HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az ötletgazdag ötletgazda

2011.11.09. 06:11 Tcomment

Egy új modell sikere nem biztos, hogy mindig csak pénz kérdése. Az új Merivánál is a kis ötletek jelenthetik a sikert.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr583365035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomihuszár 2011.11.09. 07:04:35

Az Opel nagyon jó irányban indult el! Az Astra és az Insignia kegyetlen lett, a többi meg szorosan a nyomukban. Innen nézve a G/H Astrás korszak is hihetetlen távolinak tűnik, nemhogy az F... : )

ijedjmeg 2011.11.09. 07:25:54

Tényleg zsír! Hogy el vagytok halva ettől a kanyarlámpától, pedig már a c vectra is tudta ezt, csak xenonnal. :) Az pedig idestova 6-7 éve.

LanciaBacci 2011.11.09. 08:17:38

A t. tesztelő ült vajon az előző Merivában? Én igazán nem gondolom, hogy annyira rossz lett volna, sőt inkább egy nagyon fasza kis kocsi volt a maga műfajában, rettentő sok hellyel a hátsó sorban. 4 embernek marha jó, ami nem is olyan kevés, ha figyelembe vesszük, hogy a divatos 7 személyes dolgok (pl. Zafira Tourer) is csak 4 fővel igazán kényelmesek. Ráadásul még a formája is sokkal letisztultabb, mint ennek a félig kinyomott Camping sajtnak. Egyébként nincs nekem ezzel se bajom, csak nem kellene ez a szapulás visszafelé, szvsz, hogy jobban domborítsuk az utódot. Hiteltelen.

Ja, és nincs se régi, se új Merivám, nem is volt, nem hazabeszélek önigazolásból.

Motordoktor 2011.11.09. 09:03:37

@LanciaBacci: Igen vezettem az előző Merivát, ahogy az előző Astrát is. Egyik sem rossz autó, azonban az új modellek számos pontban sokkal jobbak és ötletesebbek, kényelmesebbek. A formáról, ízlésről pedig ne vitázzunk, nekem az Opel Rekord kombi például jobban tetszik. ;-)

eko 2011.11.09. 09:23:06

Nagyon jó cikk! Igazi üde színfolt. Gatulálok Motordoki! Jó kis brigád lennétek Pistával és Csíkkel. Karottáról nem is beszélve. A két új gyereket pedig tessék okítani vagy kirúgni, mert mellétek kevesek. (Tényleg nem bántásként, de ez van)

Viszont egy valami érdekelne:
"Nincs a tolóajtó kényelmetlensége, csak pozitív hatásai vannak"
Mi kényelmetlen egy tolóajtóban? Azt még fal vagy másik autó mellett is ki lehet nyitni. Hátránya pedig nem jut eszembe..

szekőcei 2011.11.09. 09:35:58

@eko: baleset esetén igen nehéz kinyitni. Plusz érzékeny minden apró sérülésre is.

plephyl 2011.11.09. 09:39:12

az opel nagyonjó irányban indult el, így a C vectra után hatalmas előrelépés volt az insignia. az új astra pedig nem csak gyönyörű, de jó is és ez a meriva is hatalmas előrelépés, formailag mindenképp. a hátrafelé nyíló ajtó ötletes és praktikus, de a toloajtónál nem biztos, hogy többet ér. a belső zaj és a kis csomagtartó, amik miatt kéne. inkább egy zafira vagy egy astra kombi, ha már opel.

plephyl 2011.11.09. 09:40:23

"amik miatt kéne" helyesen: amik miatt n e m kéne.

Motordoktor 2011.11.09. 09:40:35

@eko: Ha beülsz nehezen csukható, nyitni is problémásabb, a vezetősín folyamatos karbantartást igényel.

De szűk helyen valóban előnyös lehet.

