HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

3,7 liter/100 km?

2012.03.28. 06:15 Tcomment

Címkék: peugeot hybrid 3008

Robogónyi fogyasztás kétszáz lóerővel, kellemes hangulatban 1,7 tonnával? Az Óperencián túli laborban minden lehetséges, de a valóságban korántsem olyan kurta a szerethető oroszlán farka.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

154 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr744344847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akira2 2012.03.28. 06:36:08

A hybrid kizarolag varosi autokba valo, pl. Taxinak. Utazo autonak vetek ilyet venni, es a hybrid rendszert beletenni.

zootyo 2012.03.28. 07:30:02

Távol álljon tőlem, hogy okoskodónak tünjek, de szerintem ez nem helyes: " ilyenkor mindig nagyon rákívánok egy új Citroen C5-re…"
Már többször olvastam itt a TC-n, és mindig szúrta a szemem.
Régebben a Mónika show-ban volt egy hülyegyerek aki ilyen szavakat használt és nem bírta röhögés nélkül a műsorvezető.... :)
Helyesen nem úgy van, hogy: ilyenkor mindig nagyon megkívánok egy C5-öt ?

Javítsatok ki ha tévedek.

Rocko- 2012.03.28. 07:38:29

"forgalmi dugók, márpedig a jelenlegi üzemanyagárak mellett azokat most szinte vadászni kell Budapesten"
óó, gyere velem Pistám, mutatok én Neked. :)
de akkor örülök, hogy Ti nem találkoztok vele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.28. 07:41:39

A rugózása gondolom azért olyan, amilyen, mert ezt utakra tervezték, nem arra, amit itthon út helyett van :D

Üzemanyagárak : Lassan kiderül, hogy nem is olyan gáz a pesti közlekedés, csak eddig túl volt terhelve, mert mindenki autóval ment a wc-re is?

Dallie 2012.03.28. 08:15:28

Nem értem ezeket a motorokat, hajtásláncokat. Egy 6 éves Vectra C 1.9 CDTI 150 LE-t hajtok, az utolsó 16000 km-en átlag 5.5 literes fogyasztással, de ez a tél miatt ennyi, nyáron 5,2 volt. Hétvégén mentünk egy viszonylag rövid, 120 km-es körutat, 4,4 l/100km jött ki. Jah, és zala megyében lakok, tehát nem alföldi megyek amíg a szem ellát a terep. És nem is finomkodok vele túlzottan, de tény, hogy nem tolom ki a szemét.

uki 2012.03.28. 08:18:45

Dugò van meg, de tenyleg ritkàbb, mint amikor 250-300 volt a benya.

Az autohoz visszatérve azt mondjuk nem ertem miert nem az 1.6hdi-t raktak bele. Ha az villanycucc nelkul eleg neki, akkor most villannyal az egésznek is elegnek kellene lennie. Ezzel egy picit kevesebbet is fogyasztanak papiron (talan valòsàgban is), es az ara is lehetne kevesebb. Bar az is igaz ha mondjuk haromszazzal olcsobb, akkor is draga a végeredmény.

uki 2012.03.28. 08:24:48

@Dallie: azt azert tudni kell hogy hozni kell az uj emissziòs normàkat is. Most nem tudom kapàsbòl, de egy uj 2.0 CDTi insignia mennyit eszik? (Nem kotekedes miatt mondom)

spheros 2012.03.28. 08:24:55

1990-es években volt egy dízel golfom. 1,6 literes volt. 4, 8 literrel is beérte városon kívül is ! Hol itt a fejlődés! Átbaszás az egész világ!

Plumper_ 2012.03.28. 08:25:40

9.300.000 egy pözsóért, ami 4 év után a felét sem éri? Igazán szuper. Ha elromlik a hibrid-technológia (természetesen garanciaidő után 2 hónappal), akkor inged-gatyád rámegy a rendszercserére (javítani nem lehet).
A zöldezés, hibrid-buzulás különben is csak a gazdagok játékszere. A legviccesebb a béemvé X7-esen volt a hibrid. Aranyvécén víztakarékos tartály..

uki 2012.03.28. 08:26:26

@spheros: hany kg volt a golf sùlya?

Shadowbull 2012.03.28. 08:28:33

@spheros: nezd at legyel olyan jo az emisszios normakat, a jarmutomegeket, a teljesitmenyeket.

aztan gyere vissza.

Plumper_ 2012.03.28. 08:31:17

@spheros: ez úgy működik, hogy bunkerszerű autódizájn a menő, és hamár bunker hátul az autó, nem látsz se ki, se be, mindjárt érdemes megvásárolnod hozzá a tolatókamerát jó borsos áron. legközelebb nehezékeket tesznek az alvázra, hogy erősebb motorral kérjék az emberek az autót. vagy félbenyomják a kipufogót, hogy ha akarsz előrehaladást, sportcsomaggal (extra nagy kipuffal) vásárold.

uki 2012.03.28. 08:32:32

@Plumper_: hidd el a gyàr sem hiszi el hogy ezzel fogja megmenteni a vilagot. Annak idejen mindenki kirohogte a toyotat a prius miatt, aztan brutàlis sokat eladtàk belole. Senki nem akar kimaradni a tortabol. Van ra piaci igeny, marketingnek is jo. Megcsinàlja szepen lassan mindenki. Raadasul ez a PSA villanycucc olyan hogy egy csomo PSA verdaba beépìthetö ugy hogy nem kell szetfaragni a jelenlegi versatile nagyon. (emiatt is tud csak ennyit, de mérnöki szemmel zseniàlis)

Plumper_ 2012.03.28. 08:35:15

@Shadowbull: akkor mi van helyette? hű b+ most nagyon beégettél.:-D ja igen, X6 van. kövesse a kódszámokat nevek helyett az, akinek 2, de inkább 3 anyja van.

@uki: a napelemes autó ezzel szemben egy helyben topog a 80-as évek közepe óta. az elektromos autók még nagyon sokáig túl drágák maradnak és nincsen hozzá kiépítve hálózat. legalábbis Mo-on így is marad még 20+ évig.

uki 2012.03.28. 08:35:57

@Plumper_: hulyeseg. Vàsàrlòi igeny hogy mar egy matiz is ugy nézzen ki alohelyzetben mintha olyan sportos lenne mint egy ferrari. Mi akartuk (tisztelet a kivetelnek), megkaptuk. Örüljünk neki.

Hurri Kán 2012.03.28. 08:37:11

Ha kb. ugyanannyit fogyaszt városon kívül, mint egy sima turbódízel, akkor minek ez a sok hókuszpókusz? Ja, hogy városban esetleg kevesebbet? Nyilván a nálunk gazdagabb piacokon is sorba fognak állni, hogy tízmillióért vegyenek városi autót.

uki 2012.03.28. 08:40:13

@Plumper_: napelemes auto??? Ez most hogy jon ide? A napelem gyerekebb cipöben jar mint az akksi technològia. Azt hogy ki miatt, most ne keverjük ide, nem szeretem az összeesküvés elméleteket :-)

Shadowbull 2012.03.28. 08:40:33

@uki: "aztan brutàlis sokat eladtàk belole"

a Priusbol? Hol?

Plumper_ 2012.03.28. 08:44:54

@uki: akkor tisztelet nekem is, mert én sem akartam, hogy a dévú matiz is úgy nézzen ki nagyjából, mint egy bojrészer, szopóscsaj-mágnes, körúti dodzsem.
én sem szeretem az összes esküvős elméleteket.. ha a nagyközönség versenyautó, cseppdesign és látszat-környezetkímélő autókat akar, akkor a többi technológiára nem jut idő, pénz.
tudod, citrom a mosogatószerben, citrompótló az üdítőitalban.

