HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Agyműtét helyett EEG

2011.11.11. 10:29 Tcomment

A modern autós réme - ismerik, ugye? Az a pici piktogram, kicsit régebbi kocsikban a Check Engine felirat. Bár az információ csak egybitnyi, iszonyú sok minden lehet mögötte, amint ez a hengergyenge Bora példájából is kiderül.

A cikk további része megtalálható a Totalcar oldalán >>>

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr243370229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.11.11. 10:40:47

Jó a téma, csak kicsit széteső a cikk. Valaki irodalmár hajlamú segíthetne a t. szerzőnek az első lépéseknél.

Jamesblond 2011.11.11. 11:10:31

Még egy sima benzines Borával is ez van? Milliós műszeregységet kell rákötni, hogy kiderüljön mi a baja, ami kb minden huszadik szerviznek van :S Szóval lehet az ötödik, vidéken a negyvenedik műhelyben fogják tudni mi a baj? Valóban 123-as Mercit kell venni. Ha füstöl meggyűrűzöm, ha rohad kihegesztem, ezekhez a melókhoz nem kell diagnosztikai arzenál. Elég csak a szemrevételezés is. Nagy különbség.

Jamesblond 2011.11.11. 11:11:37

Ja, köszi a cikket. Tanulságos nekem kisember számára.

Chili Pepper 2011.11.11. 11:26:36

Köszi a cikket.
Nagyon tetszenek ezek a diagnosztikáról szóló leírások! Még több ilyet!
Két dolog jutott eszembe:
- ha az ember ismer diagnosztát, nagyon meg kell becsülni
- Egy átlagos szervízben valószínűleg gyújtás, majd a hiba további fennállása után befecskendező csere lett volna a megoldás sok százezerért...

Bambano 2011.11.11. 11:29:21

csak azt tudnám, neked miért nem Sziszifusz a nikked :)

frikazojd · http://kocs.ma 2011.11.11. 11:35:08

ez az ember miert nem nyit egy muhelyt a BoschTechnikussal? nagyon hamar milliomosok lennenek, es sztem senki nem is sajnalna toluk, hiszen meg tobbet megsporolnak az autotulajoknak.

ifrance 2011.11.11. 12:15:08

@Jamesblond: a másik lehetséges következtetés pedig az, hogy eleve olyan szervizbe viszed az autódat, ahol van diagnosztika.

@BOSCHtechnikus: ha nem titok, nagyságrendileg mibe fájt a bora tulajának a javítás? diagnosztikánál külön ketyeg az óradíjad, vagy a végén beépül a 'munkadíjba'?

Dynax5 2011.11.11. 12:21:05

Kedves Bosch Technikus!

Tudom, hogy Ön nem Gyurcsok féle távgyógyító de ha eszébe jut valami a következő hibajelenségről, kérem ossza meg velem:

2004-es Peugeot 206, benzines (8V), S2000 ECU:
-Motorfék üzemben az autó kb. 1500-as fordulatig lassul, onnantól tartja az 1500 rpm-et, nem megy lejjebb (2-4. sebességben még a kuplung lenyomásakor sem).
-A kocsit állóra fékezve (közben a motor 1500-on) 1-2 s múlva beáll a 800-as alapjárat ami beindításkor is 800 rpm.
A hiba főleg meleg motornál jelentkezik de hidegen sem az az igazi a motorfék, mint a hiba előtt...

-Voltam "egy bizonyos" diagnosztikán (pár hónapja) és kaptam egy 3 oldalas teszt eredményt: minden paraméter specifikáción belül volt. Ők a következőképpen "orvosolták" a hibát: -Elvágták (!) a sebesség szenzor jelet az ECU előtt és a hiba megszűnt!!!

-A lambda szondát pár napja cseréltem, a csere előtt az ECU soft. frissítéskor 2 hibakód volt: P0132, P172.
Alapjárati motort, pillangószelep házat pucoltam....

-Mi lehet a baj?

Köszi:
Tibor

megint 2011.11.11. 12:28:06

Ultrahangos tisztítás nem árt, ellentétben azzal amit én is hallottam egy márkától, legalábbis én még nem vettem észre , hogy ártott volna, ellenben sokszor használ és menti meg a tulajt komoly kiadástól, persze van aki ilyenkor megveteti az új árut a tulajjal.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 12:28:15

@ifrance: A cikkben el van rejtve a saját honlapom "árak" rovat.

