HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A nosovicei Golf színre lép

2012.02.17. 16:19 Tcomment

  Célba vették az európai kompaktokat, és sok szempontból el is találták. Az új Hyundait jól összerakták, a motorok is rendben vannak.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

106 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr994124123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2012.02.17. 16:42:11

Kár, hogy drága lesz, vennék egy ilyet...

Lucky Larry Silverstein 2012.02.17. 16:46:03

Első vk.? Hát senkit nem érdekel?

Tök jó lett a Hjundáj, venném az 1.6 benzinessel. Úgylátszik dinamikában és fogyasztásban is ellenfél a kisturbósoknak. Külső dizájn divatos(szerintem gyorsan elavul majd), belső so-so(na jó elég ronda de a Focusé sokkal rondább). Gratula a Hjundáj csapatnak, még azzal együtt is, hogy ez már annyiba fog fájni mint az Astra/Focus/Golf trió. De hát tud is annyit, a megbízhatósága pedig az újabb koreaiaknak jappános.

K.Jani 2012.02.17. 16:56:15

bakker a világ normális részén egy Hyundai komakt!(és a mazda is)az olcsó, első kocsi kategóriába esik!!! Magyarországon meg drága?! csoró, béna magyar dogózzáá többeet he!

papa33 2012.02.17. 17:47:25

Valamikor KI A fene gondolt Kiát venni, ma?, meg Hyundai-t, bár kezd drága lenni, népek (vélt?) értéktartás miatt VW-t vesznek. Mindegy, 3-4 évesen veszek majd garanciális Kiát... amikor a Ceed megjelent, semmibe nem tudtak belekötni, hát jöttek a 7 év garival... amit ugye akkor hagy abba az ember, amikor akart, más márkák meg jó, ha pénzért adnak plusz 1-2 évet. Hozzá drágább a VW szervíz, több ismerősöm egyszer vitte el ( és többet nem vesz VW-t).

De mért a Golfot célozták? valahol nem régen olvastam itt valahol, hogy tán formailag nem de technikailag vezet a VW/Golf.
Nos nemrég elöl Mpherson, hátul csatolt lengőkar, 1.4 60 majd 80, 1.6 102 lóerő, miközben szinte minden japán VVT vezérlés, gyújtáselosztó rég nincs, stb. Miben vezetett? (Nem a VW volt első PDTDI motorban, CR-ben, és a közvetlen benzinbefecskendezésben sem...), a MOTORban vezérműlánc van.

Mellesleg nem nevezném jó karakterisztikának ha 3-at kell visszakapcsolni. Az új Rio is kenterbe veri asszem a Polo-Fabia párost, Fiestát, többeket, csak nálunk németimádat van.
Meg Suzukigyűlölet, pedig az sem rossz, új Swift VVT láncos motor ESP 7 légzsák ha kisautóra tértem át, bocs.

papa33 2012.02.17. 17:47:59

Úgy mondanám: feladta a leckét a Golfnak.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.17. 18:42:45

papa33

Azért kell Hyundait meg Kiát venni, mert jó autó, nem a garancia miatt. Ha már arra kerül a sor, hogy érvényesíteni kell, ismerjük a gyakorlatot. Az hogy 7 a év garancia, nagyjából annyi mint a Tescos 100 Ft-os narancs. Azért van, hogy a vásárló bemenjen a szalonba. Ott meg az az 1 a 10ből, aki a garancia feltételeit elolvassa az apróbetüben, rájön, hogy a 7 év az 2 plusz 5, az is úgy hogy csak az első 2 év ér valamit, utána semmire sem vonatkozik, viszont minden olajcsere 7 éves korig dupla annyiba kerül ugye a márkaszervizben.
Ettől függetlenül nagyon jó a Ceed is és ez is meg a Rio is.
A Golf technikai fölényét a jól sikerült TSI-knek tulajdonítják, mert keveset fogyasztanak, nyomatékosak és gyorsak(1.2/1.4). Ehhez képest ez egy jó szívómotor, ki mit szeret inkább ízlés dolga(mint a dízel-benya).
Ezzel a dizájnnal a Golfnak nem lesz konkurense, mert az szándékosan feltünésmentes, ez meg inkább divatos, talán inkább a Ceed a konkurense. Szerintem.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.02.17. 18:54:06

Egyenlőre még nem kellene temetni, mert nincs pontos magyar ára. Az biztos, hogy az i40-es fiaskó már észhez térítette az importőrt, hiszen alig vannak a modellből eladások. Egyenlőre a terepesek viszik a hátukon a márkát.

4x4 2012.02.17. 19:06:31

ha minosegben es arban pl. a vw/hyundai azonos, akkor is vw-t vennek.

miert is? valaszom hasonlo mint a, miert vasarojunk a piacon helyi termelotol, es ne a kulfoldit vegyuk?

A nemet markaknak jelentos beszallitoi vannak kis hazankban is, sok ezer embernek munkat adva. Ellenben a Japan\Koreai markakkal. Tudom globalizacio, meg iparagi osszefonodasok, de ennek ellenere meg biztos vagyok benne, h. egy vw-hez tobb mindent gyartanak az EU-ban, mint egy hyundai-hoz.

Es meg1x mondanam, h ez csakis az egyeb parameterek (minoseg\ar\ertektartas stb.) fennallasa mellett igaz, miert is az EU markat vennem....

Lucky Larry Silverstein 2012.02.17. 19:14:16

@4x4: Amit az üzleti német-magyar érdekszövetségről írsz az egy védhető érv.

A minőség azonban mindenkinek mást jelent. A VW a tapintható minőségben/összeszerelésben eddig az etalon volt, meg kell nézni milyenek ezek a koreaiak.
Azonban a minőség úgy is értelmezhető, hogy mennyibe kerül a fenntartás/mennyire megbízható az autó. Ebben pedig a japán/koreai márkák eddig is jobbak voltak mint a VW, bár utóbbi sem áll rosszul.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.17. 19:19:03

@4x4: A gyorsabb értékvesztésnek pedig a használtautó vásárlók örülhetnek.

hyundai-i30.autobazar.eu/16crdi-vgt-style-pm6-id3130756.html

Jól felszerelt fél éves 10et futott kifutó i30 dízel 3 millió Ft. Ennek ár-érték arányban egy VW a nyomába nem érhet.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2012.02.17. 20:04:36

azért azt megnézem, hogy hol adtak el Magyarországon 7035 db i30-at

talán inkább 735 db-ról van szó, az összes Hyundai eladás sem haladta meg az 1500 db-ot Magyarországon

Stomi 2012.02.17. 20:11:44

A várhatóan kevés eladás miatt érdemes esetleg ilyet venni, annak aki szereti, ha kicsit elkülönül a tömegtől. Ha meg sokat vesznek, akkor a márka járt jól. Én mondjuk nem merném megvenni, de csak az értékvesztés miatt. Még mindig olyan, mint régen a Daewoo volt. Az örök autó. Megvenni lehet, eladni már nem. Addig kell használni, míg szét nem esik.

apamacko 2012.02.17. 20:39:32

Na kicsit Golf-ozzunk.
Miért első a kategóriában évtizedek óta?
-Golf IV. '97 végétől, minden (a fapados is igen) Golf 4 tárcsafék, ABS és két légzsák, a végén meg már 4. Mindben.
-Golf V. Villanyablak, távirányítású központizár, CD-rádió és klíma valamint többlengőkaros hátsó futómű, függönylégzsák. Mindben.
-Golf VI. térdlégzsák, és 2010-től csak turbós motorok benzin és dízel is. (a nálunk gyakorlatilag nem ismert 85 lovast leszámítva ami csak 5-ös) a kézi váltó 6 sebességgel, automata 6 vagy 7 sebességgel. (DSG ismerős?)
-Golf VII. 2012 végén jön, addig álmodozhat a konkurencia és beérheti a Golf VI-ot :-)

