HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Tuti vétel

2012.11.28. 05:45 ommm

Címkék: ford mondeo tdci

DSC 7835
 
Titkos tipp? Tuti vétel? Kétliteres vagy 2.2-es turbódízellel, ismert előélettel bátran bele lehet vágni, ajánlja a guru, szeretik a tulajdonosok és ha ön meg tud békélni a tudattal, hogy egy Fordban ül és a közlekedést nem kihívásként, hanem szükségszerűségként kezeli, akkor ez lehet az ön autója. Mert jelenleg a használtpiac egyik legjobb ár/érték arányú típusa.
 

Mai használttesztünk kommentposztja.

202 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr314930196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

c 2012.11.28. 06:39:43

Én egy majdnem fullos Focus 2.0Tdci kombit hoztam októberben.
A Mondeo nekem túl nagy.

A motor és a 6 gangos kéziváltó tényleg tuti. Meg +30-40 lovat olcsón elő lehet varázsolni belőle, ha valaki gyengének érzi.

Azagtoth 2012.11.28. 06:49:26

Omm, ez váltotta a Kredencet?
Nagyon dicséred?

Globetrotter2014 2012.11.28. 06:53:40

A Kovács urat vehezzünk inkább Árnyék úrnak? :)

A negyedik ganarációnál tanult a ford a hibákból. A motorfejelsztést kiadta a PSAnak a modellfejlesztést meg a Volvónak.

Sajna az ötödiknél egyik korábbi modell hibájából sem tanult...

Az értékvesztésben pedifg vastagon benne van a ford újautó árpolitkája...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 07:17:00

Ha a usert nem érdeklik az autók, akkor miért lényeges neki, hogy milyen a futómű? ;)

A kerékcsapágycsere ezeken az utakon, hát, szerintem tekinthető kopóalkatrésznek :D Én 10 év alatt cseréltem már párat :S

Különben tehát Sb autójáról volt szó a keretes elején? :D

uki 2012.11.28. 07:38:46

"Különben tehát Sb autójáról volt szó a keretes elején? :D"

ááá...ez csak véletlen egybeesésnek tűnik! ;-)

ChPh 2012.11.28. 07:55:21

Hjah, jó voltolvasni, elég kezdő Mondeós vagyok, ráadásul a 3. szériából, de abból is a 2. ráncfelvarrott van a tulajdonomban.
Még nem jöttek ki a befecsi, meg a nagynyomású hibák, mindazonáltal ezeknek tudatában vettem.
Olvasva a mondeo.hu történéseit sok bosszantó dolog tud lenni egy ilyen autóval, de tapasztalattal (ami ott megvan), könnyen olcsón orvosolható a legtöbb baja.

uki 2012.11.28. 07:56:24

Megnéztem kíváncsiságból a S-MAX/Galaxy párost, az sem tartja jobban az árát.Kegyetlenül beárazta a piac a verdát.

verde66 2012.11.28. 08:09:48

A mobile.de alapján egy ilyen kocsi behozva, forgalomba helyezve kábé 2,5 milla lesz.
Egy kicsit öregebb, benzines C vectra kevesebb, mint a fele, aztán az se rosszabb tütü.
Akkor meg minek álljon az a sok pénz benne?

1kutya 2012.11.28. 08:17:34

@ZF2: de akkor már miért nem Tóth Úr?:-DDD

1kutya 2012.11.28. 08:19:24

de hogy on is legyek: nálunk is kiszórtak mostanában párat a cégtől, bár azok 1.8-asok voltak, de nem volt velük igazán sok gond. érdemes meglesni a pannonlicitet, hátha...

Knorbi 2012.11.28. 08:22:01

Néztünk egyszer ilyet a haveromnak.
Azt gondolom könnyen meg lehet szeretni nagyjából kézreáll benne minden a motorja is szépen jár.
és jó nagy......
Sőt talán túl nagy.Ez lehet előny ha nagyon kell a hely simán olyan mintha pl egy Passat-nál fél számmal nagyobb lenne.
Aztán ez lehet hátrány is mert nem mindenkinek kell ekkora autó és az hogy nagyobb a kategóriatársaknál nyilván kijön valahol pl fogyasztásban.

Nesebar 2012.11.28. 08:24:50

Egy III-as, 2006-os kombi 2.2TdCi-vel járok, 165ekm van benne, a turbó volt már cserélve rajta valahol 100ekm körül.
Nyáron a fogyasztás 5.5l, télen 6-6,5, ez csak város. Kicsit lassan melegszik, de kárpótol a nyomaték és az alacsony kajálás.
Teljesen meg vagyok vele elégedve, hatalmas kívül-belül.
Kíváncsi vagyok, mit hoz a jövő vele kapcsolatban, előjönnek-e az említett hibák.

abipook 2012.11.28. 08:41:58

Tavaly ősz óta van egy ilyen a családban, modellfrissített, 140 lóerős, Titanium felszereltségű, most 55e környékén jár a mutató. Ennyi használat alatt nyilván nem ugrik ki még hiba, így a megbízhatóságról nem tudok mit írni (max. annyit, hogy korábban benzines Focusokat használtunk, amikkel meg voltunk elégedve). Maga az autó nagyon jó, a legnagyobb hibája, hogy szinte lehetetlen vele lassan menni, egyszerűen folyamatos sebességtúllépésre csábít, annyira tötyörgésnek érezni benne a legtöbb sebességhatárt. A motor ereje elég, de ennyi minimum kell ebbe a karosszériába, szűkebb országúti előzésnél érezhető, hogy bizony 1.5 tonna alaphelyzetben az autó. A fogyasztás vegyes (város, autópálya, országút) üzemben, normál stílusban 6.5 liter alatt áll meg, nyilván jóval többet is meg lehet etetni vele, ha valaki elkezdi tiporni, bár tényleg nem szereti a magas fordulatszámot, nyomatékból kell vonulni. A váltó, futómű és fék nem hagy kívánnivalót, a zajszigetelés nagyon jó, elsősorban a motor hangja tud beszűrődni. A belső tér hatalmas, főleg a hátsó lábtér meglepően tágas, az ülések kényelmesek, jó az oldaltartásuk is. A külső tükrök nagyon jól használhatóak, de egy tolatóradar nem árt hátulra, mert nem igazán látni a hátulját, szűk parkolóhelyeken pedig a nagy tengelytáv okozhat kellemetlen pillanatokat. Néhány bosszantó ergonómia hibája van a műszerfalnak: nyújtózkodni kell az ablakfűtés gombjaiért, valamiért inkább az ESP gombját rakták közelebb. A cikkben is látható LCD-vel nehézkesen kezelhető a fedélzeti számítógép, a menük közötti lépkedés és keresés veszélyes lehet vezetés közben, annyira rá kell koncentrálni. A klíma digitális kezelőpaneljét már a Focusban sem tudtam megszokni (egy az egyben átemelték onnan), a piros fénye napsütésben nehezen látható, az egyforma, egy síkban lévő gombokra pedig kénytelen ránézni az ember, hogy pontosan be tudja állítani.
Röviden kb. ennyi. :)

Hugh Hefner 2012.11.28. 08:42:33

@Nesebar:" Kicsit lassan melegszik, de kárpótol a nyomaték és az alacsony kajálás."
Na, ezt nem értettem sose. 2002-s Fabia 1.9 Sdi van a családban. Full fapad, 64 Le, nyomaték szinte semmi.Igaz, 4-5l gázolajjal el jár. De az utca végén (400m)langyos, másik utca végén meleg levegőt fúj. Full fapad létére van benne elektromos kiegészítő fűtés.
Miért nem teszi bele az összes gyártó a dízeljeibe?

c 2012.11.28. 08:48:50

A motor tényleg PSA motor.
Ezt rakták a PSA modellek mellett a Volvo V50-be, Mazda 6-osba pl.

Semmi nem tart örökké. A hazai gázolaj olyan amilyen. Jó minőségű szűrővel lehet védeni a befecskendezőket.
A turbó élettartama meg szerintem inkább felhasználótól függ. Valaki elmegy 500 000km-t turbócsere nélkül, valaki meg 60 000-nként kinyírja.
Odafigyelést igényel.

Knorbi 2012.11.28. 08:51:06

@Hugh Hefner: Nincs nyomaték? Egy SDi-ben?
Érdekes többször vezettem Ibizát ilyen motorral hát ha valamiben volt nyomaték akkor ebben igen.

ommm 2012.11.28. 09:04:46

@Knorbi: Azért az illúzióhoz sokat hozzátesz a nagyon röviden áttételezett váltó

Globetrotter2014 2012.11.28. 09:12:32

@Knorbi: 110-120 nm azért nem egy erőmű, egy 1.6 os szívóbenya is lenyomja nyomatékban.

uki 2012.11.28. 09:16:03

Gyorsan vegigporgettem a hahu-n a konkurenciat (2008 nyar, dizel). C5 ugyanennyibe kerul, laguna 2-2.3milla korul (de ez meretben azert kisebb), 407 2.5m korul (2m korul van 1.6 dizel), passat 2.6m-tol felfele, insignia-bol 2009-es van az 2.8-2.9m korul van.
Lenyeg a lenyeg a konkurencia sem tartja jobban az arat.

Elijah_Baley 2012.11.28. 09:16:53

3millióért egész jó ajánlat egy használt verda, alig kétévnyi átlagfizu, csaodálkozom is h mennyisok autó van az utakon újabban

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.28. 09:17:26

Nagycsaládosoknak ha ajánlhatok, szerintem az S Max a kétliteres Peugeot Diesellel jó választás lehet. 2006-ost már valamivel több mint kétmillióötért lehet kapni.

