HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

München–Ingolstadt 2:1 (0:1)

2012.03.05. 06:08 Tcomment

Címkék: bmw xdrive m550d

Az Audi megcsinálta a maga szuperdízelét, ki is próbáltuk és kijelentettük, hogya BMW felkötheti a derékszíjat… Nos, a BMW nem kötötte fel, hanem félbehajtotta és odasózott. A csatos végével. Hadd fájjon.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

311 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr674289492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

z.fuse 2012.03.05. 06:49:08

24 millió...ennyiért 3 mitsu lancer evot lehet venni

csakezértregeltem 2012.03.05. 06:56:29

ugye az a 200 bar 2000 akart lenni?

Bali01 2012.03.05. 07:01:49

utálom a bmw-t de ez a három csigás megoldás odaver,ráadásul 10 liter körüli fogyasztással néha..
Elgondolkodtató.
Meg az ára is.24?
Akkor inkább egy GT-R ugyanennyiért.

Himoto 2012.03.05. 07:16:20

Murphy majd megmutatja miért nem jó ez a konstrukció :)

ezamagyarvalóság 2012.03.05. 07:16:47

Biztos hogy a mérnököknek volt egy pár átalvatlan éjszakájuk. Az is biztos hogy így elolvasva a cikket, az autó csodás lehet,deee.......
A mai "útviszonyokhoz" szerintem eléggé sok ez a teljesítmény(a LE és a Nm is). Minek?!!! Már a német autópályán sem tudsz 150-nél többel menni, mert annyi a kocsi, kamion, kivétel persze éjjel. A legjobban a 3 turbó, az ami riaszt!!! Csak nekem ordít, hogy itt potenciális hibaforrások tömkelege van "elhelyezve" a motorban??!!!! Fölösleges, értelmetlen és drága.

kzolee 2012.03.05. 07:22:27

A képaláírást javíthatnátok, nem E28, hanem E12 az M535i...

minchiacoaddu 2012.03.05. 07:25:53

Biztos, hogy csodás gép, legalább is az első pár tízezer km-en. Sajna a BMW az utóbbi években többször megcsinálta, hogy a fejlesztés lázában, az Audival (Mercedessel, Lexussal, stb.) versengés hajszájában hamarabb hozott ki sorozatgyártásban új dolgokat, mint hogy tisztességesen letesztelte volna a terméket. Kíváncsi vagyok, hogy fog működni a 3 turbó a harmadik tulajdonosnál, 220ezer km után...

dumbola 2012.03.05. 07:31:41

"Ez a nyomaték- és teljesítménygörbe úgy tör az ég felé, mint tálib lagziban a kilőtt lőszer"
Jó hasonlat!:-DDDDD

Mental Militia 2012.03.05. 07:35:48

..és ez egy dízel!!!!
Meglesz a vevőköre, ahogyan a GT-R-é is megvan..

csiky944 2012.03.05. 07:40:47

@csakezértregeltem: nem befecskendezési nyomást írt

ele-nor 2012.03.05. 07:44:23

@minchiacoaddu:

szerinted érdekli a gyártót már a második tulajdonos? nem. rohadtul nem érdeke, az az érdeke, hogy az elsőnek, aki elmegy vele mondjuk 160ezret, annak adja el, nem érdekli, hogy te, vagy én, aki csak 10 évesen engedhetné meg magának, fog e vele szívni, vagy sem... nem a második harmadik tulajból profitál a gyártó.

nekem egyébként ez bejön, bele is szép, kívül is dögös, motorjával is szerintem megtalálnám a közös hangot, kéne. :) ennyiért? végképp, a GTR-al nem tudok elmenni síelni, mert nem férnek be a csomagok :)

Ironpen 2012.03.05. 07:50:47

Minden elismerésem a mérnök csapaté, hogy ilyen fantasztikus gépet sikerült létrehozni a marketingesek kedvéért. De már várom azt a kort, amikor végre azt sulykolják az idióta fejekbe, hogy közútra takarékos, pihentető, nyugis közlekedési eszközt vegyél, az a menő. Félek, megint jópár halálos balesetet okoznak ezzel világszerte a "nagyonhülye" vevők. Tudom ez nem a mérnökök hibája, inkább a marketing osztályt kéne s..be rúgni. Versenypályán szívesen csapatnék vele párszor, és kipróbálnám a konkurencia gépeit is. Tudom, az meg környezetszennyezés...

Gomulka Béla 2012.03.05. 07:52:11

Ha tudnak ilyet, két tonnás autót ami tíz literrel megy és a tobbi, akkor egy tonnásat is tudnának, ot literrel, és hasonlóan impresszív menettulajdonságokkal.
Fognak?

mojszipupi 2012.03.05. 07:54:35

A GTR mindig felhozható bármilyen sportautó ellen példának. Egy etalon valóban. De ez a BMW teljesen más történet. Ez egy olyan autó amiben az autobahnon a gyerekek hátul alszanak miközben apuci szórakozik kicsit :)

Ironpen 2012.03.05. 07:56:18

Kedves Omm, pezsgőtabletta??????? Ne már, az minek???

007 turbozva nem keverve... 2012.03.05. 08:00:34

Nemrég láttam magyar tesztet a infiniti m35h hibridről, az jobban tetszett....és sokkal exklúzivabb autó ....

barlangi troll 2012.03.05. 08:07:20

Igaz, hogy V12 és 6.0 liter a lökettérfogata, de az Audinak is van brutál dízele, ami még jobban odabasz....az 500 LE és 1000 Nm, de kétszer ekkora teljesítményt sem kunszt kicsikarni belőle, igaz, már ekkora teljesítmény is felesleges, nemhogy a duplája.
Q7 -be pl. simán lehet rendelni.
Amúgy szúrnám a BMW-t, gyönyörű és ez az ambivalencia is igencsak a javára írható (ha akarom vadállat, ha akarom cruiser)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.05. 08:10:26

Az biztos, h műszakilag és menetteljesítményben egy csoda, de kívülről nagyon nem tetszik. A Bangle 5ösnél nekem szebb autó még nem született ebben a kategóriában, sajnálom, h a BMW átment ebbe a szürke papírkutya design-ba.

Amúgy a többiek felvetése jogos. 3 turbó tölt egymásra veszettül, hol az a tömítő rendszer ami ezt évekig bírja?

És akkor majd beviszi Lakatos Armandó Kevin (helyi bodza és fémkerekesedő priznicmen) a szervizbe, ahol még katalógusban sem láttak ilyen kocsit és nekiesnek. Na inkább köszi nem.

Ezt a gyáron kívül rendesen össze nem rakja még egyszer senki. Ebben biztos vagyok...

Tomchy 2012.03.05. 08:11:19

Oszt kombiba' lesz-e? Kéne valami a piacra is járni... :O)

Überbrutáldurva. Ilyenem se lesz, csak a lottó 5-ös után.

Lowtyo 2012.03.05. 08:13:38

három apró probléma van csupán ezzel a motorral:
röpke nyomatékcsúcs, pillanatnyi erőlöket és magas fordulati halál.

Tomchy 2012.03.05. 08:14:45

@Lowtyo: Ne csináld, ezért itt bannolnak majd! ;O)

mükkemakk 2012.03.05. 08:21:59

Ez az az 5-er széria, nagyon szép, jól sikerült. A 3 turbós megoldás feleslegesen bonyolult, rengeteg hibaforrás (pl. korom lerakódások) lehetősége miatt egy szimpla turbós soros 6 hengeres KÉZIVÁLTÓS kellene, az, hogy benzines vagy diesel szinte mindegy...

Az automata az M3 bevezetőjén ill dugóban tudom jól jön, de szerintem megöli az autózás "élményét".

MilleMiglia 2012.03.05. 08:24:43

@Gomulka Béla: "Ha tudnak ilyet, két tonnás autót ami tíz literrel megy és a tobbi, akkor egy tonnásat is tudnának, ot literrel, és hasonlóan impresszív menettulajdonságokkal." Két(-három) kerékkel, két személlyel az igazságosság kedvéért: simán. Ja, hogy autókról beszélünk, na ott nem működik ez a szép kis lineáris világ.

protézisesh 2012.03.05. 08:25:10

@Gomulka Béla: nem fognak, mert 12 millióért senki nem venné meg. Illetve hiába lenne "feleakkora", a fejlesztési és gyártási költsége nem lenne feleakkora, mint ennek a szörnynek. De majd sb elmagyarázza.

Pista, nem lett volna célszerű ugyanazt a szerzőt küldeni ide is, aki az űber-audit próbálta? Csak hogy legyen vmi szubjektív adat a hűdemegy-en túl is. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.05. 08:25:16

Megérett a világ a pusztulásra:-)

1kutya 2012.03.05. 08:27:27

@Tomchy: a vonóhorgot le ne hagyd az extralistáról!:-DDD

dekás dezső 2012.03.05. 08:29:21

ennek a nagyon kistestvérét (E60 530d) próbáltam, elég nagyot lép az is egy normális átlagautóhoz képest.
de úgy érzem az ehhez képest eléggé halvány kis gépezet... ez félelem és rettegés lehet a négyzeten valószínűleg:P

tonalcar 2012.03.05. 08:32:06

Ez egy ilyen izé, mérnöki csúcs izé a marketing osztálynak címezve>kvázi diesel M5?! Nooormális?! Segítség! Segítsen valaki megkeresni az időgép kulcsát! Huhh, már nem kell köszi, megvan a GTV6 é. :)

dzolee 2012.03.05. 08:32:57

Szerintem baromi jó verda és tök mindegy,hogy hány turbó van ráépítve,mennyi a hibalehetőség. Magyarországon az emberek 95%-a még 10-éves korára sem tudja magának megvenni!Aki meg igen annak lesz pénze javíttatni.Ezzel az erővel gyárthatnának kizárólag 1.6 szívó dízeleket fapados felszereltséggel!

Tomchy 2012.03.05. 08:35:20

@1kutya: Ne viccelj, lesötétített hátsó ablakokkal, ne lássák mán, mennyi káposzta van benne. :O)

Schütii 2012.03.05. 08:37:25

@csakezértregeltem: Égéstérben azért nincsen 2000 bar. Jó az a szám, nyugi.

LAPoska 2012.03.05. 08:38:21

krepegos szaros traktor, amitol csak beteg gyerekek szuletnek, meg tudobajom lesz... es nem erdekel, hogy milyen jol megy es mennyit nem fogyasz... traktor, budos, undorito...

Hugh Hefner 2012.03.05. 08:38:45

@Ironpen: "Minden elismerésem a mérnök csapaté, hogy ilyen fantasztikus gépet sikerült létrehozni a marketingesek kedvéért."

Az a néhány tízezer vevő, aki ilyet fog vásárolni,nem is számít.Szerinted.
Ne a hazai piacból indulj ki, ahol majd ezekből eladnak évente kettőt, meg behoznak majd használtan ötvenet.

Shadowbull 2012.03.05. 08:39:21

@tonalcar: "kvázi diesel M5"

Nem.

sb

tonalcar 2012.03.05. 08:44:18

@Shadowbull: Akkor megnyugodtam, köszi. Az majd jövőre... :-)

Schütii 2012.03.05. 08:45:19

Na most a nyomaték- és teljesítménygörbéket nézegetve felmerül bennem a kérdés hogy minek kell "tiltásig" forgatni ezt a motor? (a gyorsulós videóra gondolok) Nyomatékmaximum 2000-3000 között, a teljesítmény maximuma pedig 4000 és 4400 között. Értem én hogy elforog 5500-ig, de minek kell addig tiporni? Főleg 8-as váltóval. Sedóbull?

Schütii 2012.03.05. 08:47:17

@victor vacendak: hej..., csak nincsen benne felező...

Shadowbull 2012.03.05. 08:47:33

@Schütii: " Értem én hogy elforog 5500-ig, de minek kell addig tiporni?"

Miert ne?

sb

Schütii 2012.03.05. 08:52:41

@Shadowbull: Köszönöm a szakmailag (is) precíz választ (kérdést). Ma is tanultam valamit. :)

1kutya 2012.03.05. 08:53:08

@Shadowbull: ebben te ártottál valamit, ha nem vagyok túl vindisgréc???

victor vacendak 2012.03.05. 08:53:55

@Schütii: az az közvetlen rivális Audi S-ekben sincs. De segít az állórajtban, a nedves aszfalton és valamicskét télen is. Ami nagy szó. Rühellem a dízeleket, és sosem adnék százezer eurót autóra, de ez azért elég igényes jószág.