Kegyetlen 2012.02.17. 20:51:57

ha 90-nel hozza majdnem a fogyasztást, hol a gond? 90 a közúton megengedett.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2012.02.17. 20:56:39

általában itt az az érv a TC tesztek során, hogy unalmas a Golf kívül -belül

nekem meg az a véleményem, hogy a Kia-Hyundai és más hasonló autók (sajnos a Ford is egyre inkább) kifejezetten bazári csiricsári belsőt tervez

ez lehet hogy tetszik az első alkalommal a szalonban, de ha megveszed, egy fél év múlva már úgy unod, hogy nem tudod hova nézzél

lásd pl. Honda Civic űrhajó belső, villog-vibrál minden, azzal utazni éjjel egy rémálom

az "unalmas" Golf belső meg 10-15 év után is elviselhető és jól használható

Béla, tudod a Béla 2012.02.17. 20:58:15

@apamacko: a Golf 6-nál kihagytad hogy 2011-es modellévtől ESP szériában, nem mellesleg

KorneyBerkson 2012.02.17. 21:11:29

@4x4: ... En meg azt valasztanam, amelyik jobban megfelel a kovetelmenyeimnek...

KorneyBerkson 2012.02.17. 21:12:55

@GYUSZI BACSl: es pontosan hany ejszakan at utaztal civic belsovel korulveve? De szerintem golffal sem igen sokat, felteve, ha nem a 10-15evesrol van szo ;)

antimason (törölt) 2012.02.17. 21:30:14

A KIA mindig "póriasabb".
Nincs benne ajtókárpit, más a felszereltség, más célcsoport, stb.

Béla, tudod a Béla 2012.02.17. 21:31:55

Persze lesz néhány szerencsétlen akik majd megveszik Golf áron, de újra eladásnál jön majd a hideg zuhany.
Egy ilyen 1.6-os 136 lóerős motor pedig kb a 90-es évek elején volt utoljára menő, és akkor is csak a Japóknál, ki kíváncsi a 7000-es fordulaton leadott lóerőkre, alatta pedig csak a pörgés, 2012 van, ébresztő.

antimason (törölt) 2012.02.17. 21:38:22

Béla, tudod a Béla :
Focus 2008-tól alapban ESP még az 1.4-hez is.
Hoppá.

Winkler Róbert 2012.02.17. 22:09:15

@Kegyetlen: Gyakorlatilag nem volt sem fékezés, sem gyorsítás, tehát irreálisan nyugis ciklusban sem sikerült megközelíteni a gyári _vegyes fogyasztási_ adatot, nettó országúton.

Béla, tudod a Béla 2012.02.17. 22:10:41

@antimason: leszarom, nézz meg egy Hyundait 2008-tól, nem a Fordot fikáztam, bár azon is akad bőven téma. Az a helyzet hogy a Fordot nem igazán ismerem, egyszer sikerült néhány napot eltöltenem egy Focussal 2001-ben, az tetszett, de az utána jövő nem ütötte meg a formatervezési minimumot sem, az ötajtós az botrányosan ronda szvsz.

szepe01 2012.02.17. 22:19:36

A szerkesztőségnek feltennék egy kérdést.
Ha lenne egy új autónyi pénzetek, milyen autót vennétek?
Most tekintsünk el attól, hogy kéne pénz a Merci felújításra, a Tehén valamijére, a Hangyászra, stb. Csak egy db új autót vehetnétek a pénzen.
Ebből egy cikk is lehetne... Ki milyen autót venne ha lenne mondjuk 6 millió a zsebében és autót kellene rajta venni. Muszáj és csak új lehet.
Valóban nagyon érdekelnének a válaszok és aktualitása is lenne, mert álomgarázs már van, most, pedig lehetne magyar középproli (vagy majdnem gazdag) garázs is.

Dr. GGG77 2012.02.17. 22:27:07

Az a barna rendben van!
A kék háttérvilágításért valóban kár, igaz a régi VW-kben nagyobb volt a hányinger.

Béla, tudod a Béla 2012.02.17. 22:31:47

@szepe01: erre én is nagyon kíváncsi lennék, főleg a választott opciókra.

elektrooo 2012.02.17. 22:37:10

szerintem nagyon okos ötlet az emblémából kinyíló tolatókamera. nem szennyeződik vagy sérül. vagy volt már ilyen valahol?

kisqtya 2012.02.17. 22:46:33

@flacchus: Ez sajnos igaz, nem tudnak mértéket tartani. Most vagy az európai tervezőknek húz haz a szívük, és direkt elcseszik a sárgák formáját, vagy felülbírálják őket Koreából. Túl sok a törés, a vonal, mindenfelé. A BMW is húz éleket, de sokkal kevesebbet, és harmonikusabb a forma.

Béla, tudod a Béla 2012.02.17. 22:53:16

@elektrooo: volt, szinte mindenki így csinálja mostanában, kár hogy nem a Hyundai találta ki, de mit talált ki a Hyundai?

kisqtya 2012.02.17. 22:54:12

@apamacko: Hűűha!
Honda Civic már 87től alapban 16 szelepes motorok, az 1.5-1.6nál elektronikus befecskendezés, amikor a németek még 1.4 60LE meg 1.8 90 LE K-jetronic motorokkal szenvedtek..
Már 87től dupla lengőkaros első futómű, alapban 5 sebességes váltó(ekkor még voltak Kadettek, Golfok, Audi 80asok(!) 4es váltóval..). El ablakok, Kpi zár, el tető elérhető volt már közepes szinttől. SZtem a kpi zár széria is volt, de ebben nem vagyok biztos. Már ebben aszériában(87-91) bemutatkozik a VTI Vtec motor, változó szelepvezérléssel. 93tól már mindben el ablak, kpi zár, a technika ua. 96tól más a klíma is szinte mindben benne van(nézz mneg hirdetéseket, nem nagyon találsz klíma nélkülit).

w a s d 2012.02.17. 23:43:50

@kisqtya:
"Már 87től dupla lengőkaros első futómű..."

A farmotoros Škodában meg 76- tól.:D

A Hondák literteljesítménye, 16 szelepe meg szép- szép, műszaki teljesítménynek, de mi haszna van az utcán, hogy nem egy 1,8- as motor ad le ~90 LE- t alacsonyabb fordulaton, hanem egy egy 1,3- as ugyanannyit "másfélszer" (túlzok a csúcsteljesítmény fordulatszámánál, annyira nem különböznek, de a csúcsnyomatéknál kb. tényleg ez a helyzet) olyan magas fordulaton?

Nem arról van szó, mert szerintem aki azt szereti, hogy pörgős a motor, az találjon és vegyen olyan motorú autót, de aki meg nem olyat akar, annak is kell valami.

CorollaVVTI 2012.02.18. 00:37:42

@apamacko: 2000-es Corollám van, a facelift, 1.6 vvti. Hááát, a Golf4-hez képest: kevesebbet eszik, mint abból az 1.4. Dinamikában más világ. (9.7 100-ra) Jóval nagyobb, jól pakolható csomi az 5 ajtó miatt. A plüss beltér nem egy nagy kunszt önmagában, de a golf kemény műanyagjaihoz képest egy orgazmus.

chubby checker 2012.02.18. 03:03:20

Civic-kel nem lehet ejszaka utazni?? aki ezt irta szerintem meg nem vezetett Civicet - ha vezetett volna tudna hogy allithato a muszerfal fenyereje. szerintem a Golf IV kek-piros kijelzoi azok amitol kifolynak a szemeim. bocs.

