HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Nem gyerek kezébe való

2012.04.26. 06:10 Tcomment

Címkék: mini

Kultautóhoz mindig óvatosan kell nyúlni, hiszen hosszú évek berögzült dogmái dőlhetnek meg egy szempillantás alatt. Megpróbáltuk.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr194473824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Polly-pudli-pötty 2012.04.26. 11:43:46

Egyértelműen a régi kéne. Már érik bennem a gondolat,hogy a reszelt B corsa után váltok egy még kisebb és pőrébb cooperre. Pedig 187cm vagyok mégis jobban szeretem a mérges kisautókat.
Motorról szívesen néztem volna több képet. Meg meghallgattam volna az alapjáratát is. Nekem is 1:11 sűrítéssel megy 1:10 helyett,DIS gyújtással,etanollal meg 100-as nyállal is dízeles hangok jönnek alapjáraton. Hiába az új csapágysor.

Rocko- 2012.04.26. 11:45:21

szekvenciális váltó van a régiben? olyan bubu hangja van, mint ha kipufogófékje lenne. :)

f0CuS 2012.04.26. 11:53:59

Én személy szerint egy cooper S-el raktam volna párba. Ha már vezetési élményt akarunk és valami sportosságszerű élményt..:)

Hanzi 2012.04.26. 12:06:47

Biztos klassz lehet egy ilyen Minivel kavarni...
Mármint a régebbi kiadásúval...
A BMW Mini számomra amolyan műköröm és pláza feelinget jelent.
Cukibabák autója...
A Mini Cabrio-t meg ráadásul a megjelenése után az U.S.A.-ban az év "meleg"autójának választották!
Az igaz,hogy a fejlődést nem lehet megállítani,de az igazi örömet a régi okozza...
A vigyor és a cool faktor magasabban van...
Hátha én nyerem a hétvégén a tombola Minit,és akkor nekem is lesz egy,majd szorítunk helyet a W108 mellett!

Hurri Kán 2012.04.26. 12:31:40

A régi kéne, az újból meg egy kabrió kéne. :)

ommm 2012.04.26. 12:34:14

@Rocko-: Egyenes fogazású versenyváltó

Rocko- 2012.04.26. 12:36:53

@ommm: köszi!
illik hozzá ez a géphang.

◄ ► 2012.04.26. 12:50:41

egyik se, utálom a minit :D

uarempty 2012.04.26. 13:08:23

izléstelen mind2.az öreg ráadásul még egy eu-s csirkeólnak sem felelne meg.

P12_dCi 2012.04.26. 13:16:15

Egy új Cooper S-el eljárnék.

Mini Club Hungary · http://www.miniclub.hu 2012.04.26. 13:31:00

Köszönjük a remek cikket és a mégjobb videót a hazai minis társadalom nevében!

Mindenkit szeretettel várunk a Mini Világtalálkozón, Balatonfüreden, május 26-án.
A videóban is megemlített Rauno Aaltonennel ezen a napon személyesen is lehet majd találkozni, másnap pedig ingyenesen látogatható szlalomversenyt rendezünk a Miniknek, a 71-es főút aszfaltján, a görög faluval szemben!

ommm 2012.04.26. 13:31:46

@uarempty: Ízléstelen? Ennél korrektebb öreg Minit még nem láttam btw.

nyelv-ész 2012.04.26. 13:36:14

Csak az a belső, azt tudnám feledni! Az új Mini belseje a Kreténség Top 10-ben van egyértelműen. A műszerfal közepén az a műanyag levesestál, arra nincs bocsánat.

uarempty 2012.04.26. 13:53:25

@ommm: hm, lemaradt a szerintem.Az öreg mini a maga korában izlésesebb volt, mint ez az új.Állapotra nem tértem ki, de tisztességesen meg van kímélve.
Ettől függetlenül én besokallok ettől a sok kerek/íves/gömbölyded egységtől, ami a miniken van.Olybá tűnik nekem, mint a koreai folyékon (s*ar) szobrászat pl. i30.too much.

ratsche (törölt) 2012.04.26. 14:05:52

@f0CuS: A 211 lovas JCW lenne inkább a párja.

@Hanzi: Szerintem játsszuk azt, hogy aki nem vezetett még új Minit, az nem beszél hülyeségeket.

