de az autókat meg tiltja? akkork érem én is demonstrálok, azokat nem tiltják, csak felkérik, hogy ne tegyék. én meg nem teszek eleget neki. ha tényleg érdekli Tarlós papát, akkor azonnali hatállyal megtiltotta volna a demonstrációt.

"Ők most aggódhatnak, hiszen miután pénteken, napközben helyesbítették a riasztási szintről szóló rendelkezést, a rendőrök, akik addig megbírságolhatták azt, aki régi autójával bejött Budapestre, befejezték az érintett autók ellenőrzését, míg a parkolóőrök elvileg akcióba léphettek, és rászállhattak azokra az autókra, amelyekre nem váltottak parkolási cédulát."
üres az államkassza, én számítottam is rá, hogy a rendőrök majd kiállnak kaszálni. ezért halasztottam el az esedékes havi bevásárlást, jgkövető állampolgárként, így a 2002-es, de piros matricával felvértezett Swiftet nem használtam. (tetszik érteni, mert Gizike anno rosszul vezette be, azért én fizessek, hogy lecseréljék a matricát.)

egyébként pedig reggelre már vissza is vonták a rendelkezést.

es125 2011.11.05. 11:12:11

szidjátok a buszokat... pedig nem a buszok a hibásak, hanem azok, akik "elfeljtik" karbantartani őket (városi közlekedésnél dolgozom). kíváncsi vagyok, hogy egy olyan autó, ami évek óta nem kap új alkatrészt, csak kevésbé elhasználtat, és egész álló nap nyúzzák, kinn alszik a szabadban, meghibásodva is használva hogy néz ki 10-15-20 év után... tehát szerintem nem a buszok ellen, hanem az idióta üzemeltetők ellen kellene fellépni

Szerzet 2011.11.05. 11:12:59

Jaj, kis butáim, az egész csak a LIGA akciójára adott kormányzati válasz volt: ha ti forgalomlassító demonstrációt tartotok, akkor mi kihirdetünk egy (kamu) szmogriadót!

Rocko- 2011.11.05. 11:15:53

@biturbo s: egyetértek!

@prokee: összeomlana a gecibe. komolyan mondom, hogy kíváncsi vagyok rá, de főként az utána következő fejhullásokra, amikor politikusok lógnának lámpavason.

@GGG77: tökéletes példamese erre a Budaörsi buszsáv. elvárták, hogy az emebrek szálljanak át a koromgyár buszokra az autókból. mennyi extra kapacitást állítottak forgalomba? nullát.
ez aztán a logika!

@gyvy: igen. tegye fel a kezét, aki évente kettőnél többször lát takarítást.

@HakapesziM: "Van lehetőség tárolni ezeket a járműveket a város határában?"
hát persze, rengetek PR parkoló van!

xenuka 2011.11.05. 11:17:12

GGG77- for pezident!

"A BKV használhatatlan. Először fejleszteni kéne, aztán pofázni arról, hogy tegyük le az autót."

Ezt kellene a BKV igazgatójával meg a sok tanácsadójával megértetni:
- tiszta és megfelelő számú jármű
- menetredszerinti közlekedés
- megelőző karbantartás
- udvarias személyzet

Ehhez nagy fejlesztés kell, mert a mostani helyzet siralmas.

Rocko- 2011.11.05. 11:18:10

apropó, TotalCar!

újságírói érdemben nem akartok utánajárni annak, hogy a főváros mit TETT a szmogriadó ellen? az autók kitáltása, az nem valós tett az egy pótcselekvés, nem pedig valós tett.
takarítás nem volt, egyetlen pozitívum hogy plusz két villamos meg három busz közlekedett. de ez nullával egyenértékű.

Hurri Kán 2011.11.05. 11:18:24

@Rocko-:
Jó, lehet h háromszor is egy évben. Nemzeti ünnepek előtt a Kossuth tér környékét felnyalják.
A többi napokon, meg a város többi részén, ha elmegy egy mentőautó a villamossíneken, meg lehet utána fulladni a portól.

es125 2011.11.05. 11:19:03

@xenuka: szentigaz! :D awesome!

Lusta_Dick 2011.11.05. 11:19:05

Nekem azt mondja meg valaki, ha én egy öreg dízel 2-es golffal élek együtt bent az 5. kerületben. Reggel 7.20-kor kelek 7.35-kor már az autóban vagyok és utaznék A-ból B-be pesten akkor velem mit kezdenek?

cirmoskutyamacs (törölt) 2011.11.05. 11:19:46

Valaki mondja meg mi érvényes az én helyzetemben.
Van egy 2000-es évjáratú 1.4vvti corollam. PIROS matricával. A helyzet, hogy az összes ugyanilyen autón KÉK matrica van. Akkor az enyémen miért van piros???
NKH szerint, ha bemegyek megnézik és ha tényleg hibás az adat 2700Ft-ért kapok kék matricát és 6000Ft-ért új bejegyzést a forgalmiba. EZ NORMÁLIS???
Ha ilyenkor megállítanak, nyugodtan megbüntethetnek mert piros a matricám?? Információim szerint nem lehet egy 2000-es évjáratú benzines autón piros matrica, mégis az enyémen az van.

xenuka 2011.11.05. 11:21:30

@Szerzet:

Te érzed a lényeget - Mivel ciki a sztrájk és még cikibb lenne közéjük lőni legyen azonnal szmogriadó!

Rocko- 2011.11.05. 11:21:41

@gyvy: én annyiszor se.
BAH-on áll a fékezőhomok a sínek közt, oszt ugye ott rendszeresen jár mentő, tényleg szép porfelhőt csinál. egyedül az eső mossa el.
ez meg Móricz: autofilia.blog.hu/2009/01/13/porzo_meg_a

ezek is vannak szépszerivel a városban: autofilia.blog.hu/2009/01/12/paros_vagy_paratlan

Rocko- 2011.11.05. 11:22:54

@cirmoskutyamacs: totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/21/piros_vagy_kek_matrica/
"Emellett a 6/1990 KöHÉM-rendelet, amely a fenti kategóriákat meghatározza, tartalmaz egy kivételt, amely szerint az 1996 után az EU területén forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba."

dr. trafik nomac 2011.11.05. 11:24:37

Sajnos ezert tartunk itt, tobbszor is leirtak, hogy a porszennyezeshez a benzines autoknak semmi koze, nekem 86-os benzines van, e leheto legrosszabb besorolassal, pedig van rajta katalizator, csak ugye nem tartozhat olyan besorolasba, amit kesobb talatak ki, az ameriaki auto tulajdonosok hasonloan szivnak. A szep az egeszben, hogy mikor meg volt zoldkartya, egy euro3-as kocsit az en kipufogomrol mertek le, mert az enyem teljesitette, a gazda meg nem. De nem nott a seggemre a kocsi, viszont ha tobb buszt allitanak be, amik viszont deisel reven, durvan kornyezet szennyezoek, akkor csak rontunk a helyzeten.
Mi a megoldas, a deseleseket jobban tiltani, bkv buszokra is vonatkozzon a szmogriado, mivel a bkv adja a 38%-a a szennyezesnek, az autok meg talan 3% (az osszes), ebbol regi az darabra megszamolhato.

Hurri Kán 2011.11.05. 11:27:02

@Rocko-:
Ja, meg nyáron egyszer-kétszer elment felénk egy locsolóautó (Nagymező u.-Király u. környéke), de rendszeres takarításról szó sincs.

Rocko- 2011.11.05. 11:37:03

@gyvy: akkor polgárilag kötelezővé tenném, hogy mindenki évente 3* locsolja meg valamelyik utcasarkot! :D
a férfiaknak egyszerű, nők pedig legyenek kretívak.

FJPO 2011.11.05. 11:45:24

A h. tarlós meg aszongya: szégyellje az magát, aki szmogos időben kocsiba ül. Mintha szórakozásból autózna az ember a 430 Ft-os gázolajjal, vagy 400 Ft-os benyával. A hülye f.kalap!

lars 2011.11.05. 11:51:51

Írd ki:D a hülye tarlós egy faszkalap! :)

cinemazealot 2011.11.05. 11:54:28

2002-es Suzuki WagonR-em van, 2-es környezetvédelmi besorolással, piros matricával.

@Rocko-: a matricás cikket már olvastam korábban is, de most ismételten az a kérdés merült fel bennem, hogy ha én matricát szeretnék cseréltetni, akkor mindenképpen belekerül min. 6000 Ft-omba és egy forgalmi cserébe? Ezt jelentené a "kérésre" történő átsorolás? Tavasszal várható a következő műszaki vizsgám. Tudna nekem valaki tanácsot adni, hogy merre induljak el az ügyben, hogy a lehető legkevesebből elintézhessem azt, ami nekem elvileg már a legutóbbi vizsgám óta járna?

