HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Akkor most jó a Lada fűtése vagy nem jó?

2012.02.02. 06:07 Tcomment

Címkék: lada zsiguli fűtés

Utálom a városi legendákat, amelyek szinte alap nélkül terjednek szájról szájra, apáról fiúra. Amikor a Lada fűtése szóba került, heves vita robbant ki a szerkesztőségben. Szerintem a Lada jó fűtése csak egy sztereotípia, de most kiderül az igazság

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

360 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr884049796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alex Raps 2012.02.02. 15:44:43

@hirtelendi: Szinte biztosan igazad van. Ma. Viszont nekem az utolsó Zsigulim 1991-ben kopott ki a seggem alól és akkoriban még nem úgy volt ahogyan leírod. :) Abban az időben az utángyártott darabok vagy azonnal és vagy egy héten belül csöpögtek. Látom Te is cseréltél párat. Az én kezemet is megvágta párszor a radiátor. :))

deak.atti 2012.02.02. 15:44:55

Sziasztok!

Azért nem koorekt a Lada-Skoda-Wartburg összevetés a cikk elején, mert 3 teljesen eltérő autóról beszélünk. Persze, hogy a ladának a legjobb a fűtése a háromból! A Skoda a 14 liter hűtőfolyadékával abszolút esélytelen. Tudom, mert volt. Fűtöget az, de csak módjával. A Wartburg a kis lóf@sz 3-hengeres motorjával megint csak esélytelen, annyira kevés hulladék-hővel dologozik, ráadásul eggyel kevesebb henger termel meleget. Az is fűt, csak kétszer annyi idő alatt melegszik be az utastér, mint a Ladánál. Hosszabb úton már ki lehet esni belőle a melegtől, de mire rendesen bemelegszik, az minimum 10 kilométer. Reggelente, mikor viszem a gyereket vele az óvodába (igen, előre megfontolt gyerek-gyilkos vagyok, bár van benne hátsó öv + gyerekülés kombó, és próbálnám csak meg mással vinni, mint a Wartburggal), akkor az óvoda előtt 1-2 kilométerrel melegszik be rendesen. Én már melóba meleg autóval megyek tovább.

Szóval nem korrekt az összehasonlítás. Szerezzetek be egy 2140-es Moszkvicsot a Lada mellé, aztán lesz ám sírás-rívás, meg fogaknak csikorgatása! AZ lemossa a pályáról a 2101-est. Évekig dolgoztam IZS-zsel, egy szál pólóban izzadtunk benne télen, olyan fűtése volt.

DA

tom1034 2012.02.02. 15:50:43

@PiszkosFredi: rajzold le kérlek! csak jelzem minél többet szólsz hozzá annál nagyobb hülyét csinálsz magadból!:)

hirtelendi 2012.02.02. 15:50:51

@deak.atti: De miért nem korrekt az összevetés, a cikk sem állít mást, mint te. Arra voltak kíváncsiak melyik fűt jobban, aki A-ból B-be jutásra használja, azt ez érdekli, és nem vígasztalja, hogy a Skodában azért fagy meg mert abban nem 9, hanem 14 liter lötyi van.

Mr. Fáradtság 2012.02.02. 15:51:32

Évente min 1x vízkör átmosása, folyadékcsere. Eddig minden kocsimnál bejött, mindig volt füttés:D. Legjobban az 1,2-es energy motoros 95ös cliom tolta a meleget, 3-4 perc után tangában ültünk az asszonnyal, sosem kellett koxra feltekerni. A kettes dízel gtd golfom 26 évesen melegített, mint az istennyila, de volt pár lyuk elől a lemezeken, -20ban csak pályatempónál remekelt a rendszer. A mitsu Galantot hagyjuk, beülsz, 5 perc múlva ki akarsz szállni, olyan meleg van, az 1,3-as karbis civic szintén. Aki a skodákat szidta, -12 fokban vásároltunk 88as 120-ast, hazafelé majd behánytam, olyan meleget csinált.

Gomulka Béla 2012.02.02. 15:59:15

@hirtelendi: De legyen!

Nem olvastam végig a disputát, bocs. Gyanakvó természet, aki vagyok, én nem is feltételezném a hideg és nedves levegorol, hogy felveszi a párát. Arra való a sapka a muszerfal melletti polcon.

Olyat viszont, amit a kettes Golf tudott, azóta se láttam. Az ablakra fújó légrés árkában szépen megult a félliteres kólásuveg, és mindig volt forró víz a neszkávéhoz. Ezt kéne rendszeresíteni, nem az eespét.

peterv 2012.02.02. 15:59:45

A 92-es évjáratú 1.1-es benzines Fiestának a fűtése is lehet hogy az élen lett volna. Ha hosszú útra indulok télen, a kabátot sosem veszem fel. Az első 2-3 km után olyan meleg van, hogy grillezni lehetne a műszerfal tetején! :)

Lookie 2012.02.02. 16:09:09

@ommm: kedves Ommm én meg most kellett hozzászokjak hogy kabátban vezessek és úgy induljak útnak mióta fasza modern technikájú VW TSI gyártmányú űberautóm van...a fűtése az első 15 km alatt egy kalap szart nem ér...az összes addigi régebbi autonk(6 kulönböző tipus és márkájú) egy 1984-es Dacia 1310-est is beleértve kenterbe verte fűtési gyorsaságon ezen a távon...15 km megtétele után már javul a helyzet na de hát 2012-ben tartunk és nem kevés pénzbe került a járgány...

hirtelendi 2012.02.02. 16:23:23

@Lookie: Azt azért fel kéne fogni, hogy minél alacsonyabb egy autó fajlagos fogyasztása, annál hatékonyabban alakítja az üzemanyagot mozgási energiává, tehát egyre kevesebb lesz a hulladékhő, amit fűtésre lehet használni. Nem véletlen, hogy terjednek rásegítő fűtések.

ommm 2012.02.02. 16:23:53

@Lookie: Hááát...azért én megmérném. És persze az ülésfűtés csodákra képes

phaszfej 2012.02.02. 16:27:04

Nekem nagyon erőltettek ezek a totálkáros írások. Olyan...bénák.

