HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kesjár Csaba idén lenne 50 éves

2012.02.09. 10:55 Tcomment

Címkék: forma 1 kesjár csaba

Legtöbben máig meg vagyunk győződve arról, hogy ő lehetett volna az első magyar Forma-1-es pilóta, mások szerint nem.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

87 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr214083356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biohazard 2012.02.09. 11:38:30

Legtöbben meg voltunk győződve arról, hogy Baumgartner meg soha, oszt mégis.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.02.09. 11:46:35

A főfékhengeres sztorit én is hallottam. Állítólag csupa fékfolyadék volt minden. Szegény pilóta rátaposott a fékre, a főfékhenger öntvény meg elrepedt. Nem győzték a takargatni a balesetes kocsi elejét, ne látszódjon a fotókon. Azt mondják, még két-három pilóta szenvedett balesetet hasonló módon ugyanabban az évadban, szintén főfékhenger miatt.

A fékgyártó csendben elrendezte az ügyet, nehogy irgalmatlan botrány legyen belőle.

gigabursch 2012.02.09. 11:48:04

Ahhoz képest, hogy még hány közterület viseli Illés Bélák, Ságvári Endrék és hasonló moszkovita gyilkosok nevét egy nemzeti példakép még mindig ilyen elnyomott helyzetben van...

Szégyen...

LanciaBacci 2012.02.09. 11:54:52

Kesjár Csaba valóban nagyon tehetséges srác volt. Ezt érezni lehetett rajta, nem csupán stopperrel mérni. Emellett szerény volt, nagyjából olyan figura, mint ma Michelisz Norbi, csak azzal a hihetetlen mákkal, hogy az épp keletre terjeszkedni kezdő Forma-1 szempontjából a lehető legjobb időben és helyen került pozicióba. Meggyőződésem, hogy az akkori helyzetben Bernie benyomta volna pár év alatt a futamba és ő biztosan sokkal jobban is szerepelt volna, mint apukakedvence BZS. Egyrészt nagyságrendekkel tehetségesebb volt, másrészt az F1 is más volt még akkoriban.

Igazi dráma volt a halála, valóban nagyon szerette mindenki, ismeretlenül is. Karizmatikus srác volt.

Az egyébként szerintem is kínos, hogy nincs emléke a Hungaroringen vagy máshol. Nem véletlen, hogy máig él a legendája. Nyugodjon békében.

okta 2012.02.09. 11:56:22

Nem tudtam, hogy mikor született, de pár napja pont régi Autó-Motorokat lapozgattam (a Porsches fantomról szóló film miatt kerestem egy cikket ezzel kapcsolatban) és olvasgattam a róla szóló híreket, írásokat...így különösen jól esik, hogy írtatok róla.
(Élessarokra járt illegális motorversenyekre, diszkó helyett. :-D)

SAC13 2012.02.09. 11:56:41

Ma lesz egy megemlékezés róla a Margitszigeten 18:00-tól az uszoda előtt...Csodálom, hogy a szerző nem említi meg a művében:O
Gyertek el: www.facebook.com/events/156674364441512/
Futásként van meghirdetve, de futni nem kötelező:D

ommm 2012.02.09. 11:57:45

@LanciaBacci: Ja, van ellenben szép Bernie Ecclestone mellszobor. Lol. A spekuláns ügyvéd-üzletembernek csontig...

SAC13 2012.02.09. 11:59:17

Hopp én kérek elnézést:D megvan említve:D

sho_run 2012.02.09. 12:20:57

@gigabursch:

Szia!

Itt nálunk Budaörsön legalább van róla elnevezve egy általános iskola:

www.kesjarcs.sulinet.hu/iskolank.html

sr

létezőnick 2012.02.09. 12:24:11

Én részemről titokban szerelmes voltam vele, és miután apukám nem engedett a szobám falára posztert (értsd: A4-es pajtás kép) ragasztani, ezért a képeit az ágyam alatt egy dobozban tartottam :)
Mostani fejjel nem a férfiideálom, de lehet hogy azért, mert már nem a huszonévesekre bukom és nehéz érett férfiként elképzelni.

közösperonos átszállás 2012.02.09. 12:24:26

@gigabursch: eltekintve attól, hogy ez itt marhára OFF, áruld már el, hány embert is ölt meg Ságvári...