Shadowbull 2012.11.28. 09:21:56

A cselekmeny es a tortenet kitalaltak, mindenfele egyezes a valosaggal csakis a veletlen muve :)

Kiegeszites: szerintem el fog baszodni a kormanyszervo is, mert egy ideje halkan nyavog ha betekerem a kormanyt.

A motorvezerlest nem tudtak rendesen applikalni, alacsony fordulaton magas sebessegi fokozatban, keves gazzal hajlamos akar sik uton is rondan berangatni. Tettek ra szoftverfrissitest, szart se er.

Varosban telen nalam siman bekapja a 10-11 litert, igaz rovid tavokon hasznalom.

Asszem nem lesz Fordom meg 1x :)

Rocko- 2012.11.28. 09:31:34

galeria.totalcar.hu/tesztek/2012/11/27/mondeo_4_hasznalt/34
ugye ez nem komoly?
hogy lecsúszott a napfényroló végéről a szövet, ami kb. 10 másodperces mozdulat visszatenni.

Shadowbull 2012.11.28. 09:32:41

@ZF2: barmi egyeb csak nem ford :)

Hó apó 2012.11.28. 09:35:18

Volt szerencsém ehhez cégesautóként, hát azért voltak vele problémák.
Az is érdekes volt, hogy azok a céges kocsijaink, amik Németországban lettek véve, azokkal 250E km-ig semmi gond nem volt, a két itthon vásárolttal meg állandóan gond volt.

Az még érdekesebb volt, hogy a kocsiknál a kintiekben más generátor, más kábelek és más elektromos alkatrészek voltak.

csufar 2012.11.28. 09:38:19

@ZF2: mi az, nem tudsz aludni? :)

1kutya 2012.11.28. 09:46:18

@csufar: te se iszol manapság eleget! :-DDD

csufar 2012.11.28. 09:47:21

apámnak még az előző szériás volt, igaz, a 115 lovas, ami úgy emlékszem, még nem volt közös nyomócsöves. kétévesen vette, megvolt négy évig, belement vagy 90 ezer km, soha semmi baja nem volt. nagyon szerettük. egy barátoméban, ami szerintem pont ugyanolyan, mint sb-é, 350ezer km van, nagyjából 50ezret megy vele évente. bár hozzá kell tenni, hogy csak autópályázik, viszont azt padlógázon, ahol csak lehet. semmi baja nincs, a motor is bontatlan, az egr szerlepet szokta magának tisztogatni néha

1kutya 2012.11.28. 09:48:10

@Shadowbull: egy-két fotót azért küldhettél volna a verdáról a druszádnak. csak hogy mi is láthassuk, hogy néz ki a német ótópályák réme:-DDD

Globetrotter2014 2012.11.28. 09:48:31

@Shadowbull: én is ezt modntam az első escortom után 20 éve. Aztán látod hogy jártam :)

@csufar: szokásos menetrend. Az EEB1 Dutroux szomszédságában ugye és nem a miénkében...

Globetrotter2014 2012.11.28. 09:49:02

@csufar: amúgy látom te is leszoktál az A5ről... :)

nagyiWRX 2012.11.28. 09:53:54

Talán ennél a TDCI-nél egy rosszabb van a vw 2.5 v6 TDI je, igy 7-10 év körül (sokszor előbb is) szétesnek a hengerfejek, himbasor - himbák.
A benzines fókuszoknál trafócseréken kivül nem túl sok baj szokott lenni.Volt 2 mondeom is egyes meg kettes azoknak semmi baja nem volt csak futómű szilent, bár azt hiszem többet nem veszek ilyet, semmilyen érzés vezetni...

csufar 2012.11.28. 09:54:08

a használt kocsik árával kapcsolatban azért szeretnék egy aktuális megjegyzést tenni: apámnak a hetekben szállítják le az új kocsiját. ami egy opel astra kombi, teleextrázva. 24%, azaz huszonnégy százalék árengedményt kaptunk a listaárból, anélkül, hogy sokat alkudozni kellett volna.

Knorbi 2012.11.28. 10:02:57

@ommm: De ugyanazon autó (Fabia) 1.2-es vagy 1.4-es benzines kiviteléhez képest szerintem sokkal nyomatékosabb.
Persze a rövid váltó sokat segít abban hogy ne legyen használhatatlanul lomha az autó.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.28. 10:03:55

@Shadowbull: Én azt hittem, a James Bond vagy a leírt kitalált személyek közül :)

Dr. GGG77 2012.11.28. 10:26:16

Két hete megint utaztam egyben 300 km-et.
Ár/érték arányban nincs jobb ennél az autónál a közpékategóriában, szerintem.

ommm 2012.11.28. 10:27:35

@Rocko-: A másik oldalán van elszakadva

akiak 2012.11.28. 10:36:32

A családban MKIII-as Mondeo van 2.2tdci, 6éve, és 60e km után mondhatom,hogy nagyon jó autó, a vezetőoldali ülésfűtés most mondta fel a szolgálatot, 5.5-7 liter körül van a fogyasztása, a nagy átlag az 6.3. Egyedül az 1600-1800as fordulatnál megjelenő rezonancia idegesít, fogalmam sincs mi okozhatja

csufar 2012.11.28. 10:42:34

@ommm: igen, olvastam anno. de az céges volt és csak 20% kedvezménnyel :)

uki 2012.11.28. 10:45:00

Midjart 119 óra es sehol egy vw/bmw/opel/francia fan hogy fikazza a mondeot?

Válság van már itt is? ;-))))))

Hurri Kán 2012.11.28. 10:56:48

Nekem a fő problémám vele (ilyenben is ültem, S-Maxot használtam egy rövid ideig)egész egyszerűen kényelmetlen az első ülés. Nyomja a lábam, valahogy keskenynek éreztem, pedig nem vagyok kövér. Kettőstömegű lendkerék 100.000 km környékétől bármikor cserés lehet (barátom 1.6 tdci Focusában dettó, úgy tűnik, ez Ford-betegség), a cikkben is említett, kormányról vezérelhető fed. számítógép, ill. a hifit is vezérli, minden további nélkül megszokható. Fogyasztás nekem vegyes használatban 7 liter fölött volt, igaz, nagyobb része ennek város, országút-normál autópályatempó esetén 6l körül tartható. Amúgy nemrég utaztam egy MOndeo-taxival, túl volt a 200.000 kilométeren, semmi nem zörgött, lógott az utastérben, szóval ha valaki kicsit vigyáz rá, akkor elég tartósnak tűnik.

Nesebar 2012.11.28. 11:05:19

@Hugh Hefner: Nem azt írtam, hogy nem fúj meleget. Hanem a motor hőmérséklete melegszik fel lassan ilyen időben, fújni már ez is fúj langyost pár száz méter után, de még nem érte el az üzemi hőfokot. A 2 dolog nem ugyanaz.

csufar 2012.11.28. 11:07:41

@ommm: no igen, ez már az a szint, nekünk is ez volt meg :)

uki 2012.11.28. 11:14:31

@Hurri kán: a cikkben is kiderul hogy a kettostomegu lendkerek meg a mondeo kulonbozo dizel valtozataiban is kulonbozo modon viselkednek (1.8tdci vs. 2.0tdci). Semmi ertelme idekeverni a teljesen mas motoru focus lendkereket.
Amugy ha jol emlekszem Novoth Tibi amugy sem dícserte azt a psa szarmazek 1.6-os dizelt.

Hurri Kán 2012.11.28. 11:17:20

@uki:
Azért bátorkodtam ideírni, mert kivétel nélkül az összes Ford által használt dízelmotornál (amelyikben van) úgy tűnik, 100.000-150.000 km között megadja magát. (Nem, nem hallottam "valakitől", van a családban is Ford, ill. barátom is mesélte, ahol dolgozik, van kb. 20-30 Mondeo és Focus a cégnél).

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.28. 11:55:48

@uki: ne hallgass rá, ő csak szar autókkal találkozik. Azt az 1.6 HDI/TDCI motort autók százezreibe építették, a nagy számok törvénye alapján pedig nem kifogásolható, hogy egy-kettő széthullik.

A szóbanforgó motorról viszont később kiderült, hogy 8 - azaz nyolc - kilométert mentek vele olajnyomás nélkül. Szerintem pont ez bizonyítja, hogy masszív :)

Karbantartás, odafigyelés nélkül a legjobb konstrukció is rémálommá válik.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.28. 11:58:16

@novothauto: Én simán beülnék egy új Fiesta 1.6 TDCI Sport VAN-ba a mostani helyett.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.28. 11:59:44

@novothauto: Válogatós f.sznak kutyában a helye :)

Kámasuka 2012.11.28. 12:44:57

Mondeózom.

2005 2.2 tdci ghia. 2010 ápr. óta kb. 30.000et mentünk. Elégedett vk. vele. Használtan vettem 128e km-rel(vagy többel), 7300 euróért.

Hibák(2 év): - egr csere márkaszerviz 100
- fényszórómosó kupakja többször leesett(típushiba)
- nyiszorog a hátsó ülés
- 150 ezres szerviz 200e(fékekkel)

Fogyasztás nekem hosszú távon 6,5. Ez kevés Bp. sok pálya 130-140.