Köszönöm előre is.

rhubarbjelly 2011.11.05. 12:06:21

@cirmoskutyamacs: az én autómat is rossz helyre sorolták és pirosat kapott. A következő vizsgán kérheted a kijavitást, adatlapra vizsgázik a járgány, bemész okmányirodába és kapsz új forgalmit, matricát.

butschq 2011.11.05. 12:19:31

www.youtube.com/watch?v=KtZlCBm8XI0&feature=related

majd csak akkor, ha a békávé is így füstöl, majd csak akkor szabad (be)szólni:D:D

Jamesblond 2011.11.05. 12:25:21

Miskolcon nőttem fel. A '80-as évek elején mikor anyámmal mentünk az oviba, majdnem minden reggel láttam a nagy sárga locsolós 7000 literes tartályú Liazokat-meg kefés Multicarokat nyáron. Mikor elmentek az úton, lehűlt a levegő, hülyén hangzik de frissítő érzés volt lélegezni, harapni lehetett a sokkal jobb levegőt. Az, meg hogy az autók 30%-a fekete meg piros plakettes, meg hogy egy 2002-es Wagon R piros plakettes, az vicc... Meg 200.000 egy bírság, sorolhatnám. A port fel kell seperni, vagy le kell kötni. Nem a forgalmat kitiltani. Persze ez a legolcsóbb, ha meg valaki mégis beszalad a csőbe, jól jön a bírság összege is. Egy akkora várost mint Budapest takarítani kell, a természet nem oldja meg mindig a dolgot. Meg az sem, hogy megnyomorítják az autósokat. A fekete- és piros plakettes autós is ugyanannyi adót fizet. Ha csak a Hungária krt-n locsolgatnának már az is sokat javítana. Az autók érintik sokat, aztán máshol a róluk lecsepegő víz még utak százain kötné le a port. Húznám ki a Dunából a vizet, ott van közel, lenne miből...

Rocko- 2011.11.05. 12:26:30

@cinemazealot: igen, mindenképpen pénzbe kerül az, amit anno Gizike elbaszott az ocsmányirodában.
a menete is le van írva a cikkben, de kimásolom:
"Ha tehát önnek a forgalmi engedélyben 2. kategória szerepel, és az autó EURO-II minősítésű, vagy egyszerűen csak 1996. január 1. utáni első forgalomba helyezésű, akkor a következőket teheti:

1. A következő műszaki vizsgán jelzi ez irányú igényét, és a tanúsítványadó kiállítja a 4. környezetvédelmi osztályba sorolást tartalmazó Műszaki Adatlapot.
2. A Nemzeti Közlekedési Hatóság kijelölt vizsgálóállomásán kér egy úgynevezett műszaki szemlét, melynek során a hatóság megállapítja a korrekt besorolást, majd szintén kiállít egy Műszaki Adatlapot. Ennek a szemlének a hatósági díja 1770 Ft.

A Műszaki Adatlappal besétál egy okmányirodába, ahol bejegyzik az adatváltozást. Ez sajnos gyakorlatban a forgalmi engedély cseréjét jelenti minden esetben, mindhárom, még érvényes típus esetén (kétlapos, háromlapos "szöveges", háromlapos "kódos"). Ennek költsége jelenleg 6000 Ft.

Fontos, hogy a törzskönyv cseréje ilyenkor nem szükséges."

pimpike_ 2011.11.05. 12:49:51

@Rocko-: "igen, mindenképpen pénzbe kerül az, amit anno Gizike elbaszott az ocsmányirodában."

Tévedsz, TELJESEN INGYENES A CSERE HA a besorolás miatt kell azt megtenni!
Sajnos az autódoki sem javította azóta ...

uki 2011.11.05. 12:52:07

@Rocko-: nekem ez a 1996 utáni forgalomba helyezés nem tiszta, ugyanis 1996-ban nem voltunk se EU, se EGK tagok.
A probléma a következő!

Van egy 2001-es 1.2-es benzines twingo piros(!) matricával, nyilván az elb@szott forgalmi miatt. Ezt ugye el kell vinni az NKH-hoz ahol majd szépen megmondják hogy mi van és majd jó kis magyar forintokért lesz új matrica meg forgalmi. Égő hogy ezért fizetni kell, de ez van.

A másik eset komplikáltabb! :-) Van egy '95 decemberi gyártású I-es punto, 1.1 benzin. Ezt 96-ban helyezték forgalomba németországban, majd gyorsan össze is törték. Ezután az autó szinte újként bejött kishazánkba, majd 96 márciusban forgalomba került. Nah ilyenkor mi van. Elvileg 96 után forgalomba helyezték az EU területén, de erről semmi papír nincs. Dátumok alapján lehetne a magyar forgalomba állítás akár az első is a gyártás után. Ezzel motorral egészen 99-ig gyártották. Mit kellene csinálni? kopogni a Fiat Magyarországnál, hogy adjonak valmai igazolást az autó motorjáról? Vagy NKH megméri és majd kiderül?

Hurri Kán 2011.11.05. 12:55:18

@Rocko-:
Adjanak hozzá locsoló-fröccsöt, többit megoldom, úgy éljek. :DDD

butschq 2011.11.05. 12:58:23

@Rocko-: a yarisos repülőrajtját meghiúsította a korom rendesen...

volt egy szobatársam, na ő az ilyenekre gerjedt, nem mondok meglepőt, ha azt mondom, egy kettes dízel golfja van

Hurri Kán 2011.11.05. 13:00:06

@Rocko-:
Attól nem lehet annyit pisálni. :D

Triznyak 2011.11.05. 13:01:38

Uraim!

A kommentek zöméből az jön le, hogy a többségnek fogalma sincs arról amihez hozzászól! Ezek a megnyilvánulások---benzin--diesel--melyik milyen port ereget, mivel és hogyan szennyez, láthatóan a hozzáértés hiányából erednek, megspékelve egy jó adag érzelmekből fakadó indulattal is. (a hozzászólás előtt lehetne kicsit tájékozódni a témában, akkor a hsz-ek harmadára, a bennük elhangzott szamárságok a tizedükre csökkenhetnének)
Ez persze még nem lenne akkora baj, de ahogy látszik a "magas városháza" sem tud az egészről többet. Ez a fajta ál intézkedés érdemi változást a légszennyezésben nem tud okozni, mindössze a sötétzöldek elhallgattatására alkalmas. Aki a szállópor eredetét és annak természetét ismeri, az pontosan tudja, hogy ezért a járműpark összetétele elhanyagolható mértékben felelős. Szamárság az adott kategóriák tisztán a nyilvántartásból előhúzott darabszámával dobálózni. Érdemesebb lenne megnézni, hogy ezek közül mennyi rendelkezik érvényes vizsgával, mindjárt kiderülne, hogy jelentős részük már nem is létezik.
---------
Ha hibásan van a forgalmiba beírva a kv. osztály, akkor az okmányirodák, amennyiben más oka nincs, a forgalmi cseréjét INGYEN kell elvégezzék. Ezt valami okból nem szeretik közölni az ügyféllel. :-/
A fentebb elhangzottal szemben a vizsgán kiadott adatlappal nem kell máshová menni, csak az okmányirodába. Be kell vinni a hátsó rendszámtáblát, mivel a matricát nem adhatják oda senkinek.

Rocko- 2011.11.05. 13:02:22

@uki: "nekem ez a 1996 utáni forgalomba helyezés nem tiszta, ugyanis 1996-ban nem voltunk se EU, se EGK tagok."
ez igaz. viszont valahol ott lehet rövidre zárni a dolgot, hogy ha egy autó+motortípus rendelkezett ezzel a besorolással, és minősített volt '96-ban, EU-ban, akkor ez származtaható később is.
kiindulva abból, hogy ugyanabból a motorból nem csináltak egy EU-s és egy nem EU-s változatot. mert ugye minek? elvégre ha EU-n belül forgalomban van, akkor nem fog plusz pénzért egy lebutított motort fejleszteni. (nyilván vannak kivételek, de ez inkább '96 előtt jellemző.)
én ebből indulnék ki.
majd javítson valaki, ha nem így van. @prokee: ?

a Puntosra halvány lila tippem sincs, kellően faramuci este.
de alapvetően azért vicces ez a dolog, mert egyik gyártó se cserélte kompletten a palettáját '96-ban csak ezért, szóval ha 96 január 1 után megfelelt az a motor, akkor 95 december 31-én miért is ne? sztem egyedi elbírálást kell rá kérni.

pimpike_ 2011.11.05. 13:03:33

@Rocko-:
Mikor vizsgáztattam a kocsit, elmondta a vizsgabiztos, hogy rossz kategóriában van a kocsim.
Ezért nem basznak ki velem és NEM ragasztják fel a piros matricát (az árát sem számolták fel) , hanem kapok egy igazolólapot amivel 15 napon belül elintézhetem az okmányirodánál az átírást DÍJMENTESEN, csak a kék matrica árát kell kifizetni.
És tényleg!
Bementem, kaptam egy 480Ft-os csekket , azt befizettem, bevittem "Gizikének" a hátsó rendszámtáblát és ő szépen felragasztotta a kék matricát és INGYEN cserélte a forgalmit.
Mindez 2010 októberében történt...(tehát nem újkeletű a dolog)
...azóta a matrica ára valami 560-580Ft ...

ennyi.