Accentot vezetek 6 eve, allitom hogy minosegben, megbizhatosagban mar a 2000-es kiadasu Hyundaiok is utolertek a Mazdakat, VW-ket. Mindezzel nem szeretnek VW-t fikazni, sot, en is jobban szeretnem ha kovetkezo autom (nemsokara esedekes) Golf V lenne, csak ugyanazert az osszegert inkabb 2 evvel fiatalabb es 50 ezerrel kevesebbet futott, meg garanialis Ceedet veszek!

az ertekvesztessel meg nekem ne jojjon senki mert nem azert veszek autot hogy eladjam hanem hogy vezessem 10 evig!

redriot77 2012.02.18. 08:16:24

@chubby checker: az elejétől a végéig így igaz.
A Hyundai már tíz éve is tisztességesen összerakta az autóit. Apróság, de az autóm a majdnem 9 éves eredeti aksijával is simán indul -15 fokban. Azért ezen kicsit meglepődtem. :) ('03 Hyundai Getz) Azért vannak borzasztó hibái: két hete kiégett a középkonzolon egy izzó.

Ki venne új i30-ast Golf áron? Akinek volt már egyszer Hyundai-ja, az minden további nélkül.

De mint máskor is mondtam: ne szálljatok ki a Focusból, ne hagyjátok cserben a Golfot, és az ég szerelmére ki ne ábránduljatok az Astrából, húzzátok csak a szátokat ha koreai autókról van szó. Így tovább, és még sokáig lehet majd páréves koreai gépeket venni ócsóért. :)))

uglykid 2012.02.18. 08:54:52

Nekem tetszenek ezek a "fluid"-os formák, ha nem mennek az ergonómia-kilátás rovására!Inkább ezeket nézegetem akár még 1-2 év múlva is, mint a Golf egysíkú sivárságát!
Mondom ezt annak ellenére, hogy olasz Golfom van /Stilo 5 ajtó/ és nagyon szeretem benne azt a fajta átláthatóságot amit mára kiirtottak a gyártók!Magyarul rendesen ki lehet látni belőle, ami rendkívül fontos a mai zsúfolt forgalomban.
Én pl. biztosan nem váltanék Bravóra, mert hiába szép kívül-belül, mint a mai típusok ha feszengek benne a 190 cm-mel.
Nálunk is van 2004-es KIA a családban női autónak és eszünk ágában sincs eladni!Olyan érzés beleülni, mint újkorában.
ENNYIT AZ ÉRTÉKVESZTÉSRŐL!

Csak Norris 2012.02.18. 09:07:10

Hány km-t fut el egy hyundai?

w a s d 2012.02.18. 10:10:12

@redriot77:
"Ki venne új i30-ast Golf áron? Akinek volt már egyszer Hyundai-ja, az minden további nélkül."

Szerintem nem feltétlen. Ha korábban a Hyundai mellett erős érv volt, hogy jó áron adják, akkor most, ha 4 millió körül (Golf) kérnének ezért, az a jó ár inkább pl. a Cruze, vagy a Bravo mellett lenne erős érv ugyanannak a vevőnek a szemében.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.18. 10:10:19

@w a s d: "de mi haszna van az utcán, hogy nem egy 1,8- as motor ad le ~90 LE- t alacsonyabb fordulaton, hanem egy egy 1,3- as"

Az utcán semmi, de a regadó fizetésénél, a súlyadó fizetésénél, legalábbis itthon, nagyon sok :D
Meg mondjuk a fogyasztásban is jelentkezhet.

Csak Norris 2012.02.18. 10:28:41

@ColT: Fogyasztásban? Lefelé vagy felfelé?
Ha ugyanaz a lóerő, és a kocsi súlya, akkor hol a különbség?

Kegyetlen 2012.02.18. 10:31:02

kéne egy olyan összehasonlítás is, hogy a ténylegesen kialkudott árak mennyik az összevetett autók esetében, nem csak a listaár. csak mert a pl. a VW nagylelkűen ad 400e Ft kedvezményt, addig pl a Ford 12-14%-ot, a Renault, Citroen még többet, a koreaiakat meg nem tudom.

Taprobane 2012.02.18. 10:41:37

Az én szembeszomszédom egy kettes Golf-ot hajt, napi használatban. Mikor is gyártottak utoljára kettes Golfot? 20 éve? Na, ezért hajlamosak a magyarok inkább a Golf-ot tekinteni értékálló/megbízható autónak. Mert lehet, hogy néha van valami hibája, de egy VW az 20 évig autó. A Hyudnai létezett egyáltalán akkoriban? Persze lehet, hogy ez a mostani autó már van olyan jó, de a Golf nimbusza 20 éven alapszik.
Persze kérdés, ki mit néz egy autón. Mert a vezetési élmény, a családi pakolhatóság, a megbízhatóság, az olcsó fenntartás, az értékállóság mind mind más szempont. Egyelőre úgy néz ki, a Golf szépen tartja magát, az mindig egy olyan autó lesz, aminek neve van. Valamelyik VW vezér mondta, hogy egy embernek sosem kell szégyellnie magát, ha Golfja van, és ez egy jó mondás. Lehet mondani, hogy más autók jobbak, és lehet jobbak is, de a Golfnak márkaneve van. Na ez nincs még a koreai autóknak. És nem azért, mert rosszak, hanem mert 20 év márkanévhez 20 év kell.

Csak Norris 2012.02.18. 10:56:14

@Taprobane: Igen, aemlkszem, 20 éve a japánokat nem tartották sokra. Most már azért a hondának meg van a maga helye. Gondolom ha jól zenélnek 10-12 év múlva a hyundainak is meglesz.

Kegyetlen 2012.02.18. 10:56:35

@Taprobane: Azért Németországban nem ekkora a presztízse a Golfnak. ott szegény csóri vagy nyugger vagy vele..

Taprobane 2012.02.18. 11:01:53

@Desmond77: Igen, a japánok akkoriban kezdték és beértek. De még mindig nem annyira... Még most is van, aki úgy gondolja, hogy a koreaiak a japánokat már beérték, de németeket még nem.
De mondom, az sem mindegy, kinek mi kell z autóban. Egy csomó embert nem érdekel mondjuk a kettős vvti motor, vagy a kettős lengőkaros felfüggesztés. De a szomszéd véleménye, az igen :)

@Kegyetlen: És egy Hyundai-nak mekkora presztízse van Münchenben? ;-)

Csak Norris 2012.02.18. 11:03:12

@Kegyetlen: Aha, mert ott pénzágyúval lövik az embert. Meg mindenki BMW-vel meg Mercivel jár.
Elárulom hogy most a többség poloval meg lupoval jár, még csak nem is golffal, mióta 1.62 a benzin. A német sokkal spúrabb mint a magyar, ezért van pénzük.

Abban igazad van hogy nem akkora a presztízs, de nem is csóró aki azzal jár. A főnökünk A6-tal jár, a szaladgálós autónk meg golf kombi.

nyüsszögi 2012.02.18. 11:08:59

Szerencsére megadatott,hogy minden nap osztrák falvakon megyek keresztül.Kinn állnak az autók a ház előtt.Kb ebben sorrendben:golf,golf,sportage,golf,i30,ceed,venga,ix35,touran,santafe,golf,auris,tucson,A4,i30,octavia,ceed,tucson,passat,passat,getz,avensis,leon,.....és így tovább.Szóval a burgenlandi őstermelők szeretik a koreaiakat.
Béla,elég szomorú hogy a golf csak 2011-től adja az esp-t alapból.

