Autószalonból húsáruház
2011.11.15. 18:03 Tcomment
Három év alatt húszezer munkanélküli, bedőlt autókereskedések, szétlopott autószalonok.
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr203386353
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
fogash 2011.11.16. 08:35:58
A hét végén jártam a vidéket, Móron, a 81es út mellett is van egy eladó üvegpalota, hajdan opel-kereskedés volt. Móron, b+! WTF?
Mór 13.000 lakosú, Szfehérvár 22km-re van tőle, Tatabánya 30km, Győr 60km. A három megyeszékhelyen MINDEN márkát meg lehet venni (Mondjuk Győrbe is minek 3 (!) Opel-szalon?), de valami idióta megcsinálta, egy idióta bank meg meg is hitelezte... 13ezer ember reálisan nézve hány Opelt vesz évente? Minek arra bemutatóterem, meg szalon?
oké, legyen egy márkaszerviz (kicsi, szolid), aki adott esetben helyben át tudja adni a már megvett autót, meg helyben szervizelni is tud, de aki minimum 3milliót el akar költeni, tudjon már 2x20 kilométert utazni érte (kb 1000Ft üzemanyagköltség...)
Nem baj az, hogy kicsit tisztul a mezőny. A sok "értékesítő" közül meg legalább hullik a férgese. De még mindig sok van közte. A múltkor voltam sokmárkás (Citroen, Kia, Mercedes, Chrysler, Jeep) szalonban. C5-tel járok, mondtam, hogy esetleg érdekelne majd a DS5, várható-e tesztautó/bemutatóautó belőle? Hát, nem tudja (eddig semmi baj). De A FERDE F@SZÉR NEM KÉR EGY TELEFONSZÁMOT, hogy majd felhív, ha lesz híre a tesztautóról?! Nem akar eladni? Küzdjek én érte?
Korábban az Alfánál csak alkatrészt vettem, mégis felhívtak, hogy van náluk egy 156GTA (ami akkor vadiúj modell volt), hogy szívesen odaadják egy körre, hátha... Amíg olyanok is ülnek a szalonokban, mint a citroennél (persze, a Kia még víz felett tartja őket, aki meg mercit vesz, annak nem fáj annyira a válság), addig nyugodtan be lehet zárni még pár szalont.
Mór 13.000 lakosú, Szfehérvár 22km-re van tőle, Tatabánya 30km, Győr 60km. A három megyeszékhelyen MINDEN márkát meg lehet venni (Mondjuk Győrbe is minek 3 (!) Opel-szalon?), de valami idióta megcsinálta, egy idióta bank meg meg is hitelezte... 13ezer ember reálisan nézve hány Opelt vesz évente? Minek arra bemutatóterem, meg szalon?
oké, legyen egy márkaszerviz (kicsi, szolid), aki adott esetben helyben át tudja adni a már megvett autót, meg helyben szervizelni is tud, de aki minimum 3milliót el akar költeni, tudjon már 2x20 kilométert utazni érte (kb 1000Ft üzemanyagköltség...)
Nem baj az, hogy kicsit tisztul a mezőny. A sok "értékesítő" közül meg legalább hullik a férgese. De még mindig sok van közte. A múltkor voltam sokmárkás (Citroen, Kia, Mercedes, Chrysler, Jeep) szalonban. C5-tel járok, mondtam, hogy esetleg érdekelne majd a DS5, várható-e tesztautó/bemutatóautó belőle? Hát, nem tudja (eddig semmi baj). De A FERDE F@SZÉR NEM KÉR EGY TELEFONSZÁMOT, hogy majd felhív, ha lesz híre a tesztautóról?! Nem akar eladni? Küzdjek én érte?
Korábban az Alfánál csak alkatrészt vettem, mégis felhívtak, hogy van náluk egy 156GTA (ami akkor vadiúj modell volt), hogy szívesen odaadják egy körre, hátha... Amíg olyanok is ülnek a szalonokban, mint a citroennél (persze, a Kia még víz felett tartja őket, aki meg mercit vesz, annak nem fáj annyira a válság), addig nyugodtan be lehet zárni még pár szalont.
corpus alienum 2011.11.16. 08:50:10
Előző autómmal mindig úgy jött ki a lépés, hogy télvíz idején kellett megejteni az esedékes szervizt. A szalonban a nappali szürkeség ellenére nem égtek a lámpák, ha ment is, minimumon volt a fűtés, a dolgozók téli kabátban ücsörögtek a helyükön.