Rocko- 2011.11.05. 13:07:38

@gyvy: :)))

@butschq: na, az ilyenek miatt nem szoktam kocsival kiengedni a buszt. és azt se lehet mondani, hogy csak a régiek csinálják. a relatíve, BKV szinten újnak számító, de már 7 éves buszok is kezdenek így füstölni.
amúgy meg ha megnyerem a lottót, akkor veszek egy 96 utáni Duramax vagy Cummins motorost szart, és addig fogom városháza előtt járatni, amig ki nem fogy a gázolaj. aztán elmegyek tankolni. majd vissza.
youtu.be/1aWK6DlQ650
www.youtube.com/watch?v=CCNZfUO0cLY
oszt azt csinálnak a matrica színével amit akarnak.

Triznyak 2011.11.05. 13:08:16

@uki:

"..kopogni a Fiat Magyarországnál, hogy adjonak valmai igazolást az autó motorjáról?"

Igen, pontosan ezt kell tenni, ezzel az igazolással (ha az kiadják) menni az NKH-hoz, ők adnak adatlapot amivel az okmányiroda javítja a forgalmit.
Olyan esetben, amikor az autó 1996.01.01. előtt készült/lett forgalomba helyezve, de a motor már megfelel a magasabb károsanyag kibocsátási normáknak, ugyanezen eljárás alapján lehetőség van a jármű átsorolására is.

uki 2011.11.05. 13:08:32

@Rocko-: igen, ezt én is így gondolnám, ahogy ma is van sok motor ami teljesíti a jövőben bevezetésre kerülő EU normákat.

Sajnos úgy érzem nem lesz egyszerű menet mire elérem, hogy legyen rajta kék matrica.

uki 2011.11.05. 13:10:40

@Triznyak: akkor elindulok erre. Jó lenne, ha valaki aki már végigjárta ezt, megosztaná a tapasztalatait!

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.11.05. 13:17:40

@uki:
"nekem ez a 1996 utáni forgalomba helyezés nem tiszta, ugyanis 1996-ban nem voltunk se EU, se EGK tagok."

...viszont a forgalomba helyezések már az EU szabályozása szerint ment. Fordított bizonyítás elvén működik a dolog, ha 96 után lett forgalomba helyezve, akkor Euro-II kellett, hogy legyen, VAGY mentességet kapott a típus, tehát ma is annak kell tekinteni.

Rocko- 2011.11.05. 13:17:52

@uki: nem lesz geyzserű. ellenben próbálkozz a márka hazai képviseleténél. van amikor segítőkészségesek.
legalábbis olvastam már ilyet. :)

Krisi 2011.11.05. 13:21:22

énis úgy szégyellem magam a '92-es autómban, hogy csak na, egész nap üvegszilánkokon térdepelek amiért ilyen köcsög környezetszennyező vagyok. igaz, hogy átlagosan 5-ből 4-szer vonattal megyek dolgozni, belvárosba ügyet intézni fixivel megyek, bebaszni meg busszal, de akkor is az én kurvaanyámat, amiért nincs pénzem (és nem is akarok) új autót venni.

tarlós istvánnak pedig hosszú és boldog életet kívánok...

uki 2011.11.05. 13:22:21

@prokee: mármint ezt úgy érted, hogy hiába nem voltunk EU tagok, a forgalomba helyezés az alapján ment, vagyis a 96 márciusi forgalomba helyezés már euro II-t kell hogy jelentsen?

S4mu3l 2011.11.05. 13:32:00

Pont az imént röhögtünk haverommal, hogy a tulajdonában lévő, füstöt okádó olajzabáló 93-as dízel td félroncs golfon az új rendszerben kék matrica van, amit szó nélkül raktak rá az nkh vizsgaállomáson (mivel gyárilag katalizátorral szerelték ezeket anno..) így aztán tényleg sok értelme van ennek az egész rendszernek..

S4mu3l 2011.11.05. 13:33:29

ja és a 8 szelepes egyvezetékes lambdás központi injektoros opel astra is megérdemli természetesen a kéket mert az is egy nagyon korszerű járgány

joskafiser 2011.11.05. 13:53:31

Szeretnem, ha egy arra illetekes mediafelulettel rendelkezo szemely fevetne a totalcaron (vagy barhol masutt) a kovetkezo erdekes problemat:

Vajon miert nem minosul buncselekmenynek (mind a szervezok, mind az engedelyezok reszerol) az, ha szmogriadokor valamilyen igen szuk tarsadalmi reteg un. forgalom LASSITO demonstraciot szervez?

A pentek delutani budapesti csucsforgalom amugy is tulelesi harc. Mindegy mivel kozlekedsz.

Szemely szerint en ezt szervezoi oldalrol penzbirsag + letoltendo bortonbuntetessel honoralnam, mig engedelyezoi es resztvevoi oldalrol csak penzbirsaggal.

HIHETETLEN hogy budapesten, pentek delutani csucsforgalomkor, SZMOGRIADO KOZEPEN par ember ugy gondolja, hogy meglophat es emelett van joga az egeszsegi allapotomat is befolyasolni/veszelyeztetni.

eweres 2011.11.05. 13:55:19

@S4mu3l:
Az én 89-es Coltom is egyvezetékes lambdás központi injektoros.

Ottopappa 2011.11.05. 13:56:48

Én szegedi vagyok, de már itt is pedzegetik (meg asszem Debrecenben vagy Nyíregyházán is). Hát kúrják meg az anyjukat. Amúgy meg az öreg kockámon a katalizátor miatt zöld matrica van, úgyhogy bekaphatják...

h4z4rd 2011.11.05. 13:57:52

Játszom egy kicsit a naivot és az egyén által hátrahagyott ökológiai lábnyomból indulok most ki, természetesen - érintettségem miatt - erős érzelmi töltettel.

Van egy '90-es évjáratú benzines autóm. Kedvelem a típust, a relatív magas fogyasztást (~10l/100km) elviselhetőnek tartom, főleg ha szembeállítom egy új autó hitelének bizonytalansági tényezőjével és a várható magas szervizköltségekkel.
Mivel magam javítom, ezért beszereztem ugyanabból a típusból egy későbbi, '93-as darabot, ami a befecskendező rendszeren kívül (ez már hengerenkénti) a szabályzott katalizátor meglétében különbözik az eredetitől.
Mindezek a motor felújítása után rendre beépítésre is kerültek.
Az utolsó műszaki vizsgán, idén júniusban kiderült, hogy az autó emissziós értéke teljesíti az Euro3 normának megfelelő értéket.
A matrica színével akkor mit sem törődve gondtalan öröm járt át, mivel bizonyítva láttam azt az axiómát, amiről egy német független intézet tanulmányában olvastam egy tavalyi Oldtimer Marktban, ami szerint egy létező járművet karbantartva üzemeltetni lényegesen kevéssé terheli a környezetet, mint folyvást újat venni. Egy új kocsi legyártásához szükséges 'energia-input' környezeti terheléséhez képest egy rosszabb emissziójú jármű fenntartása és használata során keletkező ökológiai lábnyom gyakorlatilag elhanyagolható. És akkor az új autó még egy métert sem tett meg...

De persze az én autómat tiltják ki a városból, mivel - úgy tudom - egyedi elbíráláson és valós emissziós értékek mérésén alapuló környezetvédelmi besorolás-módosításra nincs mód. Közben hangosan éljenzünk a részecske-szűrőnek, a hibrid-autóknak, meg a többi fantasztikus és hamis marketing-buziságnak.

Szóval faszom.
Rövidtávú megoldásnak az tűnik, ha a továbbiakban úgy szervezem az életem, hogy be se kelljen tennem a lábam Tarlósgrádba, hosszútávon meg úgyis divatba jönnek újra a fagáz-generátorok. Na akkor meg majd tényleg lehet okolni az autósokat.
Szóval faszom.

butschq 2011.11.05. 13:58:33

@Rocko-: hát a karbantartást, mint fogalmat sajna bizonyos cégek nem nagyon ismernek... így aztán jöhetnek az "újabbak", ha néhány éven belül füstokádó lesz belőle...

de a terved nem rossz, bár én Detroit Diesel párti vagyok:D:D

@Krisi: szép kerek hozzászólás, de teljes mértékben egyetértek.
mondjuk én meg a kétütemű füstre gerjedek, imádom mikor hidegen beteríti az udvart a szivatós nafta:D tudom tudom:)

DKL325 2011.11.05. 14:01:56

Üdv mindenkinek!

Ekkora baromságot még nem hallottam! Nem az 1000cm3 Wartburgom fogja szennyezni a levegőt, inkább a sok kormot okádó nagymotoros dízel szutyok. Emberek! Gondolkodjatok! Benzines motor nem bocsájt ki alakos részeket, akkor hol itt a szálló por? A dízel okádja a kormot, ami aztán a tüdőben jól letapad. Minél nagyobb motor, annál nagyobb szennyezőanyag kibocsájtás. Pl a 2004-es dízel kisbuszon, még katalizátor sem volt. Vagy a 2007-ben vásárolt Oktáviám attól volt euró 5-ös, hogy benzint juttatott a kipufogóba ami ott égett el. Ettől nem kisebb a szennyező anyag kibocsájtás, csak olyan amit nem mérnek. 3 hónapja vizsgázott a Wartburgom. 2 ütemű, katalizátoros, csak szintetikus olajat használok. Csapkodta az ember a műszert, hogy ilyen alacsony értéket nem mer beírni, de akkor is jár a fekete matrica. Szálló por? Nevetséges, diszkriminatív!

