HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Láttál már NKH-st dolgozni?

2012.03.21. 06:30 Tcomment

Címkék: nkh vizsgabiztos

Két év kellett az új NKH-vezetésnek ahhoz, hogy alaposabban átlássa a rendszer működését és egy nagystílű mozdulattal megakassza a vezetőképzés vizsgáit.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

107 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr534329827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stockton12 2012.03.21. 07:14:11

Totál meglepődtem a cikk elején írt várakozási időpontokról. Fehérváron születtem-élek. Soha egy rokonomnál, se nálam, se a páromnál (aki tavaly nyáron tette le a B kategóriát) nem volt észrevehető várakozási idő. Pedig majdnem minden ismerősöm más autósiskolában tanult. Egyszerűen mentek a tanórákra, gyakoroltak és 1-2 hét után jöttek a vizsgák kényelmesen. Hálistennek párom oktatója ráadásul olyan ember, aki TÉNYLEG megtanítja vezetni a tanulóit.

HakapesziM 2012.03.21. 07:17:32

A vizsgabiztos, az NKH - s valami egészen furcsa életforma. Én még normálisat nem láttam belőlük. Legtöbbször vén, aranykeretes szemüvegű, a régi rendszerből ottragadt fontoskodó alakok, akik packáznak az autósokkal. Erre rásegít a hazai pénzlehúzós gyakorlat is, pl. le kell vizsgáztatni a nullkilométeres furgont, mert abba utólag betettek egy plusz üléssort. Régi emlék, mikor tizenhétévesen, összeszorult torokkal kezdtem a forgalmi vizsgámat, legjobb formámat hoztam, de egy apróságba belekötött a vén kommunista, s meghúzott, de két hét múlva ugyanő - pocsékul vezettem - de átengedett, persze akkor már egy bankjegy lapult a személyimben. Meggyült a bajom a vizsgabiztosokkal a C, E kat. vizsgáimon is annak idején, de gyakorló sofőrként is összezörrentem párszor ezekkel a kedves úriemberekkel az NKH ellenőrzései nyomán.

robertocrack 2012.03.21. 07:30:43

itt egyszerűen az emberrel van a gond:volt szerencsém okmányirodai alkalmazotthoz(férfi)gyorsabban gépelt,mint én beszélek,hibát felfedezte az adásvételin,csóválta a fejét,rákérdezett és már javította is ki,mindenféle kekeckedés nélkül.Ha mindenki így viselkedne,inkább a megoldás keresésén,mint a szivatáson élné ki ferde hajlamait.Ez a nem mindegy.....

Bali01 2012.03.21. 07:39:31

@bertrollnok: Nekem ez már megvan,de eladtam egyik autómat,magyarba,és az ügyfél kérte,hogy én oldjam meg az autót rendszámig.
Nem a klasszikus eset,amikor több éve külföldi rendszámmal járó belföldi illetőségű a tulajdonos.
Tudod,mikor friss a kinti vizsga,ő meg külföldön vásárolja meg.

Jozsó_ 2012.03.21. 07:43:46

Nagylányomnak lassan aktuális lesz a jogsi. Csak úgy érdeklődésképpen kérdezem mennyivel lehet most elintézni, hogy vizsgán biztosan átmenjen az ember?

(egyébként én nem annyira vagyok híve az ilyen kenegetésnek - én még elsőre és plusz pénz nélkül mentem át -, de egy 17 éves gyereket nem szívesen tennék ki annak a tortúrának, hogy negyedszerre engedjék át csak azért mert nem tettem pár tízezrest a személyibe)

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.03.21. 07:48:12

Innen is csókoltatom minden vizsgabiztosok Hitlerjét aki Kerepesen vagy Kistarcsán "praktizált" anno 16 éve! Valami Fabók akárki... Remélem nem él már de legalábbis remélem lerohadt a pöcse a gecinek!

m.o.p. 2012.03.21. 07:54:57

Pont tegnap kaptam meg a forgalmi vizsga időpontot. Május közepe. Így 4 hónap helyett (már a rutinra is várni kellett 3 hetet) hat hónap(!), egy jogosítvány, ami önmagában semmire sem jó. Azt hallottam, hogy kevés a pénz, mert kevés a diák. Akkor mire kell várni? Ha sokan vagyunk, miért nem telik kifizetni a vizsgabiztost? 11.000 Ft-ot fizettem egy órás eseményért, vagyis, ennyiért szívatom magam két hónapig. Ennyiért kaphattam volna fél óra boldogságot, ahol nem én szívok...

FJPO 2012.03.21. 07:57:45

Kedves Szerző,
Az utolsó mondata nem állja meg a helyét. Ez NEM a vég, hanem a kezdetek logikus folytatása. A káosz, zavarosban halászás, az ennek a mocsoktengernek (egyesek Kormánynak hívják) a fő eszköze. A cél a kisember -ezzel együtt az Ország - teljes kifosztása, ellehetetlenítése annak érdekében, hogy az adminisztráció elérje az arab olajsejkek anyagi szinvonalát. Ilyen egyszerű az egész.

fliege24 2012.03.21. 08:12:04

Esetleg megemlítem hogy sógoréknál hogy megy a B125: bemész az ÖAMTC-hez (Autóklub!), megmondod hogy szeretnél B125-öt, elvégzed az egy!napos tanfolyamot akár azonnal, és rögtön bevezetik a jogsidba a B111-et. Ilyen bonyolult.

determ 2012.03.21. 08:14:00

@hamisnero: "az állam a leépítéseivel mindig is a kasza elvet követte."
Ugyan ez kicsit off, de én azt látom, hogy sokszor (nagyon) nagy multiknál is ez történik kb. így:
- Nyugat drága? Rúgjuk ki a felét, vegyünk fel helyette embert keleten. Nem baj, hogy így elveszítjük a szaktudást, majd belejönnek valahogy, rövid-közép távon meg milyen szépek az eredmények, hogy a bérköltség a felére csökkent (a management büszkén veri a mellét).
Más kérdés, hogy ez már akár középtávon is KULCSkompetencia hiányt okoz, ami idővel megfizethetetlen kár lesz ahhoz képest, hogy megspóroltuk a bérköltség egy részét.

Algopirin 2012.03.21. 08:17:27

Az biztos, hogy rengeteg a feleslegesen adminisztrálandó dolog. Abban is biztos vagyok, hogy nem mindegyikük műszaki ember.
Az egy ujjal gépelésre meg ez nem magyarázat. Én is műszaki vagyok. Nem vakon, de nem is egy ujjal gépelek. Ha valaki tényleg műszaki ember, mondjuk ennyi év után tanulja meg a betűk helyét, és gépeljen relatíve gyorsan.

Az meg egy vicc amennyit egy vizsgáztatásért kapnak. Csoda, hogy van aki elvállalja.

Gazsi bácsi lótetű 2012.03.21. 08:20:51

Pesti Imre elvtársat azonnali hatállyal kirúgni, a fizetéséből adódó többletből lehet növelni a vizsgabiztosok számát.

Amúgy miért van az, hogy ha a pestiek pampognak mert szivatják őket, akkor néhány vidéken élő boldogan cikizi a helyzetet? Ezt már többször észrevettem. Esetleg vihetnéd a szülőhelyedre az egész rohadt Parlamentet, az útlezárásokat a rohadt fontos küldöttségek miatt, stb...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.21. 08:23:39

"Mert a közszférában leépítések vannak, hát itt is."

Na ez a hazugság, ill.ez az, amit a kormány kommunikál, persze az egész nem igaz. Elmondom, h hogy működik a dolog.

Legelső munkahelyem állami szerv volt, ma is jóban vagyok pár kollégával, akik elmondták, h is ment most a leépítés.

21 embert kellet elküldeni kb. 120-ból, valljuk be ez nem kevés és ha valóban meg is teszik, akkor országos szinten ennek komoly bérmegtakarítási hozadéka lehetett volna a dolognak, de:

- volt a cégnél 11 db. un. státusz, ami azt jelenti, hogy elvileg, ha van rá pénze a szervnek, akkor oda vehet fel embert. Tekintve, h nem volt azt szépen visszaadták, lejelentették az aktuális minisztériumnak, h nem kérik, azaz már csak 10 emberről beszélünk.
- a 10-ból elküldtek nyugdíjba 7 embert (mekkora ötlet már! Eddig ezek az emberek dolgoztak és úgy kaptak fizetést, most nem dolgoznak és úgy kapnak nyugdíjat. Megtakarítás, mi?)
- A maradék 3 emberből úgy gazdálkodtak, hogy elküldték az összes portást (3 db), de kettőnek azonnal szóltak, hogy vállalkozóként visszaveszik őket úgy, h tényleg csak az épület őrzése lesz a feladata, azaz a továbbiakban nem ő kezeli az ügyeleti bejövő hívásokat, azt a feladatot kiadták a dolgozóknak (0-24 -ben), el lehet képzelni, hogy mennyire örültek neki.
- Időközben az egyik nyugdíjas meggondolta magát, azt mondta, h ő maradna, ezért kijelöltek 3 fiatalt, akiket levettek 6 órásra, de mondták nekik, h nyugi, csak áprilisig kell kibírni, addig megint lesz pénz és visszarakják őket 8 órába.