Plumper_ 2012.03.28. 08:51:28

@uki: akkor tisztelet nekem is, mert én sem akartam, hogy a dévú matiz is úgy nézzen ki nagyjából, mint egy bojrészer, szopóscsaj-mágnes, körúti dodzsem.
én sem szeretem az összes esküvős elméleteket.. ha a nagyközönség versenyautó, cseppdesign és látszat-környezetkímélő autókat akar, akkor a többi technológiára nem jut idő, pénz.
tudod, citrom a mosogatószerben, citrompótló az üdítőitalban.

uki 2012.03.28. 08:51:34

@Plumper_: akkor mar ketten biztosan vagyunk! :-) sajnos ez keves sot meg az egesz Tc rajongotabor is. Ezt sokszor elfelejtik itt az emberek.
Mielott valaki felre erti, sztem a sportos autòkat. A sportosnak latszani akarokkal van a baj.

Szittyakürt 2012.03.28. 08:56:08

A teszteken mindig szuperek ezek a francia csodamasinák... aztán 4-5 éves korukban, amikor előjönnek az első komoly gondok (ha a garanciaidő alatt már nem őszült bele a tulaj a sok rejtélyes és megmagyarázhatatlan elektromos hibába), komoly fekélyt tud okozni a pénztárcának egy ilyen francia csoda. Tök jó, hogy diesel, meg szuper nagy nyomaték, meg minden. De ilyesmit csakis benzinmotorral szabad megvenni! Tudom, a benzin drága. De a benzines autó ára kb. 1 misivel olcsóbb, mind a repcésé és a szervízköltségek is sokkal alacsonyabbak.

uki 2012.03.28. 08:58:24

@Shadowbull: valahol elnyelodott a kommentem. Lenyeg hogy amcsiban eleg sok elment belole. (Persze nem annyi mint pl. Camry-bol) Gyakorlatilag megteremtette a hibrid kategòriàt.

uki 2012.03.28. 09:04:43

@Szittyakürt: a PSA remeli hogy az elmult par evben a minöség javìtàsàban belelapatolt penz majd meghozza gyümölcsét, de ez majd csak 5 ev mulva derül ki. Benzin hibrid mar van dìzel hibrid meg nem volt. Ezert keszult az. Valamiben elsonek kell lenni. ;-)

FJPO 2012.03.28. 09:07:00

@Szittyakürt: még a 2000-es évek legelején élsz? Ma már minden európai márka gyakorlatilag u.a. részegységekből épül fel. A hülye ADAC teszt is egy 2002-ben kiadott, 2004-ben tartóstesztelt P307-et hasonlítgat a BMW 2010-es modelljével, amit 2011-ben teszteltek.
Ma a VW, FIAT, CITROEN, PEUGEOT, SKODA, SEAT egykutya. A japik tolnak néha érdekeset, de az se rántja le az eget, de jó áron mindennapra terveznek.
Az meg, hogy Vályi úrnak mi a szép, mi nem, az márkafüggő. A Nissan QUASKAI (nem is tudom jól leírni a nevét) hátsó lámpái ugyanilyenek, de azok csodálatosak... Áhhhh...

Dallie 2012.03.28. 09:13:55

@uki: 6,2-6,4 körül jár vele az egyik kollégám (ezzel a 2 literes 163 lovas CDTI motorral).

Szittyakürt 2012.03.28. 09:18:34

@FJPO: És nem. De láttál már Volvo S40/V50 tulajt elsápadni az miatt, hogy a PSA-tól származó dieseljében ki kell cserélni a részecskeszűrőt? Nem ügy. Alig 200e Ft-ból megoldható. Ez csak egy példa.
@uki: A minőségi lózungut már elsütötték a 307-es bevezetésekor. Olvass utána, hogy milyen eredménnyel.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 09:21:12

@Shadowbull: Mostanában olvastam, hogy csak Európában 400 ezret adtak el. Ami végül is marginális, de értékelhető. Jó dolog a hibrid technika, csak nem éri még meg. Borzasztó sokat kell vele menni, hogy visszahozza az árkülönbséget.

Ez a PSA-féle hibrid megoldás, hogy a villanymotor a hátsó kereket hajtja, erősen megkérdőjelezhető. Én inkább a Toyota / Honda / BMW féle megoldásra szavaznék, ha már hibrid.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 09:28:11

Egy mai, átlagos (pl. 1.6-os) dízel kompakt, ami kb. 12-13 mázsa, olyan 6 körül fogyaszthat igazi araszolgatós városi forgalomban. Egy Toyota hibrid 3.8 - 4 környékén. Autópályán az említett dízel 130-nál kb. 6-ot ehet, csakúgy, mint a Toyota hibrid. Nekem most utoljára 6.1-et fogyasztott, de vannak ismerőseim akik inkább 5.5-el járnak.

De nem éri meg az árát.

A dízel eleve kb. 3-5 kilóval drágább, mint egy a benzines, a hibrid még + 500 ezer / 1 milla. Egy jó TSi konszolidált futásteljesítménnyel, pl. évi 20-30 ezer km-nél jobban megéri. Nekem csak azért van hibridem, mert nagyon megfogott a technika.

uki 2012.03.28. 09:28:56

@Szittyakürt: sztem nem a 307-től számoljuk az újkori PSA gépeket.

spinat 2012.03.28. 09:29:45

mégane 1.5 -ös, 5 éves, nyáron 4,7 az átlag, most télen pedig 5,3 volt. erröl ennyit

Plumper_ 2012.03.28. 09:30:28

@FJPO: a felsorolásból nem értem a Seat-ot, ti. hogy minek létezik még egyáltalán? miben különbözik a VW-től azt leszámítva, hogy gyengébb minőségű? a VW-konszern többi márkája is direkt van lebutítva, nehogy elérjék a VW-t (mint utóbb a fix hátsó kisablak a kis Skodán). Az legalább jó, hogy majdnem-VW minőséget olcsóbban kapsz meg Skoda formájában, és talán nem is lopják annyira az autótolvajok.
A külön citroen és pözsó is tökfölösleges, az opel is micsoda már..nekem legalábbis sosem tetszettek, kivéve az Insignia, de az luxusautó árban van.

uki 2012.03.28. 09:34:32

@Dallie: ez lehet gázkezelésből is adódó különbség, de lehet az is amit mondtam. Súlyban is meglesz a 3008 hibrid annyi mint az insignia.
(amúgy sztem sincs értelme ennek a verdának)

Rocko- 2012.03.28. 09:44:20

arra van valami info, hogy a 3008-ban a dupla nulla miért egy fekvő nyolcasként jelenik meg? ez ugye a végtelen jelképe, de mi ehhez a marketingrizsa?

váltóban ugye nem csak én látom az alient? :)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 09:47:41

@spinat: Az a Megane 1.5 döci lehet. 80, vagy max. 105 lovas. Nem egy súlycsoport, semmilyen szempontból. Volt döci Scenicem 105 lovas, igaz kicsit húzva volt. Városban 6.2 - 6,3, pályán inkább 6.5 volt. Az már hasonlít erre.