Rocko- 2011.11.05. 14:04:19

@prokee: köszönjük.

@Krisi: és még a csajod csecse sem parizeres. kész, menjél még egy napra legon térdelni!
:D

@joskafiser: hát látod, ennyire érdekli VALÓBAN a probléma.

@h4z4rd: "De persze az én autómat tiltják ki a városból, mivel - úgy tudom - egyedi elbíráláson és valós emissziós értékek mérésén alapuló környezetvédelmi besorolás-módosításra nincs mód. "
van mód. csak annyiért autót veszel, kettőt.

@butschq: igen, karbantartással javítható lenne a helyzet.

h4z4rd 2011.11.05. 14:11:20

@Rocko-: "van mód. csak annyiért autót veszel, kettőt."

Mesélj, kérlek! Mutass irányt, aztán meglátjuk, mit tehetünk.

Rocko- 2011.11.05. 14:15:49

@h4z4rd: azért oly nagyon én se vagyok szakavatott. :)
szóval valaki már említette valaki, viszont hirtelenjében nem tudom ki és mikor volt az. szóval elvileg ha beballagsz az NKH, hogy jó napot kívánok, kérek egyedi elbírálást az autómra, akkor csinálnak, és nem mondják azt, hogy nem. ellenben jó sok pénzbe és ügyintézésbe kerül. ennyit tudok.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.05. 14:16:05

Az is egy jó kérdés, hogy kaphat egy 15-20 l gázolajat zabáló, álhibrid zöld matricát...

JmOS 2011.11.05. 14:23:45

Felháborítóak ezek az "intézkedések"!

Felháborító, hogy valós problémamegoldás helyett tüneti kezeléssel próbálják elütni a dolgot. Erről nincs is mit írni: itt és máshol egyaránt meg lett fogalmazva. Azután megveregetik a vállukat elégedetten.

Felháborító, hogy ezzel pont az átlagembert szivatják, akinek amúgy sincs már pénze üzemanyagra - tehát eleve keveset használja az autóját. (mert a mai helyzetben már nem kell szegénynek lenni ahhoz, hogy 15-évesnél öregebb járművel járjon valaki - ez a bérből élők realitása)
Ez egy igen gusztustalan nagyképű gesztus a páréves kormányzati autókban ülő politikusaink részéről... Ők lazán lenézhetik a pórnépet...

Magyarország sajnos mindig ilyen kettészakadt volt: zsellérek és bárók világa...
Ma azt mondanám: van egy szűk réteg aki nyugati szinten él (demagógia: vajon hány százalékuk is szerezte teljesen tisztán a pénzét?) a többiek pedig afrikain - illetve ez a trend. Tetszik nem tetszik.

A BKV buszokat szerintem pedig első körben nem cserélni, hanem lelkiismeretesen karbantartani, beállitani, felújítani kellene.
Egy motorcsere jóval kevesebből van meg mint egy új busz - gondolom én. A munkaerőnek ráadásul helyben fizetnek.

Rocko- 2011.11.05. 14:26:21

@h4z4rd: na, végülis megtaláltam a levelet, amit egy ismerősöm írt az NKH felé ebben a témában, viszont a levéltitokra való tekintettel nem publikálhatom az egészét. viszont a jogi halandzsában elveszettem a fonalat, hogy mire hivatkozva lehet kérni az egyedi elbírálást.

bsl59 2011.11.05. 14:42:39

Nekem, sem rendőrséggel sem a parkőrökkel nem volt gondom, de azért szívtam rendesen.
Fotós a szakmám, pénteken reggel fél 7-kor meghallgattam a híreket semmi nem utalt arra, hogy elrendelték a forgalom korlátozást. Bepakoltam a felszerelést, elindultam vidékre fotózni. Már majdnem kiértem a városból, mikor 1/2 nyolckor hallottam a rádióban, hogy nem mehetek tovább. Az autót le kellett állítani, de az értékes felszerelés nem maradhatott benne.
Taxival vissza kellett mennem a kiindulási helyre. Nemsokára kiderült,mehetek az autóért. Leltár: taxi viteldíj 15600 Ft. vissza az autóért BKV 1560 Ft+ az elmaradt munka xxxxxx Ft. ha ez így megy soha nem lesz kék matricám!

kozlekedo 2011.11.05. 14:57:49

A BKV dízel üzemű busz gépjárműparkja sajnos elavult, rá kell venni az embereket hogy hétköznap reggel 6 és 9 majd délután 14 és 19 óra között a saját gépkocsijukkal járjanak dolgozni. Ne busszal, villamossal, metróval. Ez mindannyiunk közös érdeke!

bsl59 2011.11.05. 14:58:09

Ez az új rendszer a környezetvédelmi matrica színe alapján történő korlátozás igazságtalan.Sokkal jobb a rendszáma alapján, páros-páratlan mert így minden másnap lehet menni. Az adót a biztosítást, a hatósági díjakat mindenki fizeti, akkor szerintem ilyen módon nem lehetne korlátozni a mozgást. Az autó nekem munkaeszköz nélküle nem tudok dolgozni. 1 hetes riasztás és csődbe jut a vállalkozásom.

Triznyak 2011.11.05. 15:03:10

@h4z4rd:

"Az utolsó műszaki vizsgán, idén júniusban kiderült, hogy az autó emissziós értéke teljesíti az Euro3 normának megfelelő értéket.."

Ez biztosan nem derült ki!!! A vizsgabázisok mérési lehetősége mindössze a kipugázok 4 alkotórészének %-os arányára terjed ki.(CO; CO2> CH; O2) A norma viszont ennél jóval többet követel meg! Ilyenek pl. a zajszint, a CO2 kilométerenkénti mennyisége, a hideg motor készenléti ideje, a NOx-ok mennyisége, különböző sebességtartományokban kibocsátott károsanyag tartalom,..... stb stb. Szóval az átsoroláshoz le kellene futtatni egy erre szakosodott laboratóriumban a szükséges tesztciklusokat, ami nagyon nem filléres dolog. (csak érzékeltetés képpen: a mérés pontossága miatt a motorokat ETALON LEVEGŐVEL kell járatni)

h4z4rd 2011.11.05. 15:05:47

@Rocko-: Nacsak. Privátban, nevek nélkül?
Szélesebb körben is érdekes lehet...

Atengerimalac 2011.11.05. 15:08:10

Már fáj, ami ebben az országban megy! Olyan alapos a rekontraszelekció, a kiszolgáltatottság, a egyedi vezető mindenhatóságától a félelem, hogy annak hülyeségét nem merik korrigálni. Az szinte hihetetlenül tragikus és felfoghatatlan lenne, ha egyetlen bürokrata sem tudná, hogy mi a rendelet tartalma, hogyan kell azt életbe léptetve a várost működtetni! Inkább arról lehet szó, hogy a kézi vezérlés során pont a szakemberek és a tudás birtokosai lettek kihagyva. A mindentudó és autokratikus főnök meg dönt. Aki valaha találkozott a bürokrácia vezetőivel, az pontosan tudja, hogy elhanyagolható kivételtől eltekintve igaz, a következő vélekedésük: A beosztás a határtalan bölcsesség és a mindentudás forrása is! Íme az eredmény az életben. Káosz és kellemetlenség ezreknek. A másik magyarázat, ha igaz volna, felháborító és „vérért” kiáltó. Vagyis az, ha EGYETLEN szakember sem maradt, aki ismerné a teendőket. Akkor a tisztogatás és a haverok, párttársak bejuttatása a rendszerbe már a rendszer működésének akadálya lett! Elérte azt a kritikus tömeget, amikor a „csókosok” aránya maga alá gyűri a szakmai tudást. Ezt azért nem bírom elhinni!

h4z4rd 2011.11.05. 15:10:15

@Triznyak: Nyilván a kipufogógázok értékeire értettem, amit első sorban figyelembe veszünk.

con 2011.11.05. 15:13:29

A szavazásnál miért nincs olyan választás, hogy vidéki vagyok, aki csak röhög az egészen?

Mert vagyunk így ezzel egy páran. :)

apoa 2011.11.05. 15:19:41

Egyetértek azokkal akik hülyézik Tarlóst. Kár, hogy nem a Horváth Csabi lett a polgármester, két okból:
-Sokkal csinosabb
-Ingyen utaznánk a BKV-vel és nem szennyeznénk a levegőt.

uki 2011.11.05. 15:23:59

@con: Ne aggódj, a hülyeség ragadós betegség! :-)

Mrego 2011.11.05. 15:25:57

Kedves Szerző!

A cikked hemzseg a pontatlanságoktól.

Csak így hirtelen:

1. A piros és fekete matricsás autókat nem csak a belső kerületekből, hanem egész Budapestről kitiltották, minden egyes cikkben szerepelt, hogy csak az M0 városon átvezető szakaszait lehet használni.

2. "További ötszázharmincezer olyan járművet tiltottak ki átmenetileg Budapestről, amelynek kora meghaladja a tizenöt évet, ezért fekete matricát viselnek."

Ez tömény baromság. Nem azért viselnek fekete matricát mert meghaladja koruk a 15 évet, hanem azért mert még az Euro I-es normát se teljesítik. Amik Euro I-esek azok PIROS matricát kaptak, de ettől függetlenül rengeteg olyan autó van, ami 1996 előtti és mégis megfelel az Euro II-nek, vagyis KÉK matricát kapott. Arról nem is beszélve, hogy egy csomó autónál az üzembehelyezéskor rossz környezetvédelmi besorolást adtak meg, így hiába Euro II-esek vagy jobbak, piros matricájuk van.

3. "Mivel nem hallottunk arról, hogy az elmúlt szűk két évben leselejtezték volna a fekete füstöt okádó, rendszeresen kigyulladó autóbuszok zömét"

A kigyulladó és a fekete füstöt okádó buszok pont nem ugyanazok. Kigyulladni a 412-es Ikarusok szoktak, amiket viszont a 2000-es évek elején szereztek be, vagyis legalább Euro II-esek.

Csak átfutottam a cikket, aztán abba is hagytam, ennyi baromságot a Blikk se hord össze, ez viszont elvileg itt egy autós szaklap vagy mi.

Egyébként a szmogriadó úgy ahogy van hülyeség, amiról beszélni kellene, csak nem ilyen alacsony színvonalon, hogy valaki még az alapvető tényekkel (pl milyen területre vonatkozott) sincs tisztában.

Mrego 2011.11.05. 15:31:16

Arról nem is beszélve, hogy mégis mi a franctól volt szerinted igazságosabb a páros-páratlan rendszer, amiben ha van mondjuk egy vízvezetékszerelő egy Euro V-ös furgonnal és egy teljes napig nem dolgozhat mert páros vagy páratlan a rendszáma.

pimpike_ 2011.11.05. 15:39:31

@bsl59: "Sokkal jobb a rendszáma alapján, páros-páratlan mert így minden másnap lehet menni."

Csakhogy ezek alapján a főgórék is ki lennének zárva a közlekedésből minden másnap...
... és nehoomááá' !
Sokkal jobb nekik ez a verzió, hidd el.
Így ők nyugodtan kocsikázhatnak és mégis *tettek valamit.

*kib@sztak jópár emberrel.

Valójában a befogott szájú szakemberek már régóta hangoztatják(nák) , hogy a "szmogriadó" esetén a gépjármű forgalom korlátozása gyakorlatilag semmit sem jelent!
Pár százalékkal növeli a szálló port a közlekedés, így egy 280%-os értéknél ha a TELJES közlekedést betiltanák, akkor sem lenne LÁTHATÓ csökkenés!
Tessék megnézni pl. nyáron kánikulában, zéró légmozgás esetén az ORBITÁLIS DUGÓK közepette sem éri el a 100% -ot!
Sőt, 40-50-60%-on nagyjából zölden pompázik egész Budapest hónapokon át.
Nyilván való hogy a fűtés szezon beköszöntésével romlik drasztikusan a helyzet.
Azt meg még az óvodás gyerekem is tudja, hogy ősszel először az év közben összegyűlt, mindenféle szar szemetet tüzelik el ... azok akiknek nem futja gázra.

Triznyak 2011.11.05. 15:40:23

@h4z4rd:

"Nyilván a kipufogógázok értékeire értettem, amit első sorban figyelembe veszünk."

Igen ezt veszitek figyelembe és ez a baj. (mármint abból a szempontból, hogy magasabb besorolást várnátok el)Ezek az értékek csak a köznapi embernek bírnak ekkora jelentőséggel, valójában csak töredékei az előírásnak. (jellemzően az utóbbi 15évben ezek az értékek szinte semmi sem változtak!!) Ilyen alapon nem az euro3-ba, hanem az euro5-be is beleférne akár egy 1986-os Opel motor is.

Triznyak 2011.11.05. 15:46:08

@Atengerimalac:

"Akkor a tisztogatás és a haverok, párttársak bejuttatása a rendszerbe már a rendszer működésének akadálya lett! Elérte azt a kritikus tömeget, amikor a „csókosok” aránya maga alá gyűri a szakmai tudást. Ezt azért nem bírom elhinni!"

Isten hozott a való világban! :-/

Csak egy mondat egy jó nevű tollforgatótól a horty-korszakból.

"Akinek isten hivatalt ad, majd ad hozzá észt is."

Változott azóta valami?

Rocko- 2011.11.05. 15:51:01

@h4z4rd: adj egy mailcímet, és átdobom a lényegét.

pickapu 2011.11.05. 15:52:03

Van egy dízel pickupom kék matricával, meg egy benzines Renaultom pirossal. Jövő hét után valószínűleg egy hétig Pesten fogok dolgozni. Egy nem túlzottan szerszámigényes munkám lesz, amihez elég lenne akár a kisautó is, de fogyasztás szempontjából mindenképp gazdaságosabb lenne.
Viszont van egy idióta rendelet, ami miatt mégis a nagyköbcentis dízellel fogok keringeni a városban.
Köszönöm Budapest, hogy hozzájárulhatok a levegő minőségének javulásához, az ott lakó emberek egészségének megőrzéséhez.

h4z4rd 2011.11.05. 15:53:01

@Triznyak: Nem várok el semmit.
Illetve mégis, mégpedig a hatóságtól, mert javíthatatlan idealista vagyok:
-amennyiben(!) a kocsim teljesíti a normát függetlenül attól, hány éves, kaphasson megfelelő besorolást, valamint szeretnék rálátást a konkrét kritériumokra.
Csupán a lehetőség után kutatok, érted?
Pedig ez sokkal egyszerűbb, mint az etalon-levegő-zajszint-nitrogénoxid-mifene konstelláció.

h4z4rd 2011.11.05. 15:59:05

@Rocko-: Köszönöm, hátul átküldtem.

Mrego 2011.11.05. 16:00:25

@h4z4rd:

Simán csák jelezni kellett volna a vizsgán, hogy rossz a környezetvédelmi besorolás és átírják a megfelelőre, utána az okmányiroda ingyen cseréli a forgalmit. De a Mozaik utcában 4000 Ft-ért átírják vizsgán kívűl is, ha valóban jobb normát teljesít.

Rocko- 2011.11.05. 16:02:45

@h4z4rd: bekopogott, ment a válasz.

tükörfúró 2011.11.05. 16:10:30

@Mrego: azért van ennek valami eszméletlen keserű mellékíze megint, ismét a hatsóság tévedett, és ismét a kisember, a vigyázbaálni, fizetni kötelezett, dedós módjára mindentől óvott "senki" legyen az, aki jelezzen, reklamáljon, ügyintézzen, újra fizessen, és ha nem, akkor viselje az aránytalan joghátrányt, tilalmat, pénzbirságokat, negativ következményeket

valami olyan módon undorító és cinikus, ostoba és kivagyi ez az ország, hogy könnyen lehet, akadnak véreskezű diktatúrák a világon, ahol az egyszerű hétköznapok sokkal élhetőbbek és vidámabbak

el nem tudom képzelni a szerencsétlen történelmi mult vagy mi fertőzte meg ennyire az agyakat itt

Ahoj- 2011.11.05. 16:28:35

Idióta ez a Tarlós / Vitézys BKK -s agyondiplomázott városvezetés.
Odaültetnénk 5 józan parasztott, hidd el nem itt tartanánk

LBL 2011.11.05. 16:29:17

Már megint a műbalhé. Száznegyvenvalamennyi sárga csekket osztottak ki (helyszíni pénzbírság, mint olyan, már rég megszűnt), ezeket ki ki kell dobni a kukába oszt kész. Ennyi a teendő.
Olyan bonyolult lett volna beleírni a cikkbe?

maistro1 2011.11.05. 16:36:55

Tényleg lenne kedvem röhögni az egészen, de itt élek, nap mint nap tapasztalva az ehhez hasonló
helyzeteket. Így nagy kedvem nincs hozzá.
Nekem benzin-gázos van piros matricával hengerenkénti,szondás,szabályozott katalizátor.
mi a faszom kellene, hogy legyen még?
Büntetik mert amerikai és nem fiatal, ja a nagy kaliforniai szmoggok már akkor élő dolgok voltak amikor itt hozzá sem ugattak a dolgokhoz. Most viszont van sok szakértő, az eset tanulságai:
egy rakás fasz van a városházán az apparátusban, a Tarlós sokszor kézzel vezérel, jó politikusi érzékkel.
Más, gyakran kerékpározom kertes övezetben, nem
tudom a többség mivel fűt,de hogy nem száraz
tüzifával az biztos. Szörnyen büdös és füst van sok helyen.

LBL 2011.11.05. 16:41:57

@maistro1: A többség az szeméttel fűt, és ha nem ég rendesen, akkor fáradtolajjal locsolja.