Lookie 2012.02.02. 16:28:55

@ommm: Azzal is van szerncsém, másképp megenne az Isten hidege, főleg, hogy 3 napja minden reggel -22-23 van itts nappal sincs -11-nél melegebb...
@hirtelendi: ezt én is tudom, de akkor miért nem szívesek tenni egy olyan PTC ellenálláson műkődő mellékfűtésrendszert mint a TDI motorokkal felszerelt VW/Skoda/Seat/Audi-ban. Nem összetévesztendő a Webastóval. A sok pénzt azt azért el tudják kérni. A kocsival amúgy nagyon meg vagyok elégedve, de a bemelegedési teljesítménye az csapnivaló.

Rocko- 2012.02.02. 16:53:19

@Szkotti: "NYilván a Ladában az 1-es és a 2-es fokozat közül nem lehet középállásba állítani a ventillátort."
nem az egyes a középállás? :)
kikapcsolod: nicns fűtés.
2-es fokozat: maximum fűtés.
1-es fokozat: középállás.
:)

We make the world a better place 2012.02.02. 17:12:17

Elektromos fűtéssel bármelyik típus képes gyorsan felfűteni az utasteret.

CsGergo 2012.02.02. 17:13:40

Imádtuk az ezerkettes fűtését! Jó volt az,kellett neki egy kis idő, de utána szauna volt a bódéban.A Samaráéval is elégedettek voltunk, elég hamar befűtötte az utasteret, de hangos volt. A 110esbe meg a termosztát mindig annyira kapcsol, ahány fokra állítjuk, a plafonon van a hőérzékelő,automata a cucc, szintén hamar befűti a vasat.

CsGergo 2012.02.02. 17:15:13

Jah még annyit, a Samarában és az ezerkettesben nyáron is élvezhettük a tűzforró fűtést, mivel berohadt a fűtéscsap mind kettőn! xD

We make the world a better place 2012.02.02. 17:31:43

@CsGergo: Nálam is tönkrement az allitgatastol a futescsap. Azóta tél előtt fűtésre állítom, és csak tavasszal állítom vissza. :-)

Ezt találtam a neten:
zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=134

sayer 2012.02.02. 17:36:23

Szerintem meg kellene ismételni a tesztet,teljesen nyitott fűtéscsapokkal.A félig nyitott fűtés nem minden autóban 50%-ot jelent.Hidegben senki nem indul el félig nyitott fűtéssel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.02. 17:49:57

@CsGergo: normál autóban ezer éve nincs fűtéscsap,a légtereleő lemezzekkel oldják meg a levegő útját.

sayer 2012.02.02. 18:04:04

@Gyurma73:Nekem az a tapasztalatom hogy ha a fűtésgombra nem fokok vannak írva akkor ott a félig nyitott állás nagyon eltérő lehet,éppen a lada esetében.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.02. 18:15:33

@Droidfigyelő: az igaz, de ennek nagyon jók a műszaki paraméterei.

Nemdohányzó, magyarországi üzembehelyezésű, első tulajdonostól, a ráfutástól eltekintve baleset- és sérülésmentes (kivéve az egyik tükör, azt egy éjjel valami részeg suhanc letörte, de vettem helyette zsírúj gyárit a Travala boltba, igaz nrem a krómosat, csak a sima feketét - ez mindenképpen értékcsökkentő tényező), és nem annyira rohad, mint amennyire ingyen odaadom :)

Hauzer 2012.02.02. 18:26:40

Én azt nem értem,hogy miért sokkal jobb ha van ülésfűtés..Nekem is van,és hamar elégeti a seggem,de attól még kurva hideg van a kocsiban..Max az aranyerem nem lóg a bokámig a hideg ülés miatt..mondjuk az se utolsó :D

MM. 2012.02.02. 18:38:05

BMW-ből egy nagymotorost kellet volna tesztelni..
azok melegednek rendesen.

hirtelendi 2012.02.02. 18:49:39

@Gyurma73: Fognak még meglepetések érni...szóval szerinted a fűtéscsappal a levegő útját szabályozzák? És a modern autók tervezői olyan hülyék, hogy a a fűtőradiátor körében lévő folyadékot állandóan fűtik, csak a rávezetett levegőt terelik ki a vakvilágba? Nem lenne ez egy kicsit pazarló megoldás?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.02. 18:51:16

@hirtelendi: a hütőről hova megy. meleg levegő??hmm?

markco 2012.02.02. 18:58:38

@hirtelendi: Tényleg nem a fűtéscsapot tekergeted a mai autóknál. Gondolom tanultak a régi hibákból. (berohadás, csöpögés, plusz alkatrész...)

markco 2012.02.02. 19:04:11

@ommm: Szia! Mi lett a Tibi BMW-jével? Lemaradtam valamiről? A jobbos sárvédőre gondolok.

papa33 2012.02.02. 19:05:45

Nekem Lada is, Samara is, FAstra is jól fűt, valszeg az akkori többihez képest volt jó a Lada. És a vadi új 120 Skoda sem fűtött valami nagyon.
Viszonta: a Ladák nyáron is némi meleget adtak, a Skoda nekünk sosem forrt fel.
LELKÜK VAN...

papa33 2012.02.02. 19:07:06

Ja a Lada 8 literje után a Skoda 6 literje (országút) a 80-as években nagyon jó volt. Csak az a hangja ne lett volna...

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2012.02.02. 19:18:20

Az én Ladámban (amíg el nem lopták: belsoseg.blog.hu/2011/09/06/na_ez_nagyon_fajhat?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2011_09_07&utm_campaign=totalcar) a fűtést már inkább szaunának neveztem volna. kint mínusz 10 fok, a volán mögött trikóban feküdt az ember. Nagyon szabályozni viszont nem lehet a fűtést a régi ladáknál: van a szauna fokozat és a nulla. A szép sárga ezerkecske tulajának üzenem, ne nagyon szerepeltesse rendszámmal az autóját jobbra balra a neten, mert úgy jár mint én... Pont az ilyenekre vadásznak a szar ukrán-cigány maffiózók és a vasfeldolgozó - kutató "beszállító" komák.

gumifust 2012.02.02. 19:21:50

óóóóó ez a Zsiga nagyon gyönyörű :))))))
Egyébként a bör takaró szerintem lemaradt az orráról , az télen szokott rajtuk lenni!

Hurri Kán 2012.02.02. 19:23:17

Emlékeim szerint a Ladáknál (legalább is az 1500-asokon) a légszűrőházon volt valami állítható terelőlemez, téli/ nyári üzem között, hogy télen a motor ne jéghideg levegőt szívjon, ezáltal is segítve a gyorsabb bemelegedést. Nem tudom, az 1200/1300-asokon is volt ilyen?
Mivel látom, vannak itt páran Ladázásban jártasak, megköszönném, ha valaki pontosítaná, amit leírtam.

Roncskutya 2012.02.02. 19:25:37

@hirtelendi: ha alkalmad lesz rá nézbe egy lada motor terébe nem azért melegszik a fűtés hamarabb mert gazdaságtalan hanem mert a HF-ből egyből jön a víz a radiátorhoz ennyit erről egyébként nem gazdaságtalan autó csak ha elhanyagolják de ez minden autóra igaz

Globetrotter2014 2012.02.02. 19:53:56

@hirtelendi: ok lehet hogy igazatok lesz. Kiálltam a mélygarázsból (0 fok, 5 órát bent állt) a minusz 5 fokba és az első lámpa után már meleget fújt. A fura hogy akkor is meleget fújt, miután kikapcsoltam a KK-t. Tehét az elméletem megdőlt.
De felmerül a kérdés, hogy lehet hogy a dízel 1-2 perc után meleget termel? Ennyire tudnak a svédek?

@alkalmi áron: az ablakprogramon mindig rákapcsloja a KK-t. Így van programozva. Ha kikapcsolod a KK-t leáll az ablakprogram. EGyébbként a korábbi alfámon is így ment.

Csak Norris 2012.02.02. 20:12:07

@Cymantrene: A mostani benzinárak mellett akkora útra el sem indulok autóval ami alatt nem melegszik be. Annyit gyalog is kibírok.
Aki meg a budira is kocsival megy, teheti kabátban.
Egyébként igezed van, minden nézőpont kérdése.

Csak Norris 2012.02.02. 20:13:02

@gyvy: Nekünk 1200s volt, abban volt ez a forgatásos móka.

Csak Norris 2012.02.02. 20:14:35

@hirtelendi: Miért, a hűtőről hová vezetik a meleg levegőt? :)

Lajcsika 2012.02.02. 20:17:35

@gyvy: Valóban, igazad van. Az összes hátsókerekes Ladán van a légszűrőház fedelének egy ilyen elzáró lemeze. A fedél elforgatásával lehet állítani, nyáron a meleg levegő útját zárja el, ami a kipufogó leömlő felől jön, télen meg fordítva. A Szamaráról nem nyilatkozok, azt nem tudom.

Egyébként a cikkben valamit elronthattak, mert az én ezerötösöm kb. az indítás után kettő perccel meleg levegőt áraszt, ventilátor nélkül, és nagyjából 1-2 km után le kell venni a kabátot ilyen mínusz pár fokban (semmi hűtőtakaró, meg kartonlap putritrükk). Kegyetlen meleg van benne, magasan a legjobb, pedig van itthon Toyota Auris, Swift I. meg a vállalati Ford Ranger, tehát tudok mihez hasonlítani.

ne most 2012.02.02. 20:20:28

Avensis dieselnek 8km városi forgalom kell, hogy a hűtővíz beálljon. 15perc városi közlekedés után még nem mozdult meg a mutató.

Lajcsika 2012.02.02. 20:22:25

Egyébként a kommentekben elképesztő hozzá nemértést, meg ilyen olvasottakon alapuló tapasztalatokat látok... Mondjuk én ezért nem is írok, csak akkor, ha pontosan tudom miről beszélek. :)

Csak Norris 2012.02.02. 20:24:28

@Lajcsika: Ja, pl valaki írta, hogy "gazdaságos előfűtés." És az honnan veszi az energiát? :)
Mondjuk a motornak hasznos.

Gomulka Béla 2012.02.02. 20:30:56

@gyvy: Van olyan a K 10-es Micrában is. Kicsi kallantyú, és téli állásban a kipufogó-konyok koruli lemez alol veszi a levegot. Modern autókban másképp van már: a szatellit-navigációs rendszer felismeri, hogy a Fold melyik felén van az autó, milyen éghajlati zónában, és annak megfelelo módon nyitja és csukja a csappantyút.

FEKI 2012.02.02. 20:35:53

Lehet azért ebben valami. Ebben a hidegben átszoktam reggelente a nejem 1.6-os corollájára. Mire az első sarokig érek már meleget fúj.
Bezzeg a dízel focusom. Azzal beérek a munkahelyemre mire elkezd fűteni. Hozzá kell tennem, hogy bő 2 literrel kevesebbet eszik...