Na akkor most mondja meg valaki, h hol itt a létszámcsökkentés és a költségcsökkentés?

HakapesziM 2012.03.21. 08:24:39

@fliege24: Hollandiában szintén láttam hirdetést: B + E, egy nap alatt. Nehéz lakókocsihoz, utánfutóhoz, természetesen olyanoknak, akiknek már van B. Egy utcában várakoztam, láttam is a vizsgát, utánfutó leakasztás, összeakasztás, fordultak egyet vele, be az irodába, papírmunka, balra el. Mennyi idő lehet ez nálunk?

Akos74 2012.03.21. 08:29:35

Februárban kellet mennem a jogosítványomhoz PÁV vizsgálatra. Ott kezdődött, hogy az ügyfélszolgálati pultnál a hölgytől kérdezetem, hogy mikor jöhetek vizsgálatra, azt mondta minimum másfél hét múlva, elvettem a jelentkezési lapot, de már nem volt időm kitölteni, mert munkába kellett mennem. Zárás előtt visszavittem a kitöltött jelentkezési lapot, egy másik hölgyhöz kerültem, kérdezem, hogy mikor jöhetek? Azt mondta, holnap reggel fél nyolc (nyitásra) megfelel? Hát mi ez kérem, ha nem rosszindulat?
Másnap reggel elmentem. A vizsgálat előtt beszélgettünk és egy nyílván valóan tapasztalt vizsgázó figyelmeztetett, hogy itt soha senki nem kapja meg az alkalmassági minősítést elsőre, mert kell a pénz az államnak.
A vizsgálat alatt egy szimulátoron kellett különböző feladatokat teljesítenem, most nem részletezném, hogy milyen feladatok voltak. Előtte az asszisztens hölgy figyelmeztetett, hogy az idő és a jó feladat megoldás is számít. A lényeg az, hogy a négyféle feladat megoldása közben kétszer lefagyott a szimulátor, az asszisztensnek kellett oda jönni, hogy segítsen. Gondoltam ezt majd beszámolják a vizsgámba, de nem így történt!!!
A feladatok egy részének szerintem vajmi kevés köze van a valós vezetési sztuációkhoz, pl. olyan feladat volt, hogy 0,5 másodpercre felvillantanak egy forglmi szituációról egy képet és utána három kérdést feltesznek a képről hogy pl. a bal alsó sarokban volt-e gyalogos. Ha a három kérdés közül egyre rosszul válaszoltál, már arra a feladatra nem kapsz pontot. Hát kérdezem én, hogy hol van olyan hogy egy valós szituációban a forgalomban felvillan egy kép 0,5 másodpercre előtted??? Aztán volt olyan feladat, hogy egy rombuszt kellett kormánnyal egy felrajzolt pályán tartani, miközben én vagy a gép szabályozta a sebességet. Igen ám, csak a kormánynak akkora volt a holtjátéka, hogy nem lehetett a nagyobb kanyarokat bevenni vele. Legalább a technikát karban tarthatnák, ha 8200 Ft-ot elkérnek a vizsgálatért!!!
A vizsgálat befejeztével amint lementették a gépről a vizsgám eredményét hallottam az irodából, hogy valaki felkiáltott, hogy még egy bukás!
A következő részben egy pszichológus nénivel, - nevezzük inkább a kinézete és viselkedése alapján pszichopata néninek-, kellett elbeszélgetnem. Mondta, hogy megbuktam a vizsgán, és mivel az egyes feladatokhoz oda voltak írva mérőszámok, ezért kértem, hogy sorolja fel, hogy milyen mérőszámoknak nem feleltem meg. Egy konkrét mérőszámot sem említett hogy mik lennének a kritériumok!!!
Aztán jött a beszélgetős rész, ahol a szokásos kérdések mellett, hogy alkoholizálok-e, kábítószerezem-e, olyan kérdések voltak, hogy van-e munkám, mennyit keresek, milyen lakásban lakom, enyém-e a lakás, van-e hitel rajta? Kérdezem én, hogy mi köze van ennek az én vezetési alkalmasságomhoz, ha nem csak a pénzlehúzásra megy az egész? Aztán megint átbeszéltük az összes feladatot, mindegyiknél lehúzott. Az utolsó feladatnál megemlítettem neki hogy fel fogom jelenteni, erre láthatóan megijedt és az utolsó feladatnál ilyen mondatok hangzottak el, látja ez jól csinálta, így kellett volna az összeset csinálni.
Az írásos eredményhirdetésre a folyosón kellett várakoznom, közben beszélgettünk az akkor vizsgázó kb. 30, többségében fiatal, szállító sráccal. Senki, de az ég világon senki nem kapta meg a PÁV vizsgálatot korlátlanul, csak legfeljebb két évre hogy két év után újra fizethessen! Én megbuktam a vizsgán. Én magam 19 éve vezetek Budapesten, naponta hivatás szerűen. Saját hibás balesetem még nem volt, nem gondolom, hogy alkalmatlan lennék a vezetésre. Illetve az alkalmatlanságomnak már réges régen ki kellett volna ütköznie. Az egész történetben az a szomorú, hogy a aki hivatás szerűen vezet, annak az állásába kerül egy PÁV. vizsgán való megbukás, mivel csak fél évre rá lehet újra menni, mindez csak és egyedül azért, mert egy intézmény minél nagyobb profitot akar termelni.

prunoki 2012.03.21. 08:37:47

ebben az a furcsa, hogy ezek szerint pont a legnagyobb hasznot hozó embereket építették le. Ha nekem van olyan alkalmazottam, aki alkalmanként keres nekem 10500 Ft-ot, abból inkább több legyen, mint kevesebb.

sarkanygabor 2012.03.21. 08:40:47

Az NKH-soktól (nem kisembertől, hanem az új vizsgarendszer bevezetése utáni, "hogy is lehet a gyakorlatba átültetni ezt a félkész rendeletet" megbeszéléseken) én kérdeztem már, hogy miért kell beírni minden adatot a műszaki vizsgánál újra, a válasz pedig az volt, hogy az adatbázisban szar adatok vannak, mert az vagy a régi rendszerből van átvéve hiányosan, vagy egy előző műszaki vizsgán írták be, vagy kézzel írták be a típusbizonyítványt emberek, akik hibáznak, meg egyéb ilyenek. Ezért be kell írni újra, ezt rögzíti a rendszer, ugyanúgy, mint az előző, szar adatokat, és később ezt sem igazán használják fel újra. És nem ám típusonként tartják nyilván a kocsi adatait, hogy legalább típusonként kijavítják idővel és jó lesz, hanem járművenként, ezért ugyanahhoz a típushoz más adatok és határértékek tartozhatnak járművenként!

HakapesziM 2012.03.21. 08:43:25

@Akos74: Szemét dolog a PÁV, szét kellene csapni köztük, mert tarthatatlan ami ott folyik. Két éve hosszabbítottam, úgy vettem észre, persze, lehet, hogy tévedek, de ki kell hangsúlyozni, hogy gyakorló, dolgozó, hivatásos sofőr kéri, és fontos, hogy pszichológusnak se legyen ellenszenves a képünk. Szerencsém volt, korlátlan PÁV 2-őt, (PÁV 3 már tíz éve megvolt) időkorlát nélkül megkaptam, de ahogy hallottam, a többieket mind meghúzták.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.21. 08:45:42

@PiszkosFredi: Tudsz olyan szervezetet ebben az országban, ami rendesen működik?

Na azokat biztosan nem.

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.03.21. 08:52:59

@Akos74: baszki ez kibaszott durva. Remélem feljelented őket!

matyusv 2012.03.21. 08:54:57

Kis hozzafuznivalo!
Egy haverral kezdtuk a jogsi megszerzeset, en egy hettel korabban mint o! Egy honapja megvan a jogsija, en meg meg egy honapot varhatok az idopontra!
Masik fele az oktato! Nagyon ugyesen huzzak le a tanulokat! Szerdai ora vegen kozolte, hogy kovetkezo alkalommal megbeszeljuk hol tartunk orak szamaval! Kov ora csutortok, beulok es kerdezi, hogy hoztam e potora dijat, mert mar az elozo ora is az volt! Ki akart rakni az autobol, mondvan a gazolaj nincs ingyen!

Dolgozo egyetemistakent az a potoranken 2000ft (alkalmankent 4000) eleg megterhelo, foleg, hogy nincs betervezve!

Es meg ugye csigaver! Meghuznak ujabb honapok ujjabb ezrek!
Egy oktato ismerosom kozolte, hogy a csigavernel nepszeru, hogy az oktatok kerik a biztost a buktatasra(neki penz az alap ora, es a potora is)

Ebreszto!!!

calibra91 2012.03.21. 08:56:26

Az államigazgatásban dolgozom műszaki területen műszaki szakértőként, bár nem az NKH-nál. A Fővárosi Kormányhivatalhoz csatoltak minket tavaly januárban, azóta ezt a Pesti Imrét nálunk félistenként kell (kéne) tisztelni. Minden és mindenki tőle függ. Meg a jogszabályoktól.
Nagyon sokan el sem tudják képzelni, hogy mi folyik a magyar államigazgatásban. Aki csak a médiából hall dolgokat, az szorozza meg tizzel, és akkor közeledik a valósághoz.
A leépítések minket is érintettek, az egyik kommentelő írta is, h üres státuszokat szüntettek meg, és elküldték azokat, akik dolgoztak. Nálunk is van pár kollégám aki keményen csak linkelni jár be... Persze ők maradtak.
De azt is le kell írni, hogy van az állami munkahelynek előnye is nem csak hátrányos oldala.
7-től 1/2 4-ig dolgozom, 4-re otthon vagyok motorral. Nincs stressz, nincs idegeskedés, a munkát nem viszem haza sem agyban, sem iratban, sem semmiben. 100%-san tudom élni a magánéletem, sőt kapaszkodjatok meg időm is van rá.
Pedig a munkahelyemen van meló, nem a lábunkat lógatjuk. Amúgy mi is tudjuk, hogy mennyire szarul működik a rendszer, hiszen nap mint nap benne vagyunk. De be kell, hogy valljam, hogy örülök, hogy van munkám, itt ha valaki világmegváltóan (jogszabálytól eltérően) parizánkodik, meg berzenkedik, azt hamar kirugják.
Tényleg négy évente átszerveznek minket, minden új lesz, tudjuk előre, hogy olyankor mintha egy új munkahelyre járnánk be. Ami tegnap kötelező volt, az mátol baromság és jön vmi egészen új.
Szóval nehéz ügy ez, mindegy, hogy nkh,ántsz,nav, akármi...

Mindegy legalább itt a motoros szezon:-)

Globetrotter2014 2012.03.21. 08:59:23

Én pár éve Európa egy (leg)szerencsésebb országában próbálkoztam.

Mivel nem volt előre időoontom, odamentem 8 körül, beálltam a sorba, majd déltuán 3 körül meguntam kibontottam a terelő bólyákat, kiálltam és otthangytam.

Nem csak nálunk vannak megfontolt szakik, akik fontoskodóan kötekednek minden hülyeségre, ezeket valahol egyetees szabályok alapján genetikailag tenyésztik...

Ettől függetlenül a vázolt eseméynek méltóak abszurdisztánhoz...

Netuddki. 2012.03.21. 09:02:02

@Jozsó_: Most mit szeretnél? A lányod megtanuljon vezetni vagy kinyírja magát az első kanyarban, esetleg még mást is?

belabacsi123 2012.03.21. 09:07:32

@Akos74: Akkor írom az ellenkezőjét. Küldtem egy e-mailt, hogy mennék PÁVI-re mert lejár. Aznap kaptam a választ, hogy 1 hét múlva mehetek, két nap múlva megkaptam postán a csekket és értesítőt. 6 éve csináltam PÁVII-t ami már korlátlan ideig jó, 5 éve PÁVI-et ami megkülönböztető jelzés miatt 5 évente meg kell újítani. Mindig elsőre, korlátozás nélkül átmentem, sőt mindig megjegyezték, hogy nagyon jók a szimulátoron az eredményeim. Most legutóbb egy hete voltam, 1 óra alatt végeztem, csak a határozatra kellett várnom.. Ha nem érted, mi a lényege annak, hogy egy pillanatra felvillantanak neked egy képet és kérdeznek róla három egyszerűt, akkor maradj meg úrvezetőnek és ne akarj hivatásos lenni. A PÁVnak eleve nem az a lényege, hogy milyen ügyes vagy vezetés közben, hanem, hogy bírod az idegi megterhelést, stresszhelyzetet, ilyenkor mennyire tudsz figyelni, észrevenni dolgokat... Volt velünk egy fiatal gyerek, borzasztó ideges volt, káromkodott mindenen, el is hasalt... Valószínű ügyesen vezet kamiont, de ezek szoktak ledudálni, levillogni anyukákat az útról ha lasszabban mennek, vagy kirángatni valakit a piros lámpánál ha nem tetszik neki valami... Aki idegbeteg az ne menjen sofőrnek. Én már a B kategóriánál megszűrnék mindenkit, fele ennyi barom lenne az utakon...

Netuddki. 2012.03.21. 09:08:09

@PiszkosFredi: 11 perc alatt itt bármi megtörténhet. Lehet közben csődbe ment a cég...

indapass90210 2012.03.21. 09:13:15

@GYUSZI BACSl: adnod kellett volna 1-1 huszast, és akkor akár az EUR 4 is meglehetett volna.

Netuddki. 2012.03.21. 09:15:43

@PiszkosFredi: Valamit nagyon félreértettél.
A fél éves vizsgára várakozásnak semmi köze ahhoz ki mennyire van felkészülve a vizsgára...

calibra91 2012.03.21. 09:17:55

@PiszkosFredi:

Én nem szavaztam senkire (sem most, sem előtte, sem azelőtt), pont bringatúrán voltunk, mert azt jobb programnak ítéltem...

Üdv

HakapesziM 2012.03.21. 09:23:23

@PiszkosFredi: Távol álljon tőlem, hogy Orbánt védjem, de nem úgy emlékszem az Orbán kormányok előtti időkre, mint ahol minden zökkenőmentesen működött. Mondom, nem védem ezt a rezsimet, de ezek a lassú hivatali ügyek, a packázások, hozzánemértés nem két év alatt uralkodtak el, már előtte is "virágzott".

Szelid sunmalac 2012.03.21. 09:23:59

Addig olvastam, hogy muszaki embernek egy ujjal kell gepelnie. Megkerdeznem kedves posztolo, hogy akkor te megis mi a fasznak hivnad magad? Szoval szerinted ma, a 21. szazadban BARKINEK, aki tobbeve szamitogepen dolgozik napi szinten SZABAD egy ujjal gepelnie, MERT muszaki ember? Te normalis vagy?

Amugy meg a csuszasok jelnlegi oka: a kormany fogta magat, lekerte a kirughato emberek nevet, majd az osszeirokkal egyutt mindenkit kirugott, csak par, nyugdij elott levot (akit korianyugdijazni lehetett volna) hagyott ott. Ezekutan az osszes helyre a sajat, meg a rokonok embereit ultette. Az, hogy EGYETLEN ember sem maradt, aki szakmai alapon dolgozna ott, az nem szamitott. A vizsgaztatok vezetoje most epp trolit vezet. Tortenetesen az ismerosom...

belabacsi123 2012.03.21. 09:26:34

@PiszkosFredi:

Ez így van, időben kell elkezdeni az ügyintézést, nem az utolsó pillanatban...

Egyébként a cikkre visszatérve: valószínű most is! az fog történni mint eddig. 40 volt maradt 13. Most jön az, hogy jajaj kevés, nem gondoltuk mi ezt komolyan, vissza feltöltjük a létszámot, de már pártkatonákkal, nem azokkal akiket kirúgtunk. Szakmaiság? Szakértelem? Végzettség? Kit érdekel, ha a szín stimmel...

Lesz még pislogás mikor bevezetik a hiperszuper járási hivatalokat főleg vidéken. Lehet utazni nem keveset 500Ft-os benzinnel (2013.január gondolom lesz már 500) olyan ügyeket intézni amit eddig helyben el lehetett... Közelebb hozzák az emberekhez a jó államot...

Secnir 2012.03.21. 09:32:31

@Akos74:
"Hát kérdezem én, hogy hol van olyan hogy egy valós szituációban a forgalomban felvillan egy kép 0,5 másodpercre előtted???"

ööö...
...speedmotoros a visszapillantóban?

"Igen ám, csak a kormánynak akkora volt a holtjátéka, hogy nem lehetett a nagyobb kanyarokat bevenni vele."

ööö...
...vezettél már rosszul megpakolt teherautót? Én igen. Ott egyenesen menni is görbe volt.

"ahol a szokásos kérdések mellett, hogy alkoholizálok-e, kábítószerezem-e, olyan kérdések voltak, hogy van-e munkám, mennyit keresek, milyen lakásban lakom, enyém-e a lakás, van-e hitel rajta? Kérdezem én, hogy mi köze van ennek az én vezetési alkalmasságomhoz,"

ööö...
...mondjuk annyi, hogy mekkora lehet rajtad a stressz, például. Ha agresszívan felelsz, és nem nyugodtan, az gáz.

Szerintem korrekt volt, hogy nem engedtek át.

Szűcslaci 2012.03.21. 09:37:38

@anyahajókabinajtóhajtogató: A Fabók Pisti?
Nekem semmi bajom nem volt vele. letettem a pénzt és minden rendben volt.

Amoxx 2012.03.21. 09:37:58

Én 3 dolgról szeretnék irni:
1, klarky irta, hogy regen ugy mukodott, hogy 120 fobol kb 20at erint igazgan a letszam leepites az allamigazgatsaban, mert a tobbi ures allas, vagy nyugdijas volt...ez regen igaz is volt.
Csak az ures allas ugy keletkezik, hogy vki elmegy pl orvos kulfoldre es nem lehet betolteni a helyet...ezek az emeberek hianyozni fognak a rendszerbol. Mostanra a folyamatos leepiteek ota mar elfogytak a nyugdijasok, elfogytak az ures allasok, most mar verre megy (de a csokosnaknak nem kell felnie)
2, amikor a versenyszferaban dolgozok vérhabos szajjal kovetelik es udvozlik az ugyintezok elbocsatasat, azok most lathatjak, hogy mi varhato majd nemsokara a kozigazgatasban, hiszen ujabb 10-20%os leepitesek jonnek (meg 2012 es 2013ban), es nem a miniszteriumi vizfejekben...az onkormanyzatok ugyintezese 80%ban megszunik, az onkormanyzati dolgozok 80%-at az allam atveszi, majd a haromnegyedet minimum kirugjak, es 1/10-ed annyi helyen tudjak majd ugyeiket intezni az allampolgarok....lesznek olyan varoslitak, hogy onnan kodul majd a nep...es nem csak a vizsgaztatasnal.
3, egyablakos ugyintezes...maga a vicc, kepzelj el egy palyakezdot, aki ott ul, 0 tapasztalattal a hata mogott a kormanyablakban, es perfekt tud mindent a nyugdijakszamitasrol, a tarsadalombiztositasrol a gyogyszertamogatastol az egeszsegbiztositasig a gyamugyekrol, a partfogoi es aldozatvedelmi ugyekrol, minden epitesi eloirast ismer, kepben van minden ántsz, kozlekedesi hatosagi, erdeszeti, foldmuvelesugyi, novenyvedelmi elemiszerbiztonsagi, oktatasi hivatali, foldhivatali eloirasokkal, vegzi a munkaugyi kozponti es kozmunkas es fogyasztovedelmi, munkavedelmi es muszaki biztonsagi, onkormnyzati torvenyessegi, hatosagi es allamigazgatasi feladatokat...
ELETSZERU ugye!

Zsozé_ 2012.03.21. 09:51:44

Én annak idején elmentem vizsgázni és mindenből elsőre átmentem. Persze biztosan volt szerencse faktor is a dologban, de eszembe sem jutott kenőpénzt adni. Az ismerőseimtől sem hallottam sosem, hogy kenőpénzt adtak volna.

Sparti300 2012.03.21. 10:03:30

@Jozsó_: Ha azt akarod, hogy éljen a lányod addig, amíg csinál neked unokákat, akkor ne kenj le senkit se. Szar ügy gyerek temetésre járni. Azért ne haragudjon már meg a világ! De hol az istenfaszába lehet 2 hét alatt meg tanulni vezetni mondjuk Budapesten? Pont a gyorstalpaló miatt van annyi pszichopata az utakon. Na azért nem kell gyűjteni se, a szegény vizsgabiztosoknak sem, mert a vizsga függvénye a kavics mennyisége a zsebben.( mindenhol az országban)---sajnos.

PepeXVI 2012.03.21. 10:03:40

4 jogsi kategória és számos Mozaik utcai látogatás után kijelentem, hogy én a magyarországi hatóságok közül az NKH-t utálom - nem is, gyűlölöm a legjobban.

Vén, 40 éve leragadt mocskos rablóbanda az egész, bicskanyitogató a kommunikáció, a sápolás és minden, amivel megpróbálnak betenni nekünk.

Tetszik az írás, és van, amiben biztos tényleg nem hibásak a szegény ott dolgozók, de azért...

augustiener 2012.03.21. 10:08:37

@Akos74: egy PAV vizsga az nem vizsga, hanem szorakozas. En kotelezove tennem. Minden tiz evben egyszer. Hatvan ev felett gyakrabban. Akinek olyan lassu a reakcioideje, hogy nem birja nyomkodni a gombokat meg a pedalokat, az ne is vezessen. Ugyanez vonatkozik a kepre. A vezetes fel masodpercek sorozata. Szerintem add vissza a jogsit.

Zsozé_ 2012.03.21. 10:14:21

@Akos74: nem hangzik túl, nem soká én is megyek. Nem volt jó érzés olvasni a történeted...

josip 2012.03.21. 10:18:35

Valaki mondja már, mi ez a KRESZ viszga egy év érvényességgel? Nem találtam róla semmi infót.
Tavaly ilyenkor tettem le D-t, de azóta nem volt még se időm se pénzem forgalmi vezetésre+vizsgára...

Vizibolha 2012.03.21. 10:20:59

Amikor a japo belpiacos, Nemetorszagon keresztul magyarhonba kerult ketkerekumet magyar azonositokkal lattak el a NKH-n keresztul, akkor maximalisan elegedett voltam. Korrekt es teljesen normalis vizsgabiztos (30-40 kozotti), normalis stilus & hangnem (latszott, hogy erdekli a munkaja), sot meg a vegen kert egy privat tesztkor lehetoseget is (evidensmod engedtem).
Raadasul mondta, hogy szivas lesz szerinte a forgalmival, mivel ez japan belpiacos, es az alvazszam beirasa nem mindig megy az okmanyirodaban (igaza is lett, de megoldottak ott is). Kocsikat is oda viszem muszakira, igaz az osszes referencia allapotu, meg a majd 400k-t futott 18 eves benzinfalom is.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.21. 10:24:27

Lehet, hogy mondta már valaki, de maximálisan megértem innentől, aki korrumpálja a vizsgabiztosokat, hogy egy esetleges baki miatt ne három nap múlva, hanem három hónap múlva próbálkozhasson újra.

Röhej.

Secnir 2012.03.21. 10:46:20

@vau:
"hogy egy esetleges baki miatt ne három nap múlva, hanem három hónap múlva próbálkozhasson újra"

én pedig nem. aki megbukik, az nem véletlenül bukik meg, annak oka van. a hibát kijavítani/megtanulni szerintem nem elég három nap.
láss és nézz. nézz körbe, hány olyan autós van, aki képtelen parkolni. hány olyan autós van, aki körforgalomban balra indexel. hány olyan autós van, aki megkér valakit, hogy tolasson ki neki az udvarból. nézd meg, hány olyan autós van, aki esőben (vagy 3 hópihe/nm esetén) 30 km/h-nál nem mer többel menni. nézz körbe és mondd meg, hogy érdemel-e jogosítványt az, aki autópályán a belső sávban 80-al megy? látsz-e olyat, aki úgy közlekedik, hogy rátapad a szélvédőre a jobb látás érdekében, és mellőzi az összes tükröt?
soroljam, hány olyan baleset volt/van/lesz, ami a sofőr alkalmatlansága miatt következik be?

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.21. 10:50:44

@dr.dr. Secnir doktor: motorozásnál autózásnál azért is kasza jár, ha kinnvhagyod az indexet pl.

Vagy stoptáblánál kijjebb gurulsz a tábla vonalától (ahogy egyébként forgalomban szoktad).

Vagy rollerezel autók közt elhaladva (ahogy egyébként előfordul).

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.21. 10:52:39

@vau:

Jó, egyébként azt zárójelben megjegyzem, hogy ha autós vizsgán rollerezel lábbal az autók között előrehaladáskor, azért jogos a bukás. Azt nem szokás. :P

tailor13 2012.03.21. 10:53:51

Nem is tudom miért várjuk, hogy ebben az országban bármi is normálisan működjön... A népesség itt tart szellemileg, hogy megszavazta ezt, meg az előző bandát, örüljünk, hogy a levegőért nem kell még fizetni...

Nem akarom egyik oldalt sem fényezni, de amint már páran előttem elmondták, itt mindent, ami logikus lenne, negálnak, és azt hajtják végre. Gondolkodtam már rajta, hogy ezek tényleg ilyen hülyék, vagy direkt csinálják? Első esetben menjenek utcát söpörni, mert a villamosvezető jobban csinálná itt a dolgokat, utóbbi esetben pedig igen hívogató lámpaoszlopokat ismerek, amik várják, hogy végre rendeltetésszerűen használják őket...

