HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ennyit ért az AFIT profizmusa

2012.02.05. 08:20 Tcomment

Címkék: fiat rally 128

Profi szerelőtől vettem, teljes volt a bizalmam hozzá. Én hülye. Életem egyik legnagyobb fejtörőjének bizonyult, de persze, a lehetőségek is szűkösek voltak.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

221 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr734067239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr_utcai_arcos 2012.02.05. 09:00:28

Hát ez komoly volt. Szopóroller, de tetszett!

skip 2012.02.05. 09:02:01

A lendkerék hogyan kapcsolódik a vezérléshez? Nem értem. (azon van a jel?)

ZYLO 2012.02.05. 09:05:33

Haha, ezt a 180 fokot mindenki megszívja egyszer. Én például a gyújtáselosztónál. A jó hír, hogy soha többé.

vancello · http://vancello.hu 2012.02.05. 09:12:27

Könyvet kéne írnod, komolyan. Még pislogni se pislogok, úgy olvasom. :D

sunblind 2012.02.05. 09:13:21

" Tibi pedig szépen levezeti az autót az aprócska, meredek Hárshegyi úton, amit akkor már évek óta indítómotorként használtunk. "

:D :D

Desert Eagle 2 2012.02.05. 09:15:08

még nem olvastam el, most fő a kávé... már előre dörzsölöm a tenyerem...

Luk Szájpóker 2012.02.05. 09:17:02

A Delta nyitóképsor nekem is beugrott anno, amikor első autómat, egy Trabit próbáltam életre kelteni. Motorcsere utcán -5 fokon sose jó... Természetesen csak a szerelés napján fújt a szél. De a gép végül beindult , én meg mentem haza a jó melegbe az akkor még nem fájó csupa vér kezeimmel. Jó cikk volt, köszi!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.05. 09:26:10

Hát ez nagyon nagy sztori :D Mondjuk sajnos manapság nincs ideje az embernek ennyit molyolni, ha nem ez a munkája. Ez nekem is hiányzik.

mmjr 2012.02.05. 09:28:26

@ZYLO:
Be bizony! Én egy Zsigulinál szívtam be a 180 fokot, szintén gyújtáselosztónál!

Béla, tudod a Béla 2012.02.05. 09:33:32

3 millió egy 128 Rallyért az valóban LOL!

robian 2012.02.05. 09:34:45

@vancello: +1

@sunblind: +1

CsikósZsolt: óriási volt! remélem ezek sose fogynak el.

edcsajka 2012.02.05. 09:37:05

Nagyon jó volt olvasni, gratula.

Ádi F. 2012.02.05. 09:48:49

Fantasztikus írás és nemcsak az Árpád-híd felhajtójánál buszon utazó kultúrközönség legnagyobb mulatságára.

ando1888 2012.02.05. 09:49:21

Nagyon finom autó volt ez akkoriban. Nem mérhető össze a 850-essel, ami egy kis gyenge farmotoros volt.

Gomulka Béla 2012.02.05. 09:57:54

Meg még az a rengeteg haj ...

NEXUS6 2012.02.05. 09:59:34

Király volt!

Annyira izgultam, hogy mi lesz a vége.

Jók ezek a Fiatos cikkek, nekem is nosztalgia. Apámnak 500-asa volt. A motorja többet volt a konyhaasztalon, meg az erkélyen, mint a kocsiban. De kis tökösként érdekes módon rengeteget szívtam magamba az autókról pont emiatt.
Mondjuk azt is, hogy az autó szopás, így 41 éves koromig nem is vettem saját kocsit. Egy pszichológus legalább is bizti azt mondaná, hogy azért.:D

PiszkosFreddy 2012.02.05. 10:01:01

Igen,az 1.3 Fiat motorosnál azóta sem gyártottak rövidebb löketű motort,talán csak a Fiat 130-as volt.Az 1.2 Zsiguli 66-os löketéhez 102-es furat...
Csikós,nem csalódtam Benned,sőt!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.05. 10:01:42

@NEXUS6: Nekünk Kispók volt 18 évig, azt imádtam :) És igazából persze, sokat kellett szerelni, de azért alapvetően, amikor apám rájött, hogy ha rendberakja, az kisebb szopás, akkor jó is lett.

PiszkosFreddy 2012.02.05. 10:02:11

...a rövidebb löketű motort széria személyautóra értettem.

Hurri Kán 2012.02.05. 10:06:38

84-es busz... Ez sem mostanában volt. :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.02.05. 10:09:36

Izgalmas sztori volt, nagyon szurkoltam, h happy end-del végződjön, azaz behörrenjen a verda.

A buszos résznél azt hittem, h az jön, h valamelyik utas meghallja a beszélgetést, megsimogatja a buksidat és mosolyogva kiböki, h hol cseszted el. :-)

békaapu 2012.02.05. 10:10:28

Nagyon szeretem a Zsolti emlékezéseit... érthető, átélhető együttdrukkolható történetek...
Sokáig megtartsanak az emlékeid, óvatosan azokkal a dugattyúvisszafejelésekkel...

:-))))

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2012.02.05. 10:10:33

Ez egy jó sztori volt.

Eszembe jutott a FIAT 128 3P, amit egy barátomtól kaptam. A kasztniját megette a rozsda és sajnos menthetetlen volt. Akkor már nem lehetett találni javítható kasztnit - keresztül kasul bejártuk Észak-Olaszország autóbontóit. :( Nagyon sajnáltam, de nem volt mit tenni. A motorjának viszont nagyon örült valaki, mert 1,3-mas volt.

Kezdő Laikus 2012.02.05. 10:11:42

A tegnap este ugy fekudtem, hogy imadkoztam egy CSikós posztért :) Imám meghallgatatott. Nagy élmény volt olvasni!

Köszönjük, Csikós Mester!

samot 2012.02.05. 10:11:59

Valahogy ismerös a buli,csak nàlam a 124-es T-n volt hasonlo kaland!:)

Zsolti9014 2012.02.05. 10:12:46

Van annál jobb, mint egy Csikós-poszt vasárnap reggel? Nem hiszem. :)

csipi145 2012.02.05. 10:14:36

Régi Fiat Ritmoba volt sztem ugyanez a motor, 86,4es furattal, 55,5mm-es lökettel(motorkód:138B2000). Háromezer alatt vánszorgott, 4ezerig éledezés, utána kb mikor a kettes torok is nyitott a ha jól emléxem Weber 32DMTR90/250 karbin, azt hittem belémjöttek hátúlról. Egyhármashoz és 68 lóhoz képest nagyon jól ment, 2006-ban, huszonkét éves létére csúnyán lealázta az akkor féléves, 1.2 HTP 65lovas skoda fábiánt. Sose felejtem el, az a motor nem tiltott sehol. elforgattam 8ezerig, kicsivel utána elszakította a fordulatszámmérő spirált. (ebben még mechanikus volt) Az autó azóta sajna elbontódott, de megfogadtam: csak olaszt ezekután is. Most is az van, igaz nem FIAT, de ha elérem, egyszer még lesz nekem egy kétkörlámpás Ritmo 70CL.

U.i.: Csikós, az autós ember számára az írásaid oly mértékben kötelezőek, mint hívő embernek a vasárnapi templombajárás!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.05. 10:14:49

"használható egyéb testrész híján egyszerűen belefejeltem a dugókat a blokkba."

:)) Áááá!

ChPh 2012.02.05. 10:15:16

nem semmi sztori, én bután néztem volna ki a fejemből :D

fortworth 2012.02.05. 10:15:47

Csík, tényleg könyvet kellene írnod. A sztori is király, de ez a stílus mindent visz. Azon kaptam magam, hogy mindjárt lerágom a körmöm az izgalomtól. Úgy írsz, mintha az olvasó is benne élne a sztoriban, tisztára mint egy film. Le a kalappal!
Egy '72-es másik Zsolti

127_sud 2012.02.05. 10:17:09

@Béla, tudod a Béla: Igen és érdekes a hátsó tárcsafék és az elektromos ablakemelő központi zárral. Az 5 sebességes váltót ne is említsük mint nem odaillő dolgot, de legérdekesebb mindehhez az OT vizsga ?! Ha ez így kapott OT vizsgát akkor én simán mehetek majd Fiva minősítésre bármelyik régi autómmal.
A Fiat 128 Rally meg tényleg nagyon király, a korabeli olasz Quatroruote tesztje szerint 11,5 alatt érte el 100km/h-t ami sokkal jobb volt mint a gyári adat. Nekünk anno ilyen ülésünk volt a Dacia-ban :)

Csikós Zsolt 2012.02.05. 10:19:03

@samot:

Az sokkal durvább szívás lehetett, ott két vezérműtengelyed van, azokat még egymáshoz képest is el lehet tenni...

Crashmetall 2012.02.05. 10:21:58

Ismét egy nagyon jó írás. Gratula.

Egyébként mi egy Croma motornál jártunk hasonlóan, amikor is felcseréltük a két vezérműszíj-tárcsát, sajnos magabiztosan ráindítóztunk, és természetesen elgörbítettünk egy pár szelepet. De, fiatalság, bolondság, ahogy szokták volt mondani.

Matte 2012.02.05. 10:22:34

Csikós cikk, ergo jól indul a vasárnap!Mellesleg a keresztapámnak is volt egy pont ilyen...Épp egy bő hónapja mesélte.Én meg csak csorgattam a nyálam annak ellenére, hogy a "sima" 850-es Fiatomat imádom....

corpus alienum 2012.02.05. 10:23:10

Nagyon jól megírt történet. Ügyes vagy. A sztori is jó, a stílus is lenyűgöző, a végén sikerült a javítás is.

Ilyenkor mindig beindulok én is, hogy kéne venni valami fiatalkori álmot.

Csakhogy nekem nincs tehetségem az ilyesmihez, a szervizektől pedig a víz is kiver. Trehányan dolgoznak, de legalább drágán.

Marad az álmodozás.

Ha tényleg vennék valamit, amire annak idején vágytam, azt hiszem, nem adnám el...vagy megunnám én is és eladnám mégis? Valószínűleg nem fog kiderülni.

Nyanyóka 2012.02.05. 10:23:11

A szokásos "Csikó" stílus: élvezetes, magával ragadó, tanulságos, nagyon jó írás! Gratula és várjuk a következő autó történetét!

MT21013 2012.02.05. 10:24:32

Eddig azt hittem Fiat vonalon nagyjából képben vagyok, de erről a modellről csak most hallok-olvasok először. A hátsó rész a dupla kerek lámpákkal nagyon szép megoldás.

Mental Militia 2012.02.05. 10:25:11

Azaz..!
Hasonlókat játszottam el én is, csak motorral.
Csak az számított, h a moci menjen-minden más limonádé volt..
Egyszer volt, hol nem volt: a fiatalság.

Rocko- 2012.02.05. 10:28:42

ez talán a jobbik eset. megcsináltad, te magadnak.
viszont amikor az embernek se szerszáma, se tehetsége, se aknája, se se, akkor a szerelőre kell hagyatkoznia. aztán egyszercsak észrevesz valamit. és utána azt a bizalmat nehéz visszanyerni.