1kutya 2012.11.28. 12:46:30

@novothauto: jól elbeszélgetsz itt magadban:)

csufar 2012.11.28. 12:54:08

blöki a fotón a "the woman in the red dress" az a kedves nejed? :)

lezlee 2012.11.28. 13:04:09

@csufar: Ja, nekem is a 115 lovas régi szériás van, TDDI... az sokkal megbizhatobb volt mint az elso szériás TDCI-ik. 185 000 km-em van benne meg kb. +100 000 amit megtekertek. Nem hibamentes, de nem tragédia a fentartása.

Rocko- 2012.11.28. 13:17:18

@1kutya: csak tudathasadásos lett. így egyszerre két (több) autón is tud dolgozni.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.28. 13:19:56

@1kutya: Ez valószínűleg azért van, mert egyedül dolgozom. Viszont nem veszekszek a kollégákkal, meg a köcsög főnökkel :)

googyi 2012.11.28. 13:24:43

@c:
A Mazda 6-os nem psa dízel. Legalábbis a 2008-tól gyártott biztos nem:
totalcar.hu/tesztek/mazda62/2/
"Semmi, de semmi nem Ford-származék, igaz, a korábbi 6-osban is csak kisebb alkatrészeket vettek át Kölntől"
"A 6-os a sajátunk, teljesen - fordozásnak helye nincs."

en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2005_.282.0_MZR-CD.29
"in contrast to frequently mismatched, absolutely different Ford Duratorq ZSD or PSA DW10 engines"

Knorbi 2012.11.28. 13:26:44

Az egyébként törvényszerű hogy 100 ezer környékén meghaljon ezekben a turbó?

Knorbi 2012.11.28. 13:28:15

@googyi: És ez igaz a többi modellre is?
Tehát ha veszek egy 1.6 Diesel Mazda 3-ast az sem lesz Ford-Peugeot-Citroen motoros?

Kámasuka 2012.11.28. 13:29:41

@Knorbi: Szevasz, rég láttalak. Nemtom én 128cal vettem, 162ig(mostanáig) nekem az EGR halt meg de ezt már mondtam neked(100ba volt).

Kámasuka 2012.11.28. 13:30:51

@Knorbi: A 3mas Mazda 1.6 d motorja egy az egyben psa-ford. De jó az a moci, ahogy az ótó is.

Kámasuka 2012.11.28. 13:32:34

@Knorbi: A 2004es 3mas Mazdára gondolok, a legújabbnál nemtom kitől van az 1.6os, de nem nehéz utánajárni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 13:33:26

2006 ben vettünk egy 2003es TDCI-t.minden probléma előjött rajta amiről írtak.jó kapcsolatokkal anyagárban is 1,1 millió ft ment rá!
2 havonta kijelzett a hibakód jelző akkor fele teljesítmény és irány a szervíz!!!5 év akatt nagyon megutáltam ,állandóan attól rettegtünk mikor áll le.
2011 ben adtuk el óriási buktával.
Akkor vettük meg ma is jól működő 1,8 ast.gyakorlatilag csak olajcserekor kell kinyitni a géptetőt.MOST JÖN A LÉNYEG 1-1,5 LITERREL ESZIK TÖBBET!!!!
JA ÉS BENZIN MÁR 35 FORINTTAL OLCSÓBB!!
CSendes az autó nincs dízelhang !!csak csönd!!!!abszolút egyszerű technika dízel szarhoz képest!!Országúton akár 6 liter benzinnel is eljár az 1,8 as motorjával.
Kettős tömegű lendkerék?mi az?
Nagynyomású szivattyú?bruhaha
Egr szelep?nem is tudunk róla..
Stb stb

googyi 2012.11.28. 13:35:19

@Knorbi:
Az psa dízel, ahogy már leírták.

en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine

"The DLD-416 (or DV6) is a 1.6 L (1560 cc/95 cu in) version used by Ford, Volvo, PSA, BMW and Mazda.
...
2003–present Mazda3 MZ-CD 1.6, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)"

Kámasuka 2012.11.28. 13:41:46

@Gyurma73: Egr a benzinesben is van.

Hibakód+fele teljesítmény tipikusan Egr hiba. Ezt becsületesebbek tisztítják(ha még lehet) de a csere is 100e márkaszervizben számlával. Nemtom nekem ráncfelvarrott IIImas van az állítólag jobban sikerült. Elképzelésem nincs mire nyomtál el 1,1 Mft-t.

De a benzines eccerübb az fix.

Knorbi 2012.11.28. 13:43:51

@BenFranklin: Helló :) Pont hiányoltalak már a mondeós tapasztalataid miatt!
Azóta jól bírja a kocsi?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 13:45:49

Az autóba benzin motor való!
Teherbe való dízel!!!:-)
De az új kisköbcentis turbókra leszek kiváncsi 5 év múlva!
Újabb szopóroller?:-)

1kutya 2012.11.28. 13:46:22

@Rocko-: az autóról kértem képet te, nem Shadow kollegától (őt tudom milyen:)

@novothauto: még az lenne a netovább, ha össze is vesznél magaddal:-DDD

Knorbi 2012.11.28. 13:46:22

@BenFranklin: @googyi:

Igen én is így tudom.És azt hiszem a legújabban is az van majd ezután kapja meg a Skyactiv D-t.

Kámasuka 2012.11.28. 13:48:27

@Knorbi: Fentebb leírtam.

Gondolkodom a cserén, nem mintha nem bírnám a kocsit. Most 14.000 juró a keret, de úgy néz ki ennyiért jó 3-4 éves prémiumot nem kapni, az újabb(cikkben szereplő) Mondeo nem teccik, meg nem igazán előrelépés. Esetleg veszek Passatot, de lehet hogy marad.

Most nem volt újabb gond, 200 volt a 150es szerviz márkaszervizben ami szerintem OK, fékeket is cserélték.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 13:51:32

@BenFranklin: Mire ?majd megtudod:-)
kuplungcsere,kettőstömegűvel ,hidraulikus csapággyal kb 200ezer.sok?olcsóbban nem lehet kihozni.
4 új befecskndező nagyyomású szivattyúval 530ezer újonnan!!
Sok ?próbáld meg olcsóbban.
Egr 100ért?45 ér vettünk újat!
És sorolhatnám!
Mindenhol a legnagyobb kedvezménnyel lett ennyi!

Kámasuka 2012.11.28. 13:54:40

@Gyurma73: Egr 100ért?45 ér vettünk újat!

Márkaszervizben számlával melóval. Szerintem az rendben van ha 45 az alkatrész.

Mennyi km volt a tiedben? Hol használtad?

Hurri Kán 2012.11.28. 13:57:37

@BenFranklin:
2005-ös autót minek márkaszervizbe vinni? Hogy lehessen utána panaszkodni, milyen sokba került?

Knorbi 2012.11.28. 13:57:54

@BenFranklin: És pl a japók nem tetszenek?
Szerintem egy Honda Accord jó alternatíva.
Jól néz ki,jó motor kicsit sportos is de egy hülyegyerek image stb.
Meg az Avensis is jó bár az elég uncsi.Volt szerencsés egy 120Le-s dieselhez egyébként az az érzés megvan benne hogy ez 20 évig jó lesz.Csak hát 2 nap után megunod:)
De a Passat is jó választás esetleg az új Superb.
Elég szép és nagy belülről.

Rocko- 2012.11.28. 14:05:01

@1kutya: jó hát nem volt pontos megfogalmazás hogy "a német ótópályák réme". :D

Kámasuka 2012.11.28. 14:08:52

@Hurri kán: Nem panaszkodtam, azt írtam hogy amit fizettem az korrekt.

@Knorbi: De, volt is japóm és nagyon jó volt. Csak hozzászoktam a hodályhoz, és az Accord Tourer és a 6os kombi is kisebb belül. Mondjuk ezt még túlélem, de igazából nagyon kevés eladó van belőlük. Igazából olyan nagyon nem kell újabb autó, csak ugye túl sok a pénzem és unatkozom(ha unatkozik az ember az mindig azt jelenti hogy jó autója van)...:)

Felmerült nyáron hogy inkább veszek hobbiautót. Alfa Spider Veloce-re vadászom, veteránra(olyan 1975-83). Ez még nem túl drága de már kezd klasszikus lenni. Meg cabrio, ugye. Magyarországon vagy lepusztult szarok vannak vagy csillivilli felújítottak, nekem a kettő közötti kellene amin elmelózgatok. Szóval irány megint Nürnberg..:)Most már tél lett, olcsóbbak a cabriók.

el-enor 2012.11.28. 14:14:20

nekem azóta csorog a nyálam erre a mondeora, mióta megjelent..... nekem bejön. bár én automatával venném, eleve ekkora autót csak automatával vennék( passatot is, e mercit is.. sőt, mostani C-m is automata. bármit amit nem azért veszek h élvezkedjek, automatával vennék :) ).... hú de meg leszek most kövezve :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 14:14:54

@BenFranklin: nem volt új mikor vettük azt gondoltuk hogy 3.évesen reális a 100ezer km,mert az ismerős újonnan vett kocsijában is 150ezernél kellett kuplungozni ah8gy a mienket is óra szerint.
Sajnos nagyrészt budapesten volt megtéve vele az a 120 ezer km amíg használtuk.
Mint kiderült ezt nem szereti a TDCI.
Amúgy ezenkívül sok apró hiba volt vele 30-50ezer forint értékben amit le sem tudnék írni estig sem:-)

abipook 2012.11.28. 14:16:07

@Gyurma73: Alapvetően nem azért érdemes venni dízelt középkategóriás autóba, mert megéri, hanem azért, mert a technika jelen állás szerint az passzol jobban egy utazóautó kategóriába.

