HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Egymillióért majdnem luxus

2012.02.06. 06:06 Tcomment

Nem kell félni minden franciától. Ez a Peugeot nem drágább, de fapados konkurenseinél többet tud.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

169 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr724071011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ele-nor 2012.02.06. 07:14:58

1.8as motorok hulladékok, gyárilag el voltak cseszve, ha már 406 akkor 2literesből vagy nagyobb, fogyasztásra 2literes max fél-1 literrel eszik többet az 1,8asnál, és jobban megy. alkalmanként vezetek egy 2literest, bőrön kívül fullos 406ost, de... autópályán cirkálni lehet remek, de városba nem igazán szerettem meg... de alapvetően megbízható társnak francia létére kiváló, tulajának vétel óta belement 40-50ezer km ( 140el vette) és kopón kívül nem volt semmi probléma.
jómagam egy automata MERCEDES-BENZ C 220 CDI-t vezetek, és azután átülve... szegéy francia nagyon messze van élményben :( még akkor is, ha a merci csak egy tohonya dízel automatával.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2012.02.06. 07:15:45

Épp minap nézegettem egy ilyen talicskát...Nagyjából ugyanezek a furcsa érzések fogtak meg, csak nem tudtam a nőmnek elmagyarázni...Ücsörögtem benne, néztem magam elé értelmesen, vigyorogtam....és persze nem értettem a sok francia-fikát.
Jó a cikk, grat!

hellomi 2012.02.06. 07:20:01

Anno a 90-es évek végén az akkori munkahelyem előtt parkolt mindíg egy hasonló. Minden reggel megbámultam a kocsit annyira tetszett és belegondoltam de jó lehet annak a szerencsésnek aki birtokolja...
Most így visszagondolva LOL :), de azért még mindig tetszik: kortalan forma. A 406 coupe meg egyenesen gyöngyszem!
Szíp Ótó!

abc 2012.02.06. 07:28:43

Szép autó, bár az 1.8 as kissé sokat fogyaszt.
A francia fikázásokat meg én sem értem ami néha előjön az emberekből, eddig 5 különböző PSA gyártmányom volt (újak használtak) és kopó-elöregedő alaktrészen kivül nem keleltt bennünk cserélni semmit.
Lehet jókat fogtam ki de nekem a kényelem sokat ér.
(persze azért az ADAC megbízhatóság élén egyterüekben is évekig Picasso volt szemben a japán megbízhatósági fétisekkel). Egyszerűen van jó sorozat és van kevésbé sikeres a gyártmányok között.

tailor13 2012.02.06. 07:44:12

Ilyenünk van, 2.0 HDi, kombi, lassan 8 éve, mint családi vágen. Beletoltunk ez alatt az idő alatt olyan 80E-t, meg egy kis csiptuningot, hogy legyen nyomaték, ha a családot cipelni kell.

Az egy dolog, hogy villamossága egy rakás fos, mert például nekünk az AIRBAG lámpa 4 éve villog valami xar kontakthiba miatt, de az volt a legkedvesebb tőle, amikor osztrák autópályán 140-nél (teleautó, 5 ember, tetődoboz, mindennyavalya) szakadó hóban elment az ABS, mert lerohadt a jeladó konzol a jobb első keréknél. Egy 10 éves, garázsban tartott autónál. Szánalmas. A 20 éves, szénné hajtott 124-es mercik különbek.

Az ülését nem az én ülepemhez méretezték, nekem még a Stift jobbik fajta (amelyiknek van oldaltartása, Sedanba tették) ülése is kényelmesebb, hátul pedig egyenesen ergya. (volt szerencsém letolni vele hátul párszor egyhuzamban olyan 700 km-eket)

Amúgy nem rossz autó, csak vannak ilyen apró bosszantó hibái, amivel együtt kell élni. Pl kézifék nem fog. Ezt úgy kell érteni, hogy felemelt autónál kerékkulccsal erölködés nélkül elforgatom a kereket, pedig a 75 kilómmal nem vagyok egy vasgyúró alkat.

Futóműve egyébként kifejezetten jó, fék is hatásos, ha van éppen ABS :)

A 2.0 HDi egész kellemesen megy, bár, nehéz vele vegyesben 6,2-6,5 alá menni, igaz csiptuninggal. Tartós 150-et lehet vele menni, gyorsulni is hajlandó, csak zavaró a hosszú úton járó váltó.

További jó tulajdonsága, hogy nem nagyon hajlamos kopni a belseje. Mi jóval 250E felett járunk, és kis túlzással rá lehet mondani a 150-et. Kormány kicsit fényes, váltógomb dettó, de a pedálok nincsenek megkopva.

Télen nyáron jól indul, még ilyen röpködő minuszokban is, megbízható, bár túlvagyunk már egy nagynyomású rendszer cserén, de hát az egy ilyen futásteljesítményű autónál belefér.

A gyári hifi meglepően jól szól, a mienk Clarion magnós, CD-váltós, így egész jól lehet válogatni, hogy mit akar hallgatni az ember. A digit klíma kellemesen végzi a dolgát, nem zavaró, nem fújja le az ember fejét.

Lehet, hogy nekem vannak túl nagy igényeim egy Stift után, hogy fogjon a kézifék, meg működjön az ABS, esetleg ne legyen irgalmatlan kemény az ülés, de ezeket a szubjektív dolgokat leszámítva igen jó autó. (egy passatra pl. sosem cserélném le... :) :) )

kg3 2012.02.06. 07:46:49

406nál a Symbole (és a ráépülő Riviera) felszereltség a középső volt a 3ból. A Supreme/Premium a legmagasabb. Abban nem hiányzott volna a könyöklő, vagy a hátsó üvegablak.
Érdemes inkább ilyeneket keresni, mert millió egy apróság (tényleg fillérb...ó apróság) hiányzik az egyszerűbbekből, ami apróságok viszont alapvetően hozzátartoznak a francia fílinghez. Pl. a hangszigetelés...
Az meg, hogy milyen motor volt az üldözőautóban, tényleg nem vitatható, mivel csak a 3.0V6 állt rendelkezésre a 200 ló fölötti tartományban. Ha nem döglenének sorban a gyújtótrafói, akkor az a motor hibátlan lenne.

abc 2012.02.06. 07:50:28

@tailor13: "Az egy dolog, hogy villamossága egy rakás fos, mert például nekünk az AIRBAG lámpa 4 éve villog valami xar kontakthiba miatt"
Emiatt szar a villamosság???
Ülés alatti vezeték vezeték csatlakozója széthúz kontaktspay bele és 1 évig jó. Ez számomra nem a szar elektronika védjegye. Ez egy típushiba de csak legfeljebb boszantó.

pickapu 2012.02.06. 07:52:26

Ez az autó is egy tipikus példa arra, hogy ami ezután jött ebben a kategóriában a Peugeot-nál az csak újabb lett, szebb nem.

morcosboci 2012.02.06. 07:53:37

Nekem volt Xsara-m ezzel a motorral és semmi bajom nem volt vele pedig állandóan utánfutóval húzgáltam a motorszállító tréleremet még külföldre is akár 2 motorral. Rossz híre volt, olajfogyasztással rémísztgettek de nekem kijött 8,9 literből (Budapesten nem sokat használtam) és nem ette az olajat. Volt 406-osom is egy 2,2 HDI és egy 2.0 Coupe. A Riviera egy nyári különkiadás volt ami az alaptípusra épült de volt benne egy-két plussz extra mint pl a digitklíma. Én a 2,2 HDI-vel kimentem a genfi autószlonra 1 tankkal (végig 140-170 közt)és csak cigizni álltam meg kb 5x de megérkezés után semmi bajom nem volt, az ülések hihetetlen jók benne. A formája akkor is nagyon elegánsnak számított (kategóriája legszebb autójának választották)a ráncfelvarrás nagyot dobott rajta, nem értem a szerző problémáját a hátsó lámpával szerintem jól sikerült. A belseje egy korabeli Passattal összehasonlítva klasszisokkal jobb anyagokból van és ami fontos lehet: még mindig egyben van ami a hámló VW kapaszkodóknál és széteső szellőzőrostélyoknál mindenképpen jobb arról nem beszélve, hogy ebben az ülés alakul hozzám és nem nekem kell felvennem az ő formáját...Weltautótól meg nem kell autót venni mert el vannak szállva a hazai piachoz képest illetve ők olyan szolgáltatást nyújtanak amire nem igazán van igény és ennek megkérik az árát.

GrG 2012.02.06. 07:56:35

8 ev alatt 80t tolt bele, de 250nel jar a 10 eves auto - erdekes

morcosboci 2012.02.06. 07:58:51

@tailor13:Aksisaru le, húzd szét az ülések alatti csatlakozókat és fújd be kontaktsprével.Aksisaru vissza és már nincs is légzsáklámpa. Ha alegömbölyített indexkarú multiplexes elektronikájú 406-osod van akkor add rá a gyújtást és vedd le 30x elvileg törölnie kell a hibákat.

