HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A japán autó legendája

2012.08.23. 06:23 streetsta

Címkék: japán autó legenda japanese japánautó nostalgiccar

Általános szemlélet volt, hogy ezek nem is igazi autók, csak lélektelen háztartási gépek. A régi, klasszikus japán autókat sehol nem említették, már a szókapcsolat is nevetségesnek tűnt: „japán klasszikus”.

Mai cikkünk kommentposztja.

185 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr214726897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2012.08.23. 14:22:09

@Blindmouse:
Hmmm, erről nem is tudtam. 4×4-ről hallottam, de hogy igaz-e a fene se tudja.

Megmondom őszintén engem ez a fene nagy turbósítás és lóerőgyártás sosem vonzott, és ameddig csak lehet belső égésű motorból szívósat szeretnék hazsnálni, azzal ugyanis kevesebb a szívás, de ez magánügy.

Atengerimalac 2012.08.23. 14:35:41

Japán? Autó? Nos nekem 3 ”japán” autóm volt, újak mind. Ezen kívül volt még Ford, BMW, Opel, VW, mind használtként került hozzám. Tapasztalat? Nos a Ford Orion egy szopóroller volt. (Pedig gyerekkori álmom teljesedett be, amikor megvettem.) Amikor a műszerfala kezdett porladni besokalltam tőle. Sajna addigra a futóművét és a motorját gatyába ráztam. BMW. Csak apró hibákkal kellett megküzdenem, ámbár csupán 6 éves volt. A legbosszantóbb a generátor rapszodikus halála volt. Haszonnal tudtam túladni rajta. Opel. Semmi gond, csak a gyújtótrafók nyiffantak ki. VW. Zabálta az olajat, de a szerviz és a net szerint is ez még belefért a „normálisba”. 3 évesen, alig 68 ezerrel szerintem nem. Meglett az első új japánom alig három hónap múlva. Almera, japánban gyártott. Semmi gondom nem volt vele, csak a felszereltsége miatt lett lecserélve. Egy izzó nem sok, annyi sem ment el benne. Jól fogyasztott. Jött az utolsó Almera. Nos ezt már sajnos angol földön tákolták össze. Az átvételnél nem derült ki, hogy ereszti a kormány-szervó, a fékrásegítő, a sebességváltó az olajat. Na nem nagyon, de a garázsom kövezetén azért egy hét után feltűnt az első csepp. Garanciában javították. Onnantól 6 évig csak egy fényszóró izzót kellett cserélnem. Amikor elkezdett a Lambdaszonda kekeckedni és egy igenjó ajánlatot kaptam rá leváltottam. A gondom kényelmi jellegű volt vele gyakorlatilag. Nagyon észrevette a kátyúkat és sajna a derekam már nem bírta a mélyreülést. Azóta, 2010, egy Mitsubishivel vagyok boldogabb. És ugye már nem feltétlenül akarok alkatrészekre vadászni szabadidőmben, úgyhogy japán japánt vettem. Az ASX, bár új típus, de az Outlanderre épül. Elég jól utánanéztem, hogy ne legyen zsákbamacska a tartós használat során sem. Eddig 30 ezren vagyunk túl. Ami gondom akad, az a kemény kesztyűtartó fedél sérülékenysége, és a hátsó ajtóborítás sérülékenysége. Konkrétan, ha megkarcolódik, akkor nem fekete lesz, hanem szürke. Japán? Német? A BMW-ből Almérába átülve ég és föld volt a különbség. De nem bántam meg. A japó igénytelen igáslóként ment. A BMW élményt adott, de a frász kerülgetett, ha változott a hangja, vagy a gázra lépve nem a szokásos gyorsulást adta. Nos a javításnál is érezni lehetett: BMW-vel hasítasz. No nyúlj a zsebedbe! Kiöregedtem ebből, éshát család is lett. Némi kísérletezés után eljutottam és megállapodtam japánéknál. Néhanap azért jó az öcsém 3-asát meghajkurászni, de hogy kéne-e? Ha sokkal-sokkal több lenne a bevételem, na akkor! Avagy újra 24 lennék.

SZPTRSZB 2012.08.23. 14:38:33

A szitu az, hogy a Japókat is meg kéne kérdezni, hogy szerintük mi a szar és mi nem! Mondom ezt azért, mert míg mi európai márkákra ragasztjuk a fos jelzőt, ök meg a Merci-re BMW-re és Porsche-ra verik ki. Minden nézőpont kérdése. Aki meg nem tudja elfogadni, hogy valaki öreg fosokat foltoz, az ne olvasson ilyesmiről, nehogy ráragadjon a (csikósizmus) fertőző váladéka. Vagy azért olvas ilyet mert valahol tudat alatt érdekli a dolog, csak elfojtja? Éljenek soká az öreg japán szarok!

Leonard Zelig 2012.08.23. 14:40:22

Nekem is eddig három Mazdám volt, és aki nem szereti, hogy 10000 km-enként olajat kell cserélni (közben utántölteni nem, merhogy nem fogyaszt), és annyi, az vegyen mást.

Knorbi 2012.08.23. 15:01:35

"Aztán lett egy 626-om, egy Corollám, egy Galantom, egy újabb 323-am, egy Lancerem, apám is 626-ra, Galantra, majd Accordra váltott az első Sierra után"

Ha olyan jók voltak és örökre évre tervezve minek kellett ennyi autó? :)))))

Semmi bajom ajapánokkal ha enm is hype-olok annyira de ezt nem lehetett kihagyni :)

Mr. Fáradtság 2012.08.23. 15:01:43

@Blindmouse: az meg az elozo tulajnal volt, vhol olaszban szoptak be, de veszuzemben hazajottek;). Tudta is az, hogy kondicserevel orvosolhato a dolog...

TaaT 2012.08.23. 15:16:06

Nekünk az első "nyugati" autónk (mivel németből hoztuk) az egy 4ajtós 626 volt, nagy és kényelmes, vaj színű plüss kárpittal... utána jött mellé egy G1 GTD... azt vhogy jobban szerettem pedig 3ajtós volt :)

ANTI-SQUIRREL 2012.08.23. 15:24:11

Igen ami igaz az igaz.