(Rohadtmocskostolvajbanda...)

quino 2012.03.21. 10:54:56

@vau: azzal kiegészítve, hogy az köpje először szemen a vizsgabiztost, aki az 500-as órabére mellé nem fogadja el a zsebbe rakott 5-öst.
Egy "A korlátlan" rutin vizsga 20 perc, tehát az 500 forintból 3 embert tol le a kolléga, ami a másik oldalon 15.000 bevétel. És jelzem a könnyítés nem az, hogy ha a szlalom helyett csutkagázzal mész faltól falig is átenged, pusztán az izgulásból adódó kisebb hibákat nézik el, pl index kint marad vagy rámész a vonalra...
Ez az egész szerintem a rendszer szégyene és nem azé aki adja vagy aki kapja.

Plusz gyors matekkal bárki kiszámolhatja, hogy ha egy nagymotoros tanuló elkezdi februárban a jogosítványt, akkor ilyen átfutással maximum 4 vizsgalehetősége van a vizsgaszezon eleje és vége közt, amit valljuk be, a drukk alatt nem olyan nehéz elrontani, főleg ha a vizsgáztatónak nem szimpi vagy csak épp bajok vannak otthon Anyussal. És utána ugrik a KRESZ vizsgája is, mert letelt az 1 év? Vicc az egész.

A megoldási javaslatról annyit, hogy a tisztelt hivatal május-júniusra megduplázza majd a létszámot, tehát a 40 helyett lesz 26 és a kedves választópolgár még hálás is lehet. Ami pont elég lehet a mostani átfutási idők fenttartásához, mert ugye most még erősen előszezon van jogosítvány téren, a nagy dömping a nyári szünetben indul meg.

Azt pedig már végiggondolni sem akarom, hogy a teljesítményre fizetett szezonális vizsgáztatók leépítése ki szerint költségcsökkentő tényező, mert kiderülne, hogy olyanok ülnek a gombok előtt, akik nemhogy egy ujjal gépelnek, hanem az F betűvel sincsenek tisztában.

Rocko- 2012.03.21. 11:08:40

@kovi1970: jogos lenne a kérdés, ha lenne a kettő közt összefüggés.
ha eleget adnak kenőpénznek, akkor átmegy, tök mindegy hogyan vezet.
igaz ez visszafelé: ha a vizsgabiztos elvárja a kenőpénzt, akkor meg fog buktatni, hiába vagy Schumacher.

@klarky: gyönyörű az állami bürokrácia, pénzmosás.

@Akos74: durva.

@calibra91: :))))

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.21. 11:08:42

@PiszkosFredi: Bár vmiért nem jelenik meg a komment amit nekem szántál, azért én válaszolok.

"Mi tart vissza bárkit is attól, hogy rendesen csinálja?"

Hidd el, h a hivatalokban alapvetően dolgoznak okos és értelmes emberek is, akik nem gonosztevők és nem úgy kelnek fel reggelente, hogy na, ma is kicseszek 20 emberrel. Azt is vallom, h rengeteg szakmailag is kiváló ember dolgozik az államnak, részint kényszerűségből (mindenki örül, ha valahol dolgozhat) részint meg azért, mert beleragadt anno a rendszerbe és már nem tud/nem akar kilépni.

DE!

Ha te is úgy járnál be dolgozni nap mint nap, h bármit teszel az csak rossz lehet, mert az állammal, a hivatallal a jogszabállyal azonosítanak, akkor is ha te vagy a szakma császára és te ugyanúgy utálod az egészet, mint a kérelmező az egy idő után elég vacak tud lenni. Ez az egyik. A másik az az, hogy minden helyen előbb-utóbb kiderül az, h ki az aki megcsinálja az ügyet és nem a kákán is csomót keres, csak hogy kötekedhessen, aminek az az eredménye, hogy kézről-kézre adják az embert. Én amikor még ott voltam nem egyszer jött be engedélyezési kérelem úgy, h ha lehet rám szignálják már. Erre meg azt tudom csak mondani, h a kisf@szom az! Te gürizel (mert azt a lovat ütik, amelyik húz) a többek meg röhögnek rajtad és tetriszeznek, akna-keresőznek, meg neteznek egész nap, ugyanazért a pénzért és ők sem járnak rosszul soha. Ez is mehet egy darabig, de előbb utóbb ilyenkor van az, h az értelmesebbje kilép, vagy beleolvad a tömegbe.

Alikam 2012.03.21. 11:09:11

@Jozsó_: ezt általában az oktató mondja meg. Hogy biztosra átmenjen, ahhoz vezetni is tudni kell, legalább az elvárt alapfokon.

A pénz jó esetben csak azért kell, hogy ne kössön bele apró dolgokba, vagy ne vigye bele sz@r helyzetekbe.

Hiába kened meg, a komolyabb hibákat ígyis úgyis le fogja jegyzetelni, persze van az a pénz, meg vizsgabiztos, ahol már semmi sem számít de ezt a saját érdekében sem ajánlom.

Mert ha köze sincs a vezetéshez és átrugdossák valami komolyabb csúszópénz fejében és egy idegbetegebb előtt elkezd a lányod balfaszoskodni, akkor el lesz küldve a picsába, de csúnyán és az lehet, hogy lehet nagyobb lelki teher lesz mintha 1x,2x megbuktatják a képességei és nem a pénztárcája miatt.

kerdesek05 2012.03.21. 11:09:56

@Jozsó_: tanuljon meg rendesen vezetni plusz órákkal ha kell és simán átmegy. teljesen felesleges ehhez bármilyen pénz.
azt az 5-10 órát pluszban erre fizesse ki mint zsebbe. több haszna lesz..

kerdesek05 2012.03.21. 11:18:44

500 forintos órabér/40perc mellé egyértelmű: adjon mindenki 5000-t a vizsgabiztosnak. Teljesen lefogadható!

500 forintért egyáltalán miért fogadják el a biztosok a munkát?
egyszer kellene nekik letenni a lantot egy hónapra, máris lenne eredménye.

Azért az nonszensz hogy 500 forinttal szúrja ki szemüket az állam.
És csodálkoznak, ha elfognak PÉNZT a tanulóvezetőtől!

Yvanhoe 2012.03.21. 11:24:43

Én tavaly vizsgáztattam a mozaikba a motoromat de csak ne tettem volna ! Azt az unott , lusta bandát akik az irodában vannak ! A vizsgáztatás kb a megadott időponthoz képest 1 óra eltolódás a vizsga 15 perc na de a papírmunka 2 és 1/2 óra !!Közben : jaj de finom sütit csináltál Aranka !-nálunk .... lesz hétvégén ebédre !-A Józsi mit csinált ..... ! és még sorolhatnám tovább mire az irodában található 8 ember képes volt kiadni a papírokat 6 embernek !! A pofám leszakad de senki nem mer szólni nehogy kitaláljanak még valamit !urak vaze urak !!Inkább valamilyen magán helyre megyek legközelebb mert ott egy kicsivel többe kerül de embernek néznek és fele idő alatt megvan !!

quino 2012.03.21. 11:29:18

@dr.dr. Secnir doktor: ezzel vitatkoznék. Több, mint tíz éve vezetek balesetmentesen és a motorosjogsim kreszvizsgája előtt szembesültem vele, hogy naponta 2-3x buknék meg elméleten és gyakorlaton is. És nem azért, mert 130-cal megyek az Andrássyn, hanem mert a vizsga elvárások sokszor nem a gyakorlatot tükrözik.
A rutinom előtt direkt vettem plusz órákat, mert úgy gondolkodtam mint Te, hogy legyen csak tökéletes a tudásom. Mindezt annak ellenére, hogy már az utolsó előtti alkalommal is hibátlan köröket mentem, de legyen csak meg a tuti tudás. Ennek ellenére a stresszhelyzetben volt egy-két kapkodás meg durva mozdulatom, amiért buktatni elméletileg nem szabadott volna, de nyílván ha ők azt mondják, akkor hiába tiltakozol, mehetsz újra.
Aki azt gondolja, hogy a tanfolyamon fog megtanulni járművet vezetni (legyen az autó, motor, hajó vagy repülő), az szerintem nincs tisztában az egésszel. Még a járművet uralni sem tanulsz meg ennyi idő alatt, ahhoz évek és sok sikeresen megoldott kínos szituáció kell.

@kerdesek05: akit el akarnak kaszálni, azt elkaszálják, egy átlag ember a vizsgán félig transz állapotban van, ha a vizsgáztató azt mondja, hogy rámentél a vonalra vagy a nagylábujjad érintette a vonalat, akkor hiába tiltakozol. Video nincs róla, ő a hatóság. Pont ahogy hiába vitatkozol egy rendőrrel vagy az egyetemi oktatóval is.