Triznyak 2011.11.05. 16:45:14

@h4z4rd:

"-amennyiben(!) a kocsim teljesíti a normát függetlenül attól, hány éves, kaphasson megfelelő besorolást,"

Akkor nem értem, mi a gondod, ez így van most is. Bebizonyítod és már írják is a másik forgalmit.

"..valamint szeretnék rálátást a konkrét kritériumokra."

Az ENSZ-EGB 83.02/B előírás tartalmazza ha az euro2 érdekel, és az ENSZ-EGB 83.05/B az euro3-at.

LBL 2011.11.05. 16:58:27

@Triznyak: Szerintem adtál egy cikk-tippet a Totalcarnak. Leírom zanzásítva:
Vettünk egy benzin-gázos Suzukit. Piros volt a matricája. Utánajártunk, hogy lehetne ződ. Végigjátszottuk. Most ződ. Mi meg örülünk.

(Mondjuk ehhez dolgozni is kéne... :)

LBL 2011.11.05. 17:03:54

@LBL: Nem tudom, honnan vettem a száznegyvenvalamennyit, de most azt mondták a híradóban, hogy 34 darab csekket osztottak ki összesen.
Szóval vihar a biliben.

tükörfúró 2011.11.05. 17:19:05

@LBL: Csak akkor lehet valami LEGÁLISAN zöld, ha euró 4-es, ezek kb maximum jelenleg 6-7 éves kocsik.

LBL 2011.11.05. 17:25:45

@tükörfúró: Nem arról volt szó, hogy egyedi zöldet bármi kaphat, ha a mérés rendben van? Márpedig az LPG-vel erősen esélyes.
Amúgy meg ha nem zöld, akkor legyen kék.

tükörfúró 2011.11.05. 18:02:21

@LBL: Nem, a jogszabály egyértelműen az euro besorolásról ír, ami tipusra vonatkozik, a konkrét mérés nem érdekel senki. Nem is érdekelhet, mert a besorolás azon a bizonyos (néha szintén erősel "elcsalt") gyári tesztcikluson alapszik.

A szénalmas hazai füstgázmérésnek ehhez semmi köze, a vizsgaállomás képtelen megmondani, a te kocsid mennyi CO-t bocsájt ki egy X km-es ilyen vagy olyan ut alkalmával, (vagy kormot, vagy bármit) ő 2 üzemállapotban a gázösszetételt méri, terlehetlenül, aminek meg ugye az autó nyomatékigényes haladásához-gyorsításához, közlekedéséhez annyi a köze, mint ponószinésznőknek a zárdaszüzekhez.

Waldorf Rolandó 2011.11.05. 18:32:41

Szopjon faszt mind, akinek bármi vonatkozó törvényhez a legapróbb köze van.

lcka 2011.11.05. 18:40:43

ez a kamu szmogriadó a tegnapi tüntetések miatt lett elrendelve

gondoljuk csak végig

hipp hopp hatályba lépett a rendelet, egész nap mindenki remegett, majd este bejelentették hogy végülis nem is lett volna szabad, ráadásul még nagyon "jófej" módon a helyszíni bírságokat is elengedték

de majd holnap nagyon bekeményítünk, mondták

szereztem "zöld" autót, erre mire beértem kiderült hogy még éjszaka! kitalálták hogy akkor ma mégsem lesz.

Egyébként pedig az idokep.hu szerint ma még rosszabb a helyzet

<a href="http://www.idokep.hu/" target="_blank" title="Időjárás"><img src="http://terkep.idokep.hu/kis_bp_szenny.jpg" border="0" alt="Budapest szmogtérképe"></a>

Ugyhogy megint egy ügyes manővert láthattunk

h4z4rd 2011.11.05. 19:09:39

@Rocko-: Köszi, rögvest olvasom.

@Triznyak: Tényleg nem érted, de leírom szájbarágósabban:

Bajom első sorban a fogyasztói, növekedés-orientált társadalommal és a hozzá tartozó körülményekkel van, ebből a szempontból a plakettem színe redundáns.
Szerintem ugyanis, ha az ember kihúzza a fejét a seggéből és nem dől be a cifra nyomorúságot minden áron követendő példaként hirdető gépezetnek, amely szerint három évente vegyél új kocsit (hitelre), mert a mostani, alig pár éves kipusztítja az őserdőket, meg különben sem vagy ember, ha a kocsidban még automata parkoltató- és önkielégítő-asszisztens sincs, na akkor könnyen kiderül, hogy a gondoskodva fenntartott öreg szar fosszília sokkal kevesebb kárt okoz, mint a friss-ropogós vadiúj.
(közben meg tátott szájjal nézem, hányan kábulnak az eufória szintjéig a hibridektől, miközben lassan csak kilátszik a menyasszony pöcse, és kiderül, hogy egy hibrid akksijainak legyártásába beleölt energiából kb tíz évig lehetséges fenntartani egy, már létező kocsit)

Tenni túl sokat nem tudok, legfeljebb annyit, hogy keresem azt a minimumot, amennyire feltétlenül muszáj alkalmazkodnom ehhez az idióta világhoz. Csak annyira, hogy az elvhűség ne forduljon át irracionális szintű önszopatásba.

Tehát: nem akarok új, "korszerű" kocsit venni, így keresem a megoldást arra, hogy a mostani szép színű plakettet kaphasson. Ha megvan, akkor megvizsgálom, mennyi az ára.
Aztán mérlegelek, hogy az éri-e meg vagy inkább némi átszervezés után életvitelszerűen elkerülöm Butapestet. Így érted, vagy szedjem paragrafusokba?

Rocko- 2011.11.05. 20:16:46

@apoa: "-Ingyen utaznánk a BKV-vel és nem szennyeznénk a levegőt."
ez önmagában ellentmondás.

Főtruista 2011.11.05. 20:21:08

"A szálló por ugyanis nagyrészt nem a kipufogógázból kerül a levegőbe, hanem az épületek fűtése, a zöldhulladékok égetése valamint a régóta tartó száraz, szélcsendes időnek köszönhetően lebeg a város felett."

Srácok, ez a komolytalankodás feltétlenül szükséges?

Rocko- 2011.11.05. 20:26:54

@pickapu: hát ezt egy pálinkával meg kell bosszulni.
vagy valamivel.

Rocko- 2011.11.05. 20:38:02

@LBL: azért én olyan biztos nem lennék ebben.
nehogy véletlenül előrángassa a rendőrség öt év múlva a csekkeket, hogy jajj, hát ezeket nem fizették be, és akkor msot kérnék, kamattal együtt.
szóval ha én kaptam volna csekket, tuti kérek valami írásos nyilatkozatot, hogy nem kell befizetni.
ebben a dilettán ÉS kapzsi bagázs vezette országban bármi lehetséges.

Medgar 2011.11.05. 20:39:02

@Főtruista: miért is komolytalankodás?
Magyarázd el kérlek. Azonos forgalom miért is generál hirtelen 10-20x-os szállóport?

A szmognak három fő oka van:
1, időjárási: index.hu/belfold/2011/11/03/fedovel_fedtek_le_a_karpat-medencet/

A szmogriadónak majdnem mindig meteorológiai okai vannak – tudtuk meg Szuhi Attilától, a legszennyezes.hu szakértőjétől. „Ősszel a talaj közelében lehűl a levegő, eközben körülbelül ezer méter magasan van felettünk egy melegleveg- sáv, tehát olyan, mintha egy fedővel lefedték volna a Kárpát-medencét. Amíg ez a meleglevegő-nyelv nem mozdul el, nincs légmozgás, addig nem tud frissülni a levegő, az emberek által kibocsátott káros anyagok nem tudnak távozni. Ez a helyzet akkor szűnik meg, ha jön egy front, ami friss légtömeget hoz be" – mondta Szuhi. Szaknyelven ezt a jelenséget inverziónak, azaz fordított légrétegződésnek nevezik.

2, beindult a fűtési (és avarégetési) szezon, sajnos a gázárak miatt egyre többen álnak át vegyes tüzelésre, ami több nagyságrenddel szennyezőbb a gáznál. Az avarégetésről ne is beszéljünk, ilyen időjárási körülmények között kilométerekről megérzed, ha valaki avart éget.

3,A közlekedés. Ennek az oknak a szennyezését lehet a legkönnyebben csökkenteni, na nem ilyen korlátozással, hanem:

- A közösségi közlekedés előre látó fejlesztésével. (abban egyetértünk, hogy egy-egy ilyen busz: belsoseg.blog.hu/2011/03/09/kormoljatok_csak_majd_fizetjuk
bőven kitermeli 50-100 szgk szennyezését.

- az utak folymataos takarításával.

- és a végső esetben átgondolt szabályozással (pl.egy utassal közlekedő gépkocsik tiltása)

Rocko- 2011.11.05. 20:41:06

@Főtruista: mitől is komolytalankodás?

Rocko- 2011.11.05. 20:43:13

@Medx: nos, igen.
ha komolyatlan lenne, akkor: nyáron is lenne szmogriadó. mi különbség nyár és tél közt? az időjárás és a fűtési szezon.
a szabadságolások nem olyan erejűek, hogy indokolna ekkora változást.