Kámasuka 2012.11.28. 14:19:30

@Gyurma73: Sajnos nagyrészt budapesten volt megtéve vele az a 120 ezer km amíg használtuk.
Mint kiderült ezt nem szereti a TDCI.

- hát a nagynyomású dízelt(nem csak a tdci-t) nem igazán erre találták ki, bár az is igaz hogy erre a gyárak azért nem igazán hívják fel a figyelmet. 300+nm tépi neked a kupplungot, 120e bp-i km-en 3xannyit kuplungolsz mint más 400e autópályás km-en.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.28. 14:20:18

@Gyurma73: "kuplungcsere,kettőstömegűvel ,hidraulikus csapággyal kb 200ezer.sok?"

Nem sok, hanem lehetetlen.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 14:27:05

@novothauto: a kettőstömegű ford petrányinál 85 ezer full kedvezménnyel.6 sebességes!csak gyári van hozzá!
A kuplungzett bárdinál kb 50ezer ft.az is max kedvezményel.48%.
A kinyomó sem volt 45 nél több.a munkadíj meg 20ezer volt ismerősnél.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 14:28:37

@PÖFFF!eteg gomba: hidd el a 130 lóerős 1,8 as is wlég autópályán.

Vogelthal 2012.11.28. 14:40:11

Kettő 3. szériás Mondeóm is volt, mind a kettőt újonnan kaptam cégautóként:

1) 2001-es 1,8 benzines
A 3. széria legelejéről, itt a Ford még bizonyítani akart. Nagyon jó autó volt, 100 ekm-t mentem vele 4 év alatt, SEMMI baja nem volt. Nagyon ment, imádtam, igaz nem tudtam 10 l alá levinni a fogyasztását

2) 2005 2.2 TDCi
Ezen már látszott a spórolás és a gyengébb minőség. 80 ekm-t mentem vele, ismét csak 0 kmről. Csak az érdekesebb hibák: e
-egy özönvízszerü eső után, egy olyan pocsolya közepén megállt a Raktár utcában, amin az összes többi autó vidáman átment. Trailerrel kellett bevinni a megboldogult Ford Piramisba. Diagnózis: felszívta a légszürőn keresztül a vizet, örülhettem hogy kiszárítás segített rajta és nem repedt meg a blokk (a másik három Mondeó a munkafelvevő szerint, amiket hasonló okok miatt vittek be, nem uszták meg...)
-hűtőventillátor jeladója megadta magát - csak azt vettem észre, hogy pirosban van a hőfokjelző. Az egész ventillátort cserélte a tisztelt márkaszervíz, nem kevés pénzért
-idegesítő check engine hibák, letiltó motorvezérlés 60 ekm futás után, 2000 fölé nem engedte a fordulatszámot. Szervíz nem talált semmit, injektor tisztító folyadék beöntése segített.
-folyamatosan elhagyta az alsó motorvédő lemezt - egyszerüen nagyobb sebességnél, jellemzően sztrádán, levált és széttörött. Nem egyszer. Csak a szerencsén múlt, hogy soha nem lett belőle baleset.
-Lökhárító horogszerüen viselkedett: baromi könnyü volt parkoláskor rácsúsztatni a padkára, utána tolatáskor egyszerüen leszakadt az alső koptató lemeze.
Ennyi. 3 év után dobtam, következő autó már nem Mondeó lett.

Knorbi 2012.11.28. 14:44:59

@BenFranklin: pedig azok is jó nagy batárok sőt akkor már a Passat még kisebb.De az új Superb az bazi nagy.És szinte mindnél szebb belül persze ez szubjektív.

Hát ha viszont jó a Mondeo akkor ja jöhet a hobbi autó :)
Az az Alfa nem rossz választás.De nézd meg a régi Porschékat is hátha.....

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.28. 14:50:33

@Gyurma73: Az jó ár. Mondeo kettőstömegűre eddig 160-at hallottam, ami a legjobb volt.
Mondjuk én nem kuplungozok, szép lenne emelő, meg akna nélkül.

vasgyuszi 2012.11.28. 14:56:51

@el-enor: "bármit amit nem azért veszek h élvezkedjek, automatával vennék :) ).... hú de meg leszek most kövezve :) "

NEM, nem leszel, teljes mértékben egyetértek.
Mellesleg jómagam a C8 HDi165 automatával is tudok élvezkedni, jóllehet ez nem a kilinccsel elore való kanyarodást jelenti. Bár azt meg kell hagyjam, hogy a le- és felkanyarodó sávokban a közlekedok 95%-ánál gyorsabb vagyok, de ez sem az én érdemem, hanem a többiek ennyire nem érzik a kocsijukat és tötymörögve kanyarodnak... Kedvencem az óvatos duhaj, amelyik félgázzal akar az autópályara felhajtani ill. besorolni... nooormális?

Szóval én is egy ilyesmi dízelt nyúzok, ennyi vót a lényeg.

Shadowbull 2012.11.28. 14:59:22

En egyaltalan nem akartam dizelt. Kombit se.

Egy volt fix: a felszereltseg amit akartam. De ilyen kivitelben szinte csak dizel kombik voltak.

Hurri Kán 2012.11.28. 15:00:18

@Shadowbull:
Nem volt elfogadható árú/ állapotú benzines? Pedig felétek valamivel azokból is nagyobb a választék.

Shadowbull 2012.11.28. 15:03:54

@Hurri kán: nem. ami benzines volt, az mind szarul felszerelt volt.

nekem ami mindenkeppen kellett az a klima+tempomat+tolatoradar.

Ilyet benzinesben szerintem nem is lattam.

Hurri Kán 2012.11.28. 15:06:16

@Shadowbull:
Egy akkora piacon furcsa, de elhiszem. :)
Gondolom nem ragaszkodtál a Fordhoz, mint márkához, még úgy sem találtál?

abipook 2012.11.28. 15:11:51

@Gyurma73: Elhiszem. De én országúti előzésről beszéltem, amikor kell a teljesítmény, hogy biztonságosan letudj 3-4 autót egyszerre. Jártam kb. 3/4 évig 80 lovas benzines Corsa C-vel területi képviselőként, ahol folyton hajtani kellett, ki kellett használni minden porcikáját az autónak, szóval tudom, hogy milyen az, amikor "izomból" megoldod az előzést, és milyen, amikor rá kell készülni előre, hogy kell a teljesítmény. Ez a nem mindegy, hogy illik-e a motor karakterisztikája az autóhoz, és emiatt írtam, hogy a 140 lovas dízel a minimum szerintem, ami ehhez az autóhoz passzol. A Mondeo egy utazóautó, ahol csak rálépsz a gázpedálra, és mész, nem a váltóval és a fordulatszámmal szarakodsz, mert stresszmentesen akarsz utazni.

Shadowbull 2012.11.28. 15:12:20

@Hurri kán: dehogy ragaszkodtam, neztem en Passatot, Volvot, Toyotat, BMW-t is.

De ar/ertek aranyban ezek tuntek a legjobbnak. Igy utolag mar maskepp nez ki egy cseppet a dolog :)

A kovetkezo autom nem Ford lesz, es valszeg nem lesz ekkora, es tuti nem lesz kombi. A gyerek is megnott, nem kell minden szart allandoan ide-oda hurcolaszni, lassan gyerekules se kell majd.

A kisebb csomagteret meg majd megszokjuk :)

Az biztos hogy ebben nagyobb targyakat is lehet szallitani, nemreg egy uj mosogepet vittunk benne gyari csomagolasban :)

De batarnagy, parkolni vele nem egyszeru, es akkora a fordulokore mint egy nyergesvontatonak, amit rendkivul utalok.

Hurri Kán 2012.11.28. 15:17:22

@Shadowbull:
Na igen, valamit valamiért. Praktikumban a kombik verhetetlenek, nekem következő, ha megint lesz, biztos az lesz. És nem dízel! :)
Ha meg nő a gyerek, kupét, vagy kabriót kell venni. ;-)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.28. 15:27:48

@Shadowbull: Vegyél egy Octavia kombit. Tudod, az majdnem AUDI :)

Viszont az illető a cikkben, aki végig márkaszervizbe hordta...

Viszonylag magas az iq-m, ezért tisztán emlékszem, amikor tamáskodtál, hogy hova vigyed az autód valami motorhibával...

Hurri Kán 2012.11.28. 15:29:31

@Shadowbull:
Nem azt mondtad, kisebb lesz, mint a Mondeo? ;-)

Shadowbull 2012.11.28. 15:30:22

@novothauto: en nem allitottam ilyet soha hogy mindig markaszervizbe hordtam volna. Csak olyat hogy rendszeresen hordtam szervizbe :)

Octaviat nezegettem, 1,8T-vel DSG-vel erdekes lenne. De nem kell kombi, otajtost meg utalom.

ja es olyan dragak, hogy akkor inkabb egy uj 3er.