Polifémosz 2012.02.18. 11:11:20

@szepe01: Ha nyugis, családi, megbízható, nagy csomagterű, elérhető autó kell szerintem a legjobb választás az Opel Astra Classic III Caravan. 1,6 szívó benzines 115LE. Nem egy ágyúgolyó, de megbízható strapabíró és ha elromlik gombokért javítható. Jelenleg akciósan 3,5 millió alatt lehet megvenni!!!

AciDuzzu 2012.02.18. 11:20:57

@Taprobane: "Az én szembeszomszédom egy kettes Golf-ot hajt, napi használatban. Mikor is gyártottak utoljára kettes Golfot? 20 éve? Na, ezért hajlamosak a magyarok inkább a Golf-ot tekinteni értékálló/megbízható autónak."

Ezt korlátoltságnak hívják. Amit említesz meg 1db eset. Az én Golfom meg ritka szar volt, akkor most mi van? Semmi. Egy egész márkára kivetíteni 1-1 jól sikerült modellt eléggé szűklátókörűség. Sok lebecsült márkának vannak baromi jó modelljei, csak a legtöbb szar. Amúgy a VI-os Golf annyira jól sikerült, hogy kár hozzá bármit is mérni árban alatta. Ettől még persze hétköznapi használatra egy sokkal olcsóbb koreai is lehet hibátlan, azért ma már elég nehéz rossz új autót venni.

nyüsszögi 2012.02.18. 11:22:04

@Polifémosz: Szerintem meg dácsia mpv,oszt ennyi.:)Kivisz a világból.Legközelebbi autóm dácia lesz.Tiszta fölösleges 5-6 miilliót kidobálni kompaktokra.
Múltkor olvastam a féton cikket,7 millert egy használtautóért? LOL. A hülyének is...

Csak Norris 2012.02.18. 11:28:01

@AciDuzzu: " Az én Golfom meg ritka szar volt, akkor most mi van?"

Gondolom az hogy palimadár voltál, és eladtak neked egyet 300ezer km-rel 50-revisszatekert órával. Ez divat magyarországon.

AciDuzzu 2012.02.18. 11:47:06

@Desmond77: "Gondolom az hogy palimadár voltál, és eladtak neked egyet 300ezer km-rel 50-revisszatekert órával. Ez divat magyarországon."

Most gondolkodóba ejtettél, képtelen vagyok felidézni mennyi km volt benne :) Mindene működött, nem rohadt, egyenesen futott és nem füstölt, ráadásul ismertem az autót, biztos megnéztem a km órát, de nagy jelentősége nem volt (és mindezek ellenére is állandóan szerelni kellett). De ennek az egésznek semmi, de semmi jelentősége. Csak arra próbáltam (sikertelenül) célozni, hogy 1-1 esetből hiba kiindulni, legyen az akár a sajátom. Ha mindenki azt mondja egy típusra, hogy jó, akkor biztos van benne valami. De attól még legközelebb simán félrecsúszhat a tervezés... nyilván van akiknél ez nem jellemző, de adatok hiányában elfogadni valamit tényként nem túl bölcs dolog. Én sosem vettem még vadiúj modellt, és nem is fogok soha. Szerencsére vannak akik megteszik, így mindig gyűlik a kollektív tapasztalat.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.18. 12:17:41

Ez a 300 ezerről tekert óra már mind tudjuk, hogy nem helytálló. Azok a kocsik a 90-es évektől 300 ezer kilométernél még bőven jó állapotban vannak motorikusan és úgy egészen szépen tartják még magukat. Persze használat függvénye is. Én azt mondanám, hogy amit 300 ezresnek hívunk, az inkább 450 ezres...

Más. Mostanában elég sok 2011-es, sőt 2012-es kocsit látok, kiégett izzókkal. Ez mekkora gáz, milyen filléres szart pakolnak be ezekbe? Tudom, apró hülyeségnek tűnik, de szerintem a fillérbaszás itt kezdődik és ki tudja hol a vége akkor!

Megint más. Valaki tud -hitelt érdemlően- nyilatkozni a VW 1.4-es turbo benzineséről? Nézegetem egy ideje a Golf V. 1.4 GT Sportokat (140 Le, nem a 170), de nem tudom, bele mernék-e vágni. Vannak rémhírek, hogy a "legszarabbul sikerült motorja a VW-nek", de ez csak olyan szomszédból áthallatszó zene a számomra.

Ez a Hunyadi meg egészen pofás kívülről, bár egy kicsit sok a vonal. Belül még mindig nem a tuti és a kék műszerfal világításról a VW is letett, oka van... De nem hiszem, hogy ilyen áron ennyire kapkodnának érte. Ahhoz nincs meg a múlt és a név, hiába van minőség.

A Golf az etalon, el kell fogadni.

Csak Norris 2012.02.18. 12:25:26

@AciDuzzu: Úgy más. Nekem volt sok VW, golf, scirocco, corrado, de csak sok apróság volt, de midegyik 200ezer km felett volt.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.18. 12:35:29

@nyüsszögi: Én simán elcsorognék egy Dusterrel. Komolyan tetszik. Az ára is!

antimason (törölt) 2012.02.18. 12:40:33

Béla, tudod a Béla:
Nekem sem tetszik a Ford, és előbb vennék Én is Hunyadit :)

kisqtya 2012.02.18. 12:44:07

Nekem a VWsekkel kapcsolatban mindig a szüklátókörűség, sekélyesség, hozzá nem értés jut eszembe. Mert ti. a Golfnál nem egy generációja esetében volt ár/érték arányban, de minőségben, megbízhatóságban is jobb autó, pl a japánok közt. Viszont az egyszeri Golfos ilyeneken nem gondolkodik, neki az kell, amiről azt VÉLI hogy jó, meg megszokott, divatos stb stb. A Golf azért főleg a nevéből él. Bár most az utóbbi generációk tényleg nem rosszak.. De pl a nagyon űbermájer divatos Golf4 meg Bora egy katasztrófa volt. A korábbi generációk meg olyan semilyenek, kivéve ugye a GTI modelleket. Pl a Civic több generációja szinte minden szempontból rommá verte a Golfokat.. De pl a a hűdeprémium 3as BMWt is merték adni tekerős ablakokkal..

The Good Boy ! 2012.02.18. 12:46:42

@GYUSZI BACSl: "lásd pl. Honda Civic űrhajó belső, villog-vibrál minden, azzal utazni éjjel egy rémálom"

Sok közöd szerintem még nem volt ufo civichez, az biztos! Nekem lassan 6 éves lesz, ráadásul igen sokat vezetek éjszaka, de még soha nem vettem észre, hogy valami villogna, vibrálna.

Még soha nem éltem meg rémálomként az utazást éjjel, de biztos bennem van a hiba.

Ennyit a nagy magyar, fórumon észt osztó megmondó emberekről!

A témához: szerintem a koreaiak egy nagy hibát követtek el az autóikkal idehaza: rossz időszakban próbálják magasabb árszintre pozicionálni a termékeiket. Gyakorlatilag nincs autóvásárló magánszemély idehaza. Valahogy csak be kéne csalogatniuk a potencionális vevőket a szalonba, mert 4 milkás kezdőárral nem fog menni (amikor a fiat a bravot 2,8-ért, a rönó a fluanszt 3,2-ért, a megane kombit 3,7-ért hirdeti)

@nyüsszögi:
Amúgy én is azt tapasztalom, hogy osztrákiában valahogy nem ilyen sznobok a népek, mint mi vagyunk. tele vannak koreai autókkal, meg relatíve rengeteg dáciával. Valahogy nekik nem derogál ilyennel járni. Persze a magyar az más: neki csak a német dukál, a koreai kocsi pedig maga a világ ellen elkövetett terrorcselekmény:)

@szepe01: És én is kiváncsi lennék, a tc-s stáb mit venne, ha a kezébe nyomnának 6-8-10 millió jó magyar forintot új autó vásárlásra (milyen felszereltséget kérnének hozzá). A szabályokat lehetne finomítani, hogy listaár játszik-e vagy bevállalják, hogy egyenként elmennek 1-1 szalonba is alkudozni a kigondolt gépsárkány érdekében(persze valahova vidékre, ahol talán nem ismerik annyira az arcszerkezetüket).

