HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • fosdapass: @Rocko-: pláne a mostból visszanézve. A xedos 6 még most is tud tetszeni a vezetőüléséből. Járt ná... (2021.02.20. 21:25) Ha újságíró, hazudik
  • dr. trafik nomac: Kicsit csoldakozom, hogy senkinek nem volt ladaja, de ert hozza. Ladanal alap, hogy telen beraksz ... (2021.01.22. 15:19) Akkor most jó a Lada fűtése vagy nem jó?
  • H_M_CS: Újra elolvastam, minden betűje jólesett. Megvan a harmadik könyv is, ezután az jön. Boldog Karácso... (2020.12.25. 20:46) A zöld Merga titka
  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?

Jajj, de csúnya!

  • Hibás feed URL.

Racingdream

  • Hibás feed URL.

Rallyedream

  • Hibás feed URL.

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

  • Hibás feed URL.

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A fotelfizikus féket javít és kommentel

2012.01.04. 06:15 Tcomment

Címkék: kommentelő fotelfizikus

A környezetvédő és a túlóvatoskodó támadhatatlan. Abban nem lehet kifogás, ha azt mondjuk, hogy fékkel, kormánnyal nem játszunk, azt bízzuk szakemberre! De ki a szakember? A kommentelő mindig.

Mai cikkünk blogposztja.

193 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr893515907

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:59:23

@Kifordított kacagány: vao, nem tudtam hogy van ilyen.

ha jol ertem mas hajtotta neki ossze az ernyot amivel kiugrott/ez nem felelotlenseg? Nem tudom hogy mennek a dolgok "ernyo" fronton, csak magamtol gondolom hogy ha ilyenre vetemednek akkor sajat magam hajtogatnam - ha tudnam.

erdekes mindenesetre.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.01.04. 10:02:10

A huhogóknak ajánlanék egy szezon American Hot Rod-ot a Discoveryn, vagy ahol épp ismétlik. Valami trélerkirálynőn az ültetés miatt a kormánymű (globoid, szigorúan) irányítókarja nem érte el a tolórudat. Nosza, nagyokos tetkós kötöttsapis autóépítő az öntöttvas irányítókart satuba be, acetilénnel pirosig, aztán kalapács. A harmadik 'bing'-nél találtam meg a távkapcsolót. Na, AZ tákolás.

Kifordított kacagány 2012.01.04. 10:02:20

@Mayday: nem tűnik el a kristályrács, legfeljebb torzul, az meg nem baj. az azért érdekes lenne, ha eltűnne. amúgy ennyi erővel hajlítani sem lehetne a csövet. csak gondoltam szólok.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.01.04. 10:02:53

@Rocko-: A cikkre gondoltam. REGGEL még csak egy csík volt (több helyen), nem lehetett rájönni, hogy egy reklám. Azóta megjavították, most már látszik. Hogy reklám. Meg hogy kié.

Kifordított kacagány 2012.01.04. 10:09:00

@visszakettopadlogaz: csak olyan hajtogathat ernyőt akinek erre képesítése van. az ugrálók nagy részének nincs. vizsga kell hozzá, meg minden. ha ugrálni kezdenél meg sem engednék, hogy magadnak hajtogasd. nem is tudnád. persze hiába kapsz tuti ernyőt, ha úgy döntesz, hogy nem nyitod ki, mert milyen frankó dolog krátert robbantani a domboldalban.

szemeteske 2012.01.04. 10:09:57

Ahhoz nem kell szerelőnek lenni, hogy egy teljesen nyilvánvaló hülyeséget valaki szóvá tegyen akár a fotelből is.
Ha tökön vágod magad egy kalapáccsal az rossz lesz neked. Ezt olyan laikus is nagy biztosnsággal állíthatja aki még soha nem vágta magát tökön kalapáccsal, mert nem ez a dolga napi 8 órában.

monstertruck 2012.01.04. 10:18:26

Kész összedőlt a világ, mert pár fotelszerelő beszól!
Amúgy én is évtizedek óta magam szerelem a féket az autóimban, fékpofát, féknyerget, munkahengert, sőőőt fékcsövet is cseréltem már. Pedig nincsen autószerelő végzettségem.
De aki fosik tőle az vigye el szervizbe, mert a szerelőnek is meg kell élnie valakiből.

Addig örüljetek amíg nem az lesz a cikkben : beszereltem a szuper fékrendszert, a szuper szerszámkészletemmel, mindkettőt a Horszt Fuksz ajánlotta :D:D:D

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.01.04. 10:20:45

@Mayday: Volt egy 97-es Astra TD 68LE-s kombim.

Picit "puha" volt a féke állandóan,de nem volt levegős.Annyira nem zavart,mert mindig meg tudtam vele állni,sőt Mátrából is le tudtam vele jönni úgy,hogy alig fékeztem,ugyanis a motorfék simán elég volt mindig mindenhol.
Műszaki vizsga előtt kiváncsiságbólmegnézettem a hátsó féket és kiderült,hogy a jobboldali fék egyik fékpofájáról félig levált a betét.Megcsináltattam,komplett fékgarnitúrát+munkahengert cseréltettem mindkét oldalon,és előre örültem milyen fasza fékem lesz megint.

Nem lett.

Ugyanolyan nyúlós lett mint volt,és ettől függetlenül mindig meg tudtam vele állni,max nem mentem vele pályanapra.

gumifust 2012.01.04. 10:21:03

A féket és a futóművet nem szabad kókányolni , megállni és kanyarodni mindig lehessen !!!

LanciaBacci 2012.01.04. 10:23:30

Szánalmas ez az önigazolási pánik a TC-ben. Erőből, a címlapon közölve és egy idióta fotóval illusztrálva vajon erősebb lesz a gányolásba vetett hit? Sabchoz ennek semmi köze, ő ettől ugyanolyan jó szakember marad, aki szvsz képes tanulni a hibáiból.

Motordoki minden bizonnyal pontosan dolgozó, nagy tudású, aprólékos és alapos szakember, de láthatóan annyira bizonytalan és önbizalomhiányos, hogy még magának is csak akkor hisz, ha már 20x sterilen összerakta ugyanazt újra. Doki, sose menj szektások, nácik vagy MLM-esek közelébe, mert nem fogsz szabadulni.

Ja, és én peremeztem már fékcsövet eleget egy Whitworth-os Minibe anno, képben vagyok vele mekkora szívás. Egyáltalán nem gyerekjáték, a vége ott is gyári csövek vétele lett Bécsben, pedig előtte rézcsöveket és szerszámot is beszereztem, ill. volt szakember is.

PiszkosFredi 2012.01.04. 10:23:32

@AUTÓNEPPER:
Ez egy érdekes kérdés.
Mi az a rendszerben, aminek köszönhetően ez a szitu előáll. Mindkét autómon ezt érzem, és hiába cseréltetem ki szakemberrel a fékolajat, betétet, minden nyavalyát, a nyúlás megmarad.
No, fotelújságíró, erre brillírozzál valamit.

csoncsoj 2012.01.04. 10:32:50

@visszakettopadlogaz:
"egy csapat belfoldes keresztkulccsal akar munkat adni a fogaszodnak mert ok sietnenek estere haza a csaladhoz."

ha sietnek, akkor ne bunyózzanak a pihenőben, hanem keljenek szépen útra. Kb. annyi időt nyernek a száguldozással az értelmes közlekedéshez képest, amennyi idő alatt egy embert korrektül össze lehet csomagolni. Ha nem pofozkodnak, és még tosszák is neki, olyan sok időt spórolnak, lehet mikor hazaérnek, még épp otthon találják saját magukat!

Mérges 1234 2012.01.04. 10:38:27

@PiszkosFredi:

Ezer ok miatt lehet egy fék nyúlos.

Szar kerékcsapágy, csapágyak.

Egy idő útán már kissé áteresztő főfékhenger.

Picit űtő tárcsa, vagy méginkább dob.

Az az igazság, hogy az összes hátúl dobfékes autómban mindig kicsit nyúlos volt a fék, ha néha csinálgattam egy darabig jó volt, de igazán jó sosem.

Amióta tárcsa-tárcsa autókkal nyomulok, a különbésg ég és föld.

gumifust 2012.01.04. 10:38:58

@visszakettopadlogaz: a Vezess.hu -n van ilyen rovat .

korzo 2012.01.04. 10:44:33

Akkor tegye fel a kezét, aki alatt durrant már el a fék, és csak az fikázhasson.
Csak szólok, hogy az én kezem fent van

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.01.04. 10:45:15

@Doubledecker: "Az az igazság, hogy az összes hátúl dobfékes autómban mindig kicsit nyúlos volt a fék, ha néha csinálgattam egy darabig jó volt, de igazán jó sosem.

Amióta tárcsa-tárcsa autókkal nyomulok, a különbésg ég és föld."

Ez így van,de egy percig sem féltem dobfékes autókba,pedig 2t és 4t trabim is volt...

AciDuzzu 2012.01.04. 10:46:56

Olvastam véleményt arról, hogy az egyetemeknek ma már gyakorlatilag nincs létjogosultsága, mert a wikipedián minden fent van (eheheh)... Nem tudom milyen lenne ezek alapján a jövőben egy állásinterjú: Okostelefonod van? Van. Akkor like! :D

_petya 2012.01.04. 10:48:31

Dobjunk már össze 3 ezer ft-ot egy új fékcsőre, és akkor nem kell otthon fúrni faragni.. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.01.04. 10:48:33

@korzo: Alattam is durrant már el fék. A Range elektrohidraulikus fékszivattyúja előtt lévő fémmel szőtt gumicső fáradt el 17 év alatt, kinyílt, oszt annyi. Fém fékcső még nem. Ami elrohadt, cseréltük. 40 éves Land Roveren is (collos fékcső, collos hollander, collos fékmunkahengerek). Bementünk a Héfalhoz, oszt mondtuk, hogy angol, collos, oldják meg. Megoldották, béke.

Igazándiból nem értem, minek ez a hörgés. Tisztában vagyok vele, hogy Sabc teljesen üzembiztos megoldást csinált az autón, de ettől még nem értem, hogy amikor teljesen hétköznapi módon (bemegyek, kérek, megkapom) lehet vásárolni pl. a Héfalnál collos fékcsöveket is, akkor minek egyetlen percnél több időt fordítani a megoldásra...

ommm 2012.01.04. 10:57:04

@mutyilufi: Tákolás mi? :) Az, egy autószerelő csak "tákolhat"...

Kifordított kacagány 2012.01.04. 11:00:15

@Tie: hallatlan! és hogyhogy nem ütöttél el vele egy egész óvodát?

poa ogapo 2012.01.04. 11:01:54

Rossz irány a még oly balga, tudatlan (jiddis, héber nyelvet beszélők szerint troll) basztatása, de úgy látszik manapság a szakújságírók talán szakmai kihívásból (ennyit tudnak) ez irányba mozdulnak el.

tomnemtom 2012.01.04. 11:02:34

@Kifordított kacagány: viszonylag ritkán találhatóak óvodáscsoportok másfél méter mély dágványban, lehet, azé :)

Kifordított kacagány 2012.01.04. 11:10:18

@ommm: nem tudom mit nem lehet ezen érteni, mikor már annyian elmagyarázták. ha amatőr buherátor csinálja akkor tákolás, ha hozzáértő szerelő akkor nem. kivéve ha leírja, mert akkor már hirtelen nem lesz belőle hozzáértő meg szerelő. ez amúgy azért lehet, mert ha valaki leül a gép elé ilyen hülyeségeket firkálni, akkor az internet jól elszívja az agyát, meg a hozzáértését amit a kommentelők jól letöltenek és ettől jól olyan kényszerképzetük támad, hogy ők a hozzáértő szerelők akiknek meg kell mondani mi a valóság, mert ezt mindenkinek jól joga van tudni, de ahogy leülnek jól a gép elé az internet jól leszívja az agyukat és.......

