HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kifizettem, mégsem lehet az enyém

2012.06.27. 06:48 Tcomment

Címkék: átverés okmányiroda adás-vétel

Hány ilyet mondjak? Még akkor is bele lehet tenyerelni egy hasonló történetbe, ha az eladó tiszta.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr514613879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hauzer 2012.06.27. 07:39:07

Nagyon tetű ebből a szempontból (is) kishazánk..Négy-öt éve még simán felhívtam az okmányirodát tök ismeretlenül és annyit kérdeztem,hogy a xyz rendszámú autót szeretném megvenni és annyit nézzen meg,hogy tehermentes e.
Készségesek voltak és benyögtek mindig egy nem-et azt kész. Tavaly felhívtam vagy ötöt egy autó miatt..és az összesben jött a sablonszöveg,hogy biztos ÉN akarok visszaélni ezzel az infóval a tulaj ellen ezért nem adhatnak ki.Persze ha én beszopom emiatt,vállrándításnál többre nem igen számíthattam volna.
Személyesen a tulajjal persze lehet,na de én és tulaj között volt 150km..
Fejlettebb helyeken egy kis pénzért mindent elmondnak..(hivatalosan)

tocibacsi 2012.06.27. 07:40:19

Ha Mancika az okmányirodában a gépét bújva azonnal megmondja, hogy az autó nem tehermentes, akkor az eredetvizsgán 20 ezer magyar forintért miért nem juthatunk hozzá ehhez az információhoz?! És akkor szépen azt is le lehetne írni, hogy X napnál nem régebbi eredetvizsgával lehet csak az autót eladni, ami kötelezően az eladó dolga de akár megegyezés kérdése, hogy ki fizeti. És ha azon rajta van, hogy a verda tiszta, akkor tiszta. Ennyit (pár nap) bukhat a végrehajtó is.

tocibacsi 2012.06.27. 07:41:47

@Hauzer: ez is tökéletes lenne. De hogy nincs megoldás, az megint csak abszurd. És ismét ki szív? Az, aki tisztességes...

toncsi64 2012.06.27. 07:42:02

Minthogy olvastam már hasonló történetet, a legutóbbi autóvásárlásom előtt bementem az Okmányirodába a rendszámmal érdeklődni."Természetesen" nem adhatnak információt, csak ha kezemben az adás-vételi :( Mondom a hölgyeknek, hogy akkor már egy kicsit késő bánat lesz ha problémás a paripa és tényleg semmilyen adat nem érdekel, mindössze annyi a kérdésem, ha idejövök az adás-vételivel átírják-e a nevemre ? Rendesek voltak mert a sablon "nem adhatunk információt" után megjegyezte, hogy Ő a helyemben megvenné :)
Megvettem, átírattam, öröm és boldogság :)
Azt gondolom egyébként, hogy azért a nem kis összegért amit átíratáskor beszed tőlünk állambácsi, talán egy ilyen minimális szolgáltatás elvárható lenne, főleg mert manapság - sajnos - sűrűn előforduló problémáról van szó.

has 2012.06.27. 07:53:36

Elég nevetséges, amit az autók adataival művelnek. Az ingatlanok esetében, legyen ez akár több száz milliós, simán megnézheted a tulajdoni lapot. Egy rohadt kispolákról tízezerért, nem tudhatsz meg semmit, csak ha tulaj hozzájárul. A régi forgalmiban legalább az benne volt, hogy hanyadik tulajdonos vagy.

12csab 2012.06.27. 08:11:20

4 éve én is így jártam. Az önkormányzat vonatta ki súlyadó nemfizetés miatt. Akkor már lassan egy éve így használta az előző tulaj.
Nekem is az okmányirodában jött a hidegzuhany.
Szerencsémre a tulaj másnap eljött velem az okmányirodába. Természetesen csak oda lehetett menni ahol kivonták. Elkezdődött az alkudozás, a tulaj vagy 4 autóra tartozott.
Be akakrták vasalni az egészet, rajta aztán rajtam.. Amikor már az ügyintözőre majdnem ráborítottam az asztalt, megegyeztünk, hogy ezt a kocsit kifizeti az eladó. Megkaptam a törlési papírt.. hurrrá aznap már átíratni nem tudtam.Elkértem még ~8e az eladótól mert tudtam ,hogy ha a hatóság vonatja ki akkor annak bizony büntije is van..
Másnap okmányiroda törlő határozat +8e és már mehettem is a vassal..

A kivonatott kocsival 2 hétig jártam, mert csak akkora kaptam időpontot az áriratásra..
Ha rendőrrel találkozom még a rendszám is ugrik..

corpus alienum 2012.06.27. 08:13:43

"...nem lenne jó eljutni odáig, hogy mint az ingatlan adásvételnél, kötelezően ügyvédhez kelljen fordulnunk a tulajdonosváltásnál."

Mit szólnál hozzá, ha két fiktív tanú által "hitelesített" adásvételi szerződéssel eladnák a lakásodat?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.06.27. 08:14:53

"b*sszunk át mindenkit"-országban így működnek a dolgok. közbizalom nulla, szavahihetőség nulla, felelősségvállalás nulla.

Schütii 2012.06.27. 08:25:17

Hú, ez nagyon hasznos írás! Thx

Luighi 2012.06.27. 08:25:39

A cucializmus óta ez egy következmények nélküli ország.
Volt(?) fülkeforradalom, lett(?) új ország.

MIÉRT NEM VAGYOK MEGLEPVE!?

:-(((((

Komojtalan 2012.06.27. 08:27:13

@corpus alienum: Lol, értelmezni tudsz? Nem az a baj, hogy több (10)milliós lakás eladásnál kell ügyvéd, de nehogy már egy pár 10 vagy 100k -s autónál is kelljen. Nem tudom mennyi lehet most egy autó átírás, de köbcentitől függően 100k -t is elérhet és nehogy még ügyvédnek is fizetni kelljen egy olyan alapvető információért ami fél perc alatt meg van. Csak akarni kellene. Ahogy itt is elhangzott: Telefon X helyre (akár emelt díjas is, de bele kellene férni az átírási költségbe), xxx-yyy rendszám, tartozás nincs rajta, átírható, köszönöm viszont hallásra.

karlmann 2012.06.27. 08:28:06

Javasolnám a Totalcar-nak, következő népi kezdeményezésként, hogy az okmányirodában, tegyék lehetővé a gépjárművek leinformálását, éppúgy, ahogy azt megteheti az ember lakásvásárlás esetén, ahol x ezer forint befizetése esetén megkapom a tulajdoni lapot. Esetleg így láthatnám hány tulajdonosa volt a kocsinak, ki mennyi km-el adta el és hasonlók. Egyből lehetne adni egy pofont az óratekergetőknek is. Ha már azon agyalnak állandóan, hogy mivel lehet pénzt beszedni, mert csóró az államkassza, akkor ez itt egy príma lehetőség és cserébe még adnak is valamit, nem csak szopatnak. Megvan hozzá minden, nem kell más, csak egy formanyomtatvány.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.27. 08:31:23

Az sem elég ha kezedben van a törzskönyv ,mert hiába fizetted ki a banknak még külön utánajárás hogy levegyék a bejegyzést.
Ezt sem lehet megnézni.
Szívtam már én is ezzel ,és csak az eladó veheti le ,vagy ha ö ad meghatalmazást.Ha messze van a kocsi ez elég problémás.

230e 2012.06.27. 08:34:35

Azért is lutri, mert a végrehajtásnál a foglalás hatálya az összeírással - azaz a foglalási jegyzőkönyv elkészültével - áll be.
Onnan még 2-3 nap amíg megérkezik az okmányirodához, és ők ezt feljegyzik.
A gépjármű nyilvántartás nem közhiteles, mint az ingatlané.
Részemről is azt vallom, hogy akkor fizesse ki a teljes összeget, amikor rákerült a nevére.
Egy drágább autó simán egy lakás ára, ott azért megéri az esetleges ügyvédi, közjegyzői díj, és ott letétben tartani a pénzt.
Olcsóbbnál pedig bizalmatlannak lenni. Sok autó van, kevés vásárló, aki ezt nem érti meg, attól nem kell venni.

"Ha sikertelen a behajtás, az értékesítés során már követnie kell a végrehajtási törvényben előírt fokozatosságot, vagyis csak akkor értékesítheti adott esetben az adós autóját, majd végső esetben az ingatlanát, ha a jövedelméből, illetve bankszámlájáról nem tudta behajtani a tartozást."

Ezt azért nem venném 100%-ig készpénznek, mert nem mindig így van. A kocsi pedig foglalva lesz, maximum nem lesz elárverezve. Így ebből a szempontból nem jutsz előrébb.

Főleg mert, az adósok nagy része az első kettőt nem látja, és nem értesül róla, csak ha már viszik a pénzt. + egy idő után a végrehajtó kivonatja a kocsit a forgalomból, főleg ha nem kapja meg az iratait, aztán pedig egy szép napon elviszi.

Ha bármilyen okból úgy érzi az ember, hogy az adás-vétele megelőzte a foglalást, akkor mehet végrehajtási igénypert indítani. 2-3-4 hónap le is zajlik.