Shadowbull 2012.11.28. 15:30:56

@Hurri kán: öööö, hat ez vegul is alacsonyabb :)

1kutya 2012.11.28. 15:32:53

@Shadowbull: veszel te is hármótoknak egy kaskájt???:-D

Hurri Kán 2012.11.28. 15:33:08

@Shadowbull:
Pont ezt akartam mondani. :D
Amúgy nekem akkor már inkább a CLS (első generációs), ami bejön. Bmw-től ez a Grand Cupé nem annyira, akkor már inkább egy Z4 nagy duzzogva. :)

1kutya 2012.11.28. 15:34:15

@Hurri kán: nemjól tudod! ha nő a gyerek, ruhát kell veni! sokat! és baszott drága... :)

Hugh Hefner 2012.11.28. 15:36:11

@Knorbi: 125Nm-ről beszélünk. Azért nem szaggatja fel az aszfaltot. Az, hogy alacsony fordulaton adja le a nyomatékát, más dolog.
Amúgy:1.4 55kw-126 Nm
1.4 74kw-126 Nm

Hurri Kán 2012.11.28. 15:36:36

@1kutya:
Nem a gyereknek kell kupét vennie, teeee. :DDD

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 15:47:07

@PÖFFF!eteg gomba: én meg az 1,8 as 130 lóerős benzines mondeoról írtam ,hogy jön ide corsa?:-) :-) :-)
130 lóerős dízel helyett lett 130 lóerős bwnzines.
Nyomatéka valóbqn több a dízelnek de menet közben annyira nem venni észre mert dízelnek meg sokkal h8sszabb a váltója.
Volt nekem mindkettő ,ráadásul dízel 200kilóval nehezebb volt.

1kutya 2012.11.28. 15:49:35

@Shadowbull: nálad is előjött a csufar szindróma? buszt akarsz venni? :-DDD

@Hurri kán: de arra nem marad:)

Knorbi 2012.11.28. 15:57:59

@Hugh Hefner: Hmm érdekes adatok nekem jóval nyomatékosabbnak érződik.De Ommm megmondta a tutit a váltó volt trükkös benne.

butschq 2012.11.28. 15:58:57

Mondeoról a helybéli pap jut eszembe, akinek ilyen van, én meg egyszer a társaságában ecseteltem, hogy a gázolaj az ördög üzemanyaga :D

jarics 2012.11.28. 15:59:24

"F" betűs autót ugye...

butschq 2012.11.28. 16:01:10

@Hugh Hefner: @Knorbi: jaja, 1.4 55kW 126Nm
Ha egyedül utazol benne, szó mi szó, lehet vele haladni, ha ketten, még talán tudsz előzgetni, főleg ha csaj ül melletted. Na de ha öten...
Én csak tudom, 6 éve hajtok olyat :D

Sirius01 2012.11.28. 16:03:19

Az a vicc,hogy az utóbbi jó pár évben így globálisan nyomott autósmarketing, mennyre betalált.Itt már mindenki Le-ről ,meg nyomatékról beszél,és nem ceszi észre,hogy nem ez a lényeg.Ha egy dízel,nekem 150-ezer km után szétesik,kell a francnak.Ha kell a sebesség,meg a gyorsulás,akkor legyen hozzá,egy olyan karakterű benzinmotorom.Meg még egy észrevétel,kedves emberek. Kell a dinamikus autó ! Igen? és hová,talán ide Pestre? ,ahol nem lehet közlekedni,és már szinte mindenhol trafipax van? És milyen érdekes? Azok az emberek,akik autóbuzik,és ez a szakmájuk,egyik sem gondolkodik, ilyen autóban,és valószínűleg jókat röhög,a lúzeren,aki másnak a levetett ilyen céges szarját,magánemberként megveszi,és aztán szervizelheti látástól-mikulásig,és öntheti bele pénzt.

Broadslider 2012.11.28. 16:06:44

Már nem azért, de az nagy dolognak számít, hogy a belső térben 5 éves autó létére minden működik? Valahogy ez alap elvárás lenne. 9 éves Renault Megane-om van, ülésfűtéssel, panoráma tetővel, minden cuccal szinte, ami rendelhető volt, és 9 évesen is minden hibátlanul működik benne. Semmi beragadás, vagy mondjuk hogy az ülésfűtés felmondja a szolgálatot....15 másodperc alatt már lerohad rólam a gatya, ha bekapcsolom. Jó, egy hibája van a beltérnek, hogy amit sokszor fogdosnak (pl. váltógomb) arról lemálik a felső réteg...és egy bézs bőrbelsős beltérben nem a legszebb látvány, de majd cserélve lesz.

Knorbi 2012.11.28. 16:09:06

@butschq: De hülye vagy :)))))) szegény pap :)

Ja mi az SDi-ről beszéltünk hogy szerintem nyomatékosabb.
Erre kaptam az adatokat hogy nem az.
A megfejtés meg a váltó fokozatkiosztása,ezért érezni nyomatékosabbnak.

butschq 2012.11.28. 16:10:58

@Sirius01:
1.) Na már most szerény véleményem szerint lehet dinamikusan autózni úgy, hogy betartod a szabályokat. A dinamikus vezetés nem egyenlő a szabálytalankodással.
2.) És miért csak Pestre kellene autó? Pest egy apró kis szeglete Magyarországnak ember, kicsit nyisd nagyobbra a szemed, ha térképet nézegetsz mostanában...
3.) A mondanivalód első részével valamennyire egyetértek :)
De milyen menő már, mikor egyik haver dicsekszik a másiknak, hogy 160-nál 5 litert eszik a tdcdpdtdi :)

Knorbi 2012.11.28. 16:14:59

@Sirius01: Igen én is jobban szimpatizálok az egyszerűbb autókkal.Csakhogy olyan lassan nincs pláne ha nem kiskategória.Az én hatéves autóm ciki mert hátul tekerős az ablak és nem elektromosak a tükrök stb.
De azzal egyetértek egy autó ne essen szét 150 ezernél akár benzines akár diesel.

csufar 2012.11.28. 16:17:43

kuss legyen ott, én már rég eladtam! :) most éppen egy mazda3-ra gyúrok, amit apám most fog lecserélni. felüdülés lesz a ketteske után. :)

butschq 2012.11.28. 16:18:06

@Knorbi: Próbálkozom azt a tulajdonságot elsajátítani, hogy hamarabb gondolkodom, mint beszélek, de még lelkes kezdő vagyok :)
Jó kis szituáció volt, kínos csenddel utána :D

SDi-t nem vezettem eddig, csak ültem olyan Poloban, olyan sok élmény nem jött át a nyomatékosságról. Bár a váltó segíthet neki, én pl. a benzines Fabiaban nem tudom eldönteni, hogy hosszúak vagy rövidek a fokozatok. Valószínűleg rövidek, pályán érezhető, de 5.ben 90-nél egy előzés...
Így viszonylag elég fiatalon jutottam arra a szintre, hogy autóvásárlásnál vagy jóval erősebb autót, vagy automata váltósat fogok venni :)

csufar 2012.11.28. 16:21:24

@csufar: blöki ez neked szólt :)

vasgyuszi 2012.11.28. 16:23:05

@Gyurma73: "http://www.karosszeriajavitas.com" konkrétan te vagy, vagy csak reklámozod oket? Van pár képem, amit szakértésre küldenék. Neked?

Sirius01 2012.11.28. 16:26:13

@Broadslider: Teljesen igazad van! Tényleg az a nagy szám,hogy öt évesen még működik benne minden? ez aztán az előrelépés. Itt már kőkemény fogyasztói társadalom van. Vedd meg,használt egy kicsit,ájulj be a sok kütyütől,a gyerek nézze hátúl a DVD-t ,(addig sem kell vele beszélgetni),legyen benne nyoc pohártartó,ne hogy má,szomjan halj ,meg persze esőérzékelő,az mindenképp,egy valag 10 filléres USB ajzat,facebok elérés,na az fontos,stb. Meg legyen 1.4-es tökig felhúzva turbókkal,meg papíron létező nyomatékkal.Aztán meg ha pár évet kibír,már lehet örülni,és majd másikat venni,mert szervizelni,már nem lesz kifizetődő.Soha nem vennék magánemberként ilyen autót.

Knorbi 2012.11.28. 16:26:51

@Broadslider: Aha hát az nem olyan sok.

@butschq: Hát elhiszem :) de megérdemelte miből telik olyanra egy papnak?:)

Persze nem nagy szám az SDi de takarékos és sokat kibír.Közel 300 ezerrel adta el a haverom az Ibizát 12-13 évesen.A legnyagyobb gondja egy kuplung volt az eladás előtt kb 3 hónappal.
Az automata baromi kényelmes dolog persze hibaforrás is meg automat olajcsere meg iylenek.Én arra jutottam nem éri meg.

Broadslider 2012.11.28. 16:37:44

@Sirius01: igen, igaz teljes mértékben, mert oké, nekem is bejönnek az újfajta cuccok, amiket beleraknak az autókba, de minimum a fele tök felesleges...mert látom ha esik az eső, bekapcsolom az ablaktörlőt...igen, hátulra is a tv mondjuk tök felesleges, mert a gyerekek élvezik látni, hogy kint mi van, meg nézni, ahogy anyu vagy apu vezet...legalábbis én mindig figyeltem...a másik meg...a kocsiban való kajálás a halálom, meg belekennek vmit a kárpitba, de ez bárkire elmondható. Speciel übermódon vigyázok az autómra, mindig übertiszta belül, de sokan bele esznek-isznak-f**nak, meg ilyenek...kell a törődés :P

butschq 2012.11.28. 16:38:17

@Knorbi: finanszírozási ügyben, hát vannak anomáliák :)

Egyébként ültem már abban a Mondeoban, és elég vegyesek az érzelmeim. Abban is valami 1.8 2.0 2.2 dízel van, bár az alakításom után már nem mertem megkérdezni :)
Egyrészt jól ment, pályán csak úgy suhant, és az ülései számomra baromi kényelmesek voltak. Viszont a beltér az érdekes volt. Az alu dekor olyan karcos volt, autóban még nem láttam olyat. A mi fabiank ami egy elég puritán belsővel rendelkező autó, és nem kap kímélést, sokkal jobb állapotú, talán karc nem is található benne.
Viszont minőségre meg olyan érzés volt, mintha egyben lenne.
Egyik cimborám viszont tavaly vettek egy ugyanilyen Mondeot, valami 1.6 dízelt(?), és ami feltűnt, az a nagy kijelző az óracsoportban. Este engem zavart, lehet, hogy állítható a fényereje, de akkor nagyon fel volt csavarban abban, mert az utat alig láttam tőle.