Dr. GGG77 2012.02.09. 12:29:39

Emlékszem, mert ünnepeltem a 11. születésnapomat. Az este már nem volt vidám. :(

gorillka 2012.02.09. 12:30:32

@okta: azért a Fortuna diszkóban is megfordult párszor.. :-)

kewcheg 2012.02.09. 12:32:31

@gigabursch: Teljesen igaz. Itt Borsodban még számos településen van : kun béla!!! engels !!! zalkamáté!!! lenin!!! utca. Letépném a fejét az ilyen polgármesternek, aki ezt eltűri,a települést pedig nyomorba dönteném.Ma már ingyen át lehetne keresztelni, a költségeket tudtommal az állam viseli....

sunblind 2012.02.09. 12:35:56

A gyorsasági OB-n azért a mai napig kedves nosztalgiával emlegetik a nevét. Mikor életemben először találkoztam a Rácz Pistivel, akkor például néhány csapattag körében épp róla beszélt.

Dr. GGG77 2012.02.09. 12:36:32

@kewcheg: "a költségeket tudtommal az állam viseli.... "

Igen, az pedig MI vagyunk, azaz az adófizetők. Kesjár megérdemelne egy utcát, vagy egy kanyart a ringen, ez egyértelmű.
De a tömeges átkereszteléseket (lásd Budapest) felesleges, pénzpazarló pótcselekvésnek gondolom pláne úgy, hogy van kb. 10000 db Petőfi, Kossuth, Rákóczi, Széchenyi nevű közterületünk, mert a fantázia kb eddig terjed. Ennél egy Kesjár Csaba utca, vagy Chuck Norris híd 1000x jobb.

kewcheg 2012.02.09. 12:37:34

@közösperonos átszállás: igazából jó ember volt, mert eltekintve attól, hogy akár 1-2ezer nőt, gyereket és férfit is meggyilkolhatott volna, nem többet, mint csupán néhány tucatot gyilkolt meg. Nyugi,fella, ma kb."vörös brigádok" vagy "szürke farkasok" szerű terrorista volna és úgy is bánnának vele....

DuplaDD · http://napimereg.hu 2012.02.09. 12:38:42

Nem csodálkozok, hogy a régi, méltó sportolóinkra sem emlékezünk tisztelettel, hiszen nálunk nagyobb hír két idióta Hummeres gyökér a befagyott Balatonban, mint bármi más, ami tényleg fontos lehetne.
napimereg.hu/legujabb-bejegyzesek/tevesen-allitott-ki-elektronikus-szamlat-az-elmu

Donpipi 2012.02.09. 12:39:01

Mauro Nesti = "Tony" Nesti ?

kewcheg 2012.02.09. 12:44:04

@közösperonos átszállás: ...lehet...:) nyugodtan tiszteld, demokrácia van....

corpus alienum 2012.02.09. 12:44:34

@kewcheg: ...khm...van olyan moszkovita bolsevik, aki a legsötétebb Rákosi-érában miniszter, miniszterelnök is volt, s akinek napjainkban igencsak nagy kultusza van.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.02.09. 12:46:01

50 lenne, atyaég... örökké fiatal marad.

csi szi 2012.02.09. 12:50:52

Ha már mások is belekötöttek apróságokba: az "NDK-beli Dieter Quester" osztrák versenyző volt, vagyis nem keleti blokkbeli.

tgabee2 2012.02.09. 12:51:58

ságvári endre, 1-2 ezer ember... mifasz???

ha tényleg ennyire sötétek vagytok legalább ne áruljátok el senkinek uázz!

scsaba1 2012.02.09. 13:08:23

Szép cikk. Gratula.

Talán elindít valamit.

naat2 2012.02.09. 13:11:53

Én csak annyit pontosítanék a cikkel kapcsolatban, hogy a Norisring nem Nürnberg mellett, hanem NürnbergBEN van (na jó, a történelmi belváros mellett). Hétköznap sima utca, jót lehet rajta görkorizni vagy bringázni :-)

127_sud 2012.02.09. 13:25:56

Emlékszem nem sokkal a balesete előtt (pár héttel talán) mellettünk állt a balatoni kompon Tihany felé menet. Egy Opel Monzaval volt meg valami haverjával. Meg persze két csajjal... Tényleg mindenki odavolt érte akkoriban.

Alikam 2012.02.09. 13:37:19

Nem volt valahol a Thököly út fele egy kis emlékvitrin kint az utcán?

lenya1 2012.02.09. 13:40:19

És a Kesjár gokartpálya? Kint volt valahol a 10 kerben. Gyerekkoromban még versenyeztem is ott, mi lehet azzal a pályával: Az öreg Kesjár is kijött megnézni minket... RIP

Peetee 2012.02.09. 13:55:18

@kewcheg:

Az oroszlányi Népek Barátsága útja 2012 már-már a csúcsa ezeknek az anomáliáknak!