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2012.02.06. 08:03:04

Elegáns és megbízható, kivéve amikor nem kétpofára zabálja az olajat......És ugye a 426-os Hemi motor nagyon hajtja :) Bocs Don Marcus :DDD

tede 2012.02.06. 08:10:01

Francia autót sikeres ember nem vesz.

redeitomi 2012.02.06. 08:23:48

kollégámnak volt egy 2 literes HDI,110 lovas. Volt benne egy kis chiptuning, elég kellemeset lépett ha lepadlózta, olyankor hátul csak a fekete füstöt lehetett látni. Kétszer vezettem, meglepően jónak találtam az ergonómiát, a fos váltóján kívül nem igazán volt rossz. Ami problémás volt vele, hogy a hátsó futómű nem bírta a 17 colos felniket, így minden évben a futóművesnél kezdte az autó a tavaszt, egyszer pedig szó szerint kettétört hosszában a vezetőülés ülőlapja. A motorjában viszont több mint 400e km volt eladáskor és egy eltört turbócsövön kívül nem kellett soha javítani semmit.

Schütii 2012.02.06. 08:25:58

Ez a egyetlen Pözsó amire azt mondom hogy kéne.

Dr. GGG77 2012.02.06. 08:35:59

Gatya váltó, kényelmetlen ülés. Nekem ez maradt meg. A forma tényleg nem rossz, de a többi...

Ismerősömnek volt 3.0 V6 kupéja. Na, az igen!

Ez az új Nick 2012.02.06. 08:38:44

Vérszegény lett Bandi. Nem rég egy C5-re majdnem elcsábultam, de csak majd nem.

1kutya 2012.02.06. 08:40:13

a kupéja még mindig az egyik legszebb autó, amit az elmúlt 20 évben gyártottak.

hulyeinformatikus 2012.02.06. 08:50:48

Ez kb. egy kategória az uccsó 626-sal (ilyenem van), sőt utóbbi az mellett, hogy felszereltebb, megbízhatóbb valamivel olcsóbb is.

"Nem rég egy C5-re majdnem elcsábultam, de csak majd nem."

Ha az első széria, akkor khmmm, nem vesztettél vele..

2012.02.06. 09:06:45

"elégedetlen kissebség"
Plagi bá is ír már cikket?

2012.02.06. 09:07:31

@GrG: ja, ezen én is néztem...ezért kár új autót venni, jobban jár, ha taxizik.

robian 2012.02.06. 09:07:47

Aki titkon homoszexuális
szabadidejében a macskájával közösül
és ovis beceneve:szopógép
írja ide : HEMI

the red punisher 2012.02.06. 09:20:45

A Roniban 3.0 v6 volt a 406, a 34 meg 25i volt, nem M5.

Jamieson 2012.02.06. 09:31:40

Nem gondoltam volna, hogy egymillióért lehet ma vállalható, kulturált autót venni, de ezek szerint igen.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.06. 09:51:44

Tetszik a peugeot, bár ugyanennyiért egy accordot választanék! Az sem olyan kicsi, bár kevés belőle a diesel! A renault lagunából évekig kell keresgélni, hasonló évjáratú diesel passatban pedig millió km. Bár a sok km-től nem kell félni, de egy hdi-ben 200-250 ezer, a passatban pedig 4-500 ezer is van. Meggondolandó!

Nekem ennyiért még tetszik a rover 75 is!

PeteSK 2012.02.06. 09:53:00

Nem értem, miért fikázzák az 1.8-as motort, teljesen vállalható. Nekem is ilyen LFY kódú, DOHC-s masina van 7 éve, 2év gázosítás után beleraktam 70ezer km-t, a blokk még nem volt bontva.. egyébként majdnem 600ezer km van benne. Tudni kell karban tartani úgy, ahogy a könyvé írja. ár/érték arányban nem találok jobbat.

kinney 2012.02.06. 09:53:28

régebben pár évig volt ilyen kocsim, csak 2.0 benzinessel + legmagasabb felszereltség, stabil, jól ment, autópályán bírta a sebességet, elfogadhatóan fogyasztott. igaz elég hamar meg kellett tanulni, hogy "ne higgyünk a szemünknek", ugyanis a kompjuter rendszeresen hibajeleket mutatott, változatosan mindig valami mást, és elég gyakran írta és mutatta, hogy már nincs elég benzin, noha még tele volt a tank. ráadásul ez már a második kompjuter volt, az elsőt még gariban kellett cserélni, mert totál szétment. ettől függetlenül maga az autó sohasem romlott el, külön előny, hogy az átlagosnál nagyobb a tankja, nem kell állandóan kutakra vadászni.

PeteSK 2012.02.06. 09:54:32

ps. gázból 7.5-8l -t fogyaszt vegyesen, kb. mint benzinből. Ha nem utaznék ennyit, 3.0 V6-ot gázosíttatnám.

GrG 2012.02.06. 09:54:45

@merjünknagyotálmodni: @tailor13: nem érted, valami nem teljesen oké, 2 év alatt nem kerül bele 150 egy autóba, amibe 1.8as benzinmotor van. Ilyen célra dizelt vesznek, pláne Peugeotból. Azaz vagy kamu a hozzászólás, vagy félreérthető

pfeilmayer 2012.02.06. 09:55:33

@Spinnaker: Jaja, ez a 96 ezer km egy vicc. A kormányt meg az üléseket elnézve inkább 200 ezer körül vagy kicsit felette járhat. Nekem a 270 ezret futott Lagunám 17 évesen alig kopottabb ennél.
Ettől még lehet hogy jó az autó, de engem nagyon bosszant a megfelezett óraállás.

Jamesblond 2012.02.06. 09:57:01

100.000 van benne, ráncigál a kuplung, meg cicereg a motor gyorsításkor... De fasza. :) Biztos mert városban használták... Egy 307-es van a családban. Fűtött garázs, csocsi-ragyi, minden...
Nagybátyám este hazamegy vele, reggel már nem indul, szerviz, 3 nap alatt felélesztik, mindenki boldog, de nem megy 3 hónapot baj nélkül. Cicereg, rángat az is. Amikor eme családtagom beül a fater Lianájába, el van szörnyülködve a prosztóságtól, meg a zajtól, ami 101% igaz. De a Liana trélert sose lát, -25-ben esze ágában sincs nem beindulni, nem cicereg, nem ráncigál, pedig fater futózik is sokat... Az 1 millás családi autó nehogy arról szóljon már hogy hordjuk a zsét a szerelőhöz, de legalább az ülés kényelmes...

hulyeinformatikus 2012.02.06. 09:58:23

@PeteSK: 626-os 2.0 (100kW) benzines eszik 7L körül, városon kívül. Az valami csoda lenne, ha gázosan, vegyesben enne 8L-t.

GrG 2012.02.06. 09:58:39

@peter.csizi: annyira nincs ajnározva a weltautó, amikor leírják, hogy máshol egy millió alatt vannak ezek az autók, ez meg 1.3...
De tök igaza van a tesztelőnek, hogy egy korrekt darabot tesztel és nem egy szétnyúzottat. A legtöbben normális állapotú autót keresnek és szar okádékot... A weltautó ebben jó, hogy a legtöbb autójuk legalább normálisan néz ki, ettől még lehet benne sok km, meg turpisság, de nem lóg a bele tipusú

Kutykuruty 2012.02.06. 10:02:17

Nálunk a családban 5 Peugeot fordult meg, tehát van tapasztalatom velük.
Volt közöttük ami 0km-esen került hozzánk. Mindegyik diesel volt. Motorikusan soha nem volt velük semmi gond, jók voltak, takarékosak. A belsejük kényelmes, praktikus volt. Tehát első ránézésre akár jó kocsiknak is mondhatnánk őket. Akkoriban elégedett is voltam velük, mert azt hittem, hogy egy kocsinál természetes, hogy minden szerviznél valamit plusszban cserélni kell. Hol egy gömbcsuklót, gumipogácsát, fékbetétet... Aztán jöttek a nagyobb javítások: féltengely, generátor, ablakmozgató motor, indexkapcsoló. Kicsit idegesítő volt, hogy -10 fokban lehúztam az ablakot és aztán nem lehetett felhúzni. A világítás kapcsolója egyben van az indexkarral. Lakhelyemtől 200km-re este fel akartam kapcsolni a világítást, nem működik. Ráadásul az alkatrészek sem voltak éppen olcsók. A légzsák visszajelzője folyamatosan égett. A márkaszervízben mondták, ne törődjek vele. A műszerfalban mindig zörgött valami. Aztán elegem lett és váltottam japán kocsikra. Elcsodálkoztam, egy fékbetét kibír 80 ezer km-t? Futóműhöz nem kell 150 ezerig hozzányúlni? Az elektromos rendszerről csak akkor hallok, ha ki kell cserélni egy izzót? Csak azért mondom, hogy ne legyek elfogult, feleségem Focusával sincs semmi gond. Szóval lehet, hogy az elmúlt 10 évben javultak a francia kocsik, de én nem tudom elképzelni, hogy vegyek egyet.

