HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ha kocsival megy a bicikli

2012.05.10. 06:10 Tcomment

Címkék: bicikli kerékpártartó

Bringaszállítási kiskáté, főleg kezdőknek. Mennyivel szabad menni, mennyi bicajt bír el a kocsi és hasonló kérdések.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

157 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr534499444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.10. 07:10:16

Én úgy tudom egy rendszámot még másolnak,csak mivel.hátsóról van szó hiányozni fognak a matricák.vagy azokat is lehet de ez így más drága.
Egyszerűbb olyan tartót beszerezni kettőt,amiből könnyen kijön rendszám.Aszzem van olyan ami nem roncsolással szereohető.
A vonohorgos megoldás.jó csak tényleg drága,főleg ha nincs horog:-)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.05.10. 07:11:12

Nem kell hatalmas kombi... 1986 Toyota Celica, simán befér a bringa lehajtott hátsó ülésekkel. :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.10. 07:45:42

Két megjegyzés:
- A régi, háromajtós Swiftre is fel lehetett tenni a tetőtartót, annyi "füle" azért volt, csak spéci tartó kellett. Valahol talán még meg is van apám pincéjében, mert amióta átadtam neki a kocsit, nem kellett.
- Az üveg-műanyag kombós hátsó ajtókra is feltehető a tartó, adnak hozzá kis, teherelosztó hengereket. Nekem speciel ettőt adtak a csomagban, miközben hat kellett volna, de másoktól (szerencsés fémajtósoktól) be lehet szerezni a szükséges többit.

bekbórd! 2012.05.10. 07:54:31

Barátom mesélte, h 2 bringát szállított egy nagy kombi hátulján. Alaphelyzetben 900km-t szokott autózni egy tank gázolajjal, akkor 600valamennyinél sípolt a kocsi, hogy enni kér! Mondjuk autópálya tempóról van szó + még egy kicsi :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.10. 08:11:01

Mondjuk ha van vonohorog elég egy zárt utánfutó is:-)

Sifre 2012.05.10. 08:14:16

Gumitalpas tetőcsomagtartókkal vigyázni kell, mert fennáll az a probléma, hogy a talpak alatt lévő por/homokszemek szépen megkaristolják a fényezést.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.05.10. 08:17:42

"A kisebb autóknál, amelyeknek így is rövidebb a raktere, megoldás lehet az első kerék kiszerelése."

Leszettem a daewoo matizomról az első kerekeket, de így sem fér be a bicikli. Mit csinálok rosszul?

1kutya 2012.05.10. 08:22:34

kimaradtak az eleve biciGlitartóval szerelt autók (pl újabb opel típusok, pözsó). azokról vélemény?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.05.10. 08:25:53

A hátsó ajtóra szerelt verziónál is meg lehetne említeni, hogy ott sem nagyon illik eltakarni a rendszámot meg a hátsó lámpákat.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.05.10. 08:27:35

"Az autók megengedett tetőterhelése 75-100 kiló, egy átlagbicajnál számolhatunk 15-tel, plusz a tartórendszer: négynél több nem csak a helyhiány miatt nem jön össze. "

Lada Samara tetőcsomagtartón hoztam haza egyszer 8 db 10 cm X 15 cm X 6 méteres szarufát az építkezéshez. Darabja legalább 50 kg.
Jól túlléptem akkor a terhelést ezek szerint.
Mondjuk forgalmatlan mellékutakon, kerülővel mentem, mert elég gáznak tűnt....

corpus alienum 2012.05.10. 08:30:17

Viszonylag ritka autóm van. Csomagtartó-ügyben kerestem a hazai Thule-t, mondják, nincs, mert a gépkocsigyártó nem adja meg a méreteket, egyéb szükséges paramétereket. Megrendeltem hát a márkakereskedőnél egy kisebb vagyonért. Átveszem, nézem, Thule, Svédországban gyártva, de persze rá van föstve az autó neve is.

apanaklenni 2012.05.10. 08:30:21

A cikkben leírtak ellenére a 2002-2006-os Toyota Corollára simán fel lehet rakni a tetőcsomgatartót, ehhez a Thule csinált egy speckó megoldást és abszolút nem drága. Már sok mindent szállítottam vele, teljesen megbízható.

speedline 2012.05.10. 08:30:37

A vonóhorogra szerelhető tartóhoz (dönthető, lámpával, rendszám tartóval):
Mint oly sok minden másban a hazai jogi környezet és szabályozás ebben is el van maradva Európától.
Nem csak Németországban hanem Ausztriában, Belgiumban, Hollandiában, Szlovéniábnan stb. is megoldott a 3. rendszám kérdése a tartókhoz. Tehát lehet teljesen legálisan venni 3. rendszámot. Itthon kerek perec nem lehet.
Ha a 3. rendszám "matrica" vagy bármi más, külön a tartóra, akkor az egyedi azonosító jel meghamisítása ami bűncselekmény.
A rendszámot viszont csak a jármű gyári céllal erre kialakított helyére lehet felszerelni a vonóhorgon lévő eszköz pedig nem a gyári hely....
Egyszer a közlekedési hatóságnál javasolták, hogy hivatkozzunk arra, hogy mivel a tartóban van E jel és az a járműre van szerelve akkor az már a jármű része. Aztán vagy bejön vagy nem, mert ezt Ők gondolják így de persze a rendőr gondolhatja másképpen. Másnak azt javasolta a hivatal, hogy vizsgáztassa le.....
A tartót.....Remek....
Szóval vagy ezért vagy azért de a rendőr megbüntethet....és valszeg meg is fog, mert kell a zsé.
Nekem is van ilyen horogra szerelhető tartóm, párszor használtam, próbáltam "legalizálni" de esélytelen. A jogalkotó biztosan nem kerékpározik....
Így inkább porosodik a sarokban.
Már mint a tartó.

Tehát kedves Totalcar újra egy jogi tűzfal amit együttes erővel talán részben át lehetne törni vagy legalább egy két téglát kipöckölni belőle.

Zergerverge 2012.05.10. 08:38:46

Bocsánat, de a TC-n összesen nem olvastam még annyi baromságot, mint ebben a cikkben - pedig csak kb. a feléig jutottam.

A hátsó tartó is RENDKÍVÜLI MÉRTÉKBEN megnöveli a légellánállást - tönkretéve a levezető légáramlatokat - kb. 20%-kal nő a fogyasztás, és a maximális elérhető sebességis jelentősen csökken (volt egy 1,3-as Swiftem, amivel 100-nál többet nem tudtam menni biciklikkel a seggén). ...és nem minden típus esetében marad nyitható a hátsó ajtó.

A Superb kombit középkategóriásnak nevezni olyan, mintha Elton John-t igazi férfinek tekintenénk. Biológiailag az, de mások egyes paraméterei...

"Az ember fura állat", de ez nem pont abban mutatkozik meg, ha pl. Budapest belvárosából kiviszi a bringát a Rómaira, és onnan megy tovább Szentendre irányába. Nem kell magyaráznom, ugye?

"...vannak az olcsó alapmodellek, amelyek minőségtől függőn jól-rosszul teljesítik a feladatukat" Na igen, a dolgok már csak ilyenek: minőségtől függően jobbak vagy rosszabbak...

Zergerverge 2012.05.10. 08:41:33

@1kutya: Azokról nincs vélemény, mert nem lehet nekik Thule cuccot eladni, így nem célcsoportja a cikknek az ilyen autók tulaja.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.10. 08:43:48

Szerintem ha valaki bringát szeretne vinni nyaralni, túrázni, kirándulni akkor először kicsit számolgasson.

Biztos, h az a legjobb megoldás, h elviszi a bicajt is? Megéri tartót venni, bringát cipelni, fogyasztást, légellenállást növelni, izgulni, h ellopják-e vhol? Hisz nagyon sok helyen lehet bérelni kerékpárt, 2000 HUF-ért kizárt, h megérje átutaztatni azt a fél országon keresztül vagy esetleg az Adriáig.

Ha a válasz igen, akkor lelke rajta.

A rendszám, lámpa kérdéshez. Nekem van hordozóm (Thule, hátsó ajtóra való) de nem rémlik, hogy külön jogszabályokra hivatkozva felhívta volna a gyártó/eladó a figyelmem arra, hogy ezt ne lehetne használni önmagában. Jó persze, a hozzá adott papíron van pótrendszám tartó, pótlámpa, fényvisszaverő tábla, minden, de ez inkább a Thule reklámja, h vegyél már ilyet is légyszi, mert az nekünk jó.

