HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A fotelfizikus féket javít és kommentel

2012.01.04. 06:15 Tcomment

Címkék: kommentelő fotelfizikus

A környezetvédő és a túlóvatoskodó támadhatatlan. Abban nem lehet kifogás, ha azt mondjuk, hogy fékkel, kormánnyal nem játszunk, azt bízzuk szakemberre! De ki a szakember? A kommentelő mindig.

Mai cikkünk blogposztja.

193 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr693515907

Dreamer_hu 2012.01.04. 06:50:11

Nem sokat szoktam hozzászólni, de most "egy gondolat bánt engemet...".
A hengerfejes témához csak annyit, hogy saját tapasztalatomban volt olyan Simson blokk felújítás ami adott használat mellett bírt 8 ezer km-t (egy nagyon rég óta az ipart űző szaki csinálta), a másik felújítás után pedig érdekes módon 18 ezer km után is jó a blokk. A használati mód, az alkalmazott alkatrészek pedig minőségben hasonlóak.

A kettő között a különbség annyit volt, hogy az öreg szaki "eddigisjóvótezutánisjóleszígy" a másik pedig a javítási útmutató által betartandó utasításokat ötvözte a tapasztalatokkal.

Ezek után vallom, hogy valamit meg lehet csinálni működőre (ha szerencséje van akkor legalább felét eléri egy gyári összeszereléshez képest), meg meg lehet csinálni közel gyári elvárásúra is.

mmjr 2012.01.04. 06:57:28

Szívemből szóltál Motordoki!
Göbölyös írásait élvezet olvasni, mert amiről ír, ahhoz ért is (azért nem mindenki a TC-ben).
Ez is jó cikk, a hálón mindenki szakértővé válik, és ormótlan baromságokat kezd el írni.
A jelzett eset pont az, amit egy jó szakember érzésből meg tud állapítani, hogy jó avagy sem, mivel VAN tapasztalata.
Akinek meg nincs, az számolja ki (ja ahhoz meg tudás kell nyomásviszonyokról, erőkről, meg rugalmassági modulusokról).
Fékszakértőtől talán csak kanapé olajszakértő van több!!!

SwedishRunner 2012.01.04. 07:25:46

A mai troll-elektromágnes bekapcsolt az internetes relé segítségével. 12 körül, lesz vagy 150 komment már! :D

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.01.04. 07:29:33

Mi az hülye lila csík a posztban (meg a főoldalon is) több helyen? Nem tűnik úgy, mintha ezt így akartátok volna...

nem mondom meg 2012.01.04. 07:39:03

Csak egy apró kérdés:
Miért van az, hogy míg nálunk minden további nélkül lehet réz fékcsövet használni, addig pl. Ausztriában szólnak érte a TÜV-ön?
(Nekem ugyan marha mindegy...)

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 07:40:51

@nem mondom meg:
Van valami statisztika arra, hogy évente hány tízezer autó csattan kis hazánkban, mert eldurrant a fékcsöve?

Gomulka Béla 2012.01.04. 07:41:20

@bonifac: Azt a reklámért fizeto akarta így. A hozzászólások száma pedig kovetkeztetni enged arra, hogy hányan olvassák a lapot. Az meg, ugye, a reklámot lilára festo kuncsaftból kifacsarható osszegre lehet hatással. Nem mulattatnak bennunket csak úgy ingyér. Szólj hozzá, aztán szaladj, és vásárolj búékot! (Lilát, de ha elfogyott, a zold is jó lesz.)

négykarika 2012.01.04. 07:41:28

háát, nemtom... Dokinak a konkrét esetben igaza van, de érzésre minden ilyen mellé 5-10 másikat lehetne tenni, ahol az alkotó művésznek nem sikerül reálisan felmérni tettei következményeit, és ilyenek születnek például:

belsoseg.blog.hu/2008/07/18/gany_made_in_germany

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 07:41:42

Egy apróság.

Kétkörös fékrendszer csak kamu?

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 07:52:12

@PiggyBlanka:

Igen. Egyesek nehezen fogadják el, hogy a kommentelő is önálló gondolkodással bír, és esetleg nem veszi készpénznek azt, amit a fotelújságíró leír.

Kifordított kacagány 2012.01.04. 07:54:55

a minap a szerelőm nekem is mondta, hogy a fékcsöveket ki kell cserélni mert elöregedett a gumi, de én megmondtam neki, hogy a fékhez nem nyúlhat, azt nem kókányoljuk. tizenéve a gyár rendesen megcsinálta, azóta jól működik én meg csak a gyári megoldásokban bízom. utána még valami fékpofákról is dünnyögött, de azon már csak fensőbbségesen mosolyogtam. nem fogom kockáztatni az életem ilyen utólagos megoldásokkal.

Kifordított kacagány 2012.01.04. 08:01:51

@luciferko: szerencsére itt a tc-n találunk ebből is abból is, így mindenki örülhet.

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 08:05:15

@Kifordított kacagány:
Így van. A besorolás személyfüggő, saját magát mindenki a jó oldalra teszi.
De akkor mi van az "igazság odaát van" szlogennel?

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 08:07:33

Oppá, elmúlt 8 óra, lassan beér a munkahelyére a kemény mag, mindjárt felpörögnek a beszólások.

Gomulka Béla 2012.01.04. 08:09:50

@luciferko: Mondva legyen, azért általában megfelel a TC az olvasmányos/hiteles/érdekes hármas kovetelménynek, másképp miért enne itt a fene reggel hétkor. (Na jó, pont úgy alakult, hogy ráérek, de akkor is.)

Ami így a Mercury fékjeinek kapcsán eszembe jutott, az a Bazsó Datsunja. Ott még azon tanakodnak, hogy hol is legyen a kerék. Akkor mi lesz, ha a fékre kerul a sor? Ujjé!

phaidros 2012.01.04. 08:10:34

Szerintem slaug is jó fékcsőnek. Hollender, mijafaszom? Gardena slaug csatlakozó odabasz. Na cső.

mercurius 2012.01.04. 08:13:06

@rognork: szerintem meg totál felesleges volt ez a poszt. Akik tényleg értenek hozzá, azok tudják miről szólt az eredeti cikk, a többiek pedig a hozzászólás-listájukat gyarapítják csupán, és rendkívüli módon örültek, hogy ilyen szép kis vita kerekedett.
Javaslom továbbra is nagy ívben leszarni a kommentelők 'szakmai' tanácsait addig, amíg bizonyság nem esik a szakértelemről, vagy a megvalósíthatóság értelméről.
A magam részéről pedig továbbra is abban a szerelőmben bízok, aki 31 éve szerel, és 17 éve minden autómat hibátlan állapotban tartja, és a műhelyben a szakmunkásképzőnél senkinek sincsen magasabb végzettsége. A bizalmat kiérdemli valaki a munkájával, és nem megszerzi akármilyen végzettségével.

SwedishRunner 2012.01.04. 08:14:02

Nekem ez, hogy kioktatjuk felsőbbrendűen az olvasót, hogy mit kell gondolni, hogyan kell viselkedni, nem tetszik. Tudom, hogy igazuk van sokszor (meg ugyanannyiszor nem), de ebből nem lenne szabad rendszert csinálniuk. Az internet egy ilyen közeg, hozza azt is aki csak fröcsög, aki csak viccel, aki csak szkeptikus... A trollokat, vagy minősíthetetlenül viselkedőket, ki kell moderálni és kész. Az okoskodó meg had okoskodjon, majd kap hideget meleget a saját oldalán állóktól is (gyengébbek kedvéért másik olvasótol).

phaidros 2012.01.04. 08:15:47

@SwedishRunner: de kell ez is, olvassuk, kommentelünk, röhögünk. Legfeljebb nem ugyanazon. :)

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 08:16:36

@Gomulka Béla:
Stimm.
Azonban egyre inkább elmegy a bulvár és sikerhajhászás irányába.
Néha a kevesebb több lenne.

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 08:17:11

@phaidros:
No igen. Nem egymással, hanem a másikon.
Ez egy ilyen játék.

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 08:18:34

@Büszke_troll:
A probléma a hozzáértő szerelő megtalálásával kezdődik.

phaidros 2012.01.04. 08:18:45

@luciferko: viszonylag kevés ember tud tiszta szívből magán nevetni, máson viszont annál inkább. :)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.04. 08:21:42

Na jó, akkor leírom, hogy anno a Moszkvics, Dacia,Skoda korszakban simán készítettünk rézből fékcsövet. Ugyanis a gyári is az volt. Mi több! Beta,Usag, és hasonló kapitalista gyártmányú fékcsőperemező célszerszámunk is volt hozzá. Helyes, kis krómacél szerszám volt. Olyan kúpot csináltunk vele, hogy ihaj. Az, hogy a rézcső átszakadjon, meg nem létezett. Még az ezerszer lágyított, hajtogatott cső sem durranhatott el, annyira túlméretezett volt a rendszerben lévő nyomáshoz képest. Az a gond, hogy a kommentelők többsége nem élhetett akkor még ilyen közegben. Ehhez legalább 45 évesnek kell most lenni, hogy tudja mi az a peremező, hermetic, salber, kirner, Arol, fimol.
Sőt, még azt is elmondom, hogy a szelepfészket is simán kúpba köszörültük tetszőleges szögbe a szeleptányérral együtt. Az se engedett utána.

Mayday 2012.01.04. 08:23:31

Olyan jo, hogy mindenki ilyen okos. A fek termeszetesen nem a muhelyben fog eldurranni, hanem amikor mondjuk vegig fekezgetve lejossz a Fogarasi-hagorol ugy hogy 2-3-szor TENYLEG bele kell satuzni mert szembol eloz a puttonyos Dacia.
Vagy akkor mikor a Bucin-teto korul meg rossz volt az ut es 4 ora alatt sikerult 30 km-t megtenni, a fek mar majdnem fustolt.
Van am a nyomason kivul hotagulas is es mas is, az nem fekproba, ha pumpalod a pedalt.
Biztos jo a szereles, de erre nem az a bizonyitek, hogy "ha azt mondom hogy ez igy jo, akkor jo", hanem az hogy felmegy kekesre meg vissza mondjuk, rendesen tolva neki.