Shipmaster 2012.02.06. 10:03:35

@kg3: "Ha nem döglenének sorban a gyújtótrafói, akkor az a motor hibátlan lenne."

Az egyik autónk egy Citroen Xantia Activa 3.0i V6, ugyanazzal a motorral, ami P406 V6-ban is volt. Az autó 2002-es évjáratú 5 éve van nálunk, ez alatt belement 90 ezer km, és még _egyetlen_ gyújtótrafót sem kellett cserélnünk! Viszont ami misztikus, hogy mindig a bal hátsó féklámpa izzó ég ki benne, átlag fél évente cseréljük... :-))

hulyeinformatikus 2012.02.06. 10:06:37

@Kutykuruty: Az mondjuk kétségtelen, hogy a Japánhoz kurva drága az alkatrész.
Az 50 ezres ABS jeladó volt a mérce. :/

Negrogo 2012.02.06. 10:08:47

@the red punisher: Persze, a valosagban lehet igen 25i volt hisz nem boritanak es tornek ossze egy E34 M5-ot (mikor a film keszult nem jelent meg az E39 M5 se) de a filmben ott a jel hatul, h ez bizony egy M5 a felni is stimmel...

Ápuka 2012.02.06. 10:11:55

3.0 V6 kombi automatám van, 349000km-rel 2003 óta. 9.5-11l között eszik, normális használattal, belefér minden,kényelmes, nagy, bőrön kívül fullos... és megy, megy, és megy....volt egy váltófelújítás 3 éve, azt ennyi...csak kopó, fogyó dolgok...megbízható, nem rohad. Enyém üresen 1650kg (teletankkal, lemérve), elég jól fekszi az utat, érezhető, hogy van benne anyag.. Trafói sem döglenek, mivel enyémen van egy légterelő a motorháztető belsején, ami a menetszelet bevezeti a trafókhoz, ergo hűti...soha nem kellett még cserélni.
Vannak apróságok, amik bosszantóak, pl. vezetőülésem csere érett, mert eltört a magasságállító része...de a kárpit nincs kiülve, nincs kikopva....elég tartós anyagokból rakták össze, igaz nem egy szépség szobra belül, de nem is rossz...vezetés közben meg az utat nézem, nem a műszerfalat...
Belefér három nagy gyerekülés hátra és még a háttámlát sem rugdossák össze...
Szóval ár-érték arányban elég jó választás, formája ma sem hat öregnek, használni meg jó.
Ne mercikkel, bmw-kel hasonlítsuk össze, hanem mondeo I-II. széria, B vectra, Xantia, Nubira, Passat stb. a kategóriatársa, ne felejtsük el 1995-2004 közötti időszak középkategóriás autóiról beszélünk. Szóval ezekhez mérten kifejezetten jól sikerült minden értelemben, hozza azt amit elvár az ember egy korrekt középkategóriás autótól.

Negrogo 2012.02.06. 10:15:27

@Shipmaster: "hátsó féklámpa izzó ég ki benne, átlag fél évente cseréljük"

Ez E39 nel akkor szokott elojonni ha kieg elotte a rendszamtabla vialgitas egyik izzoja...par napra ra elszal vmelyik hatso helyzetjezlo is. (facelift elotti nyilvan tehat nem ledes bura) Persze amiota ezt eszre vettem es ki tisztittam a foglalatot meg vettem markas izzot bele azota semmi gond nincs. (2,5 eve nem csereltem semmi izzot mar)

Rocko- 2012.02.06. 10:26:34

egy fénykép kéne róla. a kocsi nem. vagy legyen kipeckelve és ne menjen vele az ember, csak szimplán üldögéljen benne.

Kutykuruty 2012.02.06. 10:30:51

@hulyeinformatikus: Nekem eddig 1 Carinám és 4 Avensisem volt. Apámnak vettem egy Corollát. MIndegyiket 150 ezer km-rel adtam el. Kivétel az utolsó Avensist, az megvan a mai napig. Most van benne 98 ezer. Mindegyiket márkaszervizbe hordom. Kopó alkatrészen kívül, még nem kellett vennem semmit. A kötelező szervíz kb. 3-4 ezer forinttal drágább, mint a Focusnak. Én csak a saját tapasztalataimra tudok hagyatkozni és csak 5 Peugeot, 6 Toyota, 2 Focus fenntartásának költségeit tudom összehasonlítani. Számomra messze a Peugeot-k kerültek a legtöbbe. A másik komoly érv, hogy míg a Toyotákat gyorsan, jó áron el tudtam adni, addig volt olyan francia kocsi amitől alíg bírtam megszabadulni.

tailor13 2012.02.06. 10:38:05

@abc: Használtál Te már bámilyen japán autót? 25 éves korában is működik benne minden, a villanyablaktól kezdve a turbólámpáig. Sőt, még egy sokak által fikázott suzuki is tudja ezt.

Egyébként az Általad írt csatis témát eljátszottam vagy 20szor, sokat nem ért. Sőt, ha már itt tartunk, a kéziféknél is szar egy visszajelző, mert behúzott kéziféknél állandóan jajgat, hogy kevés a fékolaj, pedig tele van. Azt is orvosolni lehet kontaktspray-vel, csak kb 1 óra szétbontani hozzá az autót. Értelmes elektromosságnál nincsenek ilyen hibák.

Rocko- 2012.02.06. 10:39:04

ja, ezt a fele villanyablakosdit sosem értettem.
vagy legyen mindenhol, vagy sehol.
de ha már félig van, akkor miért nem hátu lvan villanyablak? menet közben vagy kitekert pózban kell bal hátra nyúlni vagy pedig a kocsi átlójában, jobb hátra. akkor már inkább elől legyen kurbli, azt az ember eléri, a hátsó már nehezen.

tailor13 2012.02.06. 10:39:21

@morcosboci: Köszönöm az ötletet, megpróbálom.
A pék tudja, hogy gömbölyű-e, 2000-es évjáratú, majdnem fullos autó.

tailor13 2012.02.06. 10:45:25

@GrG: 2000-es, tehát lassan 12 éves, azaz 3,5 év alatt ment bele 150. Céges autó volt, és az utolsó valós km adatunk, hogy 140-nél már állt az órája, ez az utolsó adat a gyári adatbázisban.

Amikor mi vettük, 75öt mutatott, 4 évesen...
Most tart 160-nál. Második autó, ritkán megy, hosszú utakat (200-300 kmnél kevesebbet egyszerre nagyon ritkán).

Talán így átláthatóbb. :)

MAti 2012.02.06. 10:48:16

Ebből a kupé változat gyönyörűségesen szép lett. Arra nem lehet szavazni? :)

morcosboci 2012.02.06. 10:50:44

@tailor13: ha 2000-es akkor nem multiplexes ami jó! A csatlakozó lesz az!

tailor13 2012.02.06. 10:54:57

@morcosboci: Köszönöm.

Túlzottan sok kedvem mondjuk nincs kedvem x+1-edszer is szétszedni, de adok neki egy esélyt :)

gyerek9.3 2012.02.06. 11:00:28

Hát nekem mintha hiányoznának az M es lökösök :). Meg nem mind1 mi volt ez egy film :) Nyilván tudjuk h E34 m5 keresztbe kapná a 3.0 406 ost :D egy +100 akárhány Paci :D meg egy picit komolyabb futómű :)

Zolikám 2012.02.06. 11:01:05

Sziasztok!
Tetszik a cikk, alapvetően egyet is értek vele, bár valahogy nekem is gyanús a 90 valahány ezer km-er. Weltatuónál már láttam olyan Skodát ami fél év alatt nem ment el, erre elkezdték visszatekerni a kilométereket. Előbb a 200valahány ezer km-erből lett 150, majd 90valamennyi. Érdekes volt...
Nálunk a családban van egy 2.0HDI Peugeot 90-le. Van benne 160 ezer km-er a motor még ebben a hidegben is pöccre indul, jól megy keveset fogyaszt, olajat nem eszi, nem kormol, egy gond van csak vele hogy folyamatos haladásnál kb 1400-1600-as fordulat között néha finoman rángat. Ha gyorsítok vagy ha elveszem a gáz abbahagyja. Már voltunk vele szervizben, tanácstalanok voltak, találgattak, hibakódot nem ír a számítógép ha rádugják, márkaszervizesek szintén találgatnak, és inkább nem mennék bele egy "cseréljük ki ezt is azt is hátha jó lesz" menetbe, mert annak több száz ezer ft is lehet a vége. És még mindig nem biztos hogy megcsinálták. Egr szelepet már kitakarítottuk, (mondjuk nem is volt piszkos) üzemanyag szűrőt olajcserénként cseréljük -biztos ami biztos- gázolajat soha nem tankoltunk pancsoltat. És ráadásul ez a rángatás nem is állandó, néha csinálja, néha nem. Más HDI tulajoktól is hallottam olvastam már ezt a hibát, de ők is tanácstalanok voltak. Kb olyan, ez van, éljünk együtt vele tanácstalanság.
Valakinek valami tippje esetleg? Tc-stáb tagjaitól is szívesen vennék építő jellegű ötleteket! :)

peter.csizi 2012.02.06. 11:11:34

@GrG: az teny hogy jobb allapotu mint a hasonlo koru tarsai. de a km nagyon durvan vissza van tekerve.

chr 2012.02.06. 11:12:58

Én egy SVDT-t hajtok (2.1 TD), most már 14-éves és működik. Kb. 6,7 litert fogyaszt nekem vegyes használatban, pedig nem megyek lassan. Nem kellett motort bontani, vagy turbót cserélni, csak kopó alkatrészt.
Igaz az ülésfűtés nem működik, de ez legyen a legnagyobb baj.
Persze volt az idők során (kb. 7 éve hajtom, 100.000-km ment bele) néhány probléma, de leginkább kopó alkatrészek cseréje (féktárcsa, betét, ékszíj, vezérmű szíj és csapágyak cseréje még időben, izzítógyertya, generátorcsapágy) de nagyjából ennyi.

