HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • fosdapass: @Rocko-: pláne a mostból visszanézve. A xedos 6 még most is tud tetszeni a vezetőüléséből. Járt ná... (2021.02.20. 21:25) Ha újságíró, hazudik
  • dr. trafik nomac: Kicsit csoldakozom, hogy senkinek nem volt ladaja, de ert hozza. Ladanal alap, hogy telen beraksz ... (2021.01.22. 15:19) Akkor most jó a Lada fűtése vagy nem jó?
  • H_M_CS: Újra elolvastam, minden betűje jólesett. Megvan a harmadik könyv is, ezután az jön. Boldog Karácso... (2020.12.25. 20:46) A zöld Merga titka
  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?

Belsőség

  • Hibás feed URL.

Jajj, de csúnya!

  • Hibás feed URL.

Racingdream

  • Hibás feed URL.

Rallyedream

  • Hibás feed URL.

Reklámarchivum blog

  • Hibás feed URL.

Robogóblog

  • Hibás feed URL.

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Győzött a Totalcar népi kezdeményezése

2011.12.02. 00:28 Tcomment

 Amit januárban megpróbáltunk, mostanra beérett. December 1-től sokkal könnyebben szerezhet százhuszonöt köbcentis motorokra érvényes jogosítványt, aki már rendelkezik B-kategóriás vezetői engedéllyel. Megnyílt az út az olcsóbb, gyorsabb és praktikusabb közlekedés felé.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

633 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr943430525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Black Eagle 2011.12.04. 20:22:33

Ahogy en ertelmeztem a szoveget bar nem tudom mi a vegleges hivatalos allas , de nekem ugy tunik , hogy Kresz vizsga lesz megpedig ugynaz mint ami barmelyik kategoriaban!Nem hiszem, hogy konnyitett lenne annak nincs ertelme, vagy legyen vagy ne legyen, de ha nincs akkor toroljek el a tobbi kategoriabol is annak akinek mar van ervenyes engedelye barmelyik kategoriabol (amugy is csak a penzlehuzas a lenyege meg ha megbuksz akkor megint lehet fizetni) !

Breacher 2011.12.04. 20:41:37

@Black Eagle: Ha ugyan úgy lenne KRESZ, rutin meg forgalom mi lenne benne a könnyítés? márpedig egyértelműen könnyítésről van szó.

Gerifield 2011.12.04. 21:02:48

Hmm, szerintem kresz nem kell újra, de ruti és forgalom tuti van.

A könnyítés meg amúgy az, hogy nem kell komplett tanfolyamot fizetni és végigülni, csak néhány órát és mehetsz vizsgázni.

Írtam az egyik autós/motoros iskolának, hogy náluk mit terveznek, hogy lesz ez, ha valamit megtudok, megírom ide is. :)

Black Eagle 2011.12.04. 21:03:04

@Breacher: " Ezt követően az elméleti vizsga mellett egy összességében 50 perces járműkezelési és forgalmi vizsgán kell a kismotorral való biztonságos közlekedésre alkalmasságot bizonyítani"

A konnyites a gyakorlati reszben meg az anyagiakban van , pl nem kell 6 ora rutin meg pl 10 ora varosi , valamint gyorsitott a tanfolyam nem fog tartani hetekig -honapokig amig tartana a tnfolyam mert jelenleg kotelezo papiron a tanfolyam elvegzese , igy ha mondjuk 80 ezer ft most egy A1 jogsi es kb 4-6 hetig tartana akkor most kijon majd 30 ezer-bol kb....es megvan lehet egy par nap alatt.

Breacher 2011.12.04. 21:20:10

@Black Eagle: Logikusan pont hogy a KRESZ részén kéne könnyíteni mivel normál esetben egy B kategóriával rendelkező a KRESZ-t kell hogy ismerje míg motorozásban gyakorlati tapasztalattal kevésbé vagy egyáltalán nem rendelkezik.

Etniez 2011.12.04. 22:49:19

@Black Eagle: Nem kell elméleti vizsgát tenni, forgalmi vizsga van. Olvassátok el a jogszabályt.

Afi245 2011.12.05. 07:20:05

@Etniez: Hát most már tényleg végigolvasom teljesen a jogszabályt, ha lesz időm... Mert ha nincs kresz vizsga, akkor nagy poén, hogy csinálsz egy A1-et, aztán meg egy nagy A-t... És mindezt Kresz vizsga nélkül, kevesebb gyakorlati órával. Nekem ez valahogy nem stimmel. Csak annyi a különbség, hogy kétszer kell forgalmi vizsgát csinálni (viszont kreszt egyszer sem) és kétszer okmányirodázni.

Breacher 2011.12.05. 08:37:10

@Afi245: Nem akarok beleugatni de szerintem ha A1-ről csinálsz különbözetivel A-t a rutin és a forgalmi óraszám ugyanaz lesz. Attól függetlenül hogy az A1-et normál módon vagy egyszerűsítve, B-vel, csináltad.Így mondjuk valóban csak egyszer kell KRESZ-t csinálni, de eddig se értettem hogy minek külön A meg B. A jobbkéz az jobbkéz mindkettőnél.

Oldman · http://www.zartajto.hu 2011.12.05. 09:01:58

@Breacher: Nem a jobbkéz szabályról van szó. De motoros kresz is van. (máshogy előzhetsz példáúl, mint egy kocsival, vagy mások az oldaltávolságok amiket tartani kell mondjuk a párhuzamos közlekedésnél, de a sebességhatárokban is van különbség azt hiszem) vannak motor specifikus szabályok, amiket egy autós pl. nem tud, mert nem azt tanulta.

Afi245 2011.12.05. 09:11:05

@Breacher: Nyugodtan ugass bele. :-)
De nem így van...
Ha A-t csinálsz meglévő B-vel akkor 26 óra a kötelező gyakorlati óra.
Ha A1-et B-vel, akkor 2.
Ha A-t A1-el akkor 10.

Namost 10+2 az nálam csak 12 és nem 26.
Nálunk 3800-ért megy egy óra... 14*3800=53200 pénz a különbözet...
Persze itt a minimum óraszámokról beszélgetünk.

Breacher 2011.12.05. 09:15:43

@Afi245: "Ha A-t A1-el akkor 10." Hoppá, ezt nem tudtam.Akkor tárgytalan.
Hogy ez elég e nyilván függ az előélettől meg az érzéktől. 0 előélettel, 0 tapasztalattal kevés. De arra kevés a 26 óra is. Marad "az erős megmarad, a gyenge elhullik" elv. Mondjuk motorosoknál ez eddig is így volt:)

Afi245 2011.12.05. 09:23:31

@Breacher: Jaja... Erre mondtam, hogy az összegbe lehet, hogy belefér egy tréning, amin többet tanulsz mint a hiányzó 14 órában. Persze sokan nyilván nem fogják megtenni, de aki felelősen gondolkozik, annak megérheti.

Afi245 2011.12.05. 09:36:19

Ja és én úgy olvasom még mindig, hogy van Kresz vizsga A1-hez meglévő B-vel. 8-as mellékletben van benne.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.05. 11:48:16

@Etniez: :-)) Te teljesen hülye vagy?? Nem lehet tuningolni a 4 üteműeket?? Ne készíts már ki, még te hülyézel??? Hát bakker, nagy az isten állatkertje:-)))))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.05. 11:49:30

@butschq: Nem erről beszéltünk, olvass már vissza. Aki tud motorozni, az tud, nem róluk van szó, ember...Azokról, akik nem tudnak...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.05. 11:51:27

@Etniez: :-)) Te aztán igazi nagy ökör vagy:-))) Te motorozol és azt mondod, egy autójavítónak, nem lehet egy 125-ös 4 üteműt felhúzni?? Tudod mit, kérdezd meg erről az előtted szólókat, mekkora baromságokat beszélsz..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.05. 11:56:21

@majestic90: Ember..Mire lennék irigy?? Mint mondtam, ez nekem kapóra jön. Könnyen lehet, hogy ez miatt fogok újra motorra pattanni, pár éve nem motorozom. Attól, hogy leírod, hogy szerinted ez meg az nem lesz, attól még nem így van. "Nem fog " minden hülye" ezentúl motorozni. Szerintem csak a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők nagyon kis részét fogja érinteni ez akiknek van egy kis affinitása a motorozáshoz." Ezt magyarázd el, mégis, honnan veszed?? Szerinted a 20 éves, pár éve autózó, jó anyagi háttérrel rendelkező fiatalok nem fognak 125-ös motorokra felpattanni? Ahol lé van, de rutin szál se?? Mondtam, nincs gond, nyugodtan hunyjátok be a szemeteket, de aki ép ésszel átgondolja a következményeket, látja, hogy ez így nem jó...Lehet ez ellen lázadni, anyázni is, majd tavasszal meglátjuk kinek van igaza...

