HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Rejtett hiba gyere elő!

2012.02.23. 06:15 Tcomment

Címkék: opel check engine

Öt szervizt, ugyanennyi hibakódtároló-törlést és egy teljes gyújtótrafó-garnitúra cserét túlélt a Check Engine lámpa. Pedig pofonegyszerű volt a megoldás, csak kicsit túrni kellett hozzá.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

146 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr114176383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

négykarika 2012.02.23. 07:19:12

Szép munka volt!

(Mondjuk aki erre a hibakódlistára kicseréli mind a négy trafót, azt el is kéne zavarni a műhelyből...)

ifrance 2012.02.23. 07:23:28

@négykarika: szerintem csak egy trafó van, de lehet hogy tévedek...

Alex75 2012.02.23. 07:25:54

@ifrance:
Egy. A gyertyákra ültetett trafósor, csak egyben cserélhető.

Shadowbull 2012.02.23. 07:32:07

"Erre a rendszerre környezetvédelmi okok miatt van szükség. A dugattyú és a hengerfal között a legjobb illesztésű motorokban is átszivárog némi égéstermék a forgattyúsházba (vö: kartergáz), ami tartalmaz elégetlen szénhidrogén elemeket is. Logikus, hogy ezt visszavezetik a szívócsőbe. "

Ez igy ebben a formaban nem igaz.

A kartergaz-visszavezetesre azert van szukseg, mert nelkule a forgattyushazban es a hengerfejben tulnyomas jonne letre, es az rovid uton olajtomitetlensegekhez vezetne a kulonfele szimmeringeknel es tomiteseknel.

sb

Komojtalan 2012.02.23. 07:34:39

Lol, 220k a katalizátor. Már rég cseréltettem, de az utángyártott (univerzális) 20-30k lehet. Ha a kevesebb futást is figyelembe vesszük, akkor sem 10x -es az érték.

nudamnume 2012.02.23. 07:43:23

Sziasztok!
Komojtalan: sajnos ennek a tipusnak a kat. 1be van épitve a leömlővel, igy nem lehet univ.kat.-al helyettesiteni, ergo a szakinak igaza van... (gugli: bosal 099-458), eddig a legolcsóbb megfelelő utángyártott is kb. 600 ajró...
Árnyékbika: igazából mindegyik ok igaz.... régebbi japán tipusoknál, ahol még szó sem volt környezetvédelemről, ha levetted az olajbetöltősapkát járó motornál, azonnal leállt... Bár valószinű, hogy a németeknek a kipufgáz tisztasága fontosabb.

viktorio007 2012.02.23. 07:46:13

@Shadowbull: szerintem úgy értette, hogy nem szabad kiengedni a szabadba.
Egyébként igazad van! Itt is a túlnyomás nyomta ki az olajat a motorból is.

Grg76 2012.02.23. 08:00:01

Na igen, ez a baj a mai szerelőkkel -tisztelet a kivételnek! Múltkor valami autós tv műsorban volt épp erről szó, hogy a mai szerelők többsége már csak az obd hibakódokra hagyatkozik, gondolkodni nem tud/akar...
Fogtak egy autót, lehúztak valami csövet róla egy eldugottabb helyen, és irány a szervizek. Ja, az obd csatit kiiktatták. :D Na volt is nagy tanácstalanság mikor a hibakódolvasó nem tudott csatlakozni, de egyik sem akart utánajárni a valós problémának, mind először az obd-t akarta, mert anélkül nem tud semmit csinálni.
Ezek után elvitték egy sarki szakihoz, aki kapásból a motorházat nyitotta, nem az obd csati takarólemezét, és 5 perc alatt meg is volt a hiba oka...

Mondjuk ez az egész obd is kicsit vicces... Saját példám: a pályán egyszer csak berángat az autó check engine lámpa kigyullad. Kiállok ADAC kihív (külföldön történt). Rádugja a kiolvasót, ami kiadta, hogy a 2-es hengernél van a gubanc, de kb 10-féle oka lehet a szikrahiánytól a totálkárig kb. A próbakörnél már nem jött elő a hiba és a lámpa sem égett.
No és mi volt a hiba oka amit véletlenül találtam meg? A kedves nyest megrágta a trafónál a gyertyapipát, és ott átment a nedvesség egy idő után. Elképzeltem, hogy ha ezzel szervizbe megyek...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.02.23. 08:06:34

hahh, király vagy, mint mindig.
@Shadowbull: kit érdekel? megoldotta.

Himoto 2012.02.23. 08:07:52

És azokkal a típusokkal mi van amiken nincs szelep csak egy cső ala natur és mégsem fullad bele a saját olajába?

BUBISBUBLEK 2012.02.23. 08:10:16

hehe :) egybefedél sokezerért :) bizony volt már ilyen ;)

BiG_ 2012.02.23. 08:13:05

Nem semmi összefüggések...

Nekem is volt ilyen egr-szelep problémám (Chev. Kalos), szerencsére nem volt ilyen komoly következménye.
A szervizben kód kiolvas, a hibát azonosították. A kód kitörölve. Utána új programot töltöttek a vezérlőbe, ami időnként "megkocogtatja" a szelepet, így biztosítva, hogy a kartermocsok miatt ne álljon be. Az új szelep ez esetben is horror áron lett volna, kb. 60 kHUF + szervizköltség.
Ez több, mint egy éve volt, azóta is minden szép és jó :-)

Béla, tudod a Béla 2012.02.23. 08:15:36

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: SB, csak azért mondta hogy nehogy hülyén haljunk meg -szinte mindannyian, és talán legközelebb szakmaibb cikket is kaphatunk, és nem csak meglátogatjuk a "szervizet".

Rizsszem 2012.02.23. 08:17:04

Ez kartergáz visszavezető szelep borzasztó dolgokat tud csinálni.
1.6 HDI motornál 60e-ért cserélték (papíron) a szelepfedéllel együtt. Cirka 40e km-el ezelőtt.
De a szívósort meg a hengerfej leömlőjéhez nem nyúltak, hagyták koszosan.
Most szét lett szedve a motor más okból.A 30mm-es furatokban ( a szívósoron ezen megy a levegő) 4-5mm lerakódás a falakon (ez több mint 50%-os keresztmetszet csökkenés).Csoda, hogy a motor még működött. 3 napig áztak az alkatrészek brigéciolban. Így is kaparni kellett az olajsarat csavarhúzóval.
(valószínű, hogy a turbó is beledolgozott, de ennyire?)
Valószínű, hogy ez okozhatta az érzékelő, pillangószelep stb.. hibákat is, amiket persze drága pízé cseréltek.

Schütii 2012.02.23. 08:21:39

@Komojtalan: Leömlővel egyben lévő új katalizátort nem veszel bagóért. Ha mégis, akkor az a te bajod lesz.

Schütii 2012.02.23. 08:22:25

De tényleg, miért kell oda szelep?

littlerock 2012.02.23. 08:43:28

@Dr. Zerge: ohh mekkora ász vagy... egy kan-ász....

littlerock 2012.02.23. 08:47:39

@Schütii: ha a forgattyúsház szellőzésre gondolsz, akkor azért, hogy ne a motorolajat nyakalja agyra főre, mint ahogy tette azt a hibás autó. Van amikor egy labirintus- rendszert alkalmaznak, van, hogy csak egy hosszabb csövet, de valahogy mindenképpen megpróbálják visszafogni a gázáramlással felhordott olaj mennyiségét. Minél kevesebb olaj jut az égéstérbe annál kisebb az el nem égett szénhidrogének mennyisége a kipufogógázban, no meg a gyújtógyertyán mint láthatjuk...

Lomha 8V 2012.02.23. 08:48:53

Kár, hogy a rági Passatommal nem találtam el ehhez az úriemberhez. Azt is buzizták vagy huszan, de soha nem javult meg. Egy 1982-es kombi Passatról van szó, 1.6 benzin, karburátor, 75 ló. Az volt a hibája, hogy ha bekapcsoltam a fűtést, akkor max. 50 km. után leállt 1 henger, aztán nemsokára leállt még egy, aztán max 10 perc múlva leállt az autó és nem volt hajlandó újraindulni kb. háromnegyed óráig. De csak ha ment a fűtés. Rengetegen megnézték, túlórázott rajta a Bosch szerviz meg a márkaszerviz is, de nem jöttek rá. Pedig amúgy nagyon jó kis verda volt, szerettem.

Shadowbull 2012.02.23. 08:52:24

@BiG_: Az EGR-nek semmi koze a kartergazhoz.

sb

Shadowbull 2012.02.23. 08:57:52

@Schütii: azert mert van egy idealis nyomasertek, amit tartani szukseges a motorban, de a szivocsoben a kulonfele uzemallapotokban kulonfele nyomas uralkodik. A PCV-szelep ezt szabalyozza, gyakorlatilag egy nyomasszabalyozo szelep, ami adott esetben lezarasra is kepes.

sb

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2012.02.23. 08:58:26

Az EGR-t hagyjuk meg a kipufogógáznak... A kartergáz nem kipufogógáz.

Shadowbull 2012.02.23. 08:59:11

@littlerock: "Van amikor egy labirintus- rendszert alkalmaznak, van, hogy csak egy hosszabb csövet, de valahogy mindenképpen megpróbálják visszafogni a gázáramlással felhordott olaj mennyiségét."

az mar az olajlevalaszto resz, ami vagy van vagy nincs (mostanaban mar mindig van), de ettol fuggetlen a PCV-szelep.

sb

Pityou 2012.02.23. 09:19:47

ugyanígy jártam a Suzuki Swift euro2-es motorjával. Ez még a pillangószelep állás érzékelő potméteres megoldású (lemez szelepdeknis) nem a léptetőmotoros. Itt egy vákuum által is befolyásolt alapjárati vezérlés van. Egyszer csak egyre nehezebben engedte vissza az alapjárati fordulatot. Innen lett gyanús a dolog. Érdekes módon az olaj a légszűrőház alján jelentős részben kicsapódott és csak a negyedik hengernél lett olaj sárosabb a gyertya a peremnél. A gyertya miatt szelepszár szimmeringre gyanítottam. Mesterem türelemre intett és megkezdődött a hibakeresés. Utolsó gyanús elem volt párszázforintos kartergázszelep. Itt külön dekni nélkül is cserélhető (párszázas tétel). Mivel állítólag ez nem jellemző típus hiba Suzukiknál ezért nem is gyanított rá végig lett mérve minden egyes kapcsolódó egység a befecskendezés szabályozásban (lambdaszonda, fojtószelepállás érzékelő (potméter), alapjárati elektromos kapcsoló szelep, EGR szelep) ezek mind jók voltak, emisszió is. Az egyik hozzászoló írta az EGR szelepet de az nem a szelepdekniben van beépítve, hanem a kipufogó gáz visszavezetésben. Annak is van egy hibája ha megszorul és félig nyitott állásban marad nem zár vissza. A pico- scope valóban jó dolog nálam is bevetésre került, de én úgy tudtam, hogy nem lehet vele kompressziót mérni konkrét érték szerint, mivel itt gyújtás oldalon és vezérműtengely szöggyorsulás változásából építi fel a grafikont ezért csak egy kiválasztott henger 100% vesz és a többit mutatja meg hány százaléka az eltérés ahhoz képest. Nálam elég trágya értékek jöttek 100%, 20%, 60%, 80% ha jól emlékszem. Külön kompresszió és veszteségmérésnél 100-adokban volt mérhető a különbség. Jó játékok ezek a euro2 és a feletti rendszerek. Ha valaki nem ismeri a működésüket a szabályozási mechanizmust azok könnyen lékre futnak. Az injektor.hu Égő Ákoséknál is sok tanulságos eset olvasható. Sajnos a Hibakód olvasás is olyan, mint az álmos könyv, sokszor nem az aminek oda van írva
, hanem következtetni kell belőle. Még egy történet. Iveco Stralis 2007.01. kiadású vontató. 2007.08. Légkondi fúj hideg levegőt. Dél-Anglia St-Austell Victoria ipari park. Hiba kód kiolvasás OBD-n keresztül. Nagynyomású szelep hiba, kisnyomású szelep hiba még az ablakmosó folyadékszint kritikus érték alá csökkenését is regisztrálta másodperce pontosan! A lényeg az angol kiolvasta és széttárta karját, hogy nekik nincs eszközük nyomáspróbához és nem foglalkoznak klímával. 1 héttel később Santa Carlos a la Rapita kis spanyol üdülőfalu Valencia. Iveco márkaszerviz kb az 50-es években épülhetett istálló jellegű tsz javító műhelyszerű korhű 20x20-as műkő burkolat. Bejáratnál 1 köbméteres tartályban a légkondi feltöltő folyadék (HFC 134) csővezetékkel nyomásmérőórával, csatlakozóval kiépítve. Mondom mi a probléma. Ember jön, nitrogéngázos palackkal nyomáspróbázni. Kérdezem diagnosztikai műszer? Ez a dignosztika, mondja. A briteknél hibakódot olvastak. Erre legyint egyet. Rácsatol. Sziszegett is a hőcserélő felől. Akkor hőcserélő csere, 1 nap. Neki állt lebontani a burkolatot kívülről egy pár perc és egy Sancho Panza fizimiskájú szerelő odajött, pár szó spanyolul a kollégával és rácsatolják újra. A hőcserélő csonkjánál sziszegett/szökött el a gáz. Egy 6-os csavar fogta a csonkot és némi sziloplaszt! Gyárilag! Csonk kivesz, O-gyűrű csere, visszarak, szilopalszt, csavar, szárad vár. Nyomáspróba Ok, feltöltés gázzal, befújt léghőmérséklet ellenőrzés 5C fok, ok. mehet. Nem is volt gond utána. Ilyen ez a bicikli.

Gaben75 2012.02.23. 09:25:37

Azóta mentem vele 3000 km-t és még mindig jó,
úgyhogy tényleg tudom ajánlani az úriembert,
alapos és jó munkát végzett!
Ezúton is köszönöm!!!

Pasas 2012.02.23. 09:49:08

-Mi romlott el?
-Á, csak egy 10 forintos szelep.
-Ok, mivel tartozom?
-57000ft

Csabby 2012.02.23. 10:01:13

Ilyen szakik kellenének mindenhova...

RemekElek 2012.02.23. 10:17:43

Erről az egészről csak az jut eszembe hogy ezt jó eséllyel egy tapasztalt szaki is meg tudta volna keresni műszer nélkül is. Hiszen ha a komputer hibát nem veszi figyelembe csak a többi tünetből indul ki akkor hamar rájöhet, hogy valahol "szökik" az olaj. A gyertyákat megnézve nyilvánvalóvá válik, hogy a hengerekbe jut és a kipufogón keresztül távozik. Utána már csak azt kell kisakkozni, hogy a gyűrűk mellet vagy szelepszárak mellet vagy esetleg a szívószelepeken át kerül jut az égéstérbe. Ha elkezdi megbontogatni a motort és benéz a szívó oldalba egyből látható, hogy honnan a sok olaj.
Ehhez nem is kellene digitális technika csak egy kis gondolkodás.
Épen ezért jó, hogy közkincsé lett téve az eset. Legalább látszik, hogy a komputer se csodaszer...

Béla, tudod a Béla 2012.02.23. 10:33:57

@RemekElek: ez a nagy baj, hogy mindenki kiad 1-2 ezer Ft-ot a OBD scannerért, de értelmezni nem tudja a hibát, tehát szart sem ér az egész, ha nincs képzés, csak valaki elmagyarázza aki már látott ilyet hogy ide dugd be aztán amit kiír az szentírás.
Velem előfordult hogy kiírta hogy az oldal légzsák érzékelője rossz, (tényleg az volt), nyomott is róla a gép egy fényképet, de a "szerelő"nek fogalma sem volt róla hogy az hol van.

RemekElek 2012.02.23. 10:39:39

@Béla, tudod a Béla:
Hát igen...
Ha lehet olyan szerelőhöz viszem az autóm aki tudom, hogy megmondja ha nem tudja mi a baja és lehetőleg megpróbálok olyat keresni aki szedet már szét olyat ami nekem is van.

Sayniqua (törölt) 2012.02.23. 10:43:53

Nincs véletlenül még 2-300 klón testvéred? Mindenhova ilyen szakikat!

Zolus84 2012.02.23. 10:48:28

Úgy látszik, hogy amint elkezdett az Opel fejlett autókat gyártani, megszűnt olcsón fenntartható autó lenni. Kíváncsi lennék mennyibe került a mulatság. Én nemrég cseréltem az E36-ban ezt a szelepet, 17k volt a gyári (ugy. nincs), olajleválasztóval egybeépítve. Bár ezt is erősen túlárazottnak tartom egy darab műanyagért, amiben van egy rugós membrán.

Pityou 2012.02.23. 10:51:27

PCV és EGR, mint már sokan írtátok nem összekeverendő. Jelen esetben a forgattyú házszellőztető szelepről van szó ami a PCV. A PCV hasonlószerepet tölt be, mint a hütőrendszerekben alkalmazott nyomástartó szelepekhez melyek egy meghatározott nyomás (kb. 1-1.5bar) felett nyitnak és engedik ki a felgyülemlett vízgőz túlnyomását. Ugyanez csak olajra. A váltónál és a diffiknél is van az úgy nevezett szuszogó itt is a melegedő olaj feletti levegőtérben keletkező túlnyomást egyenlíti ki. Ha eltömődik vagy tömítik a rendszer gyenge pontján/pontjain fog távozni a nyomás pl. szimmeringek. A motor esetében mint egy Shadowbull és Littlerock már megfogalmazták a lényeget. A visszavezetésnek környezet védelmi okai vannak. Nem mai találmányról van szó. Régebbi dízel traktor és tehergépkocsi, autóbusz motoroknál egy pipacsövön kontroll nélkül távozott a kartergáz az olajpára a szabadba, biztosítva a túlnyomás elleni védelmet. A PCV szelep a kontrollált szellőztetés lényege, így kevesebb olaj távozik páraként a motorból és a motorban elégve az a minimális mennyiség nem befolyásolja az emmissziót és állandó légnyomásérték uralkodhat a forgatyyúsházban. Az emisszió javításában az EGR szelep által vezérelt kipufogógáz visszavezetés segít.

spooler daemon 2012.02.23. 10:56:44

Mi céges Atrával jártunk szervízbe a Váci útra, ugyanilyen de csak időnként kigyulladó lámpával. Már az is volt, hogy mikor kigyulladt, akkor telefonon szóltunk a szervíznek, hogy jövünk, és ahogy beértünk azonnal elkezdték komputerezni a kocsit. kb 4-5 ször semmit sem tudtak csinálni, persze számlát azt írtak.
Utána egyik alkalommak vidékre ment az autóval egy régi motoros kollega, aki indulás előtt megnézte, hogy ablakmosó, hűtőfolyadék, meg olaj van-e az autóban. Nívópálca alsó vonalon volt az olajszint, töltött ré fél litert, és a sárga lámpa csodák csodája nem gyulladt ki többet.
Az a baj, hogy az autószervízekben is átengedték a fülbevalós szoftveres gyerekeknek a terepet, pedig az autó az HW.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.23. 10:57:43

@RemekElek: Igazad van, erre valóban rá lehet jönni, de jó, ha van műszeres diagnosztika is. A kettő kombinációja a legeredményesebb. Szép munka volt ez, gratula a kollégának! Jó érzés, mikor az ember ésszel megold egy olyan problémát, ami sok kezet megjárt és csak egy kis kutakodás, lelkiismeretesség kell hozzá. Én képes vagyok időt és energiát nem kímélve, már csak azért is, alapon megkeresni az ilyen hibát:-) Néhányszo ez deficit, sok munkaóra, amiért ma már nem lehet rentábilis pénzt kérni, de ez ilyen.

RemekElek 2012.02.23. 11:04:21

@alfagumi: Dicséretes hozzáállás. Viszont azzal nem értek egyet, hogy nem rentábilis és improduktív az ilyen munka. Az való igaz, hogy nem lehet érte annyit elkérni amennyi időt ráfordít az ember. De én inkább úgy közelíteném meg a kérdést, hogy minden ilyen szívatós hiba megkeresése egy olyan tapasztalat, amely a későbbiekben kamatostul megtérül amikor hasonló jellegű hibával fút össze az ember.
Az autószerelés is olyan mint az orvoslás. Rengeteg tapasztalat útján lehet valaki csak jó szakember. Az élet a legnagyobb tanítómester.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.23. 11:18:07

@RemekElek: Igen, lehet, hogy igazad van. Kérdés az, mikor is jön az a hiba újra? :-) Most 40 éves vagyok:-) Sajnos nem emlékszem, mikor tudtam hibafeltárásért egy munkaóránál többet elkérni. Elveszteni meg nem akarom az ügyfelet. Szóval a legtöbbször benyeljük, ha ilyen van, bár szerencsére nincs sok. Talán utoljára egy HDI Peugeot viccelt meg minket meg az ő lepárásodó közös nyomástér érzékelő csatija (kis gumi tömítés hiányzott)meg a nyest által elrágott, de nem elszakadt, egyetlen szál vezeték, ami a nagynyomású szabályzó szelephez ment és néha érintkezett, néha nem! Na ez a kettő, együtt, vicces kis diagnosztika volt:-)Lehet tippelni, hány munkaóra:-))) Mondott is mindenki mindent, már a porlasztó cserétől a motorgenerálig:-)

krob11 2012.02.23. 11:23:56

Az Opel Z16XE motoroknak(de ez érvényes a Z16XEP motorra is) van más baja (sajátossága) is: éspedig a kipufogó szelep rendellenes működése. Ez pl. abban nyilvánul meg, hogy csak az egyik gyertyánál tapasztalható eltérő elszíneződés, a motor instabilan "hármol", ekkor gyakran megjelenik a P0300 és a P0301 hibakód is.
Namármost, ha a hibákat kitöröljük, akkor egy ideig a motor normálisan működik. A diagnosztikai vizsgálat abszolút semmi hibát nem szokott feltárni, és minden elem (gyerták, porlasztók, jeladók, porlasztók, stb) teljesen rendben vannak.

A gondot a kipufogó szelep "fennragadása" okozza, ami csak működő motornál jelentkezik. A kompressziómérés vagy a vákuummérés az esetek nagy részében nem mutatja ki a hibát (a kapott értékek teljesen normálisak lesznek). A hiba lokalizálható autós spéci oszcilloszkóppal, ha van ilyen a szervizben A javításhoz sajnos le kell venni a hengerfejet és rendbe kell tenni azt.

Ami pedig a PCV-t illeti, ennek meghibásodását viszonylag egyszerű lokalizálni működő motornál: több esetben járó motornál a szelep meghibásodása miatt olyan vákuumérték alakul ki a motorban, ami meg tudja akadályozni az olajbetöltő kupak levételét, ill. ha levesszük a kupakot, akkor rátéve a kezünket a betöltőnyílásra a megszokottnál sokkal erősebb vákuumot fogunk érezni.

Lobogó gatyaszár 2012.02.23. 11:30:31

Astra H-t használok, ugyanezzel a motorkóddal.
Megvolt a leömlő repedés is és a visszavezető szelep probléma is. A leömlő hegesztése csak időleges megoldást hozott(2x is), sosem lesz tartósan jó. Az utángyártott leömlők minősége gyatra, marad a gyári alkatrészre csere, horror összegen. A PCV szelep három, röhejesen egyszerű alkatrészből áll, tisztítása lehetetlen, de természetesen csak kompletten, egységben cserélhető. (a H Astra modellek olajfogyasztása nem kopott motorral is jelentősnek mondható más márkákhoz képest, így a szelep sokat találkozik a trutymós olajpárával)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 11:32:07

@Shadowbull: Mitől lesz túlnyomás a forgattyústérben, ha nem az égés során átszivárgó gázoktól?

Zaturek 2012.02.23. 11:33:25

Szép munka! Ilyen szakik kellenének minden szervizbe!

Shadowbull 2012.02.23. 11:37:26

@novothauto: Attol lesz.

Persze olyan ertelmezesben van kornyezetvedelmi szerepe is, hogy nem engedjuk a kartergazt a szabadba.

De a motorban egy adott merteku vakuumnak kell lenni ahhoz hogy ne legyen tomitetlen.

sb

RemekElek 2012.02.23. 11:37:30

@alfagumi: Ismerős helyzet. Nekem a dudához menő vezetékben és az ABS vezetékben szakadt meg úgy az ép szigetelésen belül az érintkezés, hogy az adott szakaszon a vezeték nem is volt külső mechanikai hatásnak kitéve. Egy multiméter segítségével magam kerestem meg mindkettőt és oldottam meg a problémát. (Nem vagyok autószerelő, csak egy amatőr.) Azóta is áldom az eszemet, hogy nem vittem szerelőhöz mert az tuti, hogy sokba került volna a szerviz. Így nekem csak időmbe került. Egyébként a két hiba felderítése együtt összesen kb. egy nap volt. Igaz volt olyan is hogy rossz úton olyan hangot halottam az első futómű felől mint amikor egy villáskulcs pattog egy platón. Mindent végignéztem ami szembejutott de nem leltem semmit. Végül mikor olajcserére vittem az ismerős szakinak mondtam mit tapasztalok. Ő rutinos mozdulattal benyúlt az emelőn lévő autó első futóművének abba a részébe ahol alul fekszik fel a rugó és kivet egy kb. 5 centis rugódarabot abból a tányérforma részből amibe felfekszik a rugó. Nah mondom neki erre magamtól sose jöttem volna rá. Igaz megemelés nélkül nem is lehet hozzáférni a kérdéses részhez. Ilyen esetekben sokat segít a tapasztalat...

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 11:39:01

@alfagumi: Mostanában jöttem rá, hogy mi is ez az egész. Ezt a szegmensét szeretem a szakmámnak, tehát erre alapoztam a vállalkozásomat. A lila köd elszállt, a sárga csekk az asztalon. Novemberben nyitottam, még nem sikerült pluszos hónapot produkálnom. Ez a műfaj a műszerigény, stb miatt nagyon viszi a pénzt, és kevésbé hozza, mint az általános szervizelés.

RemekElek 2012.02.23. 11:40:20

@Lobogó gatyaszár: Kérdés? A H asztra minden motorja eszi az olajat vagy csak egyes motorok?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 11:42:54

@Shadowbull: "De a motorban egy adott merteku vakuumnak kell lenni ahhoz hogy ne legyen tomitetlen."

Ez sok esetben megoldhatatlan, pl turbos Diesel motor nem tud vákuumot csinálni sem a szívócsőben, ezáltal a forgattyústérben sem (kivéve alapjáraton aktív áramláskorlátozó csappantyúval).

waterphone 2012.02.23. 11:51:58

Először is szeretném leszögezni, hogy rohadtul nem értek az autókhoz.

Van egy 2008-as 1.6 benzines H Astránk.
2.5 évesen vettük 67 ezer km-vel egy Suzuki kereskedésből, autószerelőt vittem, hogy legyen vmi segítségem a döntéshez.

Másnap elkezdett világítani a Motorvezérlő mechanika hibát jelző check lámpa. Ha reggel elindulok az autóval nem világít, de 3-4-5 rövid időn belül történő újraindulást követően igen.

A Suzuki szervízben megnézték, kilőtték a hibakódot, de az ügyesen visszajött. Vezérműtengely jeladót cseréltek és láss csodát 10 újraindulás és megszűnt a hiba. 20 ezer Ft.

Másnap reggel 3 megállás / indulást követően újra világít.
Közelben volt egy Opel szakszerviz ahol fél napot vakarták a fejüket, majd kábelhibára fogták és kicseréltek néhány drótot. Baráti áron 20 ezret kértek szintén.

Még aznap újra elkezdett világítani...
Eddig -40 ezer de a jelenség az eredeti.

Fogalmam sincs mi volna a megfelelő lépés ezek után.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.23. 11:54:52

@novothauto: OFF:Nem akarlak elkeseríteni, de lesz még rosszabb is.Az általános szerviz sem jobb már vagy alig. Az óradíjak mennek lefelé, a rezsi az egekben. Nincs olyan alacsony összeg, ami ne lenne túl sok, legalábbis felénk. Olajcseréért és hasonlókét már pénzt sem kérünk, de ez sem elég:-)Alkatrész és anyag, a nepperekkel, sumákokkal kell versenyezni árban. Vicces. Kicsit olyan ez már, mint ha hobbi lenne, én ezt tapasztalom, miközben az ügyfél, néha sokkal silányabb, lelkiismeretlenebb munkáért, a márkaszervizben (tisztelet a kivételnek) a mi munkadíjunk 4-5-szörösét betolja egy ablakon, úgy, hogy nem is látja az autóját, nem tudja ki végezte a melót, és hogy elvégezték-e a munkát. ON.

RemekElek 2012.02.23. 11:56:14

@novothauto: "De a motorban egy adott merteku vakuumnak kell lenni ahhoz hogy ne legyen tomitetlen."
Ez egy kicsit fonák logika. Ha tömítetlen akkor nyilván nem lehet vákuum de lehet légköri nyomású. Viszont ha tömített akkor lehet vákuum is és túlnyomás is.
A kartergázt meg szerintem azért kel elvezetni mert különben a hengerekből robbanáskor kijutó gázok vagyis a kartergáz által jelentkező nyomást nem bírná elviselni pl. az olajbeöntő zárófedele. Ezért a szívóoldal vákuumát felhasználva szeleppel vagy nélküle gátolják meg a túlzott nyomás létrejöttét. Nyilván ha van szelep akkor csekély túlnyomást tartanak vele annak érdekébe, hogy ne szabadon áramoljon ki a kartergáz.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 11:59:13

@RemekElek: Józan paraszti ésszel:
Bele kell dugni a gázelemzőt a kartegázcsőbe, tele van szénhidrogénnel. El kell égetni, hisz ez energia.

RemekElek 2012.02.23. 12:02:18

@novothauto: Igazad van. De nem hinném hogy energetikai okai lennének a kartergáz égetésnek. Viszont a környezet védelme nem mellékes szempont.

EzVan:) 2012.02.23. 12:04:54

@Gaben75: ez remek. és milyne olajat használtál? hátha amiatt ragadt le a szelep?

enyémben 190k van, de még nem volt ilyen hiba, koppkopp

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.23. 12:06:30

@novothauto: Lehet, hogy csak nekem, de első olvasatban kicsit értelemzavaró volt a kipufogóöntvény hibájának belekavarása a történet közepébe.
Amúgy grat.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 12:07:26

@RemekElek: "Erre a rendszerre környezetvédelmi okok miatt van szükség"

Ez meg idézet a cikkből.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 12:08:17

@estrella negra: Kösz! Sajnos nem vagyok újságíró, csak karmolászok.

PonDrow 2012.02.23. 12:10:00

@spooler daemon: "Az a baj, hogy az autószervízekben is átengedték a fülbevalós szoftveres gyerekeknek a terepet, pedig az autó az HW. "

Eggen. De ha lefagy a számítógéped, akkor meg a gépet püfölöd dühödben, nem a szoftvert, ami a hibát okozta! :D

Shadowbull 2012.02.23. 12:11:11

@novothauto: "turbos Diesel motor nem tud vákuumot csinálni sem a szívócsőben, ezáltal a forgattyústérben sem "

Miert ne tudna? Nem kell abszolut vakuum, csak a legkorinel alacsonyabb nyomas, az meg a turbo elott letrejon.

sb

Shadowbull 2012.02.23. 12:14:05

@RemekElek: "A kartergázt meg szerintem azért kel elvezetni mert különben a hengerekből robbanáskor kijutó gázok vagyis a kartergáz által jelentkező nyomást nem bírná elviselni pl. az olajbeöntő zárófedele. "

Pont nem az olajbeonto zarofedelerol van szo. Inkabb a szimmeringekrol, peldaul.

"Nyilván ha van szelep akkor csekély túlnyomást tartanak vele annak érdekébe"

Nem, a blokkban a legkorinel alacsonyabb nyomast tartanak. Azaz valamilyen merteku vakuumot. Bar ez hulye kifejezes. Mennyivel jobb mar az Unterdruck, peldaul.

sb

RemekElek 2012.02.23. 12:14:05

@novothauto: Nyilvánvaló hogy minden lehetséges módon védeni kell környezetünket. Mindazonáltal érdekes felvetés a kartergázzal együtt kijutó olajpárlat energiatartalmának hasznosulása is. Ez főleg a pörgős sok olajat zabáló motoroknál lehet érdekes kérdés. Hiszen azok sok olajat esznek és nagyon mennek ;) Talán nem is kellene benzin beléjük. Elég lenne olajat önteni beléjük és még jobban mennének :DDDDDD

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 12:15:46

@Shadowbull: Na ja. Mintha szokott volna menni valami csű a túúrbó előtt.

Ezért tervezel Te, én megy csak javítok.

RemekElek 2012.02.23. 12:17:55

@Shadowbull: Ha van szelep akkor csak nagyobb lehet a nyomás a blokkban mintha nem lenne hiszem a szelep a vákuum ellenében dolgozik. Ha kivesszük akkor a szívó oldal keltette vákuum jelentkezne az olajtérben is. Viszont ha van szelep az adott értékkel nagyobb nyomást tud tartani mint a szívó oldali vákuumé. Ami persze még így is alacsonyabb mint a külső légköri nyomás, tehát így is "vákuum".

Shadowbull 2012.02.23. 12:20:40

@RemekElek: a cel pont az, hogy a leheto legkevesebb olaj menjen ki a kartergazzal, ezert van az olajlevalasztas.

sb

RemekElek 2012.02.23. 12:22:09

@Shadowbull: Tisztában vagyok vele. Az enyémben nincs is mivel régebbi konstrukció ;)

Shadowbull 2012.02.23. 12:25:35

@RemekElek: kicsit korulemyesen fogalmaztad meg szerintem :)

Szoval ha nincs PCV, akkor a karterben nagyobb a nyomas a legkorinel. Ezt nem szeretjuk.

Ha van PCV, akkor kisebb a nyomas a legkorinel, de altalaban nagyobb a nyomas mint a szivocsoben. Ezt szeretjuk.

sb

Shadowbull 2012.02.23. 12:26:27

@RemekElek: tegyel bele bödönt, mint a Winkler az tehenbe :)

sb

RemekElek 2012.02.23. 12:30:13

@Shadowbull: Helyesbítenék ha nincs szelep csak simán össze van kötve a szelepfedél a szívócsővel akkor kisebb a nyomás mint a légköri viszont ha van szelep akkor is kisebb mint a légköri de nagyobb mint a szívó oldali és nem jut annyi olajpára a szívó oldalra.
Bödönön gondolkodtam de rájöttem nem sok értelme van. Kopogjam le annyira kevés a kartergáz, hogy a vele kiáramló olajpára nagyon minimális.

krob11 2012.02.23. 12:34:44

@Shadowbull:
"Pont nem az olajbeonto zarofedelerol van szo. Inkabb a szimmeringekről, peldaul."

És mint tervező gondolom arról sem feledkeztek meg, hogy a kartergáznak van egy igen "jó" tulajdonsáda is: robbanásveszélyes!
Emiatt pl. a nagy dízeleknél külön védelmi áramkör is van (emlékszem még arra, amikor ennek az áramkörnek a rossz ismerete miatt bukott meg néhány diák a "Motorok működése és tervezése" tantárgyból :)).

Shadowbull 2012.02.23. 12:36:59

@RemekElek: PCV-n nem a szelepet hanem magat a kartergazvisszavezeto rendszert (positive crankshaft ventilation) ertem. ennek a resze a PCV-szelep, ami a nyomast szabalyozza. Lehet hogy korabban voltak olyan rendszerek, amiben nem volt PCV-szelep, csak ugy ossze volt kotve a karter a szivocsovel, oszt hadd szoljon, de az nem mostanaban lehetett.

sb

RemekElek 2012.02.23. 12:36:59

@krob11: Igazad van hozhattam volna jobb példát is az olajbeöntőnél de az is elég hülyén nézne ki ha lerepkedne mert túl nagy a nyomás... :)

Shadowbull 2012.02.23. 12:38:31

@krob11: nagy dizeleket meg nem terveztem. meg kicsiket se, halistennek, es ez remelem igy marad a jovoben is :)

sb

RemekElek 2012.02.23. 12:40:37

@Shadowbull: Ok. Egyet értek veled. Mostanában sok mindent nem lehet. Daciaban anó simán a szabadba vezették ki és mégis mennek a mai napig is :DDD
Ezzel csak azt akarom mondani hogy nem biztos hogy ami bonyolultabb az jobb(megbízhatóbb) is.

krob11 2012.02.23. 12:46:29

@Shadowbull:
Pedig pletykák szerint tervezik, hogy nálatok is beindítják az szgk dízelgyártás? Vagy inkább a diesotto-t? :)

EzVan:) 2012.02.23. 12:52:20

@novothauto: azt nem értem, h miért nem szedték ki sehol a gyertyákat...

Hurri Kán 2012.02.23. 12:58:25

Megint egy jó cikk. :)

@krob11:
Diesotto-ról az A2 újságban volt egy cikk, ott azt írták, a Merci foglalkozik vele. Van már vagy 2-3 éve emlékeim szerint, h megjelent az írás, azóta nem sokat lehetett hallani a témáról. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkozhatnának vele. :)

Tökösmákos 2012.02.23. 13:03:16

2003-as Matiz, 2 éves korában kigyulladt a check engine, kétszer (vagy 3x) volt kiütve, pár KM után visszajön. Olajat nem fogyasztja, de benzinfogyija városban 7, télen 8 liter. (Országúton nincs használva)
Nem foglalkozok vele mert most van benne 48 ezer KM, eddig sose volt fizetős szervízbe (hibakódot műszaki vizsga előtt ütik ki mindig).
De ha vki megmondja mi a baja, esküszöm elviszem és megcsináltatom. (ismerős Matiza ugyanezt produkálja, ő ráköltött vagy 100 ezret, eredmény nélkül)

RemekElek 2012.02.23. 13:09:50

@Tökösmákos: Sajnos nem tudom mi baja lehet. De ebből is létszik hogy ha másra nem is jó a komputer arra tuti jó hogy elromoljon :D

ave 2012.02.23. 13:15:17

Erdekes, hogy ilyen trivialis hibaval ennyi szervizben nem csinaltak semmit.

Gondolom "nem ernek ra", ennyi idejuk van egy autora...

Tökösmákos 2012.02.23. 13:23:01

@ave: A szervizekben idomított majmok dolgoznak, kb. annyi értenek hozzá mint az a doktornő aki a vércukormérő HI jelzését HIBÁNAK hitte.
Max akkor tudnák mi a hiba ha a hibakijelző szoftver MAGYARUL írná ki nekik, kb így:
ERROR 123: cseréld ki a motor kopogásérzékelőjét.
Addig a kitartóbbja találgat, a többi meg találomra kicseréli a legolcsóbb alkatrészt aztán kiszámlázza a legdrágábbra a cserét.
Magyarország így szeretlek :P

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.23. 13:39:05

@ave: Ennyi idejük van? A márkaszervizek konganak az ürességtől.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.23. 13:50:21

Ezt a műanyag kis fis-fos szelepet nem lehet tisztítani? Tényleg meg kell venni deklistől 60 pénzért?

EzVan:) 2012.02.23. 13:51:37

@Tökösmákos: ráadásul néhány gyári szofver beszél magyarul is.

Rocko- 2012.02.23. 13:54:40

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: bárkit akit ilyen jellegű hiba érint.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.23. 14:03:28

@kitiltott, de seráfütty: Egyébként így, ennek folyományaként csókoltatom a jelenlévő, illetve read only módban leledző tervező urakat is, hogy nem cserélhetővé terveznek egy ilyen filléres műanyag lófasz szelepet.

Tudom, tudom, a kéttömegű lendkereket is mi, userek AKARTUK. ;-P

poa ogapo 2012.02.23. 14:14:47

Ne vedd fenyegetésnek: megkereslek, de ha cikket írsz a kocsimról, kiszámlázom társszerzőként.

RemekElek 2012.02.23. 14:21:44

@kitiltott, de seráfütty: Sajnos igazad van. Manapság a cél nem a tartósság és szerelhetőség hanem a jogszabályoknak való megfelelés a legolcsóbban.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.23. 14:30:01

@RemekElek: De az a vicc benne, hogy a kép alapján simán kivehetőnek és cserélhetőnek tűnik az alkatrész. Egyébként, volt már rá példa ablakemelő szerkezetnél is, hogy csak egyben akartak adni, amikor csak valami műanyag szir-szarok kellettek volna. Csak mi megkerestük a gyári -tört- szervizprogramban az ezekhez tartozó cikkszámot és azzal fáradtunk be. Le is kókadt a mosoly az arcukról. Így lett a 270 euróból 35...

Luighi 2012.02.23. 14:45:40

@Lobogó gatyaszár: "A PCV szelep három, röhejesen egyszerű alkatrészből áll, tisztítása lehetetlen, de természetesen csak kompletten, egységben cserélhető."

Ez biztos? Csak azért kérdezem mert "csak" olaj és olajkoksz van benne/rajta ami működésképtelenné teszi a "primitív testét". Azokra meg a petróleumban/benzinben való áztatás jó hatással szokott lenni. :-)

Az mondjuk a cikkírónál is feltűnt , miért nem tette meg a fent említetteket.

És még annyit, ha nem hatna rá a fenti módszer akkor a forróvizes FŐZÉS segíthet. Onnan gondolom, hogy katonakoromban az általam(is) beüzemelt ipari mosógép a belerakott vastagon trutymós cuccokat is konyhatisztára varázsolta, pedig "mosóport" költségtakarékossági szempontból nem is rendelhettünk hozzá. Ennek a cuccnak a hőállóságán nem aggódom, a forró hengerfej, és az olaj mindíg jóval melegebb mint a víz forráspontja. A kiegészítő mechanikai hatás (rázás, öblögetés) sokat segíthet...

RemekElek 2012.02.23. 14:49:41

@Luighi: Mondjuk én is gyanakodva olvastam de ha a mester azt mondja akkor biztos igaza van.
Elvégre mégse lehet sokezres számlát adni a tulajnak egy nagymosásról. :)

S8 Phantom 2012.02.23. 15:02:51

Nagyon örültem ennek a cikknek, mert ebböl kitűnik, hogy vannak még józanul GONDOLKODÓ szakemberek, és nem csak a felületes általánosító diagnosztikára hallgató, betanitott, sablonokat követő, alkatrészcserélő droidok szemérmetlenül nagy rezsióradijjal. Sajnos ez a tipusú szaki manapság kihaló faj, védetté kellene nyilvánítíi őket. Igazán szerencsés az aki a környezzetében tudhat egy ilyen a szakmájához valóban értő tagot, akitől az autója nem csak, hogy kifogástalanul üzemel, hanem le sem húzzák, mert általában az ilyen szakik nem csak profik, hanem becsületesek és szerények is. Nem véletlenül hordom én is autóimat 250 km távolságra szervizelni, én ott találtam véletlenül egy ilyen gyöngyszemet. Eddig megérte.

blaiser 2012.02.23. 15:03:49

A lesajnalt amerikai gyartasu es tervezesu Chrysler-emben ugyanezen alkatresz (PCV valve) egy, azaz 1 darab villaskulcs segitsegevel cserelheto, az alkatresz ara kb. 13 dollar. Hajra nemet technika.

GuitarHero 2012.02.23. 15:06:25

Tudja valaki hol található a szervíz, ahol a cikkíró dolgozik?

blaiser 2012.02.23. 15:07:23

Es megy egy erdekesseg: en magam a PCV rendszerrol csak azert tudok mert benne foglaltatik a sztereotipia szerint ostoba amerikai user-nek szant users manual-ban a hozza tartozo egyszeru diagnszotikaval, megnovekedett fogyasztas, olajfogyasztas, kokszos gyertyak kulcsszavak mellett.

Luighi 2012.02.23. 15:08:17

@EzVan:): Azt meg nem is írtam, hogy a hibát az olajcserék periódusának jelentős meghosszabbítására méginkább néhány(?) ciklusra történő teljes elmaradására tippelem. Aki vacak olajra tippelne szerintem téved. Legfeljebb ha alacsonyabb teljesítményszintű olajat ásott elő(!) valahonnan, mert manapság boltban csak a jelenlegieknek megfelelőket látok, mindenütt.

És azok közt ugyan van szórás de betartott csereperiódussal és viszkozitással normál használat mellett nem lehet gond.

Szabványok 2012.02.23. 15:15:52

Anno a zsiguli korszakban ha a motor kopott volt, túl sok kartergázt nyomot a légszűrőházba, ahová ment egy kis légszűrőn keresztül.
Hogy ne áztassa el az olaj a légszűrőházat, motort, a csövet lehúzták és a motor mellett lelógatták, eregesse az olajpárát az útra.

hallari 2012.02.23. 15:17:31

@PonDrow: "De ha lefagy a számítógéped, akkor meg a gépet püfölöd dühödben, nem a szoftvert, ami a hibát okozta!" Ez csak azért van, mert a számítógép működésének ~90%-a szoftveres, míg az autónál fordított az arány. Ráadásul a kocsiknál komoly mechanikai igénybevétel van, ami a sz.gépnél egyáltalán nem jellemző.

littlerock 2012.02.23. 15:45:54

@Shadowbull: igazad van, kicsit felületes voltam.

littlerock 2012.02.23. 15:48:53

@GuitarHero: novothauto.hu de ezt megtaláltad volna, ha rákeresel a nevére.

Polly-pudli-pötty 2012.02.23. 15:55:14

14 bar sűrítési végnyomás az mekkora sűrítési viszonynak felel meg?

Polly-pudli-pötty 2012.02.23. 16:02:17

Meg ilyen alkatrészárak olvasása után felmerül a kérdés,hogy mennyivel drágább benzines e46 benyásasal vagy w203-mal járni,mint egy astra h-val.
Mert azért szoktak szopelt venni az emberek merócsóazalkatrész. Én is beoptam a kopellel,viszont szereztem egy jóbarátot a szerelőm személyében. :D

GuitarHero 2012.02.23. 16:02:57

@littlerock: Köszi, eddig már nem jutottam el, ma különösen tompa vagyok.. :D

littlerock 2012.02.23. 16:19:47

@GuitarHero: bocs, ha nyers voltam... hozzsú volt a nap...

Főtruista 2012.02.23. 16:54:04

@alfagumi: Annyival tudlak vigasztalni, hogy ha hosszabb távon szeretnénk fenntartani a civilizációnkat, akkor a gazdaságnak az externális költségek internalizálása irányába kell mozdulnia, ami egyértelműen meg fogja szüntetni azt az őrületet, ami most van.

(Értsd: "olcsóbb" kicserélni, mint megjavítani - egyáltalán: hogy már eleve ilyenre tervezik; hogy egy tartósnak mondott fogyasztási cikket már 20 éves korában sem vesz komolyan senki (ezért inkább magadnak szereled, mert különben csak gányolják sokért), stb.)

kickers 2012.02.23. 18:25:38

@Főtruista: Az externális költségek miatt van a civilizáció. Kiköltözöl az erdőbe és nincs externális költség.

kickers 2012.02.23. 18:27:50

@hallari: "komoly mechanikai igénybevétel van" Azt mivel magyarázod, hogy akkor hibásodik meg legjobban, amikor hosszabb ideig áll?

kickers 2012.02.23. 18:31:40

@Luighi: Szintetikus olajat valójában nem is kellene cserélni.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 18:40:26

Nos, ismét köszönöm mindenkinek, aki elolvasta a cikket! Az is lehet egyébként, hogy a hiba addigra lett annyira "fekélyes", mire hozzám került. Ez nem arról szól, hogy a többi szerviz hülye, csak egyszerűen ezen a hibán átsiklottak. Van olyan Opel márkaszervizes autóelektromos ismerősöm, akinek a kisujjában van ez a márka. A hangsúly nem azon van, hogy márkaszervizbe vigyük-e az autót, vagy sem, hanem azon, hogy az ügyfél bízzon a szakemberekben, akinek javításra átadja az autóját. Ha meg nincs eredmény bármilyen oknál fogva (velem is előfordul), akkor az ne hasson hátrányosan az autó tulajára. A ráolvasásos javítás viszont nem biztos, hogy működik. Ezt a kartergáz szellőztetőt lehetett volna henkölni, de egy autójavítónak garanciával kell kiadnia a munkáját. Az ár ebből a szempontból inkább szociális kérdés, mint szakmai.

ágica1 2012.02.23. 18:50:07

Fiat Multipéa esetében a "check engine" vizsgálásnál kartergáz szellőztető hibát jelez évek óta. Tkp már így vettük 6 éve, viszont az áálandó szervízjelzés miatt egyéb funkciók nem láthatók.
Görögországi autókölcsönzéskor a Scudonál is ugyanez volt a hiba -az is több éve működött így.
Persze azért jó volna, ha nem lenne állandó fényorgona a műszerfalon, de már beletörődtem
Lehet, hogy mégsem pl ledkijelző hiba lehet?
Kisegít?
Ki segít?

Rocko- 2012.02.23. 19:15:53

@RemekElek: "Manapság a cél nem a tartósság és szerelhetőség"
szerintem sosem volt cél.
viszont ezeik is tényezők egy autó tervezésekor. nem első és nem is utolsó szempont, de tényező.

Rocko- 2012.02.23. 19:17:42

@blaiser: tehát te egy esetből megítéled az egész német autóipart?
igazad van, miért ne lehetne. hogy is volt a Ford Pintoval?

Rocko- 2012.02.23. 19:18:23

@GuitarHero: benne van a cikkben.
"A műhelyem kilincsét általában"
innen kövesd a linket.

papa33 2012.02.23. 19:26:26

Haver peujában nagynyom. szivattyút akartak cserélni-márkaszerviz, másik szerelő a típus ismeretében valahol eldugott helyen megmutatta melyik cső dörzsölődik ki és kap be levegőt...

Innét is üdvözlöm ezen márkaszervizeket...

samot 2012.02.23. 19:42:52

Tanuljàtok meg a jo szerelök sosem a màrkaszervizekben talàlhatok!A màsik,ezeket nyugaton autodiagnosztikusnak hivjàk nem autoszerelöknek!

droland 2012.02.23. 19:43:34

Nekem azt mondták, hogy azért kell opelt venni, mert azok egyszerűek mint a faék és nincs is bennük komoly elektronika.

littlerock 2012.02.23. 20:06:08

@kickers: ezt szerintem ne ismételd meg még egyszer... tisztában vagy vele mit írtál le?

erre keress rá: Környezetbarát motorolajok (cikksorozat) aztán tessék okosodni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.23. 20:10:06

Nekem is nézett egy nagyot az egyik szerelő, hogy a 20 éves autóban még jó a katalizátor :)

Szép munka :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.23. 20:28:05

Ja, meg hibakódolvasás... Az Escorton rendszeresen kiolvasom a tárolót, de vagy a táblázatom (több is van...) vagy a szemem nem jó, mert általában bődületes tehénségek jönnek ki :D

Tökösmákos 2012.02.23. 21:19:15

@kickers: Swift1ben legalábbis ! Szomszédom 1996-ban cserélt utoljára olajat a Swiftjében, és még beleér a nívópálca ! Múltkor a rendőr majdnem levette a rendszámát mert a gumiján már kilátszik a fémszál, de a baksist lealkudta 5 ezerre ! Tud a srác, na :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.23. 22:03:11

@Tökösmákos: Hát, azért majd a durrdefekt után elgondolkodik, hogy olcsóbb lett volna pár új gumi, mint egy új autó :D ;)

littlerock 2012.02.23. 22:20:26

@Minibull: ez itt most mi akart lenni????

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 22:27:50

@littlerock: Azt akarta mondani, hogy ezen a területen (amit én is próbálok művelni), ők a legjobbak az országban. Ez nyilvánvaló is, de amikor Schumacher nyakába akasztották a hetedik vb címet, nem kullogtak haza a többiek, hogy soha többet nem ülnek autóba.

littlerock 2012.02.23. 22:32:35

@novothauto: azért az eszem megáll... hogy a sörre legyen allergiás az ilyen...

hallari 2012.02.23. 22:34:00

@kickers: egyéb fizikai/kémiai igénybevétel, elöregedés. :)
Van ilyen is, de nem ez az elsődleges oka az elhasználódásnak.

hallari 2012.02.23. 22:37:24

@droland: ez kb. 10 évvel ezelőttig (ill. a G Astráig) így is volt, ha jól tudom.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.02.23. 22:38:31

@littlerock: Arra én is az vagyok. Életemben kétszer ittam egy-egy kortyot. Ott jött ki, ahol bement.

Schütii 2012.02.23. 22:40:23

@Tökösmákos: Matizon is előfordul szelepszorulás (szelepvezetőben befeszül bizonyos hőmérsékleten). Egyenetlen járás, motorgyengülés és szelepzaj kíséri a jelenséget.

littlerock 2012.02.23. 22:44:43

@novothauto: uppsz... ezt nem tudtam, de azért szeretném jelezni, hogy szerzett tulajdonságra gondoltam, a közeljövőben, aminek ő legyen az elszenvedője.

kokojza 2012.02.23. 22:58:03

Először is gratula ehhez az esethez+cikkhez és az áldásos tevékenységedhez általában!

Jó olvasni ilyesmit, s látni, hogy van még „szakmaiság” a világon. Sajnos, ennek hátulütőivel tisztában vagyok – ezért fogadom szívesen az ilyesféle „közszolgálati reklámot” – az elérhetőséget jól elrakom….

Azért mégis rákérdeznék egy-két dologra, mely nem tiszta:

1. A Pico ezek szerint nem csak szkóp (ami effektív el. feszültséget mér), hanem van nyomásszenzorja, amit klasszikus módon kell illeszteni a hengerhez. Jól értem? (lásd fotó)

2. „Amikor tönkrement az ezt szabályzó szelep, az olajcseppek is akadály nélkül jutottak át a szívócsőbe.” Ha nincs elromolva, akkor is megy olaj a szívócsőbe, nemde? Ugyanakkor a cikkből kissé az derül ki, hogy a szelep „leválasztja” az olajat az olajgőztől? Igaz ez?

3. „… kitisztítottam a szívóoldalt …” Mivel lehet azt a sok olajsarat, kokszot hatékonyan kitisztítani?

4. Pontosan mi a szerkezete ennek a „nagyon egyszerű” szelepnek? S MIÉRT NEM LEHET A SZELEPET TISZTITANI???

5. Lehet-e ezt a szelepet valahogy egyszerűen tesztelni? (mikor nyit, mikor zár)
Amúgy nem volt szó arról, hogy:
Ennek a jelenségnek mi a hatása a Dízeleknél??? (ott ugye nincs gyertya… :-)
Amúgy, ha majd megkereslek a „csodámmal” (s megfejted!), nyugodtan írhatsz róla cikket! :-)

Én köszönöm!

ui. az „injektor.hu”-ról… Ha valaki „nagymenő”, megteheti hogy egy pillantás után páros lábbal eltanácsol magától - csak… Pedig előre jeleztem, hogy „fizetőképes” vagyok… S akkor talán a nem annyira menők csak szóba állnak egyes „zűrősebb” esetekkel. Van még hely a szakmában!!!
(bocs, NEM az injektor.hu-val jártam meg, de több más „neves” műhellyel IGEN…)

littlerock 2012.02.23. 23:12:45

@kokojza: 1- picoauto.com

2- PCV szelep feljebb kitárgyalva de: annazsofi.hu/olajlevalaszto/elmelet.html

3- pl hidegzsíroldó, egyéb oldószerek, no meg mechanikai tisztítás

4- nem kendácsol, javít

5- PCV-ről van video a youtube-on

én is kérdezek: most akkor hogy jött ide az injektor.hu, ha nem is velük van bajod?

kokojza 2012.02.23. 23:58:33

@littlerock:

Köszi!

3. Hát igen, mechanikai tisztitás...
4. Nem kendácsol... Ez is egy szempont... De figyelembe véve a deknivel egyebepített szelepek árfekvését... - ott a másik szempont.
S ha "szervi baja" nincs, csak tisztitani kell?
Nem tudom...

Nincs bajom senkivel (főleg nem az injektor.hu-val) - elfogadom a világot, ahogy van.

Viszont volt itt néhány előzmény, amelyek azt sugallták, hogy "bezzeg az injektor.hu..."

Nos, ennek elletételezésére írtam, sokszor a nem élvolabeli a jobb HOZZÁLLÁSÚ, türelmesebb, az bevállalósabb - s így akár eredményesebb is (az "elküldésnél" mindenképpen :-)

De ne általánosítsunk, csak figyelmezetés volt.

Vizibolha 2012.02.24. 00:05:23

@waterphone: "Másnap elkezdett világítani a Motorvezérlő mechanika hibát jelző check lámpa."

Allat. 'Mechanika hibat jelzo lampa' A hajtokar kiverte a blokk oldalat lampa is van, biztosan...

Vizibolha 2012.02.24. 00:08:52

@Minibull: Az tenyleg tuti, egyik ugyfelemnek adtak egy csodaszep allapotfelmerest eloblokkos allapottal, ahol a vizhofok pl. Voltban volt megadva (uj SI meteregyseg, valoszinuleg), es a tobbi... persze a hiba nem lett meg (pedig meteres repedes volt az intercooleren), de a 25 rugos 'diagnosztika' szamla az osszejott. Nekem egett volna a pofam a helyukben, de nekik nem.

Rocko- 2012.02.24. 00:20:54

@novothauto: "Ott jött ki, ahol bement."
és mire gyanakodsz? rossz oktánszám vagy tömítetlenségi hiba?

kokojza 2012.02.24. 00:37:13

Egyébként tényleg:

Ennek a jelenségnek mi a hatása a Dízeleknél??? (ott ugye nincs gyertya, viszont korom annál inkább, pl egr felől, ami megy a szívócsonkba… :-)

750iL 2012.02.24. 02:57:40

jo cikk volt,tanulsagos. jo latni hogy vannak meg lelkiismeretes szerelok!!! Le a kalappal. undorito amit a szervizek csinalnak amugy. nem ertenek olykor hozza es horribilis aron dolgoznak.

whale 2012.02.24. 04:59:57

@Minibull: Elméletben biztosan... Az én autómon elvéreztek.

whale 2012.02.24. 05:01:47

@Vizibolha: Akkor ezek szerint nem csak velem történt ilyesmi...

Frick László Emlékzenekar 2012.02.24. 06:39:35

A kulcs-szó a diagnosztika. És ezzel eljutunk az emberorvoslástan mai rákfenéjéig. Hiába a labor, ha a doki rossz diagnoszta. Márpedig diagnózist állítani, ehhez nem kompjuter kell meg labor, hanem ős-alap-ismeretek, amiket nem helyettesít a számítógép meg a jeladók és a komjuterdiagnosztika.

A másik: Fontosak az ország viszonyai, ahol az autó készül. Ha egy magyar bontóban kicsontozunk azonos 20 éves márkákat, a magyart arról ismerjük meg rejtett zugaiban is a sár, a por mindenütt. És a sár a por a jeladók csatlakozóiba is behatol, a tesztországban meg nem.
Aztán az üzemanyag meg az olajok.

Más egy szuperdízel, ha pl csakkizárólag osztrák gázolajjal ment 750000-et...

Shadowbull 2012.02.24. 06:55:04

@littlerock: "annazsofi.hu/olajlevalaszto/elmelet.html"

A cikk erdekes mint tortenelmi attekintes. Manapsag minden auto olajlevalasztoval jon, sot mar legalabb 4-5 eve igy van.

Nem kell semmi varazslas a vorosrezzel, az olajlevalasztok egyszeru mechanikai elven mukodnek.

Persze az elv egyszeru, de annal nehezebb a jo gyakorlati megvalositas.

Regebben eleg sok ciklonos levalaszto volt

en.wikipedia.org/wiki/Cyclonic_separation

manapsag foleg impaktorokat latok.

www.elring.de/media/1005_mtz201004_haube_elring_de.pdf

sb

littlerock 2012.02.24. 07:56:25

@Shadowbull: Nézd, valamelyest szakmabélinek tartom magam. Ha jól megnézed olyan embernek válaszoltam, aki láthatóan nem évekig tanulta a szakmát. Amit belinkeltem, egy olyan írás, ami érthetően bemutat pár dolgot, sőt, talán olvasmányos is. Amit te mutatsz, az jelentős szakmai ismereteket, és idegennyelvtudást igényel.

Ha abból indulok ki, hogy egy beszélgetéskor a magyarázathoz egyszerű, és magyar oldalakat említek meg, amit a hallgató fél még le is jegyzetel, aztán legközelebb fél bevallani, hogy meg se nézte (esetek 90%-a) - a maradék 10% részére a magyar írás gondolatébresztő, és utána jön az a szint, amit te linkeltél...

Shadowbull 2012.02.24. 08:31:55

@littlerock: persze, en is csak kiegeszitesnek meg erdekessegnek tettem be.

sb

Janos Novak 2017.04.01. 20:10:06

Üdv.
Nem tudom célt ér e a kérdés, de veszíteni nem veszítek semmit. A cikkben említett opel astra h (2005.12.30 kiadás)típusú autóm van hasonló hibajelenséggel. Magas olajfogyasztás és október ótta világító szevrízlámpa amit pár napja felvátott a Check Engine lámpa. Ez utóbbi azonban folyamatosan világít.( A szervízlámpa csak időnként világított.)Teljesítményromlás vagy egyéb hibát nem lehet érzékelni rajta, és a computer sem ír ki semmit. Az autó pöcre indúl, nem dadog, a kipufogógázon én nem vettem észre hogy elégetné az olajat(de én nem is értek hozzá!!). Lehetséges hogy ugyan az a problémája az én autómnak is mint a cikkben szereplőnek? A választ előre is köszönöm.
süti beállítások módosítása