HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kimondjuk: GSI?

2012.01.23. 05:59 Tcomment

Címkék: opel astra gtc

Ha olyan jó seggem lenne, mint a GTC-nek, egész nap csak azt simogatnám.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

214 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr13739882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.01.23. 06:34:14

Baromi szép kocsi, de a külseje nem sugall sok sportosságot.

stellaz1 2012.01.23. 06:41:42

én szívesen vezetnék egy ilyet

csak ne nekem kelljen fenntartani, meg megvenni :)

kzolika 2012.01.23. 06:45:58

Aki ezt megtervezte, annak kellene vele egész nap tolatnia.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 07:00:16

Nehéz és magas. Az a baja, mint az összes hasonló autónak ebben a kategóriában: gyors és erős, de steril. Meghalt a hotheccs-élmény. Inkább akkor egy 20-30 évvel korábbi gti, gsi, turbo.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 07:20:38

A külseje egy háromszög. Nekem nagyon nem tetszik.

Amúgy ki kéne próbálni, hogy alkossanak belőle valami sallangmentes, hasonló erejű, könnyű cuccot, kis szériában amiben van motorhatng, stb.
Lehet, hogy vinnék, mint a cukrot :)

@kultúrpesszimista: Azaz!

rbalint88 2012.01.23. 07:35:11

@kultúrpesszimista: @ColT:
az elképzelés jó, de nem erre van igény. az embereknek legfőképp szép, gazdagságot sugárzó autók kellenek. amik kinyalják elől-hátul és pihentebben szállsz ki belőle, mint ahogy beszálltál. ja és ne is egyen sokat.
emellett otthon is megvalósítható a hotheccs-> ki kell dobálni a felesleges szarokat belőle és rögtön könnyebb lesz 150 kilóval.

rbalint88 2012.01.23. 07:39:09

egyébként egy dolog miatt nem kellene csak az autó. rövid a tengelytávja, emiatt idiótán bólogat szegény. egy nagyobb autóból átülve tengeribeteg lesz az ember tisztára.
passat/golf gti összehasonlításban legalábbis normális használatnál nagyon kívánkoztam vissza a passatba, pedig az se egy vízágy (már) :)
túrni nyilván jobb a golffal, de addig szétráz, mire kijutsz egy jó útra.

szpsz 2012.01.23. 07:42:22

A szavazásnál nem volt olyan, hogy "NEM KÉNE". Pedig nekem nem kéne. Nem szeretem a mai összvér autókat. Vagy legyen IGAZI sportkocsi (ha már az Opelt nézzük, emlékezzünk a Speedsterre vagy a GT-re), vagy legyen IGAZI családi autó vagy IGAZI terepjáró stb stb. Én ha ezzel járnék akkor egy konvencionalista, pupák, "fogyasztóitársadalomtag" benyomást keltenék, akinek kell a sportosság, de azért nem mond le a mindenféle kényelmi kacatokról.

Nekem (!) akkor inkább egy használtan vett Porsche, mint újonnan ez. Nem kerül többe és stílusosabb.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 07:48:09

@szpsz: Teljes mértékben egyetértek, ezt akár én is írhattam volna! :))

Pernahajder Viktor 2012.01.23. 07:49:36

Nekem volt GSi Kadettom ráadásul a sima 20xe változat, az ment mint a bolond. Viszont a kaszni egy és a futómű egy horror volt. A kaszni annyira nem volt merev, hogy állandóan elrepedt az első szélvédő és emiatt is, zörgött mint a franc.
Ezek a maiak sokkal kényelmesebbek, csendesebbek és biztonságosabbak. Talán ezért ilyen nehezek és kevésbé keltik a sportosság érzését.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 07:50:03

@szpsz: Opelből azért egy Monzát bevállalnék, egy GT-t is persze, de alapvetően nem érintenek, nem érintettek meg az Opelek.

protézisesh 2012.01.23. 07:52:15

@kultúrpesszimista: +1
@szpsz: +1

amúgy meg: "De mint ülőbútor beválnak, elvégre ez egy Opel."
Az én tapasztalataim szerint (D-kadett, G és H Astra) az opelekben kimondottan szar, emberkínzó ülések vannak-voltak, pedig a H-astrában valami feláras cucc volt. Ja, és autónként többtízezer együtt töltött kilométerről beszélek, nem egy "kiugrottam vele a teszkóba"-kanyarról.
Állítólag az Insignia ülései már jók, de erről nincs személyes tapasztalatom. Viszont az "elvégre ez egy Opel" szófordulat azt sugallja, mintha az Opel világéletében benchmark lett volna ülésügyben...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.23. 07:54:39

hétköznapi közlekedéshez éppen elég a 180 lóerő?
hát igen a 70 lóerős kocsimat meg kell tolni az érdiöemelkedőn magától föl sem megy:-)

kultúrpesszimista 2012.01.23. 08:03:41

@szpsz: Egy megjegyzés csak: a sportosság és kényelem simán tud működni (Maserati, Volvo, Saab, Porsche, Alfa, Lancia stb.), de abban az erőltetett, őszintétlen kategóriában, amiben ez az Opel is játszik, szerintem szánalmas, nyárspolgári. Megannyi wannabe sportpilóta, akik nem veszik észre, hogy két szék között a földre ülnek igazából ezért az árért...

Wilson 2012.01.23. 08:09:57

Én úgy szeretnék őszintén rajongani egy ilyen autóért - de nem megy. Most új, most szép, de három év múlva már egy kopott tucattermék lesz ez is, mert jön majd a legeslegúj. Meg egyébként is: rajongani egy Opelért? Szörnyű ez a világ, feleim! Mert leírjuk, hogy ma egy Corsa nagyobb, mint a cseppKadett, és ez így jól van? Mert a cseppKadettben alig fértünk el, nyomorogtunk, maga volt az inkvizíció? Meg leírjuk, hogy 180 lóerővel már lehet rendesen közlekedni? Mert 30 éve hogyan közlekedtünk az 55 lóerős autóinkkal? Most akkor nekem iszonyatos, borzalmas, horrorisztikus gyerekkorom volt? Aligha. Persze fejet hajtok a technikai haladás előtt, de nem tudom elfogadni azt, hogy pár évre szóló használati tárgyakká válnak az autók, mint ez az Astra is. Szép-szép, persze, de kicsengetni érte 6-7 misit, utána meg nézni, ahogy percről-percre avul el a kezeid között, kipereg az ujjaid közül, mint egy maroknyi homok.

newnt55 2012.01.23. 08:12:45

nőies forma, semmi különös de azért szép írás, persze ezt várják el tőletek
Gazdagodó butikusné autó.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.01.23. 08:15:59

Nem kéne.
Az a középső konzol, vagy minek nevezzem, elég bárgyú. Meg aztán elég vérszegény. Euro5 után szinte mindenből kiölik a spirituszt. Lassan jönnek a 900-as turbomotorok :-)

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.01.23. 08:16:11

@protézisesh: GSI Kadettben gyári Recaro volt, szerintem azzal semmi baj nem volt. (bár gondolom nem alapáras - én használtan vettema a kocsit)

G Astrával is sokat mentem, az már fárasztóbb volt.

A H Astráé viszont kimondottan szar volt hosszú úton.

Szóval lassan, de biztosan romlik a minőség :-)

Vandál Vendel 2012.01.23. 08:16:21

@Wilson: lehet, hogy nem Neked szánták. Attól még van akinek nem kottyan meg kifizetni ennyi pénzt és igen, másfél 2 év múlva megunja és átül egy másikba. Mert megteheti. És egyébkéntis, a fogyasztás pörgeti a gazdaságot :-)

csuvakka 2012.01.23. 08:16:52

@newnt55: Jó a mefogalmazás. Tipikus seggtetkós posztbutikosné autója.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 08:17:07

@Wilson: ...és sajnos ez a tendencia érvényesül még az olyan különutas gyártónál is, mint az Alfa Romeo. Nem diktálja már igazán a korszellemet, hanem követi. De ez nekünk, autóbolondoknak jó hír: nem frusztrál a tény, ha nincs 6-7-8m egy tömegtermékre. Maradnak a szép youngtimerek, veteránok...

csuvakka 2012.01.23. 08:18:06

Tudtam hogy valamit elgépelek. Hiába, reggel van még.

europass8 2012.01.23. 08:21:31

nekem kéne, de hogy sohe nem lesz annyi lóvém hogy 1 megvegyem 2 fenntartstam az tuti.
inkább vennék 1-2 milláért vmi használt hothecst és a maradékot benzinre meg gumira, pályanapra költeném

vendriner aladár 2012.01.23. 08:26:46

RS-sel mászkálok tehát nem kéne, talán OPC-ben jöhetne.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.01.23. 08:28:27

@Wilson: lehet közlekedni 55 loerővel is. De kinek mi az igénye. Az hogy mennyibe kerűl, és hogy veszít az értékéből, az meg bele van számolva annál, aki megveszi. Tudok olyanról, aki 201 lóerős autóval fogyasztási rekordokat akar dönteni. Nos annak nem ilyen autó kéne. De ez nem a többség. A többség, aki ilyen kategoriát vesz, az nem a fogyasztást nézi. Lehet közlekedni, és lehet élvezni a közlekedést. Egyik sem bűnös dolog. Felesleges itélkezni az felett, aki élvezi a motor erejét. Hiszen lehet azt is ésszel használni.

Gomulka Béla 2012.01.23. 08:43:35

Csinos és jó a színe. A sok másember majd megveszi, és javul tole az osszkép. Én jól jártam. Annyi manapság a túljátszott, kínlódós formaterv, jól esik látni egy eltalált darabot néha.
De mi a fene ezernégyszáz kiló ezen? Vonatsínbol van a fele?

Gomulka Béla 2012.01.23. 08:50:49

Jut eszembe, ez az otszemélyesség meg hátrányára válhat. Plusz két utas az valahol száz és kétszáz kiló extra tomeg, és az a kellemetlen alak a konyvelésrol meg az a másik nyavalyás a marketingrol leeloznek majd a Sciroccoval meg a C 30-cal, mert ok csak egy negyven kilós barátnot visznek.

Ironpen 2012.01.23. 08:52:15

Nekem inkább az ezres szvift kéne... ;)

Plumper_ 2012.01.23. 08:59:18

csakis a Lincoln Continental a 70-es évekből.

like.no.other 2012.01.23. 09:01:12

@Gomulka Béla:

Éppen azon filóztam én is, hogy mi a retek van ebben, ami 1400 kg? Basszus, egy Vectra B nem több, mint 1170 kg, pedig azért valamelyest nagyobb autóról beszélünk! Szerintem a biztonságra gyúrtak a fejlesztők a súly rovására: a merevítések nyomhatják meg ennyire a mérleget.

A_blogger 2012.01.23. 09:05:26

minap épp láttam egy ilyet, kiállítva. valami törtfehér színben. gyönyörű volt. én is csak nézegettem az íveket, formákat, és a barátnőm is. ahogy a kocsi oldalán végigfutó ívet követtem a formás faráig, akkor szembesültem vele, hogy szinte nincs hátsó szélvédő, csak egy lőrés. de tolatóradar sem volt. aztán ránéztem az árcédulára: az 1.4T 140LE, felextrázva 6milla. és ebbe nem fért bele a tolatóradar. (amennyiben a radar ebben a kocsiban rejtett, nem pedig apró karikák formájában materializálódott a kasztnira, elnézést kérek)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 09:07:24

@rbalint88: Ezért mondtam a kis sorozatot.
Az a 150 kiló semmit nem számítana. 1 tonna felett oly' mindegy :)

Amúgy nyilván csillivilli autó kell a nagy többségnek, azzal nincs gond, de pont azokról beszéltem, akinek nem ez kell.