Nekem volt ket Nissan Primeram es mindketto egy alom volt. Az elmult par evben Mondeot hajtottam, volt egy 2L-es dieselem meg most egy benzines 1.8-as.
A dieselnek lehalt a kettos tomegu lendkereke, eladtam bagoert, mert nem erte volna meg javittatni.(Anglia)
Vettem egy regebbi Nissant, aminek nem volt baja csak az hogy relative "oreg" ezert eladtam fel ev utan, pedig semmi baja nem volt. (hiaba Magyar dzsentry ver nem valik vizze... :) )
Szoval vettem egy masik Mondeot ami benzines volt. Teljes szervizkonyv relative keves kilometerrel. 20km utan a motor elkezdett kopogni, nem hangosan de erzhetoen 1000-2500 kozott, valszeg valamelyik hidro toke. Szoval most nezhetek masik autot, pedig nagyon vigyaztam ra, de ugy tunik barmit teszek nem halas tipus a Ford. Az arany most 2-0 a Nissan javara motor szinten, errol ennyit!
A lenyeg a kovetkezo autom csak es kizarolag Japan lesz. Pl.: Nissan. :) Itt fillerekert adjak, mert nincs presztizse, csak a Toyotanak van, de annak sem sok az angolok koreben. A Primerat most 10 evesen 1000-1200£-ert osztogatjak.
www.autotrader.co.uk/classified/advert/201234482584990/sort/default/usedcars/maximum-age/up_to_10_years_old/price-from/500/price-to/2000/model/primera/make/nissan/onesearchad/used/onesearchad/nearlynew/onesearchad/new/radius/60/postcode/da67bh/page/1?logcode=p

JDM Style 2012.08.23. 15:35:41

Sosem volt még igazi japán autóm, de egy 89-es Ford Probe GL-t reszelgetek, ami nagyrészt Mazda. Az ér?

Blindmouse 2012.08.23. 15:57:10

@gigabursch:

Legnum néven keresd ;)
mert ugye a Galant VR4 az a sedan.. a Legnum meg a kombi :D

szívómotor hülyeség 5000ccm alatt :D
Én 6 éve járok turbos autóval, nem nagyon szeretnék többet szívómotort..

mi benne a több szívás? a gyakoribb olajcsere?

clior 2012.08.23. 16:16:18

ha megkoveznek is:
"aki mast allit, az hulye"? Mast allitok! Talalkoztam mar jo, nagyon jo Japan autoval, tobbel is! Viszont egy Japan autot sem tudnek ugy jellemezni, hogy megtalaltam benne a lelket. Nekem mind nyersnek, sterilnek tunik es az eddig altalalm hasznalt autok kozul, pont egy Japan volt, amelyikben csalodtam, nagyot csalodtam! Aztan ugy alakult, hogy tavol is autozhattam es akkor ismet Japan auto es ismet hatalmas csalodas. Izlesek es pofonok, de nekem senki nem ad el Japan vasat az eletben, pedig neha csabulok, de olyankor mindig elojonnek a remalmaim es feleszmelek.
Technikailag nincs mar elteres a vasak kozott, kinezet inkabb masodlagos szempont, csak ha beulok, akkor erezzem jol magamat, mert a funkcionalitas az elso. Ha gazdaja vagyok egy autonak, akkor a mai technologiakkal 2-300e merfold siman megy hiba nelkul es nem kell kenyelmetlenul ereznem magam. A fogyasztas pedig tetszik vagy sem, jelenleg nem a Japan autok erossege, barmit is irnak a tesztekben!!!
Szeretnem, ha kevesbe lenne a portal elhajlo es inkabb legyen targyilagos.

lorincz84 2012.08.23. 16:20:36

Nahát!Nekem is ugyan ilyen 323-as volt az első verdám.Agyonüthetetlen volt!Meg is könnyeztem mikor eladtam és az új tulaj elhajtott vele.
De hát jött az új szerelem,és a mazda után brutál erősnek és high-technek tűnő Lancia Dedra 2.0 .-őt szegényt a 46-os lábam pusztította el...szerencsére már elmúlt a gázpedált tiprós korszak,vagy úgy is mondhatnám "kinőttem" :)

lorincz84 2012.08.23. 16:33:18

@clior:
Sajnos egyet kell,hogy értsek!A mai japcsi autók már nem olyanok mint régen.
Én két évet nyúztam a 87-es évjáratú mazdámat,szó szerint szét kínoztam,se olajcsere a két év alatt se egyéb karbantartás,és mégse hiányzott belőle soha egy csepp olaj sem,nem rohadtam le vele soha,és jelét sem mutatta,hogy bármi nyűgje volna.-persze erre nem vagyok büszke de hát első autó volt csak az érdekelt,hogy menjen-mára már 180fokot fordultam szerencsére,és azok a tulajok közé tartozom,akiktől érdemes használt autót venni.
Szóval főnököm Avesisébe 4évesen 50e kilóméterrel motort cseréltek(a Toyotával történő nagy cirkuszok árán),mivel ezer kilóméterenként 2 lityi olajat zabált be!-és nem az övé az egyetlen eset amiről tudomásom van...

Pepejoe 2012.08.23. 17:09:22

Én azt a szériás Prelude-t fogadnám el, ami az utolsó bukólámpás...talán 92? vagy valami olyasmi. Gyönyörű...:)

Knorbi 2012.08.23. 17:25:12

@Atengerimalac: na jó de a többi használt volt ki tudja mit kaptak előtte. Te magad írod hogy a japánok mind újak voltak,illetve valószínűleg komolyodtál is és jobban is vigyázol rájuk. Nem kötözködöm tetszenek a japók sőt! de így jött le.

dirige 2012.08.23. 17:51:16

Nekem van egy 79-es Sunnym. Folyamatosan újítom fel, hétvégén Nyíregyházán voltunk vele, KGST Partyn. A kaszni rozsdás, de javítható. A beltér pöpec, most vettük észre, hogy az üléskárpitba bele van szőve, hogy Nissan. Motor unalmas, de biztos, hogy örök. Most kapott egy Weber karbit, mert a Hitachi olyan teljesítményt adott, hogy sírni kellett tőle.

PIPA 2012.08.23. 18:32:43

Japán párti, mindenekelőtt Corolla párti vagyok. Jobb ár/érték mint a nyugati konkurenciáké és kevesebb kellemetlen meglepetés, pedig vezettem BMW-t, Chryslert, Opelt és Fordot a másodiknak tartott VW-ek mellett. Funkciót veszünk és ebben a japánok verhetetlenek. Fenntartásuk a legjobb!

Typeir 2012.08.23. 19:24:24

Én azt mondom mindenkinek:Honda Accord,2003-ig!Vagy Prelude,vagy Civic,bármi!A 2000 után gyártott Hondákért már nem vagyok elájulva,plasztikautó lett az osszes!

Knorbi 2012.08.23. 19:31:48

@PIPA: bejön a Corolla de az ár érték aránnyal nem értek egyet.