Hurri Kán 2012.02.02. 20:36:05

@Lajcsika:
Akkor jól emlékeztem. :)
Mondjuk ha már összegyűlt ennyi nagytudású, autóhoz állítólag értő tesztelő, akkor tudhatták volna, h pláne ilyen hidegben nem indulunk el nyitott fűtéscsappal, vagy feltekert fűtéssel, hanem megvárjuk, hogy a vízhőmérő kicsit elinduljon. Persze akkor nem lehet összehozni egy ilyen Blikk-Metró újság- szintű "tesztet".

Sparti300 2012.02.02. 20:48:17

Én csak azt nem értem, hogy miért nem trabival csinálták meg a tesztet, a baromarcúja.El koptattam én is vagy 4db 1500zsigát a 80-s években, szinte majdnem mindegyikben kellett cserélni fűtő radiátort és utána okádta a forró levegőt. De hát akkor az volt és jobb volt mint a verolex-:) Jövőre a diligyerek majd a rakétát fogja összehasonlítani a mercivel.

sayer 2012.02.02. 20:48:23

@gyvy: Pont hogy nyitott fűtéscsappal kell elindulni,mert akkor fokozatosan melegszik át a rendszer.

Pasas 2012.02.02. 20:48:26

A Ladában kajak fútés van. Pont. A baj csak annyi hogy abszolút nem lehet szabályozni, és kellene bele egy jó ventillátor is.

Hugh Hefner 2012.02.02. 20:50:42

'94-es 2107-s Ladában télen a nagykabátot sosem vettük le.Hiába zártuk le a középső beömlőt,meghekkeltük a fűtéscsapot, sosem fújt igazán meleget.
Aztán lett egy Fabia 1.9 sdi.Fa@a benne a kiegészítő elektromos fűtés. 4.5 l gázolajjal nem tudom hogy fűtene be télen rásegítés nélkül. Ja, hogy csak 64 lovas? De legalább nem fázunk.

Hurri Kán 2012.02.02. 20:51:30

@sayer:
?????
Szerintem otthon, tükör előtt még egy kicsit gyakorolj.
Az megvan, ha nem kell még az utasteret is fűteni = kisebb hőveszteség = gyorsabban melegszik fel a hűtővíz = motor hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet?
Szóljál, hogy melyiket nem érted, segítek, elmagyarázom.

Csak a yamaha 2012.02.02. 20:52:44

Termosztát csere.. minél később nyit és jobb a fűtés.
Ladák tényleg jól fűtöttek,és igen a fűtés csap szeretett berohadni.(csak huzatos volt eléggé,főleg a hátsó ajtóknál volt cugos..)
BMW min 6 hengeres az tud fűteni...
Trabi 2T befűthető(kézifék be kormány kiteker rűkiben nyélen 1- 20/30 kör helyben..fog fűteni ám ;-)..)
Zaporozsec benzin kályhás volt,gumiszőnyeg olvasztás garantált volt ;-)

Dagiszabi 2012.02.02. 20:52:46

Omm kredencét pont azért bele kellett volna venni a tesztbe, hogy lássák az emberek, hogy mi a különbség egy normálisan felszerelt, normális méretű autó és az "alsóközépkategória" között. Tudom, nem csak alsóközepesek voltak, hanem elég egymástól eltérő autók, de pont ezért elfért volna az is. És így képet kaphatott volna az olvasó, hogy ha X forintból vesz autót, akkor miért érdemesebb a nagyobb kategóriát venni, még akkor is ha az kicsit öregebb. Bár manapság az igazán felső kategória kezd olcsóbb lenni mint, a kicsi, takarékos.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.02.02. 21:00:28

" Mintha túl sok víz lenne a rendszerben" :) miért, mennyivel lehet többet beletölteni?

Lajcsika 2012.02.02. 21:01:40

@Hugh Hefner: Akkor ott valami gond lehetett. Van egy idősebb kollégám akinek az ezerkettes után a kocka ezerhármas nem akart fűteni, pont úgy, ahogy írtad. Szétszedte, kipucolta a fűtőradiátort kívül-belül, majd föltöltötte friss fagyállóval, és kész lett a szauna. Ha egy autón valami nem stimmel, meg kell javítani, különben így születnek az előítéletek.

Lajcsika 2012.02.02. 21:08:57

@gyvy: Szerintem egy Zsigánál nem nagyon ajánlott a fűtéscsapot nyitogatni-zárogatni! Tavasszal zár, ősszel nyit. Én úgy jártam, hogy felújítottam a hűtőt, kapott új gumicsöveket is, aztán fölöntöttem új fagyállóval, amit a csap kb. tíz perc időzítéssel a jobb első ülés elé engedett :) Az új csap csak 1450 Ft. de a hátonfekve szerelgetés nyakig a lében, na az megfizethetetlen...

Hurri Kán 2012.02.02. 21:11:39

@Lajcsika:
Ismerős. :)
Igazából a műszerfalon található, fűtést szabályozó kapcsolóra gondolok. Azt érdemes zárva tartani, amíg hideg a hűtővíz.

Hugh Hefner 2012.02.02. 21:19:03

@Lajcsika: Igazad van. De előtte volt egy '76-os 1.2-es, amihez képest ez egy romhalmaz volt minden tekintetben. 15 évig volt meg ez, 13 évig a 07-es, volt összehasonlítási alapunk. A 07-es olyat tudott, amilyet más autó nem: városban benzinből evett 12 litert, majd később begázosítva gázból 10-et.

