Az Égéstér nyolcadik adásának kommentposztja. Tetszett?
Fapados légitársaságok és a húgyospalack hatása a megbélyegzett adócsalókra
2012.03.22. 09:00 Tcomment
Címkék: podcast égéstér
144 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr784332001
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dr. shellfire 2012.03.22. 15:06:04
@navan: igen, a jelenlegi jogszabályok szerint az. És a NAV-nak Magyarországon nem kell bizonyítania, itt nincs meg az ártatlanság vélelme, és nincs méltányosság, vagy egyedi elbírálás. Megbírságolják, behívják, megmagyarázza, majd az előadó előveszi és megleheli a "nem életszerű" stemplijét...
navan 2012.03.22. 15:13:02
@shellfire: Az a baj (a sok kozul), hogy ebben az egesz elmebeteg folyamatban senki meg se nezi, hogy egyaltalan fizet-e adot - noha adocsalonak tartjak. Egy masik baj (a sok kozul), hogy ez a mai magyarorszagi hozzaallas nem csupan a "kulfoldirendszamosokra" sujt le valogatas nelkul, jogokat es legitim szempontokat semmibe veve. Ugyanigy "kozellensegge" valhat barki, barmikor - hiszen a minta adott.
Szegyen, hogy ide jutott ez az orszag.
Szegyen, hogy ide jutott ez az orszag.
Mocsári Troll 2012.03.22. 15:14:52
nem szabadna mindig adócsalást emlegetni a külföldi rendszámosok kapcsán, mivel szerintem a közvélekedéssel ellentétben a külföldi kocsit használó magyarok csak elenyésző töredéke "adócsaló", azaz olyan ,aki MAGÁNSZEMÉLYKÉNT birtokolja a kocsit ,fiktív külföldi címmel, miközben valójában a magyar lakcímén él.
a többségük külföldi CÉGAUTÓT használ,aminek a fő oka ,hogy a németeknél, szlovákoknál a cégeknek visszajár az autó árának áfája, csakúgy, mint az összes vele kapcsolatos költség áfája is (benzin, gumi, stb.), személykocsiknál is.
tehát egy tizenmisis kocsi esetén már megéri emiatt céget alapítani, ez csak párszáz eurós költség .
márpedig ha az üzembentartónak semmi köze magyarországhoz, egy külföldi cég, amelynek sem székhelye, sem telephelye nincs magyar területen, akkor ADÓKÉRDÉS FEL SEM MERÜL!
ilyenkor legfeljebb csak morális értelemben beszélhtünk adóelkerülésről, jogi szempontból semmiképp sem!
éppen ezért ezeket csupán közlekedési szempontból tudják korlátozni, azaz a kreszben megtiltották, hogy magyar lakcímmel rendelkező személyek külföldi rendszámú autót vezessenek.
ez olyan, mintha megtiltották volna, hogy a baranya megyei lakosok piros autót vezessenek.
a többségük külföldi CÉGAUTÓT használ,aminek a fő oka ,hogy a németeknél, szlovákoknál a cégeknek visszajár az autó árának áfája, csakúgy, mint az összes vele kapcsolatos költség áfája is (benzin, gumi, stb.), személykocsiknál is.
tehát egy tizenmisis kocsi esetén már megéri emiatt céget alapítani, ez csak párszáz eurós költség .
márpedig ha az üzembentartónak semmi köze magyarországhoz, egy külföldi cég, amelynek sem székhelye, sem telephelye nincs magyar területen, akkor ADÓKÉRDÉS FEL SEM MERÜL!
ilyenkor legfeljebb csak morális értelemben beszélhtünk adóelkerülésről, jogi szempontból semmiképp sem!
éppen ezért ezeket csupán közlekedési szempontból tudják korlátozni, azaz a kreszben megtiltották, hogy magyar lakcímmel rendelkező személyek külföldi rendszámú autót vezessenek.
ez olyan, mintha megtiltották volna, hogy a baranya megyei lakosok piros autót vezessenek.
Grifter 2012.03.22. 15:16:00
A műsor végén elhangzott idegen rendszámos sztorihoz csak annyit, ami nem is értem miért nem hangzik el, pedig ez a lényeg: Nem az a kérdés, hogy valakinek milyen rendszáma van, hanem hogy a kormányunk (aink) miért nem képesek olyan módszerekkel és eszközökkel beszedni a pénzt, ami ehhez alkalmazkodik. (Teljesen más kérdés, hogy az jogos-e és mire költik majd.)
Vagyis hogy egyszerűen alkalmatlan eszközökkel és módszerekkel próbálják beszedni a pénzt, ami lehetővé teszi a visszaélést és felesleges feszültségeket szül.
Kapcsolodó példával élek, de remélem érthető lesz: Miért nem teszik azt meg, hogy áll minden útvonalon (főleg autópálya ugye) az ország elhagyása előtt pár kilométerrel egy-egy rendőr (megfelelő módon és formában) aki megfelelő háttérrel (vagyis a begyűjtött információk nem hópokig keringenek papíron, hanem megjelenik nála pár perc múlva) állít meg minden külföldit, hogy beszedje tőle a sebesség túllépés, nem kifizetett úthasználati díj, parkolási díj és satöbbit? (Amennyiben ezeket nem fizette ki)
Tudjuk miért: Mert egy végtelenül elmaradott és alkalmatlan rendszer működik, ami csak arra alkalmas, hogy a helyi lakosok életét megkeserítse, minden szinten. Sőt, még a betartatatása se várható el azoktól, akiknek be kéne tartatni, mert ők is olyan helyzetbe vannak hozva, hogy ezt nem tehetik meg.
Tőlünk nyugatra ez vagy nem probléma (hiszen elképzelhető, hogy az adott rendszerbe ez belefér és leszarják), vagy nagyon is betartatják, lásd remekebbnél-remekebb osztrák történetetek, hogy ne menjünk messzire.
Szóval nincs itt másról szó, mint a döntéshozó szervek alkalmatlanságáról, ami bemattol minden más szintet.
Vagyis hogy egyszerűen alkalmatlan eszközökkel és módszerekkel próbálják beszedni a pénzt, ami lehetővé teszi a visszaélést és felesleges feszültségeket szül.
Kapcsolodó példával élek, de remélem érthető lesz: Miért nem teszik azt meg, hogy áll minden útvonalon (főleg autópálya ugye) az ország elhagyása előtt pár kilométerrel egy-egy rendőr (megfelelő módon és formában) aki megfelelő háttérrel (vagyis a begyűjtött információk nem hópokig keringenek papíron, hanem megjelenik nála pár perc múlva) állít meg minden külföldit, hogy beszedje tőle a sebesség túllépés, nem kifizetett úthasználati díj, parkolási díj és satöbbit? (Amennyiben ezeket nem fizette ki)
Tudjuk miért: Mert egy végtelenül elmaradott és alkalmatlan rendszer működik, ami csak arra alkalmas, hogy a helyi lakosok életét megkeserítse, minden szinten. Sőt, még a betartatatása se várható el azoktól, akiknek be kéne tartatni, mert ők is olyan helyzetbe vannak hozva, hogy ezt nem tehetik meg.
Tőlünk nyugatra ez vagy nem probléma (hiszen elképzelhető, hogy az adott rendszerbe ez belefér és leszarják), vagy nagyon is betartatják, lásd remekebbnél-remekebb osztrák történetetek, hogy ne menjünk messzire.
Szóval nincs itt másról szó, mint a döntéshozó szervek alkalmatlanságáról, ami bemattol minden más szintet.
Haverock 2012.03.22. 15:16:09
BAZ megye legszélén élek, a szlovák határ mellett, a 15 millió feletti autók 80%-a szlovák rendszámú. Magyarországon laknak, és itt is dolgoznak. 24 milliós autót kint 16-ért meg lehet venni. Hatalmas különbség, amin a magyar államnak kellene csiszolni.
A külföldi rendszámosok kb fele csal, és ez igazságtalan.
A külföldi rendszámosok kb fele csal, és ez igazságtalan.
navan 2012.03.22. 15:23:48
@Haverock: "A külföldi rendszámosok kb fele csal, és ez igazságtalan." Lehet. De a masik fele meg nem csal - es oket meggyanusitani, bizonyitgatasra kotelezni, nem tajekoztatni csak fenyegetni, stb. ugyancsak igazsagtalan.
Es ez utobbiak azok, akik tiltakoznak. Az altalad "csalonak" nevezett masik fele mar regen lepapirozta, amit kellett (gondolom, nekik igy is megeri). De a "nem csalok" miert kell, hogy erre idot es penzt forditsanak? Milyen alapon??
Es ez utobbiak azok, akik tiltakoznak. Az altalad "csalonak" nevezett masik fele mar regen lepapirozta, amit kellett (gondolom, nekik igy is megeri). De a "nem csalok" miert kell, hogy erre idot es penzt forditsanak? Milyen alapon??
dr. shellfire 2012.03.22. 15:27:50
A külföldi rendszámos autót használók nagy része -gondolom- nem az adót próbálja csalni, hanem a forgalomba helyezési ill. fenntartási költségeket. Máshol nincs regisztrációs adó, vagyonszerzési illeték, olcsóbb a biztosítás. És most tegyétek fel magatoknak a kérdést: Ha lenne elég pénzetek, hogy az igazságtalannak érzett költségeket NE fizessétek meg, nem tennétek? Ha meg tudnád venni álmaid autóját, de egy kis utánajárással meg tudsz rajta spórolni fél-egy-ötmillió forintot, nem inkább elvinnéd a családod nyaralni? Ha meg tudsz venni egy kétszázezres használtautót, az itthon miért négyszázezret kóstál, mire a tiéd lesz, miközben máshol ez -átszámítva- mondjuk ötezer? És hová lesz ez a pénz? Kátyúznak? világítanak? Vagy futballstadiont épít belőle a spanom kényszermunkásokkal, éhbérért, tender nélkül, elszámoltathatatlanul?
Medgar 2012.03.22. 15:31:05
@xaba99: miért tenném?
dr. shellfire 2012.03.22. 15:33:23
azért, mert a kiskapuk lehetővé teszik, hogy ez az összeg nálad maradjon. Az a pénz, amit máshol el sem kérnek. Mert megdolgoztál érte. Szóval: Megértetted a kérdést? :)
Marha egyszerű, eldöntendő kérdés...
Marha egyszerű, eldöntendő kérdés...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.03.22. 16:09:50
@Haverock:
"A külföldi rendszámosok kb fele csal, és ez igazságtalan."
Nem a fele, sokkal több. És nem elsősorban adót, hanem a büntetéseket ússzák meg így, és ez sokkal bosszantóbb és károsabb.
Azt még leszarnám, hogy megúsznak néhány millió forintnyi adó kifizetést, de ne száguldhassnak büntetlenül, és ne parkolhassanak szabálytalanul következmények nélkül.
"A külföldi rendszámosok kb fele csal, és ez igazságtalan."
Nem a fele, sokkal több. És nem elsősorban adót, hanem a büntetéseket ússzák meg így, és ez sokkal bosszantóbb és károsabb.