Kifordított kacagány 2012.01.04. 11:12:29

@tomnemtom: a kis gecik. biztos a gép előtt ülnek már azok is naphosszat ahelyett, hogy a város menti csalitosokat járnák csapatostul.

ommm 2012.01.04. 11:14:02

@nov2016: "1. Nem vagyok szakértő, fékhez-kormányhoz biztosan nem nyúlnék _HÁZILAG_. Arra van a bejáratott autószerelő."

Ilyenről volt szó a vonatkozó blogposztban és ilyet minősítenek a kommentelők az irodából...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.01.04. 11:14:43

Zseniális cikk!! Telitalálat! Jókat röhögtem!

Ami biztos:
-ebben az országban lakik tízmillió szövetségi kapitány

-mindenki kurvára ért a politikához, és tudja a válságból kivezető utat, mé' nem kérdezik meg őket, ők megmondanák a tutit.

-otthon mindenki egy playmate-t dug, ha előkerül egy jó csaj fényképe, azonnal vannak emberek, hagggyá má, otthon nekem jobb van, ez tiszta szilikon, stb. Mindezt persze már a recska után.

NEXUS6 2012.01.04. 11:16:10

Igazából ez a cikk nem egy műszaki problémát, nem a fékszerelés rejtett misztikumát, hanem egy netújságírói kérdéskört boncolgat!
Nevezeten, hogy ha már lehetővé tettük a fórumozást a cikkeinkhez, akkor most mi a faxt kezdjünk az idegesítő trollokkal?

Nemtom, talán általánosban láttam olyat, amikor mindenféle közmondásokat, meg szólásokat kellett összeírni, hogy akinek neminge, ne vegye magára, vagy hasonló. És ahogy látom ezt a netes írók többsége szintén ismeri, és ez tök jó!
Szerintem a fórumozgatás arra van kitalálva, hogy az olvasók egymást szórakoztassák (gyak hülyítsék, ami igényes olvasótábor esetén automatikusan kiszűri a gyökereket), és nem pedig, hogy hsz-eikben olyan okosságokat mondjanak, ami a tisztelt nagyonközíró-űberszaktudós-celebnek is megfelel.
Fel lehet venni a kesztyűt, de ez kb annyira felemelő, mint amikor az óvónéni nem egy figyelmeztető mutatóujjal intézi el, amikor Áronka fejbekúrja a homokozólapátjával, hanem 8 napon túl gyógyuló sérüléssel teszi végre helyre a kis mihaszna lurkó értékrendjét.
Szélsőségesen az ilyenek vége az szokott lenni, hogy a nap 24-órájából 72-ben éberen őrködő moderátor sereg őrizi a rendet, aminek eredménye az olyan épkézláb, és végre igazán pozitív hozzászólások garmadája, az adott cikk szakmai tartalmától függetlenül, mint pl: Iszonyatos jól sikerült cikk volt ez megint, és mint tudja, határtalan hódolója vagyok a Tisztelt Szakfőújságiró Úrnak. Ezért ezúton kérem, hogy tisztelettel engettessék meg, hogy szerény személyem által jómagam indítványozzam, hogy önkormányzatunk teret nevezzen el nem kevésbé szerény településünkön. Ez úton tudatom, hogy Böbe az ön 3. keresztlánya pedig már túllépte a 4,5 Kg súlyt!
Érdekes módon aztán ezek a kommentek olyanokká válnak, mintha a cikk/blogíró magának irkálná unalmában, minthogy nagyrészük sajna egy idő után nem csak olyan, hanem...

Igazából az a kérdés, hogy miért is kellet most a tiztelt cikkírónak célpontot keresnie és találnia az egyszeri együgyű trollokban? Akiknek ugye megvan az a szemét tulajdonsága, hogy sötétben, arctalanul, személytelenül, az internet biztosította anonimitás mögött gyáván megbújva, lopakodva végzik pusztító ármánykodásukat. De ugye akikbe pont ezért az arctalanság miatt olyan szép ívűt lehet rúgni számolatlanul, mintha csak homokzsákok és nem az internetes avatár mögött megbúvó érző emberek lennének, hogy arra Csák Nórisz is csak elismerően megpödörintené bajuszát.

Szal mi lehet az apropója ennek a hiperézékenység indukálta frusztrációkompenzációs akciónak? A bank kiküldte a frankárfolyam különbözetének kiegyenlítésére vonatkozó felszólítást, a postás 2X csengetett az asszonynak...?
Igazából nem is vagyok rá kíváncsi, mert ez már a személyeskedés területe, ahonnan a fórumok bizony nagyon dúrva irányt vesznek.

Én csak tisztelettel javasolni tudom, jobb híján, mind a frankárfolyam különbözetes felszólításra, mind a trollok hadának elviselhetetlen rajzására a következő jógagyakorlatot:
Jobb váll emelése (balkezeseknél bal), majd hangosan a levegőbe kiáltani, a kitárulkozó biztos és pozitív jövő tudatában, akár kis, gurgulázó nevetéssel kísérve:
Öcsém vazze! Hát ki a kisfaxom nem xarja le!

Mérges 1234 2012.01.04. 11:16:20

" A kétkörös fékrendszer már nem divat? A hülyéket hagyjuk ki, akik tojnak arra, hogy hirtelen gyengébb lett a fék, és tovább közlekednek fél körrel, aminél valóban előállhat a fent említett szitu."

A kétkörös fékrendszer a divatnál kicsit több, sőt kötelező.

Fiat Tipomon egyszer kiesett az egyik első fékbetét (ja kicsit el volt már vékonyodva.... :D), hát bassza meg, nagyon nem tudtam megállni a lámpánál, fel kellett mennem a járdásra, hogy elkerüljem az ütközést.....

Csak a hátsó fékkel megállni, egy hirtelen szitációban nem sok esély van, és mikor fog eldurani a fék egy hirtelem szitúban, amikor szétaposod.