J. Mutzenbacher 2012.02.05. 10:30:17

Az üvöltve, fejjel szerelős, majd a motortérbe beülős részeknél már ledobtam a szíjat, pedig Csikós- törzsolvasó vagyok. :)

MT21013 2012.02.05. 10:32:40

@Béla, tudod a Béla: megnéztem én is az adott hirdetést. Elsőre tényleg nagyon durva az összeg, de ha belegondolok egy korabeli autót ilyen állapotúra hozni simán "bennevan" ennyi pénzben. Profi igényes lakatolás és festés áráról azt hiszem Csikós kolléga is tudna mesélni. Ráadásul ez egy tényleg ritka verzió, minden egyedi kis bizbasz rajta van, makulátlan + OT minősítés. Szóval az emberek 99,9999 %-ának nem ér ennyit ez a gép, de effektíve töbé-kevésbé reális.

karlmann 2012.02.05. 10:36:53

"És amikor egy agresszív 1600-os Lada-taxis letolt a Szép Ilonánál, és a nyomába eredtem, hogy lássuk, mekkora legény a Budakeszi úton felfelé, ebben az autóban láttam először, ahogy a fordulatszámmérő mutatója átlépi a 7000-es osztást (a piros 6700-nál kezdődött). Naná, hogy lenyomtam."

Ilyet mintha már csináltam volna vagy 15 éve...

lorincz84 2012.02.05. 10:39:07

Ej de jó volt ez a reggeli libazsíros deszka mellé!
Nagy szopóka lehetett,én biztos a pszichiátrián kötöttem volna ki.
Nekem egy Dedera-m volt dupla vez.tengelyjel...Inkább neki se álltam,ha baja volt. :)
Nem bunkóságból írom,de milyen furi az a sok haj a fejeden a régi képeken! :) (mondjuk lassan de biztosan én is kezdek arra a szintre jutni,ahol te állsz most hajmennyiség terén) :D

VipeR-T 2012.02.05. 10:42:18

Zseniálisan írsz! Könyvet akarunk. Egyébként a mai napig fosok, amikor vezérlést kell összerakni.

mortalwombat 2012.02.05. 10:46:49

No és az utolsó képen a celeb-villantás....hajajjj

jeriba zammis 2012.02.05. 10:50:04

király!

megjegyezném, a 48 rajtszámú fiat kisautó nekem is meg van, csupán a benzinkannák hiányoznak. megboldogult apukámtól kaptam vagy harminc-harmincöt éve. azóta is kint van a polcon :)

Csabby 2012.02.05. 10:52:54

Hohó...Ultravox meg Terta telefon?
Régi szép idők...:-)) Köszi a cikket, ismét csodás olvasnivaló fiatalkoromból vasárnap reggel a kávé mellé!

Dr. Robin Masters 2012.02.05. 11:02:48

Azért úgy másnap az órán megnéztem volna a Zsolt fejét, a tanár nagyban magyaráz, ő meg csak néz ki mélán a szemeiből, fejében az jár, hogy vajon össze tudja-e időre rakni a motort.

Mire ezt a tanár kiszúrja és rászól: "Csikós, maga mit mélázik ott, inkább figyeljen és jegyzeteljen bőszen, mert aki éjjel legény, az legyen nappal is az."

Mire mindezt Zsolt bőszen bólogatva nyugtázza és megfordul a fejében a gondolat "tanár úr kérem, bár csak tudná, hogy mivel szívtam én előző nap..."

Yaesu 2012.02.05. 11:07:13

Eredetileg akkor csak azért ment az autó, mert a vezérműtengely bütykei annyira el voltak kopva, hogy nem tudott akkorát nyitni a szelep, hogy beleverjen a dugattyú?

kefete 2012.02.05. 11:14:03

Az 1,3-as szíjas Lada motornál volt eltéve 180 fokkal a vezérműtengely szíjkereke, így ha jelre volt állítva, akkor pont fordult a gyújtási sorrend. Persze mire rájöttem lemerült az akksi plussz telementek benzinnel a hengerek. Apám húzott az utcán vagy 200 métert, mire beindult a szekér. :-) Itt szerencsére nem verték össze a dugók a szelepeket, mert az a része stimmelt, csak a gyújtás volt mindig a kipufogás végén.

xenuka 2012.02.05. 11:14:47

fasza! :)

Ilyen Fiátja volt Köblös Barna volt tanműhelyvezetőmnek 1983-ban a Hungarocamion Balkán utcai telepén.
Néha mi autószerelő tanulók is szerelhettük.

Dr. GGG77 2012.02.05. 11:22:29

"1600-os Lada-taxis letolt a Szép Ilonánál"

És milyen szép lett újra az étterem:
szepilonavendeglo.hu/

papa33 2012.02.05. 11:23:51

Tetszik!
Amikor a Riga kuplungot raktuk volna össze kb egy óra szívás után a kombináltfogós fogást bemutatta a haver srác: egyetlen másodperc. És aki nem ismerte a Trabi mototron is lehetett szívni: vezértárcsák, ékszíjtárcsa időben fel nem szerelése...
Ja egyszer voltunk (benzingőzös) fiatalok.
Akkor még nem ismertük azt a szót hogy fáradt: reggel meló + maszek, utána maszek, utána kaja-mozi, utána ... és elölről minden, és hogy fáradt, ááááá.

Valóban, megy ma az alkatrész beszerzés mint a jogalkotás: éjjel megálmodom, reggel megrendelem, délelőttre megjön bármi, anno 1-2 hét ilyen-olyan utángyártott ócskaság...
Csak akkor mindent meg lehetett javítani, kifizettük valahogy, de nem tudom ha egy mai dízel behal, akkor egyből rájönnek-e vagy fizetni tudja-e a gazdi: havernak nagynyomású szivattyút akartak cserélni, egy műanyag cső a márkát ismerőknek adott de nem látható helyen történő kidörzsölődése okozta, na ennyit a márkaszervizről mert ismerős volt nem verték volna át, igazi nem tudás.
(Nekem nem kell dízel, egyfelől az 5-8 ezer km/év, mésrészt az adagolós-porlasztós max 1-2 tízezres javítások ideje elmúlt, a DR vagy PDTDI, kettőstömegű lendkerék és a részecskeszűrő szentháromsága nekem sok...)

Dr. GGG77 2012.02.05. 11:24:05

@karlmann: "Ilyet mintha már csináltam volna vagy 15 éve... "

A Budakeszi úton nehéz megállni, hogy ne tolja az ember. :)

nem kéne... 2012.02.05. 11:32:28

figyelj, csik.
ha ennyire csakazolszsemmimás voltál fiatalabb korodban, hogy sikerült ennyire elfordulnod tőle?
a bianchit ne vegyük most ide, azt értem, de te is érted, mire gondolok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.05. 11:34:16

@papa33: Javítható ma is minden, csak nem feltétlen éri meg :S

xenuka 2012.02.05. 11:37:43

@ColT:
amit ember csinált, azt ember meg is tudja javítani

Szamiz67 2012.02.05. 11:41:06

Csikós Zsoltnak csak a főiskolai/egyetemi évek alatt összejött egy komolyabb tudományos fokozat az alkalmazott, empírikus gépészeti tanszéken. Az ilyen 'őrülteket' alapból átengedném és támogatnám, az ilyen hozzáállású fickók viszik előre a tudományt is.

h4z4rd 2012.02.05. 11:41:57

Köszönöm a szép vasárnapi reggelit.
Amikor ott tartott a cikk, hogy dízel hangja van és nem veszi a lapot, levert a víz. Felrémlett egykori kukássárga A112-es Abarthom, amit ezerkilencszázkurvarég vettem zajos motorral.
Hogyaszongya: szarul szól, szarul megy, de majd rendbe szedem. Na, azzal is lehetett hasonlókat szívni, ráadásul rendszeresen. Persze azért szerettem.

Legszebb élmény talán az volt, amikor egy motor szét-össze reggel 6-ra lett kész.
Új olaj, meg minden. Próbakör!
Egy dologra nem sikerült csak odafigyelni, mégpedig arra, hogy a helyére tuszkolt légszűrőház az olajhűtő csöveit pont nekinyomja a generátor ventilátorának...

Meg amikor az M7-en eltört a himbatengely...

Aztán, amikor a futóműbeállítás után indultam egy rohadtat a lámpánál, és rögtön mehettem vissza, mert megint széttartott...

És amikor...

Mindegy, szerettem.

w a s d 2012.02.05. 11:43:15

@Yaesu: Nekem még az jutott ehhez eszembe, hogy nem- e direkt "kopott" el az a tengely, ha igaz, hogy azért nem vert bele?

Szamiz67 2012.02.05. 11:45:24

@xenuka: Persze, ha a javító is rendelkezik azzal a tudással, az eletronikát tesztelő speciális számítógépes programmal és egyedi célszerszámok seregével...

w a s d 2012.02.05. 11:46:00

Meg azért rohadjanak meg az olaszok, hogy ilyen autókat tudtak csinálni:

www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/124/fiat_124_special_t-5425909

(És mindenki más is, hogy ide nem jutott egy rohadt autógyár sem. Csak akik az utóbbiról tehetnek, azok tényleg rohadjanak meg.)

Mérges 1234 2012.02.05. 11:49:26

Hát bazz, haverom is így szívta be, akadt a vezérlés, akadt, de gondolta majd inditómotorral átforgatja....

Ezek szerint sokan nem tudják, hogy az inditómotor, akár 2000 Nm-es nyomatékot képes kifejteni a főtengelyen, szoval ez nem a legjobb ötlet.

Én is csánáltam DOHC motoron teljes vezérlés cserét, és órákig nem akart átfordulni, de mégsem mertem ráindítani.

Thai Thai 2012.02.05. 11:51:44

Nekem egy szakmai kérdésem lenne a dugattyú megfordításáról."Kész volt a terv, lebontom az olajteknőt, egyenként leoldom a hajtókarokat alulról, feltolom a dugókat, s visszanyomom őket már jó irányban." Itt kimaradt valami a meséből, vagy Te meg a hajtókart raktad fordítva vissza? Ugye nem az lesz a válasz, hogy ennél a motornál az mindegy? Azonkívül a dugattyúnál a terhelt, terheletlen oldal fogalma? Hogyan indult be a srácnak a motor ha ez fordítva volt?

kkn 2012.02.05. 11:52:17

@Csabby: Nekünk telefon a rendszerváltás után lett, nem értettem ezt a CB izét, hogy a száma volt? Azután most megnéztem a retró-sarkomban, nekem, az alján CB76MM van. Akor most az a szám volt, vagy a telefon típusa?

kepfeltoltes.hu/120205/DSC05368_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

'99-ben vettem egy '85-ös 1.6D Golf II-t. Amikor elvittem motor-állapotfelmérésre, akkor kiderült, hogy 180 fokkal arrébb van a jel a lendkeréken. Azt mondta a szerelő, azért, mert Transporteré. Nem értek hozzá, hogy a gyárit fel lehet-e rakni fordítva, vagy tényleg azé van 180 fokkal arrébb.
Végül is az egész autó ilyen akkori LEGO volt, külföldről, alkatrészként behozott, bontókból összeszedett kocsi. A jelek szerint legalábbis. Meg törött. Mert a hátfal a '88 utáni volt. Az első-hátsó ülések nem voltak egyformák. Lengéscsillapító-felújításkor kiderült, hogy a III-as gólyalábai vannak alatta, magasabb is volt a szokásosnál. Az üvegek közül talán kettőnek stimmelt egymással a gyártási éve. A felnik sem voltak egyformák, két Golf I-é, ET45-el, meg két Golf III-é, ET 38-al. De legalább a motor frankó volt, a legrosszabb henger is 32-t volt sűrítésre, a szerelő szerint olyan bő 100E lehetett benne. Viszont mindig melegedett a 3 év alatt, amíg megvolt, kétszer volt hengerfejes, mindig másik vízcső durrant el, de legalább minden mínuszban rögtön indult, nem úgy, mint az első Kadett E 1.6D-m, ami perces indítózás után röffent be csak be.
2001 végén adtam el. Tavaly szeptemberben meg egyszer csak Kecskeméten ott parkolt a kocsimmal szemben, a rendszáma megmaradt. Most egy 20 körüli fősulis kiscsajé, dumáltunk róla egy kicsit.

xenuka 2012.02.05. 11:55:24

@Szamiz67:
igazad van - ma már bonyolultabbak a dolgok.