Ha fogyaszási rekordot akarsz, mondhattam volna azt az 1986-os Citroen Visa-t, ami 1.8 sima, szívó dízel volt, és 3.5-el jártam be vele a zalai dombságot, városban elvolt 5-el. Akkor, annak idején, azzal a fos gázolajjal.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 09:51:49

Ommm: Szép, tisztességes fotók. Szépen kihasználtad a belső fotóknál a mélységélességet, ha szándékos volt, ha nem. Nekem nagyon tetszik. Egy két helyen a kompozíció még nem tökéletes, de ez már csak inkább kötekedés a részemről. Külön pontot érdemel, hogy végre nem poros a műszerfal. Netán ecsetet ragadtál fotózás előtt? Szóval úgy látom, egyre igényesebb vagy.

abc 2012.03.28. 09:56:19

Azért a fogyasztáshoz hozzá kell tenni, hogy ez az autó majd 1,7 tonna!
A Vectra meg a kicsi golf vagy fél tonnával vagy még többel kevesebb.
tehát igenis fejlödött a motor csak éppen annyit hízott a kedves autó hogy rég rámegy gatyánk.

Egyébként sincs szerintem semmi értelme egy 2 km-ert megtenni tudo villanyegységet berakni egy autóba akkro inkább Ampera mert ott a benzines folyamatosan megy alapjáraton gyakorlatilag és az tölti az aksikat ami hajtja a villany motort.

Milyen ügyesek, hogy 50 évvel a dizel elktromos mozdony feltalálása után sikerült lemásolni :)

Vakul a drakula (törölt) 2012.03.28. 10:02:54

@Csák Morritz AKA Alibiman: Nem éri meg, de nem is ráfizetés. És amikor 1500 Ft. lesz a benya literje, akkor meg már kiforrott technológiája lesz-van a japóknak, és mindenki elmehet balfelé, aki nem tudja a 3 literes átlagot. Valamint még néhány évtized, és meglépi a nyugati civilizáció is azt, amit már, ha jól tudom, a japánoknál élő szabályozás, hogy a nagyvárosokban a diesel használat erősen korlátozva van, mert rákkeltő.

Amanitin3 2012.03.28. 10:03:25

@Shadowbull:
"a Priusbol? Hol?"

Pl az utolsó verzióból két év alatt adtak el egymilliót.
Az nekem gombócból is elég soknak tűnik, hátmég autó.

Vakul a drakula (törölt) 2012.03.28. 10:05:37

Nem véletlen állt le a toyota a diesel fejlesztéssel.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 10:08:38

@Vakul a drakula: Ez bizony így igaz. De ettől én még nem ezért vásároltam. Ennyire nem vagyok tudatos. Még. :-)

FJPO 2012.03.28. 10:15:42

@Szittyakürt: én a régi elektromos hibákról beszéltem, nem az új egyéb alkatrészekről. A FAP tényleg drága, kevés van még belőle, de a common-rail rendszer cseréje is 400k körüli. Ezek nem tipikus elektromos hibák, amit a franciáknál, olaszoknál oly szívesen emlegetnek. Ilyen csodaszerkentyűk a németekben is vannak bőven, horror áron. Ez a mai technikához sajna hozzátartozik.
@Plumper: a választékot az ízlés különfélesége miatt csinálják. Ez a fogyasztói társadalom egyik alapszabálya. Így azt gondolod, a saját akaratod mentén döntesz, pedig csak akkora "paraméter" sokaságot kapsz, hogy úgy érezd, van egyéniséged, és ezzel magyarázhatod a döntésed bárkinek. A vicc az, hogy a döntések egy Gauss görbe mentén átlagosak, így kiszámíthatóak... Ezzel próbálnak a gyártók játszani több, kevesebb sikerrel.

Hó apó 2012.03.28. 10:24:14

Franciából még a salátát is fenntartással kell kezelni.

Ősi német bölcsesség....

bélabácsi2 2012.03.28. 10:25:47

Nekünk van egy ilyen peugeot 3008-as, benzines, most múlt 2 éves, de nagyon megbántam. Képes volt autópályán 140-nél a belső sávban leállni a motor egy éves kora előtt két nappal, az szerencsére még garanciás volt, de azután...
Néha most is úgy rángat, mint egy részeg sörösló, szutyokfeketére ég benne az olaj rövid időn belül, múlt héten azért állt le, mert szerinte nincs olajnyomás (de van), pár hónapja rendesen befordultam a kútra, megtankoltam, utána már nem indult, mert indításkor elbukott valami motorteszten, úgy kellet ismételten elvontatni, hegymenetben rohadtul felmelegszik valami és büdös, csak emelkedőn csinálja, mondjuk Kékestetőre, sík úton nem. Amikor meg kedve van és szép az idő, úgy ugrik, gyorsul mint egy gepárd.
Ezuton bejelentem, hogy elcserélem bármire, ami megbízhatóan mozog, akár élő disznóra is.

bélabácsi2 2012.03.28. 10:28:05

Ja, az lemaradt, hogy kutya kényelmes belül, valóban, kellemes körülmények között lehet megvárni az autómentőt!

Hó apó 2012.03.28. 10:28:50

@Vakul a drakula:

Jelezném, nem állt le a Toyota a diesel fejlesztéssel. Ezt a baromságot a magyar "szaksajtó" nyomatja (esetleg).

Úgy pontos a mondat, hogy a jelenlegi fejlesztési lehetőségek maximumát elérték, tehát a jelenlegi diesel technológia fejlesztésébe nem fektetnek több pénzt.

Ellenben 4 teljesen új irányban próbálkoznak, az egyik pl. az alacsony lobbanáspontú diesel/metanol technológia.
Ennél a motor élettartama 3-5-szöröse lehet a mainak fele-negyede környezetszennyezés mellett.

De erről a magyar média nem igazán beszél.
Mert el kell adni a francia szarokat inkább.

Phrascarica 2012.03.28. 10:31:54

@bélabácsi2: ez kicsit lejáratás szagura sikerült.
Szerintem kettő év garancia van minden új autóra.

Hó apó 2012.03.28. 10:32:08

@bélabácsi2:

A franciák úgy terveznek autót, hogy összeszedik az utolsó 5 évben legtöbbször évet ismételt autógépészhallgatókat, jól berugatják őket, aztán bezárják őket egy szobába, hogy reggelre tessék egy autó terveit összeállítani.
És ez lesz a Citroen.

Amit másnaposan terveznek, az lesz a Peugeot, és amire adnak nekik 2 éjszakát, a Renault.

Shadowbull 2012.03.28. 10:33:13

@Amanitin3: "az utolsó verzióból két év alatt adtak el egymilliót"

Forras?

bélabácsi2 2012.03.28. 10:34:32

@Phrascarica: ezek tények, kéred a szervíz papírjait és a számlákat????

Dallie 2012.03.28. 10:37:32

@abc: A Vectrám (sedan, 1.9 cdti) konkrétan 1485 kg.

esef 2012.03.28. 10:45:57

@Szittyakürt:
milyen érdekes, hogy azokban a 4-5 éves francia csodamasinákban jönnek elő a váratlan hibák amelyeknek ismeretlen az előélete. éppen úgy mint a szent NÉMET autókban :D:D:D
turbómagyarként járjál lóval, bár az is megbetegedhet, megdöglik és marad a gyaloglás... ;-)

-trogerone- 2012.03.28. 10:47:49

ha megnezzuk hogy mennyi a hybryd hajtas felara es igy mennyivel fogyasztana kevesebbet
akkor rajovunk arra hogy veszunk egy normal autot(nonhybrid)es az emlitett felarbol fedezni tudjuk parszazezer km-re a fogyasztaskulonbseget

kamu az egesz

Hó apó 2012.03.28. 10:49:51

@Shadowbull:

Ja, és ez állítólag eladott egy millió autó miatt van éppen csőd szélén a PSA és a Renault is.

