Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.
Mitől prémium a prémium és szerelő-canossa a stúdióban
2012.05.22. 17:08 Tcomment
Címkék: 17 égéstér
99 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr104532153
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Leadfoot 2012.05.24. 12:50:39
Hogy mi fog meg valakit, mikor Audit vesz Skoda helyett? A név.
Nem azt mondom, hogy érezhető, hallható, tapintható, szagolható minőségben nem jobb az Audi/Merci/BMW, mert jobb. De leggyakrabban nem ez az elsődleges oka, hogy valaki olyat vesz. Magyarországon pláne.
Persze ezt viszonylag ritkán vallják be emberek - nyilván azt állítják, hogy a minőség, bla-bla-bla miatt. És a minőség nyilván megvan, de teljesen más oka van, hogy megvették a kocsit. Villantani, péniszt növelni, vagy egyszerűen csak attól érzik jól magukat, mert megtehették. Az imidzs az, amit megvesznek.
Nem azt mondom, hogy érezhető, hallható, tapintható, szagolható minőségben nem jobb az Audi/Merci/BMW, mert jobb. De leggyakrabban nem ez az elsődleges oka, hogy valaki olyat vesz. Magyarországon pláne.
Persze ezt viszonylag ritkán vallják be emberek - nyilván azt állítják, hogy a minőség, bla-bla-bla miatt. És a minőség nyilván megvan, de teljesen más oka van, hogy megvették a kocsit. Villantani, péniszt növelni, vagy egyszerűen csak attól érzik jól magukat, mert megtehették. Az imidzs az, amit megvesznek.
GML 2012.05.24. 12:56:47
@Leadfoot: Inkább csak a hitt imidzs...
ChPh 2012.05.24. 13:02:16
@GML: nem tudom, de érezhető a különbség a skoda és a BMW közt.
Legalább is, amikor az 5 éves Skodámat egy 12 éves BMW-re cseréltem, nem bántam meg :)
És nekem nem kell növelni semmit se...
Legalább is, amikor az 5 éves Skodámat egy 12 éves BMW-re cseréltem, nem bántam meg :)
És nekem nem kell növelni semmit se...
Leadfoot 2012.05.24. 13:11:23
@ChPh: Szerintem senki nem mondja, hogy nem érezhető, mert érezhető.
De nem ez a minőség az oka, hogy a népek megveszik a terméket.
Persze nem minden esetben, de a legtöbb esetben.
De nem ez a minőség az oka, hogy a népek megveszik a terméket.
Persze nem minden esetben, de a legtöbb esetben.
ChPh 2012.05.24. 13:13:13
@Leadfoot: jó, de attól még nem hitt az az imidzs, inkább az, hogy sokszor többet hisznek, mint amit az imidzs ad
GML 2012.05.24. 13:13:18
@ChPh: Háát. Te tudod. De sajnos van olyan helyzet, amikor csak azért néznek le mert egy BMW/Audi/Merci amiből kiszállsz. Ha legközelebb egy új suzukiból szállsz ki (ami esetleg másfélszer drágább, mint a másik 3) akkor meg semmi baj... Itt nem nézik az emberek, hogy mennyi az értéke az adott autónak, illetve sok esetben tisztában sem vannak vele.
Egy kollégánk vett egy Fluence-t. Újonnan.
Egy másik kolléga a egy haszánált S60-at vett (8 évest) Nekem egy Laguna II van. A garázsban mégis a két használt autót nézik meg, meg irigykednek a többiek, hiába kerül kevesebbe a két használt, mint az egy új.
Egy kollégánk vett egy Fluence-t. Újonnan.
Egy másik kolléga a egy haszánált S60-at vett (8 évest) Nekem egy Laguna II van. A garázsban mégis a két használt autót nézik meg, meg irigykednek a többiek, hiába kerül kevesebbe a két használt, mint az egy új.
Leadfoot 2012.05.24. 13:19:23
@ChPh: Én nem is azt mondom, hogy hitt az imidzs, mert az imidzs adott. Csak azt, hogy a prémiumokat nagyrészt az imidzs adja el, nem a konkrét, tetten érhető minőség - annak ellenére, hogy a minőség (vagy minőségérzet) megvan.
ChPh 2012.05.24. 13:24:48
@GML: ezzel egyetértek
mikor elmesélem, hogy nemcsak megvenni volt olcsóbb a BMW-t de fenntartani sem több (nagyságrendekkel legalább is), mint a Skodát hihetetlenül néznek rám...
mikor elmesélem, hogy nemcsak megvenni volt olcsóbb a BMW-t de fenntartani sem több (nagyságrendekkel legalább is), mint a Skodát hihetetlenül néznek rám...
Waxolo 2012.05.24. 13:25:16
@Leadfoot: ezek szerint ha hátsókerék meghajtású autót szeretnék, akkor keressek 100-as Skodát. Mert u.a. mint a BMW...Igaz?
Leadfoot 2012.05.24. 13:28:05
@Waxolo: Nem kell sértődötten kiforgatni a mondandómat. :-) A dolog a Skoda vs. Audi párhuzammal indult. Nyilván olyan esetekre kell érteni, mikor a két modell műszaki paraméterei, kategóriája hasonló.
Egyébként ismerjük ugye a statisztikát arról, hogy az 1-es (?) BMW vásárlók hány százaléka tudja, hol hajt a kocsi.
Egyébként ismerjük ugye a statisztikát arról, hogy az 1-es (?) BMW vásárlók hány százaléka tudja, hol hajt a kocsi.
ChPh 2012.05.24. 13:30:53
@Leadfoot: bocs, kevertem, igen, egyetértek. Sajnos autóknál kevés a tudatos vásárló, persze nehéz is igazán tudatosnak lenni
Leadfoot 2012.05.24. 14:03:38
Na, Winklernek ettől az "amit tudsz, csináld meg magad" tanácsától koppan most a normális mesteremberek feje, akikhez nagy tételben viszik a szétbarmolt cuccokat, amiket a nagyokos júzer szétszedett, aztán jobb esetben nem tudott összerakni, rosszabb esetben meg még jobban szétbarmolta.
Mobiltelefontól varrógépen át autóig.
Mobiltelefontól varrógépen át autóig.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.05.24. 14:50:47
Viszi a cigány a szűcsökhöz:)
Amúgy nekem soha senki nem hitte el, hogy a visszavett autók nem nagy bizniszek. A leadott autó sokkal inkább. Ismerek embert, aki sofőr volt egy állami hivatalnál, B5-ös Passat volt a hivatal elnökének autója, magyar viszonyokhoz képest sok kilométer a kordéban(300+), főleg autópályán, de a gép egyben volt. Mondták a sofőrnek, hogy hamarosan új autót vásárolnak, ő meg MINDENT megjavíttatott a régi autón a márkaszervizben. Le is adták a kocsit a kereskedőnek, a sofőr meg is vette másnap. Ha elég gyors vagy és vannak ilyen márkakereskedős kapcsolataid, akkor simán vehetsz egy jó autót olcsón. Elég hozzá egy szerelőt vagy értékesítőt ismerni és már dobják is az infót egy kis apróért.
Amúgy nekem soha senki nem hitte el, hogy a visszavett autók nem nagy bizniszek. A leadott autó sokkal inkább. Ismerek embert, aki sofőr volt egy állami hivatalnál, B5-ös Passat volt a hivatal elnökének autója, magyar viszonyokhoz képest sok kilométer a kordéban(300+), főleg autópályán, de a gép egyben volt. Mondták a sofőrnek, hogy hamarosan új autót vásárolnak, ő meg MINDENT megjavíttatott a régi autón a márkaszervizben. Le is adták a kocsit a kereskedőnek, a sofőr meg is vette másnap. Ha elég gyors vagy és vannak ilyen márkakereskedős kapcsolataid, akkor simán vehetsz egy jó autót olcsón. Elég hozzá egy szerelőt vagy értékesítőt ismerni és már dobják is az infót egy kis apróért.
Pierr Kardán 2012.05.24. 15:25:42
Off leszek, de van arra valami kimutatás, hogy az ilyen videoblogok mennyire sikeresek? Pl. én meg nem nézek egyetlen egy ilyet sem, egyszerűen sajnálom rá az időt. Az írásokat a magam tempója szerint olvashatom és mivel szerencsére nem vagy dyslexiysasságtól verve, ezért gyorsan olvasok. A videót meg nem tudom gyorsabban nézni, ha lépkedek benne, az akkor az érthetőség rovására megy.
Szóval érdemben nem tudok az Audi kontra Skoda témában állást foglalni, mert a videót nem nézem meg.