230e 2012.06.27. 08:36:26

@Gyurma73: Mostanában a bank ingó zálogjogot jegyeztet már be az elővételi jog helyett, ezt ha minden igaz a közjegyzők kezelik, ott meg lehet azt tudni, hogy van-e a kocsin zálogjog.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.27. 08:36:36

Jól megszigorították az egészet,de hogy jobb lett volna nem tudom.A bünözők szerintem így is megoldják az eredetvizsgát.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.27. 08:37:57

@230e: én csak zt írtam ha kezedben van atörzskönyv az sem elég biztosíték.

ifrance 2012.06.27. 08:39:31

szép kis történet, nagyon hasznos cikk. már látom, hogy a következő autónál majd ügyvédi letétbe kerül a pénz, és átíráskor kerül kifizetésre.
kockáztasson, aki akar.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.27. 08:39:54

@230e: te eladnád a kocsit úgy hogy akkor fizetik ki ha rekerül a nevükre?hogy hajtod be ha elkezd mi denféle mondvacsinált hibára hivatkozva hogy a kocsi nem ér annyit?

atabi 2012.06.27. 08:50:20

a pénzlehúzásos eredetvizsgán ezeket az adatokat közölhetnék,legalább ennyit kaphatnánk a sarc fejében.inkább az elején bukjak 20e-t,mint a végén Xszázezret

O.Triznyák 2012.06.27. 08:55:11

Nagyon aktuális cikk, szomszédomépp a hétvégén futott bele egy hasonlóan kacifántos történetbe. Budapestiként 100 km-rel arrébb találta meg "álmai autóját" (10 éves, nem rossz állapotú golf), legott kifizette a kereskedőnek és hazavitte. Otthon a szomszédasszony megmutatja nekem a papírokat, nézzem már meg, mégis jobban konyítunk a jogi dolgokhoz: Mit ad isten, az autó egy hagyatékból származik, elhunyt apukáé volt, örökös a 4 gyerek, anyu a haszonélvező; és ki adta el: anyu bizony! aki ugye nem tulajdonos, csak haszonélvező, és a gyerekek se mondtak le róla.. Kereskedő csont nélkül bevette, állítólag még okmányirodában is tisztázták, hogy átírással nem lesz gond, majd tovább is adta a szomszédomnak. a kereskedő ráadásul úgy vette meg, hogy nem a szokásos biankó adásvételit kötötték meghatalmazással, hanem rendes adásvételit írtak a nővel, eladó a nő, veveő a keresekdő. Innentől borul aza kedvezménye, hogy kereskedőként nem kell átiratnia, mert nem iylen adásvételit kellett volna kötnie.. Szomszéd azóta hajkurássza a megoldást, ráadásul a gyámhivatalt is be kell vonni, mert az egyik gyerek kiskorú.. Őrület! Én visszaadtam volna a kocsit, rendezze el a kereskedő..

1kutya 2012.06.27. 08:55:30

@karlmann: +1

ennél egyébként már csak az a nagyobb szopás - találkoztam ilyen esettel:) - mikor a közel 7millióért megvett új autó van beterhelve egy párszáz milliós tartozás miatt.

O.Triznyák 2012.06.27. 08:57:04

@O.Triznyák: Ja, és az ismerős rendőrt kellett megkérni, adja már meg az autó BM rendszerbeli adatait... merhogy az okámyiroda nem volt már ilyen készséges!

labi 2012.06.27. 08:58:58

Arra pár hónapja futottam rá motorvásárlásnál, hogy az eladó bár évekkel ezelőtt kifizette a hitelt, az elidegenítési tilalmat nem szedette le róla.

Ilyenkor jön a játék, hogy ha normális az eladó akkor intézkedik, mert a bank csak neki adja ki az igazolást, senki másnak. (ha az eredeti nincs meg) Szerencsére nálam ez történt. 15 napból kicsúsztam, de ha szépen könyörög az ember és a banki igazolás dátuma nagyon friss, akkor kegyesek is lehetnek.

Azért rákérdeztem, hogy mi lenne akkor, ha nemnormális az eladó, belexarik, ismeretlen helyre távozik, külföldre megy hosszan, bármi.
Válasz: akkor sem irathatom át, hanem polgári peres úton az eladóval szemben blabla...

230e 2012.06.27. 09:02:26

@Gyurma73: Te megvennéd úgy, hogy tudod hogy az eladód belesz.... abba, ha bármilyen módon nem tudod átíratni, és évekig kell pereskedned hozzá?
Ez egy lutri, csakúgy mint a gányolás, és a futott kilométer.

A törzskönyv kizárólag a tulajdonjogot igazolja. Semmi mást.

Cobra. 2012.06.27. 09:02:38

karlmann megelőzött, de még +1 arra ,hogy a TC keressen meg egy ombudsmant, hátha sikerül valamit elérni, hogy az okmányiroda vagy az eredetvizsgáló meg tudja mondani, hogy az autó tehermentes-e.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.27. 09:04:00

Három éve az épitkezéshez vettünk egy Ford Transitot.
Lombard-hiteles volt, amit a tulaj már 5 évvel az eladás előtt törlesztett, csak ez nem került ki a rendszerből. Az eladó baszott elküldeni a papirt, ami alapján megkaptuk volna az átiráshoz a tisztázást...
Sógor-uram-bátyám módon sikerült a hitelt adó cégtől megszerezni a papirt, hogy a hitel vissza van fizetve.
"Csak" két teljes napomba, 4-5 óra telefonálgatásba, és kb tizezer forint benzinembe került, hogy lerendeződjön.

És akkor csodálkoznak, hogy az egész közszférát mindenestől legszivesebben felgyújtaná az ember.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.27. 09:05:47

@labi:
Nálunk szarakodott az eladó, konkrétan baszott utánajárni (ahogy irtam az előző kommentben).

Ha nincsen banki kapcsolat, akkor baszhattam volna az egész átirást.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.27. 09:13:40

@230e: nehéz eset,én biztos nem adok semmit úgy hogy majd fizetekre.Akkor nem adom oda ennyi.

O.Triznyák 2012.06.27. 09:16:15

@Kőmíves Kelemen:
A gyújtogatást ugye a bankokkal kezdenéd?? Nekem ők fájnak a legjobban..

osze 2012.06.27. 09:19:07

@Hauzer: Sőt, a legegyszerűbb lenen, ha az ügyfélkapus lekérdezésnél látszana, hogy tehermentes-e a jármű. (Mondjuk az ügyfélkapu ugyanazt az adatbázist használná, mint Mancika az okmányirodában.)
Az ügyfélkapun ugyanis csak regisztrált (tehát teljes mértékben beazonosítható) polgárok végezhetnek lekérdezést, havi max. 15 alkalommal: miért kell előlük eltitkolni egy ilyen fontos adatot?

RollDuke 2012.06.27. 09:20:23

Elmesélem én hogy jártam! 2010-ben lakást cseréltem, és az eladó részéről volt a lakáson valamennyi parkolási bírság. Erről én nem tudtam, mert mire az ügyvédhez mentünk, ő már ezt rendezte, így egy tiszta tulajdoni lap várt. A végrehajtó, akinél ezt az összeget kifizette egy kis késéssel , tett egy közzétételi nyilatkozatot, aminek a díja 6.600,-Ft volt, és ezt a tulajdonosnak kell kifizetni, aki időközben én lettem( azt már nem ellenőrizte, hogy közben mi történt). Közben én átköltöztem, és be is jelentkeztem állandó lakcím szerint ( értelemszerűen mivel a régit eladtam). A végrehajtó okosan a régi lakcímemre küldte el( de én már közben átjelentkeztem hivatalosan!), így aztán nem kaptam meg ( bár nem is tudtam az egész végrehajtásról sem, így nem is számítottam ilyesmire.) Majd idén májusban kaptam egy értesítést, hogy az autóm lefoglalták tartozás miatt. Bementem, kiderült, kifizettem ( bár nem az én saram volt), így volt a leggyorsabb és a legegyszerűbb ( ha vártam volna a igazamra, akkor arra a időre lefoglalják az autót). Azt hittem ezzel vége. De nem, a lízingcég emiatt felmondta a szerződést és átsorolt ROSSZ ADÓS kategóriába ( megjegyzem ez a második autóm amit tőlük veszek, mindig időben fizettem). Úgyhogy a pohár, betelt az autót kifizetem és talán így vége les, de a végrehajtót lehet, hogy beperelem.Már ha be lehet egyáltalán. Ha ez pedig eladásnál derül ki akkor meg én vagyok rohadék, hogy mit adok el.....

HMF 2012.06.27. 09:28:03

Én ehhez azt tenném hozzá, hogy van egy autónk ami más nevén van,de mi használjuk évek óta, nos az illetőnek tartozása volt, és bizony a végrehajtó rátette az elidegenítési tilalmat, de viszont az autó forgalomban van, törzskönyv is megvan.

Szóval, eladni átírni nem lehetséges.
Úgyhogy az ügyfélkapu sem megoldás,mert azt írja forgalomban van, tilalmat nem lehet látni.