Pasas 2012.02.02. 21:25:35

@Lajcsika: A fűtéscsapra pont azt javasolták hogy nyáron is néha húzzuk rá a fűtést, hogy ne álljon be.

yeti 2012.02.02. 21:27:33

Meglepő eredmény.Vagy a Suzukink volt rossz,vagy ez a Zsiguli.Hozzá kell tennem a Swift ridegtartásban volt a Zsigulinak meg frissen volt összerakva a fűtése amikor egyszerre hajtottam a kettőt.Igaz a szivató kezelésében sem voltam rutinos így juttathattam előnyhöz,no meg az üvöltő ventilátor is dobhat egy 10 fokot a hőérzeten.:)
Lehet előttem már megjegyezték,de a Zsiguli elejére sem ártana a maszk.Annak idején sem divatból tették rá.

Gomulka Béla 2012.02.02. 21:31:25

@Hugh Hefner: a kettes Golf ugyanennyi gázolajért még meleget is adott. Igaz, nem volt hatvanvalahány lóero. (Nem tudom, hogy hány lóero volt. Nem sok, csak elég. További tanulság, bár úgyse fogadják meg: ha nem romlott el, ne javítsd meg!)

Janiba 2012.02.02. 21:35:57

A Lada gyári előírás szerint: üzemi hőmérsékletű motornál -25 fokos hőmérséklet esetén, 25 perc alatt +25 fokra fűtötte fel az utasteret!

Janiba 2012.02.02. 21:37:42

A Lada gyári előírás szerint: üzemi hőmérsékletű motornál -25 fokos hőmérséklet esetén, 25 perc alatt +25 fokra fűtötte fel az utasteret!

ARAGONIT 2012.02.02. 22:30:27

@anyahajókabinajtóhajtogató: Ha értelmezed a korábbi soraimat, akkor pont a motor hűtőventillátorától indul a megoldás. Ha ott a kis összekötő cső rendesen tömít és a motorburkolat is normálisan van felszerelve (99%-ban rosszul teszik vissza ha már egyszer le volt véve)akkor a MOTOR hűtőventillátora szállítja a levegőt. Előbb a hengerek hűtőbordáiról, majd a kipufogókönyök burkolatán át az első kipufogódob fűtőkamráján áthaladva a zajtompítón keresztül az utastérig. Ez a 2T-k legutolsó verzióira igaz. Ha jól tömített a rendszer és nem valami utángyártott gányolt kipufogódob van rajta simán felfűti a kombit is percek alatt. Fontos még a szabályozólapokon a tömítőcsíkok megléte is. Sok harcedzett régi Trabantos is meglepődött már rajta, hogy igenis lehet szimpla gyári fűtéssel is meleget csinálni az NDK csodában :) Egyszer kell rendbe tenni aztán működik. Elhanyagolt, tákolt fűtésrendszernél egyik autónál sem lesz megfelelő fűtés.

Akos74 2012.02.02. 22:31:46

Én azt gondolom, hogy rosszat mértek, nem azt kellett volna mérni, hogy melyik autó milyen hamar melegszik fel, hanem bemelegíteni az autókat és úgy ráadni a fűtést, hogy melyik fűt jobban, ez igazságtalan teszt kérnénk egy ilyen másik tesztet is.

Egyébként Szibériára tényleg nem lehet rossz fűtést csinálni, ahol télen standard a -50 fok és a vas úgy törik mintha üveg lenne.

A régi jó világban úgy volt, hogy azt mondták az autó ne kopjon hidegen, előbb melegedjen fel a motor utánna fűtünk, az ember jobban bírja. Ma pont fordítva van, legyen bent jó meleg, nem baj ha szétkopik a technika, majd vesznek másikat. Valószínűleg a BMW ezért melegedett fel nehezebben.

Schütii 2012.02.02. 22:43:41

Az eltérő induló utastéri hőmérséklet az eltérő mennyiségű és dőlésszögű üvegfelületekből adódik. Mert bár kissé fura, de télen felhős időben is érkezik napenergia a Földre, így az autóba is, infravörös sugárzással. Nagyobb üvegfelület több hőt enged be, viszont ki már alig (üvegházhatás) A Pözsón sok üveg van laposan elhelyezve, a Ladán meg pont fordítva. Ez tökéletesen megmagyarázza a az eltérő belső hőmérséklet különbséket. Köszönöm a figyelmet, Schütii voltam.

Schütii 2012.02.02. 22:56:30

@hirtelendi: Így ahogy mondod, Fiat GP ben majd' megbolondulok nyáron mert a jobb lábam mellett van a fűtésradiátor és az bizony mindig forró, ha a motor is. Csak érdekesség képpen az autó digit klímás, ami jól is működik, de fura hogy egyszerre érzem a lábamon a klíma hideg lehelletét meg a radiátorról sugárzó meleget.

Akos74 2012.02.02. 23:08:09

A Ladának feleakkora hűtője volt, mint más átlagos autóknak, ezért tudott jól fűteni.

Az igazi nagy dobás az lett volna, ha egy Zaporozsecet is beállítottatok volna sorba :) Igen tudom, hogy abban nem úgy működött a fűtés, de amikor működött 2 dl benzin kályhában történő elégetése után, lehúzott ablaknál polóban lehetett csak autókázni, a legnagyobb télen is, 5 méterre megolvasztotta a havat a parkolóban maga körül :)

8001A 2012.02.02. 23:18:27

@kitiltott, de seráfütty: Valszeg "csal" a Rönyó, és van egy PTC-fűtőelem a levegő útjában valahol, amit ilyenkor rákapcsol (nem dízel?). Klíma a levegő párátlanítása miatt kell.

Önjáró Talajgyalu 2012.02.02. 23:29:38

@Tizenkettő: Működő termosztát esetén ennek a 13L víznek többsége a nagyvízkörben van, (mert ugye a 105-120-as Skodában 3 vízkör van, a motor körül, a fűtésremdszer, meg a nagy), így ha megnyitod a fűtést, a fűtéskör előbb fog felmelegedni, mint a nagyvízkör.