SwedishRunner 2012.01.04. 08:23:31

@phaidros: hékás, ha magadon kacagsz tisztaszívből a magyar hajlamos összetéveszteni avval, hogy még önmagadban sincs bizodalmad és ha nincs sziklaszilárd "ÉN" elméleted eltapos....ez maradhat otthoni tükör elötti elfoglaltság...

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 08:23:58

@phaidros:
Ez jogos. Utoljára a nyáron röhögtem ki magam, amikor kiakadt a derekam, és negyed órát álltam egy asztal mellett, mire sikerült a két méterre lévő székhez evickélni. A folytatás sem volt kevésbé vicces, egy szaporával kevert felkelni nem tudás.

Mayday 2012.01.04. 08:25:01

A masik fekkoros megjegyzest meg nem is ertem, fele annyi fekkorrel kozel sem fog ugy lassulni az auto.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.04. 08:25:15

@Megszívtuk-Waze: Ja! Még a dobfékek idejében simán ragasztottunk, vagy szegecseltünk fékbetétet a fékpofákra. Az se esett le soha. Azt felejtitek el, hogy régen az emberek készítették az autókat nem automaták. Valahogy meg kellett csinálni nekik is. Nem?

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.04. 08:29:05

@Mayday: Ha te végig fékezve jössz le a fogarasi hágóról, akkor meg is érdemled. Motorfék apukám, motorfék!
buszvezető koromban a hulladék Ikarussal simán lejöttünk 40 emberrel a Grossglocknerről /2700m/ úgy, hogy a fék épp, hogy csak langyos volt! Pedig itt aztán nem volt fék csak a bubu.

Mayday 2012.01.04. 08:32:32

@Megszívtuk-Waze: egy buszmotorban azert lenyegesen nagyobb motorfek van, mint 1500 kobcentiben.
Meg itthon is a Sasto kilato utani lejton lefele jovet 2-esben is felgyorsul 60ra (meg Matrahaza utan is), akkor meg mar szabad fekezni.. vagy nem ?

Infomaker 2012.01.04. 08:35:24

@Dreamer_hu:
Nagyjából szintén a hengerfejfelújítós témához:

Az egyik gyári fűnyírókésem 1 óra után már nem pengeéles, és "keni" a füvet;
A másik kés, amit egy magyar cég gyárt, szintén tompa lesz 1 óra után, de innentől még hónapokig (!) nem keni a füvet tompán sem.
Biztos a penge szöge számít, nemtom.

korzo 2012.01.04. 08:35:40

És a fotelfizikusok otthon háborognak, amikor Teutol-ék vagy Ed China vagy tetszőleges autó/motorépítú kokányol a tévében?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.04. 08:35:51

Nagyon LOL, már az előzőnl is röhögtem, hogy nem szerelünk féket.
Nem, b+, a gyárban hogy rakják össze? :D VAgy egy autószerelő? :)

Az itt fröcsögők autóiban vajon milyen gányolások lehetnek? :D
Mondjuk én is szívesebben látok egy előírásszerűen összerakott gépet, de sajnos nem mindig kivitelezhető.

1kutya 2012.01.04. 08:35:53

ez történik, mikor bezárják az OPNI-t és a kezelteknek internetelérést adnak a kezébe...

phaidros 2012.01.04. 08:36:07

@SwedishRunner: attól tartok a korral is jár. Legalábbis, régebben valahogy tudtam, most már jóval kevésbé. Talán mert a hibáknak, kudarcoknak több tétje van?

Infomaker 2012.01.04. 08:37:03

Ha a fékek ilyen könnyen esnének szét a nem megfelelő hozzáértés miatt, Magyarországon sokkal több fék miatti baleset lenne..hallott már valaki ilyenről mostanában?

Pedig mennyi kókányolt autó van, huh

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.04. 08:37:04

@korzo: Jaj ne, azok viccek...
Beszórják a motort az autóba, összeszórják a futóművet, és se beállítás (a custom) futóművön, se semmi, hanem nyomulnak kint az utcán :D Egyenesfutás, stb., meg valahonnan lesz :D

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.04. 08:43:28

@Mayday: Figyu. A Mercimmel is voltam a Grossglockneren. Ugyanúgy jöttem le mint a busszal. mikor felgyorsult kb 60 ra, akkor intenzív fékezéssel vissza és utána lassan engedve tovább. Miért nem lehet megérteni, hogy lejtőn nem sietünk lefelé? Ha valaki utolér, akkor jön mögöttem, vagy előz. Az ő sara. Innsbrucknál a 17%-os lejtőnél sóderes kifutók vannak azok számára kik ezt nem tudják megérteni

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.04. 08:44:42

@Megszívtuk-Waze:
És a nagyobb erejü motorfékhez , kb 25 tonna is tartozik ám! Az, mondjuk úgy, hogy nem semmi..

rognork 2012.01.04. 08:46:24

@mercurius : szvsz nem árt néha helyretenni a népet, mert ezek aztán tényleg ki fogják oktatni a szerelőt bízva a kolletktív tudat tévedhetetlenségében, a szerelő meg azt csinálja majd, amit a kedves kuncsaft kér. utána meg majd sír. vagy rossz esetben önmaga fog otthon szerelni, fék helyett valami mást, oszt jól beszopja. szóval nem árt egy kis visszacsatolás néha, de nem a kattintások kedvéér kellett a poszt.

phaidros 2012.01.04. 08:46:51

@luciferko: ebből a szempontból én viszonylag jól állok, a feleségemmel annyira hasonló és abszurd a humorunk, hogy az oldalszakasztó nevetés szinte mindennap megvan. Pár hónapja a kislányom is csatlakozott a társulathoz. :o)

Fischer 2012.01.04. 08:47:29

" encore 2011.12.04. 15:57:24

Hát gondolom hogy ügyes szakemberek vagytok, de én úgy tanultam még valaha az autószerelő suliban hogy a kormány (rendszer) és a fék (rendszer) a legfontosabb hogy kiválóan működjön egy autóban különben elindulni sem szabad!!!!
Eredeti méretezésű csöveket, hollandereket bele!!!!
Itt már nagyon veszélyessé válhat még egy jónak mondható átalakítás is!"

csodálkozunk az NKH és társai hozzáállásán, mikor tele van hasonló "tapasztalt és hozzáértő" emberekkel az összes vízfej...
a kit-car építők mesélni tudnának...

szaporító 2012.01.04. 08:49:36

De érdekes, most meg a többség az otthoni fékszerelés mellett áll ki!

Bírom Göbölyös Zsoltit, kurvanagy a lexikális tudása és sok helyen dolgozott már ahhoz, hogy képben legyen. De azért szeret ő is konteókat gyártani és a seggéből kirántás sem múlt el teljesen... :-/

phaidros 2012.01.04. 08:49:52

@Rick Astley: nem az olvasókon gúnyolódik... olyanokok beszólásán gúnyolódik, akik olvasók is. Részhalmaz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 08:50:27

@Megszívtuk-Waze: Arra kivancsi lennek hogy Madridig ha lemesz Irun felol akkor is langyos lenne e a feket 44T osszguruloval ( meg ugye nem csinalva husz kilometeres sort magad mogott a cammogassal mert egy baszk sofor elozes kozben atdob egy literesuveget a bodedba...) Cannes i pup detto, mondjuk az civizaltabb videk.

Persze motorfek, retarder, stb... De van ahol nincs mese, "hataron" lesz a fek.... es akkor meg sorolhatnam hogy itt a tengeren tul milyen szep kis hegyekre mentem fel / jottem le anno...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 08:50:50

jóféle írás, kellett már egy ilyen :) oké, hogy kiakadtok néha, de sztem ahhoz képest, hogy elmondjátok, h hány tízezer olvasótok van, nem számottevő a kommentek száma. 1-1 jobban sikerült cikkhez összejön 5-600 komment 2-300 kommentelővel, annak a fele kb ilyen. vagy rosszul számolok?
amúgy én is dolgoztam már kúpos tömítéssel, peremeztem is csövet (na nem kúpban, hanem síkban), és abszolút megértem ezt a "kendács" munkát, ha nem folyik, akkor nem folyik.
amúgy ki tud alakulni vészfékezésnél egy magasabb nyomás, mint álló helyzetben való taposásnál?

retye 2012.01.04. 08:50:56

jajjajajj tényleg amikor a D kadettemen kasztnit cseréltem géplakatosként 20 évesen és új fékcsöveket kellett csináljak rézből (már megint kimondta) nem gondoltam arr, hogy tömeggyilkos lehetek... Szal a cikk nagyon jó az én agyam is el tud borulni mikor megmagyarázzák nekem, hogy mi miért mikor már szartól a repülőig sokmindent csináltam. egyáltalán nem profi az ember de minden gépalkatrészekből áll, furcsa módon az autó a bicikli (na ez is megérne egy misét, hogy a bicikliről mennyi baromságot tudnak a népek összehordani) stb. Így a 80-as és 90-es évek autóit is kivállóan lehet javítgatni sokat spórolva akinek van hozzá pl. géplakatos ELŐKÉPZETTSÉGE (csináld magad könyv kérdezz a szakitól, használd az eszedet) szerintem ez a komment is sokaknál kiveri a biztosítékot. Csak abba nem gondol bele, hogy ezért az előképzettségért rohadtul meg kellett szenvedni. Napi 6 óra géplakatolás után lett volna más 5letem mint kasztnit cserélni... Aki nem hiszi próbálja ki! El se fogja hinni mennyi problémára rálehet jönni józan paraszti ésszel. A megoldást pedig meg kell vitatni egy jó fórumban HEHEHE....