Szóval érdemben nem tudok az Audi kontra Skoda témában állást foglalni, mert a videót nem nézem meg.
Nyiri 2012.05.24. 15:40:08
Bosch mester blogja hol van? Karotta említi hogy olvasott valami cikkjét.
AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.05.24. 16:01:18
Sabc mester mostanában nem nyilatkozik,most akkor összerúgták a port Winklerrel?
Egyébként ezt az olajnemcserélős dolgot BMW márkaszervizben is eljátszották egy ismerősömmel újonnan vásárolt 1. gazdás autójánál is.
Annyi szerencséje volt,hogy nem állt be a motor,mert idejében észrevette a turpisságot.
Egyébként ezt az olajnemcserélős dolgot BMW márkaszervizben is eljátszották egy ismerősömmel újonnan vásárolt 1. gazdás autójánál is.
Annyi szerencséje volt,hogy nem állt be a motor,mert idejében észrevette a turpisságot.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 16:05:25
uj auto ugyben
letettem egy ezrest
5ev
havi 334 dollar
lancer
itt van az osszes csekk, es nem lesz se tobb se kevesebb, nem svajci frank
5 ev full garancia
10 ev a motorra es a valtora
5 ev utan az enyem es meg mindig siman er 8000 dollart /fele ar/
minek vennek hasznaltat?
letettem egy ezrest
5ev
havi 334 dollar
lancer
itt van az osszes csekk, es nem lesz se tobb se kevesebb, nem svajci frank
5 ev full garancia
10 ev a motorra es a valtora
5 ev utan az enyem es meg mindig siman er 8000 dollart /fele ar/
minek vennek hasznaltat?
Leadfoot 2012.05.24. 16:18:23
@AUTÓNEPPER: Nekem csak ilyen ügyletekből származó olajat ajánlottak okosba. Nem nehéz átgondolni, az honnan hiányzik, hol spórolódott meg.
És ezek nem egyedi esetek, nem UL-ek, megtörténtek, nem egy és nem két emberrel.
És ezek nem egyedi esetek, nem UL-ek, megtörténtek, nem egy és nem két emberrel.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 16:23:51
tok normalis, hogy egy autoszerelo nem vallal olajcseret ha eppen melozik
az olajcseret olajcsre helyeken kell elvegeztetni
/ neked maceras hehe, de az autoszerelo tegyen felre mindent, mondjuk kell egy akna is stb. semmi meglepo/
az olajcseret olajcsre helyeken kell elvegeztetni
/ neked maceras hehe, de az autoszerelo tegyen felre mindent, mondjuk kell egy akna is stb. semmi meglepo/
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 16:25:09
ja, jut eszembe az uj kocsira 3 evig ingyen olajcsere jar:)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 16:51:17
amugy ez kb olyan, mintha bejelentkezes nelkul megjelenne valaki a szerkesztosegben es szolna neked, irjal nekem 1 flekket a motorolajokrol W20 W 40 stb. adok ra 20 percet, azutan fizetem
most kell kurvara nem erdekel min dolgozol
most kell kurvara nem erdekel min dolgozol
lanciabacci 2012.05.24. 16:58:21
dede, amit te meg tudsz csinálni, az van csak.
Házépítéstől autószerelésen át a nyitott szívműtétig. Persze néha lehet mázlid, hiszen léteznek lelkiismeretes emberek, de ez csak vakszerencse és pont nem a pénztől függ - sőt.
Házépítéstől autószerelésen át a nyitott szívműtétig. Persze néha lehet mázlid, hiszen léteznek lelkiismeretes emberek, de ez csak vakszerencse és pont nem a pénztől függ - sőt.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 17:07:16
@lanciabacci: hat en jobban megbizok a komuvesben /Vician/ az autoszerelomben/ egy old red nack pasi, de csak a Grand AM-hoz nyulhat, a lancer az szervizes es a szivsebeszemben/ az meg nincs/
Macséta 2012.05.24. 17:18:57
@hagyma:
Mer egy gumó vagy, azér. :D
Komolyra fordítva, odaát azért máshogy mennek a dolgok az itteni "elit" minden igyekezete ellenére, ami hol jó, hol rossz élményekkel jár az egyszerű halandó életében. Az itteni viszonyokhoz kell alkalmazkodnunk, és talán abszurdnak találod, de néha jó érzéssel tölt el, ha tudod, hogy kell téglát rakni, autót szerelni. Bypass műtétet még nem végeztem, de ami késik...
Mer egy gumó vagy, azér. :D
Komolyra fordítva, odaát azért máshogy mennek a dolgok az itteni "elit" minden igyekezete ellenére, ami hol jó, hol rossz élményekkel jár az egyszerű halandó életében. Az itteni viszonyokhoz kell alkalmazkodnunk, és talán abszurdnak találod, de néha jó érzéssel tölt el, ha tudod, hogy kell téglát rakni, autót szerelni. Bypass műtétet még nem végeztem, de ami késik...
Elijah_Baley 2012.05.24. 17:46:43
miaszar ez, miért nincs kép?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 17:57:23
@Macséta: autohoz bena vagyok ez nem kerdes, de voltam Vacon komuves mellett /Vician? segedmunkas 1 evig
most is kemenyen melozok
de meg van itt az is, hogy fizesd ki azt aki a szekember, hogy meg tudjon elni es az legyen jo, O meg kifizet teged arra amihez Te ertessz
ez fontos am
most is kemenyen melozok
de meg van itt az is, hogy fizesd ki azt aki a szekember, hogy meg tudjon elni es az legyen jo, O meg kifizet teged arra amihez Te ertessz
ez fontos am
Rocko- 2012.05.24. 19:28:56
a prémiumautó attól prémium, hogy az. vagyis azzá teszik.
ezt próbálja a sok tech day cikk bemutatni. aki viszont azokat nem olvassa, az azért vesz Audit, BMW-t, etc., mert érzi benne. lehet mondani, hogy misztifikáció, de nem. az ember érzi azt, hogy ezt és ezt átgondoltam, alaposan precízen megtervezték azért, hogy én nekem, a vásárlónak jó legyen. aki ezt érzi és megérti, az vesz ilyet. aki hőzöng ahogy Pista is mondta, az ne vegyen ilyet, az szálljon be a szaros csizmával a Ceedbe, mert neki az való.
ehhez a rebadge/átcímkézős dologhoz feltenném a kérdésemet: ha felteszzük hipotetikusan, hogy a Golf és az A3 ugyanaz az autó, csak a külcsín más, akkor miért árulják a Golfot olcsóbban? hiszen ugyanúgy megveszik az A3-at, drágábban. na, erre válaszoljon nekem valaki.
no meg azért ez egy fizkai tárgy, egzakt módon kimutatható ha ugyanaz.
a szerelőknél úgy érzem hogy kicsit homályos a dolog, szóval szeretném megkérni Winklert, hogy énekelje meg hogyan múlt el Sabccal a 'szerelem', holott a végkifejlet többször említve lett, de azok maga nem. személyesen ismerve Sabcot, és olvasva a Belsőség posztokat nem látom az okot, hogy miért került el onnan a Cougar.
úgy érzem hogy most ő össze lett mosva V-Max Zsolttal vagy a Loszt Barmokkal, és sejtésem szerint ez nem jogos. azt hiszem mondható, hogy jó lenne ezt tisztázni: cáfolni vagy igazolni hogy ő is link volt, vagy pedig szimplán a Cougar kifogott a tudásán. (ami szerintem elfogadható, hiszen az adásban is elhangzott: mindenki mindnehez nem érthet.)
a Karotta által felvetett olajcserés dolgot nem kell túl magyarázni: egyszerűen mondja meg az ember, hogy a bizalom nem egy adott tulajdonság, hanem azt ki kell érdemelni, azért meg kell dolgozni. rendes szerelő (ember) ezt megérti, amelyik pedig nem, hát ahhoz nem kell járni.
ezt próbálja a sok tech day cikk bemutatni. aki viszont azokat nem olvassa, az azért vesz Audit, BMW-t, etc., mert érzi benne. lehet mondani, hogy misztifikáció, de nem. az ember érzi azt, hogy ezt és ezt átgondoltam, alaposan precízen megtervezték azért, hogy én nekem, a vásárlónak jó legyen. aki ezt érzi és megérti, az vesz ilyet. aki hőzöng ahogy Pista is mondta, az ne vegyen ilyet, az szálljon be a szaros csizmával a Ceedbe, mert neki az való.
ehhez a rebadge/átcímkézős dologhoz feltenném a kérdésemet: ha felteszzük hipotetikusan, hogy a Golf és az A3 ugyanaz az autó, csak a külcsín más, akkor miért árulják a Golfot olcsóbban? hiszen ugyanúgy megveszik az A3-at, drágábban. na, erre válaszoljon nekem valaki.
no meg azért ez egy fizkai tárgy, egzakt módon kimutatható ha ugyanaz.
a szerelőknél úgy érzem hogy kicsit homályos a dolog, szóval szeretném megkérni Winklert, hogy énekelje meg hogyan múlt el Sabccal a 'szerelem', holott a végkifejlet többször említve lett, de azok maga nem. személyesen ismerve Sabcot, és olvasva a Belsőség posztokat nem látom az okot, hogy miért került el onnan a Cougar.