Azt még leszarnám, hogy megúsznak néhány millió forintnyi adó kifizetést, de ne száguldhassnak büntetlenül, és ne parkolhassanak szabálytalanul következmények nélkül.
bandiko 2012.03.22. 16:10:53
@hummel8: nem a fapad a gond. a teljes megbízhatatlanság, a vevő lenézése, a lehúzásra épített vásárlás. ha összeveted a wizzair és a ryan foglalását pl. akkor ryannál nagyon nehéz megtalálni azt az opciót, hogy nem kérek biztosítást (valahol el van dugva a 30 elemes egördülő menü közepén), míg pl. a wizzairnál az az alapbeállítás (nem kérek).
szerintem helye, ha minél többen megtudják, hogy a ryannal nem lehet tervezni, szó nélkül törölnek járatokat - persze két héttel előtte, hogy ne kelljen büntit fizetniük.
szerintem helye, ha minél többen megtudják, hogy a ryannal nem lehet tervezni, szó nélkül törölnek járatokat - persze két héttel előtte, hogy ne kelljen büntit fizetniük.
navan 2012.03.22. 16:29:10
@xaba99: Ez mondjuk nem rendszam-fuggo. Mo-on -minden kulso segitseg nelkul - az egy fore eso tahosag ketto, ugye.
evil. 2012.03.22. 16:32:46
@shellfire: Sajnos valahol teljesen igazad van, mert lehet,hogy én isz csinálnám, viszont ez egy ördögi kör, mert ha egyre többen gondolkoznak így, akkor azok szívnak egyre jobban, akik továbbra is kiskapuk nélkül próbálnak élni, mert az állam akkor rajtuk hajtja be azt is, ami a kiskapukon elszivárog. Ettől függetlenül igazad van, sajnos.
Terry Wrist 2012.03.22. 16:36:58
Debrecen, Furedi ut, kifele meno oldal
500 auto (minden, ami B-s jogsival vezetheto, a furgonok/platos kisteherautok is)
ebbol kulfoldi rendszamos 10 db:
Mercedes R (D)
Ford Focus (A)
Opel Astra (A)
Peugeot 307 (RO)
VW Passat (RO)
Lada 2105 (UA)
BMW 5 (E34) (A)
Mazda CX-7 (RO)
Audi A8 (SK)
Peugeot 407 (RO)
500 auto (minden, ami B-s jogsival vezetheto, a furgonok/platos kisteherautok is)
ebbol kulfoldi rendszamos 10 db:
Mercedes R (D)
Ford Focus (A)
Opel Astra (A)
Peugeot 307 (RO)
VW Passat (RO)
Lada 2105 (UA)
BMW 5 (E34) (A)
Mazda CX-7 (RO)
Audi A8 (SK)
Peugeot 407 (RO)
igazi hős 2012.03.22. 16:42:32
@shellfire: Ez mellébeszélés. Ha 5 forint lenne a honosítás, akkor sem kötelezhetnek rá, ha jellemzően nem itthon használom az autót. De ha 5 millióba kerül a magyar rendszám, akkor is ki kell váltanom, ha itt lakom. Az ilyen-olyan cégekkel manipulálás csak "adóoptimalizálás" azaz adócsalás, egyszerűen mondva lopás.
Persze előbb egységesíteni kéne az EU-n belüli szabályokat, mert furcsa lenne, hogy kimegy az ember fix 5 hónapra külföldre és ez 2 rendszámcserét jelentsen.
Persze előbb egységesíteni kéne az EU-n belüli szabályokat, mert furcsa lenne, hogy kimegy az ember fix 5 hónapra külföldre és ez 2 rendszámcserét jelentsen.
Ez már foglalt. 2012.03.22. 16:49:29
Nem csak a Ryanair csinálja ezt az undorító csomagosdit. A Wizzair-nél is tapasztaltam párszor. Egyszer pl. becsekkolásnál előttem nézték meg és mérték is le egy nő kézipoggyászát, majd ráragasztottak egy szokásos kis fülecskét, hogy rendben van (kemény kisbőrönd). A beszállásnál pedig kifizettették vele a 10 ezres pótdíjat, mert ott már túlméretesnek találták. Az ilyet gusztostalan rablásnak hívom és semmi szebb szó nem jut rá eszembe. Már inkább járok drágábban másik társasággal, minthogy ezzel a hányinger társasággal, mielőtt még tőlem is valami hasonló módon csaljanak ki pénzt (egyébként rendszeresen nem egyeznek az előzetesen vásárláskor megadott méretek a kerettel amiket kiraknak).
Az agyatlan, selejtes jogalkotók, rendfentartók és kommentelők pedig nem veszik észre, hogy pl. egy svájci vagy osztrák autó fenntartása általában annyival drágább, hogy eleve nem érné meg Mo.-ra regisztrálni, ha az járható út lenne?
A szokásos magyarosan igénytelen törvények sok esetben nem teszik lehetővé a jogkövető magatartást, tolerancia pedig 0.
Az agyatlan, selejtes jogalkotók, rendfentartók és kommentelők pedig nem veszik észre, hogy pl. egy svájci vagy osztrák autó fenntartása általában annyival drágább, hogy eleve nem érné meg Mo.-ra regisztrálni, ha az járható út lenne?
A szokásos magyarosan igénytelen törvények sok esetben nem teszik lehetővé a jogkövető magatartást, tolerancia pedig 0.
navan 2012.03.22. 16:49:59
@igazi hős: Nem "furcsa lenne" - hiszen valami ilyesmi az elvaras.
Es abszolut nem igaz, hogy "kulfoldon" olcsobb autot tartani. Ahany orszag, annyifele teher. A biztositas peldaul tud jelentosen magasabb lenni. Ami valoszinuleg kevesebb mas orszagokban, az az ilyen-olyan-amolyan illetek, dij, sok apro sarc. Meg persze az ugyintezes is tud joval egyszerubb lenni, mint Magyarorszagon.
Es abszolut nem igaz, hogy "kulfoldon" olcsobb autot tartani. Ahany orszag, annyifele teher. A biztositas peldaul tud jelentosen magasabb lenni. Ami valoszinuleg kevesebb mas orszagokban, az az ilyen-olyan-amolyan illetek, dij, sok apro sarc. Meg persze az ugyintezes is tud joval egyszerubb lenni, mint Magyarorszagon.
biga156 2012.03.22. 17:22:37
Már felvetettem korábban máshol: ennél még a régi gépjármű útleveles módszer modern változata is értelmesebb lenne: ha van magyar állandó lakcímem, akkor megállok a határon (ahol amúgy azért jellemzően ma is üzemel valami hivatalféle - legalább is a nagyobbaknál) akár éjjel kettőkor is és nemes egyszerűséggel kérek az itthon tartózkodásom idejére egy területi korlátozás nélküli útvonalengedélyt. Ezt lehetne úgy csinálni, hogy a rendszer kezelje, hogy egy rendszámra egy évben max 183 napra adjon ilyet (hiszen ez az életvitelszerű tartózkodás időbeli határa a magyar és EU-s törvények szerint is) és kész. Ha a kocsiban ott van ez az engedély (és érvényes) akkor további jó utat. Ha nincs lehet rendszámot cserélni. Ez is kényelmetlen (és vacak) megoldás lenne, de legalább lenne normális legális kiút egy magyar lakcímmel rendelkező, de külföldi rendszámot használónak. Persze a legjobb lenne, ha egyszerűen normális törvényeket hoznának, de hát ez utópia (munkával jár!)
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.22. 17:24:12
@shellfire: tizenpár euró?ablaknál ügyintézés?hát ez lehúzás és szívatás! :D Itt a svédeknél az eladó feladja postán a régi forgalmit, meg az adásvételit (ami nekünk legutóbb egy cetlitömbből kitépett fecnin két mondat volt...) és jön az új tulaj nevére az új forgalmi.Ingyen.Szóval még a finn rendszer sem ügyfélbarát... :D :D
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.22. 17:28:59
@shellfire: Így van.Ha az ember kapik is vissza belőle, és látja, hogy van értelme, akkor sokkal kevésbé morog érte.Erre is hozhatnék itteni példákat, de inkább nem hergelem a nagyérdeműt.Akasszátok fel a politikusokat, hogy induljon meg valami változás...
ommm 2012.03.22. 17:31:50
@Leadfoot: "hogy morális szempontból eléggé visszatetszést keltő dolog"
De miért? Ha céged van, akkor itt a moralizálás nem helyénvaló, hiszen törvényt nem sértesz. Ezt kéne megérteni.
De miért? Ha céged van, akkor itt a moralizálás nem helyénvaló, hiszen törvényt nem sértesz. Ezt kéne megérteni.
navan 2012.03.22. 17:55:52
@ommm: Sajat tapasztalatom szerint igaz.
Leadfoot 2012.03.22. 18:04:29
@ommm: Ha eleve van külföldi céged, ja.
De ha csinálsz egy kamu szlovák céget (vagy egyéb praktikákhoz folyamodsz), csak hogy ne kelljen adót fizetned abban az országban, ahol egyébként élsz, az szerintem igenis elítélendő dolog.
Azt ne mondja nekem senki, hogy a dunaszerdahelyi rendszámú autók, amiktől - kis költői túlzással - hemzseg Budapest, mind olyan embereké, akiknek van cégük, csak kivitték Szlovákiába.
A szlovákrendszámozásra komplett iparág épült föl, 2 perc guglizás után tucatnyi olyan honlapot, céget talált, aminek ez a fő profilja.
De ha csinálsz egy kamu szlovák céget (vagy egyéb praktikákhoz folyamodsz), csak hogy ne kelljen adót fizetned abban az országban, ahol egyébként élsz, az szerintem igenis elítélendő dolog.
Azt ne mondja nekem senki, hogy a dunaszerdahelyi rendszámú autók, amiktől - kis költői túlzással - hemzseg Budapest, mind olyan embereké, akiknek van cégük, csak kivitték Szlovákiába.
A szlovákrendszámozásra komplett iparág épült föl, 2 perc guglizás után tucatnyi olyan honlapot, céget talált, aminek ez a fő profilja.
Leadfoot 2012.03.22. 18:06:59
@Ez már foglalt.: "Az ilyet gusztostalan rablásnak hívom"
Persze, ha egyik helyen azt mondják oké a pakk, a másik helyen azt, hogy nem, az bizony gáz.
De az ilyen szitukat eleve el lehet kerülni, ha az ember elolvassa az utazási feltételeket, és betartja őket. Igazán nem nagy ördöngösség.
Persze, ha egyik helyen azt mondják oké a pakk, a másik helyen azt, hogy nem, az bizony gáz.
De az ilyen szitukat eleve el lehet kerülni, ha az ember elolvassa az utazási feltételeket, és betartja őket. Igazán nem nagy ördöngösség.
Leadfoot 2012.03.22. 18:08:50
@ommm: Egyébként meg a törvény egy dolog. Arra sincs törvény, hogy az audisnak tilos eléd pofátlankodnia a mosónál, meg hogy nem szabad egy marha nagyot böfögni a tömött villamoson, mégse szimpatikus dolog...
xixtix 2012.03.22. 18:14:20
az a baj..
az a baj h mindenkinek van ideje a más dolgával törödni..a sajátja helyett...
az a baj h a magyar magyarnak farkasa itthon és kint is..
az a baj h nem hagynak élni..itthon ahol elvileg MAGYAR vagyok..
az a baj h ez az orszag hetente naponta nem szol másrol minth valahogy lehuzzanak
az a baj h ezt legálisan teszik..
az a baj h 10 km vel arrébbbbb élhetöbbnek tünik a világ..
az a baj h csak az irigykedéshez meg a minden féla fajta gyülölködés fröccccccsögéséhez ért mindenki..
az a baj h amit össze gürizel jogkövetö magartással!!!!!!!! a kézhezvétel elött már luhuzzzznak és még utánna azt is elveszik ami marad.. és akkor legyen álmod??! max az éhségröl nem szlovák rendszámos autorol..
az a baj h az ország 90%a a birka a maradék ebböl él..