Polifémosz 2012.02.18. 12:54:33

@The Good Boy !: Igen ez nagyon jó ötlet, és mindenképpen el kell menni a szalonba mert saját tapasztalatom szerint milliós különbség van a listaár és a valódi közt.
Annyit módosítanék, hogy az átlag magyar nem 6-10 millió közt keresgél.....ez is érdekes cikk lenne, de nem életszerű. 4 misi alatt inkább az.

Polifémosz 2012.02.18. 12:56:26

@Polifémosz: Bocs szepe01 -re reagáltam.

The Good Boy ! 2012.02.18. 12:59:14

tény, hogy manapság a forma és a belső unalmassága (figyelem, ez erősen szubjektív, személyfüggő kijelentés volt!) ellenére nem lehet belekötni a golfba, mert műszakilag tényleg etalon a kategóriájában, de ez azért nem volt mindig így. Sok éven keresztül semmi más nem adta el az autóikat, mint a logó, mert a golf4 meg a bora valóban nem a műszaki csúcs képviselői voltak akkoriban, mint fentebb is írták, elég sok betegséggel küzdöttek. Én vezettem olyan 1991-es évjáratú golf2-st, amiben 4 sebességes váltó volt, a fordulatszámmérő helyén pedig egy óriási mutatós óra (mert az 5 forinttal olcsóbb volt, mint a helyére eredetileg szánt fordulatszám mérő).
A módszerváltás környékén a szüleim autót akartak venni, ezért többek között 190-es bébimerciket is néztünk. Aztán szomorúan láttam, hogy '89-es modellekben még nem ritka a 4-es váltó, meg a kurblis első ablak sem... Ettől függetlenül nagyon jó autónak tartom a 190-st, de akkoriban elég lehangoló volt a dolog.

The Good Boy ! 2012.02.18. 13:00:50

@Polifémosz: igen, lehetne akár a 4 milkás ársávval is kezdeni, én csak példának hoztam fel a 6-8-10-es árszintet.

The Good Boy ! 2012.02.18. 13:06:20

@kitiltott, de seráfütty: "De nem hiszem, hogy ilyen áron ennyire kapkodnának érte."

Azért az elég beszédes tény, hogy az elantrából (jó az nem i30, hanem a picivel alá pozicionált testvér) tavaly több mint 1 milliót adtak el (nem magából a Hyundaiból, mint márkából, hanem a márkán belüli egyetlen típusból!). Ennyi ember azért nem tévedhetett:D

Hurri Kán 2012.02.18. 13:10:29

Bizonyára tisztességes minőségben összerakott, megbízható autó, de ettől a műszerfal-dizájntól továbbra is hideglelést kapok.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.18. 13:25:00

@The Good Boy !: Kérdés, hogy mennyibe került az adott piacokon. Az Egyesült Államokban gondolom szórták utánad 20 ezer dollár alatt.

The Good Boy ! 2012.02.18. 13:30:48

@kitiltott, de seráfütty: ez elképzelhető, mint ahogy az is, hogy a többi kategóriatárs sem volt sokkal drágább, mégis vettek ebből is rengeteget. Azért az az 1,01 millió éves eladott darabszám egyetlen típusra akkor is beszédes, ez nem kétséges!

papa33 2012.02.18. 13:57:38

Én pedig, bocsássátok meg, nem nevezném etalonnak a Golfot. Sok haver az áhított Golf II-vel tanult vezetni, nem egy kiakadt: ezért vannak, oda? a dízelről beszélek, én anno egy Golf I D-vel mentem: olyan semmi mondjuk öreg volt, a Ladák helyett elketyegő 5 liter gázolaj érthető.. Golf II 1.8 benzinessel mentem hosszabban, próbáltam váltót, szervokormányt,féket, motort teszteltem, próbáltam rájönni ízére, miközben hiába nyomtam egy Suzuki öregswift lenyomott. Nem fikázni akarom, de olyan semmi. Azt elismerem, még egy ilyen autó nem lesz, ami 30 évesen még él.
De nem etalon,a VW nem AZ autó, hanem EGY autó.

Én azt szoktam ma kérdezni, ki, mennyi évre és km-re vesz autót.De nem válaszolnak.
Ha én autóra kellene költeni, kettőt vennék, egy kicsit és egy kombit, kisközép, benzinest. Ha egyet, akkor vagy egy Corolla-Mazda6 ha befér, ha nem 3-as, benzines mocival. Vagy az új Skoda nem tudom mi lesz, tanulmányautóként lehet nézegetni, Fabia-Octi közötti... De elgondolkodtató 6 milla majdnem kis lakás, miközben 1-2 millás 10 év körüli/alatti autóval is lehet járni. VW-t nem akarnék sosem, nagy hibának tartom a VW kombi nélküli politikáját, a Polo rég volt, ma is megállná a helyét, Fabiában sok kombi van, Ford Escort és Opel Kadett/Astra mennyi kombit készített miközben Golf sokáig nem, szerintem több milliót engedtek el, ez mutatja, az igényeket lesz..k...
Fiat Bravo/Brava párost jobb volt vezetni mint a Golfot, fék, motot... szóval élt az autó, én az Opelekkel szimpatizáltam, ezért megköveztek, de nem éreztem hogy Golf kellene (sokat mentem, cégesek voltak) és nekem megfelelt.

papa33 2012.02.18. 14:02:37

Ja a felszereltségre is válaszolva: nekem tökéletesen megfelel a kézi kurbli (aki akarja letekeri, általában felhúzott/résre nyitott egyik ablak variáció van), de a klíma nagy melegben nem helyettesíthető, a KP zár is jó, mert nem akarunk már körbeszaladgálni/nyúlkálni.
Esőérzékelős ablaktörlő, motoros tükör (egyszer belőve és kész)meg effélék nélkül elvagyok. A céges autók régebben: 1.4 helyett 1.6 motor, ülésfűtés és klíma volt. Slussz.

metalex 2012.02.18. 14:45:54

"de a Mazdák már legalább húsz éve kifogástalanok" - kis javítás ehez az utolsó sorok egyikéhez, nem húsz, már legalább harminc éve jók. Bár az első 20 év volt a legjobb.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.18. 15:40:59

@Desmond77:
217000 és köszöni még jól van, még bontatlan a váltó-motor

Shadowbull 2012.02.18. 17:34:43

@metalex: nyilvan a legutobbi vilagraszolo dizeles szopasuk az nem er.

sb

Specialized78 2012.02.18. 18:05:03

Nem értem a cikkíró utolsó sorait.Nyilván való,hogy valamivel olcsóbb lesz ismét a Golfnál,Focusnál,Mazdánál.Hát azért fogják megvenni.A cikkíróval ellentétben nekem életem legrosszabb autója volt az előző Cee'd.Varrógéphangú motor,ami mellett autópálya tempóban már kiabálni kellett,mellette bekajált több mint 9 litert 100-on.A középső műszervilágítás rikító sárga színét pedig nem lehetett lejjebb venni,este csípte az ember szemét.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.18. 18:23:12

@kitiltott, de seráfütty:
nyilván. ott a camarot is lehet 20000-ért kapni, a hyundai meg azért alatta kell hogy legyen...
bár odakint inkább a scoupé megy, meg a terepjáró meg talán az elantra. ilyen kicsikkel nem bohóckondak az amcsik.

egyébként az elantra is meglepően jó, és nem is vészes az ára 4,5 körül alapáron. i30-nál nagyobb, tehát ha ezt veszem alapul, az i30-at 3-3,5 környékére fogják belőni. ami azért jóval alatta van a golf, focus, mazda listának nem?