úgy érzem hogy most ő össze lett mosva V-Max Zsolttal vagy a Loszt Barmokkal, és sejtésem szerint ez nem jogos. azt hiszem mondható, hogy jó lenne ezt tisztázni: cáfolni vagy igazolni hogy ő is link volt, vagy pedig szimplán a Cougar kifogott a tudásán. (ami szerintem elfogadható, hiszen az adásban is elhangzott: mindenki mindnehez nem érthet.)
a Karotta által felvetett olajcserés dolgot nem kell túl magyarázni: egyszerűen mondja meg az ember, hogy a bizalom nem egy adott tulajdonság, hanem azt ki kell érdemelni, azért meg kell dolgozni. rendes szerelő (ember) ezt megérti, amelyik pedig nem, hát ahhoz nem kell járni.
balee13 2012.05.24. 19:37:47
@farönk: nem is én mondtam hogy a BYD dolgozna a BMW-nek, csak nem tudták a műsorban mi ez a rövidítés. Amúgy biztos igazad van hogy a Brillance dolgozik a BMW-nek.
montecavallo (törölt) 2012.05.24. 19:58:30
@Leadfoot: "Csak azt, hogy a prémiumokat nagyrészt az imidzs adja el, nem a konkrét, tetten érhető minőség"
Hulyeseg. Az imidzs pont hogy a minosegre epul, az alakitja ki.
Ha nem hiszed, probalj meg egy Skoda minosegu autot a Skoda arainal dragabban ertekesiteni, es bemagyarazni az embereknek, hogy a te gyartmanyod jobb, nagoybb a presztizse, ezert jogos a magasabb ar. Sok sikert kivanok.
(Az elso tesztvezetesen elverzel.)
Hulyeseg. Az imidzs pont hogy a minosegre epul, az alakitja ki.
Ha nem hiszed, probalj meg egy Skoda minosegu autot a Skoda arainal dragabban ertekesiteni, es bemagyarazni az embereknek, hogy a te gyartmanyod jobb, nagoybb a presztizse, ezert jogos a magasabb ar. Sok sikert kivanok.
(Az elso tesztvezetesen elverzel.)
novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.24. 20:38:19
@novothauto: Bocs. Érthetőbben: én vagyok az, csak már a B....technikus nevet nem használom, jogtalan volt egyrészt, másrész már a saját vállalkozásomat egyengetem.
Macséta 2012.05.24. 20:38:29
Hogy fognak ezért engem utálni...
Nézzetek meg egy katedrálist akárhol! Az a kidolgozottság, a beleölt millió munkaóra, az adott kor legtehetségesebb szakembereinek életművei. Lenyűgöző, áhítattal teli, bemész a kapun és egyből ott bizsereg a homloklebenyedben, hogy te most hinni akarsz.
Na ez a dizájn, ez az arculat. Ami mögötte van, az meg pont úgy viszonyul ehhez az agyadba besugárzott képhez, mint ahogy a katolikus egyház tevékenysége Krisztus tanaihoz :)
Félreértés ne essék, időnként szeretek betérni ilyen helyekre hogy álmélkodjak, de azért nem akarnék odaköltözni. Mert az igazán jó dolgokat még nem vonták be arannyal vagy alcantarával.
Nézzetek meg egy katedrálist akárhol! Az a kidolgozottság, a beleölt millió munkaóra, az adott kor legtehetségesebb szakembereinek életművei. Lenyűgöző, áhítattal teli, bemész a kapun és egyből ott bizsereg a homloklebenyedben, hogy te most hinni akarsz.
Na ez a dizájn, ez az arculat. Ami mögötte van, az meg pont úgy viszonyul ehhez az agyadba besugárzott képhez, mint ahogy a katolikus egyház tevékenysége Krisztus tanaihoz :)
Félreértés ne essék, időnként szeretek betérni ilyen helyekre hogy álmélkodjak, de azért nem akarnék odaköltözni. Mert az igazán jó dolgokat még nem vonták be arannyal vagy alcantarával.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 20:44:16
amugy meg aki nem latkja akulonbseget, hogy mercedesben;-lexusban-bmw-ben stb ul. vagy sima toyotban skodaban vwben stb
az egy hulye
igen..
mind a ketto elvisz A-bl B-be, meg a legjobb no is ugyanolyan budoset szarik mint as szomszed hajas felesege
nade......
az egy hulye
igen..
mind a ketto elvisz A-bl B-be, meg a legjobb no is ugyanolyan budoset szarik mint as szomszed hajas felesege
nade......
Rocko- 2012.05.24. 21:12:18
@ChPh: noja, mint amikor a hitelre vett 5 millás suzukiból köpködik a 10-15 éves, 1-2 milliót érő, de Merci/BMW tulajt.
Rocko- 2012.05.24. 21:13:44
@Nyiri: novthauto és cikkje.
itt: totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/20/szervizben_320_ezer_kulonben_csak_egy_takaritas/
itt: totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/20/szervizben_320_ezer_kulonben_csak_egy_takaritas/
gépész84 2012.05.24. 21:14:01
Márkaszervizbe kell vinni az autót és ott garanciát is vállalnak a javításra. Ott nem lehet olyan, hogy visszaadják,mert nem tudják mi lehet a baja. Ráadásul általában egy márkára vannak ráállva, folyamatosan képezve vannak a szerelők, dokumentációkkal és gyári háttérrel maguk mögött. Nem véletlenül működik ez tőlünk nyugatabbra teljesen jól.(oldtimer/youngtimer autóknál már más tészta, ahhoz nem feltétlenül ért a márkaszerviz) Aki viszont drágállja az óradíjat, az lépjen vissza egy kategóriát.
Vannak korrekt általános szervizek is persze, jó árakkal, de nagyon nehéz haladni a technikával.
Tudnék még írni,de nem akarok még jobban közellenséggé válni:)
Vannak korrekt általános szervizek is persze, jó árakkal, de nagyon nehéz haladni a technikával.
Tudnék még írni,de nem akarok még jobban közellenséggé válni:)
Rocko- 2012.05.24. 21:16:36
@AUTÓNEPPER: ez jó kérdés, jó lenne ha kapnánk erről felhomályosítást.
@hagyma: gyere ide, aztán itt próbáld meg, forintból, 47 ezerből. utána megérted miért vesznek használtat.
@hagyma: gyere ide, aztán itt próbáld meg, forintból, 47 ezerből. utána megérted miért vesznek használtat.
Rocko- 2012.05.24. 21:20:19
@hagyma: kurvára nem így van.
@montecavallo: igen, ezért hülyeség ez a 'de hát ez az Y csak egy átcímkézett X autó'.
@montecavallo: igen, ezért hülyeség ez a 'de hát ez az Y csak egy átcímkézett X autó'.
novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.24. 21:21:46
@Rocko-: Ha vállalatcsoporttá fejlődök, helyed lesz a marketingosztályon :)
@Koons: Sajnos a megállapításod csak elméletben igaz. Az ügyfeleim 80 százaléka márkaszervizből "esett ki".
A legnagyobb probléma, hogy csak a kötelező célszerszámokat, márkaspecifikus műszereket veszik meg, de már egy oszcilloszkópra, de sok esetben egy üzemanyag-nyomásmérő készletre sem invesztálnak be. Nem a márkaszervizben dolgozó szerelő a hülye legtöbb esetben amikor egy problémát nem tud megoldani, hanem a főnöke, hogy a műszer árából recepciós pultot faragtatott.
Ugyanakkor abban egyetértek veled, és ezt a hátrányt naponta tapasztalom, hogy a gyártói információ elengedhetetlen a mai autók javításához.
@Koons: Sajnos a megállapításod csak elméletben igaz. Az ügyfeleim 80 százaléka márkaszervizből "esett ki".