Autószerető 2012.01.04. 08:51:16

Mekiben szerelem össze a hamburgereket. Tökéletesen értek az autókhoz, a fék a specialitásom. Értek a politikához és természetesen a focihoz is.
Mint Hazánkban mindenki....
:D

Mayday 2012.01.04. 08:51:45

@Megszívtuk-Waze: ez egesz addig igaz, amig Te utol nem ersz valamit es a motorfeked helyett a fekkel kell tartani az o tempojat. Lehet sokat gurigazni, de ez mindegy is. Csak azt mondom, hogy attol hogy egy fek nem folyik az udvaron, nem biztos hogy 1 ora gyotres utan sem fog. Az hogy ehhez a Fogarasi hago vagy a Hungaroring kell, az mar mas kerdes.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 08:55:15

@Mayday: Bucsegi teto, Fogarasi hago... Ej de szep videk:) kedvencem az Olt volgye volt Talmacsiu tol Pitestiig, a legjobb miccset ott arultak az ut szelen!! :)))) nem tegnap volt :)

rexcar 2012.01.04. 08:55:44

Azért egy M8-as kis menetemelkedésű csavar tömítési képességét ne hasonlíts össze egy kúpos illesztés tömítési képességéhez. Illetve de, a meghúzási nyomatékokat nyugodtan vesd össze. És az meg nem lehet vita tárgya, hogy itt amúgy is a kúpos illesztés a leggyengébb láncszem, pláne megbuherálás után. Azért annak a kúpos illesztésnek eredetileg volt egy gyári felületvédelme, amit most haza is vágtak. És szerintem azoknak van továbbra is igazuk akik eredetileg is azt írták hogy féknél nincs sufni tuning.

BK10000 2012.01.04. 08:56:14

jobb lenne autokkal foglalkozni, mint a kommentelokkel.

szaporító 2012.01.04. 08:56:22

Az mondjuk vicces, hogy GZS-nek vannak a legjobb cikkjei itt a TC-n. :-)) Messze neki a legösszeszedettebbek az irományai: logiksuan építi föl a cikkeket amiket érthető mondatok megfogalmazásával tálal. Még a többszörösen összetett mondatok is stabilan értelmezhetők.
Mindig is tudtam, hogy műveltség kell az íráshoz, nem sajtós belépőkártya...
Persze kinek mire van igénye. Nekem jobban bejönnek az objektív tesztek, a több műszakiság, mint a hülye hasonlatok, vulgáris viccelődés.

csakezértregeltem 2012.01.04. 08:58:43

fékhez nem nyúlunk bazzzzzz!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:00:30

Csak hogy ne offoljak.. Volt egy truckom, vettem hozza 2feet es leveling kittet ( magasabb lesz tole, akkor azt hittem meg hogy erosebb is ;) kellett volna hozza hosszabb fekcso de a service ahova vittem azt mondta ne vegyek fekcsovet ok csinalnak, jobb lesz es olcsobb. Ok. A srac mikor csinalta szo szerint egy nagy orsorol letekert amennyi kellet, meretre vagta, kiperemezte es kesz. Californiabsn nincs muszaki de gondoltam ez jo megoldas, meg ugye ha elmegy a fekem akkor a srac megy a dutyiba szoval kesz lett, jo lett, sose volt vele baj.

Ha hozzaerto csinalja ugy OK.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.04. 09:00:30

@Mayday:
visszakettopadlogaz
Én nem kamionozok, de magasról leszarom, hogy hányan vannak mögöttem. Nekem már 11 csavar a lábamban egy frontálisnak köszönhetően. ilyen apróságok csak addig izgattak míg tudtam rendesen menni. Azt meg ne hidd, hogy én nem értem utol még senkit. S akkor mivan???!! Mennyit nyersz, ha széttaposod a féket??? Értsd már meg, ha folyamatosan nyomod, lehet az csúcsgép is , akkor is szét fog főni. Ergo, lefékezek mögötte , lemaradok, aztán ha megint felgyorsultam, akkor megint. De kurva nehéz! De nekem mindegy, hogy ti, hogy vezettek, én szeretek hazaérni, ti meg keressetek nyugodtan indokot, hogy miért is siettek a boncterembe

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 09:03:59

@rexcar: milyen felületvédelem? szted a gyárba hogy csinálják a peremezést? te mit tennél rézre felületvédelmet? nikkel? króm? horgany? az a jó, ha nincs semmi, és hozzá tud alakulni a másik kúphoz (esetleg kicsit meg is folyik), nem?

Mayday 2012.01.04. 09:04:49

@Megszívtuk-Waze: majd fog izgatni, ha mogotted valakinek elfogy a turelme es a frontalis helyett siman teged fog lenyomni az utrol. mert garantaltan van ilyen mindig, az elozeses balesetek nagy resze igy szuletik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:05:10

@Megszívtuk-Waze: Ugy vezetsz ahogy akarsz felre ne erts :)

Csak mondjuk mesz Istanbulba szerb transittal es a helyi sofor egy szakadt sz@rral tolja parkettan Belapalanka fele a hegyekben neki ( bekotott szemmel is eltalalna ) te meg mesz ahogy jonak latod, csak amikor megallsz kavezni akkor egy csapat belfoldes keresztkulccsal akar munkat adni a fogaszodnak mert ok sietnenek estere haza a csaladhoz.

Fo a biztonsag de sokszor volt olyan hogy "na most tolni kell"

Mayday 2012.01.04. 09:06:16

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: azert a folyashataron innen kellene maradni, utana bizonytalan hogy a megfolyt cucc mennyire birja a terhelest (eltunik ugye a kristalyracs kb...)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.04. 09:07:56

@visszakettopadlogaz:
mondjuk azt a részt ismertem. Pont úgy zajlott ahogy mondtam és ahogy te mondod. akkor mondjuk az Ikarus volt a gátló tényező, hisz visszagurult majdnem a dombokról. A kamujóskák már akkor is letoltak. :D

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.04. 09:09:57

@Mayday:
Ne értsd félre nem vagyok csiga de ha nem lehet menni, akkor nem megyek. ennyi

dr. Mutyilufi Dr. 2012.01.04. 09:10:32

Na jó kezd elegem lenni ezekből a kommentelőgyalázó posztokból. Ha ennyire nem bírják a kommenteket tiltsák le, vagy nyergeljenek át a nyomtatott sajtóra. És igen, cseppet sem értek a szakmához de az ilyen jellegű szereléseket tákolásnak tartom. Ha faszajól tart 20 évig akkor jólsikerült, de akkor is csak tákolás. Bár most azt kockáztatom hogy a következő cikkben az én kommentem lesz majd kimazsolázva....

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:12:49

@Megszívtuk-Waze: Mindig minden uton a vilag minden tajan valahol mindig valaki SIET! Na ebbol szokott a baj lenni...

Azert ikarussal (256?) se lehetett kutyafule nemzetkozibe jarni.... Buszos lehettem volna egyszer de azt mondjak nem jo az amikor visszabeszel a rakomany:)))

Acmee 2012.01.04. 09:13:01

Egy szó, mint száz:

ÁMEN!

Baromi érdekes, hogy az általunk eddig felújított autókon kivétel nélkül mi raktunk össze a féket. Azzal sose volt gond, ellenben a szerelőműhely által felújított blokkot 2szer szét kellett szedni...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 09:13:55

@Mayday: oké, persze, nem tűnik el, csak átalakul. anyagfüggő végülis. vagy felkeményszik, vagy vmi, de ha rugalmasan is hozzáalakul, akkor is jó biztos. de amúgy a cső gyártása után is kérdéses, h milyen kristályrácsot hagytak, hogy edzették le (kemény, félkemény, vagy lágy). főleg ha kínából jön a cső :D

Acmee 2012.01.04. 09:14:46

@mutyilufi:

Egy kérdés: Miért tákolás? (a "mert" nem ér...)

Mert nem CNC alakította a kúpszöget?

Hurri Kán 2012.01.04. 09:15:15

Fotelfizikus, ez kurva jó. :D

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Elárulnád, mi bajod azzal, ha Kínából jön a cső?

sargarigo 2012.01.04. 09:17:50

Azt szokták mondani egy fékbetét cserébe még senki sem halt bele.Tény ,hogy aki látott már szétszedett autót az meg tudja csinálni.De persze volt már ellenpélda is. Anno mikor elvittem a gépet,mert elkoptak a betétek a szerelő, rábízta a segédre a betét cserét.Az ki is cserélte szépen-fordítva!Az első méteren kiderült milyen jó hangja van a fémnek a fémen.Azóta nem látott szerelőt az autóm,mindent magam csinálok a nagykönyv szerint,túl vagyok több motorcserén,kuplung és váltócserén,stb.Mielőtt kinyitnád a szádat,hogy biztos azért kellett mindent kicserélni mert minden tönkrement a kókánytól,hozzáteszem,van az udvarban pár darab donorom,amit hasznosítottam,és felhasználtam őket az alkatrészcseréhez.Igen,azóta volt vizsgán az autó és megfelelt.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 09:18:58

@gyvy: óó láttam én már kínai 2"-os horganyzott acélcsövet 2 év alatt kilyukadni. pedig használati hidegvíz folyt csak benne.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:19:22

@gyvy: A rezcso sarga, de nem azert mert kinabol jon ! :D

Hurri Kán 2012.01.04. 09:19:51

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
És fékcsőnek mennyi horganyzott acélcsövet használnak, mesélj?

Hurri Kán 2012.01.04. 09:22:11

@visszakettopadlogaz:
Köszi a segítséget. ;-)
Annak idején kémiából felvételiztem, elég sokat felejtettem már belőle, de ez még rémlett valahonnan. :D

504Laci 2012.01.04. 09:27:49

@rexcar: Egyszer próbálj meg kitekerni egy légtelenítőcsavart teljesen. Aztán rájössz, hogy az is kúposan tömít. Egyébként általában nem kis menetemelkedésű, hanem normál metrikus. Bár láttam már kivételt is de ez viszonylag ritka.