Ebből senki nem lesz milliomos, mert óriási a műszerigény, és a szoftverelőfizetések költsége. A másik baj, hogy sokszor harmadik, negyedik vagyok a sorban, aki megvizsgál egy autót. Addigra az ügyfél töke tele lesz..."én már nem akarok erre költeni" stb.

@Dynax5: Egy hónapja szívok egy 206-ossal. Tele volt hibával, leállt, stb. A befecskendező rendszer összes hibáját megjavítottam, de maradt egy: a motorvezérlő nem kap sebességjelet. Nos ezzel kínlódok már úgy 10 munkaórát.
Szóval bármi lehet.

ZON 2011.11.11. 12:38:12

@BOSCHtechnikus: a benzinhez adagolható "INJECTOR CLEANER"-féle adalékokról
mi a véleményed? Érdemes évente 1-2 alkalommal
beönteni egyet a tankba?

kovászosUbukla 2011.11.11. 12:39:43

@frikazojd:
Tibi báttya, őszinte elismerés hogy ennyit voltál képes ugrálni a hibán, de lényegében ennél kevesebb ráfordítással nem oldódot volna meg a baj.
Én meg örülök hogy egy szögegyszerű ero sehányas karbis kocsim van, aztán ezután meg egy mechanikus adagolós ősdízel lesz, aztán azzal kivárom a kőolajkészletek végét.
Azt szarok a járműiparra, meg az emissziós normákra is. Lehet csak a biztonság kedvéért veszek majd mellé egy karbis Fiat-ot.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 12:40:50

@ZON: Azt hiszem el, amit megmérhetek. A cikkben kiszedtem a befecskendezőket, teszteltem a próbapadon-utána tisztítás-új teszt- ami még rossz, újra tisztítás.

kovászosUbukla 2011.11.11. 12:41:03

@BOSCHtechnikus:
mért nem mondtd h szaros pözsó helyett vegyen autót végre. Azt meg baszd ki a zúzdába :)

kovászosUbukla 2011.11.11. 12:42:58

Ja Bosch guru, tudsz olyan Fiatot mondani az elmúlt 12 évből amiben nincs robert fosch féle elektronika sehol? Hanem helyette Magneti Marelli?

frikazojd · http://kocs.ma 2011.11.11. 12:53:02

@ZON: faterom ilyen acélitiszben szenvedő ősgépész, es o azt meselte, hogy pont injector cleanerrel tisztit valami bolyhokkal foglalkozo gepben valami olajzo fuvokat vagy mit, arra nagyon jo, de modern motorba nem ontene be. azt nem mondta miert nem.

1kutya 2011.11.11. 13:47:09

@Dynax5: nekem anno ugyanezt csinálta egy darabig az 1.6 8v "őskövület" oktávia (sőt néha már a beállt alapjáratról is felugrott a fordulat 1500 körülre, majd "ott ragadt"). akkoriban volt ez a nagy e85 láz, gondoltam kipróbálom. no az e85 nem jött be, viszont az általad is említett hibajelenség teljesen megszűnt.
lehet, hogy az etanol valahol kitakarított valamit???

Littlerock 2011.11.11. 13:48:35

@BOSCHtechnikus: már egy ideje tervezem, hogy beugrok hozzád. Nagyon jó a cikk. Miért nem az eredeti nicked alatt fut?

PeteSK 2011.11.11. 14:03:36

Sziasztok, Peugeot406 1.8dohc kocsimhoz keresek hasonló diagnosztikára szakosodott műhelyt (gyújtás- és üzemanyagellátó rendszerhez) Komárom vagy Székesfehérvár környékén!

Előre is köszönöm!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 14:23:59

@Littlerock: Autocom, és Pico műszerek...
Nem akarok galibát.

droland 2011.11.11. 14:31:07

Mindenütt azt olvasom, hogy azért kell szívó benzinest venni, mert az egyszerű mint a faék...

Hát látom...

Littlerock 2011.11.11. 14:45:17

@BOSCHtechnikus: Köszi, már értem.