Blindmouse 2012.08.23. 19:47:19

@Typeir: azért a civicet nem erőltetném. huginak volt egy '92-es.. úgy utáltam mint a szarrt.. hurkapálca kezelőszervek, kopogósműanyag mindenhol.. ütöttem vágtam ha azzal kellett valahova menni.. :)

uniqm 2012.08.23. 19:58:56

Tök jó cikk, meg minden, de....

Álljon már meg a nászmenet: "A kínaiak között még mindig nagy az ellenérzés a japánokkal szemben a második kínai-japán háború óta"

Kérdezzünk már meg egy tibeti embert, mi a véleményük a kínaiakról???

Vagy egy amerikai őslakost, mit gondolnak a betelepült, leigázó "amerikaiakról" ????

És még lehetne sorolni....

Typeir 2012.08.23. 21:46:50

@Blindmouse: Egy 92-es Civicet kb.a kettes-hármas Golf átmenetének lehet pozicionálni.Abban az idoben ugyanazt tudták ezek is!Volt mindketto,tapasztalatból mondom,másra nem való,csak utni-vágni!Arra találták ki!

Typeir 2012.08.23. 21:55:32

Ja,az még lemaradt hogyha valakit érdekel egy Triumph Acclaim,szívesen segítek.Régi Honda technika,dupla Keihin karbi,1.4-es.Maga az autó nem nagy érték szerintem,de motorja kiváló,kuplungostól,váltóstól.Futómu is nagyon egyben van,annyi a gondja hogy már egy éve áll.

merida001 2012.08.23. 22:23:31

Mitsubishi 3000GT, Eclipse, Toyota Supra, Nissan Skyline, Silvia, Honda Integra Type-r, CRX, NSX... szóval ez a sportosabb vonal az, ami miatt szerethető egy japán autó. De a sima átlagos unalmas modellek amiket gyártanak már kevésbé érdekfeszítőek generációk óta... Minden másra ott a Mastercard! :) Jóó ez poén volt.

Blackblood 2012.08.23. 23:12:11

Én is eldicsekszem a gépemmel: 89-es 626 GT Mazdámmal most jártam meg családostul Bajorországot.
Használhatóság szempontjából felveszi a versenyt a mai gépekkel: van benne tempomat, klíma, kényelmes ülések, elég jól megy, 5 ajtós, jól pakolható.
Nekem a formája is bejön a csík lámpáival, szögletesebb formájával.

Blindmouse 2012.08.23. 23:22:46

@merida001: Főleg hogy az Eclipse mégcsak fotón sem látta soha japánt, kivéve azt a néhányat amit utólag vittek oda.. ;)

MrKiraly 2012.08.24. 00:16:45

Az a Skyline GT-R! Nagyon kene! Lattam Sydney-ben elado peldanyt, frissen Japanbol importalva gyonyoru allapotban, $54000...Kicsit sokk:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.24. 00:27:49

@clior: Kérlek olvassad el még egyszer a mondatot: "Aki erre azt mondja, hogy nincs hagyománya a japán autóiparnak, az egész egyszerűen hülye."
Te nem erre a mondatra reagálsz, hanem valami olyasmire, amit le sem írtam.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.24. 00:30:54

@Knorbi: A 323 TXL 1996 óta van meg. Sigmát 2003 óta hajtok. Édesanyámnak is kb. 2003 óta van meg a Coltja.
Korábban gyakran cseréltem az autóimat, volt, hogy egy évig sem voltak meg. De attól még szerettem őket, csak másra is vágytam.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.24. 00:34:09

@Shadowbull: Ezek ízlésbeli különbségek. Nekem nem okoz gondot elfogadni, hogy egy -mondjuk -504 Peugeot valakinek tetszik, és vágyik rá. Akár romos állapotban is. És ha azt nézed, hány darab van belőle az országban, az sem istenkáromlás, ha azt mondom, különleges.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.24. 00:40:15

@Nivta: Olyasmiről beszélsz, amiről csak feltételezéseid vannak. Maradjunk annyiban: tévedsz.

merida001 2012.08.24. 05:49:47

@Blindmouse: Akkor szerinted milyen nemzetiségű az Eclipse?

The Lost Soul (törölt) 2012.08.24. 06:27:56

nekem japán kocsim van és most már az is marad! öt éve hurcolom évente egy olajcserére, egyébként meg csak megy és megy és megy... a későbbiekben szeretnék egy xedos mazdát mellé, de félek, hogy addigra már jó állapotút csak megszállott gazditól vehetek horror árért :-)

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 06:29:47

Japánban államilag ösztökélt főcél a hazai fogyasztásélénkítés. Ennek egyik belpiaci főrugója a Nyolcéves Szabály. Egy nyolcéves autónak a hatósági vizsgára olyan felújításokon kell átesnie, amikre csak pl egy magafajta volkswagenbuzi képes de csak akkor, ha Japánban is kimagaslónak számító jövedelme van, ilyenek pl a japán VW Passat és a japán VW Golf II. klub tagjai, akik eszelős pénzeket költenek dédelgetett kedvenceik forgalombatartására (hozzáteszem, hogy nagyvárosokban trilliárdosok is csak korlátozott számban tarthatnak forgalomban sajáttulajdonú autót.

Nekem a japán autótervezés és építés főszabálya tetszik, aminek az a lényege, hogy a tervezés fázisai nem illeszkednek. A motornak igen sok olyan eleme van, ami a motor beépítése után már a japánautómániások által közkedvelt QWERT-alakúra hajlított sepciális kulcsokkal harántterpeszből a motorba visszahajolva, de alulról egy másik szterelő kéziirányításából sem elérhetőek. Mielőtt még valamelyik japánautómániás elkezdene baszogatni, nagyongyorsan megismétlem a cikk főszövegének a konlkúzzióját, a japán autó mind műremek, maga a tökáély stb, csak szerelni ne kelljen.
Ezt turbózza jégcsákánnyal a magyar szervízhelyzet, a tulajok 50ezres havifizetésért szeretnének autószerelőt. Másrészt, aki konyít eghy 1996-os Hondához, semmit sem ismer föl egy 1998-as Hondában. gyűjteményem éke az a "márkaszervíz" ahol a "gyárikiképzésű" szerelők" fél óra után sem találták meg a szervízkompjuter csatlakozóját.

Aki csesztetné a szervizek tulajdonosait, vegye figyelembe, hogy japán autókhoz különleges kulcsokat csak Japánból lehet megrendelni és itt kérdezem meg, hogy a kedves japáautó rajongók szerint ma hány Mitsubishi Saporro van még életben.. és hány darab Honda Prelude az 1991-es évjáratból. És most csak egy XYQWH-alakúra hajlított 16-os racsnisvillásról beszéltem...