Tehát simán lehet, hogy elöl a hűtőben még jéghideg a víz, de fűtésed már használható hatásfokon üzemel. Persze a sokan kiszedik a termoszt "mert attól felforr", utána meg nyikegnek, hogy nincs fűtés. LOL.

Zed is not dead yet 2012.02.02. 23:38:15

10 évig jártam 1300-as kereklámpással. Szenzációs fűtése volt, mindenki emlegeti a mai napig is, aki ült benne. Gyorsan felfűtött és az aztán tényleg a hőlégfúvó kategória volt. Aztán volt pár autóm, változó fűtésekkel, de olyan jó egy se. Amikor pár éve vettem egy Mitsu space start, azt gondoltam, lehet hogy télen gond lesz, viszonylag nagy tér, és ugye a modern autóktól sajnos nem a fickós fűtés a megszokott. Hát ez megint ugyanaz a hőlégfúvó kategória, félelmetes, ahogy fűteni tud. Életem legszarabb fűtésű autója eddig a skoda felicia volt, az simán szánalmas, abszolúte kritikán aluli dolog volt. Mondjuk nem csak a fűtése, az is igaz.

Szasza7 2012.02.03. 02:01:06

@ommm: Elindulás előtt ellenőriztétek a Ladában a légszűrőház fedelének az állását?
A Ladában a téli és nyári üzemmód közötti átállítást kézzel kell elvégezni.
Ez is lehet egy oka a motor túl lassú felmelegedésének.

webnazi 2012.02.03. 05:20:20

Én Trabantról hallottam azt a fűtési megoldást, hogy utólag beletettek egy kis ventilátort.
Eredetileg ugyanis a Trabi csak akkor "fűt", ha megy a kocsi és pörög a motor. Ugyanis a motor hűtőventilátora hajtja az utastérbe a kipufogódobra ráépített hőcserélőről a meleget. Ez azonban a kocsi álló helyzetében és alapjáraton gyakorlatilag lepkefing. Ám ha a kis venti besegít?
Nekem azonban Skoda S100-asom volt. Az se vitte túlzásba a fűtést, amíg nem csináltam egy motorgenerált. Akkor az egyik ismerősöm, (aki mellesleg autószerelő) megmutatta, hogy az új hengerfej-tömítésen hol kellene átvágnom a lyukak közötti részt. Hát át is vágtam.
Ugyanis a hengerfej-tömítésen a gyártástechnológia okán a motorblokkon és a hengerfelyen az átömlőnyílások egy nagyobb és egy kisebb kerek lyukkal voltak kivitelezve. A köztes rész meg jó akadálynak bizonyult az hűtővíz szabad áramlásában.
Miután én átvágtam és úgy szereltem össze a motort, tényleg nagyon bejött a javaslat. Attól kezdve a Skodában - mondhatni - brutál volt a fűtés, télen egy szál ingben, 3 újjnyira leeresztett oldalablakkal lehetett közlekedni az M7-esen.
Sok motornál az a helyzet, hogy a hengerfej-tömítésbe gyártásilag egyszerűbb néhány kör-alakot lyukasztani, mint kialakítani valami nagyon hülye alakú, a lényeghez valóban illő nyílást.
A Zsigulikról akkoriban jó volt a közvélekedés, mert akkoriban az emberek nem nagyon ülhettek másba.
Ami akkor kapható volt és persze amijük volt, azt folyton okkal-ok nélkül dicsérték, magasztalták. Akár igaz volt bármi hír, akár nem.

nem kéne... 2012.02.03. 07:09:26

@kitiltott, de seráfütty:

nem tudom, mi a gond vele.
nekem is e28 van, tök jó fűtése van.
hogy nem hajszárítónak használja az ember, mert nem szembe tolja a meleg levegőt, mondmá, tényleg nagy probléma.

PiszkosFredi 2012.02.03. 07:29:35

@hirtelendi:

"Akkor most jó a Lada fűtése, vagy nem jó?"

A cím sem erről szól. Itt nincs időintervallum. Az első bekezdés is a jó melegről szól, nem arról, mennyi idő alatt éri el.

PiszkosFredi 2012.02.03. 07:30:35

@tom1034:

Nem baj. A lényeg az, hogy te érzed magad a legokosabbnak, és neked ez számít. A valósággal, igazsággal ne törődj, azok számodra teljesen lényegtelen apróságok.

protézisesh 2012.02.03. 07:38:43

@akos696: @Lookie: : "Lehet, hogy abban a Toledóban nem igazán rendszeresen van cserélgetve a pollenszűrő, évente kellene. Ha eltömődik, a levegő fele sem jut át rajta."

NULLKILOMÉTERES tartósbérletű bérautóként kaptam, 1 év vagy 40ekm után cserélték. Szar vót a hűtése is meg a fűtése is. A következőnek (ugyanolyan, csak nem 1.6-8V hanem 1.6-16V) sokkal jobb volt, bár ilyen extrém hideg autópályázásba nem keveredtem vele.

@Szkotti: a 105ös családi volt (gyerekkoromban), de tudom, hogy előtte az 1200es meg utána az ezeröcsi is sokkal-sokkal hamarabb és jobban fűtött. A 100as a sajátom volt, azzal télen elkövettem azt is, hogy levettem a ventillátor ékszíját, hogy hamarabb melegedjen. Ha rajta volt, akkor 50-60fokos vízzel értem haza, ha nem volt rajta, akkor 85-90-nel. Igaz, ha még 5 kilométert kellett volna menni, tuti megforr szegény.

Egyébként meg sajnos logikusan következik az építésmódból, hogy minden hátulról előre fűtött rendszer törvényszerűen szarabb az előről hátra fűtőknél. Az összes orrmotorosban kevés víz van, az összes hőladó közeg egy helyen van, ráadásul a motortérből kiáraló meleg(ebb) levegő is a szélvédő előtt áramlik el.