Vágási Matyi 2012.02.18. 19:16:11

Töréstesztekben is jönnek felfelé, például a Velosteré nagyon jó.

Fred74 2012.02.18. 19:41:38

A golfnak VAN kombija most is és volt is.
Az rohadt jó kérdés, hogy a szerkesztő "szakértő" urak vajon mit vennének a saját pénzükön mondjuk 5-6 millából. Csak hát ez még mindig elméleti kérdés, mert aki saját magának vesz, bizony a szerelmeket leszámítva nagyon sok mindent figyelembe kell, hogy vegyen. Hosszútávon ráadásul. Vélhető megbízhatóság, kényelem, extrák kérdése (nagyon fontos, valamit kihagyunk, hogy spóroljunk 50eFt-t és 8 évig szívjuk a hiányát) ez igaz a motorizáltságra is. Fogyasztás, teljesítmény, helykínálat. A fő érv ezek egyvelege, legfontosabb az ár érték arány, és ebben benne van a majdani eladhatóság, értékvesztés is. Rohadt nehéz kérdés. És az, hogy valami megéri vagy nem az ÁRA mondja meg, illetve utólag a használat és az előjött hibák tükrében lehet mérni. Én a harmadik új autómat veszem. Az előző Astra kombi volt 1,2 benzines 3 misi volt, 240eKm van benne, soha rosszabb autót nem kívánok senkinek. Most a piacot alaposan átnézve, tesztek olvasása, szalonlátogatások, próbakörök és alkuk után az alábbi dolgok igazak. Ma az autók sajnos drágábbak, egy valamire való kompakt autó (motor, felszereltség) 5 milla. Azonos szinten lévő autók szinte azonos áron is vannak. Alku: kb 8-20% márkától, szalontól, értékesítőtől függően. A mai kínálat egyik legjobbja a VW Golf VI. Én kombit vettem 1,4 TSI motorral, +500eFt extra. listaár 6,2 misi, vételár: 4,95 misi. (a ceed lett volna a legolcsóbb kombi, sima 1,4 es motorral 4,4 misi hasonlóan extrázva, de a hajtáslánc a holdban sincs és a komfort sem a golfhoz képest. Valódi konkurencia Astra 1,4 T 140Le Cosmo +90eFt extra listaár: 6, alkudott ár: 4,85misi), Skoda Oktavia 1,4TSI Clever+200eFt extra, lista 5,1 misi, alkdott: 4,65 misi. látható, hogy a golf és a skoda listaáron 1 millás árkülönbsége 300eFt-ra csökkent, és a golf jobban felszerel és komfortosabb a autó. Tehát nem egyszerű a választás. A Hyndai golf áron nem pálya, nincs még ott. Aki mást mond üljön be egy hatos golfba, meg fog lepődni. A legfőbb hibájának az unalmas designt szokták felróni, és azt mondom a VW zseniális! Mára a sok csiricsáré hatásvadász forma (kint bent) mellett az egyedüli klasszikus, ha úgy tetszik konzervatív kialakítású autó, ami mint az eladási adatokból kiderül sok vevőnél bejön. Pl nálam is, érthetetlen minek kell gomberdőt varázsolni az autókba lázsd új focus, astra..., a golfon is megvan minden funkció, és nam haltak bele a gomberdő telepítésbe. Szvsz más faszával mindig könnyű verni a csalánt, ha ténylegesen saját pénzed kell a lehető legjobban elkölteni, biza most a golf az egyik legjobb vásár. Ja mivel sajna a japók nem gyártanak alsóközepes kombit, így kiestek a játékból nálam (és sok más kombivásárlónál) idióták! Pedig szívesen vettem volna japánt. Persze már hírlik, hogy a az új Honda Civiknek lesz kombija, talán a Corollának is, de és most vettem autó. Ez van, Bocs ha hosszú lett, de remélem tudtam valakinek segíteni választanti.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.18. 19:58:56

Osztrák árak már vannak.

i30 GDI europlus (közepes szint automata klíma) 5a. 18000 euro

Golf 1.4 TSI Comfortline 5a. (félautomata klíma) 23770 euro

Szóval erősen agresszív az árazás, én 5%, max 10% különbséget vártam. Persze Magyarországon olcsóbb (lesz) mindkettő, de az arány gondolom ilyesmi lesz.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.18. 20:03:25

@Fred74: Jó árat kaptál a Golfra, gratula.

Annyit kérdeznék, hogy így raktárról kellett választani, vagy te konfiguráltad az autót, aztán várakoztál. Mert az qrvára nem mindegy az árban, a már kereskedőnél levő autókra sokkal könnyebb kedvezményt kapni, hiszen korlátozottan válogathatsz csak.

GlaP 2012.02.18. 20:09:05

Kis segítség: a metallurgist az magyarul kohász (esetleg kohómérnök, vagy újabban anyagmérnök, ha nagyon tudományosak akarunk lenni).

Egyébként meg:

"...most már rámennek arra, hogy vonzóbbak is legyenek. A vonzóvá tétel egyik eszköze maga a formaterv, amit azonban el is kell adni, és ebben nagyot lépett előre a Hyundai. [...] Fluidic shapes, natural energy..."

Meg a kisfaszom az. Mifolyikittgyöngyösön??? Gyári beszállító lett a Homasita, vagy mivan? Biztos én vagyok a vidéki sudribunkó, de én ezt az álarcos kakapornót, ami ma formatervezés címen folyik, nem tudom megemészteni.

Egyszerűen nem értem. Nem értem mit akarnak vele mondani. Régebben is előfordultak meredek mutatványok, pl. kiröhögjük a 30 évvel ezelőtti digitális, kéken világító, beszélő műszeregységeket, de legalább értettük, hogy Alfa holdbázis. Ebből viszont nem értek semmit. Vagyishogy, attól tartok, hogy mégis. A számítógéppel támogatott formatervezés és a lemezmegmunkálás fejlődése eddig ismeretlen dolgokat tesz lehetővé, a kisfiúk pedig kezdik felfedezni a kukijukat és most játszanak vele. De könyörgöm, az, hogy meg lehet csavarni azt a kurva lemezt, még nem azt jelenti, hogy meg is KELL. Ezzel csak azt sikerült elérni, hogy a homokozóban elindult a kinek van nagyobb verseny, amiben az Opel a Ford és a keletiek (már felsorolni se tudnám őket, annyira elbaszottul egyformán ocsmányak) már nyakig benne vannak. Van itt minden, Kinetic Design, Fluidic shapes, meg amit akartok, csak azt nem veszik észre ezek a szerencsétlenek, hogy a végeredmény mindegyik esetben egy tökugyanolyan visszataszító hájas seggű szörnyeteg. Ha hátulról ránézek ezekre az autónak csúfolt vizuálterror-produktumokra, leginkább csak ez a kép szokott az eszembe jutni:

www.europeword.com/blog/wp-content/uploads/usa-vs-europe-3.jpg

(a kép jobboldalára gondoltam, a gyengébbek kedvéért :)

Közben a sok okos meg nyomja a mantrát, hogy hát igen, a VW (Skoda, Merci, stb. - tetszőleges autószerű autókat gyártó behelyettesíthető) mennyire unalmas, meg hogy nem fogunk az izgalomtól szívinfarktust kapni. Hát, ha az izgalom az, hogy pl. a cikkben szereplő dévútól (vagy mitől) majdnem kiégett a szemem, akkor köszönöm, de én inkább maradnék az "unalmasnál".