Az a rendőr, aki beleköt egy ilyenbe is, hát durván kapja be. Amúgy nem is lehet igazságot tenni ill. egyértelműen kijelenteni, h nem jó a dolog. Pl. az én autómon (Ford Fusion) olyan magasan vannak a lámpák (plusz kiegészítő féklámpa), h esélye sincs kitakarni azokat a bicajnak. És ha ki is takarja mi van? Még külön lámpakiállást is csináltassak egy villamosságszerelőnél, vagy hogy? Hát akkor már mennyiben lenne a buli? A rendszámba már beleköthetne, de nem érdekel. Hála az égnek még soha nem szóltak miatta (koppkoppkopp)

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 08:44:45

@Sifre: Hatso ajtoval / csomagterfedellel ugyanez. Raadasul eleg kis teruletre fekszik fel a teher, ha nincs szerencsed, meg meg is horpad az alatta levo elem. Ezek a karosszériara felfekvo cuccok a leheto legrosszabb alternativa. A horog az igazi, ha az nincs, marad a teto.

Kimaradt viszont az integralt tarto:
www.autosieger.de/images/articles/opel_antara_flex_flix_4_07.jpg

Meg azok, a lokharito alatti keresztidomba akaszthato tartok, amiket olyan autokhoz szoktak javasolni, ahol se horog, se fix teto.

velocista (törölt) 2012.05.10. 08:46:49

Az E36 kupéba simán befér két nagy méretű bringa, 2 személy, vagy 3 személy egy bringa. Nem lesz zajos az autó, nem lesz bogaras a bringa, nem próbálják ellopni, ha leparkolok, és mindössze a két kereket kell kiszedni, fél perc. Az autó sem lesz koszos, ha beteszek két régi lepedőt. És az Alpok felé utazva Németországban ugyanúgy lehet 250-el kergetőzni a helyi vagányokkal, mint bringa nélkül. Persze ez a hazai utakon nem szempont, a zaj, fogyasztás viszont igen. Van gyári BMW kerékpáros tartóm is, még nem használtam...
Persze más a helyzet egy családdal, ahol kell a hátsó ülés, vagy a hobbiautókkal, aminek nincs rendes, utastérrel összenyitható csomagtere (a legtöbb limó, sportautók, kabriók és más haszontalan négykerekűek:)...

velocista (törölt) 2012.05.10. 08:48:39

@klarky: Nagyon kevés helyen lehet normális kerékpárt bérelni (főleg megfelelő méretben). Belvárosi fagyizásra biztos jó a 2000ft-os bérelt kerékpár, de azzal túrázni.... :)

kAndrás 2012.05.10. 08:50:45

Honda CRV nél pedig egyáltalán nem zavaró a hátsó ajtóra szerelt pótkerék, háromas tartóra három bringa elfér. kipróbálni,mielőtt mondani.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 08:51:25

@klarky: Ha hatul viszed a bringakat, nem novelik a legellenallast. Mindegyik normalis tarto lezarhato, brinyot meg nem fogsz berelni az isten hata mogott az erdoben (nyilvan sok helyen lehet, de nem feltetlenul ott, ahol te tekerni szeretnel).

Szerintem sokkal jobban megeri megvenni a tartot (egyszeri koltseg, utolag el is adhatod), mint berelgetni.

Zergerverge 2012.05.10. 08:53:00

@montecavallo: Nagyon nagy mértékben megnöveli a légellánállást.

Pintyöke (törölt) 2012.05.10. 08:53:41

Én úgy gondolom, hogy gépkocsi belterében tényleg csak a kerékpár elszállítása (megvette 200 km-re a lakóhelyétől) céljából szokás szállítani, mert ha a kerékpár egy kirándulás, vagy nyaralás kelléke, akkor esélytelen. Manapság egy szalvétás buzi egymagának is felhalmoz annyi kacatot egy utazáshoz, hogy felmerül egy nagyobb gépkocsi szükségessége. Egy család főleg...?

Tehát kár azzal frenkizni, hogy ilyen-olyan erőszaktevésekkel nagy bénán be lehet stokizni egy(!) bringát belülre!

A kerékpáremelőn beszartam. Jó kis askenázi szabású nyámnyila buzit választottak szemléltetésnek, kimondottan stílszerű. Ugye, hogy rendes férfiember nem vetemedik ilyesmire?
Persze egy csaj más. De ha nem tudja elintézni, hogy nyolcan (kigyúrt,kopasz bunkók) tolongjanak a bringája körül, akkor növesszen szakált...

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 08:57:59

@Zergerverge: Nekem ha hatul viszem, minimalisan no csak a fogyasztas. A teton hurcolt cuccoknal sokkal jobban megugrik.

MC_Pite 2012.05.10. 09:05:53

Hűha, jó kis felsorolás, csak sántít pár helyen - bringásokat nem kérdeztetek az tuti.

Maratonokra járunk (hegyikerékpáros), így rengeteget szállítok 2-3 hegyibringát és utasokat.

1, Kocsiban tartva sokkal sokkal stabilabb az autó (ugye hegyvidékre megyünk), fogyasztás nem nű, nem zúg a tartó, nem kell bogarat vakargatni, bárhova behajthatunk - és akiknek ez a hobbija, az eléggé drága gépek is sokkal nagyobb biztonságban vannak.

2, Az autók jelentős részébe befér csomagtartóba keresztbe,kiszedett első és hátsó kerékkel a bringa. Nem több idő semmivel mint tetőre rakni, sőt.

3, Ha valamit a tetőre kell rakni, én boxban a csomagokat rakom. 5fő 3 bringa egy heti cucc volt a max (320l-es box).
Sokkal gyorsabb a táskát berakni a boxba mint 3 bringát felműteni (pláne a Picassora ami nem túl alacsony), bogár/eső nem tészta, kocsi magasságán alig emel, (vész)fékezésnél is sokkal stabilabb.

Két bringa jellemzően egy ledöntött/kivett ülésnél hosszában állítva kivett első kerékkel elfér, és még marad 4 ülés. (Balatonra is hárommal járunk, páromnak egy, nekem kettő, mert erdőbe és aszfalton is megyek, ilyenkor 2 ülés marad otthon, és hosszában állnak a 'kecskék'.)

Van tetőre rakható tartóm, és volt hátsó ajtóra rakható is. Kössz, inkább utolsó utáni lehetőségként...

Mistral1011 2012.05.10. 09:06:35

Biciglit szerelni a szállításhoz!?
Espace. :-)
A hétből egy ülés ki, az előtte lévő előrehajtva - és ÁLLÍTVA szépen betolom a bringát, az oldaltámasztóval letámasztom - és kész. (az első kanyarig persze...)
Sokan megnézték már ezt a "módszert" - elég feltűnő, ahogy jön ki (vagy be) a bicó hátul...
És persze sofőr+4 személy a bringa mellé...
Jó is a nagycsalád!

Pintyöke (törölt) 2012.05.10. 09:08:18

@velocista:
Most, hogy megnyugodtam milyen fasza gép az E36, egyet kell értsek (nekem is az a véleményem) azzl, hogy bérelt keró csak ide-oda elugráshoz jó, túrához kell a beállított, megfelelően karbantartott saját gép. Vagyis csak az!

Nemcsak azért, mert a bérelhető bringák nem teljesen korrektek, hanem a francnak hiányzik a procedúra káreseménykor, vagy ha a gyenge műszaki adottságai miatt valami nem megfelelően működik és csak a kényelmetlenség van vele (mondjuk eltörik a villa).

Ja és milyen lélekemelő dolog a fagyizó teraszáról félig hunyorogva csodálni a szemlére kitett sokszázezres csodagépünket...

igazi hős 2012.05.10. 09:08:56

Ismét remek PR cikket kaptunk. A noname tartó a fele sincs a cikkbeli 8000-nek (de akkor még ijesztőbb a márkás cucc ára), nekem 4 van fent és nincs vele gond. Igaz, hogy csavarkulcs kell a szereléshez, meg egy extra spanifer, hogy ne billegjenek, de 20 ezerből megvan.
A gyorshajtást nem értem, 4 bringa 110-nél már olyan hangos, hogy ha nem menne 10 fölé a fogyasztás, akkor sem erőltetném.