Most lesz állami beavatkozás a franciáknál, mert az európai autóexport 80%-át már a németek adják.
Biztos azért, mert a világ többi részén túl jó a francia kocsik minősége.

bélabácsi2 2012.03.28. 10:51:09

@Hó apó: @Phrascarica:

Egyébként nincs nekem bajom a Peugeot-val, ez a szutyok 3008-as a 3. pözsóm!
Nem vettem volna, ha az előző kettő nem lett volna jó.
Szerencsére a második még megvan, 307 SW, visszaültem abba. Ezt meg használja az asszony rövid távokon.
Nem lejáratás, de ami szutyok az szutyok.

Hó apó 2012.03.28. 10:55:42

@bélabácsi2:

Nekem nem kell bemutatnod a franciákat, nekem két cégautóm volt francia.
Aztán egy év után, pár elkésett üzleti tárgyalás után a vezetés úgy döntött, hogy megbízható autó kell. Ezért nincs francia kocsi a cégnél.

abc 2012.03.28. 11:06:02

Hál istennek bejött a francia autó szapulás, már vártam!

Régebben idegesített, most már örülök neki ilyenek miatt olcsó a használt autó (pláne francuiából) én meg elmegyek vele még 10 évet...
Ezért vetetm a Picassot 3 évesen féláron ez volt 7 éve.
Hajrá! Tényleg örülök (már láttam most már 500 ért Picassokat autós oldalakon szóval csak hajrá amikro ingyen adják mellé teszek mégyegyet:)

Vakul a drakula (törölt) 2012.03.28. 11:13:24

@Hó apó: Ezt nem tudtam, de köszi az infót. Így érthetőbb is. Valóban az itthoni sajtóból tudom én is. Szóval ha jól értem, most vannak lépéssel előrébb (hibrid), de lehet, hogy nemsokára kettővel lesznek.... (tiszta diesel, vagy kombi üzem, vagy mi) :)

Hajrá Európa, innen szép a győzelem!

PSD 2012.03.28. 11:21:19

@uki: "Annak idejen mindenki kirohogte a toyotat a prius miatt"

Neeem, szó sincs róla! Nem mindenki, csak a nagyon-nagyon-nagyon idióták, akiknek fingjunk sincs a dolgokról, és ők még ma is égnek mint a győzelmi zászló! LOL! :)

PSD 2012.03.28. 11:26:03

@Csák Morritz AKA Alibiman: "Én inkább a Toyota / Honda / BMW féle megoldásra szavaznék, ha már hibrid."

Hogy a mire tetszik szavazni a "BMW féle megoldásra"? LOL! :) Milyen megoldásra gondolsz, a hogyan essünk sokszorosan pofára és a kutya se vegye azt a szart amit összegányoltunk megoldásra lsd. X6 passzív-alibi-kamu-röhely-hibrid? LOL! :)))

A Toyota / Honda az rendben van.

Szittyakürt 2012.03.28. 11:26:54

@FJPO: Na, pont ilyesmiről beszélek. FAP, EOIS, meg a common rail és az Isten tudja még micsoda méregdrága alkatrész, ami csak a diesel kocsikba kell, hogy ne traktor módjára közlekedjen az a szerencsétlen bódé. Ezek egyrészt drágítják az új autót és méregdrágává teszik a szervielést ( a bonyolultságukról már nem is beszélek). Én nem látom értelmét annak, hogy kb. 1 millával többért vegyek autót, csak azért mert egy túlbonyolított rendszer üzemel benne.
@esef: A családban 2 francia kocsi is van, mindegyik magyarországi -az egyiket újonnan vettük- és mégis küzdünk néha azért, hogy az elektronok ott és akkor legyenek, amikor kell.
Nem jó lovon járni, mert befúj a bőgatyámba a szél és felfázom, meg hülyén állna a paripán a Nagy-Magyarország és a "Vesszen Trianon" matrica. :)

PSD 2012.03.28. 11:29:45

@Vakul a drakula: Pontosan, a koromdízel úgy halott ahogy van, valójában sosem élt. A német hülyék által megerőszakolt Európán kívül sehol a világon egy 10 méteres póznával sem piszkálnak hozzá, ha személygépjárműről van szó.

Hozzászólás © 2012.03.28. 11:35:16

Olvasom a cikkeket és a hozzászólásokat is. Tudom álomvilág, de ha pl. a szervóval nyíló hamutartót és az 50 légzsákot kihagynák nem 2 tonna és 10 millió lenne egy autó. Ehelyett el lehetne kezdeni megtanítani az embereket vezetni.
A mostani folyamat ott fog végződni hogy nincs ablak mert veszélyes elég egy pár kamera és monitor, lesz katapultülés és kötelező alaptartozék lesz a defibrillátor, stb. :(

esef 2012.03.28. 11:43:37

@Szittyakürt:
tehát nektek peugeot vagy citroen van, a renault soha nem romlik el :D

@Hozzászólás ©:
egyetértek

Vakul a drakula (törölt) 2012.03.28. 11:46:25

@Hozzászólás ©: Szerintem nem az extrák azok, amelyek nagyon növelik a súlyt, legalábbis nem annyival, hanem az ütközésvédelem. Hány kiló lehet egy légzsák kiszerelve? 1, 2? Van belőle 8 db. Az csak mondjuk kábelekkel együtt 20 kiló. Van persze Kamera, meg pöcsvakaró, meg villanyablak. A klíma talán van egyedül 50 kiló. Szerintem az extrák csak max 100 kiló összesen. De a mai autók jellemzően nem 800-1000 kilósak, hanem 1400-1600 kilósak. A különbség szerintem a kasztni merevségét adó lemezek, és acélszerkezet vastagságából adódhat. Mert a mai autók sok szempontból nem fejlődtek annyit mint vártuk, de az ütközésvédelmük jóval fejlettebb mint 20 éve volt.

kadibela 2012.03.28. 11:49:27

@Dallie: A Vectra alacsonyabb építésű, nem 4x4 hajtású, legfőképp nem 200 LE-s és gyanítom valamivek könyebb is. Másrészt a zalai dombok között krúzolva sohe nem fog annyit enni mint bármelyik csoda tesztautó a pesti dugóban vagy autópályán húzatva (légellenállás!). Az én autóm is 3,1 litert fogyaszt 90-100-as stabil tempónál, pedig nem hibrid (1.6 HDi 112 LE).

kadibela 2012.03.28. 11:52:46

@-trogerone-: Ha megnézte volna valaki a hasonló kategóriájú, 200 LE-s, automata váltós 4x4-es crossovereket, akkor rájön, hogy mind 9-10 millió között van, tehát minimális árkülönbság van csak. Kár hogy erre sem a kommentelők, sem a cikkiró nem vette a fáradságot. Tessék csek megnézni a vonatkozó Qashqai, iX35, Kuga, Tiguan árlistákat. Meg fogtok lepődni. Nem a PUG-ot akarom védeni, de egyáltalán nem drága ebben a kategóriában!

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.28. 11:54:05

"Az utóbbi évek legszebb váltógombja"
- csak takaritani ne kelljen, berakodik a kosz mindenhova. Csaladi autonak vennek ilyet szivesen, asszony is orulne neki. Csak szegyelljek a francos franciak magukat, mindenhol ez az ocsmany borhatasu mubor. Csak tapints meg egy igazi borkabatot, es ezt, erezni fogod a kulonbseget.

Miert felejtettek el a franciak a pluss karpitozast? A legotthonosabb, legbaratsagosabb belso a pluss.

A lenyilo csomagterfedelrol: Tenyleg olyan eros az a kotel, hogy raulhetsz akar horgaszni is, es megbir?

