HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) Égéstér (5) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Sok szerencsét! Külföldön

2012.02.09. 06:15 Tcomment

Címkék: i40 hyumdai

Talán nincs is jobb példa arra, mennyire marginális, kicsi piac a miénk, mint a Hyundai i40cw. Eladni sokat úgysem fognak belőle, ezért legalább az árát úgy lőtték be, hogy biztosan ne veszítsenek rajta. Ezzel meg is ásták a sírját idehaza.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

180 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr384080187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kzolika 2012.02.09. 07:01:00

A downsizinggal és a kicsi turbómotorral nem értek egyet. Mennyi róluk a szerviztapasztalat? Kell az embereknek egy, a modern dízelmotorokhoz hasonló szívásfaktor? Céges autónak bármit, mert leszarom, ha 3-4 éves korában hirtelen fél misit rá kell költeni, de magánszemélyként ennek nem nagyon tapsolnék. Adjanak csak szépen szívó benzinmotort, azzal nincs annyi szopás. Majd elpörgetem én 6-7 ezerig, az nem gond.
Hozzáteszem: Focus 1.0 Ecoboost. Nevetséges! Amúgy is egy hulladék, bazári kinézetű fos és akkor beleraknak egy ekkora motort. A tökéletes kerülendő autó.

victor vacendak 2012.02.09. 07:14:37

A VW kis turbói 5-6 éve a piacon vannak. Nincs velük annyi gond, mint volt (van) a dízel rokonokkal.
11,6-os gyorsulású autóval sűrű forgalomban előzni életveszély...Az 1,4 TSI kerek 2 másodperccel jobb (1400 kilós autóban), pedig 10 lóval gyengébb.

Nesebar 2012.02.09. 07:23:48

Az utcán eddig csak tesztautókat láttam ebből a típusból...
Jól van, marad a flottásoknál a Mondeo/Passat/Octavia vonulat...

Ironpen 2012.02.09. 07:26:01

@kzolika: Nem kellene egyből fosni az új technológiától, a nagy szívóbenzinesek ideje sajnos lejárt (olajár, levegőszennyezés). Már 10 évvel ezelőtt elkezdték a mára beérett turbó-benzinesek fejlesztését, ha nem pörgeted halálra, el fog az ketyegni 5-600.000 gond nélkül, ugyanúgy mint a korábbi szívók. Az alkatrészek ára meg idővel majd csökken, úgy ahogy ma olcsó a szívókhoz sok minden. Ezzel a hjundájjal meg tényleg annyi csak a problémám, hogy még nem sikerült teljesen európaira méretezni, de sebaj a következő jobb lesz, egyébként meg kéne.

AlbaZen 2012.02.09. 07:47:57

Inkább veszek egy 2009-es Insignia sports tourer cdti-t 4 misiért két évre (ami ugyancsak egy nagyon jó autó, és szerintem szebb, menőbb), 3,3-at pedig szépen félreteszem. Szenvedje el a brutális értékvesztést más.

Autószerető 2012.02.09. 08:11:43

Vessetek meg, nagyon tetszik ez a vas. ;)

plephyl 2012.02.09. 08:23:11

fotókon tetszett, de aztán élőben kiábrándultam belőle. kesze kusza formák, törések, aránytalanságok. ez a véleményem.
és persze drágállom.
pedig eleinte nagyon tetszett, de most már csak átlagosnak látom én is. a csicsa dizájnos tárgyaknak ez a sorsa.

a downsizing jó dolog, ha valaki újonnan veszi az autót. én csak szívó benzinest fogok venni, mert 6-7-8 éves használtautónál nem mindegy, hogy mennyi a fenntartási költség és nem akarok azon aggodalmaskodni, hogy mikor kell elszórnom százezreket turbóra. még ha a menetdinamikai élvezetek egy részéről le is kell mondjak. arra motort kell tartani :)

Akos_79 2012.02.09. 08:37:06

Szerintem jó autó csak két problémája van.

- Ára, túl drága a konkurensekhez képest, pontosabban ugyanannyiba van.

- Diesel téren nincs 2 literese.

Sword 2012.02.09. 08:41:17

Eddig nagyon ellene voltam a koreai autóknak,
de lassan beadnám a derekam. Azért a feltételes mód, mert megláttam a műszerfalat. Lehet az én ízlésem furcsa, de én menekülnék ha ilyet látnék élőben. B o r z a s z t ó !

Dr. GGG77 2012.02.09. 08:43:20

Elsőre nagyon bejött, aztán láttam élőben. Hááát... izzadságszagú megfelelni akarás jut róla eszembe.

Most pedig, hogy jönnek a tesztek, az infok még azonos ár esetén sem rúgna labdába nálam egy Mondeoval szemben.

redriot77 2012.02.09. 08:43:29

"abban azonban biztos vagyok, hogy az utóbbi évek minden koreai minőségjavulása és jóautósága ellenére sem lehet 2012-ben annyi pénzt elkérni egy Hyundaiért, mint egy Skodáért, Opelért vagy Volkswagenért. "

Egy kicsit valóban túl van árazva az i40, de ez azért nem gyengén előítéletes szöveg. Azt sem érdemes elfelejteni hogy a nagy előszeretettel legagyizott Accentek is jóval megbízhatóbb és strapabíróbb autók mint a kortárs kisautók többsége. Nem baj, Isten tartsa meg a németautó-buzériátokat, így még sokáig tudok majd olcsó és jó koreai használtautót venni. :)))

Dr. GGG77 2012.02.09. 08:50:59

"minőségjavulása és jóautósága ellenére sem lehet 2012-ben annyi pénzt elkérni egy Hyundaiért, mint egy Skodáért, Opelért vagy Volkswagenért. "

Ezzel teljesen én sem értek egyet, sőt annyit biztos el lehet kérni, mint egy Skodaért. De az Opelnél, a VW-nél drágábban adni valóban öngyilkosság, pláne úgy, hogy azok egyszerűen jobb autónak tűnnek a tesztek alapján.

subtotal 2012.02.09. 08:52:25

"ringatózva elhagytuk a kátyúrengeteget. A kormány a funkcióját ellátja" :D

Szóval 7,6l autópályatempóban? Hmmm...biztos van értelme benzinesnek ebben a kategóriában?

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.02.09. 08:52:43

Nem.

Moss: What's your name?
Blake: Fuck you. That's my name.
Blake: You know why, mister? 'Cause you drove a Hyundai to get here tonight, I drove an eighty thousand dollar BMW. *That's* my name.

Dr. GGG77 2012.02.09. 09:01:18

@victor vacendak: "11,6-os gyorsulású autóval sűrű forgalomban előzni életveszély"

Akik így gondolják, na az az igazi életveszély...

vizisajt 2012.02.09. 09:07:20

@victor vacendak: A Fiat T-Jet motorjai vannak 5-6 éve a piacon, a VW max. 4 éve kezdte csak ide behozni a TSI motorokat...

samot 2012.02.09. 09:09:42

Ezeknek a koreai vasaknak egy problémàjuk van!
Sose érzed benne a gyàr àlltal megadott LE-ket!
Vagy ezzel csak én vagyok igy?Soha többet ez a màrka!Szerintem kamuk a megadott motorteljesitmények!

BRAVO12 2012.02.09. 09:20:53

Szerintem a beárazás helyén van, nincs miért meghunyászkodnia ennek a gépnek. Persze, ha majd az értéktartást nézzük, azzal majd lehetnek gondok. Mert majd 3 év múlva felét fogja érni. Még mindig kicsit túlértékeljük a német márkákat. Az, hogy a német nem vesz Hyundait sz érthető, de hogy a magyar miért azt nem értem. A középkategóriás német autók unalmasak, középszerűek. Persze a forma nem minden.

augustiener 2012.02.09. 09:25:03

Ennyi penzert inkabb a tagnap bemutatott nagy hasznalt vw. De inkabb egy uj allapotu w124 300E masfel millioert.

Shadowbull 2012.02.09. 09:25:20

@BRAVO12: "Az, hogy a német nem vesz Hyundait sz érthető, de hogy a magyar miért azt nem értem."

Mondjuk Magyarorszag az EU-ban van, es a legfontosabb kereskedelmi es ipari partnere Nemetorszag.

Koreahoz meg semmi kozunk sincs.

ez is lehet egy megkozelites.

sb

samot 2012.02.09. 09:25:51

@BRAVO12: Majd az alkatrész àraknàl megérted!:)

SwedishRunner 2012.02.09. 09:28:27

Ha a 426-os HEMIvel választja valaki nem lesz ellenfele!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.09. 09:31:50

@Dr. GGG77: en hetekig tudok ugy autozni hogy nem elozok, autopalyan persze elgurulsz a masik savban halado mellett de az mas.

Jamieson 2012.02.09. 09:34:44

Kipróbáltam néhány ázsiai típust, szívó motorral, magas fajlagos teljesítménnyel, érzetre kb. 90 LE a teljesítményük, magas fordulaton vinnyogva egy kicsit erősebbek, de nagyon kellemetlen folyamatosan pörgetni a motort, az új emissziós értékek végleg kinyírták ezeket a motorokat, a kormányzás elég élettelen, a futómű rázós, az ergonómia messze nem tökéletes, a formaterv egyéni ízlés kérdése, nyilván van akinek bejön az Alien design, de tény, hogy a forma gyorsan avul, a garancia tényleg átlag feletti, de az árképzés nem indokolt.

m.o.p. 2012.02.09. 09:39:48

A műszerfal, Optimus Prime vigyorát leszámítva ( Megan Fox jut eszembe, ami jó), nagyon üres. Az ajtókárpit felborult űrhajóra emlékeztet. Szédülnék ebben az autóban...

a Bloom 2012.02.09. 09:39:50

@Shadowbull: Ha Kovacs ur (nem a bogaras, csak nevrokon) uj autot akar, pont leszarja, hogy ki Magyarorszag legfontosabb kereskedelni es ipari partnere.