Shadowbull 2012.01.23. 09:09:09

@like.no.other: A tengelytavja speciel nagyobb vagy 5 centivel, mint a Vectra B-nek. Ami 1280 kilotol indult.

sb

Dixhorn 2012.01.23. 09:10:23

@Plumper_: Vagy szinte bármi a 70-es évek amerikaiak közül. :) Ez a következő projektem nekem is.

A cikkhez: Magyarázza már el nekem valaki ,miért van az hogy manapság egy új, modern autóban "180 lóerő, nem túl frenetikus előadásmódban - de a hétköznapi közlekedéshez tényleg jó".
Köszönöm!

Nekem a 90 lovas tdi is teljesíti ezt a funkciót.

Régen volt egy 1991-es passaton 1,8 i, hengerenkénti, 8 szelepes, 112 lóval és szinte "letépte" a fejemet.Annak 3500-as fordulat felett letapostad és az ugrott mint állat. 160-nál forgott 4 ezret és evett 7,8-8,3 között. Ja 4-5 emberrel full csomagtartóval. évekig németbe jártam vele.

Szóval 91-es kocsi..., hol a fejlődés? Ok nehezebbek, biztonságosabbak,zöldebbek(?) (annál a malac passatnál meg nem nagyobbak), de azóta 20 év eltelt..nem mondanám hogy ez fejlődés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 09:12:32

@Wilson: Ennyi... Én mondjuk nem a tárgyat sajnálom, hanem a filozófiát, ami agyatlan fogyasztókká degradál mindenkit, és mindent csak tárgyakká, ami iránt ne érezz kötődést.

Plumper_ 2012.01.23. 09:14:07

@Wilson: a mai autók belül egyáltalán nem nagyobbak, mint a korábbiak, régiek. csak kívül nagyok, de ha beülsz, nyomorogsz. bunkerszerű felépítés, vastag ajtók, hátrafelé már ki sem látsz.

like.no.other 2012.01.23. 09:14:37

@Shadowbull:

Őőő, az lehet, hogy nagyobb a mérete, akkor e tekintetben tévedtem, de a súlyt illetően Te nem tudsz valamit jól! Történetesen pont Vectra B-t vezetek, és a motortérben lévő plakett szerint ez bizony 1170 kg önsúlyú! 1.6 16V, 1996-os évjárat.

voroseltolodas 2012.01.23. 09:14:54

Már most olyan ráncosak az ülései mintha 150ezer lenne benne.

Shadowbull 2012.01.23. 09:19:23

@Dixhorn: meg be is irod, hogy 1,8-as 112 lovas auto volt, ez meg egy 1,6-os 180 lovas.

Es megkerded, hol a fejlodes?

sb

rbalint88 2012.01.23. 09:19:25

@ColT: azoknak nem éri meg gyártani :)
vegyél egy egyes golfot, csövezd be, elejébe egy seggén megvert TT-ből a motor-váltó aztán haddszóljon. kb két millából megvan :)
és annál nagyobb vigyorral még nem vezettem autót, pedig az enyém egy sima 1.3b volt, gatya futóművel, zéró tuninggal. az tényleg örömautó, csak nem való már mindennapi közlekedésre - rohadás, biztonság, kényelem miatt. de életérzésnek jó :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 09:22:07

@rbalint88: Nem éri meg, elég sok mindent nem éri meg gyártani, ami csak arra való, hogy reklámot csináljon a márkának.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 09:23:16

@Shadowbull: Azt írja, hogy azzal is lehetett közlekedni.

Jamci 2012.01.23. 09:25:35

Áhh mivan?
Opelnél nem meritek kimondani, hogy fos a váltó???

Plumper_ 2012.01.23. 09:26:08

@Dixhorn: ez sajnos nem projekt nálam, de ha megtehetném, amerikai autót vennék. pont letojom, hogy kopog (zenélni kell rajta?) itt-ott a belseje, de kényelemben és helykihasználásban elsőrangúak. az 50-es évek végén tömték tele olyan extrákkal az autóikat, amiket a 2000-es évek elején az európaiak vagy japánok. a 90-es évek közepének silány amcsi autóit leszámítva.

nem nagyon van fejlődés az autóiparban. a zöld logó csak parasztvakítás (főleg a 2 tonnás béemvé terepjáróban röhejes), az elektromos autók sehol nincsenek a hétköznapi használattól, a napelemes technika sem lépett előre. ellenben bunkerszerű autókat és agyonbonyolított dízeleket tudnak gyártani (gázolaj ára, új dízel magas ára, magas dízelmotor alkatrész árak...hol éri meg?), 200 Ft-ba kerülő extrákat 200.000-ért árulni stb.

Kutyám Jerry Lee 2012.01.23. 09:29:27

Nagyon kéne, gyönyörű (kívül-belül), nem értek egyet azokkal akik szerint 3 év múlva már nem lesz nagy szám, elöregszik a forma stb... A H GTC sem kopott meg a mai napig az egyik legszebb 3ajtós kompakt...:) A mai autók közül egyértelműen a legjobb, szerintem nem sok értelme van visszafele hasonlítani, maximum a korszakban egyezőket egymás között, az Opel is tudott akkoriban nyersebb "vérbeli" hotheccs autókat gyártani, meg más is... Ezzel sincs semmi gond, megy is és közben nem fáraszt le, sokan összekeverik a Sport autókkal a Sportosakat lásd-> "inkább Porsche":D:D teljesen más a kettő... Oké, nehéz, de ha valami barom legázol azért szívesebben ülnél ebben mint az ezres Swiftben szerintem... "1,6-os turbómotorral a hétköznapi embernek már kicsit sok a jóból" azért szerintem ez nem azt sugallja, hogy éppen csak elmegy... Főleg mikor az emberek zöme 100LE alatti autókkal közlekedik... Na ne vicceljünk már...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.23. 09:30:10

Szep lett, de az E kadett 1984 ben nagyobbat utott, bar a calibra 1988 ban sem volt semmi.

Kutyám Jerry Lee 2012.01.23. 09:31:54

@Jamci: Vezetted már??? Nem? Akkor honnan veszed, hogy fos..?!

Dixhorn 2012.01.23. 09:31:58

@Shadowbull:

És ez neked fejlődés? :)

Szerinted akkor nem létezett turbó, meg erős kocsik? De igen, csak azok mentek is és nem hétköznapi módon.

sargarigo 2012.01.23. 09:32:25

Megint a németautóseggnyalás?
Kicsit meg kell nézni,tiszto olasz design,főleg az istenített fenék.

Shadowbull 2012.01.23. 09:35:39

@Dixhorn: mondj egy 1,6-os turbot 91-bol 180 loval.
es akkor meg a fogyasztasba meg az euro-normakba nem is mentunk bele.

sb

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.01.23. 09:38:47

@Shadowbull: Az 1,8 - 112 Le szívómotor volt, az 1,6 - 180 Le meg feltöltött. Szóval én sem látok olyan nagy fejlődést.

91-ben pedig nem volt divat 1,6-osokat turbózni. Jellemzően nagyobb lökkettérfogatú motorokat szereltek feltöltővel.

De mondjuk 10-15 éve is volt már 1,4-es motor 140 körüli Le-vel, turbo-val (Pl.: Fiat Punto GT)

Egyébként meg nem hiszem, hogy a literteljesítmény lenne a fejlettség mértékegysége.

Dixhorn 2012.01.23. 09:39:49

Amúgy nekem kívül kommersz ez a kocsi, belül meg valahogy taszít az a középső rész, meg túlzsúfolt is. Szóval nekem az a kategória ami így ránézésre nem mozgat meg bennem semmit. lehet ha vezetném ez változna, de így ránézésre nem kéne.
Nem azért mert nem tudom megvenni (mondjuk nem is), hanem mert inkább mást vennék.

SLX-350 2012.01.23. 09:39:52

@szpsz: Csatlakozom: ha lett volna olyan szavazási lehetőség hogy "nem kellene" akkor habozás nélkül bejelöltem volna - így nem szavaztam sehogy sem. Őszintén szólva nem látom értelmét egy ilyen - méretéhez viszonyítva szerintem - túlmotorizált háromajtós jószágnak, amikor létezik ugyanilyen teljesítményű Astra (GTC jelzés nélkül) "normálisan" használható 5 ajtós kasztnival is.

Kutyám Jerry Lee 2012.01.23. 09:40:40

@Dixhorn: Manapság az 1,8 szívók is 140 LE körül vannak, nehezebb-biztonságosabb-takarékosabb autókban, és mennek úgy mint azok... A legjobb az lenne, ha beletennél egy mai 1,8-ast a régi autódba, biztosan sokkal jobban menne és jóval kevesebbet enne..:)

Jamci 2012.01.23. 09:41:13

@SLX-350:

Azért ez közel sem túlmotorizált.

Shadowbull 2012.01.23. 09:41:31

@közlekedési bűnöző: "Egyébként meg nem hiszem, hogy a literteljesítmény lenne a fejlettség mértékegysége. "

Onmagaban nyilvan nem. Fogyasztas, emisszio, tartossag, literteljesitmeny, ar...

sb

Shadowbull 2012.01.23. 09:43:21

@Kutyám Jerry Lee: pontosan igy van. Plane ha meg az emisszios normat is le lehetne butitani. SZVSZ 30% siman benne van de lehet hogy tobb is, fogyasztasilag ertve.

Ha ez nem fejlodes akkor nem tudom mi az.

sb

Dixhorn 2012.01.23. 09:43:25

@Shadowbull:

Persze értem ezt, de nem lehet úgy fejleszteni, hogy menjen is (mármint érzetre,tehát "erőorgia") , mert biztos megy ez azért, meg Eu norma is legyen, meg keveset is egyen aránylag? mert erre volt 20 év azért azóta..

nem kukacoskodni akartam ezzel, csak az hogy nem kapok sokkal többet, a sokkal több pénzért, ez az ami csípi a szemem.

Shadowbull 2012.01.23. 09:48:17

@Dixhorn: Az hogy erzetre mi megy meg mi nem, az nagyor relativ. Azert egy ilyen teren (is) elkenyeztetett autos ujsagiro panasza SZVSZ nem igazan mervado.

Masreszt a szubjektiv erzes az leginkabb motorapplikacio kerdese. Ha a fejlesztok azt akartak volna, hogy sokkal sportosabbnak tunjon, akkor uyg programoztak volna.

De nyilvanvaloan az Opel azt gondolja, hogy az autoval megcelozni kivant celcsoportnak ez jobban fog igy tetszeni.

Megjegyzem: egy padlotol a plafonig egyenletesen huzo turbomotor jobb, mint egy sportosnak tuno, de osszevissza teljesitmenyleadast produkalo masik, amelyik 3000 korul ter magahoz, de 5000 korul meg mar el is fogy. Az utobbis sportosnak tunik ugyan, de a hetkoznapokban szar. Es lassabb is, mint az elozo.

sb

Dixhorn 2012.01.23. 09:53:18

@Kutyám Jerry Lee:

Igen ez lehet, csak mint írják is a cikkben, lineárisan gyorsulnak. Nincs az amikor letaposod és ugrik.Tehát nem érzed.Ezt utálom személyesen az új benzinesekben.

Járok egy 318-as bömössel is időnként. Az ugye 2 literes szívó. Hát kurva szarul megy ahhoz képest.+ nem ugrik egyáltalán meg. Bár alul elég nyomatékosnak érződik.

Dixhorn 2012.01.23. 10:00:26

@Shadowbull:
Na ja, az újságírók sokat vezetnek ennél bikább kocsikat is.

Igen, a megjegyzésedben pontosan leírtad miért nem jön be nekem ez a fajta gyorsulás. nekem ez az egyenletesség valahogy nem fekszik,még ha jobb is a hétköznapokra.Az meg hogy "össze vissza", azt gondolom nem pont úgy érted. :) Ennyi. ízlések és pofonok.

Hurri Kán 2012.01.23. 10:12:20

Jól néz ki, és az 1.6 turbóval valószínűleg megy is. Mert a sima 1.6 benzinnel ez az Astra valami szörnyen lehangoló...

kultúrpesszimista 2012.01.23. 10:15:52

@SLX-350:

Még egy kritika a TC-vel szemben: szánalmas, hogy egyre több teszt végén a szavazás eleve manipulatív. Miért nincsen "nem kéne" opció?! Költői... TC sucks.

DrSzoke 2012.01.23. 10:16:06

@Shadowbull: A technologia mar regen megvolt 91-ben,csak mestersegesen gerjesztett igeny nem volt ra.A 80-as evek elei forma 1 gepek turbomotorjaibol 1500ccm-bol kozel 1000 lovat hoztak ki.10 evvel kesobb szeriaban gond nelkul tudtak volna a gyarak a 180 lovat 1600 ccm-bol.
A gerjesztett igeny alatt meg pont ezt a cikket ertem.Az atlagemberbe beleagymossak szepen lassan hogy 2 tonna es 400 lo alatt nem elet az elet.

DrSzoke 2012.01.23. 10:18:40

Ja,amugy nem csunya ez sztem sem,csak azt nem ertem,ha ez a tendencia folytatodik,lassan eltunik az oldalablak,es majd lehet szelvedore kivetitett oldalra nezo kamerat rendelni extrakent?

f0CuS 2012.01.23. 10:18:51

2.0 turbóval kéne. Bár nekem így kocsi csajos a formája.. talán egy kis alakítás után jobb lehetne.

f0CuS 2012.01.23. 10:20:35

kocsi= kicsit :) Még reggel van...

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.01.23. 10:23:26

@Shadowbull: "Masreszt a szubjektiv erzes az leginkabb motorapplikacio kerdese. Ha a fejlesztok azt akartak volna, hogy sokkal sportosabbnak tunjon, akkor uyg programoztak volna."

Olyant nem lehetne, hogy két program között kapcsolok? Szerintem simán meg lehetne oldani a mai számítástechnikai szinten. és akkor boldog lenne a 2 gyerekes apuka is, meg a boyracer is ugyanazzal az autóval.

Shadowbull 2012.01.23. 10:24:03

@DrSzoke: "A technologia mar regen megvolt 91-ben"

Nem volt meg. Pl. a kozvetlen benzinbefecskendezes is kabe 10 evvel kesobb jott szeriaba. De biztosan vannak olyan dolgok meg ebben a motorban, ami 91-ben meg urtechnikanak szamitott, vagy meg annak sem, mert nem volt.

Az F1-et meg nem kevernem ide, semmi koze nincs az utcai autokhoz.

"10 evvel kesobb szeriaban gond nelkul tudtak volna a gyarak a 180 lovat 1600 ccm-bol."

ha tudtak volna gond nelkul akkor csinaltak volna.

De ahogy fentebb irtam: literteljesitmeny az csak egy dolog.

sb

Shadowbull 2012.01.23. 10:27:31

@közlekedési bűnöző: "Olyant nem lehetne, hogy két program között kapcsolok? "

de, bizonyos hatarok kozott lehet, de ebben is van sportgomb, biztos csinal valamit a motorral is.

sb

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.01.23. 10:27:32

@Shadowbull:

"ha tudtak volna gond nelkul akkor csinaltak volna."

Ez egyáltalán nem biztos. Rengeteg dolog van, amit a gyártók tudnának, de nincs rá piaci igény. Akkor pedig nem gyártják, mert pénzből élnek.

Hurri Kán 2012.01.23. 10:35:31

@Shadowbull:
Sima, szívó Astrát próbáltam ki, 1.6 benzin, abban is volt sportgomb, annyit csinál, vörösre vált tőle a műszerfal világítás, a kipufogó hangja kicsit "morgósabb" lett, meg valamelyest közvetlenebb a gázpedálreakció.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 10:39:39

@gyvy:

...és ezt a parasztvakítással egybekötött "élményt" adják el felárral manapság, miközben 15-30 éve ezt az sportosabb autók alapból tudták, vörös fények nélkül is, nyersebb módon.

Wilson 2012.01.23. 10:40:52

Páran írták már: miért nincs olyan opció a szavazásnál, hogy "nem kéne"? Ha jól emlékszem, régen mindig volt ilyen a TotalCar-on... Helyette sokszor vannak kifejezetten baromságra hajazó opciók, nyilvánvaló blődségek. Vagy a "nem kéne" sérthet esetleg bizonyos érdekeket, és ha netán egy csillivili legeslegúj autó a többségnek "nem kéne", akkor nem lesz több tesztautó? Vagy mi van? Nem bántásból kérdem, hisz ez az Opel is a többségnek "kéne", de mégis: nem így lenne fair?

DrSzoke 2012.01.23. 10:44:37

@Shadowbull: Vitatkoznek.A kozvetlen befecskendezes 1925-tol letezik egy sved,Hesselmann nevu ember jovoltabol.Termeszetesen nem a mai formaban.Egyszeruen hanyagoltak evtizedekig a vonalat,mert 1000X egyszerubb es olcsobb volt karburatort gyartani.A forma 1-et sem akartam a hetkoznapi autokhoz hasonlitani,mindossze azt erzekeltetni hogy az 500 loero/literhez mar a 80-as evek elejen megvolt a technologiai hatter.Az mas kerdes hogy nem szeriaban,de megvolt.Ezzel mindossze arra akartam ramutatni,hogy 91-ben egyaltalan nem lett volna kunszt a 180lo/1600cc.A corrado pl 180/1800 volt asszem 88-ban.A honda 160/1600 90 elso eveiben megvolt,igaz egy lancfuresz motorkarakterisztikajaval,de megvolt,raadasul turbo nelkul.Csak a piac es a piaci igeny volt teljesen mas.Kisauto sem volt szervoval,legzsakkal,abs-el,legkondival,full elektromosan, es nem azert mert nem lettek volna kepesek ilyet gyartani.

Shadowbull 2012.01.23. 10:47:06

@közlekedési bűnöző: ebben van igazsag, de SZVSZ 91-ben is el lehetett volna adni autokat 1,6-os motorral es 180 loval.
91-ben egy Opel-szintu gyartonak biztosan nem volt meg a muszaki felkeszultsege ehhez.

sb

Hurri Kán 2012.01.23. 10:48:03

@kultúrpesszimista:
Ebben van igazság, de jelen esetben "B" kérdés.
Vezettem annak idején G60-as Golfot, na az ugrott egyből a gázra, és kanyarodott és hasalt az úton mindenféle elektronikus segédlet nélkül. Viszont gyaníthatóan mai vásárló azt mondaná, milyen zajos, meg fapados. Az, hogy a vásárlói igények maguktól változtak -e ennyire, vagy van ebben elég komoly marketinges agymosás is, az megint egy más kérdés.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 10:50:22

@Wilson:

Talán azért van így, mert "tényező" lett a TC. Számít a cikkekben megfogalmazott vélemény és a reakciók. Ami valljuk be: gáz, de valószínűleg elkerülhetetlen fejlemény. Régebben, a (h)őskorban szabadszájúbb, fésületlenebb, őszintébb volt. Főleg a Winkler-Karotta párosra gondolok, akiknek elévülhetetlen érdemeik vannak. Mára nyilván a TC kinőtt a gyerekkorból, sőt, már a kamaszkorból is. Faktor lett és így lett egyúttal valahol érdektelen is.

janper 2012.01.23. 10:51:48

- 30 eve minden jobb volt
- biztos vonatsinek vannak benne, attol 1400 kilo, bezzeg az elsoszerias Escort feleennyit nyomott, ketszer ekkora volt, es otszor ilyen jol ment
- ESP, ABS meg merevitett kaszni csak a buziknak valo
- 6 millaert veszek egy tizenhet eves otos BMW-t meg egy elsoszerias Honda CRX-et, oszt megvan a presztizs is, meg a sportossag is
- butikoskurvak autoja (persze kerdes, hogy a hozzaszolo hol tart, ha az o autoja meg a butikoskurvak autojanak a szintjet se eri el)
- 35 loerovel is elkozlekedtunk anno (a hatszazkilos Wartburggal), minek 180
- 180 loero semmire sem eleg, miert nem 500, amikor a Forma 1-ben mar 750-nel tartanak ugyanekkora hengerurtartalom mellett
- nemetautos seggnyalas, biztos lefizettek az ujsagirokat

Eljen a frusztracio.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.01.23. 10:52:11

@Shadowbull: Hát a FIAT-nak megvolt (Fiat Uno Turbie vagy mi a tököm), pedig az a legtöbb autókhoz értő ember véleménye szerint Opel alatt van a szintet tekintve.

Nézzük csak a nevét: Fehler In Alle Teile... :-)

Shadowbull 2012.01.23. 10:54:36

@DrSzoke: "A kozvetlen befecskendezes 1925-tol letezik egy sved,Hesselmann nevu ember jovoltabol"

az hogy az elv letezett, az nem jelenti azt hogy minden szukseges gyartastechnologiai es anyagtudomanyi ismeret megvolt ahhoz, hogy szemelyautoba gazdasagosan es megbizhatoan, nagy darabszamban alkalmazni lehessen.

Arrol nem is beszelve, hogy maga a vezerles es a diagnosztika is komoly szamitastechnikai hatteret feltetelez.

" 500 loero/literhez mar a 80-as evek elejen megvolt a technologiai hatter"

aham. Csinaltak olyan motorokat, amiket egy verseny utan kidobtak, (sot gyakran egy versenyt sem birtak ki), es akkora tolto volt rajtuk, hogy 9000/min alatt halott volt, utana meg szinte vezethetetlen. Valamint semmifele emisszios es egyeb szabalyoknak nem kellett megfelelniuk. Ez szerinted relevans?

"Kisauto sem volt szervoval,legzsakkal,abs-el,legkondival,full elektromosan, es nem azert mert nem lettek volna kepesek ilyet gyartani. "

Nem lettek volna kepesek gazdasagosan gyartani. A mai formajukban meg egyebkent sem.

sb

mükkemakk 2012.01.23. 10:56:28

A hátulja 1:1 Alfa Romeo Giulietta..pofás autó, de kicsit "csajos". Egy sportos kupé legyen maszkulin, élekkel és nem felfújt gombóc formákkal.