Szittyakürt 2012.03.28. 11:56:10

@esef: Valami olyasmi. Szervezzek gyűjtést az éhező Renault-szerelők megsegítésére? :)

Vakul a drakula (törölt) 2012.03.28. 11:56:59

@Vakul a drakula: Még egy példa: a régi miautónk, a swift, ugye kb. 800-900 kilós kisautó volt. És a fullos villanyablakos, klímás, minden jóval felszerelt példányok se lettek másfél tonnásak. Maradtak extrás papírautónak, egy tonna alatt.

Hozzászólás © 2012.03.28. 12:00:14

@Vakul a drakula: Az általam hozott példák csak nagyon árnyalatosak voltak. Kihagytam ugyan a napfényt emuláló fényszórókat is. :)

A mai autókkal csak az a bajom, hogy bolondbiztosnak akarják gyártani őket. Ez az extrém ütközésvédelem, légzsákok, miegyéb arról szól hogy az is bátran beüljön a kormány mögé akinek távolról sem szabadna. Még egy elektronikai kütyünél ez még el is fogadható, na de itt nem teljesen erről van szó. Már az autó vásárlása előtt meggyőzik a delikvenst hogy ha 100-al belerongyol a szembejövőbe akkor sem lesz semmi baja. Itt a legnagyobb probléma.

Szittyakürt 2012.03.28. 12:02:32

@midnignt se - kitiltotta az ommm: A praktikum oldaláról nézve, lehet, hogy a műbőr jobb választás az igazi bőrnél egy családinak kikiáltott autóban. Oda ahol gyerekek ülnek -esetleg órákat- vétek a bőrkárpit. Elég egy-egy szendvicset adni a kezükbe, a széthulló morzsák kiszáradva úgy tépik fel a bőr vékony felületét, mint ha késsel vagdosnák (hogy az ilyen-olyan szegecselt, zippzáras ruhákról ne is beszéljünk. Szóval a plüssnél és szövetnél könnyebben kezelhető és alkalmasabb anyagot a kárpitozáshoz tényleg nehéz találni.

Hó apó 2012.03.28. 12:08:02

@Vakul a drakula:

"Szerintem az extrák csak max 100 kiló összesen."

Ell kell hogy keserítselek:
az extrákhoz nehezebb (nem egyszer 2 darab) akku kell, minimum dupla kábelezés, hajtómotorok, érzékelők, fűtőszálak stb.
Lesz az egész cucc 150-350 kg is.

Hozzászólás © 2012.03.28. 12:08:57

@Szittyakürt: "...a széthulló morzsák kiszáradva úgy tépik fel a bőr vékony felületét, mint ha késsel vagdosnák ..."

Ezt nehogy elhidd. Nem csak gyenge vékony valódi bőr létezik, nem hiába használtak bőrkötényt a kovácsok anno.
Ettől függetlenül soha többet bőrüléseket részemről, több kényelmetlenséggel jár mint előnnyel. (Tapasztalat)

Hó apó 2012.03.28. 12:09:01

@Szittyakürt:

"Szervezzek gyűjtést az éhező Renault-szerelők megsegítésére?"

A Renault-szerelő mindig bőven el van látva munkával.....

Hó apó 2012.03.28. 12:11:47

@Vakul a drakula:

Az extrák miatti súlynövekményt a karosstéria elemek és a váz "könnyítésével" ellensúlyozzák.

Ha jobb voltál mint egyes fizikából, akkor nem lesz túl bonyolult arra rájönni, hogy mit jelent ez ütközéskor....

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.28. 12:12:33

A kovácsok és hegesztők még ma is bőrkötényt használnak.

Egyébként ez az a Weimar,vagy mi?(Tudjátok,az az 1001 lóerő és 1250 Nm?)

Phrascarica 2012.03.28. 12:31:04

@bélabácsi2: rendben, de a garancia 2 év (legalább) és általában meghosszabbítható, én meg szoktam hosszabbítani, mert visszahozza az árát.

Amanitin3 2012.03.28. 12:43:00

@Shadowbull:

"Forras? "

www.autoblog.com/2010/10/08/worldwide-toyota-prius-sales-crack-2-million-mark-10-year-annive/

Vigyázó szemedet a vonatkozó táblázatban a '09 és '10 jan-sept oszlopok totál sorára vessed.

disclaimer: az eredeti toyota sajtó közleményt nem találtam meg a honlapjukon.

gyonyoruorszag 2012.03.28. 12:45:31

Rajtam kívül más is észrevette, hogy a nagy száguldozás elmarad az utakon? (persze magyar rendszámos autókra gondolok) akadnak még de pl az M0 110-es szakaszán ha 105-el mész nem nagyon előzgetnek főúton 90-100között haladva is ez a helyzet, mintha a türelem is nagyobb lenne az autóstársakkal szemben.

victor vacendak 2012.03.28. 12:47:10

@Plumper_: Seatban megkapsz bizonyos dolgokat, amit a VW-ben nem...Hogy rosszabb minőségű? Ezt mire alapozod? A spanyol munkásra rászól talán a német ellenőr, hogy szarul rakja össze, nehogy tovább tartson, mint a Golf, vagy mi?

kadibela 2012.03.28. 12:49:57

@bélabácsi2:
"Nekünk van egy ilyen peugeot 3008-as, benzines, most múlt 2 éves,"

Akkor mégsem ilyen, mert ez hibrid :)

Feldobsz egy alvázszámot a történet alátámasztására? Esetleg tudok segíteni a hiba elhárításában is.

Shadowbull 2012.03.28. 12:54:21

@Amanitin3: aham. nem tudtam, hogy az utolso 2-3 evben ennyire megtoltak.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 12:57:48

@PSD: Valamit nem tudsz. A Toyota megállapodást kötött a BMW-vel, hogy a BMW dízel motorokért cserébe átadja a hibrid technológiát, bolygóművestül. A szerződés értelmében tehát az új generációs BMK-ben ua. a technológia lesz, mint a Toyotákban.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 13:02:50

@abc: "Egyébként sincs szerintem semmi értelme egy 2 km-ert megtenni tudo villanyegységet berakni egy autóba akkro inkább Ampera mert ott a benzines folyamatosan megy alapjáraton gyakorlatilag és az tölti az aksikat ami hajtja a villany motort."

Szerintem nem ismered a Toyota féle hibrid technikát. A 2-3 km-es EV mód csak egy bónusz. Van olyan full hibrid, amiben ilyen mód nincs is. Pl. Honda. De attól még kevesebbet fogyaszt, mint a nem hibrid. nagyon sok esetben (huzamos ideig) egyszerre megy a két motor, gyorsításkor pedig rendszeresen melléteszi a villanymotort, aminek brutális nyomatéka van. Ezt autópályán is megteszi, 130-nál. Nyomok egy kövéret, és látom, hogy bekapcsolja a villanymotort. Vagy megyek tempomattal, emelkedő jön, és nem a benzin motornak ad gázt, hanem melléteszi a villanymotort. Ezért fogyaszt autópályán is egész kellemesen.

Szittyakürt 2012.03.28. 13:07:47

@Hozzászólás ©: Váááá! Azért ne tegyünk egyenlőségjelet a kovácsok -gondolom- vastag marhabőrből készült köténye és a kihajított régi kanapékból visszanyert és újrahasznosított autókárpitnak felhasznált papírvékonyságú bőrei közé! (Saját tapasztalat, Volvo V70)

Szittyakürt 2012.03.28. 13:09:45

@victor vacendak: Seat?: Spanyol minőség, nemet temperamentum. :))

Shadowbull 2012.03.28. 13:10:26

@Csák Morritz AKA Alibiman: "A Toyota megállapodást kötött a BMW-vel, hogy a BMW dízel motorokért cserébe átadja a hibrid technológiát, bolygóművestül. A szerződés értelmében tehát az új generációs BMK-ben ua. a technológia lesz, mint a Toyotákban."

ez konkretan nem igaz.

