HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A legszerényebben elköltött nyolc misi

2012.02.28. 06:32 Tcomment

Címkék: peugeot sw 508

Kihalás szélén tántorgó dinoszaurusz: az autó, ami nem akar nagyzolni. Kár, hogy néha bakkecskézik.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

99 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr154219036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ironpen 2012.02.28. 07:52:03

Egyáltalán nem értem, hogy a legnagyobb testű Peugeothoz miért a 156 lóerős 1.6-os turbót adják, és miért nem a 175, vagy a 200 lőerős verziót. Szerintem azok kevésbé szenvednének alul és talán még a fogyasztásuk is jobb lenne. Közelebb állna a dízelhez, igazi alternatíva lenne, de így elveszik az ember kedvét a benzinestől...

Pierr Kardán 2012.02.28. 08:15:14

Azt akarjátok mondani, hogy egy Ford Mondeo kevesebb presztizzsel rendelkezik, mint egy Peugeot 508-as? Ebben azért én nem lennék annyira biztos. A használati értéke biztosan nem kisebb, a presztizs meg had ne számítson már a TotalCar-on.

sutpet 2012.02.28. 08:26:59

Ez az 1.6 THP sosem az alacsony fogyasztásáról volt híres.
A váltó, fék, cicergés tipikus francia "betegség" .
A püsshuzatot én is hiányolom, szinte minden típusnál megszüntették. Miért, tudja valaki?

SLX-350 2012.02.28. 08:29:03

A cikk alapján ez a motor nem igazán passzol ehhez az autóhoz. 9 milla környékén már lehet kapni szerencsésebb párosításokat is ebben a kategóriában.

Plumper_ 2012.02.28. 08:35:53

1. kérdés: ez a nagy Pözsó 9.000.000 Ft új korában. Most mennyit is ér? És mennyit fog érni 4 év múlva?

2. kérdés: minek vegyen az ember 9.000.000 Ft-ért olyan autót, amit láthatóan nem elég alaposan terveztek meg: elég, ha csak a váltó és a kézifék "összhangjára" gondolok. Vagy hogy nem suhan úgy az autó, az sem mellékes. Plüsshuzat hiánya.
KÉZI váltó egy ilyen autóba? Röhej. Közepes autóba is automatát vennék, nemhogy ilyenbe.

evil. 2012.02.28. 08:40:55

Nem nyafogásból, de azért kicsit nagyon elszálltak az árak, a magyar átlaghoz képest jól keresek, mégis elérhetetlen messzeségűnek érződik egy 9 millás autó :( Egyébként szép ez az autó, de nekem a Laguna jobban tetszik.

Dr. GGG77 2012.02.28. 08:50:07

Ez nem érdekelne, de egy C5 lehet, hogy el tudna téríteni a Mondeotól.

Palex 2012.02.28. 08:52:01

Egy magára valamit is adó autós újságíró, hogy hívhatja turbólyuknak azt, amikor alacsony fordulaton nem tölt eléggé a turbó...?
A turbólyuk a gázadásra adott késlekedése a turbónak.

papa33 2012.02.28. 08:53:51

Ha ennyiért vennék autót, nem kevesebbért és nem sokkal többért..., akkor olyat, amiért adnak majd valamit, ami érték valamennyire. Ez olyan mint a Daewoo, Fiat, Suzuki, ami nagyon veszti értékét, ilyet használtan kell. Fentieket nem bántásból, közülük van nekem is.

Meg egy autó ne turbólyukból álljon már, én is mentem ilyennel, meg olyannal is, ami akkor is jól ment, ha 1-2-t feljebb vagy visszakapcsoltam.

Ja, nekem elég lenne a kicsi motor, de kultúráltan, és nem ennyiért: Menyiért adnak Seat Leont, Octaviát, stb ami megy mint állat?

Bocs az ócsárlásért, de 9milla...
(veszek kis lakást és mellé 3 éves SX4-et ennyiből, és szervízt is csak évente a kötelezővel)

aaabbbccc 2012.02.28. 08:55:02

szerintem ennyibol egy superb is kijon 2 literes dizellel

Tomy445445 2012.02.28. 09:07:51

hiába teszitek ki pár napon belül kétszer is, ez akkor is egy szar marad:DD

9milkáért már autót is kapsz! (a4, C merci....)

Plumper_ 2012.02.28. 09:10:09

Skoda SuperB kombi, 16ezer km-rel 5,7 misi:
www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/superb/skoda_superb_1.9_pd_tdi_ambition_kombi_tdi_magyar_garancialis-5543679
túl az első, a szalonból való kigurulás miatti értékvesztésén

de még kevés használt SuperB van a piacon, várni kell még pár évet.

stellaz1 2012.02.28. 09:11:50

a használtautón már 6 misiért odaadják a 2011 év végi 2.0 hdi-t :D:D:D:D

jó befektetés egy ilyen....

Shadowbull 2012.02.28. 09:13:40

@Palex: vitatnam. ezek a fogalmak szerintem nem mindig egzaktan hasznalatosak, de a turbolyuk foleg az alacsony fordulatszamon fellepo erotlensegre ertendo, amikor a turbo meg nem tolt eleget.

