HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ha ütközik a SUV

2012.08.23. 06:23 ommm

Címkék: bmw suv pályanap x6 trackday

Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.

209 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr974726908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.23. 07:47:25

jajj meg mindig ezen a sedanon rugoztok
lehet a toresteszt is kozrejatszik, de minekk vennek en 5 ajtost, mikor egeydul jarok melozni
a Marye is szedan mert egyedul jar melozni meg vasarolni es ott meg jobb ha nem latjak mi van a kocsiban
kurva egyszeru, nem akarunk babakocsit beletenni, nem erdekes hany literes
akinek van nagyobb csaladja az vesz suvot vagy van-t melle
a sedanok a munkabajaro autok
understand?:)

vviktor1 2012.08.23. 08:21:49

Én karottát hiányolom nem Danit, ő már hónapok óta nem volt égéstérben. Benyelte a hangyász vagy hawain nyaral ?

vikk007 2012.08.23. 08:51:51

Én úgy olvastam, hogy Budapest irányába az 55-ös km "kőnél"....

Kassa nem arra van, eltévedt a leányzó...

Így is lehetett, mert a Hatvanbam egész délelőtt a városban is csak a Bp írány volt bedugulva...

Rocko- 2012.08.23. 09:42:47

M3 baleset: - azóta kiderült, hogy X5 volt. amit szinte mindenhol konzekvensen terpjárónak hívják.
- a BMW-st nem felmentve, de: egy animáción úgy mutatták, hogy a Punto egy kamion mellett haladt el. mivel annyira keveset tudni a körülményekről, ezért feltételezhetjük azt is, hogy kamion megy 90-nel, Punto megelőzi 100-zal (ne feledjük, időseb emebrek voltak benne), tükör nuku, BMW jön, és telibetalálja. ha 170-nel ment az X5, akkor is megvan a jelentős sebességkülönbség. mert ugye mondják mindnehol, hogy hú meg, ha biztos gyorsan ment a BMW. na de ezt ki izgazolja? meg hogy kinyílt a légzsák. nem az a dolga? meg vodkás üveg volt a kocsiban. és ki mondta hogy akkor fogyasztott? szóval a tények alapján kéne ítélkezni, nem feltételezések alapján. vagy pedig körültekintően felételezni.
- Punto - Pinto. (érezzük, ugye?) kíváncsi lennék hogy valójában mi okozta a kigyulladást. jogosok az okok, amiket felsoroltak az adásban, de mai autókat - különösen a Pintos eset óta - úgy tervezik, hogy ne gyulladhasson ki. szóval érdekes hogy mi történhetett.
- Papp Tibinek igazat adok, idegesítőek a letoló emberek. attól hogy ő jön, a másik nem fog szublimálni, ezt jó lenne felfogni. persze a másik oldal is fontos: nézzük gyakran a tükröt!

nagyon ügyesek ezek a piroson áthajtó kerékpárosok. csak mondjuk eszük nincs, ezeket szerintem nyugodtan fejbe lehetne lőni.
a buszt valóban feltartják. lehet hamarabb odaér, mert nagyobb az átlagsebesség, de a maximális nem nagyobb a buszénál.
a szembemenést rendszeresen játsszák, olyan helyen is, aholt tilos.

Karotta autója elkészül? :) 7 (szűkös) nap van hátra.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.08.23. 09:57:36

Múltkor kb. 100 autó volt, úgy háromszor lehetett pályán lenni, kicsit fostorgok attól, hogy ha most 150-et engedtek, akkor talán kétszer lehet feljutni... :-\ Emiatt pedig elég drága mulatság több száz km-t autózni, plusz a belépőt kifizetnem...

megrettent 2012.08.23. 11:02:36

ursus arctos horribilis az nem a jeges (Ursus maritimus) hanem a grizzly :)

korzo 2012.08.23. 11:24:41

Olyan nincs, hogy cseh meg szlovák. Csak lengyelül beszélő magyar, meg lengyelül beszélő német van :-D

Leadfoot 2012.08.23. 11:26:02

@Rocko-: Még nem tartok ott az adásban, de:

Kicsit sok a ha.
HA tényleg úgy volt, ahogy a grafikán láttad.
HA tényleg nem nézett a FIAT sofőrje a tükörbe.
stb.

Az ittasságot meg már megállapították vodkásüvegtől függetlenül, csak a mértéke a kérdés. De az engem már nem érdekel, mert nálunk 0 a megengedett.

Leadfoot 2012.08.23. 11:42:46

Amúgy a legkeményebbet ma reggel láttam a TV2-n (kapcsolgattam, véletlen láttam, nem szoktam nézni, mert büntet):

Téma: hogy jussunk ki égő autóból?

Tizenkettő 2012.08.23. 11:51:39

Kedvencem a bicskei emelkedő ahol általában kocsisorban mennek fel az autók a belső sávban, mert kint a kamionok cammognak felfele. Na ott mindig van egy tirpák aki annak ellenére hogy 10-20 autós sor van folyton tolja le az előtte haladókat és tapló módon tolakodik. Nemrég meg valami baleset volt és állt az egész sor. Baromira jól be lehetett látni az egészet már kilométerekről. Persze a köcsögnek az utolsó 20 méteren kellett fékeznie, még szerencse, hogy ilyenkor folyton a tükröt nézem, és nem volt a szomszédos sávban senki sem és át tudtam egy padlógázzal menekülni, különben lebontja a kocsim hátulját. Sok itt a köcsög Gino is megmondta.....

Tizenkettő 2012.08.23. 11:54:09

Támogatnám itthon is ezt a követési távolságos bírságot. Igen jó lenne ezt kicsit szabályozni, mert úgy tűnik sokan nem képesek sajnos felmérni önerejükből.

Tizenkettő 2012.08.23. 11:55:38

És lehet ennek több értelme is lenne mint az évenkénti műszakinak, ha már a halálos balesetek számán pörög mindenki.

Tizenkettő 2012.08.23. 11:59:35

És lehet sok embert fékezni is meg kellene tanítani, mert az utolsó méterekben padlófék ami egy pályán viszonylag kiszámítható körülmények közt elmegy, az a közúton nem feltétlenül a legjobb választás.

Leadfoot 2012.08.23. 12:01:47

@Tizenkettő: Velem történt meg az M5-ön egyszer régebben:

A külsőben 3 kamion, már bementem a belsőbe, hogy előzöm őket, mikor a leghátsó kamion bejött elém, és elkezdte előzni a másik kettőt (jó gyorsan persze, legalább 2 km/h-val gyorsabban ment, mint az előzöttek).
Jobb híján mentem utána. Az előző kamion már az első előzött társa mellett járt, mikor megérkezett mögém egy kocsi (ez konktéran egy Polo Classic volt), és elkezdett tolni és villogni...

(I = kamion; O = én; X = tolós barom)

I I
O I
X

Nem tudom, mit akart, mit csináljak. Turbo boost? Be a kamion alá? Rántsam be az elválasztóba? Fék, és engedjem őt előre?

Leadfoot 2012.08.23. 12:05:46

@Tizenkettő: 2011-es statisztika:

Az előírt sebesség meg nem tartása:
124 baleset, ebből 16 halálos

Kövtáv be nem tartása:
1149 baleset, ebből 12 halálos

Csak összehasonlításképp - elsőbbség meg nem adása: 4046 / 73

Tizenkettő 2012.08.23. 12:07:31

@Leadfoot: Én ilyenkor általában igen csak felbaszom magam, ki szoktam menni a külsőbe ha tudok, és eljátszom vele ugyanezt. Persze aki ilyen fasz az nem érti a jelzést, mert ha értelmes lenne eleve nem csinálna ilyet, de valahogy le kell nyugodnom nekem is.

Tizenkettő 2012.08.23. 12:08:25

@Leadfoot: Hmmm. Érdekes. Azt hittem nagyobb szám lesz.

Rocko- 2012.08.23. 12:19:31

@Leadfoot: "Kicsit sok a ha."
így van, erről beszélek.
3 mondatos hír után nekem ne vezessen le senki fejben (kommentben) egy komplett nyomozást, hogy a köcsög bmw-s vót. hanem vizsgáljuk meg a körülményeket. marha kevés dolgot ismerünk eddig a teljes eseménysorból. (a halált, és az ittasságot igen.)

Tizenkettő 2012.08.23. 12:21:56

@Leadfoot: Egyébként ez egy érdekes dolog, mert nemrég átvezettem 4 országon és érezhető volt a mentalitásból hogy mikor értem haza.... Nyugatabbra érdekes módon mindenki tudott normálisan a másikra figyelve közlekedni.

Leadfoot 2012.08.23. 12:32:19

@Tizenkettő: Összehasonlításban nem olyan kicsi szám az (124 - 1149). Az abszolút gyorshajtáshoz képest (amit ezerrel üldöznek a sebességméréssel) pedig alig van különbség a halálos balesetek számában.

Leadfoot 2012.08.23. 12:36:57

@Rocko-: Ennyit számítanak a sztereotípiák. Szerintem ha neked csak annyit mondanak, hogy autópályán ütközött egy Punto - amiben két középkorú házaspár ült - meg egy X5/6, akkor te se rögtön arra gondolsz, hogy "már megint egy rohadt, agresszív puntós, ezek mind ilyenek".

És valljuk be, az ittasság se épp a BMW sofőrje irányába fordította a szimpátiát...

kewcheg 2012.08.23. 12:38:39

@Tizenkettő: Az én benyomásom, hogy itthon is valamicskét javul a helyzet.(pályán) Lehet, hogy kényszer szüli, több ismerősöm is- már aki maga fizeti a benzint nem a munkáltató- beállítja az autót 100-110-re és úgy halad, Bp. Miskolc távon ez kb. 15 perc veszteség, viszont 99 százalékban biztonságos és "gazdaságos"....:)

ne most 2012.08.23. 12:46:57

Passat CC small overlap crash test www.youtube.com/watch?v=UJ69cUl21ZE
Igy inkább ne ütközzünk!

Rocko- 2012.08.23. 12:49:07

@Leadfoot: nem tudom mit, de tényleg az ilyenekkel kéne kezdeni valamit.
esetleg agyat beléjük szerelni.

Shadowbull 2012.08.23. 12:58:39

@kewcheg: "eállítja az autót 100-110-re és úgy halad,"

Akkor nem javult a helyzet hanem romlott.

En altalaban azon baszom fel az agyam, amikor valaki 100zal sporol az autopalyan.

Rocko- 2012.08.23. 13:01:57

@Leadfoot: igen, ezek ellen a sztereotipiák ellen próbálok küzdeni. :)
de valóban, ez az eset jelenleg csak erősíti azokat.

ne most 2012.08.23. 13:06:48

@Shadowbull:
220km 110km/h 2h 12liter
220km 130km/h 1h40 14,5liter
szerinted érdekel. hogy mi van az agyaddal.
2.5 liter elég hat perce a jetsky-be.

mement 2012.08.23. 13:17:35

Baleset mi? Nem gondatlan emberölés, urambocsá' gyilkosság, hanem sajnálatos baleset.

Világos...

Leadfoot 2012.08.23. 13:19:21

@Shadowbull: Autópályán nem baj, ott nem probléma az előzés. Mondjuk mikor a spórolósok beragadnak a belső/középső sávba, az gáz.

Hanem főutakon nagyon durva. 70 körül van mostanában az átlagtempó. Olyan vonatok alakulnak ki, hogy valami brutális.

Avatar 2012.08.23. 13:33:47

@Leadfoot: Ha 15-20 km-en keresztül beragadva 70-nel kényszerülsz menni 90 helyett, azzal 3-4 perccel lesz csupán hosszabb a menetidőd...

Aki emiatt képes elborult aggyal életveszélyes előzési manőverekbe kezdeni, annál nagyon nincs rendben valami... És sajnos sok ilyen van az utakon... Szerintem ők veszélyesebbek, mint a 70-nel "tötymörgők".