és még tudnám folytatni..
a lényeg.. ha van autora pénzed és kicsit kiemeled a fejed a földböl bekapod a leszarom tabit és nem hiszel az állami marketingnek és gyülölet keltésnek akkor javaslom vedd meg bárhol máshol az autot és helyezd máshol üzembe mert mindenhol olcsobbbb mint itt! de csak akkor ha pénzböl élsz mert hanem .. mind1..
látom magam elött szeretet VV Viktorunk tanácsadoinak lelkes csuklo tördelö zsolozsmázását iiiiigen iiiiigen bejött egymást köpködik nem merik annyian csinálni..reeetttegnek... bejöööööttt a terv!!!!! jah és nem velünk foglalkoznak.. mert a lényeg az többek között ez..
az a baj h mindenkinek van ideje a más dolgával törödni..a sajátja helyett...
az a baj h a magyar magyarnak farkasa itthon és kint is..
az a baj h nem hagynak élni..itthon ahol elvileg MAGYAR vagyok..
az a baj h ez az orszag hetente naponta nem szol másrol minth valahogy lehuzzanak
az a baj h ezt legálisan teszik..
az a baj h 10 km vel arrébbbbb élhetöbbnek tünik a világ..
az a baj h csak az irigykedéshez meg a minden féla fajta gyülölködés fröccccccsögéséhez ért mindenki..
az a baj h amit össze gürizel jogkövetö magartással!!!!!!!! a kézhezvétel elött már luhuzzzznak és még utánna azt is elveszik ami marad.. és akkor legyen álmod??! max az éhségröl nem szlovák rendszámos autorol..
az a baj h az ország 90%a a birka a maradék ebböl él..
és még tudnám folytatni..
a lényeg.. ha van autora pénzed és kicsit kiemeled a fejed a földböl bekapod a leszarom tabit és nem hiszel az állami marketingnek és gyülölet keltésnek akkor javaslom vedd meg bárhol máshol az autot és helyezd máshol üzembe mert mindenhol olcsobbbb mint itt! de csak akkor ha pénzböl élsz mert hanem .. mind1..
látom magam elött szeretet VV Viktorunk tanácsadoinak lelkes csuklo tördelö zsolozsmázását iiiiigen iiiiigen bejött egymást köpködik nem merik annyian csinálni..reeetttegnek... bejöööööttt a terv!!!!! jah és nem velünk foglalkoznak.. mert a lényeg az többek között ez..
xixtix 2012.03.22. 18:16:50
és felesleges kiemelni egy dolgot pro kontra mert ugy x..r az egész ahogy van..
navan 2012.03.22. 19:06:39
@xixtix: Alighanem ez igy van ahogy mondod...
Szepen sorban kaszaljak el a magyar kormanyt kulonbozo jogserteseikert, mi meg itt egy-egy ilyen TC-fele odakent cikk vagy hanganyag kapcsan egy-ket napig elanyazunk a kommentjeinkben. Es kozben semmi nem tisztul, semmi nem valtozik, semmi nem javul.
Eh
Szepen sorban kaszaljak el a magyar kormanyt kulonbozo jogserteseikert, mi meg itt egy-egy ilyen TC-fele odakent cikk vagy hanganyag kapcsan egy-ket napig elanyazunk a kommentjeinkben. Es kozben semmi nem tisztul, semmi nem valtozik, semmi nem javul.
Eh
Winkler Róbert 2012.03.22. 19:36:33
@Leadfoot: Na jó, akkor még arra kérnék tőled egy terminust, hogy az 5000 forintos jegyre rájön egy 4000 forintos internetes foglalási díj, miközben máshogy nem is lehet foglalni. De egyébként nekem most tényleg kellemes csalódás volt a Ryanair.
Leadfoot 2012.03.22. 19:42:20
@Winkler Róbert: Persze, ezek faszságok, nyilván azért van, hogy lássa a paraszt, milyen olcsó a jegy, közben meg nem is annyira.
De ez még fizetés előtt kiderül, maximum az időt szúrtad el vele, ha 5000-ért kellett volna a jegy, de 9-ért már nem.
És 9000-ért még mindig nem drága egy repülőjegy...
Ha van valami, amiben gyökerek a fapadosok, az a járatok törlése, késések, stb. panaszok kezelése. Na ott aztán lehet szívni, ha az ember arra a járatra épített egyéb dolgokat (szállásfoglalás, csatlakozás, ilyesmik).
De ez még fizetés előtt kiderül, maximum az időt szúrtad el vele, ha 5000-ért kellett volna a jegy, de 9-ért már nem.
És 9000-ért még mindig nem drága egy repülőjegy...
Ha van valami, amiben gyökerek a fapadosok, az a járatok törlése, késések, stb. panaszok kezelése. Na ott aztán lehet szívni, ha az ember arra a járatra épített egyéb dolgokat (szállásfoglalás, csatlakozás, ilyesmik).
dr. Trebitsch 2012.03.22. 19:48:49
Nem értem a külföldi rendszámosok problémáját. az egész családdal kérni kell a külföldi állampolgárásgot ott, ahol élünk. Amíg nen kapjuk meg, nem kell hazajönni. A törvény betűje szerint egyébként a külföldi útlevél mellé is kell igazolás, hogy nem rezidens Magyarországon, de ez nem baj, mert mire megkapjuk az állampolgárságot, már rájövünk, hogy általában semmi értelme nincs ide látogatni:)
Winkler Róbert 2012.03.22. 20:00:59
@Leadfoot: Mondjuk nem is 9, hanem 12,5, és csak oda, ami persze még mindig jóval olcsóbb, mint a Malév volt, főleg hogy utóbbi egyáltalán nem repült Barcelonába, mert végül is minek. Csak én azért konzervatívabb reklámozásra szorítanám a piaci szereplőket. Meg ez a csomag-keretes útonállás is elég nevetséges.
Rocko- 2012.03.22. 20:14:30
@biga156: "ha van magyar állandó lakcímem, akkor megállok a határon"
Schengen mond valamit?
Schengen mond valamit?
Rocko- 2012.03.22. 20:17:32
@Leadfoot: "morális szempontból eléggé visszatetszést keltő dolog"
mindjárt elsírom magam, hogy a többszázezres fizetés mellé nem jut még regadóból zsebpénz a politikusoknak.
mindjárt elsírom magam, hogy a többszázezres fizetés mellé nem jut még regadóból zsebpénz a politikusoknak.
mittudomé 2012.03.22. 20:18:52
Külföldi rendszám téma:
Kettős állampolgár vagyok, és a külföldi rendszámú (lassan felnőtt korú) autómmal közlekedek Magyarországon. Bejelentett lakóhelyem is Magyarországon van.
Most akkor én adócsaló lennék?
Vagy rám nem érvényes ez az egész? Igazából csak azért nem tiszta a dolog mert mindig arról van szó, hogy ha magyar állampolgár vagy és külföldi autót vezetsz... Szóval mi van akkor ha nem CSAK magyar állampolgár vagy?
Kettős állampolgár vagyok, és a külföldi rendszámú (lassan felnőtt korú) autómmal közlekedek Magyarországon. Bejelentett lakóhelyem is Magyarországon van.
Most akkor én adócsaló lennék?
Vagy rám nem érvényes ez az egész? Igazából csak azért nem tiszta a dolog mert mindig arról van szó, hogy ha magyar állampolgár vagy és külföldi autót vezetsz... Szóval mi van akkor ha nem CSAK magyar állampolgár vagy?
Leadfoot 2012.03.22. 20:24:34
@Rocko-: Erre én meg azt mondanám, hogy nem jut több az iskolákra, egészségügyre, stb-re, és semmivel nem lennék demagógabb.
Ott van pl. az a kedves újságíró (a nevét szándékosan nem írom), aki a szoci kormányok alatt szlovák rendszámmal járt, de mikor jött a mostani brancs, lecserélte magyarra.
Fasza dolog, mikor nem fizetsz adót, ha nem az van hatalmon, aki neked tetszik...
Ott van pl. az a kedves újságíró (a nevét szándékosan nem írom), aki a szoci kormányok alatt szlovák rendszámmal járt, de mikor jött a mostani brancs, lecserélte magyarra.
Fasza dolog, mikor nem fizetsz adót, ha nem az van hatalmon, aki neked tetszik...
Rocko- 2012.03.22. 20:26:11
@Leadfoot: ez nem demagógia lenne, hanem naivitás.
és nem az adófizetés ellen vagyok, hanem a regadó ellen. miért kerül többe egy külföldi kocsit átírni mint egy magyart?
és nem az adófizetés ellen vagyok, hanem a regadó ellen. miért kerül többe egy külföldi kocsit átírni mint egy magyart?
Leadfoot 2012.03.22. 20:28:34
@mittudomé: Senki nem mondta, hogy adócsaló lennél.
Nyilván szét kell választani, hogy valaki egyéb okból jár itthon külföldi rendszámmal (mint pl. te), vagy nem akar adót, büntetéseket, stb-t fizetni (nem is nevezném adócsalásnak, inkább adóelkerülésnek, hiszen valószínűleg nem törvénytelen.
Én igenis azt mondom, hogy az utóbbi csoporttal kezdeni kell valamit, szankciókra van szükség, csak ezt az állam most úgy lépte meg, hogy azok is szívnak, akiknek nem kéne.
Nyilván szét kell választani, hogy valaki egyéb okból jár itthon külföldi rendszámmal (mint pl. te), vagy nem akar adót, büntetéseket, stb-t fizetni (nem is nevezném adócsalásnak, inkább adóelkerülésnek, hiszen valószínűleg nem törvénytelen.
Én igenis azt mondom, hogy az utóbbi csoporttal kezdeni kell valamit, szankciókra van szükség, csak ezt az állam most úgy lépte meg, hogy azok is szívnak, akiknek nem kéne.
Leadfoot 2012.03.22. 20:33:47
@Rocko-: Induljunk ki abból, hogy az országnak van egy demokratikusan megválasztott kormánya, aki meghatározza az adójogszabályokat.
Lehet, hogy van, akinek nem tetszik ez vagy az az adónem (nekem sem tetszik egy csomó), de ez még nem ok arra, hogy kibújjon az adófizetés alól.
Akár a politikusok lopkodására megy a pénz, akár az oktatásra, kultúrára, egészségügyre, akármire, azt közösen adjuk össze, ezért hívjuk KÖZteherviselésnek.
Lehet, hogy törvénybe nem ütközik, ha valaki (aki egyébként megengedhetné magának, hogy befizesse ezt az adót) trükkökhöz folyamodik, és így nem fizeti meg azokat az adókat, amiket más meg igen, de engedtessék meg nekem, hogy ne tapsikoljak hozzá.
Lehet, hogy van, akinek nem tetszik ez vagy az az adónem (nekem sem tetszik egy csomó), de ez még nem ok arra, hogy kibújjon az adófizetés alól.
Akár a politikusok lopkodására megy a pénz, akár az oktatásra, kultúrára, egészségügyre, akármire, azt közösen adjuk össze, ezért hívjuk KÖZteherviselésnek.
Lehet, hogy törvénybe nem ütközik, ha valaki (aki egyébként megengedhetné magának, hogy befizesse ezt az adót) trükkökhöz folyamodik, és így nem fizeti meg azokat az adókat, amiket más meg igen, de engedtessék meg nekem, hogy ne tapsikoljak hozzá.
ommm 2012.03.22. 20:38:13
@Leadfoot: Persze, van ilyen IS. De törvénybe nem ütközik. Ellenben az, hogy leszedik Magyarországon egy másik ország tulajdonát az autódról, igen. Erre mutatott rá az ombudsman.
mittudomé 2012.03.22. 20:39:35
@Leadfoot: Ezzel egyet is értek veled.
Csak ugyebár azzal nem vagyok tisztában, hogy tartanom kell-e bármilyen szankciótól? Vagy éppenséggel nyugodtan használhatom az autómat...
Csak ugyebár azzal nem vagyok tisztában, hogy tartanom kell-e bármilyen szankciótól? Vagy éppenséggel nyugodtan használhatom az autómat...
Leadfoot 2012.03.22. 20:41:48
@ommm: Lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett. Én sosem állítottam, hogy a jelenlegi szabályozás jó. Sőt! Szar. Ezer sebből vérzik.