Magasabb fordulaton levo keses a gazreakcio, amit te emlegetsz. Azt inkabb engine response, throttle response neven emlegetik.

sb

Palex 2012.02.28. 09:19:56

@Shadowbull: Pedig az alacsony fordulati erőtlenség az nem turbólyuk, hanem a gázreakció késés.
Amúgy érdekes ennél a kocsinál ez a kérdés. Eddig mindenhol azt írták, hogy alacsony fordulaton sem halott ez a motor, még a limuzin verzió tesztjénél is, ugyanezzel a motorral.
Nem lehet, hogy a cikkíró túloz picit?

augustiener 2012.02.28. 09:24:17

Automata valtoval nincs turbolyuk. Nem is ertem minek gyartanak meg manapsag kezi valtoval autot, plane egy ekkora nagy vasat.

Pernahajder Viktor 2012.02.28. 09:30:21

Ilyen középkonzol a 20 évvel ezelőtti opelokban volt vazz :-)

Dr. GGG77 2012.02.28. 09:37:51

@Pernahajder Viktor: A képeket látva nekem is ez ugrott be. Egy Insignia belseje ehhez képest szuperprémium.

Shadowbull 2012.02.28. 09:38:24

@Palex: ": Pedig az alacsony fordulati erőtlenség az nem turbólyuk, hanem a gázreakció késés."

Alex, tolem ragaszkodhatsz hozza, csak jeleztem, hogy nem ertek egyet :)

"Eddig mindenhol azt írták, hogy alacsony fordulaton sem halott ez a motor, még a limuzin verzió tesztjénél is, ugyanezzel a motorral. Nem lehet, hogy a cikkíró túloz picit? "

Lehet. De az is lehet hogy az Andras erzekenyebb ra. Ez nagyon szubjektiv dolog.

sb

Palex 2012.02.28. 09:49:22

@Shadowbull: Jó. Akkor ebben nem tudunk megegyezni. :)
A másik meg igen szubjektív valóban.

The Good Boy ! 2012.02.28. 09:55:02

@Plumper_: azért az 5 sebességes manuális váltó kissé vicces egy ilyen autóban (superb). Vagyis nem vicces, szánalmas. Pedig nekem is tetszenek, bár én automatában venném.

Azért ezek a mostani új autó árak nagyon durvák...
Én sem panaszkodom a pénz miatt, de nem mostanában fogok új autót venni, marad a pár hónapos, az új ár 70-75%-ért kínált majdnem új. Durva ez az árképzés.
Ja és psa termék pedig ennyiért végképp semmi pénzért

mico999 2012.02.28. 09:57:24

El nem tudom képzelni ki vesz Magyarországon magánszemélyként francia új felsőkategóriás autót.
A munkahelyemen már mindegyik megfordult, a kicsi franciák pug 206-207, clio nagyon jók kényelmesek és tartósak.
Az igazsághoz tartozik, hogy a céges autókkal a gazdáik durvábban bánnak, többet futnak, viszont megbízhatósági tesztként valósabb képet ad, mint a magánautóknál.
Az alsó közepesek közül most már mind egész jó, talán a 308 a legmegbízhatóbb. A régi c4, a 307,az előző megane hulladék volt, mindennapos vendégek a szervizben.
A nagyok viszont mind kritikán aluliak, az értékvesztésük hatalmas. Mindennapos leállások, meghibásodások. A francia autós szervizek pedig Budapesten szinte kivétel nélkül lehúzósak és kontárok.
8 misiből (mármint ha egyáltalán lenne ennyim) biztos nem vennék felsőkategóriás francia autót, nem lennék önmagam ellensége.

GRX 2012.02.28. 10:00:43

Minek lovagolunk a 9 millás listaáron, amikor 6,5-ért adják a gyakorlatilag 0 km-es HDI motoros bemutatóautókat???? (lehet hogy nincs bennük HUD meg hasonló f*ságok, de tökéletesen elegendő a felszereltségük.)
A kereskedők is pontosan tudják, hogy ma, ennyiért, ebben az országban nem lehet eladni egy ilyen autót.

Plumper_ 2012.02.28. 10:01:54

@The Good Boy !: naná, hogy automatában a SuperB-et. gondolj bele, hogy átlag-közepes fizuból mire telik. rezsi, kaja, kis extrák, aztán kész, el is fogyott, megtakarítás semmi. egy vacak közepes autóra is gyűjthetnénk 20 évig.

@augustiener: azért, mert az automata váltót meghagyják PRÉMIUMnak, hogy jó sokat fizess érte, ha olyanra vágysz. pedig semmiből nem állnak automatát tenni mindegyik autóba.
ugyanígy: vajon miért kerül átlag 300-700.000 Ft-ba egy beépített navigáció, amikor 50ezerből már ugyanolyat kapsz külön boltban.
vagy kedvencem, a Bluetooth, ami 200 Ft-os alkatrész, mégis soktízezerért van extraként az új autókban.

az USA-ban már az 50-es évek közepén is elképzelhetetlen lett volna egy autó kézi váltóval. vagy előbb? :-]
európai virtus, hogy kézi váltózunk, mert az sportosabb.

hellsing 2012.02.28. 10:03:22

Fiúk, ez volt kb. a 7. Peugeot 508 tesztetek. Megértem, hogy a reklámbevételért meg kell dolgozni, de a 3. után már semmi újat nem tudtatok mondani a gépről.

Ezzel az erővel letesztelhetnétek szürke belső után feketével is...