A fűtés motorjának a csatlakozóját kellett egyszer kontakt spray-vel fújni, azóta jó, kb. 15 perces munka.

Persze megkapja a gyárilag előírt olajat, és a jobb minőségű utángyártott alkatrészeket.

Tailor13-nak annyit, hogy a kéziféket úgy lehet beállítani, hogy fel kell emelni a kocsi hátulját, levenni a kereket, és a dobon lévő lyukon be kell nyúlni egy csavarhúzóval és a bent lévő fogaskereket kell forgatni addig, amíg egy kicsit el nem kezd fogni a fék, majd egy picit visszatekerni.
Mindezt természetesen kiengedett kézifék mellett (figyelj a felemelt autó rögzítésére!!) és mindkét hátsó dobon be kell állítani. Ha lassan csinálod akkor egy óra.

hulyeinformatikus 2012.02.06. 11:21:28

@Kutykuruty: Van céges C5-ünk, őt szeretik a szervizesek, mert gyakran találkoznak vele.
Talán a második (vagy már harmadik?) generáció már kevésbé bajos.

Jellemzően elektronika és futómű, a 2.2 HDI-amihez még nem kellett hozzányúlni.
Egyébként lehet, hogy egy igénytelenebb autóba (206, mondjuk) ez a motor nem rossz.

malkolmcole 2012.02.06. 11:22:46

Tegnap reggel csak franci autót láttam pöccre indulni... a németeket bikáztatni kellett...

malkolmcole 2012.02.06. 11:24:26

egyébként meg a 10millió BMW országa vagyunk... persze, azért van annyi suzuki forgalomban... :-D Amúgy inkább 100.000 km futott francia autóm legyen, mint 500.000-ret futott 4 tulaj bmw... :-DDDDD

Hurri Kán 2012.02.06. 11:27:22

Normális méretű, normálisan használható autó, semmi több.

Hugh Hefner 2012.02.06. 11:31:14

"Alufelnit, nagy kereket kár is lenne rátenni, a gyári dísztárcsákkal nagyon szerethető az összkép. Szinte csak rontani lehetne rajta."
Azé' ezzel vitatkoznék egy kicsit...

the red punisher 2012.02.06. 12:12:37

@mennyi?husz!: akkor a 16i m-packet meg feltételezhetôen M3?

lackó 2012.02.06. 12:15:20

A Lancia Lybra ebben a kategóriában miért ennyire mellőzött autó?

evil. 2012.02.06. 12:27:24

nem olvastam el minden kommentet, a mostani autóm vásárlásánál nézegettem ezeket is, igaz a ráncfelvarrás előttieket, nagyon tetszenek, a mai napig megnézem őket, aztán úgy hozta a sors, h egy nagyon szép megane-t találtam, uh azt hajtom két éve, és nagyon szertetem.

kkkchris 2012.02.06. 12:27:55

nekem egy E46-os BMW-m van, pont amivel a cikk is kezdi... Az ABS kontaktsprayes probléma előjött azóta no problem. 2000-es gép. 1.5Milláért vettem, és erősen gondolkozom hogy anno mikor vette (bő 1 éve) ha ezt látom lehet meggondolom. De méretre meg stílusra nekem az E46 formája nagyon tetszik, nem azért vettem mert BMW, kortalan a formája nem az jön le róla hogy egy 10 éves cucc, ez erre a 406-osra is igaz. Gondolkoztam még egy S40-es Volvón de pont egy generációval régebbi fért volna bele a keretbe, és igenis számít az hogy a műszerfal hogy néz ki! Annak a Volvónak és ennek is (bár nem annyira) elég ocsmány a középkonzolja. Ebben van kipörgésgátló meg ilyesmi? Az enyémben csak ez van (meg persze ABS), menetstab nincs, az utóbbi gondolom a hátsókerékhajtás miatt lett benne széria. Előrehajtható ülés is pozitívum, sílécek kényelmesebben elhelyezhetők.

molnarb14 2012.02.06. 12:28:47

Csak arra a felkérésre szeretnék válaszolni ami a cikkben megjelent: "Mondjanak még egy autót az ezredforduló környékéről, amely ma még ilyen frissnek hat."... Nagyon egyszerű: Alfa Romeo 156, akár az eredeti, 1997 modell akár a facelift 2003-ból, minden idők legidőtállob autódesignja.

S8 Phantom 2012.02.06. 12:30:26

@malkolmcole: Érdekes, nekem az összes német autóm beindult, még a dízelek is. Nem értem mi köze a gyártó országnak az aktuális müszaki állapothoz?
Valószinüleg te lehetsz rossz hatással a németekre mert az utakon is sok müködő német autóval találkoztam.
Egyszer elbotlottam én is és vettem egy francia dizelt. Tökéletes volt míg nem akartam vele elindulni, főleg télen. Inkább bikázom a német autóimat.(ha kell)

kkkchris 2012.02.06. 12:30:54

digitklíma meg must have, sokkal egyszerűbb mint a normál, igaz lehet mondani hogy "csak tudni kell" hogy kell a manuálisat is állítani, de nagy könnyebbség akkor is, barátnőm nem fagy szét ha nyáron be kell kapcsolni, mert nem 16 fokos levegő jön be vagy félpercenként tekergeti az ember hogy meleget kever hozzá.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2012.02.06. 12:32:53

@tailor13:
(nem csak a sedanba tették! ;) )

kkkchris 2012.02.06. 12:33:01

az olajhőmérő ami nagy királyság viszont, sokkal jobban le lehet mérni hogy mikor is van TÉNYLEG átmelegedve a blokk és mikor normalizálódik a fogyasztás-kopás a tényleges normál szintre, a hűtővíz hamarabb felmelegszik sokkal, a képeken is látszik hogy a hűtővíz áll mint a cövek ellenben az olaj még csak éppen elhagyta a kék sávot.

S8 Phantom 2012.02.06. 12:47:55

@malkolmcole: Van olyan német autóm (nem BMW)ami túl van a 800 000 km-en és kifogástalanul működik, beindul akkor is ha fehér pedig fekete. Viszont pont itt volt a TC-n egy cikk, ha jól emlékszem, mikor is 100 000 km után szétszedtek egy lagunát aminek totál szét volt kopva a motorja, elég tanulságos olvasmány. Érdekes módon ami az egyik német autóm motorjában idő előtt elkopott egy francia gyártású alkatrész volt, nem is értem mit keresett benne. (vezérmű tengely) Egy autónál a napi használhatóságot mindig a jelen müszaki állapota, karbantartottsága dönti el. Ettől függetlenül tapasztalataimból fakadóan inkább bizom magam egy nagyobb futásteljesítményű több gazdáa németre mint egy 100 000km alatt használhatatra kopott franciára. Akkor most én is irjak ide sok nagy dé betűt, hogy bölcsebbnek tünjek?

Csé 2012.02.06. 12:48:06

Nem olyan hangja van a filmbejátszásban szereplő 406-nak, mintha v6 lenne benne, persze régen volt, mikor a c5-öst vezettem ilyen motorral. Ráadásul a BMW-hangjára van kihegyezve, a pözsó amolyan mélyen, alighangon búg :P
Az S8-as Audi jobban kéne, ugye az is ebben a filmben van?! :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.02.06. 12:50:12

A 406-osok nekem is tetszenek, tényleg baromi kényelmes, meg is lepődtem, mennyire, dízelben nem lehet rossz.

kultúrpesszimista 2012.02.06. 13:01:26

NA VÉGRE!!! HASZNÁLT TESZT! MÉG TÖBB ILYET!