@droland: egy-két dízel befecskendező elem árából teljes motorgenerált csinálok, a kettőstömegű lendkerék árának töredékéből veszek egy bontott váltót, felújítom, kicserélem, új kuplungot is rakok fel és a váltómat pedig eladom (csak szinkron gondja van, de ha lúd legyen kövér). Az előbin már túlvagyok, az utóbbi fojamatban van...
A diagnosztika a dízelekhez, közel ugyanez a nagyságrendű összeg.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 14:59:22

@whale: Nem, nem ezért.

@droland: Ezen semmi bonyolult nem volt, ráadásul a VW benzinmotorok elég megbízhatóak.

P_Lac 2011.11.11. 15:00:00

Én vettem egy überfaja high tech 16V agyonelektronizált, változó szelepvezérlésű német gyártmányú gépkocsit, amit egyébként egyáltalán nem szeretek. De ezek után asszem elindulok nézelődni valami faék egyszerűségű porlasztós szerkezetet párszáz ezer Ft-ért, mert ezekhez a kocsikhoz márt nem szerelő kell hanem elektromérnök-computer specialista programozó mittudomén...

AtoszMester 2011.11.11. 15:33:43

Nekem is nagyon bejonnek a diagos cikkek. Es nagyon szep a muszerezettsege a sracoknak, csak amulok-bamulok mik vannak.

j311 2011.11.11. 15:41:20

Ez az üzemanyagszűrő cseréjét (vagy legalább ellenőrzését) is eredményezte, csak nincs leírva?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.11. 15:44:29

Milyen surun erdemes - ha egyaltalan erdemes - az ultrahangos injektortisztitasnak:

- egy tiszta benzines auton
- egy E85-benzin barmilyen kevereket hasznalt auton
- egy LPG-vel mukodo auton?

kovászosUbukla 2011.11.11. 16:39:18

@BOSCHtechnikus:
na ezt mondom, hogy a konkrét modell/évjáratot nem tudod, vagy ez nagyon függő dolog és csak a vázszámból derül ki?

kovászosUbukla 2011.11.11. 16:41:16

@droland:
még akkor nem hallottál modern dízelesről cifra sztorit. Arról nem is beszélve hogy lényegében itt alkatrészcserélől szó se volt, csak tisztítás, most akkor ehhez add hozzá hogy dízelben könnyen belefutsz egy 200e ft-os alkatrészcseébe és ezt a szopást szorozd be 10-zel.

Tornado86 2011.11.11. 18:19:08

@BOSCHtechnikus:
Kicsit elkanyarodik ugyan, de azért rákérdezek: ha nem volt kellõ rendszerességgel cserélve az üzemanyagszûrõ, de hibakód valamint jól észlelhetõen egyenletlen üzem nincs, ajánlott-e bizonyos futásteljesítmény után elõvigyázatosságból kitisztíttatni a befecskendezõket? Konkrétan 1 AMF motorkódú 1.4es PD TDI-m van kb. 180.000 km futásteljesítménnyel. Ugyanezen motorral kapcsolatban lenne még egy kérdés: mi okozza azt, hogy ha nem várok hidegindítás után legalább fél percet indulás elõtt akár a legnagyobb kánikulában is, akkor hajlamos gyengébben húzni?

Littlerock 2011.11.11. 19:21:51

@Tornado86: A cikkben szereplő jármű erősen benzines, teljesen más befecskendezővel rendelkezik, mint a tiéd. Azt pedig tapasztalatból állíthatom, hogy egy autószerelő utál telefonon, levélben, vagy bármi személyes kontaktus nélkül tanácsot adni. Jelentkezz be, nézesd meg...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 20:29:06

@Tornado86: Sajnos az adagolóporlasztós (PD) Diesel motorral kapcsolatos gyakorlati tapasztalatom minimális, és már nem is akarok belemerülni. Elég a Common Rail.
De. Azon a motoron fölösleges befecskendező karbantartást csinálni, egyrészt, mert sok bontással jár, másrészt, mert sokmindent nem lehet. Ha tönkremegy, ki kell cserélni, vagy felújítani. A rendszeres szűrő+ olajcserét meghálálja.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 20:32:08

@Littlerock: "már egy ideje tervezem, hogy beugrok hozzád"
Követelem, hogy begyere, ötig a Telekin vagyok, utána, és hétvégén meg a saját műhelyemben.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 20:39:31