Schütii 2012.03.05. 08:56:21

Szerintem totálhülye, aki ezután még M5-öt vesz. (eddig csak kvázi totálhülye volt)

LAPoska 2012.03.05. 08:57:46

@Schütii: mert pl 2ban 5000-nel a kereken mindig tobb ero van, mint 3ban 3000-nel...na meg nagyobb fokozatban meg nagyobb a kulombseg, mondjuk 5-odik es 6-odik kozott... hiaba a gorbe, a gyorsulashoz mindig fordulat kell, epp ezert nagyobb sebessegnel mindig a benzines megy majd elol, meg ha gyengebb is lesz...

sutpet 2012.03.05. 08:57:50

K jó autó. Az új ötös ötös.

Nem kisember szeműveggel kell nézni, ez egy autós portál, nem ballibsi "politikai életmód" blog.

banfwd 2012.03.05. 09:00:49

Bírom, hogy ott mindenki okosabb a másiknál, és egyből csak a fikázás megy. Mondjuk már kezdem megszokni. Csak azért, mert valaki nem engedheti meg magának, még nem lesz szar autó...

Shadowbull 2012.03.05. 09:01:46

@Schütii: nem biztos hogy barmilyen ertelme van kihuzatni tiltasig, mint ahogy annak sincs ertelme hogy az ember kilinccsel elore kanyarodjon vagy 4,7 alatt gyorsuljon szazra.

Viszont szorakoztato :)

sb

Shadowbull 2012.03.05. 09:03:02

@1kutya: Semmit. A motorkonstrukcio a steyr-i kollegak szakertelmet dicseri.

sb

Schütii 2012.03.05. 09:03:38

@victor vacendak: Hánemtom, nekem a 4x4 ről terepjárók jutnak az eszembe. De ez én vagyok. :)
Ja és hogy reagáljak a reagálásodra, nyilván megvan ennek az autónak (motornak) is a jól fizető célközönsége. Sőt én azt kívánom vegyen itt, kis országunkban, is sok-sok ember ilyen autót, persze magyar rendszámmal. Na de elég is ennyi a politikából.

Dr. GGG77 2012.03.05. 09:03:49

@Schütii: "Szerintem totálhülye, aki ezután még M5-öt vesz."

Akkor egy totálhülye jelentkezik. Az én BMW-m nem lenne dízel, pláne, ha több 10 millióm van rá (mert ugye nem kétséges, hogy, akinek 24 misije van BMW-re annak van 30 is, de még 40 is, ha akarja).

Ironpen 2012.03.05. 09:04:31

@Hugh Hefner: Persze hogy számít, de én arra gondoltam, hogy azt a pár tízezret is lehetne normálisabb irányba nevelni, ne a közutakon pótolják egyéb hiányosságukat. Értem én, hogy sokan szeretnek csapatni és érezni ezt az erőt, de ne mások kárára kérem. Annak a helye a versenypálya, azt arra találták ki. A közutakat meg azért, hogy mindenki biztonságban és nyugalomban eljusson A-ból, B-be. Szerintem...

Shadowbull 2012.03.05. 09:10:01

@Ironpen: "Félek, megint jópár halálos balesetet okoznak ezzel világszerte a "nagyonhülye" vevők."

Legyel olyan jo, es varazsolj ide egy statisztikat arrol, hogy az ilyen kategoriaju autokkal aranyaiban tobb halalos balesetet okoznak, mint a hetkoznapi autokkal.

Koszi.

sb

victor vacendak 2012.03.05. 09:11:02

@Schütii: nekem a 4x4-ről a WRX STi jut az eszembe. Terepjáró? Nem, bár 3O centis hóban már bizonyított.

Schütii 2012.03.05. 09:11:26

@Shadowbull: Nem, nem erre a részére gondoltam. Hanem arra hogy ha a 4.7s-ot így éri el, tiltásig forgatva, akkor mi lenne ha a teljesítménycsúcs körül lenne a fordulatszám végig a gyorsulás alatt? Mert praktikusan még a váltás után is 4500 felett van a fordulat, ott pedig már erősen lejt mindkét görbe.
Mindazonáltal aki egy dízeltől vár fordulatszámorgiát az még várjon nyugodtan tovább amig ebben is lepipálja vagy legalább utoléri a dízeltechnika az Otto-t.

Vamos 2012.03.05. 09:12:16

lenyűgöző műszaki tartalom ééés..egy sztem béemvés szemmel unalmas külső..

1kutya 2012.03.05. 09:12:56

@Shadowbull: ti dízellel nem is foglalkoztok?

Schütii 2012.03.05. 09:13:00

@victor vacendak: A Subi nekem inkább AWD mint 4x4, de mondom, ízlések és pofonok...

Shadowbull 2012.03.05. 09:14:16

@1kutya: nem hat. szerencsere :)

sb

tonalcar 2012.03.05. 09:15:30

@Ironpen: A-B-be vonat, röpülő, bringa, motor, gyalog. Autóval (Gran Turismo) szabadidős tekergés, korzózás az országúton. A pálya nem vonz>nem vezetek igazán jól... :)

tonalcar 2012.03.05. 09:16:28

@tonalcar: "nem hat. szerencsere :)" És akad még munka egyáltalán?

Schütii 2012.03.05. 09:16:41

@Dr. GGG77: Szerintem te nem utána vetted hanem előtte. De egyébként meg símán lehetsz totálhülye, nyilván nem vagy egyedül ezzel. Mert a totálhülyék is köztünk járnak és ránézésre nem is lehet megmondani feltététlenül hogy melyikünk az. :)

victor vacendak 2012.03.05. 09:16:43

@Schütii: jajj, most szemantikán fogsz vitatkozni? Összkerékhajtás, ez a lényeg és nem haldex féle fronthajtásból későn ragáló fos. Egy ilyen nagy erejű autó felett több kontrollt ad a sofőr kezébe. Nem teszi hülyebiztossá, de még is jobb, mint a hátsókerék.

tonalcar 2012.03.05. 09:17:47

@Shadowbull: Előző nem jó helyre>béna vagyok. "nem hat. szerencsere :)" És akad még munka egyáltalán?

3 gb 2012.03.05. 09:17:49

@ele-nor: pedig egyszer amire rákerül a márkajelzés, azon rajta is marad.

Schütii 2012.03.05. 09:18:39

@Vamos: Hát nekem biztos nem bmw-s a szemed. :)

1kutya 2012.03.05. 09:19:16

@Shadowbull: jó, mert már azt hittem eladtad a lelked az ördögnek:-DDD

Schütii 2012.03.05. 09:19:26

@Vamos: bocs. "nekeD" akart lenni. :)

Schütii 2012.03.05. 09:21:01

@victor vacendak: Jaj, dehogy vitatkozok. Hát ki vagyok én egy Subi tulajhoz képest?...

Shadowbull 2012.03.05. 09:21:19

@tonalcar: a portan mindig akad munka :)

sb

Tomi1973Wien 2012.03.05. 09:22:06

szep auto, jo auto, annak, akinek ez kell, hasznalja egeszseggel. nekem inkabb az elnoki sprinter kellene,,, illetve az sem, csak egy sprinter alapu lakoauto :-D

ha 5ös lotto utan lennek (az auromillios), akkor aston - rolls - range - vonulat lenne :LOL:

Ironpen 2012.03.05. 09:22:35

@Shadowbull: Ilyen statisztika nem készül természetesen, gyártók "kérésére" nem lenne demokratikus. De egy troll-lal nem állok le vitázni, érezd magad jól.

Ironpen 2012.03.05. 09:23:41

@tonalcar: Ha nem vezetsz igazán jól, akkor semmi gond, ez az autó nem neked (nekem sem) készült, probléma megoldva ;)

Vamos 2012.03.05. 09:24:03

a külső az már csak izlés dolga,az élmény meg tény kérdés:-)mert gondolom az nem semmi lehet..

Rocko- 2012.03.05. 09:26:42

szar dízel. :}

amúgy lemaradtam mint a borravaló, miért kettő-egy?
az megvan, hogy a tetraturbo (bocs, triturbo) az egy a BMW-nek, de mi a másik 1:1?

voroseltolodas 2012.03.05. 09:27:31

A gyártók egymást hajszolják bele a motorból forgattyús tengelyéről levehető teljesítmény emelésébe,aki lemarad,az piacot veszít.

A gyártók a korábbi élettartam elvárásokat már rég elfelejtették, hol van már az 1,5 Millió km-t tudó motor,(tönkre is menne az a gyártó, aki ilyet készít) már 200e km, a presztízskategóriában 300e km a tervezett élettartam.

Ez azzal jár, hogy mérnökórák ezreit költik rá, hogy a motor hozza az elvárt teljesítményt, és ne roskadjon mégse össze kéthetenként.

Shadowbull 2012.03.05. 09:28:03

@Ironpen: Szoval allitasz valamit, amit meg megkozelitoen sem tudsz alatamasztani, es persze a gyartokat is megvadolod mindenfele statisztikai hamisitasokkal, es aztan meg en vagyok a troll.

Hatpersze.

sb

CsGergo 2012.03.05. 09:28:06

Brutál egy gép lehet.De ha kifingik az a 3 turbó,meg az a millió cucc benne...:D Habár aki megteheti,azt nem igazán érdekli az ilyen.Nekem elég lenne egy alap,"fapad" 5-ös is.:)Majd egyszer, addig is járok Ladával.:D

tonalcar 2012.03.05. 09:30:19

@Ironpen: Ez megoldva. A 280 ló körüli benzinessel meg gyakorolok az országutakon. :)

augustiener 2012.03.05. 09:31:21

Jo cikk, jo auto, kene.

cr500 2012.03.05. 09:31:23

Király ez a motor,akárki akármit mond!Mennek itt a találgatások,hogy minek? meg sok hibalehetőség,meg hasonlók,azt hiszitek,hogy ezzel a "laborban" nem számoltak?dehogynem! Ha nekünk otthon ülő munkaügyön sorban álló "fotelmérnököknek" eszünkbe jutott,akkor nekik nem? dehogynem!És hogy csak pár tízezer ember veheti meg?tévedés!Ennek a motornak a 35d a kisöccse az én olvasatomban,nézzünk körül csak a "magyar" használtautó piacon,hogy mennyi van belőle.Rengeteg! (felmerül a kérdés,hogy miért van annyi eladó E60 35d itthon?!miért miért,mert kijött az f10,és pont.sokkal szebb,mint az e60)És hasonló árban voltak új korukban,mint ez,és ne mondja senki,hogy 100-ból 99 külföldről behozott,mert nem hiszem el,tehát viszikmajdmintcukrotatriturbót merek rá fogadni!TEGYÜK FEL: Én potenciális vásárlóként Simán meg tudom venni,de nem vagyok a felső tízezerben!:Na figyeld: Kijött az új E60 30d Váó ez kell megy is dízel is lófaszt nem eszik,örülök. Kijön a 35d,bazdmeg én lecserélem,hát ugyanazok a paraméterei,mint az enyémnek,de ebbe két turbó van,rengeteg dízel pacival,nekem ez kell!Aztán tegnap kijőtt az f10 m550xd három turbóval??? EZ BETEG!!? ráadásúl 4x4? hát én nem szarozok! a paraméterei szintén alig változtak,de ez hogy megy vazzeg?! És én imádom a sebbességet! Rögtön lecserélem! Kb ez így történik szerintem,de nyugodtan cáfoljatok meg.....

Rocko- 2012.03.05. 09:34:13

@z.fuse: meg 240 ezer Trabantot. meg kurva sok sört.
nem kurvára mindegy hogy ennyi pénzből mi mást lehet venni, ha valaki ilyet akar?

Schütii 2012.03.05. 09:34:52

@Rocko-: Szerintem a Pityu arra gondolt, hogy a 35d-vel volt 1:0 a BMW-Ódi meccs. Aztán az új A6-tal és az új V6 TDI-vel lett 1:1, és most a bajorok rugtak megint gólt a négykarikás kapuba. De a meccsnek nincsen vége, ez csak a 3. "félidő" állása. :)

ozrwd 2012.03.05. 09:35:03

Ha ennyire jó, meg erős, meg "überbenzines", akkor vajon miért lassabb, mint az E60 M5 lesajnált szívó benzines? Mert teljesítményben sehol nincs a dieselek létére még az 50d sem...tizen éve majdnem ennyit tudott az E46 M3 CSL motorja (szívó(!))...miért kell ennyire hasraesni ettől? A maximális nyomaték értéke csak egy részfordulati max teljesítményt jelent...gyorsuláshoz, végsebességhez teljesítmény kell, nem nyomaték, dehát ezt mindig átlépi mindenki, és csak hajtogatják a magukért a cikkek is...Minden tiszteletem az M részlegé, de a helyén kell kezelni mindent...az igazi M5(benzines) jobb, mert jobb tud lenni azonos fejlettségi szinten...