Legszebb Opel még mindig a Commodore, Monza, Manta és Calibra vonal.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.01.23. 11:00:26

@mükkemakk: Hámer' valszeg a Bertone tervezi a design-t, mint annak idején az Opel Astra (G) Coupénak.

Shadowbull 2012.01.23. 11:01:04

@közlekedési bűnöző: Aszondja a wikipedia, hogy az Uno turbo ie racing 1,4-es volt 112 lovas.

sb

kultúrpesszimista 2012.01.23. 11:02:17

@janper:

Hülye, értetlen barom vagy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 11:02:17

@Shadowbull: Az a baj, hogy ugyan van fejlődés, de csomó esetben nem a jó irányba megy.
Lehetne ma is gyártani 1 tonnás, biztonságos autókat, csak a gyáraknak "nem éri meg" azt a technológiát kifejleszteni, amikor acéllal elvannak. Lehetnének ezek az autók kevésbé erősek és még gazdaságosabbak ezáltal.
Rakás olyan funkció van némelyik autóban, amit a sofőr esetleg ki sem használ, illetve ha nem lenne, nem halna bele senki.

Remekül megfigyelhető a mesterségesen gerjesztett igény... Sajnos nem csak autókban.

SLX-350 2012.01.23. 11:03:35

@Jamci: Ha nagyon belemászok akkor azt mondom amit az idős vidéki bácsi az állatkertben a zsiráf láttán: Ilyen állat pedig nics! Sportautónak (a maga 180 LE - bocs: 132 kW) teljesítményével elég karcsú, családi autónak pedig a 3 ajtós karosszériájával alkalmatlan.

janper 2012.01.23. 11:07:32

@ColT: pontosan arrol van szo, amit mondasz, nem eri meg. Azert nem eri meg, mert nincs eleg vasarloero ahhoz, hogy kifizessek a fejlesztes es a gyartas koltsegeit. Nekiallhatnak full karbon karosszeriakat gyartani akar az Opelek is, de ha kijonne egy Astra meretu auto mondjuk 1100 kiloval (joval lejjebb nem tudnanak menni, ha megtartanak a biztonsagi es kenyelmi berendezeseket) 40 millioert, akkor ketlem, hogy a Totalcar lelkes kozonsege bevasarolna belole.

Ez egy uzlet, azt fejlesztik ki, amire igeny van. Retegigenyeknek megfelelo autok is vannak, megfelelo aron. Amirol itt fentebb beszelnek az emberek (biztonsagos, gyors, konnyu, minimalista auto) az a Pagani Zonda es hasonlo manufakturalis jarganyok. Tessek venni azokbol -- ja, hogy draga? Ez van, ennyibe kerul.

Shadowbull 2012.01.23. 11:08:33

@ColT: "Lehetne ma is gyártani 1 tonnás, biztonságos autókat, csak a gyáraknak "nem éri meg" azt a technológiát kifejleszteni, amikor acéllal elvannak. "

Ilyen darabszamban, ennyiert, ilyen tulajdonsagokkal nem lehetne.

sb

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.01.23. 11:09:07

@Shadowbull: Akkor lehet, hogy a Punto volt 133? Emlékezetből írtam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 11:11:16

@janper: Te még mindig az "üzlet" szemszögéből nézed, amivel az egész világ el van rontva. Lépj túl ezen, próbáld úgy. @Shadowbull: szintén :)

A "nem éri meg" csak egy jelenség.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2012.01.23. 11:12:42

A választási lehetőségek között miért nincs az, hogy: Proli opel ingyen sem kéne!

uarempty 2012.01.23. 11:13:54

@kultúrpesszimista: meghalt a hotheccs "érzés", 30 éves gsi kéne, nehéz és magas..anyám..nyavajgás ide, nyavajgás oda, sokkal inkább kéne ez mint a 30 éves szappantartód.De nem baj, legalább vannak olyanok is, akik azt megveszik :) így teljes a kép.Másrészről teljesen jó ez a gép.A J asztmáknak mondjuk csak az orra nem tetszik, semmi karakterük ez a felső kisbeömlő, alá az ugyanolyan 10x akkora beömlő nekem fantáziátlan, és absolute nélkülözi a karakterességet.Inkább csak ezzel van bajom, úgyhogy egy megane RS-t kéne inkább.Kadett gsit meg vegyenek a mazók meg a veterán kedvelők.

Béla, tudod a Béla 2012.01.23. 11:14:08

@Shadowbull: de egy mai autónál ez 250 lóerőnek felel meg

Jamci 2012.01.23. 11:14:14

@SLX-350:

Te írtad: "Őszintén szólva nem látom értelmét egy ilyen - méretéhez viszonyítva szerintem - túlmotorizált háromajtós jószágnak"

Most meg gyengének tartod?

Shadowbull 2012.01.23. 11:16:33

@ColT: "A "nem éri meg" csak egy jelenség. "

Miert, te ingyen dolgozol? Sot, te fizetsz hogy dolgozhass?

sb

Jamci 2012.01.23. 11:18:18

@uarempty:

Kényelemhez, biztonságos átlag fölötti menetteljesítményhez elegendő ez gép.

De a húbazzeg érzéshez kevés, túl nagy, túl steril, így még ha menne is akkor se éreznéd olyan adrenalin bombának mint a réi nyers épeket.

Ha lehetőség lenne, akkor biztos tartanék vmi hasonló paraméterekkel rendelkező gépet(de nem opelt)és valami régi erőgépet ami csak az élvezet hakurászására szolgál és nem a lehető legbiztonságosabb A-ból B-be való uncsi eljutásra.

A ami gépek amik mondjuk tudják a húbazzeg feelinget meg szerintem nagyon túlárazottak és ezáltal elérhetetlenek.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 11:21:16

@uarempty:

30 éves? Szappantartó? Nekem? Összekeversz valakivel, te majom. Eleve gyűlölöm a szappantartó formát, egy autó alapvetően legyen szögletes (wedge design rulez!), ha meg sportos, akkor főleg ékalakú. Téged már szemlátomást megfertőzött a korszellem, de semmi baj, mert "legalább vannak olyanok is, akik azt megveszik" a konzumidiótáknak szánt közel másfél méter magas szekrényt és elhiszik, hogy sportkocsiban ülnek. Hahaha.

Oscar 2012.01.23. 11:22:18

Tényleg kell egy autóba 60+ gomb? Hátul ülőknek nem jár ablak?

Miért van az össze új autón ilyen kicsi ablakfelület? Hogy el lehessen adni hozzá a sok elromlós elektromos kütyüt?

SLX-350 2012.01.23. 11:22:40

@Jamci: (túl) gyenge vagy (túl) erős - teljesen midegy: Szerintem ennek az autónak ezzel a kasztnival és motorral az égvilágon semmi értelme sincs!
Ha valakinek sportautóra van szüksége akkor nem valószínű hogy beéri 132 kW-tal, ha valakinek csak egy városi araszolóra van szüksége annak ez a teljesítmény teljesen felesleges, aki pedig családi autót keres az "ziher" hogy (a teljesítménytől teljesen függetlenül) nem egy 3 ajtós szappantartót fog választani.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 11:22:55

@Shadowbull: Nem, csak ahogy én látom, az egész világ ott van elb@szva, hogy piacban, és pénzben gondolkodunk, közben a lényeges dolgokkal nem nagyon foglalkozik az emberiség.

Jobban megéri háborúzni, és kb. felesleges dolgokat gyártani, mint a világ többi részének élelmezését megoldani, stb. Hát így sokra visszük.

janper 2012.01.23. 11:23:57

@ColT: ha mondjuk mernokkent vagy akar takaritokent a VW-nel dolgoznal, es azt mondana a fonokod, hogy most ket evig nincs fizu senkinek, de csinalunk egy kiraly autot olcson, akkor valoszinuleg morognal.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 11:24:43

@janper: OK, 2. ember, aki nem értette. Következő?

Jamci 2012.01.23. 11:31:18

@SLX-350:

132 kW azért szép teljesítmény, ha kis autóba dobják akkor nagy élmény lehet. De egyetértek. Ekkora autóba kevés, hogy sport autó legyen. Sportosnak is inkább a vizualitása miatt lehet nevezni. 8.3 gyári értékkel -amit a vezető inkább 8.8 környékén tud megcsinálni- nem egy nagy élmény.

evil. 2012.01.23. 11:32:27

Azért egy két dolgot nem teljesen értek, 180 ló épp elég a napi közlekedéshez? ne vicceljünk :) meg, ha a turbó miatt későn jön a "hátbavágós érzés" akkor az a baj, ha lineáris akkor meg az a baj? Kicsit szőrszálhasogatásnak érzem, de biztos csak én vagyok hülye :D
Mindettől függetlenül tetszik a kocsi, ez a sárga meg különösen!

Gomulka Béla 2012.01.23. 11:37:42

@janper: Az igényt éppúgy fejlesztik, mint a terméket. Mi tobb, részben ugyanazok az emberek. Nézzunk szembe a tényekkel: a ma hat legzsáknál, negyven gombnál és másfél tonnánál lejjebb adni nem hajlandók tíz éve pont ilyen boldogok voltak az akkori autókkal, húsz éve az akkoriakkal, etcetera. Hulyére vesznek minket, és mi ezt azzal kompenzáljuk, hogy hagyjuk magunkat hulyére venni. Brávó, fejlett világ!

Tegnap hallottam egy édekeset a rádióban. Egy (angol) kozgazdász-torténész elemezte a huszadik század gazdasági válságait, meg ezt a mostanit. És rámutatott, hogy mindegyik esetben úgy szaladtak el a dolgok, hogy a megtermelt pénz egy nagyon szuk (és kovetkezésképpen nagyon gazdag) kor kezében kotott ki. Mivel a termeléshez fogyasztás is kell, az ahhoz szukséges pénzt az emberek zome hitel felvételével szerezte meg, és így szaladtak el a lovak. Olyan országokban, ahol a pénz elosztásának egyenletesebb rendszerét az állam (a társadalom etikai rendje által támogatva) garantálja, a válság sokkal kevésbé érezheto, sokkal kevésbé van. A pofa Svédországot, Dániát, Japánt hozta fel példának. (Még mielott valaki nekiáll északkoreázni.)

janper 2012.01.23. 11:39:00

@ColT: az van, hogy a vilag ugy mukodik, ahogy. Az emberek dolgoznak, a munkajukert cserebe mas, szamukra ertekes kompenzaciot kapnak. Lehet utopiakban gondolkozni, ahol mindenki valami nagy kozos joert dolgozik, koordinaltan (amirol persze nem tudjuk, hogy micsoda, mert nincs kozmegegyezes arrol, hogy mi a mondjuk ennek a jonak a resze egy konnyu, karbon kasznis sportkocsi, amibol mindenkinek jut), de ez annyira irrealis, hogy lenyegeben nem is erdemes foglalkozni vele.

uarempty 2012.01.23. 11:39:51

@Jamci: ez nem sport autó.Nekem nincs pénzem sport autóra, de szeretem az előremutató formákat.Úh, inkább veszek egy fiatalabb és "szebb" autót, mint egy öreget de "éleményebb" autót.Megjegyzem, azért mert könnyebb és esetleg több LE-s, még nem tuti, hogy biztonságosabb és jobb a futóműve.

uarempty 2012.01.23. 11:40:45

@kultúrpesszimista: "Inkább akkor egy 20-30 évvel korábbi gti, gsi"

uarempty 2012.01.23. 11:42:11

@kultúrpesszimista: Nálad nem csak a memóriával vannak problémák ott fenn úgy látom...senki sem hiszi, hogy ez egy sport autó.Az meg, hogy neked milyen legyen az autó formája, teljesen szubjektív és senkit sem érdekel.

janper 2012.01.23. 11:45:37

@Gomulka Béla: az elso reszt illetoen: igazad van, az emberek manipulalhatoak (persze a biztonsagi berendezesek egyertelmuen noveltek az autozas biztonsagat, ez kiderul a statisztikakbol szepen). Ugyanakkor vannak kiserletek olcso, gyengebb felszereltsegu autok gyartasara is (Tata Nano, vagy akar a korai Suzuki Swift). Pedig egy 10 eves Swiftet fillerekert lehet kapni, de megis inkabb uj, nehez autora vagyik mindenki. Ez miert van?