BocaNegra 2012.03.21. 11:31:03

Mindenhol leépítenek, de ezt a hatalmasra duzzadt ingyenélő bandát és a sleppjét mikor küldjük már el a p*csába? Ott kellene kezdeni, mert ugye a fejétől büdös a hal...

Meg ugye benzinárban, és minden másban át tudják venni a küföldi szintet, de hivatali ügyintézésben, és fizetések tekintetében még mindig a régi rendszer szintjén állunk. :/

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.21. 11:36:14

@quino: nem beszélve olyan szabályokról, amit gyakorlatban egyáltalán nem alkalmazol. Pl. ilyen a stoptábla vonalában megállás is. Illetve mutassanak nekem egy motorost, aki lötyögteti az első villát indulás előtt, vagy rángatja középsztenderen a motorját.

Ezek nem megfelelő sorrendben abajgatásáért is elméletileg bukás jár.

Vagy például ha sorok közt áthaladásnál túl gyorsan, vagy túl bizonytalanul mész.

Nagyon sok a szubjektív tényező. Félreértés ne essék, nem a korrupciót védem, mindössze annyit állítok, hogy semennyire nem csodálkozok azokon, akik odanyomnak az öregnek egy ötezrest, hogy nyugodjon meg és legyen szép a napja, aztán ne hisztizzen, ha nem megfelelő sorrendben nézted meg a tükröket (hibapont, mint azt tudjuk), vagy nem nézel hátra tolatáskor, hanem tükörből csinálod (szintén, mint tudjuk).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.21. 11:39:33

@Gazsi bácsi lótetű: Azért, mert sok pestinek túl nagy az arca, a semmire. Mintha a világ csak abból a helyből állna.

Pl. észrevetted, hogy bármilyen autós blogon, bejegyzésben, vagy kommentben, ha kiírnak egy utca- vagy más közterültenevet, akkor Budapestet értik alatta? Mintha egyértelmű lenne, hogy arról van szó.

HakapesziM 2012.03.21. 11:43:32

@dr.dr. Secnir doktor: Akit meg akarnak buktatni - okkal, vagy csak nem tetszik a képe - azt meg lehet buktatni. Azon egyszerű oknál fogva, hogy a mindennapokban sokmindent másképp csinálunk, mint ahogy tanítják. Ki fogja például tíz óra tíz percnél a kormányt? Rengeteg szobjektív elem van, pl. bizonytalan, túl lassú, stb. , bárkibe bele lehet kötni. 30 óra alatt nem lehet megtanulni vezetni. El lehet érni egy szintet, mikor már nem közveszélyes a jelölt, s akkor jön a neheze, a sok tíz-, százezer kilométer, ami alatt gyakorlatot szerez.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.21. 11:46:53

@klarky: Plusz még ha esetleg szúrod valaki szemét, mert esetleg túl jól dolgozol, akkor még téged rúgnak ki.

Hun49 2012.03.21. 11:48:22

Ez az az NKH amelyiket még Dr (Eclipse) bocsánat Eiselt György koordinált össze ilyen szépen a Gyurcsány, majd a Bajnai kormány alatt? a válasz IGEN! Ez a kiváló szakember most a belügyminisztériumot koordinálja. A fülkeforradalmat követően rögtön Államtitkárként, majd miután meggyanúsították az NKH.-s pályafutásáért hivatali vesztegetéssel, főosztályvezetővé lett leminősítve. Valószínű a vesztegetésügyi főosztályt vezeti most a Belügyminisztériumban.

Az elmúlt években és most is a kommunista beidegződés látszik pártjainkon és kormányainkon színtől és meggyőződéstől függetlenül. Államosítani minden feladatot amit nem sikerült a privatizációnál megszerezni (Eredetiségvizsga, Zöldkártya) most jön a gépjárművezető képzés, majd ezt követően a feladatot rálőcsölni a már így is túlterhelt és képzetlen állami gárdára,(NKH, Kormányhivatal, stb) az árbevételét pedig kiszippantani az Eclipse és hasonszőrű strómancégeken keresztül kitalált és haszontalan feladatok elvégzéséért 10X.-es áron.

Ezután jöhet a hivatal szóvivője , vagy gazdasági vezetője aki ártatlan szemekkel bemondja hogy sajnos ők erre a feladatra (ami nem mellesleg a privát szférában jól működött) nem kaptak elég forrást. És ez így is van csak hát a háttere azt nem kell bolygatni...

Nem kell keresni a hibát most is és korábban is minden a pénz megszerzésére irányult.

Most egy kicsit lelassítjuk, megrogyasszuk, hogy majd néhány hónap múlva előhozhassuk a csodatévő vállalkozást ami 5-6 milliárd forintér megmondja (vezetői tanácsadásban) az NKH.-nak, hogy fel kell vennie még 50-100 vizsgabiztost. Persze forrás az nem marad rá mert addig elköltik tanácsadásra.

Hát így meg ez és ahogy most állnak a dolgok így is marad...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.21. 11:50:56

"Hát kérdezem én, hogy hol van olyan hogy egy valós szituációban a forgalomban felvillan egy kép 0,5 másodpercre előtted??? Aztán volt olyan feladat, hogy egy rombuszt kellett kormánnyal egy felrajzolt pályán tartani, miközben én vagy a gép szabályozta a sebességet. Igen ám, csak a kormánynak akkora volt a holtjátéka, hogy nem lehetett a nagyobb kanyarokat bevenni vele. Legalább a technikát karban tarthatnák, ha 8200 Ft-ot elkérnek a vizsgálatért!!!"

Ezek még valahol érthetőek. Az első a figyelmedet teszteli, hogy pl. zavaros helyzetben mennyire tudod megfigyelni a dolgokat (a gyalogos ott lehet a valóságban is, pl. az ablak sarkában!), a másodiknál pedig nem biztos, hogy véletlenül volt sz*r a kormány.

De a többi magában is bőven elég szopatás :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.21. 11:54:20

@Akos74: Az előző hozzásólásom (ez : @ColT: ) neked szólt :)

Ez nem feljelentésért kiált, hanem minimum egy állami vizsgálatért - persze ha lenne értelme, mert az állam szerint ez úgyis rendben van...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.21. 12:03:06

@dr.dr. Secnir doktor: Sajnos ezeket nem szűri ki a 3 hónapos várakozás sem. Ezeket a következetesség, és a korrumpálhatatlanság szűrné ki.

Zsozé_ 2012.03.21. 12:07:17

@vau: a kresz szerint a vonalon kell megállni. Még ősszel ezért büntettek meg a fakabátok akik a következő sarkon vártak. Nem vitatkoztam, elismertem egyből a dolgod, helyszíni azt kész. Asszem 6ezerbe került.

HakapesziM 2012.03.21. 12:12:39

@Zsozé_: Meg kellene szűntetni a Stop - táblát. Csak kötekedésre ad okot. Mi értelme? Hiszen ha a látási, forgalmi viszonyok indokolják, úgyis megállok a "macisajtnál" is. Ha pedig pl. éjjel belátható a terep, mi a fenének álljak meg a Stop táblánál, azon a kőkemény érven kívül, miszerint: mer' ez a szabály? Én úgy tekintek rá, mint egy "erősebb" macisajt, de csak akkor állok meg, ha láthatóan fakabátok vannak a közelben.

Zsozé_ 2012.03.21. 12:18:39

@HakapesziM: Oda raknak stop táblát ahol tényleg nehezen belátható a kereszteződés. Na ezzel azt hiszem sok újdonságot nem mondtam. Van pár kereszteződés ahol én látom értelmét: konkrétan csak úgy láthatsz oldalra ha már a fél kocsi kint van (persze tükör nincsen szemben). Pár béna, rutintalan ha nem lenn stop tábla simán átdöcögne 10-20 km/h-val ami pont elég hogy oldalról telibekapják

Az, hogy nem szokásod megállni stopnál a te bajod. Majd ha megbüntetnek párszor úgyis rászoksz, hogy betartsd a szabályokat. Én is így voltam a záróvonallal, elvégre nincs fal :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.21. 12:20:13

@Zsozé_: elvileg igen, le kell satuzni, megállni, letenni a lábad, imádkozni Allahhoz, aztán kirollerezhetsz a kereszteződésbe ténylegesen megnézni, hogy mi történik az úton.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.21. 12:23:05

@Zsozé_: ez nem arról szól, hogy ki áll meg a stoptáblánál. Ha vonal nincs, a stoptábla vonalában kell megállítanod a járművedet.

Semmi nem tiltja, hogy utána félig kitold a gépet az úttestre, hogy ténylegesen láss, de meg.kell.állni.a.vonalában.

Értemén, de attól még nem lesz kisebb faszság.