Csak azt mondom, hogy a jelenséggel, hogy elég sokan kibújnak az adók, büntetések, stb. megfizetése alól, miközben magyar állampolgárok, és Magyarországon élnek, SZERINTEM kezdeni kell valamit. De nem így, nem olyan áron, hogy az "ártatlanokat" is megszopatjuk.
Csak azt mondom, hogy a jelenséggel, hogy elég sokan kibújnak az adók, büntetések, stb. megfizetése alól, miközben magyar állampolgárok, és Magyarországon élnek, SZERINTEM kezdeni kell valamit. De nem így, nem olyan áron, hogy az "ártatlanokat" is megszopatjuk.
navan 2012.03.22. 20:43:15
@Leadfoot: De MIERT kellene ketszer adot fizetni ugyanazert? Elmesz Becsbe, veszel egy doboz DVD-t. Kifizeted az arat, plusz az AFA-t, az elektronikus szemet-hozzajarulast, a jogdijat, a miszart. Megvetted, tied. Utana hazaviszed Magyarorszagra. Miert kellene ott barmi tovabbi adot fizessel??
Ha egy autot veszel kulfoldon, ugyanez tortenik. NEM tudsz venni autot "csak ugy" egy masik orszagban - ahhoz, hogy ottani rendszamod legyen, kell valamifele ottani jogviszony. Es ki kell fizesd az ott ervenyes adokat meg miegyebet. Es onnantol jogszeruen tied a jargany. Miert akar Magyarorszag ebbol penzt latni? Amikor azzal a kocsival Mo-ra mesz, ugyanugy fizeted az utdijat es veszel millioert benzint, mint mindenki mas. A kocsi nem kerul magyar nyilvantartasba, a magyar allamnak semmi dolga nincs vele. Milyen adot nem fizetsz itt meg, "amit mas igen"?? Te a Mo-on vett autod utan fizetsz Ausztriaban is adot, ha arra visz az utad?
Ha egy autot veszel kulfoldon, ugyanez tortenik. NEM tudsz venni autot "csak ugy" egy masik orszagban - ahhoz, hogy ottani rendszamod legyen, kell valamifele ottani jogviszony. Es ki kell fizesd az ott ervenyes adokat meg miegyebet. Es onnantol jogszeruen tied a jargany. Miert akar Magyarorszag ebbol penzt latni? Amikor azzal a kocsival Mo-ra mesz, ugyanugy fizeted az utdijat es veszel millioert benzint, mint mindenki mas. A kocsi nem kerul magyar nyilvantartasba, a magyar allamnak semmi dolga nincs vele. Milyen adot nem fizetsz itt meg, "amit mas igen"?? Te a Mo-on vett autod utan fizetsz Ausztriaban is adot, ha arra visz az utad?
Leadfoot 2012.03.22. 20:49:04
@navan: Ha jól tudom, a jelenlegi szabályozás előtt is volt olyan szabály, hogy X időn túl nem lehet külföldi rendszámos autót használni itthon.
Konkrétan Hollandiáról tudok, ott is van ilyen szabály jelenleg is, 30 nap az időtartam.
Csak ugye sokan visszaéltek vele, hogy ezt gyakorlatilag lehetetlen ellenőrizni.
"Miert akar Magyarorszag ebbol penzt latni?"
Nem értem, miért ne lenne logikus, hogy az autó után oda fizesd az adókat, ahol élsz, ahol a kocsit használod.
Konkrétan Hollandiáról tudok, ott is van ilyen szabály jelenleg is, 30 nap az időtartam.
Csak ugye sokan visszaéltek vele, hogy ezt gyakorlatilag lehetetlen ellenőrizni.
"Miert akar Magyarorszag ebbol penzt latni?"
Nem értem, miért ne lenne logikus, hogy az autó után oda fizesd az adókat, ahol élsz, ahol a kocsit használod.
navan 2012.03.22. 21:10:01
@Leadfoot: "Nem értem, miért ne lenne logikus, hogy az autó után oda fizesd az adókat, ahol élsz, ahol a kocsit használod."
Na pont errol van szo. Ha Magyarorszagon elsz, es ugy sikerul kulfoldi rendszamu autot venned, igazad van. Viszont ha kulfoldon elsz, ott fizeted az adot es ott hasznalod az autodat - akkor MIERT kellene Mo-on barmit is fizess pusztan csak azert, mert ott toltesz az autoddal par napot? Legalisan tulajdonolt, adozott, ervenyes papirokkal rendelkezo sajat (nem ceges) autorol van szo, amivel ide-oda-barhova mehetek a schengeni zonan belul anelkul, hogy barki megallitana. Ha ugy dontenek, hogy a mondjuk francia rendszamu autommal mostantol egy evig Hollandiaba koltozom, akkor jon az, hogy Hollandia azt igenyli, hogy csereljem le a rendszamot egy bizonyos ideju ott-tartozkodas utan. De az fel sem merul, hogy amint belepek Hollandia teruletere, megallitsanak es azt mondjak, hogy fizessek holland adot...
Amugy meg nem csak Hollandiaban, mashol is van olyan szabaly, hogy a kulfoldi rendszamot le kell cserelni egy bizonyos ido (pl 6 honap) ottani tartozkodas utan. De ez azokra vonatkozik, akik pl Hollandiabol nezve KULFOLDIEK, es NEM a hollandokra. Plane meg nem 24 oraig ervenyesen.
Na pont errol van szo. Ha Magyarorszagon elsz, es ugy sikerul kulfoldi rendszamu autot venned, igazad van. Viszont ha kulfoldon elsz, ott fizeted az adot es ott hasznalod az autodat - akkor MIERT kellene Mo-on barmit is fizess pusztan csak azert, mert ott toltesz az autoddal par napot? Legalisan tulajdonolt, adozott, ervenyes papirokkal rendelkezo sajat (nem ceges) autorol van szo, amivel ide-oda-barhova mehetek a schengeni zonan belul anelkul, hogy barki megallitana. Ha ugy dontenek, hogy a mondjuk francia rendszamu autommal mostantol egy evig Hollandiaba koltozom, akkor jon az, hogy Hollandia azt igenyli, hogy csereljem le a rendszamot egy bizonyos ideju ott-tartozkodas utan. De az fel sem merul, hogy amint belepek Hollandia teruletere, megallitsanak es azt mondjak, hogy fizessek holland adot...
Amugy meg nem csak Hollandiaban, mashol is van olyan szabaly, hogy a kulfoldi rendszamot le kell cserelni egy bizonyos ido (pl 6 honap) ottani tartozkodas utan. De ez azokra vonatkozik, akik pl Hollandiabol nezve KULFOLDIEK, es NEM a hollandokra. Plane meg nem 24 oraig ervenyesen.
Leadfoot 2012.03.22. 21:17:14
@navan: "MIERT kellene Mo-on barmit is fizess pusztan csak azert, mert ott toltesz az autoddal par napot?"
Szerintem te is félreértesz. Nem azzal van bajom, aki TÉNYLEG jön-megy az autójával, aki TÉNYLEG külföldön él, dolgozik, akármi.
Sőt, kifejezetten ROSSZNAK tartom a jelenlegi szabályozást.
Azokkal van bajom, akik itt élnek, ebben az országban, és csak azért, hogy kibújjanak bizonyos közterhek megfizetése alól, hogy ne lehessen őket megbüntetni, ne kelljen fizetniük parkolásért, stb-ért, külföldi rendszámos autóval járnak itthon.
Szerintem te is félreértesz. Nem azzal van bajom, aki TÉNYLEG jön-megy az autójával, aki TÉNYLEG külföldön él, dolgozik, akármi.
Sőt, kifejezetten ROSSZNAK tartom a jelenlegi szabályozást.
Azokkal van bajom, akik itt élnek, ebben az országban, és csak azért, hogy kibújjanak bizonyos közterhek megfizetése alól, hogy ne lehessen őket megbüntetni, ne kelljen fizetniük parkolásért, stb-ért, külföldi rendszámos autóval járnak itthon.
navan 2012.03.22. 21:21:29
@Leadfoot: Ebben teljesen egyetertunk.
A baj az az, hogy - ahogy mondod - a jelenlegi szabalyozas semmilyen modon nem tesz kulonbseget Mo-on elo es kulfoldon elo kozott.
Ennek eredmenyekent azok, akik nem gondolnak bele a reszletekbe, kaptak a kormanytol egy uj ellenseget (ha meg eddig nem lenne eleg): a kulfoldirendszamosokat. Es amig egymast utaljuk, addig a hatalom koszoni jol van... Addig.
A baj az az, hogy - ahogy mondod - a jelenlegi szabalyozas semmilyen modon nem tesz kulonbseget Mo-on elo es kulfoldon elo kozott.
Ennek eredmenyekent azok, akik nem gondolnak bele a reszletekbe, kaptak a kormanytol egy uj ellenseget (ha meg eddig nem lenne eleg): a kulfoldirendszamosokat. Es amig egymast utaljuk, addig a hatalom koszoni jol van... Addig.
biga156 2012.03.22. 21:25:02
@Rocko-: Mond, persze. De ha az kell, hogy megálljak mégis a határon (bár schengen miatt nem kell), mert van magyar lakcímem és ez még mindig kényelmesebb, mint mondjuk 3 gyerekkel az út szélén állni rendszám nélkül akkor bevállalom. A nagyobb (régi) határátkelőkön mai napig üzemelnek hivatalok (mittomén miért. Lehet a rendőrség határrendészete tanyázik ott vagy esetleg van olyan amiért kell oda ügyelet vagy akármi), semmibe nem telne egy gépet beállítani a célra, hogy ezt megcsinálja. Olyan tömegesen nemigen lehet rá szükség, hogy eehhez külön ember kell, de az amúgy is ott dekkolók esetleg képesek ilyen nagyon bonyolult és összetett munka elvégzéséhez (mármint egy szabvány útvonalengedély kiállítása, amiben extra munka a rendszám és az érvényességi idő meghatározása).
Én nem állítom, hogy ez jó megoldás lenne, de a mostaninál nagyságrendekkel kreatívabb (és mondhatni "hogállamibb") megoldás.
Én nem állítom, hogy ez jó megoldás lenne, de a mostaninál nagyságrendekkel kreatívabb (és mondhatni "hogállamibb") megoldás.
Rocko- 2012.03.22. 21:28:41
@biga156: szerintem meg az lenne a legjobb megoldás ha nem a külföldön élő, de magyaroroszágon született állampolgárokat baszogatnák, hanem a jó édes anyjukat.
biga156 2012.03.22. 21:37:01
@Rocko-: ezzel maximálisan egyet értek :) Én csak egy alternatívát mondtam arra, hogy a jogalkotók kiélhessék a hülyeségüket, az átlag magyarnak is jusson az irigységszintje ellensúlyozására némi gumicsont de azért nekem is legyen lehetőségem hazamenni a nélkül, hogy esetleg lefoglalnák az autómat.
Medgar 2012.03.22. 21:37:19
Három gondolatom hagy osszam meg veletek:
1. Úgy tűnik, hogy a 2012. évi regadó csökkentés nagyrészt pont a külföldi rendszámos adócsalók miatt történt. Áttételesen tehát mindenki haszonélvezője az adócsalásnak. Persze ha valaki nem így gondolkodik nyugodtan befizetheti a 2011-es szabályok alapján számított regadót is...
2. Azok a rohadtszemétláda adócsalók nem csak külföldi rendszámú autóval járnak, de még céget is csináltak kint, hogy még több adót csaljanak, ugye? Akkor mondok pár céget: Audi, Mercedes, Suzuki, Opel. Ők is takarodjanak az országból, mert ugye nem a kilátásért jöttek ide, hanem adótcsalni.
3. Ne mesélje senki nekem, hogy nincsenek meg a technikai feltételei, hogy bármelyik EU-s gépjármű adatai elérhetőek legyenek akár on-line is. Tehát csak a szándék hiányzik, hogy a szabálysértések kérdését rendezzék. Lásd az amerikai terror ellenes szigorítások, az kb egy év alatt átverték.
1. Úgy tűnik, hogy a 2012. évi regadó csökkentés nagyrészt pont a külföldi rendszámos adócsalók miatt történt. Áttételesen tehát mindenki haszonélvezője az adócsalásnak. Persze ha valaki nem így gondolkodik nyugodtan befizetheti a 2011-es szabályok alapján számított regadót is...
2. Azok a rohadtszemétláda adócsalók nem csak külföldi rendszámú autóval járnak, de még céget is csináltak kint, hogy még több adót csaljanak, ugye? Akkor mondok pár céget: Audi, Mercedes, Suzuki, Opel. Ők is takarodjanak az országból, mert ugye nem a kilátásért jöttek ide, hanem adótcsalni.
3. Ne mesélje senki nekem, hogy nincsenek meg a technikai feltételei, hogy bármelyik EU-s gépjármű adatai elérhetőek legyenek akár on-line is. Tehát csak a szándék hiányzik, hogy a szabálysértések kérdését rendezzék. Lásd az amerikai terror ellenes szigorítások, az kb egy év alatt átverték.
Leadfoot 2012.03.22. 21:39:51
@Medx: "Úgy tűnik, hogy a 2012. évi regadó csökkentés nagyrészt pont a külföldi rendszámos adócsalók miatt történt."
Csak mellékesen: Valahogy mégse rohantak tömegesen a szlovákrendszámosok regisztráltatni az autóikat...
Csak mellékesen: Valahogy mégse rohantak tömegesen a szlovákrendszámosok regisztráltatni az autóikat...
biga156 2012.03.22. 21:43:47
@Medx: nem technikai, hanem - egyelőre - jogi akadályai vannak. (És az sem segít, hogy mndjuk Ny-Eu egyre szkeptikusabb a magyar jogállamisággal szemben. Egy ilyen országnak meg jó érzésű állam nem adja ki saját adófizetői vagy autóhasználói személyes adatait)
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.03.22. 21:46:05
Most nem volt zene, úgyhogy nem sírok, hogy nem volt NOHAB hang.
Medgar 2012.03.22. 22:18:47
@biga156: pont ezért hoztam analógiának az USA által az EU-ra kényszerített nyilvántartásokat.
Egyébként szó nincs adatok kiadásáról, csupán egy egységes nyilvántartási rendszerről ami kezeli a szabálysértéseket. Sajnos úgy tűnik az akart nincs meg.
Ez egyrészt igaz, másrészt mellékes. Szerinted az állam mikor csökkentette volna önkéntesen a regadót?
Egyébként szó nincs adatok kiadásáról, csupán egy egységes nyilvántartási rendszerről ami kezeli a szabálysértéseket. Sajnos úgy tűnik az akart nincs meg.
Ez egyrészt igaz, másrészt mellékes. Szerinted az állam mikor csökkentette volna önkéntesen a regadót?
Medgar 2012.03.22. 22:22:32
@Medx: Bocs, a második rész az első kommentedhez tartozik
Shadowbull 2012.03.22. 22:37:47
Ez egesz jo volt.
Megmondom oszinten, en meg eddig nem hallgattam meg egy ilyen musort sem, de ezutan igyekszem majd nem lemaradni rola.
Csak kar hogy a Pistan, a Winkleren meg a Karottan kivul nem ismerem fel hangrol az embereket.
Megmondom oszinten, en meg eddig nem hallgattam meg egy ilyen musort sem, de ezutan igyekszem majd nem lemaradni rola.
Csak kar hogy a Pistan, a Winkleren meg a Karottan kivul nem ismerem fel hangrol az embereket.
biga156 2012.03.22. 23:23:12
@Medx: na de ha nem adják ki egymásnak az adatokat, hogy büntetnek meg mondjuk egy németet egy magyar gyorshajtásért? Kiadják a német hatóságnak a rendszámot és ő behajtja? Mit hajt be? Mennyit? Annyit amennyi a magyar bírság, vagy annyit amennyi németországban lett volna? Ha utóbbi, arra mi a jogalap(más ország törvényeit a német hatóság tartassa be? Ha az első, akkor mekkora visszatartó ereje van monjuk 50€ büntinek egy német jobb átlagemberre akár? Az, hogy nyílvántartok valakit valamilyen módon (lásd USApéldád) még nem ugyan az, mint megbüntetni ugyan ezt a személyt. Még a kiadatás sem egyszerű ma az eu-n belül is ennél súlyosabb bűncselekmények miatt is?
Nagyo nem egyszerű ez. Csak úgy működik sztem, ha a másik ország kiadja az adatokat és a magyat hatóság próbálja közvetlenül behajtani a büntetést (ha tudja).
Egyébként van megoldás: rendőrök a utakra és a helyszínen bírságolja a gyorshajtó külföldit stb. Egy német, svájci,francia stb rendőr simán kiszed téged a pályáról is. Ja, persze ehhez dolgozni kell, nem elég az út szélén meg 30-as tábla mögé bújva fotózni és objektív felelősséget játszani.
Nálunk egy rendőr lassan semmit nem csinál. Még pár törvény és elérhetjük, hogy bármilyen helyzetben mondhatják majd azt, hogy te bűmös vagy, akkor és ott büntetünk meg amikor akarunk, ha nem tudod ott a helyszínen hitelt érdemlően bizonyítani, hogy ártatlan vagy.
Nagyo nem egyszerű ez. Csak úgy működik sztem, ha a másik ország kiadja az adatokat és a magyat hatóság próbálja közvetlenül behajtani a büntetést (ha tudja).
Egyébként van megoldás: rendőrök a utakra és a helyszínen bírságolja a gyorshajtó külföldit stb. Egy német, svájci,francia stb rendőr simán kiszed téged a pályáról is. Ja, persze ehhez dolgozni kell, nem elég az út szélén meg 30-as tábla mögé bújva fotózni és objektív felelősséget játszani.
Nálunk egy rendőr lassan semmit nem csinál. Még pár törvény és elérhetjük, hogy bármilyen helyzetben mondhatják majd azt, hogy te bűmös vagy, akkor és ott büntetünk meg amikor akarunk, ha nem tudod ott a helyszínen hitelt érdemlően bizonyítani, hogy ártatlan vagy.
ommm 2012.03.22. 23:45:47
@biga156: Olvasd el az erről szóló cikkem. Jövőre már megszívják a Mo.-i gyorshajtást...
biga156 2012.03.22. 23:55:55
@ommm: igen, de ha jól tudom pont úgy, hogy kiadják az adatokat. Máshogy nehezen tudom elképzelni. De egyébként épp ideje volt.
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.23. 06:55:03
A rendszam dologhoz nem tudok hozza szolni -
Hianyzoltam az autohangokat, de ennek ellenere jo volt az adas, varom a kovetkezot!
Hianyzoltam az autohangokat, de ennek ellenere jo volt az adas, varom a kovetkezot!
dr. shellfire 2012.03.23. 06:57:52
Na kérem. Itten az indulatok ide-oda fordulásának esete forog fenn, miközben az alapprobléma az, hogy nem vagyunk egy térképen Európával :) Ha döntéshelyzetben lennék, és az lenne a feladatom, hogy oldjam meg a külföldirendszám problémát, és az eredményorientáltságomban bíznának, eltörölném a regisztrációs adót, a vagyonszerzési illetéket, meg az eredetvizsga díját, és megkérnék minden autóst, ha életvitelszerűen Mo.-n tartózkodik, szíveskedjen itteni rendszámra váltani, tizenkétezerért, ami még mindig nem kevés bruttó tíz perc munkáért. Harmonizálnám az autópályák és a parkolási rendszerek adatbázisát a hatóságéval, hogy ne tudják a külföldi rendszámos autók sem elkerülni a fizetést-büntetést. Ha ezt elvégeztem, töltenék egy fél vérnarancsot egy egész vodkával, és lefeküdnék aludni abban a biztos tudatban, hogy a munkám elvégeztetett. Ezen módon elkerülhető lenne az, hogy egy tizensokéves escort átírása hatvanezer legye, vagy kétszáz, ha külföldről veszed... És ne haragudjunk az adóelkerülés miatt azokra, akik tehetik, hiszen az itteni rendszer MINDEN magyar autóssal igazságtalan. Leginkább persze a csórókkal, hiszen akinek van, annak lesz is. Magyarország, "Európa" 2012.
navan 2012.03.23. 09:11:10
@biga156: Itt az EU-s iranyelv (direktiva): eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:288:0001:0015:HU:PDF
2013 november 7. a hatarido
2013 november 7. a hatarido
domeq 2012.03.23. 10:48:04
Ez most jó volt és vicces is.
Winkler és Karotta hangja mindig hangosabb, mint a többieké. Ez mikrofon hiba vagy hangosabban beszélnek?
Winkler és Karotta hangja mindig hangosabb, mint a többieké. Ez mikrofon hiba vagy hangosabban beszélnek?
Mocsári Troll 2012.03.23. 10:52:59
@navan:a külföldiek utólagos bírságolása a jövőben sem fog működni, azzal még semmit sem fognak elérni, hogy esetleg megtudják ki a külföldi rendszámú autó üzembentartója.
ugyanis hiába szabnak ki bírságot, a külföldi üzembentartónak magyarországon nyilván nincs semmilyen végrehajtható vagyona, jövedelme,tehát úgysem lehet behajtani tőle semmit, kizárólag a jóindulatán múlik, hogy fizet -e ( talán lesz 1-2 nyugdíjas német, aki fizet, de a sok török, szerb vendégmunkás biztosan nem fog).
külföldön csak az ottani hatóság kezdeményezhet végrehajtást, de az meg azért nem fog, mert ahhoz meg kellene nevezni, és minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy ki vezette az autót, ami így utólag külföldről már lehetetlen.
mivel a magyar rendszerrel ellentétben más országokban nincs objektív felelősség, azaz az üzembentartó (ami sokszor egy cég) nem tartozik felelősséggel a kresz szabályok betartásáért, így nem is bírságolható, tehát a külföldi hatóság nem is működik közre üzembentartótótól való behajtásban.
másrészt a sofőrtől való behajtásról is tudni kell, hogy az eu egyezmény szerint az összeg a sofőr lakhelye szerinti országban marad, tehát a magyar állam ebből egy fillért sem lát, másrészt az összeg nem lehet nagyobb, mint amekkora a sofőr lakhelye szerinti országban ugyanilyen cselekményért kiszabható.
tehát hiába kap a bulgár sofőr 300 ezres bírságot, ha pl. ott ezért csak 20 ezer ft- nak megfelelő leva a kiszabható, akkor ennyit hajtanak csak be tőle ,és az is bulgáriában marad.
de hangsúlyozom ezt is csak akkor, ha a sofőr személye ismert, üzembentartóra nem vonatkozik az egyezmény!
ugyanis hiába szabnak ki bírságot, a külföldi üzembentartónak magyarországon nyilván nincs semmilyen végrehajtható vagyona, jövedelme,tehát úgysem lehet behajtani tőle semmit, kizárólag a jóindulatán múlik, hogy fizet -e ( talán lesz 1-2 nyugdíjas német, aki fizet, de a sok török, szerb vendégmunkás biztosan nem fog).
külföldön csak az ottani hatóság kezdeményezhet végrehajtást, de az meg azért nem fog, mert ahhoz meg kellene nevezni, és minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy ki vezette az autót, ami így utólag külföldről már lehetetlen.
mivel a magyar rendszerrel ellentétben más országokban nincs objektív felelősség, azaz az üzembentartó (ami sokszor egy cég) nem tartozik felelősséggel a kresz szabályok betartásáért, így nem is bírságolható, tehát a külföldi hatóság nem is működik közre üzembentartótótól való behajtásban.
másrészt a sofőrtől való behajtásról is tudni kell, hogy az eu egyezmény szerint az összeg a sofőr lakhelye szerinti országban marad, tehát a magyar állam ebből egy fillért sem lát, másrészt az összeg nem lehet nagyobb, mint amekkora a sofőr lakhelye szerinti országban ugyanilyen cselekményért kiszabható.
tehát hiába kap a bulgár sofőr 300 ezres bírságot, ha pl. ott ezért csak 20 ezer ft- nak megfelelő leva a kiszabható, akkor ennyit hajtanak csak be tőle ,és az is bulgáriában marad.
de hangsúlyozom ezt is csak akkor, ha a sofőr személye ismert, üzembentartóra nem vonatkozik az egyezmény!