Csabby 2012.02.09. 09:40:19

Az árát elqrták...nem kicsit.Nagyon.
Amúgy tetszetős autó lenne, de nem az egyhatos mocival.

Shadowbull 2012.02.09. 09:42:21

@a Bloom: persze hogy leszarja. de akar meg is magyarazhatja maganak, miert nem koreai. vagy japan. vagy egyeb EU-n kivuli.

sb

Zaturek 2012.02.09. 09:45:20

@redriot77: 100 % ban igazat adok.
Nem kell elájulni annyira a német csodáktól.

ommm 2012.02.09. 09:45:34

@kzolika: A baj csak az, hogy magasabb fogyasztással és renyhébb dinamikával jár mindez. Úgy pedig már meggondolod.

sutpet 2012.02.09. 09:49:09

Drága keskeny és sztem nem szép.
A segge iszonyat aránytalan, semmi könnyedség.
Az Elantra szebb.

Én is ellene voltam a downsizingnek, DE be kel látni a világ/technika fejlődik.
Nézzétek meg a Nokiát mi lett vele.....

Különbség egy régi 1.4 szívó és egy mostani 1.4 T között, a fogyasztás -20 %, teljesítmény + 100%.
Ésszel kell menni a turbóssal, hidegen nem pörgetni nem Wartburgosan leállni és akkor sokáig elmegy.
Hasonló teljesítményű motorok között szívó nehezebb a kisturbósnál.

vizisajt: a VW több mint 4 éve gyártja, kompresszor+turbóval együtt kezdte.min 2006-tól GTI.
Ja és ott a FORD 1.6 T-je 7 littyó körüli fogyasztás és 180 paci!!!

Palex 2012.02.09. 09:56:32

A pálinkás hasonlat egy eléggé hozzá nem értő ember megnyilatkozását kelteti.
Inkább csöndben kellett volna maradni...
Az autó amúgy így ebben a formában nem piacképes.
Még a dög nagy Superb az 1.4TSI motorral is jobban megy egy hajszállal, nemhogy az 1.8TSI-vel...

ommm 2012.02.09. 09:59:43

@Palex: Lol. Ha arra célzol, hogy a boltokban kapható szeszes ital nem pálinka, akkor nem mondasz újat...

P12_dCi 2012.02.09. 10:00:08

Nekem tetszik, de már ezer helyen leírtam, hogy egy ekkora középkategóriás autóhoz nem csak belépőmotorokat kéne árulni. 1.6 szívóbenzin, az egy vicc, de a 136 lóerős 1.7-es dízel is csak az alap lépcső kellene legyen. Kéne még egy 170-180 ló körüli 2 literes dízel, meg egy néhány értelmes feltöltött benzinmotor is.

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 10:10:29

Kíváncsi leszek hogy mennyiért lesz BMW 316i, de valószínűleg nem lesz drágább ennél, nos akkor?

emul 2012.02.09. 10:12:59

@Shadowbull: Ezt akkor nem szlovakiaban gyartjak?

flamer 2012.02.09. 10:19:57

@P12_dCi: Van hozzá 177 lovas dízel is.
Az árán meg nem feltétlenül érdemes nagyon lovagolni, mert egy dolog a listaár, meg egy tök másik, hogy mennyiért adják a végén.

@Béla, tudod a Béla: Azt azért ne felejtsd el, hogy ugyan ki lehet hozni ennyiért BMW-t is, viszont abban még kézzel kell tekerni az ablakot, mire viszont felhozod erre a felszereltésgre, már egészen más árban lesz.

chubby checker 2012.02.09. 10:20:58

"Messze vannak már az olcsó és silány minőségű Hyundaiok."
bezony nagyon messze! merem állítani hogy a 2000-es kiadású accent minőségben és megbízhatóságban veri az összes akkori német középkategóriás autót!

az meg hogy az i40 jellemtelen meg kicsit béna még.. kicsit tényleg az, de akinek mondanak valamit a Galloper meg a SantaFe nevek az tudja milyen fejlődésre képesek hyundaiék pár év alatt (ix35!!!)

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 10:29:58

@flamer: "mire viszont felhozod erre a felszereltésgre, már egészen más árban lesz. "
Szerintem meg kb a 80-as években nézegetted a BMW-k katalógusait, hidd el azóta nagyot fejlődött a világ, és a egy sima 316i fapad (kb 7.5 millió körül) nem kevésbé felszerelt ennél nem beszélve a teljesítményről, a gazdaságosságról, a presztízsről, és arról hogy ha mge akarsz venni 1-2 extrát akkor nem kell másik 15-ért fizetni ami pedig nem kell ;)

Hurri Kán 2012.02.09. 10:37:42

Kívülről nem néz ki rosszul, a műszerfal formája nekem erőltetett. A szívó 1.6 benzinmotor meg egy ekkora autóban rossz vicc, nagyon rossz vicc.
Szóval ennyi pénzből nálam vagy Mondeo, vagy Superb.

helloken 2012.02.09. 10:38:36

@SwedishRunner: A 426-os Heminél nincsen megbízhatóbb és takarékosabb erőforrás amit ezekbe kérni lehetne!

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 10:44:19

@flamer: érdekesség képen ha egy Hyundai i40 sedanhoz fűtött kormánykerékre vágysz, -mely akár egy Opel Corsához is elérhető- akkor az 1.6 life helyett már a 2.0GDI premiumot kell megvenned -melynek menettulajdonságai még mindig nem érik el a 316i-ét -és már nem 6.9 millió hanem 9.4 millió, igencsak 2.5 millióba került és kaptál érte olyanokat melyekre nem volt szükséged.
Akárcsak mondjuk egy automata váltó esetén pedig a BMW 8 fokozatúját megveheted 670 ezerért, a Hyundainál ez 1.4 millió felár, és még mindig nem a szuper 8 fokozatu!

Palex 2012.02.09. 10:46:58

@ommm: Nem.
Arra céloztam, hogy boltban kapható sok, nagyon jó pálinka, amilyet házilag nem fognak szinte soha csinálni.
És mit takar a cikkben szereplő "nem fog ütni" kifejezés?
Ütni bármilyen sz@r lötty fog, aminek magas az alkohol tartalma.
A pálinka meg finom.

flamer 2012.02.09. 10:47:17

@Béla, tudod a Béla: Szerintem inkább neked kellene belenézni a katalógusba (a tekerős ablakemelő mondjuk irodalmi munkásságom része, de tényleg fapad az alap)
De lássuk: 318i touring:
alapár: 8614000
+Bluetoothos rádió
+esőszenzor
+tempomat
8946400

Vagyis laza kétmillióval van a Hyundai fölött.

flamer 2012.02.09. 10:50:48

@Béla, tudod a Béla: Légyszíves, azt azért ne akard megmagyarázni, hogy a Hyundai drágább a BMW-nél, mert körberöhöglek.
316i meg nincs is.

szemeteske 2012.02.09. 10:56:35

Szerintem ez kidolgozásban felette áll egy Skodának. De a Fordokon is vannak nagyon ordenáré hanyagságok.

Szívó 1.6-os valóban gyenge bele. Azzal viszont nem értek egyet, hogy végzetesen lemaradnának a koreaiak a turbómotorok terén. Pár éve ki gondolta volna hogy tudnak dízelmotort gyártani? Ma pedig eléggé élen járnak ebben a műfajban.

Shadowbull 2012.02.09. 11:00:14

@szemeteske: "Ma pedig eléggé élen járnak ebben a műfajban."

A koreaiak? Hol?

sb

Spiritmonger 2012.02.09. 11:02:03

erőteljesen túl van árazva, alapmotorral, alapfelszereltséggel 5,5 millió körül kellene adni, akkor lenne esélye, a 8 milliós árat egy jól felszerelt 2 literes dízelért vagy turbós, nagyköbcentis benzinesért lehetne elkérni reálisan

szemeteske 2012.02.09. 11:02:09

@samot: A Cee'd 1.6 CRDi-t lemérte az egyik autós újság mert nem akarták elhinni, hogy csak 115 lóerős. 129 volt a szabvány szerinti mérés eredménye.

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:02:33

@flamer:
1./ új tipushoz új tipust nézz, tehét az F30 sedant és ne egy 6 éves konstrukciót.
2./ egy 2 literes motort mely 3 mp-el jobbat megy ne hasonlits egy 1.6-os szegényházhoz, melyben egy manuális klímát kapsz
3. nézd talán a 2.0 GDI comfortot mely 7.640M, és még mindig sok mindenben le van maradva.
-nincs függönylégzsák (nem is lehetséges)
- nincs startstop (+135e)
- nincs defektmentes gumi
-nem rendelhető xenon
- a bőrkormány minden bizonnyal műbőr mint ahogy a konszernnél szokásos és 40 e km múlva már mállik
- a menetteljesítmények, és a gazdaságosság pedig kb 20%-al marad a BMW-e alatt ami manapság évi 30 ezres futás esetén súlyos százezrekbe kerül
- ne felejtsük a 100e kmig tartó ingyenszervizt mely élből alsóhangom 2-300 ezres lyukat üt a i40 fenntartásába.
- és lehetne folytatni a sort, de nem teszem, mert ha ennyi nem győzőtt meg akkor vegyél egy i40-et :)

Dr. GGG77 2012.02.09. 11:09:27

@Béla, tudod a Béla: Jelenleg egy 316i Touring 8.025.000 Ft, és csak 122 LE. Minden ablak alapáron elektromos, digitális klíma van, 17-es, acél kerekek.
Viszont a hátsó fejtámlák lehajthatóságáért elkérnek 17.800 Ft-ot. :)
770.000 az olcsóbbik navigáció, egy rakás dolgot csak csomagban kérhetsz náluk is.