Malachi 2012.02.09. 13:55:23

akkoriban, 10 évesen kezdtem belebuzulni véglegesen a forma1-be, nagyon vártam és számítottam rá, hogy "a" Csaba igazi forma1-es pilóta lesz és Senna ellen keni majd. a híradásokban (ezek szerint túlzóan) szinte el volt könyvelve a dolog. szörnyű volt látni akkor az esti híradóban, hogy meghalt.

BoGyesz 2012.02.09. 13:56:22

Sajnos nem láttam Kesjár Csabát élőben versenyezni és személyes élményem sem fűződik hozzá, mert nagyon fiatal voltam, amikor meghalt.
Baumgartner Zsoltira viszont nagyon is emlékszem, mert azokban az években box utca bíróként dolgoztam a Magyar Nagydíjon. A verseny napján a versenyzőket egy nyitott tréleres kamion vitte körbe a pályán, hogy lássák őket a nézők. A kamionra először az "ászok" mentek fel akiket persze nagy tapssal fogadott mindenki, majd utánuk a kevésbé menők jöttek, végül a "hajtó sereg" és legutoljára B. Zsolti. Én sem kedveltem őt akkoriban, de amikor megjelent a piros szőnyegen és elindult a kamion felé, olyan tapsvihar volt mindenhol, hogy rögtön megváltozott a véleményem. :-)
Nem érdekelt ki, mennyit, kinek és miért fizetett, hogy Zsolti ott legyen, de k. büszke voltam arra, hogy egy magyar srác ott van a legjobbak mellett a kamionon és pár óra múlva velük fog versenyezni.
Remélem fogok még magyar versenyzőt látni az F1-ben.

vokalpatriota 2012.02.09. 13:57:50

Egykor rallizni vágyó unokatestvérem a mai napig szentül meg van róla győződve, hogy Kesjárnak azért kellett meghalnia, mert konkurrencia lett volna Schumachernek.

Nyilvánvaló marhaság persze, hiszen még csak kortársak sem igen voltak, ettől még makacsul emlegeti ezt a konspirációs teóriát.

Akos74 2012.02.09. 14:00:10

Annyit azért hozzátennék, hogy annak idején egy KGST-beli fiatalnak tízszeres hátránya volt a nyugatiakkal szemben. Annak idején a gokarttechnika nyugati kellett, hogy legyen, mert a KGST-ben pl. nem gyártottak versenymotorokat a gokarthoz, na jó a CZ-t leszámítva, de az harmat gyenge volt akkor is. A gumit is nyugatról kellett megvenni, amiből versenyenként új garnitúra kellett, igen ám, de egy garnitúra gumi ára egy szocilasti gyártmányú új autó árával volt egyenlő, ki bírta ezt előteremteni versenyről versenyre!!! Nem is tudták, ezért ment mindenki a nyugati sporttárs levett gumijával, ami persze életveszélyes volt, de erről senki nem beszélt. A motorokat két-három verseny, de legyfeljebb ezer kilóméter után generálozni kellett volna, persze ehhez sem volt pénz, tehát egy kelet európai versenyző töredékét edzette a nyugatiaknak. Nem csoda, hogy nem jöttek az eredmények, a technikai hátrány mindenkit súlytott. Arról nem is beszélve, hogy magyarországon a Hungaroring előtt nem volt versenypálya, a Győri, meg a Kecskeméti pálya nem gokartpálya volt, hanem tanpálya a méretei is ennek megfelelőek voltak és gyorsasági versenyeket sem nagyon rendeztek hazánkban, szerintem ennek tükrében kell nézni Kesjár Csaba eredményeit, és ennek tükrében nem is voltak rosszak. Néhány év kellett volna neki és jobban ment volna. Amúgy meg számos Forma 1-es világbajnokról az előélete alapján senki meg nem mondta volna hogy világbajnok lesz pl. Schumacherre meg Mansellre gondolok.

ommm 2012.02.09. 14:05:03

@Akos74: "Amúgy meg számos Forma 1-es világbajnokról az előélete alapján senki meg nem mondta volna hogy világbajnok lesz pl. Schumacherre meg Mansellre gondolok."

Ezt neeeee :)

pitz75 2012.02.09. 14:09:40

Günter Schafer (akkoriban német autósport szakújságíró, F1 kommentátor) mondta róla, hogy szerinte sem lett volna belőle Forma 1-es versenyző, mert ahhoz ő túlságosan szerette az életet, túl "sunnyboy" volt például Bernd Schneiderhez képest...
Mindenesetre érdekes megközelítése a dolognak Schafer véleménye, furcsa hogy nem a szakma és nem is a pénz felől teszi meg mindezt.
Vasárnapi ebéd közben hallottam a rádióban Csaba halálhírét, könny szökött egyből a szemembe és hirtelen savanyú lett az addig édes borsóleves...

maczakb 2012.02.09. 14:19:09

@ommm: Szia, nem Te írtad véletlenül azt a cikket ami egy videón látható csúszkáló autók után a téli gumi célszerűségéről van szó? Ha igen akkor küld már át a linket mert sehol sem találom. Köszi!
Üdv.: B

ommm 2012.02.09. 15:21:18

@maczakb: Sok volt ilyen, nem tudom, melyikre gondolsz. Szinte mindegyikünk írt már ezzel foglalkozó cikket.

The Good Boy ! 2012.02.09. 15:22:17

Én is kedveltem Csabát, nagyon sajnáltam, amikor a halálhírét hallottam. Úgy gondoltam, hogy ő lehet az első magyar a F1-ben. Egyik kollégista társam a gokartiskolájukba járt, így ő napra készen mesélte az akkori eseményeket. Megdöbbentő volt!

@kewcheg: Borsodnádasd egyik különálló részét a mai napig Engels-telepnek hívják (hivatalosan), és gyönyörűen virít az útbaigazító tábla a kereszteződésnél ezzel a felirattal (és állítólag az ott lakók nem is akarnak másik nevet).

Nem Penny hajója 2012.02.09. 16:08:56

Csikós Gábor a Csikós Zsolt apja?

Ganger 2012.02.09. 16:20:53

Alikam:
A Thököly úton a Kesjár Spoiler volt, ez gondolom vagy az ő cége, vagy valamelyik családtagjának a cége volt (és spoilereket gyártottak a név alapján). Sokáig megvolt, mindig amikor arramentem, eszembejutott.

közösperonos átszállás 2012.02.09. 16:22:22

@The Good Boy !: pedig, mint tudjuk, Engels is ezreket ölt meg. :-)

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.09. 16:26:09

Nem tudtam, h volt ilyen múltú magyar versenyzőnk! Óriási tehetség lehetett, bár én nem is emlékezhetek rá! :)

The Good Boy ! 2012.02.09. 16:31:27

@közösperonos átszállás: neki elvei voltak, meg "szerzőtársa", valami marx vagy kicsoda.
Nem is az ölési darabszám a lényeg, hanem az, hogy vagy 20 éve az ilyen név már nem trendi idehaza ;)
Ugye van Széll Kálmánunk meg hasonlók. Meg ha jól emlékszem van (vagy volt) olyan jogszabály, hogy közterületet csak az érintett halála után 25 évvel lehet elnevezni. Ezért nincs tudomásom szerint Hofi Géza tér sem, meg Chuck Norris meg Colbert híd sem, meg valószínűleg kis ideig még Kesjár Csaba utca sem (bár gyaníthatóan pár év múlva még kevesebben tudják majd a nevet "produktummal" azonosítani).

Globetrotter2014 2012.02.09. 16:33:23

RIP, remélem egyszer majd újabb magyar sikerekről számolhatunk be F1ben.

Addig is azért réjük be Baumgartnerrel, akárhogy is többet eddig senki sem ért el mint ő. Az húzza le aki többet tud felmutatni az F1ben.

Én addig is szurkolok Norbinak.

Tényleg, ő most hogy áll? Lassan összeáll a WTCC 2012es évadja, nem?

Polestar még nem nevezett, pedig biztosra vehető, igaz biztos leszbnek saját sofőrjeik.
BMW/Seat gonodlom nem fog gyári csapaotot indítani, de autókat azért ad?

dg1 2012.02.09. 16:35:39

Csaba nagyon jó fej volt.Sok riportot csináltam vele. Nekem kellett elmondani a szombati délutáni Tv Híradó műsorvezetőjeként, hogy meghalt. Majdnem bőgtem. Szívesen elneveznénk róla egy utcát Bokoron , megkérdezem a képviselő testületet, mi a véleményük. Úgyis motorizált falu vagyunk, és Csikós Zsolt dombunk már van. A Gábor nem apja a Zsoltnak, csak egyforma a hajviseletük.

Real Simon says 2012.02.09. 16:39:33

@pitz75: Bocs, de Gerhard Berger, vagy korábban James Hunt, Graham Hill, Mike Hawthorn nem ugyanilyen "sunny boy" volt? Ma mindre úgy emlékszünk, mint többszörös F1-es futamgyőztesekre, világbajnokokra. Ez nem jelent semmit, akkoriban meg pláne belefért. A Formula-1-be is.