Sirius01 2012.11.28. 16:48:31

@butschq: Dinamikusan autózni jó,de meddig, míg el nem érem az 50/km,vagy max 70/km sebességkorlátozást,? itt Pesten ez a helyzet,és vidéken is hasonló. Erre a dinamikára egy sima szívó dízel is tökéletesen jó,és sokkal tartósabb.Engem pl,már kétszer is megbüntettek,mert kemény 10-km/o-val túlléptem a megengedettet. Volt nekem is ilyen haverom,aki úgymond dicsekedett nekem."vazze,150le és 6-litert eszik.Amikor meg mentünk volna valahová,akkor meg: "Te nem mehetnénk a Te Audi 80-as kocsiddal, ? mert az enyém megint szervizben áll,ill még össze kell szednem 3 kilót,egy szar alkatrészre. Na ilyenkor halgat az 5 literes fogyasztásról,ami egyébként az én kocsimmal megegyező,csak ez 90 le,és csak 15 másodperc alatt van 100-on,nem pedig 10. Hát de tényleg?nem mindegy?

Kámasuka 2012.11.28. 16:50:56

@Knorbi: Alfa nem rossz választás.De nézd meg a régi Porschékat is hátha.....

Naná, szívesen eljátszanék Porschékkal, egy müncheni kollégának van '72es 911e. Csak ugye a beugró oda 20ezer ojró volt és ráköltött még1x annyit, igaz, most van egy 40 éves gyári szintü karcmentes Porschéje, ami befektetésnek sem utolsó.

Én ennyit nem áldozok erre sőt 8ezer euróból az Alfának meg kell állni felújítással együtt. De nem is vitrinbe szánom, használni fogom.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 16:56:47

@vasgyuszi: nem én de meg tudom mutatni az illetőnek.

glutamin 2012.11.28. 17:04:08

Pár észrevétel részemről. Én egy használt 1.8-as TDCI-t (mk4) vettem 3,5 évesen. Azóta beletoltam 41e km-t hiba nélkül. A fogyasztása nálam 6,7l fele autópályán tempomattal GPS szerinti 140, valamint BP. Sajnos jól felszerelt benzinest alig árulnak. Van 2.0 l-es, de asszem már abban is van 2 tömegű lendkerék. Az 1.8-as esetében nem tudom mennyire szükséges a nagynyomású szivattyút hajtó lánc cseréje a vezréműszíjjal együtt, mert csak a sima szíjcsere kb a 2.0-ás árában van.

400-450 Ft-os üzemanyagárnál 2-3 literes fogyasztáskülönbség nagyon sokat jelenthet. 100e km-en behozza az esetleges drágább szervizelést.

A fentiekből pedig rögtön látszik, hogy aki csak a szomszéd utcába jár kocsival, annak valóban nem éri meg ilyesmibe invesztálnia.

Sirius01 2012.11.28. 17:06:21

@Knorbi: nem tudom mi a cikibb.ha hátul nincs elektromos ablak,vagy az a tudat,hogy voltam akkora balek,hogy egy olyan autót vettem,aminek a fenntartása,és a szervizelésére aránytalanul nagy összeg megy-el, a részint magasabb és tulajdonképpen számomra kihasználatlan motorteljesítmény,vagy felesleges extrák miatt.És még valamit sokan elfelejtenek.: Azt a plusz kényelmet,amit az a mostanában rendelhető extrák nyújtanak,na annak komfortját,máshol izzadja le az ember.Egy mondjuk 1 millió ft értékű felszereltségért mennyi plusz munkaenergia van? Szerintem egy átlag embernél rengeteg,amit másra is el lehet költeni,ami a kényelmet szolgálja ebbe a vonatkozásban értve.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 17:07:23

Amúgy meg mindenkinek javaslom hogy vegyenek dízel autót hátha még jobban csökken benzin ára.:-)
Már 35 forinttal olcsóbb b2nzin mint dízel vagyis majdnem 10%.
Szóval dízel fogyasztásra még nyugodtan számoljuk rá 10%-ot.
Ja és a dízel szervízelése majdnem 2 szer annyiba kerül.
TDCI re kell drága gázolajszűrő,meg a sokkal drágább olaj.

Kámasuka 2012.11.28. 17:13:17

@Sirius01: 1 millió ft értékű felszereltségért mennyi plusz munkaenergia van? Szerintem egy átlag embernél rengeteg,amit másra is el lehet költeni,ami a kényelmet szolgálja ebbe a vonatkozásban értve.

Mindenkinek megvannak a szempontjai. Aki a autójában él/dolgozik annak nem jön rosszul a full extra. Ráadásul az a +1,2,3 milla a kütyükre már a kocsi 3 éves kora után elenyésző pluszktg, és ugye csak a használt piac pörög. Persze be kell vállalni hogy ami elromolhat az el is romlik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 17:14:24

1,8 benzin budapesten nyáron 8,5 liter benya a 385 forintból az 3275.
7.5 literes fogyasztású TDCI gázolajköltsége 3150ft.
90km/h nál az 1,8 benzines eljár 6 literrel.

glutamin 2012.11.28. 17:15:11

Gyurma@: Valószínűleg nem autózl elegt, hogy kijöjjön a dízel előnye az alacsonyabb fogyasztásban. Lehet, hogy mau nap 10%-kal drágább a gázolaj literje, de ha 20-30%-kal kevesebb fogy belőle, akkor az még mindig lehet jó. Ez egyszerű matek. De te ezek szerint csak utólag számolgattál utána.

Felszereltség téma:
A tempomat pl jobb fogyasztást, jobb menetidőt és kevesebb büntetést hoz. Ezt is érdemes lehet beleszámolni.

glutamin 2012.11.28. 17:17:52

@Gyurma73: 90km/h-nál az 1.8 tdci eljár 4,5l-rel. Akárhogy is csűrjük csavarjiuk a témát, ha sokat mész behozza a dízel a pluszkötségeket a fogyasztáson. De ehhez esetlegesen 5-10 évig meg kell tartani az autót.

Sirius01 2012.11.28. 17:20:03

@Gyurma73: Meg van amelyikre koromszűrő. Volt ismerősöm,akit az őrületbe kergette ez az alkatrész.2-3 ezer kilométerenként vihette a szerelőhöz,mer szervizmódba tette a computer az autót.

Pepejoe 2012.11.28. 17:22:25

Na, ez az, amiből nem lehet kiindulni 100-ból 99 esetben. Meg akkor ne ugorjon be semmi költséges és gányolajosra jellemző hiba, mert romlik a megtérülési idő és belecsúszik a 20 évbe. :D

Sirius01 2012.11.28. 17:34:55

@BenFranklin: Ez pontosan így van.Az autó 2-3 éves korára,a plusz extrák,vajmi keveset nyomnak a latba,az eladásnál,és a vételnél is egyaránt , Most nem az ABS re,meg a klimára gondolok.(Azokat én is jónak tartom). hisz már jellemzően ez az a kor egy mai kocsinál,hogy inkább nyűg,mint jó.Kulcsnélküli indítás,esőérzékelő,elektromos kézifék,stb Mind felesleges kacat,ami 3 -évesen csak a problémát generálja,és tényleges használati értéke nincs.Mi jó abban ha 200-ezer egy szélvédőcsere,csak mert,egy ténylegesen soha sem használt,vagy megfelelően működni bíró szenzor van benne?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 17:35:16

@glutamin: ha azt a töblett költséget amivel egy dízel többe kerül berqkod kamatozni akkor tényleg sokat kell menni.
Az igaz hogy 3as Mondeoban alig van benzines.

Olimpisz 2012.11.28. 17:35:21

Idén vettünk 2 évesen egy ilyet kombiban, kétliteres dízelmotorral, 110e km-vel, Németországban. Azóta 30e ment bele.
A tapasztalatok teljesen ugyanazok mint a cikkben. Ha valaki csak egy megbízható és kényelmes autót szeretne, a tudásához képest jó áron, ez egy jó vétel.
Nem az az autó, amivel az ember a kivagyiságát hangsúlyozza, viszont használat szempontjából remek.
Nem egy versenyautó, de tartósan a 160-t bírja, emelkedőkön sem erőlködik, 160-ról még lehet vele emelkedőn is előzni. Persze nem úgy húz mint egy új M5-ös BMW, de az ára annak a töredéke. A tele autó a fent leírt 160-as tempónál 6,5-7 körül eszik.
Ezidáig szeretjük.

glutamin 2012.11.28. 17:36:32

Akinek nehéz a metek egy 3-5-10 éves költségbecslésre, annak általában nem az a legfőbb gondja, hogy ilyen kategóriás autókból válogasson.