Shadowbull 2012.02.28. 10:08:26

@Plumper_:
"pedig semmiből nem állnak automatát tenni mindegyik autóba."

Persze hogy nem, csak az automata joval dragabb mint a manualis. Akkor annyival dragabb lenne az auto. Es akkor meg az sirna, aki manualist akar.

"vajon miért kerül átlag 300-700.000 Ft-ba egy beépített navigáció, amikor 50ezerből már ugyanolyat kapsz külön boltban"

ezt mar annyiszor de annyiszor vegigragtuk, hogy jaj. nem unod meg?

sb

Plumper_ 2012.02.28. 10:13:28

@Shadowbull: lóf@szt kerülne többe. akkor vegyék ki a felesleges extrákat.
igen, autó navigáció. szép képernyő, ami néha becsillog vagy sötét, giroszkópos mérés (leg-alapabb), mit tárgyalsz te ezen? ha téged be lehet húzni az autós-marketing csőbe, az a te dolgod, majd belőled megélnek az autókereskedők és a gyárak. az az igazi környezetszennyezés, amikor olyanokra tartunk igényt, amire nincs szükségünk vagy már lenne rá másik forrás, mégsem azt favorizáljuk!

Shadowbull 2012.02.28. 10:18:49

@Plumper_: "lóf@szt kerülne többe. akkor vegyék ki a felesleges extrákat."

Persze. Plumper szerint a vilag.

"szép képernyő, ami néha becsillog vagy sötét, giroszkópos mérés (leg-alapabb), mit tárgyalsz te ezen? "

azt hogy tokeletesen hulye vagy hozza.

". az az igazi környezetszennyezés, amikor olyanokra tartunk igényt, amire nincs szükségünk vagy már lenne rá másik forrás, mégsem azt favorizáljuk"

Ertem en hogy csoro vagy, nincs ezzel gond, nem szegyen, hacsak nem a sajat hibadbol vagy az, de ne kezdj mar el ideologiakat gyartani az onigazolasra.

sb

CSÖRR-CSI££ 2012.02.28. 10:19:22

Bandi, ez egy nagyon jól megírt teszt!

Lehet kötözködni, hogy lyuk vagy mélyföld. Meg amikor bútol a windóz, az most lyuk a BIOS-hoz képest, vagy inkább nevezzük türelmi időnek, amit mi is szeretünk, ha engedélyeznek számunkra a reggeli ébresztő első prüntyögése és az ágyból kikászálódás között...vááááh -szőrszálhasogatás!

Élvezet volt olvasni, és ez a lényeg. Tárgyilagos, de nem üres és száraz, "amúgynagyonegybenvanazautó"-s stílus.
Ja, és mindezt erőlködés nélkül; nem a "mindenáron humorosnak kell lennem"-féle komplexusos, bizonyítási kényszerrel küzdő kezdő módján, hanem frappáns, tárgyilagos és érthető módon, kellemes stílusban.
Szerintem a Winklerék jól választottak "rabszolgát", dehát ízlések és pofonok...

Spiritmonger 2012.02.28. 10:21:41

hiányolom a szavazásból a Superb kellene opciót, az 1.8 tsi-vel simán kijön ennyiből, és az sokkal jobb...

felelősen gondolkodó ember nem vesz francia autót

maistro1 2012.02.28. 10:22:35

Az autót nem véleményezem, ezt a kategóriát még nem veszem észre, kicsi motor és az ahhoz járulékos gyermekbetegségek, a mérete, nos más világban élek, nálam a bálna nem itt kezdődik.
Na, de az ára az szép .
Inkább lakást vennék belőle.

Barnabigyó 2012.02.28. 10:29:58

Mi a probléma Urak? Nem tudtok sebességet váltani? Vagy olyan kényelmes már mindenki,hogy erre is lusta? "Amerikában már az 50-es években is automata volt" remek legyen itt is és zabáljunk mű kaját,mert az amerikaiak főzni se tudnak.
Van egy 2010-es Vectrám automatával,de fele annyira sem élvezem,mint a másik verdát kézi váltóval.
A Peugeot nekem sem kellene,új autót amúgy sem vennék soha. De azért kívülről csinos darab ez. Nagyon unom már a Ford,Opel,Audi játékát az egységes arculattal. Átlag ember azt sem tudja melyik melyik! A Ford és az Opel is proli márka marad,még akkor is ha nekem is ez van. A francia autókban mindig van valami különleges,csak itthon fingjuk nincs a szervizeknek,hogyan is működnek.Meg sajnos nem a magyar csoda utakra vannak tervezve. Pl a Citroen DS-ben 55-ben (!) már hidropneumatikus felfüggesztés,hidraulikus tárcsafék és szervokormány volt. A többiek meg csak álmodtak ilyesmikről.

bahahaha 2012.02.28. 10:32:45

Nem értem, hogy miért lovagol mindenki a listaáron.
Szerintem azzal azért mindenki tisztában van, hogy - főleg most - a valós eladási árnak sok köze nincs ahhoz, ami az árlistában szerepel.

Az értékvesztés meg persze csúnya dolog, ha az ember két nap után eladja az autóját - csak van egy olyan érzésem, hogy ez nem olyan nagyon jellemző. Ha meg már 6-8-10 éves távokról van szó, akkor meg mindjárt másképp néz ki a dolog.