Morgó Muki 2012.02.09. 16:40:25

@Alikam: Amennyire én tudom, ott lakott a Thököly úton a Kesjár család és az az emlékvitrin spontán módon alakult ki.

szipipeti 2012.02.09. 16:46:48

Anno.... jó régen a Kesjár név fogalom volt...
nem volt olcsó a Simsonra a spoiler... de mikor, "felnőttünk" felismertük, hogy a bevételük nem kis része Csaba versenyzését támogatta.
Sajnos vége :-(
Részvét...

Jó Estét 2012.02.09. 16:55:35

Ize, lehet illetlenseg ilyet kerdezni, de a legelso kepen az nem egy tesztaszuro a legbeomlo elott? Meg a kis fulei is megvannak, hogy ne essen bele a labasba :O

Amugy en sajnos nem ismertem, se szemelyesen, s ehirbol mig elt, sajnos tul fiatal voltam meg akkor, csak nehany halvany emlekem volt, hogy apamek beszelgettek rola mikor meghalt :(

SZEGECS · http://szegecs.de 2012.02.09. 16:56:00

Egy apró kiegészítés a cikkhez: a Pepsi Colát idehaza nem a Borsodi Sörgyár gyártotta, ahogyan az a cikkben szerepel, hanem a budapesti székhelyű Fővárosi Ásványvíz és Jégipari Vállalat.
A retronóm oldalon vannak is fenn kártyanaptárak ebből az időszakból, a Pepsi és a Coca Cola magyarországi történetéről pedig itt olvashattok:
elib.kkf.hu/edip/D_15106.pdf

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.02.09. 17:09:40

Biztos vagyok benne, hogy Kesjár Csaba eljutott volna az F1-be. Ha jól emlékszem, tesztelhetett is egyszer. Ráadásul, már akkor nyomta a köröket a Hungororingen, amikor még a szegélykövek sem voltak felrakva. Motorversenyt is nyert ott, nem is értem miért nincs róla legalább egy kanyar elnevezve?!

kurgan 2012.02.09. 17:52:12

@kewcheg: ja, mer' ha az állami fizeti, az ingyen van mi? nem is az adófizetők pénzéből.. hát tudod, ez az igazi kommunista hozzáállás.
szomorú hogy még itt is képesek valakik kommunistázni..

Akos74 2012.02.09. 17:58:14

Mielőtt a legelső Forma 1-es futamot indították volna, előtte való nap azt hiszem szombaton volt egy amatőr motorverseny. Mindenki Mz ETZ 250-essel indulhatott csak, mivel a magyar bajnokságban külön kupát írtak ki erre a motortípusra. Azt is Kesjár Csaba nyerte, azt hiszem az utolsó körben egy bravúros hajrával. A fődíj egy Kawasaki GPZ 600-as volt, ami ma már egy középkategóriás motorrá lett, de akkor a nyálcsorgatós nyugati vágyálom volt, én emlékszem, az utcára is kimentem, ha arra felénk gyorsulgatott egy ilyen, olyan ritka volt a nyugati motor felénk, pedig Budai elitkerületben laktunk. Kesjár Csabának már privátban előtte is volt egy ilyen Kawasaki GPZ 600-as motorja, amivel állítólag úgy tudott egykerekezni, hogy leért a zakójának az alja az aszfaltra! Nehéz ezt most magam elé képzelni, de abban az időben ezt mesélték róla. Mondanom sem kell, hogy nagy Kesjár rajongó voltam, jól esik most az anekdótázás.

neszkár 2012.02.09. 18:01:25

@Real Simon says: Hogy ne is menjünk ennyire messzire pl. Raikkönen.....

tonalcar 2012.02.09. 19:08:24

@gorillka: "azért a Fortuna diszkóban is megfordult párszor.. :-)" Igen! :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.09. 19:10:03

én is fiatal voltam, de a halálára emlékszem.