Szelid sunmalac 2012.01.04. 09:28:18

Nem ertek az autoszereleshez. Viszont egesz jol tudom vezetni, es venni is tudok. Most ez gaz?

GARFIELD13 2012.01.04. 09:30:21

Két szerény javaslatom lenne a cikkszerzőnek:

Ha már ilyen jól megy a hangulatkeltés és a kommentáradat gerjesztése, akkor vegye a nyakába az országot egy kicsit és keressen meg Debrecen környékén egy fékjavítással foglalkozó embert - Tiba Jánost - aki korábban buszvezető volt. Csak azért, hogy hallgattassék meg a másik fél, a szakember is. Beszélgessen kicsit vele a fékjavításról, a MEDICOR művek buszáról, amit korábban vezetett. Arról, hogy utána miért is fogott a fékszereléshez.

Ha ez megvan, de esetleg még életszerűbb sajátélményt szeretne, akkor tessék mondjuk a bal első kerékhez menő fékcsövet elreszelni és utána kipróbálni, hogy milyen is egy derékszögű kanyar előtt fékezve rájönni arra, hogy bazi nagy gáz van. (Mint utólag kiderült az előző tulaj "szerelője" alternatív módon vitte a kerékhez a kicserélt fékcsövet és az kidörzsölődve éppen akkor durrant el. Nagylelkűségem jeleként attól a nálam beépített extrától eltekinthet, hogy a kidörzsölt csőből az anyag éppen a turbora spricceljen...)

Így már kb. teljes lehet a történet.

Mérsékelt tisztelettel egy igen-igen demagóg fotelfizikus...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:32:07

@gyvy: :D

En a kemiahoz annyit ertek kb amit az elobb leirtam de segitek ha kell :D :D

Hurri Kán 2012.01.04. 09:35:09

@visszakettopadlogaz:
Kösz. Te leszel az első, akinek szólok, ha megakadtam. :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:36:53

@gumifust: Kosz, megkimeltel a keresetol! Logok egy sorrel:)

Kifordított kacagány 2012.01.04. 09:38:06

a fékszerelésben az a jó, hogy a kuncsaft soha nem jön vissza reklamálni

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:41:03

@Kifordított kacagány: Az ejtoernyo biznicben sincsenek soha negativ feedbackek :))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:42:29

@gyvy: Volt egy kemikus baratnom itt, angolul tudom mi a benzol gyuru meg hogy nem egyenesben forditjuk a hangya - savat :D

Tizenkettő 2012.01.04. 09:43:09

Ez picsajó cikk volt, tetszett! :D

Kifordított kacagány 2012.01.04. 09:51:13

@visszakettopadlogaz: hogyne lenne? a hajtogató általában azonosítható. már persze ha megtalálják az ernyőt. egy haver egyszer hetekig járt zombiként egy ostoba, öngyilkoskedvű ugrabugráló miatt amíg ki nem derült, hogy nem ő hibázott.

Rocko- 2012.01.04. 09:51:28

@SwedishRunner: mindjárt 10 óra és e za 100. komment.

Rocko- 2012.01.04. 09:54:00

@bonifac: itt a posztban a háttér faerezetes. a CIKKben lila háttér van, tessék rékattintani és rájönni, hogy az egy reklám.
nyilván nem akarták, de muszáj.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.04. 09:59:23

@Kifordított kacagány: vao, nem tudtam hogy van ilyen.

ha jol ertem mas hajtotta neki ossze az ernyot amivel kiugrott/ez nem felelotlenseg? Nem tudom hogy mennek a dolgok "ernyo" fronton, csak magamtol gondolom hogy ha ilyenre vetemednek akkor sajat magam hajtogatnam - ha tudnam.

erdekes mindenesetre.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.01.04. 10:02:10

A huhogóknak ajánlanék egy szezon American Hot Rod-ot a Discoveryn, vagy ahol épp ismétlik. Valami trélerkirálynőn az ültetés miatt a kormánymű (globoid, szigorúan) irányítókarja nem érte el a tolórudat. Nosza, nagyokos tetkós kötöttsapis autóépítő az öntöttvas irányítókart satuba be, acetilénnel pirosig, aztán kalapács. A harmadik 'bing'-nél találtam meg a távkapcsolót. Na, AZ tákolás.

Kifordított kacagány 2012.01.04. 10:02:20

@Mayday: nem tűnik el a kristályrács, legfeljebb torzul, az meg nem baj. az azért érdekes lenne, ha eltűnne. amúgy ennyi erővel hajlítani sem lehetne a csövet. csak gondoltam szólok.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.01.04. 10:02:53

@Rocko-: A cikkre gondoltam. REGGEL még csak egy csík volt (több helyen), nem lehetett rájönni, hogy egy reklám. Azóta megjavították, most már látszik. Hogy reklám. Meg hogy kié.

Kifordított kacagány 2012.01.04. 10:09:00

@visszakettopadlogaz: csak olyan hajtogathat ernyőt akinek erre képesítése van. az ugrálók nagy részének nincs. vizsga kell hozzá, meg minden. ha ugrálni kezdenél meg sem engednék, hogy magadnak hajtogasd. nem is tudnád. persze hiába kapsz tuti ernyőt, ha úgy döntesz, hogy nem nyitod ki, mert milyen frankó dolog krátert robbantani a domboldalban.

szemeteske 2012.01.04. 10:09:57

Ahhoz nem kell szerelőnek lenni, hogy egy teljesen nyilvánvaló hülyeséget valaki szóvá tegyen akár a fotelből is.
Ha tökön vágod magad egy kalapáccsal az rossz lesz neked. Ezt olyan laikus is nagy biztosnsággal állíthatja aki még soha nem vágta magát tökön kalapáccsal, mert nem ez a dolga napi 8 órában.

monstertruck 2012.01.04. 10:18:26

Kész összedőlt a világ, mert pár fotelszerelő beszól!
Amúgy én is évtizedek óta magam szerelem a féket az autóimban, fékpofát, féknyerget, munkahengert, sőőőt fékcsövet is cseréltem már. Pedig nincsen autószerelő végzettségem.
De aki fosik tőle az vigye el szervizbe, mert a szerelőnek is meg kell élnie valakiből.

Addig örüljetek amíg nem az lesz a cikkben : beszereltem a szuper fékrendszert, a szuper szerszámkészletemmel, mindkettőt a Horszt Fuksz ajánlotta :D:D:D

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.01.04. 10:20:45

@Mayday: Volt egy 97-es Astra TD 68LE-s kombim.

Picit "puha" volt a féke állandóan,de nem volt levegős.Annyira nem zavart,mert mindig meg tudtam vele állni,sőt Mátrából is le tudtam vele jönni úgy,hogy alig fékeztem,ugyanis a motorfék simán elég volt mindig mindenhol.
Műszaki vizsga előtt kiváncsiságbólmegnézettem a hátsó féket és kiderült,hogy a jobboldali fék egyik fékpofájáról félig levált a betét.Megcsináltattam,komplett fékgarnitúrát+munkahengert cseréltettem mindkét oldalon,és előre örültem milyen fasza fékem lesz megint.

Nem lett.

Ugyanolyan nyúlós lett mint volt,és ettől függetlenül mindig meg tudtam vele állni,max nem mentem vele pályanapra.

gumifust 2012.01.04. 10:21:03

A féket és a futóművet nem szabad kókányolni , megállni és kanyarodni mindig lehessen !!!

LanciaBacci 2012.01.04. 10:23:30

Szánalmas ez az önigazolási pánik a TC-ben. Erőből, a címlapon közölve és egy idióta fotóval illusztrálva vajon erősebb lesz a gányolásba vetett hit? Sabchoz ennek semmi köze, ő ettől ugyanolyan jó szakember marad, aki szvsz képes tanulni a hibáiból.

Motordoki minden bizonnyal pontosan dolgozó, nagy tudású, aprólékos és alapos szakember, de láthatóan annyira bizonytalan és önbizalomhiányos, hogy még magának is csak akkor hisz, ha már 20x sterilen összerakta ugyanazt újra. Doki, sose menj szektások, nácik vagy MLM-esek közelébe, mert nem fogsz szabadulni.

Ja, és én peremeztem már fékcsövet eleget egy Whitworth-os Minibe anno, képben vagyok vele mekkora szívás. Egyáltalán nem gyerekjáték, a vége ott is gyári csövek vétele lett Bécsben, pedig előtte rézcsöveket és szerszámot is beszereztem, ill. volt szakember is.

PiszkosFredi 2012.01.04. 10:23:32

@AUTÓNEPPER:
Ez egy érdekes kérdés.
Mi az a rendszerben, aminek köszönhetően ez a szitu előáll. Mindkét autómon ezt érzem, és hiába cseréltetem ki szakemberrel a fékolajat, betétet, minden nyavalyát, a nyúlás megmarad.
No, fotelújságíró, erre brillírozzál valamit.

csoncsoj 2012.01.04. 10:32:50

@visszakettopadlogaz:
"egy csapat belfoldes keresztkulccsal akar munkat adni a fogaszodnak mert ok sietnenek estere haza a csaladhoz."

ha sietnek, akkor ne bunyózzanak a pihenőben, hanem keljenek szépen útra. Kb. annyi időt nyernek a száguldozással az értelmes közlekedéshez képest, amennyi idő alatt egy embert korrektül össze lehet csomagolni. Ha nem pofozkodnak, és még tosszák is neki, olyan sok időt spórolnak, lehet mikor hazaérnek, még épp otthon találják saját magukat!

Mérges 1234 2012.01.04. 10:38:27

@PiszkosFredi:

Ezer ok miatt lehet egy fék nyúlos.

Szar kerékcsapágy, csapágyak.

Egy idő útán már kissé áteresztő főfékhenger.

Picit űtő tárcsa, vagy méginkább dob.

Az az igazság, hogy az összes hátúl dobfékes autómban mindig kicsit nyúlos volt a fék, ha néha csinálgattam egy darabig jó volt, de igazán jó sosem.