Gerifield 2011.12.05. 12:14:17

Kaptam egy válasz levelet az egyik autós iskolától:
"Az elméleti és gyakorlati oktatás elvégezhető egy nap alatt, de teljesítenie kell egy elméleti (KRESZ) és gyakorlati (forgalmi) vizsgát is.

Vizsgaidőpontokat a közlekedési hatóság biztosít, viszont a motoros vizsgáztatás legközelebb csak jövő év márciusától indul újra.

A vezetői engedély megszerzésének ára megközelítőleg a következők szerint fog alakulni:

Elméleti és gyakorlati oktatás ára: 15.000 Ft - 18.000 Ft között
Hatósági vizsgadíjak: 15.700 Ft (KRESZ + Forgalom)

Az árak tájékoztató jellegűek, amint tavasszal ismét lehetőséget biztosít a hatóság a motoros vizsgáztatásra, már konkrét összegekkel tudunk szolgálni honlapunkon."

@alfagumi: Kb az általad említett kategória vagyok, bár a jó anyagi háttér annyira nem jellemző, viszont ne általánosíts. Nagyon sok fiatalt ismerek, aki képes józanul, felelősségteljesen vezetni.
Amúgy pedig ahol az anyagi háttér megvolt, ott eddig sem volt probléma a dolog....
Vizsga ugyan úgy kell, csak az oktatás idejét lehet faragni kicsit.

Amúgy pedig az elmúlt pár év alatt, amióta jogsim van, rengeteg olyan esetet volt, hogy mások hülyeségét védtem ki, emiatt nem lett baleset. Rengeteg figyelmetlen és/vagy hülye van az utakon, kortól (és rutintól) függetlenül!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.05. 12:30:16

@Gerifield: Megpróbálom leírni, érthetően, hátha a hőbörgők, anyázók is megértik. Nem általánosítottam. A következő amit gondolok, többed magammal együtt. A mai üzemanyag árak mellett rengetegen fognak tavasszal élni ezzel a lehetőséggel, többek közt én is. valószínűleg. Azoknak, akik már motoroztak, nem lesz gondjuk. Azok, akik nem, egy rövid, pár órás rutin vizsgától nem fognak tudni motorozni! Róluk van szó, őket fenyegeti a nagy veszély. A pörgős 2 ütemű 125-ösök és az olcsó, kicsit "lomhább" 4 ütemű 125-ös motorok is nagyon mennek egy ilyen személy számára. Ráadásul, aki motorozik, tudja, évek kellenek, hogy azt mondhassa az ember, tud motorozni..Éppen nem rég ugrottam fel apám Honda Balijára, ami 100-as és az én 130 kg-omal is röhögve csavartam vele 100 körül..Ha a rutintalan, éppen csak a vizsgán átmotorozókat kieresztik az utakra, akkor igen is, sok baj lesz! A komolyabb 2 ütemű 125-ös gépeket pedig már meg sem említem...Azok közt nem egy 30 LE körüli van, "aprópénzért", amik akár 150-et is mennek..""Az elméleti és gyakorlati oktatás elvégezhető egy nap alatt, de teljesítenie kell egy elméleti (KRESZ) és gyakorlati (forgalmi) vizsgát is." Egy nap, erre?? Hát ezen tessék elgondolkodni és ne azzal jönni, akik tudnak motorozni..Azt pedig igen is állítom, igen sok felelőtlen "motoros" fog közülük kikerülni! Részemről a téma lezárva, tavasszal vagy a nyáron meglátjátok, igazam lesz-e? Reméljük nem!

Etniez 2011.12.05. 13:24:36

@alfagumi: Igen? Mutass egy tunning szettet mondjuk Yamaha YBR125 vagy Honda CG125-re. Ugyanis ezek a legnépszerűbb magyar 125-s motorok.
Mutass egyet, te Ostoba!

www.google.com

Hajrá.

Etniez 2011.12.05. 13:31:27

@Gerifield: Fura, törvényben nem látom az elméleti vizsgát. Mindegy, majd kiderülnek a részletek.

Afi245 2011.12.05. 13:33:46

@Etniez: Etniez! Szerintem ne lovald bele magad. Nem tudod meggyőzni, hidd el. :-)

Afi245 2011.12.05. 13:35:48

@Etniez: Benne van az elméleti vizsga. A mellékletekben táblázatos formában.

Afi245 2011.12.05. 13:37:50

Azért egy ilyen ybr 125-re kíváncsi lennék, hogy milyen, mit bír...
Országutat mennyire bírja vajon? Bejárásra is alkalmas lehet, vagy csak városon belüli futkosásra. Gondolom a 90-et tartósan viszi, csak kérdés mennyire küzdősen éri el :-)

Afi245 2011.12.05. 13:39:33

Ja meg egy olyat olvastam még, hogy lerakod az A1-et és akkor 1 éven BELÜL megkezdett A kategóriánál nem kell újra Kresz, meg kevesebb gyakorlati óra.

Breacher 2011.12.05. 15:52:33

@Afi245: Hol van ez a melléklet?

@Gerifield: A KRESZ vizsgáról lehet valamit tudni? A teljes 55 kérdéses vagy valami egyszerűsített?

butschq 2011.12.05. 16:57:42

@alfagumi: akik nem tudnak, ezután se fognak motorra ülni. ha eddig nem vette rá őket a lélek, hogy mopeddal menjenek, valószínűleg majd mennek 125-össel. hát kétlem.
és mennyire veszélytelenebb 16 évesen A1-et csinálni?

Afi245 2011.12.05. 17:01:12

@Breacher: Teljes Kresz vizsga.
A melléklet pedig az itt is belinkelt törvény után van. Ott vannak az óraszámok is és az is, hogy miből van vizsga.

Breacher 2011.12.05. 18:07:58

@Afi245: Hova van belinkelve? bocsi de majdnem lehetetlen megtalálni ennyi komment között.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.05. 19:31:56

@Etniez: Szánlak téged:-)Itt tartsz és osztod az észt?? Ha te komolyan azt hiszed, hogy tuningot csak a boltban lehet venni és még itt ostobázol mást, miközben semmit nem értesz hozzá:-)))) Ember, ne égesd magad tovább:-) Akkor tuningoltam motorokat, mikor te, szerintem, még meg sem születtél és képzeld el, nem a boltban vettük:-))))) Gépműhely, elektronika, stb..Elképesztő, mi? Te meg a guglival keresel tuningot:-))))))))))))))))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.05. 19:34:12

@butschq: Ez jól hangzik, csak nem igaz. Aki robogóra nem ül fel, mint én sem, az egy 125-ösre már felpattan! Pont ezt magyarázom. Egyébként érdekes módon csak itt ekkora az ellenállás, mindenhol más fórumon ugyanazt mondják, mint én, még több őrült az utakon, még több motoros baleset..Szóval kezdem azt hinni, ez itt valamiféle gyűjtőhelye ezen kezdeményezés támogatóinak..ami, mondjuk, érthető is..

Etniez 2011.12.05. 19:40:31

@alfagumi: Tudod mi a baj? MINDIG FOSOD A SZÓT, de semmit semmivel nem tudsz alá támasztani.

Csináltál? Igen? Pontosan mit, mikor? Van-e bármilyen bizonyítékod? Elméletben írd már le, hogyan kezdenél hozzá egy Yamaha YBR125 tunningjához.
Csak azt írd le, mit cserélnél mire.
Mind a ketten tudjuk, hogy folyamatosan hazudsz. Sőt, már az egész fórum tudja.

Ha legközelebb hozzám akarsz szólni, akkor BÁRMIVEL CÁFOLJ. NE szavakkal, tegyél be egy linket, fotót, akármit. Valami forrást.