Egy farosban meg a jéghideg szél jön előről, hátulról pedig mindenféle hosszú légcsatornákon kell előrepumpálni a meleget. Idő, míg a rendszer maga is átlangyosodik, ráadásul a légáramlás pont ellenirányú a menetszéllel meg az utastéren belüli légárammal is. Soksok kilométer alatt lehet valamit elérni (akár meleget is), de városban furikázva a Skodában se nagyon van fűtés, összehasonlítva egy orrmotoros vizes akármivel. :(

Motordoktor 2012.02.03. 09:47:59

@Szasza7: A meleg levegő beszívása motor melegedését csak nagyon kis mértékben növeli, az a karburátor jegesedésére volt ellenszer.

Don Marcus Hibiscus 2012.02.03. 10:17:31

@akos696: Nem tudom ki az a Cube:Viszont azt tudom,hogy a 426 hemi jobban fűt,mint a suzuki.

Szasza7 2012.02.03. 10:35:16

@Motordoktor: Tudom, hogy elsősorban a karburátor megfelelő hőmérsékletének a biztosítására az elsődleges funkciója.
19 év 1200 Lada használatának tapasztalatai mondatták ezt velem. Az én általam használt Ladában a motor érezhetően rövidebb idő alatt érte el az üzemi hőmérsékletet ha a légszűrő téli üzemmódra volt állítva. Ez azt jelentette a gyakorlatban, hogy hideg időben 6-8 kilométer megtétele alatt melegedett fel a motor nyári beállítással, télivel pedig 3-4 km alatt.

McK (törölt) 2012.02.03. 11:30:47

Csak halkan jegyezném meg,hogy a ventilátor magasabb fokozatba kapcsolásával lassítod a melegedés folyamatát. Továbbá a zsiguli sosem arról volt híres,hogy hamar fűt,hanem arról,hogy amikor üzem meleg,nagyon meleget fúj,és radiátorának mérete miatt azt sokáig képes,vissza hülés nélkül..ellentétben egy két típussal.

sayer 2012.02.03. 11:59:17

@gyvy: Légyszíves magyarázd el hogy az miért hatásosabb,ha mondjuk 3 liter a kis vízkör az autóban,amibe ugye a fűtőradiátor is benne van,és ebből csak kettőt melegítesz és utána engeded a radiátorba.Onnan a hideg megy a hengerfejbe és ugyanott vagy.Én egyébként azért írtam ide mert volt már egy két autóm az utóbbi 30 évben,és az a tapasztalatom hogy a félig nyitott fűtéscsap vagy gomb nem jelenti azt hogy az a max. fűtésteljesítmény fele lesz.

Schütii 2012.02.03. 13:08:58

1.4 8V benzinmotor, -10 körül, üzemmeleg motorral, alapjáraton, álló helyzetben, kb feles ventilátorfordulaton a mutatót elkezdi visszafektetni, vagyis kihűl. És csak 22 fokra van állítva a digit cucc...

Hurri Kán 2012.02.03. 13:45:28

@sayer:
2 liter vizet hamarabb átmelegítesz, mint hármat.

Don Marcus Hibiscus 2012.02.03. 14:32:28

@Gomulka Béla: Igen,valóban egy jó kis nyomatékos motor a 426-os Hemi.

laci_52 2012.02.03. 17:38:13

Mindegyik autó fűtése normális lesz télen, ha takarjuk a hűtőt és azonnal cseréljük a termosztátot, ha nem zár tökéletesen.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.02.03. 22:50:42

A moszkvics fűtésére nem kíváncsi senki? Van egy lamellás zsaluszerkezet a hűtő előtt, amit egy rossz mozdulattal le tudok zárni. Pillanatok alatt olyan meleget rottyantok, hogy az utasok verejtékezve tekerik le az ablakokat!

dhzsiga 2012.02.04. 08:45:51

Nagyon nem egyformán gyorsan kezdenek el fűteni az autók. Tipusa válogatja! Az ülésfűtés nagyon jó dolog, még fokozható ha szellőzés is be van épitve az ülésbe mert együtt az igazi. Talán ez a jövő.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.04. 22:03:20

@nem kéne...: Hát az a gond, hogy mégis minek? Minek jön ott a friss levegő, ha akarom, ha nem (oké, elzárható az a két beömlő)? Ha friss levegőt akarok, majd beállítom azt és akkor majd jöhet akár az összes rostélyon át. Há' de nem?

@8001A: Nem dízel és a papírforma szerint semmilyen egyéb fűtés nincs beépítve. Meg hát nem is fiatal darab.

Sidewinder 2012.02.04. 22:20:14

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: A hóban Lada Nivával jó közlekedni. Mert az el is megy benne. Ma is bizonyított a miénk. Szerda óta állt az udvaron de reggel gond nélkül elsőre indult a -13ban,aztán minden baj nélkül mentünk vele 140km-et a szeles,hófúvásos,hóeséses időben,nem egy tisztességes emelkedőt és lejtőt megjárva. A fűtése is jól dolgozott,és hazaértünk. A sima zsiguliról nem hinném,hogy a tajga réme lenne. Hátsókerekes,így ha valaki nem csak trükközni,driftelgetni akar vele kimenni ebben az időben annak kimondottan veszélyes.Olyat is hallottam,hogy nem árt bele cementes zsákot rakni hátra,hogy nem csúszkáljon.De személyes vezetési tapasztalatom nincs. Samarával már igen. Az egy kimondottan jó kocsi. Megbízható,egész gyors,és a fűtése is jó. Amíg nem volt meg az 1.7i Nivánk addig néha be lett fogva szegény meg vadászatra is. És meglepően jól ment a sáros terepen,amit az első kerék maghajtásnak és a személykocsik között komoly hasmagasságnak köszönhet.De a hóban is elég sokat bírt,egész komoly hófúvásokon át lehetett vele sikeresen menni. Persze nem egy terepjáró,de a személykocsik közül igen jól bírta ezeket a nehezebb útviszonyokat.

robertocrack 2012.02.06. 09:38:13

@közlekedési bűnöző: Volt és van is szamár,első benzines átlag 6-ból kijött...tépve(150+ a vége)valahol 9.3 körül állt meg egyszer 400 km-es újratankolás után.A másik már gázos,tempósan kerek 8 gázból,óvatos 80-90 talán 7 vagy alatta.Ja,és szakembert maximum karosszérialakatost látott.