Amióta tárcsa-tárcsa autókkal nyomulok, a különbésg ég és föld.

gumifust 2012.01.04. 10:38:58

@visszakettopadlogaz: a Vezess.hu -n van ilyen rovat .

korzo 2012.01.04. 10:44:33

Akkor tegye fel a kezét, aki alatt durrant már el a fék, és csak az fikázhasson.
Csak szólok, hogy az én kezem fent van

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.01.04. 10:45:15

@Doubledecker: "Az az igazság, hogy az összes hátúl dobfékes autómban mindig kicsit nyúlos volt a fék, ha néha csinálgattam egy darabig jó volt, de igazán jó sosem.

Amióta tárcsa-tárcsa autókkal nyomulok, a különbésg ég és föld."

Ez így van,de egy percig sem féltem dobfékes autókba,pedig 2t és 4t trabim is volt...

AciDuzzu 2012.01.04. 10:46:56

Olvastam véleményt arról, hogy az egyetemeknek ma már gyakorlatilag nincs létjogosultsága, mert a wikipedián minden fent van (eheheh)... Nem tudom milyen lenne ezek alapján a jövőben egy állásinterjú: Okostelefonod van? Van. Akkor like! :D

_petya 2012.01.04. 10:48:31

Dobjunk már össze 3 ezer ft-ot egy új fékcsőre, és akkor nem kell otthon fúrni faragni.. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.01.04. 10:48:33

@korzo: Alattam is durrant már el fék. A Range elektrohidraulikus fékszivattyúja előtt lévő fémmel szőtt gumicső fáradt el 17 év alatt, kinyílt, oszt annyi. Fém fékcső még nem. Ami elrohadt, cseréltük. 40 éves Land Roveren is (collos fékcső, collos hollander, collos fékmunkahengerek). Bementünk a Héfalhoz, oszt mondtuk, hogy angol, collos, oldják meg. Megoldották, béke.

Igazándiból nem értem, minek ez a hörgés. Tisztában vagyok vele, hogy Sabc teljesen üzembiztos megoldást csinált az autón, de ettől még nem értem, hogy amikor teljesen hétköznapi módon (bemegyek, kérek, megkapom) lehet vásárolni pl. a Héfalnál collos fékcsöveket is, akkor minek egyetlen percnél több időt fordítani a megoldásra...

ommm 2012.01.04. 10:57:04

@mutyilufi: Tákolás mi? :) Az, egy autószerelő csak "tákolhat"...

Kifordított kacagány 2012.01.04. 11:00:15

@Tie: hallatlan! és hogyhogy nem ütöttél el vele egy egész óvodát?

poa ogapo 2012.01.04. 11:01:54

Rossz irány a még oly balga, tudatlan (jiddis, héber nyelvet beszélők szerint troll) basztatása, de úgy látszik manapság a szakújságírók talán szakmai kihívásból (ennyit tudnak) ez irányba mozdulnak el.

tomnemtom 2012.01.04. 11:02:34

@Kifordított kacagány: viszonylag ritkán találhatóak óvodáscsoportok másfél méter mély dágványban, lehet, azé :)

Kifordított kacagány 2012.01.04. 11:10:18

@ommm: nem tudom mit nem lehet ezen érteni, mikor már annyian elmagyarázták. ha amatőr buherátor csinálja akkor tákolás, ha hozzáértő szerelő akkor nem. kivéve ha leírja, mert akkor már hirtelen nem lesz belőle hozzáértő meg szerelő. ez amúgy azért lehet, mert ha valaki leül a gép elé ilyen hülyeségeket firkálni, akkor az internet jól elszívja az agyát, meg a hozzáértését amit a kommentelők jól letöltenek és ettől jól olyan kényszerképzetük támad, hogy ők a hozzáértő szerelők akiknek meg kell mondani mi a valóság, mert ezt mindenkinek jól joga van tudni, de ahogy leülnek jól a gép elé az internet jól leszívja az agyukat és.......

Kifordított kacagány 2012.01.04. 11:12:29

@tomnemtom: a kis gecik. biztos a gép előtt ülnek már azok is naphosszat ahelyett, hogy a város menti csalitosokat járnák csapatostul.

ommm 2012.01.04. 11:14:02

@nov2016: "1. Nem vagyok szakértő, fékhez-kormányhoz biztosan nem nyúlnék _HÁZILAG_. Arra van a bejáratott autószerelő."

Ilyenről volt szó a vonatkozó blogposztban és ilyet minősítenek a kommentelők az irodából...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.01.04. 11:14:43

Zseniális cikk!! Telitalálat! Jókat röhögtem!

Ami biztos:
-ebben az országban lakik tízmillió szövetségi kapitány

-mindenki kurvára ért a politikához, és tudja a válságból kivezető utat, mé' nem kérdezik meg őket, ők megmondanák a tutit.

-otthon mindenki egy playmate-t dug, ha előkerül egy jó csaj fényképe, azonnal vannak emberek, hagggyá má, otthon nekem jobb van, ez tiszta szilikon, stb. Mindezt persze már a recska után.

NEXUS6 2012.01.04. 11:16:10

Igazából ez a cikk nem egy műszaki problémát, nem a fékszerelés rejtett misztikumát, hanem egy netújságírói kérdéskört boncolgat!
Nevezeten, hogy ha már lehetővé tettük a fórumozást a cikkeinkhez, akkor most mi a faxt kezdjünk az idegesítő trollokkal?

Nemtom, talán általánosban láttam olyat, amikor mindenféle közmondásokat, meg szólásokat kellett összeírni, hogy akinek neminge, ne vegye magára, vagy hasonló. És ahogy látom ezt a netes írók többsége szintén ismeri, és ez tök jó!
Szerintem a fórumozgatás arra van kitalálva, hogy az olvasók egymást szórakoztassák (gyak hülyítsék, ami igényes olvasótábor esetén automatikusan kiszűri a gyökereket), és nem pedig, hogy hsz-eikben olyan okosságokat mondjanak, ami a tisztelt nagyonközíró-űberszaktudós-celebnek is megfelel.
Fel lehet venni a kesztyűt, de ez kb annyira felemelő, mint amikor az óvónéni nem egy figyelmeztető mutatóujjal intézi el, amikor Áronka fejbekúrja a homokozólapátjával, hanem 8 napon túl gyógyuló sérüléssel teszi végre helyre a kis mihaszna lurkó értékrendjét.
Szélsőségesen az ilyenek vége az szokott lenni, hogy a nap 24-órájából 72-ben éberen őrködő moderátor sereg őrizi a rendet, aminek eredménye az olyan épkézláb, és végre igazán pozitív hozzászólások garmadája, az adott cikk szakmai tartalmától függetlenül, mint pl: Iszonyatos jól sikerült cikk volt ez megint, és mint tudja, határtalan hódolója vagyok a Tisztelt Szakfőújságiró Úrnak. Ezért ezúton kérem, hogy tisztelettel engettessék meg, hogy szerény személyem által jómagam indítványozzam, hogy önkormányzatunk teret nevezzen el nem kevésbé szerény településünkön. Ez úton tudatom, hogy Böbe az ön 3. keresztlánya pedig már túllépte a 4,5 Kg súlyt!
Érdekes módon aztán ezek a kommentek olyanokká válnak, mintha a cikk/blogíró magának irkálná unalmában, minthogy nagyrészük sajna egy idő után nem csak olyan, hanem...

Igazából az a kérdés, hogy miért is kellet most a tiztelt cikkírónak célpontot keresnie és találnia az egyszeri együgyű trollokban? Akiknek ugye megvan az a szemét tulajdonsága, hogy sötétben, arctalanul, személytelenül, az internet biztosította anonimitás mögött gyáván megbújva, lopakodva végzik pusztító ármánykodásukat. De ugye akikbe pont ezért az arctalanság miatt olyan szép ívűt lehet rúgni számolatlanul, mintha csak homokzsákok és nem az internetes avatár mögött megbúvó érző emberek lennének, hogy arra Csák Nórisz is csak elismerően megpödörintené bajuszát.

Szal mi lehet az apropója ennek a hiperézékenység indukálta frusztrációkompenzációs akciónak? A bank kiküldte a frankárfolyam különbözetének kiegyenlítésére vonatkozó felszólítást, a postás 2X csengetett az asszonynak...?
Igazából nem is vagyok rá kíváncsi, mert ez már a személyeskedés területe, ahonnan a fórumok bizony nagyon dúrva irányt vesznek.

Én csak tisztelettel javasolni tudom, jobb híján, mind a frankárfolyam különbözetes felszólításra, mind a trollok hadának elviselhetetlen rajzására a következő jógagyakorlatot:
Jobb váll emelése (balkezeseknél bal), majd hangosan a levegőbe kiáltani, a kitárulkozó biztos és pozitív jövő tudatában, akár kis, gurgulázó nevetéssel kísérve:
Öcsém vazze! Hát ki a kisfaxom nem xarja le!

Mérges 1234 2012.01.04. 11:16:20

" A kétkörös fékrendszer már nem divat? A hülyéket hagyjuk ki, akik tojnak arra, hogy hirtelen gyengébb lett a fék, és tovább közlekednek fél körrel, aminél valóban előállhat a fent említett szitu."

A kétkörös fékrendszer a divatnál kicsit több, sőt kötelező.

Fiat Tipomon egyszer kiesett az egyik első fékbetét (ja kicsit el volt már vékonyodva.... :D), hát bassza meg, nagyon nem tudtam megállni a lámpánál, fel kellett mennem a járdásra, hogy elkerüljem az ütközést.....

Csak a hátsó fékkel megállni, egy hirtelen szitációban nem sok esély van, és mikor fog eldurani a fék egy hirtelem szitúban, amikor szétaposod.