A legnagyobb probléma, hogy csak a kötelező célszerszámokat, márkaspecifikus műszereket veszik meg, de már egy oszcilloszkópra, de sok esetben egy üzemanyag-nyomásmérő készletre sem invesztálnak be. Nem a márkaszervizben dolgozó szerelő a hülye legtöbb esetben amikor egy problémát nem tud megoldani, hanem a főnöke, hogy a műszer árából recepciós pultot faragtatott.
Ugyanakkor abban egyetértek veled, és ezt a hátrányt naponta tapasztalom, hogy a gyártói információ elengedhetetlen a mai autók javításához.
montecavallo (törölt) 2012.05.24. 21:36:06
@Koons: Ez sok helyen valoban nagyon jol mukodik, csak a kis magyar valosagba szokott beletorni a bicska neha.
Amikor basznak elvegezni azt, amit a szerelesi utasitas eloir.
@novothauto: "csak a kötelező célszerszámokat, márkaspecifikus műszereket veszik meg"
Treningekkel is ugyanez szokott menni, csak az ingyenesre/kotelezore mennek el, annal tobbet egy budos vasat se aldoznak ra, az oktatas a satan muve.
Amikor basznak elvegezni azt, amit a szerelesi utasitas eloir.
@novothauto: "csak a kötelező célszerszámokat, márkaspecifikus műszereket veszik meg"
Treningekkel is ugyanez szokott menni, csak az ingyenesre/kotelezore mennek el, annal tobbet egy budos vasat se aldoznak ra, az oktatas a satan muve.
novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.24. 21:43:17
@montecavallo: Na ja. Dolgoztam márkaszervizben szerviztechnikusként. Mondhatni tőkeerős multi cég volt, nem egy kis luk. Mindig nyomtam a szervizvezetőnek, hogy ez-az kéne... Ő nem tudott mit csinálni, nyomták őt is "felülről", válság, profit, stb... Nem hiszem, hogy egy milliárdos vállalkozás ne tudna plusz két millát kiszorítani, de ez van.
Tulajdonképpen ennek örülök is. Van melóm, bár erősen szűkítenem kell a kört, amit elvállalhatok.
Tulajdonképpen ennek örülök is. Van melóm, bár erősen szűkítenem kell a kört, amit elvállalhatok.
gépész84 2012.05.24. 21:54:51
@novothauto: A gyártói információ az első dolog és talán a legfontosabb, amire szükség van egy komolyabb probléma megoldásánál. Ezért is tartom nagyra azokat, akik komolyabb, igazi info-k és háttér nélkül belevágnak egy kisvállalkozásba. Nem egyszerű.
De a fő probléma, hogy semmi nem motivál egy mai fiatalt arra, hogy kitanulja ezt a szép, ámde szidott szakmát és lassan elfogy az utánpótlás. Én ezt látom, de cáfoljon meg vki ha tévedek.
De a fő probléma, hogy semmi nem motivál egy mai fiatalt arra, hogy kitanulja ezt a szép, ámde szidott szakmát és lassan elfogy az utánpótlás. Én ezt látom, de cáfoljon meg vki ha tévedek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 22:08:10
@Rocko-: azert volt ott az a bizonyos "kb"
ha komioly melom van nem fogok elvallani egy olajcseret
az nem ugy van hogy leveszem a bakrol, vagy elallok az aknarol, mert joskapista ugy dontott a legkozelebbi muhelyben olajat fog csereltetni....
/nem nagyon hiszem hogy barki is 47 ezerbol el, de ha igy lenne, az hasznaltat sem tud fenntartani.../
ha komioly melom van nem fogok elvallani egy olajcseret
az nem ugy van hogy leveszem a bakrol, vagy elallok az aknarol, mert joskapista ugy dontott a legkozelebbi muhelyben olajat fog csereltetni....
/nem nagyon hiszem hogy barki is 47 ezerbol el, de ha igy lenne, az hasznaltat sem tud fenntartani.../
Rocko- 2012.05.24. 22:13:03
kihagytam: a vége felé volt téma ez a megbízhatatlanság, hogy a főnök megrendel valamit, aztán elékszülnek vele, vagy nem, és az őjságírás is így működik: cikket rendelnek, aztán lesz belőle írás.
vagy ha nem, akkor megválnak az adott személytől ugye, lásd Orosz doki.
@hagyma: olajcser: azért ezt le lehet kommunikálni rendesen. Papp Tibi szavaiból pedig nekem az jött le, hogy szegény urak nem voltak hajlandóak abbahagyni a lapáttámasztást.
a 47 ezer túlzás volt, de remélem a tartalmi mondandóját megértetted: azért nem vesznek új autót, mert nincs rá pénz, a régi pedig olcsóbban fenntartható.
de mondom, légy szíves próbáld meg ezt magyar viszonyok közt értelmezni, nem pedig amerikából, a pálya széléről.
vagy ha nem, akkor megválnak az adott személytől ugye, lásd Orosz doki.
@hagyma: olajcser: azért ezt le lehet kommunikálni rendesen. Papp Tibi szavaiból pedig nekem az jött le, hogy szegény urak nem voltak hajlandóak abbahagyni a lapáttámasztást.
a 47 ezer túlzás volt, de remélem a tartalmi mondandóját megértetted: azért nem vesznek új autót, mert nincs rá pénz, a régi pedig olcsóbban fenntartható.
de mondom, légy szíves próbáld meg ezt magyar viszonyok közt értelmezni, nem pedig amerikából, a pálya széléről.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 22:16:33
@Rocko-: amugy nalunk van meg egy erdekes dolog, most hogy nezegettem a kocsikat
50- 60 ezer milevel vannak kb ugyanabban az arba hasonlo kocsik mint az ujak 1 honap garanciaval
OK
en pl nem 16000 -t fogok visszafizetni az ujert hanem az 5 ev alatt kb 22-23 ezret
nade 5+5 garanciaval
amiben minden benne van es 3 ev olajcsere es 5 ev ingyen szerviz
normalis, jol belathato kocsit nem tudtam volna venni 5-6 ezer alatt, de mint mondtam 1 honap garanciaval
jo ez lesz 22
de nyugodtan alszom....
es megy is mint a szel
ezzel csak azt akartam mondani, hogy itt torekednek ra, hogy vegyel inkabb ujat, ha mar kpcsit veszel
az mas ha kell valami tragyahordo, megveszed ezerert oszt majd lesz valami...
az is egy opcio
en pl mai eszemmel ezt a kocsit nem fogom eladni ez 20 evig kiszolgal
a Grand AM elmegy majd 5 ev mulva es akkor megiont veszuk egy ujat
azutan thats all
eletunk vegeig kiszolgal a 2 kocsi
ha nyerek a lotton, akkor veszek valami kibaszot nagy Ford 607-et kapuzaras elott:)
50- 60 ezer milevel vannak kb ugyanabban az arba hasonlo kocsik mint az ujak 1 honap garanciaval
OK
en pl nem 16000 -t fogok visszafizetni az ujert hanem az 5 ev alatt kb 22-23 ezret
nade 5+5 garanciaval
amiben minden benne van es 3 ev olajcsere es 5 ev ingyen szerviz
normalis, jol belathato kocsit nem tudtam volna venni 5-6 ezer alatt, de mint mondtam 1 honap garanciaval
jo ez lesz 22
de nyugodtan alszom....
es megy is mint a szel
ezzel csak azt akartam mondani, hogy itt torekednek ra, hogy vegyel inkabb ujat, ha mar kpcsit veszel
az mas ha kell valami tragyahordo, megveszed ezerert oszt majd lesz valami...
az is egy opcio
en pl mai eszemmel ezt a kocsit nem fogom eladni ez 20 evig kiszolgal
a Grand AM elmegy majd 5 ev mulva es akkor megiont veszuk egy ujat
azutan thats all
eletunk vegeig kiszolgal a 2 kocsi
ha nyerek a lotton, akkor veszek valami kibaszot nagy Ford 607-et kapuzaras elott:)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 22:19:28
@Rocko-: igen, a magyar helyzet mas a hitellel kapcsolatban de eppen azt mondtaM, hogy miert?
meg hogy eppen az uj lesz nekem olyanm hogy 5 evig ha egy ego kieg az utasterben, azt kicserelik ingyen, ingyen hazaszallitanak ha lerobbanok, ingyen cserekocsi van stb.
azt nem ertem autoszerelok miert dolgoznak lapattal
messzirol en is ismerek autoszereloket, volt par haver otthon, sokszor ugy gondolod, csak ezt kene meg azt, szerinted par perc melo, de ha benne vagy egy meloban es 1- percenkent jon valaki olajat csereltetni?
meg hogy eppen az uj lesz nekem olyanm hogy 5 evig ha egy ego kieg az utasterben, azt kicserelik ingyen, ingyen hazaszallitanak ha lerobbanok, ingyen cserekocsi van stb.
azt nem ertem autoszerelok miert dolgoznak lapattal
messzirol en is ismerek autoszereloket, volt par haver otthon, sokszor ugy gondolod, csak ezt kene meg azt, szerinted par perc melo, de ha benne vagy egy meloban es 1- percenkent jon valaki olajat csereltetni?
Rocko- 2012.05.24. 22:20:33
@hagyma: "ezzel csak azt akartam mondani, hogy itt torekednek ra, hogy vegyel inkabb ujat, ha mar kpcsit veszel"
itt is: ellehetetlenítik az öreg autókat. persze semmi értelmes okból, hanem lobbizásból.
jah, hogy nem tudják az emberek megfizetni? az már nem érdekel senkit.
itt is: ellehetetlenítik az öreg autókat. persze semmi értelmes okból, hanem lobbizásból.
jah, hogy nem tudják az emberek megfizetni? az már nem érdekel senkit.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 22:22:12
amugy volt eszembe, ha hazamennek/ nem megyek/ ha meg nincs, csinalnek ilyen expressz olajcsret a sarkokon, egy garazsnyi muhellyel aknaval
csak olajcsere
10-15 perc
lecet
csak olajcsere
10-15 perc
lecet
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 22:24:47
@Rocko-: tovabbra is azt mondom, miert veszel kocsit, mire akarod hasznalni, meddig, hogyan stb.
8 eve vettem egy oreg chryslert, kiszolgalt, ment a bontoba
most praktikuasabbnak tunt egy zsir uj, 51 eves vagyok, napi varosi forgalomra kellett
minek vennek hasznaltat, majdnem ugyanazon az aron?
es az uj az mindig uj legyen az kocsi lakas vagy no
8 eve vettem egy oreg chryslert, kiszolgalt, ment a bontoba
most praktikuasabbnak tunt egy zsir uj, 51 eves vagyok, napi varosi forgalomra kellett
minek vennek hasznaltat, majdnem ugyanazon az aron?
es az uj az mindig uj legyen az kocsi lakas vagy no
ChPh 2012.05.24. 22:28:13
@Rocko-: Már éppen akartam írni, hogy széllel szemben pisál, kolléga :D
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 22:35:46
@Rocko-: ertem en, ne becsulj le, hogy nem
csak masik oldalt kepviselem
es hihetetlen mi?
en nem lennek boldog egy 100 ezer forintert vett 20 eves kocsitol
meg egy 2000 dollarert vet kocsitol sem itt
annyi van ra?
kell?
megveszem
de boldog nem leszek
megvettem mert kellett
\
ha ujat tudok venni , ujat veszek, es nagyobb a boldogsag
nekem
csak masik oldalt kepviselem
es hihetetlen mi?
en nem lennek boldog egy 100 ezer forintert vett 20 eves kocsitol
meg egy 2000 dollarert vet kocsitol sem itt
annyi van ra?
kell?
megveszem
de boldog nem leszek
megvettem mert kellett
\
ha ujat tudok venni , ujat veszek, es nagyobb a boldogsag
nekem
montecavallo (törölt) 2012.05.24. 22:36:55
@novothauto: ...vagy a szervizvezetod is a megsporolt penz utan kapta az eves premiumot. Ezert preferalom az olyan kereskedeseket, ahol a tulajdonos szemelyesen viszi a boltot. Legtobbszor fejetol buzlik a hal.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 22:36:59
@ChPh: az meg ugye mar regi poen, ha nem lenne ilyen hulye mint en aki ujat vesz, akkor sose lenne regi....
ChPh 2012.05.24. 22:37:13
@Rocko-: akkor jó :D
ChPh 2012.05.24. 22:41:16
@hagyma: áh, szerintem aki újat vesz nem hülye, kinek milyen igényei vannak.
Én is vennék újat, ha megtehetném, de mint átlagember, nem tehetem meg.
Én is vennék újat, ha megtehetném, de mint átlagember, nem tehetem meg.
közösperonos átszállás 2012.05.25. 10:34:45
@lanciabacci: "dede, amit te meg tudsz csinálni, az van csak. "
Azért ennyire nem. Viszont:
1) Pepecs munkát nem szeretnek vállalni a mesterek, mert a nép úgysem fizeti meg (kívülről nem látja esetleg). Nade ha mondom, hogy tudom, pepecs, nem baj, megfizetem, akkor se.
2) Akármilyen profi a mester, nem biztos, hogy úgy csinálja, ahogy (nekem) kellene. Autószerelés pl. pont kivétel, de hirtelen egy tucat példát tudnék mondani (járdalaplerakás, kapu + kerítés, hátsó téglakerítés, riasztószerelés, padlóburkolás, stb.). Rendszeresen, gyakran rájuk kell nézni, és szólni, hogy az úgy nem lesz jó, vagy nem pont így beszéltük meg.
Talán mert szakembernek jók, de csak a saját szakterületüket képviselik. Emlékszem, mikor a villanyszerelő összeveszett a festővel... (Meg ha megjön az egyik, az első dolga, hogy szidja, amit a másik mester csinált. És általában joggal, mert a másik mester őrá nem gondolt -- persze ő meg a harmadikra nem fog.)
Azért ennyire nem. Viszont:
1) Pepecs munkát nem szeretnek vállalni a mesterek, mert a nép úgysem fizeti meg (kívülről nem látja esetleg). Nade ha mondom, hogy tudom, pepecs, nem baj, megfizetem, akkor se.
2) Akármilyen profi a mester, nem biztos, hogy úgy csinálja, ahogy (nekem) kellene. Autószerelés pl. pont kivétel, de hirtelen egy tucat példát tudnék mondani (járdalaplerakás, kapu + kerítés, hátsó téglakerítés, riasztószerelés, padlóburkolás, stb.). Rendszeresen, gyakran rájuk kell nézni, és szólni, hogy az úgy nem lesz jó, vagy nem pont így beszéltük meg.
Talán mert szakembernek jók, de csak a saját szakterületüket képviselik. Emlékszem, mikor a villanyszerelő összeveszett a festővel... (Meg ha megjön az egyik, az első dolga, hogy szidja, amit a másik mester csinált. És általában joggal, mert a másik mester őrá nem gondolt -- persze ő meg a harmadikra nem fog.)
Shadowbull 2012.05.25. 11:19:49
Miert vesz Audit valaki Golf helyett? Mert neki Audi kell es tudja hogy az A3 az nem Golf. Egyebkent ezt tudja minden ovodas is, mert eleg ranezni, es latszik hogy ez egy masik auto kivul-belul. Hogy most a bal elso kerekcsapagy ugyanaz az A3-ban mint egy Golfban az senkit sem erdekel egyreszt, masreszt meg a felhasznaloi elmenyt egyaltalan nem befolyasolja.
A pollenszurocseres sztorirol az jutott az eszembe, hogy nekem legutobb tutibiztos kicsereltek, ugyanis masnap indulasnal 3 liter viz omlott be a kesztyutarto alol az anyosules ele :) Tartott vagy 2 honapig mire kiszaradt :) Ugyanis a kollegak szarul raktak fel a fedelet, este meg jott egy kurva nagy eso :)
A pollenszurocseres sztorirol az jutott az eszembe, hogy nekem legutobb tutibiztos kicsereltek, ugyanis masnap indulasnal 3 liter viz omlott be a kesztyutarto alol az anyosules ele :) Tartott vagy 2 honapig mire kiszaradt :) Ugyanis a kollegak szarul raktak fel a fedelet, este meg jott egy kurva nagy eso :)
közösperonos átszállás 2012.05.25. 12:08:06
@montecavallo: "Az imidzs pont hogy a minosegre epul, az alakitja ki."
Ezt alapvetően nem vitatva, azért ennél ez valamivel bonyolultabb. Vagy minőségen valami gumifogalmat értünk, ami ha sokáig jelen van, na akkor lesz imidzs. :-)
Ezt alapvetően nem vitatva, azért ennél ez valamivel bonyolultabb. Vagy minőségen valami gumifogalmat értünk, ami ha sokáig jelen van, na akkor lesz imidzs. :-)
Ciri 2012.05.25. 12:11:29
@Shadowbull:
"Ugyanis a kollegak szarul raktak fel a fedelet, este meg jott egy kurva nagy eso"
:))))
"Ugyanis a kollegak szarul raktak fel a fedelet, este meg jott egy kurva nagy eso"
:))))
montecavallo (törölt) 2012.05.25. 19:39:36
@Shadowbull: Tippelhetek? ATU?
@közösperonos átszállás: Nincs semmifele gumifogalom. A minoseg mindig pontosan merheto. Talan egyedul a vezetesi elmeny szubjektiv, de meg azt is osztalyozzak a belso benchmarkingokon, sok parameter alapjan.
@közösperonos átszállás: Nincs semmifele gumifogalom. A minoseg mindig pontosan merheto. Talan egyedul a vezetesi elmeny szubjektiv, de meg azt is osztalyozzak a belso benchmarkingokon, sok parameter alapjan.
Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2012.05.25. 22:23:32
Mi is szívtunk márkaszervizzel. Elkövettük azt a hibát, hogy oda vittük az új autót, ahol vettük a gépet. Szerencsére egy másik márkaszervizben értettek is az autóhoz ( a szervizelés menetét személyesen lehetett követni ). ( Egyébként az akkumulátor halt be, de az első szerviz szerint tökéletes volt. A tünetek a néha behaló szervó és a hunyorgő lámpák voltak ).
A műsorhoz pedig annyit ( a fő ok, amiért ide írok ), hogy végre végig tudtam hallgatni :) . Szerintem nagyon jót tett az adásnak, hogy mindenki megvárta, amíg a másik befejezte a mondandóját és az egész valahogy összeszedettebbnek tűnt.
Szóval, csak annyit a végére, hogy így tovább!
A műsorhoz pedig annyit ( a fő ok, amiért ide írok ), hogy végre végig tudtam hallgatni :) . Szerintem nagyon jót tett az adásnak, hogy mindenki megvárta, amíg a másik befejezte a mondandóját és az egész valahogy összeszedettebbnek tűnt.
Szóval, csak annyit a végére, hogy így tovább!
Shadowbull 2012.05.25. 22:38:58
@montecavallo: ok voltak:
www.autoservice-stehbeck-muenchen.de/
gaz egyebkent. hogy egyszeruen nem talalok egy normalis szervizt itt. meg egy olyan helyen nem voltam, ahol teljesen elegedett lettem volna. Kiveve talan a valamikori Ford-szervizt a Hufeland-Ingolstädter sarkan, csodbe is mentek :)
Most megint oda leszek kenyszeritve a Wickenhäuserekhez, pedig ok is basztak el dolgokat, de nekik van (remelhetoleg) rendes muszeruk. De mar elore sirok, hogy a javitas tobbe lesz, mint amennyit az egesz auto er.
www.autoservice-stehbeck-muenchen.de/
gaz egyebkent. hogy egyszeruen nem talalok egy normalis szervizt itt. meg egy olyan helyen nem voltam, ahol teljesen elegedett lettem volna. Kiveve talan a valamikori Ford-szervizt a Hufeland-Ingolstädter sarkan, csodbe is mentek :)
Most megint oda leszek kenyszeritve a Wickenhäuserekhez, pedig ok is basztak el dolgokat, de nekik van (remelhetoleg) rendes muszeruk. De mar elore sirok, hogy a javitas tobbe lesz, mint amennyit az egesz auto er.
montecavallo (törölt) 2012.05.25. 23:58:41
@Shadowbull: Na de bakker, ez egy kesdobalo a Dachaueren a Burger Kingnel. A Wickenhäuser arban a masik veglet, miert nem a ketto kozott valasztasz? Boschdienst:
www.bosch-service.de/content/language1/html/2663.asp?actiontype=plzpaging&plz=8
Minden mindegy alapon meg az ATU-hoz is beviheted (bar annyira nem rossz mint a hire, az E46ban eladas elott ott csereltettem termosztatot).
Vagy ha markakereskedot akarsz, de a Wickenhäusertol idegenkedsz, probald az AHG-t.
www.bosch-service.de/content/language1/html/2663.asp?actiontype=plzpaging&plz=8
Minden mindegy alapon meg az ATU-hoz is beviheted (bar annyira nem rossz mint a hire, az E46ban eladas elott ott csereltettem termosztatot).
Vagy ha markakereskedot akarsz, de a Wickenhäusertol idegenkedsz, probald az AHG-t.
Shadowbull 2012.05.26. 12:42:36
@montecavallo: elso korben csak egy egyszeru olajcseret csinaltattam veluk, gondoltam az menni fog, de nem :)
A Bosch-os szervizt majd megkerdezem, nem tudom mennyire vannak ezek felkeszulve a markaspecifikus hibakra.
A Wickenhauserrel nem elsosorban az ar a gond, hanem az hogy tobb baja lesz az autonak utana miutan elhozod, mint mielott bevitted :)
Nem tudom egyebkent hogy en nyultam-e bele igy, vagy egyszeruen tenyleg ilyen szarok a Mondeok, de egy valag penzt kifizettem mar a kulonfele kinjaira.
Mondjuk en vagyok a hulye, miert nem jarok BMW-vel :)
A Bosch-os szervizt majd megkerdezem, nem tudom mennyire vannak ezek felkeszulve a markaspecifikus hibakra.
A Wickenhauserrel nem elsosorban az ar a gond, hanem az hogy tobb baja lesz az autonak utana miutan elhozod, mint mielott bevitted :)
Nem tudom egyebkent hogy en nyultam-e bele igy, vagy egyszeruen tenyleg ilyen szarok a Mondeok, de egy valag penzt kifizettem mar a kulonfele kinjaira.
Mondjuk en vagyok a hulye, miert nem jarok BMW-vel :)
montecavallo (törölt) 2012.05.26. 13:14:58
@Shadowbull: Ha a muszerezettsegre gondolsz, a Boschdienst-nel ott figyel a KTS, ami talan a legjobb gyartofuggetlen diagnosztikai rendszer:
aa.bosch.de/advastaboschaa/Category.jsp?ccat_id=128&language=de-DE&publication=3
Ha arra gondolsz, hogy mennyire ismerik a tipust, akkor a Mondeo szerintem nem egy egzotikum. Az ilyen butter-und-brot autoknal nem aggodnek a helyedben.
A Dekra amugy az elozo Mondeonal a fekrendszer egyenetlen kopasat, gombcsuklok gyors elhasznalodasat, rugotorest nehezmenyezi. A mostani viszont mar pluszos a listan. Nem tudom, en mit valasztottam volna olcso csaladi kombinak. Talan egy hasznalt Golf Variantot.
Egyebkent tenyleg hulye vagy, ha nem ilyen tajidegen markakat vezetnel, siman kerhetnel ra egy M-DJ rendszamot, es sunyiban becsempeszhetned munka utan a ceges muhelybe, es megcsinalhatnad a dolgokat magad.
Mit gondolsz, en pl hol toltom fel az akkumulatort? :)
aa.bosch.de/advastaboschaa/Category.jsp?ccat_id=128&language=de-DE&publication=3
Ha arra gondolsz, hogy mennyire ismerik a tipust, akkor a Mondeo szerintem nem egy egzotikum. Az ilyen butter-und-brot autoknal nem aggodnek a helyedben.
A Dekra amugy az elozo Mondeonal a fekrendszer egyenetlen kopasat, gombcsuklok gyors elhasznalodasat, rugotorest nehezmenyezi. A mostani viszont mar pluszos a listan. Nem tudom, en mit valasztottam volna olcso csaladi kombinak. Talan egy hasznalt Golf Variantot.
Egyebkent tenyleg hulye vagy, ha nem ilyen tajidegen markakat vezetnel, siman kerhetnel ra egy M-DJ rendszamot, es sunyiban becsempeszhetned munka utan a ceges muhelybe, es megcsinalhatnad a dolgokat magad.
Mit gondolsz, en pl hol toltom fel az akkumulatort? :)
novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.26. 18:53:00
@Shadowbull:
Szia!
A Bosch KTS, és a Ford nem nagyon vannak egy hullámhosszon. Általában csak a minimális dolgok érhetők el, hibatár, néhány élőadat...
Szia!
A Bosch KTS, és a Ford nem nagyon vannak egy hullámhosszon. Általában csak a minimális dolgok érhetők el, hibatár, néhány élőadat...
novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.26. 18:54:07
@Shadowbull: Szerintem pontosan tudod, hogy miért nem jársz BMW-vel :)
tomigonzo 2012.05.26. 22:15:53
hadd kerdezzem meg itt bar egy kicsit off:
az a joogabi kinek a faszat szopja hogy ennyi hulyeseget irogathat ossze az indexre ilyen rendszereseggel? es meg ezert fizetik is????
(omm ticcsa ki:))
on
az a joogabi kinek a faszat szopja hogy ennyi hulyeseget irogathat ossze az indexre ilyen rendszereseggel? es meg ezert fizetik is????
(omm ticcsa ki:))
on
montecavallo (törölt) 2012.05.26. 22:18:39
@novothauto: Itt azt allitjak, hogy ha beregisztralsz a FordEtis-be, tobb funkcio erheto el:
rb-aa.bosch.com/aa/de/euro5/oem_ford.htm
Eszerint a KTSt passthru uzemmodban hasznalhatod a Ford szoftverevel. Nyilvan az elozo Mondeo nem Euro5-os, ezert flasheles kizarva, de gondolom szenzorok, adaptacios ertekek stb menni fognak. Gondolom a Ford azert nem adta el a szukseges informaciokat a Bosch-nak, hogy a plusz elofizetessel o is keressen par obolust. Alapvetoen viszont nem gond a Ford diagnosztika a KTS-sel, ha a Fordnak is csenget az ember.
Rosszul latom?
rb-aa.bosch.com/aa/de/euro5/oem_ford.htm
Eszerint a KTSt passthru uzemmodban hasznalhatod a Ford szoftverevel. Nyilvan az elozo Mondeo nem Euro5-os, ezert flasheles kizarva, de gondolom szenzorok, adaptacios ertekek stb menni fognak. Gondolom a Ford azert nem adta el a szukseges informaciokat a Bosch-nak, hogy a plusz elofizetessel o is keressen par obolust. Alapvetoen viszont nem gond a Ford diagnosztika a KTS-sel, ha a Fordnak is csenget az ember.
Rosszul latom?
Shadowbull 2012.05.26. 22:52:26
@montecavallo: mindenkeppen meg fogom kerdezni, hogy mit szolnak.
A forumokon olvasgatva egyebkent azt valoszinusitem, hogy a turboallito motor adta meg magat. Azt meg ugye csak egyben a turboval lehet cserelni. Meg gyanus a ZMS is, de hat aki kurvanak all, az ne sirjon ha megbasszak :)
A forumokon olvasgatva egyebkent azt valoszinusitem, hogy a turboallito motor adta meg magat. Azt meg ugye csak egyben a turboval lehet cserelni. Meg gyanus a ZMS is, de hat aki kurvanak all, az ne sirjon ha megbasszak :)
montecavallo (törölt) 2012.05.26. 23:23:26
@Shadowbull: Ilyenekre viszont az ATU-t, PitStop-ot es tarsait tenyleg felejtsd el. Oda ugy erdemes menni, hogy megmondja nekik az ember, mit csereljenek (alap dolgokat, fekbetet, lengescsillapito, termosztat, kipuff stb), es azt elvegzik, de oda nem szabad diagnosztikara autot vinni. Nekem anno az ATU az E36-on hengerfejtomites-cseret pl mar nem vallalt.
Meglepne amugy, ha nem lehetne KTS-sel a turbo aktuatoranak adatait kiolvasni, mert ezt meg a sokkal olcsobb (igaz, Ford-specifikus) szoftverek is tudjak:
www.palmerperformance.com/support/supported_vehicles/ford_enhanced.php#ford_engine.txt
Ha a Bosch megis szettarja a karjat (amit nem hiszek, raadasul franchise, es az egyes kirendeltsegek felszereltsege kulonbozhet), akkor naluk probalkozz:
www.ahg-muenchen.de/
En a helyedben vegigtarcsaznek par Bosch-kirendeltseget, aztan az AHG-t.
Ha meg sokaig meg akarod tartani a Fordot, jobban teszed, ha veszel egy huszdollaros ELM-hamisitvanyt az eBay-rol, es megtanulsz alapszinten hibatarat olvasni :)
Meglepne amugy, ha nem lehetne KTS-sel a turbo aktuatoranak adatait kiolvasni, mert ezt meg a sokkal olcsobb (igaz, Ford-specifikus) szoftverek is tudjak:
www.palmerperformance.com/support/supported_vehicles/ford_enhanced.php#ford_engine.txt
Ha a Bosch megis szettarja a karjat (amit nem hiszek, raadasul franchise, es az egyes kirendeltsegek felszereltsege kulonbozhet), akkor naluk probalkozz:
www.ahg-muenchen.de/
En a helyedben vegigtarcsaznek par Bosch-kirendeltseget, aztan az AHG-t.
Ha meg sokaig meg akarod tartani a Fordot, jobban teszed, ha veszel egy huszdollaros ELM-hamisitvanyt az eBay-rol, es megtanulsz alapszinten hibatarat olvasni :)
Shadowbull 2012.05.26. 23:37:15
@montecavallo: a hibakod kiolvasassal nem vagyok kisegitve, nekem az kene, hogy megjavitsak ugy hogy jo legyen, es ne generaljanak a javitassal masik 3 hibat :)
montecavallo (törölt) 2012.05.26. 23:57:45
@Shadowbull: Nyilvan nem javitja meg az autodat, de csomo hibat elore latsz, meg mielott vegleg leterdel a komponens. Es a szervizbe sem teljesen hulyen mesz oda.
Shadowbull 2012.05.27. 00:07:54
@montecavallo: lehet hogy naivitas, vagy vagyalom, de en szeretnek olyan szervizt talalni, ahova teljesen hulyen is odamehetek.
De azt hiszem, a Mondeotol megszabadulok, amint tudok, es nem lesz tobbet Fordom.
De azt hiszem, a Mondeotol megszabadulok, amint tudok, es nem lesz tobbet Fordom.
zündfolge 2012.05.27. 09:57:20
Azt mondjátok, tervezett a dácsia szaga. Elfogadom.
Vajon az is tudatosan tervezett, hogy a rönó kabrió beborítja a koszt a csomagtartóba? És még sorolhatnánk szerintem...
Vajon az is tudatosan tervezett, hogy a rönó kabrió beborítja a koszt a csomagtartóba? És még sorolhatnánk szerintem...
novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.27. 10:03:58
@Shadowbull: Te vagy az IDEÁLIS ÜGYFÉL számomra :)
novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.27. 10:13:07
@montecavallo: Azt nem tudom, illetve nem hiszem, hogy a diagnosztikai szoftver módosítható. A vezérlőegység-frissítés az tényleg elérhető.
Mindentől függetlenül a gyakorlatban tényleg a KTS viszi szerintem a prímet a háttérinformációk miatt. A Bosch szervizben megszerettem, most hiányzik, hogy nekem nincs... Ez a következő műszervásárlás célom. Bár észre sem vettem, de ebben a hónapban is kiment 130 000 forint apróságokra (vezérlésrögzítő, stb). Sokba kerül, ha valamit szakszerűen akar csinálni az ember. Lehet, hogy főcsapásnak kiválasztok egy márkát.
Mindentől függetlenül a gyakorlatban tényleg a KTS viszi szerintem a prímet a háttérinformációk miatt. A Bosch szervizben megszerettem, most hiányzik, hogy nekem nincs... Ez a következő műszervásárlás célom. Bár észre sem vettem, de ebben a hónapban is kiment 130 000 forint apróságokra (vezérlésrögzítő, stb). Sokba kerül, ha valamit szakszerűen akar csinálni az ember. Lehet, hogy főcsapásnak kiválasztok egy márkát.
Shadowbull 2012.05.27. 11:01:23
@novothauto: el is vinnem hozzad ha nem laknal a vilag vegen :)
En alapvetoen ugy kepzelnem el ezt a dolgot, hogy bemegyek, otthagyom az autot, a szerelo meg megcsinalja, jol, megbizhatoan, nem csereli ki a fel autot feleslegesen.
En meg csengetem a penzt oszt szevasz.
Nem ertek az autoszereleshez, es nem is akarok erteni hozza. De ugyanigy vagyok massal is, tok mindegy hogy hidegburkolas vagy ersebeszet.
Csak sajnos gyakran ra van kenyszeritve az ember, hogy sajat maga jarjon utana, hogy hogyan is kene annak lennie.
A kedvencem az volt, amikor a bankban magyaraztam en az ugyintezonek, aztan meg a fonokenek, hogy hogyan is kene azt a bizonyos dolgot csinalni.
Es nem hittek el es kotottek az ebet a karohoz hogy marpedig az nem ugy van ahogy en mondom.
A vege az lett hogy a csoportvezeto diadalmas arccal felhivta a kozpontot, hogy majd azok jol megmondjak nekem hogy mekkora hulye vagyok, aztan kiderult hogy nekem van igazam.
Es hany ilyen volt mar.
Valahogy bennem az a naiv elkepzeles elne a vilagrol, hogy mindenki ert ahhoz amit csinal.
De nem igy van sajnos.
En alapvetoen ugy kepzelnem el ezt a dolgot, hogy bemegyek, otthagyom az autot, a szerelo meg megcsinalja, jol, megbizhatoan, nem csereli ki a fel autot feleslegesen.
En meg csengetem a penzt oszt szevasz.
Nem ertek az autoszereleshez, es nem is akarok erteni hozza. De ugyanigy vagyok massal is, tok mindegy hogy hidegburkolas vagy ersebeszet.
Csak sajnos gyakran ra van kenyszeritve az ember, hogy sajat maga jarjon utana, hogy hogyan is kene annak lennie.
A kedvencem az volt, amikor a bankban magyaraztam en az ugyintezonek, aztan meg a fonokenek, hogy hogyan is kene azt a bizonyos dolgot csinalni.
Es nem hittek el es kotottek az ebet a karohoz hogy marpedig az nem ugy van ahogy en mondom.
A vege az lett hogy a csoportvezeto diadalmas arccal felhivta a kozpontot, hogy majd azok jol megmondjak nekem hogy mekkora hulye vagyok, aztan kiderult hogy nekem van igazam.
Es hany ilyen volt mar.
Valahogy bennem az a naiv elkepzeles elne a vilagrol, hogy mindenki ert ahhoz amit csinal.
De nem igy van sajnos.
montecavallo (törölt) 2012.05.27. 11:05:17
@novothauto: A passthrough uzemmodhoz nem kell modositani a KTS szoftvert, a diagnosztika sem a megszokott ESI[tronic] feluleten zajlik:
rb-aa.bosch.com/aa/de/euro5/kts_introduction.htm?naviOpen=0
Ilyenkor a te gepeden csak egy lebutitott passthrough kliens fut (ami ingyenes), ami a diagnosztikai fejet elerhetove teszi az adott gyarto (esetunkben: Ford) webes diagnosztikai alkalmazasa szamara a neten keresztul (amiert kulon fizetsz).
Specializalodni szerintem mindenkepp jo otlet, mert aki mindenhez ert egy kicsit, semmihez sem ert igazan. A mai autoknal pedig eleve lehetetlen mindenhez erteni.
rb-aa.bosch.com/aa/de/euro5/kts_introduction.htm?naviOpen=0
Ilyenkor a te gepeden csak egy lebutitott passthrough kliens fut (ami ingyenes), ami a diagnosztikai fejet elerhetove teszi az adott gyarto (esetunkben: Ford) webes diagnosztikai alkalmazasa szamara a neten keresztul (amiert kulon fizetsz).
Specializalodni szerintem mindenkepp jo otlet, mert aki mindenhez ert egy kicsit, semmihez sem ert igazan. A mai autoknal pedig eleve lehetetlen mindenhez erteni.
montecavallo (törölt) 2012.05.27. 11:20:54
@Shadowbull: Pontosan ezert kell mindenkinek a kormere nezni. Nyilvan akit mar ismersz, tobbszor dolgoztattal vele, azt nem kell azzal idegesiteni, hogy a nyakaba lihegsz. De ha addig ismeretlen embernek adsz megbizast, mindenkepp erdemes ellenorzni mit is csinalt. Extrem esetben akar az auto viszabontasaval, es az errol keszult fenykepes dokumentacio bemutatasaval (ilyen is volt mar).
Nagyon sok helyen tapasztalhato az "i just work here" mentalitas, amikor az illetonek fogalma sincs arrol, hogy vattacukrot vagy exkavatort arul. Nyilvan nem varhato el mindenkitol, hogy a munkaja egyben a hobbija is legyen, es mindenben kepben legyen, de aki havi 1-2 orat nem bir invesztalni abba, hogy a szakmajat erinto dolgokrol tajekozodjon, az menjen el hamburgert sutni vagy maltert keverni. Ahhoz nem kell erteni.
Nagyon sok helyen tapasztalhato az "i just work here" mentalitas, amikor az illetonek fogalma sincs arrol, hogy vattacukrot vagy exkavatort arul. Nyilvan nem varhato el mindenkitol, hogy a munkaja egyben a hobbija is legyen, es mindenben kepben legyen, de aki havi 1-2 orat nem bir invesztalni abba, hogy a szakmajat erinto dolgokrol tajekozodjon, az menjen el hamburgert sutni vagy maltert keverni. Ahhoz nem kell erteni.
novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.27. 11:33:45
@Shadowbull: Akkor "nyugaton" is ez megy? Nem baj, legalább lesz hova menekülni, ha innen elkergetnek a ########.
Azért mondtam, hogy ideális ügyfél lennél, mert ha látnál egy ilyet:
auto.indavideo.hu/video/Opel_Combo_17_iditas_hiba
rögtön úgy éreznéd, hogy jó helyen van az autód. Aztán, hogy jó lesz-e, az más kérdés :)
A mérnökök örülni szoktak az ilyesminek...
@montecavallo: Értem. Voltam az összes KTS tanfolyamon, de erről nem esett szó sajnos, csak az Euro 5 szoftverfrissítés alkalmazásról.
Mondjuk ugyanitt az SBC tanfolyamon egy Skoda Octavia volt a gyakorlati példa :)
Kicsit a hazai Bosch képviseletnek igyekeznie kéne, mert úgy tűnik, hogy csak a markukat tartják... Én kifizetnék egy egynapos tanfolyamért 40 000 forintot, ha több tudással jönnék haza, mint ahogy odamentem.
Azért mondtam, hogy ideális ügyfél lennél, mert ha látnál egy ilyet:
auto.indavideo.hu/video/Opel_Combo_17_iditas_hiba
rögtön úgy éreznéd, hogy jó helyen van az autód. Aztán, hogy jó lesz-e, az más kérdés :)
A mérnökök örülni szoktak az ilyesminek...
@montecavallo: Értem. Voltam az összes KTS tanfolyamon, de erről nem esett szó sajnos, csak az Euro 5 szoftverfrissítés alkalmazásról.
Mondjuk ugyanitt az SBC tanfolyamon egy Skoda Octavia volt a gyakorlati példa :)
Kicsit a hazai Bosch képviseletnek igyekeznie kéne, mert úgy tűnik, hogy csak a markukat tartják... Én kifizetnék egy egynapos tanfolyamért 40 000 forintot, ha több tudással jönnék haza, mint ahogy odamentem.
Rocko- 2012.05.27. 12:01:32
@Shadowbull: "Valahogy bennem az a naiv elkepzeles elne a vilagrol, hogy mindenki ert ahhoz amit csinal."
+1
és mindenki azt csinálja, amihez ért.
+1
és mindenki azt csinálja, amihez ért.
montecavallo (törölt) 2012.05.27. 12:07:46
@novothauto: Nyilvan a Ford a Boschnak se kutyaja, se macskaja, nem erdekuk az ESI[tronic] konkurenciajarol ismereteket terjeszteni :)
Viszont az AUTOSAR-ral abba az iranyba megy a trend, hogy egy-egy diagnosztikai alkalmazashoz majd tobb, AUTOSAR-kompatibilis diagnosztikai fej kozul valaszthatsz. En a Bosch helyeben csinalnek olyan igyenes gyartospecifikus workshopokat, ahol bemutatnam, hogy az en diagnosztikai fejem, es a gyarto webes diagnosztikai alkalmazasa mire (es mire nem) kepes. Pedaloznek egy kicsit, hogyha a szoftvert nem is, de hardvert mindenkeppen tolem vegyek. Aztan ha mar megvettek a fejet, beprobalkoznek naluk, hogy az elso evben 50% arengedmenyt kapnak az ESI[tronic] elofizetesi dijabol ;)
Viszont az AUTOSAR-ral abba az iranyba megy a trend, hogy egy-egy diagnosztikai alkalmazashoz majd tobb, AUTOSAR-kompatibilis diagnosztikai fej kozul valaszthatsz. En a Bosch helyeben csinalnek olyan igyenes gyartospecifikus workshopokat, ahol bemutatnam, hogy az en diagnosztikai fejem, es a gyarto webes diagnosztikai alkalmazasa mire (es mire nem) kepes. Pedaloznek egy kicsit, hogyha a szoftvert nem is, de hardvert mindenkeppen tolem vegyek. Aztan ha mar megvettek a fejet, beprobalkoznek naluk, hogy az elso evben 50% arengedmenyt kapnak az ESI[tronic] elofizetesi dijabol ;)