Száz szónak is egy a vége: aki új prémiumot akar, új nem-prémiumhoz hasonlítani az rosszul jön ki belőle. :)

andand 2012.02.09. 11:10:43

@vizisajt: Azert van nekem 7 eves TFSI-s autom...

szemeteske 2012.02.09. 11:10:51

@Béla, tudod a Béla:
A defektmentes gumi bug, nem feature! :)
Ha egyszer vennék egy BMW-t. Szerintem soha nem fogok hátsókerekes kocsit venni, de ez teljesen más téma.
Szóval ha vennék, az lenne az első, hogy azokat a malomkerekeket eladnám a płcsába az első nap.
Az emberek átlagban 15.000-et mennek évente, nem 30-at.
A függönylégzsák széria az i40-ben.
A többi stimmel. :)

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:11:24

@flamer: "316i meg nincs is" lesz, 1-2 hónap múlva, de nézzük mi van:
316d már van ugyan az árlistában még nincs de 8.02 millió az ára és menet tlulajdonságait tekintve kb 15%-al agilisabb a 20 lóerővel erősebb I40 1.7D-jénél, mely 7.94 amennyiben nem elégedsz meg a manuál klímával+fapad konfigurációval, úgyhogy kijelenthetem hogy -ha a 100 ezerig taró ingyen szerviz megér 300 ezer forintot akkor az I40 más 200 ezres bukóban van- nem szólva arról hogy nem veszek egy konfigurálhatatlan -kevesebb felszereltséggel rendelkező- koreai autót egy BMW szemben, melynek ha csak a mérhető paramétereket tekintjük akkor is jócskán alulmarad, ha pedig a nem mérhetőeket is, pl: anyagfelhasználás, presztízs akkor egy lesajnálandó cucc benyomását keltik.

Dr. GGG77 2012.02.09. 11:12:24

@Béla, tudod a Béla: Ja, és a defektmentes gumi rázza le a te vesekövedet. :)

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:15:50

@szemeteske: "A defektmentes gumi bug, nem feature! :)
Ha egyszer vennék egy BMW-t. Szerintem soha nem fogok hátsókerekes kocsit venni, de ez teljesen más téma.
Szóval ha vennék, az lenne az első, hogy azokat a malomkerekeket eladnám a płcsába az első nap.
Az emberek átlagban 15.000-et mennek évente, nem 30-at.
A függönylégzsák széria az i40-ben.
A többi stimmel. :) "
A defektmentes életet menthet
Ne magadból indulj ki, aki ebben a kategóriában gondolkodik az inkább 50 ezret megy évente, ez nem Suzuki Alto kategória.
A függönylégzsák széria, igen ezt elírtam, a hátsó oldal légzsákokra gondoltam.

szemeteske 2012.02.09. 11:16:20

@Shadowbull: Mondjuk pl. arra gondolok, hogy a közismerten németimádó Auto Motor und Sport tesztjében ez a kocsi az 1.7-es dízelmotorral súlyos másodperceket vert rugalmasságban a 2(!) literes Passatra.

flamer 2012.02.09. 11:17:20

@Béla, tudod a Béla: Akkor tehát eljutottunk onnan, hogy "ennyiért van BMW is, ugyanilyen felszereltséggel" oda, hogy "persze, a BMW jóval drágább, de azért minőségibb is meg szabadabban konfigurálható".
Ez tulajdonképpen dicséretes, mert az első baromság, a második meg nem.
Egyébként félrenézted a listát függönylégzsák van, hátsó oldallégzsák nincs a Comfortban, meg kétzónás automata klíma van benne. Ja, meg azzal hasonlítottam össze, ami nagyjából hasonló volt a BMW kínálatában, arról nem tehetek, hogy az pont hat éve már a piacon van.
Az meg baromira meglepne, hogy ha öt motorolaj csere 2-300e forintba kerülne a Hyundainál, mert kb. erre terjed ki a BMW Service Inclusive.

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:19:59

@Dr. GGG77: "Jelenleg egy 316i Touring 8.025.000 Ft, és csak 122 LE. Minden ablak alapáron elektromos, digitális klíma van, 17-es, acél kerekek."
Idáig a kettest nézted?
Írtam hogy az F30 sedanhoz hasonlítsuk már, mert az már rendelhető, és lényegesen jobban felszerelt mint a kifutó sorozat, tehát új tipust újhoz, mert csak annak van értelme, és nem ártana ha menettulajdonságokat is nézni, mert a BMW a 122 lóerővel is kicsit többet tud mint az I40 a 136-al.

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:22:05

@flamer: "öt motorolaj csere 2-300e forintba kerülne a Hyundainál"
Közelebb lesz a 300-hoz mint a 200-hoz, hívd fevj fel egy Hyundai szervizt, és győződj meg róla ;)

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:23:12

@szemeteske: ezt linkeld már be, mert igencsak meglepne :))

kran72 2012.02.09. 11:25:34

Na ez az az autó amit használtan kell majd megvenni,vagy bemutató autóként masszív kedvezménnyel!!

KorneyBerkson 2012.02.09. 11:30:15

Azert a Valyi Pistatol megkerdeznem, hanyszor sikerult neki uj autot vasarolnia, szalonbol, mert akkor az ilyen 1.4 TSIt osszehasonlitom az 1.8 toyotaval, megpekelem a TSi skodaval, es meg odadobok par olajkalyhat is, es ezt osszehasonlitom egy Hyundaijal, amely szinten nem benzines, es valoszinuleg joval magasabb felszereltsegu mint mondjuk az alap V60as...
A hasznaltauto vasarlasnal lehet mukodik az abbol fozunk amit a hasznaltautokereso kidob, mivel ott vegul ugyis van 2-3 favorit, es igazabol mar a motornal annyit nem vacillal az ember, jo az auto, szep a belso, meg egy ideig elmegy, leszarom, hogy benzin, de naftat akartam, vagy forditva...
Ha mar hasonlitunk, dobjuk ide a kb azonos felszereltsegu es motorral szerelt konkurenseket.

victor vacendak 2012.02.09. 11:33:11

@vizisajt: 2005-2006-ban Golf és Touran volt már 1,4 TSI-vel, 2,0 TFSI 2006-tól egy sor márkában.

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:33:13

@kran72: ezt az autó sehogy sem kell megvenni, ez egy túlárazott koreai, AUDI ár cimkével melyből ennyiért kizárólag a kereskedések bemutató autóit fogják eladni, nem számítva azt a néhány idiótát aki nem tudja használni a konfigurátort hogy valós igényeinek megfelelő autót válasszon, és tetszik neki ez a sehová sem tartó dizájn, de gondolom ez marginális.

victor vacendak 2012.02.09. 11:35:05

@Dr. GGG77: Ha te mondod...egészségedre.
Én a magam részéről inkább vezetek egy olyan autót, ami pár másodperc alatt képes véghez vinni az előzést, mint egy olyanban, amivel csak akkor tudsz előzni, ha sehol senki, különben leizzadsz mire végzel, és veszélybe sodrod a szembejövőket.

szemeteske 2012.02.09. 11:36:09

@Béla, tudod a Béla: Nyomtatásban (Autó Magazin) megnézheted, ha nem hiszed.

plephyl 2012.02.09. 11:41:27

van itt egy érdekes összehasonlítás (Elantra vs Jetta), érdekes megnézni a rugalmassági adatokat...
autopult.hu/tesztek/ellentetek-vonzasaban-volkswagen-jetta-vs-hyundai-elantra-teszt/oldal-2.html

Palex 2012.02.09. 11:46:25

@szemeteske:
Ja, a 136LE-s verzió a 140LE-s 2 literessel szemben.
Amúgy meg váltóáttétel kérdése az egész. A Passaté hosszabb volt, ami viszont fogyasztásra van jó hatással városon kívül.
Ezért hülyeség katalógus adatok alapján ítélkezni.
Mindig van olyan tartomány, forgalmi helyzet, amikor az egyik tulajdonsága jobb valamely modellnek a másiknál.

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:50:25

@plephyl: ez igen, végre egy pont a Hyundainak úgyhogy már csak 88-al van lemaradva ;)

mortadella 2012.02.09. 11:51:03

"Tény, hogy szemre szép megoldás, de nem szeretem, ha a térdemmel támasztom a középkonzolt." - ez most blog vagy relatíve objektívnek szánt cikk? Mert ha blog, akkor, basszus, minek takjátok ide?!?

"enyhén giccses" - lásd előző bekezdést, melyik esztétika kurzuson vett részt az író? Akkor talán elhinnénk, hogy objektív akar lenni.

"a pillanatnyi fogyasztásmérőnek sok értelme ebben a formában nincs" - hogy miért, az titok.

"tesztautónk ára ezek nélkül is verte a nyolcmilliós határt" - agresszív tulajdonságú autó, ráadásul verekszik, újabb negatív "sugallat".

"Az alapmotort nem véletlenül hívják annak" - ez Nobel díj szint.

"A Távol-Kelet sajnos annak idején elaludt + (ismételten, hátha elfelejtettük volna: Ez a vonat egyre inkább távolodik, ha lekésik, az európai gyártók utolérhetetlen előnyre tesznek szert e téren.)" - ahhoz képest, hogy alszik, még így is őket kémleli a VW főmuftija a nemzetközi kiállításon, Európában a legnagyobb fejlődést ez elmúlt pár évben - a jelentősebb gyártók közül - a koreaiak érték el. Viszont negatív hírként megfelelő a fogalmazás. És mi az hogy utolérhetetlen? Bezár a KIA-Hyundai? Beolvad a turbó motorokkal 2012-ben rendelkező egyedüli túlélő, turbó motorral rendelkező autógyárak valamelyikébe?!?