Hurri Kán 2012.02.09. 19:44:40

Sajnos a mi lett volna, ha... találgatás értelmetlen.
R.I.P.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.09. 21:13:50

@Kóser Malac: Mert Magyar volt. Bernie kanyar elobb lesz.

robian 2012.02.09. 22:16:14

egy utca a buci szerint is jár neki

superfrog 2012.02.09. 22:32:16

hát próbálnék feldobni ezt azt.
tehát anno a XIV. ker. Thököly út 136. számú házban élt Csaba édesapjával, és (furcsa de biztosan értitek) nevelő-édesanyjával. az udvarban műhely, ahol gokartszerelés, és főleg a Kesjár-spoiler üzeme működött. sokan emlékeznek még a fehér, több kék csíkkal díszített spoilerekre, amelyek a korabeli csúcs érzést kölcsönző simson, mz és egyéb cocilista csodákhoz készültek. egyébként akkoriban az egyik legpofásabb ilyen termék volt a piacon. az emlékvitrin spontán alakult Csaba halálakor, a kisüzem kirakatából.
Csaba és a forma-1 ? ugye sosem lehet tudni, hiszen a csapattárs, igazi tehetség és a Sonax által tolt Bernd Schneider bicskája is beletört. vagyis nem lehet semmit biztosra mondani. De a tényeket ne feledjük: Csabát az összetoborzott cégek több százezer nyugatnémet márkával támogatták a német Schübel istállónál.
viszont Horst Schübel szemében egy keleti fazon volt, aki jól fizet és kész. aki kicsit ért a versenyzéshez az tudja miről beszélek: anno komoly gondot jelentett hogy Csaba autojára szánt gumikat a bajnokságért harcoló és később elnyerő Schneider autójára rakták. ez rendszeres volt.nem kapta meg az új gumikat, ebből volt vita is János bácsi és Schübel közt. ha gond volt az autóval,Csaba olyan szánalmas mondatokat mondhatott, amik már-már az épelméjűségét kérdőjelezték meg " fogalmam sincs mi történt" vagy " elképzelni sem tudom mi volt a gond" hiába beszélt jól angolul és németül is, ami akkor itthon nem kis dolog volt (ma sem az de akkor angoltanárt lepkehálóval sem lehetett fogni) viszont ami Csaba hátránya volt, az hirtelen egy esélyt adott a kezébe: magyar volt, és a cirkusz ide jött a függöny mögé. a német Zakspeed csapat néveadó szponzora a West cigarettagyár volt. mivel a csapat harmatgyenge volt, mindent kihasználtak, hogy magukra irányítsák a figyelmet. pl.: az autót feliratozták WEST és EAST feliratokkal is, pedig EAST cigaretta ugye nincs.Zakowski a csapat tulajdonosa rém büszke volt a szín német csapatára, és kinézte magának az óriási tehetségű Schneidert, aki 88-ban már nála vezetett. nem kellett messzire mennie az EAST-WEST reklámötlettől, hiszen Schneider csapattársa Kesjár Csaba vagyis az EAST. ezért kapott Csaba lehetőséget. nem nagyon érdekelt senkit hogy Schübelnél hogy ment az idényben.
ez egy reklámfogás volt, semmi több. és jött a meglepetés: Csaba életében először vezetett 3 kört egy hideg autóval,(vagyis az első kör nem ért semmit, még ő maga mesélte hogy nem szóltak neki, hogy a hideg semmit sem fog, és alig tudta bevenni az első kanyart)és olyan időt ment, ami mondjuk ki, ennyi tapasztalattal egyszerűen lehengerlő volt. ezért dobta fel a Zakspeed a téli tesztlehetőséget, amire sajnos sosem került sor. ha meg akarjuk ítélni, mekkora potenciál rejtőzött Csabában, akkor az aznapi időket kell megnézni az ő 2 körével, és a többi kiscsapathoz hasonlítani. Zakspeed, Osella, stb. aztán abból lehet következtetéseket levonni. bocs hogy kicsit hosszú lett. egyébként szégyen hogy nincs róla kanyar a ringen (egyébként Senna is megérdemelné a híd utáni kanyart, ő találta ki hogy az előzési pont)

superfrog 2012.02.09. 22:34:50

bocs, tehát helyesen: hogy a hideg FÉK semmit sem fog

superfrog 2012.02.09. 22:53:38

bocsi még 2 dolog. nehogy bárki azt képzelje, hogy Csaba az ideális turbónyomást használhatta, sem pedig azt hogy új gumikon tette meg köreit. ezeket szinte kizártnak tartom.
kedves TC ! ha már ennyi autóbuzi van köztetek, akkor tudjatok már megkülönböztetni egy Forma-Fordot egy Formula-3-as Dallara-Volkswagen-től.... segítek, csak a 102-es rajtszámú fehér 'pepsi' feliratű kocsi formula-ford, amit Csaba sisak nélkül vezet. a többi képen a piros-fehér
illetve fehér alapon piros-zöld csíkos gépek Dallara-Volkswagen-spiess típusú Formula-3-as gépek

orca75 2012.02.09. 23:25:05

Nagybátyám a Goldmetall elnökeként nagyon büszke volt arra hogy kit is támogathatnak. Sajnos egyikük sincs már közöttünk.

