HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A legtartósabb családi autó?

2012.11.15. 09:13 Tcomment

Címkék: ford tartós focus

137 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr94908072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferenczig 2012.11.15. 09:24:57

Én nem tartom ezt a dolgot meglepőnek. Persze tapasztalatom csak a Mondeoval van.

Nálam pont a TDDI vérzett el. Turbó, generátor meghalt. Ezután a TDCI 130e kilométert ment 2 év alatt, egy porlasztócserével. (Ez mondjuk tény, hogy nem olcsó mulatság.) Más hiba nem volt. 90 vagy 180 nem számított 6 - 6,5 gázolaj elég volt neki.

Blade 147GTA 2012.11.15. 09:29:51

Én csak arra lennék kíváncsi, hogy ez a kispolgári igénytelen, natúr fekete lemezfelni mitől lett ekkora divat pár éve?

tsb 2012.11.15. 09:30:06

Tanulságos kis riport, köszönjük. ESSmotor szervizt csak ajánlani tudom Focus-tulajoknak. (ez itt a reklám helye)

Viszont ezt hirtelen nem értem:
"Sokat jelenthet, ha indítás és leállítás előtt kinyomjuk a kuplungot."
Valaki ki tudná fejteni?
Nem igazán értem, hogy miért jobb kinyomott kuplunggal mint üressel indítózni meg leállítani. Nem pont akkor kopik, ha ki van nyomva? Vagy csúsztatáskor?
Köszi

CsGergo 2012.11.15. 09:35:04

Ha mi azt tudnánk, hogy hány darab ilyen autó fut ma idehaza...persze ez örök titok marad.:D

35up (törölt) 2012.11.15. 09:38:10

@Blade 147GTA: Egy gagyiezustre fujt, igenytelen muanyagdarabot (amit ugyis lelopnak) ratenni nyilvan izlesesebb es igenyesebb.

n0ky 2012.11.15. 09:39:58

Én egy első szériás (ráncfelvarrás előtti) 1,4-es Focus-szal járok 4-5 éve, amiben valós 136000 km van. A tompított izzókkal itt is van gond (H4-es, nem H7-es). Egy Ford-os autóvillamosságis mondta, hogy indításkor több áramot kapnak a lámpák, ezért érdemes a motor beindulása után felkapcsolni. Azóta kevesebbet cserélek. A futóművet eddig egyszer kellett állítani, mert ette a jobb első gumi külső szélét. Amire nagyon figyelek, hogy 40 ezrenként megkapja az új, gyári gyertyákat, ami egyébként 1000 Ft körül van, darabonként, mert egyszer már kellett e miatt trafót cserélni. Olajcsere szigorúan 15 ezrenként, légszűrővel együtt, pollenszűrő csere minden tavasszal és ősszel. Az autó átlagosan most már évente 15 és 20 ezer kilométer között fut, és lekopogom semmi baja. Ami még problémás szokott lenni, az az önindító. Ezt két évente le kell szedni (pár csavar), majd kipucolni és bezsírozni, és megint jó. Ami egy kicsit idegesítő, az az alapjárat állító szelep, de egy kis gázfröccs helyrehozza. Huhh. A legnagyobb hibát majdnem elfelejtettem. Ki kellett cserélni a sebesség jeladót, mert először ritkábban, majd egyre gyakrabban elfelejtette mutatni, hogy mennyivel megyünk és ilyenkor a megtett kilométert sem számolta. Nem volt egyszerű kiszedni a régit a váltóházból, de kb. 1-1,5 óra alatt ezt is ki lehet cserélni.
Azt hiszem ennyit a Focus-ról. Egyébként nem rohad, megy, teszi a dolgát. Az elején egy kicsit tartottam tőle, de már egy ideje nagyon szeretem és nem is cserélném el.

steve71y 2012.11.15. 09:40:45

Ezen egy kicsit sem kell meglepődni azok többsége akik szidnak egy autót még a működési elvével sincsenek tisztában így nem is tudják jól vezetni tönkre is teszik, a másik verzió, hogy leszarja csak nyomja neki és úgy vágja haza.
Évi 100-150eKm-t megyek furamód szinte nem hagynak az autók az útszélén nem jön ki kátrány az teknőből.
Pedig szinte csak problémásnak titulált autókat hajtok.
Az igazság az, hogy a totalcar újságíróinak is egy része Pl: W,B és még sorolhatnám is tök hülye az autókhoz ez jól lejön az égéstér adásokból is.
Mondjuk mellettük szól, hogy nem titkolják, de viszonylag ritkán olvasok olyan cikket itt ami a tehetségtelen béna hülyék szemét próbálná nyitogatni a használatot illetően.
Jellemzően nem találják meg a közép utat vagy túl szakmaiak vagy elnagyoltak és komolytalanok.
A másik, hogy nem lehet megírni sehol, hogy sajnos az olcsóbb üzemanyagot nagyonsokszor rosszabbak, pl mobil petrol, lukoil, auchan.
Ezek is károsítják a motorokat továbbá értelmetlen a használatuk mert egy jó mol, omv, shell gázolajból kevesebbet is fogyaszt annyival az autó amennyivel drágább.
Persze csak akkor ha valaki képes kiaknázni a benne rejlő előnyöket.
Ennek bizonyítására pedig nem traktorban próbál levonni következtetéseket egy üzemanyag minőségére vonatkozóan.

ommm 2012.11.15. 09:43:32

@tsb: A kettőstömegű lendkereket kíméled ezzel.

steve71y 2012.11.15. 09:43:58

@tsb: jelentéktelen mértékben terheled csak a kinyomó csapágyat ilyenkor viszont kevesebb terhelést adsz a szerkezeti elemeknek, önindítónak, motortartóbakoknak, váltónak ha kivan nyomva a kuplung.
Nem tudatosan de én is mindig így csinálom.

ommm 2012.11.15. 09:44:18

@Blade 147GTA: Amióta mondjuk azon tartjuk a téligumi-szettet, mint a tulajdonos...

n0ky 2012.11.15. 09:49:11

@ommm: Nekem a nyári is azon van. Volt hozzá 8+1 lemezfelni, minek vegyek alufelnit. A gyári dísztárcsát egyszer el akarták lopni, kettőt eltörtek belőle, úgyhogy azóta az sincs. Akinek nem tetszik nem néz rá :)

peelou75 2012.11.15. 09:59:08

Az I-es Focus az az autó aminek a fogyasztói társadalom szabályai szerint nem is lenne szabad létezni, hiszen miből él így meg az autógyár és a szervíz? Valóban nagyot akarhattak dobni a Fordnál, és beletették az anyagot, amit egyébként nem szokásuk. Iszonyatos mákom volt amikor anno 20.000 km-rel vettem egy 1.6-os-t három évesen. Azóta is öröm-bódottság. Az izzócsere ma reggel (pedig a problémás baloldali volt az alany, ahol vakon kell dolgozni) már csak 10 perc volt.
Van manapság olyan autó (gazdaságos fentarthatóság+sportos vezetési élmény szempontból), amire érdemes lehet lecserélni pár év múlva?

Zsozé_ 2012.11.15. 10:00:44

@n0ky: "érdemes a motor beindulása után felkapcsolni" Soha nem indultam el még úgy, hogy először a lámpát kapcsoltam volna fel, után a motort indítom.

Blade 147GTA 2012.11.15. 10:02:34

@35up:
Aha. Szóval ha leveszed a gyárit, akkor javítasz az összképen...