Poita not Peter! 2012.03.23. 11:38:53
ommm-folyamatosan ezt a nem erkölcsös de törvényes dolgot szajkózod. Sajnálom, hogy egy fórumbeli hozzászólásból kell megtudnod, hogy az erkölcs a törvények felett áll de ez még attól így van. Kérdeznék valamit: ha valaki sulyosan bántalmazza azokat akiket szeretsz de mire ez kiderül addigra a bűncselekmény elévül ő pedig továbbra is ott sétálgat előtted de törvény szerint már nem bűnös. Te hogyan éreznél??? Na így éreznek azok is akiket irritál az, hogy amíg ők használt Suzukit törlesztenek, devizaalapon, az adózott jövedelmükből addig az olyanok akik ki tudnák ugyan fizetni a közterheket de nem teszik megússzák. Bazsó Gábor szerint ha van pénzed kifizetni a tanácsadókat vagy te magad találod meg a kiskapukat akkor teljesen rendben van ha adót csalsz. Erre nem is tudok mit mondani, ez olyan szintű arrogancia amilyennel csak ritkán találkozik az ember.
navan 2012.03.23. 11:45:47
@Poita not Peter!: Konyorgom, vilagosodjunk mar meg. Vannak, akik ezzel a rendszam-uggyel "megusszak" a kozterhek viseleset - meg vannak azok is, akik kifizetnek minden kozterhet, csak eppen nem a magyar allamnak.
Aki Mo-on el, dolgozik, adozik, es kozben kulfoldi rendszamu autoja van, az - az elterjedt, bar tovabbra is vitathato - definicio szerint "adocsalo".
Aki viszont legalisan kulfoldon el, dolgozik, adozik, es kulfoldi rendszamu az autoja - nos az NEM ADOCSALO. Mas-hol a-do-zik.
Es e ket kategoria kozott van kulonbseg, meghozza jo nagy.
A torveny viszont ezt a kulonbseget nem ismeri el - es a kozbeszedben is osszekeveredik ez a ket alapkategoria. Ami megintcsak nagy baj.
Aki Mo-on el, dolgozik, adozik, es kozben kulfoldi rendszamu autoja van, az - az elterjedt, bar tovabbra is vitathato - definicio szerint "adocsalo".
Aki viszont legalisan kulfoldon el, dolgozik, adozik, es kulfoldi rendszamu az autoja - nos az NEM ADOCSALO. Mas-hol a-do-zik.
Es e ket kategoria kozott van kulonbseg, meghozza jo nagy.
A torveny viszont ezt a kulonbseget nem ismeri el - es a kozbeszedben is osszekeveredik ez a ket alapkategoria. Ami megintcsak nagy baj.
Shadowbull 2012.03.23. 13:10:54
@Poita not Peter!: A kiskapu megtalalasa, meg a legalis adooptimalizalasi lehetosegek kihasznalasa nem adocsalas.
navan 2012.03.23. 13:43:33
@Shadowbull: En meg ezt is finomitanam: nem kiskapu, hanem nagy.
Vehetsz egy kilo krumplit a sarki kisboltban 200 egysegert, vagy messzebb kicsit a tecsoban 150-ert (fiktiv szamok persze). Rajtad all, melyiket valasztod.
Aztan jon a kisboltos, es kijelenti, hogy aki nem nala veszi a krumplit, az hazaarulo. Es ezt terjeszti is.
Ha teljesited a helyi felteteleket (amibol azert mindig van jopar), akkor LEGALIS dolog kulfoldon barmit (autot, szamarat, csipeszt) venni. Esetunkben a magyar allam deklaralja, hogy a kulfoldi autovasarlas torvenyellenes - es ezt azert, mert o maga egy igencsak kerdeses vam-szeru (regisztracios) adot vet ki. Ettol persze formailag valoban torvenyellenesse valik a kulfoldi autovasarlas, de nincs bizonyitva, hogy a magyar ado - a hivatkozasi alap - onmaga torvenyes-e.
Vehetsz egy kilo krumplit a sarki kisboltban 200 egysegert, vagy messzebb kicsit a tecsoban 150-ert (fiktiv szamok persze). Rajtad all, melyiket valasztod.
Aztan jon a kisboltos, es kijelenti, hogy aki nem nala veszi a krumplit, az hazaarulo. Es ezt terjeszti is.
Ha teljesited a helyi felteteleket (amibol azert mindig van jopar), akkor LEGALIS dolog kulfoldon barmit (autot, szamarat, csipeszt) venni. Esetunkben a magyar allam deklaralja, hogy a kulfoldi autovasarlas torvenyellenes - es ezt azert, mert o maga egy igencsak kerdeses vam-szeru (regisztracios) adot vet ki. Ettol persze formailag valoban torvenyellenesse valik a kulfoldi autovasarlas, de nincs bizonyitva, hogy a magyar ado - a hivatkozasi alap - onmaga torvenyes-e.
qmatch 2012.03.23. 14:54:42
Engem nem érdekel, hogy mennyi adót csalnak el így, vagy nem csalnak el így,....vagy elcsalnak de nem így.
Nézzük csak: a külföldi forgalomba helyezést SZABADON választók autói között igen kevés a közép vagy alsó közép ( alsó?...ugyanmá' )kategóriás autó. Tehát: elég jól körülírható azon emberek köre, akik számára ez a cselekvési szabadság egyáltalán szóba jöhet - másképpen fogalmazva: ő ezen többet spórol, mint amennyit más életében ÖSSZESEN autóra költött.
Konstruktívabban , ha úgy tetszik produktívan megfogalmazva óhajomat: azt szeretném, ha a kezdő orvostól a tanáron át egyre többen élhetnének fenti lehetőséggel, vagy a két gyermekes középkorú mérnöknek eszébe se jussanak ezek a praktikák és szabad döntése szerint magyar rendszámmal vehesse át az adózott nettójából vásárolt hatos audit.
Aki szerint ez képtelenség, az tulajdonképpen akarva-akaratlan megerősíti a "kivételezettek körének" definícióját.
Aki szerint ez hülyeség, az valószínűleg most is a kivételezettek közt van.
Aki meg nem érti ezt az okfejtést, az kivételesen hülye.
Nézzük csak: a külföldi forgalomba helyezést SZABADON választók autói között igen kevés a közép vagy alsó közép ( alsó?...ugyanmá' )kategóriás autó. Tehát: elég jól körülírható azon emberek köre, akik számára ez a cselekvési szabadság egyáltalán szóba jöhet - másképpen fogalmazva: ő ezen többet spórol, mint amennyit más életében ÖSSZESEN autóra költött.
Konstruktívabban , ha úgy tetszik produktívan megfogalmazva óhajomat: azt szeretném, ha a kezdő orvostól a tanáron át egyre többen élhetnének fenti lehetőséggel, vagy a két gyermekes középkorú mérnöknek eszébe se jussanak ezek a praktikák és szabad döntése szerint magyar rendszámmal vehesse át az adózott nettójából vásárolt hatos audit.
Aki szerint ez képtelenség, az tulajdonképpen akarva-akaratlan megerősíti a "kivételezettek körének" definícióját.
Aki szerint ez hülyeség, az valószínűleg most is a kivételezettek közt van.
Aki meg nem érti ezt az okfejtést, az kivételesen hülye.
dr. shellfire 2012.03.23. 16:25:07
És megint: nem az lenne a megoldás, hogy a prosztatamasszőrtől a téglaegyengető mesteren keresztül a tollfosztó anyókáig mindenki megteheti azt, hogy külföldön honosítja az autóját (esetleg magát is), hanem az, ha élhető lenne ez az ország, ergo nem lenne szükség a kiskapuk keresésére.
xixtix 2012.03.23. 16:58:04
egy szó mint száz.. élhetö országot!!! és ne lezuzot!!! és akár h is csürjük csavarjuk..gitt egylet ez az egész mert változni se pro (adocsalok) se kontra (állami app.) nem változik csak tisztul a fejünk.. már akinek..
navan 2012.03.23. 17:04:32
@xixtix: az ilyen gittragasnak a vegen mindig ott egy valasztas. orszaggyulesi.
GTI 2012.03.23. 19:03:54
Ma délutáni, kb. 2 óra időtartamú, minden gépjárművet érintő megfigyelésem eredménye az 5402-es útról:
400 elhaladó jármű közül 12 külföldi rendszámos
Skoda Octavia - SK
Mercedes-Benz Actros - DK (nem gondolnám, hogy "adócsaló")
VW Passat B6 - SK
Ford Transit - SK
Eura Mobil - D (szintén nem az a kifejezett csaló-típus)
Opel Vivaro - SRB
Yugo Skala - SRB (én neki is elhiszem, hogy szerb volt)
Moszkvics Aleko - SRB
Mercedes-Benz ML - SK
VW Crafter - RO
Opel Antara - D
VW Passat B3 ("malac") - D
400 elhaladó jármű közül 12 külföldi rendszámos
Skoda Octavia - SK
Mercedes-Benz Actros - DK (nem gondolnám, hogy "adócsaló")
VW Passat B6 - SK
Ford Transit - SK
Eura Mobil - D (szintén nem az a kifejezett csaló-típus)
Opel Vivaro - SRB
Yugo Skala - SRB (én neki is elhiszem, hogy szerb volt)
Moszkvics Aleko - SRB
Mercedes-Benz ML - SK
VW Crafter - RO
Opel Antara - D
VW Passat B3 ("malac") - D
atiz 2012.03.23. 20:29:55
@navan: ugy hallottam, ezzel a valasztassal mostanaban (uccso 20 ev) egy baj van csak: sz*rt vagy meg sz*rabbat.
te melyiket valasztanad?
te melyiket valasztanad?
Poita not Peter! 2012.03.24. 11:14:29
@Shadowbull: megint tévedsz mert azt a főiskolán is úgy tanították, hogy az adócsalás legális formája...
ratsche (törölt) 2012.03.24. 12:08:51
@navan: "Vehetsz egy kilo krumplit a sarki kisboltban 200 egysegert, vagy messzebb kicsit a tecsoban 150-ert (fiktiv szamok persze). Rajtad all, melyiket valasztod. "
Bocs, de szar a példád. A kisbolt és a tecsó egyaránt a magyar államnak adózik, vagyis abba a kasszába fizet be, ahonnan te egészségügyi ellátásodat / oktatásodat / biztonságodat / stb stb finanszírozzák.
A korrekt példa az lenne, hogy te a magyar kisbolt helyett átmész a határon, és a szlovák kisboltost és a szlovák államot gazdagítod.
Hozzá jön még az is, hogy EU ide vagy oda, az adó- és járulékfizetés, társadalombiztosítás fizetésének helye NEM kívánságműsor tárgya, ott vagy köteles fizetni, ahol életvitelszerűen tartózkodsz. (Autót ellenben ott vásárolsz, ahol csak akarsz.)