Sajnos ilyet nem fogsz tudni prezentálni, de majd megint lefogod írni, hogy te milyen okos vagy :DD Már előre röhögök rajtad, pedig meg sem írtad a szokásos: "nem értesz hozz :-)))))))) ne égesd magad :_)))))))), stb debilségeidet".

bessp93 2011.12.05. 20:54:52

Alfagumi!4ezer kmert motoroztam idáíg!Ki a fa** vagy:D itt ugatsz mindenkinek!"Pontosan eről beszéltem:D" stb stb stb,az ilyen emberek azok:D akiknek nincs boldogulása az életben, mert egy szarházi senki, a munkahelyén is megvan hunyászkodva ahogy a mindennapokban is,csak itt az interneten Szájkaratés:D,Többet nem szólok a kommethez,mert másdolgom is van.Meghagyom az ilyen kisfa**uaknak:D GONDOLOM hű de nagy qva tapasztalata van:DIlyen nagy motoros lehetsz aki lenéz mindenkit mert ő hű de nagy menő:DxDÉs 200al nekiszál egy fának:D,
Am meg én parkolóban meg gokart pályán szoktam döntögetni,ahol senkit nem veszélyeztettek,nem a közuton keménykedek:D
Na Hali!Mindenkinek!
Széles Utat és olcsó benzint!

"Az élet olyan mint egy motor,bekel rúgni hogy menjen"

bessp93 2011.12.05. 20:57:23

@Etniez: Hagyad már ezt a hülyét:D,Maradjon a gumi kereskedésnél:D,itt osztja az észt,De ki nevetném ha valakinek úgy beszolna,hogy felkeresné és betörné az orrát:)

bessp93 2011.12.05. 20:59:30

@alfagumi: Nem értesz te a motorokhoz:),maradj a guminál!Tudjuk hogy elre áll a csiked hogy itt mindenkinek HARCOSKODJ:DxD
Na CSUMI

bessp93 2011.12.05. 21:05:45

@Etniez:Amúgy,ezt honan tudod hogy ekkor lesz? márc1től?

zsapi86 2011.12.05. 22:49:01

A büdös rohadt anyjukat, hogy nyaljanak a polgárnak, megadják a lehetőséget a B125-re, de persze azt a szart se érő képzést és vizsgát ki kell csengetnem, és valószínűleg a jogsimat (a kártyát) is ki kellene cserélni. Elmehetnek... ahova gondolom! Inkább a fullos "A"-s jogsit teszem le! Szerintem nem ez volt az eredeti cél...

butschq 2011.12.05. 22:52:42

@alfagumi: komolyan, semmi kötekedés nélkül kérdezem, hogy akkor te magadról is beszélsz. mivelhogy nem ülnél mopedra, de élni fogsz a lehetőséggel, de akkor ezek szerint semmilyen A-d sincs

hát....meg akkor te is abba a halmazba tartozol akik ellen beszélsz, vagy neked elég lesz az 5 órás tanfolyam?

azért vagyok mellette, mert (bár én korlátlant tervezem, így nem valószínű. hogy ezzel élni fogok) rengeteg olyan embert ismerek akiknek (idős, fiatal teljesen egál) csak B jogsijuk van,de munkába járni, és ide oda rohangálni simsonnal, robogóval, 50-es géppel mennek. na nekik ez egy kurva jó alternatíva,mivel a 124-ösök kicsit más világ (míg nekem ki kell sajtolni a simsonból a 80-at, azok lazán mennek annyit), de nem hiszem, hogy meglepetést fog okozni egy 125-ös (persze ismeretlen gépet előbb szokni kell természetesen)

ha meg vki eddig nem vezetett, egész nyugodtan menjen csinálja meg azt a kis oktatást, tapasztalja a motorozást, de ne ellenkezz mikor te is ide tartozol

kicsit paradoxon

butschq 2011.12.05. 22:54:44

@butschq: természetesen 125-ösök, csak épp 124-es Merciket nézegetek, néha megkavarodik a zember ezektől a számoktól:)

Etniez 2011.12.05. 23:39:11

@butschq: Én 3,5 évig használtam 125-s motort. Nem olyan erőgépek azok. Stabil nyolcvanat tudnak sík talajon. Ha szél vagy emelkedő jön, akkor lemegy 60-ra.

Ezzel a fasszal ellentétben én autózom, robogóztam, 125-tem most nagy motorozom. Kettőnk közül nekem van valós tapasztalatom. Ez a hülye hajtogatja a tunningos dolgait, nem jön rá az ellentétre.
Ha valaki olcsón csinál jogsit, majd rákölti a jogsi árának többszörösét, hogy "tunningot" tegyenek a 12 lovas motorra és kihozzanak belőle kemény 13-at.
Annak egyszerűbb nagy jogsit csinálni és legálisan venni egy 250-500-as gépet.

A mostani 125-s gépek közül a legerősebb a cbr125, annak a vége 110 körül. De olyan kicsi, hogy csak nő vagy 16 éves kamasz fér rá.

butschq 2011.12.06. 00:25:54

@Etniez: 125-ösből kevés 4T-t vezettem, azokat is próbakép, egy kis utcányit. De csalódás volt szinte mind, mert elég sokáig toltam 125, 150-es MZ-knek, nsr-t is sokat vezettem, majdnem meg is vettem, és azok más világot mutattak, mint 4T-s társaik. de jobban lehet velük haladni, mint mondjuk egy 50-es robogóval,még a négyüteműekkel is. szerintem ebben te is egyet értesz.és ezért jó dolog ez a törvényhozatal
(de természetesen csak álmomban vezettem ilyen gépeket jogosítvány nélkül, nem szabad rosszra gondolni...:-) )

butschq 2011.12.06. 00:29:47

@butschq: a jobban velük lehet haladnit arra értem, hogy például a 4-es főúton kényelmesebb egy 125-ös akármi, mint egy robogó. bár itt kicsit a fantáziámat használom, mert ilyen főutakon szinte csak a simsonnal mentem. jó hogy megy utazóban 70-et, de adrenalin a köbön mikor kamion előzz. és azért egy 150-es ETZ-vel csak négyzetes együtthatót kap az adrenalin szint, ha érted mire gondolok eme ködös képzavarban:)

PITTA 2011.12.06. 09:34:18

A B125-ről egy motoros iskola oldalán. Mivel árat még senki sem tud mondani, de kiszámolható hogy az "ajánlott" 10 órával ez már 40e forint körül van, akkor inkább "A" és mivel itt is több nap semmivel sem jobb...

"A1 kategória B kategóriás jogosítvánnyal

2011. dec. 1-től érvényes B kategóriás vezetői engedély esetén az A1 kategóriás jogosítvány (max. 125 cm3 és 11 KW motorteljesítményt meg nem haladó kétkerekű motorkerékpár) egyszerűsített formában szerezhető meg.
Óraszámok: 3 elméleti óra, 2 gyakorlati óra (1 alap-, 1 főoktatás).
Vizsgák: KRESZ vizsga, forgalmi vizsga.
(A gyakorlati tapasztalat azt mutatja, hogy kb. 10 óra szükséges a motorral való biztonságos közlekedés elsajátításához és a sikeres vizsgához.)
Ennél a kategóriánál a gyakorlati oktatáson az elméleti képzés után, még a sikeres KRESZ vizsga előtt is részt lehet venni.

Közvetetten ide is tartozik, így jó tudni:
1. Két (bármilyen) vizsga között a jogszabály szerint min. 3 munkanapnak kell eltelnie. (A gyakorlatban ez általában 6 nap a központi számítógépes vizsgarendezés miatt.)
2. A jogszabály szerint ha automata motorral vizsgázol, akkor CSAK AUTOMATA motort vezethetsz a megszerzett jogosítványoddal. (Bejegyzés kerül a vezetői engedélybe.)"

toncsi64 2011.12.06. 16:54:02

Az esetleges költségekhez még egy gondolat. Jó eséllyel jogsit is kell cserélni az új kategória miatt. Nem tudom manapság ez mi pénz, de gondolom nincs ingyen.

Gerifield 2011.12.06. 20:25:16

@PITTA:
Kicsit korábban másoltam ide egy autósiskola levelét, ahol érdeklődtem, itt van belőle egy részlet:
"A vezetői engedély megszerzésének ára megközelítőleg a következők szerint fog alakulni:

Elméleti és gyakorlati oktatás ára: 15.000 Ft - 18.000 Ft között
Hatósági vizsgadíjak: 15.700 Ft (KRESZ + Forgalom)

Az árak tájékoztató jellegűek, amint tavasszal ismét lehetőséget biztosít a hatóság a motoros vizsgáztatásra, már konkrét összegekkel tudunk szolgálni honlapunkon."