Ironpen 2012.03.05. 09:35:26

@Shadowbull: Bőven akad példa, de azokat úgyis figyelmen kívül hagyja a nagyérdemű, nem is ez a lényeg az ilyen jármű vásárlóinak. Én sem szívesen nézegetek olyan képeket, amin ilyen kategóriájú autók romokban vannak, pedig tele velük az Internet, gondolom te is láttál sok ilyet. Számomra az ilyen autók egy letűnőben lévő gondolkodásmódot személyesít meg, nézd csak meg az üzemanyagárak alakulását. A közlekedés nem erről szól, ez a gép vérbeli sportjármű, sportolók számára, versenypályára. A tulajdonosa soha nem tudja kihasználni a jármű képességeit közúton, megmarad neki a tudat, hogy menne, ha akarná. Na itt a probléma, ezzel a tudattal lehet gyilkolni sajnos. Erre is van példa, sokan tudnának erről nyilatkozni, de statisztikát erről sem lehet vezetni emberi jogok miatt. Ha viszont neked ez kell, hát vedd csak meg és villogj vele... Sok sikert és balesetmentes közlekedést kívánok.

Rocko- 2012.03.05. 09:37:50

@csiky944: jaja, lesz majd kelet-euórpai odall. M HTO. :)

@Schütii: áhhá.

Hurri Kán 2012.03.05. 09:37:52

Az biztos, ez a motor nagyon komoly mérnöki teljesítmény.
De hogy sportautóba dízelt? :)

kistesoka 2012.03.05. 09:39:45

@Schütii: Ott a pont :)
Ha már dízel, akkor inkább élvezni kell a minél alacsonyabb fordulaton lévő erőt.

Schütii 2012.03.05. 09:40:11

@cr500: Nem nagyon lehet cáfolni a mondandódat, de azért ne mondd már hogy mi vagyunk a 10M BKV-tanácsadó országa.

tonalcar 2012.03.05. 09:40:12

@Ironpen: 1100 kilóra jutó 280 pacival még nem öltem meg senkit, egyenlőre. És még vezetni sem tudok.

Rocko- 2012.03.05. 09:40:34

@gyvy: lamborghini is traktorral kezdte. :)

@Gomulka Béla: szerintem nem lehetséges kihozni gazdaságosan 1 tonnából azt, amit te szeretnél, úgy hogy teljesítse a kötelző biztonság és EURO normákat.
ez nem egy egyszerű matematikai egyenlet, hogy kettő osztva kettővel egyenlő egy.

MeLa´k 2012.03.05. 09:42:36

Sziasztok!

A cikk elején a 218 lóerös 25d-t tévesen a hathengeresek közé sorolták. Ahhoz hiányzik benne 2 henger. Az új 525d bizony 2 literes, 4 hengeres, kettös feltöltésü dízel!
Lehet ugyan, hogy a BMW-hez képest mindenkinek van dízel fronton pár év lemaradása, de ez nem a teljesítményben látszik! Akármelyik gyártó tudna akármelyik turbós motorjából akármennyi lóeröt kicsikarni. A kérdés az, hogy van e értelme, kifizetödik e vagy presztizsben vagy szimplán euróban.
Valaki emlitette a V12 Q7-est. Amennyivel erösebb a motor, annyival nyehezebb is a borzalmas dömperbe való válójával együtt! Itt már eleve feszegetjük az értelem fogalmát. 50d-nek sincs sok értelme, de legalább ugyanazokbol a LEGO elemekbol van, mint a többi 30d.
Ettol függetlenül valakiét szivesen meghajtanam valami zárt területen, amugy meg a 18d elég!
Üdv!

augustiener 2012.03.05. 09:43:53

@Ironpen: beleulnel egy ilyen autoba, leszopnad magad a gyonyortol. Eloszor probald ki, oszt utana legyen letuno kor. Ilyen marhasagot. Attol, hogy csoro vagy es soha nem lesz meg ehhez hasonlod se, attol meg a jo nem lesz szar.

Schütii 2012.03.05. 09:44:20

@gyvy: Ja hogy ez sportautó?! Én kérek elnézést. :)

MilleMiglia 2012.03.05. 09:45:44

@Rocko-: Ahogy le van írva a cikkben: a BMW N57D30T1 motorja tudja az Audi 313 LE-s 3.0 TDI számait, azaz 1, ez meg a 2.

Hurri Kán 2012.03.05. 09:45:46

@Schütii:
Legalább is eddig az M-szériát annak nevezték, nem? :)

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.03.05. 09:49:30

Nekem a Bangle jobban bejött! Ennek a gépnek is 3.0 kerregős diesel van, bár 3 turbóval, ami valóban hatalmas erőt produkál! Ha úgy nézzük, álmaim autója, mivel ha kell keveset zabál, de ha elmegy az agyam, akkor óriási teljesítményre képes! Kíváncsi vagyok, hogy évek múlva hány ilyen hengerfejes gép lesz a műhelyekben!

Rocko- 2012.03.05. 09:50:06

@Ironpen: "Félek, megint jópár halálos balesetet okoznak ezzel világszerte a "nagyonhülye" vevők. "
ez márka és típusfüggetlen. a hülye az bezony egy Yaris-szal is árokba esik.

Schütii 2012.03.05. 09:51:50

@gyvy: Na de ez pont nem M széria (illetve EZ a M nem AZ az M). Vagy téged is elvakítottak? :)

Rocko- 2012.03.05. 09:52:22

@gyvy: az később jött. :)

Shadowbull 2012.03.05. 09:53:50

@ozrwd: "tizen éve majdnem ennyit tudott az E46 M3 CSL motorja (szívó(!))...miért kell ennyire hasraesni ettől?"

Nem kell hasraesni, meg a dizelt sem kene a benzineshez hasonlitgatni.

sb

Shadowbull 2012.03.05. 09:54:26

@Ironpen: hja, hogy tele van az internet ilyen kepekkel. az mas.

sb

sikeres-e 2012.03.05. 09:56:48

A béna Subaru 300 NM-el kevesebbet tud. Pfuj. Ráadásúl 10 misivel olcsóbb is. FÚÚÚJ. :-)
(Amúgy jó szar cikk lett, mintha egy béemvé fanatikus írta volna másik béemvé fanatikusoknak).
Azért lássuk be 20+ millánál már elvárható, hogy az autógyártók BÁRMIT meg tudjanak csinálni. Nagy valószínűséggel lehet ennél sokkal jobbat is csinálni és biztosan van sokkal szarabb is. Legfeljebb van +/-10-20-30 milla ingadozás. Na és? Ennél az árfekvésnél nem tökmindegy?

slowMotion 2012.03.05. 09:58:57

4éves kora után gazdasági totálkár lesz. És nem, nem fog elmenni 160eKm-t hiba nélkül.

tomnemtom 2012.03.05. 10:00:55

@Shadowbull: engedtessék meg, hogy hasraessek :)
nekem már a 313 dízellóerő is meglepő-meggyőző volt ugyanott próbálva, ahol a benzines 286.
ezt el sem tudom képzelni. de ki akarom próbálni.

Schütii 2012.03.05. 10:01:08

Az az érzésem hogy a 3.5 bar töltőnyomást már nem lehet előállítani csak és pusztán az egyébként veszendőbe menő kipugáz energiával. Ahhoz már plusz energiát kell a rendszerbe vinni = hatásfokromlás. Lehet hogy normában tudja az EU6-ot, de egy kövér gázra lesz ott olyan NOx kibocsátás, hogy a fal adja a másikat.

-trogerone- 2012.03.05. 10:02:09

szepen huz ez az uj Zetor csak kar hogy vonoszem nincs rajta :D

vajon van valos igeny ekkora performaszra es ilyen komplikalt tehnikara?

csakezértregeltem 2012.03.05. 10:06:03

@Schütii: @csiky944: bocs, rosszul értelmeztem, tehát akkor az égési csúcsnyomás 200 bar is lehet, ami 20 MPa és az egy kicsit sok sztem, inkább a fele körül

MeLa´k 2012.03.05. 10:09:02

@slowMotion
Már csak azért is elfog, mert annyi rá a gariancia. Az más kérdés, hogy az akinek amúgy csinálták (35-ös csúcsmanager) 30e-ként viszi olajcserére, mert ö csak pályán közlekedik 200 körül 2500-as fordulaton, de a topmanagergyerek, aki majd pályanapokra jár mindennap az meg hordhatja 5000-ként, mert ugye adaptiv. Meg ugye 1000-ként 4 uj gumi!
Najó, tekintsünk el attól, hogy nem lett bejáratva, hanem 1km-s kora ota csak gyorsulási versenyeken jár!

Hurri Kán 2012.03.05. 10:09:18

@Schütii:
A típusjelzés, ha jól olvasom, M 550D. De lehet én vagyok tájékozatlan és ez az M betű mást jelent. Ez esetben én kérek elnézést. :)

ozrwd 2012.03.05. 10:13:29

@Shadowbull: A hasonlítgatást a dízel cikkek kezdik mindig...turbost hasonlítanak szívóhoz...mert így néha van esély...de a menetteljesítmény adatokat nézve nem látom azt a húde nagy dízel felsőbbrendűséget...és tévedés azt hinni, hogy dízel ellenes lennék, csak az olajkályha elfogult istenítése túlzás egy kicsit. Turbodieselt huzogatják fogcsikorgatva azonos nagyságú szívóbenzines fölé, és nem a benzinesek szoktak próbálni megfelelni a dízeleknek...

tomnemtom 2012.03.05. 10:13:33

az M a Mayerische Botor Ferke miatt van.

fetyisob 2012.03.05. 10:15:02

Szép és jó cikk!

Szerintem nem 2-1re vezet a BMW!
2004 táján jött ki az e60as 535d 276ps!
szerintem ez volt az 1-0!8évvel rá kijön egy ugyan olyan lökettérfogatú 310ps autoval az audi .. hát az nem egy mérnöki csoda! szoval kedves cikkiró inkabb 3-1 vagy inkább 3-0 az eredmény!

a mercedes most hol jár dizel fronton?
a toyotákban tényleg BMW dizelek lesznek?

ozrwd 2012.03.05. 10:16:38

@Schütii: a NOx kibocsátás meg úgysem a dízel erőssége...de ez sem érdekel nagyon senkit...

ozrwd 2012.03.05. 10:18:26

@-trogerone-:
vajon van valos igeny ekkora performaszra es ilyen komplikalt tehnikara?

Az igény nem tudom valós-e, de az abszolút teljesítményt nem látom, amit emlegettek, hogy nem lenne rá példa tucatjával 20 éve...

uglykid 2012.03.05. 10:20:34

Jól értelmezem, hogy a belső motorhang élménykeltésbe bevonták a hangrendszert is?
Ez azt jelenti, hogy a hangszórók pótolják a V8 elveszett rotyogását?
Ne máááá...Ez egy BMW!

MeLa´k 2012.03.05. 10:22:11

@ozrwd
Teljesen igazad van! De lassan fordul a kocka! Lassan jönnek a lehuzós cikkek is, mikor arról hallunk, hogy a chippelt 1.2TSI Polo alázza a dizeleket! Nincs ebben semmi különös, mindenki álmodik mindent aztán reggel beülünk mind az Astrákba!
Az autós cikkeket meg a helyükön kell kezelni! Újságíró barátaink mindig egymástól fényévekre tartózkodó autókat tesztelnek! Nem mindegy, hogy Q7 V12-böl átülve vagy Tata Nanobol átülve kell egy Astra tesztet megirni. Lefogadom, hogy igy csorbul az objektivitás! De olvassátok a blogokat is, ökis Tehénbe meg ERÁ-ba ülnek be reggelente :). Nem is annyira "mások" :)

Flector67 2012.03.05. 10:23:22

Sziasztok.

Szerintem tök jó ez a 300-400 lóerő, csak hova? 200-250 LE szerintem bőven elég. Pályán is max. 150-160-at tudsz menni, még Németországban is. Tényleg mondja meg nekem valaki, mire használja ki az M550D erejét.

Shadowbull 2012.03.05. 10:23:54

@uglykid: jol ertelmezed, az M5-ben hasonlo rendszer mukodik.

sb

cr500 2012.03.05. 10:24:27

@Schütii: Nem hát! De az se igaz,hogy csak a nyomor van meg a szegénység,bőven vannak itt pénzesek,csak azokat kevésbé mutogatják a tv-ben.

Shadowbull 2012.03.05. 10:24:50

@Flector67: "Pályán is max. 150-160-at tudsz menni, még Németországban is."

Ez nem igaz.

"Tényleg mondja meg nekem valaki, mire használja ki az M550D erejét"

akar egy lampatol-lampaig valo gyorsulasban is kihasznalhatod.

sb

Flector67 2012.03.05. 10:25:56

@Shadowbull: Mert Te hol mentél többet pályán? Eddig a legtöbb autót legyűrtem lámpától-lápáig.

Rocko- 2012.03.05. 10:26:16

@slowMotion: mindezt arra alapozod, hogy?
gondolom van valmi saját kutatásod erre.

sutpet 2012.03.05. 10:26:25

Tényleg sok levegő kell neki, ebből sok NOx, már csak víz kell és lehet salétromsavat gyártani vele.

gixeres 2012.03.05. 10:27:36

Az autó egyértelműen király, csak nem hozzánk:-)) Felesleges, hiszen úton útfélen traffik vannak, a közlekedési kúltúra egy szar autópályán, mert van aki 120al megy, akkor is ha előz, meg akkor is ha nem. Kihasználhatatlan. A másik dolog az, hogy a bmw 30d motorjai eddig is szarok voltak megbízhatósági szempontból, kíváncsi leszek 3 turbóval mennyit javul a helyzet:-)
A4 2.0tdi / 320d automatával kombiban. Ennél jobb kocsi nemkell.

Bár ahogy a cikkben említették, én az idóta 1.9 PDTDI-n szocializálódtam, ezek alapján csak hülye lehetek.

Shadowbull 2012.03.05. 10:28:28

@Flector67: Nemetorszagban meg a Mondeoval is 180-ra allitott tempomattal utazom. Nyilvan nem minden szakaszon, es nem mindig, de az nem igaz hogy nem tudsz gyorsabban menni.

sb

subtotal 2012.03.05. 10:29:33

@MilleMiglia: csakhogy a 35d hamarabb volt jóval, mint az Audi 300 ló feletti dízele.
Szóval legalább 6:5 a meccs állása.

Kezdődött a TDI-vel, majd a tds...

Szóval tart már 89 óta, mióta az Audi bemutatta az első TDI-t.

Gyarló Hintaló 2012.03.05. 10:29:33

a videón mintha kicsit forralná a vizet....

fetyisob 2012.03.05. 10:30:06

@Flector67: baromság! aki pályázik németországban jol tudja hogy nem ritka a 200km feletti tempo!
ezekben az autokban már nem érezni olyan eszementnek a 220km/h!
modern nagy köbcentis dizelekkel el lehet pöfögni 180-200km/h-val kényelmesen 10liter körüli átlaggal! na ettöl marha jó autok ezek!!!

Flector67 2012.03.05. 10:30:29

@Shadowbull: De látod elég oda egy Mondeo is. Nem kell hozzá, 400 LE.

MeLa´k 2012.03.05. 10:31:35

@Shadowbull
Német autópálya esetében igazad van! Lehet ott tartósan 200 felett is menni szerencsés idöben.
De mutass kettö olyan piros lámpát Európában ahol az M550d-el hasonszörü autó áll melléd :)
Matematika úgy fogalmazna, hogy kicsi a valószínüsége! Monacoban meg úgyis kiröhögnek egy dizel BMW-vel, még akkor is, ha jobb vagy 400m-en.

ozrwd 2012.03.05. 10:32:34

@Flector67: Tényleg mondja meg nekem valaki, mire használja ki az M550D erejét.

Arra, amire az M5 tulaj a félgázt...

Schütii 2012.03.05. 10:33:08

@ozrwd: Tedd hozzá, hogy gyártói részről.

fetyisob 2012.03.05. 10:33:39

@uglykid: minden autogyár hangol!
van aki hangrenszerel van aki levegö vissza áramoltatással van aki plusz dobokat rak az autoba! mindegyik!!!

Schütii 2012.03.05. 10:37:35

@cr500: Hááát. Ha a nagy átlagot nézzük, akkor az újautó eladási adatok, meg a csökkenő üzemanyagfelhasználás, mindennél beszédesebbek.

Kand_Úr 2012.03.05. 10:38:18

Azért az Audi palettáján ott van egy 6.0 V12 dízel is 500Le-vel és 1000Nm-el. Csak van annyi eszük, hogy azt a szörnyet nem teszik bele egy A6 kasztniba.
A BMW nem volt ennyire szerény. Ennyi. :)

fetyisob 2012.03.05. 10:40:14

@ozrwd: hát nemtom pontosan de nekem ugy tünik hogy az M550d gyorsabb mint az e60 m5-ös!
de legalábbis nem lassabb..ja és eljársz vele 12l!mig az m5 legalább 16l

augustiener 2012.03.05. 10:40:17

@Flector67: 200 az utazo. Ha sietek 230. Ezt tanitjak, hogy nem lehet kihasznalni egy eros autot, vagy magatoktol talaljatok ki?

uglykid 2012.03.05. 10:40:25

@Shadowbull:
"..cseles, az audiorendszert is aktívan használó, akusztikus szőnyeggel bolondított motorhang, mindenben ott egy csipetnyi fűszer a jobbik fajtából."
Huhh, nem lesz ettől kicsit szintetikus az élmény?
Az tuti, hogy hamar rá lehet unni a hamis álhangokra!
Aktív zajelnyomást /ellenzajt/ még talán elviselhetőnek tartok, de szintetikus motorzajt inkább passzolnám!

MeLa´k 2012.03.05. 10:40:26

@Kand_Úr:
Nem teszik bele, mert nem fér bele!
Amugy beletennék :)

Flector67 2012.03.05. 10:41:39

@augustiener: Tudom ,hogy nem lehet kihasználni. Volt már és nem tudtam. Most elég 230 LE. Nekem ez a tapasztalatom.

Rodick 2012.03.05. 10:42:15

Jó autó ez nekem kéne!Használnám egy pár évig aztán mehet a levesbe,kit érdekelne hogy a következő tulajnál mi lesz a hibája.Ne legyünk álszentek!!!Ne mondja nekem senki,hogyha elad egy autót időközönként felkeresi az új tulajt hogy működik-e az autó!:)

Shadowbull 2012.03.05. 10:43:32

@Flector67: hat ha ilyen alapon nezzuk a vilagot, akkor valoban.

sb

Schütii 2012.03.05. 10:43:48

@MeLa´k: Jah.. és akkor a hátsó kerekek meg a levegőben forognának mi? :)

fetyisob 2012.03.05. 10:45:52

@Kand_Úr: az iveconak meg van egy 11literes 600le kamionja!
az a baj ezekkel a nagy köbcentis mocikkal tudod hogy nehezek!
azert beszelsz csacsiságokat mert az alap dolgokkal nem vagy tisztábban ...
se sulyban se meretben nem megfelelő egy 6literes v12-es motor egy ekkora autoba 2012ben!!

Shadowbull 2012.03.05. 10:46:23

@uglykid: en konkretan az M5-ben eszre sem vettem. csak a motort hallottam, legalabbis azt hittem.

Sajnos egy turbomotornal ra van szorulva a gyarto, ha valami sportosabb hangot akar kicsikarni. Szivomotoroknal nincs ilyen gond.

sb

ozrwd 2012.03.05. 10:47:22

@fetyisob: hát nemtom pontosan de nekem ugy tünik hogy az M550d gyorsabb mint az e60 m5-ös!
de legalábbis nem lassabb..ja és eljársz vele 12l!mig az m5 legalább 16l

Lehet, hogy úgy tűnik, de 380LE lassabb, mint 500LE ugyanabban a kaszniban...fogyasztás pedig más, mint a teljesítmény...akkor miért nem egy low press turbos 518d az isten?

uglykid 2012.03.05. 10:47:40

@fetyisob:
Bár csak erről lenne szó, de itt aktív elektronikus szintizene javítja fel a dízel morgását emészthetőre!
A rezonátoros hangcsatornát a m.tér és utastér között elviselhetőbbnek tartom.

lonley (törölt) 2012.03.05. 10:50:13

Mindenkinek ilyen autot,akinek meg nem tetszik visszaadhatja 30 napon belül.
Aztan meg beszellünk!

AciDuzzu 2012.03.05. 10:51:15

Lenyűgöző technika, igazi "Jagdfünfer" :)
De akkor is inkább egy 535i Touring.

MeLa´k 2012.03.05. 10:51:45

Schüttii:
Az Audi platformok alapvetöen elsökerekesek. Az Audik ugyan hosszmotorosak (kiveve a Golf szökevényeket), de a motor elöre van tolva, hogy az elsökerékhajtásnak legyen helye a hosszában a motor után szerelt váltóból. Így amit mondasz csak neked tünik viccesnek, akik láttak már autót el is gondolkodtak rajta!

Flector67 2012.03.05. 10:52:07

@lonley: Szerintem az első szervizelésnél, gumivásárlásnál a legtöbb ember visszaadná.

ozrwd 2012.03.05. 10:52:15

@lonley: Mindenkinek ilyen autot,akinek meg nem tetszik visszaadhatja 30 napon belül.
Aztan meg beszellünk!

Eladni persze, hogy kéne...

augustiener 2012.03.05. 10:53:42

@Flector67: minden alkalommal, amikor gyorsitok kihasznalom. Varosban is, ha orszaguton elozok, de akkor is ha lemegy elolem egy lassabb a palyan es gyorsitok. Egy szaz loeros benzines is felgyorsul 200-ra, csak nem mindegy mennyi ido alatt. Meg az erzes nem mindegy kozben

fetyisob 2012.03.05. 10:54:13

@ozrwd: a nyomatéka viszont a másfélszerese az m550d-nek! ezert gondolom hogy gyorsabb mint az e60 m5-ös! bár az még egy könnyebb auto volt...

ozrwd 2012.03.05. 10:54:20

@fetyisob: hát nemtom pontosan de nekem ugy tünik hogy az M550d gyorsabb mint az e60 m5-ös!

Ez a baj, hogy azért tűnik így, mert az ilyen dízel cikkek ezt harsogják elfogultan...de nézd meg a Karottát az M5-ben is...

Schütii 2012.03.05. 10:54:38

@MeLa´k: Jó, akkor komolyan mondom. De egyébként kár hogy nem veszed észere hogy ugyanarról beszélünk.

fetyisob 2012.03.05. 10:55:55

valaki irja már be a gyorsulási adatait az e60 m5-ösnek

Flector67 2012.03.05. 10:56:43

@augustiener: Jó, mondom nekem ehhez elég 230 ló.

lonley (törölt) 2012.03.05. 10:56:48

@Flector67: Lehet hogy eladna de nem szivesen.

poa ogapo 2012.03.05. 10:59:39

Pont erről nincs video Pista!

ozrwd 2012.03.05. 11:00:22

@fetyisob: a nyomatéka viszont a másfélszerese az m550d-nek!

Ez a másik probléma, hogy ezt a nyomaték dolgot teljesen félreértve belesulykolják a fogyasztó arcába...vagy lehet hogy direkt, marketing gusztustalanság céljából...
Az autót a keréken megjelenő vonóerő mozgatja, ez viszont egy adott sebességnél teljesítményt feltételez, nem pusztán nyomatékot...nyomaték az csak az egyik tényezője a teljesítmény nevű szorzatnak...
Szemléletesebben: ha a dízel végfordulata 2/3-a a benzinesének, akkor azonos sebességhez a dízelnél 1,5ször hosszabb áttétel kell, ami pont 1,5-tel osztja az 1,5-tel nagyobb nyomatékot...teljesímény számít, azt konvertálod nagy vonóerő x kis sebesség, vagy nagy sebesség x kis vonóerő párosra...