Plumper 2012.04.26. 14:08:14

megvan az újabb szőke-felfújtszáj kisautó.

crix 2012.04.26. 14:17:06

Minden alkalommal rákívánok egy jó kis régi minire, amikor olvasok, hallok róla, eszembejut, vagy látok egyet. Az új biztos, jó, csak számomra érdektelen. Meg az a kétpálcás palacsintasütő ott középen...
Lényeg: régi kéne; új kéne- eladnám és vennék régit, meg a csajomnak egy dízel xm kombit :)

Szkotti 2012.04.26. 15:02:20

Amennyiben én szeretnék egy, nem a cikkben említett típusú, de hasonló korú játszós gépet, amibe az én lázálmaim szerint hasonlóképpen kerülne bukócső, versenyváltó- és fék, azt a jelen körülmények között hogy a búbánatba legalizálhatom?
Ahogy utánakérdeztem (és mivel mozogtam a témában, nem vagyok teljesen vakon, csak a jelenlegi szabályzást nem vágom), két út létezik:
- Historic gépkönyves versenyautó (de ebben a korabeli biztonsági- és műszaki megoldásoknak kéne lenni. Én meg részben újabb technikából építkeznék, mindamellett, hogy egy ilyen autóba való historicnak megfelelő motor, vagy futómű gyakorlaitlag beszerezhetetlen és/vagy heroin árban)
- Normál gépkönyves versenyautó (ebben az esetben FIA homológ "WRC" csövezés kell ami túlságosan megdrágítja, plusz olyan biztonsági eszközök, amiket nem feltétlenül építenék be utcai jáccósba - pl. központi oltó)

Ez a Mini hogy lett "streetlegal"? Értem ezalatt, hogy ő melyik kategóriába lett behúzva?

Hanzi 2012.04.26. 16:20:11

@ratsche: Honnan veszed,hogy nem vezettem még új Minit?
Netán Mini Cabriód van?
De tévedsz...
Vezettem.
A régit nem vezettem.
Még...

teniszütő 2012.04.26. 17:54:32

Ó vazz mi lett belőle. :)
Egy alkatrészt bírok felfedezni, a váltóbot fém gombját.
Gratulálok Laci, remek jármű!

ratsche (törölt) 2012.04.26. 19:43:46

@Hanzi: Veled ellentétben volt egy évig egy céges R57 Cooper S-em, és innen tudom, hogy a faszságokat a buzikról, plázacicákról, meg mûkörmösrôl azok a frusztrált prolik fantáziálják össze, akik még egy szaros Minit sem engedhetnek meg maguknak (pedig az aztán nem egy Bentley).

A Mini az összes mai autó közül (beleértve a sokkal erôsebb és kifinomultabb BMWket is) a legfickósabb vezetési élményt nyújtja. A Mini az az autó, ami mindenkibôl kihozza a sorok között szlalomozó hülyegyereket, és az Alpok szerpentinjeinek hajtûkanyarjaiba sem lehet semmi mással olyan jól bebújni, mint egy ilyen szaros kis dodzsemmel.

A Mini zseniális, de aki a fotelból osztja az észt, az sosem fogja megérteni, miért.

Dr. GGG77 2012.04.26. 19:59:14

Nem utasítanék vissza egy újat (kizárólag ezt a karosszériát, az ilyen-olyan man-ek fertelmesek, szerintem) Cooper S verzióban.

A régi viszont egy kész kis csoda!

Dr. GGG77 2012.04.26. 20:05:57

@ratsche: "akik még egy szaros Minit sem engedhetnek meg maguknak"

Azt azért ne felejtsd el, hogy itt kábé 9,5 millió ember nem engedhet meg magának egy úk Minit.
És, ha nekem kéne megvennem egy ilyen erős kisautót, a Mini áránál jóval olcsóbban vennék egy sárga Clio RS-t, ami kábé 30x férfiasabb jelenség az utakon.

ratsche (törölt) 2012.04.26. 20:26:44

@Dr. GGG77: Felétek még nem terjedt el a használtautó és a részletfizetés? Nemá.

dennisthemenace 2012.04.26. 20:42:33

@ratsche: Aki meg ismeri, az tudja, miért nem vesz.

Dennis01 2012.04.26. 20:43:40

@Hanzi: Harom eve jarok regi Minivel nap mint nap. Tapasztalatbol mondom, Mini szuzeknek hatalmas elmeny egy ilyen gyosz vezetese. Biztos vagyok benne, hogy nagyon elvezni fogod, ha odajutsz! :)

@Rocko-: Napi jaros autoban nem szeretnek olyan valtot, egy ido utan unalmassa valhat a visitas.. Mondjuk az uj Minin meg az elektromos szervo vinnyogasa veri ki nalam a biztositekot nagyon hamar..

dennisthemenace 2012.04.26. 20:44:04

@ratsche: Aki meg ismeri, az tudja, miért nem vesz.@Mini Club Hungary:
Megyunk!