Azthiszem nagyot fordult a világ. Nekem pl. a VW vagy a Daimler manapság a legkeményebb tökű lázadó avantgárd lett azzal, hogy mernek húzni egy egyenes vonalat.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.18. 20:34:00

@GlaP:
én jelenleg leszarom a designt egy autón. vigyen el A-ból B-be azt jó'van. Ha kurvasok pénzem lenne akkor hallgatnék a szívemre. de amíg csak 1 kocsit tudok fenntartani addig nem érdekel hogy néz ki, az észérvek fognak dönteni sajnos...

kultúrpesszimista 2012.02.18. 20:46:24

@Kegyetlen: És kit érdekelnek a németek, kit érdekel München?! Fantáziatlan autós nemzet, zömében unalmas autókkal. Legyen inkább Svájc, Hollandia a mérce. Nem kevésbé gazdagok, mint a németek, viszont jóval több a stílus, szín, változatosság az utakon!

kultúrpesszimista 2012.02.18. 20:47:21

@Hurrá Torpedó: Gratulálok, igazi proli mentalitás... Erre azért ne legyél büszke.

tonalcar 2012.02.18. 21:06:38

@kisqtya: Változó szelepvezérlés 85'-től az Alfában, karburátoros motoron is! Az én bátyám erősebb!>tényleg mi értelme ennek, nem mindegy mi volt 10-20 éve?

Shadowbull 2012.02.18. 21:31:35

@GlaP: "A számítógéppel támogatott formatervezés és a lemezmegmunkálás fejlődése eddig ismeretlen dolgokat tesz lehetővé, a kisfiúk pedig kezdik felfedezni a kukijukat és most játszanak vele. De könyörgöm, az, hogy meg lehet csavarni azt a kurva lemezt, még nem azt jelenti, hogy meg is KELL. "

LOL :)

+1

sb

hüle 2012.02.18. 23:03:44

"Más. Mostanában elég sok 2011-es, sőt 2012-es kocsit látok, kiégett izzókkal."

Na látod én amikor megvettem a szalonban az uj kiámat
a made in germany égőket kicseréltettem veluk kinai
+90% -ra.Igy jobban is látok és nem is kell cserélnem sürün.

Amugy a hyundai alapból jobban felszerelt és (csicsásabb) komolyabb a muszerfala a kia puritánabb de tágasabb!

hugsz 2012.02.19. 08:22:22

a bal hátulról lőtt képen a legrondább

tlantos 2012.02.19. 09:30:52

@apamacko: alaparon. persze.
csak az alapar annyi volt, mint mas markaknal felextrazva.
Nem gold ugyan a T5, de azert rokonok. Az extralistan meg a POTKULCS!!!! is fel van tuntetve. Meg jo, hogy legalabb ingyen van. De minden szarert fizetni kell darabonkent.
A fapadban nincs semmi. Legkondi kozel 400e, kozponti zar 100e folott, gyari radio kozel 200e.

Dr. GGG77 2012.02.19. 10:32:29

Egy 5-6 milliós "Ki mit venne az újakból" engem is érdekelne.
Én sok mindent megnéznék: Octavia, Cruze, C'eed, Bravo... Szóval ezeket biztosan.

kran72 2012.02.19. 11:10:11

@szepe01: Csatlakozom a kéréshez/kérdéshez.Milyen új autót vennének a szerkesztő,újságíró urak 5-6 millióból. (,családi célra kellene ,vezetési élmény hosszú távú megbízhatóság,stb).

kran72 2012.02.19. 11:13:18

@Fred74: Esetleg Ford szalonban jártál? Csak azért kérdezem mert új Focusra kértem ajánlatokat és nem nagyon adtak kedvezményeket sehol.Ha van tipped köszönettel venném.

Fred74 2012.02.19. 11:22:15

@Silverstein:
Saját rendelés és extrázás a golf. 4 hónapja várok rá és még 2-t kell. 6 hónap várakozás egy új golfra és azt mondják válság van. A készletes autóra sem kapsz semmivel sem jobb árat, mert azt finanszírozniuk kell, amíg el nem adják ez meg ugye pénzbe kerül. A legjobb azt eladni ami még meg sincs. Senki sem gyárt már raktárra, csak amit feltétlen kell, hogy a vevőknek meg lehessen mutatni a portékát. Az Opel Magyarországnak alig van készlete, egy erősebb kereskedőnek több autója van. Valaha Szentgothárdon 3000 Opel várta az új gazdát, tavaly novemberben vagy 40 autója volt. válassz bátran, jó ha színben megfelelőt kapsz, nemhogy felszereltségben. Érthetetlen, hogy míg valaha a klíma számított exrtának, ezen ugyan túlléptek, de pl. tempomat, meg ülésfűtés és hátsó villanyablak még ma sem dívik alapból, pedig 4 millió fölött elvárható lenne, tisztelet a kivételnek. Jobb ha te extrázod, így az lesz a kocsiban ami neked fontos, ami meg nem kell, azért ne fizess.

Fred74 2012.02.19. 12:02:29

@kran72: Jártam a fordnál is, bár október végén kombit még nem tudtak mutatni, csak 5ajtóst. Kívül szerintem furcsa kicsit, bent az elődtől jobb, de az astrához, pláne a golfhoz képest erősen bazári kinézet. kisebb is a csomagtere a kombinak. Motorban az új ecobost nagyon jó lett, csak egy gond van vele, miután átalakították az adó és biztosítási besorolásokat cm3-ről teljesítmény alapúra, bizony a fenntartási költségek magasabbak. Úgy néz ki, mintha a VW 1,4 Tsi motorjához lőtték volna be a sávokat 122Le (90kw) a határ, fölötte ugrik a kategória. VW lobbi??? Okos..., Az astra is itt vérzett el részben, miután nehezebb az autó, a 120 Le-vas turbó sehol nincs a Tsi-hez, a 140Le-vel tudja kb azt az astra, amit a golf 122Le-vel, bár a tsi jóval harmonikusabban autózható. Ma a legjobb a 1,4 Tsi, minden teszten olvashatod, ebben spec minden tesztelő egyetért, 6 sebességes váltóval ma etalon a kategóriában. Kívácsi leszek a ford új 3 hengeres ezresére, bár turbo ide, turbo oda, nekem kicsit erős önbizalomnak tűnik ekkora autóhoz. A kettő között kellene egy jó motor a fordnak, így a két szék között a pad alá ülhetnek. Ja és az árból nem nagyon akart engedni az értékesítő, talán nem nézett potenciális vevőnek, az ö bajuk... Szomorú még az is, hogy 1-1 autóra 2-3 szalonból kértem árajánlatot e-mailban, azonos felszereltségre, a fele nem is válaszolt. Biztos sok dolguk van az értékesítőknek (két szalont is tudok ahol januárban 1-1db autót adtak el (Opel))

Hurri Kán 2012.02.19. 13:17:22

@Desmond77:
Hogy használod? Merthogy erősen múlik rajta.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.19. 13:23:33

@Hurrá Torpedó: Az Elantra van szerintem simán 20 ezer alatt, ezt mondtam neki.