"Bár ezerhatszáz köbcentiből 135 lóerőt feltöltés nélkül kihozni nagyon szép eredmény, de megszámolni nehezen fogjuk őket, ahhoz 6300-as fordulatszámra kell forgatni a motort." - Több, mint 100 éve a benzinmotorok jellemzője ez a tulajdonság, a ma gyártott motorok jelentős hányada turbó nélküli. Ennyire nem számolni a valósággal, csakhogy fikázni lehessen megint, csak gratula.

"Ezt pedig nagyon nem szereti és a fülnek sem jó. " - lásd előző bekezdést. Egy motort 6300-on pörgetni, nem szeretetből és akusztikai élvezetből szoktak - kivétel van, de nem abban a kategóriában, amibe hivatkozott európai "szentautók" tartoznak.

" A 164 newtonméteres nyomatékhoz 4850-es fordulat kell. Gondolom, nem nehéz kitalálni, hogy a legkisebb dinamizmushoz is oda kell lépni neki rendesen." - 1.4 Astra 4500 a maximális nyomaték. Az benzines autóknál száz éve oda kell lépni. Ebben mi a kivetnivaló? Hogy az egyik koreai?

A turbóval ellátott benzines autóknak a tartóssága, a rendszer szinten felmerülő felújítási költségek ismeretlenek: jellemzően 2-3 éve jelentek meg a piacon - óriási felelőtlenség, butaság, a fogyasztói igények számba nem vétele, úgy áradozni róluk, hogy a kockázatokat elhallgatja az író.

"tartalékai azonban nincsenek" - akkor a többi, hasonló motorral, nagy számban eladott "szentautóknak" sincs. Viszont fikázni lehet a koreait.

"szándékosan fixen 130-ra állított tempomattal" - szándék nélkül hogy képzelendő el a Budapest Pozsony tempomattal?

"Ezt a valóságban 125-ös tempót a költségkímélő hatodik fokozatban is tudta tartani feleséggel-gyerekkel és megpakolt csomagtartóval." - síkságon, Tatabánya dombjaitól eltekintve, ez aztán a hír. Annyira erőltetett, hogy már az feltűnik, hogy miért kell egy koreai autót ilyen erőltetetten "dícsérni". Mert ennél nagyobb dicséretet nem lehet róla írni? Manipulációból jeles.

"A kombinált – 7,6 literes – fogyasztás a gyár által megadott 6,4-hez képest persze több." - Persze? Újabb hangulati elem, mert persze nélkül objektív lenne a mondat - így nem. Az egy másik kérdés, hogy minden autóra igaz (kivétel biztos van), hogy többet fogyaszt, mint a steril szabványmérés. A "persze" szón kívül nem nagyon látom értelmét ennek a mondatnak, lévén, hogy minden egyes tesztben ezt le kellene írni - de akkor azt is, hogy megvan a négy kerék.

" A kormány a funkcióját ellátja, végül is oda megy az autó, ahová akarjuk, de a középpont körül kicsit szorulós, majd hirtelen könnyedén esik jobbra-balra." - Oda megy az autó, ahová akarjuk?!? És ez információ? Az író találkozott egy olyan tulajdonsággal, ami - titok, hogy miért - negatív számára. Miért kell a "de"? Mert koreai?

"ám teljesen átlagos kombi legyen" - és itt az "ám" nem a negatív kisugárzásról szól? De igen. Egy átlagos európai autó egy koreai gyártótól? Még szerencse, hogy alszanak.

"a beltérben végleg a farkába harapott a koreai kígyó"
"Ez igazán ne vegye el a kedvüket tőle, mert tulajdonképpen nem rossz autó."
- No comment.

Csak tisztázandó: nem imádatom tárgya a koreai autógyártás, még csak üzleti kapcsolat sem köt hozzájuk.

Lehet, hogy valamiben jobbak, másban rosszabbak. Drágábbak, olcsóbbak.

Ami bicsaknyitogató, az a cikk manipulatív szubjektivitása.

Palex 2012.02.09. 11:51:56

@plephyl: És mi az érdekes?
Hogy egy 27LE-vel erősebb, 60kg-al könnyebb, valamivel kisebb autó hajszállal megy csak jobban, azt is csak azért, mert a váltója JÓVAL rövidebb?
Ez szerintem nem érdem, hanem inkább "szégyen".

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:52:54

@plephyl: Nem gondoljátok hogy az a márka aki 40 éve még csak turmixgépeket és ladikokat gyártott az most labdába rúghat ilyen árak prémiumos árakkal.

sutpet 2012.02.09. 11:53:24

Ez az 1.7 dízel nem isuzu klón?????
Ha van 1.6 dízeljük minek 1.7 d????? 100 ccm miatt?
Akko rakok bele 1.6-ot (eco, blue,green verzióban) és 2.0-át így teljes a paletta.

plephyl 2012.02.09. 11:54:03

@Béla, tudod a Béla: igazából a downising téma miatt linkeltem be. sima szívó benzines motor rugalmasabb az azonos áron kínált kis turbós motornál. nem gondoltam volna.

sutpet 2012.02.09. 11:54:17

+ a 2.0 dízel nem véletlenül VM Motori származás (nem mintha baj lenne)

plephyl 2012.02.09. 11:54:49

@Béla, tudod a Béla: 88-cal? legalábbis szerinted ;)

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 11:56:11

@mortadella: ez azért nagyon trollkodás ízű ;)

plephyl 2012.02.09. 11:58:04

@mortadella: "Ami bicsaknyitogató, az a cikk manipulatív szubjektivitása."
a totalcar piacvezetúő szubjektivitásban, szóval ezen ne akadj ki. van még sok autós portál rajtuk kívül. igaz, az objektív cikkek általában sótlanabbak.

szemeteske 2012.02.09. 11:58:26

@sutpet: Nem, amire Te gondolsz az az Opel 1-2 évtizede toldott-foldott Isuzu dízele.

ommm 2012.02.09. 11:58:55

@Palex: "hogy boltban kapható sok, nagyon jó pálinka, amilyet házilag nem fognak szinte soha csinálni"

Ezek után tényleg nincs miről vitáznunk. Boltban pálinkát nem kapsz. Olyat pláne nem, amilyet magadnak csinálsz otthon.

ommm 2012.02.09. 12:00:20

@flamer: Igen, egy prémium-kategóriás autóról van szó.

plephyl 2012.02.09. 12:01:27

@Palex: szégyen? na ne... kategóriatársak. az, hogy a hyundai könnyebb, az inkább érdem. a váltóáttételezés az mindig egy kompromisszum, a vw is vehette volna rövidebbre, de nem tette (jobb is a fogyasztása). az, hogy 27 lóerővel erősebb a hyundai, azzal mi a baj? ugyanannyi pénzért adják a két kocsit, helyettesítő termékek. ha valamelyik gyártó ugyanannyi pénzért több lóerőt ad, az ne legyen már szégyellnivaló...

szemeteske 2012.02.09. 12:02:10

@ommm: Nem vagyok egy pálinka-expert, de ezzel még én is vitatkoznék.
Ez olyan mintha azt mondanád, hogy a boltban kapható borok nem is igazi borok, mert
"Bezzeg amit a Pista bácsi csinál a garázsban!"...

Palex 2012.02.09. 12:05:12

@ommm:
Gondolom akkor még nem ittál a következőkből:
- Márton és Lányai
- Brill
- Csalló
Nyilván nem a Zwack, és hasonló likőrgyárak pálinkáiról beszélünk, mert azok valóban nem érik meg az árukat.
Viszont igazán tiszta, gyümölcsös pálinkát csak hosszú évek tapasztalata alapján lehet készíteni, abban meg előnyük van e mestereknek, mivel ők nem hobbi szinten csinálnak néhány litert, hanem odafigyelnek, és csak minőségi terméket adnak ki a kezeik közül.
Ha neked a pálinka azt jelenti, hogy minél erősebb, és minél ütősebb és minél olcsóbb legyen, akkor valóban nincs miről beszélni, mert az NEM a pálinka.

ommm 2012.02.09. 12:05:12

@szemeteske: www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/hyundai-i40-cw-mazda-6-kombi-und-vw-passat-variant-beachtliche-kombi-konkurrenz-aus-korea-4129527.html

Jó lesz az kétliteres, 136 lóerős dízelnek is, csak a miheztartás végett. Mellesleg sehol a tesztben nem találom az általad említett súlyos másodperceket.
Ellenben azt igen, hogy a VW jobban gyorsul, nagyobb a csomagtartója és drágább.

ommm 2012.02.09. 12:06:52

@KorneyBerkson: Tessék, mi a gond? Megközelítőleg azonos teljesítményű, nem alapfalszereltségű konkurenseket hasonlítottunk össze. Ja, hogy sok helyen már nincs szívómotor? Én kérek elnézést.

Schütii 2012.02.09. 12:06:52

@Béla, tudod a Béla: Na igen, valós igények... Ha mindenki annak megfelelő autót venne, ez a kategória (Mondeo, Passat, stb.) kihalt volna mint a dinoszauruszok.

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 12:07:10

@plephyl: érdekes, kicsit jobban átolvastam, de a két autó között van 12 cm hossz különbség és ezért talán a VW 60 kg-al nehezebb, na meg 27 le a diffi, ezen kívül van ennél fontosabb is pl a gazdaságosság melyben kb 20% a diffi azonos körülményeknél.