Sok-sok csodát láttam én már olyan "sufni" műhelyekben ahol nagyon lelkes és a szakma iránt elkötelezett szakemberek dolgoztak

pl részecskeszűrőt csere helyett 10.000-ből úgy megtisztították, hogy tátva maradt a szám

Mérges 1234 2012.02.05. 11:58:01

@Thai Thai:

Mivel kurvára kopott volt a vezérműtengely, így nem volt túl nagy a szelepemelés, azaz körbeforogtt a motor, a rosszul berakott dugatyúkkal is.

A hajtókar sokszor szimetrikus (legalábbis,a miket én láttam), a dugattyú az más tészta, mert általában van csapszeg eltolás is.

De simán mehet, ahogy a mellékelte ábra is bizonyítja.

8001A 2012.02.05. 12:00:31

@ColT: Diákként mindenkinek több az ideje mint a pénze, a molyolás és tákolás adja magát (többé-kevésbé kényszer). Aztán elmész melózni, és megfordul az arány...

Kivancsi 2012.02.05. 12:03:18

eloszor is ez a csikos gyerek fiatal suhanc koraban milyen meno verdakkal hajtotta a libakat...
mint most egy RC, RS, VRS, GTS, GTC.. etc.. sportos gepekkel tehetne a fiatalkori csikos...
szoval meno gizda egy szoknyapecer lehetett :):)
csak az irigyseg beszel :):):)
annak ellenere, hogy kapott a szopolorelbol is :):)

masodik...
milyen (AFIT-os) egy szerelo (ember) lehetett az ilyen?
csontra felujjitja gepet es nem veszi a faradsagot, hogy utolso reszletet a helyre tegye... NEM LATTA, HOGY MI A GEBASZ?
keptelen volt hajtani a problemat mint egy vadaszeb mint a csikos...
Inkabb fogta az egyszerubb megoldas kivitte a piacra azt a seggere vert a gepnek...
ez az autoszerelok szegyene az ilyen AFIT-os szaki...
jobb ha elmegy pincernek vagy feketemosogatonak szepilonkaba :):)

Thai Thai 2012.02.05. 12:07:24

@Doubledecker: Szerinted a terhelt terheletlen oldalt miért kérdeztem? Igen a csapszeg eltolás miatt. Sőt tisztában vagyok azzal is miért van eltolva. Azzal is tisztában vagyok, hogy a hajtókar szimetrikus. De mégsem mindegy merre fordítod. Amennyiben raktál már össze négyütemű motort nyilván tisztában vagy vele miért. Azt még simán elképzelem, hogy a csóka fordítva felrakta a lendkereket. még azt is, hogy befűzte mind a 4 dugót fordítva. De ahhoz, hogy ezt a motort utána beindítsa? Na ahhoz kellett szakmai tudás! :))))

VOGAben 2012.02.05. 12:07:59

Egy olivazöld pécsi gép kivételével nem nagyon ismertem ilyet.

Mérges 1234 2012.02.05. 12:11:08

@Thai Thai:

Én már hallottamilyet máshol is, mármint azt, hogy fordíva sikeredett berakni a dugókat.

Elindul az, de nem pörög az tuti.

Lehet tényleg szándékosan lettek lekapva a bütykök.....

Kivancsi 2012.02.05. 12:14:41

@Yaesu:
valszeg mar a szerelonel is belevert a szelep a dugoba a felujjitas utan...
lehet, hogy nem is a szerelo ujjitotta fel ez csak egy seftes auto volt!
melozni nem akart vele csak gyorsan kaszalni 5-10E ft-t?
Vki.. a szerelo? elozo tulaj?
szoval osztottak szoroztak kiszamoltak hogy 1-2mm hibadszik..
mit csinaljuk?
- koszoruljunk le a vez-tengely butykeibol
annyit fog nyitni, hogy beindul! Azt gyorsan eladjuk! A sok paraszt a Varesz, Trabi, Skoda, Ladabol ugy sem fogja eszrevenni, hogy csak 45LE van 68helyett!

Szo vmi ilyesmi is tortenhetett!!??
En mindent el tudok kepzelni......

kewcheg 2012.02.05. 12:20:40

Japánautó-rajongóból mostanára kezdek FIAT rajongóvá válni.Japánból most már csak a Suzuki Kizashi érdekelne igazán,az egyedisége meg a technikája miatt.Már van egy Zastavám is, de királyul nézne ki azon ez a felni...:)

Rocko- 2012.02.05. 12:34:13

@w a s d: de szép Lada. :)

amúgy ott áll mellette egy másik ugyanilyen. beteg!

8001A 2012.02.05. 12:38:32

@xenuka: A vegyszer nem tudja "felújítani" a filtert, csak a városi használatban keletkezett koromdugulásokat oldja fel és teríti szét a filteren, hogy a következő regenerációs ciklusban el lehessen égetni. Kitolhatod vele a cserét, de új filtered nem lesz, csodák csak a TV-shopban léteznek :D
Ja, és messze nem csak a sufnikban használják.

Gera 2012.02.05. 12:39:53

Király volt az írás, köszi.

Én azóta nem hiszek az autószerelőkben, mióta láttam egy Passatot, amit kicsit megtörtek (járóképes maradt) és _1,7 millióért_ úgy rakta össze a márkaszerviz, hogy beázott a csomagtartó és szétázott a tolatóradar vezérlő, mindezt azért, mert rosszul rakták össze az ajtó pereménél levő mindkét lefolyót és így egyenesen a kárpit alá vezették a vizet. Fordítva tettek be egy alkatrészt, plusz egy-kettőt kihagytak, de úgy, hogy én zéró tapasztalattal percek alatt megfejtettem, mi a gáz, aztán pár ezerből megcsináltam. Hát baszki ilyen arcok javítanak márkaszervizben háromszoros áron. Ezek után mit művelhetnek egy motorral, bele se merek gondolni.

GTPeti 2012.02.05. 12:40:10

Ja és:

"La passione ci guida!"

Ez az egykori páros mindkét tagjára remekül illik. :)

Gera 2012.02.05. 12:47:40

@Gera: Azt el is felejtettem, hogy a csomagtartó kárpit klipszeinek a fele hiányzott, a többi alól meg úgy tépték ki a kárpitot, hogy elszakadt, úgyhogy össze-vissza lifegett az egész. A bal első fényszórómosóból meg kifelejtettek egy kétforintos műanyag alkatrészt és így a nyomás lenyomta a csövet. Márkaszerviz 1,7 millióért. B+

jalopy 2012.02.05. 12:47:49

Micsoda gondolat:"a dugattyúkat alulról szokták befűzni a blokkba (ezt itt nem tehettem meg, mert útban volt a főtengely, azt kivenni pedig ekkora bontással nem lehetett), a hengereken alul direkt emiatt van letörés."
A dugattyú megfordításhoz kivenni a főtengelyt és alulról? Az azért vadas kicsit. Legalábbis én még nem láttam olyat, hogy a dugattyú kifért volna lefelé, általában nincs hely. De nem mondom hogy nincs is olyan.
Azért barmolásból 5-ös, nagyon tetszett! :-)

BTO11 2012.02.05. 13:16:41

T.Csikós!

ennyire rövidlöketü a motor ebbe a fityóba hogy alsóholdpontra húzva se lehetett volna megforditani a dugót ugy hogy csak a hajtokar alsó csavarjait szedted volna ki és ugy forditod meg bent a hengerbe???ki kellett huzni a dugót??

BTO11 2012.02.05. 13:21:18

@BTO11: aha mert nem fér el a fötengelynél a hajtókar alsó része.hoppá később gondoltam át.
bocsi.

deak.atti 2012.02.05. 13:56:49

Szia!

"Hálából" a cikkért, feltúrtam a régi Autó-Motorjaimat, hogy hátha meglelem valamelyik hegyi versenyen a paripát. Mert egészen meglepő volt számomra, hogy milyen sokan versenyeztek 128-as FIAT-tal 1972-1974 között. Jellemzően 4-ajtós szedánok,legalább 8-10 autóról van szó. De 3-ajtós Rally-t csak egyet találtam, egy BP-i Volános ember ment vele hegyen (1973, Visegrád), és IM-es rendszáma van a képen, bár erősen elmosódva. Valamint fehér vagy sárga az autó, semmi esetre sem zöld. Az biztos, hogy a Pécsi Volánnál egy Donáczi György nevű jóember (a maga korában híres "kamikaze") ment 3-ajtós 128-assal, a BP Volánnál meg a Wartburgos váltás előtt Leitold. Tehát a Tieden kívül 3 darab ilyen gép még biztosan volt az országban. Hogy hogyan kerülhetett ide? Ejnye ... hát biztosan hazatelepülő külszolgálatosok által. Másképp nemigen.

De hogy a szerelés témában is hozzászóljak: én egyszer nyúltam mellé ilyen csúnyán. Akkor volt ez, mikor Dénes barátom felrobbantotta a lendkereket a Wartburgomban. Másnap hozott mindent, nagyon rendes volt, de hétvégére nem lettem vele készen, el-linkeskedtem a dolgot. De akkor még aktívan versenyre jártunk, és szó nem lehetett róla, hogy nem megyünk el a Salgó Rallye-ra. Kölcsönaptam egy Trabit, amit "amit szól" jelszóval leküldtem Kisterenyére. BP-Kisterenye 85 km, a 9-es rajtszámú autót már láttuk elrajtolni, és 1 órával korábban indultunk ... Ki is lyukadt a dugó, annak rendje-módja szerint, hazafelé már húztuk. MG-től vettem egy pár hengert,dugóval, másnap csere! Aha ... Trabi-dugót be lehet szerelni fordítva is, és be is indul... csak éppen a kipufogónyílás felé esnek a gyűrűvégek, és így az szépen leszeleteli a gyűrűket működés közben. A spének meg lejutnak a főtengelyhez ... Így lett a henger-dugó cseréből egy hónapra rá komplett motorgenerál. A gazdija nem örült, és még finom voltam. Aztán megegyeztünk egy összegben, ami enyhítette a fájdalmait, onnantól már kevésbé haragudott. Drága Salgó Rallye volt... :o)

DA

Ádán 2012.02.05. 14:03:19

Ez kemény volt.
Azóta Csikósunk nagyon elkényelmesedett. A múltkori Era fűtőradátor csere is nagyon megviselte, amit a kényelmes garázsában csinálhatott. :-D

2012.02.05. 14:14:31

egyidösek lehetünk ? nekem is volt 2 db 128-asom, almazöld asszem az is IM-es volt. Ugyanezekkel az Alu fellnikkel- Sokat jartam vele DDR-be Pragaba csajozni.
Szerettem./ az autot is /
Viszonta az AFIT-ot Pesten az Ostapenkonal gyülöltem, bekepzelt segglukak szereltek, probaltak videkit lenyulni, varakozatattak, igy megtanultam szerelni, alkatrezst beszerezni.
Ez az utalat vitt oda, hogy ma mar a Boxsteremet is en szerelem .

2012.02.05. 14:15:43

@xoyox: DDR es Praga = javitas

awb901 2012.02.05. 14:36:20

Nagyon jó, izgalmas írás, simán elmehetne egy kisregénynek, gratula!

Egyébként w a s d által korábban belinkelt

www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/124/fiat_124_special_t-5425909

címen lévő autóról mi a véleményetek? Érdemes mindennapos használatra egy ilyenben gondolkodni?

Dr. Fire 2012.02.05. 14:46:36

Hát ez jó írás volt. Gratula. A szerző AFIT-díjat érdemel.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.05. 15:13:00

Arról senki nem kérdez, hogy hogyan áll ERA eladása? Láttam a hirdetését már vagy egy hete...

LoneWolf 2012.02.05. 15:33:37

Nagyon tetszett a cikk !

A dugattyúgyűrűk visszaimádkozásához egyszer célszerszám híján egy kellően nagy ABA bilincset használtam a céges mélygarázsban.

Viszont minden elismerésem: a dugattyúk "befejelése" sokkal stílusosabb !

Lomha 8V 2012.02.05. 15:40:17

Hát ezen sokat röhögtem, köszi. :D És egy ponton magamra is ismertem, annál a résznél ahol a barátnős-kocsikázós este gondolata porba hullik. :D

nem kéne... 2012.02.05. 15:46:02

@awb901:

ismeri a zsolti az autót.
mondjuk én is.
napira nem lenne szívem befogni, mert nagyon nem egy húszezer forintos zsiguli kategória, viszont szerintem annyi pénzt megér illetve az autó is szép.
valamiért úgy emlékszem, hogy gyári tolóteteje van, az laza dolog nagyon.

zyrk 2012.02.05. 15:47:23

Sziasztok!
Jó volt olvasás közben emlékezni arra sok küzdelemre amit hasonlóan megéltem, még is jó volt.Minden csavarról máig tudom hová tartozik. Nekem egy berlinám volt - van- rosso ossido szinben. Még meg van. A garázsban nincs helye, évek óta leponyvázva áll egy szaletli alatt. Terv volt.Már nincs. Lesz e még időm egyszer elinditani újból hallani azt a szeretett hangot? Na ennyi.

zyrk 2012.02.05. 15:48:27

@zyrk: szia
meg van még?
lajos

- Szerzet - 2012.02.05. 15:58:11

Zsoltikám te hülye vagy, nem vagy normális, ez az utcán szerelési betétszám levett a lábamról, a röhögéstől elgurultam a falig.

Dennis01 2012.02.05. 16:13:09

@w a s d: Gyonyoru, egy ilyent nagyon elfogadnek!
Errol mindig Belmondo es az uldozeses jelenet Omar Shariffal jut eszembe..

palinkasa 2012.02.05. 16:22:50

Hát Zatyó van a családban,az szebb a 128nál,a jugó 128 hátsó lámpái meg egyenesen rondák.De mindegyiknek eláll a csomagtér ajtaja,ha jugó ha olasz.

nem kéne... 2012.02.05. 16:26:58

@palinkasa:

zasztavám volt, egy halom szemét.
érezni, hogy kinyitották a seggét ott, ahol merevítés volt benne eredetileg és nyeklik az egész.
nagyon zavaró.
ezen felül még gyenge is.
ez a fiat viszont jópofa gép lehetett.

Csikós Zsolt 2012.02.05. 16:32:30

@Yaesu:
Pontosan. A jó vezértengellyel már épp nem fordult át. Nagy mázlija volt az előző tulajnak, hogy nem nála repült szét a motor - nem is tudta, mekkora.

Csikós Zsolt 2012.02.05. 16:35:25

@nem kéne...:

Most is imádom az olaszokat, csak berendezkedtem Mercedesre. Néha sajnálom is, 504Laci pontosan tudja, mennyire. De ha lenne bármire energiám, nem olaszt, hanem Puchot építenék.

Csikós Zsolt 2012.02.05. 16:39:43

@Thai Thai:

Terhelt, terheletlen oldalt a dugattyúban a csapszeg eltolásával oldották meg ennél (meg az akkori Fiatoknál), a hajtórúd szimmetrikus. És igen, emiatt az előző tulajnak végig fordítva volt az eltolás. Erre már akkor is gondoltam, ilyenkor szokott kagylósra kopni a henger, meg féloldalt kivállasodni. Hál'istennek, csak keveset ment vele felújítás után, gondolom, mert semmi kopás nem látszott. De beindulni beindul attól még, max a belső súrlódás nagyobb.

Csikós Zsolt 2012.02.05. 16:43:15

@BTO11:

Ki hát, gondolod, hogy nem próbálkoztam először azzal?... De valami útban volt, asszem a hajtórúd alsó szeme a csapágynál túl széles volt, feljebb meg általában nem volt hely.

szemettanarba 2012.02.05. 16:43:42

@Szamiz67: Többé-kevésbé normális egyetemi oktatók el is szokták ismerni az ilyen szent őrülteket. Én is engedtem már úgy át opkutból mociőrült közgazdász gyereket, hogy az egyetlen dolog, amit hajlandó volt megcsinálni, az valami alkatrész-beállítások optimalizálása volt. Hát, közgázhoz nem sok köze volt, az biztos.

Csikós Zsolt 2012.02.05. 16:44:52

@Ádán:

De az egy hétig tartott, a Fiat meg 3xpár órát... :-)

Csikós Zsolt 2012.02.05. 16:46:42

@kitiltott, de seráfütty:

Akkor nem láthattad, hiszen szerda délután adtam fel...

Árulni fogom szerintem vagy fél évig. Az emberek szívesebben vesznek egy hallgatag tulajtól egy nemtuggyákmilyen illúziót, mint egy dokumentált valamit. Nem baj, csak a garázshely fáj egy kicsit.

Csikós Zsolt 2012.02.05. 16:48:37

@LoneWolf:

Akkoriban az AWAB-bilincsek baromi ritka és drága cuccok voltak, a Mobil-boltban lehetett néha kapni, de egyenként vetted, és ilyen nagy méret szerintem nem is létezett a boltban. Á, csak a gitárhúr fért bele a lehetőségekbe. Egy másik autómnál körömmel nyomkodtam be, miközben egy haverom óvatosan nyomta lefelé a dugót. De az kétemberes, sziszifuszi munka.

Csikós Zsolt 2012.02.05. 16:49:28

@nem kéne...:

Vigyázz, az nem pont az az autó, amire te gondolsz, az 1,5 misit kóstál...

nem kéne... 2012.02.05. 16:55:04

@Csikós Zsolt:

valamelyik klubon konkrétan ezzel voltak.
holnaptól kázmér legyek, ha tévedek.

Dennis01 2012.02.05. 16:58:51

@Csikós Zsolt: Most talaltam meg a hirdetesedet, ezert az arert ERA verhetetlen ajanlatnak tunik egy olyan szemelynek, mint en, aki minden cikkedet olvasta, igy tudom, milyen jol karbantartott autorol van szo..

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.02.05. 16:59:55

Ennek az elcseszett garázsnak a leírása, megspékelve egy Taki nevű, kandós tulajjal nekem gyanúsan ismerős volt. Anno többször szoptam a barátomnál egy nagyon hasonlóban a II. kerületben, úgyhogy kénytelen voltam felhívni az "én Takimat". És lőn! A kocsidra nem, de rád természetesen emlékezett, és ezúton is üdvözöl.

ludens (törölt) 2012.02.05. 17:10:49

Zsolt, ezek szerint a Kandót el is végezted? És Óbudára vagy a Tavaszmező utcába jártál?

A cikk mindent visz, gratulálok!

Tulajdonképpen a bohó ifjúkorod ellátott munícióval egész karriered idejére ilyen cikkekkel :-)

Csikós Zsolt 2012.02.05. 17:13:04

@ludens:

Ja, 1992-ben, Óbudán, informatikus villamos üzemmérnökként...

ludens (törölt) 2012.02.05. 17:14:31

@Csikós Zsolt:
Én 95-ben, szintén Óbudán, automatizálás/ autóelektronika szakirányon. :-)

nem kéne... 2012.02.05. 17:16:59

@nem kéne...:

hmmm.
azon a hirdetésen két különböző autó képei vannak.
akkor holnaptól kérek engedélyt kázmérnak lenni.
az egyikkel jöttek, a másikat árulja, fénykép erejéig meg akármilyen rendszámot rá lehet akasztani az udvarban.
na akkor ezt benéztem kissé.

127_sud 2012.02.05. 17:37:46

@nem kéne...: Igen két autó van de mindkettő eladó. És igen az egyikkel jött a srác klubra többször is, pont a múltkor beszéltem vele az autókról.

Ádi F. 2012.02.05. 17:38:30

@Csikós Zsolt: Ugye nem a zöld áll kintí? A Szobor :-) bent van, a Bijanki is... és Era is? Sokat gondolkodtam ezen a kilómétercentralizált vásárlóközönségen, de még mindig nem értem... Az autó mechanikai részének a napi használat a legjobb, persze a motornak is és lehetőleg kevés hidegindíttás. Ha a tiédben 538000km van és tökéletes, akkor a többibe mennyi lehet, egy milkával több...Ja a reggeli hangulatról ismételtem gondoskodtál. :-)

TSiga · http://alfaamore.hu 2012.02.05. 17:40:08

Csikós, Te egy őrült vagy! :-)
Ha egyszer nyersz a lottón, abból se új autót vegyel, hanem gyári alkatrészt egy öreg Mercihez...

kitiltott bögre 2012.02.05. 17:46:45

hiába no,szopni tudni kell...:)

Csikós Zsolt 2012.02.05. 17:47:38

@Ádi F.:

123-asokban? Aki ért hozzá, mind azt fogja mondani: 1-2 millió. Persze a végén már nem a kilométer rogyasztja meg őket, hanem a nemtörődömség és a bénázás. De már a 124-esek és a 190-esek is afelé járnak. A Katiéban 499300 van, gyári fény, gyári motor, kopásmentes, belül mindene eredeti, nincs szétszakadva, itt-ott kicsit (de tényleg kicsit) viseltes. Akkor a lógó elejű, farú, harmadik motoros, kétszer átfényezett, háromból összerakott belsős 190-es 300 ezer kilométerrel szerinted mennyire reális :-)

nem kéne... 2012.02.05. 17:47:38

@127_sud:

jó, de igaza lehet a zsóttinak abban, hogy a másik az nem háromötven, nagyon nem.

deak.atti 2012.02.05. 17:49:10

@Csikós Zsolt:

Szia!

Nem a károgás, sőt,kívánom, hogy jól jöjj ki a dologból, de szerintem ennyiért nem fog elmenni itthon. Jönnek majd a főnökuramék, meg a mennyi az aljáék ... akik nagy valószínűséggel nem olvasnak Belsőséget. Hacsak az ismeretségi körben nem repül rá valaki. De az utolsó mondat mindent visz, az nagyon ott van! :o) Szoktam nézegetni egy finn használtautós oldalt (www.nettiauto.fi), ott érdekes módon nem restellik beleírni a hirdetésbe, hogy igenis 750 ezer km van mondjuk egy W124 200D-ben. Ott kevesebb a 300 ezer ezer alatti futás, mint az 500 ezer feletti.

DA

Csikós Zsolt 2012.02.05. 18:05:24

@deak.atti:

Szerintem meg el fog. Persze nem biztos, hogy pont 580-ért, de nem is ilyen fele áron, az tuti, nagyon alaposan nézem a kínálatot, meg hogy mikor, mi megy el mennyiért.

lr 2012.02.05. 18:07:29

Az ilyen cikkek mindig erőt adnak a saját projekthez. :)
A 180°-ot még kitaláltam, de a dugónál arra tippeltem, hogy nem is belevaló volt benne. (Hisz előtte már egy hengerfejlevétel befigyelt. V. ennél a típusnál nincs lendkerékre mutató nyíl bemarva?)
A fejjel benyomós részen én is szakadtam. :)

Ádi F. 2012.02.05. 18:08:29

@Csikós Zsolt: Semennyire :-), volt 123-asunk, rengeteg lefutott km-el, tökéletes volt...tényleg pedig volt taxi is, szakadásmentesség és német precizitás, aztán jött a a 124-es a "leichtbau" felépitésével, a masszivitás hiányzott belőle. Nem, nem volt rossz, gyári festés... Tehát a tiéd még izé lánykorú, a kor és ártársaihoz képest szép és jó a kiállása. Valaki írta (talán Te ?), hogy a merciknek az elsődleges ellensége a tulaj. Érdekesek a régi Fiatok is, kár a vas-oxidért.

karlmann 2012.02.05. 18:15:29

@Csikós Zsolt:

Az AWAB-bilincsnek is az volt a titka, mint minden másnak. Nem mindegy hol vetted. Anyáméknak kertészete volt a '80-as években, minden tömlőn az volt. A kertészeti boltokban, illetve a fűtéstechnikai üzletekben nem tudom miért, de jóval olcsóbban adták. Az okos autószerelők is onnan vették, mert az autósboltokban nagyon drága volt.

A mai napig ott van anyámnál a pincében egy eredeti zacsiban pár 3 colos bilincs és mellette az a 6-7-es hosszú szárú csillagkulcs, aminek a 6-os végébe madzag van kötve, hogy el ne vesszen. Azt hiszem nagy hasznukat vetted volna a dugattyúforgatásnál...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.05. 18:16:25

Ha beraktak forditva a dugot akkor hogyan fordult at eloszor? Lecsiszoltak a butykokbol a v tengelyen hogy menjen? Vagy?

Dolgozott az afit nal egy srac, agip nak hivtak mert annyira hulye volt hogy csak olajat tudott cserelni. Volt JO szerelo meg ROSSZ, ugy mint most.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.05. 18:21:56

Indito domb... :)))) Egy wankel motoros funyirot szetszedtem kivancsisagbol regen, osszerakas meg ment de a gyujtas.... Oszlopos furoba befogtunk, tekertuk a fotengelyt en meg forgattam a gyujtas alloreszt.... Kuka lett a vege:D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.05. 18:22:36

Hemi 426 csavo hosszu hetvegen van??? :D

Dennis01 2012.02.05. 18:28:41

@visszakettopadlogaz: Pszt, meg a vegen feltunik! Ezeknek olyan egy ilyen komment, mint Batmannek a Gotham egen levo deneverjel: azonnal feltunik a semmibol.. :D

Dennis01 2012.02.05. 18:30:44

@Csikós Zsolt: Csak kivancsisagbol kerdezem, mert egy ideig irtad, hogy kaptal az uj gazditol friss infot a verdarol. A Panda meg mindig uton van, vagy elerte mar a bonto-veg??

Csikós Zsolt 2012.02.05. 18:33:22

@Dennis01:

Kellett neki gyűrű (fúrás nem), egy hajtókarcsapágy, asszem, egy kis karbimatatás, első teleszkópok, egy kereszttartót foltozni kellett, s vígan megy, most is használják, legalábbis pár hónapja még kaptam róla hírt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.05. 18:41:57

akkor a trabi is modern auté volt még a fiat elött:-) motorkerszbe mellette a váltó.

Rocko- 2012.02.05. 18:59:10

@nem kéne...: képek közt látszik tolótető.
csak ki tudja melyiké.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.05. 19:09:36

@Csikós Zsolt: mondjuk úgy rémlik hogy a trabinak volt egy négyütemi prototipusa a 60 as években csak nem engedték gyártani.úgy emlékszem a kaszni is elég modern formájú volt akkoriban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.05. 19:20:06

@Gyurma73: Arrol lattam kepeket valamelyik auto motorban kb 30 eve, emlekszem ra!

toooth 2012.02.05. 19:32:00

"egy vicc mottójára"

A vadász az erdőben váratlanul összefut a medvével. A vadász céloz, lőne.. de a fegyvert csak: kat-kat - csütörtököt mond.
A medve közelebb megy a vadászhoz és ajánlatot tesz:
- Figyelj vadász! Meghagyom az életed ha most lesz...-sz!
Vadásznak kerekedik a szeme, forog a gyomra, de a medve sem ötven kilós. Mit tehetett, megtette.
Dúlva-fúlva-köpködve hazamegy, előkapja a legjobb Remingtonját meg vagy ötven lőszert és visszamegy az erdőbe. Meglátja a medvét, megcélozza...de a fegyver nem volt megtisztítva, megint sül el.
Medve megint megteszi a felajnlását...
Két csomat orbit után a vadász a haverjától elkéri az elefánt lövő puskáját és visszamegy az erdőbe. Megint megcélozza a medvét, de mivel nem szokott ekkor fegyverhez, akkor ránt rajta lövés közben, hogy célt téveszt. Medve szép lassan oda megy a szédelgő vadászhoz, megcsóválja a fejét és csak ennyit mond:
- Vadász, vadász...Gyanús vagy nekem, Te nem is vadászni, hanem sz..-ni jársz ide..

Ennek analógiájára - minden tisztelettel a szerző iránt - Csikós, Csikós!!...Te nem is veterán autózni szeretsz, hanem...

Ezzel együtt várom a következő vasárnapot, kösz az írást!

kitiltott, de seráfütty 2012.02.05. 19:42:26

@Csikós Zsolt: Jó, lehet, túloztam és ezen a héten volt, de emlékszem egy extrára: valós kilométerrel :D Jót röhögtem és ez egyben szomorú is.

kicsidio 2012.02.05. 19:52:31

Jó cikk volt nekem tetszett.
Édesapám barátjának van egy banán zöld 128-as a garázsában de mióta én ismerem és emlékeim vannak/33 vagyok/ azóta egy helyben áll a kocsi.Kívülről makulátlan de egyébként szerintem halott.Gondolom az összes gumi alkatrészt cserélni kéne motorban az olaj biztos olajsárrá alakult fékek, csapágyak stb. hasonlóképp.Ugyanitt van egy 0 kilométeres Simson is a garázsban és egy vadi új Camping bringa:)

macika60 2012.02.05. 19:56:58

üdv zsolt
privát--losi5--re nem érkezett Püch kép
boldog ember csak a motorral szívtál,a kaszni borzalmasan el tudott ájulni.
üdv L L Eger

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2012.02.05. 19:57:39

@kefete: abban nem is akadhattak volna össze, mert a ruszkik a szíjas motor dugóiba mélyebb zsebet martak, így teljesen benyitott szelepnél is átfordult a főtengely. Szíjszakadásnál nem kellett motorgenerállal indítani :)

Béla, tudod a Béla 2012.02.05. 20:01:12

@Csikós Zsolt: egy dolog érdekelne, egy konkrét szám, mennyibe volt ERA-val egy megtett kilométer, csak hogy legyen összehasonlítási alap.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.05. 20:04:04

@visszakettopadlogaz: A faszt, itt van valahol már megint :D Te, én azon gondolkodtam, hogy ez nem CuBe álnéven? Mert hasonló stílusban trollkodik szét minden létező posztot ezzel a Hemi 426-os mondókával :D És véletlenül éppen úgy, mint CuBe a BMW-vel...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.05. 20:06:27

@ladarevolution: Mint az opel OHC? Nekem azon szakadt el, menet kozben leallt az auto, a furcsa az volt hogy mikor on inditoztam akkor sokkal gyorsabban tekert :))) ( nem forgatta a vezerlest csak a fotengelyt :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.05. 20:07:57

@kitiltott, de seráfütty: :)))) lehet :

Amugy ha valaki off ol vagy mas velemenye van az engem nem zavar, csak ha gyurcsanyozik/orbanol es vagy ha anyazik.

Amugy vicces neha ezzel a HEMI lazzal :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.05. 20:12:32

Ha valakit erdekel tettem fel a picasamra kepeket az SLS tesztrol, nalam van ket hetig mig a masikat meg gyogyitjak. Tettem fel olyan kepet is amin a mai totalcar nyitolap van kinyomtatva a kocsin ;)

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2012.02.05. 20:12:58

@visszakettopadlogaz: passz, nem tudom az opel milyen volt.
Az oroszok fogták a láncos 1.3-as motort, a blokk meg a hengerfej elejéből "levágták" a láncot takaró részt, raktak a lánckerekek és a lánc helyére szíjtárcsákat és szíjat, aztán tulajdon képen kész is volt a szíjas motor.
Minden fő alkatrész megegyezik a láncossal. Főtengely, vezérműtengely, stb. A dugóba meg annyi a különbség, hogy a láncos síktetős, a szíjas meg zsebes.
:)

BUBISBUBLEK 2012.02.05. 20:26:48

nagyon jót mulattam a cikken !

Köszönjük ! ;) igazán jó leírás volt mintha csak ott álltam volna,képek peregtek le előttem nagyon jót mulattam :)
és bizony kell némi szopóág hogy az ember megérezze az ízét zamatát a szakmának :D
anno mentem egy ilyen Fiattal és bizony akkoriban tényleg jól szedték a lábukat ezek ;) élmény volt ! szerintem ma is megállná a helyét.

zeddez 2012.02.05. 20:27:50

@ladarevolution: meg az eleve tök más blokk is, sokkal hosszabb lökettel

Rocko- 2012.02.05. 20:53:18

@kitiltott, de seráfütty: aljas rágalom, a másik majom csak trollkodik, CuBE legalább stílussal teszi.

dennisthemenace 2012.02.05. 21:02:41

@awb901: Nem igazán, inkább hobbinak. Kár lenne a szar magyar utakon szétbaszni.. Bár...:

www.youtube.com/watch?v=ad7fFZCZarg

Csikós Zsolt 2012.02.05. 21:23:04

@macika60:

Hű, akkor most küldtem őket megint. Még kisebben, mint eddig :-)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.05. 21:25:32

Azt hiszem, hogy egy évre visszamenőleg ez a cikked tetszett a legjobban.
Érdekes, hogy 18-20 éves koromban jégeralsó nélkül csináltam Zsiga motorfelújítást az udvaron, ma meg 220 voltos derékmelegítővel alszom el. Lehet a kettő között összefüggés.

A 180 fokban való elfordításba vetett hited viszont csak a kétségbeesésnek tudható be, hisz akadás szempontjából az lényegtelen.

Én nem 2012.02.05. 21:47:30

Nagyon jó cikk !
Nekem zastavám volt, első verda, családi örökség. Na azzal voltak hasonló szerelős sztorik, mondjuk motorikusan soha nem volt baj vele, pedig több mint 300 ezret mentem vele. De alkatrészt azt vadászni kellett hozzá.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.02.05. 21:50:30

Fasza cikk volt, megint. Azért nagyon kíváncsi lettem volna, hogy mit csinálsz, ha valaki az utcán utánad dob akkoriban egy hibátlan japán autót, amivel a Fiatot is rángattad? Vajon abból is öreg Fiatok lettek volna, vagy bírtad volna az unalmas, de gondtalan autózást? :)

Shadowbull 2012.02.05. 21:51:04

Jo cikk, szokasos keseredes Csikos-fele szopashistoria :)

Mondjuk a dugattyuberakasos reszt nem teljesen fogtam, marmint hogy alulrol szoktak berakni...

Nade en nem is sufniztam sose, csak azt lattam meg, ahogy a gyarban berakjak.

sb

Csikós Zsolt 2012.02.05. 21:54:05

@Béla, tudod a Béla:

518 valamivel vettem, most 538 fölött van, tehát három év alatt 20 ezer km. Nagyjából mindig ennyi megy az autóimba, ha jók. Tudod, van tesztautó, meg régebben nyáron motorral jártam.

Most már télen is :-)

kokaia 2012.02.05. 21:55:13

Kedves Zsolt!

A cikked nagy élvezettel olvastam, majd a végén jól felderültem!

A 850 Cupét én cseréltem el Kisszabó Gáborral egy VW bogárra, mivel nekem is az álmomat teljesítette meg, de szerettem volna egy olyan autót amit nem kell állandóan szerelni.

Én is egy "szerelőtől" vettem, aki ugyan a kasztnit szinte tökéletes állapotra hozta, de a motorra és a futóműre már nem jutott a lendületből - no és a pénzből.

Ezt az autót azóta is úgy emlegetem, hogy a "szerdai" kocsim - mivel, hónapokon keresztül szinte csak szerdánként tudtam vele menni. A következő menetrend miatt: hétfő - alkatrész beszerzés, kedd - motor szét-össze, szerda - járatás (hurrá megy a verda), csütörtök - ismét egy hiba, péntek - vége, megint megállt... szombat - vasárnap hiba feltárás... és így ment állandóan. Azonban amikor ment, akkor nagyon jó volt - leszámítva a pocsék első futóművet és az akkori gyatra alkatrészek miatti állandó szívást.
Legtöbbet a gyenge hengerfej tömítések miatt volt kehes (a Jókai téren sikerült egy acélbetétes pakolást csináltatnom, amivel már egész jó volt). A legtöbb gondot az jelentette, hogy kiderítsem mely szoci típus alkatrésze felel meg, mivel gyári alkatrészeket gyakorlatilag nem lehetett beszerezni, azonban 90%-ban meg volt minden hozzá, csak tudni kellet hol kell keresni.

A VW bogár is megérne egy misét, valahogy azt az autót sosem szerettem, nem nőtt a szívemhez, bár olajon és benzinen kívül semmit nem kért, bár kívülről szép volt, műszakilag szinte K.O. - de ment és ment, no és nem csak szerdánként.

Csikós Zsolt 2012.02.05. 21:55:55

@novothauto:

Az akadás a fordított dugók és a végre beszerzett jó veztengely miatt volt :-)

gyuri70 2012.02.05. 22:05:05

Aztán hogy miért vagyok megfázva... Mert elolvasom a cikkedet és le kell hogy menjek a mínuszos garázsba, azért. Te. Dugattyubehelyezésre meg elég egy megfelelo átméroju kor alakra hajlított lemez két fullel, meg egy onzárófogó és már tolom is befele fakalapáccsal.

blaiser 2012.02.05. 22:05:47

Ez a dugattyut fejjel benyomos mentalis kep, ez kerem megfizethetetlen, szinte bearanyozta a napom! Ezt csak az tudja mit jelent aki atelt hasonlokat! Oszinten nevetunk, persze, az ido tenyleg megszepit minden emleket... :D

Csikós Zsolt 2012.02.05. 22:06:32

@kokaia:

Hehehehahahahahahehehehehííííííííhíííí :DDDDDDDDDDDDDDD

Én is szívtam vele, de rettenet mód. KG a jobb elejét összetörte, azzal nem volt gond, nagyjából kijavítva kaptam, aztán kittet kapott, szerencsére valami Neolux pirossal fényezték előtte (vagy Prevent akrillal?), mindenesetre kaptam pont olyan festéket a boltban, polcról.

De a motor, te jó ég...

A társasház pincéjében szétborítottam, meggyűrűztem, hengerfejeztem, mert sehogyan nem akart menni, gyengébb volt a hatalmas fogyasztásával, mint a sima 850-esem előtte (link ennek a cikknek a leadjében).

A hengerek nem voltak kopottak, aztán gyűrűzés után kicsit jobb lett, akkor már óra szerint vitte a 140-et, ami, gondolom, olyan 125-130 lehetett, ismerve az olasz órák csalási hajlamát.

Volt, hogy a Ferihegyi gyorsforgalmi úton cseréltem hengerfejtömítést, mert már ömlött (az akkor már dupla Abarth-koppintás) kipufogókból a víz. Nekiszorulva a szalagkorlátnak, hát, jó buli volt. Aztán az bírta a Nagyvárad térig, utána csináltattam még egy réztömítést a Jókai téren, azt ott cseréltem ki valamelyik klinika tövében. Utána ez nem volt több baj.

De akkor jöttem rá: nem szeretem a 850 SC-t. A sima 850-es sokkal kényelmesebb a lócaüléseivel, mivel rövidebb és közel másfél mázsával könnyebb, ezért ügyesebben is mozog, nem bólogat annyira, nem fújja a szél, kanyarban is jobban lehet vele sederinteni. A legjobb a Special volt, ami gépészetileg majdnem Coupé, de a kis kaszniban. És később, egy makulátlan 850SC birtoklásakor jöttem rá, hogy a piros, IG-s autó ugyan nem volt a topon (hiszen az újszerű zöld sokkal jobban ment), de az is egy förtelem volt.

Érdekes, mindkettő Németországban landolt. A pirosat itthon vette meg tőlem valami 1400 márkáért egy német csávó 1990-ben (már ACN-es rendszámmal), a zöldet 1998-ban adtam el 8500-ért odakint - mondjuk az ért is annyit.

Csikós Zsolt 2012.02.05. 22:08:02

@gyuri70:

Ehhez nekem csak a lemez és a patentfogó hiányzott akkoriban... :-)

Szörnyű szerszámkészletem volt.

Betettem a kismotor lámpáját!

gyuri70 2012.02.05. 22:10:10

na azért.
Tehát holnap mehetsz vele a szerkesztosegbe :)

kokaia 2012.02.05. 22:30:37

@Csikós Zsolt:

:-)

A jobb elejét még én törtem össze, azaz vétlen voltam, Abonyban elém fordult egy trabi. Az adta az utolsó lökést, hogy megválok tőle - a törés feltette az i-re a pontot.
Akitől vettem, másfél évig csinálta a kasztnit (mint megtudtam mind gyári elemmel építette újjá), de akkor úgy gondoltam a motorral bírok én is. Nem bírtam. Épp azon voltam, hogy hozatok olaszból egy új motort (ha jól emlékszem talán egy Uno motor passzolt volna bele), amikor jött a trabi...

Mivel folyamatosan szívtam a hengerfejjel (önindítóval, AC pumpával, fékekkel, ékszíjjal) nem nagyon volt módom meghajtani, amikor módom lett volna akkor pedig sajnáltam. Igaz amikor szépen leforgott a végéig, az egy csoda volt, olyan szépen szólt.
A karbival is gond volt, nem lehetett normálisan belőni, ki volt teljesen az is.

A másik emlékezetes szívás sorozat az ékszíj vs. kavics volt: állandóan talált egy kavicsot amit felkapott az ékszíj tárcsára és azonnal ledobta az ékszíjat. Máig nem értem miért és hogy került mindig oda egy-egy murva, kavics darab.

zeddez 2012.02.05. 22:44:25

Egyébként miért nem azt csináltátok tálcányi belepróbálgatása helyett, hogy megméred az aktuális szelephézagot, és akkorát teszel bele az aktuális lapka helyett, hogy majd 0.4-0.45mm legyen a hézag? Ceruza/toll, papír és egy kis agytorna kell hozzá csak :p

Dennis01 2012.02.05. 22:46:07

@Shadowbull: Ezt megmondom oszinten en se ertem. Jo sok A-szerias motort rakunk ossze versenyautokhoz, meg kozuti jatekszerekhez, a dugattyut mindig felulrol rakjuk be.

Opelfan 2012.02.05. 23:05:40

Úgy látom megérte betérnem, régen olvastam ennyire jó cikket itt.

Gratula hozzá!

Rocko- 2012.02.05. 23:45:48

@Shadowbull: ott nem fejelik bele? :)))

Béla, tudod a Béla 2012.02.05. 23:48:07

@Fantozzi.ie: ilyen van egy néhány a hahun is.

Csikós Zsolt 2012.02.06. 00:00:22

@kokaia:

Úgy, hogy nem volt meg a motortér alsó takaróburkolat... :-)

Csikós Zsolt 2012.02.06. 00:04:49

@zeddez:

Miért, mit gondolsz, hogy csináltam?

Dehogyis próbálgattam én a tálcát, ennyire idiótának ne nézzél, kérlek :-)

Csak az a készlet, amiből dolgozni lehet. Amikor kölcsönkéred, és nincs beépítve az új vezértengely, nem tudod előre, milyen hézagok lesznek...

Csak ott, helyben. És hiába tudsz számolni ott, ha nincs nálad akkora lapka, cseszheted. Ezért visz az ember készletet.

Látom, fotelből szerelsz :-)

Még papír se kell hozzá egyébként, egyszerű kivonásokkal fejben is boldogulok...

Csikós Zsolt 2012.02.06. 00:06:59

@Fantozzi.ie:

Volt róla szó a cikkben. Még képek is vannak a galériában. De olyat is hozott be a Merkur, sokkal többet is gyártottak belőle, az tömegcikk volt a Rally-hoz képest :-)

DrSzoke 2012.02.06. 00:49:12

@Csikós Zsolt: Az elso gyuruosszehuzomat en rendszamtablabol csinaltam-DDD. A vegen hagytam 1-1 centi tullogast derekszogben kihajtva amit fogoval mar ossze tudtam nyomni.Igy nem kellett a dugattyut "lefejelni". Ez nagyon tetszett.