Telefonos időpont-egyeztetéskor állítólag rengeteg a munkájuk, jaj, mikorra is tudják vállalni az autómat, pár nap múlva, mikor megyek és ott töltök 2-3 órát, rajtam kívül alig lézeng valaki, vevőjelölt, érdeklődő sehol, néma telefonok.
Raktárkészlet gyakorlatilag nulla, olaj- és szűrőcseréken túlmutató igény esetén rendelni kell mindent, mert javítás nincsen, csak csere van, az is próba-szerencse alapon, újabb kör, újabb időveszteség.
A tárgybani gépet az autóeladások csúcsidőszakában, 2004.-ben vettem. Akkor jellemzően nem autót, hanem hitelt kínáltak eladásra. Még annak a látszatára sem ügyeltek, hogy legalább nézzen ki úgy a dolog, mintha a kedves vevő érdekei alapján találnák ki a legjobb ajánlatot. Hitelajánlat visszautasítását követően főúri kegyet gyakorolva hajlandóak autót eladni. Mint napjainkban a bankban. Nem azt akarják rád sózni, ami neked a legjobb, hanem amit az ügyintézőnek előírtak, kirúgás terhe mellett.
Jellemzően addig voltam ember a szemükben, amíg ki nem fizettem a számlát, illetve amíg nem volt garanciális javítás.
A kereskedők/szervizek nem csak azért vannak bajban, mint amiért megérdemelnék.
Telefonos időpont-egyeztetéskor állítólag rengeteg a munkájuk, jaj, mikorra is tudják vállalni az autómat, pár nap múlva, mikor megyek és ott töltök 2-3 órát, rajtam kívül alig lézeng valaki, vevőjelölt, érdeklődő sehol, néma telefonok.
Raktárkészlet gyakorlatilag nulla, olaj- és szűrőcseréken túlmutató igény esetén rendelni kell mindent, mert javítás nincsen, csak csere van, az is próba-szerencse alapon, újabb kör, újabb időveszteség.
A tárgybani gépet az autóeladások csúcsidőszakában, 2004.-ben vettem. Akkor jellemzően nem autót, hanem hitelt kínáltak eladásra. Még annak a látszatára sem ügyeltek, hogy legalább nézzen ki úgy a dolog, mintha a kedves vevő érdekei alapján találnák ki a legjobb ajánlatot. Hitelajánlat visszautasítását követően főúri kegyet gyakorolva hajlandóak autót eladni. Mint napjainkban a bankban. Nem azt akarják rád sózni, ami neked a legjobb, hanem amit az ügyintézőnek előírtak, kirúgás terhe mellett.
Jellemzően addig voltam ember a szemükben, amíg ki nem fizettem a számlát, illetve amíg nem volt garanciális javítás.
A kereskedők/szervizek nem csak azért vannak bajban, mint amiért megérdemelnék.
Nem Penny hajója 2011.11.16. 13:01:16
Csatlakoznék az előttem szólókhoz. Múlt héten voltam márkaszervízben. Amíg az autót javították, addig benéztem a szalonba. Végignéztem az összes kiállított autót. Beültem, állítgattam az ülést, benéztem a csomagtartóba, a motortérbe, majd amikor meguntam, akkor leültem olvasgatni.
Eközben két értékesítő unatkozott látványosan a szalonban. Meg se kérdezték, hogy érdekel-e valamelyik autó. Nem ajánlottak tesztvezetést. Még egy nyamvadt prospektust sem nyomtak a kezembe. Pedig azalatt a másfél óra alatt, amíg ott voltam, lett volna rá idő, ja és közben egyetlen ügyfél sem jött a szalonba.
(Leszámítva valami cimborát, aki a szomszédban lévő üzletből szaladt át, adtak neki egy kávét. Tőlem meg sem kérdezték, hogy kérek-e).
Eközben két értékesítő unatkozott látványosan a szalonban. Meg se kérdezték, hogy érdekel-e valamelyik autó. Nem ajánlottak tesztvezetést. Még egy nyamvadt prospektust sem nyomtak a kezembe. Pedig azalatt a másfél óra alatt, amíg ott voltam, lett volna rá idő, ja és közben egyetlen ügyfél sem jött a szalonba.
(Leszámítva valami cimborát, aki a szomszédban lévő üzletből szaladt át, adtak neki egy kávét. Tőlem meg sem kérdezték, hogy kérek-e).