Shadowbull 2012.02.09. 12:08:09

@szemeteske: aham. es ettol maris ok csinaljak a legjobb dizelmotorokat :)

sb

ommm 2012.02.09. 12:09:12

@mortadella: ...üdvözlöm a Hyundai képviselőit a fedélzeten.

Palex 2012.02.09. 12:09:51

@plephyl: Könnyebb, mert kisebb. Jobban meg hajszállal megy, annak ellenére, hogy 25%-al erősebb. A váltója meg rövid, hiába 6 gangos, pont azért, mert nyomaték szegényebb, mint egy turbós.

Shadowbull 2012.02.09. 12:10:07

@victor vacendak: Az Audi-fele 2,0 TFSI letezett mar vagy 10 eve is.

sb

szemeteske 2012.02.09. 12:11:47

@ommm: www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/hyundai-i40-cw-mazda-6-kombi-und-vw-passat-variant-beachtliche-kombi-konkurrenz-aus-korea-4129527.html?show=3

Ajánlom a "Hubraum:" sort....

Illetve:

"Nur der Zwischenspurt von 80 auf 120 km/h liegt dem ausgewogenen Passat Variant nicht, denn wegen seiner lang übersetzten hohen Gänge zieht besonders der Hyundai i40 cw davon."

De be fogom szkennelni az AM őszi számát és ott lesz a 4-5 másodperces difi. Csak ígérd meg, hogy ezek után legalább egy Belsőség posztot szentelsz neki, mert utálok szkennelni. :)

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 12:11:48

@ommm: nekem is volt egy ilyen érzésem :))

ommm 2012.02.09. 12:12:23

@Palex: "Viszont igazán tiszta, gyümölcsös pálinkát csak hosszú évek tapasztalata alapján lehet készíteni, abban meg előnyük van e mestereknek"

Hja barátom, a gömöri mestereknek is van egy pár év előnyük, elhiheted.

Palex 2012.02.09. 12:13:01

@szemeteske: Ízlésen persze kár vitatkozni.
Magyarországon (is) még eléggé elterjedt az a régi téves rögeszme, hogy egy pálinka akkor jó, ha erős, és hideg.
Persze, mert ha hideg, nem érezni, hogy sz@r, de mivel erős, hamar beb@szik tőle az ember, oszt' csókolom.
Ezzel nem is akar versenyezni egy jó "bolti" pálinka.

Palex 2012.02.09. 12:15:13

@ommm: Ezt nem is vitatom, vannak jó "házi" (ami persze nem is házi, mert főzdében készül) pálinkák is, nem is ez volt a kérdés.
Hanem az, hogy boltban miért nem kapható jó pálinka?

CorollaVVTI 2012.02.09. 12:46:56

@ommm: Azert egy 318 attol tavol all, hogy premium legyen. A 325i, korrektul felszerelve, az mar talan mondhato annak... Egy 1.6 turbot azert ne titulaljunk premiumnak szerintem. :)

Kopi3.14 2012.02.09. 12:47:13

Tessék mondani, a konkurencia árjegyzéke azonos felszereltséget tükröz?

Nekem kifejezetten jó, ha megtámaszthatom a térdem valamin, azon a laza 1200km-en, mire hazaérek.

zeddez 2012.02.09. 12:48:17

Nem új dolog ám a benzines turbómotor, mint páran hiszik itt, 20 éve is voltak már, sőt.
A nagy súlyhoz meg alacsony és közep rpm tartomanyú nagy nyomaték kell, meg mozdítani azt a vasbálna seggét, ehhez egy 1.6-s hegyezett szívómotor pont ott fosgyenge ahol kéne a jedi, lenne csak 110ló max, de 3000 körüli lenne meg a max nyomtatéka, máris sokkal jobban vinné a bódét. Annál is inkább, mert ebbe az alapból 1400kg-ba még becuccolsz 4 személlyel, már kb az IFA is levillog ;)
Egy turbóval pont oda lehetne erőt adni ennek, ahol gyárilag így szívóban pont nincs neki. Nem kell agyonfújni hozzá, meg buszturbóban gondolkodni.

ommm 2012.02.09. 12:51:56

@szemeteske: És ezzel mit bizonyítasz azon kívül, hogy 80-120 között rugalmasabb a Hyundai, a VW hosszabb fokozatkiosztása miatt?

Dr. GGG77 2012.02.09. 12:54:10

@Béla, tudod a Béla: Ezek után érthetetlen, hogy miért nem adnak el legalább annyi BMW-t, mint Suzukit. Hiszen kifejezetten olcsó! :)

Dr. GGG77 2012.02.09. 12:56:48

@victor vacendak: A 11,6-os gyorsulás még talán jobb is, mint, amit az utakon lévő autók 90%-a tud. Ettől még persze jobb, egy 9 mp, még jobb egy 5 mp. De ezt talán nem kéne leírni.
Amúgy a 0-100-nál jóval fontosabb adat egy 60-100, vagy 80-120.
De hát minek is mondom ezt neked, hiszen az országutak királya vagy. :)

Palex 2012.02.09. 12:57:16

@CorollaVVTI: A prémium nem (csak) a motortól lesz prémium.
Egy alap 316i-be ha beülsz, és mész vele, bizony kiderül, mitől prémium autó.

Hurri Kán 2012.02.09. 12:59:23

@ommm:
www.magyarpalinkahaza.hu/

www.palinkaboltdebrecen.hu/?page=start

Nem, tényleg nem kapsz. Elhiszem, szar beismerni, ha néha másnak is igaza van...

sutpet 2012.02.09. 13:00:11

Az európai márkáknak nem igazán kell a Hyundai - KIA csapattol tartani , a (talán a francia, olasz kivétel)
TOYOTA viszont felkötheti a gatyáját.
És ha EU-ból választasz valószínű van bennei hazai.

sutpet 2012.02.09. 13:01:22

@Dr. GGG77:
Igazad van és itt a mesterséges lélegeztetés segít.

CDexter 2012.02.09. 13:09:15

Kb. az én véleményem is a cikk írójával egyezik. Kellemes autó, minőséginek is tűnik. Viszont nincs meg az az árelőny amiért érdemes lenne elgondolkodni a Hyundai mellett. Nélküle pedig 1:1-ben mellé téve esélytelen egy Mondeo-Superb-Avensis ellen.

victor vacendak 2012.02.09. 13:18:08

@Shadowbull: engem nem kell meggyőznöd, eleve azal kezdtem, hogy már elég régóta van TSi a piacon, hogy legyen róla szerviztapasztalat - a hozzászóló ezt hozta fel a szívó melletti érvként, már, hogy a turbó megbízhatóságára nincs adat.
Viszont én 2004-nél régebbi 2,0-es VW turbóról nem tudtam. Ez amúgy sem ugyan az, mint a mostani, 2008-tól gyártott TSi.

Shadowbull 2012.02.09. 13:25:19

@victor vacendak: nemtom mikor jott szeriaba az EA113-on alapulo 2.0 TFSI, lehet hogy pont 2004-ben, nekem mintha korabbrol remlene.

A mostani az az EA888, ill. mar annak is sokadik derivaltja.

Mindketto egyebkent Audi fejlesztes es gyartas, rengeteg magyar vonatkozassal.

sb

victor vacendak 2012.02.09. 13:27:11

@Dr. GGG77: Fogalmam sincs, hogy a gyakori autók mit tudnak 0-100-on, de a standard 2 ezres turbódízel/szívóbenzin 10 körül megy. Az 1,4-es, 1,8-as, 2 ezres benzines turbók meg 8-9-10 alatt. És ezek nem hiperszuper, drága megoldások. De lehet velük dinamikusan haladni.
Ha összeveted a 0-100-akat, akkor azonos motor mellet a 80-120-ak is gyengébbek egy olyan autónál, ahol a 0-100 gyenge. Tudom, te biztos tudsz kivételeket, de azok csak erősítik a szabályt...:-)

w a s d 2012.02.09. 13:29:50

@Shadowbull:
"Mondjuk Magyarorszag az EU-ban van, es a legfontosabb kereskedelmi es ipari partnere Nemetorszag.

Koreahoz meg semmi kozunk sincs.

ez is lehet egy megkozelites."

Szerintem meg lehet érzelmi oldalról, régi sérelmek miatt pl. azt is indokolni, hogy miért ne európait vegyen az ember, hanem olyat, amihez semmi közünk. Persze ezek nem észérvek, de autóról van szó, ahol sokszor nem csak az észérvek döntenek.

w a s d 2012.02.09. 13:33:11

Ez meg csak egy újabb Hyundai, ami nem tudja azt, amit a régebbiek igen: a sokat emlegetett ár nem elég szép.
(Genesis Coupe is pl. annyiba kerül, mint egy alap 328i- ami OK, nem Coupe-, az i20 meg mint egy Polo, aminél van olcsóbb elég sok, vagy az Elantra...)

Shadowbull 2012.02.09. 13:33:28

@w a s d: naja. regi serelmek, vagy a mai kokemeny megelhetes.

sb

victor vacendak 2012.02.09. 13:33:56

@Shadowbull: Az EA113 2004-es, az EA888 2008-as. A lényegen nem változtat. Megbízható, jó motorok, nem hiszem, hogy van értelme vitatni, hogy jobb alternatíva, mint a szívóbenzinesek.

victor vacendak 2012.02.09. 13:35:47

@w a s d: az Elantra is túlárazott valami szörnyűség. Az alapmodellben még hátsó dobfék is jár (a weboldaluk szerint) 2012-ben. Vannak olcsóbb, legalább így felszerelt európai autók (Skoda, Seat), korszerű motorokkal.

w a s d 2012.02.09. 13:36:18

@w a s d: Mondjuk a Hyundai és a Kia ellen is van ilyen érv, pl. hogy Szlovákiában meg Csehországban gyártanak, nem pedig itt.