The Good Boy ! 2011.11.09. 09:42:47

@ijedjmeg: nem csak a c vectra, de már a citroen ds is tudta a kanyarlámpát... Mikor is készült? vagy 1955 óta:) Egyébként a cikkiró szerint nem a kanyarlámpaság ebben a jó, hanem ahogy előadja, olyan diszkréten.
@eko: "Mi kényelmetlen egy tolóajtóban? Azt még fal vagy másik autó mellett is ki lehet nyitni. Hátránya pedig nem jut eszembe.."

Kényelmetlen pl., hogy általában nincs rajta könyöklő, a szélső utasok nem tudják hova tenni az ablak felőli kezüket.

Ez a fal, vagy másik autó mellett is lehet nyitni, nekem mindig mosolyt ragaszt az arcszerkezetemre, mert 1: ha tényleg fal mellé állsz vele közvetlenül, ahol a szűk nyílás tényleg előny, akkor hogy száll ki a sofőr, vagy a jobb 1 utasa? 2: Ha pedig parkoló autó mellé állsz ugyanígy szűken (hiszen a szűk hely állítólag az előnye), ekkor meg rettentően fog neki örülni a másik autó gazdája (főleg, ha valami gyökér az illető, és ráadásul valami rommal közlekedik). Ki fogja ő is nyitni a saját autójának ajtaját, aztán elég kevésbé fogja érdekelni, hogy mekkora kárt fog okozni a tolóajtó előnyét élvezőnek.

Jók az új opelok, ez vitathatatlan, bár nekem pont a meriva az, amelyik lefele lóg ki.

eko 2011.11.09. 10:00:07

@The Good Boy !:
"1: ha tényleg fal mellé állsz vele közvetlenül, ahol a szűk nyílás tényleg előny, akkor hogy száll ki a sofőr, vagy a jobb 1 utasa?"
Van ahol ez nem gond:
pctrs.network.hu/clubpicture/4/3/6/_/peugeot_1007_436987_74528.jpg

"2: Ha pedig parkoló autó mellé állsz ugyanígy szűken (hiszen a szűk hely állítólag az előnye), ekkor meg rettentően fog neki örülni a másik autó gazdája (főleg, ha valami gyökér az illető, és ráadásul valami rommal közlekedik). Ki fogja ő is nyitni a saját autójának ajtaját, aztán elég kevésbé fogja érdekelni, hogy mekkora kárt fog okozni a tolóajtó előnyét élvezőnek."
Ha valaki mellé szorosan odaállok a bal oldalammal, az általában az ö autójának a jobb oldala. Ott meg majd ráérnek akkor beszállni, ha a gyökér kiállt. :-))

The Good Boy ! 2011.11.09. 10:09:57

1: pug 1007: igen, itt nem gond, csak ez az egyetlen olyan autó amin csak tolóajtó van, viszont minden egyéb, hátul tolóautós autó tesztjében elhangzik ez a hülyeség, hogy fal, meg autó mellől milyen könnyű kiszállni. Csak általában elől is ülnek, onnan pedig nem lehet ilyenkor
2: nekem az a tapasztalatom, hogy a gyökér sofőr mellett ülő is igen gyakran gyökér kategória (ha véletlenül nem, akkor majd a gyökér sofőr biztatja, hogy "ülj be szívem nyugodtan")

Én pont az ilyen "gyökér" autósok miatt gyalogolok 50 méterrel többet a bevásárlóközpontoknál és egyéb parkolókban, mert inkább állok olyan, távolabbi helyen, ahonnan lusta az egyszeri ember besétálni a tuskógazdaságos parizerért. Így legalább nincs sok kráter a kocsim oldalán (a jelenlegin csak 2 db. 5,5 év alatt)

debrejo 2011.11.09. 10:20:03

Persze, marha jó ötlet a tolóajtó, mert 10 centire a faltól vagy másik autótól is ki lehet nyitni. Aham, és 10 centire a faltól hogy szállsz ki?! ès a nagyi? Max egy 10 év alatti gyerek valahogy kikúszik.
Hogy normálisan kiszálljon az ember nem elég 10 centi, de még 20 sem, ajtó típusától függetlenül.