Ha valaki már motorozott kicsit, akkor elég lesz neki ez a képzés.
Persze az A jobban megéri, ha tényleg komolyan akarsz motorozni, de ennek is van értelme.
Pl.: Szeretnél kicsit komolyabb dologgal is menni, mint egy 50-es robogó, de nem szeretnél sok X órát tanfolyamra járni, akkor ez megoldás lehet. Pár órában megvan a képzés és ha már ültél motoron (nem keveset), akkor a vizsga is lazán meglehet elsőre.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.06. 20:39:19

@Etniez: :-) Hallod, kisgyerek, te gugli tuninger:-)) Kapjál már a fejedhez:-) Nekem nem kell semmit bizonygatnom neked...Én olyan motorokkal kezdtem motorozni, amiken te szerintem nem is ültél..Látod, te még ott tartasz, hogy a tuning az, hogy valamit kicserélsz valamire, amit a boltban vettél!!:-))))))) Tényleg szánalmas vagy:-))Tudod a tuning nem ez, csak neked, úgy látom ez magas..Nem cserélnék semmit, semmire..Mi még kicsi pénzből tuningoltunk, nem az interneten megveszem és felszerelem, ezt egy majom is meg tudná csinálni...Ugyanaz kerülne vissza..Őrület, mi?? Gondolkodj, mielőtt tovább járatod le magad:-))) @bessp93: :-)) Igazság szerint jól szórakozom rajtatok:-) Nézzetek TV-t, hallgassatok híreket és figyeljétek a reakciókat. Rajtatok pár agyhalotton kívül mindenki látja, hogy ez, ahogy most van, elhibázott. Még a motoros oktatók is..Ha pedig tartanék attól, hogy valaki szájba csap, szerinted névvel írnék? @butschq: Olvasd kicsit figyelmesebben, mit írtam, te nem vagy sötét, mint a két másik szájtépő...
1. Hat vagy hét évig motoroztam, fiatalabb koromban, most 40 körül vagyok és nem vagyok egy pehelysúlyú és igen, az én fiatal koromban nem jogsival mentek a motorok...(A felső plafon a CBR1000 volt, de az csak próba, pár órát, egyébként max. 250 ccm) Nekem ezért kedvez, ha kedvem szottyanna motorozni,hiszen most is van "itthon" egy 100ccm-es Honda Bali de egyébként, ahogy olvasom mibe fog kerülni, nekem ennyit nem ér..
2. Érts már meg végre, legalább te, nem azokkal lesz a baj, akik tudnak motorozni vagy akármennyit motoroztak! Azokkal és nagyon sokan vannak, akik most úgy kezdik ezt el, hogy sosem motoroztak! Az egyik oktató nyilatkozta tegnap a tv-ben, hogy nem, hogy ez a két óra, de a legtöbbször a 16 óra(azt hiszem ennyit mondott) sem elég semmire, szerintük is igen nagy bajok lesznek.Folyamatosan figyelmen kívül hagyjátok, hogy rengetegen lesznek, akik a benzin árak miatt ezt meg fogják próbálni..Miközben márciusig még a vizsgáztatás is szünetel, szerinted milyen motoros lesz az, aki nyáron, szélcsendben, száraz időben, két órát tanul motorozni? Aztán ha eljön bármilyen más idő, otthagyja a motort? Egy megoldás lenne, igen szigorú vizsga és a vizsgán, ha nem megy a motorozás, kötelező plusz órák. Ha ezt nem teszik meg, akármennyire háborogtok, biztosan rengetegen meg fognak sérülni és ez nem csak az én véleményem..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.06. 20:45:37

@PITTA: Köszönjük. @bessp93: LOOOL Ezt most olvastam! 4000 km-t motoroztál! Aztahétszentségit:-)))))) e készíts ki, akkor te már nagyon tudsz:-))

laverdasfc 2011.12.06. 20:47:05

Nem igazán értem ezt a b125-ös dolgot. Szerintem ennek semmi értelme. Eddig is vezethetett b-jogsival 50-est bárki, és már azt is elhibázottnak tartottam. Most meg majd szinte 0 gyakorlattal ráülhet valaki egy 125-ösre. Ettől mi lesz jobb? Nem lesz kevesebb autó az utakon, mert aki motorozni akar, az eddig is motorozott, csak előbb megszerezte a jogsit hozzá (bár az sem volt egy nagy gyakorlat, de ennél azért jóval több). Aki meg nem akart motorozni, az most sem fog. Remélem legalábbis hogy nem fog egy csomó alkalmatlan autós ráülni 125-ösökre, mert abból csak balesetek lennének.
Nem értem Winkler indokolását sem, hogy miért alkalmatlan az 50-es a normális városi tempóra. Érdekes módon más országok nagyvárosaiban (Bécs, Berlin, Párizs) 95%-ban 50-es robikkal nyomják. Ott ez elég itt meg nem?
Azt is be kellene látni, hogy újonnan nem fognak ezért megvenni egy csomó 125-öst azok, akik eddig autóztak. Eleve 500 ezer alatt nincs is, és abból azon nagyon sok benzin kijön. Másrészt ha megvan az autóm, és az ugye kell nekem továbbra is, mert családom van + télen is közlekedni akarok meg néha elmennék kajáért a boltba, akkor annak éves fix költségei vannak, amitől kicsit luxussá válik, ha nem használom.
Meg ugye 100-150 ezret rögtön bele kell nyomnom védőfelszerelésbe is, mert sisak, kesztyű, protektoros dzseki, csizma az alap, ha nem akarok egy kis koccanástól egy életre megnyomorodni.
Szóval inkább a korlátos A-t kellett volna eltöröltetni, mert az tényleg felesleges.

Rocko- 2011.12.06. 22:11:15

@laverdasfc: tényleg nem érted. eddig gyakorlat nélkül vezethettél 50-est. itt pedig KÉPZÉS ÉS VIZSGA UTÁN vezethetsz 125-öst.
tetszik érteni a különbséget.
amúgy magyar nyelven ez le van írva a cikkben is, amihez éppen kommentálsz.
"Nem értem Winkler indokolását sem, hogy miért alkalmatlan az 50-es a normális városi tempóra."
mert nem tudja az 50-es a városi tempót. még az 50 km/h-t se, nem hogy a gyakori városi 60-at.
"Érdekes módon más országok nagyvárosaiban (Bécs, Berlin, Párizs) 95%-ban 50-es robikkal nyomják. Ott ez elég itt meg nem?"
hivatkozás?
"Azt is be kellene látni, hogy újonnan nem fognak ezért megvenni egy csomó 125-öst azok, akik eddig autóztak."
még szerencse, hogy lehet használtan is venni motort.
"Másrészt ha megvan az autóm, és az ugye kell nekem továbbra is"
ülj le nyugodtan egy papírral és vesd össze az autó 7-10 literes fogyasztását a motor 3-4 literjével.

butschq 2011.12.06. 22:34:25

@alfagumi: lényegében van igazság abban amit mondasz, biztos sokan lesznek akik eddig nem motoroztak és ezentúl élni fognak ezzel. de azért nem tudom teljesen elfogadni amit mondasz, mert kitartok amellett, hogy 16 évesen A1-et szerezhetsz. és hiába teljes tanfolyamot csinál az egyén, én szerintem egy 16 éves megfontolatlanul, vagányságból vezet, de egy 40 éves aki eddig nem motorozott, lehet hogy megfontoltabb. hisz tudja, hogy nincs rutinja, és x év autóvezetésből azt is tudja, hogy kellenek a kilométerek. persze biztos lesznek bátor jelöltek, mint ahogy vannak megfontolt fiatalok (én(?)--neeeem:D-) is. motoros jogsit csináltak is hullanak, mint a legyek, pedig ők végigjárták az "A" lépcsőfokjait, ha felelőtlen..
bonyolult témakör ez, és míg nem látjuk kézzel foghatóan, addig nehéz véleményt formálni

tz1 2011.12.06. 22:38:47

@Etniez: tanfolyás is van egyébként, de nincs semmi probléma. olvasd el alaposan a hsz-em! egyébként nem érint, mert ezer éve van jogsim nagymocira is.

tz1 2011.12.06. 22:47:11

@hallari: 50cm3-vel is meg lehat halni, meg biciklivel ,meg gyalog. tartom, 11kw gyenge és az emberek veszélyesek, nem 125cm3. egyébként arra leszek kíváncsi mennyibe fog ez kerülni?
én a 125 cm3-t akár még szimplán b jogsival is hagynám vezetni de szigorúan csak rendszámost, de én azt a robogókra is kiterjeszteném, már ha az és a hozzátartozó egyéb sarcok nem lénnének aránytalanúl drágák.

laverdasfc 2011.12.06. 22:50:26

Rocko:
1. Hiba engedni, hogy 50-est vezethess B-jogsival. De ez most legalább ekkora hiba lesz. Milyen vizsga az, ahol 2 óra vezetés után átmész? A közúton megsütheted a tudományodat, az első gázosabb helyzetben esélyed nem lesz, mert ennyi idő alatt még arra sincs esélyed, hogy normálisan megtanuld, melyik oldalon van a kuplung.
2. Nem egyszer jártam + hosszú ideig éltem ezekben a városokban. Ennyi elég? Először nem hittem el, hogy pl. Bécsben mindenki robogózik. Annyi a Vespa, mint a szemét. 250-esnél nagyobb gépet naponta kb. 2-t láttam.
3. Akkor számoljunk együtt:
8 literből kijövök 1.4 benzinessel városban. Ez kb. 3 liter egy mai 125-össel. Az 5 liter különbség 100 km-en. Évi 5000 km-rel (10 ezernél többet az átlag nem megy évente, és november-március időszak átlagban kiesik a kétkerekűeknek) ez 250 liter. Mai áron 100 ezer Ft. Egy db 125-ös ára papírral együtt mondjuk 600 ezer Ft + 100 ezer a ruha (már ha mindenből a legolcsóbbat veszed). Csak ez alapján 7 év kell a megtérüléshez! És akkor még nem beszéltünk arról, hogyévente min. 20 ezer a motor szervízköltsége + ha garin túl elromlik, akkor még több + kötelező biztosítás, és akkor még mindíg kell az autó, aminek az összes fix költsége is megmarad, mert a motorozás az HOBBI, még a tescoba sem lehet elmenni vele, vagy a gyereket elvinni az orvoshoz.

Etniez 2011.12.06. 23:22:00

@alfagumi: Már megint nem írtál semmi konkrétat te Ostoba. Kérdés ismét adott:

Yamaha YBR125, holnap viszem hozzád tunningolni. Mit csinálunk rajta?

Megint írsz valami faszságot, látom előre.

Gerifield 2011.12.06. 23:28:49

@laverdasfc:
Az 1. pontodhoz annyit, hogy honnan veszed, hogy átmennek majd elsőre a vizsgán az emberek?
A vizsga UGYAN AZ lesz, mint eddig volt, NEM KÖNNYÍTETT.

Ez azért kicsit "garantálja" azt, hogy szinte 0, 2 órás tanulással nem fognak kikerülni az emberek az utakra.
Ez azoknak kedvez, akik eddig is motoroztak, de kevésnek érzik az 50cc-t, de nem akarnak teljes tanfolyamot végigjárni a nagyobbért, VAGY most is 125-öst vezetnek, papír nélkül.
Biztosan sok ilyen ember van és nekik azért van már gyakorlatuk, több mint 2 óra.

(Ezt most nem csak neked, de:)
Miért kell a rosszat látni mindenben?
Van akinek ez jó lehetőség. Van aki meg fog bukni és lehet 18-20 óra gyakorlatot vezet, ez van, így járt.

Én esélyes, hogy élek a lehetőséggel, de mivel soha nem ültem motoron, előtte mindenképpen elmegyek egy külön tanfolyamra, vagy több órát veszek.
Jobban megérné a rendes A? Persze, lehet, de nincs kedvem full tanfolyamot végigmenni, az elmélet/KRESZ simán meglesz, csak gyakorlati órát fogok plusszt venni és a 125 KEZDÉSNEK bőven elég lesz, ha nagyon bejönne a dolog, akkor még ott lesz a lehetőség a fullos A-ra.

De egyenlőre ezt én így is kicsit pénz és idő kímélőnek tartom, mert ténylegesen annyi órát fogok venni, amennyi kell.
(A B-nél is kb a fele bőven elég lett volna, de ott volt a kötelező szám...)

Mindenkinek mások az igényei, ezt is érdemes lenne szem előtt tartani!

(Valóban lesz pár hülye is az úton, de az most is van... Azért akit átengednek majd a vizsgán, az valószínűleg kicsit legalább fog tudni vezetni. NEM a 2 óra miatt!)

Imo63 2011.12.07. 06:32:31

Köszönjük fiúk!
Végre egyszer meghallgatták a kisembert, közeledtünk egy kicsit az európai normákhoz, és egy jó kompromisszumos döntés született ( lesz is tanfolyam, meg nem is).

(Mivel Magyarországon vagyunk, természetes hogy sok nyavajgó, világvégét előrejelző hozzászólás lesz, ezeken ebben az országban túl kell lépni)

Én mégegyszer köszönöm...
KI

Imo63 2011.12.07. 06:41:40

Még egy megjegyzés az ellenzőknek: nekem van A-s jogsim, de összesen nem voltam 2 órát tanfolyamon, az csak papíron kötelező. Aki meg nem érzi a motort, ezután is vehet 100 órát, ha akar. Vagy dönthet úgy 2 óra (és mondjuk 10eFt befizetése) után, hogy neki ez nem való. Aki azt állítja, hogy egy ilyen kötelező 30 órás tanfolyamon megtanítják a leendő motoros-autóst egy élesebb helyzet kivédésére, az nem volt még ilyen tanfolyamon.
KI

laverdasfc 2011.12.07. 07:23:15

Gerifield:
Az a legnagyobb baj azzal, amit mondasz, hogy elhiszed, az emberek képesek maguk eldönteni, hogy mire képesek és mire nem. Ezen az elven Akár a nagy A-t is meg lehetne szerezni így, sőt tanfolyam se legyen kötelező, mert ha átmész a vizsgán, akkor biztosan tudod amit tudni kell. Szerintem ezután ne legyen kötelező a középiskola sem, lehessen csak úgy érettségizni.
Szerintem pont ellentétes irányban kellett volna döntést hozni. Minden vizsgahelyen külön vezetéstechnikai specialista lehetne a motorosoknak, aki +5 órában csak a vészhelyzetek kivédésére tanítja. Ha +15 ezerből ezt megoldanák, akkor nem is lenne drága. Mert az lenne inkább a fontos, hogy minél jobban tudjon valaki motorozni, nem pedig az, hogy minél könnyebben lehessen jogsit szerezni. Az már így is elég könnyű.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.07. 09:07:15

@butschq: Valójában a törvény alkotóinak, akik egy kezdeményezésre reagálva, meghozták a rendeletet, nekik kellene a potenciális öngyilkosokat megvédeni, nagyon szigorú szabályozással. @Etniez: Hozzad.Hagyj itt egy kis előleget és megmutatom. Azt hiszed megijesztesz?? Ne légy még nevetségesebb..Áruld már el, mi a szakmád? Pék vagy cukrász? Azt hiszed, azért, mert valamihez nincs túlméretes cucc, már nem lehet tuningolni? Tényleg nem lehetsz ilyen egyszerű...Szakadj le rólam. Buta vagy és arrogáns, bizonygatsz egy baromságot, pedig bárki tudja, mellélőttél..@Gerifield: Miért kell mindenben a rosszat látni? Nem, nem mindenben, csak amiben több a rossz. Elmondom miért. Azt írod magad is, milyen jó ez pár autósnak, akik tud motorozni. Ez eddig sem volt kétséges. Azonban mondd meg nekem, ezért a pár százalékért mi lesz a többiekkel? Nekünk kell majd az utakon remegve elmennünk most már a 90-100 km/órával csavaró robogók mellett, amin dilettáns ül, két óra képzés után. Mi fogjuk tolerálni a fiatal suhancot, aki a 30 lóerőre felhúzott kétüteművel, 200 decibelel elhúz a ház előtt! Mostmár majd hivatalosan is teheti, mert az életben nem mondod meg a motorjáról, teljesítmény mérés nélkül, hogy mekkora henger-dugó van rajta és hogy 30LE-s és 160-at megy! Mindezek mellett lesznek, akik a rutin teljes hiányában egy vizsgán, a szép napos időben átmennek, de az úton már pár szem esővel, alkonyattal, napsütéssel, széllel, vészfékezéssel semmit nem fognak tudnmi kezdeni..Ezek igen is meghalhatnak..Azt kelene megérteni, hogy az ellenzők szerint a mérleg nyelve nagyon is a több hátrány irányába van elbillenve, szemben pár ember kényelmével, aki most autóból egy 125-ös motorra ülhet. Egyébként drága is, ez megint csak pénzbeszedés lesz, nem más. Szóval a vizsga, sajnos, tartok tőle, annyira lesz komoly, mint mondjuk a gépjármű vezetői, de autót vezetni forgalomban, ott megtanulni, messze nem olyan veszélyes magára a vezetőre, mint a motor. Ugye ezt legalább nem vonjátok kétségbe?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.07. 09:07:55

@laverdasfc: Teljesen és tökéletesen igazad van!

Etniez 2011.12.07. 09:12:59

@alfagumi: Továbbra sem tud senki semmit, mivel nem írtad le, hogyan fogsz hozzá. És azért nem írtad le, mert fogalmad sincs róla, csak a szád jár.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.07. 09:18:51

@Etniez: Figyu. Elolvastam ezt a posztod, a saját blogodban: etniez.blog.hu/2011/12/03/motoros_jogositvany_megszerzese_2

Ezt írod, többek közt:"Ezután eladtam a robogót, gondoltam ideje megtanulni motorozni, ha már van jogosítványom. Vettem egy Honda CG125-t. 125cm3, 4 ütem, karburátor, léghűtés, lánchajtás, 5 sebesség. Ideális tanulómotor. 3 kisebb balesetem volt vele, két kormány, egy féktárcsa és egy kuplungkar volt a veszteséglista." Mennyi robogózás után is törted össze HÁROMSZOR magad? Ezek után a hisztéria, amit itt műveltél, több mint felháborító. Ráadásul még a rutinvizsgán is megbuktál...Ami, mondjuk jó hír, mert, ezek szerint legalább valamennyire komolyan veszik...Én hat vagy hét év motorozás alatt egyszer sem törtem, viszont még 13 évesen elcsúsztam egy Babettával meg egy Simsonnal..Kár nem történt, csak egy tanksapka repült el...Szóval, szerintem vegyél vissza, mert pontosan Te vagy a bizonyíték, ha Te háromszor törted, robogós múlttal a 125-ös, 4T-det, akkor fel sem foghatom, miért nem érted meg, aki sosem motorozott és 125-tel fogja kezdeni, szinte biztosan xarrátöri magát...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.07. 09:19:45

@Etniez: Tényleg, komolyan azt hiszed,hogy autójavítóként nem tudom, hogyan fogjak hozzá?? :-)) Fejezd ezt be. Hány éves vagy?? 18???

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.07. 09:28:19

@Etniez: Ezt is te írod: "Végül az első kerék csapágyai estek szét munkába menet közben, mindenféle előjel nélkül. Bevittem egy szervizbe, ahol közölték, hogy ez a robogó legalább 3-ból van összerakva. Ha rendbe akarom rakatni, akkor a vételárat rá kell költenem. Időnként indult, de inkább nem. Légszűrőből olaj csordogált kifelé." Szervizbe hordod a motorod és engem próbálsz Te zavarba hozni? Ember, akkor papolj, ha magad javítod a járgányodat:-) Én összetákoltam jó pár romhalmazt, srác koromban, kosárból, amikkel utána motoroztam..Hát te?? :-))))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.07. 09:37:52

Szerintem ezt az írást is érdemes, pont a Te blogodból, elolvasni: etniez.blog.hu/2011/07/15/jogositvany_megszerzese

Talán ezzel le is zárhatjuk a vitát. Nem is értem, miért nem érted amit írok, hiszen az oldaladon, eddg csak olyat találtam, ami az én véleményem támasztja alá. Szerintem Te azt hiszed, én a motorozás ellen beszélek és ez váltja ki belőled a merev görcsöt. Tisztázzuk. Motorozni jó. Motorral meghalni, mert a jogalkotó enged 40.000 aláírásnak, a népszerűség érdekében, én ez ellen "lázadtam". Na Peace..

Etniez 2011.12.07. 10:18:30

@alfagumi: Le lehet zárni a vitát, mert állítod, hogy tudsz tunningolni egyhengeres 4T-t, de amikor konkrétan le kellene írni, hogy mit is csinálnál vele, akkor mindig idehozol egy nem releváns témát és lovagolsz rajta.

Kérdés továbbra is adott: hogyan kezdesz hozzá a tunninghoz?

Rocko- 2011.12.07. 10:51:26

@laverdasfc: 1) a képzés nélküli 50-es az tényleg hiba.
itt legalább van képzés.
ha a képzés mennyiségét kifogásolod, hát az összes ilyen. gyakorlatot a forgalomban szerzel. nem jó a helyzet, de ez van. ha nem tetszik, akkor ez globálisan nem tetszik, nem csak a B125-nél.
kerékpárnál nem hogy vizsga, de képzés sincs. hiába írja elô a NAT.
2) nem tudom cáfolni. de az valós, hogy egy 100 kg-os embernek az 50-es robogó az csak kolonc. alig gyorsabb, mint egy bicikli.
3) kimaradt hogy autóval nagyobb z esélyed dugóban ülni, mint motorral.

laverdasfc 2011.12.07. 10:51:41

A konkurrens csapat véleménye az egészről:
http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/biztonsag/a1jogosítvany-rutin-nelkul.html
Érdemes elolvasni.
Erről az egész akcióról meg azt gondolom, hogy eléggé a népszerűség hajhászásról szól. Sokkal jobban szolgálta volna a motorosok érdekét, ha például azt harcolják ki, hogy ne lehessen őket sávon belül előzni. Persze ez "sérti" az autósok egy részének a szabadságérzetét, míg most látszólag mindenki jól járt. Kicsit olyan lett ez így, mint az a szabály, hogy a biciklisek szemben behajthatnak az egyirányúba, amikor külön tábla jelzi. Ugye, hogy az is milyen okos döntés volt...

laverdasfc 2011.12.07. 11:02:28

Rocko:
1. Itt milyen képzés van? Eddig VOLT képzés, úgy hívták, hogy A1. Az sem volt elégséges sem, most meg eltörölték. Most már NINCS képzés. Azért mert valami nem tetszik, még nem kell tovább rontani rajta.
Kerékpár: a KRESZ tanítását kötelezővé tenném általános iskolában. MErt azt még valamilyen szinten a gyalogosnak is tudni kell. Na ezt szavaztassák meg!
2. Ez nem igaz. Én 90 kg vagyok, és Kifutja velem az 50-et a robogó. Ha jobb dinamika kell, az a rendszámos motorkerékpár, amit meg kell tudni vezetni, mert egy nehezebb/erősebb gépet nehezebb vezetni, mint egy kis robit. Erre (volt) való az eddigi rendszer.
3. Az igazán nagy dugók Bp. problémái. Vidéken ehez képest elhanyagolható ez. Viszont Budapesten van kitűnő (a többi városhoz képest) tömegközlekedés a belső területeken. Inkább parkolóházak kellenének a peremterületeken + metro. Sehol a világon nem motorkerékpárokkal akarják megoldani a dugókat, hanem jobb tömegközlekedéssel.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.07. 12:30:33

@Etniez: Jaj, istenem, te tényleg kezelésre szorulsz:-) Oké, igazad van, 16 éve autójavítóként dolgozom, 12 éves koromtól motorozom/motoroztam több motort összeraktam, nem egyet megpiszkáltam, majd használtam, magam javítottam őket, egy autójavító műhelyben nőttem fel, tényleg készen vagy:-) Oké, nem, nem tudom, mit kéne csinálni:-))) Viszont, veled ellentétben, én nem csak szóban foglalkozom járművekkel, majd hordom szervizbe a motorom egy olajcserére, levegő szűrő cserére:-))) Rendben nem tudom és 4T-s motort nem lehet tuningolni, ahogy te mondod:-)

Etniez 2011.12.07. 13:44:07

@alfagumi: Nem általánosságban beszélünk, konkrétan mondjuk Yamaha YBR125. Legnépszerűbb 125-s motor. Te meséltél itt a nagy tunningról...
Én meg mondom neked, hogy ezeket a kis szarokat nem lehet.