@j311: Ez egy rendszeresen karbantartott autó volt, minden cserélve időben. A befecskendezők szállítási mennyiségének eltérését nem a kosz által való eltömődés okozza.
1: a fúvóka lukai elkokszosodnak,
2: a hűlő motorban a benzinből kiváló különböző adalékanyagok minimális lerakódása a befecskendező járomrészén, ami (6-os kép) a megcsuklást okozza. Be van karikázva a hiba, ez normális esetben egy lineárisan csökkenő görbe kéne hogy legyen.

peti251 2011.11.11. 21:44:57

Juj de jóó hogy Diesel Asconám van, meg hogy 13S Ascona-t lakatolok éppen(lakatolnék, ha nem ment volna valami gallyra a bár régi, de mégis elektronikás CO hegesztőben...)

gss 2011.11.11. 21:47:23

a cikkböl nagyon hiányzott ez a mondat:"a hűlő motorban a benzinből kiváló különböző adalékanyagok minimális lerakódása a befecskendező járomrészén, ami (6-os kép) a megcsuklást okozza"
igy már értem hogy mit látok ezen a 6os képen

a gyujtásról meg itt egy jó irás:
www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=138&akt=2

Tornado86 2011.11.12. 01:56:02

@Littlerock:
Ezért is vezettem be úgy ahogy, egyébként ismerõs a helyzet azzal a különbséggel, hogy tõlem olyanokat kérdeznek, amiket jóformán Czollner Gyula is orvosolni tud :) Egyébként pedig finoman szólva is vidéki vagyok, ráadásul nem ismerek 1 jó szakembert se, másképp valami gyakorlati tapasztalatot osztottam volna meg.
@BOSCHtechnikus:
Bár érthetõ módon csak részben érkezett válasz, kösz a segítséget. Egyébként mióta nálam van a jármû, rendszeresen megkapja a szükséges karbantartást, így a kérdés az elõzõ tulaj szervizkönyv szerint visszavezethetõ karbantartása okán volt esedékes, a 2. pedig megfigyelés okán, bár valami aprópénzbe kerülõ alkatrész a tippem egyébként, ami túl korai indulás esetén levegõsödést okoz, bár hogy konkrétan mi, valamint hogy jó-e a tippem, pontosan nem tudom. Mindenesetre ha valaki rákérdez, hogy eszi-e az olajat, ez a motortipus nem. Reklámozni pedig nem akarok, így azt mondom, bitang jól meghálálja a VW 505 01es 5W40es olajat jó minõségû szûrõvel.

droland 2011.11.12. 07:11:35

@kovászosUbukla: Én nem ezt mondtam. Csak ahogy haladunk előre az időben, jönnek a priusok és hasonló autók és egy idő után mindenki elmondhatja, hogy EL FOGUNK JUTNI minden autó típussal odáig, hogy egy komolyabb eszköz csere a teljes autó árával fog vetekedni. Lásd: prius, ilyesmi. Azt is érdemes hozzátenni, hogy egy modern erősen kiélezett turbo benzines autón (pl. 1.4 170le) ugyanúgy megkérdőjelezhető a tartósság, a meghibásodások számának drasztikus növekedése a km-ek elteltével és így a javítások ára. Egy szónak is 100 a vége teljesen mindegy, hogy az újak közül MIT VESZÜNK, egyre bonyolultabb minden, azzal a felfogással amit littlerock mond LOGIKAILAG IGAZ, de akkor mindenki vegyek trabantot és zsigulit, mert ugyanigy elvisz A-ból B-ba és a javítása töredéke a ma kapható bárminek.

droland 2011.11.12. 07:13:55

"mert ugyanigy elvisz A-ból B-ba és a javítása töredéke a ma kapható bárminek." - és milyen érdekes, hogy ezt amúgy mindenki tudja, mégsem vesznek, mert az ember mindig a f*szát akarja verni mások előtt, hogy neki milyen van. Mert ugye ez egy olyan dolog, hogy nem elég az 5*4-es panel nappaliba a 92 meg 106os plasma, nem neki oda 130 meg 150cm-es kell.

Hát az autó UGYANEZ...