Amúgy nekem nincs bajom az ilyesfajta gányolással, mármint biztoinsági szempontból nincs, különben csak értelmetlennek tartom, mert sok szívást vesz a nyakába ezzel az ember.....

autoitalia 2012.01.04. 11:17:12

Jó ilyeneket olvasni, én is sokat nevetek a "fotelfizikus"okon. Azért arra kiváncsi lennék, hogy mitől lesz nagyobb a nyomás vészfékezéskor? Szerintem nem tudsz nagyobb nyomást sehogy sem előállítani, mert az a főfékhenger keresztmetszetéből és a pedálerőből adódik (F*A, N/mm^2, ami ugye MPa), tehát ha az álló autónál tisztességgel betaposod, akkor is ugyanakkora nyomást ad.
Egy kis adalék egy kúpos tömítéshez. Egyszer szembekerültünk kollégákkal egy olyan hibával, hogy a John Deere kombájn common rail motorjánál, a főnyomó cső (ami akár 1200-2000 bar körül is tölthet) ereszt az egyik hollandernél. Az alkatrész csak több nap alatt volt beszerezhető, de az aratás nem állhat, így a megrendelés után, a sérült kúpot (hajszálrepedt volt, valószínű anyaghiba) keményforrasztással (igen sárgaréz) javítottuk, nagyjából visszareszeltük a kúpszöget, majd ráhúztuk a hollandert. A sárgaréz szépen felvette a kúp alakját az erő hatására, és láss csodát, amíg a gyári alkatrész megérkezett, csodásan működött a gép.
Jó, hogy mindig azok osztják az észt, akik még sosem láttak élőben ilyesmit urambocsá' csináltak volna...

Amanitin3 2012.01.04. 11:18:42

Az mind súlyos, perdöntő erejű tényező, amiket Göbölyös mérnök-professzor felsorol, gondolok nem utolsósorban a bús szerelőbácsi történetére.

De azért én a saját autómon a továbbiakban sem fogom összekendácsolni a collos meg a metrikus alkatrészeket, ugye nincs harag.

tomnemtom 2012.01.04. 11:22:06

baszki, rájöttem.
azért robbant fel a kinoin '91-ben, mert rosszul peremeztem fel azt a qrva csövet a HPLC-re.
mindenvilágos.

dirmix 2012.01.04. 11:22:17

Nos én is hozzátenném saját véleményemet, egy sztori kiséretében. Az öreg villanyszerelő Bandi bácsi, aki úgy véste kilós kalapácsával meg egy ócska vésővel a 60-as évek szocialista tömör tégláját, hogy a látványától tönkre, ment volna a tuskós kínnyai vésőgép, no ő mesélte a ház sokadik alakítgatásakor nevetgélve, hogy van ám őneki egy OKLEVELES VILLAMOSMÉRNÖK ügyfele, aki egyszer elhívta őt, mert valami baj volt a saját kezével nagyon precízen kivitelezett csövezéssel a házában. Sehogy nem akart a csőbe belekúszni a villanyvezeték. No az öreg elment és majd seggre ült a röhögéstől, miután is kb. fél nap alatt az összes GÉRBE VÁGOTT csőillesztést kicserélte ívekre. Ennyit a PSZEUDOTUDÁSRÓL. A fék szerelés tényleg kényes téma, de ha annyira megoldhatatlan lenne, akkor miért tudják mégis megszerelni. Ha megy a "szakműhelyben" akkor miért ne lehetne megcsinálni akár házilag is. Nem jellemző, hogy űrtechnológiához való készülékekkel kellene rendelkezni hozzá, inkább és főleg megfelelő ésszel.

Mérges 1234 2012.01.04. 11:23:37

@autoitalia:

"n. Azért arra kiváncsi lennék, hogy mitől lesz nagyobb a nyomás vészfékezéskor? "

Hát normál esetben alig tapossa az ember, ha meg megilyed kitolja a szemit a kurva pedálnak.

Ettől lesz nagyobb. Nyilván az elméleti elérhető határ így is úgyis úgyanannyi.....

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.04. 11:26:55

skandallum.
féket kendácsolni. Falhozállítani, főbelőni, beszántani, sóval behinteni!
:D
Ennyi "hozzáértő" kommentelőt ... eszemfaszommegáll :D

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 11:27:24

@mutyilufi: megkérdezném, h szted a te autószerelőd mit művel, amikor otthagyod neki a kocsidat, h csinálja meg, de ne legyen túl drága?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.01.04. 11:33:26

@Kifordított kacagány:

Hát úgy, hogy a Szeged-Algyői ártérben durrant el, és a derékig érő sárban viszonylag ritka az óvodáscsoport. :-D

bobeszedulacika 2012.01.04. 11:34:20

...mert ugye nem mindegy ,hogy a hülye okoskodik, agy az okos hülyéskedik!...

autoitalia 2012.01.04. 11:38:13

@Doubledecker:
én is erről beszéltem, ha tisztességesen lepróbálod a műhelyben, nem lehet gond az utcán sem. :)

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.01.04. 11:41:11

@Tie: Előfordulsz itt, a kubikgödrökben? :)

geza v6 2012.01.04. 11:43:08

Col-metrikus téren akadt problémám egy 76/85 range rover fékrendszerén. Egy dunakeszi cégnél csináltak fém és gumifékcsövet méretre colos és metrikus véggel is , ahogy akartam.( www.hefal.hu )

tomnemtom 2012.01.04. 11:44:32

@Doubledecker: dehogy tolja ki.
baleseteket vizsgálva jutottak arra a következtetésre az autógyártók, hogy bizony vészfékasszisztenst kell fejleszteni, mert a répa júzer akkor sem tolja ki a szemit a kurva pedálnak, ha a saját, vagy a Tie által el nem gázolt óvodáscsoport élete múlik rajta.
vagy kiszopták az ujjukból.
ellenben fékpadon kitapossák még a lemezt is a pedál alatt. alig bírtuk dáktéppel visszakendácsolni.

Mérges 1234 2012.01.04. 11:46:07

@tomnemtom:

Hát biza én már nyomtam olyan vészféket, hogy elgörbült a pedál...... :D

Na de én egy állat vagyok, én kitaposom a szemit ha kell.....