Plumper_ 2012.02.28. 10:33:12

@Shadowbull: vegyél már vissza a 2 km-es arcodból gitáros, hát mindenhol a te félmondatos cool-ságaidat kell olvasnunk? apád adócsaló hogy ekkora az arc?

sutpet 2012.02.28. 10:34:40

Hát a fóka 1.6 T, 182 lóval jóval kevesebbeet fogyaszt,
kiváncsi lennék egy Mondeo 1.6 T (160 LE) tesztre.

bahahaha 2012.02.28. 10:40:56

@Tomy445445: 9 millióért kb fullextrás, nagydízeles 508-at kapsz, amihez képest egy ugyanennyi pénzből kihozható A4 kicsi és fapados.

Plumper_ 2012.02.28. 10:43:39

@dabadab: nincs az 9millió. kitolod a szalonból, már csak 8,5-et ér. fél év múlva meg már csak 8-at, de a szalonban jó ideje állót is megkapod annyiért. vagy veszel 5 éveset 4millióért.
az autó és a műszaki cikk sosem befektetés.

Shadowbull 2012.02.28. 10:48:11

@Plumper_: papa, ki hisztizi tele allandoan az osszes temat azzal hogy nincs penze?

Faterom szerb maffiafonok, es mar tudja a cimedet...

sb

victor vacendak 2012.02.28. 10:51:11

Akkor már inkább még egy misit rátennék, és Outback. Sosem fog elromlani és elmegy a világ végére is...

1kutya 2012.02.28. 10:51:18

@Shadowbull: hülye! beleköptem a kávét a laptopba:-DDD

The Good Boy ! 2012.02.28. 10:54:28

@Barnabigyó: "A francia autókban mindig van valami különleges,csak itthon fingjuk nincs a szervizeknek,hogyan is működnek"

Nekem kb az első születésnapjáig volt egy újként vett psa termék. Nem hiszem, hogy az itthoni szervizek hozzá nem értése okozta, hogy a már amúgy vagy 3 éve gyártásban lévő kacatjukkal havonta többször tettem tiszteletemet náluk más-más hiba okán (sőt én pont azt tapasztaltam, hogy lelkiismeretesen segítenek mindig). Én inkább azt mondanám, hogy hulladékot gyártottak!

m.o.p. 2012.02.28. 10:55:15

Még mindig tetszik. Igaz, a pug honlapján a konfigurátor összeomlott. Megnyugtató a tudat, hogy a web is követi a francia hagyományokat...

sutpet 2012.02.28. 10:56:06

@Barnabigyó:

Te vagy az átlagember, ilyenekkel van tele az ország, ezért tart itt.

CSÖRR-CSI££ 2012.02.28. 11:02:03

@Spiritmonger: @Barnabigyó:
"felelősen gondolkodó ember nem vesz francia autót"

Ez jó duma :D főleg, ha kellő komolysággal adjuk elő a fanyar angol humor szabályai szerint.
Amúgy pedig így igaz.
A stílus maga az ember (az okosok ezt biztosan latinul írnák).
Kell autót csinálni a szürke eminenciásoknak is, a bohémeknek is, sőt a bohócoknak, meg a proliknak is.
A franciák mindig is mertek olyanokat álmodni, amit mások nem, és stílus tekintetében a mai napig verhetetlenek, de egy bohém és extravagáns ember soha nem a megbízhatóságáról híres. Egy könyökvédős könyvelő vagy adóellenőr az biztosan, de a legtöbb ember eret vágna magán, ha sokáig össze lenne zárva egy olyannal, mint az utóbbiak.
Ha a francia autók a stílus és extravagancia megtartása mellett még megbízhatóak is lennének, az már talán túl szép lenne ahhoz, hogy igaz legyen :)))
Mint ahogyan az EU-ban néhány éve elterjedt egy vicc (miután jelképessé váltak a határok és az emberek elkezdtek nagyobb tömegben kavarni a tagállamok között), ami úgy szól, hogy: "A menyország az a hely, ahol a szakácsok franciák, a műszerészek németek, a rendőrök angolok, a férjek olaszok és a szervezők a svájciak.
A pokol pedig az a hely, ahol a szakácsok angolok, a műszerészek franciák, a rendőrök németek, a férjek svájciak, és az egészet az olaszok szervezik.

Plumper_ 2012.02.28. 11:03:38

@Shadowbull: ki hisztizi tele? mert én nem, az is biztos. kösz, megvagyok jól. te lesz@rós antiszoc elem, aki szerint ha vki nem vesz 10 milláért újautót és nem értékeli az extraként, 190.000 Ft-ért árult, vezetőülésbe épített bálnabőr heremasszírozót, az csóró proli.

-1 a szilikoncsöcsösnek.:-]

@Barnabigyó: hát, igazán könyvtárnyi enciklopédia kell egy autószereléshez, igen. ha az kell hozzá, mint néhány francia autóhoz, akkor rég megette a fene.

Shadowbull 2012.02.28. 11:08:37

@Plumper_: "ki hisztizi tele? mert én nem, az is biztos"

Jaj dehogynem. Ha valahol valaki sir, hogy nem bir megvenni egy uj autot, az te vagy.