landcruisör 2011.11.09. 11:16:49

tényleg jók az új Opelok, a saját G Astrámat nem szeretem. Nem utálom de nem szeretem mert olyan mint a faék. Sehol semmi ötlet. Minden olyan átlagos, hogy egy Golfba átülve is oylan inger halmaz ér el, hogy 3 percig nem kapok tőle levegőt. Viszont egy új Astrát bármikor elfogadnék, mert állítólag jó, és gyönyörű is. A Motordoki írásait meg úgy szeretem ahogy vannak. Pont kellő érzelmi rész, tele fontos és hasznos információval, merem állítani, hogy a legösszeszedettebb cikkeket tőle olvasom. Várom a következőt. köszi

1kutya 2011.11.09. 11:31:14

az új Opeleknek egy nagy bajuk van: nehezek. éppen a múltkor néztük valahol, hogy egy 1.3cdti corsa 1300kiló wtf?

Motordoktor 2011.11.09. 11:33:04

@hankopo: köszönöm, az új Astra tesztjére pedig már nem kell sokat várni...

Motordoktor 2011.11.09. 11:34:19

@1kutya: Igen, a merev és masszív autót drága könnyűre készíteni. Valóban elég nehezek az új Opelek.

Kámasuka 2011.11.09. 11:45:34

@hankopo: A G Astra kategóriájánál fogva nem lehet izgalmas. Nem volt az a H sem, meg a mostani sem az, és soha nem is lesz. Szegényeknek készül(nem Mo-n), ők aggódjanak a villanyszla miatt.

Hurri Kán 2011.11.09. 11:50:47

Jól néz ki, az biztos, belső méreteket illetően ekkora autótól nyilván nem lehet csodát várni.

Abfangjaeger 2011.11.09. 12:25:31

Szerintem a Motordoki nem a fő kanyarfényszórót méltatta, hanem a kiegészítő lámpát a lassú kanyarodásnél.

GalloG 2011.11.09. 13:05:53

Nekem tetszett ez a cikk! Az összeset elolvasom, de kevés tetszik, azért írok most ide.

Pont arról szól, amiről kell. Ez egy családi kis egyterű, így nem arról íródott két oldal, hogy a motor milyen fordulatról mennyire húz vagy nem, és hogy mennyire tolja az orrát forszírozott kanyarban, mennyire lehet vele határon autózni, és az ESP hamar beleszól, elvéve az élvezetet. Plusz pont, hogy nem volt visegrádi szerpentines tesztút-beszámoló.

Sajnos a többiek hajlamosak még mindig nem helyén kezelni a legtöbb autót, és mérettől és rendeltetéstől függetlenül ugyanazokat az erényeket méltatják vagy hiányolják. Sajnos ezek az erények általában a sportosság köréből kerülnek ki, ami viszont csak az autók igen szűk körében fontos valóban.

Egy családi autónál a praktikumot, egy utazóautónál a kényelmet, egy teherkocsinál a strapabíróságot, stb. kellene megírni, nem mindegyiknél a gazreakciót és a kormány-visszajelzést.

Szóval csak így tovább, több tesztautót a Motordokinak!

Motordoktor 2011.11.09. 13:07:39

@Abfangjaeger: Igen, valamint azt, ahogy be és kikapcsol, valamint a működés feltételrendszerét.
Nem írtam sehol, hogy most van ilyen a világon először, hiszen a C Vectra is Visteon lámpatesttel készültés tudta a AFL és a Curve lightning funkciókat is. Azonban más szoftvert használt.

wsx 2011.11.09. 13:29:51

Kíváncsi vagyok, hogy hányszor fogják a hátulról kiszálló utasok a másik autónak nekicsapni a fordítva nyíló ajtajukat, mert ellenkező irányban kell kiszállniuk, ami kényelmetlenebb, és esetlenebb, és főleg nem ehhez szoktak hozzá.