MeLa´k 2012.03.05. 11:00:48

Schütti:
Ok! Sorry. Nem fogom a szarkazmust :D ejj Sheldon...

fetyisob 2012.03.05. 11:01:32

@ozrwd: imádtam!
de nem semmi ez a dizel se!
ha most azt kérdeznék melyik kéne-nem fogja senki:) én a dizelre voksolnék!
és nem csak azert mert 5évesen többet fog érni a haszáltpiacon mint az m5 hanem azert is mert egy pár misi tankoláskor a zsebemben maradna!
na erre mondják hogy -nem a kocsid fogyaszt sokat hanem te keressel keveset:)

rollingzoku 2012.03.05. 11:03:21

Nem vagyok BMW fan, sőt utálom.
De ez tökéletes, brutális, egy igazi autó!KEEEELLLL!!!!Jobb mint egy Porsche:D

lonley (törölt) 2012.03.05. 11:06:50

@rollingzoku: Elnezest,nem jobb mint egy Porsche mert nem ugyanaz söt nem is hasonlithato össze a ket auto ,de attol meg nagyon jo ,söt.

Kopi3.14 2012.03.05. 11:06:55

Kedves sajtófirkász csak annyit felejté el, hogy az ódi dízele az a paradsztódiba is benne lehet, nem kell a puccos s-paketeket megveszegetni. Akkor tegye má egymás mellé a sima dízeleket!

MeLa´k 2012.03.05. 11:08:56

@ozrwd
Ehhez hozza kell meg tenni, hogy olyan mint lóerö, csak származtatva létezik! A körfrekvencia és a forgatónyomaték szorzataként. A körfrekvencia meg a fordualszammal arányos. Szóval lehet sok lóeröd kevés nyomatékkal is. Egy nagy fordulatu benzinmotornak ugyan kisebb a lökettérfogatához viszonyított forgatónyomatéka de azt nem 3000-szer hanem 6-8000-szer teszi meg egy perc alatt!
Egy benzines is gyorsulhat ugyanolyan jól csak nem 2000-röl, hanem 6-8000 között. Vagy vegyél egy 7.4-es Big Blockot aztan az minden fordulaton legyür minden sebesseg mellett minden hitec dizelt, csak 200-at eszik 100on.

Juliusxtreme 2012.03.05. 11:09:23

nekem evo 9-esem van. megvan már 4 éve, az utóbbi időben elkezdtem gondolkodni azon, hogy lecserélem.nincs semmi baj vele, csak már nincs meg az a fülig érő mosoly amikor beleülök.kinéztem egy m5-öst. és mindamellett, hogy nagyon szép autó és nagyon tetszik, csalódás volt amikor kipróbáltam. sokkal de sokkal többet vártam volna 507 lóerőtől. valahogy nem volt meg az az érzés mint a 350 lovas evomban amikor 3500 nál majdnem leszakad a fejem a gyorsulástól. ráadásul az én ízlésemhez képest sokkal inkább limuzin mint sportautó. szóval maradt az evo. ettől függetlenül ezt kipróbálnám.

MeLa´k 2012.03.05. 11:12:21

Juliusextrem:
Overdose-rol akartal atülni egy gyorsabb muraközire :) Nem ugyanaz a súlycsoport. Szó szerint!

Shadowbull 2012.03.05. 11:15:38

@Kopi3.14: A 35d-hez sem kell megrendelned semmit.

sb

2012.03.05. 11:15:54

Szép, meg jó. De a 160 fölötti gyorsulás már abszolult nem volt meggyőző a videóban.
Határozottan emlékszem hogy ennél az előző M3-mam nagyobbat lépett 160-ról! Hát még a biturbó 3000GT.

2012.03.05. 11:23:35

@Flector67: Az a lényeg hogy hogyan gyorsul az autó 160 - 220 között. Ahhoz pedig lóerő kell.

Én rendszeresen 160 - 200 között közlekedtem (annó), de ha valaki még gyorsabb akkor ki kell menni, és onnan visszagyorsítani gyakran két másik autó közé. Ide kell rugalmasság (lóerő) ennél a tempónál.

N1Tr0 2012.03.05. 11:25:22

Azért azt sokan elfelejtik, hogy ennek az autónak köze nincs az M5-höz. Mindenki el van szállva a teljesítmény adatoktól, de mondjuk a videón is látszik, hogy ez kb 19-20 mp alatt teszi meg a 0-200-at addig egy régi M5-ös 14 az új pedig 12mp alatt. (200 felettről pedig ne is beszéljünk). Az a 6-8mp különbség iszonyatosan nagy különbség 200-ig kb. fél kilómétert ráver az M5 :)) Ez az autó sokkal de sokkal közelebb áll egy 535D-hez mint M5-höz. Ezt a teljesítményt pontosan tudja egy 265 lovas 2.0 TFSI is (S3, TTS, Golf R stb.) vagy egy remappelt 210 lovas GTI.. és még kevesebbet is fogyaszt bár tény, hogy nem egy F10-es BMW, de ebből sokkal inkább az 535D kellene, ez parasztvakítás.

Flector67 2012.03.05. 11:33:56

@Én a blogger: Nekem nem kell magyaráznod semmit. Volt már E 63-am is. Nem a levegőbe beszélek.

sarocker 2012.03.05. 11:39:09

Amikor felnyílt a motorháztető, egy traktor jött ki belőle. Ha valakinek van rá 25 gurigája, nem lenne jobb benzinnel?

Magyar[HUN] 2012.03.05. 11:40:08

@subtotal: Az első TDI nem Audi volt.
"The first passenger car to be powered by direct injection was the 1986 Fiat Croma 2.0 TD i.d. (Turbo Diesel iniezione diretta pump was developed by Bosch in accordance to the Fiat's engineers specifications)."
Csak az Audi-BMW vonalon volt első az Audi. :)

Kopi3.14 2012.03.05. 11:42:27

@Shadowbull: Mármint ezen motor benne vagyon az 535d-be?
Amúgy mibe, hogy nem az A3-on 180-azol?

biohazard 2012.03.05. 11:49:06

Komolyan, az a blog kezd a pattanásos pöcsök gyűjtőhelye lenni! Ki a faszt érdekel, hogy hány másik autót lehet ennyiért venni? Meg "túl erős"? Felesleges ennyi erő? Hülye kis percemberkék.

Shadowbull 2012.03.05. 11:54:05

@Kopi3.14: Az Audi fele V6 biturbo, amit emlegettel, az a 35d-vel van egy szinten.

A 92-esen fel Deggendorfig, utana meg a 3-ason Passaunak. Visszafele rendszeresen lehet jol jonni a 3ason is vasarnap. Penteken tenyleg elegge zsufolt az a resz.

sb

Flector67 2012.03.05. 11:55:17

@biohazard: Fő, hogy Te kemény vagy és tudod a frankót.

Rocko- 2012.03.05. 12:00:47

@Shadowbull: akkor nincs köcsögözés? előírás hogy ne?

butschq 2012.03.05. 12:03:14

mi a fene? m-es traktor bömös, összkerékkel.
Merje valaki nem azt mondani, hogy nem traktor:D

na de pont ilyenkor, mikor már hetente csak egyszer mehetünk ki ukránba? ajaj:D

amúgy elfogadnám, szigorúan hátsókerekesként:D

Kopi3.14 2012.03.05. 12:03:29

@Shadowbull: Nem én emlegetem, hanem a pistazsenike. Hogy ez arra micsoda visszavágás, égszakadás, földindulás. Csak mintha ez nem lenne oly széles körben elérhetö, mint a szomszédvári korábbn ódákban megénekelt példány. Ergo mintha kipókkal szemben a Ferrarit néznénk.

Rocko- 2012.03.05. 12:04:16

@MeLa´k: belefér az. csak kell hozzá transaxle meg ugye hátra köll tenni a motrot. :)

Papp Sanyi 2012.03.05. 12:05:07

Nekem egy M5 kéne, a "régi" V10-es benzines motorral. Azzal el lehet karistolni egy darabig.
Ezek a 18 db turbós csodák csak a hibalehetőségeket srófolják az egekig. Kicsit emlékeztet a légzsák-mizériához. 1 aztán 2, aztán 4, 8 stb..

Shadowbull 2012.03.05. 12:07:43

@Rocko-: mit ertesz kocsogozes alatt?

sb

Kand_Úr 2012.03.05. 12:16:13

@fetyisob: a csacsiság az lett volna, ha követelem, hogy tegyék bele és legyen "S6D".
Tisztában vagyok vele mekkora egy V12, ezért írtam: van annyi eszük.
Bár ha a Nissan Jukeba bekerülhetett egy GTR blokk, akkor még ezt is megérhetjük! :)

tdammit 2012.03.05. 12:28:40

25 millás kocsi ami cseppfolyósított korommal megy??? bár... láttam már kétliteres dízel jaguár kombit is

Shadowbull 2012.03.05. 12:31:32

@Rocko-: a kipufogoban levo kocsognek az az elonye, hogy annak a hangjat az utcan is halljak :)

sb

Rocko- 2012.03.05. 12:33:41

@Shadowbull: ami nem egy utolsó dolog. :D
de gondolom nem lehetetlen behozni utastérbe a modern koppány hangját.

Főtruista 2012.03.05. 12:36:28

@LAPoska: viccelsz?

600.000.000.000 (hatszáz-milliárd) halálos részecske _kilométerenként_ (kalaposskodás-tesztciklusban), az szinte már hegyilevegő. ;)
(És ahogy nézem, az Euro6-ban is ennyi maradt. :(, arról nem beszélve, hogy a kilóra vett határérték kb. 25x-öse az egészségügyinek olyan értelemben, hogy miközben egy autó ennek megfelel,
25x annyi levegőt tesz emberi fogyasztásra alkalmatlanná, mint amennyit beszív (100%-os volumetrikus hatásfokot feltételezve).
-----------------------------------
@rollingzoku: ne vedd rossz néven, de szerintem egy igazi AUTÓ, az nem két tonna.

Legalábbis amíg a gumi és az aszfalt közti súrlódási együttható értékével nem sikerül kezdeni valamit.

kitiltott, de seráfütty 2012.03.05. 13:05:24

Én őszintén csak irigylem azokat az embereket, akik:

-meg tudják venni,
-fenn tudják tartani,
-és ki is tudják használni

az ilyen mérnöki tervezés mai csúcsán álló Gran Turismokat.

1kutya 2012.03.05. 13:06:06

@Rocko-: bevezeted a végét az utastérbe.

asszem valakik már próbálkoztak vele:(

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.03.05. 13:07:02

nagyonnagyonnagyonnagyonnagyonnagyon kéne.

Rocko- 2012.03.05. 13:09:46

@1kutya: németekre tetszik gondolni? :D
de hát a jiddis fiúkat nem csak ezzel riogatni, hanem így is:
youtu.be/9u8OWS4g8XM
:))))

2012.03.05. 13:10:10

@Flector67: Hát pedig amit írtál abból az jön le hogy nem igen tudtad kihasználni a plusz lovakat. Nekem sikerül általában. Nem magyarázom. Csak mondom ;)

Negrogo 2012.03.05. 13:12:11

@Papp Sanyi: E60 es E39 kozul nekem inkabb utobbi M5 kene de nagyon. Sok tesztben is pl az uj F10-et tartjak az valodi E39 utodnak. Illetve E60 vs E39 teszeknel is sokan azon a velemenyen voltak, h hiaba megy jobban az E60 valamiert megis csak az E39 et vinnek haza.

fetyisob 2012.03.05. 13:52:53

@ozrwd:

E60 M5 0-100km/h=>4.7sec
f10 M550d 0-100km/h=>4.7s!!!!!
hoppá
és az f10 nehezebb!
Ja és a Nordschleifen 8.16- ot megy!
a számomra etalon sportautó nsx ment 8.16ot ugyanott!

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.05. 13:55:39

Nem hiszem, hogy aki ki bir fizetni 30 millat egy ilyenre (3 db, videken akar 5db 3-szobas lakas ara) az nagyon torodne a fogyasztassal. MAsreszt meg a gyari adatokat fenntartassal kell kezelni, ahogy azt megszokhattuk.

Dizel 5800-as fordulaton? 3.5 bar turbonyomas? 700 koruli nyomatek? Hova? Minek?
Mi ertelme van ilyeneket kifejleszteni? Az, hogy demostralni lehessen, hogy a BMW jar a konkurencia elott, megmutatni a vilagnak, hogy kepes volt erre is, valamint a vasarloi "igenyeket" kielegiteni, mert az egyszeri penzes ficsur a szamok buvoleteben el.