"te lesz@rós antiszoc elem, aki szerint ha vki nem vesz 10 milláért újautót és nem értékeli az extraként, 190.000 Ft-ért árult, vezetőülésbe épített bálnabőr heremasszírozót, az csóró proli."

Sohasem mondtam ilyet. Te viszont egyfolytaban hulyezel mindenkit, aki nem ugy el es gondolkodik ahogy te.

sb

1kutya 2012.02.28. 11:09:46

@Plumper_: miért is? nem is tudod min röhögtem?!

igaza van Bullcsinak, elég frusztráltnak tűnsz:)

butschq 2012.02.28. 11:09:49

"Alig néhány méter után heves bimmbammolásba kezd a Peugeot... Ja, hogy az utasülésre tettem a hátizsákot"
akkor ez nem az én autóm lenne..:)

egyébként tetszik, elég kis pofás autó

tede 2012.02.28. 11:12:19

Hiába erőlködnek azon, hogy a köztudatba elültessék a 8 milliós autókat. Áradoznak, hogy mennyire megéri, de gondolkodott azon bármelyik újságíró, ha nem tesztre kapná a gépet, akkor mennyi idő alatt bírná összepsórolni az árát?
Vagy ennyire túlfizetik az újságírókat, hogy egy 8 millás gép meg se kottyan nekik, nem értem én ezt.
Nekem 6-8 év spórolás lenne, de akkor nagyon meghúztam a nadrágszíjat, pedig átlag felett kapok, nem dicsekvésképpen mondom, csak a számolás érdekében, hogy még így is sok sok év 8 millát összekaparni, ergó soha nem lesz ilyen autóm meg hasonló sem, ami 8 millába kerül.
Átlag feletti fizetéssel maximum a 2,5-3 milla sáv támadható reálisan, ahol csak autószerű gépek vannak vagy veszek használtat majd egyszer. Valszeg az utóbbi lesz a megoldás.

Ben Franklin 2012.02.28. 11:13:40

Eddig az volt a bajom a Peugeotokkal, hogy hulladékok(307/407 stb.), iszonyú értékvesztéssel.

Ha most vennék autót, a Peug. szalont kihagynám.

Most annyi az újdonság hogy ez a cikkbeli nagyon ronda is. A steril autóság nem áll itt jó, ebben egy SuperB sokkal jobb.

sutpet 2012.02.28. 11:19:52

@Plumper_:

A heremaszírozó jó ötlet, főleg prosztatamasszázzsal együtt.

Ben Franklin 2012.02.28. 11:20:28

@CSÖRR-CSI££: A franciák a háborúban is qrva nagy hasznát vették a fegyverek/egyenruhák stílusának. A dolgok használatra valók, erre még nem sikerült rájönniük.

sutpet 2012.02.28. 11:23:11

@tede:
Ez autóshonlap és blog, nem a kisemberek nyavajgásának honlapja.
Nézd meg a Kelly hőseit!

Plumper_ 2012.02.28. 11:30:47

@Shadowbull: Magyarországon hányan nem bírnak megvenni új autót?...
na, én erről beszélek, meg az elszállt árakról, csökkenő fizetésekről, növekvő terhekről.
de NEM IS KELL új autót venni, mert pl. az környezetszennyezőbb, mint a régebbit fenntartani.

@sutpet: szabadalmaztatom, és eladom SB-nak.
megcsinálom 5000 Ft-ból, eladom 180.000-ért.:-D

@1kutya: buta vagy mint egy tál bab.

Pernahajder Viktor 2012.02.28. 11:32:36

@tede: azért szokott lenni ilyen "Mit vegyünk x ezer Ft-ér" rovat is. Igaz, ők sem veszik komolyan :-)

Ben Franklin 2012.02.28. 11:37:53

@mico999: El nem tudom képzelni ki vesz Magyarországon magánszemélyként francia új felsőkategóriás autót.

-Nyugi senki(Győzike kapta a showjában az RTLtől a 607et, de mindig szervizben volt). De lassan mást se.

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.02.28. 12:13:09

Nagyon nem szívlelem ezt az autót.Ugyanis aerodinamika nuku,olyan,mintha a cserépkályha vagy a kredenc nyomulna az aszfalton.Vezethetősége kackiás,mert a meghajtott kerekek ki vannak emelve a lehetetlenségig,a többi porig ültetve, természetesen felfüggesztés helyett csak egy függőlegesen behegesztett I (vagy H) gerenda.A virsli gumikat lehetetlen cserélni,mert a klasszikus küllős babakocsikerék is már beleér a kasztniba.A bivaly motor meg csak úgy szaggattatja az aszfaltot még üresben is a kis kerekekkel.A traktor mintás gumi meg minden kis kavicson elpattog.Inkább egy terepes IFA.

Hugh Hefner 2012.02.28. 12:21:30

"Nem látszik, de kis szögben nyílik az ajtó"
De, látszik.

"Vagy veszünk egy vakdugót az övcsat helyére."
A hozzátartozó övcsat nem jó?

PMLN 2012.02.28. 12:24:23

"Mercit akkor sem vennék, ha nem fájna a prémiumfelár, irtózom a BMW-kre tapadt sztereotípiáktól, de egy Ford azért már kicsit karcolná a torkomat."