Leadfoot 2012.08.23. 13:37:49

@Avatar: Egyrészt nem mindig 15-20 kilométerekről van szó. Forgalmasabb egy/kétszámjegyű főúton halál tud lenni. Nemrég volt téma ez ismerősök közt, úgy hallom, pl. a 10-es út elég kemény ilyen szempontból.

Másrészt itt nem a menetidőről van szó, egyszerűen arról, hogy még a nyugodt embert is frusztrálja, bosszantja, fárasztja, ha nem tud a saját tempójában, kényelmesen autózni.

AZULVOR 2012.08.23. 13:42:31

Szornyu tragedia ez az X6 os es Fiatos bentegos!
Az ittas vezetest is nagyon elitelem!

VISZONT!

Tanuljatok meg MAGYAROK, hogy autopalyan CSAK elozes kozben haladj a belso savban.
Ha nem elozol takarodj onnan!

Sokat jarom az utakat, es egesz nyugat europaban szabadon hadjak a belso savot, elozes utan vissza ternek a jobboldalira. Kiveve magyarorszagon, ahol divat totymorogni a belsoben.

GG81 2012.08.23. 13:44:27

@Rocko-: azért azt se feledjük, hogy senkibe sem megyünk bele hátulról!!! (oldalról és szemből sem)
tehát HA szabálytalanul feltartotta volna a bmw-s haladását a kisótó, mert épp előzte a kamiont??? akkor ki kell várni... az előzés befejeztével pedig mindenki köteles kimenni a külső sávba.
HA a kamiont egy másik kamiont előzte volna! HA!... akkor most épp egy palacsinta X5-ről és egy áldozat szösziről szólnának a hírek.

valjuk be őszintén, a körülmények mindenféle nagyon pontos vizsgálata nélkül most a szöszi épp az ellenkezője...
a pontos vizsgálatból egy dologra lennék kíváncsi, de arra egy tanuvallomás lesz kb. a bizonyíték, hogy a Puntós mikor kezdte meg az előzést? láthatta-e az X5-öst? az már megint csak egy HA, 130-cal ment a Punto vagy bármilyen autó, akkor milyen feltartásról is beszélhetnénk? amikor adott útszakaszon annyi a megengedett??? miért kéne számítani egy megkülönböztető jelzés (párt) nem használó száguldozó izére... HA pedig lassabban mentek, attól előzni még a lehető leggyorsabban kell, de akkor sem mehet bele senki a másikba!

GG81 2012.08.23. 13:47:38

@Shadowbull: ez van, ha vége az aranyéletnek, a végtelen tanknak! :-DDD a következménynek nem örülök én sem, de annak igen, hogy egyre többen érzik meg a saját zsebből közlekedés nehézségeit... hogy nem csak 0-1 állás létezik a tdci céges mondejón... :-)

Avatar 2012.08.23. 13:51:22

@Leadfoot: Ismerem az érzést, különösen teherautó mögött utálatos dolog cammogni, mert akkor még be se látod az előtted lévő utat...
De 90 helyett 70 azért még nem katasztrófa, ha 10 percig kell így menni, az alatt kb. 2 percet vesztesz. Márpedig 10 perc alatt többnyire szokott adódni előzési lehetőség, ha meg mégsem, akkor olyan masszív a forgalom, hogy az egyszeri autós benyelheti, hogy nem ő diktálja a tempót.
Az sokkal rosszabb, amikor egy tolakodó hülye miatti balesettől áll az egész út, több száz ember megszívja, és gyalog is gyorsabban lehetne haladni...

Leadfoot 2012.08.23. 13:54:43

@GG81: "miért kéne számítani egy megkülönböztető jelzés (párt) nem használó száguldozó izére..."

Miért kéne? Pl. mert fontos a testi épséged. A KRESZ szerint senki nem mehet 130 fölött. Aztán az egy szabály, amit vagy betartanak, vagy nem. Aztán ha 110-zel bemész a két kilóval érkező BMW elé, és meghalsz, akkor már nem fog vigasztalni, hogy részben ő volt a hibás. Mert halottakat nem nagyon szokott vigasztalni semmi...

"láthatta-e az X5-öst?"

Erre kíváncsi vagyok. Miért ne látta volna? Autópályán általában nincsenek hajtűkanyarok meg nagy bukkanók, még a relatíve nagy sebességkülönbséggel érkező autót is lehet látni. Aki nem látja, annak szerintem gond van a látásával.

Spikk 2012.08.23. 13:55:27

@Shadowbull: Ne szívd mellre! A KRESZ szerint szabályos sebességek a következők: 60 <= v <= 130. Ezen belül mindenki a saját döntése alapján választhat. Ha pl. fáradt, akkor kicsit lassabban megy. Életszerű?
Ha pedig valaki lassabban megy, mint ahogy te szeretnél haladni, akkor előzd meg szabályosan és haladj!
Ha pedig idegrendszeri problémát okoz, hogy más is közlekedik az utakon, akkor meg add vissza a jogsit!
Ilyen egyszerű ez.

kewcheg 2012.08.23. 14:01:30

@ne most: Sőt,mondjam azt, hogy korszerű kisdízelek személyautóban! ennél a tempónál kb. 4- 4.5 litert kérnek.Az én autóm- igaz négykerekes- 90-100 -nál 6-6.5 -öt fogyaszt, 130-nál 8.5-öt,( 1.9 dízel) és sajnos csak ez az egy kocsim van, szal. autópályán is ezt kell használni.....

Leadfoot 2012.08.23. 14:02:14

@Avatar: "De 90 helyett 70 azért még nem katasztrófa, ha 10 percig kell így menni, az alatt kb. 2 percet vesztesz."

Igen, az agresszív balfaszokon kívül ennyit mindenki nyugodtan kibír.

Csak az a baj, mikor összejön 15-20 autó ilyen sebességgel, és elkezdenek vonatozni, mert mindenkinek jó ez a tempó. Aztán ezt megspékelhetik azzal (gyakran meg is teszik), hogy nem hagynak helyet egymás közt. Ha ehhez még hozzáteszünk egy olyan utat, ahol nagy a forgalom és/vagy sok a lakott település és/vagy kanyargós, akkor már elég érdekes az előzés.

Na és megelőzöl egy ilyen autót / összetorlódott sort, beállsz megint a saját tempódra, 3-4-5 perc múlva meg megint ott vagy az ugyanolyan lassú autó/sor mögött. És így autózol el 100-200 kilométert. Az azért már tud bosszantó lenni.

Én igenis azt mondom, hogy aki normális úton, normális autóval, jó időben, nappal óra szerinti 90-nél nem érzi biztonságban magát, vagy akkora fillérbaszó, hogy számít neki a 70 és a 90 közti fogyasztáskülönbség, az mindenkinek nagy szívességet tenne, ha otthon maradna.

Szerintem erre már rá lehet húzni a KRESZ-ben szereplő "indokolatlanul lassan" haladást.

Tizenkettő 2012.08.23. 14:04:49

@kewcheg: Igen ez így van. Azon jókat szoktam röhögni amikor valaki küzd, és mondjuk 10 perc múlva ugyanannál a lámpánál állunk :D

GG81 2012.08.23. 14:05:14

@Leadfoot: miért kéne!? :-) mikor lesz már végre itthon is elég trafipax, átlagseb.mérős is, mint külföldön. ott sem jófejségből vezetnek már annyira szabályosan a népek... csakhát van jópár évtized előnyük, amióta őket fogják!

bőven vannak olyan kanyarok az autópályákon is, hogy hirtelennek tűnjön egy autó feltűnése... az érintett szakaszt nem ismerem, ott nem tudom mi a helyzet.
viszont azt a részt gyorsan átugrottad, mi lett volna HA egy kamionos, 1-2 km/h seb.különbségű előzést kapott volna ki magának??? voltak itt már okosabbak, akik kiszámolták mennyi idő és út alatt sikerül ez a nagyfiúknak, annyival pedig senki nem lát a háta mögé illetve előre az időben, ki fog jönni... aki érkezik az kivárja vagy belemegy X5 mód csak akkor meg nem mindegy, hogy mibe, mert gyorsan áldozattá is válhatott volna ő maga a kamionos esetben és máris más lenne az előítélkezési helyzet.
a másik lényeget sem fogtad, ezt pedig Spikk írta... 60 és 130 között azt csinálsz amit jónak érzel... nagyon szélsőséges esetben két IFA is előzgethetné egymást 60-nal és 60-gyel!!! akkor sem mehet beléjük senki hátulról!

Tizenkettő 2012.08.23. 14:08:20

@Shadowbull: Nézd, nem biztos hogy mindenki tud is 130-cal haladni mondjuk egy komolyabb emelkedőn, vagy akár a külső sávban. A kamionok is elvileg 80-nal mehetnek. Engem nem zavar, ha körültekintően közlekedik, és mondjuk nem rántja ki eléd a kocsit. Igazából a 130-as korlátozás nem azt jelenti, hogy annyival kötelező menni. Egyébként mindez városon kívül mondjuk 50-60-nal már tényleg bosszantó, ahol nem lehet könnyen kikerülni mint a pályán.

Spikk 2012.08.23. 14:08:44

@Leadfoot:
"Miért kéne? Pl. mert fontos a testi épséged. A KRESZ szerint senki nem mehet 130 fölött. Aztán az egy szabály, amit vagy betartanak, vagy nem. Aztán ha 110-zel bemész a két kilóval érkező BMW elé, és meghalsz, akkor már nem fog vigasztalni, hogy részben ő volt a hibás. Mert halottakat nem nagyon szokott vigasztalni semmi.."
Tehát szabad száguldozni, akinek kedves az élete, takarodjon a picsába? Nem vagy te egy kicsit dehogynem?

Miért nem kéne 200-zal menni? Mert fontos a testi épséged. A KRESZ szerint a belső sávot csak előzésre szabad igénybe venni. Aztán az egy szabály, amit vagy betartanak, vagy nem. Aztán ha két kilóval belemész egy belső sávban ragadt, 110-zel haladó kocsiba és meghalsz, akkor már nem fog vigasztalni, hogy részben ő volt a hibás. Mert halottakat nem nagyon szokott vigasztalni semmi...
És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy esetleg nem is ott ragadt, hanem épp előzést végez.

Tizenkettő 2012.08.23. 14:10:23

@Avatar: Ez meg egy érdekes dolog, hogy ki a veszélyesebb. Egy autóúton azért nem szép feltartani a forgalmat. Az is ugyanolyan agyatlan mint aki elkezd ilyenkor összevissza előzni. Egyik a másik következménye, valahol mindkét fél tehet róla.

Leadfoot 2012.08.23. 14:11:31

@Spikk: "Tehát szabad száguldozni, akinek kedves az élete, takarodjon a picsába?"

Baszod, ilyet ki írt? Ne forgasd már ki a szavaimat, légy olyan szíves!

De akár tetszik, akár nem, LÉTEZIK olyan, hogy valaki megszegi a szabályt, mindig is létezni fog, és számítani kell erre (tudod, deffenzív vezetés). Én is benézek a jobbkezes utcánál balra is, mert ha jön valaki, és nem ad elsőbbséget, akkor inkább megadom a balkézszabályt, mint hogy két törött kocsi és biztosítós huzavona / személyi sérülés legyen az eredmény.

Rocko- 2012.08.23. 14:12:41

@ne most: a következő puntoban meg majd te ülsz, aztán gondolkozhatsz hogy megért-e spórolni, miközben szépen elégsz.

Rocko- 2012.08.23. 14:13:53

@mement: az ítélethozatalt hagyd a bíróságra.

Leadfoot 2012.08.23. 14:14:15

@GG81: "60 és 130 között azt csinálsz amit jónak érzel..."

Sebesség szempontjából, azt azért tegyük hozzá. Autópályán lehet akármennyivel menni, engem az nem érdekel, csak gondolkodni, figyelni (sávváltásoknál, előzéseknél, stb.) is kéne, és elfogadni, hogy nem egyedül van az ember az úton.