Miközben tudok olyan falusi, idült alkoholista mezítlábas glottgatyás autószerelőt, aki barkácsszerszámokkal javít olyan japánautókat, amiket hivatalos márkaszervízből utaltak a roncstelepre hulladékvasba széjjelvágni a roszdapöttymentes karosszélriájával.

Egy Svájcból behozott Honda Accordhoz, aminek a piaci értéke 199óezer Ft, 300ezerbe kerül egy kipufogórendszer, de csak a hátsó futómű kiszerelése után lehet kicserélni vagy a találékony magyar elvágja majd újrahegeszti a csövet, ahol kéne. Az európaiaké többdarabból áll, de az amerikai(tehát svájci is) piacosoké egyben van, mert az amcsik úgyis vasbavágják a hétéves autót, a kipufogórendszer meg 15 évet bír. .

Perverz alakoknak, akik elélveznek 1980-as évekből származó elektronikusan vezérelt és szabályozott karburátoros Toyotákat bütykölésén, elárulom a glottgatyás mester fő trükkjét: Semmi mást nem szokott csinálni "végzetes motorhiba és elektronikus krach esetében, mint szépen a 24 vákuumcsövet a 24 csöcsre visszacippantani, esetleg a KO csövet kicserélni aztán pedig azok a kábelek következnek, amiket a motor szerelésével vérizzadó (egy magyar szerelő ökölmérete kétszerese a japán szerelőének) szerelő véletlenül leszakgajtott.

A régi Mazda 323-as buziknak elárulom, hogy ezekben a tetszetős és valóban korrózióálló fostalicskákban a hengernek olyan speciális belsőbevonata van, mint amiket a robogókban szoktak alkalmazni, a cél az volt, hogy a Mazda 323-ast, amit 1983-ban gyártottak, 300ezer km után, kb nyolc évesen ki kelljen kukázni, ugyanis vastag középkék olajfüstfelhő úszott ezek után már 1991-ben is a hordósra kopott, már alu-ig nyűtt hengerek miatt. (Kivéve a volt-NDK területét, ahol sok családiautó 30 éves korára tesz meg 300ezer km-t) Magyar autó-motorfelújító mesterek azoonban kibahharahhaháztak a legendás japán autómarketinggel, kifúrták és beperselyezték ezeket a 323-asokat és így a vashüvelyben járó magyar maszek dugattyúkal megint elment 100-400ezer km-t a kis Mazda.

Vannak a japánautókban ízlésbéli dógok is, pl vannak olyan férfiak, akik a hideglábú és nyirkosbőrű nőket kedvelik és vannak olyan magyar autósok, akik a japán autók szagára és a műanyagjaik tapintására indulnak be -nem kétlem és váljék egészségükre. Szintén ízlés dolga, hogy azért mert japánautóbuzi vagyok, érdemes-e egységnyi kilométerre 20%-kal több üzemanyag elégetésével terhelnem a környezetem. Unokabátyám, aki kényszer-autófelhasználó, egységsugarú autós és útálja az autókat, azért vásárol Toyotákat, mert évente 125ezer km-t autózik, szarik a szervízelésre, nem akar rá költeni, 50ezer km-ként cserélTET olajat és őneki olyan autó kell, a tankolás nála csak egy bosszúság, mert meg kell állni futkározás közben, szóval őt nem érdekli, hogy 10 litert eszik a 2.0-es Toyotája, az érdekli, hogy nem hagyja cserben és ritkán kell (jó sokat) ráköltenie. De összességében elmegy 750ezer km-t minden baj nélkül, legföljebb a műanyagjai lesznek izzadtnőiláb tapintásúak ...és szagúak egyre..
Korosabb japánautóbuzik Mekkája Vlagyivosztok és Medinája lassan már Ufa is, mert a Nyolcéves Szabály miatt fölöslegesen kidobált (bevittenergiapocsékolás) fölösleges autókat halászhajókon az oroszok áttranszportálják a Bajkálon illetve ma már az Ural-on túli területekre, de láttam már belpiacos Nissan Serená-t ukrán rendszámmal is.

Ez semmi, de ismerek olyan férfit, aki megdugná a Ladi Gagyát vagy Madonna nénit is. Sőt nőt is tudok ilyent.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 06:34:50

@SZPTRSZB: Nekem az tetszik, hogy a jógyerekek emitt a pl Öreg Japán Szarok életbentartásának kultuszát ápolják, amott meg gúnyolódó poenvidjókat tőtögetnek munkanélküli, nyomorgó ufai tehenészekről, akik egy Nissant szivar Audiból és Renault 19-es darabjaiból tákolnak meg.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 06:37:32

Jaj, és akkor még nem is beszéltem azokról a Mazda 3-asokról, amik egyhén volvoid Ford Focusok, meg arról a Mazda 121-ről, ami Ford Fiesta. Meg azokról a Nisanokról, amik az 1980-as években angol autók voltak, aztán meg franciák, most meg Renault-k.

Meg azokról a Mitsubishi Carismákról, amik 14 éve Volvo S40-es fantázianéven is kaphatóak voltak.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 06:40:24

@Blindmouse: Ez így van, pl a Toyota[HiAce] fasza egyiptomi autó. is.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 06:47:20

@Nivta: @streetsta: A japán autófejlesztő-és építő meg kivitelező és szervízmérnöki hálózat legkisebb esze ágába nem áll, hogy létezhetnének olyan felelőtlen emberek, akik az autóikat 10 év vagy 500ezer km futás után is használni akarnák. Az őszámukra rendszeridegen az ilyesmi.
Az 1985. május, 1986 február között gyártott BIZONYOS SOROZATSZÁMÚ 8fejből honnantudnám...) Nissan Sunny-khoz 20 éve nem kapni olajszűrőt. Vagy motoresztergályossal kicserélteti az ember a felrögzítő menetecsöcsöt az elterjedtebb változatéhoz vagy tökéletes rozsdamentes karosszériával megy a motorhalál után vasba az autó. Vagy egy még élő donorja lesz.

Van olyan autóbontós, aki abból él, hogy a Mazda kisteherautók egyetlen hűtőhibánál széjjelfőzhető kihegeszthetetlen öntöttvas hengerfejének ma a bontós ára 125000 Ft. De a Mitsubishi Canter teherautók is detto ez a kateg.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 06:49:28

@Mr. Fáradtság: Akkor ezekszerint soha nem jártál a 34-esen Tiszafüred és Kunmadaras között és még sorolhatnám. Ja éshátpersze az ilyen helyeken [Egyházasfalu vidéke a nyugatihatárszélen) az autód aljából se sok maradna egyetlen fordából sem, nemhogy rendszeres arraközlekedésben.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 06:50:33

Az egyik örömem öreg Hondákat látni, ahogy az ujjnyi árkocskákat szántják az aszfaltdumókba bele, este és éjjel szikrázván is.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 06:53:13

@"streetfighter": Az micsoda kéj, amikor egy 90-es években még legendás 16V-s japán után araszol az ember a dugóban, amiben 16 szelepszárszimmering van leszecskázva levesnek és szivornyázza a 89000 km óta nem cserélt olaj füstjéét (azóta nem kap olajszűrőt hozzá még interneten se)

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 06:56:02

@ANTI-SQUIRREL: Magyarországon ( magyar kismaszek találmány) 65ezerért lehet szettet kapni, ami megoldja a Fordoknál ezt a kettőstömegűlendkerekes, 300ezer Ft-os kiadással járó kis izét

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.24. 07:32:37

@magyar-magyar szótár: Szép kis ámokfutást rendeztél egy levegővétellel. Ennyi ökörséget összehordani, nem egész fél óra alatt, az már-már tudomány.
Ennyi trollkodás még belefér, de kérlek ne fokozzad.

Ciri 2012.08.24. 07:39:27

@streetsta:
"Édesanyámnak is kb. 2003 óta van meg a Coltja."

Minden tiszteletem a tiéd de fel nem fogom, hogy tud valaki megvásárolni (megszeretni, stb) egy kb 2000-2005 utáni Mitubishit.

Gyakorlatilag nincs egy darab értékelhető modellje sem a gyártónak, ami minden tekintetben ne lenne gyomorforgató és technikailag nulla a modern kori autók között. (a haszonjárműveket nem sorolnám ide, meg ugye az Evo is egészen vállalható a múltja és az ára miatt)
Másik ékes példa erre az aktuális Nissan termékpaletta.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 07:39:57

@streetsta: Trollkodás azt lett volna, ha elkezdek deszar!deszar! eszfosbaszmeg! szavakat böfizni.
Egyébként A Vállalatnak [index] tökmindegy, a troll is csak a kattogást termeli, mint a fan.
Szerintem olyan harmadikmegközelítéses ténybeliségeket írtam, amik a fan vs trollok "küzdelmekből" ki szoktak maradni.

Az pedig röhejes (bár jellemző, de persze nem engem jellemez...), hogy a frick-nickemet egy ellvileg szabadelvű [vagyis liberális ] helyről ( pedig nem is trollkodott) kitiltottátok

Ciri 2012.08.24. 07:40:45

Kimaradt egy "S", bocsi.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 07:41:51

@Ciri: Viszont a Renault minőségbiztosítási fegyelmén ugrásszerűen javított az egykor angol (és spanyol) Nissan teljes bekebelezése.

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 07:44:18

@The Lost Soul: Más viszont annyit autózik, hogy kéthavonta kell vinnie olajcserére. Ez egyébként a titka a Lada legendájának is, vannak olyan 1978-as 1300-asok, amikben eddig ötször cseréltek olajat 8és sós útilevet sose láttak, mert Mindenszentektől a húsvéti locsolkodásig a száraz fűtött garázsban álltak NDK-s autóbalzsamtól illatosan)

Hefe 2012.08.24. 07:46:47

amerikaban ha valaki gazdasagos es strapabiro autot akar, akkor Corollat vagy Civicet vesz. Ezeket lehet 10+ eves korukban is hasznalni.

Ciri 2012.08.24. 07:47:52

@magyar-magyar szótár:
Meglehet de az is, hogy ez a Renault ez irányban tett k@rva komoly marketingmunkájának köszönhető, azaz évek óta ígérgetik a megbízható autókat. A vicc csak az, hogy minden új modell bevezetésekor elmondják, hogy "ez most már tényleg", aztán modellváltáskor újra megígérik amit megígértek. :)

magyar-magyar szótár 2012.08.24. 07:56:58

@Ciri: A Renault először az R5-ös bevezetésekor tett nagy fogadalmakat -de most tényleg nem a levegőbe beszélnek. (amúgy a FIAT-nál is óriási minőségjavulás történt) Van már teljesen tökéletes Renault, a Fluence (ami ugye Samsung gyártmány)

Knorbi 2012.08.24. 08:06:31

@streetsta: persze gondoltam :) Legszívesebben én is hetente más autót próbálgatnék:)
De én dolgozni járok vele így inkább megelégszem
egy megbízható és fenntartható autóval:)

Knorbi 2012.08.24. 08:47:52

@streetsta: Megnéznék egy Sigma,Maxima QX,Legend összehasonlítást!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.08.24. 08:51:06

@streetsta: Ha már szóba hoztad a Hot Wheelst, engedtessék meg nekem, hogy Andris barátom munkájával dicsekedjek kicsit:

matchboxmemories.blogspot.hu/2011/10/atalakitas-hot-wheels-nissan-skyline-ht_20.html

Winkli Cougarjának megmintázása is az ő műve, de elkotyoghatom, hogy A Hangyász is készül már nála.

Rocko- 2012.08.24. 10:02:36

@Sam. Joe: "A Hangyász is készül már nála."
nehogy hamarabb kész legyen mint Karottáé. :))))

Mr. Fáradtság 2012.08.24. 10:03:23

@magyar-magyar szótár:
;D

Prelude 1991 a spanom noje hajtja, legnagyobb hibaja volt hogy korbetekertek egy oszlop korul az egeruton. Jah meg lakatolni is kellett, egyszer. Ora szerint 290 van benne. De ha gondolod, viszlek egy kort egy mazda 323 gtx-l, amibol talan ha 2 fut az orszagban, igaz, ez a sima 1.6 16v, 105 paci. Budafok kornyeken lathatod, fekete, kicsit fustol alapjaraton, mert a bontatlan motor 320e km-nel mar valoban kohog egy kicsit, de ha beulsz, nemhiszem hogy kiderul, hogy 86os az auto;). Jah, ha sapporo kell, adok egy szamot, szep piros, de megy, raadasul a szine miatt 5el tobb a vege, mint a nem pirosoknak. ;)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.08.24. 10:06:54

@Rocko-: Hát erre van esély. Az az igazság, hogy 99%-os állapotban van - ahogy a képeket elnéztem róla. 8-)

Rocko- 2012.08.24. 10:34:40

@Sam. Joe: akkor előrébb áll. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.24. 11:04:07

@Mr. Fáradtság: Az első autóm pontosan olyen volt (a füstölés nélkül): GTX 1.6i, fekete, digit műszerfalas. CAN 948

Mr. Fáradtság 2012.08.24. 11:21:07

@streetsta:
Jo, mi?;) ez is olyan, eleg allat. Eredetileg piros volt, atmazoltak tengermely-feketere.