Zaturek 2012.02.06. 14:10:12

Nagyon tetszenek a kommentek.
Egyrészt miért rossz a teszt?
Nem az érdekel, hogy mennyire fűt ha már bemelegedett (szerintem az összes mai auto be tudja fűteni az utasteret ha már a motor meleg), hanem az, hogy hány km-t vagy órát kell fagyoskodnom mire meleget kezd köhögni a rendszer.

Jah, nekem meg IFA-m van. Becsukott ablakok ajtók, rostélyok, rácsok, függöny elhúzva, minden, mégis lobog a hajam, meg a lábszáramon a szőr akkora huzat van. De nem is baj, mert mire 4 et fordul a főtengely már rohadna le rúlunk a gatya. Egy szál tangában szoktunk üldögélni. Nem szeretem, mert a múltkor éppen ezért büntetett meg a rendőr. Meg az is problémás ha ki kell szállni megrakni homokkal a platót. -20 fokos hidegben elég kényelmetlen meztelenül lapátolni. Meg eléggé nehezíti az utastérből a kilátást a felszálló, vibráló 90 fokos leveő.

w a s d 2012.02.07. 20:57:50

@alkalmi áron:
"E91 mellett tartunk egy ladát a családban lótni-futni,pont annyit eszik városban mint a 320d"

A BMW eszik rohadt sokat, vagy a Lada hihetetlenül keveset?

@hirtelendi:
Lehet, jobban végig kellett volna gondolnom a dolgot. Inkább nem kezdem megpróbálni kimagyarázni magam, mert hosszú lenne.:D

@Akos74:
"A régi jó világban úgy volt, hogy azt mondták az autó ne kopjon hidegen, előbb melegedjen fel a motor utánna fűtünk, az ember jobban bírja. Ma pont fordítva van, legyen bent jó meleg, nem baj ha szétkopik a technika, majd vesznek másikat."

Azért lehet nem baj, hogy ma már inkább a kocsi kopik, mint az ember.

droland 2012.03.09. 13:12:19

Gyerekek, miért van az, hogy a múltat mindenki elfelejti úgy, hogy csak a szép marad meg?

Arra miért nem emlékszik senki, hogy egy 10 éves elmúlt wartburgnál 500km feletti utazás esetén magunkkal kellett vinni 2 futómű rudazatot? Vagy arra miért nem emlékszik senki, hogy trabattal 500km-nek nem is vágott szinte senki? Vagy arra miért nem emlékszik senki, hogy az első és 2. kiadású skodákkal nem 1x kellett megállni tartós, pályás parton felfelé, meg egyébként is néha?

És azt is miért felejti el mindenki, hogy anno (szép időkben ugye még mindig), télen 20km-res út esetén az utolsó 5km-ren volt már egyáltalán nem párás az első szélvédő, míg a többit folyamatosan kellett törölgetni, hogy kilássunk, na meg aztán képesek voltunk az első 5km-t megtenni úgy, hogy az első szélvédőn vakartunk zsíros kézzel egy 10cm-res kilátható lyukat a párás ablakon?

Azért felejtsük el, mert akkoriban még jó volt a szar is, ma meg ha 30 mp alatt nem fújja le a párát az autó, akkor meg el van könyvelve, hogy egy nagy rakás szar, mert hirtelen mindenki kurva igényes lett.

Vagy én vagyok hülye?

ikke i drift 2016.05.11. 09:25:45

aki szerint az ülésfűtés pótolja a fűtést, annak azt javaslom, hogy otthon is csak a kanapét fűtse, felesleges az egész lakást :)

persze pótszernek kiváló, mert legalább az autóval közvetlenül érintkező felületünk nem fagy szét, de azért attól messze van, hogy megoldás legyen.

dr. trafik nomac 2021.01.22. 15:19:35

Kicsit csoldakozom, hogy senkinek nem volt ladaja, de ert hozza. Ladanal alap, hogy telen beraksz egy kartont a hutoracs ele, es ez ott is marad tavaszik, illetoleg van erre gyari megoldas is, meg talana kezikonyvben is benne van. Valamint az ablakparatlanitas, az nagyjabol a torlokendo.
Diesel auto itt nem nyerhet, ez mar csak ilyen, mindent arra kell hasznalni amire valo, pl. nekem a 325-os BMW-ben telen nem volt hotuventillator (kapkodasban kimarad, mikor csereltem valamit), es csak aprilisban tunt fol, hogy kicsit mintha melegedne :)

conect 2021.11.30. 22:16:18

Na most is kiderül, hogy hiába autós újságíró nem sokat ért hozzá.
Oké, hogy patika az 1200-es aztán a fűtőradiátor mikor volt kitakarítva? Úgy igazán. Szétszedve. Nem csak átmosatva. Lada fűtőradiátor hőleadó felülete 2X akkora mint az avensisé. Meg általában a mostani autóké.
Nem véletlenül rakják a mostani kisbuszokba kiegészítő fűtésnek.

conect 2021.11.30. 22:17:17

@dr. trafik nomac: Alap azoknak akiknek nincs rendben az autójuk. Jó termosztát, felesleges a karton.
süti beállítások módosítása