Aldo Moro 2012.02.10. 07:39:07

"magyarországon a Hungaroring előtt nem volt versenypálya, a Győri, meg a Kecskeméti" Bocs, de ez nekem kurvára szújra a szemem. Ha már tudsz nagybetűt írni, legalább úgy írd, ahogy kell.

Amúgy meg nem tökmindegy, hogy hívnak egy utcát? Nem ezek a legfontosabb dolgok kishazánkban.

Meg Ságvári, mint tömeggyilkos. Hát minek szólsz hozzá, ha gőzöd sincs?

big-fat 2012.02.10. 08:37:03

Az igaz, hogy az ütközés során szalagkorlát leszakította a fejét? (Állítólag a szüleinek nem is voltak képesek megnézni a holtestét.)

calibra91 2012.02.10. 09:36:49

Csak pár mondat:

Nagyon sajnálom, hogy sokan leszólják a Baumgartner Zsoltot!!!!!!!!

Személyesen ismer(t)em(illetve az előző munkahelyem kapcsán sokszor találkoztam Vele, és jópárszor beszélgettünk)

Egy rendkívül szerény és okos srácról van szó, aki azért volt olyan félszeg és szűkszavú a kamerák előtt mert szerintem erre (mármint a média nyomására) nem volt kellően felkészülve!
A magánéletben tök normálisan beszélt, számomra is meglepő volt, hogy a hétközben a szervízben beszéltem vele, és Vasárnap a TV-ben (2005-ben) mintha egy másik ember nyilatkozna.
Teljesen a helyén kezelte azt, hogy az F1 megadatott neki, boldog volt és SZERÉNY!

...és a komment végén kérdem én kedves autómániás sorstársaim:

"Ha bármelyikőnknek megadatott volna egy jómodú apuka, aki minden pénzét és kapcsolatait beleölte volna abba, hogy eljussunk az F'-be, Ti nemet mondtatok volna?

Igen, én is kurvára irigyeltem!!!!!!!
Szerintem látta, hogy már sárga vagyok! Irigyeltem, hogy Csütörtökön az Osztyapenkónál dumálok vele, és másnap már a Minardiban ülhet!

Inkább legyünk arra az 1 pontocskára büszkék, és ne utálkozzatok!!!!

daxember 2012.02.10. 09:58:13

Jó srác volt ! A főiskolán egy tankörbe jártunk, sokat röhögtünk, jó volt a humora is , nem csak vezetni tudott ! Na és a budai hegyekben kilincsel előre autózásokat sem felejetem . Ma sem hiszem hogy baleset volt a halála. De ez már mindegy :( !

GARFIELD13 2012.02.10. 10:09:57

@big-fat:
Nekem sajnos mindig két kép ugrik be a neve kapcsán elsőre. Az egyik kép a szétnyílt hármas szalagkorlát. A legfelső és a középső között préselődött át az autó. A második a kocsi fej mögötti bukókeretének képe ami majd 45 fokos szögben állt hátrafelé. A többi...
Nyugodjon békében.

Szomorú, hogy még itt is milyen kommentek kerülnek elő. El kel fogadni, hogy az autóversenyzéshez kell pénz, pénz, pénz, kapcsolatok és némi tehetség is. Azt, hogy ki meddig juthat, általában az első négy dolog dönti el. Ez a szomorú valóság.