Shadowbull 2012.02.09. 13:40:54

@victor vacendak: a 2004 az majdnem 10 ev :)

Az EA888 1,8-as valtozata nem habarabb jott ki? Csak mert 2003-tol dolgoztam rajta 2006-ig, mig el nem jottem :) Mindegy, az SOP-datumokkal mindig hadilabon allok.

sb

w a s d 2012.02.09. 13:48:46

@Shadowbull: Mondom, nem észérv. Azt meg nem mondom, hogy aszerint kellene autót venni, amit írtam. De azért néha megfordul némely ember fejében, hogy mocskos franciák/németek/csehek/stb.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.09. 13:51:43

7,4 miskáért alapmotorral biztos nem vennék ilyet...Akkor egy normálisabb motorral már 8 felett van??Inkább egy 5ös Bömbike 2-3-4 évesen, vagy újban a konkurencia.És mi az hogy nem dizájnkombi, nem a lófalloszt nem.Pont úgy vágódik lefelé a tető meg a csomagtérajtó, mint egy Alfánál, Insomniánál, stb.Az igazi kombi a kockaforma, lásd V70.

Hurri Kán 2012.02.09. 13:54:37

@geegee:
1700 liter fölött van ledöntött üléssel a csomagtér, mai kombik között ez jó érték. Gondolva az Insignia 1500 literjére, meg a V60 Volvóra, ami még ennél is kisebb.

szemeteske 2012.02.09. 14:03:10

@ommm: Azt hogy a koreai dízeltechnika sok tekintetben simán beérte az európait.

Meg a kissé lekezelő stílusod miatt is fontosnak tartottam a precíz választ.

Shadowbull 2012.02.09. 14:04:23

@szemeteske: "a koreai dízeltechnika sok tekintetben simán beérte az európait"

Letezik olyan hogy koreai dizeltechnika?

sb

ommm 2012.02.09. 14:06:26

@gyvy: Barátom, a választás joga szabad. Idd csak bátran!

ommm 2012.02.09. 14:09:54

@szemeteske: Jelenleg kerek két, azaz KETTŐ, teljesítményében eltérő turbódízelt kínálnak (és ezt ne folytassuk inkább tovább). Persze, ez elég is bizonyos piacokon, sőt, remek motorok.
A cikkben ellenben benzines konkurensekről beszélünk.

zeddez 2012.02.09. 14:12:22

@Dr. GGG77: 11.6-t elég sok minden tud, kb a mai autók 80%-a

pi314 2012.02.09. 14:30:56

Úgy látom Amerikában teljesen más a motorválaszték. Itt egy sima i40 (Sonata), benzines, 2,4-es kb. 22000 dollár. Ilyen motorral otthon nem is láttam.

CorollaVVTI 2012.02.09. 14:40:38

@Palex: kisebb meretu premium gep egy IS. A 3-as bimmer, foleg alap felszereletseggel igencsak fapad es gagyi hozza kepest. Meg ugy egyebkent is. Persze az kiraly, hogy hatul hajt es hosszmotoros, meg a futomu is baba, de ettol meg nem lesz premium. Mondjuk premium autoban szerintem nincs 4 hengeres vartyogas, foleg nem 4 hengeres dizel kerreges... 6 hengeres dizel meg elmegy.

GTI mk5 2012.02.09. 14:48:45

@Shadowbull: Én egy 2006-os évjáratú 2.0 TFSI-vel közlekedem 160.000 km van benne, hibátlan eddig, és imádom!!!
Nem is tudtam hogy a mi Magyarok is részt vettünk a fejlesztésében.

Shadowbull 2012.02.09. 15:01:26

@GTI mk5: Az EA113-ban meg nem kozvetlenul, de a szeriagyartas elokesziteseben sok magyar dolgozott, az EA888-nal mar kozvetlenul resztvettek magyarok is.

Gyorben eleg komoly motorfejlesztes nott ki az elmult 10 evben.

sb

kitiltott, de seráfütty 2012.02.09. 15:01:45

Nekem egyszerűen nem tetszik, nem is tudom, giccses, meg élőben az az első, dizájnos ledsor, jááááj, de nem szép.

Nem azt kérdőjelezem meg, hogy jó-e, vagy nem. Egyébként jó ez az 1.6-os "erősmotor", de minek egy ekkora kocsiba ezt tenni? Mert meglett a kívánt lóerő, amit tíz éve tudott az átlag két literes, de valahogy mégsem fürgébb a kocsi, tán a nyomaték nincs meg hozzá?

Kalapálhatnának rá egy turbót, hogy 10 másodperc közelébe, vagy alá hozzák a 100-as sprintet, ahogyan az ma már elvárt és normális.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.09. 15:07:45

@gyvy: Akkor lehet, hogy belül ügyesebb, mint az ember várná.Ha van tapasztalatod vele, akkor elhiszem.

Dr. GGG77 2012.02.09. 15:12:11

victor vacendak:
@zeddez: "11.6-t elég sok minden tud, kb a mai autók 80%-a "

Valóban. De a magyar autóparknak mennyi az átlagéletkora? 12 év?

privatbankar.hu/fogyaszto/roncsautok-orszaga-12-ev-a-magyar-autok-atlagos-eletkora-244543

Hurri Kán 2012.02.09. 15:15:55

@geegee:
Nincs, de pl. az Autobild tavalyi utolsó kiadása (magyar kiadás) csinált tesztet középkategóriás kombikról, ez is szerepel benne, a csomagtartó mérete kb. 10 literrel marad el a Passattól. Az lehet csalóka, ha megnézed, az oldalüveg valóban elég lejtős hátrafelé, de a tető nem annyira.

sutpet 2012.02.09. 15:30:59

Sok szám, liter kW többiek. Összhangban legyen a komplett autó és azt tudja, amit elvársz tőle.
A csomagtartó méret: + - 50-100 liter nem számít, a pakoláni tudni kell.

Liverpool87 2012.02.09. 15:53:45

Hát azért ezek a szrók 135 Le és 164 nyomatéka van hát ez elég FOS a régi OPEL ASTRA G 1.6 101Le tudott150 nyomatékot akkor most mi a fszomról beszélünk pláne nem ennyi pénzért!

Schütii 2012.02.09. 16:15:35

@Liverpool87: Mi van? Számháborúzni voltál?

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.09. 16:28:21

Én ennyiért inkább superb-t vennék! Óriásit fejlődött a koreai márka, de nem kellene olyan szegmensben próbálkoznia, amiben esélye sincs Európában!

Traktoros Z 2012.02.09. 16:34:45

A lejobb az egészben, hogy a magyar átlagbér tavaly kb. nettó 130-140000 kemény Forint volt (jó erre rájön a mutyi, stb). Ebből enni inni lakni kell. 7390000 Forint nekem nem azért sok, mert ezért sokkal jobb BMW-t, Skodát, vagy a fene tudja mit kapok, hanem azért mert ez pénz egy tisztességes lakás árának 40-50%-a a Nagy- faluban! Ja és 52 havi magyar átlagkereset!!!
Úgy látszik ide csak mocskos gazdag emberek írnak.

korszellem 2012.02.09. 16:46:26

Azért az meglehetősen szűk látókörre utal,ha valaki azt mondja,hogy nem vehetsz sehol jó pálinkát,csakis zugfőzdéből!MEGALOL!
Ha tudod,hogy mit és hol keress,és van literjére 7-8 ezer forintod,akkor nagyon jókat találhatsz...
A hjundájt meg minimum 1 millával kéne olcsóbban adni,akkor megvennék!

Lookie 2012.02.09. 17:00:44

Alapjából tetszik ez az I40 de ilyen motorral ennyiért ez már a röhej kategória. Aki meg azt mondja, hogy a Superb II fölött van az valami nagyon fapad Superbben ülhetett vagy számára a Superb még mindig a régebbi tipust jelenti....Egy szívó benzines tényleg fényévekkel tartósabb és olcsobban fentartható motortipus mint ezek a mai szuperturbók...ugyanakkor aki ennyi pénzt szán egy ilyen autóra az egy mai turbó fentartásától sem eshet kétségbe. Ami meg egy turbos motor vezetését illeti és menetteljesítményeit, kár is hasonlítgatni...Akármennyire is jók voltak a szívós motrok, vége...szerintem nincs jövöjük...az más lenne ha ma is Euro II-es normájú motrokat gyártanának...de EuroV-VI-VII stb már tohonya kellettlen szörnyűségek lettek a régebb még fürgécske 1.6-os benzinesekből..sőt még az 1.8-2.0 kategoriában is ...ez van...nem kell a lovaskocsikat visszasírni mert ott nem kellett szintetikus olajat tölteni a lóba(elég volt neki a széna és a tiszta viz) stb. Ez egy jó kocsi de 5 -max 6 milliós áron...Ha ebben a kategoriában keresnék autot biztos a Superb-Mazda 6 körül néznék körül...

Főtruista 2012.02.09. 17:08:00

@viktor vacendak: elárulom, hogy előzés nélkül is lehet közlekedni.
Pontosabban: akinél annyival magasabb az átlagtempód, hogy értelme legyen, azt egy bármilyen járművel lelépheted az első (gyorsan) adandó alkalommal. (Advanced level: nem érkezel meg izzó tárcsákkal a seggébe, majd az ő sebességéről igyekszel visszagyorsulni, hanem a szembe jövő forgalmat is figyelve úgy játszol a motorfékkel/távolsággal, hogy lendületből érj mögé egy alkalmas szakaszon.)