Amúgy nekem nincs bajom az ilyesfajta gányolással, mármint biztoinsági szempontból nincs, különben csak értelmetlennek tartom, mert sok szívást vesz a nyakába ezzel az ember.....

autoitalia 2012.01.04. 11:17:12

Jó ilyeneket olvasni, én is sokat nevetek a "fotelfizikus"okon. Azért arra kiváncsi lennék, hogy mitől lesz nagyobb a nyomás vészfékezéskor? Szerintem nem tudsz nagyobb nyomást sehogy sem előállítani, mert az a főfékhenger keresztmetszetéből és a pedálerőből adódik (F*A, N/mm^2, ami ugye MPa), tehát ha az álló autónál tisztességgel betaposod, akkor is ugyanakkora nyomást ad.
Egy kis adalék egy kúpos tömítéshez. Egyszer szembekerültünk kollégákkal egy olyan hibával, hogy a John Deere kombájn common rail motorjánál, a főnyomó cső (ami akár 1200-2000 bar körül is tölthet) ereszt az egyik hollandernél. Az alkatrész csak több nap alatt volt beszerezhető, de az aratás nem állhat, így a megrendelés után, a sérült kúpot (hajszálrepedt volt, valószínű anyaghiba) keményforrasztással (igen sárgaréz) javítottuk, nagyjából visszareszeltük a kúpszöget, majd ráhúztuk a hollandert. A sárgaréz szépen felvette a kúp alakját az erő hatására, és láss csodát, amíg a gyári alkatrész megérkezett, csodásan működött a gép.
Jó, hogy mindig azok osztják az észt, akik még sosem láttak élőben ilyesmit urambocsá' csináltak volna...

Amanitin3 2012.01.04. 11:18:42

Az mind súlyos, perdöntő erejű tényező, amiket Göbölyös mérnök-professzor felsorol, gondolok nem utolsósorban a bús szerelőbácsi történetére.

De azért én a saját autómon a továbbiakban sem fogom összekendácsolni a collos meg a metrikus alkatrészeket, ugye nincs harag.

tomnemtom 2012.01.04. 11:22:06

baszki, rájöttem.
azért robbant fel a kinoin '91-ben, mert rosszul peremeztem fel azt a qrva csövet a HPLC-re.
mindenvilágos.

dirmix 2012.01.04. 11:22:17

Nos én is hozzátenném saját véleményemet, egy sztori kiséretében. Az öreg villanyszerelő Bandi bácsi, aki úgy véste kilós kalapácsával meg egy ócska vésővel a 60-as évek szocialista tömör tégláját, hogy a látványától tönkre, ment volna a tuskós kínnyai vésőgép, no ő mesélte a ház sokadik alakítgatásakor nevetgélve, hogy van ám őneki egy OKLEVELES VILLAMOSMÉRNÖK ügyfele, aki egyszer elhívta őt, mert valami baj volt a saját kezével nagyon precízen kivitelezett csövezéssel a házában. Sehogy nem akart a csőbe belekúszni a villanyvezeték. No az öreg elment és majd seggre ült a röhögéstől, miután is kb. fél nap alatt az összes GÉRBE VÁGOTT csőillesztést kicserélte ívekre. Ennyit a PSZEUDOTUDÁSRÓL. A fék szerelés tényleg kényes téma, de ha annyira megoldhatatlan lenne, akkor miért tudják mégis megszerelni. Ha megy a "szakműhelyben" akkor miért ne lehetne megcsinálni akár házilag is. Nem jellemző, hogy űrtechnológiához való készülékekkel kellene rendelkezni hozzá, inkább és főleg megfelelő ésszel.

Mérges 1234 2012.01.04. 11:23:37

@autoitalia:

"n. Azért arra kiváncsi lennék, hogy mitől lesz nagyobb a nyomás vészfékezéskor? "

Hát normál esetben alig tapossa az ember, ha meg megilyed kitolja a szemit a kurva pedálnak.

Ettől lesz nagyobb. Nyilván az elméleti elérhető határ így is úgyis úgyanannyi.....

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.04. 11:26:55

skandallum.
féket kendácsolni. Falhozállítani, főbelőni, beszántani, sóval behinteni!
:D
Ennyi "hozzáértő" kommentelőt ... eszemfaszommegáll :D

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 11:27:24

@mutyilufi: megkérdezném, h szted a te autószerelőd mit művel, amikor otthagyod neki a kocsidat, h csinálja meg, de ne legyen túl drága?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.01.04. 11:33:26

@Kifordított kacagány:

Hát úgy, hogy a Szeged-Algyői ártérben durrant el, és a derékig érő sárban viszonylag ritka az óvodáscsoport. :-D

bobeszedulacika 2012.01.04. 11:34:20

...mert ugye nem mindegy ,hogy a hülye okoskodik, agy az okos hülyéskedik!...

autoitalia 2012.01.04. 11:38:13

@Doubledecker:
én is erről beszéltem, ha tisztességesen lepróbálod a műhelyben, nem lehet gond az utcán sem. :)

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.01.04. 11:41:11

@Tie: Előfordulsz itt, a kubikgödrökben? :)

geza v6 2012.01.04. 11:43:08

Col-metrikus téren akadt problémám egy 76/85 range rover fékrendszerén. Egy dunakeszi cégnél csináltak fém és gumifékcsövet méretre colos és metrikus véggel is , ahogy akartam.( www.hefal.hu )

tomnemtom 2012.01.04. 11:44:32

@Doubledecker: dehogy tolja ki.
baleseteket vizsgálva jutottak arra a következtetésre az autógyártók, hogy bizony vészfékasszisztenst kell fejleszteni, mert a répa júzer akkor sem tolja ki a szemit a kurva pedálnak, ha a saját, vagy a Tie által el nem gázolt óvodáscsoport élete múlik rajta.
vagy kiszopták az ujjukból.
ellenben fékpadon kitapossák még a lemezt is a pedál alatt. alig bírtuk dáktéppel visszakendácsolni.

Mérges 1234 2012.01.04. 11:46:07

@tomnemtom:

Hát biza én már nyomtam olyan vészféket, hogy elgörbült a pedál...... :D

Na de én egy állat vagyok, én kitaposom a szemit ha kell.....

Kifordított kacagány 2012.01.04. 11:46:31

@Tie: baszki, ez így akkor is felelőtlenség, vinned kellett volna magaddal pár csoportot, hogy ott legyenek amikor kell. most ezután mi lesz, hogy még egyet sem gázoltál halálra? a biztonság hamis illúziójában fogod ringatni magad az elkövetkezendő 17 évben.

tomnemtom 2012.01.04. 11:49:51

@Doubledecker: vagyunk így páran, de úgy látszik, a statisztika szerint elenyésző számban.
minden nap többször vészfékezem direkt, tesztelve, hogy most akkor van-e jég vagy sem. aztán ha nincs, rakom a csíkot az aszfaltra.
nem úgy, mint a többiek, akik láthatóan nem nézték meg a jeget, oszt nem sikerült bekanyarodniuk.
nagy gond nincs velük többé, árok kitöri a futóművüket.
legutóbbi a kanyar előtt előzött meg, mer szerinte lassan mentem :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 11:58:12

@tomnemtom: én is ezt csinálom, sztem sokan bíznak a 3 betűs stabilizátorokban. a másik, amikor tudom, h nem csúszik, és mégis 50-60-nal közelkedik, mert látja a kijelzőn a hópihét.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.01.04. 12:02:12

@Kifordított kacagány: Azért volt fosás, meg veszély akkor is, nyugi.
Mivel épp terepváltó-csere után voltunk, és még nem volt megcsinálva az új kézzel zárható közepű osztómű váltókarja, csak felet tudtam kapcsolni, difizárat nem. Ráadásul épp hátul is csak egy nyitott difi volt az autóban, nem az automata difizár, így csak elöl kapirgált valamennyire a torsen, de középső zár nélkül az sem ér túl sokat, úgyhogy volt, hogy kötélen kellett áthúzni egy-egy nagyobb fellépőn a Ződet. Mindehhez egy három méteres drótkötél volt épp akkor nálunk, mivel az én 10 méteres brágámmal akkor épp valami fához csörlőztek 5km-rel odébb, így a dágványban ezzel a rövid kötéllel húzkodtuk az autót. A haverom, a 90-es Defivel, nos neki nem volt őszinte a mosolya, amikor a szinte féknélküli autó (automataváltó ugye ráadásul) a monstre dögráccsal követte 3 méterről. :-D

(amúgy maradt egy kevés fék, az első féken két-két dugattyú a négyből, ami rásegítés-nélküli, ez annyit jelent, hogy 35-ről kb 150 méteren bírt megállni az autó... érdekes volt vele szegedre visszaóvatoskodni, úgyhogy inkább közre is fogtuk két másik landival elöl-hátul, akik vészvillogva vigyázták a nagy dögtől a forgalmat, hogy ha nem tudok megállni, inkább haverba guruljak bele, mert két Landy találkozásánál különösebben nagy kár úgyse tud történni)

Kifordított kacagány 2012.01.04. 12:10:14

@Tie: :D ehhez nincs mit hozzáfűzni

éppcsakkérdem 2012.01.04. 12:17:47

Hahhahhahahha!

Oltári volt a sok okostojást visszaolvasni, ahogy osztották az észt! Sírva röhögtem a "fotelfizikusokon"!

Nagyon eltalált, nagyon jól megírt cikk, ugye lesz még ilyen?

Épp csak kérdem

duplakuplung 2012.01.04. 12:38:45

Suzuki S W I F T '93

A fenti típusú autón cseréltem nemrég első fékdugattyúkat. Bontottak(!) voltak a dugattyúk. A régi karmantyúkat tettem vissza. Nem vagyok szerelő.
Műszaki vizsgát simán vette, azóta is nagyszerű a fék. Tessék.

:)

Alfonz83 2012.01.04. 12:44:26

Üdv Mindenkinek!
Bocs',hogy nem olvastam végig a kommenteket, de gondolom a szokásos egyveleg. Nem értem miért csodálkoztok a sok supermanus nagyon szakember hozzászólásán, amikor az országot is vezethetik ilyen kaliberű lángeszek. Az meg sem fordul a fejükben ( mert magukból indulnak ki ),hogy aki hozzáfog ilyen munkához, az esetleg ért is hozzá, talán még dolgozott is valaha az életben a papírgyártáson kívül mást is. Amúgy meg BUÉK!