AZULVOR 2012.08.23. 14:17:47

@Leadfoot: "Autópályán lehet akármennyivel menni, engem az nem érdekel, csak gondolkodni, figyelni"

Igy van.

A legtobb autopalyan, normal vagy kis forgalom mellett az atlag sebesseg 130-160km/h kozott mozog.

SZPTRSZB 2012.08.23. 14:18:22

Három évig heti kétszer mentem fel Békésmegyéből Pestre, az M5 autetikus helyszíne a kamionos vonatozásoknak a belső sávban. Ami olyan szitukat szül, amit nem lehet előre látni. Ha egy kamion 3 másik előzésébe kezd jobb ha lemarad egy kicsit az ember, míg Ahmed lejátsza a meccset Balabánnal. Én szemtanuja voltam egy kamionos túl szűkre vett előzésből visszahúzódásának. Egy oldalára borult és egy árokban landolt szerelvény lett a vége. Akkor hülye fejjel az előző kamion mögött mentem. Máig nem értem hogy úsztam meg.

Spikk 2012.08.23. 14:25:27

@Leadfoot: Persze, én is óvatosan tolom, főleg mivel többnyire bringával járok, gondolhatod...
De nagyon fel tud bőszíteni, amikor az agresszív és szabálytalan vezetési stílus védelmében valaki másra akar a semleges (szabályos, bizalmi elvre épülő) stílus helyett deffenzív vezetést erőltetni. Nincsenek egyenlőbbek!
Nem nagyon jön be nekem ez a duma, hogy fosson mindenki, hátha jön egy pondró.
Akkor sem, ha igazad van a következményeket illetően.
Az ilyenektől (nem tőled, hanem az agresszív barmoktól) elvenném a jogsit akkor is, ha nem okozott balesetet és akkor kaphatná vissza, ha pszichiáter nyilvánította alkalmasnak a közlekedésben való részvételre. Ehhez nem is kellene több, mint egy fotó az autópályán 130-nál 1-2 m-es követési távolságról, vagy egy térkamerás felvétel a sávok között szlalomozva előzgetésről, stb. Az út nem erre való.
Természetesen akit az elvett jogsi ellenére vezetésen kapnak, annak meg börtön.
Aztán leszoknának arról, hogy akár több tonnás vasakkal szándékosan veszélyeztessenek másokat, vagy elfogynának.
Nehogy már a szabályosan közlekedő többség alkalmazkodjon 1-2 renitens, agresszív baromhoz!

GG81 2012.08.23. 14:27:05

@Leadfoot: nah, ez az amit nem tudunk és talán soha nem is fogunk, hogy mennyire figyelt oda a Punto sofőrje (ott és akkor, az előzést megkezdve)... ezért kár vagdalkozni azzal, hogy el kell engedni a gyorsabbat (, a körülményekről már írtam). ehhez hozzátartozva, hogy az is ismeretlen marad mennyivel csattant oda az X5, hisz aki tudhatná, az kb. aludt!

de folytassuk még egy problémakörrel, a tyúk és a tojás, de ez megoldható. ha kielőz valaki és láthatóan nem jön senki (vagy épp (GPS) 130-cal teszi) akkor bőven nem tett a szabályok ellen, tehát aki mögötte 200-zal jön épp a kresz bizalmi elv alapján maradhat kussba, mert épp már ő szeg meg egy szabályt és akkor még van aki ilyenkor kardoskodik, hogy egy ilyen hivatkozik a kreszre, miszerint a gyorsabbat el kell engedni!??!??!???!??? hol élünk!? (tudom, balkán.)

Rocko- 2012.08.23. 14:33:23

@Avatar: "Ha 15-20 km-en keresztül beragadva 70-nel kényszerülsz menni 90 helyett, azzal 3-4 perccel lesz csupán hosszabb a menetidőd..."
kezdj el szorozgatni. kimész Debrecenből Párizsba, és minden 150 km-re jut egy ilyen, akkor hány órával később érsz oda.

Leadfoot 2012.08.23. 14:33:42

@Spikk: "amikor az agresszív és szabálytalan vezetési stílus védelmében valaki másra akar a semleges (szabályos, bizalmi elvre épülő) stílus helyett deffenzív vezetést erőltetni."

Nem, nem az egresszív stílus _védelmében_.
De tudomásul kell venni, hogy agresszív állatok vannak. Persze lehet fantáziálni arról, hogy majd jól megfékezik őket, elveszik a jogsijukat, a helyszínen agyonlövik őket, vagy a sitten rohadnak meg - ezek nem fognak bekövetkezni, vagy legalábbis nem mostanában.

Bizony, köztünk járnak, és nem árt figyelni.

Ha 130-140 körül megyek, és előzés miatt be kell mennem a belsőbe, belenézek a tükörbe. És nem azért, mert én _védem_ vagy propagálom a gyorshajtást, hanem azért, mert a KRESZ szerint hiába nem jöhet ott semmi nálam gyorsabban, a valóságban könnyen megtörténhet.

Ha átmegyek a zebrán, akkor körülnézek lelépés előtt, mert hiába van elsőbbségem, ha elütnek és meghalok, az nem fog vigasztalni, hogy a vétkes 200 év börtönt kap.

Stb-stb...

GG81 2012.08.23. 14:34:24

@Spikk: ezzel kapcsolatban néhány gondolat, mert sajnos az élet azért kicsit más: a vezetés, a közlekedés egy társasjáték... sajnos naponta vannak olyan szituációk, amiknek nem lesz tragédia, de még koccanás sem a vége. akármennyire is védenek mindenkit a szabályok, egyenlőséget teremtve a résztvevők között, azért mindenki tudja kb. hol a helye... ezzel nincs is baj valamilyen szinten. én is bringázom, ha egy autós köcsög nem fogok pattogni, fékezek... ha csak elbambulna akkor is én járnék rosszabbul... ha autózom és 1-1 ilyen cikázó agresszív barom közelít, mert felismerhetőek... akkor is magamat, az utasaimat és az autót védve, okosan engedem... nem vagyok én önkéntes rendőr, szuperhős... a rendőrök meg valamiért nem szűrik kellő hatékonysággal az ilyeneket... addig muszáj önvédelmi üzemmódban, ultra defenzíven közlekedni.

dhrbikes 2012.08.23. 14:34:24

@Rocko-: Az ittasan okozott halálos baleset nem elég, hogy köcsögnek nevezzük? (a BMW csak káeurópai motívum a történetben) Kell ezen még bármit magyarázni?

dhrbikes 2012.08.23. 14:38:36

Amúgy meg a mennyivel ment a BMW-s témakörben megérne egy lekérdezést a telefonjának koordinátái, abból azért sok dolog kiderülne. Androidon biztosan lehetséges, gondolom iPhone-on is. A szakértő meg tudja állapítani, hogy mekkora sebességkülönbséggel találkoztak, de hogy abszolút értékben mennyivel mentek, az nehéz ügy, mert valószínűleg senki nem emlékszik az ügy részleteire, a csaj meg nem fogja bevallani, hogy 2kilóval ment végig.(én valami ilyesmire tippelek, 110-120 vs. 190-200)

Avatar 2012.08.23. 14:39:01

@Leadfoot: Na azért 100 km-t (pláne 200 km-t) így autózni szerintem mesébe illő túlzás... Ha az úton lakott területek is vannak, ott egyébként is le kéne lassítani... Ha meg olyan sok 70-nel tötymörgő van, hogy már ők adják a többséget, és nincs előzési lehetőség, akkor meg felesleges széllel szemben hugyálni próbálni, el kell fogadni a helyzetet...
Te fillérbaszónak tartod őket, ők meg percbaszónak téged... A lényeg, hogy mindig a másik a hülye...

Leadfoot 2012.08.23. 14:39:49

@GG81: "(vagy épp (GPS) 130-cal teszi) akkor bőven nem tett a szabályok ellen, tehát aki mögötte 200-zal jön épp a kresz bizalmi elv alapján maradhat kussba"

Tehát szerinted szabályos, ha valaki bemegy a másik elé (sebességtől függetlenül), és ezzel balesetveszélyt okoz?

Leadfoot 2012.08.23. 14:41:11

@Avatar: "Te fillérbaszónak tartod őket, ők meg percbaszónak téged..."

Igen, csak ameddig én 90-en belül maradok, szabályos vagyok, rájuk viszont lehet (és kéne) alkalmazni az indokolatlanul lassan haladást a KRESZ-ből.

GG81 2012.08.23. 14:41:19

@Rocko-: azon a távon autópálya! min. 2 sáv, szabad az előzés...

amikor többezerkm-es autós nyaralást tartottunk, akkor kellemes a free nyugati főutakon haladni, amíg lehet... aztán ha sűrűsödnek a városkák... te kerülgetheted a ráérős helyieket, mert csak a szomszéd faluba mennek vagy csak kitolat az útra, majd be vissza az udvarra... neki csak 1 perc neked viszont összeadódnak. nah olyankor nem fog számítani az autópályadíj, meghogy a főutakon többet látsz az országból, ha haladni kell.

mindig megválasztod az infrát és cserélgeted. de olyan nincs, hogy a főutakon azért tolod, mert mindenki lassú, meghogy mennyit vesztesz egy-egy ilyen eseményen!

másik történet. párhuzamos főút és autópálya. haladás a főúton majd tötyörgés... akkor fel az autópályára... kicsi haladás, majd szintén tötyörgés... de ez már pénzért... akkor vissza a köv lehajtónál 'ingyen' tötyörögni.

Rocko- 2012.08.23. 14:42:31

@GG81: "azért azt se feledjük, hogy senkibe sem megyünk bele hátulról!"
valóban nem, viszont ez ember hozta szabály.
az erősebb kutya baszik, pedig egy ősrégi törvény, itt fizikával megtámogatva. ezért kell defenzíven vezetni. különben a témaindító baleset következik be.

"a pontos vizsgálatból egy dologra lennék kíváncsi"
ó, én többre is. :)

w a s d 2012.08.23. 14:42:43

index.hu/belfold/2012/08/23/a_fiat_eselytelen_volt_a_bmw-vel_szemben/

Át kellene kiabálni az Indexhez ("Lehet mondani, hogy a Fiat Punto piacra dobásakor 4 csillagot ért el az Euro NCAP biztonsági besorolásán, de ez már két szabálymódosítással korábban volt."- idézet a cikkből), hogy az egyes Punto csak 2 csillagos, nem 4.

euroncap.com/tests/fiat_punto_1997/7.aspx

Tizenkettő 2012.08.23. 14:44:40

Akárhogy is nézzük a dolgot itt a bmw-s csinálta a több szabálytalanságot. Még ha a punos szabálytalanul nem körültekintően váltott sávot (mivel a bmw ugye már ott tartózkodott) akkor is. (de ez sem biztos, egy gyors autót egy tükörbe pillantás alatt nem biztos, hogy pontosan fel lehet mérni) Eleve nem haladhatott volna a bmw folyamatosan a belső sávban, ráadásul a megengedett sebesség felett, ittasan. De így igen nehéz ezt a dolgot megfejteni a cikkek alapján, és esetleg kitalálni a történteket. Nagyon sajnálom, és remélem ha már megtörtént sajnos, legalább tanulunk az esetből.

Avatar 2012.08.23. 14:45:26

@Rocko-: Gondolkodom, gondolkodom, de nem jut eszembe olyan ok, ami miatt Debrecenből Párizsba 2*1 sávos utakon próbálnék eljutni... Pláne, ha állítólag sietni akarok.
Valami életszerűbb példa?

Tizenkettő 2012.08.23. 14:45:55

A legjobb a lakott területen, és azon kívül is 70-nel haladó pöcs.

Tizenkettő 2012.08.23. 14:48:17

@dhrbikes: Asszem ezek az új fedélzeti számítógépek ilyenkor rögzítenek minden paramétert. Ki kell csak olvasni belőle.

Leadfoot 2012.08.23. 14:48:31

@Tizenkettő: Még az sem biztos, hogy a baleset a belsőben következett be.