KÉNE, HOGY A PICSÁBA NE KÉNE! NEMCSAK A MÉG "KLASSZIKUS" AUTÓK EGYIK LEGSZEBBIKE, DE A FRANCIA AUTÓK KÖZÖTT ABSZOLÚT AZ EGYIK LEGSZEBB! PICSÁBA A MONDEOKKAL, FOSVÁGENEKKEL! EBBEN KELLEM VAN, KIFINOMULTSÁG!

Almax 2012.02.06. 13:13:11

ele-nor 2012.02.06. 07:14:58

ne hasonlitsd a c220 -at ehhez. alma vs körte. ez egy szép francia, ami még jó is. volt "szar scenicem" 1.9dci 190.000 km -el adtam el 2 éve. azóta is hajtják... egyébként ha átülnék az e300 t td -ből lehet leszólnám a c220 -at:) mondom úgy hogy most adtam el a c180 automatámat:)

samot 2012.02.06. 13:20:24

@lackó: Lancia?Majd kinövöd!Abbol 2 kell!1 a szervizben a màsikkal meg jàrsz.Aztàn ha kész a szerviz,akkor csere!

Dr. GGG77 2012.02.06. 13:21:00

@Csé: "Az S8-as Audi jobban kéne, ugye az is ebben a filmben van"

Bizony van...
www.youtube.com/watch?v=-igbaHBQjHQ

samot 2012.02.06. 13:25:54

C 220 CDI?A merci 6hengernél kezdödik,mindegy,hogy benzines vagy dizel!4 hengeressel csak vergödsz a német autopàlyàn!Nehéz nekik a karosszéria¨!

samot 2012.02.06. 13:28:38

@Dr. GGG77: Tudok egy cimet,ahol olcsobban kapod a gömbcsuklokat,meg a lengökarokat.Ott bizony van lemaradàsa az összes Audinak!:)

kultúrpesszimista 2012.02.06. 13:30:32

@pickapu:

Ez nagyjából a Citroenre is igaz. Ott a ZX/Xantia vonal volt az igazi Citroen. Ami utána jött, az egy szerethetetlen szarság már, beleértve az új DS sorozatot is.

kultúrpesszimista 2012.02.06. 13:31:24

@samot:

Ne beszélj baromságokat. Kibic majom vagy. Az életben nem lehetett Lanciád. Maradj a német vagy japán steril szarodnál és süss inkább kenyeret, hátha ahhoz értesz.

Vandál Vendel 2012.02.06. 13:34:19

Franciák tényleg havonta egyszer fürdenek?

Vandál Vendel 2012.02.06. 13:38:30

Ja, és amúgy ebben is gatyagumikon van rögzítve a motor?

Dr. GGG77 2012.02.06. 13:41:24

@samot: "4 hengeressel csak vergödsz a német autopàlyàn!Nehéz nekik a karosszéria¨!"

Igen, marhára "vergődnek" ezek a mai 160-180 lovas 4 hengeres dízelek. :)

127_sud 2012.02.06. 13:43:38

@molnarb14: Igen ezt még a pár Mercis ismerősöm is elismeri (és japán autó tulaj is), nem sok autónak van időtálló kinézete. A 406 jól néz ki meg biztos jó autó is, de a 2002-es Alfa 156 SW-m jobban felszerelt. Akkor nekem luxus autóm van? És ugye a legtöbb ember szerint az csak egy "szarolasz"... És megy működik teszi a dolgát.

zöldi 2012.02.06. 13:44:49

Batman Mondeo, ezt megkönnyeztem :DDDDD

Zaturek 2012.02.06. 13:52:10

@molnarb14: Nekem is ugyan ez jutott az eszembe. A 145 -ös is ilyen, bár az más kategória.

kultúrpesszimista 2012.02.06. 13:55:56

@127_sud: nem kell foglalkozni a kibic szarolaszozós faszokkal. Többségében irigy emberekről van szó, akik nem merik felvállalni vágyaikat. Mert ugye a legtöbben elismerik, hogy az Alfák mennyire gyönyörűek (illetve pár francia autó is mennyire kívánatos), aztán végül zavart arckifejezéssel kiválasztanak egy halálosan unalmas opelfordvolkswagent. Az ő dolguk, szürke autók szürke embereknek. Ne ők legyenek a szempont. Sok-sok balesetmentes km-t az Alfáddal! ;)

Lucky Larry Silverstein 2012.02.06. 13:59:03

Tudom, hogy a használt ótónál gyárnak/részvényesnek nincs haszna, de alap, hogy magyar ember semmilyen francia árut nem vesz. Aki már vett, rohadjon rá.

Olyan ez mint hogy sörrel nem koccintasz.

ele-nor 2012.02.06. 14:15:23

@Almax:

van benne vmi, és azt sajnos el kell ismernem, h az alig 2 évvel fiatalabb 406 sokkal közelebbinek tűnik a mai autókhoz, mint az én kis mercim. ( kívül belül modernebbnek hat az egész )

más:

nem sűrűn járok a német pályán h érezzem a 4 henger bajait, itthon bővensok, amikor meg néha utazok, akkor is 150es utazótempóra simán képes, ha te ennél többet akarsz, me mindenáron a belsősávban kell nyomulni, akkor csináld :D

127_sud 2012.02.06. 14:18:30

@kultúrpesszimista: Különösebben nem szoktam foglalkozni ezekkel az emberekkel, nekem tetszik az autóm és az a lényeg. Amikor fikázzák az olasz autókat (és főleg a 156-os Alfát mert ugye olyanom van és arról van konkrét tapasztalat) hogy ilyen meg olyan szar akkor csak azt szoktam mondani: lehet sajnálni mert én szívesen "szenvedek" egy ilyen autóban. Amúgy a 406-os Peugeot is tetszik kinézetre de még nem próbáltam soha ezért nem tudok véleményt mondani. Köszi, remélem lesz még sok kellemes km-em az Alfával és jó lenne végre a régi Alfasuddal menni...

Lucky Larry Silverstein 2012.02.06. 14:19:02

@ele-nor: Nem tünik fel a gyereknek hogy V12 S klasse már nincs, lassan 6 hengeres E/C klasse sem lesz. Még 5 év és minden merci max. 4 hengeres lesz. Amúgy a 220 cdi a leggyakoribb Jürgenlandban is.

Mpower 2012.02.06. 14:37:05

A filmben szereplő E34 nem M5 szerintem 535i

BlackMagic 2012.02.06. 14:44:31

A 406-os teljesen jó autók, de a tesztben szereplő 1.8 benzin nem a legjobb választás, mert a szerviztapasztalatok azt mutatják, hogy még 'öreg' autóhoz mérten is sok olajat eszik.
Viszont a 2.0 hdi a térképről lemegy zokszó nélkül a tuti.
Szerintem nagyon értékálló a formája, amit össze sem lehet hasonlítani a Mondeoval vagy a a Vectrával. (Persze én a C osztállyal mellé sem raknám oda, mint ahogy tette azt pár magasan kvalifikált felhasználó itt felettem.)

Vágási Matyi 2012.02.06. 14:52:03

Milyen Batman Mondeo? Ennyiért már harmadik generációsok vannak ugyanebből az évjáratból.

ommm 2012.02.06. 15:10:58

@tailor13: Az, hogy 10 évesen elmegy egy filléres jeladó, nem észveszejtő hiba. Semmilyen autónál sem.

Rocko- 2012.02.06. 15:21:21

@Silverstein -'I was lucky'-: akkor te örök életedre csak magyar autóval járj.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 15:36:08

Majdnem ilyenem lett a Laguna helyett, csak azon múlott, hogy a kiszemelt fullos példányt eladta ez emberünk az orrom előtt. Szép autó és nekem a belsejével sincs gondom. Ilyen korú autónál kb. hasonlóra, vagy még rosszabbra számíthatunk mindegyik más márkánál (kivéve: Alfa Romeo ;-) )

Különösebb hibákról én sem hallottam ennél a típusnál. A mai napig kéne egy, ha lenne egy szép, fullos példány (nem mondokle a bőrről és a tetőablakról).
Ha két tónusú a belső kárpitozás, az nagyon sokat dob rajta.

www.mecarz.com/temp/1572-peugeot-406-beige-interior-front-seats.jpg

Fekete bőrrel:
www.cwn.org.uk/motoring/peugeot/images/990426-peugeot-406-int-w400-h261.jpg

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 15:46:42

@Rocko-: Az utasoknak kuss a neve, örüljenek, hogy egyáltalán kurbli van :) Te, aki vezeted, meg úgyis villanyossal játszol, nem mindegy neked, mi van hátul? :)

chr 2012.02.06. 15:47:16

Ez a német meg francia meg olasz autózás annyira gyerekes, pl a mangeti-marelli elektronikákról tök jókat hallottam többektől is, a 406-osomban meg Bosch elektronika van, akkor ez most mi?

A lényeg, hogy működik, kényelmes, nem fogyaszt sokat, szép és tartós, legalább is az SVDT, mert azt ismerem. (Benzinest mondjuk én sem vennék, de lehet hogy HDI-t sem. 206-ost és 307-est meg főleg nem)

Amúgy ebben a szép országban minden márkából és típusból lehet találni bontószökevényeket bőven, amik kívülről belülről csillognak mint egy új, csak ha megveszed másnap már nem indul el...

Másrészt nem kell összehasonlítani BMW-kkel mert nem egy súlycsoport, és nem is akar az lenni, másrészt a C5-tel sem, mert nem azzal tesó, hanem műszakilag a Xantiával.
A HDI motorokat rakták mindenbe ami Diesel, mert sokáig nem volt jobb (Citroen és Peugeot, Ford és Volvó csak más hengerfejjel) a régi XUD örvénykamrásokat meg PSA-n kívül még Lanciába, Fiatba, Toyotába, Suzukiba, Talbotba is pl.

Rocko- 2012.02.06. 15:48:30

@kitiltott, de seráfütty: az utasnak mindegy mi van hátul
nekem nem mindegy, hogy ha elől ülök, akkor a hátsót mivel basztatom.

Hurri Kán 2012.02.06. 15:51:03

@Rocko-:
Ne igényeskeggyé már. Féltéglával. :D

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 15:52:12

@lackó: Mert alig van/volt belőle otthon, azt gondolom. Az emberek nem nagyon szeretik a "ritka" típusokat (ha még nem OT autókról van szó, persze :)), megy a para az alkatrészárakon, meg hogy nem lesz bontott cumó sehol hozzá. Lehet, hogy nagyon drága is volt újkorában, ilyesmi.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 15:53:18

@Rocko-: Minek basztatni elölről a hátsó ablakot, egyébként? Ha levegő kell, ott van az első, a szellőzőrendszer, a légkondi, satöbbi :) De tényleg, minek?

Rocko- 2012.02.06. 15:53:27

@gyvy: ja jó, akkor ez nem dual klíma, hogy visszafele is műköggyön.

Shadowbull 2012.02.06. 15:54:18

@Rocko-: megint csak gyerek: azok olyan elvetemultek, hogy minden gombot megnyomnak, minden kart megrangatnak ami a szemuk ele kerul.

Namost a villanyost azt le lehet tiltani a vezetoulesbol, a mechanikust meg nem.

sb

Shadowbull 2012.02.06. 15:55:10

@kitiltott, de seráfütty: mert jobban ki tudod szelloztetni a kocsit akkor is, ha egyedul ulsz benne.

sb

Kutykuruty 2012.02.06. 15:55:56

@kultúrpesszimista: Igen elismerem részben igazad van. Nekem is nagyon tetszenek az 159-es kombik. Meg is néztem egyet a negyedik Avensisem előtt, mert vágyom rá. Sajnos be kellett látnom, hogy arra amire én használom nem felel meg. Egyrészt a csomagtartója nekem kicsi. Sok cuccot kell időnként szállítanom. Ha lenyitom a hátsó üléseket akkor is kisebb, mint az enyém szintén lenyitott ülésekkel. Ráadásul nekem egy olcsón fenntartható olyan autóra van szükségem, amire tényleg számíthatok. Kimegyek vele Genfbe (1250km), dolgozom, majd délután 4-kor közlik estére legyek Párizsban (500km), majd két nap múlva 9'30-kor elindulok haza és estére Budapesten vagyok (1540km). A Toyota a 3 év garancia után is, ha márkaszervizben szervizelem, ingyen adja a teljes Európára érvényes Assistance szolgáltatást. Ezt nem merem bevállalni egy Alfával, így egyenlőre csak irigykedem a 159-es SW-re. De lehet, hogy csak gyáva vagyok.

butschq 2012.02.06. 16:33:55

ez a pözsó még nekem is tetszik, de tényleg:)

de inkább menekülnék az M5-el:P:D

Dr. GGG77 2012.02.06. 16:49:48

@127_sud: Sokan hajlamosak egy kalap alá tenni az olaszt és a franciát. Bár nem reprezentatív minta, de az én ismeretségi körömben sokkal jobbak a tapasztalatok az olaszokkal. Punto-k, Bravo-k szép számmal vannak, kivétel nélkül teszik a dolgukat.
De pl volt kollégám anno rákívánt egy Laguna V6-ra. Nagy hiba volt... Utána megváltás lett az 1,6-os Brava, ami kiment a világból is.

Dr. GGG77 2012.02.06. 16:52:59

Bár, van ismerős, aki 2003 óta használ egy Renault Safrane-t.Az elektronikai zűrök gyakoriak, de belerakott már szerintem 2-300 ezret, és azt mondta tavaly, amikor összefutottunk, hogy soha nem fogja eladni, merthogy soha nem hagyta ott sehol, másrészt kényelmesebb autóban nem nagyon ült. Ez utóbbit én is meg tudom erősíteni. Azok a plüss fotelek, istenem...

lr 2012.02.06. 17:20:14

"Mondjanak még egy autót az ezredforduló környékéről, amely ma még ilyen frissnek hat. "

Renault Mégane Classic

(Személyes preferencia: 1.6 8V Alizé Facelift, fehér vagy bordó.)

tailor13 2012.02.06. 18:14:10

@chr: Köszönöm, valahogy ezt a szervízkönyvben sem találtam meg, a szerelő meg nem ismerte ezt a technikát... :)

tailor13 2012.02.06. 18:17:11

@ommm: Nem a jeladó ment el, hanem konkrétan lerohadt a konzolja, pedig mióta nálunk van, garantáltan garázsban áll, és elég gyakran le van mosva, főleg ahhoz képest, hogy mennyit megy.

Egyébként tényleg nem észveszejtő, csak egy ilyen középkategóriás autónál azért bosszantó. Ha egy Daewoo Nubriánál, F Astránál, énnemtudom minél megy el, azt mondom oké. De ez az autó 2000-ben közelebb volt listaáron a 8 millióhoz, mint a 7-hez... Akkoriban a Suzukikat emlékeim szerint 2 millió alatt osztogatták, azaz nem egészen négyszer annyiba került.

lr 2012.02.06. 18:24:30

@Hulyeinformatikus: nem feltétlenül,ha a gyújtás hozzá van állítva az LPG nagyobb kompressziótűréséhez.

@Zolikám: nehéz innen megmondani, de nem lehet, hogy a befecskendezés-időzítési jellegmezőnek van 2 olyan eleme, ami között az adott gázpedálállás és egyéb paraméterek mellett pont nem tud "választani" az elektronika, mert az egyik hatására, úgy változnak a paraméterek, hogy a másik aktiválódik, a másikéra meg az egyik?
(Korai, ill. "egyszerűbb" (értsd: nem elég alaposan tesztelt, vagy nem elég nagy felbontású előgyújtás-vezérlési jellegmező) elektronikusan vezérelt benzineseknél előfordul a jelenség, de még egy klasszik lada is be tudja mutatni kis gázon a vákuumos előgyújtás-vezérlés miatt (hö-ööö-ö-ööö-ö-öö-ööööö...);)

Z o z ó 2012.02.06. 18:46:18

kövezzetek meg (na jó, ne), de nekem tetszik.:)

Bár Soha nem vennék francia autót.(igen, volt, kösz, annyi elég is volt belőle)

redriot77 2012.02.06. 18:52:39

Szép autó és az újabbkori Pugok közül valahogy a 406-osban tudnék legjobban megbízni, de egymillahárom nagyon sok érte.

Kicsit kisebb, nem olyan elegáns, de sokkal fiatalabb, megbízhatóbb:
www.hasznaltauto.hu/auto/hyundai/elantra/hyundai_elantra_1.6_gl_comfort-5330316

Vagy esetleg gyűjtögetnék még egy kicsit:
www.hasznaltauto.hu/auto/kia/magentis/kia_magentis_2.0_crdi_ex_premium-5444210

kultúrpesszimista 2012.02.06. 18:53:29

@Kutykuruty: nem hiszem, hogy gyáva vagy; amit írtál, abszolút érthető és még számomra, finnyás majomnak is elfogadható! :) Más kérdés, hogy ha már mindenképp kombi és praktikum, inkább Volvot vettem volna Toyota helyett. Az azért klassz vezetési élményt ad egy Toyotához képest és külsőre is markánsabb jelenség. (Ezzel persze nem minősíteni akartam az autód, mielőtt esetleg félreértenéd...)

kultúrpesszimista 2012.02.06. 18:55:57

Amúgy visszatérve a Peugeot-ra: minden idők legszebb Peugeot-ja szerintem a 406 coupé, Pininfarina tervezésében. Egy jó V6-os motorral szinte ideális GT. (Az első generációs Volvo C70 fogható hozzá csak.)

kultúrpesszimista 2012.02.06. 18:57:39

@127_sud: vagy egy GTV6, vagy akár egy "új" GTV... ;)

es125 2012.02.06. 18:58:00

@tailor13: pedig minden dobfékes autónál alap...

tailor13 2012.02.06. 19:03:26

@es125: Jah, a Trabi például automatán állítja után magát :)

A szerelő nem tudom miért nem ismerte, azt mondta ilyen, de mit izgat minket, úgyse akarunk kézifékkel fordulni...

abc 2012.02.06. 19:25:04

@tailor13: használtam japán autót. igaz még sosem volt 25 éves autóm hogy megbizonyosodjak róla a japán autó sosem romlik el. igaza 25 éves japán autó az ugye nem létezik mert elporladt már :), de az elektronikája a rozsdahalom alján még biztosan nem világit benne a visszajelző lámpa. :)
Szóval abból hogy világit egy kontrioll lámpa szar az elektronika... ez legyen a legyen a legnagyobb hiba.
Számomra a japán autó kicsi és kényelmetlen. ez szubjektum fizikai paramétereimnek és pénztárcámnak francia autók felelnek meg.
Nem védem a francia autókat mert számomra jó, hogy sokan fikázzák így olcsóbb használtan. :)
Peace.