@klarky: Mi "elmegyünk a világvégére" és ott bringázunk egy hetet. Kicsit érdekes lenne a bringabérlés: kell egy férfi, egy női, egy 24-es gyerek és egy 16-os gyerek bringa és persze a férfi és a kisebbik gyerek bringa közé egy összekötő rúd, mert ő még nem nyom le 30-40 km-t saját erőből. Szóval inkább maradunk a sajátoknál, azt legalább ismerjük.

Solaren 2012.05.10. 09:13:38

@Sifre: Még úgy is megtörtént,hogy előtte lemostam az érintkező felületeket.Ja meg be is horpasztotta a kocsi hátulját... D Corsa egy rávaló biciklitartóval.

igazi hős 2012.05.10. 09:15:12

@Pintyöke: Hát, akinek százezrekbe kerül, hogy megcsodálják...
Nekem ennyi elég (20 ezerért): www.activekidsclub.com/fresh-air-living/biking/trail-gator-bicycle-tow-bar.html
Meg persze kell egy megfelelő gyermek.

Pintyöke (törölt) 2012.05.10. 09:24:00

@igazi hős:
Hát, nem is nézem ki abból a kiscsajból, hogy ő tolja azt a nagy majmot! Akármennyire is ágaskodik a kisbicó...

Aztán a húszezer lehet kevés lenne Kovács12-nek, ha szorosan értelmezi a KRESZ kerékpárra vonatkozó részét (vontatás, tolás, szállítás, mittomén).

Bacu 2012.05.10. 09:24:54

Nem szeretném fikázni az utángyártott tetőcsomagtartókat, de amióta egy ilyet egy nagyobb szél szörffel együtt lekapott az autómról, utána én már csak gyárit teszek fel. (Thule az enyémre nem volt)

A korábbi bringám vázát frankón összebarmolta kollégám utángyártott bringatartója... szóval akinek olcsó bringája van, vagy nem sajnálja, csak nyugodtan!
Jó pár ADAC tesztet megnéztem, és azt követően nem volt kérdés, hogy Thule. Tény, hogy nem olcsó, de iszonyat kényelmes ez a ProRide tartó!

Aki pedig komolyabban bringázik, az nem fog bringát bérelni hosszú távra, mert ezek általában elég gyatra bringák, amiket adnak.
Viszont aki tényleg csak pár kilométert tekerne a fagyizóig, annak meg nem érdemes cipelni. Arra a célra megfelelnek a bérelhető bicók is.

A bringaszállító bérlésről pedig nem is esett szó! Aki évente csak a nyaraláshoz vinné el a bicókat, annak nem biztos, hogy megéri venni egyszerűbb akkor bérelni.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 09:28:35

@Bacu: Sok helyen a Thule a "gyari", es ez nem veletlen.

igazi hős 2012.05.10. 09:28:44

@Bacu: Nem lehet, hogy a "néhány km után érdemes ellenőrizni és meghúzni a csavarokat" rész pont neked szólt a cikkben?

velocista (törölt) 2012.05.10. 09:34:12

@Pintyöke: Tényleg fasza gép, bár kicsi, zajos, kényelmetlen de legalább drága fenntartani:)) Ugyanakkor a bringákkal kapcsolatban egyetértünk: ha választhatok, h elviszem valamelyik saját karbon bringám és élvezem a tekerést, vagy a helyszínen bérlek valami fost, ami nem jó méretben, és kb 1 km után gyűlölöm, akkor inkább a saját, amivel nem gond bárhová eljutni. Azért a tavalyi Zoncolán, GrossGlockner mászást pl. nem szívesen csináltam volna egy helyi kontrás gépen :) De itt is igények és lehetőségek kérdése: 2-3 gyerekkel, kicsi autóval, belvárosi tekeréshez lehet, h jobb a bérelt bringa, ebben nincs tapasztalatom.
Az utastéri szállítás mellett szól az is, hogy egy ismerősnek százezres kárt okoztak a nem túl drága autóján, amikor egy 20.000ft-os bringát letéptek róla tetőcsomagtartóval együtt... A Rózsadombon...

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 09:34:53

@igazi hős: "Ismét remek PR cikket kaptunk. A noname tartó a fele sincs a cikkbeli 8000-nek (de akkor még ijesztőbb a márkás cucc ára), nekem 4 van fent és nincs vele gond."

Azt te csak hiszed. Majd ha hirtelen ki kell kerulnod valamit, radobbensz, miert kerul a Thule annyiba, amennyibe. Javasolnam megtekinteni az alabbi videot, nyelvtudas nelkul is igen hasznos:

www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/fahrradtraeger/default.aspx?tabid=tab2

froton 2012.05.10. 09:39:16

@klarky: Az ember bringája olyan, mint a cipő. Személyre szabott/úgy kiválasztott, hogy neki jó legyen. Bérelt bicaj az nem az övé, nem neki van beállítva, nem passzol a váz geometria stb...
Csak azt akarom ezzel mondani, hogy aki van annyira fanatikus, hogy ezeket figyelembe véve választ kerékpárt, az vinni fogja, mert nem felel meg neki akármilyen bérelhető vacak, akinek meg megfelel a vacak, az meg nem szeret annyira bicilklizni, hogy bérbe vegyen egyet, inkább döglik a parton és issza a sört...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.10. 09:43:14

@velocista: Én abból indultam ki, h Szilvásváradon a kölcsönzőben elég jó bringák szoktak lenni, amit évente újra cserélnek. Tavaly Merida-k voltak, most Specialized:

www.kerekparkolcsonzo.hu/?o=4

1000 Ft/ó, szerintem elég jó.

@montecavallo: Ha hátul van, de ugye nem biztos, h ott van.

Egyébként ha hátra szereled akkor is van légellenállás, hisz a levegő ott menne lefelé, de nem tud, mert ott a bicaj, ami az ellenálláson túl olyan örvényeket is kelt, ami hatalmas szívóerőt is jelenthet.

Érdemes lenne olajköddel lemodellezni, meglepő vonalak lennének az biztos.

l. 2012.05.10. 09:44:40

A cikk ügyesen nem tér ki arra hogy mennyi a büntetés rendszám vagy lámpa letakarása esetén. Egy puntóm van ahol a hátsó lámpa fent van...
Tavalyelőtt nyáron, hejj menjünk nyaralni, mondja az asszony vigyünk bringát.. Na a tetőre nem akartam eszkábálni semmit, hátulra emelt bringatartó a hátsó lámpákat takarta volna ki a lenti a rendszámot, utánakérdeztem hát a boltban. Kell kiegészítő lámpa + rendszámtartó X forint és ha nincs vonóhoroghoz már kiépítve akkor elektromos csatlakozó kiépítése Y forint..... Mondom az asszonynak az emelt tartó lenne a legjobb de amilyen szerencsénk van a rendőrök 100 méter után megbüntetnének ezt próbáltam nyomozni a neten mennyi lenne de csak halvány infók voltak. Hát csórók vagyunk :D, így a bringák maradtak otthon.....

kohabitállak 2012.05.10. 09:44:40

Gratulálok az Atala vázhoz, zsír! :)

Skodakék Fábia 2012.05.10. 09:50:00

@froton: én nem vagyok fanatikus, de egy négynapos kempinghez már igen hasznos a saját bringa pedig az enyém is valami ósanos. És aki szerint akárhol lehet bérelni az igen szerencsés helyeken járt eddig, én belföldön nem sok helyre emlékszem.
Amúgy pont tegnap vizslattam le a Thule hátsó tartón két bringát és a lámpák/indexek gyönyörűen látszanak a bringa küllői között ( az autó Skodri fábia). Pótlólagosan meg rendeltem egy rendszámtáblát a dekorostól oszt felteszem rá kívülről. Ha a rendőrnek nem teszik átszerelem az igazit, de ha meg azzal kezdeném akkor tuti abba kötne bele miért nincs a helyén...

velocista (törölt) 2012.05.10. 09:51:36

@klarky: Igen, ugyanarról beszélünk. Ezek messze jobbak, mint az átlagos kölcsönzőben találhatóak, ugyanakkor ezekkel a bringákkal nemigen mernék terepre menni, és még ha mernék is, nem szeretnék. 8 sebességes, taposópedálos, sárnehéz dögök, aszfalton családot kísérni kb. megfelelnek... Gondolom arra is szánják őket...

igazi hős 2012.05.10. 09:54:52

@montecavallo: Ha tovább olvastad volna amit írtam, említettem egy spanifert (max 2000 Ft). Ami később fogja elengedni a bringákat, minthogy a Thule tartó hurkába görbülne vagy eltörne.

igazi hős 2012.05.10. 09:56:17

@Pintyöke: Milyen KRESZ sértést vélsz látni? Tandem biciklit láttál már?