zulu07 2011.12.07. 18:06:05

:) Még jó hogy nem mentem jogsira motorvásárlás okán!
Tavasszal a jobbik is ezt akarta megszavaztatni a "tisztelt házzal", de hajnali 6 órakor a "nagy" érdeklődésnek köszönhetően leszavazták.
Ezek szerint a sajtó a megoldás a bajokra.
Ha valamit elakarunk érni a politikusoknál ill. a hivatalokkal irány a sajtó!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.07. 18:23:42

@Etniez: Oké...A konkrétan, azt jelentette, hogy Te konkrétan ezt mondtam, én meg azt mondom, nincs amit ne lehetne, esetleg nem annyira vagy nem érdemes..Egyébként ha emberi hangnemre váltasz, elmondtam volna, ezt is lehet, csak nem sokat...Kipufogó, gyújtás elektronika, hengerfej, könnyített hajtókar,karburetto, stb... Az tény, 2T-t lehet igazán felhúzni. Viszont ilyet állítani, hogy egy motort nem lehet tuningolni, igen nagy badarság. Minden motort lehet. Bármilyet..www.bikealapitvany.hu/cikk/0704/200882/ybr125_tuning_1.htm

Rocko- 2011.12.07. 21:49:05

@laverdasfc: 1) "Az sem volt elégséges sem, most meg eltörölték."
ezt hol olvastad?
"a KRESZ tanítását kötelezővé tenném általános iskolában."
kötelező.
'Az 1988. évi I. törvényben foglaltak alapján „17. § A közlekedés biztonságának fokozása, a
közlekedési kultúra növelése, a közlekedési szabályok és a helyes közlekedési
magatartásformák megismertetése érdekében rendszeressé kell tenni az erre irányuló nevelést,
oktatást, felvilágosító- és propagandamunkát.'
csak azóta is basznak oktatni. ha hatálya óta oktatnák, szerintem az elmúlt 20 évben jelentősen javult volna a közlekedési morál.
2) "Én 90 kg vagyok, és Kifutja velem az 50-et a robogó."
és ha mással nem, ő akkor is 50-essel menjen?
3) "Viszont Budapesten van kitűnő (a többi városhoz képest) tömegközlekedés a belső területeken."
hahahahaha! már ahol van, és már amilyen. meg oda el is kell jutni. hiába jár 3 perceként a metro, ha a ráhordás alatt meg 20 perc menetidőtöbbletet hozol össze.
"Sehol a világon nem motorkerékpárokkal akarják megoldani a dugókat, hanem jobb tömegközlekedéssel."
hát itt sehogy se akarják. tömegközlekedést az egyén nem tudja javítani, de ezzel hozzá tud tenni.

laverdasfc 2011.12.07. 22:11:35

Rocko:
1. Nem eltörölték, csak most már megkerülhető. A KRESZ-t meg nem oktatják az iskolában. Pedig nagyon kellene. Miért nem ezért kopogtatnak a Parlament ajtaján?
2. Igen, mert ha nincs jogsija nagyobbra, akkor tegye le. Szerintem a B és az A1 között sokkal nagyobb ugrás van, mint az A1 és a nagy A között. Most pedig könnyebb lesz megszerezni a B után az A1-et, mint A1/Akorl után az A-t.
3. Ne kezdjünk el azon vitatkozni, hogy milyen a pesti tömegközlekedés az ország többi részéhez képest. Évekig használtam. Metróval + kétszeri villamosátszállással hamarabb elértem a dél-budai célomhoz Észak-Pestről, mint azok, akik autóval indultak el. Nem volt az olyan rossz. Ha építenének normális parkolóházakat a külső területeken, a metró/HÉV végénél, vagy a vasút lenne olyan, hogy behozza az embereket az alvóvárosokból, akkor tökéletes lenne.

Rocko- 2011.12.08. 07:39:01

@laverdasfc: 1) nem megkerülhető, hanem opcionális. ha már van B-d, akkor minek újra végigtolni a KRESZ-t és az EÜ-t? felesleges. másrészt lesznek olyanok akik csak motorra teszik le a jogsit. nekik elég az. másnak pedig az autóvezetés ÉS motorozás szükséges.
"Miért nem ezért kopogtatnak a Parlament ajtaján?"
ezt tőlük kérdezd. vagy az autóklubtól.
2) "mert ha nincs jogsija nagyobbra, akkor tegye le"
arról beszélünk, utóképzésről.
de ismered az elemeit, tudod miben másabb egy A1-től? vagy csak levegőbe vagdalkozás?
3) én meg MOST használom és tudom hogy nem jó. leeht nekd akkor éppen jó volt, de ez javarészt kisebbség. nagyon, de nagyon el van maradva a kellő színvonaltól.

Perillustris 2011.12.08. 15:44:50

@laverdasfc: "az is milyen okos döntés volt"

Igen, az.

Breacher 2011.12.08. 18:15:11

@laverdasfc: Mondjuk úgy hogy az emberek közel nem annyira alkalmasak a valódi szabadságra mint ahogy azt hiszik és közel nem annyira ostoba gyermekek mint ahogy állambácsi szereti kezelni őket (tipikus példa erre a fegyverviselés). Meg kell várni mi sül ki belőle.
A tömegközlekedés felhozása meg tényleg vicces. Lehet hogy Te gyorsabban eljutottál A-ból B-be mint az autósok, de hogy a motorosoknál nem jutottál el gyorsabban az tuti:)

@alfagumi: Az hogy 3x törte össze magát még nem jelent semmit. Nekem 6 év alatt volt 4 komolyabb balesetem, ebből egyszer voltam én a hibás.

Breacher 2011.12.08. 18:16:10

@Rocko-: Ja érdekes hogy amiatt senki nem rinyál hogy az EÜ-t nem kell minden egyes alkalommal újracsinálni:)

ezmegazesamaz 2011.12.08. 18:58:08

Lassan 15 éve motorozom, leginkább Budapesten. 3 robogóm volt 120 ezer km +. Persze "A" jogsim is van, de mivel pesti vagyok, most épp nincs nagyobb motorom, de éveken át vezettem 125-750ig mindent, már elég öreg vagyok ahhoz, hogy belássam a Belvárosba tök felesleges villogni meg drága.
Kapásból ami kéne e helyett az új szabály helyett/mellett:
-RENDSZÁM AZ 50-es MOTOROKRA!!!!!!!! Igen, csupa nagyobb betűvel, ordítva. Esetleg B mellett csak úgy engedni már az 50est is, hogy van egy rövid gyak képzés is, 5-10 óra egy forgalmi vizsgával a végén.
-Miután van regisztráció, 2-3 év után gond nélkül engedni a 125öt bárkinek akinek volt robogó a nevén ennyi ideig.

A mai 50es robogók gond és különösebb átalakítások nélkül viszik a 65-70et, mostani 50esem is, szervizben kivették a fojtást ás úgy megy mint az álom (az előtt is 56-58 nem volt gond), ha akarnám mehetne jobban is de nem éri meg.
Ez így szar, hogy le kell tenni a KRESZT, motorra eleve akinek B-je van egyszerűsített KRESZT vezetnék be ami a különbségekre koncentrál, és ennyi, akár "A"nál is. A vezetési órákat viszont inkább növelném mint csökkenteném az tuti.

Afi245 2011.12.08. 19:46:52

@ezmegazesamaz: Én sem értem, hogy B mellett minek újra a teljes Kresz, ha A-t akar valaki. Ugyan úgy kellene mint az A1-nél. A különbségekre koncentrálva, kevesebb órával, akár vizsga nélkül, vagy egyszerűsített formában...
A gyakorlat már más tészta. Aki 3-5 évet lehúzott 50-es robogón, nem hiszem, hogy a 125 nagy megeröltetés lenne neki. Aki meg még nem ült bicón sem, annak a 1X óra is kevés lenne egy kismotorra. Szóval ez nagyon emberfüggő.
Minden esetre a Kresz részt átgondolhatták volna...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.09. 09:15:15

@ezmegazesamaz: Teljesen jó megoldás lenne, csak ott meg a rendszám, annak a költsége, a regisztráció és az ellenőrzés, megint lehúznák az embereket...Mikor azt mondom, nem jó EZ a B125, nem azt mondom, hogy ne legyen valamilyen megoldás, de ez xar. A te megoldásod jó lenne, ha nem Magyaroszágon lennénk, mert itt ezzel is csak költséget generálnának a közlekedőknek..Azt viszont, szerintem is ki kell küszöbölni, hogy egyszerűen egy vizsgával autóból egy 125-ös motorra lehessen ülni. Ez öngyilok...Egyébként már jönnek a friss jogsis halálhírek, ahogy mondtam, csak még nem itthonról. totalbike.hu/hirek/2011/12/08/friss_jogsival_halt_meg_a_motoros/#comments
Tavasszal, remélem nem ilyen hírekkel lesz tele a sajtó, amik itthon történnek:-((

dokineos 2011.12.09. 14:37:47

sziasztok! Az ügyben írtam én is helyi autósiskolának, mert szívesen lecserélném az 50es robimat ennyi év után, egy 125ös gépre. Meglepetésemre a következő válasz érkezett:
Kedves Tamás!