Jamesblond 2011.11.09. 13:56:52

A cikkből ha nem olvasnám el a címét és nem nézném a képeket sem, akkor is rájönnék, hogy családi autóról van szó és hogy milyen. A motordoki jól megírta. Amolyan férfi módra. Racionális, nem keres a Merivában rakétát, sinautót, semmi különlegeset. Nem kell a ma kor emberének szajkózni ha versenyezni akarsz nem jó ez... Kafa cikk.
De ami az autót illeti:
Mivel családi gép, meg különben is... Mi a faxér nincs pótkerék??? Gumisunk van a Keleti oldalon. Ott még megesik sokszor, hogy a vízzel telt kátyú kitép egy darabot a gumiból. Nap- mint nap találkozunk azzal a jelenséggel, hogy a családfő a hóna alatt hozza kilométerekről a xarrá ment sáros kereket, hogy csináljunk vele valamit. Addig a család meg várja a kölcsönkért nem is ahhoz az autóhoz való emelőn, meg az emelő gazdája is várja az emelőjét. A defekt javító spray csak kis szivárgásnál jó! Igazi defektnél semmire nem jó. Kitakarítani meg a gumiból undorító retkes munka... A másik meg amikor utólag pótkereket tesznek be, ami rögzítetlenül "lebeg" az autóban. Defekt miatt manapság nem mindenki akar autómentőt hívni ugye... Aki meg nem tud kicserélni egy kereket az autóján és úgy furikázza a családját szégyellje magát. Szép nők kivételek.

Jamesblond 2011.11.09. 13:59:54

Mert nem tudom azt gondolja-e a tervező mérnök, hogy nem kell pótkerék, legyen nagyobb szám a "csomagtartó mérete" rubrikánál, úgy sem tud már senki kereket cserélni.

Abfangjaeger 2011.11.09. 14:44:22

@Jamesblond: nem Kelet-európai körülményekre terveznek, hanem olyan utakra, amin nem szakad ki a gumi. Ha mégis, akkor meg telik a tulajnak a "Sárga Angyalra". :)

Jamesblond 2011.11.09. 15:14:51

@Abfangjaeger: Igazad van. :) Még néhány év és a családi-baráti vacsoráknál elképedve fogja hallgatni a "közönség" a pórul járt családi mártírhős beszámolóját, aki defektet kapott a lakóhelyétől 6 km-re és 2 órát várt a sárgaangyalra a hidegben :) És kibírta!!! :D
De szerintem a filléreskedésről is szó van az autógyárak részéről. attól hogy ritkán használjuk, kellhet az.

metalex 2011.11.09. 16:19:23

Azt mondja már meg valaki nekem, mi a franc ez az új balfék divat, minden kisautóban- és nagyban is - széles, térdbütyköt verő középkonzol van, amibe 10 enberből 9 veri is bele a bütykét, na az minek ?
Látom ebben is a jól megtervezett középkonzol van. Azok a mérnökök akik tervezték nem ülnek bele egyetlen mai, modern autóba ???? Vagy keletiek tervezték és nekik még nagy is ?
Ráadásul, családinak, túra-vagy túrázásra tervezett, szabadidő autóban, amiben az ember eltölt több órát is a vezetéssel, olyan irreális üléspozíciót és lábtartást kell felvenni, hogy nem érti az ember fia.
Lehetne helyette valami normálisat is tervezni, magasabbra húzott középkonzol-"kardánalagút" párosítással.
Kedvencem az utolsó vectra konzolja, aligrádió, plus 3 db kapcsoló fél négyzetméteren elhelyezve, viszont ülni, na azt nem lehet rendesen.
Az ember jobb lába a gázon meg maga alá van tekeredve rendesen.
Az ajtómegoldás egyébként tíz pontos, nem is értem miért nem alkamazza más.