Realist 2012.02.06. 03:55:52

"A Dobin láttam meg (a régi szabadpiac volt az átkosban), a szüleim Samara-kiutalását mentem eladni a 850-es Fiatommal. Zsiguli-óceán folyt össze Wartburg-tengerrel, az egész masszába Skoda-, Trabant- és kispók-folyamok hömpölyögtek bele – így nézett ki a piac. A legszomorúbb egyenautó-korszak volt Magyarország történetében, a szokásos KGST-dögunalom. A faros Fityóm igazi különlegesség volt abban a körben, pedig – igaz, vagy tizenöt évvel korábban – azt is árusította a Merkur"

Na ne viccelj...
Kulonlegesseg egy Fiat 850-es meg az 1969-71 kozti (es nem tizenot evvel a 89-koruli sztorid elott)forgalmazas es a gyartas szinten 71-es beszuntetese idejen sem volt a Dobi Istvan uti autopiacon,ahol mar a 60-as,70-es, es 80-as evekben is tucatjaval alltak a mar akkori arakon is tobbszazezres majd esetenkent akar millios autok(84-tol).1989-tol meg aztan tobb szazaval.
Kb. annyira lehetett akkortajt feltuno egy ilyen,kozel huszeves kiskocsi mintha par eve kigurultal volna egy 87-es Marutival a Nagykorosire.

De a budapesti utcan sem volt tobb egy vadonat uj 850-es Fiat meg 1970 korul sem egy jobbanszitualt atlagpolgar allami csatornakon konnyeden megveheto atlagautojanal.Olcsobb volt pl. egy cseppet sem korszerutlenebb es kenyelmetlenebb Wartburgnal.A behozatal megszuntenek eveben debutalo Zsiguli meg fenyevekkel korszerubb es a nagy kereslet miatt novekvo varakozasi ido kovetkezteben joval vagyottabb jarmu volt egy ilyen farmotoros,lassu es szuk szarnal.Ami mar tizevesen porrarohadva total nullara irodott mind piaci mind presztizsertekben.
A 127-128-as is parevesen mar a hetvenes evek kozepen az atlag hasznalt szociauto szintjen elerheto volt.
Mig az akkortajt debutalo majd az azt 78-ban koveto 1600-os valoban a nagymenoseg netovabbja volt jo tiz even at (a tenyleg korszeru vagy komoly nyugatiak utan persze) mind ujan mind hasznaltan.
75-80 korul a piacra begordulo vadiuj 2103-2106-ot szabalyos embergyuru vett korul mig az "igazi nyugati auto"-nak soha sem minosulo,abszolut atlagos utcakepi targynak szamito 127-128-ast nem vettek mar kutyaba sem.
Sajnos venember vagyok mar es erre nagyon is jol emlekszem.(Apamnak is volt uj ezerotose a kezedtektol,ketto is.Mind az atveteluk mind a - pillanatok alatti eladasuk- ugy elottem van mintha tegnap lett volna.)Nekem is volt 5 eves, hofeher,gyonyoru 1600-os 84-ben,huszevesen.:)
Mi tagadas, egy Mirafiorira a fel karomat is melleadva elcsereltem volna,am ket 128-asert mar nem.Egy szinten borzalmas,emberi hasznaltra abszolut alkalmatlan Trabanttal azidotajt mar vastagon egy presztizsszinten mozgo am attol mind hasznalhatosagban,mind menetteljesitmenyben,mind tartossagban joval elmarado nyolcotvenesrol nem is beszelve.

Realist 2012.02.06. 04:26:49

"Onnantól az autó 170-et ment, 13-at evett (az ennél kevés), selymesen duruzsolt. És amikor egy agresszív 1600-os Lada-taxis letolt a Szép Ilonánál, és a nyomába eredtem, hogy lássuk, mekkora legény a Budakeszi úton felfelé, ebben az autóban láttam először, ahogy a fordulatszámmérő mutatója átlépi a 7000-es osztást (a piros 6700-nál kezdődött). Naná, hogy lenyomtam."

Elolvastam az egyebkent szorakoztato cikket. Az antrehez tokletesen passzol ez a melto, epiogusnak szintugy pompas, cuki kis meskete:)

en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128

The British "Motor" magazine tested a Fiat 128 in April 1970, shortly after its UK launch. The car had a top speed of 85.4 mph (137.4 km/h)

Biztos csak az en keszulekemben van a hiba ha nem ertem, hogy mikeppen lehetseges az hogy egy adott tipusnak egy vadonatuj darabja 137,4 kilometer per oras vegsebesseget produkalt mig egy masik hasonlo peldany 18 evnyi vasfuggony mogotti hasznalat es egy lelkes suhanc berhelesenek erdmenye keppen mar 170-nel hasit.

Az meg mar tenyleg mellekes,hogy az 1600-as Lada utolso peldanya 1981 vegen gordult le a futoszalagrol,taxizni ekkortajt hateves kocsinal idosebbel ugyebar nem lehetett es ekozben a naptar a story idejen 1989-et mutat.:)))

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.02.06. 06:10:36

@Csikós Zsolt: koszi a cikket ismet, egy elmeny volt :)

csiky944 2012.02.06. 07:22:28

@Realist: Akkor állj neki mégegyszer az olvasásnak Mr. Writeonly
128Rally,nem 128 1.1

Csikós Zsolt 2012.02.06. 08:02:30

@Realist:

Te is csak az árra gondolsz.

Én viszont a mennyiségre.

Nem azért volt különleges, mert sokba került, hanem, mert nem volt belőle minden utcában öt tucat :-)

Csikós Zsolt 2012.02.06. 08:05:25

@Realist:

Ha kritizálsz, legalább arra vedd a fáradságot, hogy olvasd is el a cikket, kérlek. Ha a cikk címlapon levő nyitóképéről már nem ismerted fel az ordító négy kerek lámpáról, akkor a szövegben több helyen feltűnő Rally, illetve a műszaki kuriozitás viszonylag alaposan leírt részét észrevehetted volna.

És 150 volt a vége gyárilag, ami egy új korában is már 12 százalékot csaló, kopott olasz sebmérő enyhe lejtővel megtoldott képességeinél 170-et jelent.

Csikós Zsolt 2012.02.06. 08:08:22

@Realist:

Különben ez egy elég tipikus karakter - mindegy, mit mondanak, írnak, történik, nem figyelek oda pontosan, de muszáj lesajnálnom az egészet. Ezt nyilván mások is észrevették már, én csak szólok, hogy nem vezet sok baráthoz.

calibra91 2012.02.06. 08:29:16

Ez megint nagyon tetszett!!!
Imádom az ilyen típusú cikkeidet!!!

Kösz.

Flak 2012.02.06. 08:42:23

Hát ez egyszerűen elképesztően jó volt!!! :D
Volt amikor hüledeztem, volt amikor szinte sírva röhögtem. :) Persze nem a tisztelt cikkírón, hanem a helyzeteken. A fagyban, "üvöltve" szerelést és is megtapasztaltam, igaz egyszerűbb autóval, Wartburggal. Kb. dettó ugyanilyen helyzetben, de pár évvel ezelőtt, lakótelepi parkolóban. :) Ezek azok a történetek, amelyek igazán megmaradnak emlékként és idővel meg is szépülnek annyira, hogy az ember már nosztalgiát érez ha rájuk gondol.

GRATULÁLOK!

Ezek az igazán élvezhető írások, a Csikós Zsolt név szinte garancia már arra, hogy érdemes elolvasni az írást, amivel ez van fémjelezve. :D Valóban kellemes és tanulságos perceket szerzett.

dzolee 2012.02.06. 09:44:09

Tetszett ez a történet.Annak idején találkoztam ilyennel egy ezerkettes zsigában fordítva rakták bele a dugattyúkat aztán jöttek,hogy nem megy a moci. Rövid hajtókaros ezerötös főtengelyes utcai vagányok voltak.Szétszedtem,összeraktam helyes állásba fordítva és szépen kiforgott a motor.Baromi jól ment egyébként.

Peter__Blau 2012.02.06. 10:09:00

Nagyon szeretem az ilyen autószerelős, szívásos Csikós írásokat. Nagy élmény olvasni! :-)

vomit 2012.02.06. 10:45:50

krezi csikos riszpekt

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.02.06. 11:21:42

Hú, jó cikk volt, most olvastam hétfőn, és eszembe is jutott az én szopórollerem a biturbóval. Úgy beleéltem magam a cikkbe (meg a saját élményeimbe), hogy elő is jött a Maserati-gyomorideg..., meg magasvérnyomás.

Brrr...

Mára túl vagyok rajta...

domeq 2012.02.06. 12:18:00

Nagyon jól sikerült cikk. Mikor lesz könyv? Zsír a Merci is, megvenném, ha lenne rá lóvé. :)

calibra91 2012.02.06. 13:46:55

@Csikós Zsolt:
Kedves Zsolt!

Most láttam a Hahun az ERA-t......

A képekből árad, hogy odafigyeltél erre a vasra! De kéne....

Az asszony kinyírna, ha megtudná hogy egy még idősebb autót nézegetek, mint ami van, illetve, hogy egyáltalán má' megint valami járművet nézegetek.

Nem tagadom megkéred az árát, de annak fényében amiket tudok(tudunk mi TC olvasók), lényegében a kicsit magasabb árkategória ellenére is felhívnálak és elmennék megnézni.

Kívánok sok sikert az eladáshoz! Továbbá kivánok az ERA-nak további hosszú életet bárkihez is kerül!

Üdv Csaba

Rerealist 2012.02.06. 15:17:48

@Csikós Zsolt:

""Te is csak az árra gondolsz.

Én viszont a mennyiségre.

Nem azért volt különleges, mert sokba került, hanem, mert nem volt belőle minden utcában öt tucat :-)"

Kisertetiesen hasonlo alapokon nyugszik a keso nyolcvanas evekbeli Zaporozsec-tulajok ars poeticaja.
Sot a kenyelmi es zajszint is stmmel a menettulajdonsagokkal,az artartassal,presztizzsel no meg a tartossaggal egyetemben :)

"Ha kritizálsz, legalább arra vedd a fáradságot, hogy olvasd is el a cikket, kérlek. Ha a cikk címlapon levő nyitóképéről már nem ismerted fel az ordító négy kerek lámpáról, akkor a szövegben több helyen feltűnő Rally, illetve a műszaki kuriozitás viszonylag alaposan leírt részét észrevehetted volna."

Nem kritika ez csak tenyek sorozata.
Akar a korabeli autopiaci viszonyok tekinteteben akar arra nezve,hogy ez a 128-as Fiat mas autokkal ellenteben csak erosodott egy kis vasfuggony mogotti es emberoltonyi hasznalattol. A 12,6 km/h-s tevedesemert viszont a biralat abszolut jogos.Es persze bocsanat.
Teged meg kisse elboditott a rozsaszin cukormazba martott emlek es alomvilag edes kode amikor a bevezetot leirtad es nyilvan nekem is jutott ebbol egy szippantas.Meglehet attol valtam ily figyelmetlenne a rohogogorcsom kozepette.:)

"És 150 volt a vége gyárilag, ami egy új korában is már 12 százalékot csaló, kopott olasz sebmérő enyhe lejtővel megtoldott képességeinél 170-et jelent."

Teljesseggel elfogadhato,plane ha meg tovabb maszatolva beilleszted a temerdek relativitassal ugyesen tagitott egyenletbe az en figyelmetlen hulyesegemet is.
Ezen az elven siman elkepzelheto,hogy az ominozus taxi csak egy 1500S-volt es eppen jobbra fordult a Kuruclesin amikor Te kikerulted.Lefele...:)

"Ezt nyilván mások is észrevették már, én csak szólok, hogy nem vezet sok baráthoz."

Hogy egy majd huszeves 850-es Fiat Dobi Istvan uton torteno rendszervaltaskori vanszorgasat osszekevered egy V8-as GTV Alfanak a hatvanas evek vegi vaci utcan valo korzosasaval,annak eleterzesevel es kornyezetere gyakorolt hatasaval azt szerintem minden olvaso eszrevehette. Azt viszont almomban nem gondoltam,hogy a sajat kommentfeluletedet is osszekevered egy barati kor bovitesere hivatott tarskereso oldallal.
Ha tudom,hogy a szimpla tenyktol ilyen sertodotten moderalsz eszembe sem jut megfogadni az iras aljan lathato, blogposztban torteno velemennyilvanitasra buzdito feliratot.

Carlov 2012.02.06. 16:48:31

@Rerealist: Ez azért kicsit erőltetettre sikerült.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.06. 16:56:46

@Rerealist: Amit a hatéves taxiról írtál, az is nettó baromság. De úgy tűnik, a tények nem zavarnak a kötözködésben.

tamas01 2012.02.06. 18:05:08

1971- ben a Merkurnal egy Zsiguli 80 000 Ft, egy Fiat 128-as 109 000 Ft, egy 850 SC 106 000 Ft volt. Egy ilyen Rally, ha lehetett volna kapni gondolom 150 000 Ft körül lehetett volna, az nagyon sok pénz volt 71- ben.

tamas01 2012.02.06. 18:19:09

Az is igaz, hogy a 80-as években ezekhez a kocsikhoz sokkal olcsóbban hozza lehetett jutni, mint a használt szocialista típusokhoz az alkatrészek illetve szakszervizek hiánya miatt.

Tizenkettő 2012.02.06. 22:01:48

Zsolt ez a dugattyú befejelős dolog ez hatalmas.. :D Volt az a pepsi reklám a szerzetesekkel valahogy az jutott eszembe róla.

Berci 2103 2012.02.06. 22:46:04

Csak azt nem értem,hogy a Lada-fikázás miért nem maradhat ki minden Csikós Zsolt-vagy akár Totalcar-cikkből?
Igaz profin csinálja a brigád,ügyesen,de nem leleplezhetetlenül.
Úgy tűnik ezt más is észreveszi-pl.Rerealist kolléga az előbb.
Kedves Csikós Zsolt,ha az akkori KGST-választék egy szürke tenger volt,akkor mit mondanál a mai autók áradatára?

zeddez 2012.02.06. 23:22:59

@Csikós Zsolt: félreérted, nem nézlek hülyének, de pl mi úgy szoktuk ennek a motornak a 25 évvel későbbi reinkarnációjával, ami nem minden üzemállapotában veszi magától a levegőt ;), hogy lemérjük mekkora éppen meg kiszámoljuk milyen kell, és akkor csak azt a 8db-t szerezzük be. Teljesen jól elfer egy zsebben is :P.
Nem kell józsibácsitól kölcsönkérni a négyzetméternyi tálcás készletet, ha elég az is, ha a józsibácsi odaadja azt a 8db-t abból.

Csikós Zsolt 2012.02.06. 23:27:26

@Berci 2103:

Azt, hogy színes.

És a margóra: nem utálom a Ladát (a Zsiguli-hetet én állítottam és menedzseltem, fotóztam, nagyjából írtam is egy évvel ezelőtt, aminél jobb összefoglaló Magyarországon szerintem nem született még erről a márkáról), de ha abban a korban éltél, és nem szeretted az egyen-dolgokat, akkor a könyöködön jött ki a sok Zsiguli, Wartburg, Skoda, Kispók.

Igen, kicsit itt mindenkinek herótja van az átlagos dolgoktól, valószínűleg a nőgyógyász is unja már a pinát.

Csikós Zsolt 2012.02.06. 23:28:55

@zeddez:

De ha egy kopott veztengelyt jóra cserélsz, hogyan tudhatsz előre bármit is? Oké, lemérheted a bütyköket, meg kivonogathatsz, hogy mennyi hiányzik melyik bütyökből, de beépítve úgyis más lesz a helyzet. Pláne, ha még közbejön két szelep cseréje is.

Nem, nem volt más mód, csak a teljes készlet elkérése.

BUBISBUBLEK 2012.02.06. 23:48:36

@tamas01:

igen ! persze benne volt az is hogy a menő verda az ezeröcsi volt ;) amolyan etalon. hát akinek meg ezerhat,, hm,,, császárságnirvana :)

pont így vett anno egy cimbora 128 at jó árban . (talán tavaly vagy előtte dobta ki a két kasznit egy darabig hitte még hogy megcsinálja de hát elmúlt a láng kihunyt a tűz)

zeddez 2012.02.07. 13:08:56

@Csikós Zsolt: nyilván vmivel össze volt rakva eddig is, és azokkal a lapkákkal megmérem. :p Hézagmérőn meg max összefogok pár lapot, ha zörög közte a 1mm-s is.

Mi legutóbb pont így csináltuk hengerfej csere után, hogy összeraktuk a régi veztengelyházzal, meg lapkákkal, hááát volt egy fajta hangja beindítva, mint a bogárhátú boxermotorjának, aztán lemértük mennyi az annyi. Volt ahol 1mm felett is volt a hézag, azért is volt olyan a hangja :)
De szólunk itt a szomszédban lakó hengerfejesünknek, hogy kéne egy ilyen, ilyen, olyan, ilyen, olyan, olyan ilyen és olyan lapka és másnap melóból hazafelé hozott magával. Filccel ráírta 1-8 melyik hova való és kész.
Igazából persze az lett volna jassz, ha a hengerfejhez odaadtunk volna neki a veztengelyt a házzal és akkor összelapkázza ő, nekünk meg csak be kell rakni a garázsban, és pöcc-röff és örö é bódottááá

Elkopni akkor szokott amúgy "magától" -ha nem leköszörülik, mert nem adja ki...-, ha túl kicsi a hézag és a zárt szelepnél a bütyök éppen fent jár, de az olaj a hézag hiányában mégsem tud a veztengely és a lapka közé férközni, amíg a ventengely éppen felül fordul át, ekkor az edzett rész pikk-pakk lekopik, aztán a nem edzettett meg már sokkal könnyebben megzabálja a lapka.
Hidegen beállítják túl kicsire, amitől persze szép halkan is jár, de melegen eltünik az a túl kis hézag és megeszi a tengelyt kenés nélkül. Nekem anno még szerelő mondta, hogy ez akkor "jó", ha kicsit ketyegősen jár. Lehet 0.2mm-l kevesebbet emel a tengely a szelepen, de 300km múlva nem kell nézni, hogy "miért nem megy már megint ez az olasz szar?!". :P

A másik meg az a szituáció, amikor berakják a recing veztengelyt, de a rugók a gyáriak és már összetámaszkodnak a rugómenetek, de veztengely bütyke még tolna azt annál lejjebb is. Na vmi ott is nyilván hamar engedni fog az erőknek...
;)

Berci 2103 2012.02.07. 18:14:00

@Csikós Zsolt:
Színes?Ugyan már!Ha valamikor tömve voltak az utak egyenautókkal,akkor az ma van.De végülis ez mindegy is,nem feltétlen kell egyetértenünk,bár szerettem volna,ha eme rövid tőmondatod kifejted kissé.
Én már egyszer feltettem neked ezt a kérdést,kissé más formában a Veteránban írt SEAT 124D-cikked után.Ott sem értettem,hogy az egyébként teljesen jó írásodba miért kell belekeverni egy általad-hm.mondjuk úgy finoman nem kedvelt-autómárka fikázását.
A FIAT-cikked is tök jó lett volna,de valamiért ismételten kibújt a lóláb,illetőleg a márkaszimpátia(antipátia)az írásodból.
Egyébként igen,éltem abban a korban,és megmondom őszintén a mai autós irányzatokat sokkal sivárabbnak érzem az akkorinál.
Nem,nekem soha nem jöttek ki a könyökömön a szocautók.Sírva kérném vissza azt az időszakot,amikor faros Skodák,Ladák,nagypolskik hömpölyögtek az utakon.Számomra ez megunhatatatlan.A pinához hasonlóan.

Suttora 2012.02.07. 21:27:25

Jól látom, hogy eltűnt ERA hirdetése? Csak nem máris megvette valaki?

Rerealist 2012.02.08. 02:18:41

@estrella negra:

"Amit a hatéves taxiról írtál, az is nettó baromság.De úgy tűnik, a tények nem zavarnak a kötözködésben."

Csak a fel barati korom volt taxis anno de azert mondjad csak nyugodtan.Mik azok a tenyek?

@tamas01:

"1971- ben a Merkurnal egy Zsiguli 80 000 Ft, egy Fiat 128-as 109 000 Ft, egy 850 SC 106 000 Ft volt."

En "sima" 850-esrol beszeltem es a cikkben is arrol volt szo.Az pedig 1200-es Zsiguli arban volt,all right.De ha mar itt tartunk az ezerotos kezdo ara 75-ben 98000 volt ami az akkor mar bimbozo inflacio mellett pont megegyezett a "komolyabb"Fiatok 71-es araival.
Mellesleg nem is ez a vita fo targya hanem a cikkbeli 89-es piaci allapot.

@Csikós Zsolt:

" de ha abban a korban éltél, és nem szeretted az egyen-dolgokat, akkor a könyöködön jött ki a sok Zsiguli, Wartburg, Skoda, Kispók."

Es ha abban a korban elt arra is emlekszik,hogy akinek a konyoken jott ki -mint szinte mindenkinek - a sok szocialista auto az egeszen biztosan nem huszeves 850-es Fiatrol abrandozott,plane nem 1989-ben amikor az autopiacon vadi uj Pajerok,124-es Mercedesek,CRX-ek,Audik,BMW-k kepeztek a kuriozum targyat nem pedig egy felholt,farmotoros Fiat.

De azert hulyitsd a nepet csak nyugodtan:)

tamas01 2012.02.08. 10:50:59

@Rerealist: Igazad van, nincs köztünk vita. '89-ben valóban 0 volt a presztízse egy sima 850-es Fiatnak.

tamas01 2012.02.08. 12:19:00

@tamas01: Amugy 850-es Fiatbol is nagyon sok volt a szocializmus idején, majdnem minden lakótelep parkolójában rohadt egy.

kvvilag 2012.03.01. 20:43:31

még soha nem írtam semmit ide ,de most nem bírtam ki.
Csikós ...te vagy a Király!!

Minden írásod maradandó élmény....köszönöm

totál kár 2020.06.11. 19:38:38

Ma horror ára lenne a 2 ajtósnak.

fosdapass 2020.07.04. 17:31:22

@Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci autó megfordult a garázsban, mindenféle kivitelben de a kádári pangás szürkeségére jól rímelt a gyenge típus-diverzitás. Tényleg bármi nagy felüdülést jelentett, ami nem kortárs kgst lom volt. A lada óceán meg warnyú tenger nagyon plasztikus hasonlat.
De egy régi moszkvics vagy felicia is figyelmet érdemelt ha netán felbukkant a forgalomban.
A nyugati típusok meg külön kaszt, a régiek is.

Viszont a dugattyút marhaság volt kitolni a hengerből, helyben a hajtókarnál fogva fél fordulat oszt kész. Minusz 3 óra es egy hengerfejtömítés.
Másik marhaság az alulról betett dugattyú. Soha, sehol nem fér be alulról a dugó, útba vannak a fekvőcsapágyak. Ettől ftlen ismerős is kamuzott ilyet, h alulról tette be a skoda dugókat. 3 csapágya ellenére se fér be abba se.
süti beállítások módosítása