Medgar 2011.11.05. 20:49:50

@Rocko-: ha nyáron nem is, de szeptember első hetében biztos kitörne a szmogriadó, mert minden szerencsétlen autóba ül.

peti.olah 2011.11.05. 20:51:34

És az milyen: debrecenben reggel 8-tól szmogriadó van, a fekete matricás autók nem mehetnek a nagykörúton belül.
Csakhogy: debrecenben nincs Nagykörút nevű út. A város honlapján lévő térképen nincs feltüntetve nagykörút. Akkor honnan a tökömből kellene tudnom, hova nem mehetek be?
Amikor Mihálynapi vásár van, akkor meg van határozva, h a Böszörményi-Bolyai utcák által határolt terület. Ilyenkor miért nem így mondják? Köcsög politikusok :!:

Rocko- 2011.11.05. 21:04:01

@Medx: olyasmi.
meg hát nyilván nem az iskolások járnak autóval iskolába, szóval az se lehetőség. :)

butschq 2011.11.05. 21:22:44

@peti.olah: bizonyos szemszögből van körútja Debrecennek, csak soha nem nevezték így. gondolom jó helyismerettel rendelkező írta meg a határozatot..

Főtruista 2011.11.05. 21:40:46

@Medx: Amennyire én tudom, a szálló pornak becézett PM10 szennyezés lényege épp az, hogy kisebb részecskékről van szó, mint amihez az emberi légzőszerv-rendszer evolúciósan alkalmazkodni tudott. Elképzelhetőnek tartom, hogy a tűz felfedezése megelőzte a törzsfejlődés "lezárulását".
Szóval ilyen részecskék létrehozásához elég masszívan szükség van a technikai "fejlődésre", azon belül az egyes - nyilván túlzó- vélemények szerint a dohányzással és az atombombával egyenértékű dízelmotorra- különösen 1-2 literes pöcsköszörű méretekben, hogy az égéstér felület-térfogat aránya lehetőleg nagyságrendekkel elmaradva az ideálistól a főtengely mellett szegény Rudolfot is forgassa (a sírjában).

Az időjárásos dolgon nem tudom, hogy sírjak-e, vagy nevessek -de az lehet velem a gond, hogy képtelen vagyok axiomatikus dolognak venni bármit, ami beláthatóan káros. (megjegyzem: az év közbeni értékek 3-4x-eséről van szó inkább, nem 10-20xosáról,de ez mindegy)

Kicsit várom is már, hogy mikor kezdenek el felnőtt emberek anyuért kiabálni, mert a popsi kitörlése nem megy még egyedül, dehát sz@rni ugye meg csak kell...

A 3. pontban kifejtettek jótékony hatásával egyet tudok érteni, a 2. ponttal meg csak engem igazolsz (amit érzel az orrodban, az nem az, ami a tüdődig, meg még azon is túl jut).

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.06. 00:30:11

Miért tör titeket a nyavalya?
Milyen kár ért tikteket?
Megjegyzem, pénteken és ma este már lényegesen jobb lett a levegő, mint csütörtökön.

Nem Tarlós a hibás!
Világosan beszéltem, ugyi?

A jogszabályt úgy kell módosítani, hogy szmogriadó elrendeléséhez elég legyen max. 8 óra előzetes figyelmeztetés.
Azért nem fogom szívni a büdös füstöt, hogy nektek legyen időtök kényelmesen ide-oda kocsikázni még két kört. A szaunába, az edzőterembe, az uszodába, meg a fodrászhoz, ugyi.

A tüdőrák sem fogja azt mondani, hogy ja, ez még nem éles szmogriadó, hát akkor, elnézést, várok 24 órát, és majd csak utána rákozom be a tüdőtöket.

maistro1 2011.11.06. 05:03:29

egy cikkben volt:
az Európai Unió ajánlása alapján Magyarország elsőként vezette be az új, egyébként nagyon alacsony határértékeket.

Mert ez egy rendes szabály szerető és követő ország.

Nagyon meg akarunk felelni minden külső igénynek, ki van a f...om asok opportunista baromtól!!!

PSD 2011.11.06. 07:48:19

@h4z4rd: "Egy új kocsi legyártásához szükséges 'energia-input' környezeti terheléséhez képest egy rosszabb emissziójú jármű fenntartása és használata során keletkező ökológiai lábnyom gyakorlatilag elhanyagolható."

Miért nem vagy képes felfogni, hogy Bp-en nem gyártanak autót, a teiedet meg pláne nem, úgy a Bp-i szmoghoz qrvára semmi köze nincs az autógyártásnak a te szennyező roncsodnak viszont annál inkább. Ezért kell kitiltani azt a szart.

PSD 2011.11.06. 07:52:04

@DKL325: Ha nem szennyezi a Wartburgod a levegőt akkor vezesd be a kipuffogógázokat az utastérbe és tartsd felhúzva az összes ablakot.
Nem kell izgulnod nem lesz baj, hiszen nem szennyez.

PSD 2011.11.06. 07:53:33

@newtehen: Ilyen állat csak a te fejedben létezik, a valóságban nem, úgyhogy ez nem kérdés.

PSD 2011.11.06. 08:07:10

@h4z4rd: "és kiderül, hogy egy hibrid akksijainak legyártásába beleölt energiából kb tíz évig lehetséges fenntartani egy, már létező kocsit"

Ez a világh egyik legnagyobb faszsága amit a világ legidiótább ökrei szoktak hangoztatni.

Kérjük szépen a számítást ami ezt igazolja!!!

Ha nincs számítás, vagy a szokásos mellébeszélés jön, hogy hát izé valhol a kiskegyedben olvastam de már nem tudom hol és mikor, akkor meg kuss legyen!

Barom.

PSD 2011.11.06. 08:12:59

@Medx: Nem, a szmognak csak egy oka van, az ember nevű rákfene koncentrált és mérgező szennyezése. Benne is van a szövegben:

"az emberek által kibocsátott káros anyagok nem tudnak távozni"

Ha nincs káros anyag emisszió akkor nem kell minek távozni így akármilyen időjárási körülmények között megfelelő a levegő.

Kegyetlen 2011.11.06. 09:24:47

páros vagy páratlan. lol. melyikbe üljek? egyszerre úgyis csak eggyel megy a paraszt.

Rocko- 2011.11.06. 09:35:01

@Kara kán: és gondolom egy cseppet se zavar, hogy a jogszabály vajhmi keveset segít a tüdőrák megelőzésében.

Semper Fidelis 2011.11.06. 10:13:48

Frászt kapok attól, mikor ködös képet tesznek be illusztrációnak akár itt, akár a híradóban, mint szmogot.

Vagy talán reggel Cinkotán a szántóföldek fölött is szmog volt? Merthogy ugyanez volt a helyzet ott is. Falun nőttem föl, amikor ködös volt reggel az idő, az is szmog volt???

Netán csak szenzációhajhászás a ködös levegőt szmogosnak mutatni??

Agyhalottak kedvéért: Nem azt mondom, hogy nincs szmog, csak azt, hogy a ködöt ne adjuk már el úgy mintha szmog lenne, mert ezek ködös képek.

Semper Fidelis 2011.11.06. 10:17:31

@maistro1: Ez meg a másik. Magyarország az éltanuló. Bevezeti elsőként a legalacsonyabb határértékeket.

bsl59 2011.11.06. 11:02:13

@Kara kán: "hogy nektek legyen időtök kényelmesen ide-oda kocsikázni még két kört. A szaunába, az edzőterembe, az uszodába, meg a fodrászhoz," kiszállítani a kenyeret a boltba, elhárítani a csőrepedést, megjavítani a villanyt, a tv-t, a mosógépet, megszüntetni a gázömlést, stb. sokan munkára használják az autót, a mai helyzetben a vállalkozások nagy része nem cserélhet évente autót.

Rocko- 2011.11.06. 11:05:50

@Semper Fidelis: köd van magától is, hideg idő van, ez tény.
viszont a köd, leánykori nevén: pára könnyebben kiül a szmogra, vagyis a szálló porra. azaz jóval nagyobb méretű lesz a köd, mint szmog nélkül lenne.
a légszennyezés meg olyan, hogy nem ismer határokat, az bizony ott lesz a szántóföld felett is, ha ott fut mellett az út. mint medencét belepisilős és nem belepisilős részre osztani.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.06. 11:15:12

@Főtruista:

Pedig igaza van, ti gazok, bár nemtom ki írta:
"A szálló por ugyanis nagyrészt nem a kipufogógázból kerül a levegőbe, hanem az épületek fűtése, a zöldhulladékok égetése valamint a régóta tartó száraz, szélcsendes időnek köszönhetően lebeg a város felett."

Ez így igaz!
A kocsik miatt nem lenne szmog. Ahhoz az kell, hogy a hozzátok hasonló ...dióták égessék az avart, és a kályhájukba bedugjanak mindenféle mocskot. És ugye ott vannak még az ipari létesítmények.
Főleg tőlük lesz a szmog, meg a szélcsendtől. Meg az ócska kocsik birtokosaitól.