Mostanában autót akarunk venni, mondanom se kell hülyének néznek minket amikor megkérdezzük van e rajta elidegenítési tilalom, vagy hajlandó e bejönni velünk az okmányhivatalba.

tede 2012.06.27. 09:30:59

Lassan oda jutunk, hogy a borzalmas bürokrácia miatt nemhogy autót, de már egy használt hűtőt is meg kell gondolni, hogy megvegyek-e.

igazi hős 2012.06.27. 09:37:53

"Viszont aki több havi, netán több évi fizetését készül elkölteni" Aki több évi fizetését autóra költi, az idióta.

trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2012.06.27. 09:46:13

Tfh:
Pisti vett egy fasza házimozi rendszert hitelre, később legatyásodott (előtte sem volt egy Jani) és a házimozi hitelét nem tudta fizetni. Volt egy Astraja amire a végrehajtó bejegyzett egy elidegenítési tilalmat vagy mit. Pisti pénzszűkében volt eladta az autóját Ferinek aki nem tudta átírni.
A végrehajtó felkereste Pistit, hogy rendezze a házimozi hitelből fakadó tartozását. Megegyeztek, hogy 12×20.000,-Ft-os részletben tudja Pisti rendezni a tartozást. Gondolom amíg nem fizeti ki a tartozást Pisti a végrehajtó nem veszi le a tiltást a kocsiról. Vagyis simán lehet, hogy a vásárlás után egy évvel tudja csak Feri a nevére írni az autót?
Egy ilyen megtörténhet?

karlmann 2012.06.27. 09:50:35

@1kutya:

Nem mondom meg melyik debreceni autószalonban vett egy ismerősöm márciusban 8,5 millióért egy új autót kp-re. Amikor a kocsi megjött kifizette, hazavitte. Otthon esett le neki a tantusz, hogy a törzskönyvet nem kapta meg. Kiderült azért nem, mert a kocsit a szalon banki hitelből vette (az, hogy ő kpvel fizetett le van sz..va) és a teljes tételen (vagy egy tucat autón) banki terhelés van. Kicsit kiborult emiatt ( ez volt a negyedik új autó amit onnan vett és mindet készpénzért) ügyvéddel ment vissza, de még így is két hétig tartott amíg megkapta a törzskönyvet és törölték a banki bejegyzést.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.06.27. 09:50:54

Ha kereskedőnél veszed, akkor vele kell átíratni, ennyire egyszerű. A trükk az, hogy te mondod meg, hogy az adott városban vagy közvetlen környékén melyik eredetvizsgáshoz vigyék az autót és legjobb, ha ott is állsz mellette végig és már előre szólsz, hogy a határozatról kérni fogsz egy másolatot, ha nem nagy szívesség 5 papír lemásolása...

Ahogy feljebb is írták, ha magánembertől veszed, akkor kérdezz rá, hogy hitelre vette-e az autót, baromira mindegy, hogy mikor járt le a hitele. Ha igennel válaszol, a törzskönyv mellé feltétlenül kérd el a banki törlőpapírt, anélkül nem írják át az autót..

De a legjobb az, ha van egy csókos vagy az okmányirodában, és az ügyintéző megsúgja, hogy van-e rajta teher még azelőtt, hogy elmennél megnézni az autót..

Meg persze legyél az önkormányzatnál, a földhivatalnál meg mindenhol, mert sógor-koma alapon működik az egész kibaszott ország.

qwertzuiop1 2012.06.27. 09:57:39

@RollDuke: Na ez horror. Szerintem nem neked kellett volna fizetned a közzététel díját, de mindössze ennyit tudsz behajtatni a behajtón.

Himoto 2012.06.27. 09:59:33

Ha elmegy valaki bankot rabolni, eldugja a zsákmányt, majd elfogják, egyszerűen leültetik a delikvenst pár évre. A bank meg benyeli a dolgot. Ilyen eseteknél mi a francért követeli a pénzintézet (vagy bármi más) olyanon a tartozás kiegyenlítését, akinek köze sincs a dologhoz?
Ültessék le a csalót a hűvösre, a pénz hiányát meg nyelje be! Ne gecizzenek már a tisztességes polgárral is! Ez már a zsidóság felsőfoka!

blogsámán 2012.06.27. 10:00:54

@HMF: Szerintem ez a kocsi csak addig lesz forgalomban, amíg az Okmányirodától nem kell kérni valami miatt egy új forgalmit (mondjuk elveszik a régi, vagy legkésőbb akkor, amikor betelnek a műszaki érvényességre fenntartott rovatok).
Egyébként ha el akarjátok majd adni, hogy adjátok el? Vagy ezt már úgy vettétek, hogy tőletek már csak a bontóba mehet?

Dixhorn 2012.06.27. 10:18:30

Komolyan, most én vagyok pesszimista,vagy mi van, de annyi szar meg sarc meg átkúrás van, hogy félek másik autót venni.Inkább kirohasztom magam alól ezt, aztán utána járok lóval, vagy kutyaszánnal.

Ez tényleg hányás ami itt megy. Motort vettem márciusban és nem tudtam ,hogy a "sima" adásvételi már nem létezik. Valami kétsoros neve van a lapnak, 4 példányos, amivel át lehet íratni. Szóval elküldtek lazán a sunyiba. Jó volt , hogy a motort 300 km re vettem. Elküldtem az eladónak és volt olyan rendes , hogy kitöltötte ezt a lapot és visszapostázta nekem.

Meg ez is mennyire gáz, hogy bemész az ocsmányirodába, kapsz egy csekket, majd elmész a postára befizetni és újra sorba állsz. Hacsak nem bankkártyával ott helyben befizeted.
Rohadjon meg Weber , hogy kitalálta a bürokráciát, nekünk meg jó lenne már kinőni.

dr. mesterséges színezék 2012.06.27. 10:33:49

Ahhoz képest, hogy az állampolgárnak egyre drágább az állam polgárának lenni, ez az állam továbbra sem képes azt és csak azt basztatni, akivel problémája van, sőt arra sem képes, hogy segítse ezt az állampolgárt olyan helyzetbe nem kerülni, ami részben az állam töketlensége miatt alakult ki, és amelyből ez a vétlen állampolgár csak sebekkel tud kijönni.

Begérke 2012.06.27. 10:36:23

A pereskedés elkerülésére egy (költséges) megoldás van: közjegyzővel kell autó adásvételit kötni. Nyilván nem a 300.000.-res kategóriánál, de több milliósnál miért ne? Azért ott, mert az közokirat, azonnal végrehajtható, tehát nincs pereskedés.

Netuddki. 2012.06.27. 10:36:31

Akkor mi a tökömnek van a törzskönyvvel való bohóckodás?

1. Törzskönyvvel tudod csak eladni a kocsit.
2. Ha valakinek követelése van és azt a kocsira rakja akkor kötelezően szedje be a törzskönyvet. Vagy az okmányiroda bevonja vagy mittomén. Legfeljebb ha lekerül a jelzálog akkor csináltatnak újat. Addig meg az ocsmányiroda úgysem csinálna.
3. Ha nincs törzskönyv akkor eladni sem lehet, így a vevő már ott a helyszínen informálva vagyon.
4. Ha a tulaj nem szolgáltatja be x. napon belül a törzskönyvet akkor a rendőrség megy érte, előállítja és fizetheti az ezzel járó költségeket vagy megy a böribe leülni.

Nagy kupi van itt, rendet kéne már rakni. Főleg azon a tájékon mire megy el az adónk teljesen feleslegesen...

Netuddki. 2012.06.27. 10:39:27

@Begérke: A közjegyző nem fog utánajárni neked, hogy tehermentes-e az ótó. Kifizetsz egy csomó pénzt a közjegyzőnek aztán ugyanúgy nem fogod tudni átíratni...

Netuddki. 2012.06.27. 10:41:33

@dr. mesterseges szinezek: Az állam gyakorlatilag mi állampolgárok vagyunk. Ha az ügyintézést töketlenekre bízzuk akkor talán nem kéne őket feleslegesen fizetni és le kellene váltani. Vagy ha nincs alternatíva akkor talán a saját kezünkbe kéne venni az irányítást...

Begérke 2012.06.27. 10:48:27

@kovi1970: Valóban nem, de ha ez mégis megesik, nem kell évekig pereskedni a pénzedért, hanem azonnal mehetsz a végrehajtóhoz.
Más: azt egyébként nem értem, miért kell többszáz km-re autót venni. De tényleg így van. Mesélte egy pécsi autókereskedő ismerősöm, hogy folyamatosan Győrből jönnek autót venni hozzá. Minek? Az csak szívás, ha valami gond van.

HMF 2012.06.27. 10:50:27

@blogsámán: Ameddig az adós törleszti adósságát forgalomban van,nem is viszik el.Csak elidegeníthetetlen.

Akkor vonták ki az elején még amikor nem volt elismerve a tartozás és polgári per volt belőle.

Amúgy családon belüli az autó,csak más nevén van.
De nem tervezzük eladni, hanem másikat akarunk venni.Nem akarjuk így fenntartani,mert így nem.

Aztán hogy mi lesz vele azt nemtudom :) Legurítjuk egy domboldalon...

HMF 2012.06.27. 10:54:24

Mi a tanulság közös lónak...tudom...

Szóval ebből az esetből tanulva, hogy menjen az ember használt autót venni?

Csak úgy derül ki a turpisság ha az okmányirodás megsúgja,mert az nincs benne az ügyfélkapun, hogy le van foglalva, max a kivonás.

HMF 2012.06.27. 10:55:27

@Dixhorn: Én két f.sza rolleren gondolkodtam a minap :)

1kutya 2012.06.27. 10:56:34

@karlmann: hehe, ez lehetett az az ügy (meg ha jól tudom volt ott még 4-5 hasonló:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.06.27. 10:56:50

@Begérke: Esetleg szépen megkérheted az eladót, hogy adja vissza a pénzt. Akkor sem kell pereskedni.

Én is olyan autót vettem amit nem tudtam elsőre átíratni, mert hiába volt nálam a törzskönyv, a banki tehermentesítő papírt a tulaj elfelejtette odaadni, sőt ki is dobta, mert azt gondolta, hogy nem kell. Felhívtam, 3 napon belül nálam volt az új, amit a banktól kért.

Nem mindegyik ilyen autó tulaja sáros, sok esetben ők sem tudják, hogy nem lehet átíratni simán...

Gyurikaa89 2012.06.27. 10:59:23

Végrehajtói irodában dolgozom, ezért szeretnék pontosítani néhány információt.

A végrehajtási eljárás elején (a tartozás nagyságától függetlenül) minden esetben megtörténik a gépjármű foglalása a törvény szerint.
Fontos megjegyezni, amire a cikk utal: a legtöbb esetben nincs kivonva a forgalomból a gépjármű!
Kivonásra akkor kerül sor, amikor sikertelennek bizonyulnak a követelés behajtására tett kísérletek (nincs munkahely, bankszámla, stb.). Ez tulajdonképpen egy végső megoldás, ami általában be is jön, hiszen erre mindig lépnek az adósok. Viszont hangsúlyoznám, nem jellemző hogy a gépjárművek kivonásra kerüljenek. Ezt azért tartom fontosnak megjegyezni, mert látom hogy az Ügyfélkapunk keresztül lekérdezett adatokra hivatkoznak.
A cikk egy kicsit olyan hangvételű, ha a gépjármű forgalomban van, akkor elidegenítési- és terhelési tilalommal a legtöbb esetben nem terhelt. De ez nem igaz és józan ésszel belegondolva... Hihetetlen sok autó kerülne kivonásra, ha a végrehajtási eljárás elején nem csak foglalnánk, hanem ki is vonnánk egyből.

Egyet kell hogy értsek az előttem szólókkal: ahogy az ingatlanokról bárki szabadon kikérhet tulajdoni lapokat, úgy a gépjárművek vonatkozásában is be kellene vezetni ezt a rendszert.

Stump András 2012.06.27. 11:03:22

@karlmann: @1kutya: @Cobra.: _Elméletileg_ le lehet kérdezni az okmányirodában, hogy tehermentes-e az autó. Csak a gyakorlat kicsit másképp néz ki.

butyko 2012.06.27. 11:05:02

@Dixhorn: Az a gáz,hogy hülyeséget írsz... Ha van bankkártyád,máris fizethetsz,(manapság mindenkinek van...),ha meg készpénzzel fizetsz,posta. Az okmányiroda nem bank,posta,pénzelfogadásra jogosult hely.Kellene oda külön pénztár,pénztáros,rövidebb nyitvatartási idő,stb,és akkor nyávognál,hogy sokáig tart az ügyintézés.És persze drágább lenne az államkasszának.Az sem igaz,hogy újra sorba kell állnod,mert előtted és utánad is vannak más állampolgárok,így ők is mennek a postára .És aközben ismét intézik a te ügyedet.Valójában egy gördülő ügyintézés van,csak te azt nem veszed észre,mert csak a saját dolgodra figyelsz.Ami ugyan oké,csak az ügyintéző meg MINDENKIRE figyel.Ez a dolga...
@kovi1970: Az ügyintéző is állampolgár,te ostoba! És relatív kevés fizetésért,(amiből az adót ténylegesen levonják és nem simlizhet vele,mint sokan mások)elviseli,hogy őket hibáztassák indokolatlanul. Ez a cikk is: teher van az autón,nem engedik átírni.Ki a hibás? Az okmányiroda. Az okmányirodában törvények,jogszabályok alapján ügyintéznek,amiket nem ők találnak ki.Az átírásból,stb. befolyó pénzek sem az övéké,hanem az államé. Ha te bármit is dolgozol,megvannak a szabályok,amit be kell tartani.Orbánt,Gyurcsányt,stb jogosan szidhatod,ők a hibásak,nem az irodai dolgozó.

Stump András 2012.06.27. 11:05:12

@Gyurikaa89: Köszönöm, ez fontos információ.

Stump András 2012.06.27. 11:08:14

@butyko: Nem az a baj az okmányirodával, hogy nem íratják át, hiszen nem tehetik, ez a jogszabály. Az viszont szerintem nem szép, hogy van elméleti lehetőség a lekérdezésre, de két nap telefonálással nem tudod kideríteni a módját.

Shadowbull 2012.06.27. 11:10:50

@butyko: " És relatív kevés fizetésért,(amiből az adót ténylegesen levonják és nem simlizhet vele,mint sokan mások"

Jol hangzik, a valosagban az allami alkalmazottak egy filler adot sem fizetnek. Papiron persze igen.

". Az okmányirodában törvények,jogszabályok alapján ügyintéznek,amiket nem ők találnak ki."

Szinten jol hangzik, ez sem igy van. ahany okmanyiroda, annyi eljarasrend, szokas, berogzult elkepzelesek.

Azzal persze egyetertek, hogy az ugyintezot a fent vazolt problema miatt nem erdemes baszogatni.

nitro1 2012.06.27. 11:11:04

@butyko: Ha a szabályok szerint van rá lehetőség, mégsem mondják meg, akkor igenis az irodai dolgozók a hibásak, vagy a főnökeik.

nitro1 2012.06.27. 11:12:23

@Shadowbull: "Jol hangzik, a valosagban az allami alkalmazottak egy filler adot sem fizetnek. Papiron persze igen."
Inkább fogalmazzunk úgy, hogy a fizetésükből azért levonják.

Dixhorn 2012.06.27. 11:15:30

@butyko: Hallod fikagép , én is beleírtam, hogy kivétel ha bankkártyával fizetsz.Képzeld anyámnak nincs bankkártyája és amikor megszoptam a motorral, nem vettem ki ismét egy nap szabit ezért, hanem anyámat küldtem el és neki végig kellett ezt járni.

Ha az átírás többi részét át tudják venni és továbbjuttatni a megfelelő hatósághoz(személyekhez), akkor a szaros illetékkel is megtehetnék. Ergo nem lenne adott esetben kétszer sorba állás, a postán sorban állás. Mindenkinek kevesebb dolga lenne, az ügyintézőknek is. De erre magadtól is rájöttél volna, ha kihúznád a fejed a seggedből és TE nem beszélnél hülyeségeket.

Az unokatesóm hollandban ezt 5 euróból és 5 perc alatt elintézte a postán. Akkor most szerinted a magyar rendszer jobb?

csubakkapákó 2012.06.27. 11:21:17

Az a gond, hogy nem nyilvánosak a gépjármű nyilvántartó adatai, még akkor sem, ha valaki autót akar venni, ha belefutsz nem ment meg semmi és senki, én konkrétan yard ismerősön keresztül mindig lekérdeztetetm, tiszta -e a gép. Egyébként én úgy jártam a saját autómmal, hogy vizsgázott, forgalmi betelt+elírták a kv. besorolást, majd az okmányirodában a "kedves" hölgy nem akart újat kiállítani, merthogy teher van az autón. És akkor nem lehet vizsgáztatni egy hiteles autót sem? Röhej nem? Különben is, nem eladni akarom, hanem vizsgázott. Mondom volt rajta hitel, 5 éve lejárt. Akkor is hozzak róla papírt. Mondom nem gyanús, hogy a kezemben van a törzskönyv? Jó hogy mutatom, abból is kell új. Minek???? Nem a bank van rajta, hanem az én nevem, mint a forgalmiban!!!! A vége az lett, hogy mivel én minden papírt lefűzök, bevittem neki a kért objektumot és kétezervalahányszáz forintért kegyesen levette a terhelést az autómról. Tényleg, ezt a bank miért nem intézi el automatice a lejárat után? nem fizetünk nekik eleget?
Ja és majdnem kifizettette velem az új forgalmit, mondván betelt a régi. Mutatom neki a műszaki adatlapot: drága, maguk kúrták el a környezetvédelmi besorolást úgyhogy ez a maguk kontójára fog menni. Mondja, hogy nem mert betelt és akkor üf.fizet. Mondom mutassam a jogszabályt? Mert véletlenül itt van....láttátok volna azt a pofát amit vágott...a narkós krva annyát az ilyen állami rabszolgáknak, egy forintja nem lesz belőle, mégis át akart baszni!!!..azon voltam, megütöm.

butyko 2012.06.27. 11:30:53

@Stump András: Nagyon szigorú adatvédelmi és adatszolgáltatási szabályok vannak.Telefonon soha,sehol nem kapsz adatot.Te mit szólnál,ha a szomszéd piréz nepper betelefonálna és lekérné a Te adataidat? Aztán csodálkoznál,hogy eladta az autódat alólad!
@Shadowbull: Átlagosan 100 nettó alatti fizetésből lehet ugyan megélni,de az adórészét levonják ,nem is látod.Az állam bal és jobb zsebe közti különbséget meg nem érzik. "Szinten jol hangzik, ez sem igy van. ahany okmanyiroda, annyi eljarasrend, szokas, berogzult elkepzelesek." Ez viszont szó szerint igaz! De ez az ügyintézőnek és közvetlen főnökének is rossz.A felelős magasabb helyen lévő székben ül!!!

butyko 2012.06.27. 11:44:11

@Dixhorn: Kedves Dixhorn! A személyeskedésbe nem megyek bele,érvek helyett nincs szájkarate. Ha Édesanyádnak lenne bankkártyája,nem kellett volna kétszer sorba állnia,hogy a Te ügyedet intézze. Ha Ő a kivétel,akkor a kivétel erősíti a szabályt.:)
A magyar rendszer nem jobb,csak nincs más.Két dolgot tehetsz: Te is kiköltözöl Hollandiába vagy a megfelelő illetékes helyen benyújtod az észrevételedet és a változtatás iránti igényedet.Az okmányirodát és ügyintézőit fikázni - felesleges hőbörgés. @csubakkapákó: Ki az aki nem hibázhat? Vagy ballábbal kelt fel éppen? Vagy épp csak - ember? Lehet,hogy neked - ott - igazad volt,de biztosan ritka kivétel és egyedi eset.Bárhol,bármikor,bármikor,ez az Élet!

fonagyur 2012.06.27. 11:47:13

Vajon hogy adhatott ki az okmányiroda olyan forgalmi sorszámot, amin körözés van?

Pár hónapja vettem egy használt autót.
A vásárláskor minden rendben ment, az okmányirodában átírták, és megkaptam az új forgalmit.

A gond csupán az első rendőri közúti ellenőrzéskor történt, amikor kiderült, hogy a forgalmi száma körözés alatt áll(!).

A rendőrségi kihallgatóban kellett csücsülnöm kb 3 órát, amíg kiderítették, hogy mi történt.

Az előző tulaj még jópár éve elhagyta a forgalmiját, amit a rendőrségen lejelentett, és hivatalból körözést adtak ki rá.
Azonban ezt a körözést 2 év után automatikusan törölniük kellett volna. Sajnos nem tették meg.

Mivel a forgalmim számát körözték, ezért engem előállítottak a rendőrkapitányságon.
A rendőrök is tudták, hogy mi a helyzet, rendesek is voltak, de a szabály az szabály. Ugyanis addig el sem engedhettek, amíg nem veszik le a körözést a forgalmimról.

Szerencsére még aznap megszüntették a körözést, így nem kellett a hűvösön töltenem az éjszakát.

Stump András 2012.06.27. 11:48:00

@butyko: Akkor pontosítok. Telefonon azt sem tudták megmondani, hogyan tudom lekérdezni a gyakorlatban. Másfelől az autónak nincsenek személyes adatai, csak nekem. Nyilván senki nem szeretné, hogy a rendszáma alapján megtalálják, de az ellen nehéz érvet találni, hogy rendszám alapján megtudhasd, van-e teher az autón vagy sem. Nem a tulajdonos anyja nevét, a születési dátumát és a vércsoportját, hanem egy egybites infót: igen/nem.

jocking 2012.06.27. 12:05:22

A tanulság: nem kell kereskedőtől autót venni. Soha.

jocking 2012.06.27. 12:06:55

Sőt, nem hogy nem kell, inkább nem szabad, tilos.

karlmann 2012.06.27. 12:12:11

@Stump András:

Elméletileg igen. De, jóanyám a debreceni okmányirodában dolgozott idén januárig, amikor is nyugdíjas lett és tudom, hogy ez a dolog mindig csak elméletben működött. Az ügyintéző, aki ott ül a pult túloldalán nem ad ki infókat, mert a rendszer minden egyes lekérdezést rögzít és senki sem játszik az állásával, mert valaki bejön az ajtón és infókat kér. Ezért mondom, hogy ezt állambácsinak kell megoldania. Vicces de ez tényleg csak papírmunka.

zuulululu 2012.06.27. 12:14:22

"netán több évi fizetését készül elkölteni, érdemes védenie magát - nem lehetetlen, csak ügyesen kell intézni az ügyeket."

Ez helyesen leirva:

"netán több évi fizetését készül elkölteni, az egy HULYE"

Dixhorn 2012.06.27. 12:14:51

@butyko: Kedves Butykó! köszönöm, ez sokkal meggyőzőbb érvelés és egész más hangvitelű és lényegű írás volt.

Édesanyám nyugdíjas már, lemondott róla a költségek és amúgy haszontalanság végett. Az más, hogy a bürokrácia útvesztőjében nem jártas fia miatt, erre kényszerült. :)

Voltam eleget külföldön, nem vágyom vissza, tehát benyelem ezt a békát, max ritkábban járok okmányirodákba, kevesebbszer cserélek kocsit, motort és kevesebb pénzt hagyok ott. :)

Ügyintézőt végképp nem szidtam, ő is csak egy civilizált rabszolga. A rendszer pedig más kérdés...

Üdv

nitro1 2012.06.27. 12:18:29

@karlmann: Na álljunk már meg egy szóra! Akkor elméletileg kiadhat, gyakorlatilag meg nem ad ki? Ha rögzítve van valami törvényben vagy rendeletben, vagy ilyesmiben, hogy kiadhat, akkor mi az, hogy játszik az állásával? Ez egy igen/nem szituáció. Kiadhat vagy nem?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.27. 12:18:51

@Gyurikaa89: ez meglehetősen saját értelmezése a Vht. 103. §-ának. Az ugyanis azt mondja, hogy a végrehajtó vagy az okmányokat foglalja, vagy kezdeményezi a kivonást.

Vht. 103. § (1) Gépjármű lefoglalása esetén a végrehajtó köteles a forgalmi engedélyt és a gépjármű törzskönyvét is lefoglalni. Ha ez bármilyen okból nem lehetséges, a forgalmi engedély, illetve a törzskönyv lefoglalásának meghiúsulását és ennek okát a foglalási jegyzőkönyvben fel kell tüntetni.
(2) A végrehajtó a foglalási jegyzőkönyv másolatát, valamint a lefoglalt forgalmi engedélyt és törzskönyvet megküldi a gépjármű-tulajdonos lakcíme vagy székhelye (ennek hiányában telephelye) szerint, külföldi lakóhellyel (székhellyel vagy telephellyel) rendelkező tulajdonos esetében pedig az üzembentartó lakcíme vagy székhelye (ennek hiányában telephelye) szerint illetékes közlekedési igazgatási hatóságnak. Ha az illetékes hatóság nem állapítható meg, az okmányokat a gépjárművet nyilvántartó hatóságnak kell megküldeni. Ha a forgalmi engedély vagy a törzskönyv lefoglalása meghiúsult, a végrehajtó a foglalási jegyzőkönyv másolatának megküldésével egyidejűleg felhívja a közlekedési igazgatási hatóságot, hogy a gépjárművet vonja ki a forgalomból; a hatóság köteles e felhívásnak haladéktalanul eleget tenni.
(3) A végrehajtó a gépjárművet a járműnyilvántartásban szereplő adatok alapján is lefoglalhatja, ha az adós a gépjármű tulajdonosaként van a nyilvántartásba bejegyezve; a közlekedési igazgatási hatóság a végrehajtó megkeresése alapján ilyenkor is a (2) bekezdés szerint jár el.

Elidegenítési és terhelési tilalmat (ahogyan a valamennyi forgalmazási korlátozást) pedig a törzskönyv hivatalos feljegyzések rovatában kell feltüntetni. (326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet)

84. § (6) A törzskönyv kiadására irányuló eljárás során a közlekedési igazgatási hatóság által elvégzett adatfelvétel alapján a törzskönyv „Hivatalos feljegyzések” rovatában feltüntetésre kerül:
a) az „elidegenítési tilalom az állam javára fenntartva” bejegyzés, ha a jármű behozatalára, beszerzésére, forgalomba helyezésére az állam által nyújtott közterhek alóli mentesség, kedvezmény igénybevételével került sor, vagy ha beszerzésére az állam által nyújtott támogatással vagy kezességvállalással került sor;
b) a „haszonélvezeti joggal terhelt” bejegyzés, ha a járműre haszonélvezeti jogot alapítanak;
c) a „közös tulajdon” bejegyzés, ha a jármű tulajdonjoga több személyt is megillet;
d) az „előzetes eredetiségvizsgálat hiánya” bejegyzés, ha a jármű forgalomba helyezése, illetve tulajdonjogában bekövetkezett változás nyilvántartásba vételére az előzetes eredetiségvizsgálat elvégzése nélkül kerül sor.

A 101. § (2) bekezdése szerint Ha az arra feljogosított hatóság a jármű lefoglalását a forgalomból történő kivonás mellőzésével (=az _iratok foglalásával_), vagy büntetőeljárásban a bíróság a jármű zár alá vételét rendelte el, annak tényét - az elidegenítési és terhelési tilalom egyidejű bejegyzésével - a nyilvántartásban haladéktalanul rögzíteni kell. A jármű forgalomból történő kivonása esetén a közlekedési igazgatási hatóság határozata tartalmazza az elidegenítési és terhelési tilalom nyilvántartási bejegyzésének megtörténtét.

csubakkapákó 2012.06.27. 12:27:54

@nitro1: fogalmazzunk úgy, papíron levonják, de még állami zsebből-állami zsebbe sem hiszem, hogy megtörténne az utalás.

ptommy 2012.06.27. 12:32:35

Lehet, hogy én értettem félre, de az én olvasatomban Gábor megvette az autót, megcsinálta, majd utána úgy gondolta, hogy át is iratja... Vagy nem tartotta be az átírásra szánt 15 napos határidőt, vagy nagyon gyors kezű mester, de akkor kérjük az elérhetőségeit Winkler és Karotta részére..
Amúgy amíg nincs az autó a nevemen, én nem költenék rá...

De amúgy egyetértek vele, hogy gáz, miszerint kifizeted és utána még neked kell rohangászni az igazadért.

Kepan 2012.06.27. 12:40:59

Nálam is volt ilyen. Megvettem az autót, tulaj mondta, hogy tehermentes (már rég kifizették a hitelt), úgyhogy csapattam be okmányirodába. Ott mondja a nő hogy hát ezen van banki bejegyzés vagy mi. Jó mondom akkor kérek időpontot. 2 hét múlva, mikor a 15 nap már lejárt, de adott egy igazolást, hogy "önhibámon kívűli okok miatt" nem tudtam elintézni az átíratást. Mit ad isten, elintéztem a papírokat, átírták, másnap jött levél az önkormányzattól, hogy szabálysértési eljárást indítanak, mert nem intéztem el 15 napon belül.... :D
OMG mondom, egy majom 3 banánért jobban csinálja.
Telefonáltam, aztán 1 hét múlva kaptam ismét egy levelet, hogy törölték az eljárást. :D

Gyurikaa89 2012.06.27. 12:42:32

@B. Capelluti: természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a Vht. mit ír.

A gépjármű foglalása tulajdonképpen névleges foglalás, az adós birtokában marad, használhatja, forgalomból kivonásra kezdetben nem kerül. Persze az állapotát köteles megőrizni.
A törzskönyvet, stb. nem kell leadni a foglaláskor sem az Okmányirodának, sem a végrehajtói irodának.

Más kérdés persze, ha árverés kerül kitűzésre.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.27. 12:49:05

@Gyurikaa89: akkor olvassuk el közösen a Vht. 103. § (1)-(3) bekezdését.

Egyrészt: foglalás az foglalás, még ha az adós használhatja is. (Lakást is így foglalnak, és sokszor gépet is.)

Másrészt: Ha jól foglal a végrehajtó, akkor vagy a papírokat foglalja és akkor ezért villog a piros fény a fejedben. Vagy ha az okmányokat nem lehet foglalni, akkor a végrehajtó kezdeményezi a kivonást, és megint nem kell nekiszaladni.

corpus alienum 2012.06.27. 12:50:44

@Komojtalan: azt hiszem, igen, tudok értelmezni.
Lehet, hogy az, aki egy át nem írható autót vesz mondjuk 300ezerért, annak ez a pénz nagyobb érvágás, mint másnak egy nagyobb összeg.
Tényleg lehetőséget kellene biztosítani arra, hogy a szükséges infó az adásvételi/fizetés előtt meglegyen.

közösperonos átszállás 2012.06.27. 12:54:25

@Kőmíves Kelemen: "És akkor csodálkoznak, hogy az egész közszférát mindenestől legszivesebben felgyújtaná az ember. "

Tehát mulasztott az előző tulaj, lógatta a lábát a hitelintézet, ergo a közszféra anyját. Értem. :-)

V12 Power 2012.06.27. 12:56:05

Csak azt tudnám, hogy mi a ló náthás megmeredt véreres falloszáért fizetünk még eredetiségvizsgát is, ha utána nem lehet bármilyen okból átírni az autót. Az egyik barátom vett több mint fél éve kereskedésből egy szép, kulturált, szervizelt 5éves autót. Minden rendben volt vele, szervizcheck, eredetvizsga problémamentesen. Aztán okmányirodában pofáraesés, mert a 3 évvel azelőtti az adásvételnél a két fél két különböző dátumú adásvételit nyújtott be, így okirathamisítás miatt nyomozás folyik, és amíg az le nem zárul, nem íratható át az autó. Amiért kifizette a teljes vételárat, az eredetvizsgát, biztosítást kötött, stb. EZ ÍGY EGY VICC!!! Nem hiszem, hogy ennek így kell működnie.
Mellesleg én is foglalóztam már Debrecenből győri autót, amit időközben foglalt az APEH, és bizony el kellett mégegszer mennem Győrbe érvényesíteni az álláspontomat, mert a T. tulaj azt hitte, megússza a távolság miatt.

Gyurikaa89 2012.06.27. 12:56:19

@B. Capelluti: "jól foglal a végrehajtó".
Nem tud rosszul foglalni a végrehajtó. :)
Attól hogy az okmányok az adósnál maradnak, a tilalom a gépjárműre rákerül.

Bár lehet nem értjük egymást.

közösperonos átszállás 2012.06.27. 12:56:20

@Dixhorn: "Meg ez is mennyire gáz, hogy bemész az ocsmányirodába, kapsz egy csekket, majd elmész a postára befizetni és újra sorba állsz. Hacsak nem bankkártyával ott helyben befizeted."

Attól függ, melyik okmányirodában. A szegediben már hét éve(!) is lehetett csekket befizetni (előtte még ott is az volt a jelszó, hogy irány a posta -- az ügyintéző azt mondta, hogy közben ő kitölti a papírokat, menjünk be nyugodtan, ha végeztünk).

Dixhorn 2012.06.27. 13:07:00

@közösperonos átszállás: Hoppá, akkor van jó példa is, ezek szerint nálunk ez a divatosabb. :)

Nálunk még 3 hónapja sem..

közösperonos átszállás 2012.06.27. 13:07:43

@csubakkapákó: "fogalmazzunk úgy, papíron levonják, de még állami zsebből-állami zsebbe sem hiszem, hogy megtörténne az utalás. "

Hogy a viharba ne történne meg!

Az adott intézmény pénzügyi keretéből vonódik le az adó (SZJÁ-ról beszélünk, ugye?). Az adott intézmény (önálló jogi személy, adószámmal, stb.) küldi be a bevallást, átutalja a pénzt a megfelelő NAV-bankszámlára. Adókedvezményt, anno adójóváírást, minden vackot ugyanúgy lehet érvényesíteni, adójóváírásra nyilatkozni kellett előre, mennyit szeretnél igénybe venni, az innen jövő jövedelmek ugyanúgy adóalapot képeznek, mint a máshonnan jövők (akinek vegyesen van, azok simán összeadják ezeket). Ha túl sokat vontak, visszaigényelheti az ember. Az utolsó bitig ugyanúgy néz ki az egész, mint hogyha nem állami alkalmazott lenne valaki, hát hogy a francba ne lenne már ez adófizetés?

Nyilván arra gondoltál, kedves demaööö véleményét kevéssé cizelláló barátom, hogy az egész alkalmazás forrása adóbevétel, ezért ez ugyan adófizetés, de nem "igazy", nem számít. Ez egy vállalható vélemény, csak a határ nem a közszféra meg a magánszféra között húzódik, hanem az állami bevételből alkalmazott, meg a nem állami bevételből alkalmazott alkalmazott között. Nyilván a pályázatot nyert vállalkozónál, meg az őstermelőnél (területalapú támogatások -- vagy ha az állam az EU, az már ér?), meg az iskolában megbízott takarítócégnél dolgozó embernek is a képébe szoktad vágni, hogy te se adózol, barátom, az csak illúzió, ugye? :-)

csubakkapákó 2012.06.27. 13:09:30

@Kepan: "egy majom 3 banánért jobban megcsinálja" ez qrva jó, hangosan felröhögtem :-)))máskülönben ezek az abszurd esetek már nem viccesek, az ember teljesen megdöbben, mit művelnek egyes bürokraták.

Shadowbull 2012.06.27. 13:11:18

@közösperonos átszállás: "Hogy a viharba ne történne meg!"

Hogy ennek mennyi ertelme van (utalgatas, berszamfejtes, burokracia, esatobbi) azon megint lehet vitatkozni.

Szerintem nulla, es csak azt a hamis meggyozodest ulteti el az egyszeri allami alkalmazott fejeben, hgy o bizony adofizeto.

bango skank 2012.06.27. 13:13:36

normális helyeken (európában) nyilvános az adatbázis, csak itt nálunk magyarisztánban nem

csubakkapákó 2012.06.27. 13:18:06

@közösperonos átszállás: hidd csak, amit hinni akarsz, jóbarátom pár évig volt közszolga, érdekes módon amikor lehetővé vált elektronikusan utánanézni, hogy fizetik-e az ember után a járulékokat, csak a közszolgai évek UTÁNI munkáltatói általi befizetések látszottak a rendszerben, a közszolgai befizetéseket sűrű, jótékony homály fedte. 1ébként nem én vagyok az egyetlen, aki kételkedik a fent leírt dologban. Amúgy meg nem szokásom senkinek sem az arcába vágni semmit sem és valóban úgy gondolom, hogy ez csak "látszat" adófizetés.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.27. 13:19:37

@Gyurikaa89: válaszod alapján mégiscsak. Olyan opció nincs, hogy foglalok, de a törzskönyvet nem adja le, de a kivonás iránt sem intézkedik a végrehajtó. Ha én szívnám meg egy így elrontott foglalással (vagyis okmányok is vannak és forgalomban van az autó) a vegrahajtót perelém.

karlmann 2012.06.27. 13:27:39

@nitro1:

Ha egyértelműen rögzítve lenne, akkor tényleg egyszerű is lenne. De ahogy a magyar jogban ez lenni szokott, itt is van jogszabály pro és contra. Emiatt az a gyakorlat, hogy inkább nem adnak ki semmit, mert abból az ügyintézőnek nem lehet baja. Ne mondd, hogy nem találkoztál még ilyennel kis hazánkban.

wsx 2012.06.27. 13:35:32

Ez borzasztó. Ha nem magam olvasom, akkor el sem hiszem. Néhány csaló miatt most megint mindenki ferde szemekkel fog arra nézni, aki autót akar eladni. Én nem értem. Saját magunknak ártunk ezzel. Egyébként pedig törvényileg kéne szabályozni, mint az ingatlan tulajdoni lapjánál, hogy minden terhelés, elidegenítés, esetleg haszonélvezet szerepeljen kötelezően a forgalmi engedélyben. Hát erre amíg rájönnek a politikus, sokan fognak ráfázni az autóvételre.
Az viszont teljességel felháborít, amit a cikkben olvastam, hogy akár egy nem kifizetett számláért lefoglalhatják az autót, és kivonhatják a forgalomból. Ezt el tudom képzelni egy biztosítás nem fizetése, vagy egy gépjármű-adó nem fizetése esetében, mert azt az autóra kell fizetni, de egy telefonszámlának semmi köze az autóhoz.

Tizenkettő 2012.06.27. 13:39:21

Lehet más írta valaki előttem, nem olvastam végig az előző 100 kommentet, de miért nem lehet ezt a procedúrát az eredetvizsga részévé tenni??? Ha már egy vagyont kell azért is fizetni.

pimpike_ 2012.06.27. 13:50:51

"..de egy telefonszámlának semmi köze az autóhoz. "

Mondjuk erre én is kurvára kíváncsi lennék milyen jogszabály/törvény vagy akármi enged meg ilyet?

Atarist 2012.06.27. 13:55:17

Nu hat szoval akkor egy egyseges rendszer kellene vagy mindenkinek egy csaladtag az
osszes hivatalos irodaba, hatha kell valamit intezni egyszer. Eleg vicces es szomoru.

Angliaban van a HPI check, lehetne hasonlot kiepiteni akar es akkor nem privilegium lenne infot szerezni a vasarolni kivant jarmurol.

közösperonos átszállás 2012.06.27. 14:08:48

@Shadowbull: "Hogy ennek mennyi ertelme van (utalgatas, berszamfejtes, burokracia, esatobbi) azon megint lehet vitatkozni."

Hát ezeken a valós vállalkozói szféránál is lehetne faragni. :-)

A dolog fő előnye, hogy ha az állami alkalmazott az államnak csak a nettójába kerülne, ugyanazt a munkát külsőssel végeztetve viszont annak duplájába (SZJA, járulékok), akkor a világon semmit nem bíznának külsős cégekre, azt sem, amit amúgy érdemes lenne, mert valójában lényegesen olcsóbb (papíron viszont a föntiek miatt nem tűnne annak). És itt még csak az olcsóságot néztük, az állami cégeknél meg sem jelenő szempontokat (pl. egyszeri halandók igényeinek figyelembe vétele ügyintézéskor) egyelőre elfelejtettük, pedig de kényelmes is lenne, ha minden állami lenne!

Ja nem, azt már próbáltuk, és nem volt az.

(Az én természettudományos agyam amúgy tiltakozik a bonyolultabb modellek ellen is, és az elegánsabb, egységesebb szabályokat szereti, tudod, söralátét, de ez ízlésfüggő.)

"csak azt a hamis meggyozodest ulteti el az egyszeri allami alkalmazott fejeben, hgy o bizony adofizeto."

Mivel az adófizetés minden formális jellemzőjét megvalósítja, mégis mi más lenne?

Az igazi határ nem itt van, hanem a hasznos, meg a haszontalan munkát végző (vagy azt el sem végző) alkalmazott között. Kapitalizmusban vagyunk, tehát a versenyszférában per def minden alkalmazott hasznos munkát végez. (Na jó, kivéve az Operaháznak Tanácsotadó Bt. önfoglalkoztató társas vállalkozóját. Meg a látássérült gombválogatókat. Meg a... Szóval főleg azt, ahol állami bevétel van, és kamuból el kell játszani, hogy megdolgoztunk a pénzért.) Az állami szférában, és ezt érzi mindenki, ez kicsit másként van -- esetleg ez a probléma, ezen kéne változtatni, nem?

Mondok egy harmadik indokot is. Kicsi, relatíve elmaradott ország vagyunk, pártucat évvel lemaradva a vezető országok mögött. Bízhatunk persze abban, hogy majd meg meginnovativáljuk a tutit, és bár Ausztria 30 évvel ezelőtt volt abban a helyzetben, mint mi, ott akkor merült fel a kérdés először, de ott hülyék élnek és 30 év alatt sem jöttek rá a legjobb megoldásra, bezzeg mi majd most. Na ja, lehet, hogy bejön, van egy kis esély arra is, hogy egy átlagos megoldást produkáljunk, de nagy eséllyel csak valami unortodox baromságot fogunk megszülni, aminél a nyugati repertoárból csukott szemmel választva is jobbat fogtunk ki. Bármelyik esetben ráadásul egy rakat szellemi energiát is beleöltünk a kérdésbe.

Vagy csinálhatjuk azt, hogy átnézzük a "best practices" listát (ha nincs, hát egye fene, megkérdezzük tőlük), aztán abból választunk egy rendszert, és azt ültetjük át (nyilván nem egy-az-egyben, meg nyilván nem egy-egy intézkedést, hanem komplett rendszert). Szellemi energia így is megy bele, de tán nem annyi, mint a másik esetben, az eredmény meg elsöprő eséllyel jobb lesz, mint ha spanyolviaszosat játszunk.

És nem tudok olyan fejlettnyugatieerópai (de tőlem lehet amerikai, kanadai is) rendszerről, ahol az általad javasolt megoldást művelik. Te igen?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.27. 14:18:12

@Tizenkettő: "Lehet más írta valaki előttem, nem olvastam végig az előző 100 kommentet"

Nem tudom, mert én meg a tiedet nem olvastam végig.

noelthewalrus 2012.06.27. 14:36:08

nekem azért került az első autómnál bele a forgalmiba, hogy bűncselekményből származik - és elvileg nem is használhattam volna egy darabig, amit NYILVÁN leszartam -, mert cserélve lett az első ablak alatti panel fele (az a fele, amin nem volt alvázszám, régi miniknél ugyanis oda került). egyik oldalon pont-, a másikon pedig ívhegesztve volt a kicsike, ezt pedig nehéz volt aggyal fognia a hatóságnak, úgyhogy jól beleütöttek egy új alvázszámot az autóba kulturáltan - tippem szerint egy ősember volt, kőbunkóval. az eredeti plakettet meg eltették emlékbe, hogy soha többet ne tudjak hivatkozni rá márkakereskedőnél, ha esetleg nehezen megtalálható, gyári alkatrészre lenne szükségem.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.06.27. 14:37:36

@jocking: Ez nem (mindig) a kereskedő hibája,én is beszoptam ilyet,hogy nem tudtam róla,ugyanis a "kedves" eladó ezt az apróságot elfelejtette velem közölni.

Tizenkettő 2012.06.27. 16:31:40

@atpijkamo: De még szerencse, hogy vannak ilyen ráérős kis hülyegyerekek akiknek annyi idejük van, hogy végig tudják olvasni mindent mert kicsöngettek és kínjukban már nem tudnak mit csinálni, a haverokkal meg a melegben nem trendi kint lenni a levegőn, így értelmes hozzászólás vagy javaslat helyett inkább ilyen beképzelt stílusban okosítanak hozzászólókat. És nem másért csak azért, hogy elmondhassák a nap végén milyen fontossak valójában.......

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.27. 16:48:50

Azért ehhez már Abszurdisztánban kell lenni! A kereskedőhöz kerüléskor miért nincs kontroll az autón?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.27. 16:49:19

@Tizenkettő: Meg ha már lófaszt sem ér az eredetvizsga, így hátha lenne értelme is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.27. 16:51:12

@közösperonos átszállás: "tehát a versenyszférában per def minden alkalmazott hasznos munkát végez."
Azért ezt nem állítanám határozottan, 6-8 évnyi multis tapasztalat után :D

VT Man 2012.06.27. 17:16:40

@triumphator:
""b*sszunk át mindenkit"-országban így működnek a dolgok. közbizalom nulla, szavahihetőség nulla, felelősségvállalás nulla. "

Bírósági eljárás eredménye: nulla.
Évekig elhúzódik, végrehajtó úgyis leszarja az egészet.

Itt csak a csalóknak vannak jogaik. Hogy ne vonják őket felelősségre.

lwcolors 2012.06.27. 17:36:13

Őszintén, ez nyugaton így megy, szándékosan nem írok országot, nem lényeg:
Az eladó (ha kereskedés, akkor a meghatalmazott személy) a vevőjelölttel EGYÜTT befárad egy vizsgabázisra. Ott műszakilag átvzsgálják a kocsit (kötelező), kiállítanak egy papírt az állapotról, hibákról, ill megnézik, hogy a nyilvántartásban minden rendben van-e. A vevőjelölt a papírokkal a kezében alkudhat a kocsira. Ha megveszi, ott helyben intézik az anyagiakat (sok esetben bankkártyás átutalással), helyben kap új forgalmit a kocsi, ha kell új rendszámot, és az új tulajt rögzítik a rendszerben. Mindezt az itteni költség töredékéért. Azzal, hogy minden egy helyen van, illetve a vevőnek és az eladónak is meg kell jelenni, radikálisan csökkenti a visszaélések eshetőségét.

Itthon ismerősöm járt úgy, hogy hamis adásvételivel átíratták a kölcsönbe adott kisteherautóját. Vesztett, nem tudta visszakapni, mert az odahamisított aláírásáról az írásszakértő sem tudta egyértelműen megállapítani, hogy hamis.

Tizenkettő 2012.06.27. 17:42:20

@ColT: Azért gondoltam, mert elméletileg azért találták ki az egészet, hogy tényleg minden rendben legyen az autóval, és a vevőt ne érhesse kár. És valahol ez is ugyanolyan nagy probléma mintha át lenne ütve egy szám, ugyonolyan rejtett hiba vagy sumákság. Ezzel meg nagyon könnyen pontot lehetne tenni a dolog végére, mert eredetiség vizsgán ugyanazt az adatbázist használják, vagy hozzáférnek nem tudom pontosan.

Hunyadi Pony-s 2012.06.27. 20:37:36

Érdekes volt az adatvédelmis rész.
Amikor a jelenlegi autómat vettem, még nem tudtam mit jelent a törzskönyv passzíváslása és mellette a hiánya...
Befáradtam a helyi okmányirodába a kocsi papírjaival együtt és elmondtam, hogy szeretném a gépjárművet megvásárolni és utána átírni. Ütközik-e ez bármiféle akadályba?
A forgalmi birtokában annyit elárult, hogy a jármű forgalomban van és átíratható, illetve a törzskönyvet tőlük kapom meg.

Megjegyzem nem vagyok ott bejáratos és fizetnem sem kellett.

bukoló 01 2012.06.27. 22:08:36

Én rosszabbul jártam.Az én autómat nevemre is tudtam íratni mert az önkormányzat elfelejtette rátenni a végrehajtást.Majd 8 hónapig használtam amikor kiderült hogy végrehajtás van rajta, a KETTŐVEL KORÁBBI tulajdonos gyerektartás tartozása miatt foglalták le!!! Csak éppen az önkormányzat, ahová a végrehajtó megküldte a papírt, a fiók mélyére süllyesztette,nem vitte fel a rendszerbe a foglalás tényét, így sikerült 2szer is tehermentesen átírni az autót!!! Majd jó egy év múlva rendet raktak a fiókban :-) Előkerült a foglalás, az új ügyintéző felvitte a rendszerbe, és kiborult a bili :-( TŐLEM AKARTÁK VISSZAVENNI az autót, pedig teljesen jóhiszemű vásárló voltam, és már 1 éve a nevemen volt az autó! A végrehajtóval nem sikerült megegyeznünk, egyszerűen nem volt hajlandó tudomásul venni, hogy nem én vagyok aki tartozik!! Az önkormányzat a végrehajtó kérésére tudomásom nélkül kivonta az autómat a forgalomból.Én három hónapot jártam úgy az autómmal hogy nem tudtam erről.Az ügyvédem sem tudott megállapodni velük.A biztosítékot nálam akkor verték ki mikor a végrehajtó küldött egy levelet hogy elárverezik az autómat,és megírta hol nézhetem meg,ha vissza szeretném vásárolni.Pedig az autó az udvaromon állt. IGÉNYPERT kellett benyújtanunk, hogy visszakapjam a SAJÁT AUTÓMAT!! Nekem kellett bizonyítanom a saját igazamat! A bíróság mondvacsinált okok miatt másfél évig húzta a pert, végül amikor mindenki megjelent a tárgyaláson, rögtön kimondták hogy egyértelműen enyém az autó :-) hát nem szép??? így visszakaptam a gépet.De közben műszakija lejárt értéke csökkent úgy hogy éppen maradt az árából valami miután kifizettem az ügyvédet.

SadBoobie (törölt) 2012.06.27. 23:03:53

Ez a szomorú....rengeteg papír és költség és még a mai napig el lehet adni egy olyan autót, amit nem lehet eladni...állam bácsi pedig csak félvállról támogatja a rendet: számon kér és jól az arcunkba vágja, ha valami nem oké, de segítségre nem nagyon lehet számítani - egy hasonló helyzetben sem -, azt oldd meg magad.
Ugyan az, mint a közútkezelés. A benzin nagy része adó, meg útalap, stb. mégis az ország legkülönbözőbb pontjain lehet olyan balesetveszélyes útszakaszokba botlani, amihez 10-15 éve nem nyúltak hozzá, viszont más útszakaszokat - ahol felhasználói szemmel semmi probléma - 3 évente felújítanak. Belehajtasz egy ilyen kátyúba, kitörik a futómű, jobb esetben az árokban megállsz...és nem a közútkezelő hanem a biztosító fizet és nincs a közút fölött másik hatóság, aki felszólítaná a közutkezelőt, hogy azonnal szüntesse meg mostmár a veszélyforrást....legjobb esetben némi pénzért az állampolgár kérvényt adhat be, amit esetleg figyelembe vesznek.

Nem csak a lóvét kéne szedni, kicsit még jobban állampolgár központúnak kellene lennie a rendszernek, mert ennek érzése nélkül a helyzet megegyezik a kútba dobott pénz esetével.A minimum az lenne, ha a hatóság a szerződés és az adatbázis közötti ellentét jogalapján visszaszedhetné a vételárat akár rendőri intézkedéssel és az adásvételt ezzel meg sem történté tenni. Tudom, ez a gyakorlatban így lehetetlen.Sajnos az állampolgárnak annak ellenére, hogy az állam a monopolhelyzetét kihasználva minden üyintézésért pénzt szed, igazából nem ügyintéz csak fénymásol, adatot bevisz, csak tényeket rögzit, tényállásokat nem változtat meg, azokat csak dokumentálja, valós, díjazással arányos szolgáltatást nem nyújt az állampolgárnak.
Így a pórul járt egyén megint csak könyöröghet a bíróságnak vagy fizethet néhány elszánt ukrán vagy szerb úrnak, de jól nem jár így sem. Milyen jogbiztonság az, ahol egy szerződés, ha senki nem kifogásol benne semmit azonnal érvényessé válik, azonban ha kiderül, hogy az egyik fél tisztességtelenül és törvénytelenül járt el, akkor a szerződés és következményei tovább élnek és úgy kell "könyörögni" a hatóságoknak és a bíróságnak, hogy mondja ki a nyílvánvalót ?
Meddig tartana megváltoztatni az átírást olyanra, hogy az eladó és a vevő kötelezően az okmányirodában személyes megjelenésével hitelesíti az iratokat és az okmányiroda levezeti, mint hatóság az adás-vétellel kapcsolatos hatósági eljárást - a felek igazolják magukat, az iroda ellenörzi, hogy adottak a feltételek és aláírják a szerződést, amennyiben annak a feltételei adottak ? Tehát miért nem jelent a gyakorlatban ténylegesen garanciát és miért nem tartalmaz valóban szolgáltatást a pénzért az adás-vételi szerződés és az átírás ?
És ha erre valaki tud egy nyomós okot írni, akkor a házzaságkötéshez akkor miért kell személyesen megjelenni és a fentiekhez hasonlóan eljárni ? Miért nem elég csak egy nyilatkozat ??

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.06.28. 00:09:19

Én csak egyet nem értek: miért van korlátozva a lekérdezhetőség havi max 15 járműre?Kopik az adatbázis?Fáradnak a bitek? Újra kell rajzolni a rekordok tartalmát?Felénk is van ilyen lekérdezhetőség, semmiféle korlátja nincs a dolognak.Mikor autót kerestünk, kb. naponta néztem ennyi rendszámot, vagy akár többet is.Azon meg hogy rögtön rárepül egy "haveri" cég és pénzért már mindjárt le lehet kérdezni akárhányszor, már nem is csodálkozom...Mutyiland... :-(

vikk007 2012.06.28. 11:53:26

Szóval, adatszolgáltatás?

Letelt s a hitel, megkaptam a törzskönyvet és minden igazolást a finanszírozótól...

Érdekesség a levélben volt még kettő db kb 1 hete dátumozott meghatalmazás másolata, amin a bank meghatalmazta dolgozóit, hogy az autó adminisztrációs ügyeiben a szegedi okmányirodánál eljárjon.

Gondoltam, milyen aranyosak:-), levetették az opciót a vasról...

a biztonság kedvéért, azért felhívtam a helyi okmányirodát, hogy feleslegesen nem szeretnék egy nap szbadságot kivenni, van-e bejegyzés az autómra, vagy tényleg töröltették. A hölgy kedvesen közölte, nem adhat információt, menjek be és ott személyesen megmondják, hogy igen,vagy nem....

Picit berágtam, írtam egy emailt az országos nyilvántartásnak. Kaptam is másnapre egy címeres pdf választ emailban, ahol egy államtitkár egy egész oldalon hosszasan ecsetelte, hogy milyen tv.-i rendelkezések okából nem adhat információt a kedves hölgy a saját autómról sem...

Utánna felsorolta a befizetendő tételeket, az esetleges opcios jög törléséhez, majd az utolsó sorba írta:

" zárójelben megjegyzem, az ön autójáról a bank által bejegyeztetett elővásárlási jog a mai napig nem került törlésre"

azért rendes volt...

Ez egy éve történt,és amai napig nincs levetettve, legalább nem tudják átírni ha ellopják :-)

Most nyáron majd szbadságom alatt azért besétálok, hátha eladásra kerül egyszer...

Ciri 2.0 2012.06.28. 11:55:16

@Tizenkettő:

"de miért nem lehet ezt a procedúrát az eredetvizsga részévé tenni??? Ha már egy vagyont kell azért is fizetni. "

Azon egyszerű oknál fogva, hogy nem a gépjármű eredetiség vizsga feladata, célja.
Eleve a vizsgát a tulajdonos kezdeményezi. Az autó műszaki állapotát és eredetiségét vizsgálják, semmi mást.
Az opcióval való terhelés vizsgálata egyébként is hülyeség lenne, mert ha a vizsga és az átírás között eltelik két hét és közben bejegyeznek rá valamit, akkor szart sem ért az egész.

vikk007 2012.06.28. 12:10:49

@kovi1970 2012.06.27. 10:36:31
Akkor mi a tökömnek van a törzskönyvvel való bohóckodás?

Azért VAZE, hogy pénzt szedjenek érte...

Régi szép időkbe, bevittem egy ócskavastelepi nyugtát a rendőrségre,és 3 perc alatt ingyé' beírták aforgalmiba...

Utánna már okosabbak voltunk, ahveromot, állandóan megbüntette a rendőr, mert az IFA forgalmijában, 2 személy volt beírva, hiába agyári 32. ülés a motorházon...

Megkérdeztem, mikor vetted, és visszalapoztam az előző pecséthez a műszaki vizsgáknál, és fekete tollal beírtam 3 személyre vizsgáztatva, és nem volt többett probléma...

vikk007 2012.06.28. 12:12:30

32. az csak harmadik....

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2012.06.28. 12:18:14

Nem olvastam végig a 100+ kommentet, de:
"Kereskedőnél pedig ki lehet védeni a tortúrát, ha egyből névre íratjuk vele a gépet."

Igen. Ezt a tortúrát. Azonban, ha ő mégis okoskodott valahogy és sikerült a nevemre íratni, akkor majd ha én akarom eladni, lesznek nagy-nagy zűrök. Nem?

vendriner aladár 2012.06.28. 15:42:54

Most vettünk új autót és most adunk el egyet. Elvileg eddig minden rendben. Lehet a Mátrixban élek?

nitro1 2012.06.29. 21:21:01

A kivétel erősíti a szabályt. :-)
süti beállítások módosítása