papa33 2011.11.09. 20:52:31

Az Opel régebben (F,GAstra és előző Meriva) megvehető-reális árú autó volt, igaz, mikor kb 3 milláért először kijött 1.6, gondoltam jó lenne olcsóban 1.4-es (ezekkel, mivel az áttétel rövidebb, nem feltétlen gyengébb, és nem pályázva reális, sokkal több lett volna 2.7 misiért, na mindegy), később lett is, csak épp nem olcsóbban...
Az a hatalmas fejlődés nem jött, én a Fabiát szoktam emlegetni, 110-nél hangosabb az 1,6 FAstra ősnél, miközben eltelt 20 év, és a fogyi sem változot...
Magas egy autó: kalapban vezethetek és tankolhatok 1-2 literrel többet...
A tolóajtót jobban szeretem, próbáltam, semmivel nem kényelmesebb mint a rendesen nyíló, a Tipo óta mért nincs merőlegesre nyíló... szerintem úgy ahogy van baromság. A BMax érdekesebb lesz, műszakilag izgalmasabb.

Mért is torz a hölgy karja a képen...?
milláért választok mást... remélhetőleg az index visszaősült.

papa33 2011.11.09. 20:53:43

Ja, az életben nem veszek autót pótkerék nélkül, ez is baromság. A defektjavító után eldobni, szakadáskor (1* jártam így) javítás nélkül eldobni...

joe-leslie 2011.11.09. 21:40:55

Kedves autós társaim! Amikor Merivát csodáltok vagy teszteltek, figyeljétek meg a következőket is: nyissátok ki a hátsó ajtót és próbáljátok maximálisan hátranyitni (kicsit meghúzni, amikor teljesen ki van nyilva). Figyeljétek meg mennyire megmozdul az ajtót tartó oszlop! N.n. gyenge, pedig n erősnek kellene lennie, hisz ajtót tart és kb. a hátsó kerék felett fekszik - ahol útkereszteződésekben történő összeütközéskor - az autó ált-ban megsérül. A második pedig: szerpentineken tiszta buszosan veszi a kanyarokat, azaz n. tolja kifelé az orrát és balra kanyarodáskor az A oszlop n. zavar a kilátásban, sokat kitakar! Sajnos ezeket felületes szemlélő soha nem veszi észre.. Kritikáim ellenére, tisztelettel egy Opel-fan. (Astrám van) PS Mit gondoltok, az új "Zafirára" miért nem tettek ilyen ajtókat ??.. hisz az új Meriva bemutatásakor a PR és marketing agyondicsérte őket...

vinyi 2011.11.10. 11:42:55

Biztos, hogy nincs segédkereten az a futómű? Már a C Corsa is segédalvázas volt...

esef 2011.11.10. 13:54:08

valaki árulja már el nekem, hogy miért jó ez az elmebetegen nyíló hátsó ajtó

Kopi3.14 2011.11.11. 21:00:02

Tessék mondani, miért nincs egy megveszekedett másik autó sem a szagmai oldalak képein, sem a gyári fotókon? Vajon akkor kiderülne a valóság, hogy a gyereket macerásabb bekötni, mert messzebbről kell hozzáférni, és ezért nyújtózni kell?
A flexrail elemeit hol lehet tárolni? Az autón belül, vagy ki kell pakolászni? Utóbbi esetben marha jó, ha reggel a notitartó ürességet használja valaki, de nap közben el kéne mennie egy hosszabb útra, s nem tudja hova elpakolni a vizét.

Az az érzésem, valamiért nagyon nyalni kell az opel seggét jelenleg a globális médiának mert mindenki mindenhol benyelte az összes ökörségüket.
A csodásan tologatható ülések hátul csak eleinte lesznek oly jók, sok gond van velük. Elfér rá három gyerekülés egymás mellé egyébként?
süti beállítások módosítása