Martian (törölt) 2012.05.10. 10:03:28

Az igazi kirakós játék tandem bringa (tetőcsomagtartós) szállításával kezdődik...
:)

froton 2012.05.10. 10:04:43

2006-ban Olaszországba mentünk, jármű: Toledo I, 5 ajtós. 4 felnőtt utas (3 nő kofferekkel + én - egyik az asszony), ők nem akartak biciklizni, így csak 1 bringa kellett. A csomagok mellett befért a csomagtartóba. Igaz, nem csak a kerekeket vettem ki, hanem a kormányt, nyerget, lánc oldali hajtókart is, de befért. A szétszedés kb 6-8 perc, az összerakás/beállítás 5-el több (bár amit lehetett, jelöltem, hogy ne kelljen vele vacakolni), kell hozzá egy imbusz készlet, meg egy hajtókar leszedő (vagyis egy maroknyi szerszám), ha nem muszáj, nem rakom autón kívülre.
Persze hamarosan bukik a mutatvány, mert a nagyobbik gyerekem már tud menni támasztó kerékkel, hamarosan tehát megtanul 2 keréken, kisebbik 1,5 éves és jön a 3., úgyhogy nem fogom megúszni, hogy ne vigyünk magunkkal legalább 4 bicajt, ha nyaralunk, de inkább 5-öt, vaszleg hátsó tartó lesz, ha eljön az ideje. Egyelőre elég a két gyerekülés egy bringára (elöl a picinek, hátul a kicsinek...)

froton 2012.05.10. 10:08:59

@Petró Chelly: ??? Szem egy véleményen vagyunk (a fanatizmust helyesbítem - de igazad van). Ha "csak" egy madaras teszkós bicajod van, akkor is a tiéd, neked van beállítva, ismered a hibáit (ha van), megszoktad. Egy bérelt akármiről ez nem mondható el...

Pintyöke (törölt) 2012.05.10. 10:11:15

@igazi hős:
Háfigyi!
Mittomén, csak gondolom, hogy ez nem tiszta dolog. A tandem bringa egy kerékpár, egy elválaszthatatlan szerkezet egy ikerhajtóművel.

Nam tudom (ismétlem nem tudom!) mert nem érdekel annyira, hogy a kerékpár vontatmányában közúton (!) lehet-e személyt szállítani. Persze járdán, vagy gyalogúton is ugyanaz a szabály vonatkozik, legfeljebb ha tiltott a kerékpáros közlekedés, Kovácsnak egyértelműbb.

De nem szeretnék jogértelmezési anomáliákba bocsátkozni, csak egy feltevés volt az előzetes hsz. Tehát ha kiokosítasz a jogszabályi környezet ismertetésével, az csak javunkat szolgálja, de vitázni nem akarok, mert egyébként is nem érdekel annyira és dolgom van.

Bocsi, most lépek!

nem mondom meg 2012.05.10. 10:16:55

Fogom a bringákat és bevágom a lakókocsiba. :) Csak érdemes jól kirögzíteni őket, nehogy átalakítsák a berendezést.
Amúgy felmerült bennem az is, hogy a lakókocsi (vontatható, nem önjáró) hátuljára vajon lehet vonóhorgot szerelni? :) Akkor nem kell külön bringatartót venni hozzá, hanem a vonóhorgos, 4 db-os tartó jó lenne hozzá. A 210x250-es felület mögött szerintem nem sok vizet zavarna.

froton 2012.05.10. 10:21:22

Ilyenkor eszembe jut az egyesületi passat kombi (B4-es). Vízvezeték csövekből hegesztett az egész, 6 bicikli fér el rajta menetiránynak keresztbe, az első részén a szélvédő fölé ágaskodva vannak kialakítva "villák" 10 keréknek, meg hátrafelé is ugyanez (pótkerekek, ha valaki defektet kap a versenyen) + egy vonóhorog tartó, ahová 3 helyre rendszerint 4 bringa kerül...enyémet is vitték már így, érdekes módon mindig sikerül úgy feltenni őket, hogy ne sérüljenek meg sehol....több, mint 10 éve van már így szolgálatban az a kocsi. Gyári tetőtartón meg láttam már olyat, hogy a hosszabb úton a vázhoz érő kormány szinte lyukat dörzsölt a vázba (2 bicaj egymás mellett)...

Skodakék Fábia 2012.05.10. 10:27:27

@froton: na ezen a vonalon elindulva azért megnéztem Hajdúszoboszlón a bringakölcsönzős árakat...
2 felnőtt bringa 3 napra 9000Ft...na, akkor inkább fogyasszon 3 literrel többet a kocsi amíg odaérünk

apukka 2012.05.10. 10:32:01

mit görcsöltök ezen a szállításon, viszel egy erővágót azt már mehet is a bringázás :-)))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.10. 10:33:09

/@nem mondom meg: szerintem nincs olyan hely amire lehetne tenni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.10. 10:34:50

Szerintem ha van vonohorog akkor utánfutó.

Na_mi_van?Semmi? 2012.05.10. 10:42:55

Kerékpártartóért a Norautóba kell menni! 20E-ért vettem 2 db-ot. Egy vonóhorogra szerelhetőt (1 perc alatt fent volt első nekifutásra) és egy hátsó ajtóra szerelhetőt. A hátsó ajtós megoldásnál elment egy fél óra a hevederek beállításával, de aztán másodszorra 5 perc alatt felraktam.
VW T3-ra vígan felment mindkettő. Egyszerre. :)

iorek 2012.05.10. 10:44:45

Én is bringával járok! Mindig felteszem az autómra. Hehe.

S'hark · http://nekedvan.blog.hu 2012.05.10. 10:46:49

Sziasztok!

Nekem egy Nissan Almera 1,5, tavaly tetőbox, 4 ember, két bringa a vonóhorgon, és nem volt látványos fogyasztás növekedés.

Múlt hét, 4 ember, 2 bringa a vonóhorgon, Bp-Erdőbénye-Bp, és nem tapasztaltam fogyasztás növekedést.

apukka 2012.05.10. 10:49:32

Gyurma,
a mostani szabályok szerint nem minden vonóhoroggal szerelt szgk vontathat u.futót. pl akartam volna vizsgáztatni egyet, de csak valami 150kg-ig vontathatna szal felejtettem. a vontathato tömeget most a gördülő tömegből szamoljak, ami meg valami emisszios hülyeség.

Stenonis 2012.05.10. 10:56:53

Egy 2002-es Toyota Yarisba simán be tudok tenni egy 26-os montit. Csak a hátsó ülést kell dönteni és kiszedni a nyerget. A csomagoknak is marad még hely és a kerekekkel sem kell bohóckodni. :)
Ha 2 biciklit kell vinni, akkor nyereg, első és hátsókerék kikap. És még így is simán beférnek.
Szóval nem sok értelmét látom a különböző csomagtartóknak.

apukka 2012.05.10. 11:02:16

Stenonis,
amíg csak a pároddal kell tekerni nincs gond :-)
ha majd többen lesztek változik az álláspontod.

Uzi 2012.05.10. 11:08:58

Egyszer régen csúnyán megakadtam egy kertkapu keresztlécén, ami leszedte a 2 bicajt a tetőről. (egy bukkanó pont annyira emelte meg a kocsi orrát, hogy 2 centi beleakadt fent) Azóta bicajt belül szállítok kivett első kerékkel.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 11:12:29

@igazi hős: Hogy a ketezer forintos spanifered erosebb, mint a Thule hegesztett acelkerete, az meg viccnek is rossz. A masik, hogy hiaba hasznalsz 625 spanifert, ha a keret, amihez rogzited, egy gyenge femhulladek.

Nezd meg batran a fentebb belinkelt ADAC videot; a magadfajta fotelfizikusoknak keszult.