HakapesziM 2012.03.21. 12:24:24

@Zsozé_: Nem mondhatok mást: ha nehezen belátható, megállok, akármilyen tábla van ott. Mikor még rutintalan voltam, pláne megálltam. De sok helyen, ott a Stop tábla, ahol teljesen belátható az útszakasz. Ott minek? Sőt, sok országban, vasúti átjárókhoz is kiteszik a Stop - táblát, ha jár ott vonat, ha nem. Pl. Romániában a sima András - kereszttel jelzett átjáróban is meg kell állni. Figyelik is a helyi szolgáló - védők. Lekopogom, elég ritkán fizetek büntetést a megtett kilométereimhez képest.

dennisthemenace 2012.03.21. 12:39:03

@HakapesziM: MARHASÁG. Akkor is ugyanilyen faszok voltak. ~Ez a magyarsággal kapcsolatos, nem a politikai színezettel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.21. 12:47:04

gondolom senki sem akarja, hogy leirjam, mikeppen megy ez amerikaban?:)

HakapesziM 2012.03.21. 12:47:10

@dennisthemenace: Szerintem pedig a magyarok külföldön is - magam is külföldi cégnek dolgozom - megbízható és előszeretettel használt munkaerő. Biztos vannak link alakok, hol nincsenek, de én megvédem a honfitársaimat, az én cégemnél megbecsült kollégák, szemben a rengeteg lengyellel, akikkel valóban tele a hócipője mindenkinek egész Európában.

Yumurdzsak 2012.03.21. 13:00:18

félrevezető cikk. kit érdekel, hogy 500 forintot kap, amikor szent istvánnal kell őket megkorrumpálni, különben megbuktat?

mikor lehetett 6 hét alatt jogsit szerezni?
csak ha rokon volt a vizsgáztató és előre lezsírozott mindent.

tede 2012.03.21. 13:00:41

Egyszer már gondolkodtam azon, hogy mennyi embernek az a munkája, hogy a többi embert b..gassa és utasítgassa.

macitalp 2012.03.21. 13:30:07

Felebarátaim!

Azokat az embereket akik ezeket az embereket kiválasztják és kinevezik mi választjuk meg, szabadon, demokratikusan.
Nem azokra kellene szavazni akik a legtöbbet igérik, meg a legnagyobbat hazudják (Pl. gazdasági visszaesős közepén "Nem lesz megszorítás","Lesz adócsökkentés", "Adóbevallás söralátéten" és hasonlók de sorolhatnám az előző kormányokat is) és akkor akár 10-15 év alatt is feltisztulna a közigazgatás. Értem ez alatt: hozzáértő, jól megfizetett emberek, értelmes szabályok és jogszabályok, átlátható és stabil szabályrendszer, stb. Nem olyan nehéz ez, CSAK EGY KICSIT TÖBBET KELLENE GONDOLKODNI. Választáskor főleg meg úgy általában is.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.21. 14:02:43

@ColT: Erről jut eszembe. Az egyik volt kolléganőm egy tárgyalás megbeszélésén nem azt akarta beleírni a jegyzőkönyvbe, amit a "kedves ügyfél" óhajtott volna, ezért az leordította mindennek, felpattant és mire vége lett a munkaidőnek össze volt karcolva az autója.

Pedig ő csak azt tette ami a dolga volt, senki érdekét nem akarta védeni, csak azt tenni, amit a törvény előír.

Ő is inkább kilépett a cégtől...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.21. 14:13:12

@macitalp: Maximálisan igazad van. Ez az ország pont olyan vezetéssel bír, amilyet megérdemel.

Ezt akarta - állítólag - a többség, ezt kapjuk. Nem lehet kifogásolni semmit.

"Gyáva népnek nincs hazája!"

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.21. 14:24:42

@and80: Újságrók írásait nem kötelező olvasni. A NKH "szolgáltatását" meg kötelező használni (műszaki vizsgára törvény kötelez).

@klarky: Ez meg mondjuk az, hogy az állam védhetné jobban a dolgozóit. Már akik tényleg dolgoznak. Jobb helyeken ilyenkor kivezetik a hisztis tagot.

Technocol 2012.03.21. 14:49:14

"A" korlátlan jogsin gondolkodtam. Szerencsére van tartózkodási engedélyem Szlovákiába, kis papírmunkát követően(EÜ alkalmasság, magyar B kat jogsi ellenőrzés,lekérés stb), el lehet kezdeni a tanfolyamot. Az egész tanfolyam eü vizsgával, vizsgadíjjal 63.000 Ft-nak felel meg, a vizsgáztatók pedig rendőrök. Ott nincs susmus.

FCs 2012.03.21. 15:34:27

Friss, pár hetes élmény: Mozaik utca, honosítás. Időpontkérés telefonon /ez menő dolog lenne/, kiderül, hogy személyesen kell bemenni. Bemegyek, érdeklődök, hogy hogyan tudnám elhozni hivatalosan az autót a vizsgára, a válasz, jöjjek nagyon óvatosan(!) be, kérdezem valami útvonalengedély, vagy hasonló? Olyan nincs, mert az okmányiroda olyat csak rendszámra ad, az autón meg nincs rendszám, szóval bízzak a kibeszélő képességemben, ha megállítanak. A biztonság kedvéért a neten kötöttem kötelezőt, mielőtt úgy járok, mint Marty McFly a Rolls Royce-szal. A vizsga napja, óvatosan odaautózom, a kocsi tökéletes állapotban, a futómű és a fék 98 százalékban új, kicsit izgulok is, mert még bekopva sincsenek.
Első két emberrel a bejelentkezésnél találkozom, elkérik a papírokat és hosszan gépelnek. Minden rendben, van meghatalmazásom is /a feleségemé lesz az autó/, tovább az irodába. Itt az előbbinél jóval tovább gépelnek, majd szkennelnek és gépelnek tovább. Mikor kész, mehetek a pénztárhoz utána már állhatok is be, jó a kedvem eddig alig volt 20 perc. Várni nem kell sokat a csarnoknál, úgy 25 percet, ami annak fényében talán mégis sok, hogy előttem nincs senki és kint cigiznek. Ajtó nyílik, intenek. Átadom a papírokat, megy a cső kipufogóba, fotózás ezerrel, minden rendben, mehetek tovább.
Itt látom meg a klasszikus mozaikos parasztot, a legújabb generációból. Int,előrébb állok, lámpák rendben, innen ő megy tovább. Autó a gépre fel, szerencsére a fékek a frissesség ellenére jók, rázógép, minden szuper, kiszáll, felemeli és elkezdi átnézni. Járkál előre-hátra vagy ötször, leengedi az autót, visszaemeli, megemlíti, hogy látja nagyon sok minden cserélve lett, én mondom, a látszó dolgoknál még sokkal több. Itt a nem várt fordulat, megjegyzi, lehet, hogy keményszívűnek fogom gondolni, de így nem engedi át az autót. Kérdezem miért? Mert repedt az egyik fékcső, és mutat valami nem létező dolgot a zseblámpával. Megemlítem, hogy ezt nem tartom korrektnek, mert én nem látok semmit, de kb egy órán belül ki tudom cseréltetni. Nem hatja meg, bukta, de megnyugtat, hogy még ma visszajöhetek, és csak ezt fogják megnézni. Kicsit ideges vagyok, nem egészen a keményszívű a jelző, ami az eszembe jut.
Elindulok haza, közben hívom a szomszédos szervizt, hogy rendeljenek fékcsövet, nagyjából egyszerre érkezek meg én és csövek, 20 perc és indulok is vissza. Megyek a pénztárhoz, de szól a néni, hogy sokat gépelőshöz kell mennem, odamegyek, elkéri a papírokat és elkezd gépelni. Furcsán kezdek nézni, megemlítem, hogy most voltam itt, mire a válasz, fel kell újra felvinni mindent, mert ilyen rendszer. Gépelés, szkenn, kéri a meghatalmazást. A papírok között kell lennie. De nincs. Most voltam itt, egyszer már átmentem a rostán, miért kell megint? Mert csak. Nagyon ideges vagyok, haza meghatalmazásért. Az csak utólag derült ki, hogy a meghatalmazást iktatják és nem adják vissza, szóval nem én vesztettem el, de szólni nem szóltak volna. Megint ott vagyok, papírok rendben, pénztár, fizetés, állhatok be. Most valóban nem kell várnom, megállok, adom a papírokat, jön a cső és fényképezés. Valami nagyon nem stimmel itt, félve megemlítem, hogy kb egy órája ezt már megcsinálták, itt a vizsgapapír, hogy minden rendben volt kivéve a fékcsövet, de nem hatja meg, újra végig kell csinálni mindent. Ezen a ponton feladom. Lámpák, rámpa, fékpad, rázógép. A szimpatikus buktató furcsán néz rám. Ilyen gyorsan meglett? Mondom, ja. Autót emel, néz, leenged, hív egy idősebb kollegát. Beülteti, hogy nyomja a féket, mert szerinte ereszt. Autó emel, zseblámpa, féktisztítót fúj, töröl, féket nyomat, néz, másik oldalt is, vissza erre az oldalra, majd megint oda. Én már csak röhögök. Ideges, mert nincs mibe belekötni, autó le, elkezdi írni a papírokat, és szépen beikszelgeti, hogy van két rozsda az ajtó sarkában. Ezen a ponton az idősebb kollega is ideges lesz, mint gondolsz, nem tudja, hogy ott van két pötty? Azért kell felírni, a válasz, összeszorított szájjal. Innen már csak vissza kell menni az iroda, közepesen sok gépelés és kész is vagyunk. Búcsúajándéknak még váratnak egy tíz percet mielőtt kinyitják a kaput. Vidám délután volt.
A vicc, hogy lassan húsz éve pár évig vizsgáztattam a tanulás mellett és ez az egész nekem nem volt újdonság. Ami igazán mellbevágó volt, az azzal szembesülni, hogy mennyire nem változott semmi 20 év alatt. Kiskirályok, naplopók, önmagáért létező bürokrácia, ez már nem felháborító, hanem egyszerűen szomorú.