Blade 147GTA 2012.11.15. 10:04:30

@ommm: Mi bajod az alufelnivel? Az legalább nem húzza le egy autó összképét ilyen alap ipari szintre

Liquid_Night 2012.11.15. 10:06:10

Alkalmazott fizikával ki lehetne kb. számolni, hogy egy hideg padlógáz hány kilométer nyugodt futással ér fel kopás tekintetében...:)
Sanszos, hogy meglepődnénk az adaton.

No de másik kérdés: a gázolaj minősége ezeknél az érzékeny rendszereknél mennyire játszik? Gondolom, a céges autót nem zug és ócsó kutakon tankolták, szerintem ez is lehet magyarázat...

És hiába mondják, hogy nálunk minden üzemanyag a MOL-tól jön. Amíg az én kis futkosóautóm az egyik benzinnel 160at megy, a másikkal meg 180at, valamint az egyikkel tud gyorsítani 5ikben parton fel, a másikkal meg ugyanazon nem, addig nekem ne mondják hogy szabványos minőség...(és ezek nem alkalmi adatok, ahol a hideg, sűrű levegőben megfutotta a gép a 180at, hanem azonos körülmények között többször megismételt tesztek)

ommm 2012.11.15. 10:06:25

@Blade 147GTA: Semmi, de tény, hogy télen én is szeretem, ha a latyak, a só és a sár nem veri össze a féknyerget, a tárcsát és mindent, ami a felni mögött van. Ettől függetlenül mindenki azt rak fel, amit akar, de pont a lemezfelni sosem zavart. Egy fehér kombin pedig pláne nem.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.15. 10:08:47

"Az érzékeny üzemanyag-rendszer nagynyomású oldalán nincsen nyomásszabályzó szelep, így a szabályozást részben a porlasztók segítségével végzik."

Sziasztok!

Nem akarok kötekedni, de valaki mondja el, hogy hogyan szabályoznak railnyomást befecskendezővel?

Ismereteim szerint három módja van a nyomásszabályzásnak:

- hozam oldali,
- nagynyomás oldali,
- vagy a kettő kombinációja, pl a Siemens.

Vagy úgy értette, hogy a hozam oldali szabályzás lassabb nyomásleépítése terheli túl?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.15. 10:12:09

@tsb: "Nem igazán értem, hogy miért jobb kinyomott kuplunggal mint üressel indítózni meg leállítani. "

Ha kinyomod a kuplungot, megszabadítod a forgattyús mechanizmust plusz terhektől, pl a váltóban lévő tengelyek tehetetlensége, stb...

Zsozé_ 2012.11.15. 10:13:47

Jó kis kocsik ezek a focusok, egy dolgot nem tudok megemészteni: a rozsdásodást. Mint a régen az F astrák, csak már annyira rohadnak. Annak idején én is majdnem focust vettem, sokat megnéztem. Nem volt kivétel, mindegyik rohadt valahol, legalább egy kis rozsda volt.

stofilol 2012.11.15. 10:14:49

nagykanizsai cégnél volt céges autóm egy 1,6-os mk-1 focus, ghia szintes kombi fullosan. Lengyelországba jártunk vele hetente, heti 1400+ kilóméter.

Még a jóöreg objektív felelősségvállalásos idők előtt, autópája fel, és fullgáz végig, ráadásul 5en ültünk benne, heti cuccal. Max az 170 volt, ennyit tudott, lejtőn elcsipte a 190et, emelkedőn a 150-et, ekkor evett 14-et, normálban 10 körül. Kizárólag binálisan hajtva. (cég fizette, leszartuk)

Cégnél lízing konstrukcióban voltak kocsik, 60ezer km vagy 3év után ujra cserélték őket. Ebben a focusban 320ezer volt, mert mindig volt valami olyan összegű javítás rajta amitől szerződés szerint "újnak" minősült.

47ezer km-nél m7 esen télen a hajtókar kikönyökölt, 170-nél természetesen, és mindent szétvert. Kocsi 1 éves sem volt, másfél miliós szervdíjat jelentett. Később teljesség igénye nélkül, ferihegyen terminál előtt várva leégett a klíma, vagy 3 órát hütött minket a 45 fokban. (megszorult a kompresszor, és kuplungja sem oldott). Autópályán megszorult az egyik hátsó kerékcsapágy állórafékezve a kereket, természetesen 170-nél, gumi persze vasig kopott, és máig áldok mindent hogy túléltük. (legalább nemvolt télen, nemvolt gond az asstance ra várás.), volt még önindító, váltóhiba (autópályán nemszámított hálistennek hogy elment a 3as). stb... Belül a fele müszerfal nem müködött, szellőztető fokozatok, digit óra, volt hogy a klíma nonstopp ment mert nemlehetett kikapcsolni. stb stb stb ...

összességében, nemvolt rossz kocsi, extrémitáshoz mérten nagyon jól bírta.

Rocko- 2012.11.15. 10:15:35

"Az érdi emelkedő tetején visszaveszem a gázt, mert az M0-s lehajtónál rendszeresen mérnek. "
ennyire szarok a fékek hogy 8,5 km alatt nem tud lelassulni, vagy ennyire jó a traffi hogy kanyarban és ilyen messze ellát?
maps.google.hu/maps?saddr=E73&daddr=Ismeretlen+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.38359,18.948755&spn=0.051257,0.132179&sll=47.388181,18.979225&sspn=0.051253,0.132179&geocode=FXqs0gIdb40gAQ%3BFSVC0wIdxYQhAQ&t=h&mra=mift&mrsp=1&sz=14&z=14

Mazzzzu 2012.11.15. 10:17:30

@Blade 147GTA: 99es passat 15 colos alufelni darabja 10párerez köszönöm, de nem,, mellesleg mikor vettük a kocsit a nyári gumik alufelnin voltak, akkor és eddig egyszer, betörtek hozzánk el is vitték a felniket. éppen a nyáron fújtuk át a mattult lemezfelniket, szép feketére, gyönyörű lett, életembe először csináltam ilyet :P én inkább az alufelni buzulást nem értem, mert egy kopott padkázott garnitára alufelni mennyivel szebb mint egy lemezfelni, nyárról van szó, mer aki télen is használja az... kicsit kőműves bölcsesség ez, hogy mer az alu az a felni azza mutat, 10éves kocsik simán elmennek hétköznap lemezzel.

ne csak offoljak: a karbantartás csodája?:D nálunk is van problémásnak kikiálltott kocsi PDTDI Passat eddig 240ezer van benne és semmi baj6-7 éve a családé 99es :D

Bagor 2012.11.15. 10:18:32

Dani írta a cikkben, hogy megnézne egy Ghia plüss ülést ilyen állapotban. Jelentem van kéznél egy régi Escort Kombi 5, de inkább 600e Km futással, hibátlan plüss ülésekkel :-)

n0ky 2012.11.15. 10:20:30

@Zsozé_: nem is arra gondoltam, hogy felkapcsolod a lámpát és utána indítasz, hanem arra, hogy vannak olyan típusok, pl. Hyundai, régebben a Fiat (most nem tudom), amik, ha kiveszed a kulcsot, lekapcsolják a lámpát, és ott ugye lámpával indítasz legtöbbször.
De igaz, kicsit rosszul fogalmaztam meg, mert a lényeg az, hogy a motor indítás után kell egy kicsit várni, 10-20 másodperc, hogy a többlet áram eltűnjön, és akkor ritkábban kell izzót cserélni. Nekem bejött.

Blade 147GTA 2012.11.15. 10:24:15

@ommm: Én még nem hallottam olyat, akinek futómű vagy fék problémái lettek volna télen, a körülmények miatt. Főleg, hogy amit használnak jégoldót télen, az szinte a jeget sem marja, nem hogy mást. A gyári dísztárcsával még a lemezfelnin lévő lyukakat is eltakarod. De alufelniből is számtalan kivitel létezik.
Én 2004 óta télen is alufelnit használok, mert szerintem egy autó legyen télen is szép, és soha semmilyen problémám nem volt. Az e39 cápán ült be a jobb első rugókhoz a jég, "kicsit" keményebb is lett, de ez keréktől független.

n0ky 2012.11.15. 10:26:32

@Blade 147GTA: Télen általában nem szokás a lemezfelnire dísztárcsát tenni, mert megülhet mögötte a hó, és még jobban fog rohadni a kerék. Egyébként jó kis OZ magnézium felni kell a kocsira, és még csak centrírozni sem kell soha :)

Indapukk 2012.11.15. 10:26:37

Azt lehet tudni, hogy hol szervizelték? Pont jól jönne nekem egy megbízható, hozzáértő Ford-szerviz Fehérváron.

ledo76 2012.11.15. 10:27:53

Az igénytelen (de tartósabb) bele ellenére sokkal jobb autó mint az agyonhypolt 4-es Golf, mondjuk az 1.4-es benzines és mindkét dízel felejtős.

ledo76 2012.11.15. 10:30:39

@n0ky: A Fiat most is ilyen, én leállítás után le szoktam kapcsolni ha hideg az idő.

malkolmcole 2012.11.15. 10:32:22

Gondolom egy új autó ára már rá volt költve erre a focusra, csak elfelejették mondani, hogy ettől van még mindig használatban.

kakukk11 2012.11.15. 10:33:26

Én is azt tapasztalom, hogy egy kis odafigyeléssel és kíméléssel, ne meg karbantartással, sokáig elmegy egy autó. 0km-ként vett commonrailes autóm, túl van a 200.000-on és 7 éven, motorja érintetlen, szinte minimálisan költöttem rá, a legtöbbet az olajcserére kellett költenem(15.000Ft/alkalom).

Blade 147GTA 2012.11.15. 10:33:31

@Mazzzzu:
Hozzám még nem törtek be alufelnikért, pedig van pár garnitura. Lehet egyszer lenne egy garnitura lemezfelnim, betörnének és el is vinnék...
Miért kellene feltenni egy "kopott patkázott alufelnit"? Ezzel az erővel azt is mondhatnánk,hogy egy rozsdás, lemállott hajlott lemezfelni biztosan szebb, mint egy csilivili alufelni...
Nem is az a lényeg hogy az alu mutat, hanem hogy a lemez lehúzza...
Végülis, a zsir új autó is elmegy lemezfelnivel, nem kell ahhoz 10évesnek lennie

Blade 147GTA 2012.11.15. 10:37:13

@n0ky:
Télen érdemes főleg latyakos időben többször lemosni az autót, és nem a tárcsa mögé beülő hó-jég miatt... Nagyobb probléma a rugók közé beülő jég, akkor vegyük ki a rugót, hogy ne legyen ilyen?:)

We make the world a better place 2012.11.15. 10:37:35

Ha egy Focus ennyire gazdaságos üzemeltetésű és jó autó, miért kívánnak tőle megszabadulni eladás formájában? Emberbaráti szeretetből?

_wood_ 2012.11.15. 10:38:44

@Blade 147GTA: te vagy az, s.norbi?
és swarovski van a kulcsodon? mert ha nem, csak igénytelen lehetsz... ;)

We make the world a better place 2012.11.15. 10:39:22

@tsb: "Nem igazán értem, hogy miért jobb kinyomott kuplunggal mint üressel indítózni meg leállítani."

Az indítómotornak és az akkunak jobb, kisebb a terhelése indításkor.

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2012.11.15. 10:48:19

Látszik egy kocsin, hogy csak tulajdonosa, (sofőrje) vagy gazdája is van. Meghálálja az az autó a törődést.
Én még úgy tanultam anno a múlt évezred végén, hogy indítani kinyomott kuplunggal kell. A mai napig így csinálon, igaz leállításnál nem minden alkalommal nyomom ki. Ezután majd jobban figyelek. :)

Alufelni <> lemezfelni.
Bármennyire is szeretem a kocsim és igyekszek a gazdája lenni csak tulajdonos helyett, ez az a pont ami az ÉN kritériumrendszeremben a 1233. pontot képviseli.
Számomra, a felni elsődleges feladata, hogy a gumin keresztül összekapcsolja a kocsit az úttal. A kinézet egy sokadlagos szempont. Ennek következtében nincs és nem is tervezem alufelni beszerzését. Pedig biztosan jól mitatna egy az öreg F Astrámon.

Az egyik kommentelő felhozta az üzemanyag minőségét. Sajnos egyet kell vele éretenem. Sok-sok év óta Shell párti vagyok. Az előző kocsimnál - 1.4 8V Thalia - majd egy évig diszkontkútnál tankoltam. Azt kellett észrevennem, hogy lényegében azonos mennyiségű benzin - 30 l - és 99%-ban azonos használati körülmények között a diszkontos benzinnel 10-15%-kal kevesebb Km-t tudok megtenni, mint a kagylós nem extrás benzinnel.
Ez ma is fennáll. 30 l kagylós gázolajjal az Astra elkódorog 480-530 Km-t, ugyanennyi diszkontkutas gázolajjal alig több, mint 400 Km-t...
Úgyhogy maradok a normális kútnál, nem szeretnék adagolót felújítatni.
(nagyon halk kérdés a Bosch VE44 adagoló mennyire kényes az üzemanyag minőségére)

malkolmcole 2012.11.15. 10:52:33

Bármely kúton tankoltam, ugyanannyit mentem eddig... Inkább az időjárás, légnyomás, szél, ilyesmik határozzák meg a fogyasztásom változását.

Fuxika 2012.11.15. 10:56:11

@Marco von Ramius:
A Skodám ( Octavia Combi 1,8 benzines 2002-es) autópályán 1 literel eszik kevesebet 100 km-ként, v-Powerrel.
Többször kipróbáltuk. Arról nem beszélve, hogy jobban szalad.

Ja, és a cikkhez: 278000 km van bebbe, gyári az aksi, a kuplung. 147000 kellett fojtószelepet cserélni, meg 210-nél a kezdődő olajevés miatt szelepszárszimering és gyűrűsor csere volt. Mindez 70 eFt-ba került cakom-pakk.

Kiflitzsömlével 2012.11.15. 11:32:37

Mar 15 eve is tudtam, hogy a Focus a kategoriajanak legjobb autoja, es ez ma sincs maskepp. (talan.)
Hatalmas elorelepes volt az Escort utan.
Egy Focus, es egy Bora, Golf, Astra kozt annyi az erezheto kulonbseg, mint lovaskocsi es az auto kozt.
En csak Ghiat vennek, a felarat megeri a pihepuha ules.

@tsb: Miert kopna, ha ki van nyomva. Pontosan ellenkezoleg. Hiszen akkor nincs kapcsolatban a lendkerekkel a surlodo felulet!

Kiflitzsömlével 2012.11.15. 11:38:01

@steve71y: En is kinyomom s kuplungot mindig tudat alatt is inditskor, mert igy szoktam meg motoron.

2012.11.15. 11:43:38

@Blade 147GTA: "arra lennék kíváncsi, hogy ez a kispolgári igénytelen, natúr fekete lemezfelni mitől lett ekkora divat pár éve?"

Miért lehet a cipőboltban horroráron kapni olyan stílusú cipőket, amit szegény megboldogult nagyapám hordott? A divat mindig hullámzik, 10 éve az alukerék különlegesség volt, mamár gyárilag azzal kapod. Egyébként ez nem divat kérdése. Nekem van egy régi simogatós Sierrám, ami eddig minden jót megkapott, amit autó kaphatott, az ültetéstől kezdve, a speckó fényezésen, és brutális alufelnikán át a motorpiszkáig bezárólag nincs olyan alkatrésze ami ne lett volna a kezemben. A focusom viszont üzembiztos céljárgány, soha meg nem fordult a fejembe, hogy a gyáritól eltérő dolgokat vegyek rá. Pont egy hónappal ezelőtt vásároltam rá lemezfelniket, és az a poén, hogy olyan áron, amiből egy tisztességes aluszett is kijött volna... de ez itt nem divat kérdése volt. Sokkal inkább a gyáriközeli állapot megtartása.

2012.11.15. 11:54:03

@We make the world a better place: "Ha egy Focus ennyire gazdaságos üzemeltetésű és jó autó, miért kívánnak tőle megszabadulni eladás formájában? Emberbaráti szeretetből?"

Az embereknek mindig más kell ami van. Én ugyan focus tulajként nem vagyok elvetemült fókuszpárti, nálam a minőségi autógyártás, és formatervezés a 90-es évek elején lezárult. De azt nem szabad elvitatni, hogy a focus kategóriájának nagyon jó, ha nem a legjobb autója. A ford szerencsére mindig is próbált konzervatív maradni, -ezt sokszor a szemére hányják- aminek én örülök. Örülök mert még mindig autót gyártanak, és nem guruló multifunkciós készülékeket, amiknél lassan mellékes funkció hogy elvisz A-ból B-be. Ez a relative egyszerűség, magával hozza az üzembiztosságot, megfizethető árral.

prim 2012.11.15. 11:54:13

Akik a benzin minőségét hozzák fel, azoktól mindíg frászt kapok. Nem a minőséget változtatják, hanem a literrel variálnak!!
A kérdés az hogy melyik kúton mennyire "hitelesítik" az 1 litert....

jujdejo 2012.11.15. 12:06:36

tartanak ezek igazan sokat, nekem is ilyen szep feher kombim van 2001es az istenitett tddi raadasul a nemetorszagban forgalmazott 75loerös, ami kurva kevesnek tunhet papiron, gykorlatban semmi hendikeppet nem erzek a forgalomban, hacsak nincs agyig pakolva, ami alltalaban elöfordul, mivel ezert van, lehajtott ulesekkel hatalmas ter, zsenialis futomu, fekek picit gyengek, de nem tudok masat felhozni ellene.2006ban vettem akkor volt benne 41000km, olyan volt mint amiben nem ült addig ember, tmobilos szervizkocsi volt nürnbergben, most van benne majdnem 250000, elso eveben kapott 100000km utanfutoval tetöcsomagtartoval autopalyaztam nemetorszagot, egyszer volt egy kerekcsapagycsere, aztan 2 hatsö lengescsillapito, meg egy kupplungpumpa, par stabilizator meg egy hekto olaj meg szürö, 10000kent. Ugy is becezem hogy a halas, törödni kell vele, aztan megy. beindul siman -24fokban, aztan megy is, csak melegedni kell hagyni mert egyszeruen nem megy hidegen

genghini 2012.11.15. 12:08:48

Ehhez kapcsolódóan kérdezném: TDDI? TDCI? Utóbbiból 2007-es kombit érdemes akkor megvenni 120 ezer km-rel?(magyarországi)Köszi előre is, akinek van róla véleménye!

n0ky 2012.11.15. 12:11:59

@genghini: Egy haveromnak volt Mondeo-ja 2.0 TDCI motorral. Mindig szidta, hogy milyen szar, meg a régi Vectra-ja jobb volt, de amikor eladta, vett egy ugyanolyat, csak pár évvel fiatalabbat (kb. 2008-as). Most is azt nyúzza. Szerintem annyira szar nem lehet :)

megint 2012.11.15. 12:12:28

"A Delphi-porlasztó, amelynél Zoltán elmondása szerint 160 ezer után minden kilométer ajándék, darabonként 100 ezerbe kerül, a csövek összesen 40-50 ezerbe, a nagynyomású szivattyú pedig 300 ezer forintba fáj". Az első fele tökéletesen igaz, ahogy a dci rönókra is, azok is delphik, legalábbis nagy részük. A második része csak akkor igaz, ha márkaszervizbe viszed, ahol úgy javítanak, hogy cserélnek, jóval olcsóbban meglehet úszni, érdemes utánanézni mert nagyon lehúzzák az embert különben.

szeri13 2012.11.15. 12:29:03

hadd fuzzek hozza vmit a beninhez. elkepzelheto sot elhiszem hogy mindenki diszkont a moltol veszi. csak egy dolgot ne felejtsunk el. a mol un "tiszta" benzint es gazolajat ad el nekik. ami azt jelenti nincs benne semmi adalek. azert olcsobb, es nem azert mert hyper aron jutnanak hozza. szlovakiaban peldaul az OMV a Slovnafttol veszi az uzemanyagot, amibe aztan a sajat adalekanyagait keveri. aki nem hiszi jarjon utana.

Rocko- 2012.11.15. 12:34:56

@Szabey: jah hogy az az emelkedő?
hmm, lehet. bár amit én linkeltem, az szokott lenni a hangsúlyosabb, jelentősebb.
aka Trabantfingató.

Verigud 2012.11.15. 12:37:22

@n0ky: Nekem hasonló problémák vannak/voltak az 1.6 benzinessel (2000-es évjárat), önindító hál Istennek nem akadékoskodik! :-) Jó verda

Szabey 2012.11.15. 12:40:11

@Rocko-:

hát az inkább kifele nem? mármint BP felől... az M7 érdi emelkedő viszont oda és vissza is gyilkos :)

Verigud 2012.11.15. 12:41:24

@Liquid_Night: Nem minden üzemanyag jön a MOL-tól. Az OMV és a Shell külföldről hozatja az üzemagyagot. A szállítást a Klacska-transz végzi.

A nyulakról · http://anyulakrol.blog.hu 2012.11.15. 12:47:53

2004-es gyártású, 2005-ben üzembe helyezett 1,6-os benzines Focusom van, 2008-ban vettem 113 ezer km-rel, most 213 ezer van benne.

eszem ágában sincs lecserélni.

azóta mentem már több új szériás Focusszal is, de korántsem voltam tőlük elájulva, például, mert szűkebb a belső terük, mint a réginek.

zeddez 2012.11.15. 12:48:55

@n0ky: milyen többlet áram tünjön el???
áramot annyit vesz fel, ami kell neki

dani 2012.11.15. 12:52:05

@Mazzzzu: Mi baja kéne, hogy legyen 240 e km-rel? Most jönnek csak az izgalmas idők. :P (egy 99-es PDTDI Passat tulaj)

kultúrpesszimista 2012.11.15. 12:59:08

Hiába jó, ha ronda mint a bűn. Csak mert egyedi (vagy annak számított anno a new edge design), attól még nem lesz szép. Nem kéne soha. Az viszont vitán felül áll, hogy a futóműve a kategória legjobbja, olyannyira, hogy valahol azt olvastam, a BMW 1-esnek a Focus volt az etalon ebben a tekintetben. 15-20 éve elment volna sportfutóműnek a széria Focusok futóműve.

kran72 2012.11.15. 13:17:37

Idén cseréltem le 2000-es 1.4 Focust 170000 km -rel.12 év alatt 50000ft extra javítási költségembe került az autó.Minden kopó alkatrésze eredeti GYÁRI volt az eladásnál.Ideális használati tárgy volt és ahogy valaki előttem írta ilyet nem is szabadott volna a fogyasztói társadalomnak tervezni.Egyedül a bosszantó rozsdásodási hajlama ami zavart.Ha annak idején kombit vettem volna egy nagyobb motorral ,még jobban hiányozna.

peelou75 2012.11.15. 13:20:09

@kultúrpesszimista: Ízlések és pofonok... Nekem pl. a legszebb autó, vö: mint állatban az anakonda...

Béla, tudod a Béla 2012.11.15. 13:28:04

Egyáltalán nem meglepő, nem egy szar Renaultot ismerek amelyik szintén ennyit ment.

Mazzzzu 2012.11.15. 13:40:45

@dani: ez is annyi akkori, de hát tudod a mendemondák, hogy kétszáznál vége stb. :)egyébként marad még egy ideig, éppen túlélt benne a hugom egy gyönyörű karambolt, de talpra állt a kocsi, szereti is a család nézzünk, hát új kalandok elébe :D

@Blade 147GTA: nyilván nem azért törtek be, de ha már igen, akkor nyilván vonzóbb az. szerintem nem kell egy járós autónak mint ez a Focus "mutatnia" egyáltalán nem hiszem, hogy egy rendes lemez rosszabbul nézne ki, szvsz a fehér-fekete ellentét külön jó is, ha érted a padkás felnit úgy értettem, hogy vki akinek a lemez volna a reális rárak egy olyan alufelnit mer az mutat és felhúzza, mind1 fölös ízlésekről vitázni, kinek a pap kinek a paplan

fluoride 2012.11.15. 13:49:40

Nekem is ilyen fehér kombi fókám van, csak '99-es 1,8 TDDi és Ghia. Mi valahol 5-600e km között járunk (nem tudom pontosan mert import autó volt és nyilván vissza volt tekerve). Ahogy a cikkíró, én is el vagyok képedve mennyit kibír ez a kocsi. Viszont a fenti fókával ellentétben az enyémnek:
-ki lett taposva a bele
-lakókocsit vontatott hegyen-völgyön keresztül
-építkezésnél, költözésnél is volt használva
-házilag buherálva volt sokszor
-garázsban szinte sosem állt 2003 óta
-sok olcsó, utángyártott alkatrész került beépítésre.
A ghiának szebb a belseje, de kényesebb is, könnyebben karcolódik stb. Az ülés ki lett ülve, de csak amióta én használom, mert 115 kiló vagyok.

Agr3ssor 2012.11.15. 13:56:11

@tsb: Azért, mert kinyomott kuplunggal a nyeles-tengely, meg a többi cuccot a váltóban nem forgatod...
Ezt abból gondlom, hogy hidegen kicsit ciripel a váltómban a nyeles-tengely csapágya... Ha nyomom a kuplungot, elcsendesül... Szól sebességben, és üresben is... Csak kinyomott kuplung-nál nem...

Sokan tévhitben vannak! Kinyomott kuplung nem egyenlő üres...

Üzemanyag: Hülyeség... Majdnem az összes kút alvállakozóknak van kiadva, magánkézbe. Megkapják a színtiszta benzint/gázolajat és adalékolják. Vagy nem... Vagy nem úgy...

Ford: Jó, és tartós autó! Pláne a Zetec E motor! 1.8, vagy 2.0!!
Én Mondeoban láttam oylat, ami 960ezret futott! Kétszer volt levéve a hengerfeje! 2 taxis használta felváltva! Gond nélkül működött, 15ezren 2 liter Ford Formula 5W-30-at kért utántöltésre... Ezek a Fordok, mind jók! A többi a felhasználón múlik!!

fluoride 2012.11.15. 14:03:34

Az enyém nem eszi az olajat, legalább is nem mérhető. De már 10 ezrenként cserélem biztos ami biztos.

Agr3ssor 2012.11.15. 14:05:29

Amúgy ennek a futásteljesítménynek illene természetesnek lennie...
Mikor kinyögöm, hogy 400ezer van a 20 éves "gti kategóriás" autómban, sokan azt kérdezik hol generáloztattam meg...
Közben még a hengerfeje sem volt levéve...
És ez egy rövid löketű, nem éppen hosszú életre tervezett motor...
A "hogyan bántak vele" alatt pedig szerintem nem ott van a kutya elásva, hogy mennyire hajtották/pörgették... Inkább ott, mennyire kímélték hidegen, milyen olajat használtak, és hol használták... Rövid-hosszú utak aránya, város-országút-pálya...
Ezen a kocsin semmi meglepő nincs!

TaaT 2012.11.15. 14:18:23

@Blade 147GTA: Tudod miért jó télen a lemez felni? mert olyankor még szarabbak az utak és a lemez felnit kalapáccsal is lehet javítani... ha meg nem akkor kuka és párezerért veszek másikat, alu felniből ez drágább és macerásabb...

Télen 16", nyáron 18"... egyszerűen xarul néz ki egy négyesgolf alatt a 16-os alu, inkább a lemez...

Sirius01 2012.11.15. 14:30:19

Milyen érdekes,hogy eljutottunk oda,hogy újra csodálkozunk azon,ami 20-éve természetes volt.Ez ám az előrelépés,és gondolom,2002-óta ,megint sikerült fejlődnie az autógyártásnak,a legújabb fogyasztási trendnek megfelelően.De nem baj,most már az usb ajzatok,és a pohártartók száma a meghatározó egy autónál

CsGergo 2012.11.15. 14:33:22

Fél millióért már vannak Focusok, jellemzően 1,8-2,0-es motorral. Gondolom nem véletlen az alacsony ár, képekről nem tűnnek rossznak, de hát élőbe minden más.

zeddez 2012.11.15. 14:37:39

@TaaT: jah, max uj gumi sosem volt a 18"-n alatta, mert arra nem fussa :P

Amuba 2012.11.15. 15:02:19

@Blade 147GTA: azok téli gumik!! én is a tlit lemez felnin hordom.

TaaT 2012.11.15. 15:05:39

@zeddez: Fussa, de nem gazdaságos évi 3500km-es futásteljesítménynél... idén vettem 4db használt 18-ast 36-ért, 4évig még jó lesz utána eladom őket a feléért...

kepfeltoltes.hu/121109/P1050597_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kowalski 2012.11.15. 15:08:32

A padlógáz miért gáz? Az a menő duma manapság, hogy a dízelnek havi egyszer "oda kell lépni"...
naagy kérdőjel.

czsolt76 2012.11.15. 15:38:00

Ez itt a reklám helye:
Az ESS tényleg respect, a legkorrektebb szerviz ahol életemben jártam. Most is ott van az autó kötelező szervizen :-)
Nekem Focus CMax-om van, benzines, kétliteres. Azon kívül, hogy belül nekem már nem csavarok rögzítik a műanyag elemeket és zörögnek, nyekeregnek más baja nincs. Mondjuk én el is gázosítottam, semmi bajom nincs vele. Megbízható kis autó. Az előtte használt TDDi Mondeot viszont nem ajánlom. Ugyan kevesebb problémával jár mint egy TDCi, de így is húzós a szervízelése és baromira érzékeny a tankolt üzemanyagra. Néhány példa: Adagoló: 320e, Kuplung csere: 400e, Vízpumpa, szervópumpa (egyben kell cserélni!!) 150e! Nem túl pozitív amikor ezek a hibák néhány hét/hónap eltéréssel jelentkeznek... Ehhez képest a benzines focusra, 2 év alatt összesen költöttem (a gáz beszerelését leszámítva) 200e-et... Nem mindegy...

Sírköves Slomó 2012.11.15. 16:05:25

Gratula a Focus1-nek, de főleg annak, aki vezette. Nem semmi, én a legtöbbet hajtott autómat eladtam 305nél, ihaz még hajtják és benzines.

Egyébként a G Astra is ugyanígy bírja.

Sírköves Slomó 2012.11.15. 16:22:39

@Kiflitzsömlével: Egy Focus, es egy Bora, Golf, Astra kozt annyi az erezheto kulonbseg, mint lovaskocsi es az auto kozt.

- Gyakorlatilag szinte semmilyen különbség nincs közöttük. De mivel a Golf4 és a G Astra konzervatívabb volt újkorában, ma sokkal jobban néznek ki mint ez a hányadék 1es fóka.

rooklin 2012.11.15. 16:23:31

A kuplung-kinyomás témához: ezek szerint a többség üresben parkolja az autót? Én nem azért nyomom ki a kuplungot indításkor és leállításkor, mert így jó neki vagy úgy, hanem mert mindig sebességben hagyom az autót, ha leparkolok, soha nem hagyom ott üresben.

Mindig is azt hittem, hogy így helyes, de a kommenteket látva kezdem megkérdőjelezni magam. Vélemény?

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.15. 16:26:21

@kowalski: Az attól függ... egy MTZ nem biztos hogy szeretni fogja

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.15. 16:28:11

@Zsozé_: en sem es sosem inditottam el a motort mielott kinyomtam a kuplungot
/najo mielott nem automatam volt/
mondjuk leallitasna, asszem nem volt kinyomva

hiénaf1 2012.11.15. 16:30:26

Nekem fiestám van (tdci) amiben behalt a kéttömegű lendkerék, ára 140ezer HUF, de vettem bele egytömegűt (és ehhez való kuplungszettet) használtat egy húszasért azt csókolom, azóta megyek vele.
Felnihez annyit, hogy bár van alu, de mivel benne ülök az autóban nem látom, tehát leszarom, nincs jelentősége. Ajtók alul nekem is "fuszikosodnak".

Üzemanyaghoz annyit, hogy az olcsó kutak szarabb adalékot tesznek a naftához. Tök más a hangja a gépnek, ha MOL-nál tankolok. Sokkal kevésbé karcos.

futóróka 2012.11.15. 16:31:30

Tökéletesen igaz a megállapítás miszerint az első generációs Ford Focus a világ egyik legmegbízhatóbb autója.

Ha megnézed a TOP gear idősebb műsorveztője ugyanezt mondta "A legmagbízhatóbb autóm az összes közül, ami eddig volt".

Nekem is van egy, soha semmi motorikus, indítási vagy olyan gondja nem volt azon kívül hogy ebbe is cserélni kell azokat a dolgokat ami kopik, használódik. Olaj, féklámpa izzó, stb.

Brutálisan megbízható!

18-as benzinesem van, ez az egész egyes focus szériából is a legmegbízhatóbb, és még esetleg a 2-es benzines.

Shoha az életben nem hagyott cserben - soha.

Shadowbull 2012.11.15. 16:42:27

@rooklin: en is sebessegben szoktam hagyni, de elvileg nem jo, ha befeszul a hajtaslanc allo helyben, egeszsegesebb ha a kezifek fogja az autot.

Mondjuk teljesen sik helyen valoszinuleg tokmindegy.

hiénaf1 2012.11.15. 16:43:10

@prim: Erre van valami bizonyítékod, vagy csak úgy gondolod?

Shadowbull 2012.11.15. 16:44:11

Amugy nagy valoszinuseggel rengeteg ilyen auto van forgalomban, mindenfele tipusbol.

Mert pont az oratekergetes miatt nem lehet tudni, hogy valojaban mi mennyit futott.

Az en Mondeom egyebkent csokolomot koszonhetne ennek a Fokanak, a hibalistat be se irom, mert nem ferne el a kommentablakban :)

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.15. 16:55:03

@Shadowbull: Ezért szoktam sebesség + kézifék aztán ha leállítottam még rákuplungolok egyet akkor mentesül a hajtáslánc. De mondjuk hegyoldalban nőttem fel onnan ez a beidegződés..

johnny-b 2012.11.15. 17:02:24

Szép teljesítmény, de nem értem miért kell a 4-es Golfot ekézni (ez egyfajta divat), abból is volt itt a tc-n egy közel egymilliót futott kombi, és az szerintem még jobb bőrben volt, mint ez a Focus, legalábbis nem rozsdásodott ennyire.

johnny-b 2012.11.15. 17:04:17

ja, és "a 4es golf szűk hátul", hát ez sem egy stretch limo:))

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.15. 17:40:31

@hiénaf1: "vettem bele egytömegűt (és ehhez való kuplungszettet) használtat egy húszasért azt csókolom, azóta megyek vele. "

Remélem, keveset használod az autót.

Dr. GGG77 2012.11.15. 18:00:41

Ilyen volt az első autóm, fehér kombi, csak 1,4-es, benzines. Imádtam!

Dr. GGG77 2012.11.15. 18:08:23

@Blade 147GTA: Valóban, a magyarországi utakon, egy tíz éves kombira nélkülözhetetlen az alufelni!!!

A Daewoonknál is gondolkodunk a 13-as gyári felnik, 18-as magnéziumra cserélésén, mindenképp megérné. :)

CoIie 2012.11.15. 18:47:17

Hajtottam egy 2001-es, 1.6-os fókuszt 3 évig, átlagos körülmények közt, fele város, fele országút. Kb. 10 féle hibája volt a 90k km alatt, ebből néhány: vizpumpa, trafó és kábelei, szelep beégés, stab. pálcák kopása, olaszivárgás a kormány szervóból, stb.

Kb. 300k km-esre kopott a kormány környéke látványra, azaz kopott lyuk lett a küllőn, váltógomb elmállott..

+ Rozsdásodás minden karosszéria peremnél - 5 ajtó!

Nem igazán meggyőző egy autó!

CoIie 2012.11.15. 19:08:22

Kihagytam a legdrágábbat: teljes kuplungcsere! :(

kultúrpesszimista 2012.11.15. 19:14:31

@peelou75: hát azért ha Neked egy Ford a legszebb - lelked rajta. De azért járj körbe és ülj be egy Volvoba, Saabba, Jaguarba! ;-) Pláne egy Alfába, Lanciába, régi Roverbe....

zeddez 2012.11.15. 19:27:02

@rooklin: joaz ugy
kezifek buziknak meg majd egyik telen befagy, utana majd raszoknak ok is
sik uton nem gurul el sebessegben hagyva
sot, ha vmi gyogyfasz eppencsak nekitolat, akkor "kirugozza", nem pedig hajlik azonnal vmi

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.15. 19:55:42

Kéne ez a vas.
Inkább ez, mint egy visszatekert, fiatalabb, kevesebb valós kilométerrel, de időzített bombákkal...

CoIie 2012.11.15. 20:01:17

@CoIie: Kihagytam a lényeget: 0km-esen kezdtem használni...
Kéne? Szerintem nem!

Ronin_ 2012.11.15. 20:24:13

Nálam 353e km-nél jár a 6,5 éves Mondeo 2,2 TDCI, de nem kívánom eladni.

young-old pkw 2012.11.15. 20:28:44

@fluoride: "importautó volt,nyilván vissza volt tekerve".Milyen import?Török vagy afgán?Mert Németországban és Ausztriában börtön jár érte ha valaki visszatekeri.Természetesen létezik ilyen(a török-arab kereskedőknél néha előfordul),de jóval kevesebb,mint Magyarországon!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.15. 20:28:45

@Blade 147GTA: Esetleg ha nekicsúszol a padkának, és kukázódik a felni.

young-old pkw 2012.11.15. 20:30:45

@Ronin_: itt kezdődik a futásteljesítmény.

35up (törölt) 2012.11.15. 20:55:18

@Blade 147GTA: Igy van. A gagyiezust muanyagnal nincs rondabb a vilagon, annal meg egy meztelen fekete/femszinu lemezfelni is szebb. Az meg, hogy manapsag az osszes disztarcsa alufelninek probal latszani, ultragaz. Az elozo automat azzal adta a kereskedo (teligumik 16-os lemezfelnin + disztarcsa), az volt az elso dolgom, hogy meg ott az udvaron leszedtem es visszaadtam neki.

35up (törölt) 2012.11.15. 21:02:35

@TaaT: ...meg a lemezert nem kar, ha osszebassza a holanc es a sos latyak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.15. 21:15:28

@35up: Neke rajta volt sokáig. Aztán egy elveszett, és levettem.
Amíg rajta volt, nem gondolkodtam, milyen szarok a felnijeim, pedig tudtam.
Azóta állandóan új felnit akarok, mert rettenet randák.
Ez nem csak azért lesz jó, hogy szépek legyenek, hanem mert a mostani lemezfelnijeim nagyon gatyák. A dísztárcsa mögé bemegy a hó, a sár, a vizes latyak, esetleg télen a só is, és dolgozik.

Dseries 2012.11.15. 22:16:31

Szerencsére nekem a hondán a kerékcsavarok mögött van a dísztárcsa, de gyári és a szememnek nagyon szép, télre mindenképpen elmegy. Nyárra amúgy sem bírnám, mert a fékhő elviselhetetlen az acélfelnik alatt, de soha eszembe nem jutott volna lenézni azokat, akiknek nincs alufelnijük. Értelmes gondolkodás...

nikó 78 2012.11.15. 22:29:17

Ez az autó azért jó, mert jó!Hozzánk egy escort után került. Az sem volt rossz kocsi, csak 200000 km-nél egyszerűen elfáradt az 1.6 zetec.Ez tddi, keveset fogyaszt, de nagyon hiányzik belőle a temperamentum.Pedig az autó, tömény élvezet.Elképesztően stabil, amit azért a 185/65-R14-ből nem nézne ki senki. Bárkinek merem ajánlani.De én biztos, vagy 1.8, vagy 2.0-ás benzinest választanék. Nem hiszem, hogy az 1.6-os jobb lenne, mint amilyen az escortban volt súlyra a két autó megeggyezik.

lcka 2012.11.15. 23:02:41

@Shadowbull:

a hajtáslánc nem gond (feszeng az eleget menet közben), hanem a vezérlés, főleg a szíjasok mentesítése miatt tanácsolják adott esetben (ahogy mondtad lejtő pl)

nyisziati 2012.11.15. 23:50:12

Gyönyörű - és meglepő. A használója jobban vigyázott rá, mint sok tulaj a sajátjára. Nagy ritkaság, gratula.
Az új tulajnak meg hatalmas mák.

Sírköves Slomó 2012.11.16. 00:13:37

@nyisziati: Az új tulajnak meg hatalmas mák.

- Ez a lom?

Briggs51bc (törölt) 2012.11.16. 07:30:08

Nálam a Fordok leszerepeltek nem is a dízelmotorjuk miatt(1,8D Mondeo, Escort, Orion, Fiesta) ami hajlamos volt szaggatni a vezérműszíjat, a dögnehéz öntöttvas hengerfejével együtt, hanem inkább a gyenge, nagyon rohadó kaszni miatt. Az még hagyján, hogy vékony lemezből van összehajtogatva, de rohad kegyetlenül, nem egy Escortot láttam, ami a hátsó hossznyúlvány szétrohadása miatt, elszállt a híd.
Nem olvastam végig a cikket, de azért kiváncsi lettem volna, mennyiszer kellett nyúlni a motorhoz, meg cserélni, de gondolom nem 2x-er...

united100 2012.11.16. 07:57:20

nekem 2006-os 1.6tdci-m van.Nem megbízható,örökké aggodalom,mikor írja ki:"engine system fault".De használtan vettem,cégautóként.Mióta nálam van,minden íratlan szabályt betartok vele.Melegítés,hidegen kímélés,kuplung kinyomás,legjobb olaj,szűrők,stb. Átjárok ausztriába tankolni (Szombathelyről).Mikor Tirolban laktam 1300m-en -32fok volt egy reggelen és egy olajkályha sem indult a vendégek autói közül.(Q7,E-merga,BMW,Octavia,Mazda6)Csak az én fókám...bizony.A szívem szakadt meg,hogy fölöslegesen kell elindítanom,de aznap arról bikáztam minden ledermedt autót... :( jattoltak is rendesen :P

Kaly 2012.11.16. 08:08:13

Én egy 4 éves 1.6 TDCi-t használok. Kezdetektől a kezemben, ma reggel 362290 km volt benne - időarányosan kb annyi mint a cikkben szereplő Focusban :) . A legnagyobb probléma eddig a kuplung munkahenger volt, akkor cserélve lett munkahenger, kinyomócsapágy, betét, ha már szét volt szedve. Egyéb előre nem várt meghibásodás eddig nem volt..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.16. 08:12:00

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Hát, én örülnék ennek a vasnak.
Persze, ha adsz pár millát, akkor vehetek újat is, de különben nincs annyi pénzem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.16. 08:14:07

@Briggs51bc: Olvasd végig, bontatlan a motor.

Különben nemtom mit csináltak azokkal az Escortokkal, mert nekem volt vasmotoros is, meg alu hengerfejes is (az van most), és szíjjal még nem volt gondom.
Igaz, néha kicseréltetem... Lehet azért?
Ha meg hagysz szétrohadni egy autót, akkor nyilván szétesik, ez miért csoda?
Rohadni meg minden '90-es években gyártott olcsóbb autó rohad. Ha észreveszed, irány a kasztnis.

ata2k6 2012.11.16. 08:50:55

Sztem egyike azon kevés dísztárcsáknak, amit elfogadhatóak, amik a golf 2-3 bádogjaira tettek és csak a kerékcsavarokat hivatottak letakarni.
pl ez i49.tinypic.com/1ghdu8.jpg

Sírköves Slomó 2012.11.16. 12:10:32

@ColT: Pár millát? 1 milláért már szuper autót lehet venni, félért is tudsz olyat amire 3 évig nem kell költeni a kopó kívül. De hozzáértés kérdése a szerelőm most vett egy Lanost LPG-vel rozsdamentesen kemény 1000 euróért. Hibátlan.

Tetszik a Focus, de pont ezt nem venném. Miért tenném? A hasonló korúakban harmadennyi km van(mármint valós, az órákban meg 100). És ha állapotot nézek, hát ez az autó nincs jó bőrben.

hullarablo 2012.11.16. 12:50:53

Nekem Focus I volt 10 éven keresztül,újonnan vettem, ZETEC 2literes benzines. Nagyon meg voltam vele elégedve, a fogyasztása pedig nem sokkal több mint az 1.6-os nak. Nekem a sárvédők körül kezdett rozsdásodni, az ajtókkal nem volt gond. 93ezer km-t tettem bele, kopó alkatrész cseréken kívül 2xkellett termosztát házat cserélni.Jó kis autó volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.16. 16:35:36

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: 1 millám sincs. Ez még mindig jobb, mint bármi, amire belátható időn belül pénzem lesz.

A valós kilométer ja, az az érdekes :) Ha lehetne kevesebbet futottat, persze nyilván az kéne, de valós 700-zal, ez a konkrét szeintem sem gáz. Elfogadnám, inkább, mint egy kevesebb km-est, ami nem annyi, mint amennyinek hazudják, és ki tudja, hogy gányolták szét.

DeezL 2012.11.16. 17:40:20

@Marco von Ramius: régi technika sokatkibír mocskos gázolaj tenkintetében is! de amit nem igazán szeret a tiszta fáradtolaj,bár ezt is inkább akkor nem kedveli, ha már a motorban kevés a kompresszió....de a gázolaj meg a HTo-t szereti azzal baj nincs.

DeezL 2012.11.16. 17:41:33

@Kaly: kettős tömegű lendkereket cseréltél benne? Turbo bírja a strapát?

DeezL 2012.11.16. 17:50:29

@Briggs51bc: az 1.6 D ford motorok is szarok voltak... arról nem beszélve,hogy volt nálam olyan orion meg escort 1.8D ami nyáron is alig akart indulni.mások is panaszkodtak erre

etwas kultur muss sein 2012.11.16. 17:57:47

@ColT: Akárhogy is nézzük, ez a fóka már bőven megette a kenyere javát. Túl sok km-re már nem lehet vele tervezni. Inkább néznék helyette egy nem tipikus cégautó kombi dízelt, akár pár évvel idősebbet is. Vagy egy benyás kombit.

Kaly 2012.11.16. 19:17:01

@DeezL: Nem volt lendkerék csere. Nincs csattogás, bólintás, remegés , semmi tünet ami alapján kukázni kellett volna. Turbo is az eredeti, itt a kipuffogó felőli bilincs engedett kicsit, kormos volt a védőlemez. Egy után húzás és most jónak tűnik. Illetve még annyi volt, hogy 320.00 körül a befecskendezők lelazultak... tiszta trutyi volt a környékük, szintén utána kellett húzni, illetve a 4-es hengernél kellett valamit javítani, hogy ne lazuljon le. Erről a szervizben tudnának többet mondani, én csak annyit amit mondtak nekem...(informatikus a lelkem , értem én, hogy villamos, de mitől megy? :) )

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.17. 22:53:36

Nekem csak ezek a csodálatos fogyasztási adatok szúrnak szemet, hogyaszondja mindegy, hogy 90 vagy 180, 6,5-öt eszik, meg 140-nél 5 alatt...NA hagyjuk már.Tudtommal a légellenállás a sebesség négyzetével arányos, amit a motornak le kell győznie.Szóval a fizikát ne akarjuk már megerőszakolni, több realitást, ha lehetne.Meg ha 140-nél 5 alatt, akkor nyilván 90-nél meg 2 alatt, ugye?Háppersze...

házikoszt 2012.11.19. 09:54:27

Ez a motor ki van tiltva egy szmogriadó esetén a városból? :D

bandika57 2012.11.19. 22:44:38

@rooklin: Talán SAAB-od van? :-)

Én is mindig bent hagyom valamilyen sebességben. Éppen ezért kinyomott kuplunggal indítok, és állítom le az autókat.
Az ÖSSZESET.

Anyway Ford forever. (or something swedish)

tiano 2012.11.26. 12:04:48

A motor euro3-as, nem tudom tiltják-e. A fogyasztásról annyit, hogy 4,6-5,2 között van új porlasztókkal, a rekord itt látható, amit 50/90 km/h-val kaptam:
www.fordfocus.hu/albums/tiano/4_2L_fogyi.jpg
Az autóm 188e km-nél tart, a hátsó ajtók alja valóban rozsdásodik, de csak a hátsók ilyenek. Félöröm. Illetve a sajtolásoknál előfordul, motorháztetőnél is pld. Lengéscsillapítók elöl 50%-osak, hátul 70, a futómű nem volt bántva. Cserélve voltak a porlaszók a nagynyomásúval (technológiai javítás 500e Ft), önindító újítás, fesszabályzó csere, kuplung felső munkahenger csere, fékek ugye, akksi, vezműtengely jeladója, izzítók. Olajra két csere közt nem kell rátöltenem. Égőket sem lövi ki. Ablaktörlő nem szorul (pedig csillaggarázs, csak be kell fújni néha a karokat).
Számomra kissé hihetetlen viszont, hogy nem nyúltak a porlasztókhoz. Kíváncsi vagyok hidegen (nyáron is) remeg-e indítás után az alapjárat.

tiramiska 2012.12.02. 12:45:48

Remélem még 5évig nem rohad el, mert nagyon szeretem... 1.8 tddi. annyira jóóóóó

tiborc2008 2012.12.06. 13:55:55

Biztos, hogy ebből a rengeteg kilométerből nem pörgetett egy keveset a kocsi felhasználója?
:-)

AutoAudit.hu Állapotfelmérés · http://www.autoaudit.hu 2013.06.12. 19:03:57

Nálunk is volt ilyen autó állapotfelmérésen, bevallott 300 ezer kilóméter felett még túl sok baja nem volt, bár fontos azért a megfelelően szervizelő gazda.

Peter Csongradi 2013.12.02. 20:59:07

Nem is gondoltam volna, hogy egy Focus ilyen jó kocsi, de bizony sok helyről hallottam. Sokat számít egy kocsinak, hogy milyen tulaja van, sokkal jobbak az egytulajos céges autók, mert aki sokat megy, és munkaeszköz a kocsi, az javarészt ért is kocsikhoz, és figyel is rá.

Ferenc Mihály 2015.09.04. 12:12:53

Az év elején vásároltam egy '99-es példányt 1.8 benzines motorral nagyon szép állapotban 5 ajtós kivitelben, 2008 ig vezetett szerviz könyvel. Előző autóm egy régi F Astra volt tejesen szétrohadva. Nagyon tetszik a Focus. Jól megy csendes, jó a futómű és még jól is néz ki a kortársahoz képest. Stabil 8-9 litert fogyaszt amivel meg vagyok elégedve. Nagyon szeretem.

szemétláda 2015.10.22. 11:56:57

Én 250 ezerrel adtam el az ST170-esemet. Annak se volt sose semmi baja a rozsdán kívül. Ja, egyszer kellett cserélni a szívócsőhossz vezérlést (50e). Nagyon jó autó az I-es Focus!
süti beállítások módosítása