Ne hazudjatok, mert megbüntet...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.06. 11:19:04

@Medx:

Teljesen igazad van, de valamit tudnod kell:

Ez itt Dr. Moreau szigete, tele véresszájú kormányellenes mutánssal, akik nyáladzva mantrázzák hülyeségeik.

Ezeknek, az ilyenfajtáknak gyakorlatilag mindenért a jelenlegi kormány és Orbán Viktor a felelős, azért is, ha leszarják magukat, mert sokat ittak.

JB242 2011.11.06. 12:45:20

Tehát akkor fekete matricásként ha jól értem:
- riasztási fokozatnál nem használhatom az autót
- tájékoztatásinál igen

Mi a helyzet a megelőző tiltással? Október 20. és március 8. között akkor egyáltalán nem mehetek be a Hungárián belülre fekete matricával ha a körön kívül lakok? (Nem mintha nagyon járnék arra, csak néha).

Ami még érdekes kérdés, hogy ha én nem benn lakom, de mondjuk van olyan utasom, aki igen, akkor bemehetünk?

Suttora 2011.11.06. 12:56:57

Azt tudja valaki, hogy mitől függ a büntetés? Mert olvastam olyat, hogy 3-20.000 Ft, de sok helyen a 100.000-rel riogatták a népet. Akkor ez így 3.000-100.000 Ft-os intervallum...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.06. 13:41:01

@Rocko-:

A tüdőrákot még véletlenül sem a szmog okozza ugye? Sem a cigifüst. Sem a szénpor. Sem a kátránypor.
Csak úgy jön az égből.

Rocko- 2011.11.06. 13:51:14

@Kara kán: de, a szmog okozza a tüdőrákot.
csak éppen a rendelet igen keveset tilt abból ami a szmogot okozza.
ok-okozati összefüggés megyvan?

PSD 2011.11.06. 14:37:39

@Rocko-: Azon kívül hogy a hasadra baszol és ezt a marhaságot beköhögöd van valami érved is ennek az alátámasztására, vagy ilyen sokat azért már ne várjunk el, és fogadjuk el hogy nem a jarművek okozzák a légszennyezést és azért nem mert csak?

Rocko- 2011.11.06. 14:54:38

@PSD: igen. a legfőbb érvem, hogy bármit amit böfögsz, az baromság. :)

Ovecskin 2011.11.06. 15:22:14

@Rocko-: akkor azon nincs mit szégyellni!

Rocko- 2011.11.06. 15:27:04

@Ovecskin: sztem se. csak megértem hogy nem kíváncsi a mindenféle elétrő véleméynű emberre.

Medgar 2011.11.06. 15:32:36

@PSD: Az ember mint rákfene? Vicces vagy. Kevesek vagyunk mi ahhoz, hogy tönkretegyük a földet.

Magunkat kinyírhatjuk, de a földi élet pár tíz, vagy százezer év múlva megint virulni fog.

Semper Fidelis 2011.11.06. 15:53:23

@Rocko-: Nem-nem.

Most voltam arrafelé, és Csömör felé illetve Mogyoród felé elnézve is ugyanilyen párás a levegő.

Persze, arra is úgyanúgy szmog van mi?

Nem kell a rizsa. Ködös, párás levegő eladni szmognak az szerintem gagyi.

Rocko- 2011.11.06. 16:00:59

@Semper Fidelis: én csak azt tudom, hogy este kinézve az ablakan iszonyat nagy köd volt. tisztult a levegő és a látótávolság is nőtt.

Justice Alpha 2011.11.06. 21:58:18

Azért van ez a szabályozás, mert a szegények bekaphatják, ők úgysem fognak hőbörögni, vagy legalábbis mindenki leszarja, hogy hőbörögnek.

Mindkét autóm piros.

Az egyiknél, mikor zöldkártyát kellett csináltatni, állandóan csaltak, mert olyan alacsonyak voltak a kibocsájtási értékek, hogy azt nem fogadta el a gép.
A másik meg szimplán Honda.

Én mélyen meg vagyok sértődve. Bár ez senkit nem érdekel.

PSD 2011.11.06. 22:13:24

@Rocko-: Ez nyilvánvaló volt, tőled nem is nagyon vár ennél senki sem többet.

PSD 2011.11.06. 22:20:39

@Medx: Ki beszélt a Földről? Éppen elég ha magunkat és még néhány tízezer fajt kiirtunk.

KaWaSaKi 2011.11.06. 23:50:43

"Budapest-Budapest de csodáááás..." :D
Ha jó kocsid van és este kint hagyod ellopják, ha a kocsi nem ér sokat akkor csak az üzemanyagot, meg a rádiót viszik el, ha mégis mázlid van és reggel minden okés a kocsival elindulnál a pár km-re lévő munkahelyedre a szokásos 1-2 órás idővel kalkulálva, de nem mehetsz, mert holmi idióta szmogriadó miatt letiltanak a saját autód használatáról, és rákényszerítenek, hogy ehelyett drága pénzért a város saját 30 éves koszos-büdös zsufolásig telt 50-50% gázolaj-motorolaj keverékkel működő tucatnyi autónál többet szennyező mocskán zötykölődj.

Az ehhez hasonló életet megkeserítő dolgok miatt nem élnék soha a fővárosban, ahányszor arra tévedek elgondolkozom, hogy ilyen kaotikus környezetben, hogy lehet normálisan élni.

Jozeph Pelikahn 2011.11.07. 00:32:55

Kellene már egy szervezet, amelyik józan ésszel de hatásosan tud tiltakozni az országot betelítő hülyeséggel szemben.

Például ilyen értelmetlen szmogriadó esetén: nagy motortérfogatú, de hibrid dízelekből leparkolni és járatni pár száz darabot a városháza/országház körül, táblákon jelezve a kiáramló gázok hatását az emberi szervezetre.

PSD 2011.11.07. 01:46:40

@Jozeph Pelikahn: No akkor rögtön veled kellene kezdeni a hülyeséggel szembeni védekezést:

"nagy motortérfogatú, de hibrid dízelekből leparkolni és járatni pár száz darabot a városháza/országház körül"

Ilyenből kb. NULLA db található Magyarországon. Sok sikert a több száz darabos hülyeségedhez.

Rocko- 2011.11.07. 07:08:15

@Jozeph Pelikahn: hibrid dízel igen kevés létezik.
ilyenből annál több:
youtu.be/1aWK6DlQ650
www.youtube.com/watch?v=CCNZfUO0cLY
és igen, zöld matricával. ;)

Cymantrene 2011.11.07. 07:45:04

@Jozeph Pelikahn: nagyköbcis hibrid dízel? A LÁÉV-nak van egy. De az keskenyvágányú, kamionplatón tudnád a városháza elé (sz)állítani.
www.kka.bme.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=220&Itemid=215&lang=hu

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.11.07. 08:53:05

Hibriddízel, ugyanmár, a BKV-nál, mikor ilyen baromarcú, levesbelógóbajszú, "mostmegszedemmmagam, bazmeg !!!!!!!" Kocsis Pista bácsik ülnek a pozíciókban, akik a kommer korszakban csupán azt tanulták ki, hogyan lehet a péz't kitalcsikázni.

Ott a kibaszott 3-as metró, tesék lenézni a programszőnyegre: áll rajta az olajsár szeméttel keveredve. Emlékszünk még az égő metrókra? Na most ez egy alagútban, akkor kész is a katasztrófafilm, élőben. Persze ezeket a posztkomcsi egyagytekervényes főgennyeket kevéssé érdekelné, meg közszférában úgy is el van sikálva a felelősség: mindenki mdent aláír, satöbbi, hagy ne soroljam. Mert takarításra nincs pénz.

Olyan ez a váras, mint egy kibaszott kutyaól, történelmi épületeink vannak, melyek feketék a portól, hullik a vakolat, hegyekben a szemét meg a kutayszar, de ezeket az Ódikocsilovag zsírdisznópofájú poltikus rablóbandát úgysem érdekli.

Egyszer úgy pofánvágnék egy úgynevezett politikust, amikor felelősége tudatában kiteszi a picsáját a szolgálati autóból, vagy inkább régi ősi szokás szerint utánnakötném egy busznak, hagy húzza végig a városnak nevezett szemétdombon.

mojszipupi 2011.11.07. 14:38:53

Ez az egész úgy faszság ahogy van! Most is kitalálták h na ettől a naptól már aztán tényleg szmogriadó van, másnap meg közölték h szeles az idő és kifújta...nehogymá az váltsa meg a világot h abban az egy-két napban a hupilila matricás autók nem közlekedhetnek hagyjuk már...persze mondják be h az egészségre ártalmas ilyen olyan mértékben és aki teheti maradjon otthon...

PSD 2011.11.09. 00:38:14

@mojszipupi: Majd ha netalán abban az 1-2 napban fingasz ki a szmog következtében, akkor majd én is legyintek, hogy ugyanmár kit érdekel hogy ez a hülye elpatkolt, a lényeg hogy én addig is kényelmesen pöfögve mehettem ide oda a városban.
süti beállítások módosítása