Akinél meg nem, ott az ilyen stílus okozta többletköltségeket nagy valószínűséggel nem termeled meg a megspórolt idő alatt.

@zeddez: a szó, amit keresel: 8V. (Persze vvt-mentesen-de ugye az optimális bonyolultság-használhatóság arányt keressük) Sajnos a katalógus-autókra gerjedő igények miatt kihalt a dolog, mert max. teljesítményben sosem lesz ott, mint a hengerenkénti 4 szelep - hogy a valóságban jobban használható, az meg kit zavar?
Pedig a mai technológiákkal (GDI+ esetleg egy, főleg a felső tartományban rásegítő turbó) kombinálva szépeket lehetne vele alkotni.

Béla, tudod a Béla 2012.02.09. 17:22:11

@flamer: "persze, a BMW jóval drágább, de azért minőségibb is meg szabadabban konfigurálható"
nem rohadtul nem drágább, és még jobban konfigurálható IS!

badfaced 2012.02.09. 17:22:17

Sajnálom a hyundait. Csináltak egy szép és jó kombit és mert nem olcsóbb mint az egyébként szintén szép és jó mondeo, már mindenki temeti. Én már csakazértis venném, legalább nem kell keresgetnem a parkolóban, már ha volna rá lóvém.

soproni1 2012.02.09. 17:29:34

Akinek nincs 7 milliója cégautóra, annak 6 sincs. Ez azoknak készült, akinek 7 milliója van és nem akar az út szélén vészvillogóval álldogálni. Hiszem, hogy egy új Hunyadi felveszi a versenyt egy új Toyotával ( a hibridet kivéve). Érdekes, a Chevrolet meg maradt utángyártott Opel, pedig az is földi.

w a s d 2012.02.09. 18:26:58

@Főtruista:
"a szó, amit keresel: 8V. (Persze vvt-mentesen-de ugye az optimális bonyolultság-használhatóság arányt keressük) Sajnos a katalógus-autókra gerjedő igények miatt kihalt a dolog, mert max. teljesítményben sosem lesz ott, mint a hengerenkénti 4 szelep - hogy a valóságban jobban használható, az meg kit zavar?
Pedig a mai technológiákkal (GDI+ esetleg egy, főleg a felső tartományban rásegítő turbó) kombinálva szépeket lehetne vele alkotni. "

Az 1,2 tsi meg az 1,2- es tce elvileg 8 szelepes.

w a s d 2012.02.09. 18:27:47

@soproni1:
"Érdekes, a Chevrolet meg maradt utángyártott Opel, pedig az is földi."

De megmaradt olcsónak is.

papa33 2012.02.09. 20:13:47

Ezt, meg a sevi-t is használtan kell megvenni, új "sevit" nem vennék mert nem olcsóbb mint Opel... sokkal töbet bukik.

nouka 2012.02.09. 20:24:29

kitiltott,de seráfütty megelőzött.

Az a LEDsor valami undormány,talán a legundorítóbb a mai autópiacon.

A középkonzol olyan,mintha egy transformersz figura feje nézne rám valamelyik kínai bazárban.

A tükörben lévő oldalindexről lerí,hogy filléres áru.

Az audi/vw világításkapcsolót nem sikerült lemásolni,külön "dícséretes",hogy a ködlámpa kapcsolóit 2 plusz kapcsoló képviselni (nem integrálták a forgókapcsolóba).

Az én autóm sem fullextrás,de abba legalább a nem létező funkciók gombjainak a helyeit nem rakták bele.
Hányok attól,ha pl. egy 3 kapcsolóból álló egységből csak egynek van funkciója,de a másik kettőt is belerakják plasztik kupakkal eltakarva.

Apróságok,de nekem személy szerint ezek sokat számítanak. Miért tud pl. a VW/Audi külön kapcsolót készíteni ködfényszóró nélküli,ködfényszórós,fényérzékelős automata kapcsolású,nappali menetfényes....stb. autóihoz?

Van még mit fejlődni,na.

szemeteske 2012.02.09. 20:24:54

@ommm: A bizonyos piacokról annyit, hogy a Hyundai Elantra lett tavaly a VILÁGON második legnagyobb darabszámban eladott autó. Ez megvan mindenkinek? Majdnem kétszer annyi készült belőle mint Golfból.

szemeteske 2012.02.09. 20:29:06

@Shadowbull: Röviden: Igen.
Nem VM Motori, nem Isuzu, és nem is a Pözsótól vásárolják mint sok "nagyhírű" márka.
Ja, és mernek dízelre 7 év garit adni, amit pl. még a prémiumoknál sem látok. Tönkre is mennének bennne...

nouka 2012.02.09. 20:36:03

@szemeteske:

Gondolom Koreában,Indiában,Kínában meg Brazíliában jól fogyott.

Én személy szerint nem hiszem,hogy találkoztam valaha ezzel a típussal. Pedig havi 2x megvan Miskolc-München távolság.
Bár lehet,hogy láttam, csak nem hagyott bennem mély nyomot.

Amúgy Bugatti Veyron-ból csak néhány 10-100 darabot adnak el évente. Akkor az most egy rossz autó?

szemeteske 2012.02.09. 20:36:33

Na kitúrtam azt a qrva Autó Magazint. 2011 decemberi szám, 29. oldal, mindenki megnézheti, i40 1.7 CRDi több mint 5 másodpercet ver a 2 literes Passatra. Fékteszten meg másfél méterrel hamarabb megáll százról. Ez a két adat van összahasonlítva.

szemeteske 2012.02.09. 20:40:38

@nouka: Légy erős az összes prémium gyártó abból él jelenleg, hogy BRIC államokban adja el a kocsikat. Darabszámait tekintve Európa súlya egyre kisebb, és nem csak a csóró kategóriákban.

nouka 2012.02.09. 20:43:08

@szemeteske:
Arról hogy miben mi megy tönkre,tudna mesélni a kollégám. Kia Ceed 1,6 dízel,turbócsere 120000-nél.
A másik munkatárs dízel E-Klasse-jában 800.000km-t elhagyta a számláló.

Ja,hogy abban nem 1,6-os motor van?

szemeteske 2012.02.09. 20:48:02

@nouka: Ja hogy a Cee'd turbója még garis?

nouka 2012.02.09. 20:55:19

@szemeteske:
Ja,hogy más gyártó autóiban meg nem megy tönkre?

8001A 2012.02.09. 21:05:54

@Dr. GGG77: "egy rakás dolgot csak csomagban kérhetsz náluk is."

Mi lenne az a csomó dolog? Csak mert 1-2 felnit és festést leszámítva MINDENT megkapsz külön. (Hogy ezek csomagban IS kaphatóak, az egy dolog.)

Shadowbull 2012.02.09. 21:25:10

@szemeteske: konkretan tudok olyan dizelmotorrol, amit europaban fejlesztettek berbe a koreaiaknak.

Pontosan mik is azok a mutatok, amik alapjan az elvonalban vannak?

Literteljesitmeny, nyomatek, fogyasztas, tartossag?

Tudtommal egyikben sem, sot nagyon is el vannak maradva a csucstol.

A garancia meg szimplan egy uzleti dontes, a koreaiak lenyelik a tobbletkoltsegeket, es az aprobetus reszben vedik magukat a nagyobb kellemetlensegektol.

sb

Shadowbull 2012.02.09. 21:26:29

@szemeteske: "Légy erős az összes prémium gyártó abból él jelenleg, hogy BRIC államokban adja el a kocsikat."

Marhasag.

sb

Dit_48 2012.02.09. 21:33:06

@geegee: BMW szervizköltségét se felejtsd el. Nézz utána, aztan majd utána nyilatkozz! Tipikus magyar hozzáállás. Inkabb megvesznek egy fapados német márkajelű autót x évesen, tizedannyi felszereltséggel, csak azert hogy a szomszédnak vetithessenek. Na ezert tart itt ez az ország!

ommm 2012.02.09. 22:23:23

@szemeteske: Igen. És egy kínai kisteherautó a harmadik 990 ezer eladott példánnyal. Mit bizonyít ez azon kívül, hogy az Elantra jó ár-érték aránnyal nyerő azokon a piacokon, ahol sokkal olcsóbb, mint a konkurencia?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.09. 22:24:23

@Dit_48: Ja. Így van.

Hogy más miért venné, azt nem tudom, és nem is érdekel, én spec sz@rok a szomszédokra, magam élvezném.Persze nem muszáj elhinni...Viszont elismerem, az egész csak elvi kérdés; 7 millerért akkor vennék autót, ha a havi keresetem lenne annyi...

ommm 2012.02.09. 22:24:26

@korszellem: Venni? Azt főzik, nem veszik.

ommm 2012.02.09. 22:26:39

@soproni1: Ez azért azon a ponton nem igaz, hogy a jelenlegi Astra padlólemezét már a Cruze is használta. Nem kevéssel hamarabb.

ommm 2012.02.09. 22:30:14

@szemeteske: Röviden: nem. A V6-os háromezres dízelt is az AVL fejleszti. Grazban. Ami messze van Szöultól...

K.Jani 2012.02.10. 00:26:29

"Jól és kellőképpen pontosan elvégzett iparosmunka. Se több, se kevesebb"
ÉS ez miért nem elég? mi kell még a jó magyar embernek?! pippancson le a szívómotor? vagy mi?

Ehhez a cikkhez nem lehet hozzászólni 2012.02.10. 01:05:35

"Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz."

A Mortadella nevű hozzászólót a szerkesztőség letiltotta, így ezen a néven teszem közre a hozzászólását:

No, látom, többeknek bigott meggyőződése lett, hogy a fenti hozzászólásom alapján Hyundai bértollnok vagyok.