Phrascarica 2012.05.10. 11:14:45

@klarky: "Én abból indultam ki, h Szilvásváradon a kölcsönzőben elég jó bringák szoktak lenni"
Nem mindig Szilvásvárad az úticél :)

apukka 2012.05.10. 11:16:57

uzi
ez szép hogy belül, de gondolj bele mi van erősebb lassulásnál :-))
ha nem kötöd meg csúnya munkát végezhet pl a villa + légzsák :-)

vizsla74 2012.05.10. 11:24:08

@Stenonis: majd ha eljutsz életednek egy másik szakaszába, akkor fogod látni:-)

Uzi 2012.05.10. 11:29:44

@apukka: Azon aggódom persze, ha alaki csúnyán belémrongyol hátulról, keresztülmegy rajtam a váz :)

Zold Bakony 2012.05.10. 11:50:03

A bringa osszekeni a kocsi belsejet... Nos ez igy van. Foleg ha az olajos oldallal teszi a jomunkasember a bringat kozvetlen a gyari karpitra, Csillagvirag. :)

DonDodek 2012.05.10. 11:52:17

Nekem egy a hátsó ajtóra szerelhető noname valamim van. Tavaly nem volt semmi gondom a FiatPunto 2vel az Adriáig meg vissza. A küllők között simán látszanak a lámpák a tábla meg elég alacsonyan van. A fogyasztáson nem vettem észre semmi drasztikus dolgot (LPG)NAgyon klasz dolog a bicikli mert ha a nyaraló nincs a part kézelében akkor csak gyérsan le lehet kerekezni, nem kell izgulni h ven-e parkoló, meg mennyibe keről. Lopás? Hát arról annyit h a nyaraló tulaj kiröhögött bennünket h mit zárjuk annyira a bicajokat nem lopja el senki

MC_Pite 2012.05.10. 11:55:29

Miért, szerintetek bent nincsenek rögzítve a bringák? :)
Csomagtartó szemekhez, illetve nálam az ülés felfogatás pontjaihoz is lehet kötni. Nem tudom minek hívják, nem racsnis mint a spanifer, keskenyebb, de erős szövetszerű, gyorszáras szorítós fejjel.

Persze ha lenne elég kess, megvenném az ülés helyére pattintható gyorszáras (első kereket kell odazárni) bringatartót, de q**a drága újonnan...

igazi hős 2012.05.10. 11:59:38

@montecavallo: Milyen acélkeret??? Amikor leesik a bringa, akkor a keréktartók engednek el! (Nem törnek, csak simán elengednek a gyorsrögzítők.)
Egyébként a tetőcsomagtartóhoz rögzítem a bringákat. Ha az nem bírja a terhelést, akkor mindegy milyen bringatartóval együtt szállnak el a bringák.
Fotelbringás!

MC_Pite 2012.05.10. 12:00:32

@Zold Bakony: Ha nem veszed ki a hátsó kereket (ugye állítva vannak bent a bringák) akkor nem kensz össze semmit a biviklivel. Ha kiveszed a hátsó kereket, egy zacskót/szemetes zsákot húzol a hátsóvillára/láncra. 2006 óta évi 4-5 maratonra az én kocsimmal megyünk, 2-3 bringával, és nem kentem össze az autót. (Ha sáros a verseny, lemossuk a végén, mert van bringamosó ilyenkor, mire betoljuk a kaját meg átöltözünk, megszáradnak a gépek.)

Józan paraszti ésszel nem baxxuk össze az autót...

MC_Pite 2012.05.10. 12:02:12

@igazi hős: Megjegyzem, párszor igencsak f*stam amikor tetőn volt (még néha az elején) a bringa és egy egy kátyú/útfelmaráshoz értünk (amit nem láttam időben), majd leszakadt a tetőcsomagtartó... (legalábbis érzésre)

Zold Bakony 2012.05.10. 12:04:51

@MC_Pite:
Na valami ilyesmire celozgattam volna en is. Ellenben nezd meg a reklamcikk kepi illusztracioit, es keress rajtuk hibat.

Hurri Kán 2012.05.10. 12:05:48

Ha valaki csak az évi egy-két hetes nyaralásra cipelné a bringát, annak nem egyszerűbb a helyszínen bérelni arra a pár napra?

Amúgy a cikk jó és hasznos.

Szabványok 2012.05.10. 12:09:49

@speedline: "Ha a 3. rendszám "matrica" vagy bármi más, külön a tartóra, akkor az egyedi azonosító jel meghamisítása ami bűncselekmény."
Nem hamisítás, mert a 3. rendszámra a gyártó ráírja, hogy "Másolat". (Húszezres kinézetű papírt is nyomtathatok a pénztárosok oktatására, ha rá van nyomtatva, hogy MINTA.)

DonDodek 2012.05.10. 12:14:48

@l.: Elfelejtettem mondani h Szerbiában élek Szerb es horvát rendörök nem kötöszködtek. A kedves rendör meg ha megakar izélni akkor majd leltározni fog az elsösegely ládában, v beleköt abba h a csereizzók közözz egy ki van égve (persze 30 perce cserélted ki)

Szabványok 2012.05.10. 12:21:46

"Bicikili a vonóhorgon. Itt is jó széles a skála, 20-120 ezer forint közötti összegbe kerül egy-egy szállító szerkezet."
30e-ért a Metróban használható szerkezetet adnak, világítással(!), rendszámtáblakerettel. Lebillenthető csomagtartóhoz való hozzáféréshez. Igaz, kicsit gagyi, kicsit nehézkes(villáskulccsal lehet feltenni), a zárhatósága annyi, hogy van hely lakatnak.
A BMW-nél a tavaszi katalógusban 179000,-.

Nekem Thule van, nem érte meg az árát.

Szabványok 2012.05.10. 12:26:12

@gyvy: A bérlésnek sok hátránya van. Pl. idő és intézésigényes és nyaraláskor időből kevés van, nem szeretne az ember sok időt tölteni ezzel.
De legtöbben nem is 1000km-re viszik a biciklit. Hanem 10-200km-re. Különösen város közepén (vagy hegyen) lakók számára hasznos. Mert nem abból áll egy biciklitúra fele, hogy (a gyerekkel!) teker az ember a füstös körúton, forgalmas országúton. Hanem elviszi a családot és a biciklit a Dunakanyarba és bicikliznek.

MC_Pite 2012.05.10. 12:34:10

@Zold Bakony: Láttam elsőre is, de látszik hogy nem rutinosak, a képek miatt csinálták.
Rutinosak tudnák, hogy picit szétkapni a biciklit sokkal gyorsabb mint tetőre rakni :)
forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/kerekparszallitas-autoval-teton-hatul-vagy-bent-1209/index24.html#post1155977

apukka 2012.05.10. 12:38:48

az vajon szabályos, ha egy ilyenre felhelyezel egy (vagy kettő) mopededet ?:-))
vagy bármit... ami nem lóg túl és jó a tömege?

apukka 2012.05.10. 12:41:32

+
estleg kcr darut :-)

fandrew 2012.05.10. 12:46:51

Kimaradt, ami engem érdekelne: milyen alsó-közép ferdehátúba fér be hátra két 26-os monti? A Yaris-ról tudjuk, de az híresen origamis. Corolla, Focus, Stilo, Mazda3... ?
Kicsit meglepődtem, hogy a kétüléses AX sem nyelte el őket simán, és most akarok venni kevéssé antiszociális verdát.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 12:48:32

@igazi hős: Pistike, nezd meg a videot, mielott meg tobb hulyeseget hordasz ossze. (Nem a kerektartok engednek el.)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.10. 12:51:59

@Szabványok: az sem rossz:-) 40 ért lehet jó utánfutót is venni,akkor nincs gond a csomagokra sem.

MC_Pite 2012.05.10. 12:56:43

@fandrew: eldöntött üléssel mindenbe befér, hosszában, kiszedett első kerékkel és nyereggel.
Vagy ha így bukna a történek, mindkét kerék ki, és keresztbe rakod be. Ha megnyitotad volna a linket, láthatod. Nálam még 2 hosszában rakott bringa mellé is befér keresztbe is.
Kizártnak tartom hogy ne lehetne bármelyik kompaktba belerakni, a különbség hogy mennyit kell sakkozni (egyszer, amíg kitalálod, de a hosszában és a keresztbe a fő csapásirány).