UI: Ha már számokkal dobálózunk, akkor mivel olcsóbb fenntartású egy mercedes amg BENZINES, mint egy p206 1.4hdi ? :D Azt mondtátok, hogy a benzines márpedig minden tekintetben olcsóbb. Ugye hogy nem? :D

droland 2011.11.12. 07:18:08

@BOSCHtechnikus: Ha a WV motorok megbízhatóak, akkor pl. az 1.6-os dieselét miért nem szerelte be a suzuki (amin állítólag összevesztek) vagy más autógyár, mint ahogy inkább más autógyárak választották a pözsó hdi-t vagy a fiat jtd-jét? A pözsó is azt mondta a bmw-re , hogy rendben, meg is kapta a benzines motorjait (az uj modellek). A WV motorok a saját családon kívül valamiért nem jutnak ki, nem kell senkinek... lásd még 1x mondom: suzuki

kefete 2011.11.12. 10:35:43

Örömmel olvasom BOSCHtechnikus cikkeit, valamilyen szinten kollégák vagyunk, igaz én traktor elektronikával foglalkozom, ami teljesen más, de a soros, párhuzamos diagnosztika számomra is ismert. Egy oszcilliszkóp sokszor nekem is jól jönne a különböző váltóban lévő forgásérzékelők jelének grafikus vizsgálatához, mivel a multiméter csak egy átlagolt értéket mutat. Tény, hogy ez a fajta diagnosztika izgalmas, főleg mikor az ember valami trükkösebb hibával találkozik.

Mindenkinek gondtalan autózást! :-)

tükörfúró 2011.11.12. 13:27:53

@Jamesblond: Megy az milliós műszer nélkül is, csak ugye a katona akinek odaadták a gépágyut, már a szemtelen legyet is avval próbálja leszedni.

Ezek a motorok a mikroprocesszor és hibakódok, memóriák, programok, jellegmező stb nélküli L jetronic óta csont ugyanugy működnek. Legyen megfelelő időben gyujtás, megfelelő időben befecsi és csók.

Van elektronikus termosztát, állitható vezértengelyek, fűtőtt katalizátor, 22lambdaszonda, mifene?

Ez még attol ugyanaz a hótegyszerű injektoros benzinmotor, ha nem gagyizzák ki, kb örökéletű minden alkatrésze.

Ma tipikus hiba a gyujtótrafó, szemetebb gyárak összeintegráják, mert ugy 4et veszel egyszerre, ha egy elromlik, ettől még mindig jobbak és megbizhatóbbak ezek a hengereknénti gyujtórendszerek, mint a millió km nagyfeszkábel, forgó elosztó, beégő rotor, elpattanó elosztófedél, motormosásnál beázó mindenség, stb.

Jók, tartósak és olcsó fenntartásuak is ezek az injektoros benzinesek nagyon, közel 30éve fejlődgetnek.

Euró6-ban be is lettek tiltva, azok a motorok már csak turbóval, direktbefecskendezéssel (diesel technológia megbizhattalan kisöccse) teljesítik amit kell.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.12. 15:53:46

@droland: A szívó benzinesekre értettem. Egyetértünk egyébként. Az úgynevezett "downsizing" többek között kitermelli azt, hogy lesz (van) létjogosultsága csak diagnosztikára szakosodni. Ettől mondjuk én nem leszek szomorú, de fel is kell kötnöm a gatyát mind szakmailag, és anyagilag is. Egy teljesen alapkészlettel indítom a vállalkozásomat, ha most hozzámvágnál tízmilliót, három perc alatt leírnám, hogy mibe fektetem.
Ami az autótulajdonosoknak rossz, az az integráltsági foka az egységeknek. Javíthatatlan szívócsövek beleépített áramláskorlátozóval, fojtószelepegységek...stb.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.12. 16:04:06

@kefete: Kösz! Ha megérem, hogy csak villanyautó lesz, én is traktorszerelésre váltok.

papa33 2011.11.12. 17:40:39

Valóban lesz olyan, egy ideig, hogy a javítás az autó árával vetekszik.
De ez nem a Prius...
Ha a CR rendszeren porlasztót cserélnek, azt az elektronikájával is közölni kell...