Ezek szerint aki kritikát fogalmaz meg Európában egy koreai márkát - véleménye szerint - álságosan véleményező - EU autóipari? - bértolnok írásával szemben, az csak anyagi érdekeltség okán teszi/teheti.

Talán mégsem annyira elveszett a KIA-Hyundai perspektívája - most jött velem szembe a cikk:
www.origo.hu/auto/20120209-kinai-auto-kerult-az-eladasi-lista-harmadik-helyere.html

A jó öreg európai autógyártás világszinten nincs annyira az élen, mint amennyire a fenti, eredeti cikk azt sugallja.

Ugyanakkor imádom az európai autógyártókat, nekem a bajom továbbra is a cikk-kel, az alkotójával és azzal, aki ilyen cikkeket kienged a nyilvánosság elé.

A kitiltás megerősíti a hozzászólás írójának abbéli véleményét, hogy olyan véleményt írt le, amely a szerkesztőség békés hétköznapjait megzavarta. Ez nagy megelégedéssel tölti el.

Ami a Totalcar szerkesztőségénél a kitiltást előidézte:

"
mortadella 2012.02.09. 11:51:03
"Tény, hogy szemre szép megoldás, de nem szeretem, ha a térdemmel támasztom a középkonzolt." - ez most blog vagy relatíve objektívnek szánt cikk? Mert ha blog, akkor, basszus, minek takjátok ide?!?

"enyhén giccses" - lásd előző bekezdést, melyik esztétika kurzuson vett részt az író? Akkor talán elhinnénk, hogy objektív akar lenni.

"a pillanatnyi fogyasztásmérőnek sok értelme ebben a formában nincs" - hogy miért, az titok.

"tesztautónk ára ezek nélkül is verte a nyolcmilliós határt" - agresszív tulajdonságú autó, ráadásul verekszik, újabb negatív "sugallat".

"Az alapmotort nem véletlenül hívják annak" - ez Nobel díj szint.

"A Távol-Kelet sajnos annak idején elaludt + (ismételten, hátha elfelejtettük volna: Ez a vonat egyre inkább távolodik, ha lekésik, az európai gyártók utolérhetetlen előnyre tesznek szert e téren.)" - ahhoz képest, hogy alszik, még így is őket kémleli a VW főmuftija a nemzetközi kiállításon, Európában a legnagyobb fejlődést ez elmúlt pár évben - a jelentősebb gyártók közül - a koreaiak érték el. Viszont negatív hírként megfelelő a fogalmazás. És mi az hogy utolérhetetlen? Bezár a KIA-Hyundai? Beolvad a turbó motorokkal 2012-ben rendelkező egyedüli túlélő, turbó motorral rendelkező autógyárak valamelyikébe?!?

"Bár ezerhatszáz köbcentiből 135 lóerőt feltöltés nélkül kihozni nagyon szép eredmény, de megszámolni nehezen fogjuk őket, ahhoz 6300-as fordulatszámra kell forgatni a motort." - Több, mint 100 éve a benzinmotorok jellemzője ez a tulajdonság, a ma gyártott motorok jelentős hányada turbó nélküli. Ennyire nem számolni a valósággal, csakhogy fikázni lehessen megint, csak gratula.

"Ezt pedig nagyon nem szereti és a fülnek sem jó. " - lásd előző bekezdést. Egy motort 6300-on pörgetni, nem szeretetből és akusztikai élvezetből szoktak - kivétel van, de nem abban a kategóriában, amibe hivatkozott európai "szentautók" tartoznak.

" A 164 newtonméteres nyomatékhoz 4850-es fordulat kell. Gondolom, nem nehéz kitalálni, hogy a legkisebb dinamizmushoz is oda kell lépni neki rendesen." - 1.4 Astra 4500 a maximális nyomaték. Az benzines autóknál száz éve oda kell lépni. Ebben mi a kivetnivaló? Hogy az egyik koreai?

A turbóval ellátott benzines autóknak a tartóssága, a rendszer szinten felmerülő felújítási költségek ismeretlenek: jellemzően 2-3 éve jelentek meg a piacon - óriási felelőtlenség, butaság, a fogyasztói igények számba nem vétele, úgy áradozni róluk, hogy a kockázatokat elhallgatja az író.

"tartalékai azonban nincsenek" - akkor a többi, hasonló motorral, nagy számban eladott "szentautóknak" sincs. Viszont fikázni lehet a koreait.

"szándékosan fixen 130-ra állított tempomattal" - szándék nélkül hogy képzelendő el a Budapest Pozsony tempomattal?

"Ezt a valóságban 125-ös tempót a költségkímélő hatodik fokozatban is tudta tartani feleséggel-gyerekkel és megpakolt csomagtartóval." - síkságon, Tatabánya dombjaitól eltekintve, ez aztán a hír. Annyira erőltetett, hogy már az feltűnik, hogy miért kell egy koreai autót ilyen erőltetetten "dícsérni". Mert ennél nagyobb dicséretet nem lehet róla írni? Manipulációból jeles.

"A kombinált – 7,6 literes – fogyasztás a gyár által megadott 6,4-hez képest persze több." - Persze? Újabb hangulati elem, mert persze nélkül objektív lenne a mondat - így nem. Az egy másik kérdés, hogy minden autóra igaz (kivétel biztos van), hogy többet fogyaszt, mint a steril szabványmérés. A "persze" szón kívül nem nagyon látom értelmét ennek a mondatnak, lévén, hogy minden egyes tesztben ezt le kellene írni - de akkor azt is, hogy megvan a négy kerék.

" A kormány a funkcióját ellátja, végül is oda megy az autó, ahová akarjuk, de a középpont körül kicsit szorulós, majd hirtelen könnyedén esik jobbra-balra." - Oda megy az autó, ahová akarjuk?!? És ez információ? Az író találkozott egy olyan tulajdonsággal, ami - titok, hogy miért - negatív számára. Miért kell a "de"? Mert koreai?

"ám teljesen átlagos kombi legyen" - és itt az "ám" nem a negatív kisugárzásról szól? De igen. Egy átlagos európai autó egy koreai gyártótól? Még szerencse, hogy alszanak.

"a beltérben végleg a farkába harapott a koreai kígyó"
"Ez igazán ne vegye el a kedvüket tőle, mert tulajdonképpen nem rossz autó."
- No comment.

Csak tisztázandó: nem imádatom tárgya a koreai autógyártás, még csak üzleti kapcsolat sem köt hozzájuk.

Lehet, hogy valamiben jobbak, másban rosszabbak. Drágábbak, olcsóbbak.

Ami bicsaknyitogató, az a cikk manipulatív szubjektivitása.
"

kzolika 2012.02.10. 01:07:11

@ommm: "magasabb fogyasztás és renyhébb dinamika"

A8 4.2, A8L 6.3 W12. Ennyi.
Milyen renyhébb dinamika?

kzolika 2012.02.10. 01:17:23

@Dr. GGG77: "Ezek után érthetetlen, hogy miért nem adnak el legalább annyi BMW-t, mint Suzukit."

BMW regisztráció 2012.01.: 136 db, 2.34%
Suzuki regisztráció 2012.01: 114 db, 1.96%
Forrás: carinfo.hu

Jé, legalább annyi BMW-t adnak el.

kzolika 2012.02.10. 01:26:00

Amúgy 1.6 benzin volt a mostani kasztnis, de még faszlift előtti Mondeoban is, kombiban is, úgy emlékszem, izmos 120 LE-vel. Én olyannal mentem is. Hát, az egy igazi fos volt, nem elég, hogy egy hányadék Ford, de még egy ilyen vicc motorral is szerelve.

kzolika 2012.02.10. 01:30:11

És abban a Mondeoban a 2 liter benzin is 140 LE volt. Igazi erőgép. És még büszkék is voltak rá, hogy milyen modern motorjaik vannak. 2 éve, 2 liter benzin 140 LE, meg 1,6 benzin. A VW csoport épp csak mindig 2 lépéssel jár előttük.

w a s d 2012.02.10. 09:39:31

@kzolika: Azért az A8 4.2 meg az A8L 6.3 W12 nem igazán downsizeing, mert mindkettő szívó.

ommm 2012.02.10. 11:16:45

@kzolika: Aha, igen, ez a tipikus Hyundai, két liter alatti kategória ugye?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.10. 11:49:02

terum censeo Carthaginem esse delendam.
Heminek:-)

nyüsszögi 2012.02.10. 16:06:12

Maximálisan egyetértek mortadellával.
Ami a kocsit illeti kéne.Mert tetszik.A skoda meg nem.
Addig jó az európai gyártóknak míg a japók meg a koreaiak nem kezdik el fölpakolgatni a csigákat a gdi-re,v-tech-re,vvti-re.Mer osztá onnantók kinek kő majd a tsi.
Amúgy hunyadi sonata 2TGDI 275 LE.
1.6 TGDI 210LE
Ha megnézzük az usában a a sima szívó GDI 144 lovas.
A probléma az hogy a magas adók miatt kis teljesítményű motorokkal árulják őket,hiába ez európa,nem az UsA.

kzolika 2012.02.10. 18:57:27

@ommm: De nem is renyhébb dinamika! Csak vicc volt.

De azt továbbra is tartom, hogy legyen olyan autó, ami 8 évesen a 3. tulajnál, valós 160-180-200e km-rel is autó lehet és ne az legyen, hogy tönkrement a turbó, nincs pénzem a javításra, ezért úgy járok, hogy a turbó ne kapcsoljon be. Ugye, ez egy szívóval nehezebben történik meg.
süti beállítások módosítása