Abban viszont egyetértek, hogy kezdik elérni azt a bonyolultságot ezek az autók, hogy egy bizonos életkor felett már nem éri meg őket üzemben tartani. Ezekből már biztosan nem lesznek lomizós igavonó jószágok.

glutamin 2012.11.28. 17:39:40

@Gyurma73: Nekem meg már 4-es van és abból még annyira sincs benzines. Egyébként pont egy 1.8-as benzines lehetett volna egy jó laternatíva még nekem olyan 100-130 LE körül. De sajnos csak 1.6-os meg 2.0-ások vannak, abból se sok. Az 1.6-os nagyon kevés, azzal borzasztó fogyazsztásokat csinál ez a kocsi. 2.0-ásban meg már ott a kéttömegű lendkerék. Valamint abból is alig van eladó használt.

shwarcz bácsi 2012.11.28. 17:40:48

Nem értem a listát. Van 4. 7. 8. 10. Helyezett, de hiányzik a többi... Ezt így hogy ?

glutamin 2012.11.28. 17:43:58

@shwarcz bácsi: A még hiányzó autókról is várhatóan lesz cikk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 17:44:18

@glutamin: sajnos nincs benzines mondeo szinte pedig az 1,8asok nem rosszak.
Amúgy a benzinesek nm szokták tönkretenni a lendkereket.
Én még nem hallottam olyat aki benzineshez kért volna ,pedig már 25 éves benzinesekben is volt ilyen.

abipook 2012.11.28. 17:46:48

@Gyurma73: Úgy jön ide a Corsa, mint a benzines Mondeo. Kontextus?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 17:53:43

@PÖFFF!eteg gomba:
Nekem volt ill van 2003 as2.0 TDCI ill2007es1,8SCi
gondoltam leírom a tapasztalatokat a Mondeokról mivel ezt kérték a szerzők:-)

Kámasuka 2012.11.28. 18:03:57

Ja mekkora bunkó vk., a legfontosabbat el is felejtettem:

KÖSZÖNÖM A TOTALCAR szerzőinek:

Az 5letet, hogy a 10 legnépszerübb import-használtat letesztelik, és kommentelhető is.

Nemtom személyesen kinek az érdeme, de ez legalább 10x annyi embert érintő közszolgálati anyag, mint bármilyen újteszt. Szóval hajrá, az ilyesmivel (is) kiemelkedtek a hazai médiamasszából.

gravital 2012.11.28. 18:48:30

Nekem egy 2009 februári, 0 km-el vásárolt Titániumom van. Céges utakra használom, eddig 140.000-et tettem bele.
Eddigi problémák: NINCS!
A lenagyobb problémám, hogy időpontot hozzak össze a szervízzel a kötelezőkre...komolyan! :-)
Bocs, egy gondom volt - olyanról viszont soha ezelőtt nem hallottam: 40.000-él kirolytosodott a biztosnági öv. Csak pislogtam. De ezt cserélték garban. A sebváltó gombról már kezd kopni a gyerekpisztolylakk.
Tényleg! Nem tudtok valami emberi árban másik gombot - ami mondjuk még kibír 200.000-et?
Mert cserélni csak akkor fogom, ha megállok egy lámpánál, s kiesik alólam. Vagy ha ugyan ilyen véleményeket olvasok az utódról - mert az nagyon jól sikerült - be kell vallani.

3 gb 2012.11.28. 19:32:02

Mondeózik ön?
nem

lrs 2012.11.28. 19:39:07

Szerintem sem éri meg a dizel belőle, én is alátudom támasztani, hogy benzinessel 6,5-9 literig bőven ellehet járni,teljesen normálisan ( minimum a forgalom ritmusában ). Az átlag 7,2-7,8 között vidéki városi helyben-járós forgalomban klímával Mondeo III 1,8 125 le.
Ennek fényében szerintem nem igazán éri meg a dizel 25-30 E km/év alatt.
A komfort-elektronika tényleg tud furcsa jelenségeket produkálni, illetve még a belső műanyagok festése kopik meglehetősen igénytelenül.

Rocko- 2012.11.28. 19:42:04

@Shadowbull: vegyél TwinDoorosat, az 4/5 ajtós. :)

@1kutya: persze, ki se lehet mondani, viszed szervizbe, át kéne nézni a kás ő kes, kvás, affenében, ránéznétek a nisszánra?
:D

Typeir 2012.11.28. 20:22:01

Benzines,mellé meg egy torott benzines ugyanolyan! Ami az udvar végében elfér,aztán ha valami kell akkor átpakolgatod.Ja,hogy Budapesti vagy?Nincs garázsod,kerted?Meg kell venni,aztán sírni hogy milyen drága a fenntartása!Ja,hogy még pénzed sincs?Ne vegyél autót 1.6 felett városi ember,ha nem utazol 300 km-nél messzebbre!Ez az én véleményem,elnézést ha valakit megbántottam,én is városban lakom!

Shadowbull 2012.11.28. 22:35:16

@Broadslider: ".mert látom ha esik az eső, bekapcsolom az ablaktörlőt..."

ha latom hogy nem stimmel az elogyujtas akkor atallitom. Ha el akarom inditani a motort akkor meg bekurblizom. Flancos divatos szarok nem kellenek, mint a motorvezerles meg az onindito.

"igen, hátulra is a tv mondjuk tök felesleges, mert a gyerekek élvezik látni, hogy kint mi van, meg nézni, ahogy anyu vagy apu vezet..".

Namost neked vagy nincs gyereked es/vagy soha nem mentel vele hosszu utra. A hosszun itt most nem azt ertem, hogy elmentel Pest egyik vegebol a masikba :)

"a kocsiban való kajálás a halálom, meg belekennek vmit a kárpitba, de ez bárkire elmondható. Speciel übermódon vigyázok az autómra, mindig übertiszta belül, de sokan bele esznek-isznak-f**nak, meg ilyenek."

Bele hat. Nem szobor az hanem hasznalati targy.

Shadowbull 2012.11.28. 22:38:00

@BenFranklin: az en kollegam meg nemreg vett egy Porsche Turbot, az utolso leghuteses sorozatbol, garantalt 40e kilometerrel. Lattam az autot, hiheto a futasa.

Na annak az arabol vehetett volna egy uj 911-est :)

Shadowbull 2012.11.28. 22:39:58

@Sirius01: "Egy mondjuk 1 millió ft értékű felszereltségért mennyi plusz munkaenergia van?"

Kinek mennyi... Van aki egy honapot sem dolgozik ennyi penzert....

Shadowbull 2012.11.28. 22:41:09

@glutamin: "A tempomat pl jobb fogyasztást, jobb menetidőt és kevesebb büntetést hoz."

Fogyasztasban nem jobb, es kevesebb buntetest sem hoz, plane ha 160-ra allitod az autopalyan :)

Shadowbull 2012.11.28. 22:42:14

@Sirius01: "sak mert,egy ténylegesen soha sem használt,vagy megfelelően működni bíró szenzor van benne? "

Feletek sohasem esik az eso?

Hurri Kán 2012.11.28. 22:42:25

@Shadowbull:
Porsche 911 az léghüttéses. Pont. :)

etwas kultur muss sein 2012.11.28. 22:56:38

@glutamin: "Akinek nehéz a metek egy 3-5-10 éves költségbecslésre, annak általában nem az a legfőbb gondja, hogy ilyen kategóriás autókból válogasson."

Hááát, ez nem teljesen igaz. Közvetlen környezetemben több olyan emberről is tudok, akik kb. ebben az árkategóriában vásároltak maguknak autót (kp-re), és kizárt, hogy rendelkezik akár csak 100-as IQ-val.

rbalint88 2012.11.28. 23:35:31

@nagyiWRX: nekem v6tdi van, volt rajta himbacsere, vezérléssel-vízpumpával együtt volt 400e gyári alkatrészekkel. teszem hozzá, az autóban 220e km van óra szerint, valójában szerintem elmúlt már 300 is. a másik pedig, hogy v-motor miatt csak a gyári vezérléskészlet 120e... ezen felül volt turbócsere - még a gyári volt rajta, előírás szerint 150ezrenként cserélni kéne), ez 120e volt, felújítás új, gyári értékre belőtt geometriával együtt.
eddig 35ezret mentem az autóval, jellemzően városban, illetve pár hosszabb (6-700km) úton, egy rossz szava nem volt még, ezek is biztonsági okokból lettek cserélve, hogy ne is legyen.

@uki: akkor jövök én is így későn. s-max jobb :) de valahogy a fordok bele nem tartós. csúnyábban öregszenek, mint az én 10 éves lomom. abban csak a puhafesték kopik :)

Knorbi 2012.11.29. 07:34:19

@butschq: Igen én is ültem olyanban és a minőségi érzete nem fogott meg engem sem de biztos nem rosszabb mint a konkurensek csak talán azok jobban adják elő.
Mondjuk én a néha igénytelen részletmegoldásai miatt nem kedvelem a Fordokat bár ezek apróságok.

Knorbi 2012.11.29. 07:37:00

@BenFranklin: Hát igen azért az Alfa sem rossz.
Egy időben felénk (Kecskeméten)volt kirakva egy szép veterán Porsche.Tűrhető állapot de lehetett volna még dolgozgatni rajta.Sajnos az árára nem emlékszem pedig nem bírtam ki hogy ne nézzem meg:)
Aztán nem tudom mi lett vele mert a kereskedést felszámolták.

Knorbi 2012.11.29. 07:42:21

@Sirius01: Hát igen egyetértek.
Persze ez sokszor nem az emberek hibája mert ha kicsit nagyobb az autó akkor automatikusan tele van extrával meg felesleges elektronikával.
Pl hetes Golf ami egy kompakt de azt hiszem nincs csak elektromos kézifékkel.
ABS,légkondi,szervó nekem ez a három ami fontos.
Ha már full akkor:könyöklő,tempomat.