Most néztem meg, 15 ezertől indul... Itt a magyarázat a milliós darabszámra. A 20 ezres (jól tippeltem) abban különbözik elsőre, hogy 6-os automata váltója és 17-es alukereke van.

www.hyundaiusa.com/elantra/specifications.aspx

kitiltott, de seráfütty 2012.02.19. 13:36:05

@GlaP: Végre valaki összegezte helyettem, kellemes nyelvezettel támogatva. Egyszer ráköptem a monitorra a kávét a röhögéstől, köszi, jó reggelt okoztál :D

Lucky Larry Silverstein 2012.02.19. 18:01:54

@Fred74: Az érthető, hogy a Fordos nem kínált kedvezménnyel. Végül is vadiúj modell, majd a ráncfelvarráskor, 3-4 év múlva lehetnek komolyabb kedvezmények. A Golf VI pedig majdnemhogy kifutó modell, igaz, a VWnél másképpen müködik az evolúció, hiszen a mostanit Golf 5.5nek is hívják, a vadiújnak nevezett Passat pedig igencsak ráncfelvarrás lenne más márkánál. Ezt nem leszólásként mondom, sosem a formaterv adta el a márkát.
Ilyen kaliberü autó még az általad említett Astra/Golf/Focuson kívül a szinté kifutófélben levő Bravo T-Jet, érdemes átgondolni, mert bár a T-jet többet eszik a TSInél, ami mindent egybevetve tényleg a legjobb kisturbó a piacon, jóval olcsóbban elhozható, és, akinek ez számít, sokkal szebb a hangja mint a TSInek. Igaz, ez egy kipufogóhangolással megoldható a VWnél is.

Fred74 2012.02.19. 19:05:05

a bravonak nincs kombija, nekem az kell.

apamacko 2012.02.19. 21:10:48

@kisqtya: Ja most meg még a Civic sportváltozatában is visszaballagtak a csatolt lengőkarhoz....

Trainer2000 2012.02.20. 09:19:55

Sziasztok.

Hyundai?Jó? Inkább olcsó...ezidáig.A szerelöket kellene arrol kérdezni ,jó kocsik e,nem pedig az ujságírókat meg a PR eseket.A mi szervizeinkben szlovákiában(konkr.Pozsony) általában úgyn.multibrand van.Konkrétan mi három márkát javítunk-mazda,mitsubishi,hyundai.
Akármikor ,ha bejönnétek hozzánk,8 emelöböl 6 on hyundai áll..Miért is?

Trainer2000 2012.02.20. 09:27:42

@kran72:
Mazda 3 1,6 diesel...igaz,hogy a motor nem Japan made ,de eddigre már kiforrott,nem kell például 120 000 km nél DPF filtert cserélni ( Ford,PSA),ebben is van szélvédöfütés- (nem csak a Fordban) és a fogyasztása is joval 6 liter alatt van.Kérdezz rá a MMH nál-biztosan segítenek.

metalex 2012.02.20. 10:31:48

@Shadowbull: Az miaz ?
Ez valahogy kimaradt és nem tudom mire gondolsz. Majd azért elolvasom a többi kommentet is.

Shadowbull 2012.02.20. 10:56:16

@metalex: Maguktol felporgo, leallithatatlan dizelek, jo esetben csak a motor veri szet magat, rossz esetben kigyullad az egesz a faxba...

Aztan korabbrol a comprex-dizeles szivas, aztan a tragya RX8...

csak ami eszembe jutott.

sb

Csak Norris 2012.02.25. 23:17:31

@gyvy: Természetesen nem gyilkolva. Volt olyan korszakom is, de akkor minden hamar kinyúlik, legyen VW vagy honda...

fabris 2012.03.01. 18:49:01

Kijött a magyar árlista, ki-ki vérmérsékletének megfelelően sírhat vagy röhöghet:
hyundai.hu/app/webroot/pdf/newi30/new_i30_5door_arlista.pdf

Részletes árösszehasonlítást még csináltam, de első nekifutásra kerül annyiba mint egy Golf...

Idáig az új i30 volt az első jelöltem a nyári kocsicserére, de korábban abban a hitben voltam, legfeljebb fél millával lesz csak drágább, hát nem...

Mindenesetre a magyar Hyundai oldalán a szlogen második fele tényleg találó: "...gondolja át újra." Hát tényleg át fogom, mert lehet hogy szép és belül tágas és nagyon praktikus (volt szerencsém már a Frankfurti és Belga autoexpón is alaposan végigtapogatni) de Golf áron megvenni és koreai horror értékvesztéssel később eladni...

Még ha később a mostani i30-hoz hasonlóan lesz is rá állandó 400-500e-es importőri akció, akkor is marha drága lesz.

Hát ez alapján mégiscsak megvárom, hogy a következő Golf milyen lesz és mennyibe fog kerülni. A mostani külsőre egészen bejön, csak a belsejét tudnám felejteni...

papa33 2012.03.03. 09:53:30

Érdekes ez a VW kérdés, sosem akartam VW-t.
De elgondolkodtató, mit haver mondott, jókor vett még ős 1.6 motorral Jettát 4 milláét, akkor volt Golf is akcióban kb ennyiért, jó, 3 éve. Nem volt rossz ár. És még ketten vettek, mert kiderült, az akciós kifutó 2.99999 millás Focus nem jött be, buzdítás után mertek csak a gigantomán VW kereskedésbe bemenni, végül autót ott vettek. (akkor még azt mondták a kereskedésben-ismerős mind-hogy turbóst ne...).
Nos a kötelező szerviz elrettentő...

(Állítólag akkoriban a dízelből 1 millát engedtek, ez ám az árképzés, képzeld szomszéd milyen jó gépem van... egy hét múlva a rábeszélt szomszéd is vesz egyet 1 millával olcsóbban és beszélgetnek... mit fog érezni, a 2-3 hetes autója nem egész egy hónap alatt másfél millát bukott, mert a márkakereskedés ajtajában ugye fél milla...).

Mindez azért jutott eszembe, mert az autóknak az értékvesztése hatalmas: de vannak márkák, főként olcsóbbak, melynek olcsóbb árát majd eladáskor "fizetjük meg", ilyen a Lacetti-Kalos-Cruz ez szinte annyi újonnan mint JAstra...), és ide tartozik a Hyundai-Kia is, Suzuki SX4, ezt kell elismernem, mert hiába olcsóbb pl fél-1 millával, eladás során, mert lehet egyszer el kell adni, szinte semmit sem ér. Haver 3 milláért vett Aveot, GAstrát, majdnem H-t vehetett volna akkor ennyiből, 3 évesen 1 millába számították volna be. És ne tudjátok meg, mind az övébe, mind a Jettás haveréban nincs még ma sem 30 ezer km, mondjuk azt a Jettát el merném fogadni.

A másik: Kiások mondták, 1-2 nap alatt német (?) raktárból minden van. Nos 1-2 ismerősöm sokkal többet várt kütyükre, aki látott összetört Kiát, olyan alkatrészek vannak benne, kezdve a szélvédővel (hadd ne írjam le alakját, alul íves szakaszok, egyenesek, hihetetlen) szerintem soha az életben nem lesz utángyártott, meg tán bontott, annyiért adnak mindent, amennyiért akarják... tehát lehet használtan sem lesz érdemes megvenni, illetve kockázatot hordoz.

Mellesleg aki valamennyire ért az autóhoz,itt írogat, biztosan olvasott is: a benzines Kia-Hyundai azért megy jól, mert rövidek az áttételek, pik-pakk felgyorsul és eljutunk 5-ig, de tudható volt, hogy autópályán sem különösebben csendes, sem takarékos nem lesz.

Ma már nincs nyomatékos nagy motor, van kis pörgős 16 szelepes, meg kicsi, turbós. Na azt a Focust én is megpróbálom majd.

Mondjuk valaki írhatna a VW 1.2, 1.4 TSI-ről, hogy vajon meddig bírja a motor, és nem is a turbóra, hanem a közvetlen benzinbefecskendezésre gondolva...?

A túlcsicsázott műszerfalról meg annyit, hogy normális műszerfal a vezető előtt 2 órából áll... nincs középen (Renault, régebbi Yaris), nincs számkijelzés, stb. Persze egyéni.
süti beállítások módosítása