Ne már! Az Audi miért marad ki folyton? :)

Mentolosmájkrém 2012.02.28. 12:25:05

En naponte megyek egy ilyennel 3-400 km körul, igaz az dizel es automata. A valtot szokni kell, mivel ugy valt, mint egy sima manualis, vagyis a fokozatok között szunet van, emiatt a nehezlabuak nem szeretik. Fogyasztani 6.7 körul fogyaszt, nagyreszt hosszukat megyek vele. Hibaja, hogy szuk a belseje, vagyis a vezetö möge nem könnyu a beszallas. 185cm vagyok ez Svedorszagban majdnem alacsonynak szamit es elöre kell huznom az ulest, ha mögöttem is ulni akar valaki.
Alapara itt 230000 korona, innet indul a dolog, mondjuk, ha cegkent veszed az afa egyböl leugrik rola az 20 %.
Összessegeben kellemes traktor es jobban szeretem, mint a többi cegen beluli autot, ezek gázos Passat es Touran, ill. egy dizel Megane.

Rocko- 2012.02.28. 12:27:10

@1kutya: én meg a kukoricás rizst a 24 collos monitorra.

Polifémosz 2012.02.28. 12:44:05

Nem értem az autós újságírókat! Hogyan állíthat olyat, hogy egy Mondeonál, vagy akár Insigniánál jobb egy Peugeot????? Végigolvasva a kommenteket az itt téblábolók zöme szerint ez egyszerűen nem igaz! Rendben aki itt olvasgat az az átlagnál jobban érdeklődik a technikai dolgok iránt és tisztában van vele, hogy melyik gyártó mit tett le az asztalra, és döntő részünk nem a cicás külseje miatt vesz meg egy autót, hanem a technikai tartalma és a megbízhatósága, praktikus kvalitásai miatt. De az emberek többsége nem ilyen és mielőtt választ, leül a net elé és elolvas 1-2 tesztet majd dönt, hogy milyen kocsit vegyen, hiszen saját maga nem ért hozzá. Na ezeket az embereket jól átveritek!! Családtagomat is sikerült egyszer és sajna a nagy számok törvénye bejött mivel a megvásárolt 307SW egy fos volt ami a megbízhatóságát illet, míg a 17 éves Opel, meg a Passat még nemigen akart elromlani.
A teszt konklúziójánál azért ezeket a szempontokat is figyelembe kéne venni! Én nem hiszem, hogy találunk olyan technikust aki szerint az Orion TV jobb mint egy Sony akármilyen trendire megcsinálják a bódéját , műszaki tartalomban elmarad viszont legalább nincs pofájuk ugyan annyit elkérni érte.

sutpet 2012.02.28. 13:03:14

@Mentolosmájkrém:
Bakker lejön az ÁFA a céges személyautó árából ez Mo-n SCI-FI kategória!

janper 2012.02.28. 13:04:10

@Polifémosz: tehat neked az a bajod, hogy az ujsagirok nem azt irjak, mint ami nagypofaju netezok pletykajabol kovetkezik.

Ben Franklin 2012.02.28. 13:05:39

@sutpet: Nem jön le, hanem kifizeted az ÁFÁs árat és később visszaigényled az ÁFA tartalmat, még később meg visszakapod.

sutpet 2012.02.28. 13:07:20

@Polifémosz:
Szerintem a 307SW-t nem sokan ajánlották, a fórumon biztos.
De a SONY-tól se ájulj el mert jelenleg a deszka tévék piacán, technikai tartalomban sehol sincs, talán még az Orion jobb is.

Ben Franklin 2012.02.28. 13:07:27

@janper: Az újságíróknak fingjuk sincs mit vezetnek(3 napig). Van valami benyomásuk, megírják. Ha nem írnak semmi pozitívat az importőrnél nincs ingyen kaszinótojás.

brie 2012.02.28. 13:20:39

@Polifémosz:
Az a baj, hogy mindenki osztja az észt, aki "jobban érdeklődik a technikai dolgok iránt".
Ezek közül szerinted hányan próbálták az adott autót??? Mert csak azok oszthatnák sz észt arról, hogy miért jó v. rossz ez az autó.

Jelenleg itt 1 db rendszeres használó mondott véleményt az adott autóról - ez pedig pozitív vélemény volt...

Ciri 2012.02.28. 13:22:39

@Polifémosz:

"De az emberek többsége nem ilyen és mielőtt választ, leül a net elé és elolvas 1-2 tesztet majd dönt, hogy milyen kocsit vegyen, hiszen saját maga nem ért hozzá. "

Az az autóvásárlás már régen el van baszva, ami így zajlik.
Létezik a próbaút fogalma, meg a bemutatóterem is, először illik megismerni azt, amiről a neten kutakodsz.

Ben Franklin 2012.02.28. 13:23:07

@brie: Miért kéne az adott autóról véleményt mondani? A Peugot régen fosokat gyártott. Várj, a közelmúltban is. Várj, az utóbbi 30 évben minden francia nagyautó megbukott a piacon.

Szóval erre van az előítélet. Ez egy szar és kész.

brie 2012.02.28. 13:28:06

@Ben Franklin:
az előítéletekkel sosem volt szerencsés élni. De szíved joga.
Ugyanakkor gáznak tartom azt, amikor emberek úgy osztják az észt, hogy valójában másoktól hallottak valamit, vagy még azt sem, csak megálmodtak ezt-azt, amit aztán igaznak hisznek és állítanak.

