HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Területi rendszám: ugratnak minket?

2012.09.11. 05:45 Tcomment

Címkék: rendszám területi

Tudjon meg mindent az autósokat riogató tervről, hogy ne érje váratlanul amikor életbe lép, vagy nem lép életbe.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr324767744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bali01 2012.09.13. 12:48:37

Ha pénz van belőle bevezetik,nem kérdés.
Engem nem érint,minden kocsimon már vagy két éve területi rendszám van.:)
Amúgy szerintem jó dolog,de nem most és nem ennyiért,meg nem a kizsigerelt magyar autósokon.
Kevés az új forgalomba helyezés és szerintem kell a zsé a gyártónak,aki persze jól oszt vissza és jó helyre.
Az emberek és a józan ész itt nem mérvadó,nem is volt és mostanában nem is várható.

gigabursch 2012.09.13. 12:57:57

Személy szerint nem bánnám. Sőt, támogatom.
Még akkor is ha épp költözködés előtt állok.

Csakhogy:
Félek, drága lesz.

És nem azért, mert sokba kerül a rendszámtábla legyártása, vagy épp a forgalmi engedély kinyomtatása, hanem azért, mert CSAK...

korzo 2012.09.13. 13:01:23

Legyen.
De akkor vegyük át az osztrák rendszert teljesen, azaz a rendszám az emberhez legyen kötve, és ne az autóhoz, továbbá több saját autóhoz is legyen elég egy (pár) rendszám.
És ha már itt járunk a kötelező is a jogsihoz járjon, ne az autóhoz...

egy atlag 2012.09.13. 13:15:20

kinek a kije a plakett kft? kevés az új autó, kevés az új rendszám, hát hogyan tudnánk szegény plakett kft-n segíteni? mekkora fostalicska ez az ország

egy atlag 2012.09.13. 13:16:28

@korzo: ez nem szolgálja a plakett kft üzleti érdekeit. gondold el, akár 60-70 évig használna valaki egy táblát.

nagyiWRX 2012.09.13. 13:17:41

És ha eladom az autóm és ujat vaszek megtartom a rendszámot és rátehetem a következőre? ugyanis a lakhelyem nem változik, hasonlóan mint németországba?

Korven Dallas Világjegy 2012.09.13. 13:18:32

Korzo féle variációt támogatnám

Shadowbull 2012.09.13. 13:19:26

Marhasag az egesz, de mivel remek alkalom lesz arra hogy a Kozgep megint lenyuljon nehany milliardot, tuti meglepik.

A plakett kft meg viccnek is rossz, itt Münchenben a hivatal mellett van vagy 5-6 privat kis bode, ahol megcsinaltathatom a rendszamot.

Zsebtelep (törölt) 2012.09.13. 13:22:57

Azért a sima lehúzás kommunikációján még javíthatnának. Ha a területi rendszám az utazó bűnözők elfogását szolgálja, az most azt jelenti, hogy aki el merészel távolodni a falujától 8km-nél messzebre, az már eleve gyanús, és már ránézésre ki akarják szűrni? Szuper.
A végeredmény sokkal inkább az lesz, hogy a bűnözők ránézésre tudni fogják, hogy melyik autó az átutazóé, melyiket kell ellopni, feltörni. És ez rosszabb, mint a lehúzás maga.
A rendőrnek meg most is megvan az eszköze, hogy azonnal megtudjon minden adatot a sima rendszám alapján. A területi rendszámok akkoriban terjedtek el, amikor ehhez még nem volt technikai háttér, akkor talán még volt is értelme. Orbánék csak 30 évet késtek.

dukeekud 2012.09.13. 13:23:07

Szerintem a teruleti rendszamnal, hasznosabb lenne a rendszam olvashatosagat novelni. Lenyegesen nagyobb rendszamokat kellene tenni az autokra, hogy messzebbrol is sokkal konnyebben azonosithatok legyenek. Az autok mind a negy oldalara es a tetejere is legalabb 30 centis betukkel kene felfesteni a rendszamot.
Most ha tortenik egy cserbenhagyasos baleset, vagy egyebb sulyos szabalytalansag, a szemtanuknak, nem sok eselyuk van a rendszam elolvasasara. Biztos hogy komoly visszatarto ereje lenne annak, ha tudnak az autosok, hogy azonosithatok, es nem bujhatnak el, egy koszos olvashatatlan rendszam, vagy egy sotetitett uveg moge.

Rocko- 2012.09.13. 13:26:48

szerintem marhaság, látványosan lehúzásról szól.

egyet viszont kiemelnék a cikkből: azzal egyetértek hogy a monopolhelyzettel visszaélé nem szép dolog, de kérdem én, szükség van egynél több rendszámgyártó cégre egy ekkora országban? szerintem nem.

peti.olah 2012.09.13. 13:33:48

@nagyiWRX:
Meg mint Kanadában. Ráadásul a rendszám érvényessége (merthogy nincs müszaki vizsga) minden évben a születési hónapod, így elfelejteni sem tudod. Akkor kell az éves autóadót befizetni, és ha nincs egyéb tartozásod, parkolás, gyorshajtás címen sem, akkor megkapod az érvényesítő matricát.
Egyszerű, és működik. Kanadában.

zootyo 2012.09.13. 13:35:08

@dukeekud: Jesszus mária, komolyan, ha nem olvasnám el a nickedet, akkor is tudnám, hogy ezt a baromságot csak te írhattad.....

Zsebtelep (törölt) 2012.09.13. 13:40:38

@Rocko-: "de kérdem én, szükség van egynél több rendszámgyártó cégre egy ekkora országban? szerintem nem. "
Szerintem kulcsmásolóból is elég lenne egy, mondjuk Békescsabán. Meg cipőbolt is csak egy legyen, méghozzá Zalaegerszegen, utálok annyi boltot végigjárni.

Rocko- 2012.09.13. 13:43:41

@Shadowbull: "itt Münchenben a hivatal mellett van vagy 5-6 privat kis bode, ahol megcsinaltathatom a rendszamot."
van erre igény? ők mind meg tudnak élni csak ebből?

xszolixxx 2012.09.13. 13:44:08

@dukeekud: Pontosan ez van oroszországban minden személyautónál nagyobb járműre. Na jó a tetejükön nincs rendszám.

Rocko- 2012.09.13. 13:44:40

@Zsebtelep: na akkor most számold ki hogy hány új autó kerül forgalomba és hány kulcs.
gyere vissza ha megvagy.

tamaska 2012.09.13. 13:44:48

OFF:

@ommm: Az égéstér nem kommentelhető...

ON:

Nincs ehhez sok hozzáfűzni való... Tök mindegy, hogy jó-e ez az autósnak vagy sem. Ha valakinek a valakijének jó lesz, akkor bevezetik.

Shadowbull 2012.09.13. 13:49:00

@Rocko-: tuldimenzionalod ezt a rendszamgyartast. Egy par negyzetmeteres kontenerben elfer az egesz hobelevanc.
A hivatal kiallitja a papirt, hogy milyen rendszamot kapsz, kiballagsz a hivatal melle, kivalasztod melyik bodé tetszik a legjobban, bemesz, a papir alapjan 5 perc alatt megcsinaljak a rendszamodat, utana visszaballagsz, a hivatal felragasztja ra az ervenyesito matricat aztan mehetsz.

Fel ora osszesen.

explaket 2012.09.13. 13:50:40

Azért igazán érdekes, hogy a Plaket kft. társtulajdonosa egy biztonsági cégnek is, ahol a másik társ egy bizonyos Püski László. Ez az "úr" volt az Eclips Zrt. egyik részvényese is. Igen ez az a bizonyos Eclips! Ennek az egyik vezetője volt a belügyminisztérium mostani osztályvezetője dr. Eiselt György és a cégnél dolgozott Pintér Hajnalka is. Nem, nem véletlen a Pintér név, Ő ártunk és ormányunk belügyminiszterének lánya. Nem is csodálom, hogy miért csak a Plaket (aki árbevételének egyharmadát fizeti ki osztalékként minden évben) gyárthat rendszámot ma Magyarországon. Viccország!!!

Vhornet 2012.09.13. 13:50:55

Ha ennyire szüksége van az ingyenélőknek az autósok pénzére, hogy behoznák ezt a baromságot, inkább mondják meg ,meg és befizetjük, de ne kelljen már még rohangálni is a hivatalokba a szabad, vagy munka időm terhére!

Rocko- 2012.09.13. 13:51:44

@Shadowbull: őő, igen és nem.
egy ilyen rendszámgyártógép beruházás. gyanítom nem kicsi. eznnek meg kell térülnie. viszont nem hiszem hogy nálunk lenne erre nagy igény. nálatok még csak-csak, de kifejezetten, kizárólagosan erre alapítani egy céget, úgy hogy több szereplő is van, nos, szerintem rizikós. vagy ezek a cégek gyártanak mást is?

P12_dCi 2012.09.13. 13:56:15

Nekem mindegy, de az ND 4 SPD rendszámot stipi stopi. :)

vukkarak 2012.09.13. 13:59:04

Azért, aki a mai számítógépekkel terhelt világban, nem dobja egyből a kukába az egész tervet, az hülye. Az egésznek semmi, se semmi értelme nincs.

detomaso 2012.09.13. 13:59:10

@korzo: egyet értek. Ezzel egy csapásra megoldódna az a probléma, hogy az autó átírásának elmulasztása miatt a közlekedési/parkolási bírságokat az előző tulaj nyakába varrják.

Shadowbull 2012.09.13. 13:59:34

@Rocko-: rendszamgyarto gep? LOL.

Egy egyszeru kis presgep, szinte elfer akonyhaasztalon, berakja a nyers rendszamot ami feher, berakja a betuket meg a szamokat egy keretbe, kozerak valami fekete foliat ami kiadja a karaktereket, gomb, lemez megnyomva, szamok rajta, csussz.

Ettol primitivebb dolog nem sok van :)

Van akik utcanevtablakat is csinalnak meg ilyesmiket, de a hivatal mellett szerintem csak a rendszamozasbol elnek.

Tegyuk hozza, Nemetorszagban ha veszel egy kocsit, akar hasznaltat is, kap egy uj rendszamot, sot adott esetben egy par ideiglenest is amig elhozod a masik varosbol, vagy exportaljak.
Es nagysagrenddel tobb auto van.

Balthazor Hellman 2012.09.13. 14:03:51

Rendszámot mindenre, és mindenhova!!! mi lenne, ha a területalapú rendszámnak új értelmet adnánk, azaz a megyehatárt átlépve másik rendszámot kelljen feltenni az autóra. Az aktuális megyének megfelelőt... így egy autónak sokkal több rendszám kellene... Sőt! a rendszámcsere elmaradásáért 500 méter múlva jár az 50000-es büntetés, mindjárt nem kell méregdrága műszer a rendőröknek a sebességméréshez. Természetesen remekül lehetne új előírásoknak megfelelő Rendszámtábla cserélő helyet létesíteni, a Közgép biztos szívesen megépíti. A behajtásért természetesen fizetni kell, és a rendszámcserét dokumentálni, hitelesíteni, az ottani ellenőrrel... Van még ötletem a rendszám adó!!!! 5 rendszám birtoklása után már magasabb közterhet kell fizetni, illetve az autópálya matricát minden rendszámra ki kell váltani... Nos?

Hurri Kán 2012.09.13. 14:05:22

Területi rendszám sok helyen van, nálunk is szó volt róla ugye mikor ment az átállás a mostani xxx-123 formátumra, valamiért mégsem csinálták meg. Nyilván most sem ingyen lesz, ha bevezetik.

@Rocko-:
Miért baj az, ha átíráskor, helyben megcsinálják, nem kell megrendelni, elballagni postára befizetni, vissza, aztán visszamenni megint sorba állni a kész rendszámért? Ahogy @Shadowbull: is írta, igen, Germániában pont kb. fél óra alatt meg van az egész átírás-rendszám móka, felesleges szopatás és papírgyártás nélkül.

lbalazs 2012.09.13. 14:07:09

1) Mintha a cikk irója nem Mo-n élne. Azért kell az ilyen még nem érdekes kérdésekkel foglalkozni, mert egy este egyéni képviselői indítványban benyújtják és reggel már területi rendszámokat kapnak az új autók. Most így működik az ország, résen kell lenni. Nincs előzetes egyeztetés.
2) Néhány éve láttam az USA-ban, hogy az ismerősöm postán kapta az új rendszámot. Azt mondta monden évben elküldi a hivatal ő felteszi és kész. Kerdeztem, hogy és nem kell fizetni, erre azt mondja minden évben fizet adót, abban minden benne van. Itthon mikor lesz ennyi az ügyintézés?

indapass90210 2012.09.13. 14:10:12

@Shadowbull: aztán kerül a rendszámnak valami 12 EUR-ba darabja... Pont tavaly tavasszal látogattam meg német barátomat, aki aznap reggel egy másik kocsi oldalával lecsukta az első rendszámát. A rendszámcserés ügyintézés délután 5kor úgy volt fél óra, hogy 10km-t kellett autózni az ottani okmányirodáig, és fél óra múlva kezében volt az új rendszám.

De ezt te amúgy is tudod, a többieknek viszont érdekes lehet...

Shadowbull 2012.09.13. 14:13:04

@Dövan: naja, ha jol remlik amikor vettem a mondeot valami 60 euroba kerult az egesz atiras rendszammal ugyintezessel egyetemben...

Hurri Kán 2012.09.13. 14:13:06

@Dövan:
Jaja... Egy komplett autó átíratás pár éve volt valami 60 euró (ha nem kértél egyedi rendszámot, ha igen, akkor tán 70) és 30-40 perc mindenestül. Köbcentitől függetlenül ennyi...

Shadowbull 2012.09.13. 14:14:12

@gyvy: höhö, akkor jol remlett :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.09.13. 14:18:52

Franciaországban kb. 60 év után SZÜNTETTÉK MEG a területalapú rendszámokat.

Valaki kérdezze már meg tőlük, hogy miért. Van némi tapasztalatuk.

vviktor1 2012.09.13. 14:19:54

A meglévőt is egyszer kifizettették, el nem kopott, úgyhogy leadáskor adják vissza az árát (vagy számítsák bele az újba mitbánom) aztán csináljanak vele amit akarnak. Ha eldöntik hogy már nem használható nem így lenne korrekt ? :)

OkoskaTo:rp 2012.09.13. 14:22:32

A lenyúlás, bürokrácia és egyéb kérdéseknél ajánlanék egy sokkal triviálisabbat az illetékesek figyelmébe.

Elő kellene venni a magyar megyeszékhelyek és egyéb járásközpontok listáját, és gondolatban megpróbálni kiosztani a betűket közöttük. Mondjuk mi lesz Szeged, Székesfehérvár, Szombathely, Szolnok sorsa (plusz Szigetvár, Szekszárd, Szeghalom)? Négy karaktert elhasználunk csak a városra? "Csak" hármat, és akkor valamelyik megyeszékhelyet alsóbbrendűnek tekintjük?

Budapesten vajon a kerületeket az első két számjeggyel különböztetik-e majd meg és így eldobják a lehetséges kombinációk háromnegyedét? - Ez azért sem mindegy, mert itt van az autóállomány nagy része, tehát kerületenként kellhet még akár öt számjegy. Egy betű + hét számjegyes rendszám Magyarországon? Nooormális?

Vagy pedig a kerületeket betűzzük (A = I., B = II. stb.)? Akkor meg jól kitolunk Békécsabával, Bajával, Békéssel, Bicskével stb.

Sanda gyanu 2012.09.13. 14:25:07

1. Na most akkor mi van, ha én Borsodban lakom és eladom a kocsimat egy Zala megyeinek? A vevő kénytelen lesz új rendszámot kiváltani?

2. Mi van akkor, ha én, aki eddig Borsodban laktam, átköltözöm Zala megyébe? Rendszámot kell cseréljek majd az autón?

3. Van egy olyan félelme az átlag állampolgárnak, hogy a baranyai rendőr Pécs határában csak a _nem_ baranyai rendszámú kocsikat fogja megállítani ellenőrzésre, hogy hát mégse a saját fészkébe szarjon, ne a hazaiakat szivassa, ne a saját rokonságát, unokatestvérét ellenőrizze. Vajon lesz kiadva olyan utasítás a közlekedési rendőröknek, hogy az ellenőrzésre megállított kocsik közt a hazai megyei és az idegen megyei rendszámok aránya 50-50 % KELL, hogy legyen? (Ezt mondjuk intézhetné az ombudszmanó.)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.09.13. 14:25:54

@Shadowbull: elvileg akkor ott tudsz venni/csináltatni ausfuhrkennzeichen-t is?

FCs 2012.09.13. 14:26:59

Ahogy korábban említette más is, abszolút támogatom, ha az osztrák rendszert vezetik be, vagyis a rendszám a tied. Ez után már jöhet is a wechselkennzeichen, ami jelenlegi rendszerben nem tudna működni. Én a segédmotor rendszámot is támogatom /a vizsgát nem/, furcsa volt látni, hogy már van ilyen rendszám, de egyelőre csak négykerekűekre rakják: static1.origos.hu/i/1208/20120814-mopedauto4.jpg

Shadowbull 2012.09.13. 14:29:07

@scheerti: igy van azt is ott csinaltatod. De a papirokat a hivatalban kell intezni.

Münchenben egyebkent itt:

Kreisverwaltungsreferat (KVR)

Hauptabteilung III Straßenverkehr
Kraftfahrzeugzulassungs- und Fahrerlaubnisbehörde

Eichstätter Straße 2
80686 München

www.muenchen.de/dienstleistungsfinder/muenchen/1064270/

Rocko- 2012.09.13. 14:29:45

@Shadowbull: oké, én legalább CNC ellegű gépre gondoltam. ;)
"de a hivatal mellett szerintem csak a rendszamozasbol elnek."
nagy arra a jólét. ;)
"Es nagysagrenddel tobb auto van."
igen, ezért nem is hasonlítanám a magyar helyzethez. mi kis ország vagyunk, csökkenő piaccal. lehet csinálni céget, csak éhenhalnak.

@gyvy: nem mondom hogy a jelen rendszer jó, de akkor nem is kéne kiadni egy cégnek, hanem csinálják akkor az önkormányzatok. fizetni úgyis kell az ocsmánybélyeg meg átírás miatt, kassza van, gép meg akkor elférne.

magyar_ellenállás 2012.09.13. 14:32:57

Én nem tom, ki mennyi nyúl le ebből a tesók közű', de erőssen nehezményezem, hogy a bünnözésről szólló rész közelében tisztán kivehető egy ROMA feliratú rencám. Rátok uszítom az elempét, kocsogok.

(Vicceltem.)

Rick405 2012.09.13. 14:37:06

Én kék színű rendszámot szeretnék akkor már, sárga betűkkel, California felirattal, és az sem lenne baj, ha az állna rajta hogy KNIGHT :)))))

Zsebtelep (törölt) 2012.09.13. 14:38:08

@Rocko-: Visszajöttem. A kulcsokra sajnos nincs adatom. Autóból kb 3 millió darab van forgalomban, ez 6 millió db rendszám. A felmenő rendszerben nem hiszek, nem lesz itt 30 éven keresztül kétfajta rendszámfomátum. Tehát kb ennyit kellene lecserélni műszakin, összesen két év alatt (most két évnél fiatalabb autó viszonylag kevés van, az egyszerűség kedvéért nem számoltam vele), vagy ha bevezetik az éves műszakit, akkor egy év alatt.
De igazad van, ez az 53 milliárdos biznisz túl kicsi ahhoz, hogy egy második cégecske is megéljen rajta.

Hurri Kán 2012.09.13. 14:39:15

@Rocko-:
Tök mindegy, ki csinálja. Németeknél odaballagsz a zügyintézőhöz, befizeted neki a lóvét, ad valami sorszámot, vagy cetlit, már nem emlékszem, azzal ballagsz oda a rendszámos bodegához, ahol megcsinálják neked. Gondolom ő a pénzét a hatóságtól (ottani okmányirodaszerűségtől) kapja, de szerintem ez engem, mint ügyintézni vágyót nem kell, hogy érdekeljen. A lényeg, hogy a rencer gyorsan és olcsón működik. :)

Hurri Kán 2012.09.13. 14:40:43

@Rocko-:
Ja, semmi CNC, olyasmi, mint egy kis játéknyomda, amivel gyerekek játszanak csak persze nem gumiból és egy kicsit nagyobb a masina. :)

Rocko- 2012.09.13. 14:45:42

@Zsebtelep: "Magyarországon idén már mintegy 42 ezer új gépjárművet adtak el, az autókat, motorkerékpárokat, a kis- és nagy haszonjárműveket, és persze az autóbuszokat is beleszámítva. Segítek: ez a szám még mindig pokoli kevés ahhoz képest, hogy az aranykorban valahol 240 ezer egységnél állt meg az éves összesítés"
42 ezer kocsi. tegyük fel, idén még nő a piac, legyen 60 ezer kocsi, 120 ezer rendszám, erre az üzemszerű gyártásra kell szerinted még egy cég?
ez a területi dolgot ne vegyük ide, hiszen egyszeri eset, azért hogy pénzt öntsenek a Plakettbe, különben fel se merül.

@gyvy: "A lényeg, hogy a rencer gyorsan és olcsón működik. :)"
ezért van náluk és nem nálunk. :D

Resuah 2012.09.13. 14:46:32

A német példát már sokan leírtátok, még annyi, hogy Te választhatod ki a betű-szám kombinációt is (persze a szabad kombinációkból).

Hurri Kán 2012.09.13. 14:50:10

@Rocko-:
Egen... Ja, és még annyit, egy tök sima, mechanikus prés, amin megcsinálják neked a rendszámot. De hát ők egy szegény ország, nekik nem fussa mindenféle drága firlefrancos masinára. ;-)

Rocko- 2012.09.13. 15:00:12

@gyvy: :)
változatlanul tartom: ha lehet ennyi pénzt elszórni, ellopni, akkor ott van pénz.
(csak rosszul van felhasználva.)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.13. 15:03:40

Az eu- csillagok helyére kerülhetne a jelzés.
Az olaszoknál is egy kicsi jelzés utal arra hova való a kocsi akkor nem kéne az egész rendszert felborítani.
ÉS EZT EGY CSERÉLHETŐ KIS MATRICÁVAL MEG LEHETNE OLDANI!!
Olyasmi matricával mint a vizsgamatrica!
Csak azt kéne cserélni nem az egész rendszámot.
Ez így túl oücsó lenne????

Józsi a guminagykeres 2012.09.13. 15:08:37

Ha lesz rendszám csere-bere meg lesz évente műszaki is,akkor úgy fogom kezdeni az évet,hogy veszek egy P-rendszámot.
Most 120ropiba kerül, jelenleg két autómra majdnem ennyit fizetek teljesítményadó+kgfb+kétévente műszaki címén.
Agyrém.
Aztán ha lesz P-rendszámom,akkor bevásárolok német/oszták benzinpusztítókból és arra rakom amelyikre akarom.

T4KK 2012.09.13. 15:12:12

@korzo:

Teljes mértékben egyetértek!

antimason (törölt) 2012.09.13. 15:15:19

Felröppent a híre, már mindenki kapát-kaszát ragad.
Ha viszont bevezetik sok pénzért, nem beszélve az elvesztegetett idő, szabadságról, kurva mérges leszek.
Bár már így is az vagyok :)

Fr.o-ban még a helyi "Homasita" is nyomja a rendszámot.

Knorbi 2012.09.13. 15:42:53

Totál hülyeség.Egy ilyen kis országban.
5 éve lakom a mostani helyen de még nem jelentkeztem át.Ha jövő héten rászánom magam és megcsináltatom a másik lakcímkártyát rögtön szaladjak sokezeré rendszámért is mi?

Azért valahol megállhatnának már.

antimason (törölt) 2012.09.13. 15:45:11

Sőt, legyen valamilyen átjelentkezési adó is :)
Ha már lúd...

Csak a yamaha 2012.09.13. 15:50:14

Érdekes soha nem a "nagy spórolni kell"felfogás megy a kicsiny de éhes országunkban...
Saját rendszám és nem kell új forgalmi/tkönyv/rendszám...mert ugye ezek mennek a kukába!
Értem én hogy bevétel....

Gomulka Béla 2012.09.13. 16:02:45

Itt például teruleti rendszám van. És rajta is marad az autón, teljesen fuggetlenul attól, hogy hol is lakik az elso/második/sokadik tulajdonos. Azaz: csak egy vagy két betu a sok szám kozott (ami egyetlen információt hordoz: azt hogy az autót hol vette meg az elso tulajdonosa). Akkor viszont nem teljesen mindegy, hogy mi az az extra betu, és hogy hová rakják? Gumicsont, és annyit is ér. Ha meg az osztrák rendszert nézzuk: mi van, ha a pasas koltozik. Esetleg két helyen lakik. (plusz még a pince, ahol a lánya él ...)

HakapesziM 2012.09.13. 16:04:20

Lehetne ezt tökéletesíteni. Legyen kerületenként, utcánként eltérő rendszám. Félévente műszaki vizsga, legyen rend végre. Minden vizsgánál új rendszámot kelljen kiváltani. Ellenőrizzük és szankcionáljuk azt, aki olcsóbb biztosítás, vizsga, stb. reményében nem lakhelye szerinti rendszámmal jár. Bizonyítsa hogy életvitelszerűen ott él, ahová a rendszám szól, úgy, mint a külföldi rendszámok esetében. Hol lehet a határa a lehúzásnak? Meddig lehet még feszíteni a húrt?

vwxyz 2012.09.13. 16:09:43

@Gyurma73: És ha azért a kis matricáért kérnék el azt a 8500 Ft-ot, amit be akarnak szedni, akkor meg az lenne a bajod! Nektek semmi sem jó :)

Knorbi 2012.09.13. 16:11:14

@HakapesziM: Na ez az. Meddig?
Nem értik mitől nem megy a gazdaság. Mitől menne ha a maradék pénzt is elszedik az emberektől.
Vásárolni nem tud már.Nemhogy autót kenyeret se.Aki félre tud rakni évente pár százezret ma az az élet császára ebben az országban.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.09.13. 16:28:58

Nem állítom, hogy a fejbelövés visszahozná egy politikusnak is a józan eszét, de azért ártani már nem ártana.

HakapesziM 2012.09.13. 16:36:41

@Knorbi: Így van. Faterom most szűnteti meg a vállalkozását. Nyugdíjas lett, meló sincs, kiszáll. Hónapok óta húzódik a dolog. Százezrekbe kerül megszűntetni egy kis családi vállalkozást, amely már vagy egy éve gyakorlatilag nem működik, nincs forgalma, nincs adóssága, tartozása. Százezer forint körüli összeg átíratni az autóját (tizenkét éves furgon) a cége nevéről, amely az ő neve + Bt., a saját nevére. A befizetendő összegek közül van olyan, amelyet csak utalni lehet, egy csak ezért és csak külön erre a célra nyitott számláról. Építményadójából, iparűzési adójából semmit nem engednek méltányosságból. Vajon miért nem növekszik a gazdaság? Rejtély. Még az a csoda, hogy még így is megél a magyar valahogy.

Knorbi 2012.09.13. 16:46:13

@HakapesziM: Szép.Ha nagyvállalkozó lenne nagy kapcsolatokkal meg nagy ügyvédekkel olcsóbban kijönne.Az enyém meg nem talál semmi munkát és egy két éve lenne a nyugdíjig.
Állami cégtől meg elküldték pár éve mondva csinált indokokkal mert kellett a helye másnak.
Azóta legalább becsődöltek.

2012.09.13. 17:02:11

"ha a megoldást kicsit továbbgondolva itthon is olyan eszközökhöz juthatnának a rendőrök, melyekkel könnyen eldönthetik, pontosan hol üzemeltetik a gyanús autót."

A mostani eszközökkel, a mostani rendszám alapján is tudják.

Zsolt.hatkilenc (törölt) 2012.09.13. 17:12:06

szerintem minden autó után kötelező legyen befizetni az államnak évi 100.000 Ft-ot. Motor után 50.000-et, Tgk. után 150.000 Ft-ot. Ehhez nem kell semmilyen plusz ötlet, álindok, semmi. BKV + minisztériumok persze mentesek. Ez mondjuk 350 milliárd/év. Miniszterelnök Úr, ez elég lesz? (évi 1% jutalékot kérek, a számlaszámom:...)

Kész röhej.

LallyPop 2012.09.13. 17:28:29

Nálunk 22 éve (ja nem a komonizmusban is) területi rendszám volt. Én mexoktam, semmi baj nincs vele. Használtkocsi vételnél ha ugyanaból a járásból van a kocsi akkor marad a rendszám(33 ojró átírás), ha másikból akkor cserélni kell(33+33 az új rendszám). Szlovákia. Teccikérteni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.13. 18:03:48

@vwxyz:
8500?te hol.élsz?
Új forgalmi ,új törzskönyv,új rendszám:-)
20ezer minimum:-)
Kis matricánál viszont maga a rendszám nem változna.

S8 Phantom 2012.09.13. 18:06:15

Kissé cinikusan mondom: eddig is területi rendszámot használtunk. Magyarország. Nagyon sok helyen csak egy városban annyian élnek mint nálunk összesen. Ha ez megvalósul utána mi jön, a kerületi rendszám?

Gera 2012.09.13. 18:33:55

Egyszerűen nem létezik semmiféle értelmes érv arra, hogy minek kell ez nekünk, innentől engem nem az érdekel, hogy 2 hónap múlva szopatnak meg vele, vagy 2 év múlva, hanem az, hogy mi a fasznak szívatnak egyáltalán?

Körömcsiga 2012.09.13. 18:59:03

Mismálosás az összes magyarázat. A rendőrnek ott a kamera az autóban, ami automatikusan felismeri a rendszámot és tolja az autó adatait! A francnak kell területi rendszám, ha a tulaj adatai pontosabbak? Cserébe megint lehet az ellentétet szítani az autósok között és ismét az autót tenni célponttá azok levezetésében.

merida001 2012.09.13. 19:00:23

Nem olvastam a többiek kommentjeit. Egy hülye ötlet és ne hurrogjatok le:

Miért nem lehetne esetlegesen egy olyan jellegű plusz matricát elhelyezni a hátsó rendszámtáblán ami nem a műszaki érvényességet meg egyebet jelöl, hanem az adott autó területét is (ami az új rendszámtábla gyártását indokolja esetlegesen)... De ez a matrica ugyan olyan "eltávolíthatatlan" anyagból lenne, mint a műszakis - azaz nem kaparható le és nem ragasztható fel sumákban másik autóra... A műszaki vizsga lejárásával lenne mindig újra csekkolva.. ennyi.

Körömcsiga 2012.09.13. 19:00:55

@Zsolt.hatkilenc: Ez most is így van, súlyadó, vizsgadíj, parkolás stb.

Körömcsiga 2012.09.13. 19:01:58

@merida001: nem jó, az nem kerül 53 milliárdba!

YAN CHI 2012.09.13. 19:04:20

Nem lehetne inkább, külön bünözői rendszámot bevezetni, és a normális autósokat békén hagyni?

Kepa 2012.09.13. 19:10:21

@peti.olah: Ami egyszeru, olcso és logikus, az ebben az orszagban kulon - kulon is kizaro tenyező.

Egyebkent ezzel a plakett kft-vel megint az a gond, hogy mi , marmint Magyarorszag, megint forditva ulunk a lovon. A nemet ugyintezo, (ha nincs kulon kivansag) akkor az elotte levo gepen a kovetkezo rendszamot adja, amit 20 meterrel arrebb legyart az iparos. Szoval nem a rendszamhoz igazitjak a konyvelest, hanem forditva.

Kepa 2012.09.13. 19:21:04

Meg egy mondat, aztan nem farasztok senkit tovabb.

Ha bevezetik, akkor a hazunk elott kapasbol 3 megye rendszama fog allni. Egyik kocsink Győri, a masik Esztergomi, (mivel lakohelyunk Győr, ill. Esztergom) a céges meg a flottakezelo szekhelye valami pestmegyei falu.

Értelme - semmi.

3 gb 2012.09.13. 19:44:15

Sose nem felejtem el az első egyedi rendszámot, amit életemben láttam, jöttünk le a sas-hegyről, nem ma volt, megelőzött minket egy gyönyörű fehér mercedes SEX-001-es rendszámmal, tényleg soha nem fogom elfelejteni. Nos ez is b@szás, csak ez átb@szás!

3 gb 2012.09.13. 19:45:01

a nem nem kell-bocs

Knorbi 2012.09.13. 20:00:43

@Kepa: Igen ott a székhelyük :) mert nálunk nincs iparűzési adó :)

Adam2101 2012.09.13. 20:10:04

Strigulázom a napokat az OT-ig...első forgalomba helyezés 2013.04.27.
(az, hogy ezzel a várva várt OT rendszámmal hány Zsigulim fog futni az majd alakul a törvénnyel együtt...úgyis mind okkersárga.)

Knorbi 2012.09.13. 20:12:38

@merida001: ez így jó lenne. Ha már muszáj ez a felesleges dolog még így lenne a legegyszerűbb és legolcsóbb.

Adam2101 2012.09.13. 20:13:36

**Mármint 2013.04.27-én lesz 30 éve, hogy először kigurult a Merkurtól.

Rocko- 2012.09.13. 20:34:05

@merida001: és azon hogy nyer a Plakett KFT. meg az állam?
érted. ;)

nyisziati 2012.09.13. 21:14:06

@vukkarak: mondjuk a jelenlegi kormánynak ez nem szempont... :-)

merida001 2012.09.13. 21:18:52

@Rocko-: Értem én ezt a vonalat... de itt abból a béna dumából indultam ki amit a cikk is tartalmaz, hogy (nem szó szerint idézem) - valami bűnüldözéses cél, ami a "vándor" bűnözőket szúrta volna ki az autójuk miatt a rendőrség nyomozások szempontjából... erre ez a matrica dolog valahol elegendőnek kellene hogy legyen, vagy még a forgalmiban is egy plusz jelzés esetlegesen...

Rocko- 2012.09.13. 21:21:58

@merida001: persze hogy vannak jobb megoldások, csak az fals duma. ne vedd komolyan. ;)

merida001 2012.09.13. 21:22:51

@Rocko-: Sajnos!:( Ez is üzlet, mint minden...

nyisziati 2012.09.13. 21:23:42

@OkoskaTo:rp: majd megoldják, mint a BKV-Volán buszokat. BUD-xxx meg VID-xxx, kiegészítve még két random kriksz-kraksszal, hogy a zinnovácijó is teret kapjon oszt csókolom.

nyisziati 2012.09.13. 21:33:33

@HakapesziM: hol a határ? Az elmúlt 1100 év ékesen bebizonyította, hogy minimum éhséglázadás-közeli helyzetnek vagy Rákosi-szintű diktatúrának kell lenni egy kiadós forrongáshoz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.13. 22:01:10

a teruleti rendszam jo otlet
magyarorszag, nagysaganal fogva tokeletesen egy terulet
ennyi

Dr. GGG77 2012.09.13. 22:10:54

@Rocko-: Nem létezik az a piac, az a szegmens, az a szektor, aminek ne tenne jót a konkurencia.

Rocko- 2012.09.13. 22:13:04

@Dr. GGG77: kivéve ha értelmetlen.

antimason (törölt) 2012.09.13. 22:14:56

Minden szir-szar dolgot kitalálnal a népnyúzásra.
Mintha az előző brigád, el sem ment volna.

Más:
BKK-s VD nagypapája Erdős Péter.
Volt kommunista popcézár és -cenzor a '80-as években.
A zeneiparban, Élet-halál ura.

Van honnan tanulni...

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.09.13. 22:58:51

Duma, duma, duma.

Mindenki tisztában van vele, hogy az egész értelme, a költségvetési bevétel növelése, legyen miből fizetni a közgépnek, más cimboráknak, saját zsebbe.
A tolvajok újabb módszert találtak ki a lehúzásra.

nikó 78 2012.09.13. 23:54:10

Személy szerint én is támogatom a területi rendszám intézményét, nagy, és egyre bővülő városban lakom, ahol szar a közlekedési infrastruktúra, és egyébként is sok az idegen.Ha látnám, hogy az előttem haladó bivalybasznádi, nem lennék ideges amiért nincs tisztában azzal, hogy a helyi egyetemen tanuló idióták,60-ra állították be a zöldhullámot,és nem szög 49-re, egy 4 kilóméteres nyíl egyenes 2X2sávon.Amiről az ország túlsó feléből érkezettnek nyílván nem lehet tudomása, mivel tábla nem jelzi. Nálunk csak 30-as táblákat nyomnak valszeg, mostanában csak ilyet látok, túl sokat is mert itt ott néha kint is felejtődik hosszabb időre hiszen van belőle elég.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.14. 03:58:57

@nikó 78: Te akkoris ideges lennel
sot, mar attol. hogy bivalybasznadi

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.14. 05:43:30

Egyenesebb lenne az allam reszerol ha fizetne minden autos evi 25.000 ft ot es nem terhelnek hulyeseggel a nepet. ( aki fizet 30at annak elneznek egy gyorshajtast ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.14. 06:56:17

Ha Magyarorszagon lenne vagy 2000 kis ceg aki rendszamot gyart ( mint az etalon Nemetoban ) akkor kulon bekezdes foglalkozna a Btk. ban hamarossan a "rendszam-bunozessel"...

Rocko- 2012.09.14. 07:11:56

@nikó 78: micsinálsz azzal, aki nagy faluban lakik, de a nagymamája ott ahol te, a biztosítás olcsóbb, ezért papíron a nagymama az üzembentartó, tehát rendszámilag oda fog tartozni, mégis tököl előtted egy nagymamalátogatás során? :)

Knorbi 2012.09.14. 07:55:47

@nikó 78: lehet hogy te nem lennél ideges de az emberek nagy része igen "mer minek jön ide a köcsög". Figyeld csak meg ha idegen helyre mész rögtön dudálnak meg anyáznak ha kicsit is bizonytalan vagy esetleg keresel valamit.A rutintalanabbakról nem is beszélve.
Pl Kméten mindenki idegbeteg pedig a legnagyobb dugóban átértem a teljes városon hosszában kicsivel több mint fél óra alatt.

driopios 2012.09.14. 09:08:32

Még csak egy ötlet? Kidolgozatlan? Még a minisztériumban se tudják, hogy mi lesz?

Fidisztánban minden adott a január elsejei bevezetéshez!!!

Sanda gyanu 2012.09.14. 09:18:40

@Knorbi: Hasonlót ugattam én is, kissé feljebb. Biztos vagyok benne, hogy a helyi rendőrök csak az idegen rendszámosokat fogják kiszedni a sorból.

(Hacsak elő nem írják nekik, hogy a helyi-idegen rendszámok aránya 50-50% kell legyen. Dehát ilyesmiben bízni ebben az országban?!?!)

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.09.14. 09:28:23

El tudom képzelni mit művelnének Debrecenben egy Nyíregyházi rendszámossal, és viszont.

fda 2012.09.14. 11:32:46

A területi rendszámot tök jó olvasgatni a tengerparti strand parkolójában, hogy ki kb. honnan jött.

Egy kis országban, ahol azonban a városiak a vidéki nagymama nevén tartják a magán autójukat, a cégek kétharmadának pedig budapesti székhelye van, az egész egyszerűen nem mutat semmit.

A másik, hogy ezeket sok évtizede találták ki. Manapság a rendőr a telefonja segítségével tudná ellenőrizni, hogy egy rendszám -- nem melyik régióban lett kiadva, hanem -- tulajdonosa pontosan kicsoda, és milyen egyéb dolgokat kell róla tudni.

low-fast 2012.09.14. 12:05:06

Ha azt hiszitek, hogy most pár ezer illeték-forint lehúzásról van itt szó, akkor nagyon tévedtek! Nem az 5-10-15 forintos új-rendszámot-csinálunk-illeték miatt érné meg nekik, hogy rendszámot cseréljünk, hanem az ÚTADÓ miatt!!!! Most még csak autópálya matrica van, de pár év múlva a gazdasági helyzetre hivatkozva a főutakra is szeretnének adót szedni mindenkitől. Ezt részben meg is érteném (hiszen kell valamiből aszfaltozni), csakhogy ez már benne van a benzinárban és a súlyadóban!!!! Szóval, ha lesz területi rendszám, akkor lesz területi útadó is. Otthon mindenki ingyen (vagy olcsón) jár majd, de az ország másik felén fizetni fog (vagy büntetést kap, mint a gyorshajtásért). Nem akarok vészmadár lenni, de figyeljétek majd meg, hogy ez lesz a következő lépés, persze csak ha hagyjuk. Úgyhogy a hozzáértők gyűjtsenek aláírást, adjanak be petíciót, vagy amit kell, de ne hagyjátok a területi rendszámot megvalósulni, az csak a pénzbeli lehúzást és a társadalmi széthúzást erősítené meg.

rfalcon 2012.09.14. 13:53:28

Európában Magyarország nem számít kis országnak, ez csak Trianon után alakult ki a néplélekben. A területi lista szerint 63-ból a 19. helyen állunk, lakosságszám szerint pedig 17-ek vagyunk (ha beleszámítjuk Oroszországot és Törökországot teljes lakosságával, bár ezek nagy része nem Európában van):

hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_orsz%C3%A1gok_ter%C3%BClet_szerinti_list%C3%A1ja

Ráadásul számos nálunk jóval kisebb országban terület alapúak a rendszámok. Ettől függetlenül még nem tartom jó ötletnek a cserét, csak az ország mérete szerintem nem a legjobb érv ellene.

maci_laaci 2012.09.14. 14:22:02

Azért igencsak érdekes, hogy a Plaket kft-nek 372 milla adózott eredménye volt tavaly... Roppant kíváncsi lennék mennyivel lenne olcsóbb egy szájbabaszott rendszám ha ezek a szarházi gecik nem húznák le róla a sápot, hogy rohadt volna el mind az apja faszában!

papa33 2012.09.14. 20:17:45

Már most is terület alapú a rendszám: H

Walter Hartwell White 2012.09.15. 20:53:25

Észre kéne venni, a lehúzás mellett az egész megint csak a kontrollról szól, a nyakörvről az állampolgár nyakán.

ququcs2 2012.09.21. 19:12:34

Miért nem lehet ezt megoldani egy matricával ?
Már megint ki gazdagodik meg az új rendszámtáblák legyártásával, a gk tulajdonos meg fizethet tízezreket érte.
Ez az örökös EU-ra hivatkozás nem magyarázat erre.
süti beállítások módosítása