Globetrotter2014 2012.11.29. 08:50:53

@Broadslider: annak idején gyerekkén vévigültem vidéki utakat az ezueröcsi lehajtott könyöklőjén.

Biztonsági öv? Minek, nekem sem volt. Gyerekülés? Minek ide fejlődés, nem?

Mondok valamit, soksok éve volt egy balesetem amit ABSsel simán kikerülhettem volna.

És az elmúlt 6 évben volt 3-4 olyan szitum amiben az ESP-n múlt h nem törtem össze (tanulságos volt hogy egyik esetben egy kisebb kupac öreg autót kerültem ki a lefagyott híd közepén, amelynek sofőrjei nem kerekedtek felül a helyzeten).

Szal fejlődés jó. Pláne bitzonságban.

A luxusextrák egikét sem szeretném kihagyni a kocsimból. Talán a motoros csomagtérajtó nélkül el tudnáék lenni.

Knorbi 2012.11.29. 09:08:58

@ZF2: Persze és nem is a biztonságról van szó.
és oké nem akarsz lemondani a luxusról.
Csak ezek által olyan bonyolultak az autók hogy egy 10-12 éves luxusautó max tyúkólnak lesz jó.
Mert ha valami kicsit is fontosabb bedöglik benne ki lehet dobni mert a javításból futja másikra.

Globetrotter2014 2012.11.29. 10:40:55

@Knorbi: igen de aki új autót vesz az általában nem 12 évig használja.

A kisebbik nákunk pl 2006os, és nem a luxus estrákkal volt gond, pl ülésfűtés, légkondi rendben. Ellenben Generátor és a központi zár berhelésre szorult. Igaz a gyreekbetegségek után a úgy a harmadik évtől negyjából ok minden.

De sokat számít a szervíz. Gyanús ha pont a kötelező után valamivel kezd el rakoncátlankodni a kocsi...

Knorbi 2012.11.29. 11:15:08

@ZF2: Hát én újat vettem és szívesen használnám 12 évig is :)
Nem mondom hogy tuti hogy így lesz ha esetleg jön egy jó lehetőség nem hagyom ki de nem is akarom mindenáron cserélni.

Globetrotter2014 2012.11.29. 11:22:17

@Knorbi: mondjuk én úgy vettem a kisbbet hogy amint lehet lecserélem, aztán valahogy nálunk ragadt :)
De spec pont a kicsiben, minden egyes extrát újra rendelném.

A nagyban is inkább az zavar hogy hétköznepi bevált dolgok nem úgy működnek (tkp az esőérzékelő őrjít csak meg).

Knorbi 2012.11.29. 11:57:15

@ZF2: Azt a legtöbb autóban nemigazán találják el :)

De nekem az sem kéne.
Az álomautóm egy ABS-es,klímás,elöl elektromos ablakos,tempomatos (ennyi extra nem több)3.0 szívódízel E-Klasse merci lenne :)

butschq 2012.11.29. 11:57:57

@Shadowbull: Én gyerekként, mikor kocsival utaztunk mindig azt csináltam, hogy hátul középen ültem, és utánoztam apát. A levegőben kormányoztam, és a biztonsági öv csatlakozó alsó részével váltottam :)
Ha a szomszéd faluba mentünk, vagy ha átszeltük a fél országot, tökmindegy volt :D

Bár megfigyeltem, a mai gyerekek inkább zenét hallgatnak, meg ilyenek, szóval ez is olyan régen jobb volt dolog :D:D

@Knorbi: Ismerősöm első generációs focust vett nemrég, a móltkor nagyban ecsetelte, hogy tud a klímán meleg levegőt csinálni, mert eddig akárhogy emelte a hőfokot nem jött belőle. "Hi" állásra kell feltolni, csak akkor jön a meleg. Hát ezen röhögtem egy akkorát :)

Shadowbull 2012.11.29. 11:58:35

@Knorbi: "elöl elektromos ablakos"

Gyereked nincs, ugye.

Shadowbull 2012.11.29. 12:03:55

@butschq: ezzel szemben a mai gyerekek egy szekbe fixen beszijazva kenytelenek elviselni az utazast.

Nem egyszeru.

butschq 2012.11.29. 12:14:06

@Shadowbull: Igaz, az olyan örökmozgó dolgoknak, mint a gyerek nehezen lehet elmondani, hogy most fixen ülj x órát. Még sokszor a felnőttek is nehezen bírják.
Valamivel le kell foglalni őket, erre meg a multimédia tökéletes :)

Bár én még fiatalságom miatt messze állok az ilyen dolgoktól :)

Globetrotter2014 2012.11.29. 12:22:53

@Knorbi: a kicsiben tök jól működik. Azon extrák egyike amit sokat használok.

Ismerve a németek árpolitkáját a kívánságodat nem nehéz teljesíteni :)

Kámasuka 2012.11.29. 13:04:25

@Knorbi: A Corsámmal andalogtam 3 hete a városban(ebben 2 légzsák minden, még ABS vagy szervó sincs), és egy stoptáblánál belémjött hátulról egy 406 kombi(bizonyára ABS/ESP-s). Egy szökenőt az elektronika sem akadályoz meg abban hogy leamortizálja a szegény embör kicsi ótóját....:(

Knorbi 2012.11.29. 14:03:45

@Shadowbull: De van. De minek húzogatná az ablakot. :))) amúgy költői volt akkor úgy mondom hogy nem fizetnék érte pluszban.Ha benne van úgy fene bánja.

Ráadásul ahogy butschq írta le sem szarja mi van kint inkább zenét hallgat.

Knorbi 2012.11.29. 14:06:25

@BenFranklin: Bizony így van.
A másik véglet meg a baromállat aki a túlszigetelt autója meg a rengeteg elektronikus őrangyal miatt qrva magabiztos és állandóan száguldozik.
Aztán természetesen lesz néhány ártatlan áldozata.

Shadowbull 2012.11.29. 14:06:33

@Knorbi: az enyem kabe 3 eves koraig szorakozasbol nyomogatta a gombokat hatul, ezert volt jo hogy letilthatok voltak. Ha ott kurbli van, akkor tuti azt tekergette volna ha unatkozik.

Namost mondjuk autopalyan ez kevesbe vicces :)

kitiltott, de seráfütty 2012.11.29. 14:12:36

@Shadowbull: Nem mondod, hogy a német piacon nincs kb. 15 különféle típusú kocsi ilyen paraméterekkel? A tolatóradarból -lehet, nálad nem- egy utólagos is megtenné nálam, ha a kritériumok közt szerepelne.

Én mondjuk a bőrülés-klíma-napfénytető kombóra izgulok, de ezekben általában benne van a tempomat/xenon is, amit szintén értékelek.

Knorbi 2012.11.29. 14:16:37

@Shadowbull: Hát igen ha így nézem nem rossz hogy letiltható.
Vagy ha szófogadó a gyerek :)

kitiltott, de seráfütty 2012.11.29. 14:16:44

@kitiltott, de seráfütty: Igaz, nem pályázok sűrűn és akkor is csak olyan 300 kilométerekre, ezért a tempomat hiányát elfogadhatónak tartom. A xenonból (most jön a kőzuhatag a fejemre) a kínai is jobb, mint a halogén (elsősorban vetítőlencsés fényszórót feltételezve, a H4 utólagos szettek mind szarok és vakítanak és/vagy nem jó helyre fókuszálnak), így annak hiánya sem nélkülözhetetlen, mint elvárt alapfelszereltség.

Shadowbull 2012.11.29. 14:22:28

@kitiltott, de seráfütty: nyilvan van, csak amikor az ember beszukiti a keresest a Mondeora, akkor feltuno, hogy alig volt benzines.

Shadowbull 2012.11.29. 14:23:36

@Knorbi: jobb felni mint megijedni :)

Mondjuk ha 160-nal az autopalyan letekeri a hatso ablakot es kepencsapja a menetszel, abbol azert talan tanul :)

Globetrotter2014 2012.11.29. 14:35:25

@Shadowbull: nem kell 160, 90nel is jó kis arcüreggyulaldás jön össze. ezt egy bérautó kapcsán saját tapasztalatból mondom.

glutamin 2012.11.29. 14:37:33

Ami a jövőt illeti, sajnos a modern benzinmotorok is nagyon hasonlítanak a mostani problémás dízelekre felépítésűkben. Lásd a Ford új letieres ecoboost motorja. Közös nyomócső, turbó, kéttemegű lendkerék talán nincs. De ugyanazokata drága hibákat fogják ezek is produkálni, mint a dízelek. Úgyhogy ez sem lesz nagyon alternatíva.

Shadowbull 2012.11.29. 14:39:06

@ZF2: az asszony gyerekkoraban egyszer letekert ablakkal utazott a nyari hosegben, es a fel arca lebenult a huzatban. Jo nehany hetig kellett kezelni mire rendbejott.

Globetrotter2014 2012.11.29. 14:50:18

@Shadowbull: nálubnk annyi volt hogy a kölök pár centire letekerte. Bénulás nem volt de az infralámpának hasznát vettük egy darabig...

Persze az E ablak csak akkor hasznos ha van hozzá gyerekzár.

Knorbi 2012.11.29. 15:29:35

@ZF2: Há akkó megvan a megoldás!

Kétajtós kupé apának a gyerek valahogy ellesz hátul de sem az ajtót nem tudja kinyitni sem az ablakot tekergetni :)))

Knorbi 2012.11.29. 16:34:37

@Rocko-: Zsír :))))) elég biztonságos tuti nem piszkálja az ablakot :)
süti beállítások módosítása