A rendeletnek csak bizonyos részei lépnek hatályba december1-től
illetve 2012.január 1-től!
A motor kategóriákra vonatkozó rendelkezések 2013.január 1-től
lesznek hatályosak!Így sajnos egyenlőre még nem tudok a képzés
módjával és annak tandíjával kapcsolatban felvilágosítást adni!

Eddig erről nem volt szó, és a totalcar által kitett NFM közleményben sincs semmi utalás rá. Kérném azt aki olvasta az egész közleményt, és nem csak ezt a kis részletet (mint én) illetve aki biztos a válaszában, írja meg, hogy tényleg ez a helyzet, vagy jövő tavasszal ténylegesen jogom lenne elkezdeni a könnyített A1 jogosítvány megszerzését (természetesen a B megvan). köszönöm a segítségeteket!

Afi245 2011.12.10. 08:11:15

@dokineos: A helyi autósiskola nem jól tudja...
Ennyi.

fafa46 2011.12.10. 12:09:37

Itt találtok összefoglalót a változásokról:
www.motorosoktato.hu

majestic90 2011.12.10. 13:50:31

@alfagumi: Nekem lesz igazam. :)
Inkább te magyarázd el! "Szerinted a 20 éves, pár éve autózó, jó anyagi háttérrel rendelkező fiatalok nem fognak 125-ös motorokra felpattanni? Ahol lé van, de rutin szál se??" Ez is csak egy a fejedből kipattant feltételezés...
De én már látom a tavaszt: több ezer 125 köbcentis motor fogja elárasztani az országot kamikaze sofőrökkel akik csak balesetet fognak okozni.
Nevetséges az, aki ezt a jogszabályt ellenzi...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.10. 19:17:19

@majestic90: Ahogy érzed..Írtam, hajlandó vagyok fogadni. Márciustól vizsgák, egy laza júniust fogadok, mikorra meglesznek az első hírek, a balesetekről a médiában, kezdő B125-ös balesetet szenvedett, ne adja isten, meghalt...Mivel most nem vagytok hajlandók a fejetekhez kapni, kinyitni a szemeteket, majd akkortájt újrabeszéljük. Meglesz még ez a poszt...

Afi245 2011.12.10. 22:35:15

@fafa46: Azért kicsit vicces amit a tanfolyamról írnak ezen a honlapon. Azt írja, hogy egy sikeres A1-hez 8-10 gyakorlati óra kellene. Nézzük már meg a régi szabályozást! Ott 16 óra volt még ha jól emlékszem. Akkor hogy is van ez?
A másik, hogy több a baleset... Persze... Mihez képest. Nézzük már meg, hogy mennyivel több jármű van az utakon és úgy kreáljunk statisztikát. Mindjárt megfordul az eredmény. A probléma inkább az, hogy kezdő jogsival fiatal bátor emberkék ezres motorokon lobognak. És néha elég egyszer hibázni. Én alapvetően csak a váltós kismotoroknál látom a "nagyobb" kihívást. Aki még nem ült olyanon annak nyilván kevés az óraszám. Aki viszont 10 éve robizik egy rendes 50-esen annak egy 125-ös robogó nem nagy változás. De egyébként nem ezért (is) vannak az oktatók, hogy esetleg meghatározzák a képzés idejét, pótórákat adjanak, és ha lehet korrektül és nem a vizsgabiztosokkal buktatásra összejátszva részt vegyenek a vizsgáztatásban?

fafa46 2011.12.11. 16:11:19

@Afi245: A forgami órákról van szó ami 10 óra a hagyományos A1-nél, figyelj!

pumpuj 2011.12.12. 15:10:46

Hali! Bocs ha már említve volt, de ezzel a jogsival 125ccm-es motorral lehet majd utast szállítani?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.13. 08:36:07

@pumpuj: No, ez engem is érdekel, illetve mi lesz a rendszám kérdéssel?

Gerifield 2011.12.13. 16:33:08

Olvasgattam kicsit ezt a dokumentumot: www.kormany.hu/download/c/18/60000/NFM%2015803%20%28a%20k%C3%B6z%C3%BAti%20k%C3%B6zleked%C3%A9si%20igazgat%C3%A1si%20feladatokr%C3%B3l%29.doc#

Háát, érdekes dolgok vannak benne, a 60. oldalon ezt találtam:
"10. A Magyarország területén B kategóriás vezetői engedéllyel vezethető:
a.) a 15 kW-os teljesítményt meghaladó motoros triciklik, feltéve, hogy a „B” kategóriás vezetői engedély jogosultja legalább 21 éves;
b) „A1” kategóriás motorkerékpárok.
A magyar vezetői engedélyen nem kerül feltüntetésre, hogy a vezetői engedély jogosítottja a fenti járművek vezetésére jogosult."

(Igazából az A korhatár emelését néztem, ami gyakorlat nélkül elvileg 24 lesz, de itt találtam pár ellentmondást a doksiban...)

De most az oké, hogy lesz vizsga A1-hez, ami könnyebb lesz, de ettől függetlenül itthon, a határokon belül jogsi nélkül is lehet majd A1-ezni és a vizsga "csak" akkor kell, ha nemzetközit akar valaki?
(Mert ebből én ezt olvasom ki, igaz nem olvastam végig mind a 115 oldalt...)

Ez azért érdekes, főleg egy hivatalos dokumentumban.

mesterp 2011.12.30. 18:16:50

üdv. én írtam az eggyik autós iskolának, vissza is jeleztek hogy januártól indul a gyorsitott tanfolyam, de a jogszabály 75ccm es motor vezetésére jogosít. most ilyen létezik, vagy az autós iskolánál nem tudják hogy mi a helyzet?

Cechöp 2012.01.14. 11:47:18

Gratulálok, hogy a rendszámozáson kívül még ezt a
pénzlehúzást is sikerült kiharcolnotok. Évek óta használok az autó mellett robogót és még soha semmilyen problémám nem volt azonkívül, hogy háromszor leszorítottak az útról. Gondolom most már 2 óra alatt megtanulom, hogy jobb, ha bemegyek az árokba magamtól.Miért éri meg robogóra ülni, ha még isten tudja mennyiért a rendszámot is rátetetik. Most már aztán senki nem tud semmit, még nagyobb a robogó körüli kavarás és összevissza értelmezhető jogszabály. Egy biztos semmi nem fog változni, csak anyagilag húznak le minket. Erre ne legyetek büszkék, mert jobb dolgot is kilehetett volna találni ami valóban a biztonságos közlekedés mellett szól.

Cechöp 2012.01.25. 11:42:55

Tudjuk már, hogy mennyi az ára az A1-es jogsinak? Mikortól nem lehet B jogosítvánnyal robogót vezetni? Mi köze van egy 50 ccm robogónak egy 125 ccm-ez. Ugyanúgy túl fogják lépni, eddig csak rendszám nélküli Aprilia Leonardot láttam ami köztudottan 125, 150, 250 ccm gyártják kisebb köp-centiben NEM. Mégis az előttem igazoltató rendőr simán tovább engedte.Most már várható lesz, hogy az A1 jogosítvánnyal rendszám nélküli 150 vagy még nagyobb kategóriájú motorokkal fognak szaladgálni.Egy szóval a szabályokat betartó 50 ccm robogósokat büntetik a szabálytalankodók helyett. Ki lehet szűrni a hátul két rugós és a jóval nagyobb blokkú motorokat.A rendőrségnek csak ki kéne gyűjteni a Googléból, hogy milyen márkákat gyártanak 50 ccm.

Cechöp 2012.03.07. 12:30:51

A Totálcár nem, hogy győzött, de semmit nem csinált, még leveleket észrevételeket is képtelen ésszerűen, racionálisan megválaszolni. Sok hasonló sikert a megszűnéshez!
süti beállítások módosítása