MC_Pite 2012.05.10. 13:00:20

@MC_Pite: szerk: Ha valaki a képeken csak kettőt lát a 3 bringából elsőre az autóban az azért van mert a fehér/lila hosszában, kormánnyal előre és (általában lefele, de most éppen) felfele van, a fekete hosszában kormánnyal felfele előrefele, meg ugye a szürke keresztben.

apukka 2012.05.10. 13:04:01

én is utánfutó hívő vagyok.
Sajnos az ajtó melletti kis táblán lévő számok közül az első sorbòl kivonni a harmadik sort, ami különbség adja a vontatható tömeget. Erre kapsz műszakit legálisan (60-70eft)

Pepejoe 2012.05.10. 13:05:59

A Gombos-féle cuccokkal kapcsolatban semmilyen pozitívum nem jut eszembe, pedig többfélével is összeakadtam már életem során.

igazi hős 2012.05.10. 13:11:42

@montecavallo: Akkor pontosítsd kérlek,mire gondolsz. Amikor előre elszállnak egy Thule utánzatról, vagy amikor oldalra lebillen egy bóvliról? Mindkét esetben megfogná egy extra kötél, sőt az oldalra billenést egy-egy gumipók is meggátolná. Bár lehet, hogy ütközésnél jobb ha elrepül és nem gyűri meg a tetőt.

MC_Pite 2012.05.10. 13:41:26

@igazi hős: Nem fogja meg. Spanifer javít rajta, de csak hosszanti tetőcsomagtartós autón van mihez kötnöd - egymáshoz kötött bringánál ***sem ér, láttam 1-2 kellemetlen szitut (sokszor én is a siető/későkkel sprintelek a starthoz :) ).

Vizibolha 2012.05.10. 14:09:42

2 bringa utasterben + 1 heti cucc 2 emberre siman. Ja, es sima limo verda. Mas kerdes, hogy ebbe a limoba befer a 125os kinai quad is egyben, egyedul a kormanyt kellett lehajtani rajta...

Tetocsomagtartot eletemben egyszer hasznaltam (gyari thule), bringat biztosan nem raknek oda...

froton 2012.05.10. 14:16:58

@fandrew: Épp tudok egy eladót, 1.9 tdi ráadásul kombi...:))))

NeoExDeath 2012.05.10. 14:38:31

Eddig 2 különféle kerékpárszállítót használtam, és használok. Mindkettő Thule, lehet mondogatni hogy így reklám meg úgy, de aki komolyan gondolja a bringaszállítást, és biztonságosan meg praktikusan akarja csinálni kívül, előbb utóbb belefut a márkába.
Az első hátsó csomagtartóra szerelhető gumitalpas megoldás, ami szallagokkal, és akasztókkal kell a csomagtartó illesztéseibe helyezni. Előnye hogy bármilyen kocsira felrakható és olcsó, hátránya hogy sosem túl fix a rögzítés, de sosem volt gond vele. A gumitalpak valóban kimattítják a fényezést!
A második típus nem szerepel a cikkben, Thule vonóhorgos megoldás, abból a legegyszerűbb, 2 férőhely van rajta, és a vonóhorgon felfelé áll, és a szárairól le kell lógatni a bicókat.
Egyszerűen elképesztő! Annyira stabil hogy az szinte hihetetlen, a bringa és a tartó kb. az autó szerves részévé válik. Tavaly elvittem vele a montimat Olaszországba, kb 1000 km egy irányba, odafelé 130, visszafelé 149. Hibátlan volt, mintha ott se lenne, fogyasztásnövekedést sem nagyon tapasztaltam.
Annyi baj volt csak, hogy odafelé Szlovéniában akkor eső volt egész végig, hogy a bicót szétáztatta, és küllő is kijött a helyéről (?? én sem értem), ezért a helyszínen már nem nagyon használtam a bicót.
Hátránya még hogy részlegesen takarja a rendszámtáblát és kicsit a lámpákat, de 1 bicó esetén nem gázos, nem zaklattak még sose a hátsó bringatárolók miatt, remélem nem is fognak.

MC_Pite 2012.05.10. 14:47:18

Octavia nem rossz, de nem is túl jó - síkba nem lehet dönteni a támlát, még a kombiban sem, fejtámlákat német módra valahova pakolni kell.

MC_Pite 2012.05.10. 14:53:35

@1kutya: Pözsónál is van integrált bringatartó?! Opelről tudom... (belső van a több egyterűhöz, az vszínű 307/308hoz is jó, de gondolom másra gondolsz)

igazi hős 2012.05.10. 15:06:33

@MC_Pite: "csak hosszanti tetőcsomagtartós autón van mihez kötnöd" Ezt honnan veszed? Simán rátekered a kötelet a tetőcsomagtartó "lábára", ha logikusan keresztbe rögzítesz, akkor adódik ez a pont.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.10. 15:08:08

Mindenkinek aki a bérlés ellen van: Csak egy tipp volt, aki akarja kipróbálja, aki nem az cipeli a bicajt. És ez így van jól, így él meg a Thule is, és így jár jól a kölcsönzős is! :-)

Szerencsére nem vagyunk egyformák.

MC_Pite 2012.05.10. 15:16:04

@klarky: Én egyszer béreltem... Hagytam magam rábeszélni, hogy minek a Balcsira bringa. A végén ott béreltünk, hulladék, cantifékes, kőnehéz, brutál vacak bringákat.
Azóta úgy vagyok vele hogy minek fizessek a ***ért, ha ingyen vihetem a jót is? Azóta az aszfaltos és a hegyi kecskét is mindig berakom :)
De tény hogy unalmas lenne ha mindenki ugyanazt csinálná.

apukka 2012.05.10. 15:42:58

mcpite,
egyébként már semminek nincs értelme, mivel szondáztathatnak, így le sem mehetsz vele fürdeni egyet ha ittàl egy sört, fröccsöt.
ez egy rabság. a kocsmában meg tilos a dohányzás :-)) bár több mint tíz éve nem szívtam egy szálat sem ezt akkor sem értem. bár a másik meg megmon 'ta ha nem teccik séta van :-)))

apukka 2012.05.10. 15:46:13

+
egyébként sanszos hogy ellopják a sajátot a balcsin, lehet jobb bérelni.

MC_Pite 2012.05.10. 16:12:23

Pia meg cigi nem érint, úgyhogy nem zavar; a mozgás öröme és a természet szeretete hajt - meg hogy kiszellőztessem a fejem.
(Jó, 0% al az előző esti bort kimutathatják, ennyiben zavar, de napközben nem iszok. Dögöljenek meg.)

Konyak_ 2012.05.10. 16:15:29

Itt a Twingóban egy felnőtt bicaj:

kepfeltoltes.hu/view/120508/IMG_0650_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ennél szebben is be lehetne rakni amúgy, de nem szépségversenyre készült a fotó.

Jano 19 2012.05.10. 17:28:31

@corpus alienum

Neha en kivancsisagbol megnezem hogy ugyan azt mennyiert aruljak az e-bay en es utana dontok. Az ar kulombsegek eleg erdekesek.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 18:36:27

@apukka: Aki lefureszeli az Abus Bordo lakatot a brinyomrol, annak kezet csokolok. Ahhoz minimum egy akkus flex kell.

apukka 2012.05.10. 20:35:52

@montecavallo:
Kösz az infót, komolynak tűnik - az ára is. Talán két bringát is átér. Nyilván nem ezzel próbálkozik lenyesni.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 20:55:20

@apukka: Ha sokallod, guglizz ra az Abus Catena-ra. Szovetboritasu massziv lanc, felebe-harmadaba kerul a Bordo-nak. (Persze azt nem lehet olyan szepen osszacsukni, meg valamivel gyengebb - mar amennyire gyengesegrol lehet beszelni 6mm-es acelbol hajtogatott lancszemek eseteben.)

Pasas 2012.05.10. 21:01:36

Egy normál bicikli simán befér egy normál autó hátsó ülésére (elé) keresztben.

montecavallo (törölt) 2012.05.11. 08:21:59

@Hawaii-: Nem, ez a Steel-O-Chain:
abus.de/de/main.asp?ScreenLang=de&select=0104b02&ArtikelGrID=2

Steel-O-Chain-en belul is tobb modell van, nezd meg pl az Iven vagy az Ivy zarjat, azt nem fogod megpiszkalni. Bordo-bol is kulonbozo valtozatok vannak, a Granit kivitelnek van a legjobb zarja.

montecavallo (törölt) 2012.05.11. 08:33:36

@Hawaii-: Ha a picking miatt aggodsz, olyan modelleket nezz, amikben Plus zarbetet van:
abus.de/de/main.asp?ScreenLang=de&select=0203h
Nyilvan annyival is dragabb.

igazi hős 2012.05.11. 09:16:15

@apukka: Igazából a középkategóriától felfelé csak a flex az ellenfél, akár lánc, akár u-lakat. A Bordo egyszerre tudja a lánc és az U-lakat előnyeit (és még nem is brutálisan nehéz), de megkérik az árát. Viszont még ez is sokkal olcsóbb, mint a következő bringád.
Ha sokallod, vegyél egy U-lakatot, vagy ha 2-3 bringát akarsz lekötni, akkor egy masszív láncot. (De ne névtelent, azok hiába vastagok, egy körömcsipesszel elvágják.)

domeq 2012.05.11. 09:55:02

Nem csak a parkolóház, hanem az otthoni garázs is leszedheti a tetőboxot és tetőn lévő bringákkal a McDrive-ba hajtás se ajánlott.

tomnemtom 2012.05.11. 13:28:43

tetőcsomagtartón nem jó biciGlit vinni.
haverom kiruccant hétvégére külföldre, odapakolt az autónak, hogy ne utazással teljen az idő.
egyszer csak nagyon zörögtek a tetőn a cangák.
merugye a biciGligumi nem bírta a 200+ km/h tempót, eldurrant, oszt nem támasztott a tartóvályúban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.12. 05:06:08

@nem mondom meg: persze, hogy lehet.Itt felénk meg is kapni mindent hozzá.Mondjuk nem a végére teszik, hanem a lakókocsi elejére, a traverzre valahová.

nem mondom meg 2012.05.13. 22:28:07

@geegee:
Ezt a megoldást ismerem, csak ha oda felteszem a 4-es bringatartót, ami normál esetben vagy egy méter az autó mögött, akkor az autópályára se tudok felmenni, mert már a felhajtón elakad a bringa a kocsi hátuljában.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.13. 22:39:23

@nem mondom meg: Akkor marad a lakókocsi háta, valahogy csak ki lehet találni.Az önjárós dobozokon is szokott lenni ilyesmi megoldás...Vagy a kocsi teteje/ vegyesen?Vagy belül kikötve...Nem lehet egyszerű, az biztos.

nem mondom meg 2012.05.13. 22:56:15

@geegee:
Van hátfalas megoldás, de akkor meg a hátsó ablakot nem tudom nyitni. Amúgy is ritka a 4 db-os hátsó tartó, a vonóhorgos meg adott, az már megvan. A kocsi tetején a Thule doboz lakik.

marci691226 2013.01.16. 23:11:47

@Pintyöke: Ugyanez elő fordulhat autónálk is,hogy például a gépjármű fékpedálja nem fog,és a kerékpárosban máris kárt okoztál,ha te okozod a kerékpárosnak a kárt,pkl hogy szegény az élete végéig tolószékben végzi ki a hibás ha nem fog a gépkocsidon a fék???

ikke i drift 2013.07.30. 10:43:20

Az ADAC-riport tetőn elhelyezett cuccnál max. 120 km/órát javasol, ha már be van linkelve ez a cikkbe, akkor nem kellene írni, hogy a 130 gond nélkül tartható (ráadásul a hazai átlagtartó néhány kategóriával ócskább, mint a német).

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2013.07.30. 11:24:56

Namost. A villáskulccsal szerelhető változat lófaszt se ér. 100 felett nem közlekednék vele, pláne nem egy nehezebb, acélvázas kerékpárral.
Másrészt. A modern profilozott aluvázas és a szénszálas vázzal szerelt bicajok nem igazán tolerálják az alsó csövet befogó rögzítési módokat (megroppanthatja a profilt, így meg kuka a váz), ezeket csak csomagtartóban, szétszerelve, vagy alternatív (pl. a hajtókartengelyt befogó) megoldásokkal lehet szállítani.

vladek 2013.07.30. 11:43:44

Szokott parkolni az Uránia előtt egy vonóhorgos-bringatartós autó, azon pl. olyan hátsó rendszám másolat van, aminek az aljára oda van írva pirossal, hogy másolat/copy... Az akkor most mi?

amenta 2013.07.30. 12:11:28

Thule? Meg olcsó?

Tessék:
sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/582816_235573399913226_1274891340_n.jpg

Tetőcsomagtartó régi esőcsatornásból átalakított darab, a bicószállító meg házi gyártás. :) És ez így járta meg Münchent is többször, de nem 130-al. :) Sose akart leesni egyik sem. /mondjuk a németek nem teljesen értették a látványt/

A harmadik rendszámról meg annyit, hogy ma magyrországon, jog szerint semmilyen módon nem lehet legálisan feltenni, ha meg mégis, akkor csak a rendőr jófejségén múlik, hogy beleköt e. Viszont abba nem hiszem hogy bármelyik is belekötne, ha az eredetit átteszi az ember a tartón kialakított helyre.

Algopirin 2013.07.30. 12:41:35

@klarky: és ha valaki belédszáll, mert épp nem látja a féklámpád?

papugaja 2013.07.30. 12:58:02

Régi négyajtós renault meganeba az utastérbe keresztbe be tudtam tenni két kiszedett kerekű bicajt, így mentunk nyaralni az Adriához.

Az olcsó tartóhoz nem villáskulcsot javaslok hanem pipakulcsot, pikk-pakk megy vele szerelés.

A kerekek lefogatásához gyárilag adott hevederek helyett pedig a méretre szabott gumikötelek jöttek be.

Tetőn lévő bicajokkal az alacsony ágakat is kerülni kell.

GG81 2013.07.30. 13:06:06

nem teljesen korrekt a cikk, a hátsó rendszámot nem lehet átszerelni! ha csak nem akarsz a rendőrökkel többet beszélgetni. másolat rendszámot kitenni, megismételni, akár dekorostól vagy papírra írtat meg szintén necces, mert világítás sincs sőt felvetődik a csalás/megtévesztés gyanúja...

Reggie 2013.07.30. 13:09:52

"A hátul történő szállítás alapvetően jó dolog, hiszen nem növeli meg a kocsi légellenállását..."

Es itt felrohogtem.

mt-03 2013.07.30. 13:17:18

sok nyamnyila en mindenhova biciklivel megyek, ahova nem oda motorral. arra is fel lehet am tenni a brinyot, pl:
www.gizmag.com/2x2-cycles-motorcycle-bicycle-rack/24465/

gyben 2013.07.30. 13:46:49

Szívesen olvastam volna a vonóhorog fejterhelésével kapcsolatban is néhány mondatot.

Reggie 2013.07.30. 13:47:42

@mt-03: Van aki nem kukas es szamit milyen szaga van a munkahelyen.

Ciri 2013.07.30. 14:06:59

@vladek:

"Szokott parkolni az Uránia előtt egy vonóhorgos-bringatartós autó, azon pl. olyan hátsó rendszám másolat van, aminek az aljára oda van írva pirossal, hogy másolat/copy... Az akkor most mi?"

Pontosan annyit ér, mintha nem lenne ott semmi.

Ciri 2013.07.30. 14:08:36

@Professzore:

"A modern profilozott aluvázas és a szénszálas vázzal szerelt bicajok nem igazán tolerálják az alsó csövet befogó rögzítési módokat (megroppanthatja a profilt, így meg kuka a váz), ezeket csak csomagtartóban, szétszerelve, vagy alternatív (pl. a hajtókartengelyt befogó) megoldásokkal lehet szállítani. "

Na végre már valaki leírta...

Elijah_Baley 2013.07.30. 15:02:27

én ki szok venni az első/háccsó kereket, nyerget leeresztem, csomagtartóba befér.
egynél több bringát csak csoportosan mexerveezve, kisteherben.
sose értettem a döluksz vízvezetékcső bájkok tulajdonosai minek ragaszkodnak a sajáthoz, mikor bárhol bérelhetnek tökugyanolyan szemetet...