Picc 2012.02.06. 19:28:09

Van a családban több cégünk, több autóval. Az egyikben egy 406 HDI 2000-es, azt hiszem. Már senki nem szeret vele járni, mivel öregecske. Van benne 380e km. Volt két kuplungjavítás, váltószinkron-felújítás. No meg a szokásos alkatrészcserék szerviz alkalmával, mivel mindig le van szervizelve. Én nagyon kedvelem, mert rendkívül kényelmes, ülésfűtéses és nagyon keveset fogyaszt. 1000 km a minimum amit elmegy egy tankkal. Napi használatban megyek vele 100 km-t. Télen ülésfűtés, nyáron aut.klima. Nem ér 800-900e. Ft.-ot szerintem, ha el kellene adni. Na ezért nem adjuk el. Tényleg nagyon finom a rugózás, szeretem. Jó alternatíva, ha valaki nem akar sokat költeni átmeneti autóra.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 19:31:24

@Shadowbull: Aha, lehet, bár én még sosem nyitottam ki a hátsó ablakomat.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 19:41:31

@abc: Szintén zenész. Volt két japán autóm, baj nem volt velük, de tényleg elég spártai a kényelem bennük. Én meg öregebb lettem, így kinőttem a japánokból.

Fúj, fúj, a francia rossz, tessék eladni gyorsan, nagyon olcsón!!! (tetőablak és bőrbélés legyen benne, mert az olyat szeretem ;-D)

kultúrpesszimista 2012.02.06. 20:20:25

@kitiltott, de seráfütty: ez így egy vaskos általánosítás. Nem mindegy, hogy '90-es évekbeli Legend-be vagy Mitsubishi Sigmába ülsz be, vagy egy Daihatsuba, Nissan Sunnyba...

hantaboly 2012.02.06. 20:21:10

Tisztelt Stump András !

Nem igaz, hogy nem volt egy magyar hanggal rendelkező kliped! Ha már egy olyan filmre hivatkozol, ami magyar szinkronnal is megjelent.

Szomorú!

2012.02.06. 20:56:22

@Silverstein -'I was lucky'-: Mi újság az egyházmegyében naccságosuram?

dennisthemenace 2012.02.06. 21:40:19

Nem szoktam túl surun egyetérteni Rocko-val, de most igen: Silverstein, járj magyar autóval.

Én negyedik éve hajtom az enyémet; ugyanez a motor, csak kombi. Soha nem volt még gondom vele, négyszer járta meg Magyarországot, napi kb.60 kilométert megyek vele...
Olaj, szurok, kopó cuccok kellettek bele, semmi extra.
A hátsó ablakemelo szerintem abszolút nem fontos.

tailor13 2012.02.06. 21:40:43

@abc: 20 éves japán autónk volt több is. Minimálisan rohadtak, de működött minden bennük :) Igaz, az egyik pár évvel korábban komplett motorfelújításon esett át :)

Az én fizikai paramétereimnek megfelel a japán autók többsége, ezért nem fogom előled lenyúlni a franciákat (max a pug 205öt :) ) :)

Védeni én sem védem, amint látszik, de nem is fikázom, csak jó lenne, hogyha nem csak a kényelmes rugózást említenék meg, mint ahogy a japánoknál jön is mindenki a rozsdásodással.

Peace :)

dennisthemenace 2012.02.06. 21:46:45

@Hugh Hefner: Nekem volt rajta nagyon szép alufelni, peres gumival. Baromi jól nézett ki, csak éppen hihetetlenul leromlott a rugózási komfort.

Prérifarkasz 2012.02.06. 22:03:11

Olajhőmérő... tényleg komoly extra 2003-ban, nekem a '92-es verdámban is van. Meg első és hátsó kartámasz is, a csomagtartó pedig 500 literes... csak hogy kicsit kritizáljam a Stumpf ömlengését az extrákról... és akkor inkább a bőr belsőt nem is említem, meg a valódi fa berakást stb. (az enyém is középkategóriás gk.)
Amúgy nekem a 406-os még mindig bejön, különösen a külseje, sőt szerintem a belső is bár visszafogottan, de ízléses.
A sógoromnak van 2002-es HDI-je,ő nem volt ennyire eltelve a motorikus jellemzőit tekintve, kb. 3 éve van meg neki, de azóta már egy vagyont ráköltött, most is gondok vannak vele, de már inkább vesz egy újat...

Dennis01 2012.02.06. 22:19:20

Kezifek teren meg nem talalkoztam olyan 90-es evek vegi autoval, amin az automatikus utanallito mukodne. Nalunk minden szerviznel epp ezert levesszuk a dobot, kitisztitunk mindent, utanallitunk manualisan, a kovetkezo szervizig szuper a kezifek.

Prérifarkasz 2012.02.06. 22:37:43

@Rocko-: bakker... Szőke nő effektus! Miért akarod letekerni a hátsó ablakot, ha elől ülsz??? Persze lehet... de mi értelme van? Jajjj

Prérifarkasz 2012.02.06. 22:47:59

@lackó: A Lybra prémiumkategóriás autó, eleve kevesebb van belőle, mintegy átlag középkategóriásból... Szerintem már nem ennyire mellőzött típus, legalább is a piac értékítélete ezt tükrözi, a hahu-n figyelni szoktam a hirdetéseket, és a Lybránál inkább növekedést tapasztalok az árakban ellentétben az általános árcsökkenési tendenciával... Csak az a sok alumíniumhatású valami ne lenne a középkonzolon meg a műszerfalon...

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 22:55:44

@kultúrpesszimista: Valahol azt írtam volna, hogy Nissan Sunny tulajdonos voltam? Mert nem hinném. Volt Suzukim, de nem körtéhez hasonlítottam az almát, mert volt másik japán autóm is. Kategória azonos...

A fasorban nem volt kényelemben, ez nekem tényszerű (ami nem azt jelenti, hogy kényelmetlen sámli volt, csak durva viszonyítani visszafelé egy franciából).

Sőt, volt, amikor egyszerre volt az is, meg ez is, volt mit mihez hasonlítani. Mondom, nincs baj a japánokkal, csak kinőttem belőlük.

kultúrpesszimista 2012.02.06. 23:01:25

@kitiltott, de seráfütty: nekem eléggé általánosítónak tűnt a japán autókat illető ijelentésed, amivel különben egyetértek, mert zömében valóban kényelmetlenek, nem igazán ergonomikusak (ezügyben az európaiak előnye valószínűleg örökre megmarad), de akadnak kivételek jócskán - a Mazdától a Hondán át az Isuzuig...

Prérifarkasz 2012.02.06. 23:06:22

@Shadowbull:, @Rocko-: sajnos nem szoktam halat szállítani az autómban, ezért nem tudok azonosulni a problémával... ;)

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 23:10:13

@kultúrpesszimista: Mindegy szerintem is, _nekem_ a francia kényelem jött be. Egyébként épp Mazdám volt, csak előbb direkt nem említettem.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 23:13:31

@Silverstein -'I was lucky'-:
Így van!
Halál a bagettre is!
Csatornába a Hennessy-vel!

Istenem...

Rocko- 2012.02.06. 23:17:20

@Prérifarkasz: de ahogy látom a gondolkodás képességével sem.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 23:22:00

@Rocko-: Egyébként még cibálva a kérdést, ennyire sűrűn kell eresztgetned a hátsó ablakokat? Mi a baj az első ablak/gyári szellőzőrendszer/légkondi/tetőablak kombókkal?

Hurri Kán 2012.02.06. 23:24:15

@kitiltott, de seráfütty:
Kb. mindenhol leírják, ha nagy melegben, teljesen átforrósodott belsejű kocsival indulsz el, az első pár kilométeren érdemes leengedni az első és az egyik hátsó ablakot, h a menetszél kivigye a nagyon forró levegőt, és csak utána kapcsolni klímát. Ennyiben nem rossz a hátsó villanyablak.