Persze az még tovább ront a helyzeten, hogy az idióta magyar állam:
- sokszor irreális adókat állapít meg, és látványosan nem érti, hogy alacsonyabb adókból nagyobb bevétele lenne, mert javulna a fizetési hajlandóság
- akadályokat gördít még azok útjába is, akik fizetni szeretnének (ld. Becsületesnepper tegnapi vámos cikkét)
- az adókerülők helyett a becsületes, ámde külföldön élő magyar állampolgárok autóinak baszkurálásával van elfoglalva
Ettől függetlenül, a tények még tények maradnak: ha valaki egy adott országban él, használja annak infrastruktúráját, de az állam fenntartásához viszont nem hajlandó hozzájárulni, az egy parazita.
Bocs, de szar a példád. A kisbolt és a tecsó egyaránt a magyar államnak adózik, vagyis abba a kasszába fizet be, ahonnan te egészségügyi ellátásodat / oktatásodat / biztonságodat / stb stb finanszírozzák.
A korrekt példa az lenne, hogy te a magyar kisbolt helyett átmész a határon, és a szlovák kisboltost és a szlovák államot gazdagítod.
Hozzá jön még az is, hogy EU ide vagy oda, az adó- és járulékfizetés, társadalombiztosítás fizetésének helye NEM kívánságműsor tárgya, ott vagy köteles fizetni, ahol életvitelszerűen tartózkodsz. (Autót ellenben ott vásárolsz, ahol csak akarsz.)
Persze az még tovább ront a helyzeten, hogy az idióta magyar állam:
- sokszor irreális adókat állapít meg, és látványosan nem érti, hogy alacsonyabb adókból nagyobb bevétele lenne, mert javulna a fizetési hajlandóság
- akadályokat gördít még azok útjába is, akik fizetni szeretnének (ld. Becsületesnepper tegnapi vámos cikkét)
- az adókerülők helyett a becsületes, ámde külföldön élő magyar állampolgárok autóinak baszkurálásával van elfoglalva
Ettől függetlenül, a tények még tények maradnak: ha valaki egy adott országban él, használja annak infrastruktúráját, de az állam fenntartásához viszont nem hajlandó hozzájárulni, az egy parazita.
Index Elek 2012.03.24. 19:59:10
Holnap repülök Ryanair-el, eddig leginkább Malév és Wizzair volt a terítéken. Üzleti utakon pedig "rendes" komoly légitársaságok.
A Wizzair nekem eddig tökéletesen működött, leszámítva a sok atomtahó utast, akik irritálnak. Asszonynak rossz a karmája velük kapcsolatban, mindig belekötnek a csomagjába, surlódások vannak már a csomagfelvételnél is. Nem tudom mi okozza, nem viselkedik kirívóan, nem agresszív, nem visz magával veszélyes dolgokat. Annyi a gond, hogy az utazó kistáskája a pár évvel ezelőtti méretnek még megfelelt, de a csökkentett méretű "méretezőbe" már nem fér be. Mivel a táska még teljesen jó, ezért kidobni nem akarja, cserébe vegzálják állandóan. Néha kipécézi a csekkoltató, néha nem.
A Ryanir szerintem arra jó, hogy az ember valami city weekend keretében elmenjen maximum egy sporttáskával mulatni egy európai nagyvárosba, aztán visszamenjen. Egy komolyabb nyaralást már nem bíznék rájuk. Üzleti utat pedig egyáltalán nem.
Asszony turisztikában dolgozott több, mint 12 évet összesen, a héten zártuk be a cégét, mivel a Malév halálával a konferenciaturizmus úgy beleállt a földbe mint gerely. Az üzleti utakra a fapadosok tökéletesen alkalmatlanok, minden konferenciát lemondtak a vevők és átrakták valóban európai nagyvárosokba. A hotelek, vendéglátósok, utazási irodák és hozzájuk kapcsolódó teljes iparág úgy fel lett ültetve a gyémántkúpra mint a huzat. Iszonyatos veszteségeket szenved az ország, és sajnos a renomé is. A turizmus volt kábé az utolsó iparág, ami még ment otthon, sikerült ezt is végérvényesen szétqrni...
A Wizzair nekem eddig tökéletesen működött, leszámítva a sok atomtahó utast, akik irritálnak. Asszonynak rossz a karmája velük kapcsolatban, mindig belekötnek a csomagjába, surlódások vannak már a csomagfelvételnél is. Nem tudom mi okozza, nem viselkedik kirívóan, nem agresszív, nem visz magával veszélyes dolgokat. Annyi a gond, hogy az utazó kistáskája a pár évvel ezelőtti méretnek még megfelelt, de a csökkentett méretű "méretezőbe" már nem fér be. Mivel a táska még teljesen jó, ezért kidobni nem akarja, cserébe vegzálják állandóan. Néha kipécézi a csekkoltató, néha nem.
A Ryanir szerintem arra jó, hogy az ember valami city weekend keretében elmenjen maximum egy sporttáskával mulatni egy európai nagyvárosba, aztán visszamenjen. Egy komolyabb nyaralást már nem bíznék rájuk. Üzleti utat pedig egyáltalán nem.
Asszony turisztikában dolgozott több, mint 12 évet összesen, a héten zártuk be a cégét, mivel a Malév halálával a konferenciaturizmus úgy beleállt a földbe mint gerely. Az üzleti utakra a fapadosok tökéletesen alkalmatlanok, minden konferenciát lemondtak a vevők és átrakták valóban európai nagyvárosokba. A hotelek, vendéglátósok, utazási irodák és hozzájuk kapcsolódó teljes iparág úgy fel lett ültetve a gyémántkúpra mint a huzat. Iszonyatos veszteségeket szenved az ország, és sajnos a renomé is. A turizmus volt kábé az utolsó iparág, ami még ment otthon, sikerült ezt is végérvényesen szétqrni...
Mocsári Troll 2012.03.24. 20:23:12
döbbenetes ma már a kontraszt ferihegy és schwechat között ( gyengébbek kedvéért : a bécsi reptér), onnan közvetlen járat van pl. indiába, thaiföldre, japánba, amerikába, de pl. az emirates is napi két óriásgéppel repül dubai-ba, majd onnan egész ázsiába.
ma már egyre több magyar autózik ki schwechatra, majd repül onnan, ferihegy meg egy kis falusi fapados reptérré degradálódott.
ma már egyre több magyar autózik ki schwechatra, majd repül onnan, ferihegy meg egy kis falusi fapados reptérré degradálódott.
Felvidékimagyar 2012.03.24. 22:30:07
Itt is pörög a dunaszerdahelyi rendszámos az tutti adócsaló szöveg...
Egy kis térképismerettel Budapestôl az alábbi magyarországi városok távolsága kb:
Debrecen 230km,
Miskolc 180km,
Szeged 170km,
Pécs 210km..
(Csak a nagyobb városokat írtam, ezen kívûl még lehetne sorolni...)
Dunaszerdahely 150km...
A fenti magyarországi nagyvárosokból biztos nem járnak Bp-re sem üzleti, sem magáncéllal autósok (akár naponta is)...
Egy kis térképismerettel Budapestôl az alábbi magyarországi városok távolsága kb:
Debrecen 230km,
Miskolc 180km,
Szeged 170km,
Pécs 210km..
(Csak a nagyobb városokat írtam, ezen kívûl még lehetne sorolni...)
Dunaszerdahely 150km...
A fenti magyarországi nagyvárosokból biztos nem járnak Bp-re sem üzleti, sem magáncéllal autósok (akár naponta is)...
Tomcy 2012.03.25. 11:45:19
Bazsó itt az öreg amikor velem próbált harcolni, én semi slicken voltam ő meg utcain, és nem vette el a gázt akkor kezdett fékezni amikor én, még jó hogy nem vittem be a 100-as tábla utáni féktávomra, mert akkor a gumifalban köt ki, így is kiment csöppet...
www.youtube.com/watch?v=IDT0EcnHg4U
Nem nagyon értem amúgy mit keménykedett sima utcai gumi...
De amit veletek csinált a nagyon nagy tukóság!
www.youtube.com/watch?v=IDT0EcnHg4U
Nem nagyon értem amúgy mit keménykedett sima utcai gumi...
De amit veletek csinált a nagyon nagy tukóság!
Attila a HUN vezér 2012.03.25. 13:59:29
Ha minden igaz akkor Karotta Béla bácsival futott össze a Ringen, jó egy éve bukkant fel Bélabá a feleségével az anyós ülésen FRT és Minirally versenyeken.
A kategóriámban ment és miután Slicket rakott előre már komolyan számolni kellett vele!
A kategóriámban ment és miután Slicket rakott előre már komolyan számolni kellett vele!
Attila a HUN vezér 2012.03.25. 14:02:17
megnéztem Tomcy videóját és IGEN Ő Bélabá :)
Index Elek 2012.03.25. 17:16:08
Megvolt a Ryanair repülés ma. Hááát...
Maga a repülés nem volt rossz, mivel a fapadosok igyekeznek a legmodernebb gépeket üzemeltetni (üzemanyag megtakarítás). Viszont a beszállítás katasztrófa volt. Annyi embert bookoltak, hogy 2 gép kellett, de ezt nem mondták el, csak láttuk egy idő után, hogy mi már nem fogunk felférni.
Gyalog megy az ember a gépig, ami szerintem nagyon jó ötlet. A buszos 100 méteres körtől mindig felállt a hátamon a szőr, pocsékolás.
Az embereket egy ideig vegzálták a "kerettel", pár jóembernek pakolni kellett, hogy beférjen a csomag és felvihesse a gépre. De utána az egészet letojták és a maradék (saccra fél társaság) már felmehetett akárhogy.
A csomag túlsúly 15.9 kg-tól ketyeg, kilónként 7k HUF. Érdemes lemérni és ráhagyni. Én még reggel mértem magamat és aztán a csomagot és magamat, majd különbséget vontam. Ennek ellenére 2 kg plusz volt, amit átraktam asszonyhoz. Így nem kellett fizetni. Érdemes checkin előtt egy szabad mérlegen mérni próbamenetet. Meglepő.
A kaja drága a fedélzeten, de hol nem az. Az utaskísérők kedvesek voltak, az utasokat viszont ejtőernyő nélkül vágtam volna ki néha. Mint a majmok bolygója, tragédia.
A Budapestre tartó Wizzair járaton úgy fértem csak el, hogy a folyosó mellett ültem és a térdemet kiraktam a folyosóra. A másik térdem pedig az üres középső ülés előtt volt. Itt (Ryanair) viszont simán tudtam ülni rendes emberi testtartásban, nem voltak úgy összetolva az üléssorok. Nagyon pozitív csalódás volt a gép frissessége (B737-800) és a kényelem. Az utasok és a checkin viszont tragikus.
Igazából elég lett volna bezárni Ferihegy 2-t és megtartani az 1-est, mert egyszerűen nincs utas. Tök üres az egész hodály, kong az ürességtől. Nem tudom mit csinálnak a vendéglátósok például, nincs utas gyakorlatilag. Ebből szerintem olyan csődláncolat lesz, mint a huzat. Na mindegy, Magyarországnak alighanem reszeltek egy ideig sajnos.
Maga a repülés nem volt rossz, mivel a fapadosok igyekeznek a legmodernebb gépeket üzemeltetni (üzemanyag megtakarítás). Viszont a beszállítás katasztrófa volt. Annyi embert bookoltak, hogy 2 gép kellett, de ezt nem mondták el, csak láttuk egy idő után, hogy mi már nem fogunk felférni.
Gyalog megy az ember a gépig, ami szerintem nagyon jó ötlet. A buszos 100 méteres körtől mindig felállt a hátamon a szőr, pocsékolás.
Az embereket egy ideig vegzálták a "kerettel", pár jóembernek pakolni kellett, hogy beférjen a csomag és felvihesse a gépre. De utána az egészet letojták és a maradék (saccra fél társaság) már felmehetett akárhogy.