Littlerock 2011.11.12. 20:40:38

@droland: A VW dízelével a Mitsubishi is pórul járt, hiszen ott a volt pár blokkrepedés a motortartóbakok elhelyezése miatt. Amúgy sok Hdi komoly gondokkal küzdött, volt amit nem is tudtak még hengerfej cserével sem orvosolni. A reanult dízel szintén a Carismában vallott szégyent a kezdetekkor... vannak érdekes dolgok ... A jó öreg 4D56-os (Mitsubushi)is képes eltörni a saját forgattyús-tengelyét.

@BOSCHtechnikus: dobok egy mail-t panaszkodni (sok a meló), de ha tudok, tényleg megyek.

@Tornado86: pl az index fórumon vannak jófajta szakemberek. a skodásokhoz nézz be, és kérdezd az ottaniakat. Tudom, hogy nem egyszerű a vidéki ember élete, de ha pl 15000 huf-ból megfordulsz, és rászánsz egy napot, akkor ez lehet a helyes irány.

Littlerock 2011.11.12. 20:49:51

@droland: azért egy euro 2-es autó nem épp trabi, és amiben ellent kell mondjak az előző hsz-emnek, hogy ehhez kell tudni forgatni a villáskulcsot (kellenek szerszámok), illetve kell valaki a közelben, aki olcsón forgatja helyettünk - esetemben a munkadíj sok-sok tízezer huf lenne ugye. De azért az is mellbevágó, hogy egy mai Opel burleszk filmbe illő dolgokat produkál, és súlyos összegekért cserélnek alkatrészeket, mert dudálás helyett épp a magnó hangosodik fel. (lehet nem pontos a hiba leírása, de valami hasonló volt a hiba, ami kollégám 4 éves Astra-ján )

droland 2011.11.13. 08:28:59

@Littlerock: de a mondanivalómnak pont ez a lényege, idézlek:

"hogy ehhez kell tudni forgatni a villáskulcsot (kellenek szerszámok), illetve kell valaki a közelben, aki olcsón forgatja helyettünk"

Erről beszélek, hogy amiről te beszélsz az hivatalosan újonnan már "nincs". Már nincsenek ilyen kocsik, hogy bármi baja is legyen, elég lesz a villáskulcs. Ami persze rohadt szar dolog, de a véleményemnek csak azért adtam hangot, hogy ne különböztessük már meg a mai lejött legmodernebb benzines autók a dieselektől, illetve az autótipusokat se, mert a 2000res években nagyon tudták gyűlölni az ELSŐKÉNT MEGJELENT canbus rendszerű francia autókat és ma már minden európai autóban canbus rendszer van, így ha valami ilyen cucc elromlik huzza magával az egész autót. Egészen a bmw-től a renault-ig.

Az európán kívüli autók elektromos rendszerének felépítését nem ismerem, bár a priusból kiindulva az sem egy két bites egyszerű szerkezet lehet.

Littlerock 2011.11.13. 09:25:11

@droland: Nagyjából egy irányban gondolkodunk. Az egyszerűbb dolgokat preferálom :) Az általam leírt hibák, javítások és költségeket megnézve a benzines autó esetében a legköltségesebb verziót hasonlítottam össze a dízel esetében 200000 km körüli várható javításokkal. A motor/váltó felújítás ott még csak azután jön...

Esetemben egy blokkrepedés miatt kellett a motort megbontani, a váltó meg azért nyugtalanít, mert az egyes fokozat már nem az igazi, és mivel még nem esett szét a differenciálművem, inkább elébe megyek a dolognak. Ezek után némi tartalék gyújtás, és hasonló alkatrészekkel még bátran megyek akár 200000 km-et a kocsival.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.13. 22:44:49

A mai autók karbantartásmentesek... mert a tulajok nagy része le se szarja...

"tehát a befecskendezőszelepek elkoszolódtak az évek során"
Hm, csak nem a jó minőségű, szűrt benyától...?

Amúgy szép munka! Mit nem adtam volna tavaly ilyenkor egy breakout boxért...

Himoto 2011.11.19. 19:59:54

@BOSCHtechnikus:
Hali! Olvastam pár cikkedet fura hibákról és azok javításáról és nekem van egy autóm meglehetősen bizarr problémával. Nem távjavítást szeretnék tőled, csupán tanácsot hogy mi lehet a hiba okozója. Ha érdekelnek a részletek akkor írj kérlek egy mailt a bogyoo85@citromail.hu-ra.
süti beállítások módosítása