Alfonz83 2012.01.04. 13:01:24

Még valamit kifelejtettem. Igenis egyet értek a réz fékcsövet tiltó kollégával. Ha az első féknyereg és a kasztni közé akarta szerelni, oda én sem ajánlom!

dr. Mutyilufi Dr. 2012.01.04. 13:03:20

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Én úgy hagyom ott hogy csinálja meg rendesen inkább fizetek többet. De amúgy nem is ez a fékreszelgetés verte le nálam az ékszíjat hogy autós szófordulattal éljek. Hanem hogy ez már a sokadik TC cikk/post ahol a kommentelőket és/vagy az átlagembereket szidják.
totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/30/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye_2._resz/
totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/12/24/a_trollnak_nem_kicsi_a_farka/
totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/14/az_emberek_kretenek/

Uncsi már hogy mindenki egy hülye. Ők is azok, legfeljebb másban.

dr.oid 2012.01.04. 13:04:56

TECCIK:)) JÓ bazzz...Tisztelt Göbi Úr! Főleg a szépítés a cikk végén.

Nagybátyám Műegyetemet végzett aranykezű mérnök és ezermester. Nem mondom, hogy nincs benne egy csekély szakmai gőg és egy kicsi mindenki dilettáns aki nem mérnök és különben is egy mérnök mindenhez ért hozzállás.

A háztáji Porsche kreálás-tákolás lenyűgöz. Egy jó szerelős poszt is mert szeretek szerelni, tákolni, molyolni, működésképtelen cuccot működővé tenni, megoldandó problémákon agyalni. Jó dolog tanulni, empirikus úton tudást szerezni. Az öreg vagy kevésbé öreg szakik tudása és tapasztalata a nagyszentmiklósi aranykincsnél is értékesebb.

Ezért azt mondom, hogy Rambóként, féloldalas grimasszal óbégatva, a géppuska torkolattüzétől csillogó arccal kell küzdeni a rohadék fotelfizikusok ellen és folytatni a harcot az utolsó emberig. Nincs más út. Nincs más megoldás:D

whale 2012.01.04. 13:06:23

Nemár Doki! Pont Te, aki mikrométerrel méricskél MINDENT 200X, mielőtt összerakná?!?!? Majd utána szétszedi még egyszer, leméri és újra összerakja?!?!?:)
Pont neked kell magyarázni ezt a bizonyítványt!?!? Ne már...
Nyilván senkinek sem a fékszereléssel magával van baja, hanem a "nem baj, hogy csak metrikus cuccaink vannak, maj' hagyunk több husit a csövön és a meghúzásnál majcsak összepréselődik. A zudvaron maj' jól kipróbáljuk, 'oszt jó lesz az..."
Ezen szaladt fel többünknek a szemöldöke, főleg úgy, hogy egyébként a cikk és az illusztrációk is fényévekre voltak ettől a buhera mátrixtól.
Komolyan nem hiszem el, hogy szerinted ez így rendben van...
Értem én, hogy Winkler kezd frusztrált lenni a Cougartól, valszeg én is az lennék, ha egy valag pénzért rám melegítenének egy OT minősített autót, amit már a harmadik helyen próbálnak újjáépíteni gyakorlatilag, de az akkor sem megoldás, hogy az egyik dolgozómmal-aki nyilvánvalóan kompetensebb, mint én-íratok egy lebaszós cikket...:)))

tso 2012.01.04. 13:46:01

Csendben kérdem, hogy aki (féket) szerel munkaidôben, az hogy ér rá kommentelni itt de. 8 és du. 4 között?

ommm 2012.01.04. 14:03:46

@whale: Miért ne lenne rendben?

2012.01.04. 14:08:57

hogy magyarázza már a bizonyítványát, hogy a kendács márpedig fudejó!!!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.01.04. 14:26:06

@korzo:

Nekem durrant már el fékem.
Előtte lengéscsillapítót cseréltem hátul és úgy tűnik, megbolybattam a fékcsöveket is, ami ezen a típuson acélból készül. Ennek megfelelően korrodálódik is rendesen. Elég volt csak hozzáérnem, hogy megnyíljon a cső.

(megjegyzem, hogy elméletileg ugye maradt még egy fékkör, de teljesen hatástalannak bizonyult)

Másnap a helyi autósboltban méretre vágattam egy réz csövet, megperemezték, beraktam és ezer évig jó lesz (nem úgy, mint az acél)

Egyébként miért van az a szóbeszéd, hogy a kétkörös fékrendszer csak a wartburgon és a moszkvicson működik megfelelően (már ha egy kör kiesik)?

Mészáros Laci 2012.01.04. 14:26:57

"az elmélet lusta gebéje a gyakorlat táltosát..."

stb stb. amit az a szaki az elmúlt negyven évben megcsinált, az úgy volt jó, ahogy az elmélet alapján neki megtanították. nem tudja, hogy miért jó úgy, de van hozzá keze és érzéke.

a gyakorlat és az elmélet lova együtt húzzák a kocsit.

hallari 2012.01.04. 14:28:29

Kellett már ez a cikk, bár valószínűleg pont azok nem fogják majd a lényeget, akiknek szól.
Én 17 éve hordom a kocsijaimat egy hozzáértő szerelőhöz, aki gyakran szerelte a fékrendszert, és soha nem volt problémám vele, pedig lehetőleg olcsó megoldásokat kerestem, mégis mindig tudta, mi a balansz az olcsó és a biztonságos között.

Láncfűrészes Szépségszobrász 2012.01.04. 14:42:52

Ez az, Göbölyös, csak add a házi sufnimesterek alá a lovat! Ezek szerint nem láttál még igazi, magyaros, mindenmérnökhülyeezérténjobbvagyoknáluk-féle tákolmányokat?! Isten óvjon tőlük! A kommentelők pocskondiázása helyett inkább saját házatok táján néznétek szét! A Cougar fostalicskánál maradva: állítólag több gépész, autógépész mérnök is van a TC szerkesztőségben (igazából csak akkor hiszem el, ha bescannelitek a diplomáitokat, mert akkora faszságokat szoktatok írni, mint ide Jeruzsálem). Senkinek sem tűnt fel közületek, hogy Winkler péniszhosszabbítójában laprugó mellé Panhard rúd van bekendácsolva? Hagy ne kelljen magyaráznom, mi ezzel a gond! Úgyhogy csak óvatosan a másik fél leszólásával, hülyének nézésével (mellesleg belőlük éltek)!

MaCS_70 2012.01.04. 14:45:02

@GARFIELD13:

Halihó!

Arról a balesetről történetesen apán csinált filmet Időzített bombáink címen.
Mindenkinek melegen ajánlom -- ha meg tudjátok szerezni.

Üdv: MaCS

Sayniqua (törölt) 2012.01.04. 14:53:23

aA "fotelfizikusoknak" üzenem:

A mai nap mottója :

"Az élet olyan, mint az ásás. Néha hátráltat egy két gyökér, de annak jól odabaszol ásóval, azt haladsz tovább!"

:)

hallari 2012.01.04. 14:55:27

Ja és még csak annyit, hogy nekem kőműves vonalon nagyobb a tapasztalatom, de a kész munka minősége ~80-90%-ban ott is a készítőn múlik...

Motordoktor 2012.01.04. 14:59:09

@Láncfűrészes Szépségszobrász: Senkit nem biztatok szakszerűtlen megoldásokra, azonban a megoldás minőségéről ne 5 mondat és egy móricka rajz alapján mondjunk véleményt.
Egyébként az olvasókból élünk, nem az okostojásokból, a kettő részhalmaza igen kicsi.

Ami pedig a Panhard rudat illeti a laprugókkal párosítva, ez egy gyári megoldás volt sok, relatíve rövid rugóutas amerikai autón és pickup-on a 60-70-es években. Rövid rugóútnál alkalmazható, mert nem feszül be és stabilizálja a nem kívánt elmozdulásokat. Nem tökéletes, ezt tudjuk, még akkor sem ha speciális és aszimmetrikus felfogatással csinálják, nem sima GL szemmel, azonban mégis alkalmazták gyárilag. Ennél eggyel jobb megoldás a Watts rudas, de ezen az autón ez volt.
Nem tudom mire gondolsz, mi a baj vele?

hallari 2012.01.04. 14:59:56

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "Viszont egesz jol tudom vezetni, es venni is tudok. Most ez gaz? "
Ha mellé nem vagy legalább PhD. Prof. Dr. PhotelPhisicus, akkor igen. :DDD

Hurri Kán 2012.01.04. 15:00:49

@Motordoktor:
A Panhard-rúd és a Watt-rúd között pontosan mi a különbség?

hallari 2012.01.04. 15:04:13

@GARFIELD13: "Mint utólag kiderült az előző tulaj "szerelője" alternatív módon vitte a kerékhez a kicserélt fékcsövet és az kidörzsölődve éppen akkor durrant el."

Meg is adtad a választ. A gond a felelőtlen "szerelő"-vel volt.