Vortex 2012.01.23. 11:47:42

Szerintem gyönyörű.
Úgy látom sokan nem értik, hogy ez nem sportautó, hanem sportos autó. Nem arra való, hogy kimenj vele a ringre, hanem hogy mindig legyen bőven erő. Autópályán, alsórendű utakon nekem néha kevés a jelenlegi autóm 75 LE-s, papás teljestménye.
Egy szívó 1.6-ossal megvenném, talán nem lenne rettenetesen ördögi, de bevállalnám reálisabb áron.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 11:47:47

@Jamci:

Egyébként érdekes a gyorsulás dolog. 7 és 8mp között érezhető különbség van, sokkal többnek érződik 1mp-nél... Ez tapasztalat, de ez persze autófüggő is.

A Lancia Autobianchi Abarth (70LE, 700 kg) kb. 10 mp alatt gyorsult 100-ra, de iszonyú nyers élmény vezetni és sokkal gyorsabbnak érződik. Majdnem mint egy gokartban, lenn ülsz szinte a földön, a gázpedál "klasszikusan" közvetlen. Ma meg beülsz egy ilyen magas bunkerbe, mint ez az Opel is és fel se tűnik a gyorsulás. Pláne egy modern turbodízel csodában. Igen, régen ez is más volt. A számok - a sportosság tekintetében - nem minden.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 11:49:24

@uarempty:

Nekem nem 30 éves autóm van. De ha lenne, arra is büszke lennék. (Sőt.) 20-30 éve pedig a legritkább esetben volt egy hot hatch "szappantartó" formájú. Most egy sem ugrik be. 2:0 ide.

Vortex 2012.01.23. 11:49:55

@janper: "Pedig egy 10 eves Swiftet fillerekert lehet kapni, de megis inkabb uj, nehez autora vagyik mindenki. Ez miert van? "

Mert bűn ronda, esztétikai szempontból újkorában sem volt semennyire vonzó. Biztonságos meg pláne nem.
És igen, nekem valamennyire számít a külső is.

Jamci 2012.01.23. 11:50:56

@uarempty:

Tán pont avval kezdtem, hogy egy élmény autó nem hülyebiztos és a biztonság csúcsa. De nem is arra való. Ez meg NEM sportautó és senki nem is mondta róla... Egy élményautónál meg mások az elvárások akár futómű tekintetében is mint pl egy hétköznapi de dinamikus autónál.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.23. 11:51:51

@janper: Attól, hogy szarul működik, még gondolkozhat az ember arról, hogy mi a rossz benne.
Persze egy fecske nem csinál nyarat, de miért tagozódjak be birkának, és örüljek mindennek, amikor tudom, hogy kurvára nem van így jól?

Kutyám Jerry Lee 2012.01.23. 11:52:35

@SLX-350: Totál rosszul látod az egészet, nekem például ez az autó minden igényemet kielégítené és sokan vagyunk így, attól, hogy te korlátolt vagy ahhoz, hogy átlásd kinek szánták ezt a gépet ebben a formában, az a te bajod ...
@Jamci: Simán nevezhető sportos autónak amikor az autópark átlagos gyorsulása 11sec fölött van.. Egyébként meg a rugalmasság sokkal mérvadóbb a 0-100-nál és a cikkben is írja, hogy abban elég jó... Egy másik autós oldalon az ötajtós verziónak 7,9-et mértek gyorsulásnak a gyári 8,5 helyett így valószínű, hogy ez a 7,5-höz közelít a valóságban, ami különösen jó egy ilyen nehéz kasztnival rendelkező autótól.... Aki ennél többet akar vegyen Opc-t valószínű a Hot hatch-ek királya lesz:)!

Jamci 2012.01.23. 11:53:16

@kultúrpesszimista: Ezzel teljes mértékig egyetértek.

Jamci 2012.01.23. 11:55:57

@Kutyám Jerry Lee:

Mivel mérhették azt? Ifón nekem is álmaim adatait mutatta :)

uarempty 2012.01.23. 11:56:03

@kultúrpesszimista: 30 éve még nem így nevezték.Vonalvezetésileg és ív ügyileg pedig egy szappantartóval vetekedett. 0-2 vagy 0-4 vagy 0-10, ilyeneket én is tudok :D

uarempty 2012.01.23. 12:00:05

@Jamci: de látod van, aki azt hiszi, hogy mindenki úgy gondolja, h ez egy sport gép.Minden csak viszonyítás kérdése...a 65 lovas astrához képest szerintem az..egy könnyített lotushoz képest meg nem :D viszonyítás kérdése, mert mi legyen az alap?egy F1-es?akkor más sport gép nem létezik :)

SLX-350 2012.01.23. 12:03:48

@Kutyám Jerry Lee: Nem egészen (sőt egy csöppet sem) értek egyet Veled: Szerinted kinek és/vagy milyen célra felel meg TELJES MÉRTÉKBEN egy 3 ajtós 132 kW teljesítményű autó? Tudom, már írtad: Neked pont jó (lenne) - mindazzal együtt nem gondolom hogy ettől én még korlátolt lennék (persze olyan korlátom valóban van hogy most nem tudnék venni egy ilyen autót de ez engem a legkevésbé sem zavar).

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.01.23. 12:13:42

Azt gondolom, hogy az Opel elindult azon az úton, ami a prémium márkákhoz vezet. Talán GM stratégia, hogy házon belül az Opelt magasabbra szeretnék pozicionálni, mint a Chevyt. Látom a fejlődést.

Én megszaglásztam ezeket az új Astrákat közelről, és azt kell mondanom, hogy ugyan az elmúlt 20 éveben eszembe nem jutott volna Opelt venni, most már bizony felkerült a listámra. Mostanában kellet egy kompakt kocsit vennem. Amikor összeállítottam a szempontokat, akkor a Kókusz, Mazda3, Golf, Octavia, Astra került végül a listára. A teszteket követően és a vásárlási lehetőségek tudatában (ár, elérhetőség, stb) már csak az Astra és a Golf maradt a listán. Aztán a végén egy listán kívüli győzött, de ez már off topik. A lényeg az, hogy ami 20 éven át elképzelhetetlen volt, az Astra majdnem befutó volt.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 12:14:14

Egy dolgot mondok még, és részemről lezárva a dolog. Honda CRX, Lancia Delta HF Integrale, Audi Quattro, Volvo 480 Turbo, Porsche 924/944, VW Scirocco, Corrado, Toyota Celica, Supra, Mitsubishi Eclipse, Mazda RX7, Datsun 240Z, Alfa Romeo GTV6 - néhány darab a régi idők klasszikus és emblematikus autói közül. Ezeket akkor valóban nem hot hatch-nek hívták. Sportkupék voltak, ennyi. Ezek akkor posztereken szerepeltek, vágyálmok tárgyaiként. Mert kívánatosak voltak, zömében szerethető formai műremekek. Felteszem a költői kérdést: hol szerepel posztereken ma egy Seat Leon Cupra, egy Opel GTC vagy OPC, vagy más túlhízlalt, magasépítésű műanyag dög?

Ennyi.

Gomulka Béla 2012.01.23. 12:17:58

@janper: Pont ezt mondom: azért, mert azt mondják nekik, hogy arra vágynak. És tulajdonképpen (ld. a megtermelt javak újbóli elosztásának milyenségérol felskiccelteket) a (-z európai) gazdaság szempontjából evvel nem is volna feltétlenul olyan sok baj. (Számtalan más szempontból igen, de ezt jobb ha hagyjuk, most legalábbis.)
A baleseti statisztika, hát az érdekes. Jó lenne osszehasonlítani a hat légzsák versus egy se szituációt a mindenáron százharminccal kell menni versus nekem jó a kilencven is szituációval. Amikor a légzsák megjelent Ámerikában, keszult egy statisztika, miserint a légzsákos autót vezeto átlagosan nyolcszor gyakrabban okoz balesetet, mint a nem légzsákos. Mindez a megnovelt biztonságérzet miatt. (Ma már ehhez hozzájárul a sok hárombetus ketyere, nagy szilárdságú gyurodozóna, de még a magasan vitt ov-vonal miatti bunkerérzés is.)

Kutyám Jerry Lee 2012.01.23. 12:19:44

@SLX-350: Évi 18-23000km-t vezetek inkább országúton, gyakran kell előzni, kell a rugalmasság, a dízel ekkora futásteljesítménynél még felesleges, gyerekem még nincs, de ha születne egy első akkor még jó, a csomagtartója megfelelő méretű, ha nem hajtod nem zabál sokat (a 7-8 között sztem nem sok), viszont tud lépni ha kell, tetszik a formája kívül-belül, elférnek benne öten is ha szükség van rá, szuper a futóműve... Való igaz az 1.4 Turbo 140LE is elég lenne, de lehet, hogy ez annyival jobban megy, hogy inkább ezt választanám... Szerintem nem egyedül vagyok így... Egyébként lehet választani más motorral is, meg van ötajtós is, de a jelenlegi Gtc-ből is sok mászkál..;)

Kutyám Jerry Lee 2012.01.23. 12:23:37

@kultúrpesszimista: Te látsz még valahol posztereket?! Én nem! Se régit se újat... Kiment a divatból... Elhiszem, hogy a trabantokból, ladákból stb. ilyen vágyálmok születtek... Fogadd el, megváltozott a világ és ez nem ennek az autónak a hibája..

megint 2012.01.23. 12:24:55

Az opel nem vette észre, hogy egyre könnyebb autókat próbál a legtöbb márka gyártani?

3 gb 2012.01.23. 12:27:28

"Az ember szereti a szépet, nem bűn ez – és az Astra GTC kívülről már-már olyan, mint egy jól megcsinált Alfa."
Nem túlzás ez egy kicsit?

Shadowbull 2012.01.23. 12:31:20

@ColT: " világ többi részének élelmezését megoldani"

Asszem ez a kerdes nagyon messzire vezet, ezert csak annyit mondok: nagyon naivan nezed ezt a temat.

"miért tagozódjak be birkának, és örüljek mindennek, amikor tudom, hogy kurvára nem van így jól?"

Akkor ne tagozodj be.

egyebkent meg fentebb ezt allitottad:
"Lehetne ma is gyártani 1 tonnás, biztonságos autókat, csak a gyáraknak "nem éri meg" azt a technológiát kifejleszteni, amikor acéllal elvannak."

Ez viszont egy olyan kijelentes, aminek semmi koze a szeplelku merengesedhez a vilag ehezoirol.

sb

Sayniqua (törölt) 2012.01.23. 12:35:31

"Ha a motorban picivel több lenne a puncs, a váltókarja pedig könnyedebben járna, netán valamennyit ledobnának a súlyából, maga lenne a tökély"

Motor:
Már létezik hozzá új motor elektronikai program, a hozzáértő tuningcégek (Eds,Mtb) már fejlesztenek hozzá phase-I et, úgy, hogy a gyári gari megmarad. 210Le/300Nm.

Váltókar:
Váltóút rövidítőt neki :)

Súly:
Chipptunning után minek túrónak flexeljünk? :)

Amúgy nyami a gép!

uarempty 2012.01.23. 12:41:03

@kultúrpesszimista: senki sem mondta, hogy rossz autók voltak a felsoroltak azokban az időkben.Most más a jó, ezt el kell fogadni.Egyszerű példa, egy 25 éves palinak 2011-ben nem biztos, hogy Gábor Zsazsa kell..mint, ahogy a világ is változik..jó v. rossz irányba döntse el mindenki maga.Valóban lehetne 10 centivel alacsonyabb autó a trend, és mélyebb ülés pozi + picit szélesebb nyomtáv, az öv vonal magasságával nekem nincs problémám.Szerintem jól néz ki..nézz meg egy új camarot "mekkora" az ablak rajta....persze, ez a masszivitás hamis biztonság érzetet ad..lehet, vmi propaganda filmet csinálni kellene, hogy attól mert biztonságosabb az autó, még nem szabad(na) felelőtlenebbűl vezetni.

uarempty 2012.01.23. 12:47:29

@3 gb: :D:D:D:D:D:D:D szerintem nem, mert alfából 1 db szép autó volt, az a 159-es.AMi ugye nem is alfa :D

Vortex 2012.01.23. 13:01:25

@uarempty: azért a Brera sem csúnya....

kultúrpesszimista 2012.01.23. 13:04:25

@Kutyám Jerry Lee:

A világ, így az autós világ megváltozását természetesen tudomásul veszem. Mást nem is tehetek. De nagyon távol áll tőlem és szerencsére van alternatíva.

Hurri Kán 2012.01.23. 13:04:57

@Vortex:
Nem is szép...
Alfából ami szép volt az a Montreal, az 1750, a GTV, meg a Spider (még a hátsókerekesek).

Gomulka Béla 2012.01.23. 13:06:26

@Shadowbull: Annak a tudásnak, ami ahhoz kell hogy a világon senki ne éhezzen, már régen a birtokában vagyunk. A hozzá szukséges akaratnak talán sosem leszunk. Nem érunk rá: lefoglalnak a lóerok, kamatlábak, moziszínészek és a politika.

@uarempty: A biztonságos autó marketingje régi lemez már. Kovács úr hajt mint a barom, eléugrik egy fa, de beleszól a légzsák, és Kovács úr megmarad. Ebbol aztán levonja a logikus kovetkeztetéseket. Egy: megint olyan autót kell venni, mert ugye megmentette az életét. Ketto: továbbra is lehet hajtani mint a barom, mert az autó megmenti az életét. (Három: aki nem hajt, nincs légzsákja, stb. az nem méltó arra, hogy Kovács úrral egy levegot szívjon.) A kérdés csak az, hogy ez a fajta gondolkodás a Kovács urak veleszuletett tulajdonsága, vagy kondicionált. (A válasz persze az, hogy a kondicionáláshoz is kell alap, ezt Lorenz már nagyon régen megírta - és persze az is, hogy igen, kondicionált.

Kovács úr

janper 2012.01.23. 13:11:42

@Gomulka Béla: Sajnos nem, legfeljebb annak a tudasnak vagyunk birtokaban, hogy X milliard ember ne ehezzen. A vilag lakossaganak nagyobbik resze annyi gyereket vallal, amennyi belefer -- mindig ki fogjuk tolteni a rendelkezesre allo helyet, sot. Olvass minosegi ismeretterjeszto irasokat, mint pl. Dawkins konyveit, konnyen emesztheto.

Amit te irsz, az egyebkent nem az autogyarak hibaja. Adj el minden vagyontargyad, ami nem feltetlen szukseges, es a kuldj kajat Afrikaba, es maris tettel valamit (ha ugy gondolod, hogy ennek van ertelme).

Gomulka Béla 2012.01.23. 13:21:55

@janper: Annak a tudásnak, ami ahhoz kell hogy a világon senki ne éhezzen, része az is, hogy hogyan elozzuk meg a saját túlszaporodásunkat.

Az úgynevezett fogyasztói igény eloállítása és fejlesztése nem az autógyárak dolga. Azok éppúgy csak engedelmeskednek, mint a vásárló.

Ki az a Dawkins?

Dr. GGG77 2012.01.23. 13:21:56

Nem hittem volna, hogy a sportos kompaktok között kiüti valami a szívemből a Megane RS-t, de ez az Opel elgondolkodtatna. (ha milliókkal olcsóbb lenne, akkor a Scirocco is, de túlárazottnak tartom)

Shadowbull 2012.01.23. 13:23:13

@Gomulka Béla: "Annak a tudásnak, ami ahhoz kell hogy a világon senki ne éhezzen, már régen a birtokában vagyunk"

sajnos ez nem ilyen egyszeru, ez nem tudas meg nem dontes kerdese. Nezd mar meg a vilag ehezo regioit, milyen nepsuruseg van naluk, es mit tesznek erte hogy ne igy legyen.

Sajnos az emberiseg egy resze nem kepes tullepni "szaporodjatok es sokasodjatok" bibliai parancsan.
Amig ott egy fiatal lany alig lep ki a gyerekkorbol es maris elkezdi a vilagra ontani a gyerekeket(tegyuk hozza, ez a legritkabb esetben az o dontese), akik persze ugyanugy a szennybe meg a nelkulozesbe szuletnek, addig nem hiszem, hogy ez ellen nekunk barmit is tenni lehetne.
Ha leraknal egy valsagregioba egy elelmiszerellato kozpontot, ahol mindenki kapna rendes kajat meg tiszta vizet aki csak ker, nehany ev mulva mar tobbszoros nepesseg nyomorogna ugyanott.

Hogyha egy tarsadalom nem birja felfogni, hogy az esztelen szaporodas hova vezet, akkor sajnos ehen fog halni.

Szomoru, de ehhez nekunk semmi kozunk az egvilagon.

Autos temaban ezt felhozni meg egyenesen tarisznyas bolcseszkislanyos dilettans nyavajgas.

sb

Dr. GGG77 2012.01.23. 13:28:38

@kultúrpesszimista: Ma nem poszter, ma háttérkép. :)

Az utóbbi évekből szerintem Audi TT/Q7/A5, BMW 5/6/X6, Ferrarik, 911 nagyon sok monitoron, kijelzőn ott vannak.

Gomulka Béla 2012.01.23. 13:33:06

@Shadowbull: A világ sokkal jobb hely lenne, ha az autós téma a muszaki fejlesztés, mérnoki lelemény, formatervezoi esztétika és ehhez hasonlók határain belul maradna. Te és a hozzád hasonlók érdekes és izgalmas dolgokat kreálnának. Én, és a hozzám hasonlók pedig csodálnák. De nem így van, és errol se te, se én nem tehetunk. Ugyanakkor meglepne, ha kiderulne hogy téged eddig soha senki nem akadályozott volna meg egy mernoki otlet keresztulviteláben, mert az nem passzolt volna ebbe vagy abba a piaci koncepcióba.

Ami a világ éhezoit illeti: ld. fentebb. Ami pedig a bolcsészkislányokat: hozzájuk már oreg vagyok.

DOKKOLÓ 2012.01.23. 13:33:17

Szépen lekoppintották az Alfa Giuliettát, gratula opel. De ez akkor is csak opel marad amíg világ a világ. Egy Alfához pedig ne hasonlítgassuk már.. A Ferrarihoz se méregetjük a vw-t..

guest_ 2012.01.23. 13:36:46

1400 kiló? Ezel nálam ki is esett.

Shadowbull 2012.01.23. 13:38:01

@janper: az elmult evtizedekben az ilyen helyekre is, mint Szomalia meg Bangladesh meg Ruanda, elertek a legalapvetobb gyogyszerek, technologiak, amik dramai modon csokkentettek a csecsemo- es gyermekhalandosagot. Korabban 8-10 gyerekbol ha 1-2 megerte a felnottkort, ma meg akar mind a 8.
Innen jon a nepessegrobbanas. A civilizalt vilag egyeb vivmanyai, mint az alapveto biologiai ismeretek, a csaladtervezes viszont meg nem ert el odaig.

Az ilyen regiokban meg ott tartanak, hogy peldaul fogalmuk sincs rola, hogy a dugas meg a terhesseg kozott osszefugges van (nem vicc, volt ilyen tudomanyos felmeres).

de a nepessegrobbanas az elsodleges kivalto oka az un. arab tavasznak. Kurva sok fiatal, aki latja mar a teveben a nyugati eletformat, es semmi eselye, hogy o is ugy eljen.

Ha jol remlik, Egyiptomban is vannak vagy 80 millioan ugy, hogy az orszag nagy resze mindenfele mezogazdasagi termelesre alkalmatlan.

sb

janper 2012.01.23. 13:49:49

@Shadowbull: ja, ilyesmi. A problema az, hogy a csaladtervezes onmagaban nem er el sehova, az anyagi problemak szinte sosem gatoljak a gyerekvallalast. Azert vallalunk nyugaton 0-3 gyereket 6-10 helyett, mert van mas dolgunk helyette. (Szorakozas, tanulas, stb.) Az oktatas a legjobb fogamzasgatlo.

Chocolate shitsandwich 2012.01.23. 13:52:44

Megane RS sokkal finomabb forma, épp olyan unalmas lesz ez az opel is mint a régiek. Sztem az 5 ajtós se nagy szám, nem tudom miért az a sok dicséret

Shadowbull 2012.01.23. 13:53:24

@janper: "Az oktatas a legjobb fogamzasgatlo."

ez igy van.

Es ez pontosan meg is mutatja, mennyire hiabavalo mindenfele erofeszites arra, hogy megallitsak a fejlett vilag nepessegfogyasat, inkluzive Magyarorszag.
Poroghet a kormany akarmeddig, vagy kitiltja a lanyokat a kozep- es felsooktatasbol, es odalancolja oket a konyhaba, vagy tovabbra is fogyni fog a magyar.

De ez mar nagyon messzire ment, terjunk vissza az Opelre :)

sb

Gomulka Béla 2012.01.23. 13:55:34

@janper: Viszont az egy fore eso széndioxid-kibocsájtásuk nagyon alacsony - ami egyértelmuen a kalózok magas számával hozható osszefuggésbe. (http://www.google/wikipédia/flying spaghetti monsterism)

@Shadowbull: Ami a dugás/gyermek osszefuggésének nem ismeretét illeti, azt csak egy-két nagyon elzárt torzsnél találták meg. Nálunk, tobbieknél, általában a nemtorodomség helyettesíti a bájos naivitást. Az arab tavasznak ebbe az osszefuggésébe eddig bele sem gondoltam. Hm. (No de hogy fugg ez ossze az autókkal?) (Ja, tudom. Gaddhafi tervezett magának egyet. Gránitból volt a muszerfala, vagy márványból. És keveset fogyasztott.)