Rocko- 2012.08.23. 14:54:07

@Spikk: "Ha pedig valaki lassabban megy, mint ahogy te szeretnél haladni, akkor előzd meg szabályosan és haladj! "
noja. csak nincs mindig erre lehetőség.

@Avatar: nem kell 2*1 sávos út, elég ha az autópálya van tele ilyen fogyasztásbajnokokkal. ;)
ez elég életszerű.

Rocko- 2012.08.23. 14:55:24

@Leadfoot: "hogy számít neki a 70 és a 90 közti fogyasztáskülönbség, az mindenkinek nagy szívességet tenne, ha otthon maradna."
vagy menjen vonattal/busszal.

Avatar 2012.08.23. 14:55:57

@Leadfoot: Lehet, hogy van indokuk. Pl. Számukra ez a biztonságos sebesség.
Esetleg próbáld meg feljelenteni őket, mondván közlekedésedben indokolatlanul akadályoztak, és zavartak, így a kresz 3§1c-t megsértették. Kíváncsi lennék mi a véleménye a dologról a bíróságoknak... :)

Tizenkettő 2012.08.23. 14:56:14

@Leadfoot: Lehet. Bár a korlátot belül rendesen összehajtogatták.

Tizenkettő 2012.08.23. 14:58:08

Lehet hogy a nagy közlekedésbiztonsági részlegnek nem a traffipaxot kellene nyomkodni, hanem inkább az utakon lenni és nézelődni? :D

Rocko- 2012.08.23. 14:58:23

@GG81: "60 és 130 között azt csinálsz amit jónak érzel..."
90 és 130 közt. 60-nal ne menjen fel senki az autópályára. attól mert lehet, nem jelenti azt hogy kell is. aki 60-nal megy autópályán, az önmaga a baleseti forrás. aki ezt nem képes felismerni, az áramot vezessen.

Tizenkettő 2012.08.23. 14:58:51

Esetleg statisztikákat kreálni szép táblázatokkal.

Avatar 2012.08.23. 14:59:13

@Rocko-: Közlekedek eleget autópályán, hogy nyugodtan kijelenthessem, ott nem fogynak 70-nel tötymörögve feltartani a belső sávban.

Egyébként vonattal/busszal 2 felnőtt utazása általában drágább, mint a benzinköltség, így a fillérbaszó nem fog átváltani.

Rocko- 2012.08.23. 15:00:43

@Spikk: "Nehogy már a szabályosan közlekedő többség alkalmazkodjon 1-2 renitens, agresszív baromhoz!"
nem kötelező, ellenben az életösztön ezt javasolja. már akinek van.

@Avatar: emelkedik még az üzemanyag ára.

Tizenkettő 2012.08.23. 15:07:20

@w a s d: Az 500-as fiat meg 5, mégis átment rajta a Q7-es a 4 csillagával az adac teszten.

Tizenkettő 2012.08.23. 15:07:51

@Tizenkettő: Szóval nagyon nem számít mi hány csillagos.

Rocko- 2012.08.23. 15:09:30

@dhrbikes: persze, lehet köcsögnek nevezni.
ez meg is üti a bulvármércét.
kérdés hogy képes vagy-e ezen túllépni vagy nem.

GG81 2012.08.23. 15:10:05

@Leadfoot: akkor olvasd figyelmesebben a kommentjeim.
a konkrét esetben nem fogjuk megtudni mikor ment be a belsőbe... mint ahogy a kamionos sem tudja mi lesz az 1-2-5 perces előzése közben mögötte.

a lényeg, hogy közvetlenül az előző érkezése előtt nem. mert ugye ez is egy szabály... meg kell győződni előzéskor, hogy nem-e előznek-e már épp...
de autópályán 130-cal haladva??? nem azt mondom, hogy ne nézz hátra, de kire kéne számítanod? szabályosan? végül is egy Jumbo is kényszerleszállhat, ufóra is lehet számítani sőt aszteroidára.
ha nem villog, akkor is maximum 1-1, a kresz és a bizalmi elv alapján aki már tudatosan szabályt szeg, segítek gyorshajt!, annak tudnia kell, hogy nem számíthat a többi közlekedésben résztvevő szabálykövetésére, ergo bármikor ki is hajthatnak elé.

dhrbikes 2012.08.23. 15:13:28

@Rocko-: Bulvár, vagy sem, szerintem az ilyen lény egy mindent leszaró köcsög, de legalább a sitten lesz ideje gondolkodni a közlekedési szabályokról.

Avatar 2012.08.23. 15:14:23

@Rocko-: "emelkedik még az üzemanyag ára."
Valamint a busz- és vonatjegy ára is, csak ez utóbbiak valószínűleg gyorsabban... :(

Kiss.Mark 2012.08.23. 15:16:18

Én ha nagyon jönnek a seggemben. Egyszerűen lemosom az ablakot.

vikk007 2012.08.23. 15:18:04

@Rocko

Ha hibás volt a , csajszi, ha nem, már ő lett a"hunyó"...

1,5 ezrelék alkoholt, és némi ópium származékot is találtak a vérében, már előzetesben van...

Rocko- 2012.08.23. 15:18:30

@GG81: autópályán is kifoghatsz pár tötymörgőt, aztán ugyanúgy beszívtad.

GG81 2012.08.23. 15:18:43

@Rocko-: erre vannak a szabályok, ezért élnénk ugyebár társadalomban... de tudom mire gondolsz: @GG81:

Spikk 2012.08.23. 15:19:21

@Rocko-: Azt szerencsére nem te szabályozod, hogy ki vezessen áramot.
A baleseti veszélyforrás pedig nem a szabályosan közlekedő szokott lenni, hanem aki erre nincs felkészülve.
Azt nem javasolja az életösztön, hogy ne durrantsuk seggbe a másikat? Csak annak legyen életösztöne, aki egyébként szabályosan közlekedik? A gyorshajtónak felmentése van?

Tizenkettő 2012.08.23. 15:29:49

Egyébként amíg az autó státusszimbólumnak számít ebben az országban addig itt nem is lesz radikális változás a közlekedésben, menni fog a "letolás" meg a másik semmibe vevése.

GG81 2012.08.23. 15:39:41

@Tizenkettő: "Még ha a punos szabálytalanul nem körültekintően váltott sávot (mivel a bmw ugye már ott tartózkodott) akkor is."

Ezt mire alapozod? Tényleg a kamionos! Nah, az meg tudná mondani, hogy mennyi ideje előzte már a Puntós. Feltéve, ha ő sem aludt éppen...

Ha olyan válasz érkezne, hogy már jó ideje (kis sebességkülönbség), akkor bukik az elmélet, miszerint hirtelen vágott volna a BMW-s suna elé!
És ez újabb és újabb kérdéseket fog felvetni...

Leadfoot 2012.08.23. 15:39:54

@Avatar: Igen, ez a baj, hogy a jelenlegi KRESZ igencsak gumitörvény. Azt is vehetjük indoknak, hogy a sofőr vagy az egyik utas ornitológus, az út melletti erdőben pedig párzanak a harkályok, és ő azt figyeli. :-)

Mindenesetre ha valaki annyira bizonytalan, hogy (megint mondom: jó időben, jó úton, normális autóval, nappal) a 70 biztonságos számára, a 90 pedig már nem, az óriási szívességet tenne minden közlekedőnek, ha nem vezetne.

GG81 2012.08.23. 15:40:57

@Tizenkettő: ezt mondták is az égéstérben, meg a cikkben is szerepel... saját súlycsoport/kategória játszik.

w a s d 2012.08.23. 15:42:31

@Tizenkettő: Nem amiatt írtam, hogy ha 4 csillagos lenne ténylegesen, akkor kevésbé lett volna súlyos, hanem mert tévedés.

(Egyébként még akkora különbség sem kell, mint ami a Q7 és az 500- as közt van, itt van ez:

légzsák nélküli 2,5 csillagos Lanos vs. 4 csillagos Yaris1. Nem szép képek, elnézést mindenkitől, de az látszik rajtuk, hogy a Lanos belseje nem esett úgy össze:

www.langlovagok.hu/html/galeria/598_3.shtml )

Rocko- 2012.08.23. 15:45:08

@dhrbikes: akkor maradsz a bulvárnál.

Rocko- 2012.08.23. 15:47:39

@Spikk: "A baleseti veszélyforrás pedig nem a szabályosan közlekedő szokott lenni"
attól még lehet az. tessék, Punto ment 60-nal, BMW 130-cal. mindkettő szabályos volt, mégis több mint duplája a sebességkülönbség. ebben az esetben a Punto lenne a balesetforrás.
"A gyorshajtónak felmentése van?"
nem, és én nem is mondtam ilyet.
"Azt nem javasolja az életösztön, hogy ne durrantsuk seggbe a másikat?"
de.

Rocko- 2012.08.23. 15:49:30

@Tizenkettő: az nem jövedelmező számukra.

Leadfoot 2012.08.23. 15:49:38

@GG81: "akkor olvasd figyelmesebben a kommentjeim"

Nem mondtam semmit, csak kérdeztem.

"nem azt mondom, hogy ne nézz hátra, de kire kéne számítanod?"

Nézd, többször nem írom le: lehet, hogy a KRESZ azt mondja, hogy ott nem jöhet senki gyorsabban. Ennek ellenére könnyen előfordulhat hogy jön, akár tetszik nekem vagy neked, akár nem. Ez az a helyzet, mikor a valóság, a józan ész, az óvatosság és a saját biztonságod fontossága irrelevánssá teszi, mire kell/kéne számítanod a KRESZ szerint.

Lehet verni az asztalt, hogy de hát a köcsög gyilkos, aki száguldozik, attól az még ott fog jönni, nem nagyon tudsz ellene tenni semmit.

Aki pedig megfelelő körültekintés nélkül vált sávot azzal a felkiáltással, hogy ott úgyse jöhet senki (tudom, te nem ezt mondtad, nem is rólad beszélek), az SOKKAL veszélyesebb és felelőtlenebb, mint az, aki esetleg autópályán a sebességhatár fölött 20-30-40 km/h-val autózik.

Egyébként SZVSZ az a legveszélyesebb, mikor összetalálkozik egy agresszív idióta meg egy "csakazértsem / nekem jogom van a belsőben x km/h-val menni" típusú okostojás. Láttam már ilyenből balesetet.

qwertzu 2012.08.23. 15:51:54

@Rocko-: Debrecentől Párizsig egyszer se fordul elő. Végig van autópálya.

Tizenkettő 2012.08.23. 15:51:58

@w a s d: Érdekes dolog ez az egész csillagozás. Nyilván az utóbbi időben nagyon kihegyezték az autókat az euro NCAP követelményeire. De azért az tényleg csak egy bizonyos szituációt szimulál. Egy ilyen balesetben biztosan nem olyan egyszerű a képlet mint ott a laborban ahol ezt megállapítják majd ráfogják hogy biztonságos. (és ott sem biztos, hogy így laikusként megértenénk a teljes működését, fizikáját a dolognak) Viszont valahol jó dolog is mert azért fejlődnek az autók. Ha ez sem lenne még szarabb lenne a helyzet. Szóval van itt érv pró és kontra is rengeteg, és valahol mindegyik igaz valamennyire. Volt egy modus volvo 850 teszt is talán a fifht gear-ben, az is érdekes, de ott is az NCAP szerint törték. Viszont most ahogy nézem azért az amerikaiak is felkeverték kicsit az állóvizet. De mindez volt magában a műsorban is.

Rocko- 2012.08.23. 15:55:50

@qwertzu: és az autópályán egyszer se lesz olyan aki úgy gondolja hogy a 90 neki teljesen jó, mert afölött már drága a fogyasztás.
ezt tök jó tudni, köszi!

qwertzu 2012.08.23. 15:57:08

@Rocko-: Főúton 90 helyett 70-el közlekedőkről volt szó. Azokból 0 lesz.

GG81 2012.08.23. 16:04:14

@Leadfoot: levezettem már párszázezer km-t, vagyok elég defenzív. a példát azért hoztam fel, mert a száguldozó próbál a bizalmi elv fölé kerekedni, amit ő már x-szer seggber@akott azelőtt... itt a balkánon ilyen kifordult a világ.

lehet tenni ellene. rendőrt hívni, nem rinyálni, ha újabb és újabb trafipaxokat helyeznek le, stb...

meglehet mindenkinek megvan a párja, a sorsa az utakon, csak még nem találkozott vele... ;-)

Leadfoot 2012.08.23. 16:11:48

@GG81: Csak zárójelben: Azért a sebességmérés elleni rinyálást valamilyen szinten meg lehet érteni, mikor a statisztika szerint (amivel épp a rendőrség próbálja indokolni a sebességmérést) 2011-ben több halálos baleset történt pl. vonat kontra autó esetek miatt, mint abszolút gyorshajtás miatt. Emellett pedig az abszolút gyorshajtásnál jóval veszélyesebb és több halálos balesetet okozó szabályszegések le vannak szarva.

És akkor ugye még meg sem említettük, hogy a notórius aggresszívköcsögök körében nem ritka a blokkoló, külföldi rendszám, és egyéb, büntetést kizáró/megnehezítő eszközök.

Azt szerintem meg te se gondolod komolyan, hogy minden gyorshajtóra hívjuk rá a jardot. :-)

dukeekud 2012.08.23. 16:12:35

Nem az a legnagyobb baj, hogy ilyen szornyu balesetek tortennek, hanem hogy ennek nincs semmilyen kovetkezmenye. De legalabb is az elkovetett cselekmenyhez kepest jelentektelen lesz a buntetes. Ez az elmebeteg megolt 3 vagy 4 embert, es fog kapni maximum 2 eve-t amibol jo esetben le ul majd 10 honapot. Es ezert vezetnek sokan reszegen, meg a megengedett sebeseg duplajaval, mert meg legrosszabb esetben sincs buntetes. Mert ha ez a barom kapna 20 evet az rendben lenne, annak talan lenne nemi visszatarto erelye.

rekspeiler 2012.08.23. 16:16:40

A bulvár sajtó szerint 0.9 ezrelék volt a csaj vérében.

dhrbikes 2012.08.23. 16:17:44

@w a s d: Ez érdekes, mert itt azért nagy tömegkülönbség sem volt, talán a Yaris ebben a balesetben valami tákolt, korábban törött autó volt, mert a Lanos elég papír autó.

dhrbikes 2012.08.23. 16:20:21

@Rocko-: Nézd, nekem akkor is ez a véleményem. Sokat vezetek, az ország minden részében vannak ügyfeleink, így sajnos elég sok olyan esettel találkozok, ami miatt inkább negatív a véleményem a magyar közlekedésről.

dukeekud 2012.08.23. 16:22:21

@Leadfoot: "Azt szerintem meg te se gondolod komolyan, hogy minden gyorshajtóra hívjuk rá a jardot. :-) "

Mar pedig ezt kene. Ha nem tartja valaki a kovetesi tavolsagot, siman elozi a 130-al kozlekedoket. Akkor ott telefon be kell jelenteni, hogy XY rendszamu elmebeteg kozveszelyesen szaguldozik.

Spikk 2012.08.23. 16:33:27

@Rocko-: Azt nem értem, hogy akkor miért érzem úgy a szavaidból, hogy a szabályosan közlekedőnek nem elég szabályosan közlekedni, még vezessen deffenzíven, külön figyeljen arra, hogy hátha épp jön egy csimpánz szabálytalanul.
Nem! Ha lehet 60-nal menni, akkor a hátul jövő ne parázzon, ha valaki 60-nal megy. Ritka, hogy ilyen esetben ne legyen lehetőség lassítás nélkül megelőzni, de ha úgy adódik, le kell lassítani.
Ez nem verseny.
Hasonlóan ha 130-as tempóval haladok a belső sávban, mert pl. előzök, akkor teljesen szabályos vagyok, ha valaki szabálytalanul (sebesség) közeledik, akkor le lehet lassítani (követési távolság!), aztán majd kimegyek úgyis, ha végeztem. Alapszabály, hogy a hátul jövőnek kell első sorban figyelembe vennie az előtte alakuló forgalmat. Ez alól az előzés (sávváltás) ugye kivétel.
"tessék, Punto ment 60-nal, BMW 130-cal. mindkettő szabályos volt, mégis több mint duplája a sebességkülönbség. ebben az esetben a Punto lenne a balesetforrás."
Akkor, ha bevágott a BMW elé, igen. Ha nem váltott sávot, akkor viszont nem, még akkor sem, ha a belső sávban haladt, akár előzött, akár nem, mert a saját sávban hátulról belemenni valakibe az minden körülmények között bukó. A 60 alatti sebesség esetleg oszthatja a felelősséget, de aligha hiszem, hogy ez történt.

w a s d 2012.08.23. 16:36:10

@dhrbikes: Azt azért nem mondanám, hogy papírautó (legalábbis szemből ütközve). Ha az E-NCAP- s képeket nézi az ember, akkor nem rogyott ott sem össze. Ezt írják az encap.com- on: "The passenger compartment remained stable in the impact..."

rekspeiler 2012.08.23. 16:36:55

(SITA - Cas.sk - Bumm nyomán)
"A Rezes család több közúti balesetet is okozott már - azokat következmények nélkül megúszták.

A Rezes famíliához korábban három közúti balesetet is hozzá lehetett kapcsolni, de következmények nélkül megúszták a karambolokat - derítették ki a bulvárlapok.
Zoom
Eva Varholíková-Rezesová maga is karambolozott, méghozzá 2000 januárjában - tizenkét éve ezüstszínű Mercedesével hátulról rohant bele egy Skoda márkájú személyautóba. A kocsi 68 éves sofőrje nem szenvedett sérüléseket, mindössze az autó tört össze. A nő vérében akkor nem találtak alkoholt.
A következő balesetnek Linda Rezesová, Július Rezes vállalkozó volt felesége volt részese 2005 szeptemberében, ez a karambol két halálos áldozatot is követelt. Egy idősebb házaspár gombászni indult, majd ütköztek a nő BMW-jével, s mindketten életüket vesztették a balesetben. A rendőrségi vizsgálatok eredményei szerint a házaspár okozta a balesetet, mivel áttértek a szemben tartó sávba.
Varholíková volt barátja, Erik Fischer 2007 szeptemberében egyenesen tömegbalesetet okozott, mikor az Audijával hátulról belerohant egy teherkocsiba, majd további két járművel ütközött, és a mezőn végezte. A férfi lábtöréssel megúszta, más következményei nem voltak a balesetének."

wiener 2012.08.23. 16:37:53

Ipad-en nem latszik a video
Csinaljatok valamit vele
Thx

Rocko- 2012.08.23. 16:44:11

@dhrbikes: egészégedre.

@qwertzu: nem, nem erről volt szó, csak a beszélgetés ment el arra.
a téma onnan indult hogy aki tötymörög az autópályán, az ne ott menjen.

qwertzu 2012.08.23. 16:52:24

@wiener: Az Ipad szar, vegyél valami rendes androidos tabletet, ha meg akarod nézni a videót.

Leadfoot 2012.08.23. 17:04:40

@Spikk: Teljesen függetlenül ezektől szerintem ha a rendőr meglát egy személyautót, amint hatvannal szaggat a pályán, azonnal megállítja.

Ilyen esetben is fölmerül az indokolatlanul lassan haladás, de ami a fő: nem egészséges hatvannal menni egy olyan úton, ahol az átlagsebesség 120-130. Szabályosnak szabályos, de attól függetlenül veszélyes.

Negrogo 2012.08.23. 17:10:50

Nem olvastam a kommenteket mert mar sok van belole, sot meg a hang anyagok is csak most kezdem el de "orultem" mikor lattam, h tema lesz a halalos baleset.

Mert annyira de annyira megint ugy van beallitva, hogy a gonosz satanista BMW-esek akik most mar tuti mind bebaszva is ulnek a volanhoz es/vagy bedrogozva!

Most hanyaguljuk el azt a dolgot, h ittas volt a no (hiszen igy egybol o a hibas tok mind1 mar mi tortent) nem tudni be is volt-e rugva hanem csak ittas volt sehol nem irtak mennyit ivott lehet par evvel ezelott meg hatar erteken belul lett volna a szondaztatas utan. Mind1.

Mikor eloszor hallotam mi tortent es hol, majd kiderult Karacsondi, idosebb emberekrol van szo, egybol csak is egy szituazio jott le nekem nem veletnenul: Az itteni regioban vmi eszement mennyi vezetni nem tudo totymorgo van az utakon akik szo szerint felnek az autobna es a tobbi autostol, korfolgalmoban balra nem nezok, keresztezodes lampainal inkabb pirosat megvarok mintsem a zoldet kis gaz adasra elerokrol beszelek. Na kb a Fiatos ugyanez lehetett.
A kamiont, ami ment 90-el ugy elozhette ~100-al szerintem, h annelkul, h latta volna jon barmi is, kivagodott az X5 ele ami meg johetett 150-el es kesz a baj es itt a lenyeg mert attol, hogy a X5 gyorsabban ment a megengedetnel meg a Fiatos lett volna a hibas kurvara. De innentol kezdve, h szanaszet tort es kiegett, benne harman es nem zero volt a csaj szonda utan mar o lett a satan de minimum a csatlosa. Csak azert irom le ezt mert nem annyira fekete feher am minden!

Leadfoot 2012.08.23. 17:16:57

@mennyi?husz!: Most nem azé', de tötymörgőnek elkönyvelni a FIAT sofőrjét nem ugyanolyan általánosítás, mint agresszív állatnak a BMW vezetőjét?

Tetszik vagy sem, ha az ember meghallja, hogy egy BMW és egy Punto ütközött, nem arra asszociál, hogy "na, megint egy agresszív fiatos". És ez ugye nem véletlen...

Leadfoot 2012.08.23. 17:18:51

@mennyi?husz!: Az ittassághoz:
Egyrészt úgy tudni, elaludt, amiben jó eséllyel volt szerepe az alkoholnak.

Bizonyos szempontból pedig teljesen mindegy, mennyi alkohol volt a vérében.

Mennyi a megengedett? Nulla.
Tisztában vagy vele, hogy ha ennél több van a véredben, és baleset részese vagy, elővesznek? Igen.

Hát akkor?

Negrogo 2012.08.23. 17:28:38

@Leadfoot: Nem a Fiaton volt a hengsult hanem az idosebb, karacsondi hazasparrol es mivel itt elek en is nem messze, ismerem is a kornyezo falukat, utakat es heves megyet pontosan tudom milyen a kozlekedok "skillje"

Jo pelda ami velem tortent mult7vegen: Korfolgalomban elsobsegemet meg nem adva bejott elem egy no majd osszementem vele! A no nem hogy nem esmerte el, h hibas meg o volt felhabordva, rendort kellett hivni egy ilyen total egyertelmu esethez mert o abbol indult ki, h en mentem neki! Nyilvan hisz bevagodott elem mert baszott szetnezni jon e vki balrol es mennyivel! A rendornek meg mer rogton ilyeneket mond, h a sportos baszott nagy beemvevel jott vagy 100-al meg ilyenek... a jardok is csak nevettek rajta. Amig ilyen idiotak vezetnek az utakon nem sok jora lehet szamitani.

Negrogo 2012.08.23. 17:33:22

@Leadfoot: Azt csak felteteleztek.

Zsoo 2012.08.23. 17:47:53

Kábítószer hatása alatt..

Gázosak a szereplők!

Bocsi, nem vagyok "zseni", mi a SUV?

Avatar 2012.08.23. 17:52:24

@Leadfoot: Viszont szívességtételre való kötelezettség nincs a KRESZben.
Akár mopedautóval (sőt lovaskocsival) is közlekedhetnek az alsóbb rendű utakon, ahhoz képest a 70-es tempó még egész kellemes. Lehet, hogy a kocsit vezetőnek jövőre már nem adják meg az EÜ alkalmasságit, de amíg le nem jár még vezethet... És akkor már inkább biztonságosan 70-nel, mint 90-nel balesetet okozva, ezáltal esetleg teljes útzárat előidézve.

Jó lenne valami igazi KRESZ szakember véleményét hallani arról, hogy mit is ért a KRESZ indokolatlanul lassú haladáson.

Leadfoot 2012.08.23. 18:05:59

@mennyi?husz!: Mindegy, akár öreg, akár karácsondi, akár fiatos, ugyanolyan általánosítás, mint a köcsögbéemvés.

Leadfoot 2012.08.23. 18:10:39

@Avatar: "Lehet, hogy a kocsit vezetőnek jövőre már nem adják meg az EÜ alkalmasságit"

Na az ilyenre mondom, hogy jobb lenne, ha lenne egy kis önkritikája, és nem vezetne.

Nagyapámnak 1960 óta volt saját kocsija, vezetett is rendszeresen, komoly balesete sose volt. Mikor 75 éves lett, eladta az aktuális kocsiját, és soha többé nem vezetett. Pedig semmi baja nem volt: szellemileg, fizikailag friss volt, nem volt baj a látásával, 10 évet minimum letagadhatott volna.
De azt mondta (mellesleg orvos volt), hogy szerinte ennyi idősen már senkinek se kéne vezetnie.

Leadfoot 2012.08.23. 18:12:07

@Avatar: "Jó lenne valami igazi KRESZ szakember véleményét hallani arról, hogy mit is ért a KRESZ indokolatlanul lassú haladáson."

Hát igen. Bár - mivel nincs pontosan definiálva - szerintem elég nehéz okosnak lenni ezzel kapcsolatban.

Avatar 2012.08.23. 18:24:36

@Leadfoot: Aki idegbajt kap attól, hogy 90 helyett 70-nel kell mennie, az korától függetlenül gyakorolhatna hasonló önkritikát. :)

Leadfoot 2012.08.23. 18:26:26

@Avatar: Egy kicsit is modern autóban a 70 hosszú távon nagyon csigatempónak hat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.23. 18:27:59

A milliomospalánta miért nem sofőrrel vitette magát? Most azt varrnák zsákba és dobnák a folyóba.

(Azért csak palánta, mert ugyan 35 éves, de az anyya intézkedik.)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.23. 18:30:13

"mit is ért a KRESZ indokolatlanul lassú haladáson."

Azt nem tudom. De nekem indokolatlanul lassú, mikor valaki a belső sávban 123-al halad folyamatosan, mert akkor mutat az órája pontosan 130-at. (A legtöbb kocsiban 5%-kal többet mutat a sebességmérő.)

Rocko- 2012.08.23. 18:34:52

@Spikk: "Azt nem értem, hogy akkor miért érzem úgy a szavaidból, hogy a szabályosan közlekedőnek nem elég szabályosan közlekedni, még vezessen deffenzíven, külön figyeljen arra, hogy hátha épp jön egy csimpánz szabálytalanul."
hogy megvédje magát.
lehet itt hadakozni szabályokkal, de kint az utcán nem ez a helyzet.
persze ha gondolod, lehetsz te a következő, majd szépen felvésik a sírodra, hogy 'elsőbbsége volt'.

ezt vagy megérted, vagy nem, mindegy, de a helyzeten nem változtat.

Rocko- 2012.08.23. 18:37:31

@dukeekud: "Ez az elmebeteg megolt 3 vagy 4 embert, es fog kapni maximum 2 eve-t amibol jo esetben le ul majd 10 honapot"
honnan tudod hogy elmebeteg? van nálad szakorvosi vizsgálat?
egyébként pedig hello ojjektív felelősség, ide vezet.
"Mert ha ez a barom kapna 20 evet az rendben lenne, annak talan lenne nemi visszatarto erelye."
még mindig a lebukás esélyének van visszatartó erej, nem pedig a büntetés mértékének.

Rocko- 2012.08.23. 18:39:02

@wiener: nos, igen, ez jellemzője a rádióadásoknak hogy nincsen kép.
csinálj magaddal valamit.

Rocko- 2012.08.23. 18:40:42

@Leadfoot: nem elkönyveli, feltételezi.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.23. 18:42:28

@wiener: "Ipad-en nem latszik a video"

Leszarom. Az indavideó évek óta szar volt, nem lehetett látni rajta semmit, most végre megjavították, letöröm a kezét aki hozzá mer nyúlni.

Shopping 2012.08.23. 18:48:35

Üzenem az M7-esen Bp. Felé közlekedő faszoknak, hogy a középső sáv sem folyamatos haladásra van, hanem előzésre!!!!!
Egyébként jobbra tarts!!!!

Rocko- 2012.08.23. 18:49:49

@Leadfoot: ( www.youtube.com/watch?v=RPgHCy1dj2g )

nem-nem.
az egyik esetben valamit hisz, feltételesen kezelik, a másikban pedig tényként kezeli. nagyon nem mindegy.

GG81 2012.08.23. 19:54:44

@Rocko-: nono, azért megvan az esélye, hogy rosszul huppan a nagyautóban az erőfölényével visszaélő és ő is ottmarad... akkor érdemes??? átszúrhatta volna a szalagkorlát, bármi...
és azt sem árt nem elfelejteni, hogy a szabálytalankodó abszolúte nem várhatja el vele szemben a szabálykövetést, persze, ha tudatánál van és nem alszik épp részegen!!

vagy hogy működik ez, nagyon alaposan kiválasszák a prédát?? főleg alkoholtól elnyomva alvás közben!!??
ha tudatos és úgy gyilkolt az autóját fegyverként használva, akkor nem közúti kategória kell a büntetési tételnél, hanem gyilkosságos.

jó, hogy defenzíven kell vezetni, de nem kell minden bmw-s elől félrehúzódni! csakmert bmw-je van!!! ez nem az átkos, amikor a fekete pobjedák legórtak mindenkit..., mert megtehették... meg nem oroszország, ahol kihajolnak az ablakon és kap a verdád egy sorozatot kalával...

el kéne dönteni, hogy európa felé akarunk menni vagy jobb lesz az a keleti módi... egyelőre az utóbbi van még túlsúlyban. bárhogy is kapálóztok, ahogyan az érintettnek érzett heves megyei bmw-s is magyarországon még mindig státuszszimbólum a verda és nem átallanak a minél nagyobb vasakkal uralni az utakat... hogy ez ne lehessen, ahogy írtátok fentebb nőni kéne a lebukás veszélyének, de a yard meg pont ezeket nem meri baxtatni.

jah, egyébként a 4. sérült sem élte túl. :-(

Rocko- 2012.08.23. 20:06:15

@GG81: rendben, akkor Te se érted.

Bumpi 2012.08.23. 20:10:44

tudjatok ,mennyivel ment a punto?

Negrogo 2012.08.23. 20:19:36

@GG81: Mit hordol ossze te jo eg. Marhara nem a bmw rol szol ez most meg nem is a bmwesekrol mehetett volna egy Lexus GX -el is ugyan ez lett volna a vege de akkor biztos nem kavar ekkora hirt. Rengeteg fo cimnel ez szerepelt: halalos balesetett okozott egy bmw-es, harman meghaltak egy bmw-es miatt es stb. kozben pedig semmi koze sem a bmw-eseknek sem a bmw-nek ehez. 2 tonna vs 1 tonnarol van szo meg nagy valoszinusegel egy figyelmetlen hetvegi autosrol es egy kozepesen ittas masikrol ergo nem reszegsegrol es nem is elalvasrol legalabb is ami eddig kiderult...

Bumpi 2012.08.23. 20:21:32

az tuti hogy négyszeres gyilkos a nőci

pickapu 2012.08.23. 20:22:06

@Bumpi: Gondolom ha teherautót előzött, akkor legalább százzal.

Egyébiránt azóta már az a tényállás hogy a hölgy közepesen ittas volt, és kábítószert is találtak a szervezetében. Bukó van.

GG81 2012.08.23. 20:39:06

@mennyi?husz!: látom te sem érted, meg @Rocko-: sem...
mert nem csak az 1 vs 2 tonnáról van szó!

ponthogy arról van szó, amit leírt rocko is... hogy aki szabályokon belül cselekszik, de feltart egy vérprofit (netán egyben szabálytalant), az mifa@szér' létezik a zutakon.

a többi csak statisztika és szintén fizika. a nagyobb és erősebb autókban ülök sokkal inkább érzik a fenti felsőbbrendűséget, így tehát teljesen igazad van, akár egy Lexus SUV-ban is ülhetett volna...

a részegség és a nagy vas vakmerőséget ad, mint ahogy a sok 3betűs is! ezek együtt pedig kb. sebezhetetlenség érzést: tény, hogy az anyucikalányának nem esett baja.

NÉGYEN!!!

korzo 2012.08.23. 21:04:27

@Leadfoot:

A KRESZ-ben egyetlen helyen van definiálva az indokolatlanul lassú haladás mértéke, mégpedig pontosan az autópályán, ahol ez 60 km/h.
Ha ebből indolunk ki, akkor az indokolatlanul lassú haladás az, ha jó látási körülmények és útviszonyok között a haladási sebességed nem éri el az adott útra megengedett legnagyobb sebesség 50%-át. Pont.

korzo 2012.08.23. 21:09:44

@pickapu:

No, de akkor hol van a teherautó, akit előztek?
Gyanús, hogy nem volt ilyen, mert akkor lenne egy tanú. Meg mivel a teherautókban van poroltó, még lehet tűz se lett volna...

Tizenkettő 2012.08.23. 21:20:05

És azt sem értem miért nem lehet végre a külföldi rendszámmal száguldozókat is rendszám alapján elkapni, mert jelenleg így egyiket sem "fogja" a traffipax, és ezt tudják is nagyon jól.

Rocko- 2012.08.23. 21:21:11

@GG81: "hogy aki szabályokon belül cselekszik, de feltart egy vérprofit (netán egyben szabálytalant), az mifa@szér' létezik a zutakon."
nem, én nem írtam ilyet, a hülyeséget tartsd nyugodtan a fejedben. vagy legalább ne kösd hozzám.

"a nagyobb és erősebb autókban ülök sokkal inkább érzik a fenti felsőbbrendűséget"
ezt leszel szíves ténykkel alátámasztani. addig ez csak egy szimpla szterotipia. ahogy a minden BMW-s köcsög, és minden német autós gyorsan hajt.
tehát amig nem tudod ezt igazolni, addig ezt vegyük nyugodtan előítéletnek, nem pedig ténynek.

Rocko- 2012.08.23. 21:34:57

@korzo: "Meg mivel a teherautókban van poroltó, még lehet tűz se lett volna..."
már ha megállt volna a teherautó.
de tessék, kamionosnak fontosabb volt a kamerázás mint az oltás: tv2.hu/tenyek/video/harman-egtek-benn-az-autoban-tenyek-riport
tessék, itt az animáción van kamion: www.rtlklub.hu/video/175577/

Rocko- 2012.08.23. 21:41:01

@Tizenkettő: honnan veszik hogy szabályosan haladt?

GG81 2012.08.23. 21:42:07

@Rocko-: nem én írtam, hogy 60-nal ne menjen fel senki az autópályára, mert az már tötymörög és nehogy feltartson már másokat!
meg aztán az erősebb kutya b@szik elvet sem kellett a szádba adni...
egy ősközösségben helytállóak lennének a meglátásaid, a hűbérúri rendszerben is, de még egy nemrég letűnt hazai diktatórikus rendszerben is..., de állítólag már 22 éve nem az van és európa felé száguldunk, egyenlőségen alapuló társadalmi berendezkedésben, ahol kölcsönösen elfogadott szabályok szerint toleranciával kéne egymáshoz viszonyulni.

statisztika, nézd meg hónapról hónapra a rendőrségi gyorshajtási rekorderek (és rekorder bírságok) listáját! erőteljes a német autó jelenlét. ez nekem több, mint bizonyíték, nem ígéret.

pickapu 2012.08.23. 21:42:53

@korzo: Az összes létező illusztráció így mutatta be a történetet, valószínűleg nem alaptalanul, továbbá van olyan helyszíni fotó, amin látszik egy kamion a leállósávban kicsivel távolabb az összetört autóktól, talán az volt ott.
Ha egy autónak telibeverik a tankját és abból szerteszét fröccsen a benzin, forró kipufogóra, motorra, elég hamar az egész autót beteríthetik a lángok, ahhoz pedig már egy poroltó kevés lehet, figyelembe véve azt is, hogy idő telik el mire a sofőr előveszi azt és odaér oltani.
Persze mindezt írom szigorúan feltételes módban, nem voltunk ott, a végkifejlet szempontjából pedig már sajnos mindegy.

Rocko- 2012.08.23. 21:47:40

@GG81: "nem én írtam, hogy 60-nal ne menjen fel senki az autópályára, mert az már tötymörög és nehogy feltartson már másokat!"
ami nem egyenértékű azzal, hogy "az mifa@szér' létezik a zutakon."
ha nem megy az értelmezés, javaslom az iskolarendszerbe visszalépést.
"meg aztán az erősebb kutya b@szik elvet sem kellett a szádba adni..."
igen, én ezt mondtam. nem azt hogy vérprofi. de látom neked nagyon megy ez a félreértelmezés.
"statisztika, nézd meg hónapról hónapra a rendőrségi gyorshajtási rekorderek (és rekorder bírságok) listáját! erőteljes a német autó jelenlét. ez nekem több, mint bizonyíték, nem ígéret."
kösz, nem érdekel a bulvár. lehet neked bejön, meg úgy általában az egyszerű emberek ennek örülnek, lehet jól háborogni. értelmesebbje meg azért csak elgondolkodik hogy mi van a többivel. mégis hány százalékot ad a gyorshajtás (elárulom, keveset), meg mennyi ebből az erős kocsi. (általános az arány.)
tudod, túl kéne lépni a bulvár szintjén.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2012.08.23. 21:52:29

A németek ráfutásos zéró toleranciájának oka -- lehet, hogy urban legend -- egy eset, amikor a kisgyerekes anyuka mögé megérkezett nagy villogással valaki 2 cm-re. Anyuka megijedt, lerántotta a kocsit az útról, odalettek.

ommm 2012.08.23. 22:56:39

@Tizenkettő: Januárig. Olvass Totalcart. Bár nem hinném, hogy a postázott bírság kifizetése továbbra is gondot okozna egy ilyen kaliberű családban...

ommm 2012.08.23. 22:57:53

@Professzore: Megírtuk. Nem valaki, hanem a Mercedes gyári tesztsofőrje.

2012.08.23. 22:58:54

Kedden reggel mikor meghallottam a rádióban a balesetet, még semmit nem lehetett tudni, csak annyit, hogy egy szlovák rendszámú gépkocsi, női sofőrrel halálos balesetet okozott, és még meg is úszta. No ebből az aprócska információmorzsából -rohadt előítéleteimnek, fantáziámnak, és a folyton beigazolódó sztereotípiáknak hála- rögtön össze is állt a fejemben a szomorú baleset forgatókönyve, és az elkövető: a szlovák rendszámról elkezdtem asszociálni egy terepjáróra vagy SUV-ra, AUDI, vagy BMW. 70-30 arányban BWM X szériára tippeltem, X5, vagy X6. Ilyen autót feltehetően gazdag ribanc hajt, csakis bebaszva, nem odafigyelve, és/vagy nagy sebességgel szokták vezetni, de semmiképpen sem szabályosan... eddig jutottam az elmélkedésben. Estefelé hallgatom a híreket, ahol már lényegesen több infó, és képek is álltak rendelkezésre. Ejj, hát így legyen ötösöm a lottón.

Tizenkettő 2012.08.23. 23:07:33

@ommm: Szoktam, csak általában nagyrészt inkább az autós cikkeket olvasom, ezekkel ellentétben. Ami meg a bírságokat és a büntetést illeti ebben az esetben, ahogy a híreket olvastam a rendőrök teljesen tisztában voltak azzal, hogy ki az aki a tettes volt, kapásból őrizetbe vették úgyhogy most talán nem lesz mentség a pénz. Nagyon remélem. Bár ha kiadják onnantól kezdve viszont vége a dolognak. Kíváncsi lennék milyen egyezmény van a két orszg közt az ilyen esetekre.

ordii 2012.08.23. 23:26:29

Sokan érdekesen közelítik meg ezt a sajnálatos esetet..... Ez a nő megölt négy embert ittas volt és a cikkek szerint drogozott is...... Miről beszéltek???Tök mindegy milyen autóval ment akár "trabantal" is mehetett volna.A Fiat szabályosan haladt ha jól olvastam a vétkes pedig ivottdrogozottaludt.Egyszerre. Remélem sokat fog ülni. Jó sokat.

EUban 1gyilkosnak több joga van, mint 1ártatlannak 2012.08.23. 23:43:30

Megnyugodhat mindenki: ki fogják mosni a tetvet hogy legközelebb mégtöbb ártatlant ölhessen meg. El fog tűnni a vére, műszaki hibákat fognak találni, kölkei is enyhítő körülmények és a végén az is ki fog derülni róla, hogy 2000 km-rel arrébb vitorlázott. Minden csak pénz kérdése.
Piásan vezetni=gyilkossági kísérlet.
Piásan halálos balesetet okozni=szándékos emberölés.

AZULVOR 2012.08.23. 23:45:46

A belso savot elozesre hasznald autopalyan!

Sutyerakok BKVzzanak!
ENNYI!

dukeekud 2012.08.24. 00:09:59

@mennyi?husz!: "Marhara nem a bmw rol szol ez most meg nem is a bmwesekrol mehetett volna egy Lexus GX -el is ugyan ez lett volna a vege"

Ha nem is a konkret markanak, de az auto tipusanak koze van ahhoz, hogy negy ember meghalt.
Mert ha nem gyartanak ezeket a varosi tankokat, akkor nem tortenenek ilyen balesetek. Akkor az idiota barmok nem szaguldozhatnanak tobb szaz loeros, teherauto meretu szemely gepjarmuvekkel.

Mi a fasznak kell egy ember szallitasara 3 tonnas 300 loeros, 300 km/h vegsebesegu jarmuveket gyartani ? Basszak meg, par ev, es odaig jutunk, hogy az atlag barom 40 tonnas potkocsis kamionnal fog kozlekedni, mert csak azzal fogja tudni kompenzalni az onbizalomhianyat a kisebbrendusegi komplexusat, es egyebb pszihologiai problemajat.
Nem tortenenek ilyen balesetek, ha torvenyben szabalyoznak az autok sulyat, es teljesitmenyet. Mert egy ember szallitasara kurvara eleg volna egy 500 kg-os max 30 Le-os gepjarmu. Akkor nem kene attol tartani, hogy ilyen degeneraltak, egy tankkal csaladokat irtanak ki.

Jozeph Pelikahn 2012.08.24. 00:51:09

Nagyon remélem hogy a maximális 10 év letöltendőt megkapja az elkövető (mi másért ha ezért nem), amiből minden év az örökkévalóságnak fog tűnni egy ilyen elkényeztetett fruskának.

Viszont biztos nyuszi vagyok, de megterhelt Puntóval én nem mernék a pályára menni, pláne nem a belső sávba. Vagy ha valamiért nagyon muszáj lenne, durván rá lennék tapadva a tükrömre.

Borzasztó ami történt, ismerve a k-európai viszonyokat, én 100 lóerősnél erősebb autót már csak teljesen hülyebiztos és kikapcsolhatatlan menetbiztonsági elektronikával engednék forgalomba helyezni.

Reggie 2012.08.24. 05:27:48

@dukeekud: Sot, ha betiltanak a kozlekedest, akkor kozlekedesi baleset sem tortenne.

Rocko- 2012.08.24. 07:08:39

@dukeekud: én pedig most a te internethozzáférésedet korlátozom le, csak a komplexusaid miatt kommentálsz.

Ciri 2012.08.24. 08:30:49

@dukeekud:
Öregem te egy igazi idióta vagy, már meg ne haragudj.

GG81 2012.08.24. 08:32:52

@Rocko-: majdnem, de ponthogy ez a kommented is csak megerősítette az általam leírtakat.

GG81 2012.08.24. 08:41:02

@ordii: a lényeg egyik része az amit leírtál... a másik amit támadásnak vesz az nagyéserősautóhívők társasága pedig az, hogyha a nőci nem egy x5-ben tesped, a biztonságának teljes tudatában, 2t, csúcstechnika, akkor nem így hajtott volna! sőt, ha egy trabanttal csattant volna bele, akkor lehet a) ő is ottmarad, b) senki sem marad ott (, mert nem tolja bele a szalagkorlátba és nyomja össze a kisebb autót)!!!

ez ugyanolyan párhuzam kb. mint amiért a bringások is sírnak, ha már közlekedésben résztvevőkről beszélünk, akkor legyen mindenki egyenlő... nem ütközünk senkinek (főleg kisebb autónak) sem hátulról a nagybatárral (, mert a fizika...), a kerékpárosnak is megadjuk az elsőbbséget autóval, stb...
mindazonáltal, ahogy fentebb hangoztatták a farkastörvények jelen vannak, a kisebb mindig védeni fogja magát (életösztön), csak amikor istentudja mennyivel, úgy látszik előre nem látható módon az autó seggébe durran egy 2tonnás vas... (nem hiszem, hogy a Punto sofőrje 3+1 ember életével és kivagyisatt játzsadozott volna ismerve az autója képességeit ennyi fővel.)

korzo 2012.08.24. 09:05:02

@pickapu: Most egy órát olvasgattam a beszámolókat, és egyetlen hivatalos forrásban nem szerepel a kamion, egyedül valamelyik bulvár írta azt, hogy "az előző Puntóba". Amúgy az az M3-as egyetlen "kanyargós" szakasza, így mondjuk egy 200 körül érkező autó nem is biztos hogy meg tudna állni a belátható útszakaszon (reakcióidő+fékút).

Rocko- 2012.08.24. 09:29:07

@GG81: gyanítom, bármit írnék, az csak a saját érveidet erősíti.

GG81 2012.08.24. 11:20:06

@Rocko-: teljesen mindegy, mert valahogy a jóízléssel és az általánosan elvárt szabályoktól nem igazán tér el:
-senkibe nem hajtunk bele hátulról (oldalról-előlről)!!!
-nem hajtunk többel a megengedettnél (több, mint valószínűsíthető ennek tényállása)
-nem csak abszolút,de relatív gyorshajtás! (@korzo: )
-ittasan/drogozva nem vezetünk
-itt (autók között) is valahogy érvényesülnie kéne a nagyobb figyel kisebbre elvnek!

nincs de!

ezzel szemben maximum egy dolog állhat:
-nem vágunk ki senki elé, ha már előz (kellene a szemtanú, mennyi ideje volt már a belsőben a Punto)

Rocko- 2012.08.24. 11:26:22

@GG81: néha azért menj ki az utcára, hogy lásd: hiába van a szabályrendszer, ha nem működik. ;)
alapvetően a felsorolt érvekkel egyetértek, pár közüle nem bizonyított még, viszont jó lenne ha megértenéd: nem mindenki tartja be a szabályokat, te meg ha görcsösen ragaszkodsz hozzá, akkor pórul járhatsz. igen, úgy hogy szabálytisztelő vagy.

madbalee 2012.08.24. 11:59:48

@Leadfoot: "Az ittasságot meg már megállapították vodkásüvegtől függetlenül, csak a mértéke a kérdés. De az engem már nem érdekel, mert nálunk 0 a megengedett."

Baleset okozasa eseten szinte minden EU-s orszagban 0 a megengedett alkohol szint.

ne most 2012.08.24. 12:03:34

@ordii: Baleset volt! Nem gyilkosság! A bilincselésnek vezetőszíjnak mi értelme ilyenkor? Tiszta középkor, ki is állíthatták volna pellengérre majd megkövezhették volna. kb 1000 év az elmaradásunk a fejekben.

GG81 2012.08.24. 12:06:09

@Rocko-: látom azért közelednek az álláspontok. ;-)

a farkastörvényekről írtam már fentebb. a defenzitásomról is, naponta autóval és kerékpárral is tapasztalom a bp-i viszonyokat. lehet és kell élni a szabályok adta jogokkal, de okosan engedni is kell, ha látod nem adják meg az elsőbbséged. én ismerem a mondást: elsőbbséged csak akkor van, ha meg is adják. (én nem szándékozom mártír sem lenni, de nem is önkéntes rendőrködöm. balance)

ez kb. olyan mint volt a gyalogos csalogatás a zebra előtt vagy a bringával a szorosan az út szélés, szinte előzésre csábítod az autókat... mielőtt nagyon elmenne más irányba a történet, a lényeg összefoglalva, nem kell feltartani senkit, de nem is kell meghunyászkodva mindenki elengedni... közlekedni kell egymásra figyelve.

viszont, ha a nyugat-európához szeretnénk hasonlítani, akkor még van mit finomítani az egymásra odafigyelésben...

ne most 2012.08.24. 12:10:26

@madbalee: Alkohol szint 0 a megengedett, de az autóban lehet 60 liter benzin, az megengedett, nehogy már a többezer milliárdos üzletet akárcsak szó is szó érje vagy bármiért felelős legyen.

GG81 2012.08.24. 12:12:56

@Rocko-: még1gondolat. a legrosszabb pedig, ha valamit vélt szabályosságnak képzel valaki, az alapján valami előjogot magának.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.08.24. 12:13:34

Engem az adásból csak a vége fogott meg.
Lesz Totalcar Trackday! :)
Király, ott leszek.
Eddig nem volt autóm hozzá, de most már nagyjából bejáratódott.

@ommm: Sajnos nem tudtam elmenni Perkupára a Twingo RS-el, de most ott leszek, bevéstem a naptárba.
Úgy néz ki bejött a tippetek, baromijó az RS, nagyon élvezetes, és nem veszélyeztet az elalvás autópályán mert már 130-nál is ordít a motor :).
Kíváncsi vagyok, a nem CUP hanem SPORT futómű mit tud a ringen, mert közútra pont ilyenre vágytam.
Lehet előtte Kakucsra kiviszem megjáratni.

Rocko- 2012.08.24. 12:14:09

@GG81: "én nem szándékozom mártír sem lenni, de nem is önkéntes rendőrködöm."
így.
"gyalogos csalogatás"
nincs ilyen. zebránál meg kell állni és a gyalog akkor lép le ha megadták az elsőbbséget. ez elég hatékony módszer.
"viszont, ha a nyugat-európához szeretnénk hasonlítani, akkor még van mit finomítani az egymásra odafigyelésben..."
erre hivatott létezni a rendőrség. na most lehet látni hogy az állandó traffizás és akaciószerű ellenőrzés mennyit segít a közlekedési morálon.

blackshíp 2012.08.24. 12:16:15

@ne most: a kényszerintézkedések alkalmazására vonatkozó szabályok alapvetően attól függnek, hogy mekkora büntetéssel fenyegetett egy bűncselekmény. Ez ugye jelen esetben 5-10 év börtön, ami már elég súlyosnak mondható. (egyébként többek között pont emiatt is értékelik komolyabban a szökésveszélyt is)

ne most 2012.08.24. 12:19:32

@blackshíp: A kényszer intézkedések alkalmazhatóságáról szólnak szabályok nem arról, hogy azokat kötelező alkalmazni. Tilosban parkolásért pld nem bilincselhetnek meg, még akkor sem ha élveznék a közterületesek.

blackshíp 2012.08.24. 12:33:51

@ne most: Csak ha úgy döntesz, hogy nem alkalmazod amikor lehetőség lett volna rá és utólag valami balhé van (pl. kiugrik az ablakon) akkor az már a te felelősséged lesz. És nyilván nem akarsz azért kockáztatni, hogy a terheltnek kényelmesebb legyen...

GG81 2012.08.24. 12:37:29

@Rocko-: én ezt írtam... "mint volt a gyalogos csalogatás a zebra előtt", amikor még vezetni tanultam ez VOLT, példának is jó volt. :-)

nah, és pont van az a réteg (tipikus autóikkal), amit már a rendőr sem mer b@szogatni, mármint leállítani és csekket nyomni a kezébe... erre jók az objektív felvételek, legalább azt ki merik postázni mindenkinek.

Rocko- 2012.08.24. 12:54:55

@GG81: feldughatja minden áldozat a seggébe az ojjektív csekket ha elütötték.

ne most 2012.08.24. 12:55:15

@blackshíp: Akkor tárgyalás sem kell, mindenki kapja a maximumot és ne törődjünk a bizonyítással.
Lőjünk le mindenki, nehogy mi legyünk a felelőssek, hogy nem akadályoztuk meg, mert esetleg talán a jövőbe valamikor akár ittasan vezethet és talán valmikor esetleg balesetet okozhat és talán valamikor esetleg személyi serült is lehet?

ne most 2012.08.24. 12:58:23

@GG81: Nem arról van szó, hogy nem mer, hanem arról, hogy nem baszogatja érdekből.

blackshíp 2012.08.24. 13:00:13

@ne most: azért azt gondolom te is látod, hogy ez így erős csúsztatás. A kényszerintézkedés alkalmazásának semmi köze a bizonyításhoz, legalábbis annak bizonyításához, hogy a terhelt elkövette-e a bűncselekményt amivel vádolták. Ahhoz van köze, hogy fennállnak-e pl. az előzetes eltartóztatás feltételei, vagy a kényszerintézkedés egyéb feltételei. És igen, amíg az aki elővezeti felelős azért, hogy megakadályozza, hogy a terhelt valami olyasmit tegyen amit nem kellene neki, addig ő valószínűleg élni fog a jogszabályok adta maximum korlátozás lehetőségével, de épp ezért korlátozott a maximum.

Rocko- 2012.08.24. 13:03:30

@ne most: "A bilincselésnek vezetőszíjnak mi értelme ilyenkor? Tiszta középkor, ki is állíthatták volna pellengérre majd megkövezhették volna."
ez a lényege, ez a látványos, a nép ennek örül.

GG81 2012.08.24. 13:20:36

@Rocko-: tobin óta pedig kb. kötelező, alig várták, hogy valakin megmutassák végre.

ne most 2012.08.24. 13:23:03

@blackshíp: A feltételek megléte, ha vannak - ami ugye mérlegelés kérdése az ismeretek birtokában - csak lehetőség a kényszerintézkedések alkalmazására. Amennyiben minden esetben a maximummal él, nincs mérlegelés, ami törvény szándékával ellentétes, jogellenes, hivatali visszaélés és egyéb bűncslekemények.

Így kellen elképzelni:
- Volt-e valami tény, körülmény, amiből arra lehetne következtetni, hogy a vádlott kiugrana az ablakon?
- Igen, arra gondoltam, hogy talán esetleg a jövőben valamikor talán megfordulhatna ez is a fejében, és ha súlyos sérülések nélkül megúszná, menekülés közben emberéletek kerülhetnének veszélybe, amiért nem akartam volna felelősséget vállalni, ezért rálőttem, hogy a kockázatot mérsékeljem.
- Mi volt a vád, amiért letartóztatták?
- Nem tudom.
- Biztos benne, hogy ő vádlott?
- Nem, nekem azt nem kell vizsgálnom.

moby76 2012.08.24. 20:45:54

volvo test labor :www.youtube.com/watch?v=yEdvvVT7718&feature=related
Smart ütközési test:Az említett MB c osztállyal, betonfal 43 km/ó,majd az corzá val

NperA 2012.08.25. 16:02:27

@dukeekud:

"Mi a fasznak kell egy ember szallitasara 3 tonnas 300 loeros, 300 km/h vegsebesegu jarmuveket gyartani ? Basszak meg, par ev, es odaig jutunk, hogy az atlag barom 40 tonnas potkocsis kamionnal fog kozlekedni, mert csak azzal fogja tudni kompenzalni az onbizalomhianyat a kisebbrendusegi komplexusat, es egyebb pszihologiai problemajat."

Menjél vissza a kerékagyra, ott van szükség ekkora sötétségre...

gonosz999 2012.08.26. 17:10:58

Helló Mindenki!
Az októberi pályanapra milyen autóbesorolás van?
Családi kombival be lehet-e menni a pályára ?
Választ előre is köszi .

Rocko- 2012.08.26. 18:50:46

@gonosz999: tapasztalatok alapján: - a csoportbeosztás az erőfeltételeknek megfelelőn történik. (jobb ha az RS Clio a Sport Swift ellen megy és nem a Ferrarit tartják fel.)
- azzal mész amivel szeretnél. (múltkor valaki peugeot partnerral volt.)

madbalee 2012.08.27. 12:12:21

@Rocko-: Az az a szürke PUG Partner ami a Hungaroring nyiltnapokon is szokot menni?

tailor13 2012.08.27. 15:19:37

Meglehetősen utálok autópályán közlekedni. Az meg más kérdés, hogy ha Suzukival megyek, észre sem vesznek, 150-nel sem (ofkorsz németországban), villoghatok, dudálhatok, lazán kijönnek elém, 80-nal is, átlag heti 2 ilyen van.

Mentem néhányszor autópályán egy cimborám W123 240D mercijével. Igen combos autó, 300D hosszú 5ös váltója van benne, meg a 300-as hosszú difije, 65ig tart a 3. fokozat. Na ezzel mentem úgy 110-120 között, és úgy tűntek el az emberek előlem, mintha minimum T72-vel jöttem volna. Mindezt az M1-esen, ahol 130 alatt senki nem megy a belső sávban. De ezzel az autóval dugóban araszolva, kiraktam az indexet, hogy át akarok sorolni, és lett hely. Suzukival soha nem engedtek volna ott be.

Ennyit a lóerő-kreszről: A merci 1450 kg, és 70LE, a Suzuki úgy 900 kg, és 96LE :)

NperA 2012.08.27. 18:46:30

@tailor13:

Sokkal egyszerűbb receptet alkalmazok. Ha nem előzök akkor eleve a külső sávban megyek. Ha viszot előzök akkor megvárja a mögöttem levő, nem fogok miatta gyorshajtani. Mivel eleve a maximális megengedett körül szoktam előzni, így felőlem egy S65AMG is lehet mögöttem, majd lehúzódom időben és mehet. Ugyanúgy lehúzódom amint lehet egy "small block" 1.0 Suzuki Swift elől is. Egyszerűen KRESZ szerint megyek. A mögöttem jövő tömeg/teljesítmény aránya vagy az esetleges "bőzenblikk" nem számít.

gonosz999 2012.08.27. 20:34:30

@Rocko-:

Helló!
Köszi a gyors választ.
Most csak a regisztrálok közé kell beférni :-)

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2012.08.30. 22:24:06

@ommm: Oppá. Erről nem tudtam. Rákeresek majd a cikkre.

Jazoja 2013.01.26. 00:29:31

Engem az érdekelne, hogy azt a szilveszteri ittas szimulátor-vezetés tesztet mikor és milyen játékkal végezték. (mert sztem nem mérvadó) Az első PlayStation 1994-ben jelent meg, a második 2000-ben. Az első fizikailag "élethű" szimulátorok valahol 2005 után kezdtek megjelenni. (és még most is van hová fejlődni) (Amigáról nem tudok nyilatkozni, arról inkább csak olvastam)

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.06.07. 11:12:14

németóra trollkodok, Rammen egy kicsit durva lenne, legyen inkább Drängeln ;)
süti beállítások módosítása