Motordoktor 2012.01.04. 15:05:24

@gyvy: A panhard egy kitámasztó rúd, a watt pedig egy (általában középen) fordítós kitámasztó.
Véleményem szerint mindkettőnél jobb egy jól méretezett kanyarstabilizátor, noha funkciójukban nem teljesen azonosak.

whale 2012.01.04. 15:10:47

@ommm: Azért, amiért a Karotta nem a driftgarázsban hegeszteti a futóművét, habár saját bevallása szerint biztos rendben lett volna. De mégsem. Nem hiszem, hogy nem érthető, mire gondolok...
Valószínűleg rendben lesz az a fék, nyilván. Csak fura volt ABBAN a cikkben olvasni. Kilógott belőle, mint lóláb. Fura volt. Ennyi. Ennél már csal az furább, ahogy reagáltok rá.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 15:14:15

@gyvy: olvasd el @Csumpi Hálidéj hsz-ét. neki acélból volt. ba dum tsss

biohazard 2012.01.04. 15:20:13

Nekem hiányzik CubE...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 16:15:40

miért lett kimoderálva a legutóbbi hsz? az ő véleménye volt, már megint nem értem :\ semmi szitkozódás nem volt benne. ennyi erővel kitörölhetnétek minden trollt, és nem kéne cikkezni a fotelfizikusokról.

whale 2012.01.04. 16:33:39

@donfuligjimmy: Te elolvastad az eredeti cikket is?:))

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.04. 16:35:06

most csak a net szórakozik, vagy megint eltűnt 1-2 hsz a végéről? oké, nem TC seggnyalós hsz-ek voltak, de mi a baj velük? ez jut róla eszembe: 9gag.com/gag/1446084

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2012.01.04. 16:38:36

@énjobbantudom:): Minden papírnak akkora az értéke, mint az embernek, aki mögötte van. Buta általánosítás, amit írtál.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2012.01.04. 16:43:39

@ommm: Nem mindenki "az irodából" írta azért a véleményét. Ők úgy gondolták, és kész.
Én amikor kezdtem a szakmát, a fékcsőperemezés, fékpofaragasztás, szegecselés teljesen elfogadott dolog volt, mondhatni napi rutin. A gépészet előbb-utóbb eltűnik a szakmából, marad az alkatrészcsere...
Nem vittük "hengerfejeshez" a szelepcserét, megcsináltuk kéziszerszámmal.

yeti 2012.01.04. 18:15:08

"Hát igen, az elmélet lusta gebéje a gyakorlat táltosát nem éri utol"

Ez tetszik,megjegyzem.

hallari 2012.01.04. 18:24:14

@biohazard: bezzeg a BMW! Annak a múltkor szétment a fékcsöve CuBe alatt, erre kivágott egy darabot az ablakmosó műanyag csőből, beragasztotta pillanatragasztóval és simán hazament vele! Pedig 200-ról is kellett fékeznie! És mire hazaért, a műanyag acéllá diffundált, úgyhogy nem is kellett cserélni se!
:D

papa33 2012.01.04. 19:42:10

A fék nem barkács!

A Mercedesnek volt szuper féke, mindent tudott: külön fékerő kerekenként, ABS, ASR, ESP, meg minden természetesen, a fékerőt szivattyú állította elő, pedálszimulátor, stb, hirtelen gázelvételre fékfelfektetés, vizes időben fékszárítás időnkénti gyenge fékezéssel.
Egy valami volt prückös: a rendszer hibája esetén a vészfék: rásegítés nélkül első kör. És volt meghibásodás, és volt kocsitörés is, mert azért a szuper fék erőt igényelt volna hirtelen...
Meg bizonyos számú fékezés után Game Over. Vége is lett azt hiszem.

Persze ennyi barkács kartárs bizton kitalált volna valamit...

dani1 2012.01.04. 19:47:40

Igen, neha kisse erthetetlen, miert kell hozzaszolni olyan dolgokhoz, amihez nem ertenek emberek. A kommentet viszont nem olvassak olyan sokat mint a cikkeket, amiket ti, szakertok publikaltok es megis azokban is rengeteg suletlenseg van leirva.

TroppauerHümér 2012.01.04. 19:58:33

Ez az értelmiségi és a melós örök ellentéte. Az "integráljuk ki filozófiai alapon" és az "olajozzuk meg és akkor frankó lesz" ellentéte. Eldönthetetlen, mert mindkettőre szükség van. De pont olyan jól lehet róla vitatkozni, mint hogy a pasik vagy a csajok kefélnek-e többet.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.01.04. 20:04:33

Nem igazán értem a poszt lényegét. Hülye kommentelők mindig is voltak és lesznek.

Róbert, ha zavarnak a kommentek, nem kell engedni őket!

Keserű szájízzel vágok neki egy-egy cikkednek (aztán általában a végig sem olvasom inkább), mert vagy azzal az expozícióval kezdődik, hogy a kommentelő hülye, de azért leírod mi van, vagy ezek szerint újabban arra kell készülni, hogy szemét recirkuláció címén revans-szégyentabló poszt születik az előző nyomdokán.

Nekem is b***ná a csőrömet ha a helyedben lennék, de ez azért túlzás.

Régebben a "T. Olvasó" volt a megszólítás, újabban a "Mindenki bekaphassa"?

spud74 2012.01.04. 20:13:12

Ne legyetek már úgy oda! Most szombaton írta a Winkler, hogy szerdánként kattintékony poszt kell! Szerda van.

svájci néger 2012.01.04. 20:14:44

talán igaza van a cikk irónak és nem érdemes túlbuzizni az ilyen dolgokat.
Mindenesetre amikor én jártam egyetemre és tanultam gépészmérnöknek, nekünk elrettentô példaként mutatták a NOHAB mozdonyok karbantartási naplóját és a bejegyzésekhez tartozó archivált fotókat. Pontosan ugyanez a szemlélet; 87 fokos derékszögek, kicsit lötyögô, de soha nem cserélt, mindig csak túlhúzott hidraulika csatlakozások, hosszábban hegesztve javitott flexibilis csövek. És igazolva is voltak; mentek a mozdonyok. Csak aztán már nem. És akkor már javíthatatlanok voltak. Mentek a lángvágó alá. Míg párszáz kilométerrel nyugatabbra még ma is pöfögnek. Szóval nem és újra csak; nem! Ilyen cikket írni, ezzel a szemlélettel egyetérteni egy félig-meddig mûszaki beállítottságú olvasótábor elött szégyen! Szégyelld magad és ezt a géptan tanárod nevében is mondom.

Winkler Róbert 2012.01.04. 20:50:11

@Gee Halen: A poszt lényege, hogy ha valaki nem ért valamihez, ne bégesse tele a komment mezőt hálásan demagóg, biztonsági marhaságokkal. Az ilyenek egyébként meg is érdemlik a szégyentablót.
Nincs baj a kommentelőkkel: a hülyékkel van a baj, de őket ki is moderáljuk. A cél az, hogy a komment posztot is érdemes legyen elolvasni, mert az érdekes és releváns információhoz nem kell átrágni magad 246 fröcsögő marhaságon. Ha valakinek közléskényszere van, fárassza a facebook-ismerőseit, vagy indítson blogot, semmi gond. Semmi sem indokolja, hogy hozzászóljon olyasmihez, amihez nem ért.

Banonym 2012.01.04. 21:20:17

@Winkler Róbert:

Ez már az új médiatörvénnyel kompatibilis kommentkezelő mechanizmus? :)

(Épp tőkesúlyt cserélek hajón. Érdekes ott senki nem aggasztja magát, hogy letörik majd és mind' meghalunk... :) )

Cymantrene 2012.01.04. 21:31:37

@tomnemtom: Mekkora HPLC volt az, hogy peremezni kelle a csövet? Preparatív HLPC '91-ben? Az analitikai HPLC csöveibe egy szakállszőrőm se tudnám bedugni :-)

Index Elek 2012.01.04. 21:40:54

Belevert a karter a dűznibe, ez legalább egy százas lesz. De oldalanként...

:-)

Én nem értek a szereléshez, de pont féket javítottam egy H Astrán a finn cimborámmal. 3x futottunk neki és végül jó lett. Mondjuk minimális beavatkozás volt, a fékmunkahengert políroztuk fel, mert beragadt a fék. Igazi "csináld magad" szerelőcsarnokban, csápos emelővel. Már-már mekkgájvernek éreztem magamat utána :-)

nov2016 /2 2012.01.04. 22:34:18

@ommm:
"
"Arra van a bejáratott autószerelő."

Ilyenről volt szó a vonatkozó blogposztban és ilyet minősítenek a kommentelők az irodából..."

Igen, én is minősítem. Az ilyen számomra biztos nem lenne bejáratott szerelő.

Csak vegye meg szépen a belevaló fékcsövet, vagy akármit, és építse be szakszerűen.
Amíg gyári leírásokban nem olvasok olyasmit, hogy
"mindegy ha csak más tipusú pucuka van, kicsinyig reszelgessünk rajta, addig hogy éppcsak becsusszanjon...",
nos addig az a kendácsolás kategóriába tartozik, köszönöm nem kérek belőle.

ommm 2012.01.04. 22:50:53

@nov2016 /2: ...mert nem vagy vele tisztában, hogy semmi baja nem lesz ettől semminek...
béke!

Bambano 2012.01.04. 23:17:20

úgy látom, az a hsz-em, ahol ezt a stílt óvodásnak neveztem, kimoderálódott.
nem baj, majd év végén mindenki elolvashatja a trollkomment-gyűjteményben.

Bambano 2012.01.04. 23:20:51

@Winkler Róbert: a poszt lényege, hogy a szerző szerint a posztolóknak nincs igaza, a posztolók szerint meg a szerzőknek, és erről senki nem tud objektív, mindenki számára elfogadható bizonyítékot szolgáltatni. ebben a helyzet teljesen szimmetrikus.

hozzáteszem: az, hogy egy kérdésben nincs egyetértés, még nem vitatja motordoki tudását.

abban nem, hogy a posztolónak van admin jelszava, a kommentelőknek nincs, így a moderálási képesség viszont nem szimmetrikus.

Winkler Róbert 2012.01.04. 23:26:44

@Bambano: Kiválóan fogalmaztad meg a lényeget. Igen, itt ez van. Nem isteni igazságszolgáltatás, csak szerkesztői döntés.

nov2016 /2 2012.01.04. 23:45:29

@ommm:
"...mert nem vagy vele tisztában, hogy semmi baja nem lesz ettől semminek..."
Minden kendácsoló így gondolja. Ez a lényege.

"béke!"
Béke. :)
süti beállítások módosítása