Ez auto nem mas, mint l'art pour lart, ami tok jo.

De jozan esszel tekintve, mindennek semmi ertelme. A max sebesseg sehol Europaban sem tobb, mint 140, be van kamerazva minden sarok, minden szeglet, sohasem tudod kielvezni, amit birna nyujtani. Ahogy tulleped, megy a buntetes.
Egyszer vezettem egy Jaguar XJR-t, kopresszoros v8, teljesitmenyben, nyomatekban feleekkora, de mar az is letepi a fejedet, hat akkor ez mire lehet kepes?
Ez az auto nem valo palyara, ahhoz nehezkes, kozutra sem, mert kikapcsolt stabilizatorokkal allando eletveszely, kiveve talan, ha egy versenyzo vezeti. Nem is valo mas kezebe, marpedig a legtobben csak atlag soforok vagyunk. A Totalcar (illetve a net) gyakran szamol be osszetort Ferrarikrol, Lamborghinikrol, aminek a vege tores es baleset lesz, a gazdag, amde vezetni nem annyira tudo user miatt. Jobb esetben a user nem serul sulyosan. BMW-krol nem szamol be, pedig vannak ilyenek is szep szammal (nyilvan nem a 316-ra, de nem is a 730d-re gondolok).

A gumikat cserelheted 10.000 km-enket, mert nem birja a mozdonnyi nyomatekot. Telen, jeges uton abszolut hasznalhatatlan az auto.
Az elettartamat nem tudjuk, de a 3 turbos, vegtelensegig hegyezett dizel nem a tartossag zaloga.
A bonyolultsaga miatt a szervizeles elviszi egy uj VW Polo arat - evente.
Az erteke meredeken zuhan, ertekvesztese brutalis.

Erveket nem tudok az auto mellett, sajnalom.
Ennyi penzbol vennek 1 Porschet (mert azt imadom), es szep kertes hazat, kutyaval, ahol a csicsergo madarak ebresztenenek, mikozben besut a nap az ablakon.

fetyisob 2012.03.05. 13:57:29

@mennyi?husz!:
de nem a súlya miatt!
e60-as az egyik legjobb sulyu sport szedán volt!
lepipálta föleg a sulya miatt az audi merci sport szedánjait!
kb 100-150kg val volt könnyebb az e63 és rs6nál!

fetyisob 2012.03.05. 14:01:09

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
minek porsche neked !arra ugyanezeket az ellenérveket fel lehet sorolni!ráadásul abba még a család sem fér be!
szoval ez irigykedösnek tünik

ele-nor 2012.03.05. 14:03:59

arra még senki se gondolt, aki azért kritizálja mert dízel, hogy van aki kifejezetten kedveli a dízel autókat? vagy ez senkiben se fordult meg o.o

kowalski 2012.03.05. 14:12:07

ha lenne az extralistán hullazsák, akkor abból a rendelhető darabszámot egy autóhoz nem kellene maximalizálni 5-ben... a térképről legyalult ártatlanokat is le kell majd takarni.

Kelpo 2012.03.05. 14:16:02

Szeretem a bmw-ket pedig, de ne vicceljünk már, ez a bmw nagy dobása dízel fronton? Audi V12TDI-ről hallott már valaki??

voroseltolodas 2012.03.05. 14:21:38

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
Teljesen igazad van.
A -potenciális- vevők esténként katalógusokat lapozgatnak, kevés esélye van a nem élenjáró teljesítményű motornak. Minél nagyobb számokat akarnak látni.

De amit még a sokmillió Eurós költségvetéssel dolgozó mammutcégek fejlesztőirodái sem tudnak: úgy jelentősen emelni a fajlagos teljesítményt, hogy a várható élettartam megmaradjon.

ele-nor 2012.03.05. 14:24:59

@Kelpo:

az audi említett dízelmotorja nem rendelhető az 5-ös bmw konkurensének számító A6-ba, így szerintem tárgytalan, más kategóriához tartozik

Kukacmaster 2012.03.05. 14:32:35

Az a turbófeltöltés meg az a motor...hát tényleg minden elismerésem a mérnök kollégáknak, ebben van pár óra görnyedés :D

ozrwd 2012.03.05. 15:15:26

@fetyisob: E60 M5 0-100km/h=>4.7sec
f10 M550d 0-100km/h=>4.7s!!!!!
hoppá
és az f10 nehezebb!

Hidd, ha úgy jobb, de a cikk sem ezt mondja...egyébként meg a motorméret még fokozható...10év múlva lefikázunk minden nem csillag motoros 2000LE-nél gyengébb 5tonnás "utcaisportluxuslimuzinkupét"...nem értem miért nincs 27 hengeres M5, meg V16 M580d...

Shadowbull 2012.03.05. 15:22:35

@Kelpo:

Audi V12 TDI: 83 Le/liter, 167Nm/liter
BMW M550d: 127Le/liter, 247Nm/liter.

Szerinted?

sb

Jawarider 2012.03.05. 15:28:10

3000cc ,750 Nm, 6.3 l/100 km ? Vazz....

ChPh 2012.03.05. 15:37:04

@midnignt se - kitiltotta az ommm: azért, hogy télen abszolút használhatatlan nem jelenteném ki.
Ugye ez egy 8 sebességes automata téli üzemmóddal 4 kerék hajtással.
Megmondom a frankót a 323-asomban egy 91-ben fejlesztett 5 sebességes automata van, a 245 Nm-el elindul 4-ben, akkor ez meg legfeljebb 8-ból fog indulni, hidd el, nem pörög szét...

Szabványok 2012.03.05. 15:58:01

@Papp Sanyi: Igazad van nekem is az kellene. (Vagy egy V12-s.) A turbó nekem nagyon nem jön be. Se benzinesben, se dízelben.
Mert nekem a gázreakció legalább olyan fontos, mint a teljesítmény.
Egy benzinesnél a legjobb gázreakció akkor van, ha egy szívómotornak hengerenkénti pillangószelepe van 10cm-s szívócsövekben. (Amit rudazat mozgat 0.1ms késleltetéssel, nem elektronikus gázpedál, szoftver szűrés, léptetőmotor és hasonló időrabló gagyiságok.)
Mert nekem nem tartósan kell ez a hatalmas teljesítmény, hanem azonnal. Nem az az érdekes, hogy 10 vagy 20 másodperc alatt gyorsul 210km/h-ról 270km/h-ra, hanem az, hogy ha 60-nál belerúgok a gázpedálba, akkor megpördüljön a kerék egy pillanatra.
(Miért? Csak!)
Lehet, hogy van ilyen autóra igény, egy biztos én nem vennék ilyet, akkor sem ha szánnék ennyi pénzt egy autóra. Az alapkoncepció, a sportlimuzin helyes. Mert szeretem az olyan autót, amiben belefér a család is, üzleti útra is lehet vele menni, de bármelyik kanyarban megtáncoltathatom.
Dízel?
Mi értelme van ebben a kategóriában a dízelnek? A dízel (egyetlen!) előnye, hogy kevesebbet fogyaszt. Viszont aki ilyen autót vesz, annak a km költsége (amortizáció!) jóval 1EUR felett van. Az üzemanyagköltség-különbség elhanyagolható.
(Arra meg se a gyár, se az új autót megvásárló nem számít, hogy 10+ éves korában az udvaron összeszedett vasdarabokkal javítva egy kőműves munkaautója olcsón üzemeltethető legyen.)
Ebben a kategóriában a dízelségnek marketing értéke van. Kb. úgy, mint a brutál SUV-ok hibrid hajtásának, én kérem védem a környzetet, gondolok a bálnákra és az éhező afrikai gyerekre, 20M-s hibrid(dízel) autóval járok! Ha igazán védeni akarná a környzetet, akkor 10 évig ugyanazzal a 1.0-s Suzukival járna...
Szóval én úgy érzem ez valahogy szubjektív felmentést ad a tulajoknak. Mert mégsem egy 6l hengerűrtartalmú, iszákos benzinessel nyomul, hanem egy takarékos dízellel.

V12 Power 2012.03.05. 16:03:37

Elképesztő, megdöbbentő technika. 3,5bar, uramatyám! Mondjuk ezt garantáltan nem merném megvenni 6 évesen, de hát IGAZI úriember eleve nem vesz dízelt. Azt mellesleg tényleg nem értem, hogy mitől hipercsoda az Audi bitorbó dízele, amikor a BMW-é évekkel hamarabb megvolt, még 313 lovasan is.

V12 Power 2012.03.05. 16:06:28

@Shadowbull: Mennyi a sűrítési viszonya ennek?

tomnemtom 2012.03.05. 16:20:11

16:1
D24-est volvóból már ki szokták szórni, ha ekkorára csökken :)

gumifust 2012.03.05. 16:55:56

Fasza tenyleg ! De nekem hamar M akkor csakis benzines kene . Uzemanyag neve az bizony benzin !!! Es ha M elektron lenne 5000 Nm-es nyomatekkal akkor is ez lenne a velemenyem.

z.fuse 2012.03.05. 17:04:45

a múltkor a ford ecoboost motor ellen akkora fellázadás volt hogy meddig bírja majd.
érdekes ,most ilyen nem olvasok...

Flector67 2012.03.05. 17:05:39

@Én a blogger: Hát igen ezt magyarázom. Nem sikerült kihasználni, pedig voltak. Bár lehet, csak felnőttem.

patkányméreg 2012.03.05. 17:07:23

Dízel, turbó? A cikket már el sem olvasom. Rakás marketinges szar az egész.

Kolombusz 2012.03.05. 17:31:40

Lehet nem a legrelevánsabb kérdés, de mennyi volt a tesztfogyasztás? Az euró normák általában még irányadásnak se jók, azért lennék kíváncsi.

papa33 2012.03.05. 18:23:48

Nekem azonnal kell a teljesítmény áááááááááá, eddig hogy bírtátok ki nélküle?

Környezetvédelem elhanyagolva, vagy ha regenerál, akkor 12 helyett 16 s a 200?-mert akkor nem kell.

Veszek pici házat, veszek kisautót, a maradékból expresszvonaton/repülőn körbeutazom a Földet.
Na jó bömizést, gyerekek.

Cory76 2012.03.05. 18:23:49

Valaki mesélje el nekem, hogy miért van erre az autóra szükség?

Marha komolyan kérdezem!

rfz 2012.03.05. 18:31:37

Fura a cikk, érezhető a BMW ügyes marketing gépezete. A turbók fordulatszáma 100-150 ezer közé esik. Senki ne gondolja, hogy ezek tartós szerkezetek lesznek. Én túl vagyok egy 535d-n, olyan volt mint egy állatorvosi ló (kisturbó csere 28e km-nél, nagyturbó csere 60e km-nél.), bónuszként 48e-nél felrobbant a töltőlevegő cső (szervízbe azt mondták, hogy ez bizony előfordul, a nagy nyomás miatt).

Egy szó mint száz, ez az érem másik oldala. Szerintem nem ez a jövő. Nagyon jól megy, nagyon nagy élmény de semmivel nem takarékosabb mint egy finom erős benzines. (Nekem 10,5 alatt nem evett)

Rocko- 2012.03.05. 18:33:13

@dr. Szabványok: "A dízel (egyetlen!) előnye, hogy kevesebbet fogyaszt."
meg hogy más a dinamikája mint a benzinesnek, meg hoyg a gázolajat le lehet írni adóból.

lonley (törölt) 2012.03.05. 18:44:32

@Cory76: Erre az autora senkinek sincs szüksege de mindenki szeretne hogy legyen.

butschq 2012.03.05. 18:49:41

@Cory76: az ég világon semmi

Mint ahogy 8 magos procival szerelt gépnek sincs, meg androidos telefonnak sincs.

Viszont ha van rájuk pénze az embernek, jó birtokolni. Meg jó érzés nem faék egyszerűségű géppel közlekedni (persze az első tulajnak:-D )

1kutya 2012.03.05. 19:15:26

@Rocko-: mármint ha a vállalkozásnak van legálább egy teherautója, vagy traktorja! ezen kívül...:-DDD

Cory76 2012.03.05. 19:17:57

@butschq:

Arra gondoltam, hogy az 530xd is egy csoda, minden apró részletében.

Egyetlen pillanatot mondjon valaki, amikor 260 paci nem elég.