Ja, várjunk, ez az előítélet asszem...

Ben Franklin 2012.02.28. 13:31:00

@brie: Bizony, szívem joga. Az hogy az előítéletekkel nem szerencsés élni nem más mint egy buta előítélet.

bahahaha 2012.02.28. 13:35:55

@Polifémosz: Az itt kommentelők jó részének fogalma sincs, hogy miről beszél. Nem vesznek új autót, nem üzemeltetik, sőt, nem járnak szalonokba, nem néznek bele, nem viszik próbaútra, nem alkudnak, nem hasonlítanak valós finanszírozási ajánlatokat.
Mondjuk ez persze nem is csoda, a jelenlegi fizetések mellett teljesen természetes, hogy nem ezt teszik.
Viszont ebből következően csak innen-onnan hallott dolgokat raknak össze, ami azért nem a világ legmegbízhatóbb véleményét eredményezi.

Nekem pl. Citroen C5-öm van, újonnan vettem, nyolc év alatt belement negyedmillió kilométer, különösebben bajom nem volt vele. Viszont akkoriban a kategória kb. legolcsóbb autója volt, a beltere kényelem és otthonosság terén pedig verte a kategóriatársakat.

Most cserélem, az utódja egy 508SW lesz, mert arra a feladatra, hogy az ember autópályán menjen vele sokat, ez tűnt a legalkalmasabbnak. És igen, azt mondom, hogy az én szempontjaim alapján jobb mint egy Mondeo vagy egy Insignia, azokat is megnéztem, nem győztek meg.

victor vacendak 2012.02.28. 13:50:25

@Ciri: a próbaúton nem fog kiderülni az, ami az adott autót kellemetlen társá teszi. Ahhoz kell jó pár ezer km.

Ciri 2012.02.28. 14:01:03

@victor vacendak:

"a próbaúton nem fog kiderülni az, ami az adott autót kellemetlen társá teszi. Ahhoz kell jó pár ezer km."

Ez természetes. Viszont a próbaúton kiderül ezer más olyan dolog is, amit az interneten lehetetlen kideríteni és ezek alapvetően olyan apróságok amik eleve kizárhatnak egy-egy típust (vagy éppen nem).

Kelpo 2012.02.28. 14:07:08

Franciák csinálnak autót?? Azt hittem ők a borhoz és a konyakhoz értenek! Franciát soha, az meg milyen hogy egy mondeo xarabb ennél a franszia fospumpánál?? Megőrültek a totalcaron? Vagy még nem ültek ezek szerint új mondeoban, abszolut rendben van ár/értékben és szépek a belső terei, és simán fel lehet azt is húzni 12 misi fölé is bőven, sztem nem egy kategória a húgygödör pözsóval a Ford...

Mentolosmájkrém 2012.02.28. 14:18:48

@Ben Franklin: lejön. Konkretan ki sem kell fizetned, mert a szalon intezi a xarakodast. Ennyi.

Ben Franklin 2012.02.28. 14:22:04

@Mentolosmájkrém: Mármint ott náladfeléd, de itt az itteni helyzetről írtam.

Ben Franklin 2012.02.28. 14:34:33

@dabadab

Nem, ÁFÁval, ismerem az oldalt, mindig külön kiírják az ÁFAmentest.

Különben is használt.

conmorientes 2012.02.28. 15:02:47

A teszt kitűnő, kár hogy a tárgya egy szardarab.
Tudjuk hogy büdös, látjuk benne a kukoricát is, de az is napnál világosabb hogy ott van az úttesten tehát kell róla írni.

Tessék csak venni, vinni, ennyiért ingyen van.

bahahaha 2012.02.28. 15:15:58

@Ben Franklin: Tényleg, benéztem, nem export-, hanem importár. Mondjuk van benne (legalább) 30e km.

dekás dezső 2012.02.28. 15:21:15

németautó az igazi autó, a többi nem autó. valami jó németkocsit adjál HÖ.
ennyi.
még jó, hogy ilyen egyszerű a világ itten errefelé:PPP

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.28. 16:57:39

Nekem már ott vágtak, hogy a forma mennyire unalmas... Még aki ezt megengedheti magának, az sem cserél olyan gyakran autót, ahogyan megunja a formáját :D És a legtöbben nem engedhetik meg maguknak :D

Plumper_ 2012.02.28. 17:15:57

Szerintem ez a nagy Pözső NEM sz@r! Csak nem éri meg az árát. Ahhoz képest, amit nyújt és amit sejtet, hogy ti. valami tuti lerohad benne elég hamar, a szerviz állandó vendége lesz. Szóval nem fospumpa ez, csak ha az értékét nézzük, akkor 9 helyett 4 millióba kéne kerülnie, ami ugye sci-fi.

