HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ezt nem köpi le a szomszéd

2012.09.26. 05:45 Tcomment

Címkék: nissan x-trail

Barátságos maciarc, szolid technika és semmi hivalkodás. Remek választás lehet, feltéve, ha valaki már összevarrta elszakadt Achilles-inát.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

126 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr874803251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kand_Úr 2012.09.26. 07:12:14

Jó teszt Pista! Részletes, átfogó, ez alapján már el lehet indulni használt X-Traileket nézegetni.
Az én kívánságlistámon még egy van amire kíváncsi lennék: Alfa 166 JTD. A faceliftes erősebb dízelről nem sok teszt született, pláne nem használtteszt. Márpedig a 166-ot Te azért ismered futólag.... : )

Semper Fidelis 2012.09.26. 07:31:26

Ez a középre helyezett műszerfal borzalom.

rekspeiler 2012.09.26. 08:14:33

@Semper Fidelis: Nálam alapban kizáró ok egy autónál. Nem tudom ki találta ki ezt a borzalmat, de nem tudják elfelejteni.

paradoxx 2012.09.26. 08:25:32

@ommm: "de meglepő módon sehol nincsenek feketére kopva, ami azt jelenti, hogy – ellentétben pl. a VW-csoporttal – a Nissan műanyagja nem anyagában színezett. Csak ennyire időtálló."

Nem pont az a lényeg, hogy anyagában színezett és nem pedig festett, ezért nem kopik le a festék róla, hogy kilátsszon a fekete alóla?

Schütii 2012.09.26. 08:29:00

"sokkal kellemesebb hangon vartyogott" LoL

Majdénmegmondom 2012.09.26. 08:30:35

"Ezeket ők az üzemanyag gyengébb minőségével magyarázzák..."
Nem csak ők. Egy osztrák barátom két hónapig dolgozott idehaza, mindig a jobbik gázolajat tankolta az ÖMV-nél vagy MOL-nál. Hazaérve berottyantott a Merci, pedig a magyar út előtt lett generálozva. A javítás után a szerelő megmutatta, miket tisztítottak ki az üzemanyagrendszerből: iszap, fémforgáccsal keverve. Ha ilyen a Magyarországon kapható "prémium" üzemanyag, milyen állapotban lehet annak a kocsija, aki "okosba" tankol?

Hurri Kán 2012.09.26. 08:39:47

Középre tett műszerfalat szerintem se kéne erőltetni (bár biztos van, akinek bejön), ami az autó formáját illeti: engem egyáltalán nem zavar, hogy szögletes, "divatjamúlt", legalább ki lehet látni és a méret ellenére a csomagtartó sem kisautónyi.

Cobra. 2012.09.26. 08:46:21

X-Trailből a 2.5-ös benzinest kell venni, az illik hozzá, nem ez a teherautómotor. Persze, 12L-t fog fogyasztani vegyesben, cserébe lehet vele előzni és szinte semmi nem megy tönkre a motoron.

Mitya Ivanov 2012.09.26. 08:48:19

2007-ig volt középre tett műszerfal. Azóta azért jobban néz ki, viszont ezzel egyidőben tűnt el a japán dízel, és kerültek bele a dCi-k.

container 2012.09.26. 09:01:14

jók ezek a használt tesztek. Egy csomót tanul belőle az ember.

szpsz 2012.09.26. 09:09:08

Ez egy igazi "háztartási gép", mint a mosó- és mosogatógép, a hajszárító stb, azaz csendben teszi a dolgát, szürkén, érzelmek kavarása nélkül. Nincs is ezzel baj, de minek ilyen hülye irányból ömlengve megközelíteni, hogy "nem köpi le a szomszéd", "nem kelt rosszindulatot" stb? Az ilyen frusztráció a frusztrált ember problémája, nem az autótulajé. Én biztos nem aszerint vennék autót, hogy "jaj de jó, simulékonyan unalmas és nem fognak utálni miatta". (Ha már beleölök valamibe pénzt, az nekem feleljen meg, ne az irigy magyar mentalitást hűen követő egyedeknek)
A szétpattanó heréjű hülyegyerek szövegen viszont jót mosolyogtam :)))
Node a kocsiról: ennyiért egy ekkora batár, ami még megbízhatóan is működik és befér kutya cica papagáj nagymama a hintaszékkel és nem pirul az orca a földúton sem, mindezt kevesebbért, mint egy sevrolé szpárk, na az nem rossz vétel. De tényleg csak célszerszám, nem autóbuziknak való.

szabi1983 2012.09.26. 09:25:20

Végre valaki kimondja, hogy Igen a mai Renault motorok tartósabbak a nissanokban mint a régebbi saját motorok. A nissanos szerelők ezt egyértelmüen állítják. Mára talán már csak a navara/pathfinder maradt az ős hosszúlőketű nissan motorral amire rábigyesztettek egy DCI feliratot és ettől mindenki renaultnak hiszi pedig nem. Ez a jó öreg nissan motor és mint olyan ez a legszarabb a mai nissan motorok közül és a renault féle DCI-k szarrá verik.

Jaffar 2012.09.26. 09:27:09

@Mitya Ivanov:

Nincs a dCi-knek semmi baja. Van egy Clio-m, amibe már 180k-t hajtottam bele nyekkenés nélkül. A motor nem csörög, egy olajfolt sincs rajta. Ettöl függetlenül már én is elgondolkodtam, hogy lehet, hogy benzinest kellene inkább vennem, mert az utóbbi 2 évben csak évi 12-16k-t mentem az autóval, szal lehet, hogy a benzines jobb választás lesz. Ami a lényeg marad, a következö autóm egy Nissan X-Trail lesz :)

Nesebar 2012.09.26. 09:28:11

@Cobra.: sajnos ez így igaz, ahogy írod.

kowalski 2012.09.26. 09:31:16

Pista, azért azt megemlíthetted volna, hogy a forma honnan jött... Honda HR-V... Ez az anno nagyon egyedi hasáb alak nem Nissan szerzemény... Btw HR-V használtteszt? Nem is tudunk róla semmit... Nem az volt az első SUV? Ha már.

kewcheg 2012.09.26. 09:46:24

Az újabbakban a Renault dci nem azonos azzal, ami a Suzuki Vitarában van? Mert abban meg állandóan pocskondiázták minden tesztben...

Béla, tudod a Béla 2012.09.26. 10:15:14

@Majdénmegmondom: "A javítás után a szerelő megmutatta, miket tisztítottak ki az üzemanyagrendszerből: iszap, fémforgáccsal keverve. Ha ilyen a Magyarországon kapható "prémium" üzemanyag"
Én több mint 8 éve Auchan kútnál tankolok gázolajat - szinte kizárólag. A két autómba azóta több mint 230.000 km-t (ebből az egyik 200e felett jár) tettem kutya baja, úgyhogy simán lehet hogy mocskos volt a tartály, vagy éppen akkor adta meg magát a rendszer, vagy kisnyúl.

Mitya Ivanov 2012.09.26. 10:21:02

@Jaffar: azt nem mondtam, hogy a dci-nek bármi baja lenne, de nem is ismerem, az utolsó dízel, amiről nagyjából véleményt merek alkotni, a Fiat 1.7 TD-je, ez meg már régen volt:)

pjotr007 2012.09.26. 10:23:59

Az új nissanok... nekem a sokadik navarám, volt már, de az új, egy ipari hulladék, 20.000 körül kardánkereszt csere, 40.000 körül varni kellett az ülést, mert szétmállott, a gombok környéke kopik, 30.000-nél az első kettőstömegű lendkerék csere, most 62.000-nél meghint csattog, megint csere, az ülésfűtés évente megy tönkre (most már nem a gyári van benne az bírja) nyikorog az ajtó, nyikorog a motorház, a régebbi valódi nissanokhoz képest egy fos.

pjotr007 2012.09.26. 10:26:59

@Béla, tudod a Béla: Valószínűleg így van, mi naponta használunk el sok száz liter üzemanyagot, igaz most már a saját tartályon is van szűrő és semmi baja semmi gépnek.
De persze jók ezek a legendák, hogy a nyugati gázolajjal 8000000km-rel többet megy el egy kocsi egy tankkal...

Rocko- 2012.09.26. 10:32:04

háttőőő, kopott.
engem zavarna a középre rakott műszerfal, ez nem McLaren F1.

Béla, tudod a Béla 2012.09.26. 10:44:46

@pjotr007: Egyébiránt még az is lehetséges hogy "prémium" üzemanyag feloldotta a lerakódásokat és ez okozta a bajt, a fémforgács pedig nyilván már csak következmény.

pjotr007 2012.09.26. 10:53:04

Nem oldott fel az semmit, gondolom a korábbi szervizeknél sem tisztították ki a tankot, meg az üzemanyagrendszert és most jött ez elő.
Amúgy meg persze beroggyant a merci a fémforgácstól.... ja átengedte a gázolajszűrő...

szabi1983 2012.09.26. 11:04:51

@pjotr007: Kardánkereszt, ülésszakadás, kopott müanyagok, nyikorgó motorháztető stimmelnek. A kettős tömegű lendkerékcseréket nem értem. Mienkben 180.000 km van(2010-es) és az eredeti lendkerék van benne bármilyen zörgés nélkül. Lehet, hogy a hiba az ön készülékében(bal lábában) van?

el-enor 2012.09.26. 11:15:57

azért a bele elég............................. szal olyan, kár érte h belül ennyire ronda :/ bár ez nem zárja ki h jó autó legyen

lezlee 2012.09.26. 11:25:19

Elfogadnám ha nem lenne olyan béna helyen a müszerfal...

bggy 2012.09.26. 11:26:30

Ez a kozepre rakott muszarfal tenyleg ki kene mar menjen a divatbol, mint a magastalpu holdjarocipo. Egyszer volt lehetosegem ilyen autot vezetni, es orultem, amikor kiszalhattam belole. Kb. olyan volt, mint filmet nezni a kozepkonzolon vezetes kozben.
Cefetul balesetveszelyes.
Masik dolog: Lehet meg olyan uj autokat kapni, amiben nincs turbo, intercooler, 138 szamitogeppel vezerelt szelep es szablyzokutyu?

akos696 · www.focusauto.hu 2012.09.26. 11:34:43

@Jaffar: Én azért ezze óvatosabban fogalmaznék. Lehet, hogy a Te dci-dnek nicns semmi baja...még.

Én alkatrészekkel foglalkozom, sok dízel alkatrészt is beszállítok szervizeknek. Nos a tapasztalatból kiindulva megállapíthatom, hogy az 1.5 és az 1.9 dci-k a manapság kapható legproblémásabb dízelmotorok. Az 1.5 dci-k üzemanyagrendszere kb 100e km után hibákat produkál, a motor mechanikája is gyakran 200 e km-nél kifekszik (persze, ezekből sok a céges). Az 1.9 esek turbója elszáll, köpi az olajat, a motort nem lehet leállítani, szétpörgetik magukat, nem egy porrá égett e miatt. A Mondeo 2.0 tdci motorok még hasonló színvonalú gépek, talán csak egy fokkal jobbak.

Béla, tudod a Béla 2012.09.26. 11:43:10

@bggy: Azért azt nem árt figyelembe venni, hogy a sok elektronikus kütyüt nem azért tervezik bele egy autóba hogy veled kibasszanak, hanem hogy jobbá/olcsóbbá tegyék azt.

bggy 2012.09.26. 11:45:31

@pjotr007: He-he, ez tenyleg jo. :)

Bar turbo mar ebben is van, de meg mechanikus adagolos:
www.zmz.ru/eng/prod/514310
Kerdes, hogy egy Euro 2-es motorral ujautokent forgalomba lehet-e meg allitani manapsag?

Béla, tudod a Béla 2012.09.26. 11:46:23

@akos696: "Én alkatrészekkel foglalkozom, sok dízel alkatrészt is beszállítok szervizeknek."
Akkor ilyen alapon ledöbbenek, amikor a Mercedes/BMW/Audi/stb. szervizbe megyek, mert ennyi szar autót ritkán látni egy helyen ugyanazon márkából Tehát szarok azok is, nem csak a Renault.

Jaffar 2012.09.26. 11:48:53

@akos696:
Az enyém 1.5-ös, 90-nél volt az elsö vezérmüszíjcsere, majd 175-nél a második. Miért? Mert én sem bízom abban, hogy 120-at kibír 1. :)
Pedig nem küldöm neki, de akkor is. Egyébként olaj 15-20e kilóméterenként van benne cserélve, a többi meg elöírás szerint. Ezeken nem lehet spórolni. Nem is hagyott még ott soha, az egy alkalom kivételével, amikor az akku megadta magát egy cellazárlat miatt, de ez bármelyik autóval elöfordulhat. A céges autók persze más kategóriába tartoznak, hisz ott mindenki tojik rá és küldi neki. Ha hidegen nincs küldve neki, ill. ha az autópályázás nem azonnal állítja le a polgár az autót, akkor nincs ezekkel gond, monddá a szerelöm. Nálam bejött :)

szabi1983 2012.09.26. 11:57:39

@akos696: Nálunk a cégnél több 1.5 dci is van de még soha egyetlen motor sem állt meg és soha ismétlem soha semmit nem javittattunk rajtuk. Van mindenféle a 68 lovastól a 110-esig, 13.000 km-estől a 320.000 km-t futottig. Ja ez nem magyarországon van. A magyar gázolaj sajna nagyon rosz minőségű. Több belső körlevelet is mutattak már a magyar kollégák amit nagynevű gépgyártók küldtek körbe és amiben szépen le van írva, hogy a magas kéntartalmú magyar gázolaj hogyan nyírja ki a motorokat.

bggy 2012.09.26. 12:00:24

@Béla, tudod a Béla: "sok elektronikus kütyü"

Egy bizonyos szintig igaz, viszont a szamuk novelesevel a meghibasodasok gyakorisaga is no. Ha a teljes bekerulesi+fenntartasi ktsg-eket nezzuk, mar egyaltalan nem biztos, hogy olcsobban jon ki az ember.
Ezt ugy mondom, hogy az elmult (hosszu) evekben volt alkalmam uzemeltetni regi tipust (Astra F, 4 utemu Wartburg) es modernebb jarmuveket (C3, VW Bora, meg hasonlok), es a modernebbek nem fogyasztottak annyival kevesebbet, mint amennyivel tobbe volt a fenntartasuk.
Termeszetesen azon elektronikai berendezeseket, amelyek tenyleg hasznosak (elektr. ablak, tukor, lampaalitas, stb.) nem dobnam ki, de szvsz nem is ezek okozzak a ktsg-ek novekedeset. Inkabb olyan lathatatlan es erzehetetlen kutyuk (motor, fek, stb. vezerlok), amelyek nelkul siman el lehet lenni.
A felreertesek elkerulese celjabol leszogeznem: Nem akarok fapadosauto-terrort bevezetni, csak szeretnek latni a gyartok palettajan minimal-art technikaju modelleket _is_.
Hogy lehessen valasztani...

coord 2012.09.26. 12:09:26

Ez egy jó írás most Pista.
Az ilyeneken nagyon jót derültem:
" riadtarcú dobókocka-tekintet "
Szép :-)

Rocko- 2012.09.26. 12:14:01

@bggy: nem. vagy meglehetősen komplikáltan.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.26. 12:16:03

Hátöizé... az, hogy 100ezrenként kell cserélni nagynyomású szivattyút, meg porlasztókat, az azért egy kicsit - nagyon - gáz.
OK, értem én, hogy szar a gázolaj, de hogy csak egy példát hozzak: A Land Rover TD5 motorja (PDTDI motor gyakorlatilag) gond nélkül elmegy 250-300ezret ugyanazzal a szar gázolajjal. Akörül lesz csereérett az 5db adagolófúvóka, ami valóban nem olcsó, de az, hogy egy ilyen alapvető alkatrész 100ezernél megrohadjon, az durván gáz!!!

clt 2012.09.26. 12:31:36

2005-ös gyártású 2.2-es dízel volt újkorától a flottánkban és az egyetlen hibája az volt, hogy -10 fok alatt nem lehetett beindítani. A márkaszervíz szerint mediterrán piacra készülhetett, a végén már maszek utólagos előfűtést ajánlottak bele... Ezen kívül az autó 180e km-en keresztül gond nélkül ment mindenféle utakon. Leginkább tavasztól őszig...

megint 2012.09.26. 12:34:16

Jaffar, azért 180000 km ne legyen már nagy szám egy dízelnél, itt max az a nagy szám(1,5dci), hogy még nem volt javítva egyik injektor sem, ilyenkorra a többség már túlesett rajta.

pickapu 2012.09.26. 12:37:21

@Tie: Nem biztos hogy ez így ebben a formában maradéktalanul megállja a helyét. A pickupban lényegében ugyanez a motor van, csak kicsit nagyobb, de sem az enyémben, sem a szűkebb környezetemben szolgáló többi Di-motoros Nissan pickupban még csak hasonló problémának sincs nyoma.
A Navarákat pedig vagy direkt nyírják ki olyan hamar, vagy tényleg nem annyira jól sikerültek.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.09.26. 12:51:00

@Béla, tudod a Béla: Alapvetően minden közös nyomócsöves dízel szar, előbb utóbb mindegyik szervizben fog állni, nem is keveset és nem is olcsóért. A kérdés az, hogy mikor. A BMW, Mercedes a sok elektronikai szir-szar miatt állhat a szervizben, de a dízelmotor, vagy üzemanyagrendszer hibája miatt sokkal később/ritkábban. A Bosch üzemanyag rendzserek messze jobbak mindegyiknél. Még a japán Denso-nál is, bár az tovább bírja hiba nélkül, de, ha tönkrement, lehet egy az egyben kihajítani az autóbol és 3x-4x drágábban újat venni, mint amennyiért a Bosch javítható (mert szinte mindene javítható, felújítható). A delphi is, ami az ominózus Reanultokba, Fordokban van, csak az meg sokkal hamarabb kifingik, érzékenyebb rendszer.

Én azt mondom, nagy ccm-es benzines gázüzeme. Teljesítmény-megbízhatóság-környezetkímélés-gazdaságosság.

1kutya 2012.09.26. 13:10:01

jó ez, csak 2007 utáni, kétliteres benzinest kell belőle venni. abban jó helyen van a műszerfal és nissan motor hajtja.

Béla, tudod a Béla 2012.09.26. 13:17:42

@akos696: van egy barátom akinek Renault Trafficjai vannak 1.9dci-k simán elmennek 500 ezer kilométert a motormegbontás, befecskendező rendszer javítás nélkül. Ennyivel jobb lenne egy 1.5dcinél?

pjotr007 2012.09.26. 13:26:48

Az egész arra van kihegyezve, hogy vegyél mindig új autót, lehetőleg 3-5-7 év jótállással, hogy hordhasd a márkaszervizbe.
Ha akarnának a gyártók tudnának jó autókat is gyártani, érdekes módon egy normális nyerges belseje 100.000Km-nél úgy néz ki mintha új lenne, sokszor csak 750.000 környékén kell hozzányúlni a motorhoz, váltóhoz.
A nissan a patrol 3.0 dizelére év korlátozás nélküli azt hiszem 400.000-es jótállást adott.

el-enor 2012.09.26. 13:33:25

@pjotr007:

azért egy nyergest ne hasonlítsunk össze egy mezei gépjárművel :) más célt szolgálnak, ergo más matériából készülnek / máshogy. szerintem jóval drágábbak lennének az autóink, ha ugyan azzal a technikával készülnének, de amúgy.... én szívem szerint 5 évente cserélnék autót, ha tehetném újra, a cipőm / nadrágom / mobilom/ alsógatyám / gépem se használom tovább, itt a kérdőjel a lehetőségen van, hogy megtehetjük e, nos.... nem :/

pjotr007 2012.09.26. 13:45:40

Jut eszembe, ha már tartósság, nem tud valaki csepel 750-re ajtót (fülkét)?

LallyPop 2012.09.26. 13:54:52

2 literes benzinessel LPG szettel jöhet. Oszt jónapot.

Sirius01 2012.09.26. 13:55:14

Most már az a tendencia ,hogy minnél újjabb egy konstrukció,annál szarabb.És amibe a renult belenyúl,abból jó nem lesz,illetve bátran kijelenthetjük hogy extra tartós autó,mint olyan már nem létezik. Lehet az Audi,vagy BMW stb. Az őrület a közös nyomócsöves borzalommal kezdődött.Hogy mi a szarnak kell,egy gázolajosból egy időzített steroid bombát készíteni? ,amik most kezdenek felrobbanni.Látszik is a használt árukon,a kutyának sem kell,egy 10-éves TDCI. és most jön az új őrület,(így hogy a cammon dieselek leszerepeltek,)a tultöltött benzinmotorok. Mondeóba 1 le-es motor,jól felhúzva pl. Atya szent szar. Na ezek vajon meddig fogják bírni? Valószinű 100-ezreig sem,nagyjayítás(gatyád othagyod) nélkül.Az hiszem,hogy valami ritka szar irányba megy már az autógyártás,és csak egy a lényeg,hogy a hülye vevőt el lehessen kábítani,a nyolc filléres USB ajzattal,meg a semmire sem jó esőérzékelős lófassal ,aminek következtében lehet kérni majd 25-ezret egy szélvédő cseréért stb.Bruhaha. Közben meg hogy szét megy a motor? A komputer bekakukkól? hogy még egy nyavajás izzó sem bír ki az autóban 2-hetet? Az persze mellékes,ill egyáltalán nem.Mert az autógyáraknak pont ez a lényeg. Ma már nem az autón,hanem az alkatrészen lehet nagyot kaszálni.Ó te drága fogyasztói társadalom.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.09.26. 13:55:35

@Béla, tudod a Béla:

Minden elmehet annyit, nem azt mondom, csak egy adott típusból, ha több nem megy el annyit, mint igen, akkor ott már valami gond van. Nekünk volt Trafic 1.9 dci a családban, és egy áruszállító cimborának is, mindkét helyen jöttek a gondok rendesen (jeladó hiba miatti leállások, nagyomású szivattyú, szervó, turbó, váltó stb). A cimbora azóta 115 CDI Vitoval jár, 200 ezerig egy pisszenésnyi bajuk nem volt (az elsőt 200 körül cserélte, a másodikban is kb annyi van most).

LallyPop 2012.09.26. 14:01:22

@szabi1983: Baromság. Aki eddig tényleg vizsgálta a gázolajat/benzint azt találta hogy pont olyan minőségü mint az osztrák. A szervizben nyilván ezt mondják, kényelmesebb mint azt mondani hogy nem tudunk autót gyártani/szerelni. Itt a TC-n és máshol is volt gázolajteszt, az urbanlegendeket meghagyom nektek.

szabi1983 2012.09.26. 14:08:01

@Ándi bácsi: Pedig sajna igaz. A világ egyik legnagyobb motorgyártója írta ezt le a tesztek során és nem a klienseinek hanem a szerelőknek. Nekik is gyanus lett, hogy mitől mennek tönkre a hüvelyfalak és mitől nyiffan ki a bosch CR minden második hazánkban eladott és mezőgazdasági valamint építőipari gépekbe szerelt motoron miközben a tőlünk nyugatabbra és míly meglepő keletebbre fekvő szomszédainknál a hibaarány elhanyagolható. És ismétlem nem a szennyeződéssel van a baj, hanem a kémiai összetétellel.

LallyPop 2012.09.26. 14:20:21

@szabi1983: Linket dobjál. Butaságokat beszélsz. Mondom a TC is csinált tesztet minden kúthálózatnál. Persze a kertben kevert gázolaj más kategória, de azt inkább szívóD-kbe teszik, az meg bármivel elmegy.

szabi1983 2012.09.26. 14:20:49

@Sirius01: Ez azért nem éppen így van. Egyrészt a CR nem minden motorban megy tönkre. Pl. nálunk még egyel sem volt baj soha(Renault dci, Skoda CR, BMW d). Sok szerelőismerőssel(volt közöttük adagolós is) beszéltem eddig és alapvetően egy azaz 1 motortipust tudtunk beazonosítani aminek a CR-jével rengeteg gond volt éspedig a ford 2.2 literes TDCI-jével ami a mondeókban szokott behalni mert abban van a legtöbb. Nem tudom hogy a tüzelőanyag ellátó rendszere honnan származik. Bizonyára ezen kivül is vannak még szarok de nem mindenik.
Aki a régi dizeleket isteníti annak javaslok egy 5000 km-es túrát egy 124-es 220 dizel automata mergával. Nekem olyanom volt anno.

szabi1983 2012.09.26. 14:25:35

@Ándi bácsi: Hát a TC tesztje biztosan hiteles.

LallyPop 2012.09.26. 14:29:33

Azt már le sem írom hogy a dunántúli OMV kutakra konkétan ugyanonabból a finomítóból hozza az OMV a gázolajat, mint a hazai kútjaira...

LallyPop 2012.09.26. 14:30:45

@szabi1983: Origo-n is van teszt, de egyik sem hiteles. A magyar sírás és pesszimizmus viszont világhírü...:)))

Sirius01 2012.09.26. 14:39:12

@szabi1983: Fater cégénél melózók,és a flottás autókat viszem az időszakos szervízelésre,és persze,akkor ha beszarik rajta valami.
Van itt minden.Audi F Mondeó Skoda,és koreai kocsik is. A full szar a Mondeó,de az Audikkal is van baj rendesen. Egyik másiknak olyan a m kijelzője a sok hibaüzenettől mint a karácsonyfa.
Viszont az is érdekes,hogy a ügyintézős benzines Kiákkal,és a pár Aveó.val ami itt van,soha semmi baj nem volt.A fater is hányszór,de hányszór jött haza ezekkel,mert a TDCI a szervízben rohadt,már éppen 5.alkalommal egy fél év alatt.Az én lassan 20-éves 80-as TDi-m amibe kb.fél millió van,az is megbízhatóbb.És van itt két nagy merci is a vezérnek,aminek a szervizére 3,5 milliót költött volna a cég,ha nem lenne rá garí. Széthulló futómű,állando computer probléma.Már 3.szor lett frissítve,az egész,de pl.most sem lehet tele tankolni,mert a computer lezárja a mágnesszeéepet.

szabi1983 2012.09.26. 14:39:59

@Ándi bácsi: Nekem mindegy mit hiszel. Sokmindenben jó a magyar. Vagy ahogy Kern mondta anno a magyar a legjobb de üzemanyagban sajna nem.

szabi1983 2012.09.26. 14:43:24

@Sirius01: Hát az elektrónika az néha játsza a hülyét. De ha a 123-as(az előbb elírtam) mergámra gondolok akkor azt mondom inkább a modern technika.

LallyPop 2012.09.26. 14:46:36

@szabi1983: Megaszontad, báttya....:DDD

kasu 2012.09.26. 15:06:57

Imádtam! Karcos volt a dízel hang induláskor, de hamar elmúlt, aztán kárpótolt a kényelem, pedig semmi nagy felhajtás, csak nem fáj benne a hátad 1200 km után sem. Többször ki lett próbálva...A középre tett műszer önmagában szép színekkel bír, és hogy épp középen van, megszokás kérdése. (Jó a nő, csak kisebb a melle, mint szeretnéd. Attól még...)
Amit kiemelnék, az a futómű. Bárhol, rossz úton, félig a padkán/árokban (román kamionosnak köszönhetően)teszi a dolgát, stabil és úton van.
Sajnos meg kellett válni tőle, de előtte megmentette az életünket a kicsi lányommal együtt. Ugyanis egy balfasz padlógázon belém jött a (neki) jobbkezesnél, áttolt az úton, fel a járdára, kerítésbe. Rommá törte a bal elejét, a futóművet stb. De nekünk karcolásunk se volt, Istennek hála. Meg az erős építésű x-Trailnek:-))

Sirius01 2012.09.26. 15:13:01

@szabi1983:
A 123-as már tényleg nem való közútra.Már a legfiatalabb is lassan 30-ves,és egymillió km van bennük.Az új technika jó,ameddig jó. De azért valahol mégis abszúrd,hogy veszel egy kocsit 7-millióért,és 100-150-ezer km.után ,a szó szoros értelmében széthullik.De a legtöbbel már az elején is szarakodni kell. Készülünk nyaralni horvátokhoz,és persze autóval,mennénk,a fullos mondeóval,ha már van gondolnánk.De a szemátláda persze megint szar,a maga 100-ezer kilóméterével az órájában.Fater őrjönk,szerelő röhög.(Érdekes egynek sincs ilyenje,még ingyen sem kéne.. a hozzáállásuk).És megyünk a 80-as audimmal.
Az ilyen mai felső közép,vagy nagy kocsiknál,nem néha,hanem gyakran szar a computer. Ez és a rettentő nagy nyomású üzemanyag ellátó rendszer az ahiles sarka ezeknek az autóknak.Na meg persze a direkt pár évre való tervezés,és a agyonbonyolított ,és felesleges elektronika. Elektromos kézifék? Mi a lófasznak? Csak 2-szer vittem egy audit ezért a szervízbe,mert nem oldott.Kulcs nélküli indítás? Egy faszság. Nem mindegy,hogy egy indítót,vagy egy kulcsot használok? Na mindegy. Lehet sorolni. Egy a lényeg. Ezeket az autókat,már tényleg csak az vegye,akinek vannak súlyos százerei pluszban,mert a kocsi megvétele csak egy dolog. 10-évesen meg már senki ne vegyen ilyen mai,korszerű autót,mert a gatyáját is rá fogja költeni

lwcolors 2012.09.26. 16:14:51

Nekem most Nissan Qashqai van, benzines, 1.6-os. Tankolom, megy, fogyaszt 6.5-öt vegyesben (vidéken lakom, de nem vezetek lassan). Szervizbe csak kötelezőkre viszem.
A márkatársak autóiban a dízel az renault 1.5 dci vagy 2.0 dci. Van is velük gond rendesen, nagyjából szerencse kérdése, kinek lesz vele gondja, mondjuk 500 ezerért.

A régi cégemnél a Renault flotta egy része benzines volt, a többi dízel (Clio, Kangoo, Megane, Laguna). A benzineseket 250-300 ezernél adtuk le probléma nélkül, általában csak a kötelező szervizek napjaira estek ki. A dízelek átlagosan évi 3 hetet voltak szervizben, átlagosan évi 4 trélert kellett hívni mindegyikhez (volt amelyikhez havonta egyet), 150 ezret élt túl a legtartósabb motor (40-et meg a legszarabb), 2db 1.9-es dci kigyulladt és porrá égett (egyiket én vezettem).
Még annyit, hogy a munkából kiesés, a szervizek miatti pluszköltség illetve a gyakoribb csere a dízelek kilométer-költségét magasan a benzinesek fölé vitte, így egy idő után már csak benzines kocsik lettek hozva.
Szóval ennyit a dci-ről.

A vicces az, hogy a kevésbé húzott 1.9 dci, pl az Opel Vivaroban, több helyen nagyon jól és probléma nélkül teljesít.

DeezL 2012.09.26. 16:21:20

@Kand_Úr: 166os facelift 2.4JTDM? 175 185 vagy 200lovasok,nagyon jól mennek!OLaszban próbáltam egyet,amúgy családi autónak szeretnék vagy egy S80ast vagy egy 166 faceliftet:)

DeezL 2012.09.26. 16:40:00

@Béla, tudod a Béla: mi csak annyit érzékeltünk ismerősnél,hogy az osztrák gázolajjal csöndesebb volt az autó és jobban ment,mint az itthonival!Mondjuk én okosságban tankolok,engem egyelőre nem érdekel,jól meg kell szűrni az anyagot,meg a kannának tisztának kell lennie,esetleg kell bele kis üzemanyagadalék és akkor a CR-nek sincs semmi baja!
@akos696:Kollega egyet értek veled,a DCI tényleg nem jó főleg nem az 1.5....a TDCI az meg ugye a FORD és a PSA közös gyermeke,rakás szar az is,de egy fokkal jobbak mint a DCI-k...egyébként meg a Dci féle Delphi porlasztók nem bírják a kiképzést,meg soknak az a baja hogy visszaköpi a retket az EGRnek köszönhetően...lekell dugozni az EGR-t azt jónapot,egy próbát megér szerintem! és ja a BOSCH rendszerek jobbak CR-ben!

@Sirius01: azért az audi 80as autó,még a mai napig is,nekem 10 éve volt,nagyon jó volt,a mai napig ha vigyáznak rá az autó!a merciről meg annyit tudok mondani,sokak lefognak hurrogni szerintem ez azért van mert nem annyira jártas talán a cég az elektronikában..hiába sok mindent fejleszettek,de régen amikor még a Tipo,Golf II stb korszak volt,az olasz ,francia autók jobban felszereltek voltak,124es alap merciben is tekergettük az ablakot stb de ez elmondható az E30on át nagyon sok német vasra,és az olaszok mára jobbak elektronikában mint pl anno a digites Tipo/Temprák stb...egyébként nekem volt MErcedes E220CDI-m 2008as..és jó volt,mind elektronikailag mind motorikusan nem rég adtam el,meg fontos hogy manuális volt,automata váltók 90%-val csak a gond van,és nem olcsó a javításuk!

ezekről a 3 hengeres Turbos csodákról meg ne is beszéljünk,szerintem nem valami jó megoldás,szívóban is a 3 hengeres motorok elbújhatnak....HTP-k szarok....Opel motorok ezektől egy fokkal jobbak de az se az igazi,egyedül talán a Swift féle 1.0 3hengeres motor volt strapabíró!
@Tie: az tuti PD TDI motor volt? mert én úgy tudom PD csak 1.2 1.4 1.9 2.0 kivitelben volt,a VW/AUdi motor az lehet,mert pl a Volvo is használta a sor 5 TDi-t.egyébként JTD motorok nagyon jók a CR világában!

Nissanról meg annyit hogy nekem sem tetszik ha középen van a km óra számláló....japán diesellel jobb szerintem!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.26. 17:58:07

@DeezL: Nem azt mondtam, hogy VW pd motor, hanem azt hogy pd rendszerű. Ugyanolyan felépítésű, mint egy PDTDI.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.26. 18:02:44

Ez az auto nem szep, es soha nem is lesz az. Egy gyenge honda utanzat, de az a kozepre rakott muszerfal az katasztrofa. Tipikus semmire nem jo auto.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.09.26. 18:03:16

Nem is hittem volna, hogy ezek is elkezdtek ennyire öregecskedni...És még jó is lenne méretben, de én nem szoktam terepezni, országútra, városba, meg minek.Bár lehet, hogy kedvet kapnék egy ilyennel néha a patakmederben hazajönni.. :-)

Sirius01 2012.09.26. 18:29:32

@DeezL:
Azért ez szerintem nem így van. A 80-as években is lehetet tele extrásan venni Mercit BMW-t.Csak az üzletpolitikájuk miatt volt sok fapados,hisz már az alap modell is piszok drága volt az olaszokhoz képest,és így valamennyire versenyképesek lehettek a kissebb pénzű vásárlók részére is. Természetesen,mint az autóik,azon belül az elektronikájuk,a korrózió védelmük,fényévekkel jobb volt az olasz autókénál.Egy E30-as BMW-be,kis tulzással,még 20-évesen is működött a boord computer,az olaszba meg már szar volt,illetve össze vissza világított minden már új korától is.Nem is beszélve arról,hogy egy Alfa már rég szétrohatt ,amikir egy 190-es még egy pörsenést sem láttatot a kasznin.Persze most már árnyaltabb a kép. Már nem lehet beszélni,sem Német,sem Japán,sem pedig Olasz elektronikáról. a lófasz tudja,hol,melyik beszállítótól van.aA pilisszentiváni Wett cég is gyártot a Merciktől kezdve,a Alfákig mindenkinek,míg ki nem költöztek Ukrajnába.

prooF 2012.09.26. 18:31:47

Annyit tennék hozzá a teszthez, hogy a takarékosságot én egyáltalán nem tapasztaltám a típusnál.
Több száz km után (leginkább autópályán, 120 körüli tempónál) simán 10-11 liter fölött volt a fogyasztás. Ennek fényében a 7 literes fogyasztást legfeljebb úgy tudom elképzelni, hogyha fix 80-nal mentetek végig.
Jó lenne, ha pontosabban mérnétek a fogyasztást a használttesztekben, mert itt a célcsoportot még jobban érdeklik a fenntartás költségei szerintem, mint az újautóknál.

kasu 2012.09.26. 18:45:32

@geegee: Amikor nekem meglett az x-Trail, megtudtam, miért is vesznek emberek ilyen nagy autót vagy terepjárót. (Most eltekintenék a fasznövelő/maffiozó/nemanaponsültle tipustól, aki a terepjárótól képzeli magát ennek-annak.)
Naszóval nem a patakmeder miatt kell vagy jó egy ilyen nagy vas, hanem eszméletlenül az úton van, erős és biztonságos! A mindennapi közlekedésben is pazar, egész másképp látni a környezetet a magas ülésből. Aztán ha jön a java, mondjuk a hó meg a jég vagy irtóra esik, hihetetlen érzés, nagyon biztonságban érzed magad. Persze baromnak lenni nem kell, ezt is csak normálisan, ésszel hajtani.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.26. 19:02:43

Igen a jtd motorok az 1,9 esek elég jók,azok is Bosch rendszerüek.
Autókat javítunk ezért elég sok tipusban ültem már.
E36 ban konkrétan nem férek el.
Az Audi 80 TDI meg kb olyan mint egy vento.
Borzasztóan szűk volt mindkettő,érdekes de az egyik legkényelmesebb autó a régiek közül az A Omega volt.
Abban elfértem:-)
Aki ki tud fogni egy jó állapotú régebbi nagykocsit annak szerencséje van.
2,0-2,5 közötti benzinest soros motorral.

LallyPop 2012.09.26. 19:31:02

@DeezL: 2008as 220 Cdi-vel jártál, most adtad el. Pancsolt gázolajjal mer jó az oda...:DDD És csodálkozol hogy osztrák gázolajjal csendesebb.

....LoLllolol Próbálj ki egy benzinkutat, Béla és kevesebbet kamuzzál. És tanulj meg írni, elegáns dolog.

Rocko- 2012.09.26. 19:37:34

@Gyurma73: "Az Audi 80 TDI meg kb olyan mint egy vento.
Borzasztóan szűk volt mindkettő"
öhhh?

Invinoveritas 2012.09.26. 19:52:04

Japán, Nissan is, dízel is, láncos is és összkerekes, mi kell még? Ja a forma olyan amilyen, de cserébe hűséges:) Mai napig kapni X-Trail-t. Ha jól láttam múltkor a Hoványnál, olyan 11 és fél misi az indulóára:( Ez 1.7-ért ha egyben van egy jó kis tütü lehet:) Jó a cikk és Allah akbar!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.26. 20:01:27

@Gyurma73: AUDI 80 szuk? A Lincoln Navigator utan mindenkepp, de a Vento belefer a csomagtartojaba. Volt 80-asom, ( eppen irtam feljebb ) szerintem a nyolcvanas evek egyik leg remekebb autoja. Mindenben.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.26. 20:03:51

@geegee: igen, az a szep hogy tiz - tizenot eve setaltal az utcan es meglattal egy kocsit amit azonnal magadeva tettel volna, mostmeg megsertodnel ha a nevedre irna valaki.... oregedes, ezt igy hivjak! :D

Kand_Úr 2012.09.26. 20:09:45

@DeezL: úgy látom egy az ízlésünk! :) Az S80 is az egyik favoritom 2.4 D(ániel)! A 166 viszont annyira szép, hogy már fáj. A facelift előtti az nem az én ízlésem, de ez az újabb lámpás...
Egyedül a beltér nagysága kérdéses, mert 193 vagyok meg 100+ kg.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.09.26. 20:38:04

@kasu: Elhiszem én, főleg a magas üléshelyzetből adódó jó kilátás, ami engem is érdekelne, meg a könnyebb beszállás.Majd meglátjuk mi lesz a következő, hátha valami ilyesmi.

Béla, tudod a Béla 2012.09.26. 20:44:03

@akos696: igen a Trafficnál a jeladó és a váltó is gyenge pont, de a motor az pont jó, mellesleg a Merci Vitok is simán 500+ ezer km-et simán elmennek és ott sem a CDI motor a legnagyobb probléma.

DeezL 2012.09.26. 21:32:17

@Sirius01: értem mit mondasz,csak arra hoztam fel a példát,hogy a pl. a Tipo sokkal olcsóbb volt,mint a Merci 190-es....amúgy a korrodációban is igazat adok,de attól függ honnan lett hozva az autó,mert én általában Olaszországból hoztam,ott meg nem igazán sóztak!
a 155ös alfáknál a CHeck panel már nem világított csak úgy randomban:)amúgy voltak E30asaim is,jók voltak tényleg!

Hát ja,de azt nem értettem sokáig hogy a VW Marelli volt az olaszok meg Bosch:) de így van,a Bosch is van spanyol,francia,román stb.

Jabozeo 2012.09.26. 21:37:57

Nem bírja a hazai gázolajat.. Erdekes afrikaban az autot illik hntaztatni tankolas kozben kulonben nem megy bele a rossz minosegu lotty. Megsem volt vele semmi gond.

DeezL 2012.09.26. 21:38:07

@Ándi bácsi: ha elolvastad volna rendesen,akkor rájöttél volna,hogy azt írtam,hogy ismerősöm autójáról volt szó,abba tankoltunk Ausztriában!
2)Igen 2008assal jártam másfél évig kb. Németből hoztam,egy olyan helyről ahonnan már több mint 20 autót elhoztam az évek során,és jó áron megkaptam,és nem egy lerúgott szar volt...azért adtam el,mert 4,8 millióért eltudtam adni,ugyanis lányom tovább tanul jelenleg és a 4,8hoz hozzácsaptam 1,2őt és vettem egy lakást neki Pécsen,hogy ne kelljen albérletet fizetni és stb..
3) a helyesírásommal nincsen semmi gond,pár betűt a gépelés miatt elírtam max.
4)nem kamuzok semmiben
5)mielőtt lehurrogsz olvasd el figyelmesen,azt amit leírtam KÖSZÖNÖM!

DeezL 2012.09.26. 21:40:04

@Tie: oké,nem lehurrogásnak szántam

LallyPop 2012.09.26. 21:47:35

@DeezL: Tehát egy garanciális korú új E mercibe okos gázolajat tankolsz. Ha nem kamuzol akkor nagyon sikeres ember lehetsz amihez ezúton is gratulálok....:DDD

Tomaso 2012.09.26. 21:49:32

Én 4 éve vettem 2004-es éjáratu X-trail-t. 210.000 km van benne. És világ életében olajos volt a motorja. A szervizben azt mondták, hogy ez normális... -szerintem nem-
Minden esetre megérkeztem a turbó problémához -teljesítmény csökkenés, és persze füstöl is.-
Amúgy imádom, nem egy versenyautó, de nem is azt kerestem, amikor vettem. A feleségem imádja, alig jutok hozzá -mármint a kocsihoz-.
Szóval 200.000 fölött jön a "turbószervíz".

DeezL 2012.09.26. 21:54:15

@Kand_Úr: szerintem a facelift előtti sem rossz!
Nem tudom, VOlvot azért is vennék,mert nem volt még volvom,alfa van most 2 db is...Egy facelift 147es asszonynak,egy facelift 156os fiamnak... van 3db kisteher autó munka miatt(daily,ducato,Inca),meg volt egy Zx-ünk és hoztam hozzá alkatrésznek egy másikat,de jó állapotú volt és a kedvező regadó miatt forgalomba helyeztettem,és nem lett elbontva:)tehát van most is egy ZX, szóval 6 autónk van,és az üzlet sem úgy megy mint régebben,meg kell gondolni!

Dr. GGG77 2012.09.26. 21:55:07

@Gyurma73: Egyetértek, az Audi 80 nekem is szűkös, pedig csak 180 vagyok. Ami annál is rosszabb az az első A4-es.

A Omega, B Omega... hmmm, fejedelmi hintók.

DeezL 2012.09.26. 21:55:22

@Ándi bácsi: miért ha leszűrőd,és tiszta kannád van,és adsz hozzá Liqui Molys adalékot akkor mi baja lesz az autónak?

LallyPop 2012.09.26. 22:00:28

@DeezL: Semmi....:DDD Mit szürsz le?

Biztos a Merci vevőjének is mondtad ugye hogy a tésztaszürön át nyomtad a löttyöt a kocsiba. Olajból is jó vót a teszkós. Csak a csillag meglegyen.

DeezL 2012.09.26. 22:01:26

@Dr. GGG77: Golf IV Variant is szűkös belül,AUdi 80asom 2002ben volt,akkor elfértünk benne,gyerköcök kicsik voltak még:)azért a ZX-et leváltanám simán egy első szériás A4esre,persze ha jó állapotú

DeezL 2012.09.26. 22:07:32

@Ándi bácsi: a gázolajat mit?nem tésztaszűrővel.... és nem tesco olaj volt benne,Liqui Moly volt az is,jelenleg mindegyik autómban az van!Nagyon jó olaj,és az üzemanyag és egyéb adalékaik sem rosszak!
Amúgy meg mondtam,csak a jó ára miatt vettem meg..de a kannázástól nem volt semmi baja a mercinek..ha a legszutykosabb gázolajat,ami még retkes kannából származik egy az egybe belenyomtam volna akkor tuti kihal a technika,ezt én tudom,hogy nem egy soros adagolós 124es merciről van szó

mszili 2012.09.26. 23:00:58

Nekem 2004-es faceliftes van, benzines. A műszerfalat megszoktam, ettől eltekintve nagyon bevált számomra. Tágas belül, elég kraft van a motorba számomra, méretei miatt van tekintélye. Télen havas úton négy kerékkel észre sem veszem hogy havon járok, mindenhol elmegy, már dagasztottam vele sarat is:).

Rocko- 2012.09.26. 23:42:44

@Dr. GGG77: 195-tel nem érzem szűkösnek.
igaz, túlzóan kényelmesnek sem, de egy Swift szűkösebb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.27. 06:24:13

@visszakettopadlogaz: a vállam majdnem hozzáért az oldalüveghez.:-)

Dr. GGG77 2012.09.27. 08:13:36

@DeezL: Minden Golf IV padlólemezére épített autó szűkös hátul, de legalább elől kényelmesek. @Rocko-: Igen, de a Swift kis autó, két kategóriával van lejjebb, mint az Audi 80. Mások az elvárások. Például a mostani Grande Puntommal kifejezettem elégedett vagyok, 2 hónap és 3000 km után.

Rocko- 2012.09.27. 08:57:18

@Dr. GGG77: akkor ezek után még minig nem értem hogyan szűkös az Audi 80.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.27. 17:37:05

@Gyurma73: nem kell gyurni annyit vagy le'bo"jtkura!!! :D@Rocko-: szerintem - vitathato velemenyem jon - egy 85ban gyartott 80-as nak van akkora helye elol mint most egy a6 nak. Ez lehet hogy erzeki csalodas, de nekem ugy tunik. Egy szivar audi 100-as ( '82-'89 ) pedig maga a tergorbulet volt annak idejen. Jomagam 198cm vagyok es kb 100kilo.

Rocko- 2012.09.27. 18:25:39

@visszakettopadlogaz: én 195 körülire (de lehet 198, nem méregetem), hogy a 80-as élhető, 100-A6 kényelmes, az A8 pedig bőven sok.
B4 80-as: m.cdn.blog.hu/au/autofilia/image/Rocko/zsiraf/audi_80_b4.jpg

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.27. 18:40:31

@Rocko-: A8 hoz nem emlekszem hogy lett volna szerencsem, gondolom az azert mar eleg nagy :)

ami megdobbentoen nagy volt a kormany mogott az a mercury mountaineer volt kb 15 eve, az egy ford expedition azoknak akiknek ciki a ford oval de azert suv ot akarnak, abban az a csalas amiert nagy hogy vekonyabban parnazzak az uleseket es a muszerfal valahogy hatrebb kezdodik, ennek az a hatasa hogy az eleve nagyon nagy expedition meg nagyobb lesz.

Meglepoen nagy belul a Ford Fivehundred es meglepoen kicsi volt a Jaguar XJ

amugy ahogy elnezem egy sulycsoportban vagyunk, ferfiember 90kg alatt csak karacsonyfadisz ahogy a falunkban mondtak! :D

Rocko- 2012.09.27. 18:42:23

@visszakettopadlogaz: no, ezekhez nem volt szerencsém. :)

és igen, nagyjából egy súlycsoort/magasság.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.27. 19:00:57

@Rocko-: azt hogy nem volt hozza szerencsed az sose band, gyenge minosegu fosok voltak, csodbe is ment a mercury joggal. Kepessek voltak azt a bravurt veghezvinni hogy ford alkatreszekbol csinaltak egy autot ami sokkal szarabb volt mint a ford es gyengebb. Ezek az autok joggal nem jutottak ki amerikabol, a gyatra minoseget es a 20literes fogyasztast nem toleraljak nemetautoaron sehol. Itt akkor $1 volt a benzin ( 2000 es evek kornyeken volt nagy suv laz ) es a 8 ( nyolc ! ) pohartarto eleg indok csaladi kocsi vasarlasra. ( 100.000 miles/5years warranty val adtak mint minden kocsit, utanna szigoruan eldobando ) most kb $0-$1000ig vehetsz ilyeneket, az akkor ujkoraban olcsobb expedition meg $1000-$4000 ig megy, erdekes nem? a piac minidg bearazza a dolgokat a helyukre.

Rocko- 2012.09.27. 19:06:59

@visszakettopadlogaz: valahogy ilyen sejtésem volt. :)

DeezL 2012.09.27. 20:50:45

@Dr. GGG77: tudom mert az Octavia is szűk hátul,hát a kényelem lehet hogy elférsz benne de 600km egy huzamban nem olyan fasza már velük...mondjuk már fogy a kényelem a mai olasz autókból is eléggé...de a franciákból is.. de persze a VW kényelmesebb mint egy Opel...és ez nem ott mutatkozik meg hogy elmegyünk munkába,vagy megteszünk 100-150km-t hanem ha 600-1000km-eket megyünk egy huzamban!

Knorbi 2012.09.27. 21:51:31

@DeezL: Szerintem ez nagyon emberfüggő is.Van akinek ez kényelmes másnak nem.Az Octavia is csak relatíve szűkös.
Sőt van kollégám akinek a családi autója egy Suzuki Alto :) és elférnek benne:)

Hurri Kán 2012.09.28. 00:06:21

@visszakettopadlogaz:
Jag XJ nem is annyira kicsi, inkább az a szokatlan, hogy limuzin létére meglepően alacsonyan, nyújtott lábbal ülsz benne. Legalábbis elöl, hátul nem próbáltam. Az is igaz, szemre a 187 centimhez a beállított vezetőülés mögé nem igen ültem volna be.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.28. 00:38:01

@gyvy: en egyszeru ember vagyok, ha beulok egy kocsiba es az adott lehetosegek kozott nem talalom a kenyelmest akkor az kicsi:)) jobban belegondolva igazad van, mintha ilyen urhajos/versenyzos elorenyujtott pozocio remlene!

Summa summarum: KICSI :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.28. 00:40:17

@Knorbi: olvastam en angol nyelven chinease business papert amiben odakat zengenek hogy mekkora a 320i belulrol:D einstein ota tudjuk, minden relativ :)

Knorbi 2012.09.28. 06:37:36

@visszakettopadlogaz: az király:-) :-) :-) bejönnek azok a Bmw-k de mikor jobban megnéztem nagyon meglepett hogy nem sokkal nagyobb a hely mint egy Seat Cordobában. Bakker hát az két kategóriával kisebb:-)

Csatlakoznék uraim a 90 kg feletti klubhoz. Nem megyünk túrázni egy Daewoo Matizzal?:-)

Hurri Kán 2012.09.28. 10:14:41

@visszakettopadlogaz:
Nem KICSI, fogalmazzunk úgy, másféle élményt nyújt, mint egy megszokott, pöffeszkedősülésű limuzin.
Ps.: mikor egyszer barátom által éppen restaurált XJ12-est próbáltuk ki (igen, még karbis, 70-es évekből való darab) pont nem az érdekelt, hogy kicsi a hely a vezetőülésben, vagy nem ;-)

Rocko- 2012.09.28. 10:29:49

@gyvy: hát ha tied lenne akkor csak érdekelne. :)

Hurri Kán 2012.09.28. 10:35:43

@Rocko-:
Egyébként nem volt kicsi egyáltalán, hátul végképp nem egy táncterem, de kit érdekel? :)

Hurri Kán 2012.09.28. 11:36:30

@Rocko-:
Na de nem is neked kellett feszengeni benne. :D

Rocko- 2012.09.28. 12:20:31

@gyvy: hanem neked, feszíteni. :)

Hurri Kán 2012.09.28. 12:25:34

@Rocko-:
Dehogy is. Tökre égett a benzinkúton a pofámon a bőr, hogy egy ilyen régi szarból kellett kimásznom. :D

DeezL 2012.09.28. 19:12:04

@Knorbi: én teljesen elhúzom szinte hátra az ülést,úgy kényelmes a vezetésem,ezért mondom!Volt kis autóm is ,tudom milyen 5en ülni benne,meg volt nagy is,ég és föld

Knorbi 2012.09.28. 20:46:52

@DeezL: hát persze ez nem is vitás:-)

DeezL 2012.09.29. 09:12:51

@Knorbi: akkor ennyi:) azért pl.egy A6os vagy egy Croma után fura a kis autó

Knorbi 2012.09.30. 19:14:26

@DeezL: igen egy nagyobb és általában minőségibb után fura visszaülni egy kisebb kategóriába. Néha elcsábulok valami nagyobb felé aztán rájövök hogy az enyém sem annyira kicsi és könnyű fenntartani,sőt nagyrészt egyedül ülök benne.
Mondjuk az A6 bejön:-) de ha belegondolok az A4 bőven elég lenne.
Mondjuk egyszer csak egy hétre elkurvulnék egy nagy autóval:-) több nem kéne csak egy hét a luxusban:-) A8,7er,S-Klasse....
süti beállítások módosítása