Shadowbull 2012.03.28. 13:14:08

@Csák Morritz AKA Alibiman: A BMW a PSA-val alapitott kozos vallalatot hibridhajtasok fejlesztesere es gyartasara, (lasd:www.bpc-electrification.com/en/index.html)

de ettol fuggetlenul sajat fejleszteseket is folytat (lasd Active Hibridek)

A Toyotaval litiumos akkukkal kapcsolatos kutatasokat fognak egyutt vegezni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.28. 13:14:21

gáz autó éri meg.229 a gáz:-)

Shadowbull 2012.03.28. 13:30:23

@Csák Morritz AKA Alibiman: parancsolj egy autotentikusabb forras. Szo sincs hibridtechnologia atadasrol.

kozos kutatasi projekt:

"The research project being undertaken under the agreement is focusing on increasing the performance and capacity of lithium-ion battery cells through the use of new combinations of materials for cathodes, anodes and electrolytes."

www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/pressDetail.html?outputChannelId=6&id=T0125856EN&left_menu_item=node__2201

Shadowbull 2012.03.28. 13:31:15

akarom mondani "autentikusabb"

protézisesh 2012.03.28. 13:31:33

@Dallie: "Vectra C 1.9 CDTI 150 LE-t hajtok, az utolsó 16000 km-en átlag 5.5 literes fogyasztással, de ez a tél miatt ennyi, nyáron 5,2" Nekem H-Astra kombim volt uyganezzel a motorral, 6os kézi váltóval. Győr-Móvár között autópályáztam vele (tempomat 145), 6,5-öt evett. Az 5.2 igen barátinak tűnik, a 4,4 meg egyenesen kamu-szagú, főleg ha a "nem finomkodom vele" kitételed is beleveszem...

De az alap-megállapítással egyetértek: ez a hibrid kva drága, viszont semmivel nem eszik kevesebbet, mint egy normális dízelautó. A hibridséget meg pláne nem országúti-autópályás körökön kellene tesztelni, hanem egy hétig csak otthonról munkába járni vele, szigorúan városon belül. Mert a hibrid CSAK ott spórol.De ezt az autós újságíró urak (minden portálon) hajlamosak elfeledni.

Hozzászólás © 2012.03.28. 13:31:43

@Szittyakürt: "Váááá! Azért ne tegyünk egyenlőségjelet a kovácsok -gondolom- vastag marhabőrből készült köténye és a kihajított régi kanapékból visszanyert és újrahasznosított autókárpitnak felhasznált papírvékonyságú bőrei közé! (Saját tapasztalat, Volvo V70)"

Közel nem erről akart a válaszom szólni, sokkal inkább arról ha bárki akar jót készíteni képes lenne. De ez mostanság nem érdek. A lényeg évente legalább egy új autómodell, gyorsan elhasználódó anyagok, biztonság sugallata még antitalentumok számára is, luxus ígérete alsó kategóriában, stb.

bélabácsi2 2012.03.28. 13:32:32

@kadibela: az elsők között behozott autók közül vettem! Nem sokat látsz az utakon, én sem. Már akkor beharangozták ezt a hibridet itt, pont arra gondoltam, hogy 2-3 évesen le fogom majd cserélni erre a hibridre. (cégautó) Gondolom azért nem hoztak és nem adtak itt el többet, merthogy jön a hibrid, de nem tudom.
Ez mint írtam is ha figyeltél, 1,6-os benzines.
Nekem nem egészen világos, hogy motorikusan van baja, vagy az elektronika viccelődik. Sajnos a szervíznek sincs fogalma róla. szarrá égett gyertyákat cseréltek egy évesen, gyújtást piszkáltak, de ez nem okozott sikerélményt, igaz, azóta nem állt le a motor magától, az is valami, de rángatás előfordult.
Alvázszámot én most nem írok, főleg nyilvánosan nem, annyit esetleg, hogy Jászberényben vettem, ott volt éppen, és az ottani cégvezető is egy 3008-assal járt akkoriban csak dízellel, azt ki is próbáltam, vezettem, mielőtt ezt megvettem. Ha tudsz segíteni, magánban keress, ennél több információ egyszerűen nem publikus.
Annyit még, hogy mikor vettem, már volt használtan a hirdetések között pár hónapos 3008-as, egyiket felhívtam, hogy mi a tökért adja el az új autót, veszteséggel, de nem árulta el.

Amanitin3 2012.03.28. 13:33:41

@Gyurma73:

"gáz autó éri meg."

egészen addig, amíg a gázosított autók aránya el nem éri a kimutatási határt, amikoris állambácsi rácuppantja az autógázra a benzinnel azonos mértékű jövedéki adót.

plephyl 2012.03.28. 13:34:57

ez a peugeot hibrid technológia azért nem a hibridek csúcsa. az a toyotáé. a majd 200 lóerős, automata Camry hibrid eszik ennyit mint ez, csak éppen benzinből. hármas priussal 5 körül el lehet járni, városban 4-5 liter között. és az is van majd 140 lóerő automata váltóval, több mint 400 literes csomagtérrel és ötcsillagos törésteszttel.

FJPO 2012.03.28. 13:42:24

@Szittyakürt: igen, egyetértek. 55 éves vagyok, és sose volt vadonatúj autóm. Most is egy 17 évessel járok, ami kényelmes is, egyszerű is, 200k km van benne, még csak a kopó részeket kellett cserélni benne. Na jó, nem európai, de már lambdaszondás, katalizátoros, tehát nem rondítja a levegőt.
Sokszor azon kapom magam, ha ezt a 20 éves konstrukciót a mai technológiával legyártanák ugyanígy, a tulajok békében vennék/használnák őket - AMEDDÍG a MÉDIA le nem szólná, hogy: "lám, nincs is benne grip control, meg hát hogy néz ki a hátsó lámpája!".
A Totalcar-t is sokkal jobban szerettem, mikor még szellemesen megfogalmazott, de meggondolandó értékeket közvetített nem "ronda mint a hatnapos farkasharapás" című erőltetett hülyeségeket.
Bocsánat, de utálom a tervezett avulást, meg a fogyasztói társadalom ilyen mérvű offenzíváját.
Sajnálom, hogy a TC is beállt a sorba, bár vszleg nincs más választása.

Szittyakürt 2012.03.28. 13:42:43

@Hozzászólás ©: Egyetértek!
"A lényeg évente legalább egy új autómodell, gyorsan elhasználódó anyagok, biztonság sugallata még antitalentumok számára is, luxus ígérete alsó kategóriában, stb."
Kb. innen ered az, hogy az autóipar folyamatos bevételekkel rendelkezik. 400e Ft-ért navigációt is adnak a kocsidhoz. Az amit ennek a 10%-áért megvehetsz (és funkcióban is többet kínál), az nem jó, nem trendi. Én ugyanilyennek látom a diesel motorokat is. Túlbonyolított, korántsem üzembiztos technikai rémálom, ami egyszer-valamikor talán megtérül valakinek. Úgy 250-350e km futásteljesítménynél. De akkor már fényes a kormány, foszladoznak a kiült ülések, lelakott az autó...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 13:51:13

@Shadowbull: Azért igazán elolvashatnád és értelmezhetnéd a linken lévő cikket. :-)

Egyrészt nem mond ellent annak a 2 320 477 288 hírnek, amire utaltam, másrészt még félig-meddig hivatkozik is rá az utolsó bekezdésben.

De tudod mit? Azt mondom, hogy igazad van. Az általam megadott linkeken lévő cikkek biztosan fasságok, hiszen számtalan cáfolat jelent meg ezzel kapcsolatban. :-)

uki 2012.03.28. 13:56:24

@Csák Morritz AKA Alibiman: "Szerintem nem ismered a Toyota féle hibrid technikát. A 2-3 km-es EV mód csak egy bónusz. Van olyan full hibrid, amiben ilyen mód nincs is. Pl. Honda."

ha nem tud csak villanyról menni akkor nem full hibrid, hanem mild hibrid. (csak a pontosság kedvéért, nem kötekedésből)

troll that shit 2012.03.28. 14:01:11

@Amanitin3: haha nyugtasd csak magad ezzel :D de az igazság az hogy EU szinten van szabályozva hogy a benzin árának X százaléka lehet a gáz maximális ára :)(biztos van aki tudja pontosan, én 60% körüli értékre emlékszem)

PSD 2012.03.28. 14:03:25

@Csák Morritz AKA Alibiman: Ellenben Te semmit sem tudsz, de azt is rosszul. :) Ilyen megállapodás nem volt, ezt Te költötted össze.

A bömbös a közelébe sem került a Toyota hibrid technikájának, pláne nem a lószaros elavult dízel motorokért, ami csak néhány agymosott európai hülyének kell.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.28. 14:04:26

@Shadowbull:
A BMW megállapodást kötött a Toyota-val, hogy a Toyota reszvenyekért cserébe átadja a hibrid technológiájat, bolygóművestül. A szerződés értelmében tehát az új generációs Toyotakban ua. a technológia lesz, mint a BMW-kben.

Igy megfelel?

Dr. GGG77 2012.03.28. 14:05:19

Egy C5 kombira én folyamatosan rá vagyok kívánva. :)
Erre az ocsmányságra viszont nem, és naná, hogy ha már muszáj lenne, egy 1,6 HDI 3 millával olcsóbban.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 14:26:49

@PSD: Ahogy te, úgy én is cikkekből tájékozódom, mivel nem hívnak meg a szerződéskötésekre. Ha rákeresel a guglin, 28 millió találatot kapsz arra, amit mondtam. Nem a kisujjamból szopom ezeket a dolgokat. Tehát, hogy pontosítsak:

Számtalan híradás szól arról, hogy a BMW decemberben szerződést kötött a Toyotával, hogy korszerű dizel motorokat ad át cserébe a Toyota hibrid technológiájáért. Hivatkozás:

google: BMW Toyota hybrid

Saját megjegyzés: A számtalan cikkre egyetlen egy cáfolat sem jelent meg.

Így jó lesz, vazze???

bélabácsi2 2012.03.28. 14:26:51

Ó, most látom a csomagtér világítását a képen. Sajnos. A miénkben azon a helyen egy kiemelhető elemlámpaszerű képződmény világít, aksival, menet közben töltődik, kutya hasznos, mikor az út szélén maradsz éjszaka vele, :) ezt miért vették ki, nagyon jó volt, ezt az egyet nagyon szeretem benne, vagy annak a kábelét vezették a tervezők a hibrid aksikhoz? :)))
Most már elhiszitek, hogy van ilyenem? ;)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 14:29:17

@uki: Lehet, a fasse tudja. A Honda Civicre fullt írnak, az Insightra meg nem, szóval lehet abban valami, amit mondasz. De ez a része annyira nem érdekel, mert nem ez volt a lényeg.

PSD 2012.03.28. 14:30:22

@Shadowbull: B+ te életedben tudtál már valamit nem kibaszottul szarul? LOL! :)

uki 2012.03.28. 14:30:46

@Csák Morritz AKA Alibiman: persze, csak gondoltam kötekedek egy kicsit! :-))))))))))

Shadowbull 2012.03.28. 14:34:27

@PSD: megint elobujtal a szarbol? Erdekesek ezek a ciklusok nalad, elojosz, kapsz a pofadra, beegsz mint rongy, aztan eltunsz. Jo taktika, igy elfelejti a jonep, mekkora idiota vagy :)

De ajanlom valts nicket is, az a tuti :)))

Shadowbull 2012.03.28. 14:35:15

@Csák Morritz AKA Alibiman: miert kene barmit is cafolni? Megjelentek a hivatalos nyilatkozatok, hogy a sajto azt hogyan ertelmezi felre az az o dolga.

Hó apó 2012.03.28. 14:37:57

@Dr. GGG77:

"Egy C5 kombira én folyamatosan rá vagyok kívánva. :)"

Gondolom a szado-mazo is a kedvenced.....

PSD 2012.03.28. 14:41:19

@Shadowbull: Ja, mondja ezt az "ahibridegyzsakutca" nevű megafaszkalap, aki MINDENNEL bebukott még eddig amihez csak hozzászólt! LOL! :)
Ugyanolyan síkülye idióta maradtál mint amelyen 6 éve voltál, SEMMIT nem sikerült változnod. :)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 14:41:31

@Shadowbull: Jó, értem. De ha nem jelent meg cáfolat, akkor már csak hadd feltételezzem, hogy igaz, nem? :-)

PSD 2012.03.28. 14:43:36

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Nem, nem felel meg. Ez akkora emeletes baromság mint amit "ahibridegyzsakutca" bömbösgörény szokott behányni.
Nézz utánna a dolgoknak mielőtt ilyen ökörségekkel csinálsz magadból hülyét. (mondjuk már elkéstél vele :)

Shadowbull 2012.03.28. 14:45:48

@PSD: Koszi ez a te szadbol dicseretnek szamit :)

Shadowbull 2012.03.28. 14:46:40

@Csák Morritz AKA Alibiman: tolem azt feltetelezel amit csak viragos jokedved diktal. A tenyeken az nem valtoztat az egvilagon semmit :)

PSD 2012.03.28. 14:48:19

@Csák Morritz AKA Alibiman: "Ahogy te, úgy én is cikkekből tájékozódom"

Te honnan a francból tudnád, hogy én honnan tájékozódom? Azért mert te a gugliból tudod ezt és egy megbízható forrást sem olvastál el vagy képtelen voltál azokat értelmezni, miért fogadjam el az általad megálmodott hülyeségeket?

Olvassál már el egy hírt legalább a témában, és PRÓBÁLD MEG HELYESEN ÉRTELMEZNI! Ha ez megvan, akkor visszajöhetsz bocsánatot kérni a hülyeségeid miatt.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 14:50:05

@Shadowbull: Egyetértek. A tényeken nem változtat semmit. És mi a tény? :-))))))))))

ommm 2012.03.28. 16:05:43

@Csák Morritz AKA Alibiman: Köszönöm. A mélységélesség tudatos, a műszerfal véletlen, nagyon friss volt még, amikor elvittem fotózni.

Solaren 2012.03.28. 17:28:59

Na akkor ezt a dízel hibrid technológiát is a németek és/vagy a japánok fogják rendesen összerakni.A francia úgyis széthullik.
9 misiért...eh.Anyagi csőd új autót venni.:)
Beszéltek régebben arról,hogy a Subaru Impreza wrx sti új verziója is majd dízel hibrid lesz.Nem tudom mi lesz belőle,biztos sokan fogják anyázni,de az legalább kiforrott lesz..remélem.

Doktorbalu 2012.03.28. 17:53:12

www.youtube.com/watch?v=sCZxALkZTl0
ennyit a hibridek altal beigert fogyasztasrol...

csuvakka 2012.03.28. 18:01:43

Az elmúlt évek pözsójának minden rondaságát ötvözi ez a termék.
Ha meg már hibrid, akkor villanyt benzinnel keverünk, koszos gázolajjal nem.

PSD 2012.03.28. 18:06:59

@Solaren: "Na akkor ezt a dízel hibrid technológiát is a németek és/vagy a japánok fogják rendesen összerakni."

Súlyos tévedés! Egyik sem fogja összerakni. A japánok elavult szaros koromokádó dízellel nem foglalkoznak, a németek meg azt sem tudják hogy mi az hogy hibrid, csak egy szerény 15 éves lemaradásban vannak a japánokhoz képest, mivel pl. többek között a hidrogénnel baszakodtak hosszú évekig és csináltak magukból végtelen nagy barmot, és pont úgy mint a bömbösgörény, mindennel bebuktak amibe csak belefogtak. :)

Doktorbalu 2012.03.28. 18:50:02

@PSD: 47.6mpg, az kb. 5liter/100km, csakugy, mint a grip tesztelöinek 80km/h-as temponal...
akkor hogyisvanez, ki a sikbuta!?
inkabb kerdezz utana, mielött vlmit irsz, ha mar gondolkodni nem tudsz...

Index Elek 2012.03.28. 19:17:29

Érdemes lenne észben tartani, hogy különféle piacokon más és más üzemanyagokat preferálnak, esetleg nem is nagyon adható el egy diesel jármű. Mondjuk Oroszország, USA, Korea. A japán dízelek nem túl sok fejlesztést láttak, Európában sokkal nagyobb hangsúly van a dízelen. Hogy ez most jó-e vagy sem azt nem tisztem eldönteni.

Lassan jön egyébként a PHEV V60-as Volvo is, az is jó csemege.

Én egyébként nem mernék olyan lenézően nyilatkozni a német dízelekről, már a sima 30d BMW motor is nagyon jó. Az új tri-turbo dízel pedig kegyetlen.

Kutykuruty 2012.03.28. 19:44:02

@ommm: A múltkor pattogtam a Focusnál, hogy túl kemény a viágítás és az árnyékos részek részlettelenül sötétek voltak. Mint megírtátok gyári fotók voltak. Ehhez most én is gratulálok. Szép lett. Köszi.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.28. 19:46:57

@Doktorbalu: Ez kb. korrekt is. Annyit azért hozzátennék, hogy a Prius tulajdonosok miután kiismerték a kocsijukat, ettől messze jobb értékeket tudnak elérni. Érdemes ellátogatni a www.spritmonitor.de oldalra. Ott elég sok adat áll rendelkezésre. Szóval azt akarom mondani, hogy az 5 literes fogyinál én (sőt a nejem is) jobb értéket hozok ki. Most olyan 4.7, de én még kezdő vagyok. :-)

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.28. 19:53:44

Egyre csak azon gondolkodom,hogy ha egy Rába Steiger,vagy Zukot,esetleg egy katonai Uralt (az a "100-on 100-at") olyan módon alakítok át,hogy beleépítek egy olyan régi kis villanymotort,mint segéd hajtó motor,mint ami a "ződ gomb előre,piros hátra" drótos távirányítós autókba volt,esetleg akkus hajnyíró/villanyborotva motort oly módon,hogy vagy a napelemes kerti lámpa napelemével teszem összeköttetésbe.Vagy egy sima kis kerekű kempingről lelopott(költséghatékonyság végett) dinamót teszek a kardántengelyhez,vagy a kerekek valamelyikéhez és összekötöm a napelemes kerti lámpa,vagy az akksis hajvágó/borotva AA akksijával,akkor az már Euro negyvennyócas besorolású hibrid?

Üdv: D.M.H.4.H.A

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.28. 19:59:35

@Phrascarica: en most vettem egy Lancert, motorra-valtora alapbol 10 ev a garancia
5 evig fullgarancia
otthon 2 ev?

V12 Power 2012.03.28. 20:02:20

Na de kérem, uraim, hát ez valami égbekiáltóan sokat eszik!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.28. 20:02:23

gondolkodtam hibryden is
ford fusion
de joval dragabb es nem is mertem belevagni

tonypek 2012.03.28. 21:56:25

Egy hibrid jó automataváltó nélkül nehéz elképzelni. Pug megpróbálta és nem jött be.
Egy DSG, bolygóműves vagy CV váltóval kellett volna kihozni a 3008-ast. A Toyota is csak szenved az egykuplungos robotváltóval.

PSD 2012.03.28. 22:21:01

@Doktorbalu: A síkbuta az pontosan Te vagy fiam, de a lehető legsötétebb fajtából (gyakorlatilag ez már a bömbösgörény territóriuma :)
A legszánalmasabb az, hogy még mindig nem érted, hogy miért.
Leülhetsz, elégtelen. :)

PSD 2012.03.28. 22:26:07

@tonypek: Te egyébként mi a fenéről beszélsz? Egy hibridet VÁLTÓVAL nehéz elképzelni nem automataváltóval. Ilyen veszteség- és hibageneráló ketyere csak azokba az elavult taligákba kell, amit kizárólag csak a mégelavultabb belsőégésű motor hajt.

Hurri Kán 2012.03.28. 22:29:02

@PSD:
A hibridben netán külsőégésű motor van? Te nagyon egyszerű gyermeke a népnek...

FrundsbergW201 2012.03.29. 00:06:33

A 6,4es fogyasztást bármikor tudja a 89es 190es Mercim is, nulla elektronika=maximális üzembiztonság.

Rocko- 2012.03.29. 07:38:34

@gyvy: psszt, hagyd csak, olyan vicces mindig ez a vergődése. :))

PSD 2012.03.29. 09:14:02

@gyvy: Olvasni mikor tanulsz már meg végre Te nagyon-nagyon hüle gyerek?
Leülhetsz elégtelen.

PSD 2012.03.29. 09:14:43

@Rocko-: psszt, hagyom hogy még nagyobb hülyét csinálj magadból. :)

Rocko- 2012.03.29. 09:16:43

@PSD: nálad nagyobbat nehezen, de én itt abba is hagyom, én már kinőttem ebből az én apukám erősebb játékból.

Hurri Kán 2012.03.29. 09:39:51

@Rocko-:
Remekül mulatok rajta, ez kétségtelen. :)

PSD 2012.03.29. 14:12:47

@gyvy: Örülj neki, hogy ennyi legalább megmaradt az agyadból, a saját idiotizmusodon még tudsz szórakozni. LOL! :)

Hurri Kán 2012.03.29. 14:17:29

@PSD:
Félreértettél. Rajtad röhögök, nem veled.

Főtruista 2012.03.29. 14:46:16

"A gond csak az, hogy ezeket a bizonyos körülményeket úgy hívják, hogy forgalmi dugók, márpedig a jelenlegi üzemanyagárak mellett azokat most szinte vadászni kell Budapesten."

Azért milyen érdekes, hogy 1-200 forinttal ezelőttig még minden okozta a dugót, csak nem a túl sok autó, mára meg már ilyenek íródnak le. Azért csak van fejlődés. :)

Doktorbalu 2012.03.29. 16:09:43

@PSD: Rajta, vilagosits fel!

Index Elek 2012.03.31. 08:36:44

V60 PHEV Unboxing videó:

youtu.be/J82oWPv4xmo

Van több is...
süti beállítások módosítása