Rocko- 2012.04.26. 21:12:59

@Dennis01: egyértelmű hogy ez hobbiautó, napi életben tényleg idegölő.

Rocko- 2012.04.26. 21:14:13

persze napi életben ezt csak egy elmebeteg használná.
olyasmi, mint a Minisek. :))))

Index Elek 2012.04.26. 21:14:55

Mondhattok akármit, de nekem a modern Mini Clubman S és SD nagyon bejön. Még nem tesztvezettem, de fogom. Céges autónak lehetséges, komolyan gondolkodom rajta.

Ami mindenképpen kellene bele:
- tetőablak
- jó klíma
- navigáció
- az összes kényelmi extra
- kézi váltó
- a barna bőr
- a barna fabetét

Ez így gyakorlatilag egy jól kinéző elsőkerekes BMW 1-series, aminek még ráadásul autóformája is van.

A régi Mini is tetszik, de mindennapi használatra soha nem tudnám bevállalni. Hétvégi őrjöngős kocsinak persze jó lehet.

Dennis01 2012.04.26. 21:26:35

@Index Elek: Itt a gond, a mai ember nagyon elkenyelmesedett, mindentol fel, innen ered a biztonsagmania. Mindennap hasznalom az enyemet, mindenhova, de tenyleg mindenhova beferek vele, parkolohely vadaszat egy jatek. A kormany szervotalansagat nagyon hamar meg lehet szokni, jo gumikkal es normalis meretu kormannyal szerelve konnyu a kormanyzas, allohelyzetben kicsit nehezebb, de istenigazabol allohelyben nem tekergetunk kormany semmilyen autoban.

CSÖRR-CSI££ 2012.04.26. 21:40:32

Ez király volt! Köszönjük.

És a végén meglepődtem.
Sikerült annyira Agatha Christie-sre megírni, hogy úgy jártam, mint a rutinos krimiolvasó /néző, aki már az elején megmondja, hogy mi lesz a végén (ki a gyilkos), aztán pofára esik, mert mégis az, akire nem gondolt.

Versenytuning, tömeg-lóerő arány: egyértelműnek tűnt... és erre tessék! :)

Ez jólesett, de még emésztenem kell

CSÖRR-CSI££ 2012.04.26. 21:45:54

ja, és mivel nem volt időm végigolvasni a kommenteket, nem tudom, kérdezte-e már valaki a videó elején levő zenét. Érdekelne, mert nagyon húzósan ott van a 2/4 (pedig valszeg dobgép az is, mint az elején a da-da-da-s Casio tucipaci, csak mai profi midi-comp )

steve30 2012.04.26. 22:24:02

Ezek az új retró autók már semmiben nem hasonlítanak az ősökre.Egy-két hasonló motívum a kasznin ,pár króm,és fémbetét( műanyagból)és annyi.
Egyikből sem lett,és lesz kúltautó.
Ez már a fogyasztói társadalom szülötte,aminek ahogy kell,10-évesen már kötelezően szét kell majd hullania,helyet adva,az új retró utódnak.,melyről azonnal meg fogják állapítani,hogy mennyivel sikeresebben hordozza az ős stílusjegyeit,mint az előző retró próbálkozás.

Spiritmonger 2012.04.26. 23:15:00

nincs minim, nem is lesz, de valaki mondja már meg, mi ebben a fostalicskában az akkora truváj?

az öreg zajos, nincs benne hely, a menettulajdonságai vetekszenek egy 1.7 dízel g-astrával, kényelmetlen

a fiatal tipikusan plázacicák, buzik, meg egyéb, olyan életformák gépe, akikkel nem vállalok közösséget, szintén nincsen benne hely, kényelmetlen, undorító a műszerfala, és még qrva drága is

Miért van a populáció egy nagy része elájulva tőlük?

Hanzi 2012.04.26. 23:24:55

@ratsche: gratulàlok,volt egy évig céges Coopered!Ez àr döfi!
Most kezdjem el sorolni milyen céges autòim voltak?
De ha figyelmesen elolvastad volna a hozzàszòlàsomat,akkor az utolsò mondatből ràjöjhettél volna,hogy nem azért nincsen Minim,mert nem futotta rà.
És igazad van...
Tényleg karosszékből osztom az észt...
Az én sajàt/làsd:nem céges/autòmban az van,hogy kényelmes utam legyen,mikor nyugodtan hömpölygök vele,és jò kilàtásom legyen, mikor a sorok között szlalomozző kanyarvadàsz éppen beszàll egy Kamaz alà...

ratsche (törölt) 2012.04.26. 23:43:45

@P12_dCi: Elég sokan vannak ezzel így.
5.3 millió régi Mini készült a 41 év alatt, az újból 2001 óta 2 millió.
2021re az új eléri a régi példányszámát, fele annyi idô alatt, ha minden jól megy.

A BMCnek 1972ben volt a csúcs 300.000 legyártott darabbal; idén az új Mini ezt megdönti. Az eladások nem azt mutatják, hogy ne stimmelne az árcédula.

Dennis01 2012.04.26. 23:51:46

@Spiritmonger: Elmondom regi Mini szerelokent, mi benne a "truvaj": technikailag az elso autok egyike a vilagon, amelyik elsokerekhajtast es a motor/valto egyuttest egy kompakt csomagban hordozza. Ezen kivul forradalmi megoldas a segedkeretek hasznalata is, 1959-ben az autok legtobbje nehez alvazakra epult, a Mini ebben is kulonbozott toluk. A motor/valto egyuttes nagyon keves helyet foglal, igy az utasterben sokkal nagyobb a hely, mint gondolnad. Ha nem utaztal meg Miniben, kar barmit is mondani, en a 189cm-el kenyelmesen elferek elol is, hatul is a sajatomban. Egyes variansai ennek a kocsinak megfutjak a 0-100-at 5 masodperc alatt, remelem, tudod, hogy ez Porschekat is megszegyenito adat. A kisebb motoros verziok menetteljesitmenyet kar a mai autokkal hasonlitgatni, gondolj csak bele, az A-series motort 1951!!-ben kezdtek el gyartani, 61 eves konstrukcio, ugyan ne varjunk el tole sztratoszferikus adatokat. A zajra is ugyanez vonatkozik, tobb, mint 50 eves konstrukcio, csodakat ne varjunk. A zajrol csak annyit, hogy minden 60-as evekbeli auto zajos volt mai szemmel, en naponta jarok ilyennel, nekem fel se tunik, mikor azt mondjak, hogy hangos. Hozzaszoktam es kesz.
Nem akartam okoskodonak tunni, csak szerettem volna vedeni ezt a zsenialis konstrukciot, ami igenis megerdemli a szeretetet.

ratsche (törölt) 2012.04.26. 23:52:08

@Hanzi: Szerintem is döfi, nem is nagyon volt olyan napos hétvége, amikor ne hajtottam volna meg valamelyik szerpentinen - ahelyett, hogy az interneten arról fantáziáltam volna, hogy a buzik mit vezetnek ;)

Index Elek 2012.04.27. 08:43:14

@Dennis01: Ertem a szempontjaidat. Az enyemek masok. Asszony varandos, gyerekkel nem mennek sehova az eredeti Minivel. Az ujjal siman. Ha a legtöbb auto a forgalomban V70 es Saab 95 meretu dög, akkor közöttuk lavirozni kicsit necces.

Multkor lattam Caterham 7-est a forgalomban, de azon csak döccen egyet az XC70-es ha a soför elmerul az SMS irasaban. Mert ahol elek ott nem tiltott a mobilozas.

Csodalom a klasszikust, de mindennapokra a modern kellene.

Spiritmonger 2012.04.27. 14:17:33

@Dennis01: köszi a választ, de...

nem igazán izgat, hol hajt az autó, csak jól és stabilan menjen, nem igazán érdekel, milyen motor van benne, csak legyen erős, meg ne egyen sokat.

szerintem formára is ronda mind a kettő, se magamnak, se az asszonynak nem vennék ilyet

picitibike 2012.04.27. 15:00:34

@uarempty: Kár, hogy ilyen messze vagy a Minis történettől. Amúgy, szuper a kommented. Meg "EU"-s is. :-))

w a s d 2012.04.29. 00:35:38

Az időkülönbség meglepő, ha azt nézi az ember, hogy az elvileg kb. egyező teljesítményre az újban 1,5-2- szer akkora tömeg jut.

w a s d 2012.04.29. 00:39:59

Amit még megnéznék, hogy mit lehetne kezdeni egy másik gyártó 2 lyukon be-, hármon kilégző 4hengereséből, hasonló lökettérfogatnál.

Dennis01 2012.04.29. 16:14:40

@Hanzi: Van ket szorny is a varosunkban, mindkettoben ket literes VTEC ketyeg.. Gondolhatod, hogy mozgatja az a motor a gyarilag csak 690kg-os karosszeriat..

@w a s d: Az is az uj Mini tomegehez ad, hogy Chrysler alapu ontottvas blokk van benne, ugyanis az amerikaiak nem fogadtak el az eredetileg beletervezett aluminium blokkot. Igy BMW-nek ontottvas blokkot kellett belerakni, maskeppen nem tudtak volna az amerikai piacra bevinni..

Index Elek 2012.04.29. 19:15:07

@Dennis01:

Az új modellnek (2007 után) is öntöttvas a motorja? A Karottás cikk szerint (totalcar.hu/tesztek/minicoopers/) onnantól kezdve már BMW-Peugeot motor van benne. Az pedig alumónium.

Szerintem a tömegéhez leginkább a modern biztonsági követelmények adnak.

Dennis01 2012.04.29. 23:24:01

@Index Elek: Megmondom oszinten, a regit ismerem, az ujabbaknal nem vagyok biztos, milyen anyagbol keszult a blokk.

Index Elek 2012.04.30. 08:06:29

@Dennis01: Szerintem a 2007-es már alu, az elég modern kis blokk. Csodálkoznék ha "vazsból" lenne. Jön a jóidő, megpróbálok asszonnyal elmenni egy tesztvezetésre. Mindenképpen kíváncsi vagyok a Clubman változatra, valamint az S és sz SD motorokra. Igazából egy JCW Clubman kellene, de azt nehéz lenne megindokolni cégautónak :-)

Index Elek 2012.04.30. 08:51:36

A régi Mini engem mindig is elbűvölt, annyira pici és mégis működik. A stabilitása és a tömege miatt még a BTCC-ben is sikeres volt.

A modern Mini elég sokáig nem tetszett, a beltere valahogy nem állt össze számomra. Aztán vezettem egy sima D változatot, ott már megfogott a kormányzás és a gokartos jellege. Ez még a 2007 előtti modell volt, ott még kicsit más volt a beltér is.

Mivel imádom a BMW-t, huzamosabb ideig volt hozzáférésem cimbora 530d Touring E60 modelljéhez is, ezért a fedélzeti rendszereit nagyon ismerem és kedvelem is. Igazából ha valami nem BMW-s módon működik, akkor az furcsa. Ezért a "belbecs" is tetszik a Miniben.

Ami miatt sokáig nem foglalkoztam vele az a csomagtér. Bár még nincs gyerek, de már jön, ezért valamennyi csomagtér kell majd. Ezen kívül gyerekülés is. Mivel vinni nem viszünk soha senkit, ezért a két ülés igazából elég lenne, de kell annyi tengelytáv, hogy a beszíjazott gyerekülés előtt is lehessen ülni. Ezért a nyújtott Mini Clubman érdekessé vált.

A motorvariáns is jó kérdés. Céges kocsiként leginkább a D vagy SD reális, viszont nem lehetetlen az S sem. Cserébe érdemes gondolni a fogyasztásra is, mivel a kocsi nem állna sokat. Szerencsére a 18d motor nem egy halott változat, pörög is és megy is, de csak szipkázza az olajat. A végsebesség majdnem irreleváns, itt a maximális sebesség 110 km/h, néhol van 120-as korlát. A legtöbb helyen még autópálya sincsen, ott pedig sűrűn váltogatják egymást a 70-90 táblák. Amúgy sem egy autobahn monszter a Mini, a keret nélküli ablakok miatt nagyobb sebességnél már fütyül.

Majd tesztvezetek párat, aztán akkor lesz több benyomásom. Igényeltem már katalógust is, most azt tanulmányozom.

ratsche (törölt) 2012.05.02. 01:16:48

@Index Elek: Akkor a Mini naviját is szeretni fogod, az R56 óta saját iDrive-ja van:
www.autoblog.com/2006/08/30/mini-gets-idrive-uses-joystick-instead-of-dial/
Az R50-ben, amit te vezettél, még az E46ból örökölt motyók voltak, külön controller nélkül.

Index Elek 2012.05.02. 21:37:49

@ratsche:

Igen, ez ugyanúgy benyomható és nyomkodható mint a v2-es iDrive. Gondolom force feedback nincs rajta, de annyi baj legyen. Nem tudom, hogy létezik-e hasonló Guiness rekord kategória, de szerintem én az az egyetlen ember vagyok, aki végignézte az összes videót a jutyúbon, ami a Mini fedélzeti rendszereit mutatja be. Múltkor találtam két 15 perceset, több perc szól csak a rádióról. Persze ez az egyszerű rádió volt, még vadászok hasonló alaposságú videót a navigációról. Mondjuk mivel még nem láttam, ezért levezethető, hogy nem is létezik :-)

ratsche (törölt) 2012.05.03. 18:26:43

@Index Elek: Force feedback még az E60-nál ki lett nyírva, így a Miniben sincs.
Más: az N12-es motor 76kg, tényleg nem az adja a Mini súlyát.
süti beállítások módosítása