Rocko- 2012.03.05. 19:18:25

@1kutya: neeem, beírja, hogy cégautó, és az üzemanyagot elszámolja.
de ennél jobban nem fejtegetném, gyvy kolléga jobban ismeri ezeket a dolgokat nálam.

1kutya 2012.03.05. 19:21:03

@Rocko-: az egy kicsit limitáltabb, de igazad van! egyébként legjobb, ha van egy teherautóparkod, vagy 3-4 traktorod, hidd el:)

Rocko- 2012.03.05. 19:21:44

@1kutya: :D
nekem ugyan nem kell. :)

1kutya 2012.03.05. 19:28:28

@Rocko-: csak azt akartam ezzel mondani, hogy kell elméletileg, hogy hol voltál, hány km, stb... ha csak simán kérek számlát a trakesz rendszámával (vagy még az sem kell), még a jövedéki adót is visszakapod! szerinted hogy tankoljuk a navarát?:-DDD

P12_dCi 2012.03.05. 19:32:14

@rfz: Fura, én ismerek olyanokat, akiknek tényleg 535d-jük van, tolják is neki, és a turbóknak semmi baja, pedig mind 200 ezer km felett futott már, és ők az első tulajok. Viszont a levegőcső robbant már le nekik is. :D

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.03.05. 19:34:26

az ideg szetbax,vazze.
most neztem egy lakast,veveyben,2 es fel szobas,
1300chf/ho.A biztositassal rezsivel egyutt a fizetesem majd felet kiteszi havonta.Meg vannak ezek orulve???

samot 2012.03.05. 19:44:53

Ez nagyon durva auto!Egy biztos,hogy a bécsi erdöi emelkedön semmilyen benzinesnek esélye sincs felfele!Jöttem fel ott egy 320CDI-vel az is durva volt felfe,pedig az csak 224PS!

samot 2012.03.05. 19:46:54

Egész pontosan 80ezer Euro az indulàsi àra!

Inka70 2012.03.05. 20:05:59

Skacok! Nem kötekedés, de javítson ki valaki! A videón csak 7 az az hét darab fokozatot használ ki a végsebességhez! Ellopták a nyolcadikat? :)
Tényleg nem kötekedés.

N1Tr0 2012.03.05. 20:20:17

A végsebességhez minek kellene az utolsó sebesség ? Az utolsó csak spóroló fokozat, azokban a kocsikban amelyekben 6 vagy több sebesség van. A végsebességet simán tudja 7-ben is. Nekem is 5-ben viszi a végét, a 6. spórolásra van, hogy kevesebbet pörögjön.

Szabványok 2012.03.05. 20:21:54

@Rocko-:
Dinamika:
Ha nem kihegyezett versenymotorról van szó, hanem tisztességes, nagy lökettérfogatú benzinmotorról, akkor benzinmotorral is lehet kellően lapos teljesítménykarakterisztikát elérni, amivel a teljes gyorsítás időtartama alatt közel maximális teljesítményt ad le a motor.
Ami még különbség, az egyértelműen a benzinesben jobb, a szélesebb használható fordulatszám-tartomány. Például az én benzinmotorom 1:7 fordulatszám-tartományban használható, ha olyan kedvem van 30km/h és 210km/h között nem kell váltanom.
Én egyértelműen a nagy lökettérfogatú szívóbenzines motorok teljesítménykarakterisztikáját kedvelem.
YMMV

Az adóvisszaigénylés ugyanaz a kategória, mint a kisebb fogyasztás. Olcsóbb. Node, aki 30M-ért vesz autót, az nem a költségekre optimalizál, az simán kiad egy millát, hogy dögösebb legyen a felni, nem fog adójóváírással szórakázni, alapjárati kerregést hallgatni, büdös gázolajat tankolni, hogy évi pár százezret megtakarítson.

Én egy (inkább két) kategóriával lentebb mindig a szívóbenzint választottam és soha nem bántam meg. Adót nem tudok jóváírni, ha nem sokat megyek, akkor a fogyasztásban lévő előnyt a magasabb beszerzési ár és magasabb karbantartási költség jócskán lecsökkenti.
Vezetési élményben nekem a 7000-ig pörgethető szívóbenzines lekörözi az összes olajost.
Persze másnak más lehet a helyzete, mást kedvelhet.

Rocko- 2012.03.05. 20:31:15

@dr. Szabványok: "Én egyértelműen a nagy lökettérfogatú szívóbenzines motorok teljesítménykarakterisztikáját kedvelem."
más meg mást.

"az nem a költségekre optimalizál, az simán kiad egy millát, hogy dögösebb legyen a felni, nem fog adójóváírással szórakázni, alapjárati kerregést hallgatni, büdös gázolajat tankolni, hogy évi pár százezret megtakarítson. "
áhhá. csak tudnám miért van annyi szlovák rendszám. jah, hogy azon is spórolnak? hahó, magyaroroszágon vagyunk! itt az emberek többsége szeret a szomszéd takaróján túl nyújtózkodni, de a kassznánál is a szomszéd pénztárcájából.

Szabványok 2012.03.05. 20:34:54

@Cory76: "Egyetlen pillanatot mondjon valaki, amikor 260 paci nem elég."
:-) Soha nincs olyan, hogy "elég".
Amikor bejött a 62LE-s Zsiguli mindenki azt mondta, hogy ez mindenre elég. Gyorsul, mint a fene, az autópályán 140-nel lehet vele menni, minek több? Aztán amikor először ültem 99LE-s autóban... Fölényesen lehetett autózni, bármikor, bármire elég volt a teljesítmény csak oda kellett lépni. Aztán jött a 125LE. Hú, ez az utak királya. Aztán 150LE. Német autópályán simán tudta a 220-t, kell ennél több? Most 218LE-m van, egyelőre elég, de pár év és kevés lesz. Tudom, mert ha most visszaülök a megcsodált teljesítményű 125LE autómba, akkor kitaposom a belét, mégsem megy.

Nincs az a teljesítmény, ami elég lenne!
(Na jó, az amelyik 200km/h-nál, száraz aszfalton túl tudja pörgetni az összes kereket, az már elég.)

Természetesen most nem "A" pontból "B" pontba közlekedésről van szó, hanem az autózás élvezetéről.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.05. 20:46:14

@csúcsragi: "De amit még a sokmillió Eurós költségvetéssel dolgozó mammutcégek fejlesztőirodái sem tudnak: úgy jelentősen emelni a fajlagos teljesítményt, hogy a várható élettartam megmaradjon. "

- ugy bizony, a fizika torvenyszerusegeit meg az M GmbH sem tudja kijatszani, sem megeroszakolni. Eppen olyan ez, mintha akarnank olyan anyagot kifejleszteni, ami gyemanykemenysegu, de ugyanakkor szivos, mint a tiszta acel. Lehetetlen.

Szabványok 2012.03.05. 20:48:32

@Rocko-: Bocsánat, én nem vagyok igazi magyar, nekem magyar rendszámom van, nem igénylem vissza az üzemanyag ÁFÁját, nem cégautóval járok nyaralni, nem kérek ÁFÁs számlát minden kotonról, hogy leírhassam a vállalkozásban "munkavédelmi eszköz"-nek.
Olyan autót vettem, amit fenn tudok tartani normálisan.
24M-s autót akkor fogok venni, ha kényelmesen, megengedhetem magamnak devizahitel, szlovák rendszám, Ukrajnából csempészett üzemanyag nélkül. Ki tudom fizetni a hozzá illő minőségű gumikat, olyan szervizbe viszem, amelyikben rendesen megcsinálják, nem gányolnak.
Most nincs ennyi pénzem, ezért most nincs ilyen autóm.
Nem ez, mert ez dízel, hanem másik 24M-s benzines, RWD autóm, mert 24M-s autóban nem ez kellene nekem.

Rocko- 2012.03.05. 20:55:38

@dr. Szabványok: te így látod, mások másképp. na magadról akard általánosítani a világot.

Martinm5 2012.03.05. 21:00:52

P12_dCi 2012.03.05. 19:32:14
@rfz: Fura, én ismerek olyanokat, akiknek tényleg 535d-jük van, tolják is neki, és a turbóknak semmi baja, pedig mind 200 ezer km felett futott már, és ők az első tulajok.

Cégben 2 db, mindkettőben 130 ezer körül turbócsere :-))

Egyik korábbi autóban sem volt ennyi hiba. (e34 M5, e39 M5, e60 535D)

egyébként ez lesz a következő :-)

Poita not Peter! 2012.03.05. 21:02:28

Valaki nem tudja véletlenül a 3 turbót csak egyben lehet cserélni és mennyi az ára vagy lehet külön-külön is? Az árára tényleg kíváncsi lennék.

z.fuse 2012.03.05. 21:31:33

@Poita not Peter!:
a 3 turbócsere árából sztem lehet venni egy új alsóközépkategóriás autót...
ami elmegy akár 10 évet komoly hiba nélkül...

Index Elek 2012.03.05. 21:32:09

E60 530d-t vezettem, az már elég jó erő családi autóba. Az 535d még várat magára, kollégám elmondása szerint az is egy fontos mérföldkő. De ez az 550d egyszerűen mágikus lehet.

Amikor a forgalom ritmusát alapjárat és 1000/min között evickélve is tartja a Birodalmi Csillagromboló. Hosszabb utazáson autópályán pedig meg lehet járatni a magasabb tartományokat is.

A "lámpától lámpáig" műsorra ez alighanem elég rossz célszerszám, oda Honda CR-X kell zöld neonnal :)

tulsavasodas 2012.03.05. 22:08:43

Instant get... lottónyeremény után :)

Krisi 2012.03.05. 22:33:30

nem is tudom hogyan tudtam eddig közlekedni 740Nm nyomaték nélkül. újra kell gondolnom az életemet!
:)
az egész világot már rég nem a politikusok, diktátorok vagy olajmágnások irányítják, hanem a marketingesek. akik be tudják adagolni az embereknek, hogy erre szükség van, hogy nekik ez kell.
és profi munkát végeznek, mert a kommentekből és a cikkből is lerí, hogy erre tényleg úgy érzik az emberek, hogy nekik szükségük van rá.

aztán lehet ám, hogy igazuk van, és tényleg egyáltalán nem mindegy, hogy mondjuk megyünk 230-cal az autobahnon, és hirtelen le kell lassítani 180-ra. na és ilyenkor valójában élet-halál kérdése, hogy ne 18, hanem csak 11 másodperc alatt gyorsuljunk vissza!

mondom, tényleg alapvető emberi szükséglet a 740Nm :)

akira2 2012.03.05. 22:58:37

Nekem ugyanez az autó kellene, csak az 528-as tipusjelű, 258 LE-s benzinessel.

Annak a teljesítménye is bőven elegendő, teljesen felesleges ennél több dízelben...

325d-t hajtok chiptuninggal, annak is több, mint elegendő a teljesítménye. Teljesítménynövelésre nincs szükségem, sokkal jobban szeretnék kultúráltabb motorhangot és -járást...

- Szerzet - 2012.03.06. 00:03:55

Vályikám az első jó írásod. Pedig még csak nem is vagyok BMW fan.

uarempty 2012.03.06. 01:06:38

@- Szerzet -: csak a szokásos bmws hokizós írás, szal uncsi.Nade, az autóra visszatérve, kihegyezett 3literes 3 turbós motor, sok gondoskodást igényel és bmw lévén rengeteg pénzzel jár...aki autóbu*i és sok pénze van (de nem elég egy veyronra) és szereti az érdekességeket, új dolgokat, nála az autó nem csak használati tárgy, ott ritkán fog meghibásodni, csak a kötelező kopó dolgok.Nyilván turbó cserék is lesznek + nyilván sokba fog kerülni, de 25m-ért nem a panel 10.en lakó ladásjózsi fog elsőként beténferegni a béjemvé szalonba érte.Engem a gyorsulása nem győzött meg, talán még 2000es benzines turbós jappó gépek is jobbak ebben, és talán fogyiban is hasonlók, az már mástészta, h ez az autó 3-4OO kgval nehezebb :D:D:D:D:D Mindenki döntse el maga, h mennyire szükséges az a plusz 400 kg, és mennyire szánalmas a környezet kímélést/fogyasztást szajkózni egy majd 2OOO KG-os vashegy árnyékában...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.06. 06:45:52

@Rocko-: miért írod le folyamatosan hogy "másnak meg más" a véleménye? Ne lepõdj meg ez ilyen.De a kommentekben gyakori hogy az emberek a saját véleményüket írják le,nem pedig egyetemes igazságokat. Jól van ez így. Ez az oktatósdi viszont inkább fura.