RNWolrd 2012.08.24. 11:30:18

@magyar-magyar szótár:

Talán örülnöm kell, hogy az 1991-es Mitsubishi Galant 1.8 GLS TD gépkocsim nem szerepel a leírásodban, de lehet hogy csak meguntad a japó autók fikázást.
Nos állíthatsz bármit én a saját tapasztalatomnak hiszek :
- nem fogok venni 3-5 millió forintért egy olyan járművet , mely ugyanoda visz el, ahova a jelenleg , piaci értéken nézve, a kb. 150.000 forintot érő Galantom,
- nem fogok naponta bukni az új autóm árából súlyos összegeket, mert burgonya formájú, új műanyag autóm van, amit a gyártó negyedévente "fészlifttel "
- a szervízeket saját magam megoldom, magam vásárolt szervízanyaggal, európai szerszámokkal ( nem is értem milyen zagyvaságokat hortál itt össze a célszerszámokról_magam is szerelő vagyok )
- nem kell reggelente aggódnom, hogy a can-bus jön- e vagy nem, hidegindítva télen-nyáron 10 ms múlva döcög az öreg dízel, úgy, hogy a teli pohár víz megáll a szelepfedélen
- ha kiég az irányjelző égő, egy perc alatt bármelyiket cserélem és nem kell computert hibakód törölnöm
- az autó belseje 21 év elteltével is úgy néz ki, mintha most jött volna ki a gyárból, menet közben nincs műanyag nyöszörgés, az állítható deréktámasszal ellátott ülésben ülve több száz kilóméter lehet egyben lenyomni
- stb...stb

Lehet ezen apróságok csak nekem fontosak, de mivel az előző autóm is japán volt ( Honda Accord ), melynél ugyanezeket tapasztaltam, így én rossz véleménnyel nem tudok lenni a japó autók irányába.

Knorbi 2012.08.24. 11:40:07

@RNWolrd: Hány km-t mész vele évente és mennyi van benne? És az Accordban mennyi volt?

RNWolrd 2012.08.24. 11:53:06

@Knorbi:

A Mitsuba jelenleg 237e van, és én olyan 15e dobok bele évente. ( Egy pesti nőtől vettem, a nevét sose fogom elfelejteni : Korponai Bereniké )
Az Accordot 8 éve adtam el, akkor 210e volt benne, csajok vették meg ... :)

Knorbi 2012.08.24. 11:56:20

@RNWolrd: Hát ez egyik sem túl sok jó hogy nincs bajuk ráadásul egy szerelő gazdával.

RNWolrd 2012.08.24. 11:59:57

@Knorbi:

Lehet, hogy beteges dolog, de családtagnak számít, szeretjük is nagyon ... :)
Most tényleg úgy gondolom, megyek vele addig, amíg tényleg ki nem esik alólam, vagy amíg az előírások engedik.

Knorbi 2012.08.24. 12:08:04

@RNWolrd: Jól is teszed. De én pl aki nem vagyok szerelő és napi minimum 50 km-t járok munkába nem rizikóznék egy ilyen régi autóval.De lehet hogy én vagyok kényelmes.
Egyébként ilyen gondoskodással (és ennyi km-nél)nincs olyan autó ami ne lenne jó.Lehet Renault,Fiat,Alfa stb nem feltétlen japán.

RNWolrd 2012.08.24. 12:33:49

@Knorbi:

Nincs ezzel semmi gond, teljesen világos, hogy számodra az a fontos, hogy mindig biztonsággal letudd a napi 50 km-ed és mivel nem szereled a saját autód, így fiatalabb gépkocsival jársz, elkerüve az autó korából eredendő hibákat.

Magyar-magyar szótár fórumtárs írása azért késztetett ellenvéleményre, mert túlságosan egyoldalúnak éreztem, az európai gyártók korosabb autóiról is lehetne egy ilyen nem túl kellemes összefoglalást összeállítani.
Csak példaként : mindenki látott már szétrepedt műszerfalú Volkswagen Passat-ot, füstött okádó Ford Escortot netán a tulajdonosát az elektromos hibákkal örületbe kergető Alfa 155-öst.
De még véletlen sem állítanám kategórikusan , hogy a német vagy olasz autók rosszak.

Blindmouse 2012.08.24. 12:54:08

@merida001: Made in USA az összes. mivelhogy a gyár Illinois államban van a mai napig.. az első generáció meg tulajdonképpen félig Chrysler..

jobbkormányos példány nem is készült belőle.. ;)

Grifter 2012.08.24. 14:11:13

Kerestem a folytatást, de nem volt ott! Itt kérem vmi nem kerek :P

Ciri 2012.08.24. 14:12:31

@streetsta:
:))

Másrészt jó a cím: legenda
Ma már csak ez maradt az innováció és a minőség helyett a japán gyártók nagy részének.

Hurri Kán 2012.08.24. 14:28:03

Bár van köztük pár szép darab is, a régebbi japán autók formavilága nekem nem nagyon jön be. Azért egy Honda NSX hétvégi autónak az bármikor, ahogy egy előző generációs Subaru Outback pediglen járós autónak jöhetne.

DeezL 2012.08.24. 14:28:45

@RNWolrd: én pl teljes mértékben az írásoddal egyet értek...én pl. elsősorban mindig olasz vagy német autókat vásárlok.EGyébként a 155ös alfákkal annyi elektromos probléma nem is volt,az igazán problémás a 147es első szériája meg a korai darabok a 156osból..egyébként meg az elektronikája BOSCH ami német...:) BMw-mben ami vol tabban meg Marelli volt ami olasz:D

Amúgy a TD Galantod nem lett még soha hengerfejes? mert pár ismerősnek akinek volt ők erre panaszkodtak.meg ahogy írtam régebben nem igazán voltak a helyzet magaslatán a japánok diesel motorban,én is befürödtem a 2.4 TD Hiace-al sajnos

Komojtalan 2012.08.24. 14:56:50

@w a s d:
Valószínű a mai autók 99,99%- a fékezésben, úttartásban, biztonságban megveri, legalább 50%- a gyorsulásban is, ha szívómotoros 280- ról van szó. Persze a maga nemében ennek ellenére kiváló autó lehet.

Megnézted egyáltalán milyen autó? Ha megnézted volna nem írsz ilyen sületlenséget, vagy pedig én vagyok nagyon lemaradva. Amúgy a neten eléggé megbízhatatlanok adatokat találtam én is, pl. a 280Z -re írnak 170 lovat, a 280 ZX -re csak 145 -t, de ez biztos 170 lovas volt. A mai autók 99% -a tud 250 -nel menni? Bőven 8 alatt 100 -on van? 250 -nél 10 körüli a fogyasztása? 90 -es évek elején még ki lehetett használni a M7 -esen, ezek saját tapasztalatok. Fékezéssel sem volt semmi gond, az ilyen autóhoz nyilván nem 2 dobfék tartozik. Előtted 2 méter motorháztető, hiába nem ismerték akkoriban (annyira) a gyűrődési zónát, de 2 méter azért 2 méter. Bármikor odaállítanám egy közép kategóriás autó mellé, de a felső kategóriából is ver sok autót. Viszont az ára most 1.5M és nem 20-30-40M.

Sirius01 2012.08.24. 15:16:49

Atengerimalac.

Nagyon jó hozzászólás amit írtál.hasonlóképpen gondolkodom már én is.

Sirius01 2012.08.24. 15:25:32

@Ciri: Sajnos igazat kell adni neked.Anyám "bakany micra-ja,és az új Nissan-Renault házasságból létrejött új generáció között hatalmas a minőségi különbség.Míg a régi,japánban készültekkel soha semmi baj nem volt,extrém tartós alkatrészekkel volt szerelve,féktárcsa 180-ezret,lengéscsillapító 220-ezret bírt például,addig a mostaniban,már 35-ezer után elkopott a tárcsa,és kerékagycsapágyat is kellett cserélni.A bakancsban meg azt sem tudtuk hogy van ilyen".280-ezernél adtuk -el,és még nem búgott.

Knorbi 2012.08.24. 16:03:23

@RNWolrd: persze minden gyártmányban vannak jobb és rosszabb darabok. Mondjuk nálunk a németek rossz hírnevét megalapozta a sok behordott kitakarított ócskavas. Egyébként lehet hogy legközelebb japánt veszek most nemigen van árkülönbség. Mikor még én kerestem egy millióval több volt az ára a Toyotának. A Mazdában nem japán motor volt a Hondának nem volt diesele.

RNWolrd 2012.08.24. 16:16:26

@DeezL:

Nekem nem volt gondom még a hengerfejjel, bár a problémát ismerem, hallottam róla én is többektől.
Hogy miért nem jelentkezett, talán mert :
- vezérműszíj csérénél kötelezően cseréltem a vízpumpát
- az elkoszolódott, láthatólag többször javított hűtőt kicseréltem egy 18.000 Forintos angol utángyártottra
- nem utolsó sorban 3.000 f/min fölé nagyon ritkán hajszolom a motort, hisz országúton 2.800-as fordulat mellett 5.-ben 110 -zel haladhatok
Persze van még egy halom dolog amitől hengerfejes lehet a gép ( hűtővízszint, hűtőmotor bekapcsol-e, ... stb ) és ezért nem mondanám, hogy a Galant TD kimondottan hengerfejveszélyes.

w a s d 2012.08.24. 17:39:02

@Komojtalan:

"Price Weight and Performance

The 1983 Nissan 280ZX was originally $14,800. It weighed 2,875 lbs. and could go from 0-60 mph in 9.7 seconds, a quarter mile in 17.2 seconds and had a top speed of 124 mph."

www.ehow.com/list_7660223_1983-nissan-280zx-specs.html

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.24. 17:50:58

@Sam. Joe: Elég pofás lett. Szokatlan húzás a Kenmeri megmintázása.

Csizirájder 2012.08.24. 18:21:47

A '90-es években készültek a legjobb japán autók. Sajnos aztán elkurvultak, és elkezdtek Európában autót gyártani, meg fuzionálni különböző más cégekkel, hogy ne terhelje büntetővám a termékeiket az európai piacon. A Renault váltós Carismák szarok is lettek, amelyikbe még a motor is Renault volt azok még szarabbak. Az angoloknál készült Toyoták és Hondák sem ütötték már meg azt a színvonalat, amit a régi echte japán társaik. Ez a tendencia motorkerékpároknál is megfigyelhető, az európai darabok silányabbak. Talán mert itt nem az a munkamorál és gondolkodásmód működik, mint ott kinnt Japánban. A szoci Ladás-Wartburgos korszak után idáig csak japán autóim voltak ('96 Mazda 323F BA, '91 Honda Accord CB3, jelenleg egy '98-as Cápa Galant), és azt hiszem maradok a japó technikánál. Nekem bejön ez a klasszikus belső, ami ugyan nem egy Pininfarina dizájn, de minden kézre esik és egyből otthon érzem magamat ha beülök az autóba. Mindemellett a megbízhatóságra sem lehet panaszom, a kopó-fogyó alkatrészek cseréjén kívül meghibásodást még egyik japán autóm sem produkált. Az öreg Accordon 20 éves kora ellenére is hibátlanul múködött minden cucc az elektromos ülésállítástól a villanyablakokon az elektronyos napfénytetőig. :)

DeezL 2012.08.24. 18:56:30

@RNWolrd: jaja értem értem én nem tudtam a Hiace-el mit csinálni állandóan ez volt a baja..pedig törődtem vele,mert minden autómmal foglalkozok,de az olasz régi TD-knél volt egy megoldásom:saruzva a ventillátor és az utastérben egy gomb segítségével tudtam kapcsolni.mert a régi TD-knek az volt a baja hogy gondolt egyet és nem kapcsolt be a ventije...így megoldottam az asszony Ritmo és későbbi Deltáját,nekem ami volt Regata,2db Prisma,Tempra...

DeezL 2012.08.24. 19:03:33

@DeezL: de egyébként nem csak olasz más nemzetiségű dieseljeim voltak,meg benzinesek közül is elmodnhatom ugyanezt egyedül Koreai,meg Maláj autóm nem volt:D

Gege8 2012.08.24. 20:46:57

Tegyünk különbséget a japán autó és a japán márka között. Volt '93-as, '95-ös Lancerem, most van '06-os Lancerem. Japán autók, ott készültek. A '95-ös 227000km után ette meg a gyári hengerfej tömítést, új tulajdonosa 256000km után boldogan vette birtokba, a világon semmi baja nem volt. Van a családban '08-as Colt (Törökországban készült) és '99-es Primera (Angliában készült). A Colt zörög, nyikorog, egészében is olyan, mint egy varrógép, a Primera rohad. A japán autó legendája inkább a japán munkásé. Nekik köszönhetően nem hagy az út szélén és tehetek meg 1000km-es utakat derékfájás és minden más nélkül. Csak J-vel kezdődő alvázszámot kívánok mindenkinek. :)

Seca81 2012.08.24. 20:56:16

@Ciri: Haha, ez jo vicc volt, biztos nem gondoltad komolyan, sebaj, hisz barkivel megesik h kisse elragadtatja magat...

Csak ugy mellekesen kerdem; tulajdonoltal mar huzamosabb ideig japan autot? Vagy csak azok az atkozott statisztikak...

Seca81 2012.08.24. 21:13:24

Egyvalamit azert nem teljesen ertek. Mindenki azzal jon h a japan autok tobbsege dogunalom. Vehetjuk peldanak a 90-es evek autoit, de akar a mostaniakrol is ugyanezt velem. Mennyivel "izgalmasabb" egy evjaratban azonos Passat mint mondjuk egy Galant. Vagy egy Accord, tokmindegy. Szerintem semennyivel. De mondjuk vegyunk peldanak egy 320as BMW coupe-t. Ott a japan megfeleloje, pl a 200sx szemelyeben. De akkor legyen a "legatlagautobb" osszehasonlitas: Mitol izgalmasabb egy uj Astra, mint mondjuk egy uj Auris. Valahogy nem tudok rajonni...

Seca81 2012.08.24. 21:21:21

A csaladunkban van egy oreg VW Transporter. Na, ha valaki, o nem unalmas! Imadjuk immaron 21 eve! De ugyanez elmondhato volt az oreg RX-emrol is, aki ugye izig-verig japan... Szoval sztem nehez megallapitani h mi az unalmas es mi nem. Errol vszinu mindegyikunk mashogy velekedik, de ugy gondolom h foleg azok velemenye szamit igazan akik tobb tipust birtokolhattak viszonylag hosszabb ideig.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.08.24. 21:44:13

@streetsta: Bizony. Mostanság jött ki nem is egy érdekes cucc a Hot Wheelstől. Várnál bosozokut egy _amerikai_ játékgyártól?

matchboxmemories.blogspot.hu/2012/05/matchboxon-kivuliek-hot-wheels-2010-new.html

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.08.24. 21:45:24

@Rocko-: Most tájékoztatott a készítő, hogy már elküldte a fotókat Karottának. Idézem a reakció ügyben: "Cserepelenkáért esedezett". 8-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.24. 21:56:39

@Sam. Joe: @Rocko-: De hát fijjug, ezt a kocsit pár napja posztolta Karotta Facebookon, ami a TC közösségi dobozában is ki volt emelve! Egy pont levonás.

Rocko- 2012.08.24. 22:19:34

@streetsta: igen, én is most néztem meg, hogy oda érkezett-e reakció?
aztán láttam, hogy nem pont így.

Ciri 2012.08.25. 05:15:36

@Seca81:

Mivel a korodat nem ismerem és azt sem tudom mivel foglalkozol, ezért csak egy bátor becslésbe mennék bele:
sanszos, hogy sokkal több japán autóm volt, mint neked, másrészt lehet, hogy sokkal sokkal több japán autós véleményét hallgattam már meg, mint te :))

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.08.25. 10:12:48

@streetsta: @Rocko-: Digitális ősember vagyok, be kell lássam, de amikor egy egyébként nagyra becsült ismerősöm csatlakozott az ülve pisilők Facebook csoportjához - hímnemű az illető -, akkor úgy döntöttem, hogy ez nekem már túl sok, töröltem magam a Facebook-ról. Szóval én nem látok ilyesmit. Mea culpa, mea maxima culpa!

D4D 2012.08.25. 10:52:33

Nekem volt egy CarinaII-m.

490 ezer km, olajfogyasztás nulla. Motor teljes erejében pompázott még.

Sajnos a kaszni már kirohadt addigra a motor alól (23 évesen).

Ha gyártanák még újonnan, vennék egyet.

A csepp Corollát kihagytam a francia motor miatt, egy Avensis lett helyette. Ez se rossz, de ahogy mondogatni szoktam: Nem egy Carina.

farm3.static.flickr.com/2590/4014185357_6bbc6b6d80.jpg
is.auto.ru/archive/all/2011-01-07/ae/f9/aef959f8.jpg

Mondjuk ez szubjektív, de nekem nagyon tetszik a formavilága.

wiesmann 2012.08.26. 12:33:44

Csak hogy én is írjak valamit... Kicsit OFF lesz!
Nem volt sok autóm életemben. Az első saját kocsim a nagybátyámtól átvett 79'es 525 volt. Imádtam! pár évig hajtottam. Egy baj volt vele, a kasztni erősen kezdett korrodálni. A másik baj velem volt. Túl fiatal, és tapasztalatlan voltam hozzá. Felújítása helyett vettem egy 2004es Cordoba Sportline-t, amit azóta is életem egyik legnagyobb hibájának tartok! Miután a Holland rendőrség nem díjazta a magyar rendszámot, Cordoba hazament. Ekkor lett egy 96' Mazda 323 szedánom. Gázzal is ment. Én nem vettem volna meg, mert teljesen lelakott állapotban találtunk rá. Barátom rábeszélt... Nem bántam meg! Minden gyári volt rajta! Minden működött, pedig nem mai gyerek volt már. Októbertől áprilisig több mint huszonötezret hajtottunk bele. Olajcserén kívül csak egy izzót cseréltem! Sajnos egy közepes koccanás után a bontóban végezte. Nem érte volna meg megjavíttatni. Jelenlegi autónk egy Lexus IS 200. Álmaim autója! Nincs benne IDrive, esőszenzoros ablaktörlő stb... Van viszont hat henger, 24 szelep. Számomra csodálatos hang! Nem érzem annyira műanyagnak, mint a fiatalabb autókat! Ez még autóból készült! 11 éves, de nem cserélném el semmire! Hibamentes, teszi a dolgát. Sportos, kényelmes... Minden nap öröm beleülni! Mindent megkap, amire szüksége van, hogy még sokáig a társam maradjon! Olaszt, franciát soha! Viszlát német... Imádlak japán!

merida001 2012.08.26. 21:57:05

@Blindmouse:

De akkor is a japánok tervezték hozták létre, csak más piacra.

wolves84lb 2017.08.26. 22:02:22

@merida001:
"@Blindmouse:

De akkor is a japánok tervezték hozták létre, csak más piacra."

Ha ez a Blindmouse az a Blindmouse, aki régebben a Mitsu-fórumba irkált (nekem úgy tűnik, hogy igen :D), akkor sztem ő eléggé képben van az Eclipse-ekkel és a japán autókkal kapcsolatban :)
süti beállítások módosítása