Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.
Ha ütközik a SUV
2012.08.23. 06:23 ommm
Címkék: bmw suv pályanap x6 trackday
209 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr254726908
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dukeekud 2012.08.23. 16:22:21
@Leadfoot: "Azt szerintem meg te se gondolod komolyan, hogy minden gyorshajtóra hívjuk rá a jardot. :-) "
Mar pedig ezt kene. Ha nem tartja valaki a kovetesi tavolsagot, siman elozi a 130-al kozlekedoket. Akkor ott telefon be kell jelenteni, hogy XY rendszamu elmebeteg kozveszelyesen szaguldozik.
Mar pedig ezt kene. Ha nem tartja valaki a kovetesi tavolsagot, siman elozi a 130-al kozlekedoket. Akkor ott telefon be kell jelenteni, hogy XY rendszamu elmebeteg kozveszelyesen szaguldozik.
Spikk 2012.08.23. 16:33:27
@Rocko-: Azt nem értem, hogy akkor miért érzem úgy a szavaidból, hogy a szabályosan közlekedőnek nem elég szabályosan közlekedni, még vezessen deffenzíven, külön figyeljen arra, hogy hátha épp jön egy csimpánz szabálytalanul.
Nem! Ha lehet 60-nal menni, akkor a hátul jövő ne parázzon, ha valaki 60-nal megy. Ritka, hogy ilyen esetben ne legyen lehetőség lassítás nélkül megelőzni, de ha úgy adódik, le kell lassítani.
Ez nem verseny.
Hasonlóan ha 130-as tempóval haladok a belső sávban, mert pl. előzök, akkor teljesen szabályos vagyok, ha valaki szabálytalanul (sebesség) közeledik, akkor le lehet lassítani (követési távolság!), aztán majd kimegyek úgyis, ha végeztem. Alapszabály, hogy a hátul jövőnek kell első sorban figyelembe vennie az előtte alakuló forgalmat. Ez alól az előzés (sávváltás) ugye kivétel.
"tessék, Punto ment 60-nal, BMW 130-cal. mindkettő szabályos volt, mégis több mint duplája a sebességkülönbség. ebben az esetben a Punto lenne a balesetforrás."
Akkor, ha bevágott a BMW elé, igen. Ha nem váltott sávot, akkor viszont nem, még akkor sem, ha a belső sávban haladt, akár előzött, akár nem, mert a saját sávban hátulról belemenni valakibe az minden körülmények között bukó. A 60 alatti sebesség esetleg oszthatja a felelősséget, de aligha hiszem, hogy ez történt.
Nem! Ha lehet 60-nal menni, akkor a hátul jövő ne parázzon, ha valaki 60-nal megy. Ritka, hogy ilyen esetben ne legyen lehetőség lassítás nélkül megelőzni, de ha úgy adódik, le kell lassítani.
Ez nem verseny.
Hasonlóan ha 130-as tempóval haladok a belső sávban, mert pl. előzök, akkor teljesen szabályos vagyok, ha valaki szabálytalanul (sebesség) közeledik, akkor le lehet lassítani (követési távolság!), aztán majd kimegyek úgyis, ha végeztem. Alapszabály, hogy a hátul jövőnek kell első sorban figyelembe vennie az előtte alakuló forgalmat. Ez alól az előzés (sávváltás) ugye kivétel.
"tessék, Punto ment 60-nal, BMW 130-cal. mindkettő szabályos volt, mégis több mint duplája a sebességkülönbség. ebben az esetben a Punto lenne a balesetforrás."
Akkor, ha bevágott a BMW elé, igen. Ha nem váltott sávot, akkor viszont nem, még akkor sem, ha a belső sávban haladt, akár előzött, akár nem, mert a saját sávban hátulról belemenni valakibe az minden körülmények között bukó. A 60 alatti sebesség esetleg oszthatja a felelősséget, de aligha hiszem, hogy ez történt.
w a s d 2012.08.23. 16:36:10
@dhrbikes: Azt azért nem mondanám, hogy papírautó (legalábbis szemből ütközve). Ha az E-NCAP- s képeket nézi az ember, akkor nem rogyott ott sem össze. Ezt írják az encap.com- on: "The passenger compartment remained stable in the impact..."
rekspeiler 2012.08.23. 16:36:55
(SITA - Cas.sk - Bumm nyomán)
"A Rezes család több közúti balesetet is okozott már - azokat következmények nélkül megúszták.
A Rezes famíliához korábban három közúti balesetet is hozzá lehetett kapcsolni, de következmények nélkül megúszták a karambolokat - derítették ki a bulvárlapok.
Zoom
Eva Varholíková-Rezesová maga is karambolozott, méghozzá 2000 januárjában - tizenkét éve ezüstszínű Mercedesével hátulról rohant bele egy Skoda márkájú személyautóba. A kocsi 68 éves sofőrje nem szenvedett sérüléseket, mindössze az autó tört össze. A nő vérében akkor nem találtak alkoholt.
A következő balesetnek Linda Rezesová, Július Rezes vállalkozó volt felesége volt részese 2005 szeptemberében, ez a karambol két halálos áldozatot is követelt. Egy idősebb házaspár gombászni indult, majd ütköztek a nő BMW-jével, s mindketten életüket vesztették a balesetben. A rendőrségi vizsgálatok eredményei szerint a házaspár okozta a balesetet, mivel áttértek a szemben tartó sávba.
Varholíková volt barátja, Erik Fischer 2007 szeptemberében egyenesen tömegbalesetet okozott, mikor az Audijával hátulról belerohant egy teherkocsiba, majd további két járművel ütközött, és a mezőn végezte. A férfi lábtöréssel megúszta, más következményei nem voltak a balesetének."
"A Rezes család több közúti balesetet is okozott már - azokat következmények nélkül megúszták.
A Rezes famíliához korábban három közúti balesetet is hozzá lehetett kapcsolni, de következmények nélkül megúszták a karambolokat - derítették ki a bulvárlapok.
Zoom
Eva Varholíková-Rezesová maga is karambolozott, méghozzá 2000 januárjában - tizenkét éve ezüstszínű Mercedesével hátulról rohant bele egy Skoda márkájú személyautóba. A kocsi 68 éves sofőrje nem szenvedett sérüléseket, mindössze az autó tört össze. A nő vérében akkor nem találtak alkoholt.
A következő balesetnek Linda Rezesová, Július Rezes vállalkozó volt felesége volt részese 2005 szeptemberében, ez a karambol két halálos áldozatot is követelt. Egy idősebb házaspár gombászni indult, majd ütköztek a nő BMW-jével, s mindketten életüket vesztették a balesetben. A rendőrségi vizsgálatok eredményei szerint a házaspár okozta a balesetet, mivel áttértek a szemben tartó sávba.
Varholíková volt barátja, Erik Fischer 2007 szeptemberében egyenesen tömegbalesetet okozott, mikor az Audijával hátulról belerohant egy teherkocsiba, majd további két járművel ütközött, és a mezőn végezte. A férfi lábtöréssel megúszta, más következményei nem voltak a balesetének."
wiener 2012.08.23. 16:37:53
Ipad-en nem latszik a video
Csinaljatok valamit vele
Thx
Csinaljatok valamit vele
Thx
qwertzu 2012.08.23. 16:52:24
@wiener: Az Ipad szar, vegyél valami rendes androidos tabletet, ha meg akarod nézni a videót.
Leadfoot 2012.08.23. 17:04:40
@Spikk: Teljesen függetlenül ezektől szerintem ha a rendőr meglát egy személyautót, amint hatvannal szaggat a pályán, azonnal megállítja.
Ilyen esetben is fölmerül az indokolatlanul lassan haladás, de ami a fő: nem egészséges hatvannal menni egy olyan úton, ahol az átlagsebesség 120-130. Szabályosnak szabályos, de attól függetlenül veszélyes.
Ilyen esetben is fölmerül az indokolatlanul lassan haladás, de ami a fő: nem egészséges hatvannal menni egy olyan úton, ahol az átlagsebesség 120-130. Szabályosnak szabályos, de attól függetlenül veszélyes.
Negrogo 2012.08.23. 17:10:50
Nem olvastam a kommenteket mert mar sok van belole, sot meg a hang anyagok is csak most kezdem el de "orultem" mikor lattam, h tema lesz a halalos baleset.
Mert annyira de annyira megint ugy van beallitva, hogy a gonosz satanista BMW-esek akik most mar tuti mind bebaszva is ulnek a volanhoz es/vagy bedrogozva!
Most hanyaguljuk el azt a dolgot, h ittas volt a no (hiszen igy egybol o a hibas tok mind1 mar mi tortent) nem tudni be is volt-e rugva hanem csak ittas volt sehol nem irtak mennyit ivott lehet par evvel ezelott meg hatar erteken belul lett volna a szondaztatas utan. Mind1.
Mikor eloszor hallotam mi tortent es hol, majd kiderult Karacsondi, idosebb emberekrol van szo, egybol csak is egy szituazio jott le nekem nem veletnenul: Az itteni regioban vmi eszement mennyi vezetni nem tudo totymorgo van az utakon akik szo szerint felnek az autobna es a tobbi autostol, korfolgalmoban balra nem nezok, keresztezodes lampainal inkabb pirosat megvarok mintsem a zoldet kis gaz adasra elerokrol beszelek. Na kb a Fiatos ugyanez lehetett.
A kamiont, ami ment 90-el ugy elozhette ~100-al szerintem, h annelkul, h latta volna jon barmi is, kivagodott az X5 ele ami meg johetett 150-el es kesz a baj es itt a lenyeg mert attol, hogy a X5 gyorsabban ment a megengedetnel meg a Fiatos lett volna a hibas kurvara. De innentol kezdve, h szanaszet tort es kiegett, benne harman es nem zero volt a csaj szonda utan mar o lett a satan de minimum a csatlosa. Csak azert irom le ezt mert nem annyira fekete feher am minden!
Mert annyira de annyira megint ugy van beallitva, hogy a gonosz satanista BMW-esek akik most mar tuti mind bebaszva is ulnek a volanhoz es/vagy bedrogozva!
Most hanyaguljuk el azt a dolgot, h ittas volt a no (hiszen igy egybol o a hibas tok mind1 mar mi tortent) nem tudni be is volt-e rugva hanem csak ittas volt sehol nem irtak mennyit ivott lehet par evvel ezelott meg hatar erteken belul lett volna a szondaztatas utan. Mind1.
Mikor eloszor hallotam mi tortent es hol, majd kiderult Karacsondi, idosebb emberekrol van szo, egybol csak is egy szituazio jott le nekem nem veletnenul: Az itteni regioban vmi eszement mennyi vezetni nem tudo totymorgo van az utakon akik szo szerint felnek az autobna es a tobbi autostol, korfolgalmoban balra nem nezok, keresztezodes lampainal inkabb pirosat megvarok mintsem a zoldet kis gaz adasra elerokrol beszelek. Na kb a Fiatos ugyanez lehetett.
A kamiont, ami ment 90-el ugy elozhette ~100-al szerintem, h annelkul, h latta volna jon barmi is, kivagodott az X5 ele ami meg johetett 150-el es kesz a baj es itt a lenyeg mert attol, hogy a X5 gyorsabban ment a megengedetnel meg a Fiatos lett volna a hibas kurvara. De innentol kezdve, h szanaszet tort es kiegett, benne harman es nem zero volt a csaj szonda utan mar o lett a satan de minimum a csatlosa. Csak azert irom le ezt mert nem annyira fekete feher am minden!
Leadfoot 2012.08.23. 17:16:57
@mennyi?husz!: Most nem azé', de tötymörgőnek elkönyvelni a FIAT sofőrjét nem ugyanolyan általánosítás, mint agresszív állatnak a BMW vezetőjét?
Tetszik vagy sem, ha az ember meghallja, hogy egy BMW és egy Punto ütközött, nem arra asszociál, hogy "na, megint egy agresszív fiatos". És ez ugye nem véletlen...
Tetszik vagy sem, ha az ember meghallja, hogy egy BMW és egy Punto ütközött, nem arra asszociál, hogy "na, megint egy agresszív fiatos". És ez ugye nem véletlen...
Leadfoot 2012.08.23. 17:18:51
@mennyi?husz!: Az ittassághoz:
Egyrészt úgy tudni, elaludt, amiben jó eséllyel volt szerepe az alkoholnak.
Bizonyos szempontból pedig teljesen mindegy, mennyi alkohol volt a vérében.
Mennyi a megengedett? Nulla.
Tisztában vagy vele, hogy ha ennél több van a véredben, és baleset részese vagy, elővesznek? Igen.
Hát akkor?
Egyrészt úgy tudni, elaludt, amiben jó eséllyel volt szerepe az alkoholnak.
Bizonyos szempontból pedig teljesen mindegy, mennyi alkohol volt a vérében.
Mennyi a megengedett? Nulla.
Tisztában vagy vele, hogy ha ennél több van a véredben, és baleset részese vagy, elővesznek? Igen.
Hát akkor?
Negrogo 2012.08.23. 17:28:38
@Leadfoot: Nem a Fiaton volt a hengsult hanem az idosebb, karacsondi hazasparrol es mivel itt elek en is nem messze, ismerem is a kornyezo falukat, utakat es heves megyet pontosan tudom milyen a kozlekedok "skillje"
Jo pelda ami velem tortent mult7vegen: Korfolgalomban elsobsegemet meg nem adva bejott elem egy no majd osszementem vele! A no nem hogy nem esmerte el, h hibas meg o volt felhabordva, rendort kellett hivni egy ilyen total egyertelmu esethez mert o abbol indult ki, h en mentem neki! Nyilvan hisz bevagodott elem mert baszott szetnezni jon e vki balrol es mennyivel! A rendornek meg mer rogton ilyeneket mond, h a sportos baszott nagy beemvevel jott vagy 100-al meg ilyenek... a jardok is csak nevettek rajta. Amig ilyen idiotak vezetnek az utakon nem sok jora lehet szamitani.
Jo pelda ami velem tortent mult7vegen: Korfolgalomban elsobsegemet meg nem adva bejott elem egy no majd osszementem vele! A no nem hogy nem esmerte el, h hibas meg o volt felhabordva, rendort kellett hivni egy ilyen total egyertelmu esethez mert o abbol indult ki, h en mentem neki! Nyilvan hisz bevagodott elem mert baszott szetnezni jon e vki balrol es mennyivel! A rendornek meg mer rogton ilyeneket mond, h a sportos baszott nagy beemvevel jott vagy 100-al meg ilyenek... a jardok is csak nevettek rajta. Amig ilyen idiotak vezetnek az utakon nem sok jora lehet szamitani.
Zsoo 2012.08.23. 17:47:53
Kábítószer hatása alatt..
Gázosak a szereplők!
Bocsi, nem vagyok "zseni", mi a SUV?
Gázosak a szereplők!
Bocsi, nem vagyok "zseni", mi a SUV?
Avatar 2012.08.23. 17:52:24
@Leadfoot: Viszont szívességtételre való kötelezettség nincs a KRESZben.
Akár mopedautóval (sőt lovaskocsival) is közlekedhetnek az alsóbb rendű utakon, ahhoz képest a 70-es tempó még egész kellemes. Lehet, hogy a kocsit vezetőnek jövőre már nem adják meg az EÜ alkalmasságit, de amíg le nem jár még vezethet... És akkor már inkább biztonságosan 70-nel, mint 90-nel balesetet okozva, ezáltal esetleg teljes útzárat előidézve.
Jó lenne valami igazi KRESZ szakember véleményét hallani arról, hogy mit is ért a KRESZ indokolatlanul lassú haladáson.
Akár mopedautóval (sőt lovaskocsival) is közlekedhetnek az alsóbb rendű utakon, ahhoz képest a 70-es tempó még egész kellemes. Lehet, hogy a kocsit vezetőnek jövőre már nem adják meg az EÜ alkalmasságit, de amíg le nem jár még vezethet... És akkor már inkább biztonságosan 70-nel, mint 90-nel balesetet okozva, ezáltal esetleg teljes útzárat előidézve.
Jó lenne valami igazi KRESZ szakember véleményét hallani arról, hogy mit is ért a KRESZ indokolatlanul lassú haladáson.
Leadfoot 2012.08.23. 18:05:59
@mennyi?husz!: Mindegy, akár öreg, akár karácsondi, akár fiatos, ugyanolyan általánosítás, mint a köcsögbéemvés.
Leadfoot 2012.08.23. 18:10:39
@Avatar: "Lehet, hogy a kocsit vezetőnek jövőre már nem adják meg az EÜ alkalmasságit"
Na az ilyenre mondom, hogy jobb lenne, ha lenne egy kis önkritikája, és nem vezetne.
Nagyapámnak 1960 óta volt saját kocsija, vezetett is rendszeresen, komoly balesete sose volt. Mikor 75 éves lett, eladta az aktuális kocsiját, és soha többé nem vezetett. Pedig semmi baja nem volt: szellemileg, fizikailag friss volt, nem volt baj a látásával, 10 évet minimum letagadhatott volna.
De azt mondta (mellesleg orvos volt), hogy szerinte ennyi idősen már senkinek se kéne vezetnie.
Na az ilyenre mondom, hogy jobb lenne, ha lenne egy kis önkritikája, és nem vezetne.
Nagyapámnak 1960 óta volt saját kocsija, vezetett is rendszeresen, komoly balesete sose volt. Mikor 75 éves lett, eladta az aktuális kocsiját, és soha többé nem vezetett. Pedig semmi baja nem volt: szellemileg, fizikailag friss volt, nem volt baj a látásával, 10 évet minimum letagadhatott volna.
De azt mondta (mellesleg orvos volt), hogy szerinte ennyi idősen már senkinek se kéne vezetnie.
Leadfoot 2012.08.23. 18:12:07
@Avatar: "Jó lenne valami igazi KRESZ szakember véleményét hallani arról, hogy mit is ért a KRESZ indokolatlanul lassú haladáson."
Hát igen. Bár - mivel nincs pontosan definiálva - szerintem elég nehéz okosnak lenni ezzel kapcsolatban.
Hát igen. Bár - mivel nincs pontosan definiálva - szerintem elég nehéz okosnak lenni ezzel kapcsolatban.
Avatar 2012.08.23. 18:24:36
@Leadfoot: Aki idegbajt kap attól, hogy 90 helyett 70-nel kell mennie, az korától függetlenül gyakorolhatna hasonló önkritikát. :)
Leadfoot 2012.08.23. 18:26:26
@Avatar: Egy kicsit is modern autóban a 70 hosszú távon nagyon csigatempónak hat.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.23. 18:27:59
A milliomospalánta miért nem sofőrrel vitette magát? Most azt varrnák zsákba és dobnák a folyóba.
(Azért csak palánta, mert ugyan 35 éves, de az anyya intézkedik.)
(Azért csak palánta, mert ugyan 35 éves, de az anyya intézkedik.)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.23. 18:30:13
"mit is ért a KRESZ indokolatlanul lassú haladáson."
Azt nem tudom. De nekem indokolatlanul lassú, mikor valaki a belső sávban 123-al halad folyamatosan, mert akkor mutat az órája pontosan 130-at. (A legtöbb kocsiban 5%-kal többet mutat a sebességmérő.)
Azt nem tudom. De nekem indokolatlanul lassú, mikor valaki a belső sávban 123-al halad folyamatosan, mert akkor mutat az órája pontosan 130-at. (A legtöbb kocsiban 5%-kal többet mutat a sebességmérő.)
Rocko- 2012.08.23. 18:34:52
@Spikk: "Azt nem értem, hogy akkor miért érzem úgy a szavaidból, hogy a szabályosan közlekedőnek nem elég szabályosan közlekedni, még vezessen deffenzíven, külön figyeljen arra, hogy hátha épp jön egy csimpánz szabálytalanul."
hogy megvédje magát.
lehet itt hadakozni szabályokkal, de kint az utcán nem ez a helyzet.
persze ha gondolod, lehetsz te a következő, majd szépen felvésik a sírodra, hogy 'elsőbbsége volt'.
ezt vagy megérted, vagy nem, mindegy, de a helyzeten nem változtat.
hogy megvédje magát.
lehet itt hadakozni szabályokkal, de kint az utcán nem ez a helyzet.
persze ha gondolod, lehetsz te a következő, majd szépen felvésik a sírodra, hogy 'elsőbbsége volt'.
ezt vagy megérted, vagy nem, mindegy, de a helyzeten nem változtat.
Rocko- 2012.08.23. 18:37:31
@dukeekud: "Ez az elmebeteg megolt 3 vagy 4 embert, es fog kapni maximum 2 eve-t amibol jo esetben le ul majd 10 honapot"
honnan tudod hogy elmebeteg? van nálad szakorvosi vizsgálat?
egyébként pedig hello ojjektív felelősség, ide vezet.
"Mert ha ez a barom kapna 20 evet az rendben lenne, annak talan lenne nemi visszatarto erelye."
még mindig a lebukás esélyének van visszatartó erej, nem pedig a büntetés mértékének.
honnan tudod hogy elmebeteg? van nálad szakorvosi vizsgálat?
egyébként pedig hello ojjektív felelősség, ide vezet.
"Mert ha ez a barom kapna 20 evet az rendben lenne, annak talan lenne nemi visszatarto erelye."
még mindig a lebukás esélyének van visszatartó erej, nem pedig a büntetés mértékének.
Rocko- 2012.08.23. 18:39:02
@wiener: nos, igen, ez jellemzője a rádióadásoknak hogy nincsen kép.
csinálj magaddal valamit.
csinálj magaddal valamit.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.23. 18:42:28
@wiener: "Ipad-en nem latszik a video"
Leszarom. Az indavideó évek óta szar volt, nem lehetett látni rajta semmit, most végre megjavították, letöröm a kezét aki hozzá mer nyúlni.
Leszarom. Az indavideó évek óta szar volt, nem lehetett látni rajta semmit, most végre megjavították, letöröm a kezét aki hozzá mer nyúlni.
Shopping 2012.08.23. 18:48:35
Üzenem az M7-esen Bp. Felé közlekedő faszoknak, hogy a középső sáv sem folyamatos haladásra van, hanem előzésre!!!!!
Egyébként jobbra tarts!!!!
Egyébként jobbra tarts!!!!
Rocko- 2012.08.23. 18:49:49
@Leadfoot: ( www.youtube.com/watch?v=RPgHCy1dj2g )
nem-nem.
az egyik esetben valamit hisz, feltételesen kezelik, a másikban pedig tényként kezeli. nagyon nem mindegy.
nem-nem.
az egyik esetben valamit hisz, feltételesen kezelik, a másikban pedig tényként kezeli. nagyon nem mindegy.
GG81 2012.08.23. 19:54:44
@Rocko-: nono, azért megvan az esélye, hogy rosszul huppan a nagyautóban az erőfölényével visszaélő és ő is ottmarad... akkor érdemes??? átszúrhatta volna a szalagkorlát, bármi...
és azt sem árt nem elfelejteni, hogy a szabálytalankodó abszolúte nem várhatja el vele szemben a szabálykövetést, persze, ha tudatánál van és nem alszik épp részegen!!
vagy hogy működik ez, nagyon alaposan kiválasszák a prédát?? főleg alkoholtól elnyomva alvás közben!!??
ha tudatos és úgy gyilkolt az autóját fegyverként használva, akkor nem közúti kategória kell a büntetési tételnél, hanem gyilkosságos.
jó, hogy defenzíven kell vezetni, de nem kell minden bmw-s elől félrehúzódni! csakmert bmw-je van!!! ez nem az átkos, amikor a fekete pobjedák legórtak mindenkit..., mert megtehették... meg nem oroszország, ahol kihajolnak az ablakon és kap a verdád egy sorozatot kalával...
el kéne dönteni, hogy európa felé akarunk menni vagy jobb lesz az a keleti módi... egyelőre az utóbbi van még túlsúlyban. bárhogy is kapálóztok, ahogyan az érintettnek érzett heves megyei bmw-s is magyarországon még mindig státuszszimbólum a verda és nem átallanak a minél nagyobb vasakkal uralni az utakat... hogy ez ne lehessen, ahogy írtátok fentebb nőni kéne a lebukás veszélyének, de a yard meg pont ezeket nem meri baxtatni.
jah, egyébként a 4. sérült sem élte túl. :-(
és azt sem árt nem elfelejteni, hogy a szabálytalankodó abszolúte nem várhatja el vele szemben a szabálykövetést, persze, ha tudatánál van és nem alszik épp részegen!!
vagy hogy működik ez, nagyon alaposan kiválasszák a prédát?? főleg alkoholtól elnyomva alvás közben!!??
ha tudatos és úgy gyilkolt az autóját fegyverként használva, akkor nem közúti kategória kell a büntetési tételnél, hanem gyilkosságos.
jó, hogy defenzíven kell vezetni, de nem kell minden bmw-s elől félrehúzódni! csakmert bmw-je van!!! ez nem az átkos, amikor a fekete pobjedák legórtak mindenkit..., mert megtehették... meg nem oroszország, ahol kihajolnak az ablakon és kap a verdád egy sorozatot kalával...
el kéne dönteni, hogy európa felé akarunk menni vagy jobb lesz az a keleti módi... egyelőre az utóbbi van még túlsúlyban. bárhogy is kapálóztok, ahogyan az érintettnek érzett heves megyei bmw-s is magyarországon még mindig státuszszimbólum a verda és nem átallanak a minél nagyobb vasakkal uralni az utakat... hogy ez ne lehessen, ahogy írtátok fentebb nőni kéne a lebukás veszélyének, de a yard meg pont ezeket nem meri baxtatni.
jah, egyébként a 4. sérült sem élte túl. :-(
Bumpi 2012.08.23. 20:10:44
tudjatok ,mennyivel ment a punto?
Negrogo 2012.08.23. 20:19:36
@GG81: Mit hordol ossze te jo eg. Marhara nem a bmw rol szol ez most meg nem is a bmwesekrol mehetett volna egy Lexus GX -el is ugyan ez lett volna a vege de akkor biztos nem kavar ekkora hirt. Rengeteg fo cimnel ez szerepelt: halalos balesetett okozott egy bmw-es, harman meghaltak egy bmw-es miatt es stb. kozben pedig semmi koze sem a bmw-eseknek sem a bmw-nek ehez. 2 tonna vs 1 tonnarol van szo meg nagy valoszinusegel egy figyelmetlen hetvegi autosrol es egy kozepesen ittas masikrol ergo nem reszegsegrol es nem is elalvasrol legalabb is ami eddig kiderult...
Bumpi 2012.08.23. 20:21:32
az tuti hogy négyszeres gyilkos a nőci
pickapu 2012.08.23. 20:22:06
@Bumpi: Gondolom ha teherautót előzött, akkor legalább százzal.
Egyébiránt azóta már az a tényállás hogy a hölgy közepesen ittas volt, és kábítószert is találtak a szervezetében. Bukó van.
Egyébiránt azóta már az a tényállás hogy a hölgy közepesen ittas volt, és kábítószert is találtak a szervezetében. Bukó van.
GG81 2012.08.23. 20:39:06
@mennyi?husz!: látom te sem érted, meg @Rocko-: sem...
mert nem csak az 1 vs 2 tonnáról van szó!
ponthogy arról van szó, amit leírt rocko is... hogy aki szabályokon belül cselekszik, de feltart egy vérprofit (netán egyben szabálytalant), az mifa@szér' létezik a zutakon.
a többi csak statisztika és szintén fizika. a nagyobb és erősebb autókban ülök sokkal inkább érzik a fenti felsőbbrendűséget, így tehát teljesen igazad van, akár egy Lexus SUV-ban is ülhetett volna...
a részegség és a nagy vas vakmerőséget ad, mint ahogy a sok 3betűs is! ezek együtt pedig kb. sebezhetetlenség érzést: tény, hogy az anyucikalányának nem esett baja.
NÉGYEN!!!
mert nem csak az 1 vs 2 tonnáról van szó!
ponthogy arról van szó, amit leírt rocko is... hogy aki szabályokon belül cselekszik, de feltart egy vérprofit (netán egyben szabálytalant), az mifa@szér' létezik a zutakon.
a többi csak statisztika és szintén fizika. a nagyobb és erősebb autókban ülök sokkal inkább érzik a fenti felsőbbrendűséget, így tehát teljesen igazad van, akár egy Lexus SUV-ban is ülhetett volna...
a részegség és a nagy vas vakmerőséget ad, mint ahogy a sok 3betűs is! ezek együtt pedig kb. sebezhetetlenség érzést: tény, hogy az anyucikalányának nem esett baja.
NÉGYEN!!!
korzo 2012.08.23. 21:04:27
@Leadfoot:
A KRESZ-ben egyetlen helyen van definiálva az indokolatlanul lassú haladás mértéke, mégpedig pontosan az autópályán, ahol ez 60 km/h.
Ha ebből indolunk ki, akkor az indokolatlanul lassú haladás az, ha jó látási körülmények és útviszonyok között a haladási sebességed nem éri el az adott útra megengedett legnagyobb sebesség 50%-át. Pont.
A KRESZ-ben egyetlen helyen van definiálva az indokolatlanul lassú haladás mértéke, mégpedig pontosan az autópályán, ahol ez 60 km/h.
Ha ebből indolunk ki, akkor az indokolatlanul lassú haladás az, ha jó látási körülmények és útviszonyok között a haladási sebességed nem éri el az adott útra megengedett legnagyobb sebesség 50%-át. Pont.
korzo 2012.08.23. 21:09:44
@pickapu:
No, de akkor hol van a teherautó, akit előztek?
Gyanús, hogy nem volt ilyen, mert akkor lenne egy tanú. Meg mivel a teherautókban van poroltó, még lehet tűz se lett volna...
No, de akkor hol van a teherautó, akit előztek?
Gyanús, hogy nem volt ilyen, mert akkor lenne egy tanú. Meg mivel a teherautókban van poroltó, még lehet tűz se lett volna...
Tizenkettő 2012.08.23. 21:17:54
index.hu/belfold/2012/08/23/meghalt_az_m3-ason_tortent_baleset_utolso_aldozata_is/
Asszem no comment. Ott szerepel a cikkben, hogy a fiat szabályosan haladt.
Asszem no comment. Ott szerepel a cikkben, hogy a fiat szabályosan haladt.
Tizenkettő 2012.08.23. 21:20:05
És azt sem értem miért nem lehet végre a külföldi rendszámmal száguldozókat is rendszám alapján elkapni, mert jelenleg így egyiket sem "fogja" a traffipax, és ezt tudják is nagyon jól.
Rocko- 2012.08.23. 21:21:11
@GG81: "hogy aki szabályokon belül cselekszik, de feltart egy vérprofit (netán egyben szabálytalant), az mifa@szér' létezik a zutakon."
nem, én nem írtam ilyet, a hülyeséget tartsd nyugodtan a fejedben. vagy legalább ne kösd hozzám.
"a nagyobb és erősebb autókban ülök sokkal inkább érzik a fenti felsőbbrendűséget"
ezt leszel szíves ténykkel alátámasztani. addig ez csak egy szimpla szterotipia. ahogy a minden BMW-s köcsög, és minden német autós gyorsan hajt.
tehát amig nem tudod ezt igazolni, addig ezt vegyük nyugodtan előítéletnek, nem pedig ténynek.
nem, én nem írtam ilyet, a hülyeséget tartsd nyugodtan a fejedben. vagy legalább ne kösd hozzám.
"a nagyobb és erősebb autókban ülök sokkal inkább érzik a fenti felsőbbrendűséget"
ezt leszel szíves ténykkel alátámasztani. addig ez csak egy szimpla szterotipia. ahogy a minden BMW-s köcsög, és minden német autós gyorsan hajt.
tehát amig nem tudod ezt igazolni, addig ezt vegyük nyugodtan előítéletnek, nem pedig ténynek.
Rocko- 2012.08.23. 21:34:57
@korzo: "Meg mivel a teherautókban van poroltó, még lehet tűz se lett volna..."
már ha megállt volna a teherautó.
de tessék, kamionosnak fontosabb volt a kamerázás mint az oltás: tv2.hu/tenyek/video/harman-egtek-benn-az-autoban-tenyek-riport
tessék, itt az animáción van kamion: www.rtlklub.hu/video/175577/
már ha megállt volna a teherautó.
de tessék, kamionosnak fontosabb volt a kamerázás mint az oltás: tv2.hu/tenyek/video/harman-egtek-benn-az-autoban-tenyek-riport
tessék, itt az animáción van kamion: www.rtlklub.hu/video/175577/
GG81 2012.08.23. 21:42:07
@Rocko-: nem én írtam, hogy 60-nal ne menjen fel senki az autópályára, mert az már tötymörög és nehogy feltartson már másokat!
meg aztán az erősebb kutya b@szik elvet sem kellett a szádba adni...
egy ősközösségben helytállóak lennének a meglátásaid, a hűbérúri rendszerben is, de még egy nemrég letűnt hazai diktatórikus rendszerben is..., de állítólag már 22 éve nem az van és európa felé száguldunk, egyenlőségen alapuló társadalmi berendezkedésben, ahol kölcsönösen elfogadott szabályok szerint toleranciával kéne egymáshoz viszonyulni.
statisztika, nézd meg hónapról hónapra a rendőrségi gyorshajtási rekorderek (és rekorder bírságok) listáját! erőteljes a német autó jelenlét. ez nekem több, mint bizonyíték, nem ígéret.
meg aztán az erősebb kutya b@szik elvet sem kellett a szádba adni...
egy ősközösségben helytállóak lennének a meglátásaid, a hűbérúri rendszerben is, de még egy nemrég letűnt hazai diktatórikus rendszerben is..., de állítólag már 22 éve nem az van és európa felé száguldunk, egyenlőségen alapuló társadalmi berendezkedésben, ahol kölcsönösen elfogadott szabályok szerint toleranciával kéne egymáshoz viszonyulni.
statisztika, nézd meg hónapról hónapra a rendőrségi gyorshajtási rekorderek (és rekorder bírságok) listáját! erőteljes a német autó jelenlét. ez nekem több, mint bizonyíték, nem ígéret.
pickapu 2012.08.23. 21:42:53
@korzo: Az összes létező illusztráció így mutatta be a történetet, valószínűleg nem alaptalanul, továbbá van olyan helyszíni fotó, amin látszik egy kamion a leállósávban kicsivel távolabb az összetört autóktól, talán az volt ott.
Ha egy autónak telibeverik a tankját és abból szerteszét fröccsen a benzin, forró kipufogóra, motorra, elég hamar az egész autót beteríthetik a lángok, ahhoz pedig már egy poroltó kevés lehet, figyelembe véve azt is, hogy idő telik el mire a sofőr előveszi azt és odaér oltani.
Persze mindezt írom szigorúan feltételes módban, nem voltunk ott, a végkifejlet szempontjából pedig már sajnos mindegy.
Ha egy autónak telibeverik a tankját és abból szerteszét fröccsen a benzin, forró kipufogóra, motorra, elég hamar az egész autót beteríthetik a lángok, ahhoz pedig már egy poroltó kevés lehet, figyelembe véve azt is, hogy idő telik el mire a sofőr előveszi azt és odaér oltani.
Persze mindezt írom szigorúan feltételes módban, nem voltunk ott, a végkifejlet szempontjából pedig már sajnos mindegy.
Rocko- 2012.08.23. 21:47:40
@GG81: "nem én írtam, hogy 60-nal ne menjen fel senki az autópályára, mert az már tötymörög és nehogy feltartson már másokat!"
ami nem egyenértékű azzal, hogy "az mifa@szér' létezik a zutakon."
ha nem megy az értelmezés, javaslom az iskolarendszerbe visszalépést.
"meg aztán az erősebb kutya b@szik elvet sem kellett a szádba adni..."
igen, én ezt mondtam. nem azt hogy vérprofi. de látom neked nagyon megy ez a félreértelmezés.
"statisztika, nézd meg hónapról hónapra a rendőrségi gyorshajtási rekorderek (és rekorder bírságok) listáját! erőteljes a német autó jelenlét. ez nekem több, mint bizonyíték, nem ígéret."
kösz, nem érdekel a bulvár. lehet neked bejön, meg úgy általában az egyszerű emberek ennek örülnek, lehet jól háborogni. értelmesebbje meg azért csak elgondolkodik hogy mi van a többivel. mégis hány százalékot ad a gyorshajtás (elárulom, keveset), meg mennyi ebből az erős kocsi. (általános az arány.)
tudod, túl kéne lépni a bulvár szintjén.
ami nem egyenértékű azzal, hogy "az mifa@szér' létezik a zutakon."
ha nem megy az értelmezés, javaslom az iskolarendszerbe visszalépést.
"meg aztán az erősebb kutya b@szik elvet sem kellett a szádba adni..."
igen, én ezt mondtam. nem azt hogy vérprofi. de látom neked nagyon megy ez a félreértelmezés.
"statisztika, nézd meg hónapról hónapra a rendőrségi gyorshajtási rekorderek (és rekorder bírságok) listáját! erőteljes a német autó jelenlét. ez nekem több, mint bizonyíték, nem ígéret."
kösz, nem érdekel a bulvár. lehet neked bejön, meg úgy általában az egyszerű emberek ennek örülnek, lehet jól háborogni. értelmesebbje meg azért csak elgondolkodik hogy mi van a többivel. mégis hány százalékot ad a gyorshajtás (elárulom, keveset), meg mennyi ebből az erős kocsi. (általános az arány.)
tudod, túl kéne lépni a bulvár szintjén.
Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2012.08.23. 21:52:29
A németek ráfutásos zéró toleranciájának oka -- lehet, hogy urban legend -- egy eset, amikor a kisgyerekes anyuka mögé megérkezett nagy villogással valaki 2 cm-re. Anyuka megijedt, lerántotta a kocsit az útról, odalettek.
ommm 2012.08.23. 22:56:39
@Tizenkettő: Januárig. Olvass Totalcart. Bár nem hinném, hogy a postázott bírság kifizetése továbbra is gondot okozna egy ilyen kaliberű családban...
2012.08.23. 22:58:54
Kedden reggel mikor meghallottam a rádióban a balesetet, még semmit nem lehetett tudni, csak annyit, hogy egy szlovák rendszámú gépkocsi, női sofőrrel halálos balesetet okozott, és még meg is úszta. No ebből az aprócska információmorzsából -rohadt előítéleteimnek, fantáziámnak, és a folyton beigazolódó sztereotípiáknak hála- rögtön össze is állt a fejemben a szomorú baleset forgatókönyve, és az elkövető: a szlovák rendszámról elkezdtem asszociálni egy terepjáróra vagy SUV-ra, AUDI, vagy BMW. 70-30 arányban BWM X szériára tippeltem, X5, vagy X6. Ilyen autót feltehetően gazdag ribanc hajt, csakis bebaszva, nem odafigyelve, és/vagy nagy sebességgel szokták vezetni, de semmiképpen sem szabályosan... eddig jutottam az elmélkedésben. Estefelé hallgatom a híreket, ahol már lényegesen több infó, és képek is álltak rendelkezésre. Ejj, hát így legyen ötösöm a lottón.
Tizenkettő 2012.08.23. 23:07:33
@ommm: Szoktam, csak általában nagyrészt inkább az autós cikkeket olvasom, ezekkel ellentétben. Ami meg a bírságokat és a büntetést illeti ebben az esetben, ahogy a híreket olvastam a rendőrök teljesen tisztában voltak azzal, hogy ki az aki a tettes volt, kapásból őrizetbe vették úgyhogy most talán nem lesz mentség a pénz. Nagyon remélem. Bár ha kiadják onnantól kezdve viszont vége a dolognak. Kíváncsi lennék milyen egyezmény van a két orszg közt az ilyen esetekre.
ordii 2012.08.23. 23:26:29
Sokan érdekesen közelítik meg ezt a sajnálatos esetet..... Ez a nő megölt négy embert ittas volt és a cikkek szerint drogozott is...... Miről beszéltek???Tök mindegy milyen autóval ment akár "trabantal" is mehetett volna.A Fiat szabályosan haladt ha jól olvastam a vétkes pedig ivottdrogozottaludt.Egyszerre. Remélem sokat fog ülni. Jó sokat.
EUban 1gyilkosnak több joga van, mint 1ártatlannak 2012.08.23. 23:43:30
Megnyugodhat mindenki: ki fogják mosni a tetvet hogy legközelebb mégtöbb ártatlant ölhessen meg. El fog tűnni a vére, műszaki hibákat fognak találni, kölkei is enyhítő körülmények és a végén az is ki fog derülni róla, hogy 2000 km-rel arrébb vitorlázott. Minden csak pénz kérdése.
Piásan vezetni=gyilkossági kísérlet.
Piásan halálos balesetet okozni=szándékos emberölés.
Piásan vezetni=gyilkossági kísérlet.
Piásan halálos balesetet okozni=szándékos emberölés.
AZULVOR 2012.08.23. 23:45:46
A belso savot elozesre hasznald autopalyan!
Sutyerakok BKVzzanak!
ENNYI!
Sutyerakok BKVzzanak!
ENNYI!
dukeekud 2012.08.24. 00:09:59
@mennyi?husz!: "Marhara nem a bmw rol szol ez most meg nem is a bmwesekrol mehetett volna egy Lexus GX -el is ugyan ez lett volna a vege"
Ha nem is a konkret markanak, de az auto tipusanak koze van ahhoz, hogy negy ember meghalt.
Mert ha nem gyartanak ezeket a varosi tankokat, akkor nem tortenenek ilyen balesetek. Akkor az idiota barmok nem szaguldozhatnanak tobb szaz loeros, teherauto meretu szemely gepjarmuvekkel.
Mi a fasznak kell egy ember szallitasara 3 tonnas 300 loeros, 300 km/h vegsebesegu jarmuveket gyartani ? Basszak meg, par ev, es odaig jutunk, hogy az atlag barom 40 tonnas potkocsis kamionnal fog kozlekedni, mert csak azzal fogja tudni kompenzalni az onbizalomhianyat a kisebbrendusegi komplexusat, es egyebb pszihologiai problemajat.
Nem tortenenek ilyen balesetek, ha torvenyben szabalyoznak az autok sulyat, es teljesitmenyet. Mert egy ember szallitasara kurvara eleg volna egy 500 kg-os max 30 Le-os gepjarmu. Akkor nem kene attol tartani, hogy ilyen degeneraltak, egy tankkal csaladokat irtanak ki.
Ha nem is a konkret markanak, de az auto tipusanak koze van ahhoz, hogy negy ember meghalt.
Mert ha nem gyartanak ezeket a varosi tankokat, akkor nem tortenenek ilyen balesetek. Akkor az idiota barmok nem szaguldozhatnanak tobb szaz loeros, teherauto meretu szemely gepjarmuvekkel.
Mi a fasznak kell egy ember szallitasara 3 tonnas 300 loeros, 300 km/h vegsebesegu jarmuveket gyartani ? Basszak meg, par ev, es odaig jutunk, hogy az atlag barom 40 tonnas potkocsis kamionnal fog kozlekedni, mert csak azzal fogja tudni kompenzalni az onbizalomhianyat a kisebbrendusegi komplexusat, es egyebb pszihologiai problemajat.
Nem tortenenek ilyen balesetek, ha torvenyben szabalyoznak az autok sulyat, es teljesitmenyet. Mert egy ember szallitasara kurvara eleg volna egy 500 kg-os max 30 Le-os gepjarmu. Akkor nem kene attol tartani, hogy ilyen degeneraltak, egy tankkal csaladokat irtanak ki.
Jozeph Pelikahn 2012.08.24. 00:51:09
Nagyon remélem hogy a maximális 10 év letöltendőt megkapja az elkövető (mi másért ha ezért nem), amiből minden év az örökkévalóságnak fog tűnni egy ilyen elkényeztetett fruskának.
Viszont biztos nyuszi vagyok, de megterhelt Puntóval én nem mernék a pályára menni, pláne nem a belső sávba. Vagy ha valamiért nagyon muszáj lenne, durván rá lennék tapadva a tükrömre.
Borzasztó ami történt, ismerve a k-európai viszonyokat, én 100 lóerősnél erősebb autót már csak teljesen hülyebiztos és kikapcsolhatatlan menetbiztonsági elektronikával engednék forgalomba helyezni.
Viszont biztos nyuszi vagyok, de megterhelt Puntóval én nem mernék a pályára menni, pláne nem a belső sávba. Vagy ha valamiért nagyon muszáj lenne, durván rá lennék tapadva a tükrömre.
Borzasztó ami történt, ismerve a k-európai viszonyokat, én 100 lóerősnél erősebb autót már csak teljesen hülyebiztos és kikapcsolhatatlan menetbiztonsági elektronikával engednék forgalomba helyezni.
Reggie 2012.08.24. 05:27:48
@dukeekud: Sot, ha betiltanak a kozlekedest, akkor kozlekedesi baleset sem tortenne.
Rocko- 2012.08.24. 07:08:39
@dukeekud: én pedig most a te internethozzáférésedet korlátozom le, csak a komplexusaid miatt kommentálsz.
GG81 2012.08.24. 08:32:52
@Rocko-: majdnem, de ponthogy ez a kommented is csak megerősítette az általam leírtakat.
GG81 2012.08.24. 08:41:02
@ordii: a lényeg egyik része az amit leírtál... a másik amit támadásnak vesz az nagyéserősautóhívők társasága pedig az, hogyha a nőci nem egy x5-ben tesped, a biztonságának teljes tudatában, 2t, csúcstechnika, akkor nem így hajtott volna! sőt, ha egy trabanttal csattant volna bele, akkor lehet a) ő is ottmarad, b) senki sem marad ott (, mert nem tolja bele a szalagkorlátba és nyomja össze a kisebb autót)!!!
ez ugyanolyan párhuzam kb. mint amiért a bringások is sírnak, ha már közlekedésben résztvevőkről beszélünk, akkor legyen mindenki egyenlő... nem ütközünk senkinek (főleg kisebb autónak) sem hátulról a nagybatárral (, mert a fizika...), a kerékpárosnak is megadjuk az elsőbbséget autóval, stb...
mindazonáltal, ahogy fentebb hangoztatták a farkastörvények jelen vannak, a kisebb mindig védeni fogja magát (életösztön), csak amikor istentudja mennyivel, úgy látszik előre nem látható módon az autó seggébe durran egy 2tonnás vas... (nem hiszem, hogy a Punto sofőrje 3+1 ember életével és kivagyisatt játzsadozott volna ismerve az autója képességeit ennyi fővel.)
ez ugyanolyan párhuzam kb. mint amiért a bringások is sírnak, ha már közlekedésben résztvevőkről beszélünk, akkor legyen mindenki egyenlő... nem ütközünk senkinek (főleg kisebb autónak) sem hátulról a nagybatárral (, mert a fizika...), a kerékpárosnak is megadjuk az elsőbbséget autóval, stb...
mindazonáltal, ahogy fentebb hangoztatták a farkastörvények jelen vannak, a kisebb mindig védeni fogja magát (életösztön), csak amikor istentudja mennyivel, úgy látszik előre nem látható módon az autó seggébe durran egy 2tonnás vas... (nem hiszem, hogy a Punto sofőrje 3+1 ember életével és kivagyisatt játzsadozott volna ismerve az autója képességeit ennyi fővel.)
korzo 2012.08.24. 09:05:02
@pickapu: Most egy órát olvasgattam a beszámolókat, és egyetlen hivatalos forrásban nem szerepel a kamion, egyedül valamelyik bulvár írta azt, hogy "az előző Puntóba". Amúgy az az M3-as egyetlen "kanyargós" szakasza, így mondjuk egy 200 körül érkező autó nem is biztos hogy meg tudna állni a belátható útszakaszon (reakcióidő+fékút).
GG81 2012.08.24. 11:20:06
@Rocko-: teljesen mindegy, mert valahogy a jóízléssel és az általánosan elvárt szabályoktól nem igazán tér el:
-senkibe nem hajtunk bele hátulról (oldalról-előlről)!!!
-nem hajtunk többel a megengedettnél (több, mint valószínűsíthető ennek tényállása)
-nem csak abszolút,de relatív gyorshajtás! (@korzo: )
-ittasan/drogozva nem vezetünk
-itt (autók között) is valahogy érvényesülnie kéne a nagyobb figyel kisebbre elvnek!
nincs de!
ezzel szemben maximum egy dolog állhat:
-nem vágunk ki senki elé, ha már előz (kellene a szemtanú, mennyi ideje volt már a belsőben a Punto)
-senkibe nem hajtunk bele hátulról (oldalról-előlről)!!!
-nem hajtunk többel a megengedettnél (több, mint valószínűsíthető ennek tényállása)
-nem csak abszolút,de relatív gyorshajtás! (@korzo: )
-ittasan/drogozva nem vezetünk
-itt (autók között) is valahogy érvényesülnie kéne a nagyobb figyel kisebbre elvnek!
nincs de!
ezzel szemben maximum egy dolog állhat:
-nem vágunk ki senki elé, ha már előz (kellene a szemtanú, mennyi ideje volt már a belsőben a Punto)
Rocko- 2012.08.24. 11:26:22
@GG81: néha azért menj ki az utcára, hogy lásd: hiába van a szabályrendszer, ha nem működik. ;)
alapvetően a felsorolt érvekkel egyetértek, pár közüle nem bizonyított még, viszont jó lenne ha megértenéd: nem mindenki tartja be a szabályokat, te meg ha görcsösen ragaszkodsz hozzá, akkor pórul járhatsz. igen, úgy hogy szabálytisztelő vagy.
alapvetően a felsorolt érvekkel egyetértek, pár közüle nem bizonyított még, viszont jó lenne ha megértenéd: nem mindenki tartja be a szabályokat, te meg ha görcsösen ragaszkodsz hozzá, akkor pórul járhatsz. igen, úgy hogy szabálytisztelő vagy.
madbalee 2012.08.24. 11:59:48
@Leadfoot: "Az ittasságot meg már megállapították vodkásüvegtől függetlenül, csak a mértéke a kérdés. De az engem már nem érdekel, mert nálunk 0 a megengedett."
Baleset okozasa eseten szinte minden EU-s orszagban 0 a megengedett alkohol szint.
Baleset okozasa eseten szinte minden EU-s orszagban 0 a megengedett alkohol szint.
ne most 2012.08.24. 12:03:34
@ordii: Baleset volt! Nem gyilkosság! A bilincselésnek vezetőszíjnak mi értelme ilyenkor? Tiszta középkor, ki is állíthatták volna pellengérre majd megkövezhették volna. kb 1000 év az elmaradásunk a fejekben.
GG81 2012.08.24. 12:06:09
@Rocko-: látom azért közelednek az álláspontok. ;-)
a farkastörvényekről írtam már fentebb. a defenzitásomról is, naponta autóval és kerékpárral is tapasztalom a bp-i viszonyokat. lehet és kell élni a szabályok adta jogokkal, de okosan engedni is kell, ha látod nem adják meg az elsőbbséged. én ismerem a mondást: elsőbbséged csak akkor van, ha meg is adják. (én nem szándékozom mártír sem lenni, de nem is önkéntes rendőrködöm. balance)
ez kb. olyan mint volt a gyalogos csalogatás a zebra előtt vagy a bringával a szorosan az út szélés, szinte előzésre csábítod az autókat... mielőtt nagyon elmenne más irányba a történet, a lényeg összefoglalva, nem kell feltartani senkit, de nem is kell meghunyászkodva mindenki elengedni... közlekedni kell egymásra figyelve.
viszont, ha a nyugat-európához szeretnénk hasonlítani, akkor még van mit finomítani az egymásra odafigyelésben...
a farkastörvényekről írtam már fentebb. a defenzitásomról is, naponta autóval és kerékpárral is tapasztalom a bp-i viszonyokat. lehet és kell élni a szabályok adta jogokkal, de okosan engedni is kell, ha látod nem adják meg az elsőbbséged. én ismerem a mondást: elsőbbséged csak akkor van, ha meg is adják. (én nem szándékozom mártír sem lenni, de nem is önkéntes rendőrködöm. balance)
ez kb. olyan mint volt a gyalogos csalogatás a zebra előtt vagy a bringával a szorosan az út szélés, szinte előzésre csábítod az autókat... mielőtt nagyon elmenne más irányba a történet, a lényeg összefoglalva, nem kell feltartani senkit, de nem is kell meghunyászkodva mindenki elengedni... közlekedni kell egymásra figyelve.
viszont, ha a nyugat-európához szeretnénk hasonlítani, akkor még van mit finomítani az egymásra odafigyelésben...
ne most 2012.08.24. 12:10:26
@madbalee: Alkohol szint 0 a megengedett, de az autóban lehet 60 liter benzin, az megengedett, nehogy már a többezer milliárdos üzletet akárcsak szó is szó érje vagy bármiért felelős legyen.
GG81 2012.08.24. 12:12:56
@Rocko-: még1gondolat. a legrosszabb pedig, ha valamit vélt szabályosságnak képzel valaki, az alapján valami előjogot magának.
TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.08.24. 12:13:34
Engem az adásból csak a vége fogott meg.
Lesz Totalcar Trackday! :)
Király, ott leszek.
Eddig nem volt autóm hozzá, de most már nagyjából bejáratódott.
@ommm: Sajnos nem tudtam elmenni Perkupára a Twingo RS-el, de most ott leszek, bevéstem a naptárba.
Úgy néz ki bejött a tippetek, baromijó az RS, nagyon élvezetes, és nem veszélyeztet az elalvás autópályán mert már 130-nál is ordít a motor :).
Kíváncsi vagyok, a nem CUP hanem SPORT futómű mit tud a ringen, mert közútra pont ilyenre vágytam.
Lehet előtte Kakucsra kiviszem megjáratni.
Lesz Totalcar Trackday! :)
Király, ott leszek.
Eddig nem volt autóm hozzá, de most már nagyjából bejáratódott.
@ommm: Sajnos nem tudtam elmenni Perkupára a Twingo RS-el, de most ott leszek, bevéstem a naptárba.
Úgy néz ki bejött a tippetek, baromijó az RS, nagyon élvezetes, és nem veszélyeztet az elalvás autópályán mert már 130-nál is ordít a motor :).
Kíváncsi vagyok, a nem CUP hanem SPORT futómű mit tud a ringen, mert közútra pont ilyenre vágytam.
Lehet előtte Kakucsra kiviszem megjáratni.
Rocko- 2012.08.24. 12:14:09
@GG81: "én nem szándékozom mártír sem lenni, de nem is önkéntes rendőrködöm."
így.
"gyalogos csalogatás"
nincs ilyen. zebránál meg kell állni és a gyalog akkor lép le ha megadták az elsőbbséget. ez elég hatékony módszer.
"viszont, ha a nyugat-európához szeretnénk hasonlítani, akkor még van mit finomítani az egymásra odafigyelésben..."
erre hivatott létezni a rendőrség. na most lehet látni hogy az állandó traffizás és akaciószerű ellenőrzés mennyit segít a közlekedési morálon.
így.
"gyalogos csalogatás"
nincs ilyen. zebránál meg kell állni és a gyalog akkor lép le ha megadták az elsőbbséget. ez elég hatékony módszer.
"viszont, ha a nyugat-európához szeretnénk hasonlítani, akkor még van mit finomítani az egymásra odafigyelésben..."
erre hivatott létezni a rendőrség. na most lehet látni hogy az állandó traffizás és akaciószerű ellenőrzés mennyit segít a közlekedési morálon.
blackshíp 2012.08.24. 12:16:15
@ne most: a kényszerintézkedések alkalmazására vonatkozó szabályok alapvetően attól függnek, hogy mekkora büntetéssel fenyegetett egy bűncselekmény. Ez ugye jelen esetben 5-10 év börtön, ami már elég súlyosnak mondható. (egyébként többek között pont emiatt is értékelik komolyabban a szökésveszélyt is)
ne most 2012.08.24. 12:19:32
@blackshíp: A kényszer intézkedések alkalmazhatóságáról szólnak szabályok nem arról, hogy azokat kötelező alkalmazni. Tilosban parkolásért pld nem bilincselhetnek meg, még akkor sem ha élveznék a közterületesek.
blackshíp 2012.08.24. 12:33:51
@ne most: Csak ha úgy döntesz, hogy nem alkalmazod amikor lehetőség lett volna rá és utólag valami balhé van (pl. kiugrik az ablakon) akkor az már a te felelősséged lesz. És nyilván nem akarsz azért kockáztatni, hogy a terheltnek kényelmesebb legyen...
GG81 2012.08.24. 12:37:29
@Rocko-: én ezt írtam... "mint volt a gyalogos csalogatás a zebra előtt", amikor még vezetni tanultam ez VOLT, példának is jó volt. :-)
nah, és pont van az a réteg (tipikus autóikkal), amit már a rendőr sem mer b@szogatni, mármint leállítani és csekket nyomni a kezébe... erre jók az objektív felvételek, legalább azt ki merik postázni mindenkinek.
nah, és pont van az a réteg (tipikus autóikkal), amit már a rendőr sem mer b@szogatni, mármint leállítani és csekket nyomni a kezébe... erre jók az objektív felvételek, legalább azt ki merik postázni mindenkinek.
Rocko- 2012.08.24. 12:54:55
@GG81: feldughatja minden áldozat a seggébe az ojjektív csekket ha elütötték.
ne most 2012.08.24. 12:55:15
@blackshíp: Akkor tárgyalás sem kell, mindenki kapja a maximumot és ne törődjünk a bizonyítással.
Lőjünk le mindenki, nehogy mi legyünk a felelőssek, hogy nem akadályoztuk meg, mert esetleg talán a jövőbe valamikor akár ittasan vezethet és talán valmikor esetleg balesetet okozhat és talán valamikor esetleg személyi serült is lehet?
Lőjünk le mindenki, nehogy mi legyünk a felelőssek, hogy nem akadályoztuk meg, mert esetleg talán a jövőbe valamikor akár ittasan vezethet és talán valmikor esetleg balesetet okozhat és talán valamikor esetleg személyi serült is lehet?
ne most 2012.08.24. 12:58:23
@GG81: Nem arról van szó, hogy nem mer, hanem arról, hogy nem baszogatja érdekből.
blackshíp 2012.08.24. 13:00:13
@ne most: azért azt gondolom te is látod, hogy ez így erős csúsztatás. A kényszerintézkedés alkalmazásának semmi köze a bizonyításhoz, legalábbis annak bizonyításához, hogy a terhelt elkövette-e a bűncselekményt amivel vádolták. Ahhoz van köze, hogy fennállnak-e pl. az előzetes eltartóztatás feltételei, vagy a kényszerintézkedés egyéb feltételei. És igen, amíg az aki elővezeti felelős azért, hogy megakadályozza, hogy a terhelt valami olyasmit tegyen amit nem kellene neki, addig ő valószínűleg élni fog a jogszabályok adta maximum korlátozás lehetőségével, de épp ezért korlátozott a maximum.
Rocko- 2012.08.24. 13:03:30
@ne most: "A bilincselésnek vezetőszíjnak mi értelme ilyenkor? Tiszta középkor, ki is állíthatták volna pellengérre majd megkövezhették volna."
ez a lényege, ez a látványos, a nép ennek örül.
ez a lényege, ez a látványos, a nép ennek örül.
GG81 2012.08.24. 13:20:36
@Rocko-: tobin óta pedig kb. kötelező, alig várták, hogy valakin megmutassák végre.
ne most 2012.08.24. 13:23:03
@blackshíp: A feltételek megléte, ha vannak - ami ugye mérlegelés kérdése az ismeretek birtokában - csak lehetőség a kényszerintézkedések alkalmazására. Amennyiben minden esetben a maximummal él, nincs mérlegelés, ami törvény szándékával ellentétes, jogellenes, hivatali visszaélés és egyéb bűncslekemények.
Így kellen elképzelni:
- Volt-e valami tény, körülmény, amiből arra lehetne következtetni, hogy a vádlott kiugrana az ablakon?
- Igen, arra gondoltam, hogy talán esetleg a jövőben valamikor talán megfordulhatna ez is a fejében, és ha súlyos sérülések nélkül megúszná, menekülés közben emberéletek kerülhetnének veszélybe, amiért nem akartam volna felelősséget vállalni, ezért rálőttem, hogy a kockázatot mérsékeljem.
- Mi volt a vád, amiért letartóztatták?
- Nem tudom.
- Biztos benne, hogy ő vádlott?
- Nem, nekem azt nem kell vizsgálnom.
Így kellen elképzelni:
- Volt-e valami tény, körülmény, amiből arra lehetne következtetni, hogy a vádlott kiugrana az ablakon?
- Igen, arra gondoltam, hogy talán esetleg a jövőben valamikor talán megfordulhatna ez is a fejében, és ha súlyos sérülések nélkül megúszná, menekülés közben emberéletek kerülhetnének veszélybe, amiért nem akartam volna felelősséget vállalni, ezért rálőttem, hogy a kockázatot mérsékeljem.
- Mi volt a vád, amiért letartóztatták?
- Nem tudom.
- Biztos benne, hogy ő vádlott?
- Nem, nekem azt nem kell vizsgálnom.
moby76 2012.08.24. 20:45:54
volvo test labor :www.youtube.com/watch?v=yEdvvVT7718&feature=related
Smart ütközési test:Az említett MB c osztállyal, betonfal 43 km/ó,majd az corzá val
Smart ütközési test:Az említett MB c osztállyal, betonfal 43 km/ó,majd az corzá val
NperA 2012.08.25. 16:02:27
@dukeekud:
"Mi a fasznak kell egy ember szallitasara 3 tonnas 300 loeros, 300 km/h vegsebesegu jarmuveket gyartani ? Basszak meg, par ev, es odaig jutunk, hogy az atlag barom 40 tonnas potkocsis kamionnal fog kozlekedni, mert csak azzal fogja tudni kompenzalni az onbizalomhianyat a kisebbrendusegi komplexusat, es egyebb pszihologiai problemajat."
Menjél vissza a kerékagyra, ott van szükség ekkora sötétségre...
"Mi a fasznak kell egy ember szallitasara 3 tonnas 300 loeros, 300 km/h vegsebesegu jarmuveket gyartani ? Basszak meg, par ev, es odaig jutunk, hogy az atlag barom 40 tonnas potkocsis kamionnal fog kozlekedni, mert csak azzal fogja tudni kompenzalni az onbizalomhianyat a kisebbrendusegi komplexusat, es egyebb pszihologiai problemajat."
Menjél vissza a kerékagyra, ott van szükség ekkora sötétségre...
gonosz999 2012.08.26. 17:10:58
Helló Mindenki!
Az októberi pályanapra milyen autóbesorolás van?
Családi kombival be lehet-e menni a pályára ?
Választ előre is köszi .
Az októberi pályanapra milyen autóbesorolás van?
Családi kombival be lehet-e menni a pályára ?
Választ előre is köszi .
Rocko- 2012.08.26. 18:50:46
@gonosz999: tapasztalatok alapján: - a csoportbeosztás az erőfeltételeknek megfelelőn történik. (jobb ha az RS Clio a Sport Swift ellen megy és nem a Ferrarit tartják fel.)
- azzal mész amivel szeretnél. (múltkor valaki peugeot partnerral volt.)
- azzal mész amivel szeretnél. (múltkor valaki peugeot partnerral volt.)
madbalee 2012.08.27. 12:12:21
@Rocko-: Az az a szürke PUG Partner ami a Hungaroring nyiltnapokon is szokot menni?
tailor13 2012.08.27. 15:19:37
Meglehetősen utálok autópályán közlekedni. Az meg más kérdés, hogy ha Suzukival megyek, észre sem vesznek, 150-nel sem (ofkorsz németországban), villoghatok, dudálhatok, lazán kijönnek elém, 80-nal is, átlag heti 2 ilyen van.
Mentem néhányszor autópályán egy cimborám W123 240D mercijével. Igen combos autó, 300D hosszú 5ös váltója van benne, meg a 300-as hosszú difije, 65ig tart a 3. fokozat. Na ezzel mentem úgy 110-120 között, és úgy tűntek el az emberek előlem, mintha minimum T72-vel jöttem volna. Mindezt az M1-esen, ahol 130 alatt senki nem megy a belső sávban. De ezzel az autóval dugóban araszolva, kiraktam az indexet, hogy át akarok sorolni, és lett hely. Suzukival soha nem engedtek volna ott be.
Ennyit a lóerő-kreszről: A merci 1450 kg, és 70LE, a Suzuki úgy 900 kg, és 96LE :)
Mentem néhányszor autópályán egy cimborám W123 240D mercijével. Igen combos autó, 300D hosszú 5ös váltója van benne, meg a 300-as hosszú difije, 65ig tart a 3. fokozat. Na ezzel mentem úgy 110-120 között, és úgy tűntek el az emberek előlem, mintha minimum T72-vel jöttem volna. Mindezt az M1-esen, ahol 130 alatt senki nem megy a belső sávban. De ezzel az autóval dugóban araszolva, kiraktam az indexet, hogy át akarok sorolni, és lett hely. Suzukival soha nem engedtek volna ott be.
Ennyit a lóerő-kreszről: A merci 1450 kg, és 70LE, a Suzuki úgy 900 kg, és 96LE :)
NperA 2012.08.27. 18:46:30
@tailor13:
Sokkal egyszerűbb receptet alkalmazok. Ha nem előzök akkor eleve a külső sávban megyek. Ha viszot előzök akkor megvárja a mögöttem levő, nem fogok miatta gyorshajtani. Mivel eleve a maximális megengedett körül szoktam előzni, így felőlem egy S65AMG is lehet mögöttem, majd lehúzódom időben és mehet. Ugyanúgy lehúzódom amint lehet egy "small block" 1.0 Suzuki Swift elől is. Egyszerűen KRESZ szerint megyek. A mögöttem jövő tömeg/teljesítmény aránya vagy az esetleges "bőzenblikk" nem számít.
Sokkal egyszerűbb receptet alkalmazok. Ha nem előzök akkor eleve a külső sávban megyek. Ha viszot előzök akkor megvárja a mögöttem levő, nem fogok miatta gyorshajtani. Mivel eleve a maximális megengedett körül szoktam előzni, így felőlem egy S65AMG is lehet mögöttem, majd lehúzódom időben és mehet. Ugyanúgy lehúzódom amint lehet egy "small block" 1.0 Suzuki Swift elől is. Egyszerűen KRESZ szerint megyek. A mögöttem jövő tömeg/teljesítmény aránya vagy az esetleges "bőzenblikk" nem számít.
Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2012.08.30. 22:24:06
@ommm: Oppá. Erről nem tudtam. Rákeresek majd a cikkre.
Jazoja 2013.01.26. 00:29:31
Engem az érdekelne, hogy azt a szilveszteri ittas szimulátor-vezetés tesztet mikor és milyen játékkal végezték. (mert sztem nem mérvadó) Az első PlayStation 1994-ben jelent meg, a második 2000-ben. Az első fizikailag "élethű" szimulátorok valahol 2005 után kezdtek megjelenni. (és még most is van hová fejlődni) (Amigáról nem tudok nyilatkozni, arról inkább csak olvastam)
MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.06.07. 11:12:14
németóra trollkodok, Rammen egy kicsit durva lenne, legyen inkább Drängeln ;)
Az utolsó 100 komment: