HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Új autó, kilencszázezerrel olcsóbban

2012.11.27. 05:48 Tcomment

Címkék: hitel suzuki mozgáskorlátozott

Csak két Suzukiból választhatnak, ráadásul a hitelfelvételre is kötelezik a fogyatékossággal élőket.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr994927582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.27. 07:01:50

"Erről azt mondják, a beépítő műhely nem állíthatja ki, aki viszont kiadhat ilyet, új orvosi igazolást kér Andrástól az átalakítás jogosultságára vonatkozóan. "
És akkor nem lehet kérni? :) Különben gondolom itt is van egy kevéssé átgondolt jogszabály a háttérben.

A hitel meg a Széchenyi bank miatt kötelező :D

"Szakály úr szerint a hitelfelvétel kötelezővé tételével talán azt akarták elérni, hogy a támogatást elnyerők ne kereskedjenek az olcsón birtokba vett autóikkal,"
Ezt lehetett volna másképp is. Illetve kamu üzembentartóival bárhogy eladhatja.

osze 2012.11.27. 07:43:59

Az állami támogatást nem kötelező igénybe venni.
Másrészt az állam - főleg ebben a gazdasági helyzetben - racionálisan a hazai gyártást támogatja, nem pedig az importot.
(Ugyan némileg más, de tudtommal a nyugati roncsprémium programoknál is csak az ott gyártott autókra lehetett igénybe venni az állami kedvezményt.)

Nagy biznisz volt ám az utóbbi évtizedekben a mozgáskorlátozott "autópénz", sokba került az adófizetőknek.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.11.27. 08:02:40

A Széchenyi bank erősen benne van ám ebben a bizniszben, ne fogjanak már mindent a rendeletre, ők íratták azt is.
A HVG írt róla korábban, itt a cikk: hunvolley.blog.hu/2012/01/19/off_furcsa_autovasarlasi_tamogatas

sltom 2012.11.27. 08:29:23

Ezekbe a kocsikba, botokat, és összecsukható kerekesszéket, csak csak belehet rakni, segítséggel, és akkor még ketten tudnak is vele közlekedni.
De próbáljátok ki egy 100 kilós elektromos kerekesszékkel, még akkor sem fér bele, (nincs akkora nyílás rajta) ha kivesszük a hátsó ülést.

Én csak annyit kívánok a rendelet hozóknak, hogy legyenek rá jogosultak, persze csak egészségi állapotuk miatt.

rbalint88 2012.11.27. 09:35:47

szegény embert az ág is húzza tipikus esete. arra van ez a támogatás, hogy elmondhassák, hogy ilyen is van.
aréna parkoló meg elve nonszensz, tele van baszva fekvőrendőrrel az egész. hatékonyan elérik vele, hogy aki nem csak az ingyenes parkolás miatt rakná ott le az autót, hanem esetleg vásárolna, moziba menne, ne adj Isten autót mosatna, az se menjen be. legalábbis én kétszer meggondolom, mert folyamatosan kopog a kocsi alja a fekvőrendőrökön... terelik az embereket a suv-ok felé, na

srank 2012.11.27. 09:49:42

nekem egy olyan rokkant ne nyávogjon a támogatásért, akinek égő a suzuki és passat-ra "fussa" , ha tudna járni , most leírnám hová menjen ...

Gazsibacsi 2012.11.27. 09:53:20

@srank: igy van! Aki meg jogosult lakhatási támogatásra, az lakjon fáskamrában, a családi pótlékra jogosult családok gyerekei meg babkonzerven éljenek.

Barom-e vagy?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.27. 09:59:53

@srank: szerintem erossen fogalmaztal, nem illik ilyen modortalanul szolni egy mozgas serultrol de a mondanivaloddal egyet ertek teljessen.

abipook 2012.11.27. 10:05:58

@srank: Nem írtak olyat, hogy égő a Suzuki. Annyit mondtak, hogy nem akartak olyat. Ennek lehet oka például, hogy nem férnek el benne kényelmesen. Tekintve, hogy korábban az ipsének volt egy Seicentója, aligha tartja égőnek az új Swiftet. Nem kéne egyből hőbörögni...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.27. 10:08:12

@Gazsibacsi: az allam kedvezmenyt ad, egy lehetoseget. Ha valakinek nem jo ez a lehetoseg az ne eljen vele, ha akar elni vele a koszonje meg de egy rossz szot se szoljon ra.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.27. 10:22:45

Ilyen es hasonlo vitakban mindig annak van igaza aki jobban egyutt erez ( hogy mennyire oszinten az mas kerdes ) a rokkantakkal. Erdemi vitat nehez folytatni ebben a temaban mert a demagogia mocsaraba sullyedhetunk hamar. Persze, minden mozgas serultnek RollsRoyce Spiritet, benne vagyok en is, de Magyarorszag nem birja el. Semmit ne nyujtson az allam? Az nem jo, tamogatni kell aki valamilyen fogyatekkal el. Az "igazsag" valahol kozepen van, ez nehez dio.

Grifter 2012.11.27. 10:30:18

Az Arénában P2-n kell parkolni (napközben, amíg le lehet hajtani, este zárják - persze csak a lajáratot), ott nincs egy darab fekvőbiztonsági őr se, meg hely is van, meg béke és nyugalom - és simán be tud menni bárki a mozgólépcsőhöz/lifthez.

A P1 azért olyan, amilyen, mert minden retardált oda hajt be, így ott még dugó is előfordul néha - mármint teljes ki-be hajtós körbe dugó, ami egy vicc. (Miközben az alsó üres.)

Persze értem én, ami szar az szar - csak mondom :D

abipook 2012.11.27. 10:34:23

@visszakettopadlogaz: Ugyan már, itt pontosan csak annyiról volt szó, hogy a támogatást jobban is átgondolhatták volna:

- az SX4 és a Swift közel sem ideális autó mozgáskorlátozottaknak, mert szűkek
- csak hitelfelvétellel működik a dolog, akár új, akár használt járműről van szó

Nem kell Rolls Royce-ozni, szó sem volt a cikkben a támogatás mértékének emeléséről, a rendelet hiányosságairól volt szó.

2012.11.27. 10:49:23

Sziasztok!

Ez egy olyan támogatás, ami nem is támogatás.
Nem csak egy ember volt, aki visszautasította.
Édesanyám mozgáskorlátozottként megkapta a támogatást (pályázni sem volt kis piskóta), de végül elolvasva a kapott szerződés feltételeit nem veszi igénybe. Miért? A fent említett indokok miatt egyrészt. Másrészt csak 1 bankkal lehet szerződni, csak 1 kereskedés van az országban, tehát utazgass ide-oda az ország másik feléből szerződni a bankkal (biztos nem egy út), megnézni az autót, elvinni, stb. Mi van még? SZERZŐDÉSKÖTÉSI DÍJ!!! Csak hogy még valaki jól járjon. Muszáj hitelt felvenni, még ha nem akarsz akkor is, minimum futamidő, előre eldöntött feltételek, stb, stb. Kiszámoltuk, minden költséget összegezve ezen a módon DRÁGÁBB autót venni, mintha bárhova magánemberként besétálsz és megveszel egy kinézett autót. Éljen az esélyegyenlőség, Magyarország, így szeretlek. Persze az utolsó mondat csak irónia volt.
Üdv!
P.Z.

((Adam)) 2012.11.27. 11:08:03

@visszakettopadlogaz:
Lássuk hát a lehetőségeket. Az egyik, hogy egy 2,5 milliós Suzit megveszek készpénzre, ez ugye pont 2,5 millióba kerül. A másik esetben megveszem ugyanazt 1,6 ért hitelre, ami minden részlettel együtt a mai hiteleket alapul véve kb 2,8 millió forint. Tehát a mozgássérültek megtakarítása az államnak köszönhetően: -300 ezer forint.
Hozzátenném, kp vásárlásra is vonatkozhatna a kedvezmény. Az elidegenítési tilalmat akkor is be lehet pecsételni a forgalmiba, mivel céltámogatást kap a beszerzésre, és olyankor a támogató adhat feltételeket.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.27. 11:28:12

@PÖFFF!eteg gomba: de volt seícentoja is elötte ,ezért nem értem.Láttál már seicentót?
De egy punto is kisebb mint egy SX4.

tempi 2012.11.27. 11:28:37

Először 240.000 volt 1996 ig és áfa kötele ebben az évben mínusz 80.000 ft visszament államkasszába ,na ekkor kaptam és ugye maradt 170.000 támogatás .Sikerült egy 10 éves japánt venni saját erő hozzáadása 230.000 És 400.000 megvettem használtam 27 éves koráig közben kaptam még 4 szer ,de visszaadtam,mert nem volt lehetőségem.Majd 2009 ben elfogadtam a 300.000 ft ot és vettem egy volt totálkáros ,de már megjavított Suzukit 530.000 Ért.Most a cikkre és a támogatásra térek át.Valóban egyes embereknek sorstársaknak kicsi,de egyedi engedéllyel megkel lenne a lehetőséget adni másik típusra is.Nekem például a Splash felelne meg Ez magas és így könnyebb a beszállás is.No és a kölcsön valóban nem szerencsés,de ha ez a lehetőség adott lett volna évekkel ezelőtt biztos élek vele a sok szerviz és bádogos költsége és a bizonytalanságtól megmenekültem volna sokszor.Aki bármilyen formában irigyli vagy gúnyolódik az csak egy eltöltött mozgássérült nap cseréje után tegye meg.Nem fogja megtenni ebben biztos vagyok.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.27. 11:30:53

@((Adam)): de ha megvan pénzt és berakja 10%os kincstárjegyre akkor a felvett hitelen alig bukik,mert a Kézpénze közben kamatozik.
Tehát amit kocsira költene az kamatoztatja,és így vesz fel hitelt.

Béza Dániel 2012.11.27. 11:40:06

Ez a műbizonylat - engedély dolog nem tudom hogy megy magyarországi átalakításnál, és nem értem miért csinálnak ilyen cirkuszt belőle.

Én egy átalakított ww caddy-vel járok (visznek, nem én vezetem). Németországban egy erre szakosodott cég végezte az átalakítást, ami rendelkezik tüv engedéllyel, és mikor év elején hazahoztuk (előtte egy szlovák cégtől béreltük, de miután ezt a lehetőséget mmegtiltották, megvettük), minden gond nélkül megkapta a magyar forgalmit.

Ez a kötelező hitel arra jó, hogy úgy adjanak kedvezményt, hogy ne kerüljön semmibe. Nesze semmi fogd meg jól.

Az örvendetes törekvés hogy az állam úgy akarja az adófiz7etők pénzét költeni, hogy azzal egyúttal a magyar ipart támogatja, de nem ez a pár száz autó fogja kirántani az országot a válságból, vagy fellendíteni a suzukit.

Nemzetgazdasági szempontból sokkal nagyobb haszna lenne, ha minnél több mozgássérült jutna olyan autóhoz, ami megfelel az igényeinek, és ezáltal be tudna kapcsolódni a normál életbe, dolgozni, saját ügyeit intézni, stb..

kb 16 éve fél évet voltam ausztriában rehabilitáción, érdekes módon ott felismerték ezt. Akit annyira össze lehetett rakni, hogy meg tudjon ülni a vezetőülésben, az alá autót tettek, akármilyen mértékű átalakítást is igényelt.

Az idiótán kialakított parkolóhelyek és "akadály mentesítések" jó pár cikkhez fognak anyagot adni. Nagyon sok helyen kötelező rutinként kijelölik a fenntartott parkolóhelyet, de senki végig nem gondolja, hogy azt egy mozgássérült hogy fogja használni. Persze legtöbbször nem is cél hogy használják, csak, hogy ki lehessen pipálni ezt a kötelezettséget is.

Hó apó 2012.11.27. 11:45:16

Ha már megy itt a hasbaakasztás ezzel a "hazai ipart támogatjuk" dumával, akkor miért nem engedik az Opelt is a választható autók közé?
Ugyanis annak is itt van a motorgyára.

Innen is látszik, hogy a legfőbb cél az, hogy ne akarják ezt a kedvezményt igénybe venni a rászorultak.

Sőt! Jövőre a kormány bejelentheti, hogy minden mozgáskorlátozott egységesen 20 millió forint támogatást fog kapni, a pénzt víz alatt 25 m-rel lehet átvenni, az átadási procedúra ideje mindössze 40 perc, de búvárruhát és palackot senki nem hozhat magával.

((Adam)) 2012.11.27. 11:50:20

@Gyurma73: Nagyjából. Persze a 10% -ból még lejön az infláció, meg a kezelési költségek. Amikor kiveszi van kamatadó. Plusz van kb 2 napnyi rohangálás, idegeskedés, ügyintézés, ami mozgássérültként nem biztos hogy olyan könnyű. Reálisan számolva ha okosan és szerencsésen fekteti be a meglévő pénzt akkor ledolgozhatja a 300 ezres mínuszt, és ott tart mintha kp-ra vette volna az autót. Azokkal a -még mindig fennálló- hátrányokkal ugyebár hogy nem tudja 3 évig eladni akkor sem ha kéne, és az autó nem az övé, ami egy esetleges töréskárnál például érdekes helyzetet teremthet. (A biztosító a banknak fizet, ami levonja az összeget a hiteltatozásból, neked meg nincs pénzed javíttatni- eddig két ilyet "néztem" végig)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.11.27. 12:14:33

@Gyurma73: Akkor még lehet, hogy nem volt családja. Most meg van.

abipook 2012.11.27. 12:14:58

@Gyurma73: Miért nem érted? Kezdett egy tricikli jellegű valamivel, aztán Seicento, utána Punto, gondolom most is szeretett volna tovább lépni egy szintet, de a Punto és az SX4 szinte egy kategória (hiába méretesebb kívül a Suzuki, a csomagtartója nem nagyobb, beltere szintén nem egy táncterem). Fazonnak van felesége, gyerekei, tehát ez már 4 személy egy járműre, minek zsúfolódni egy kisautóban, ha nem muszáj? Gondolom időközben gyűjtött pénzt, szeretett volna egy kényelmes járművet, és ennyi.

kutyafej 2012.11.27. 12:25:05

Csupán arról szól a sztori, hogy végy egy kamu indokot ("hazai autógyártás támogatása"), vonj be kötelezően egy bankot, amelynek többségi tulajdonosa "véletlenül" pont Töröcskei fideszbankár, korrumpálj néhány államtitkárt és máris kész a deal. Ja, hogy a rászorultaknak ez kurvára nem segít? Kit érdekel? Amikor egy Swift csomagterébe, mivel a kategória legkisebbje, nemhogy egy tolószék, de egy kétfős hétvége cucca sem fér bele. A lényeg, hogy pártunk és államunk megint jól járt, kaszál az áfán, a regadón és néhányan a "jutalékon". Hát nem megéri? Nekik biztosan. Hogy ez közpénzek elsíbolása megint részben magáncélra és porhintés? Hát kérem, ez itthon normális.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.27. 12:33:31

@PÖFFF!eteg gomba: naja, például megnézném, hogy valaki a Stiftbe betesz hátra egy kerekesszéket. Múltkor segítettem egy Stiftes ismerősömnek költözködni, hát kivett(!) hátsó ülésekkel sem volt egy leányálom.

Rekspa 2012.11.27. 12:38:20

Lehet ezzel a rendszerrel azt akarták elérni, hogy az vegye igénybe, aki csak hitelre tudna venni autót, hisz aki kp-ben ki bírja csengetni, az nem biztos, hogy anyagilag annyira rászorul.
Vagy defektes a gondolatmenetem?
UI: mielőtt elkezdenétek köpködni a családban kettő mozgássérült is van, tudom milyen nyűg bárhova is "menni."

Hó apó 2012.11.27. 12:39:37

>>>mybudapest

A Swift valójában két személy + 2 gyerek, a hátsó ülés helye csak azért van, hogy be lehessen írni a marketinganyagokba, hogy 4 személyes.

Én speciel a kormány tagjait is kötelezném, hogy Swift-tel vagy SX4-el járjanak, hogy támogassák a hazai ipart. Ja meg hogy alacsony legyen a benzinfelhasználás.

Hó apó 2012.11.27. 12:42:25

@Rekspa:

Defektes a gondolatmenet.

Ha a kispénzűeken is segíteni akarnának,
akkor engednék KP-re venni az 1 milló körüli
használtautókat, ami alkalmas is erre a feladatra,
pl. Zafira, WagonR, Berlingo, Kangoo stb.

Rocko- 2012.11.27. 13:02:54

"Aki egyik járművásárlási támogatást sem szeretné megpályázni és Budapesten lakik, az élhet a BKV (BKK) honlapján szereplő lehetőséggel, mely szerint előre egyeztetett időpontban midibuszot küld a rászorulóért, akit a célállomásig szállít."
időkeretek közt. ha pl. egy esti mozira akar elmenni egy mozgássérült, azt már ne mtudja mgtenni, hiába van éjszaka is közlekedés, a túlórapótlékot nem fizeti a BKV (BKK), ezért nem tud elmenni. rosszabb esetben csak hazajönni.

és igen, tettenérhető az állam/önkormányzatok látszattevékenysége. építenek rámpát (mondjuk jó 10 millióért), aztán itt le is tudják a problémát.

Rocko- 2012.11.27. 13:35:59

@osze: "Másrészt az állam - főleg ebben a gazdasági helyzetben - racionálisan a hazai gyártást támogatja, nem pedig az importot."
az megvan hogy használhatatlan a mozgássérült számára a hazai?
ha ennyire támogatja a "hazait", akkor miért nem audi vagy mercedes?
a gazdasági helyzet meg, pff, ők csinálták.

Liquid_Night 2012.11.27. 14:07:27

Én 5 évvel ezelőtt, akkor még a 300 ezres támogatással élve vettem az első autómat.

Akkor még:

- nem volt kötelező a hitel. Ami minimum pofátlanság, nyilvánvaló hogy az adott bankot akarják tápolni vele, ráadásul végül többe kerülhet az autó mint támogatás nélkül.

- valamint akkor a max. 5 év sem volt ott a használtaknál. Figyelemre méltó részlet, egyértelmű hogy ennek is az a célja, hogy ellehetetlenítse a használt vásárlást...

Én akkor egy használt 1.3as Swiftet vettem, 900ba került, mint írtam, 300at állt az állam. Arról ne beszéljünk, hogy több kereskedő is megmondta, semmi kedve az extra teendőkhöz az agyonbonyolított támogatással, jobban járna egy hitelessel, és inkább csak jóindulatból foglalkozik ezzel (nem hibáztatom ezért, engem is irritálna, no meg akkor még a válság előtt voltunk)...

De arról beszéljünk, hogy hiába a papíron parasztlázításra alkalmas 600 ezres támogatás, a legtöbb fogyatékkal élő egy millió alatt keres autót anyagi helyzete alapján, és 5 évnél fiatalabbat ennyiért nem kapsz...

Így

a., marad autó nélkül
b., vesz önerőből egy fostaligát
c., beleugrik a hiteles 1.2 swiftbe.

És mondjuk munkába jutáshoz neki jóval inkább kell az autó, mert sokan dolgoznak, dolgoznának közülük, meg úgy egyáltalán szeretnék elérni a lehető legnagyobb önállóságot saját erőből. Ehelyett pedig kapnak egy belengetett mézesmadzag utáni arculcsapást, csak hogy egy bizonyos banknak meglegyen a klientúrája...disznóság.

Rocko- 2012.11.27. 14:08:07

@srank: te húgyagyú barom, nem ciki a Suzuki, hanem az a kibaszott ajtó nem nyílik ki annyira, hogy beférjen rajta a MOZGÁSSÉRÜLT, pláne még utána beszenevdje magának a botjait vagy a széket.
ha gondolod szívesen szilánkosra töröm a gerincedet, hátha úgy könnyebben átéled a problémát.

((Adam)) 2012.11.27. 14:13:47

@Rocko-: Azért lássuk be hogy a Merci meg az Audi nem alternatíva egy átlag magyar rokkantnak... De érdemes folytatni a gondolat menetedet, és egyből kikötünk az Opelnél, az is részben hazai, mint ahogy a Suzi is csak részben az. Van Astra kombi, Zafira, Meriva. Vagy egy Combo Tour, az olcsó is. Csupa tágas autó, ahol van hely a kerekesszéknek, járókeretnek, akárminek, és persze az ajtó is nagyobb, jobb a megközelíthetőség.
Az unokahúgom például szintén rokkant. A gerincének a deformálódása miatt nem tud ülni, csak fekve lehet szállítani. Egyik Suziba sem fér el, ők Zafirát vettek mert szerencsére megtehették, de sokan mások nem ilyen szerencsések.

((Adam)) 2012.11.27. 14:17:25

@Liquid_Night:
Mindennel egyetértek amit írtál, csak az utolsó szóval nem....
Nem fair szegény disznókkal szemben :D

grantpierre 2012.11.27. 14:28:35

Tegyük kicsit helyre ezt a támogatás dolgot.
A mozgáskorlátozottakat nem azért támogatják, hogy szép nagy autójuk legyen "ingyen", hanem azért, mert az átlag emberekkel szemben önhibájukon kívül hátrányból indulnak a közlekedés terén.
Ebből kifolyólag az életük összes területén, ahol közlekedni kell ez a hátrány megjelenik. Mivel ma Magyarországon nincsen akadálymentes tömegközlekedés, a segítő szolgálatok taxi áron szállítanak és a BKV midibuszos szolgáltatása is csak egy látszatmegoldás (időre, munkába, iskolába vagy bármilyen hasonlóan szigorú keretek közé szabott helyre menni nem lehet vele, minden egyes utazást külön kell egyeztetni és ha nincs szabad kapacitás, akkor nem tud utazni az illető az nap), ezért ha egy mozgáskorlátozott, közlekedni szeretne, gépkocsira van szüksége.
nem azért ,mert lusta, meg mert luxus igényei vannak, hanem azért ,mert ez az egyetlen lehetősége hogy azt az életet élje, mint az egészséges emberek.
Ma a fogyatékkal élők nagy része már gyerek korában nem jut el megfelelő oktatási intézménybe, később munkahelyre. Pedig jó részük olyan fogyatékkal él, amivel minden probléma nélkül tudna tanulni, dolgozni, szellemi munkát végezni, akár egy kerekes székben ülve is.
Unalomig mondogatják, hogy rehabilitálni kell a fogyatékkal élőket, az autó egy olyan eszköz, ami lehetővé teszi számukra a közlekedést az önálló életet. Ezek az önálló életet élő emberek aztán eljutnak iskolába, dolgozni és nem otthon ülő rokkant nyugdíjas zombik lesznek, hanem dolgozó ADÓFIZETŐ állampolgárok.
És akkor itt jön be az a dolog, hogy ha mindezeket komolyan veszi egy kormányzat, akkor nem a haverjainak írja ki a pályázatot, hogy az így adott támogatás visszacsorogjon, hanem szépen kikéri a szakemberek véleményét és akkor nem olyan autó nyer a pályázaton első körben, ami kicsi, manuális váltós, nem fér bele egy kerekes szék stb...
A legalapvetőbb dolog, hogy egy mozgáskorlátozott az esetek döntő többségébe csak automata autót tud vezetni és hogy a segédeszközét magával akarja vinni, mert ahova megérkezik ott is szüksége van rá... Nem derogál neki a suzuki, vagy bármi más típus, csak neki egy egészséges emberrel ellentétben muszáj a székét is magával cipelni és ez elég jelentős helyet elfoglal egy autó belső teréből. Az irigykedők, luxust kiáltók képzeljék el, hogy hóban, esőben a vizes saras széket be kell tenni a kocsiba, biztonságosan rögzíteni. És mindezt nem úgy hogy kipattanok a székből és behajítom a csomagtartóba, hanem sokan maguk mellé emelik be az anyós ülésre magukon keresztül! Na ezek azok a dolgok, amiket nem vesznek figyelembe és lecsupaszítják, az ügyet annyira, hogy a rokiknak limuzin kell a seggük cipeléséhez, nekik semmi nem elég.
A teljes típusra kiírt támogatás egy hülyeség. Szakmai szempontok miatt az! Millió féle fogyatékosság van, az ebből eredő millió féle igénnyel és ma, mikor autótípusok sokaságából lehet válogatni szerencsére, meg lenne a lehetőség arra, hogy a fogyatékossághoz válasszon autót az érintett. Hogy kipróbálja, mibe tud beülni, melyik típus alkalmas arra, hogy HASZNÁLNI TUDJA, hogy be tudja emelni a székét, maga mellé, maga mögé, vagy ha nincs széke, ki és be tudjon szállni.
Ha a kapott támogatással be lehetne sétálni bármelyik kereskedőhöz és ott venni egy autót úgy, hogy 3 évig nem adhatja el az illető, akkor a fogyatékkal élők olyan autót tudnának venni és használni, ami alkalmas arra, amiről névlegesen ez a támogatás szól.
Egy baj lenne csak, nem járna jól a suzuki, nem a széchenyi banknál vennék fel a kötelező hitelt és nem a haveroknál (signál biztosító) kötnék a biztosítást, így nem lehetne visszacsorgatni a támogatást maguknak. ennyire egyszerű az egész.
minden más csak mellédumálás.

roomster09 2012.11.27. 14:29:18

@srank: az a Passat kevesebbe került mint a "támogatott" Suzuki.

ElPadre 2012.11.27. 14:43:48

sejtésem szerint nem is a belső térrel van probléma (bár puntosként megerősíthetem, hogy ahhoz képest, hogy milyen kicsinek tűnik kívülről egy punto, beülsz, és meglepődsz), hanem az ajtóval, vagyis a bejutással. valszeg nem támogatott a 3 ajtós változat (egyáltalán, SX4-ből van 3ajtós?), és mind a sei-n (ami ugye CSAK 3, jobban mondva 2 ajtóval létezik), mind a punton akkora ajtó van (a kocsihoz képest), mint egy ólajtó, így könnyebb is bejutni.

roomster09 2012.11.27. 14:44:11

@Rocko-: szinte mindenütt a rámpákat a meglévő lépcsőbe építik, ebből következően olyan meredek mint a lépcső, kerekesszékkel még segítővel sem használható, több intézményben a bekövetkezett balesetek miatt vagy lezárták a rámpát, vagy kiírták, hogy csak saját felelősségre használható, viszont ki van pipálva a feladat

Knorbi 2012.11.27. 16:12:52

Szerintem a kerekesszék a Passatba sem fér be vagy igen?

Egyébként én értem Srank mire gondolt és ha nem rögtön ugatna mindenki a másikkal akkor el is lehet rajta gondolkodni.
Nyilván valami rossz példa mondatja vele mert ugye az is van.Hallottam én már rokkantosított karateedzőről is.
Sajnos alapesetben nemhogy Passatot még Suzukit sem tud ma venni egy rokkant Magyarországon.Megjegyzem hogy egy egészséges átlagember sem.

Ha meg családi autónak szánja akkor megint érdekes a kérdés mert akkor nem csak ő van támogatva hanem az egész család nem?

Na mindegy csak elgondolkodtató.Van rokkant a családban nálunk is és elég neki a suzuki.és bár nincs szüksége kerekesszékre de összecsukva beférne.

Himoto 2012.11.27. 16:15:05

@Knorbi:
Használtan kevesebbe van mint egy új swift.
Csak a fent tartása kerül 3x annyiba. Ha dsg-s, meg pláne.

Knorbi 2012.11.27. 16:18:44

Ja az viszont tényleg nonszensz hogy ennyi tipusra van korlátozva.
Inkább húznának egy összegbeli határt mondjuk 3 milliós autóárig szállnak be.Vagy valami hasonló.

Knorbi 2012.11.27. 16:20:41

@Himoto: De ott kb 2 100 000Ft-ra jött ki a Swift ha jól néztem a táblázatot.
Ennyiért nem lesz pár éves DSG-s TDi Passat.Legfeljebb hulladék.

Himoto 2012.11.27. 16:28:24

@Knorbi:
Hidd el van olyan hülye aki megvenné a hulladék leharcolt 3 éves full extrás autót. Még akkor is ha lerí róla, hogy húzza a belét meg kétszer törték tk-ra.
Abban meg igazad van hogy összegbeli határ húzásával lenne korrekt a dolog.

grantpierre 2012.11.27. 16:45:10

@Knorbi:

Azért ne válasszuk már szét ezt a családi témát. A család az nem tartozik, nem tartozhat a fogyatékkal élőhöz? Nem az lenne a normális, hogy esetleg van családja, felesége, gyereke? Akikkel együtt közlekedik, akár csak bárki más? Azért ott pláne nem tartunk, hogy több funkcióra külön autót vesz egy roki. Nyilván a támogatást ő kapja, de azért, hogy teljes életet élhessen és tudjon közlekedni, munkába, iskolába, VAGY A CSALÁDJÁVAL BÁRHOVÁ. Ne viccelj már. Nekem több olyan ismerősöm van, aki kerekes székben ül és gyerekeket nevelk, az egyik kettőt is. Iskolába viszi őket reggel, aztán elmegy dolgozni, bevásárolni, kirándulni szórakozni a gyerekeivel. Vagy szerinted mikor elmennek vasárnap az állatkertbe, akkor felteszi a gyerekeit a buszra, hogy ez az állam által támogatott autó ide nem ültök be, nem a családot támogatják, hanem engem, találkozunk a bejáratnál.
Picit próbáljunk már életszerűen gondolkozni és beleélni magunkat ebbe a helyzetbe amit egy ilyen fajta fogyatékosság jelent. A társadalom elvárja, hogy illeszkedjenek be a fogyatékkal élők, de azokat a dolgokat, amik teljesen természetesek egy "normál" embernél nem vesszük figyelembe, hogy egy sérült ember is szeretné? CSALÁD. Igen. Van akinek van családja.

Felesleges ezen a rugózás a mutyi miatt vannak a teljes szakmai hozzáértést nélkülöző idióta korlátozások nem a forrás hiánya miatt.

Egy csomóan visszaadták a támogatást, és most fűnek fának ajánlgatják az autókat, bővítették a kört a siketekre és egyéb korábban nem kedvezményezett csoportra, hogy vigyék, mert gondolom morcosak a háttérben az érintettek, hogy nem jönnek vissza a beígért pénzek a buliból.

Ébresztő!

szazalek 2012.11.27. 17:05:19

@Knorbi: eltérőek az igények. kinek a magas autó jó, kinek az alacsonyabb (pl nekem), az aktív kerekesszékek inkább merevvázasak, ami azt jelenti, h a két nagy kerék kihúzásával a vázat be tudod emelni magad mellé az anyósülésre, ez még mindig egyszerűbb, mint egy összecsukhatót behúzni magad mögé, bár a törzsizmaid erősségétől függ a módszer.

grantpierre írt le mindent pontosan úgy, ahogy én is látom érintettként. személy szerint azért tudtam önállósodni és gdp-t termelő jómunkásemberré válni, mert 18 évesen jogosítványt szereztem, kaptam egy használt kisautót és egyedül be tudtam járni az egyetemre, majd később melózni. a bkv-s megoldás használhatatlan, kiszámíthatatlan, h mikor kell túlóráznom és bár tudok előre tervezni, van olyan, h be kell ugranom boltba, ide-oda ezért-azért. 1997-ben kaptam először és utoljára támogatást autóvásárláshoz, nagy szükségem lenne rá most is (13 éves kocsival szaladgálok, rendszeresen karbantartott jószág, hogy ne hagyjon az úton, de azért ilyen idős autóra bízni magam erősen kockázatos). bármilyen szépen hangzik a 600 és 900k, egész egyszerűen még aktív keresőként sem tudom igénybevenni a "támogatást".

ha váltanék, nyilván minőségi cserét szeretnék, 13 helyett mondjuk ötévest, suzuki nekem kiesik, alacsony autóba tudok csak beszállni, automata kell (20 év mechanikus vezérlés-használat után a jobb csuklóm elég szotyvadék állapotban van), széles ajtó, és akkora hely a kormány és a testem között, hogy a 60cm-es vázat magam előtt be tudjam emelni. nagyjából olyasmi, mint amit egy háromajtós astra h testesít meg és akkor még nem is álmodtam nagyot. ezek 5-6 évesen 2,5-ért mennek, a jelenlegi szabályozás szerint semmi esélyem nincs megvenni.

ki kellene tolni a vásárolható autók életkorát, szabaddá tennia típusválasztást, és rugalmasabb futamidejű hitelkonstrukciót kitalálni, mert így nincs sok értelme az egésznek. legfeljebb a széchenyi bank gazdagodik.

Knorbi 2012.11.27. 17:07:31

@grantpierre: igen azt hiszem a családi dologban igazad van.

Knorbi 2012.11.27. 17:12:47

@szazalek: Na ez így korrekt ahogy van :)

csak téged nem hallgat meg a kormány.
Pedig ez abszolút reális dolog 5-6 éves autó 2,5 milláért.És hát igen élhető hitelt mert nyilván átlagember nem tudja kiköhögni az egészet.

szazalek 2012.11.27. 17:22:40

@Knorbi: konkrétan az égvilágon senkit nem kérdeztek meg, hogy mire is lenne szükség, se a meosz-t, senkit. keserűen komolytalan korrupt kutyaütők komédiája.

Rocko- 2012.11.27. 21:25:50

@roomster09: jaja. lehetne korlátlift, de ugye azt karban kéne tartani, és ugyan, hogy gondolja az adófizető hogy az állam érte van.

@((Adam)): "Azért lássuk be hogy a Merci meg az Audi nem alternatíva egy átlag magyar rokkantnak..."
valóban nem, de hát ugyanilyen hülye az állam logikája. nem az a pár rokkantnak szánt jármű lendíti fel a gazdaságot, ahogy írták előttem.
egyébként attól hogy valaki mozgássérült, attól csak mozgássérült, nem hülye. tehát lehet még jó autója, mert mondjuk jó üzletember. lásd a cikkben is Passatja van (mindenféle felhang nélkül, illetve itt a BMW-s is: totalcar.hu/magazin/kozelet/rokihorror/ )

és igen, rengeteg más autó is jó lenne, jó lehet, csak íróasztal mögül, bárminemű fogalom nélkül és érdeklődéshiánnyal ezt nem fogják átlátni. sajnos.

Liquid_Night 2012.11.27. 21:40:50

Nem csak kerekesszékesekről van szó...sok csípőficamos, bénulásos, vagy akármilyen ember örül, ha egy fél milliós punto felét támogatná az állam, mert ezzel kapásból jobbak az esélyei az élet minden területén.

Néhány évvel ezelőtt ez így is ment, de ez...effektíve kizárta a fogyatékkal élők jó részét, mert még ha a bank nagy kegyesen hajlandó is évekre hitelrabszolgává tenni, ki vállalná be ezt a konstrukciót?:)

Knorbi 2012.11.28. 08:05:59

@Rocko-:

Nehogy már luxusautó vásáslása legyen támogatva.

Normális emberi igényeket kellene támogatni és meghallgatni ott is a példa 5 éves kocsi 2,5 millióért.

Rocko- 2012.11.28. 11:53:05

@Knorbi: azt hiszem ezt mondtam én is.

szazalek 2012.11.28. 12:07:32

még egy kis matek az érdekesség kedvéért, évente kb 10.000km-t autózom, hétliteres átlagfogyasztással nagyjából 280.000Ft-ot hagyok a benzinkutakon. ennek az áfája és a jövedéki adó az államkasszába csorog, tehát évente kb 140.000Ft-ot fizetek vissza a közösbe (400Ft-os üzemanyagárral számolva a túlegyszerűsítés kedvéért).
A hatévente adható 600/900k (amit ugye nem tudok igénybevenni) bőven visszafolyik ilyen használat mellett.
süti beállítások módosítása