Ciri 2012.02.28. 17:50:20

@victor vacendak:

A teljesség igénye nélkül: mennyire könnyű az autóba beszállni, hogy tudod a kormányt beállítani, látsz-e a visszapillantókban, az indítókulcs (ha van) mennyire van jó helyen (lásd: Golf VI), a kézifék normálisan használható-e (lásd: új Avensis), mennyire hangos a motorja, mennyire hangos a klímája, könnyű-e vele tolatni, szélzajos-e már akár kilencvennél is, kell-e egy fél óra mire beállítod az ülést, a biztonsági öv használata mennyire feltűnésmentes (szarul lehet érte nyúlni, nehezen lehet kihúzni, zavarja a nyakat, stb), látod-e napfényben a műszereket, könnyű-e leolvasni menet közben a seb.mérőt,(lásd: Fiat Bravo), látod-e a rendőrlámpát normálisan ha pirosnál várakozol, mekkorát szól a futómű egy fekvőrendőrön, úgy általában könnyű-e vezetni, hogyan gyorsul visszaváltás nélkül alacsony sebességnél, szarul vannak-e elhelyezve a pedálok, stb stb,

…plusz ezer millió apróság, aminek nagy részére vagy tudatosan figyelsz vagy eleve ingerként érnek.

Nyilván nem derül ki, hogy mennyire kényelmes egy ezer kilométeres út után, hogyan reagál 140-nél egy gyors kormánymozdulatra, mennyit fogyaszt több ezer kilométeres átlagban, milyen jó a klímája/fűtése de rengeteg segítséget ad a jó választáshoz.

etwas kultur muss sein 2012.02.28. 19:43:45

@Ciri: Teljesen egyetértek. Pl. ismerősöm egyik kocsiját alig vagyok képes vezetni, annyira közel van egymáshoz a gáz és a fékpedál. Rálépek a gázra és nyomom vele a féket is. Apróság, de kiborító.

frenchcarfan · http://franciaautoklub.hu 2012.02.28. 20:07:22

Végre, olyan szerkesztő, aki szeret egy francia autót!

Gerardus A. Lodewijk 2012.02.28. 20:20:35

@Ciri: Pontosan erről van szó, nagyon találók a felsorolt szempontok. Néhány hete kísértem el egy ismerőst 508-ast és C5-öt (90% fölötti azonos technikai tartalom, plusz mindkettő kombi, azonos motorral) próbálni, és pont ezen apró részletek alapján tűnt igencsak egyértelműnek a C5 előnye mind az ismerős számára, mind - amennyire meg tudtam ítélni - számomra is.

victor vacendak 2012.02.28. 20:52:56

@Ciri: jézusom, ez inkább pszichiátriai problémának hangzik. És több szempontot az autó árkategóriája meg a rengeteg olvasható teszt egyből meg is old, meg is magyaráz. Mint a hangos motor (én dízelt sosem vennék, viszont a WRX STi motorhangja hangosan jó), amit minden tesztelő kiemel. Hangos klímát én még nem hallottam (lehet, hogy nem az autóval van a baj, hanem a füleddel), bár alig félszáz modellben ültem/vezettem, tehát elvben lehet, hogy van olyan, ami a zenét is túlüvölti. Az indítókulcs helyéről vannak fotók, ha nem látsz a visszapillantóban, akkor megint csak az orvos a legjobb választás. A kézifékkel egyetértek, csak a jó öreg manuális. De ezt is láthatod a fotókon, olvashatod a leírásban. Ahogy a szélzajt is. Ami valljuk be nem csak az autótól függ, tehát nem biztos, hogy az adott próbaúton észreveszed. Az ülésállítás, lásd megint fotók és leírás.
Öv? Nem az lényeg, hogy legyen? El sem tudomképzelni, hogy az öv mennyire le tudja szűkíteni a választható modellek számát...
Futómű? Bazz, a klímától úgy sem hallod.
Visszaváltás, gyorsulás? Ha azt olvasod, hogy 0-100: 5 másodperc, akkor elhiszed-e, hogy jól gyorsul (ha meg azt, hogy 11,5, akkor nincs mit próbálgatni, az lomha és jobb ha nem előzöl)?

victor vacendak 2012.02.28. 20:54:17

@SzélsebesVelorex: feltételezem, nem 508 méretű autóról van szó.
Vicces, mert én évek óta olyan autót keresek, amiben le tudnám nyomni a két pedált egyszerre..., de nem találok.

Gerardus A. Lodewijk 2012.02.28. 21:22:57

@victor vacendak: "ha nem látsz a visszapillantóban, akkor megint csak az orvos a legjobb választás"
Többnyire igaz, csak éppen az 508-asra nem. Annyira kicsi a belső visszapillantó, hogy még a lőrés méretű hátsó szélvédőt se fedi le.

"ez inkább pszichiátriai problémának hangzik"
Szerintem Ciri szempontjai nagyon is relevánsak és életszerűek.

Ciri 2012.02.29. 04:12:37

Ha beszélgetni akarsz, netán vitázni, akkor rendben. Ha viszont arcoskodni és a saját hûlyeségeidet csak azért is erőltetni, akkor keress mást erre.
Alap dolgokról vitázunk mellesleg.

droland 2012.03.09. 13:14:37

Engem azóta nem érdekelnek a német/francia/japán autók, amióta a mitsuban, volvóban, a bmw mini cooperban, a fordban a suzuki sx4-ben PEUGEOT HDi van, a peugeot benzines motorjai bmw-k, az elektronikája 100 (ismétlem:100) %-ban pedig Bosch.

Innentől kezdve lefosom, hogy mi van ráírva a kocsira.

Ja és 90%-ban mindent vagy spanyolok vagy törökök raknak össze.

Tehát nekem mondhat bárki, bármit, ma az autók 90%-a nem az ami rá van "írva".
süti beállítások módosítása