Schütii 2013.07.30. 15:19:41

Mi ez a 2012-es blogbejegyzés? Végül is, ismétlés a tudás anyja..

ramirez7788 2013.07.30. 15:55:24

Csak jelezném, hogy az előző generációs (2005-ös) 3 ajtós swiften nem a hátsó ablak szélére kell a tetőcsomagtartót szerelni, hanem a tetőről lepattintható díszléc alatt van hivatalos rögzítési pont.

mt-03 2013.07.30. 16:47:51

@Reggie: na ja, ezert en megmosdom miutan beertem. javaslom neked is, igy nem fognak kukasnak nezni...

dieter1 2013.07.30. 17:40:53

Nos, négy gyerekkel, többhetes külföldi kempingezés esetén nincs nagy gond. Igaz, eddig csak a két nagy számára kellett saját kerékpárt felrakni a kisbusz tetejére, a két kicsi gyerekülésben utazott mögöttünk (mármint kerékpározáskor). Viszont a kisbusz tetejére akár három alaptartó is felszerelhetô, így pár év múlva már nemcsak négy bringa fog odafent elférni, hanem valamennyi :-)

min 2013.07.30. 17:46:58

@velocista: Amerre jártál, lehet bérelni erős középkategóriás outikat amivel megmászhatóak az említett hegyek...(kondi függvényében :-) )Természetesen igazat adok, hogy ilyen helyre saját gépet kell vinni csak a kontrás bringára akartam rácáfolni ;-)

min 2013.07.30. 17:51:23

@Ciri: és aki leírta, jó nagy faszságot írt. Tökéletes a első villát fogó tetőszállító a karbongépekhez meg egyéb más bringákhoz is.

etwas kultur muss sein 2013.07.30. 18:46:59

@közlekedési bűnöző (törölt): Jó, de a Sz7amár mindent kibír! :) Szeretetre méltó kocsi amúgy.

Reggie 2013.07.30. 20:53:22

@mt-03: En gyalog 50m-re se lakok a cegtol, ugyhogy gyalog jarok.

moTom 2013.07.30. 22:45:48

2 hete béreltem vonóhorogra szerelhető lógatós tartót. A megszokott útvonalon, a megszokott tempóban jöttem ki Németországba, az autó fogyasztásán nem vettem észre különbséget a puttony nélküli értékekhez képest. Szerintem megnyugtatóbb érzés a tükörből látni, hogy megvan a bringa, mint a fejem felett figyelni a zajokat. Nagyon zajosabbnak sem mondanám a hátul történő cipelést, de ez nyilván autó függő is, hogy mennyire szigetel az utastér, milyen a karosszéria formája, mennyire takarja a bringát...
Itt rendeltem egy nem lógatós változatot és a hétvégén mentem egy tesztkört vele. Sokkal kényelmesebb volt a felszerelése, mint a lógatós változatnak, illetve a bringa rögzítése is gyorsabb/egyszerűbb volt és nem kell - a lógatóssal ellentétben -, a lámpák és rendszámtartó küllőkhöz történő mókolásával bajlódni. A lógatósnál az sem tetszett, hogy a bicikli alját úgy kell odakötözni a tartóhoz, illetve a rögzítési pontok elcsúszhatnak és a bringa elérheti a fényezést.
A jogi oldalát nézve a dolognak arra jutottam, ha az ember úgy szeretne 3. rendszámot beszerezni, hogy bejelenti az eredeti eltűnését, hogy meglegyen a 3. rendszám, akkor ellenőrzéskor nagyobb büntetésre számíthat, mintha simán eltakarta volna a hátsó rendszámot és a tartón nincs semmi.
Hallottam filctollal felírt rendszámról, díszrendszám készíttetésről (ami nem dombornyomott), illetve a dekorossal készíttetett fajtáról. Én ezt választottam és annyit javasoltak, hogy valahol a grafikán közelről nézve legyen rajta a "másolat" felirat, így nem minősül hamisításnak, illetve ne legyen fényvisszaverős és domború.
Mivel a jó magyar jogalkotás remekül működik, így otthon egy ellenőrzés esetén csak a rendőrön múlik mennyire lesz kedved a randi után ülni, mert jelenleg Magyarországon nincs arra lehetőség, hogy az ember minden szabályt betartva az autó hátulján cipelje a kerékpárt.

Ez a piros-fehér fényvisszaverős matrica Németországban nekem új, pedig a hétvégén sok ilyen bringatartós autót láttam, de egyik sem volt így felmatricázva.

Aki gyakran ingázik, annak megéri egyet beszerezni, illetve nyaraláskor is jól jöhet, mert a tartó rögzítése a kocsira és a bringa felhelyezése kevesebb időt és gyötrelmet igényel, mint jelölgetni a beállításokat és szétszerelni a biciklit, a kocsit esetleg átalakítani, hogy utána az utastérben darabokban zötykölődjön. A bérléssel (akár tartót nyaraláshoz, akár biciklit a helyszínen) előbb utóbb elérjük azt az összeget, hogy előrelátó gondolkodással megérte volna venni egy tartót.

Amit még jó tudni az a csatlakozók pólusszáma. Ha nem passzol a szerelvényé a kocsihoz, akkor adapter kell 4-5000 Ft-os tétel, illetve ha csatlakoztatva van a tartó, akkor a hátsó parkradar kikapcsol, hogy tolatáskor ne vinnyogjon, viszont a megnövelt hátsó túlnyúlással csak óvatosan tolatni. Az újabb tartók 13 pólusúak, így van rajtuk tolatólámpa és köd zárófény is.

Brett Georege 2013.07.30. 23:00:21

A hátsó tartókon nemigen tudsz mást vinni, viszont a tetőtartós bringaszállítók sínjeibe, a vázfogó alá csomó dolog rögzíthető.
Vittem már így fűkaszát is.

igazi hős 2013.07.31. 11:16:13

@Professzore: "A villáskulccsal szerelhető változat lófaszt se ér. 100 felett nem közlekednék vele, pláne nem egy nehezebb, acélvázas kerékpárral."
Én már elég sokat mentem ilyen bringatartókkal, jellemzően néggyel a tetőn, nem éreztem soha gyengének vagy veszélyesnek. (A nyugalom kedvéért két spaniferrel meg szoktam fogatni a bringákat.) Mondjuk 100 felett nem szoktam menni, mert 4 bringa rohadt nagy felület, fogyasztás és a szélérzékenység is durván nő. Ja, nekem az aluvázas trekkingem sokkal nehezebb (+4 kg), mint az acél országúti.

igazi hős 2013.07.31. 11:19:17

@Reggie: Van, aki le tud zuhanyozni a munkahelyén.

kiet 2013.07.31. 11:37:46

Nekünk vonóhorogra szerelhető Thule van, az, amelyik a kerekénél tartja a bicajokat; ha két bicajt visszük (nyaralásra), akkor azt használjuk - bicaj le, tartó be a csomagtartóba; és mindig áttesszük a rendszámtáblát rá. Ha csak az országútit visszük versenyre, akkor hátsó ülésekkel variálás és első kerék kiszedés.

Nyerget kiszedni? Maargit, noormális???

Aki hobbikerékpározik, annak opció lehet a bérlés, de ha már van egy jó minőségű (vagy/és drága), a saját stílusodnak (magasságodnak, stb.) megfelelően épített bringa, akkor miért szenvednél egy bérelttel?

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2013.08.02. 07:35:38

@igazi hős:
Jó kérdés, hogy az alu trekking és az országúti vajon azonos elvek alapján, azonos minőségben épült-e? Mert egy változó falvastagású profi acél cső és egy korai, súlyosan túlméretezett alu váz közül nyilván az utóbbi nehezebb. Plusz a trekking extrái (csomagtartó, sárvédő stb. is nyomhatnak a latban.
Ami a használhatóságot illeti. Ezek a préselt acélból készült cuccok jellemzően erősen nyeklenek-nyaklanak jelentősebb oldalirányú terhelés esetén. A klasszikus jávorszarvas-teszten a legtöbb még viszonylag könnyű bicajjal sem megy át. Ezen segít vagy segíthet az extra lekötés, például a spanifer. Az, hogy neked működik, jó dolog (pláne, ha elégedett is vagy vele), de tisztában is vagy a gyengeségeivel, illetve a használatának trükkjeivel.

igazi hős 2013.08.02. 11:07:36

@Professzore: Az országútim egy ősi Favorit vázra épült, nem egy csúcs gép. A lekötés meg természetes dolog, bármilyen drága tartón is lekötném. Egy Thule is csak pár csavaron keresztül kapaszkodik, annak kell az egész csavarodást megfognia.

idegen a földön 2014.07.12. 19:12:07

Egy régi 2002-es 3ajtós swiftre milyen megoldást tudtok javasolni? Egy 26-os monti, meg egy 28-as (dögnehéz vas) trekkinget kéne cipelni vele.

A kocsin nincs vonóhorog.
süti beállítások módosítása