Rocko- 2012.03.06. 07:00:45

@Legelő Őse: tévedsz, sokan azt hiszik, hogy a saját véleményük az egyetemes igazság. jobb esetben erre rá lehet világítani, rosszabban sosem értik meg, hogy ami neki tetszik az másnak nem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.06. 07:01:47

Tehát feltalálták az amerikai autót? :D Egyenesen és gyorsan menni.

Különben nem néz ki rosszul, de nekem már a 3-as is túl nagy.

Noname 2 2012.03.06. 07:17:18

Valahogy nehéz elképzelni, hogy valaki ennyi pénzért akarjon egy autót, ami így megy, de nincs rendes benzines hangja.

Schütii 2012.03.06. 08:21:50

@akira2: Sajnos az 528i is leadott két hengert a nagy downsizing közepette. De ennek örömére a BMW megtartotta az 530i-t.(milyen fura...) Igaz az kicsit több, 272 lovas, maradhat?

Knorbi 2012.03.06. 08:48:35

@Rocko-: Ezzel nagyon egyetértek. És sok ilyen van itt is. Amit ő mond szent és mindenki más hülye.

fetyisob 2012.03.06. 09:02:58

ez a legjobb autó most a piacon!

Knorbi 2012.03.06. 09:10:50

@fetyisob: Hát nekem is nagyon bejön de azért ez elég rendesen meg van bonyolítva.

anti76 2012.03.06. 09:43:18

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "De amit még a sokmillió Eurós költségvetéssel dolgozó mammutcégek fejlesztőirodái sem tudnak: úgy jelentősen emelni a fajlagos teljesítményt, hogy a várható élettartam megmaradjon. " - Nem, azt a sufnituning nem tudja megcsinálni.

Az autógyárak az elmúlt 100 évben is folyamatosan egyre nagyobb fajlagos teljesítményű motorokkal jöttek ki, mégpedig úgy hogy a motor várható élettartama inkább nőtt, mint csökkent. Szerintem azt nem vitatja senki, hogy egy '30-as évekbeli konstrukció nem fut annyit mint pl. egy '90es évekbeli, és ugye a fajlagos teljesítmény is jóval nagyobb az utóbbinál.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez az 550D biztosan tartós lesz, csak azt, hogy a fenti állítás nem feltétlen állja meg a helyét.
Én úgy gondolom, a mostanság gyártott kocsik (de konkrétan a BMW-nél is maradhatunk) nem a motorjuk miatt használódik el, hanem mert a sok bisz-basz fossa el magát, amikkel telikúrják a kocsikat.
Ismerettségi körömben általában ezek miatt hurcolásszák állandóan a prémiumkocsikat szervízbe. Nem üzembizonytalanabb 7-8 évesen egy BMW mint egy peugeot, csak a tengernyi extra közül -melyből jópár új fejlesztés, vmi mindig elromlik. De nem azzzal szopnak, hogy nem lehet beindítani v. kikönyökölt a motor. Általában. Vannak kivételek, én is tudok ilyenről, de nagyátlagban nem a motor élettartamát kifogásolják.

A "tiszta acélt" hogy érted ? Mármint más ötvöző nincs a vasban a szenen kívül ?

Juliusxtreme 2012.03.06. 09:57:27

@uarempty: nem talán, hanem biztosan jobban megy a 2 literes japán vas:)))) a fogyasztása viszont rosszabb. az enyém közelebb van a 30 hoz mint a 20 hoz, ha rendesen odalépegetek neki. dehát valamit valamiért:)

Knorbi 2012.03.06. 09:59:22

@Juliusxtreme: Milyen gép ez? _Gondolom nem egy Yaris:)

anti76 2012.03.06. 10:08:37

Nahát, mennyi nyafogó hsz-t lehet olvasni, ilyeneket, hogy pl. "minek annyi lóerő?" vagy "mondj egy pillanatot amikor 265 lóerő nem elég" meg "áá, úgyse tudod kihasználni"

Érdekes, olyat se itt sem máshol nem olvastam, hogy bárki azon sopánkodna, hogy minek 4 zónás digitklíma, meg esőszenzor, kanyarfényszóró, HUD, parktronik, meg hasonló szarságok.

Még ami hiányzik a mostani kocsikból, az egy robotnyelv, ami kinyalja a seggem, meg a térdlégzsák elé igazán berakhatnának egy ketyerét, ami menet közben jól leszop. (bocs az obszcenitásért, de nem bírtam kihagyni)

anti76 2012.03.06. 10:19:17

@Juliusxtreme: EVO 9? az biztos faszán pirít...
Abban kétliteres turbo van ? Mennyit fogyaszt amikor nem játszósan vezeted ?

Juliusxtreme 2012.03.06. 10:28:38

13 liter volt a legkevesebb amit sikerült kihozni belőle. de igazából sosem próbáltam. ezt a 13-at akkor kaptam amikor a haverom után mentem ő meg végig 90 környékén ment előttem.

Shadowbull 2012.03.06. 10:37:25

@Juliusxtreme: gondolom van benne valami tuning.

en gyari EVO X-et vezettem, az eleg verszegeny volt.

sb

anti76 2012.03.06. 10:43:22

Aha... akkor gondolom olyan 14-15 körül lehet a tényleges átlag.

Csak azért kérdeztem, hogy összevessem az enyémmel érdekességképpen.
Az is ennyit fogyaszt, bár gyengébb 60 lóerővel (530iV8)
mondjuk nekem 23 lötyi volt a max. a 30 liter az már komoly :D

anti76 2012.03.06. 10:48:09

@Shadowbull: gondolom erről van szó:

www.ultimatespecs.com/car-specs/Mitsubishi/1887/Mitsubishi-Lancer-VIII-Evolution-IX.html

azt írja 5,7 alatt van 100-on, az nálam eléggé nem vérszegény...
Bár lehet egy F430-asból átülve az lenne ! :))

Shadowbull 2012.03.06. 10:59:31

@anti76: szazig meg csakcsak elment, de folotte nem volt meggyozo. Ahhoz kepest mennyire istenitik a fanok azt a kocsit, nekem csalodas volt.

sb

Juliusxtreme 2012.03.06. 11:01:35

@Shadowbull: semmi komoly nincs benne. most 350 le körül van. x-esben nem ültem, nem tudom milyen. nekem előtte 8-as volt, azt is nagyon szerettem.

Juliusxtreme 2012.03.06. 11:04:49

@anti76: igen ez az enyém. a 8.2 literen jót nevettem:)))))

anti76 2012.03.06. 11:04:53

@Shadowbull: ja, értem...

mondjuk azt igazán megtehetnék a gyártók, vagy legalább az autós ujságírók, hogy a sport(osabb) kocsiknál ne 0-100-ig, hanem 200-ig (is) mérjék le, fékezésnél pedig ne 100-ról 0-ra, hanem 200-ról 100ra írják mekkora a fékút.

Juliusxtreme 2012.03.06. 11:10:03

@Shadowbull: elhiszem egyébként, hogy 100 fölött többet vártál tőle. de ott elég sok teljesítmény elveszik az awd meg a nagy szárny miatt. viszont 320e ft.-ért rátesznek még 70 lovat, most úgy megy 260-270-ig mintha zsinóron húznák:)

Rocko- 2012.03.06. 11:15:11

@anti76: jaja, gondolom egyből összerándulna az ilyen, amikor megmondanák nekik: józsikám, túl hosszú a pöcsöd, levágunk belőle, nem kell neked annyi.
:)))))

Juliusxtreme 2012.03.06. 11:27:51

@anti76: még bohó, fiatal koromban amikor simán végigmentem az m1-en 260-al történt, hogy egy mondeo minden index meg tükörbenézés nélkül rámhúzta a kormányt pont amikor mellé értem. én mentem 250-el ő meg kb. 120-al. kénytelen voltam elrántani a kormányt először balra a szalagkorlát felé utána meg vissza jobbra. az autó éppen csak megnyikkant és ment tovább egyenesen. nekem ez mutatta, hogy jól megépített autót vettem:))) főleg miután a tükörben láttam, hogy a mondeo mennyit táncolt 120-nál mire egyenesbe jött. mert persze az utolsó pillanatban észrevette, hogy mellette vagyok és ő is elkezdte vissztekergetni a kormányt:)))

anti76 2012.03.06. 11:34:45

@Juliusxtreme: na igen ez a másik fele, hogy egy erős autóhoz olyan fék-futómű-hajtáslánc is kell, ami korrektül leviszi az erőt a talajra.

Egy peugeot 206RC,vagy egy Octavia RS az lótúró, aki ilyet vesz az egyszerűen nem ért a kocsikhoz.

ommm 2012.03.06. 13:08:37

@poa ogapo: Dehogynem. Árpilisban, TCTV :)

ommm 2012.03.06. 13:10:57

@Kopi3.14: A 35d-t is kérheted bármibe. Az egyenértékű az Audi biturbójával...

korszellem 2012.03.06. 15:10:32

Nem tudom,írta-e már valaki,de azért az Audi lényegesen olcsóbb(kb 7! millió forinttal),ezért aztán nem is egy ligában játszanak.Egy ezer eurós chippel hasonló szintre lehet hozni a teljesítményét az A6-nak is...

korszellem 2012.03.06. 15:14:51

Igaz,most nézem,hogy a 35d xdive-val meg olcsóbb mint az a6,egy milkával...:)Mondjuk nekem mindegy lenne,hogy melyik!

Kopi3.14 2012.03.06. 22:11:39

@ommm: szagfirkász, csak épp a fentebbi cikkben egy nem sima 35d-től csöpög a farkad.

ommm 2012.03.07. 04:54:41

@Kopi3.14: Nyuszitappancs, mi volt a kérdés? Idézzelek?
"Kedves sajtófirkász csak annyit felejté el, hogy az ódi dízele az a paradsztódiba is benne lehet, nem kell a puccos s-paketeket megveszegetni. Akkor tegye má egymás mellé a sima dízeleket! "

Tessék, egymás mellé tettem. A 35 dezső ugyanott volt, ahol az Audi. Ez pedig nem. A 35-öt is kérheted bármibe, ez nem véletlenül M Performance autó. Vagy az S-es Audik motorjait kapod az A1-ben is?
Na ugye, én kérjek elnézést trollkirály?

Knorbi 2012.03.07. 10:23:13

@Juliusxtreme: Juuuuuuujjjjjj az még mindig egy etalon :))))

Flector67 2012.03.07. 18:46:44

@ommm: Sima 1-be és X1-be is tesznek 35d-t?

Flector67 2012.03.07. 22:07:45

@anti76: Nem baj, hogy nem hagytad ki. Legalább tudjuk milyen szintű emberrel vitatkozunk.

McKinney 2012.03.09. 13:21:19

Ha már szólásokkal vicceskedünk: felkötni a gatyát kell, a derékszíjat legfeljebb meghúzni lehet.
Elnézést, ha már volt, de nem olvasok el 300+ hozzászólást.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.12. 18:01:26

@Rocko-: én nem erre gondoltam. Te is leírtad a véleményed, meg más is, aztán te hozzá tetted, hogy másnak meg más. Csak az értelmét kerestem. Annyira nem mozgat hogy őszinte legyek, de azt éreztem hogy ezek a kiegészítések inkább érvek helyett vannak.. de tényleg nem ér ennyit...

cardealer 2012.06.22. 15:02:00

Állat vas nagyon,de az M5 kéne jobban,benzinpárti vagyok.
Jobban tetszik a hangjuk.Szép lett az új 5-ös,igazából a legfapadosabb kivitelt is elfogadnám,bármelyik motorral.Most egy e-36 325 compactom van,szeretem azt is nagyon.A fogyasztása nálam 12 liter,ez szerintem teljesen jó egy 190 lóerős autótól.Én maradok a BMW-nél,ha egyszer találok jó árban és állapotban egy e36 M3-at,akkor ki se szállok többé belőle.

NperA 2012.06.24. 16:34:41

Mikor lesz ez a motor hibridizálva? :-)

dudi01 2012.12.28. 00:26:31

Hogy merik erre rárakni az M betűt???Ez egy Dízel,nem sportautó...traktor!!!
süti beállítások módosítása