Kifordított kacagány 2012.01.04. 11:46:31

@Tie: baszki, ez így akkor is felelőtlenség, vinned kellett volna magaddal pár csoportot, hogy ott legyenek amikor kell. most ezután mi lesz, hogy még egyet sem gázoltál halálra? a biztonság hamis illúziójában fogod ringatni magad az elkövetkezendő 17 évben.

tomnemtom 2012.01.04. 11:49:51

@Doubledecker: vagyunk így páran, de úgy látszik, a statisztika szerint elenyésző számban.
minden nap többször vészfékezem direkt, tesztelve, hogy most akkor van-e jég vagy sem. aztán ha nincs, rakom a csíkot az aszfaltra.
nem úgy, mint a többiek, akik láthatóan nem nézték meg a jeget, oszt nem sikerült bekanyarodniuk.
nagy gond nincs velük többé, árok kitöri a futóművüket.
legutóbbi a kanyar előtt előzött meg, mer szerinte lassan mentem :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 11:58:12

@tomnemtom: én is ezt csinálom, sztem sokan bíznak a 3 betűs stabilizátorokban. a másik, amikor tudom, h nem csúszik, és mégis 50-60-nal közelkedik, mert látja a kijelzőn a hópihét.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.01.04. 12:02:12

@Kifordított kacagány: Azért volt fosás, meg veszély akkor is, nyugi.
Mivel épp terepváltó-csere után voltunk, és még nem volt megcsinálva az új kézzel zárható közepű osztómű váltókarja, csak felet tudtam kapcsolni, difizárat nem. Ráadásul épp hátul is csak egy nyitott difi volt az autóban, nem az automata difizár, így csak elöl kapirgált valamennyire a torsen, de középső zár nélkül az sem ér túl sokat, úgyhogy volt, hogy kötélen kellett áthúzni egy-egy nagyobb fellépőn a Ződet. Mindehhez egy három méteres drótkötél volt épp akkor nálunk, mivel az én 10 méteres brágámmal akkor épp valami fához csörlőztek 5km-rel odébb, így a dágványban ezzel a rövid kötéllel húzkodtuk az autót. A haverom, a 90-es Defivel, nos neki nem volt őszinte a mosolya, amikor a szinte féknélküli autó (automataváltó ugye ráadásul) a monstre dögráccsal követte 3 méterről. :-D

(amúgy maradt egy kevés fék, az első féken két-két dugattyú a négyből, ami rásegítés-nélküli, ez annyit jelent, hogy 35-ről kb 150 méteren bírt megállni az autó... érdekes volt vele szegedre visszaóvatoskodni, úgyhogy inkább közre is fogtuk két másik landival elöl-hátul, akik vészvillogva vigyázták a nagy dögtől a forgalmat, hogy ha nem tudok megállni, inkább haverba guruljak bele, mert két Landy találkozásánál különösebben nagy kár úgyse tud történni)

Kifordított kacagány 2012.01.04. 12:10:14

@Tie: :D ehhez nincs mit hozzáfűzni

éppcsakkérdem 2012.01.04. 12:17:47

Hahhahhahahha!

Oltári volt a sok okostojást visszaolvasni, ahogy osztották az észt! Sírva röhögtem a "fotelfizikusokon"!

Nagyon eltalált, nagyon jól megírt cikk, ugye lesz még ilyen?

Épp csak kérdem

duplakuplung 2012.01.04. 12:38:45

Suzuki S W I F T '93

A fenti típusú autón cseréltem nemrég első fékdugattyúkat. Bontottak(!) voltak a dugattyúk. A régi karmantyúkat tettem vissza. Nem vagyok szerelő.
Műszaki vizsgát simán vette, azóta is nagyszerű a fék. Tessék.

:)

Alfonz83 2012.01.04. 12:44:26

Üdv Mindenkinek!
Bocs',hogy nem olvastam végig a kommenteket, de gondolom a szokásos egyveleg. Nem értem miért csodálkoztok a sok supermanus nagyon szakember hozzászólásán, amikor az országot is vezethetik ilyen kaliberű lángeszek. Az meg sem fordul a fejükben ( mert magukból indulnak ki ),hogy aki hozzáfog ilyen munkához, az esetleg ért is hozzá, talán még dolgozott is valaha az életben a papírgyártáson kívül mást is. Amúgy meg BUÉK!

Alfonz83 2012.01.04. 13:01:24

Még valamit kifelejtettem. Igenis egyet értek a réz fékcsövet tiltó kollégával. Ha az első féknyereg és a kasztni közé akarta szerelni, oda én sem ajánlom!

dr. Mutyilufi Dr. 2012.01.04. 13:03:20

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Én úgy hagyom ott hogy csinálja meg rendesen inkább fizetek többet. De amúgy nem is ez a fékreszelgetés verte le nálam az ékszíjat hogy autós szófordulattal éljek. Hanem hogy ez már a sokadik TC cikk/post ahol a kommentelőket és/vagy az átlagembereket szidják.
totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/30/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye_2._resz/
totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/12/24/a_trollnak_nem_kicsi_a_farka/
totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/14/az_emberek_kretenek/

Uncsi már hogy mindenki egy hülye. Ők is azok, legfeljebb másban.

dr.oid 2012.01.04. 13:04:56

TECCIK:)) JÓ bazzz...Tisztelt Göbi Úr! Főleg a szépítés a cikk végén.

Nagybátyám Műegyetemet végzett aranykezű mérnök és ezermester. Nem mondom, hogy nincs benne egy csekély szakmai gőg és egy kicsi mindenki dilettáns aki nem mérnök és különben is egy mérnök mindenhez ért hozzállás.

A háztáji Porsche kreálás-tákolás lenyűgöz. Egy jó szerelős poszt is mert szeretek szerelni, tákolni, molyolni, működésképtelen cuccot működővé tenni, megoldandó problémákon agyalni. Jó dolog tanulni, empirikus úton tudást szerezni. Az öreg vagy kevésbé öreg szakik tudása és tapasztalata a nagyszentmiklósi aranykincsnél is értékesebb.

Ezért azt mondom, hogy Rambóként, féloldalas grimasszal óbégatva, a géppuska torkolattüzétől csillogó arccal kell küzdeni a rohadék fotelfizikusok ellen és folytatni a harcot az utolsó emberig. Nincs más út. Nincs más megoldás:D

whale 2012.01.04. 13:06:23

Nemár Doki! Pont Te, aki mikrométerrel méricskél MINDENT 200X, mielőtt összerakná?!?!? Majd utána szétszedi még egyszer, leméri és újra összerakja?!?!?:)
Pont neked kell magyarázni ezt a bizonyítványt!?!? Ne már...
Nyilván senkinek sem a fékszereléssel magával van baja, hanem a "nem baj, hogy csak metrikus cuccaink vannak, maj' hagyunk több husit a csövön és a meghúzásnál majcsak összepréselődik. A zudvaron maj' jól kipróbáljuk, 'oszt jó lesz az..."
Ezen szaladt fel többünknek a szemöldöke, főleg úgy, hogy egyébként a cikk és az illusztrációk is fényévekre voltak ettől a buhera mátrixtól.
Komolyan nem hiszem el, hogy szerinted ez így rendben van...
Értem én, hogy Winkler kezd frusztrált lenni a Cougartól, valszeg én is az lennék, ha egy valag pénzért rám melegítenének egy OT minősített autót, amit már a harmadik helyen próbálnak újjáépíteni gyakorlatilag, de az akkor sem megoldás, hogy az egyik dolgozómmal-aki nyilvánvalóan kompetensebb, mint én-íratok egy lebaszós cikket...:)))

tso 2012.01.04. 13:46:01

Csendben kérdem, hogy aki (féket) szerel munkaidôben, az hogy ér rá kommentelni itt de. 8 és du. 4 között?

ommm 2012.01.04. 14:03:46

@whale: Miért ne lenne rendben?

2012.01.04. 14:08:57

hogy magyarázza már a bizonyítványát, hogy a kendács márpedig fudejó!!!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.01.04. 14:26:06

@korzo:

Nekem durrant már el fékem.
Előtte lengéscsillapítót cseréltem hátul és úgy tűnik, megbolybattam a fékcsöveket is, ami ezen a típuson acélból készül. Ennek megfelelően korrodálódik is rendesen. Elég volt csak hozzáérnem, hogy megnyíljon a cső.

(megjegyzem, hogy elméletileg ugye maradt még egy fékkör, de teljesen hatástalannak bizonyult)

Másnap a helyi autósboltban méretre vágattam egy réz csövet, megperemezték, beraktam és ezer évig jó lesz (nem úgy, mint az acél)

Egyébként miért van az a szóbeszéd, hogy a kétkörös fékrendszer csak a wartburgon és a moszkvicson működik megfelelően (már ha egy kör kiesik)?

Mészáros Laci 2012.01.04. 14:26:57

"az elmélet lusta gebéje a gyakorlat táltosát..."

stb stb. amit az a szaki az elmúlt negyven évben megcsinált, az úgy volt jó, ahogy az elmélet alapján neki megtanították. nem tudja, hogy miért jó úgy, de van hozzá keze és érzéke.

a gyakorlat és az elmélet lova együtt húzzák a kocsit.

hallari 2012.01.04. 14:28:29

Kellett már ez a cikk, bár valószínűleg pont azok nem fogják majd a lényeget, akiknek szól.
Én 17 éve hordom a kocsijaimat egy hozzáértő szerelőhöz, aki gyakran szerelte a fékrendszert, és soha nem volt problémám vele, pedig lehetőleg olcsó megoldásokat kerestem, mégis mindig tudta, mi a balansz az olcsó és a biztonságos között.

Láncfűrészes Szépségszobrász 2012.01.04. 14:42:52

Ez az, Göbölyös, csak add a házi sufnimesterek alá a lovat! Ezek szerint nem láttál még igazi, magyaros, mindenmérnökhülyeezérténjobbvagyoknáluk-féle tákolmányokat?! Isten óvjon tőlük! A kommentelők pocskondiázása helyett inkább saját házatok táján néznétek szét! A Cougar fostalicskánál maradva: állítólag több gépész, autógépész mérnök is van a TC szerkesztőségben (igazából csak akkor hiszem el, ha bescannelitek a diplomáitokat, mert akkora faszságokat szoktatok írni, mint ide Jeruzsálem). Senkinek sem tűnt fel közületek, hogy Winkler péniszhosszabbítójában laprugó mellé Panhard rúd van bekendácsolva? Hagy ne kelljen magyaráznom, mi ezzel a gond! Úgyhogy csak óvatosan a másik fél leszólásával, hülyének nézésével (mellesleg belőlük éltek)!

MaCS_70 2012.01.04. 14:45:02

@GARFIELD13:

Halihó!

Arról a balesetről történetesen apán csinált filmet Időzített bombáink címen.
Mindenkinek melegen ajánlom -- ha meg tudjátok szerezni.

Üdv: MaCS

Sayniqua (törölt) 2012.01.04. 14:53:23

aA "fotelfizikusoknak" üzenem:

A mai nap mottója :

"Az élet olyan, mint az ásás. Néha hátráltat egy két gyökér, de annak jól odabaszol ásóval, azt haladsz tovább!"

:)

hallari 2012.01.04. 14:55:27

Ja és még csak annyit, hogy nekem kőműves vonalon nagyobb a tapasztalatom, de a kész munka minősége ~80-90%-ban ott is a készítőn múlik...

Motordoktor 2012.01.04. 14:59:09

@Láncfűrészes Szépségszobrász: Senkit nem biztatok szakszerűtlen megoldásokra, azonban a megoldás minőségéről ne 5 mondat és egy móricka rajz alapján mondjunk véleményt.
Egyébként az olvasókból élünk, nem az okostojásokból, a kettő részhalmaza igen kicsi.

Ami pedig a Panhard rudat illeti a laprugókkal párosítva, ez egy gyári megoldás volt sok, relatíve rövid rugóutas amerikai autón és pickup-on a 60-70-es években. Rövid rugóútnál alkalmazható, mert nem feszül be és stabilizálja a nem kívánt elmozdulásokat. Nem tökéletes, ezt tudjuk, még akkor sem ha speciális és aszimmetrikus felfogatással csinálják, nem sima GL szemmel, azonban mégis alkalmazták gyárilag. Ennél eggyel jobb megoldás a Watts rudas, de ezen az autón ez volt.
Nem tudom mire gondolsz, mi a baj vele?

hallari 2012.01.04. 14:59:56

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "Viszont egesz jol tudom vezetni, es venni is tudok. Most ez gaz? "
Ha mellé nem vagy legalább PhD. Prof. Dr. PhotelPhisicus, akkor igen. :DDD

Hurri Kán 2012.01.04. 15:00:49

@Motordoktor:
A Panhard-rúd és a Watt-rúd között pontosan mi a különbség?

hallari 2012.01.04. 15:04:13

@GARFIELD13: "Mint utólag kiderült az előző tulaj "szerelője" alternatív módon vitte a kerékhez a kicserélt fékcsövet és az kidörzsölődve éppen akkor durrant el."

Meg is adtad a választ. A gond a felelőtlen "szerelő"-vel volt.

Motordoktor 2012.01.04. 15:05:24

@gyvy: A panhard egy kitámasztó rúd, a watt pedig egy (általában középen) fordítós kitámasztó.
Véleményem szerint mindkettőnél jobb egy jól méretezett kanyarstabilizátor, noha funkciójukban nem teljesen azonosak.

whale 2012.01.04. 15:10:47

@ommm: Azért, amiért a Karotta nem a driftgarázsban hegeszteti a futóművét, habár saját bevallása szerint biztos rendben lett volna. De mégsem. Nem hiszem, hogy nem érthető, mire gondolok...
Valószínűleg rendben lesz az a fék, nyilván. Csak fura volt ABBAN a cikkben olvasni. Kilógott belőle, mint lóláb. Fura volt. Ennyi. Ennél már csal az furább, ahogy reagáltok rá.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 15:14:15

@gyvy: olvasd el @Csumpi Hálidéj hsz-ét. neki acélból volt. ba dum tsss

biohazard 2012.01.04. 15:20:13

Nekem hiányzik CubE...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 16:15:40

miért lett kimoderálva a legutóbbi hsz? az ő véleménye volt, már megint nem értem :\ semmi szitkozódás nem volt benne. ennyi erővel kitörölhetnétek minden trollt, és nem kéne cikkezni a fotelfizikusokról.

whale 2012.01.04. 16:33:39

@donfuligjimmy: Te elolvastad az eredeti cikket is?:))

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 16:35:06

most csak a net szórakozik, vagy megint eltűnt 1-2 hsz a végéről? oké, nem TC seggnyalós hsz-ek voltak, de mi a baj velük? ez jut róla eszembe: 9gag.com/gag/1446084

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2012.01.04. 16:38:36

@énjobbantudom:): Minden papírnak akkora az értéke, mint az embernek, aki mögötte van. Buta általánosítás, amit írtál.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2012.01.04. 16:43:39

@ommm: Nem mindenki "az irodából" írta azért a véleményét. Ők úgy gondolták, és kész.
Én amikor kezdtem a szakmát, a fékcsőperemezés, fékpofaragasztás, szegecselés teljesen elfogadott dolog volt, mondhatni napi rutin. A gépészet előbb-utóbb eltűnik a szakmából, marad az alkatrészcsere...
Nem vittük "hengerfejeshez" a szelepcserét, megcsináltuk kéziszerszámmal.

yeti 2012.01.04. 18:15:08

"Hát igen, az elmélet lusta gebéje a gyakorlat táltosát nem éri utol"

Ez tetszik,megjegyzem.

hallari 2012.01.04. 18:24:14

@biohazard: bezzeg a BMW! Annak a múltkor szétment a fékcsöve CuBe alatt, erre kivágott egy darabot az ablakmosó műanyag csőből, beragasztotta pillanatragasztóval és simán hazament vele! Pedig 200-ról is kellett fékeznie! És mire hazaért, a műanyag acéllá diffundált, úgyhogy nem is kellett cserélni se!
:D

papa33 2012.01.04. 19:42:10

A fék nem barkács!

A Mercedesnek volt szuper féke, mindent tudott: külön fékerő kerekenként, ABS, ASR, ESP, meg minden természetesen, a fékerőt szivattyú állította elő, pedálszimulátor, stb, hirtelen gázelvételre fékfelfektetés, vizes időben fékszárítás időnkénti gyenge fékezéssel.
Egy valami volt prückös: a rendszer hibája esetén a vészfék: rásegítés nélkül első kör. És volt meghibásodás, és volt kocsitörés is, mert azért a szuper fék erőt igényelt volna hirtelen...
Meg bizonyos számú fékezés után Game Over. Vége is lett azt hiszem.

Persze ennyi barkács kartárs bizton kitalált volna valamit...

dani1 2012.01.04. 19:47:40

Igen, neha kisse erthetetlen, miert kell hozzaszolni olyan dolgokhoz, amihez nem ertenek emberek. A kommentet viszont nem olvassak olyan sokat mint a cikkeket, amiket ti, szakertok publikaltok es megis azokban is rengeteg suletlenseg van leirva.

TroppauerHümér 2012.01.04. 19:58:33

Ez az értelmiségi és a melós örök ellentéte. Az "integráljuk ki filozófiai alapon" és az "olajozzuk meg és akkor frankó lesz" ellentéte. Eldönthetetlen, mert mindkettőre szükség van. De pont olyan jól lehet róla vitatkozni, mint hogy a pasik vagy a csajok kefélnek-e többet.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.01.04. 20:04:33

Nem igazán értem a poszt lényegét. Hülye kommentelők mindig is voltak és lesznek.

Róbert, ha zavarnak a kommentek, nem kell engedni őket!

Keserű szájízzel vágok neki egy-egy cikkednek (aztán általában a végig sem olvasom inkább), mert vagy azzal az expozícióval kezdődik, hogy a kommentelő hülye, de azért leírod mi van, vagy ezek szerint újabban arra kell készülni, hogy szemét recirkuláció címén revans-szégyentabló poszt születik az előző nyomdokán.

Nekem is b***ná a csőrömet ha a helyedben lennék, de ez azért túlzás.

Régebben a "T. Olvasó" volt a megszólítás, újabban a "Mindenki bekaphassa"?

spud74 2012.01.04. 20:13:12

Ne legyetek már úgy oda! Most szombaton írta a Winkler, hogy szerdánként kattintékony poszt kell! Szerda van.

svájci néger 2012.01.04. 20:14:44

talán igaza van a cikk irónak és nem érdemes túlbuzizni az ilyen dolgokat.
Mindenesetre amikor én jártam egyetemre és tanultam gépészmérnöknek, nekünk elrettentô példaként mutatták a NOHAB mozdonyok karbantartási naplóját és a bejegyzésekhez tartozó archivált fotókat. Pontosan ugyanez a szemlélet; 87 fokos derékszögek, kicsit lötyögô, de soha nem cserélt, mindig csak túlhúzott hidraulika csatlakozások, hosszábban hegesztve javitott flexibilis csövek. És igazolva is voltak; mentek a mozdonyok. Csak aztán már nem. És akkor már javíthatatlanok voltak. Mentek a lángvágó alá. Míg párszáz kilométerrel nyugatabbra még ma is pöfögnek. Szóval nem és újra csak; nem! Ilyen cikket írni, ezzel a szemlélettel egyetérteni egy félig-meddig mûszaki beállítottságú olvasótábor elött szégyen! Szégyelld magad és ezt a géptan tanárod nevében is mondom.

Winkler Róbert 2012.01.04. 20:50:11

@Gee Halen: A poszt lényege, hogy ha valaki nem ért valamihez, ne bégesse tele a komment mezőt hálásan demagóg, biztonsági marhaságokkal. Az ilyenek egyébként meg is érdemlik a szégyentablót.
Nincs baj a kommentelőkkel: a hülyékkel van a baj, de őket ki is moderáljuk. A cél az, hogy a komment posztot is érdemes legyen elolvasni, mert az érdekes és releváns információhoz nem kell átrágni magad 246 fröcsögő marhaságon. Ha valakinek közléskényszere van, fárassza a facebook-ismerőseit, vagy indítson blogot, semmi gond. Semmi sem indokolja, hogy hozzászóljon olyasmihez, amihez nem ért.

Banonym 2012.01.04. 21:20:17

@Winkler Róbert:

Ez már az új médiatörvénnyel kompatibilis kommentkezelő mechanizmus? :)

(Épp tőkesúlyt cserélek hajón. Érdekes ott senki nem aggasztja magát, hogy letörik majd és mind' meghalunk... :) )

Cymantrene 2012.01.04. 21:31:37

@tomnemtom: Mekkora HPLC volt az, hogy peremezni kelle a csövet? Preparatív HLPC '91-ben? Az analitikai HPLC csöveibe egy szakállszőrőm se tudnám bedugni :-)

Index Elek 2012.01.04. 21:40:54

Belevert a karter a dűznibe, ez legalább egy százas lesz. De oldalanként...

:-)

Én nem értek a szereléshez, de pont féket javítottam egy H Astrán a finn cimborámmal. 3x futottunk neki és végül jó lett. Mondjuk minimális beavatkozás volt, a fékmunkahengert políroztuk fel, mert beragadt a fék. Igazi "csináld magad" szerelőcsarnokban, csápos emelővel. Már-már mekkgájvernek éreztem magamat utána :-)

nov2016 /2 2012.01.04. 22:34:18

@ommm:
"
"Arra van a bejáratott autószerelő."

Ilyenről volt szó a vonatkozó blogposztban és ilyet minősítenek a kommentelők az irodából..."

Igen, én is minősítem. Az ilyen számomra biztos nem lenne bejáratott szerelő.

Csak vegye meg szépen a belevaló fékcsövet, vagy akármit, és építse be szakszerűen.
Amíg gyári leírásokban nem olvasok olyasmit, hogy
"mindegy ha csak más tipusú pucuka van, kicsinyig reszelgessünk rajta, addig hogy éppcsak becsusszanjon...",
nos addig az a kendácsolás kategóriába tartozik, köszönöm nem kérek belőle.

ommm 2012.01.04. 22:50:53

@nov2016 /2: ...mert nem vagy vele tisztában, hogy semmi baja nem lesz ettől semminek...
béke!

Bambano 2012.01.04. 23:17:20

úgy látom, az a hsz-em, ahol ezt a stílt óvodásnak neveztem, kimoderálódott.
nem baj, majd év végén mindenki elolvashatja a trollkomment-gyűjteményben.

Bambano 2012.01.04. 23:20:51

@Winkler Róbert: a poszt lényege, hogy a szerző szerint a posztolóknak nincs igaza, a posztolók szerint meg a szerzőknek, és erről senki nem tud objektív, mindenki számára elfogadható bizonyítékot szolgáltatni. ebben a helyzet teljesen szimmetrikus.

hozzáteszem: az, hogy egy kérdésben nincs egyetértés, még nem vitatja motordoki tudását.

abban nem, hogy a posztolónak van admin jelszava, a kommentelőknek nincs, így a moderálási képesség viszont nem szimmetrikus.

Winkler Róbert 2012.01.04. 23:26:44

@Bambano: Kiválóan fogalmaztad meg a lényeget. Igen, itt ez van. Nem isteni igazságszolgáltatás, csak szerkesztői döntés.

nov2016 /2 2012.01.04. 23:45:29

@ommm:
"...mert nem vagy vele tisztában, hogy semmi baja nem lesz ettől semminek..."
Minden kendácsoló így gondolja. Ez a lényege.

"béke!"
Béke. :)
süti beállítások módosítása