Rocko- 2012.02.06. 23:25:27

@kitiltott, de seráfütty: részemről enyhén hipotetikus volt a kérdés. ha hátul kurbli volt, akkor nem basztattam, elektromos ablakkal pedig ritkán találkozok. tetőablak, köszönöm, van az autómban, de ez azért ez egy kiemelkedő extra, nem túl gyakori szerintem. szóval inkább az elektromos ablak a elterjedtebb.
az első ablak huzatot csinál, a gyári szellőzőrendszer teljesítménye pedig nem biztos hogy elég.

Hurri Kán 2012.02.06. 23:30:17

@kultúrpesszimista:
Egy autó kényelme és ergonómiája az két különböző fogalom.
Egy japán autó beltere logikus, tehát ergonomikus, csak sokáig elég szűk volt, tehát kényelmetlen, míg egy francia autó lehet kényelmes, de az összevissza, meg (legalább is régebben) szokatlan elrendezésű kapcsolókkal nem ergonomikus.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 23:32:22

@gyvy: @Rocko-:

Így már világosabb. Azért értetlenkedtem, mert még tán soha nem kellett használnom a hátsó ablakot, amikor meg annyira felizzott a kocsi, kinyitottam minden ajtót egy kicsit (beülni se tudtam volna, égetett a szövetülés!), vagy kurva gyorsan árnyékba álltam és ott nyitottam ki mindent + légkondi, hogy ne robbanjon fel a fejem.

Ja, amúgy meg nem vagyok új, csak kibaszott pár hete a Pista vagy a Winkli szerintem, bár az okát nem találtam még meg, szóval ez az új regem.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.06. 23:35:42

Ja, de. Kritizálni merészeltem a nyílt politikai szerepvállalásukat egy cikk blogposztjában, illetve a problémakezelési gondjaikat. Bár vicces, hogy ez után több nappal lettem ledobva, nem is aznap még. Na mindegy. Azért jól esne egy üzenetet kapni, hogy "le lettél tiltva, gyökét, x időre", még ha nem is írják meg, miért.

Prérifarkasz 2012.02.06. 23:46:04

@Rocko-: éreztem, hogy nem érdemes vitatkoznom iq bajnokokkal, mert rutinból lenyomnak... és nyilván kötekedni is csak a kisebbségi komplexusom miatt kötekedtem, mert történetesen, hátul nekem sem elektromos az ablakemelőm... de nyilván az hogy eddig egyszer sem hiányzott nekem az elektromos ablakemelő hátulról, ez a gondolkodási képességeim visszamaradott voltából eredeztethető vissza... vagy csak egyszerűen nem csípi a szememet a bűz, ami gondolkodásra késztetne... Ha meg egy művelt felnőtt nem látja egy ironikus megjegyzésben az élcet, amit sokszor egy 5-6 éves gyerek is érez, akkor nincs is mit mondanom... uff

Rocko- 2012.02.07. 00:05:54

@Prérifarkasz: az irónia nem adja azt, hogy megértetted a problémát.
az hogy NEKED nem hiányzik az elektromos ablakemelő, az nem jelenti azt, hogy SENKINEK se hiányzik. ezt sikerült felfogni?

Dennis01 2012.02.07. 00:48:04

Mindenkinek mas jelent a kenyelem, meg az auto belsejenek szelloztetese..
Nalam meleg idoben kovetkezo a felallas: elso ablakok letekerve, hatso ablakok kibillentve (fontos extra ez egy Miniben, bizony!), mehet a menet. Mar csak ket rendes hangszoro kell hatra a kalaptartora, mert 80-tol felfele eleg veznan szolnak a Kina gyongye hangszorok.. :)
Kenyelem szempontjabol meg boldog vagyok a Corbeau GTB uleseimmel, ennel tobb nem is kell.. :D

James009 2012.02.07. 04:42:06

Üdv!

Akkor nézzünk pár a 406osnál régebbi,de körülbelül azonos méretű japán autót(aki írja hogy szűk),carina e,xedos 6,626,accord stb szerintem méreteiben(beltér) tágasabb nála,aki ilyen hülyeséget ír,hogy szűk stb még nem látott/próbált pl a felsoroltakat! meg,hogy rohadnak,nekünk van 2ő carina e,szomszédnak xedos 6( 18-20évesek), a mazda törött volt(hátul) ezért sárvédőív enyhén rozsdásodott,toyoták nem!!! Nem voltak sérülve,gyári fény,korróziómentesen! Tudnék mondani jópár autót ami 1000szer jobban rohad(főként németektől) Erről ennyit!

DrSzoke 2012.02.07. 04:49:35

En egyet nem ertek.Legyen szives es mondja el nekem valaki az "unalmas" muszerfal es az "unalmas" karosszeria definiciojat.Egyre tobbszor olvasom es egyre kevesbe ertem.Ez olyan mint a kenyelmes bankkartya? Most komolyan....
Ugyan nem vagyok francia fun,de mi a gond azzal a muszerfallal?A pugrol meg annyit,hogy a lanyomnak van egy 405 td-je,2. tulajtol,340e km-el es az egvilagon semmi baja.Talan 2 deci olaj fogyott belole 2 csere kozt,annak is nagyresze a turbo olajvisszafolyo csovenel,amit ki kell cserelnem.Az elozo tulaj felujittatta az adagolot meg kapott egy uj oninditot,a motor meg nem volt megbontva.

kultúrpesszimista 2012.02.07. 08:28:19

@DrSzoke: Fan, nem fun. Amúgy jól beszélsz. De a mai Peugeot-k istentelen rondák, mintha direkt csinálnák. Kivéve az 508-ast, de annál jóval szebb, arányosabb, autószerűbb a 406-os...

Hugh Hefner 2012.02.07. 08:32:57

@dennisthemenace: Ha jól értelmeztem a cikkben leírtakat, akkor az nem a rugózási komfortra vonatkozott, hanem az esztétikára.

dennisthemenace 2012.02.07. 09:28:08

@kultúrpesszimista: Az 508-assal én is szemezek. A színválasztéka viszont pocsék, remélem, javítanak rajta, ha már csináltak végre egy normális kinézetu autót a bunronda 407 helyett...

dennisthemenace 2012.02.07. 10:18:58

@Hugh Hefner: Értem én...
Az igazság az, hogy szerintem a 406 mindenképp jól néz ki. Nakam speciel olcsó, Aldis dísztárcsák vannak rajta.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.07. 11:57:23

Kicsit későn jutottam el a blogpostig, meg a végigolvasásig, de KELL :D
Az egyik legjobban bejövős külalakú autó a Xantia mellett :)
Mondjuk túl nagy, nekem az Escort mérete a jó, de attól még frankó kis gépnek tartom én is.
Amúgy a Fordos gumigázpedál megvolt már a 90-es évek elején is :D

PeteSK 2012.02.07. 14:28:24

@BlackMagic:

nekem egy '98-as 406-osom van, 1.8 DOHC, 500+ ezer km-vel. Az utolsó 70ekm-t LPG-vel hajtom, és a 2 olajcsere között kb. 3dcl olajat használ el 5w40-es BP-ből. korábban 10w40-es Valvolin Maxlife-ot használtam, de a BP sokkal jobb, és nekem egy árban van. Szóval vállalható a motorja, hiszen nem lehet összehasonlítani a 3.0-ás verzióval, sem az 1.4-es astra-kkal.

igyekezni kell karban tartani a könyve szerint, és semmivel sem ronlandóbb, vagy gyengébben szerelhetőbb, mint más neves márkák, sőt..

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2012.02.18. 21:33:24

Nekem a halványmetálzöld hdi tetszik, mert olyan volt az esküvői autónk.

CobiBoy 2012.06.30. 22:28:59

Kérem azokat akik szeretik a márkát és a típust, hogy írják le szerintük mennyire veszélyes "a legaljából válogatni". Hirtelen használtatós oldalra nézve egy 1998/6 olyan 380 papír. Nyilván ha vennék ilyet nagyon átnézetném, de azért hátha van esetleg tapasztalat. Nem mindenki tudna dobálgatni gurigákat egy autóra..

Taxi Body kit őrültség? Horribilis?

Egy Marseille taxi táblát még talán olcsón meg lehet úszni :)

ganeeman 2012.07.01. 12:23:29

Persze, hogy nem tudott meglépni... :D
Szőke nő volt a sofőr...

László Szőllősi 2013.05.01. 16:42:12

5 éve vagyok egy 406 os tulajdonosa még az első generációs ráadásul hófehér mint a taxi 1 ben :) Mikor megvettem és először jártam vele egerben egy két vicces kedvű taxis rámvillantott :) Utána szereztem is egy táblát a kalaptartóra. Én csak dícsérni tudom 5 év alatt évente átlag 15 ezer km ert mentem az autóval és sok pénzembe nem került semmiféle nagyobb hiba nem jelentkezett az autón csak általános dolgok vezérlés, fékbetétek, olaj és most kelett hozzá vennem egy fékcső készletet. Az elektromos dolgai néha meggajdulnak de nem rohad és ez számomra sokkal lényegesebb dolog .
süti beállítások módosítása