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.23. 14:02:23

nagyon állat a gép,de most inkább bmw s1000rr-re gyűjtök!!:)

Shadowbull 2012.01.23. 14:19:27

@Gomulka Béla: "meglepne, ha kiderulne hogy téged eddig soha senki nem akadályozott volna meg egy mernoki otlet keresztulviteláben, mert az nem passzolt volna ebbe vagy abba a piaci koncepcióba."

Az autogyartas uzlet. azert csinalja mindenki mert penzt akar keresni. Sokat.

Lehet mindenfele filozofiat mogetenni, de attol meg igy van.

Az en dolgom az, hogy otleteljek (tobbek kozott), masok dolga meg az, hogy lehetoleg az otleteken keressunk is.
Ha nem keresunk rajta, akkor semmi ertelme az otletelesnek.

Ha a mernokoket szabadon engednek, akkor minden ceg rovid uton csodbe menne.

sb

Gomulka Béla 2012.01.23. 14:23:04

Jut eszembe, a termelés pénzbeli jovedelmének egyenlotlen elosztása és az ezáltal egyenlotlenul szétterulo vásárlóero (bár alighanem a hitelek és az azok által okozott fennforgás nélkul) Észak Afrikában is megrendítette a rendszert. Lehet hogy tényleg a svédeknek van igazuk? (Meg a Viktornak, de azt úgyis tudjuk.)

Gomulka Béla 2012.01.23. 14:26:30

@Shadowbull: "Ha nem keresunk rajta, akkor semmi ertelme az otletelesnek."
Remélem, hogy ezt csak az autógyártás mint uzleti tevékenység keretein belul érted. (Persze, ha nem ragadom ki a mondatot a szovegbol, onkényesen, akkor ez az aggodalom fel se kell meruljon. De a mondat megutott.)

janper 2012.01.23. 14:28:10

@Gomulka Béla: nezd, Oroszorszagot vagy BRIC orszagokat kevesbe erintette a valsag, mint mondjuk Kozep-Europat, holott a jovedelmi viszonyok joval egyenlotlenebbek.

KorneyBerkson 2012.01.23. 14:30:00

Ha nem lenne az a ramaty muszerfal, es ne lenne olyan dagadt es nehez ez az auto, akkor azt mondana tokeletes, do igy szep-szep, erosis, megy is, de belulrol nem igazan tudnek ezzel egyutt elni.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.01.23. 14:31:28

@Shadowbull:

"Hogyha egy tarsadalom nem birja felfogni, hogy az esztelen szaporodas hova vezet, akkor sajnos ehen fog halni."

Így van.

Azonban ha egy társadalom nem bírja felfogni, hogy az esztelen nemszaporodás hová vezet, akkor öregen fog éhenhalni, mert nem lesz, aki kitermelje a nyugdíját, vagy pedig kénytelen lesz elviselni a mecseteket a templomai mellett és az ezzel párhuzamosan növekvő igénytelenséget / ne adj isten bűnözést.

Szóval arany középút kellene, de azt szinte soha nem sikerült még megtalálni...

Gomulka Béla 2012.01.23. 14:32:04

@janper: A fogyasztóiság (gyakorlatban megvalósuló mértéke) is, a hitelfelvételi képességek is. Észak Koreát például egyáltalán nem érintette a válság, és Pápua Új Guineát is csak egy kicsit.

KorneyBerkson 2012.01.23. 14:33:10

@Shadowbull: valahogy igy van.

Meg azt hozza tennem, hogy ez ellen ugyan mi semmit nem tehetunk, viszont azert legelabb ott tarthatnank, hogy picivel tobb ember szulessen Europaban, mint ahanyan meghalnak, mert elobb utobb nem lesz ki kitermelje a nyugdijat.

Gomulka Béla 2012.01.23. 14:36:02

@közlekedési bűnöző: (Leszámítva azt az apróságot, hogy nincsenek templomaim, de ez egyéni hozzáállás dolga, és nem másé) engem nem zavarnak a mecsetek. Az igénytelenség nagyon is szubjektív fogalom. A bunozés fellendítése végett pedig nem kell muszlimokat importálni. Megy az onerobol is.

Shadowbull 2012.01.23. 14:37:03

@közlekedési bűnöző: "Azonban ha egy társadalom nem bírja felfogni, hogy az esztelen nemszaporodás hová vezet, akkor öregen fog éhenhalni, mert nem lesz, aki kitermelje a nyugdíját, vagy pedig kénytelen lesz elviselni a mecseteket a templomai mellett és az ezzel párhuzamosan növekvő igénytelenséget / ne adj isten bűnözést."

ez is igy van. orszag meg nem maradt uresen sehol a vilagon.

sb

uarempty 2012.01.23. 14:39:47

@Gomulka Béla: szerintem a társadalomnak progresszíven és következetesen kellene szépen felépűlni.Mivel az ember is ösztönlény..ezért a Kovács Urak nem tudnak (esetleg nem is akarnak, vagy környezetük ezt nem teszi lehetőve) a dolgok mögé látni és következetes döntéseket hozni.Csak élik ösztönös életüket, némi intelligenciával/öntudattal megfűszerezve (nem kakálnak a szoba közepére).Viszont kellene legyenek vezetők, akik esetleg megprobálhatnának az ösztönös önzőség fölé kerekedni, és megálljt parancsolni, amíg a rengeteg Kovács Úr el nem szaporodik, és robbantja fel a Földet :D kicsit túl spiláztam, de már előre gondolkodtam...

Gomulka Béla 2012.01.23. 14:57:06

@uarempty: Valóban. Csak valahogy úgy van, hogy elobb utóbb minden vezetorol kiderul hogy Kovács úr.
(De facto a demokrácia azt jelenti, hogy a Kovácsok Kovácsot választanak. Egyebek koztott azért is, mert mindenki Kovács. Aztán a demokrácia rendesen megpunnyad, mert a Kovácsok azt hiszik, hogy a megválasztott Kovács azután nem lesz Kovács - és aztán látják, hogy mégis az maradt. A megválasztott Kovács pedig azt hiszi, hogy nem Kovács, de ugye demokrácia van, és a Kovácsok egy része legalábbis továbbra is Kovácsnak látja. Erre esetleg fel is hívják a figyelmét, idorol idore. Ahol nincs demokrácia, ott az ilyen Kovácsokat pofánvágják, amitol aztán vagy megváltozik a véleményuk, vagy megváltozik az entrópiájuk. Ahol van demokrácia, ott a Kovácsok idonként helyet cserélnek, és minden megy tovább ahogy addig is ment.)

uarempty 2012.01.23. 15:22:00

@Gomulka Béla: Pontosan.Ahol sok a kovács (vagy csak az van), ott a vezető is kovács, rgo inkább ösztönlény.Persze, szeretné magát nem kovácsnak feltüntetni, pedig az..persze, nem ezt probálja sugallani a sok kiskKovácsnak, akik nyálcsorgatva megválasztják és mennek ölre különböző nézetek, vagy akár még színek miatt is...nincs mit tenni ösztönlények.Ha pedig van egy hellyel-közzel felvilágosult kisKovács, aki nem ugyanazt mondja, az rögtön közellenség, másrészről a hatalmon lévő kovácsok, ha látják problémát okozhat a hellyel-közzel felvilágosulás, akkor azt minél hamarabb el kell nyomni..persze nem lehet örökké.Addig is "gyönyörködjük" a kovács cserékben.

Gomulka Béla 2012.01.23. 15:47:53

Mindenutt csak Kovács van, mert mindenki Kovács. Ha csak nem Kim Jong Kovácsról beszélunk, akinek szuletését légkori jelenségek jelzik, ésatobbi.

Jesszusom, de messzire kerultunk a sárga, háromszog-keresztmetszetu Opelautótól! Pedig csinos, komolyan mondom.
Tényleg, van már Év Autója? Mikor van annak a szezonja?

uarempty 2012.01.23. 15:53:47

Nem mindenütt, van egy magát nem kovácsnak tartó nép...de inkább ebbe nem mennék bele.Súlyos konteók boncolgatása, nem tesz jót az emberi szervezetnek.

Amúgy igen, van benne munka...de egyébként nekem egy Golf VI GTi jobban kéne... :/

Zsozé_ 2012.01.23. 16:00:55

Így képek alapján annyira nem jött be (főleg ebben a sárgában). Ma láttam egyet élőben feketében, brutálisan nézett ki. Nem gondoltam volna magamról, de még körbe is jártam a parkolóban, tényleg mint egy szobor.

kultúrpesszimista 2012.01.23. 16:17:11

@Zsozé_: Szobor az Aston, Maserati, Jaguar, Ferrari, Lotus... Egy Opel azért nem az.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.01.23. 16:22:46

@Dixhorn:
Kicsit off:
melyik BMW 318-asban van két literes motor?

Gomulka Béla 2012.01.23. 16:30:17

@kultúrpesszimista: Nem tudom, hogy pont a márkák, az árfekvés, a használati érték vagy bármi ehhez hasonló mentén kéne-e meghúzni a vonalat. A felsoroltak mindegyike nyúlt már mellé. Némelyik tobbszor is.
(Példabeszéd: ahol lakom, az nem egy bortermelo ország, és a benszulottek még annyit se értenek a borhoz, mint én. De olvastam már olyat egy hatalmas élelmiszerbolt-lánc helyi egységének boros szekciójában, hogy asszondja a tíz euró per uveg feletti árú borok minosége a tárolás során javul. Na olyan ez a Maserati-dolog is.)
(És miért is ne lehetne egy szobor ronda, ha már itt tartunk? Én már láttam olyat.)
(Minap olvastam, Bill Bryson, pontatlan az idézet, egy félcsupasz némbert ábrazoló koztéri szoborról: az eredeti felirat szerint "erected in 1898", a koz által néha ráfirkált kiegészítés szerint "has the same effect ever since".

Főtruista 2012.01.23. 16:54:29

Hát, én sem gondolom, hogy egy ilyen autó kéne, de lehet, hogy ha kipróbálnám, megváltozna a véleményem.

OFF:
A nyugati társadalmak elöregedés-alapú összeomlását pedig nem lesz,ami megakadályozza, pont mert mindenki Kovács.

Tehát egyre komolyabb politikai tényező lesz a korfa teteje, amely egyre kevésbé motivált felelős (értsd: 100%-nál alacsonyabb önzéstartalmú) döntést hozni, még akkor is, ha ezzel közvetetten maga alatt vágja a fát. Értsd: megszavazza a legtöbbet (akár egymást kizáró dolgokat) ígérő "választási kovácsokat", akik aztán tovább fokozzák azokat a körülményeket, amik miatt a fiataloknak az élettől is elmegy a kedve, nem még a szaporodástól, meg a nyugdíjtermeléstől.

Kutyám Jerry Lee 2012.01.23. 17:00:13

@visszakettőpadló: Bocsika a Dzsúliettádat miről koppintották???! Nincs több kérdésem...

Gomulka Béla 2012.01.23. 17:20:11

@Főtruista: Én már régen beletorodtem, hogy nem leszek nyugdíjas. A magam részérol semmi rosszat nem látok abban, hogy majd egyszer munka kozben vigyen el az ordog. Mi a rossz abban, ha az ember dolgozik?

Abba is beletorodtem továbbá, hogy nem lesz ilyen Opel coupém. Rémíszto, hogy mennyire nincsen neki ablaka. Legyen másnak, szívesen elnézegetem.

ps3peter 2012.01.23. 18:59:54

Nemrég gondolkodtam alami hasonló (OPC) vételén. Aztán gyözött a józan ész, és vettem egy 350Z-t :)
Feleannyiból dupla élvezet...

vrezso 2012.01.23. 19:28:15

@ps3peter:
Szeretem az ilyenekt, feleannyiból dupla élvezet. A dupla élvezet oké. Feleannyi? Egy 2006-2008 körüli OPC kb. 4 millió.
Tehát te a 2007-es (csak a hasonlítás végett) szekeredet 2 millió környékén vetted. Ezt nevezem.

ps3peter 2012.01.23. 19:32:42

@vrezso: Majdnem. OPC Astrából újat nézegettem, a Nissan 2005-ös. Így stimmelnek az arányok.

vrezso 2012.01.23. 19:48:28

@ps3peter: Akkor azért mégsem kellene hasonlítgatni :) :)
Egyébként tényleg messze más kategória a Nissan.

uarempty 2012.01.23. 19:49:53

@ps3peter: e46 m3 nem játszik annyiért?

Swind 2012.01.23. 19:51:58

Csak nekem tűnik úgy, hogy a középkonzol egy lefele fordított péniszt mintáz?

ps3peter 2012.01.23. 19:53:35

@uarempty: E60 530i-böl szálltam ki, mást akartam, nem BMW-t.

Hátezmi 2012.01.23. 19:58:20

Sziasztok!

Hmm...öröm volt olvasni benneteket, szerintem ez a sárga Opel kimondottan színvonalas társalgást eredményezett...az autótól a világig. Értelmes emberek értelmes beszélgetése....Nofene :)

lcka 2012.01.23. 20:15:15

elsőkerékhajtás...

ablakok körül keret...

divatsportautó

de az opel akarja, tényleg törekszik, tudja hogy ez kell a mai piacra...

Dr. Robin Masters 2012.01.23. 20:41:12

Szépnek szép, még talán jónak is jó, de valahogy azt érzem, hogy az Insigniával tényleg tudtak egy nagyon újat alkotni, főleg design és minőség téren, addig az új Astra csak annak a kivetített és kicsinyített mása. Mintha hiányozna az az egész autóból, hogy leültünk és megterveztük, de úgy, hogy nem volt példa az Insignia.

Suttora 2012.01.23. 20:41:52

@Hátezmi: Én is csodálkozom, az ilyen cikkek után menetrendszerűen "proli szaropel" szokott lenni a műsor, főleg ha az újságíró van olyan bátor és dicséri is egy kicsit... :)

Solct 2012.01.23. 21:30:16

kW-ot adhatná egy ezressel lentebb és akkor nyomatékból tépné az aszfaltot.
Vagy, akkor ha már GSI, akkor forogjon 7ezerig és a nyomaték teljesítmény együtt kússzon a fordulatszámmal az égig :)
Hogy kérje a kínzást, az üvegelést.
Ez az 5500/2000 gyakorlatban annyira nem jó, mert leforog és beváltasz a semmibe.
Nomeg legyen olyan gázreakciója, mint egy agyonreszelt agresszív 2T krosszmotornak :)

hallari 2012.01.23. 21:34:28

Jó ez a kocsi, szép a formája is, csak az a súly... Tapasztalatom szerint már 200 kiló plusz is eléggé csökkenti a sportosság érzését. Az ár pedig egyenesen elszomorító. Persze tudom, drága a technika, meg a kisszériás gyártás.

Solct 2012.01.23. 21:38:47

@Solct: Amúgy a 2ezres szívó ordító kekszesdobozt jobban sunáznám :D
Abban volt még spiritusz.
És ha már GSI apróbetűsen megjegyezve "sportautó", akkor az ne a kényelemről, csendről szóljon.
Üvöltsön, legyen olyan szívászaja, hogy rezegjen tőle a padló, tépje le a fejem, tekerje a kezemből a kormányt, tolja magát hirtelen gázra, ha kell.

vmaast 2012.01.23. 21:47:20

Hááát... A külsejét nem taglalom, végülis az hogy nem tetszik, az én dolgom. A belseje viszont objektíve gagyi. Az Opel tett le egyedül műszerfal formatervet mostanában??? Az oldalára állított szellőzőkkel? Ne vicceljünk már... A hátsó... talán padnak nevezni lehet kis jóindulattal, hullámos bőr a lapos deszkán? Mikor tanulnak már meg a Bosch-ok kárpitozni? ;-)
Amúgy a mai trendet tekintve rendben van a cucc. Divatos is, jó is, tele van a parasztvakító értelmetlen f.ságokkal is, csak nem tudom, kiben kelt bármiféle ingerenciát arra hogy birtokoljon egyet belőle ;-)

Kutyám Jerry Lee 2012.01.23. 21:59:13

@Solct: Ez nem GSI... Olvasd el a címet még
egyszer...

vmaast 2012.01.23. 22:04:54

@Solct: Ha erre gerjedsz, felejtsd el az Opelt ;-)

Solct 2012.01.23. 22:05:15

@Kutyám Jerry Lee: Annak leszármazottja papíron... Vagy mifene.

uarempty 2012.01.23. 23:25:10

@ps3peter: ja a szürkéből (?)..azt hittem a 350z-t "játszósnak" vetted :D

NEXUS6 2012.01.23. 23:39:41

Az Opelnál mindig is voltak hagyományai az ilyen coupeknak. Kb az, mint a Skoda Rapid volt a szoci táborban. Először is van egy népautó, mert az Opel gyakorlatilag a tök sótlan, napi használatú, családi igásló szinonimája a mai napig. És aztán egy ilyen tömegcuccnak még is van egy érdekes kis perverziója, na de épp ettől lesz igazán izgalmas. Egy hasonlattal élve: nem szuperceleb, szuperéneksenő, színésznő, fotomodell csaja van az embernek, hanem egy tanárnő, titkárnő, vagy nővérke azzal a szexi rövidre szabott köpenyével, ami alatt lehet, hogy nincs semmi, meg azzal a dögös kis szemüvegével...
Na, na..., naaaa....? Azt hiszem ezt mindenki érti.:D
De sajna úgy tűnik, hogy kb 15 éve folyamatosan mellélőnek. A Manta, meg a Calibra igazán kultkocsi lett, ez elmondható, de ezekkel a nyomott tetejű Astrákkal, meg Corsákkal az Opel soha nem tud igazi visszhangot elérni, talán mert a szexi, perverz tanárnő szerepét tinilányokra bízza, egy érett dögös 30-as domina helyett?

Pedig a recept egyszerű, ott van a kezében, úgy tűnik simán bekajálná a piac, de ők még sem akarják ezt újra megcsinálni. Összetevők:
1. Ha valami vagány kocsit akarunk csinálni, akkor annak illik vagány nevet is adni. Astra GSOLPFTSX... na gratulálok, ezzel nem sok telefonos szexhívást tudnának összehozni! Eközben ugye egy tök új kocsiról van, szó, mert a karosszéria idomok bizony csillagászati árban lesznek, ha egy ilyen "Astra" tulaj megzúzza, mert ez tényleg nem Astra, ilyen szempontból.
2. Ha valaki Coupet-t akar, akkor az már kicsit többet fog egy ilyen hobbira beáldozni, de többet is vár el, mint egy kiskocsi padlólemezét (lásd a tinilány hasonlat). Sajna a kiskocsik folyamatosan híznak ez az "Astra" már nagyobb mint anno a Calibra volt. Ez sajnos egy olyan dilemma, amiből nehéz kitörni. A Renault még is kiadta a Laguna coupe változatát, ami érdekes módon a dízel motorjával egy jó visszhangot kapott kocsi lett. De azért egy dízel sportkocsi a mai napig, valljuk be, ciki. Nem azért mer szar lenne, hanem az előítéletek miatt. Ebből látszik, hogy a Renaultnál sem gondolták ezt az egészet igazán komolyan, így aztán szegény kocsi bármilyen jó, és szép, szép lassan érdektelenségbe fullad. Szóval kell a felhajtás, amit pl anno a Calibra köré csináltak. ez lehetne a 3. pont. Pedig a Calibra tényleg egy Vectra nővérkeruhában, nincs olyan alkatrésze jóformán, ami egyedi lenne, és még is a mai napig "A" coupe, ebben az árfekvésben. Az, hogy mennyire egy Vectra jól jellemzi, hogy az autópiacon egy jobb állapotú Astra, ne adj isten egy Corsa!!!!!! megelőzi, magasabb árat kérnek érte. Még is a mai napig élnek róla olyan közhelyek, hogy a legjobb légellenállású kocsi (pedig az erősebb modellek már nem voltak azok), űber szolgáltatások, felszereltség, kompjúter hegyek (felszereltség, mint egy jobb Vectra, még a műszerfal is egy az egyben, motor, elektronikák detto).

És sajnos ez az ilyen csinált coupek sorsa, a gyors értékvesztés, hosszútávon nem az igazi befektetés, és ezt mindenki tudja, a gyár is, meg a vevő is. De ha a kocsit nem csinálja a gyár szerethetővé, nem rak bele olyan plusszt, ami miatt a tulaj fanatikussá válik, akkor nem fogja elviselni, hogy a kocsija még a többi kocsihoz képest, még ahhoz képest is, amiből született rohamosan veszti az értékét. És így nem is veszi meg.
Sajna ezt a kocsit én sem venném meg, sem most, sem 10 év múlva használtan.

Kutyám Jerry Lee 2012.01.24. 06:48:55

@Solct: Nem a leszármazottja.. Nem azért a GTC a neve... A Gsi-nek a Gsi lesz (ha egyáltalán lesz) vagy az OPC...
@NEXUS6: Sajnos te is rosszul látod, le vagy ragadva 20 évvel ezelőtt... De nekem nem baj, csak te írtál feleslegesen regényt...

kultúrpesszimista 2012.01.24. 08:50:58

@Kutyám Jerry Lee: NEXUS6 teljesen jól beszél. Olvasd el újra, lassan. Hátha úgy megérted, hajrá!

ps3peter 2012.01.24. 09:26:43

@uarempty: Végülis igen, játszósnak van, de vettem még egy G-Astrát bevásárlókocsinak, mert a Z-be semmi se fér. A BMW-t a válás vitte el...

közösperonos átszállás 2012.01.29. 01:29:16

@Shadowbull: "Poroghet a kormany akarmeddig, vagy kitiltja a lanyokat a kozep- es felsooktatasbol, es odalancolja oket a konyhaba, vagy tovabbra is fogyni fog a magyar."

Pont fordítva, azt kell elérni, hogy aki szült, az utána is könnyen visszamehessen a munkaerőpiacra (4 órás foglalkoztatások és távmunkák segítése, bölcsődei/óvodai rendszerek mindenhol és mindenkinek elérhetővé tétele stb.)

hallari 2012.01.29. 03:28:47

Nem értem a fikaözönt, ez a járgány teljesen beleillik a mainstream hothatch-ek közé...
süti beállítások módosítása