Jamesblond 2012.02.10. 11:41:25

Már bocs de Kesjár a gokart összes kategóriájában halomra verte a mezőnyt. Ízzé-porrá verte a bandát állandóan. Még szép hogy őt akarták a F1-es autóba ültetni a keleti oldalon. Ez logikus volt. Aki meg ezt a teljesítményt gokarttal rendszeresen megteszi, az nagyon nem "SUNNYBOY". Kőkemény gladiátor volt aki azért ment a pályára, hogy leharapja az ellenfelek fejét. Hogy Kővári Barna stílusában fogalmazzak: Kesjár a szittya magyar legény volt aki ..rvára nem háttal ült a kormánynál.
"(Ikarus, Hungária Biztosító, Lehel Hűtőgépgyár és a Pepsi-Colát gyártó-forgalmazó Borsodi Sörgyár)" Mi történt mára ezekkel a cégekkel? A Borsodi, meg a H. esetleg támogat egy kis teremfocit. Kész. A Csikós Gábor által írt kiugró eredmény meg olcsóból nem megy a legjobb pilótának sem. A Forma versenyeket az az istálló nyeri, ahol pénz van dögivel meg jó pilóta, a szerencséről nem is beszélve... Nagy kár Kesjárért. Nem tudom mire vitte volna az F1-ben, de én nem merném azt mondani hogy semmire. Lehet az Ikarus jobban zsebbe nyúl és van új motor, új gumi. (A világ 4. legnagyobb buszgyára, a monacói nagyherceg különdíját is elnyerte). Akkoriban elmaradottabbnak tartottak minket, de nem csóringereknek mint manapság. Akkoriban ha Magyarország valamibe belefogott, volt háttér! Csak egy példa: Nyíregyházán a Volánnak salakmotor pályája volt aktív sportélettel. Szóval több mindenre futotta minden szinten. B. Zsolt meg minden ország sajtójában szerény szimpatikus emberként tűnt fel. A Minardi meg nem volt rossz név, Schumacher is ült benne. Zsolt faterja meg nem egy diszkót vett a fiának, vagy halas tavat, hanem besegítette egy F1-es autóba. Csak hát ott autógyárak, meg hatalmas tőkés cégek állnak bizonyos csapatok mögött... Minden esetre sokat segített hogy halljanak rólunk sok helyen. Kesjár balesetéről én azt hallottam annak idején a buszmegállóban (hiteles forrás:) ) hogy a főfékhenger feneke kiszakadt. Így egy fékkör sem működött semmit...

pitz75 2012.02.10. 11:41:58

@Real Simon says:
Ja igazad van, de mint írtam, ezt Günther Schafer írta róla, nem az én véleményem...
Biztos Te is olvastad akkoriban, ugye? :)

pitz75 2012.02.10. 11:53:31

Baumgartnerhez meg csak annyit, tessék utána csinálni apai, állami és a többi (opcionálisan behelyettesíthető bármi) segítséggel...
Ha valakinek sikerül, akkor lehet dumálni, erről ennyit szerintem.
Odaért, ott volt, a maga helyén (értsd: a mezőny vége)tisztességesen szerepelt, még nagyon sokáig az egyetlen magyar pontot szerezte meg a Forma 1-ben.

ikke i drift 2012.02.11. 02:16:10

R.I.P.
Azokban az években kezdtem hardcore F1-fanná válni tizenpár évesen, nagyon megrázott a hír.

@superfrog:
1:47 vagy 1:49 volt a köre Csabának, ami ránézésre nem túl jó, de az általad is említett körülmények miatt valószínűleg mégis komoly teljesítmény. Ennek ellenére az F1-karrierben én sem vagyok biztos, mert az Schneider is túl könnyű volt a Forma-1-hez, aki hátszéllel ugyan, de elég sokkal verte meg csapattársként. Persze az F1-ben a gyorsaság önmagában még semmire nem elég - ma még kevésbé, mint akkor.

ikke i drift 2012.02.11. 02:20:44

@Jamesblond:
A Sunnyboy szerintem kb. azt jelentheti itt, ami Jenson Button volt a kétezres évek elején, vagy talán Hamilton tavaly.

ikke i drift 2012.02.11. 02:29:48

@calibra91:
BZs: egyszer láttam közlekedni a Balatonnál egy sötét sport Megane-nal. Nem jött le a félszeg szerénység abból, amit láttam (lehet, hogy pont azt az egy alkalmat szúrtam ki az életéből, amikor nagyon kellett sietnie). Ettől még lehet, hogy nem ez volt jellemző rá.

A büszkeség érdekes kérdés, senki ne haragudjon meg érte, de ezrével vannak magyar sportolók, akikre én büszkébb vagyok. Nem mondom, hogy nem jó dolog, hogy volt egy magyar sportoló az F1-ben, de a magyarokon kívül erre sajnos senki nem emlékszik.

Vanda Szabán 2017.02.11. 08:48:40

Inkább 55 éves lenne, azért ez nagyon ciki! Fura volt, ha a 80-as években volt huszon éves, akkor most hogy lehetne csak 50?

Rocko- 2017.02.11. 12:55:51

@Vanda Szabán: úgy, hogy egy öt évvel ezelőtti cikkre reagálsz most.

wmormo 2018.02.09. 19:54:32

Azt az évszámot újra kellene számolni: 2018-1962=56!!

Rocko- 2018.02.09. 22:23:45

@wmormo: lásd eggyel feletted. egy hatéves cikket kommentálsz.

HUNforchalad 2018.02.10. 09:08:13

@127_sud: Az lehet apám volt akivel láttad :D Szántódon volt Csabáéknak háza nem messze a miénktől és apám nagyon jó barátja volt. A parti villasoron is nyomták a gokartot.
süti beállítások módosítása