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.03.21. 15:44:57

Egy masik temahoz irtam, de ide is illik:
Nem akarok elkezdeni kulfoldrol kopkodni a magyar rendszerre, mert nem lenne elegans, ha valakit erdekel, hogy ez hogyan megy a vilag egy masik pontjan, pont most irtam a blogomban errol.

dubaimaskepp.blog.hu/2012/03/16/vezetni_tanulok_1_resz

dubaimaskepp.blog.hu/2012/03/21/vezetni_tanulok_2_resz

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.03.21. 15:47:19

Es itt elore kiszamitott osszeg van, megmondjak tetelesen, hogy mennyi lesz, es az annyi. Persze van olyan, hogy plusz ora, ha megbukik valaki... de az ertekelesi rendszer annyira objektiv amennyire csak egy vezetesi ertekeles objektiv lehet...

Grifter 2012.03.21. 15:50:28

Mintha a cikk írója nem lenne vele tisztában, hogy a vizsgabiztosok egy komoly hányada miből is élt valójában.

Ahogy az oktatóm mondta anno: Nem tudom ki az aki elfogadja a pénzt, és ki az aki nem? Csak nézzem meg az NKH előtti parkolót, melyik milyen autóba száll be.
... és valóban 1-2 éves Passat-ok voltak megtűzdelve Polski Fiatokkal ^^

dieselrocket524 2012.03.21. 18:08:53

és ha bevezetnék azt hogy ne legyen ere is kulon ember az lene már csak a sporolás szlovákiában ez ugy mukodik hogy vanak rendorok akik elvégeznek egy kis képzést és ok vizsgáztatnak ugye a kérdoiveket a hulye is kutudja javitani aztán meg gyakorlati vizsgán szépen beul a rendor a hátso ulésre és figyel :) és nem kel várni semenyit ha van 10 tanulu az autoiskola vezetoje felhivja a rendorséget idopontot egyeztetnek regel jon a rendor kiosztja a teszteket aki azon átment mehet gyakorlati vizsgára aki nem majd kovetkezo csoportal :) mondjuk igaz igy sok politikus rokona lene munkanélkuli mert ujab 200 aktatologatoval keveseb kelene a rendszerbe :D

Pasas 2012.03.21. 19:43:50

Novemberben vizsgáztam, úgy volt vizsgahelyünk hogy XY nagykutya lefoglalt jóelőre egy csomó időpontot, és ami nem kellett neki azt nagy kegyesen átadta a többieknek. (Hogy ingyen vagy pénzért, azt nem tudom)

Ööö 2012.03.21. 20:11:59

@fliege24:
Csak hát az ÖAMTC nem Autóklub.
Mert itthon abban (is) igen nagy ....k merítenek.

TBP · http://egeszuton.blog.hu/ 2012.03.21. 20:29:50

Az Mr1-en a Napközben-ben 10.30-tól ma szintén ez volt a téma.
http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2012-03-21
A kormányhivatal vezetője nagyon nem tudott magyarázatot adni a dologra....

Pepejoe 2012.03.21. 20:40:08

Undorító.

Bár minél kevesebben vezetnek, annál jobban haladok én a forgalomban. :D

nikó 78 2012.03.21. 23:21:46

Ejha, a vizsgabiztosi pénzen megdöbbentem!!!Azért elképesztő, hogy pont az dolgozik egy 3/4-doboznyi cigi áráért, akinek kötelessége eldönteni, hogy a vizsgázót kiengedi-e emberek közé gépjárművel.Mi lessz a következő???? A rendőrnek adnak majd 5 forintot óránként,a többit ha ügyes úgyis megkeresi????Na innen kívánom, az ügyeletes tirpák tudatlan ingyenélő szarháziainak, hogy pont egy olyan simítsa ki az EKG-jüket aki úgy vette a jogsiját.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.22. 06:44:59

Ezekre a cikkekre mindig ugyan azt tudom csak irni: '90 ben kellett volna rendszert valtani, akkor most egesz mas lenne a helyzet.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.22. 06:50:55

@HakapesziM: A lengyeleket a nagy szamok torvenye miatt utaljak, tobb lengyel= tobb lusta lengyel. Nekem soha semmilyen rossz tapasztalatom nem volt lengyellel, angliaban ( 1996 ban nem sok magyar/lengyel volt arra ) es itt californiaban sem. A magyar csapatban is jatszik lengyel, nincs veluk semmi baj.

HakapesziM 2012.03.22. 07:28:05

@visszakettopadlogaz: Hát ez az. '96 - ban alig voltak még, de 2004 óta elárasztották Európát. Biztos igaz, hogy ha többen vannak arányosan több a negatív tapasztalat is. Mégis úgy látom, a saját cégemnél is, hogy sokkal linkebbek mint a magyarok, ugyanakkor jobb az érdekérvényesítési képességük is, magyarul: nyomulósabbak. Jobban összetartanak mint mi. Talán a lengyelek idősebb generációja az amely kulturáltabb. Amíg csak egy lengyellel vagy együtt valahol, nagy a barátság, lengyel - magyar, együnk, igyunk, de ha már ketten - hárman vannak le sem szarnak mást. Persze, lehet, hogy pont ezt kellene eltanulni tőlük.

hmmprszt? 2012.03.22. 08:11:46

A lényeget kevesen érintik, de a befolyt összegek az NKH-hoz kerülnek, onnan a NAGY KALAPBA, a költségek (munkaerő, fenntartás stb), meg a Kormányhivataloknál keletkeznek! A többire most nem térnék ki.

Paragee 2012.03.22. 12:21:17

Sziasztok!

Most mesélték, hogy 30e Ft(a zsebbe) a forgalmi vizsga Pesten, egyébként nem igazán engednek át.
Kolléganő 4. vizsgájára már meggyőzték, hogy a pénz tényleg segíteni fog.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.03.23. 13:27:09

Most vizsgáztattam a párom kocsiját Wales-ben, 20 perc alatt, £40-ért készvolt. Nyomtattak egy A4-es fekete-fehér lapot róla. Az osszes infó ugyis a számítógépes rendszerben van, ami a rendórség számára azonnal elérheto. Nincs túlbonyolítva és mukodik. Ennyi. De az otthoni torvényhozás inkább csak az adóbeszedési technikákat szereti ellesni kulfoldrol.

verhovina 2012.03.23. 17:43:59

A Tapasztalattal rendelkezőktől érdeklődnék, hogy tud-e valaki ajánlani Budapesten (belvárosi részen)megbízható motorosiskolát. "A"-ra korlátozás nélkülire pályáznék.

hp2 2012.03.23. 21:05:29

Ha ezeket a cikkeket végig olvasom estére megüt a guta. Felháborító amúgy ami a cikkben íródott. És felháborító az 500ft-os óradíj is különösen az állam által bezsebelt 10500ft mellet ha jól emlékszem. És mire zsebelik be, milyen költsége van az államnak ezzel? Ha semmilyen akkor tényleg közönséges útonállás.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.24. 00:22:46

@HakapesziM: Cimbora (amellett, hogy kb. igazad van...) akkor ne menj Romániába Nagyszalonta felé.Ugyanis a vasúti kereszteződésnél nem András-kereszt van, hanem stoptábla.Persze vonat kb. szökőévente megy arra, de a tetves román rendőr fél km-ről nézi távcsővel, hogy megálltál-e.A tök üres pusztában.És te nem látod őket, mert van egy kis S-kanyar, meg néhány fa, épület, de ő ismeri a terepet, és úgy áll be a kocsijával, hogy könnyen észrevesz.Na csak azért írom, hogy ilyen is van...és lehet, máshol is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.24. 00:24:47

@HakapesziM: Na lám, akkor te is tudod. Az előbbinél még nem tartottam itt...
süti beállítások módosítása