A csomag túlsúly 15.9 kg-tól ketyeg, kilónként 7k HUF. Érdemes lemérni és ráhagyni. Én még reggel mértem magamat és aztán a csomagot és magamat, majd különbséget vontam. Ennek ellenére 2 kg plusz volt, amit átraktam asszonyhoz. Így nem kellett fizetni. Érdemes checkin előtt egy szabad mérlegen mérni próbamenetet. Meglepő.
A kaja drága a fedélzeten, de hol nem az. Az utaskísérők kedvesek voltak, az utasokat viszont ejtőernyő nélkül vágtam volna ki néha. Mint a majmok bolygója, tragédia.
A Budapestre tartó Wizzair járaton úgy fértem csak el, hogy a folyosó mellett ültem és a térdemet kiraktam a folyosóra. A másik térdem pedig az üres középső ülés előtt volt. Itt (Ryanair) viszont simán tudtam ülni rendes emberi testtartásban, nem voltak úgy összetolva az üléssorok. Nagyon pozitív csalódás volt a gép frissessége (B737-800) és a kényelem. Az utasok és a checkin viszont tragikus.
Igazából elég lett volna bezárni Ferihegy 2-t és megtartani az 1-est, mert egyszerűen nincs utas. Tök üres az egész hodály, kong az ürességtől. Nem tudom mit csinálnak a vendéglátósok például, nincs utas gyakorlatilag. Ebből szerintem olyan csődláncolat lesz, mint a huzat. Na mindegy, Magyarországnak alighanem reszeltek egy ideig sajnos.
HakapesziM 2012.03.25. 17:27:24
@Index Elek: Gyűlölök repülni. A csoszogás mezítláb, nadrágszíj nélkül, a várakozás, a nyomorgás a parányi üléseken, húzni - vonni a csomagokat, maholnap az ember seggébe is benéznek. Ezer kilométeres körön belül autóval megyek mindenhová. Annyi csomaggal, amennyivel akarok, ott és akkor állok meg amikor akarok. Ha valahova mennem kell, elindulok hajnal kettőkor, délután már a rendeltetési helyemen vagyok, fürdök a görög tengerparton stb.
Index Elek 2012.03.25. 20:37:08
@HakapesziM:
Jó autóval 1000 km még oké. Nekem 1800 km, van komp is benne, így az autó határeset. De értem a szempontokat tökéletesen.
Jó autóval 1000 km még oké. Nekem 1800 km, van komp is benne, így az autó határeset. De értem a szempontokat tökéletesen.
sallaister 2012.03.26. 18:22:27
nem tudom, hogyan szamoljatok, kovetitek nyomon, de akkor itt van ez.
pont ma hallgattam ezt az adast, es nem tudom,ennek koszonheto e, de egymast utan ket RO rendszamu Audi Q7, illetve BMW X5 os kocsit lattam.
mosolyogtam is magamban,visszagondoltam az adasra :)
egyebkent lehetseges,hogy teniszpartnerek lehettek, mivel a Bp. III. keruletben, a Kolosy ternel lattam oket kihajtani egy ilyen sport komplexumbol.
pont ma hallgattam ezt az adast, es nem tudom,ennek koszonheto e, de egymast utan ket RO rendszamu Audi Q7, illetve BMW X5 os kocsit lattam.
mosolyogtam is magamban,visszagondoltam az adasra :)
egyebkent lehetseges,hogy teniszpartnerek lehettek, mivel a Bp. III. keruletben, a Kolosy ternel lattam oket kihajtani egy ilyen sport komplexumbol.
Szarofantom 2012.03.27. 14:08:26
"magyarországi lakóhellyel rendelkező személy csak magyar forgalmival és rendszámmal ellátott járművel vehet részt a közúti forgalomban"
Kíváncsi lennék, hogy a magyar Audiban dolgozó, Magyarországi lakhelyű,
magyar vezetők és talpnyalók,
vajon hogyan közlekednek naponta az ingolstadti rendszámos céges Audikkal?
Mert kétlem, hogy harminc napnál rövidebb ideig,
illetve a Magyarország területén kívül
rendszeres munkavégzés érdekében használják...
Akkor most hogy is van ez?
Kíváncsi lennék, hogy a magyar Audiban dolgozó, Magyarországi lakhelyű,
magyar vezetők és talpnyalók,
vajon hogyan közlekednek naponta az ingolstadti rendszámos céges Audikkal?
Mert kétlem, hogy harminc napnál rövidebb ideig,
illetve a Magyarország területén kívül
rendszeres munkavégzés érdekében használják...
Akkor most hogy is van ez?
Shadowbull 2012.03.27. 14:24:59
@Szarofantom: "Kíváncsi lennék, hogy a magyar Audiban dolgozó, Magyarországi lakhelyű,
magyar vezetők és talpnyalók,
vajon hogyan közlekednek naponta az ingolstadti rendszámos céges Audikkal? "
Sehogy. Nekik magyar rendszamosak a ceges autoik.
magyar vezetők és talpnyalók,
vajon hogyan közlekednek naponta az ingolstadti rendszámos céges Audikkal? "
Sehogy. Nekik magyar rendszamosak a ceges autoik.
Benyoo95 2012.03.27. 20:05:11
Ezt a cikket egyik haverom komolyan vette..vicces volt, amikor mondta, hogy "ezek az állatok leírták hogyan tedd tönkre az autód" mondom neki: "nem érted az iróniát?" :D
Szegény srác nagyon koppant...
Szegény srác nagyon koppant...
Felvidékimagyar 2012.03.27. 21:14:29
@Shadowbull:
Akkor az a pár IN (D) rendszámos Q7, A3, A4 audikkal szerinted kik járnak Gyôrben? (nem 1x láttam ôket amíg Gyôrbe jártam dolgozni...) Volt ôsszel olyan pillanat amikor az Árkádnál (a felüljárón) állt a Q7-es és kék villogóval mögötte a rendôrautó, az autòk között a két rendôr és egy középkorú jólszituált nô... Szerintem nem tesztelô volt, és nem is német nyelven beszélget(het)tek... ;) Az audi meg ha akarna, akkor szerintem tudna intézni az autóikra akár magyar próbarendszámot is, de eddig egyszerûbbnek tûnhetett nekik (meg a presztizs is persze..) az ingolstadti rendszám használata... eddig... akarom mondani szerintem ezután is így lesz! Gondolom papírozni se tudják, hogy céges használat, meg rendszeresen járnak vele Németországba...
Akkor az a pár IN (D) rendszámos Q7, A3, A4 audikkal szerinted kik járnak Gyôrben? (nem 1x láttam ôket amíg Gyôrbe jártam dolgozni...) Volt ôsszel olyan pillanat amikor az Árkádnál (a felüljárón) állt a Q7-es és kék villogóval mögötte a rendôrautó, az autòk között a két rendôr és egy középkorú jólszituált nô... Szerintem nem tesztelô volt, és nem is német nyelven beszélget(het)tek... ;) Az audi meg ha akarna, akkor szerintem tudna intézni az autóikra akár magyar próbarendszámot is, de eddig egyszerûbbnek tûnhetett nekik (meg a presztizs is persze..) az ingolstadti rendszám használata... eddig... akarom mondani szerintem ezután is így lesz! Gondolom papírozni se tudják, hogy céges használat, meg rendszeresen járnak vele Németországba...
Shadowbull 2012.03.28. 08:20:01
@Felvidékimagyar: Rengeteg kikuldetesben jaro nemet ember van Gyorben, napokra, hetekre jonnek, es teljesen legalisan hasznaljak a nemet cegautojukat.
A Magyarorszagon dolgozo magyar Audis fonokoknek magyar rendszamu szolgalati kocsijaik vannak. Ez mindig is igy volt. Azokat a kocsikat a Porsche Hungariatol veszi az Audi.
A Magyarorszagon dolgozo magyar Audis fonokoknek magyar rendszamu szolgalati kocsijaik vannak. Ez mindig is igy volt. Azokat a kocsikat a Porsche Hungariatol veszi az Audi.
szarkafarka 2012.05.10. 21:30:44
Felhivtam a magyar követseget Stockholmban es megkerdeztem hogy konkretan milyen papirok kellenek ahhoz hogy egy kettös allampolgar (30 eve kulföldön lako) alol ne vegyek ki az autot (rendszamot) ha hazalatogat (kulföldi utlevel es kulföldi jogositvany van de van egy magyar bejelentett lakcim is ami nem igen szuntethetö meg a bank, közuzemi szamlak, egyebb ugyek intezese, stb. rendezese miatt). Igertek hogy utananeznek es par nap mulva visszahivnak, azota egy es fel honap telt el, szarnak visszatelefonalni. Mondhatnak azt is hogy kedves ugyfelunk, fingunk sincs hogyan is van ez es mint a LOTTOban, proba – szerencse alapon induljon neki az utnak (kerdes az hogy ha beb@aszik a ”szentkuti bucsu” akkor a budapesti sved követseg mennyire tud möged allni hiszen minden kulföldi adatod, lakcimed a rendelkezesukre all a szemelyi szamodon keresztul…).
Hogyan merjen igy visszalatogatni a polgar (az a szo hogy ”hazalatogatni” egyre jobban halvanyul az ember tudataban) csaladdal, unokaval a bizonytalansagba??? Erdekes lesz majd rendszam nelkul visszautazni Europan keresztul es elöadni az erdeklödö rendöröknek a hihetetlen magyarisztani rendszam sztorit (vagy bejelenteni az elsö osztrak faluban a rendörsegen hogy lelloptak a magyar hataron a rendszamot). Egy ujabb felesleges stresszmoment. Szivas ez igy is meg ugy is…
Hogyan merjen igy visszalatogatni a polgar (az a szo hogy ”hazalatogatni” egyre jobban halvanyul az ember tudataban) csaladdal, unokaval a bizonytalansagba??? Erdekes lesz majd rendszam nelkul visszautazni Europan keresztul es elöadni az erdeklödö rendöröknek a hihetetlen magyarisztani rendszam sztorit (vagy bejelenteni az elsö osztrak faluban a rendörsegen hogy lelloptak a magyar hataron a rendszamot). Egy ujabb felesleges stresszmoment. Szivas ez igy is meg ugy is…
szarkafarka 2012.06.02. 17:38:37
”Önkéntesek fogják segíteni a lembergi (lvivi) rendőrök munkáját. A mintegy 60 egyetemista önkéntes feladata a külföldiekkel való kommunkiáció lesz. Többségük az utcán fog segíteni, néhányan a hivatalokban lesznek.
A rendőrök emellett szótárgépeket is kaptak, hogy a nyelvtudás hiánya ne hátráltassa a meccsek gondtalan lebonylítását és a városba érkező szurkolók eligazításást.”
Vagyis ez az okmanyforditasmegkövetelesi jatek nem mas mint egy kib@szas es betartas az autosokkal szemben...Lam meg lehetne oldani a kulföldi papir megerteset ha akarnak, de az a baj hogy meg sem probaljak, hadd szivjon a barom...A fejekben kene rendet teremteni hogy ne b@szogassak azokat akik egy kis költöpenzt akarnanak hozni az orszagba, inkabb idecsalogatni es nem elriasztani öket ilyen mondvacsinalt baromsagokkal...
A rendőrök emellett szótárgépeket is kaptak, hogy a nyelvtudás hiánya ne hátráltassa a meccsek gondtalan lebonylítását és a városba érkező szurkolók eligazításást.”
Vagyis ez az okmanyforditasmegkövetelesi jatek nem mas mint egy kib@szas es betartas az autosokkal szemben...Lam meg lehetne oldani a kulföldi papir megerteset ha akarnak, de az a baj hogy meg sem probaljak, hadd szivjon a barom...A fejekben kene rendet teremteni hogy ne b@szogassak azokat akik egy kis költöpenzt akarnanak hozni az orszagba, inkabb idecsalogatni es nem elriasztani öket ilyen mondvacsinalt baromsagokkal...
Az utolsó 100 komment: