HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Motorolaj: olcsót vagy szintetikusat?

2012.11.21. 05:56 Tcomment

Címkék: drága olcsó szintetikus ásványi motorolaj

Miket kotyvasztanak a motorolajba? És miért kell lecserélni? Jó az olcsóbb is? Minden, amit tudni akarsz az olajról.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

134 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr724917643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kokal 2012.11.21. 07:03:50

Jó kis cikk volt, gratula.
Sajnos én még mindig nem hiszek a long life olajoknak, a legjobb sem maradhat 10.000km-nél többet. Még akkor sem, ha drága mulatság

Jossarian 2012.11.21. 07:04:51

No, akkor en leszek az elso aki megmondja a tutit! :)
A cikk erdekes, koszi, erdemes volt vegigolvasni.
DE! Amig egy eredeti es egy utangyartott kipuffogo (vagy lengescsillapito) kozott csak a cimkezes a kulonbseg; egy aruhazlanc sajat markas olaja es az azonos parameterekkel rendelkezo s***l olaj kozott a csomagolas a kulonbseg, addig nehez dontest hozni. Es az arrol meg nem is beszeltunk. Szoval a mezei vasarlo vagy mezei autoszerelo egyszeruen nem tudja majdnem soha, mit kap a penzeert.
Azt is erdemes lett volna megkerdezni a szakertotol, hogy UGYANAZT a formulat hany neven hozzak forgalomba. Csak hogy tudjuk ezt is akar markanevek nelkul is, csak szamszeruen... :)

nagyonnagyon 2012.11.21. 08:41:10

9 évesen vettem a toyotám "corolla 4efe" akkor 100k kilóméterre "lőtték be" az óráját, 7. éve használjuk és gyakorlatilag olajcserétől olajcseréig "nem" eszi az olajat. most 224k van benn. Lassan másfél éve LPG-s. Melyik az az olaj mi tuti (ár/érték) de nem túlzás egy ilyen járgányba ha az élettartam a lényeg és mivel eladni nem érdemes ezért addig fogjuk használni amíg meg lehet óvni és üzembiztosan működtethető.

Knorbi 2012.11.21. 08:41:32

@Jossarian:
De nagyon egyetértek.

A konkrét példa:
Sima 1.4 szívó benzines autó. 5w 40-es kell bele.(asszony kocsija)
Vehetek bele: Q8 as olajat 6000Ft-ért
Castrol: kb 9000FT
Motul: azt hiszem ez 10-12 közt van.
Biztos hogy annyival jobb???

zsotyek 2012.11.21. 09:00:01

Nekem is tetszett a cikk, főleg, hogy kicsit viccesen saját magának teszi fel a kérdéseket a cikk írója. Én sok éve autózom, volt már jó pár autóm. Volt Diesel és benzines is. Lehet kicsit hülye a felfogásom, de én magam azt vallom, hogy az olaj ára valamilyen szinten tükrözi a minőséget is. Igaz én amióta csak létezik a Mobil1 full szintetikus 0-40-es olaj én az autóimban azt használom. Soha nem fogyasztotta egyik autóm sem és soha nem volt bajom ezzel az olajjal. Most legutoljára viszont a Xado 0-40-es olajat vettem a kerámia adalékosat. Lehet csak bebeszélem magamnak, de az autó jobban megy tőle, és a motorja is csendesebben jár. Mi több a nejem nem is tudta, hogy olajat váltottam és Ő maga jegyezte meg egy alkalommal, hogy mintha csendesebb lenne a kocsi. Ja egy 2001-es VW Passatom van amiben jelenleg 110.000km van.

Zolus84 2012.11.21. 09:14:20

@Knorbi: A Q8 szerintem egy nagyon jó ár/érték arányú olaj. Én is azt használok, mert sok más olajjal ellentétben rendelkezik a BMW gyári jóváhagyásával. Ezt a Castrol ma már nem mondhatja el , pedig valamikor a BMW-k olajbetöltőjén "BMW recommends Castrol" felirat volt. Szerintem van olyan jó, mint a Castrol, sőt talán jobb is. A Motul úgy tudom nagyon jó olaj, én is ki akarom próbálni, de sajnos az más árkategória, közel duplája.
Külföldi fórumokon is kedvező tapasztalatok olvashatok a Q8-ról. Nekem egy autószerelő ajánlotta, aki azért szerette meg, mert abból alig evett neki a VW, míg a többi olajat falta. Sokáig az hittem, valami új márka, aztán kiderült, hogy csak nem sokat költenek marketingre, aztán megláttam, hogy régen versenyautókon is reklámozták. Talán pont azért nem olyan drága, mert nem kell kifizetned a reklámok költségeit.

szálka 2012.11.21. 09:14:22

örülök h végre vki leírta h az etanoltól jobban károsodik a motorolaj. néhány éve volt egy cikk a tc-n és amikor ott ezt próbáltam feszegetni lehülyéztek.

Knorbi 2012.11.21. 09:22:17

@Zolus84:
Igen én is úgy gondolom hogy nincs agyonreklámozva. Igazából lehet hogy legközelebb a sajátom is azt kap ami pedig PD TDi de a jóváhagyás rajta van.

Mondjuk ha valaki reklámra gerjed elég jó hogy az itt tezstelt 1 milliót futott 4-es Golf kombi csak Q8-at kapott:)

Agr3ssor 2012.11.21. 09:22:44

Bizony van jobb, meg rosszabb "belevaló" olaj!
Sokaknak adatott egy olyan extra az autójába, hogy analóg olajnyomásmérő... Pláne öregebb francia-olasz hulladékokban...
És óriási tévedés azt gondolni, hogy egy mezei 10W-40-es ugyanúgy teljesít normál használat mellett, mint egy 5W-40, vagy 5W-50.

Saját tapasztalatom: Autópálya 130, majd megállás a lehajtó utáni STOP táblánál. Ezt nyugodtan nevezhetjük éltszerű példának. Egy 10W-s félszintetikus olajjal lényegesen kisebb az olajnyomás ilyenkor, mint egy 5W-ssel. Ez lehet, hogy érdekes annak tekintetében, hogy mindkettőnek 40-es a melegoldali viszkozitása, de a stabil szintetikus olaj lényegesen jobban bírja még a nomrál üzemeltetési körülményeket is.

tomnemtom 2012.11.21. 09:31:07

áh, ezek elavult szarok.
mostanában a Q9 és a Mobil2 a kurrens.

Pernahajder Viktor 2012.11.21. 09:40:03

Múltkor vettem egy "webshopban" Mobil1 olajat. Kissé fura szürkés színe volt beöntéskor és mintha a szárazanyag tartalma is magas lett volna. 3000 km után le kellett cserélni, mert szörnyű hangja lett az autónak. Most szintén "webshopos" Repsollal próbálkozom, ami eddig sokkal jobb hangra.

karlmann 2012.11.21. 09:45:20

@zsotyek:

A Xado-ról olvastam már itt-ott. Viszont némiképp tartok is tőle, mert nem nagyon ismerek senkit, aki használná. Te mióta használod? Mik a tapasztalatok? Tényleg jelent valamit a fogyasztásnál és teljesítménynél egyszerre, vagy ez csak marketing bullshit?

Knorbi 2012.11.21. 10:00:26

@karlmann: Megnézegettem nagyjából a honlapjukat és persze csupa csúcs dolgot ír.
Viszont márkaspecifikus jóváhagyások nincsenek kiírva talán csak egy mercis.

Nem szidom szó nincs róla lehet hogy überzsírkirály csak még nem hiszek ismerem.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.11.21. 10:01:22

az én autóm eggyáltallán nem esszi az olajt! sőt termeli, és annyit, hogy tudok is eladni belölle. be is hozza az árát bőséggel. tökéletesen elégedett vagyok vele, de ti mit ajánlanátok amivel még jobb lenne a kocsim?

egyébként viccet félretéve, szerintem autója válogatja a jó olajat. ami pistinek jó a suzukiba, az nem biztos hogy gizinek is jó lesz a passatba. tehát gyakorlatilag tök felesleges itt erről beszélni, hogy ki-milyet ajánl. nekem volt castrol, majd q8, de most valvo maxlife-ot vettem bele (220000+ km). az eddigi tapasztalatom: q8ból több fogyott mint castrolból. valvoline most van itt még nincs tapasztalat. 5000 km után még nem kellett rátölteni, ez pozitív egyenlőre. másikaknál ilyenkor téliesítéskor rá kellett nyomni 1-2 decit csak hogy középen legyen a szint a nívón.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.11.21. 10:06:45

@Knorbi: Castrol 9000ft?
Most vettem a 4l-es Castrol Magnatec 5W-40+olajszűrő 7800ft volt a Kovácsautónál Szegeden

tdm850 2012.11.21. 10:08:05

És vajon mi a helyzet az ilyen-olyan csodaszerekkel?
A Metabonddal nekem jó tapasztalataim vannak (1,6 F Astra, 360e km), de a gyártók ezt sem szeretik.
A többi pedig néha parasztvakításnak tűnik (reklám: homok a motorba stb)

MC_Pite 2012.11.21. 10:12:40

Korrekt cikk, ritkán van ilyen összefoglaló.

Nem értem azokat az évente megejtendő olajcserénél 2-3000Ft-on szaroznak.
Nem kell bele a jobb, nem kell 10000ként/évente lecserélni, csak utána nem kell sírni ha a hidrotőke csattog, vagy egyes olajjáratok eltömődnek dzsuvával.
Nekem az előző autó csak a Magnatec 5W-40et 'nem ette', pedig mindig normális olajat kapott, így a mostaniba is ez kerül (PSA 1,8 16V>1,6 16V).

Az jó kérdés érdemes lenne-e 5W-30al próbálkozni...

MC_Pite 2012.11.21. 10:19:56

@tdm850: Mi prolongot használunk, tv reklám helyett szerelőknek és boltosoknak tartott bemutatón láttam először. Nem csodaszer, de picit könnyebben jár(hat) a moci (1,4es ZX-en észrevettem friss jogsival is, nem is tudtam akkor hogy már benne van a szer, az 1,8ason nem vettem észre). mindenesetre előző Picassot mikor vettük, 84e-nél hidrotőkének volt már akkor volt hangja. Azóta normális olajjal használtuk+prolong, és annál mai napig (170e) jobb hangja van mint az elején volt, és picit lassabban melegedett be vele. Lassabban kopik, icipicit kevesebbet eszik (1-2 deci a ZXnél, mindig ugyanazon az úton használva, árubeszerzésre), tisztább marad az olaj mikor leengeded: sose 'térül meg'; de ha ezek számítanak valakinek, évente 5000et megér (fél flakon).

Metabondról azt hallottam többször hogy a réteg leválik néha, élőben sose találkoztam leengedett metabondos olajjal/motorral, nem hozta meg a kedvem.

Borogy 2012.11.21. 10:20:30

Grtaula a cikkhez, jol sikerult.

Az irotol kerdeznem en is, hogy ha a szamokat nezzuk es az olaj leirasat akkor egy Castrol, Mobil van ugyan olyan jo mint egy Tescos olaj?

Nem hiszem...de nem en vagyok a szakerto....

De a valaszat elore is koszonom.

zsolt64 2012.11.21. 10:21:32

Jó cikk ...

Az is világos már hogy miért nem támogatják az olajfejlesztők hogy házilag további codalöttyöket öntsek hozzá. Az is világos már hogy miért kell évente cserélni az olajat: detergensek, habzásgátlók, stb...

Egyről viszont nem esett szó, azokról a termékekről amiket a olajcsere ELŐTT kell a motorba önteni és menni velük 1 kicsit. na azokkal mi a helyezet ?

tibcsiketb 2012.11.21. 10:34:20

A márka sokszor vallási kérdés, ki miben hisz. Nálam a hagyományos félszintetikus van 8.000-ként cserélve (xantia 98-as 1.9 td), olcsó fajtából (azért nem tesco/auchan). Ateista vagyok ebben, inkább a gyakori olajcsere mint a hit...

AndrewT 2012.11.21. 10:36:15

Ehhez csak annyit fűznék, hogy 10000km v évente olajcsere. Soha semmilyen csattogás, probléma nem lépett fel egyik kocsimnál sem.

Hogy melyik olaj? fene se tudja. Használtam Castrolt, Q8-t, most volvomba Mobil 3000 X1 5W40 megy 40 euro a 6 liter. De nem volt gondom a Kauflandos olajjal sem a nissanban, teljsít minden szabványt, No-ban gyártyák és nem is volt két fillér. Nem tudom a tecsós olaj milyen lehet,de ha valaki évi 5000 körül megy és évente cseréli, tán abból sem lehet baj, de 1-2 e ft-n szerintem nem érdemes problámázni, mert hja ez gond akkor nem kell autó sem.

mirmur30 2012.11.21. 10:36:24

Mc_Pite -vel abszolút egyetértek. Most cseréltem olajat az autómban és eszembe sem jutott szórakozni azzal hogy valami noname olajat öntsek bele, vagy szórakozzak 1-2e forinton. Akciósan vettem 5300ft-ért 4l-es castrolt, auótszerelő ismerősöm megkérdezése alapján 10w40-eset. Lehet vehettem volna 4500-ért valami kevésbé márkásat, és? Annyit nekem is megér az autó hogy normális olajat öntsek bele 1x e évben, ne kelljen kisérleteznem, hogy vajon jó lesz e vagy sem. Ha szétmegy nekem a rossz minőségű olaj miatt pár dolog, akkor nem 1-2e forintom fogja bánni,hanem többszöröse. Ahoz elég drága egy autó, hogy 1-2ezer forinton szórakozzunk évente.

Knorbi 2012.11.21. 10:38:06

@AUTÓNEPPER: igen a sima Magnatec.
De nekem a Pd Tdi hez való EDGE már 9 körül van.

@MC_Pite: nem a két háromezerről van szó hanem van ami duplája.
Ráadásul nem akarlak bántani de marha sokat nem járhatsz vele ha elég évente cserélni.
Én legalább kétszer cserélem és két autónk van.
Ez ha csak 3000-ről beszélünk akkor is 12 ezer.
És nem fillérbaszok de ha jó a normál kategóriás autómba a 6-7 ezer forintos akkor mi a véreres lókolbászért dobjak ki pénzt a tizenezresre?

12csab 2012.11.21. 10:38:31

"Vannak olyan részek is, ahol lehetetlen olajfilmet létrehozni, például a vezérműbütyök és a szelepemelő tőke között. Mivel az érintkező felület végtelenül kicsi, a nyomóerő viszont hatalmas, itt olaj meg nem marad."
Erre azért régóta van megoldás:
kepfeltoltes.hu/121121/t_ke_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Knorbi 2012.11.21. 10:40:48

@mirmur30:

Nem írnám le neked sem mégegyzser CSAK nektek akik keveset mentek egy két ezer. Ráadásul akinek jó a 10W 40-es..... ez ma már elég kevés autó.

Agr3ssor 2012.11.21. 10:43:40

A Castrol-al én vigyáznék!!!

Ugyanannak az olajnak 5 helyről megvásárolva hatféle színe van...
Engem ez cseppet sem nyugtat meg...

tibcsiketb 2012.11.21. 10:45:33

Használ valaki manoilt rajtam kívül? Nekem már több mint 5 éve bevált...

Péter 2 2012.11.21. 10:51:20

@12csab: Igen nagy különbség van aközött, hogy odaviszünk egy kis olajat, meg aközött, hogy az olajfilm meg is marad. Természetesen minden motorban jut oda olaj, ettől még a megállapítás igaz.

A többihez: Prolong, Metabond és minden egyéb csodaszer: SOHA. Akkor sem, ha mindig akad egy-kettő, aki felbukkan egy ilyen cikk után, hogy pedig én használom öt éve, és még nem esett szét a motor. SOHA.

mirmur30 2012.11.21. 10:55:30

@Knorbi: te mennyit mész amugy évente az autóddal?

Knorbi 2012.11.21. 11:01:43

Olyan 40 ezret. Ez legalább 2 olajcsere van hogy három.
És kb ugyanennyi megy az asszonyéba is.

Legyen 5 olajcsere. Mindkettőbe 5W40-es olaj kell.Mint írtam a Q8 6 ezer a Castrol olyan 7-9 ezer a Motul vagy 10-12.

Azért nekem már nem 1000 Ft-ról van szó.....
Persze abban egyetértek veled hogy ne a tecsóst vegye az ember mer az ócsó de jó az....

MC_Pite 2012.11.21. 11:02:58

@Knorbi: Ha dízeled van, nyilván spórolsz az üzemanyagon, azért vetted. Igen, meg is kéri a gyártó a jó olajat, nem is olcsó. Évi 12-14 ezret megyek általában, így évente cserélem (15 v 20 a gyári ajánlás, nem tudom).

Egy autónál az éves kiadások hány százaléka a különbség az olajak között? Amúgy az emberek napja (nap mint nap látni a boltban) az ezres különbségen felakad, nem a 2-3000en vagy 5000en, és inkább elmegy és megveszi a teszkós olajat, és 2-3 évente cseréli mert minek sűrűbben. (Vidéki kisváros Kom-Egom megyében.)

Mindenki azt tölt bele amit akar, de az éves autós kiadásaidhoz képest (2 autó) a 12-15ezer hol van? Addigra csak üzemanyagból(!) bő egy millát belecsorgattál a tankba. Písz.

Knorbi 2012.11.21. 11:06:56

@MC_Pite: Persze a kiadásokhoz nézve nem sok a 12-15 ezer.

DE: MINEK?????
Ha tökéletes bele a Q8 (amivel a Golf 4 elment 1 millió km-ert)miért vegyek 12 ezres Motult?

Én sem a Tescósról beszélek,csak az ésszerűségről.
Szeretem az autómat,vigyázok rá,kímélem is de minek feleslegesen szórni a pénzt?

12csab 2012.11.21. 11:07:21

Olajmárkát nem írok, de 5w40-ről váltottam 5w30-ra és érezhető a különbség. Csöndesebb,azonnal indul, viszont ezt már eszegeti és megnőtt a fogyasztás is. Egyszerű az ok sokkal lassabban melegszik fel a motor..
De ez részemről nem számít keveset futok évente, a surlódáscsökkenés ezzel a kopás csökkentése a lényeg.(gyártó -2% üzemanygacsökkenéssel hirdeti ezt az olajat)
A neves olajoknál sem kell mindent elhinni azért..

MC_Pite 2012.11.21. 11:11:03

@Knorbi: 40e+20e km, 6,5es fogyasztással számolva (nagy + kisautót feltételezve) 410es üzemanyagárral 1,6 millió forint. Ha második autó 30ezret megy vagy valamelyik többet eszik, vagy tavalyi/idei átlag üzemanyagárral számolva máris 2.000.000 Ft csak üzemanyagban. Ha jól számolom. Nyilván biztosítás, szervizelés, gumi, és még elég sok kiadás van még, nem is becsülök inkább.
Persze, 12-15ezer is pénz, de én az éves fenntartás esetén azokról beszéltem akik noname olajat választanak inkább pici difivel- nem tudom amit te veszel mennyire van közel az előírthoz, gondolom nem gagyit mert tisztában vagy vele hogy megkéri a motor/turbó a normális olajat.

voroseltolodas 2012.11.21. 11:13:57

Itt is mint általában a középút a jó.
Nem kell csúcs olaj.
Ugye senki nem hiszi,hogy a vw-je vagy az opelje motorja megoldhatatlan kenési feladatot támaszt az olajjal szemben...
Józanul kell gondolkozni.

kapitan moravek 2012.11.21. 11:22:41

the girl on the main page brought me here

MC_Pite 2012.11.21. 11:27:30

@Knorbi: Nem is a csúcsolajakról beszél(t)ünk, én sem azt használok (Edge), 'csak' normális Magnatecet. Nem a tetejétől számított 2-3000, hanem a kínálat aljától számított 2-3000ről beszéltem, ha így kerekebb. Csúcsolaj átlagon felüli kondícióknál 'kell', vagy aki megteheti.

Knorbi 2012.11.21. 11:30:16

@MC_Pite: Persze hülyék mindig lesznek és nem is azért csinálják mert nem lenne rá pénzük.

Természetesen az előírtnak megfelelőt veszek mindig és nem szutykot.
Egyikben most is Q8 van most lesz cserés és tökéletes volt végig.1.4 benzin Fabia.

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 volt eddig
most Valvoline SynPro a diesel Cordobában.
A Castrol jó a Valvoline-nél érzem hogy fárad és a hangja sem olyan szép(de mint tudjuk ez nem feladata az olajnak)pedig még van vagy 5 ezer a cseréig.

mirmur30 2012.11.21. 11:37:49

@MC_Pite: valami ilyesmit akartam én is irni Knorbinak. Ha sokat megy vele, jobban igénybe van véve, akkor töltenék bele igazán jobb olajat.

6e a q8, 8e a castrol, 10e a motul. (megjegyzem a castrolt amikor vettem multhéten 6500ért lett volna 5w40-es) az 5 olajcserével számolva a különbség 10e illetve 20e. tényleg nem tétel a megtett kilómétereiddel szerintem.

De tényleg az a lényeg hogy ahogy irtad is, ne a leggagyibbat, ez mindenre igaz, nyilván a Q8 se gagyi,tehát te sem tartozol a gagyizósok táborába, de teszkósat pl. sosem vennék még ha 100e forintos autóm van akkor sem.

Knorbi 2012.11.21. 11:43:42

@mirmur30: Így van egyetértünk sosem vennék gagyit.
De a Castrolt sajnos tényleg hamisítják szóval vigyázni kell az akciós Castrollal.Láttam olyat amin csak simán a cimke volt jóváhagyások meg szabvány jelölések nélkül.Nem gondolnám hogy a Castrol ilyet kiad.

Spalya 2012.11.21. 11:52:37

Ezt de jó volt olvasni! Papp Tibi, szeretlek! :)
Na jó nem, de akkor is!

mirmur30 2012.11.21. 11:53:50

@Knorbi: Elég jó boltban vettem, teljesen normális volt a doboza is (rajta volt minden bizbasz irás), az autószerelő ismerősöm aki az olajcserét végrehajtotta, nem mondta volna hogy szar lenne vagy valami. Tehát bizok benne hogy nem lesz gáz vele. De kösz az infót azért!

MC_Pite 2012.11.21. 11:57:05

Jó a 'teszkós' is. Valamivel öblíteni is kell néha egy-egy dzsuvás motort :)
De ilyen teszkós/Gm olaj nem sokáig marad olyanok autójában akik nem tök süketek...

pedaz 2012.11.21. 11:58:41

"Alapvetően az alapolaj felelős hideg oldali viszkozitásért, amit -15 °C alatti hőfokon mérnek (a 20W-s olajat mérik -15 fokon, 5W-nként öt fokkal csökken a mérési hőmérséklet, azaz a 0W-s olajok viszkozitását már -35 fokon mérik)"

Én itt hagytam abba az olvasást. A témát látva örültem a cikknek, de ez szíven ütött.
Viszkozitási összehasonlítást csak azonos hőmérsékleten lehet készíteni. Tehát az olajokat egy adott, azonos hőmérsékleten méregetik ( ebből lesz a W előtti szám ), aztán a grafikon alapján ( más hőmérsékleteken mért viszkozitások segítségével ) meghatározzák, mekkora hőmérsékleten éri a 60.000mPas-os értéket, azaz a szivattyúzhatósági határt - ez adja a jellemző hőmérsékletet -.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.11.21. 12:01:38

Milyen olajat ajánlanátok egy 99-es Volvo C70 2.4T-be? Az autó sokat jár alig bemelegedve.

Az olvasottak alapján valami szintetikus Mobil1-re szavaznék. A Volvo kereskedő meg valami félszintetikus Castrolt említett.

??

Knorbi 2012.11.21. 12:02:09

@mirmur30:

@MC_Pite:

Olajügyben a kedvenc reklámom a kedves Balázsé :)
Hihető hogy a Q7-esbe Hunoil kerül :)
Ami különben nem is olcsó bár volt aki azt mondta hogy talán OMV olaj. Hát nem tudom.

red87 2012.11.21. 12:05:07

Köszi szépen ezt a hasznos, értelmes cikket, Tibi bá! :)

Mészáros Laci 2012.11.21. 12:24:30

...és persze az olaj elhasználódása attól is függ, hogy a motorba MENNYI motorolajat töltenek. Az én fókámba 3.5 liter kell, ami nagyon kevés: ugyanazt az igénybevételt szenvedi el, mint egy astra, csak harmadával kisebb mennyiségű olaj. nem is várom ki a 20 ezres csereidőt.

tomnemtom 2012.11.21. 12:42:25

minden autóba 3.5l kell.
ezér van 1l-es és 4l-es kiszerelés.

karlmann 2012.11.21. 13:04:21

@Knorbi:

Nekem is az a bajom, hogy amíg nincs komoly mennyiségű tapasztalat mögötte, addig nem nagyon hiszem el a dolgot. A honlap persze az egekig magasztalja, de hát ez is a dolguk, az lenne a csoda, ha nem így tenne.

AndrewT 2012.11.21. 13:07:23

@tomnemtom: ? Enyémbe 5,8 megy, igaz van 5 henger meg turbó.

antimason (törölt) 2012.11.21. 13:22:39

Hunoil = Petronas
Ha jól tudom. Még Schumival is reklámozták.
(Schumi - Merci - Petronas)

papptibi 2012.11.21. 13:37:29

@pedaz: a melegoldalit mérik azonos hőfokon, ami 100 fok (celsius)

zupa 2012.11.21. 13:41:37

@Zolus84: @Zolus84:
" ... sok más olajjal ellentétben rendelkezik a BMW gyári jóváhagyásával. Ezt a Castrol ma már nem mondhatja el , pedig valamikor a BMW-k olajbetöltőjén "BMW recommends Castrol" felirat volt. "

Te valamit nagyon beneztel! A BMW sajat markas olajai (5w30, 0w40) atcimkezett Castrol olajok.
A Magnatec-bol is van BMW LL-04, valamint majdnem az osszes EDGE valtozat rendelkezik BMW LL-04 vagy BMW LL-01 minositessel. Ezen kivul van BMW M-es jovahagyasu olajuk is.
castrolmintabolt.hu/webshop/category/castrol-magnatec/342/4581
castrolmintabolt.hu/webshop/category/castrol-edge/318/4581

olimpiam 2012.11.21. 13:42:55

PDTDI vwkhez(2005) mit ajánlanátok motorolajat?
évi 15 ezer futásteljesítménynél nem több esetében.

zupa 2012.11.21. 13:47:02

@tomnemtom:
"minden autóba 3.5l kell."

Ezt ugye viccnek szantad. Az enyembe 6,5 liter kell.

Mallorca 2012.11.21. 13:49:07

@tomnemtom:

Az enyémbe meg 4,8 liter kell. Renault 1.6 16V

Talán ezért van 5 literes kiszerelés is... :)

A benyugtatózott pocok 2012.11.21. 13:56:37

Ha már az olajokról beszélünk itt egy érdekes videó: www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4&feature=related

Vajon mennyi idő ,amíg ezek az olajok eljutnak a szűk olajjáratokon és kenni kezdik a motor alkatrészeit.És vajon ebből mennyi jut valóban is el a megfelelő helyekre ,mert tudomásom szerint ilyen sűrű oljanál az olajszivattyú túlnyomás szelepe nyitva van ,hogy a nagy terheléstől ne törjön szét.

Jossarian 2012.11.21. 14:01:08

@Borogy: pont ez a gaz, hogy ilyen kerdesre soha nem kapsz valaszt. Mert egy olajat, ha nem felel meg a minimalis kovetelmenyeknek, nem szabad forgalmazni. Viszont, ha megfelel az alapkovetelmenyeknek, akkor, betartva a kotelezo olajcsereperiodusukat, normal kozlekedeben ugyanazt a teljesitmenyt nyujtja. Persze, ha valaki tobbre vagyik akkor van ra megoldas, de pl. en nem vagyok versenyzo az otthon-melo tavon, :) + minden evben olajat cserelek. Utolso vizsgan a ´99-es munkabajaro autom gyari ertekeket produkalt, lambda stb., akkor annyira hulye nem lehetek, asszem... :)

zupa 2012.11.21. 14:05:27

@papptibi:
A cikkben irtad, hogy etalonos autonal jobb elobb cserelni az olajat.
Mi a helyzet mas alternativ uzemanyagokkal (pl: LPG)?

Masik kerdes:
Mi a helyzet a nanobio szelvedo bevonattal? Hosszu tavu tapasztalatok? Konnyebb telen a jeget kaparni rola? Lehet hogy irtal rola, csak en nem talalom... :(

Jossarian 2012.11.21. 14:07:46

@A benyugtatózott pocok:

szubiektiv video es velemeny, nem mindegy, hogy milyen evjaratu autoba toltjuk az adott olajat.

0w-s olajat pl. egy 2001 es audiba tolthetsz, de ne csodalkozz, ha zabalja, vagy mas problemaid adodnak. (35 fokba spanyolorszagban pl.)
2010 audiba viszont hasznaljad egeszseggel! :) audi lehet= bmw, renault, mercedes, stb... lenyeg az evjarat. persze csak ha nem valami hulladekmarkarol van szo, mint pl. citroen (ez a trolloknak szolt :D )

Jossarian 2012.11.21. 14:14:02

@csúcsragi:

terjeszd az iget, mert IGAZAD VAN! :)

nyehehe 2012.11.21. 14:14:48

Állandóan megy a csata, hogy melyik a jobb, ahelyett, hogy addig eljutnánk már, hogy az emberek gyakrabban cseréljék az olajat és a szűrőt. Valamint: aki annyira fél a hidegindítástól, az miért nem tesz az autójába kétszázért állófűtést? Inkább szívóznak az olajjal, meg a bemelegítéssel, miközben ezermilliószor komfortosabb egy felmelegített motor-és utasterű autóba beszállni.. és nincs idegeskedés"... Bár én magasról tojok a kopásra. A kocsit használni kell. és kitermelni az árát.

Jossarian 2012.11.21. 14:18:56

@GGerg: felszintetikus biltema olajat, 179 kr 4l.

Zolus84 2012.11.21. 14:23:24

@zupa: Bocsánat, akkor helyesbítek, van amelyik tudja, de nekem azok nem jók. Nekem Special Oil minősítés kell (96-os autó), és lehetőleg 10W40 vagy 5W40. Úgy tudom a 10W60 olaj utódja sem kapta már meg a BMW jóváhagyást.
Az 5W40 LL-04, amit soha többet nem töltök az autóba, mert low-SAPS olaj, amiről elfelejtik megemlíteni, hogy nem minden autóba tölthető (ACEA mondja, nem én). Ezekről a cikkben is van szó, hogy részecskeszűrős dízelekbe valók, és kén- és foszfortartalmú EP adalékok nincsenek benne, vagyis mással vannak helyettesítve. Én jót akartam, és ilyet raktam az autóba, mert az LL-04 majd milyen jót tesz neki. Na azóta traktor hangja lett, és félek tőle, hogy pont az említett tőke-vezérműtengely pont hiányos kenése okozta.

piszter 2012.11.21. 14:49:02

Én bizony a Ford Focus-ba azt az olajat teszem, amit a gyártó ajánl. 5w-30 Ford olajat. Olcsó és jól megy vele a gép, soha nem volt gond. 15 ezret bírna az olaj, de 10-12 ezrenként cserélem.

Rekspa 2012.11.21. 14:55:46

Használtan vettünk annak idején egy 2007-es swiftet, amelyet a tulaj 10W-40-es shellel használt(Habár a kézikönyv 5W-30-at ír elő). Karácsony előtt vettük így még azzal az olajjal "kellett" járkálni kb 1 hónapig. Utána cseréltem le egy Mobil formula esp 5W-30-ra. A kettő közti minőségi különbséget nem tudom megítélni, de a swift 3-4 decivel evett kevesebb benyát az 5W-30-as mobillal.

Ciri 2012.11.21. 14:56:42

@piszter:
"Én bizony a Ford Focus-ba azt az olajat teszem, amit a gyártó ajánl. 5w-30 Ford olajat."

Olajnagykeres barátom szerint ezek a márkásított olajok (GM, Ford, Alfa, stb) a lehető legrosszabb minőségű "mosott" cuccok.
Még az ellenségének sem adná, állítása szerint. 15 éve csinálja a szakmát -és árulja ezeket is- én hiszek neki.

Ciri 2012.11.21. 14:59:15

@Ciri:
Ja és Castrolt sem öntene a saját autóiba :)

szálka 2012.11.21. 15:00:15

@Ciri:
a ford olajra konkrétan rá van írva h a castrol csinálja

lutria 2012.11.21. 15:03:23

A MOL gyári látogatáshoz nem lehetett hozzászólni,úgyhogy csak annyi lenne a kérdésem hogyha olyan modern,high-tech eljárásokkal gyártják a kitűnő minőségű termékeket akkor miért hülyézik le többnyire azt aki mol olajat ("tescos")rakna a kocsijába?

Jossarian 2012.11.21. 15:13:41

@Ciri: latom vannak meg... :) cstrol cimkevel x ft., ford cimkevel x+20-100% ft. vagy forditva, ahogy epp kivanjak a marketingkoltsegek. :D

P12_dCi 2012.11.21. 15:16:23

1.9 dci-be jó ideje 0W30 Castrol Edge olajat használok.

Sokat járok hideg motorral, városban 4-5 km-eket. Mire elérné az üzemi hőfokot, megérkezem a célomhoz.

Az lenne a kérdésem valóban hozzáértőktől, hogy megpróbálkozhatok-e egy 0W20-as olajjal? A másik jellemző felhasználási módom autópálya.

Ciri 2012.11.21. 15:16:41

@Jossarian: egy picit fáradt vagyok. Mit akartál mondani?

Jossarian 2012.11.21. 15:46:20

@Ciri: azt, hogy igazad van :)

zupa 2012.11.21. 15:58:25

@Zolus84:
na utananeztem.
Neked eliveleg jo lenne a Castrol Edge FST 0W-40 A3/B4. Melegen ugyanolyan jo, hidegen meg me'g jobb is mint az 5w40 vagy 10w40-es olajok.
Esetleg a Castrol Magnatec A3/B4 5W-30, de ebbol lehet tobbet fog csipegetni.

Az eredeti BMW olajok (5w30, 0w40) is tudjak az A3/B3/B4-et, igaz a C3-at is.
Abban valoszinuleg tevedtem, hogy ezek atcimkezett Castrolok. Tobb helyen is azt irjak, hogy ezek specialisan BMW szamara fejlesztett Castrol olajok.

Zolus84 2012.11.21. 16:31:41

Köszi, de óra szerint is 270ezret futott az autó, lehet, hogy enné. Igaz, az 5W40-re nem kellett rátölteni. Sajnos több embertől hallani, hogy a Castrol nem az igazi, és nekem sem jó a tapasztalatom vele. Három verziót hallottam már: 1. A Castrol szar. 2. Hamisítják. 3. Nálunk szlovák/magyar gyártmányt árulnak, ami nem olyan jó, mint az eredeti, ami német, vagy angol. Már nem emlékszem a konkrét sztorira.
A Q8 bevált, a Mobillal sem volt gondom,a Liqui Molytól csörgött, kopogott, de ezt a low-SAPS-nak tudom be. Szerintem át fogok térni a gyári BMW olajra, mert nem drága, és biztosan megfelel.

We make the world a better place 2012.11.21. 16:40:30

Motormelegítőt, és olcsó olajat gyakoribb cserével(akár 5000km-enként).

Rocko- 2012.11.21. 16:52:18

@tomnemtom: ó, ezt ismerem. feltöltöltöd az 1 literest csurig, átöntöd a 4 literesbe, így pontosan 3 liter marad...
:D

We make the world a better place 2012.11.21. 17:12:58

Egy 3000-4000/min fordulatszámon üzemelő keverékolajozású kétüteműbe milyen olajat érdemes tölteni? :-DDDDDD

kokoro 2012.11.21. 17:16:00

Remek cikk, jó volt olvasni !

A címe lehetett volna az is hogy: motorolaj adalékok :-D

Knorbi 2012.11.21. 17:24:10

A hallomásokon túl van valakinek konkrét rossz tapasztalata a Castrollal? Vagy ez olyan mint a rossz francia,olasz,pd tdi stb.:-)
Csak érdekel mert többször használtam Edge Turbo Dieselt és elég jó volt.

Refuse/Resist! 2012.11.21. 18:07:31

@olimpiam: 5W-30 longlife olajokat.
Még ha 15 ezrenként is cseréled, akkor is megéri a felárat.
A motor és turbó tovább él, a fogyasztás is kevesebb (egy év alatt 1%-os fogyasztásjavulás esetén 10 literrel kevesebbet tankolsz, ami az olaj felára kb.).

mumtaz 2012.11.21. 18:08:41

ENEOS-al mi a helyzet?

Zolus84 2012.11.21. 18:10:22

@Knorbi: Nekem 3000 km alatt elfáradt a Magnatec 10w40. Ezt onnan lehetett észrevenni, hogy megszólaltak a hidrotőkék. Olajcsere után elmúlt.

amatőr 2012.11.21. 18:11:39

@Knorbi:
Inkább jó tapasztalatom van.
A cikket meglátva jutott csak eszembe, hogy ki tudja mikor néztem utoljára olajszintet. Azt hiszem csak a legutóbbi szerviz alkalmával, amikor fel lett töltve. Most Castrol 0W40 Formula RS került bele, előzőleg Mobil1 5W40 volt. (Nem azért lett Formula RS, mert ezt akartam, hanem ismerős boltoson rajtaragadt, aztán olcsóért adta ) A Mobil1 megkívánt 2-3 deci utántöltést félidőben. Most a Castrolnál csak olyan minimális fogyást láttam 13 000 km után, hogy a cseréig már így hagyom.

Tudja valaki hol lehet elhasznált motorolajat megvizsgáltatni? Mennyire savasodott el, mennyi tartalékja maradt még a különféle adalékoknak, stb. Alapvetően "nemszeretem" üzemmódban, rövid 5-10 kilométeres városi üzemmódban etanollal használt kocsiról van szó.

Knorbi 2012.11.21. 18:25:48

A sima Magnatec 10w 40 et is sokat hamisítják de ha eredeti volt nem szép a teljesítménye. Azt mondjuk tudni kell hogy a sima Magnatecet (10és15w 40 est is)főleg a nagyáruházaknak szállítják ha jól tudom.
Ez nem mentség arra ha szar csak sokkal inkább olcsósított tömegtermék mint egy Edge vagy akár egy 5w 30-as.

eßemfaßom meg áll 2012.11.21. 19:02:30

Na most akkor jó a hunoil vagy nem jó a hunoil? Az nem uj információ, hogy a drága az jó.

Knorbi 2012.11.21. 19:07:38

@eßemfaßom meg áll: nem tudom jó e de mivel egyáltalán nem olcsó nem tudom ki az aki egyáltalán kipróbálja egy bevált márka helyett. Simán Q8 árban vagy még felette is van. És egyetlen gyártói jóváhagyás sincs rajta.

u4hgn 2012.11.21. 19:31:27

A "fogy, de visszapótlódik üzemanyagból"tól kész vagyok. Mennyi pótlódik vissza? Biztos nem 1 liter 5 ezer km-en. Ez az elmélet legfeljebb arra jó, hogy az agyament haverom múltkori eszmefuttatását alátámassza, miszerint, neki fasza az autója, mert az övében legalább látszik, hogy fogy az olaj, tehát nem kerül bele a benzin, az én autóm meg biztos szar, mert ugyan az enyémből nem tűnik el az olaj, de valójában biztos ugyanúgy fogy mint az övéből, csak az enyémbe még a benzin is visszafolyik.

We make the world a better place 2012.11.21. 20:08:05

Az biztos, hogy olcsónak nem olcsó a Hunoil.
A régi 400Ft-os olajok eltűntek.

humanoid40 2012.11.21. 20:20:48

Sziasztok!
Pár észrevétel...
Szerintetek a tesco, auchan stb. nagy olajgyártó cégek?Mert a cikkből az derült ji, hogy nincsen sok lehetőség az alapolajoknál pl.Szóval a tescós olaj egyszerű dizájnolás.Jó megnyugtatni magunkat, hogy a boltból vett olaj biztos eredeti és tutti...
Sokan sikítanának ha mutatós olajnyomásmérős lenne a kocsijuk.Beletéve a minőségi olajat melegen miért nem mutat a mutató?
Nemrég adtam el a barátomnak a 450000km.-t futott dieselemet.7000 ként olajat cseréltem benne.Kristálytiszta a belselye és minimális az olajfogyasztása...Nekem ez a recept.Sűrü olajcsere.Persze azért más a város és más a pálya alatti terhelés...

We make the world a better place 2012.11.21. 20:40:28

@humanoid40: Igaz.
Extrém szélsőségek még a hideg motorral 3km-re naponta munkába járás, vagy másik oldalon a motormelegítővel indított jármű több száz km-es futása üzemmeleg motorral.

We make the world a better place 2012.11.21. 20:44:45

Abban sem vagyok biztos, hogy -20 fokban kevésbé rossz a hiperszuper olajjal indítani a motort, mint széklet-viezelet árú gazdaságossal, de a motort felmelegítve/kézzel átforgatva. Bár ez már a múlt. Vedd meg, aztán dobd el, vegyél másikat.

Abfangjaeger 2012.11.21. 20:50:34

@mumtaz: 28 éves, 350000 km-t futott 1.6 benzinesben teszi a dolgát. Melegen alapjárati fordulatszámon (~1000) 2 bar olajnyomás, 2000 felett 4-5 bar között. Hidegindításnál -csillaggarázs- rögtön eléri a maximális olajnyomást, hidrotőkék csöndben vannak.

pedaz 2012.11.21. 21:20:04

@papptibi: Közben még részletesebben utánaolvastam, és lehet, hogy részben nincs igazam, mert a hideg viszkozitásos besorolást tényleg elképzelhető, hogy a szivattyúzhatósági határhoz tartozó hőmérséklet alapján rendelik hozzá. De a normál kenőolaj viszkozitását 40 és 100 celsiuson mérik, és az ezekkel az adatokkal rajzolt grafikon mutatja meg, hogy hány foknál lesz az a bizonyos határ. Tehát azokon az alacsony hőmérsékleteken nem mérnek semmit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.21. 21:45:13

Jó cikk, szerintem közérthető, és informatív.
De a kémiai szakkifejezésektől meg nem kell annyira rettegni, mintha valami mágia lenne. ezeket a dolgokat tanítják kémiából középiskolában (krakkolás pl.). Egy link mondjuk jó lett volna rájuk, hogy akit mégis érdekel, elolvashassa, és máris kevésbé látszik szakmaiatlannak az egész.

Néha úgy érzem, hogy a világon már ciki, ha valamihez ért az ember, ami a szakmáján kívüli. Nem kell mindenben az usát követni...

humanoid40 2012.11.21. 21:45:42

Résztvevője voltam egy termékbemutatőnak anno ahol egy olajat probált eladni az ügynök.Megkért mindenkit, hogy hozza oda a saját maga által használt termékét.Azthiszem vagy 14 különbözö olaj került bemutatóra.Meglepöen jol teljesített a Mol és meglepöen rosszul a Shell.Hozzáértök nézték végig az elöadást és közösen kerestük, hogy hol az átverés.Nemigazán volt...Az ember aranyáron árulta a saját termékét és messze az volt a legjobb.Amerikai olaj akkor 50000 mérföldes olajcsereperiodushoz.Azóta sem láttam -hallottam róla...(azóta is használtam a megfelelő Mol terméket és semmi gondom nem volt velük)

beczes (törölt) 2012.11.21. 22:02:26

Olvastam sokat ebben a témakörben, legtöbbet a benzinszagú olajról, és ebben a cikkben is volt róla szó. Hol megnyugszom, hol nem. Most nyáron volt egy kis gebasz az autóval, felbenzinesedett az olaj. MAP szenzor volt a ludas. Szenzor ki lett pucolva, minden át lett nézve tüzetesen, semmi másnak nincs baja, ez 100%, olaj + szűrő csere. Mahle + Total, ha ez számít bármit is... Eltelt egy kis idő a csere óta, 6 ezer km, és kb 5 hónap. Közben volt kb 1000 km autópálya, rengeteg főútvonalas, és elenyésző városi szakasz. Fogyott is egy hangyányit az olaj, után lett töltve kb 2-3 dl. És megint benzinszagú az olaj, szerintem jobban, mint kéne, szint nem növekedett látványosan! Mi okozhatja? Szerintetek az gond lehet, hogy amikor tankolok, akkor többször továbbnyomom 1-2 kattanással, miután már elsőre is visszacsapta? Állítólat valami szénszűrőbe bejuthat ilyenkor a benzin a tank szellőztetőrendszerén keresztül. Vagy mi lehet a gond?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.21. 22:07:58

Én Castrol hívő vagyok. Saját autóban 200 e km plusz-os tapasztalat, hogy nagyon szépen tisztán tartja a motort.

Ha nem lenne Castrol, Mobilt vennék.

Mint mindent, az olajat is hamisítják. Ha bárhol olcsóbban árulják, mint a nagykerben, azért az gyanús.

a kertész tömlővel 2012.11.21. 22:31:19

Motul,mindenhol,mind2 automban .lpg-s a gáz miatt a toyotába,váltókba a váltóolaj ,300v a subaruba .rbf600 a fékolajhoz..minden működik,nincsenek félelmek..merem ajánlani

35up (törölt) 2012.11.21. 23:29:11

@Agr3ssor: "A Castrol-al én vigyáznék!!!
Ugyanannak az olajnak 5 helyről megvásárolva hatféle színe van..."

Megnyugodhatsz, a Castrol messze nem az egyetlen, amit hamisitanak.

@novothauto:
imgur.com/wBS3d
:D (persze nem a Magnatec-et)

35up (törölt) 2012.11.21. 23:38:48

@u4hgn: "A "fogy, de visszapótlódik üzemanyagból"tól kész vagyok. "

Amirol te nem hallottal, az nyilvan nem is letezik:
www.adac.de/infotestrat/reparatur-pflege-und-wartung/motor-und-oel/oelverduennung/default.aspx

Illetve ha meger neked 5 eurot, hogy ne maradj hulye:
motorlexikon.de/?I=5157&R=O

Lowtyo 2012.11.22. 06:24:52

én castrolt pisálok
3,5 liter alkalmanként
néha szűrő is jön vele

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.22. 06:50:12

@beczes: E-e-e! milyen autó ez?
Mert nekem is kinyírta valami a MAP szenzorom (erre nem jött rá vagy 5 villamosságis egy év alatt), de a MAP csövébe se benzin, se semmi nem kerülhetne, szóval nekem is fura, hogy mitől lehetett...

Pufibá 2012.11.22. 09:19:22

1 valamit nem fogok megérteni soha...:Ha valaki X évig (5-30) használt valamilyen olajat mondjuk a többszázezer km-es autójába,az miért gondolkodik a "nagy váltáson" olajtéren?
Ezt ha valaki meg tudná magyarázni-annak jövök 1 sörrel! :-)

Pufibá 2012.11.22. 09:21:31

@piszter: A Ford nem gyárt olajat!

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.11.22. 09:35:07

Szuper cikk lett, sok ilyet kérünk még!

Elijah_Baley 2012.11.22. 10:26:26

ém kizárólag mobil1 fullszintetikus olajat töltök a dévúmva és kéccázezer kilométer után is olyan a motorja, mint újkorában.
erőtlen, zabálja az olajat és sokat fogyaszt :)

Faby 2012.11.22. 11:09:17

Én a (pl VW csoport) 30 ezer km vagy két év csereperiódustól vagyok rosszul! Önmagában az olaj lehet, talán kibír 30.000 km-t, de a többi? Hogy nézhet ki az a légszűrő, pollenszűrő, ami 2 évig szolgált becsülettel a helyén?
Saját autóban a pollenszűrőt általában félévente cserélem, mert észrevehetően csökken a szállított levegő mennyisége, hiába no, Debrecen poros város.
Amúgy nincs egyértelmű recept, de a 12-15 ezres és/vagy éves csereperiódus mindenféleképpen ajánlott akkor, ha valaki törődik is az autójával, és nem csak eldobandó fogyasztási cikknek tekinti.

beczes (törölt) 2012.11.22. 11:19:57

@ColT: SEAT Ibiza a világon az egyik (szerintem) legegyszerűbb 8 szelepes MPi benzinmotorral. Nem a MAP szenzorhoz jutott üzemanyag, hanem van az az aktív szénszűrő, aminek a csöve a pillangószelephez kapcsolódik. Azon elvileg csak benzingőz áramolhat, de állítólag ha túlságosan teletankolom az autót, akkor nem csak benzingőz, hanem benzin is juthat bele, ami a benzinszivattyúnak sem tesz jót, ha kimossa belőle az aktívszenet. Ha butaságot írtam, majd javítanak. Szerintem ez lehet a gond, mert a gyújtás rendben, injektorok is, diagnosztikán sem jelez semmi hibát az autó, pillangószelep, és az alapjárati motor is rendben, tisztán, CO érték, és kompresszió gyakorlatilag "gyári érték", egyik cső sem repedezett, szóval már eléggé tanácstalanok vagyunk.

papptibi 2012.11.22. 11:21:12

@pedaz: igazából a mínusz 15-35 fokos értékeket nem nekem kellene elhinni, hanem a MOL kenőanyagfejlesztésének vezetőjének, aki tisztában van a szabványokkal, sőt, életében minősíttetett már olajat. Először én is meglepődtem, rákérdeztem újra. Ne haragudj, de ezen nem vitáznék.

pedaz 2012.11.22. 12:42:34

Ha ezt mondta, akkor biztos így van.
Nyilván messze nem vagyok kompetens a témában, de tanulmányi keretek között már mértem kenőolaj viszkozitást. Az ott tapasztaltak meg a paraszti logika mond ellent annak, hogy ezeken a határhőmérsékleteken mérjenek:

Egyrészt ha az olajakat a hozzájuk tartozó hőmérsékleten mérik meg, akkor előre tudják, hogy milyen viszkozitási értéket fognak kapni - esetleg ellenőrzésnek jó -. Meg jóval macerásabb dolog lehűteni valamit, mint felmelegíteni (pl. 40C-ra).

De tényleg, ha a szaki mondta, akkor nyilván úgy van. Aztán tényleg befejeztem :) Köszönöm a válaszokat!

papptibi 2012.11.22. 13:16:33

@Spalya: :) Köszi, mindenkinek, aki végigrágta magát rajta. Tudom, nem volt könnyű!

Knorbi 2012.11.23. 08:46:40

@beczes: Elég érdekes probléma.
Szerintem(nem vagyok szerelő)valami rejtélyes de nem túl nagy dolog lesz a háttérben lévén ha ennyire jók az értékek. És ez tényleg egy egyszerű motor,sőt még strapabíró is.
Próbáltál már több szerelőt? Esetleg márkaszervizt?(ha nem is mindben de van amelyik megbízható)

Meg vannak Vw profik akik vágják az ilyen rejtélyeket mint az ide is írogató Bosch technikus.

beczes (törölt) 2012.11.23. 17:15:37

Környékbeli Bosch szervizbe hordom, elég jó hírük van, és tényleg nagyon rendesek, az én tapasztalataim szerint is jól dolgoznak. Eddig csak egy korábbi olajcserekor vittem el másik szervizbe, hirtelen akkor, és ott kaptam pont olyan szűrőt, és olajat, ami kellett, kedvezményesen ki is cserélték, velük is egész jól eldumáltam közben. :) Hibakódot egyébként nem produkál most, majd meglátom mi lesz a gondja. Motort nem akarunk megborítani, ahhoz túlságosan "egyben" van! Egyébként mindannyian arra a szűrőtartályra gyanakodunk. Benzingőzre van az kitalálva, nem benzinre, utóbbi eléggé meg tudja tépázni, VW konszernes motoroknál meg pláne: totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/090210a/

beczes (törölt) 2012.11.23. 17:16:18

@Knorbi: Hopp, az előző Neked szólt!

Knorbi 2012.11.23. 18:49:02

@beczes: világos. És nagy pénz egy ilyen tartály?

beczes (törölt) 2012.11.23. 21:18:04

@Knorbi: 25-30 ezer, de ez gyári, új alkatrész, beszereléssel együtt. Érdeklődtem, egyelőre csak cikkszámot tudtak adni, rákerestem, az alapján mondom ezt, szóval még változhat.

beczes (törölt) 2012.11.23. 21:19:08

Az a legbosszantóbb, hogy ha ez a hiba, akkor ezt gyakorlatilag én tettem tönkre, szóval ez se az autó "hibája".

Knorbi 2012.11.23. 22:56:40

@beczes: Ennél lehet hogy lesz olcsóbb is. Jó ha tényleg az a baja akkor igen te vagy a hibás. De hát bárki hibázhat ezért ne ostorozd magad.
Mindent nem lehet tudni.Nem tudom hányadik autód de legalább már ezt is tudod:-)

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.24. 14:09:12

@Zolus84: '94-es e36-ba Cartechnic 5w40 olajat teszek és elmondhatom, hogy eddig ezzel a legszebb az autó hangja, nagyon szereti (amúgy Liqui Moly csoport). Ugyanezt az olajat teszem egy 3.0 V6 Chryslerbe és egy 1.2 16v corsába is. Nagyon bevált. A 3.0 ba korábban Eneos 5w30 volt, ezzel nem tetszett a hangja, mint ahogy a BMW hangja sem Mobil 5w40 el. A corsában is Mobil 5w40 volt, annak nem változott a hangja a Cartechnictől sem, de olcsóbb és most mindben egyfajta van legalább. 5L 5w40 ebből 7.400,- ft.

Zolus84 2012.11.25. 18:25:48

@akos696: Köszi! Megnézem az említett olajat.

Szabványok 2013.03.16. 21:28:23

@Knorbi: "Olyan 40 ezret. Ez legalább 2 olajcsere van hogy három.
És kb ugyanennyi megy az asszonyéba is."
Húha!
Ezek szerint ez évi 80ekm.
Mennyi is ennek a költsége? Németországban 0,5EUR/km, itthon 40-100Ft/km lehet számolni, mint autózás összköltsége. 80ekm-rel számolva ez 40000EUR, vagy itthon 2400000..10MFt között.
Tehát évi sokmilliót költötök autóra.
Nem akarok tanácsot adni, de én biztos nem az olaj árán spórolnék.
Egy kisebb súrlódású olaj bejön a fogyasztáson.
Ezeknek az autók nem öregségben, hanem futásteljesítményben fognak kipusztulni, érdemes tehát kicsit drágább, de az élettartamot meghosszabbító olajat tenni bele. Harmadrészt aki ilyen sokat megy az autóval, annak fontos, hogy az autó jó legyen, jól menjen, ne legyen túl korán csapágyas, ne kezdje el fogyasztani az olajat, de még az is, hogy csendes legyen.

Az autózás költségének csak pár százaléka az olaj. Az amortizáció, az üzemanyag a nagy tétel, aztán a gumi, karbantartások, fékek, biztosítások, útdíjak, adók, stb. Az olaj csak egy tétel a sok közül, viszont nagy galbát tud okozni.
Ezért én gyakran cserélek olajat és igyekszem nagyon jó olajat tenni bele.
Sőt, régebben olajcserék között még mosóolajjal ki is mostam.
Volt, hogy leszedtem az olajteknőt és kipucoltam belőle a 100ekm alatt összegyűlt mocskot.

Az "ez a cég szállítja a gyárnak is" szövegnek azóta nem hiszek, amióta láttam egy ilyen (állítólag) gyári beszállítós szűrőt és egy gyárit egymás mellett. És ordított a különbség, a gyárinak sokkal nagyobb volt a felülete. (Több "ránc" volt rajta.) Bizonyítva láttam, hogy nem ugyanaz. Azóta mindig megpróbálok gyárit venni. A jó(!) utángyártottnál alig drágább a gyári, nekem megéri a bizonyosság.

Érdemes megpróbálkozni a házilagos olajcserével, mert tudunk gondosabbak lenni, mint a szerelő.
Sokkal melegebb, hígabb olajat tudunk leengedni, tudunk várni egy órát, hogy biztos mind kicsöpögjön. (Sőt én egy picit még ma is átöblítem, elkezdem betölteni a friss olajat és ha már lenn is tiszta csöpög, akkor zárom le.)

Soma.01 2014.04.02. 22:31:16

Én azt nem értem, hogy egyesek miért gondolják, hogy olaj viszkozitást kell váltani ha az autó eszi egy kicsit az olajat! A motor igénye határozza meg, hogy milyen olaj kell bele, nem az, hogy eszi-e!

Sandor Szogradi 2015.06.20. 19:59:59

Az enyem egy Seat toledo1.6 16 v AUS motor es aral olaj van benne es eszi 1000km 1l olaj van bene 147000km ez normalis vagy szelepszar szimering
süti beállítások módosítása