HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Új törvény: a horpadt autó roncs

2012.11.29. 05:45 Tcomment

Címkék: biztosítás roncs

Csak számlás javítást fogadnak majd el, nincs többé egyesség. Megint a kispénzű autósokat szívatják.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

160 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr224932768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zarquon 2012.11.29. 07:08:38

Ki kell fehéríteni az autójavítást, mert az egész szektor az éhhalál küszöbén áll! Nincs más út mint ez, még ha a kispénzűeknek ez nem is jó.

"Okosba" nem működhet egy egész ország!

Kivancsi 2012.11.29. 07:26:56

majd az autopark szep lassan elkezd csokkenni nem lesz mibol masikat venni
mint az emberek ahogy elhuznak errol a szemetteleprol
mas orszagban fognak adot fizetni
aki marad az nem vesz masik autot ha kihuzzak a segge alol a regit
nem lesz aki megveszi a magas adotartalommal biro benyat.
- se atiratasi bevetel
- se ado a benyabol

csokkennek a allam adobevetelei...
de sebaj majd vmi uj adoval potoljak?

amaro 2012.11.29. 07:39:37

@zarquon: Igen ez igaz csak az állam rá kényszerit hogy okosba csináld. Őkis mindent okosban csinálnak tőlük tanuljuk drága képviselő urak.

lyken 2012.11.29. 07:39:59

Nem is értem miért költözik mindenki az országból...

lyken 2012.11.29. 07:47:25

@zarquon: "Nincs más út mint ez, még ha a kispénzűeknek ez nem is jó."

Miután az ország 90%-a a kispénzűnek nevezett kategóriából áll, ezért ezt kétlem.
De megkockáztatom, hogy haverom apja se lenne boldog, ha kapna egy tenyérnyi horpadást a Honda NSX-ére és megállapítanák, hogy GTK. Első tulajdonos, szinte új állapot, törésmentes, de 19 éves.
Nonszensz amit írsz, ez megint az izomból kormányzás egyértelmű baromsága, mikor kitalált valaki egy hülyeséget, ami az ő fejében még zseniális ötletnek tűnt. Mint a rendszámtörvény, amit aztán lehetett némi pofavesztés meg 1 év mélytorok után puhítani.

tibcsiketb 2012.11.29. 07:58:21

@zarquon:
Sok az eszkimó, kevés a fóka? Nehogymár mindenkit sajnálni kelljen (taxis, autókereskedő most épp autószerelő)... Aki megfelelő minőségben megfelelő áron dolgozik, annak van egy kialakult ügyfélköre, amiből megél, aki meg nem, az húzza le a rolót, és menjen el karácsonyfaárusnak.

Másrészt:
szerintem ez semmi különös változást nem fog hozni. Nekem anno 2 éve egy 1992-es diesel vectrát törtek meg hátlról. Rohadt, 440.000km-el, felértékelték 370.000Ft-ra, roncsérték 80.000, kaptam 290.000-et, a roncsot 80-ért aznap elvitték hogy felraktam és a következő autó átírását is fizették, és mindez 2 hét alatt lezajlott (H biztosító). Féltem az elején, de nekem pozitívak a tapasztalataim. Amúgy meg nem mindegy hogy gazdasági totalkár vagy a javítást fizetik ha a pénzednél vagy? Amúgy rendes szervízben (nem márkaszervíz) kb 200.000-ből javították volna

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.11.29. 08:06:11

ez kb. olyan, mint ahogy a gazdaságot adók bevezetésével nem lehet fellendíteni...

T-Ati 2012.11.29. 08:17:21

Nem teljesen értem a problémát, de lehet, hogy még korán van.

Ha jól értem, kötelező biztosítási kártérítésről van szó, azaz valaki összetöri az autómat. A biztosító megállapítja a GTK-t, valamint az autóm piaci értékét. A roncsbörzén valaki ajánlatot tesz a törött autóra, a legjobb ajánlat (amennyiben elfogadom) lesz a roncsérték, amit a vevő fizet, a piaci érték és a roncsérték különbözetét pedig fizeti a biztosító.

Ebben mi a rossz nekem, ha van egy 14 éves autóm, amit kb. 400 ezerért sem tudnék eladni, és valaki belém jön hátulról?

Werreg 2012.11.29. 08:19:01

Rohadjon meg ez a mocsok kurva kormány, de mostmár komolyan! Ezt nem hiszem el basszus, létezik még olyan terület ahol nem szopatnak meg minket? Az kifejezés, hogy "jogbiztonság" mond még itt valakinek bármit is?

Az én autóm pl 14 éves, maximálisan újszerű állapotban van, mind esztétikailag, mind műszakilag. Ha nekem jön annyira valaki, hogy kijön a gazdasági totálkár, mi a szart érek vele, ha kifizetik nekem az autóm Eurotax árát? Annyiból esélyem sincs egy azonos állapotú, azonos típusú autót venni, senki nem fizeti ki nekem azt a rengeteg pénzt és időt amit belefektettem azért, hogy ilyen állapotban tartsam.

A jog szerint nem úgy van, hogy ha valaki nekem kárt okoz, akkor a károkozás előtti állapotot köteles visszaállítani?

Ha a károkozás előtt nekem egy akárhány éves, de frissen újrafényezett, kívűl-belül újszerű állapotú autóm volt, akkor nekem ne az átlagos romhalmazokhoz mért eurotax árral akarják kiszúrni a szemem, mert azzal megközelítőleg sem áll vissza a károkozás előtti helyzet!

Ilyenkor mi lesz, kezdhetjük perelgetni egymást? Akkor minek fizetjük a kötelezőt?

Vicc ez a kurva ország, komolyan mondom...

2012.11.29. 08:23:10

@Werreg: ha számlával tudod igazolni, amivel eltér a kocsid értéke az eurotaxtól, akkor azt bemutatod, és nagyobb értéket fognak neked fizetni.
Vagy ha nem, akkor beperled a károkozót, hogy térítse meg a különbözetet, ő meg majd legközelebb olyan biztosítót választ, aki megfelelő hozzáállást tanúsít a fizetésnél is, nem csak olcsó.
Ez eddig is így volt, ebben pont nincs változás.

Emmett Brown 2012.11.29. 08:24:39

@T-Ati: az a rossz benne, hogy nem lesz autód.

Shadowbull 2012.11.29. 08:27:46

@Werreg: sajna aki oreg autokba oli a penzet, az konnyen igy jarhat. Mivel az autodnak gyakorlatilag csak eszmei erteke van. azt meg nehez behajtani.

Emmett Brown 2012.11.29. 08:28:44

@Azreel: azért az elég goromba lenne, ha a hülye szabályozás miatt valakit a kötelezőn felül még perelhetnének kártérítésért.

Kegyetlen 2012.11.29. 08:28:53

a legszebb az "avultatás" fogalma: a biztosító szerint többet ér az autó a törött elem újra cserélésével, ezért annak csak bizonyos százalékát fizetik ki. lol.

Hauzer 2012.11.29. 08:30:29

@Werreg: A biztosítót sosem érdekli az autód állapota.Az sem érdekli ha épp null km-es volt.
Ő a 14 évet veszi alapul és annyit akar állni,hogy arra a szintre visszahozd.Jobbra semmi esetre sem.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.29. 08:30:31

Modern kori Feudálkapitalizmus. Megint azt a Burzsujt támogatják (aki igazából nem szorul rá) akinek futja 6 évnél fiatalabb autóra.

Kuruttya 2012.11.29. 08:35:02

@Shadowbull: ez egy baromság. Ha a használtautón el lehet adni x összegért, akkor ez az x összeg az autó értéke. Nem eszmei, hanem gazdasági. Az, hogy a biztosítók eleve kb. x/2-vel számolnak csak azért van, mert tisztességtelen rohadékok.

3dom'f'speech 2012.11.29. 08:36:29

egyeZség, baromarc, nem "egyesség"! milyen analfabéta szerencsétleneket engednek itt írni, szánalom

egyébként nem olyan nagy gáz ez a számlaügy, legalább kevesebb lesz a zugjavító, feketéző és kisebb hátrányban leszünk mi, becsületes adófizető polgárok

Shadowbull 2012.11.29. 08:38:25

@Kuruttya: miert lenne mar baromsag? Szerinted a kollega el tudna annyiert adni az autojat, amennyit o gondol erte?

Regi autok gyari allapotba hozasa egy olyan penztemeto, amit soha nem lehet visszakapni a hasznaltpiacon.

A biztositonak meg valahogy kell szamolni, ezert veszi a katalogusarat.

Megis hogy kene menni a dolognak, bemondasra?

Shadowbull 2012.11.29. 08:41:25

Nekem ezzel az a bajom, mint Viktoreknak az osszes erobol atnyomott baromsagaval:

Meg csak nyomokban sem birom felfedezni benne a tarsadalmi erdeket, ami menten a torveny megfogalmazodott. Valaki a hatterben itt is eldontotte hogy legyen ahogy neki a legjobb, aztan atnyomta a gombnyomogato droidokon ize a nemzeti egyuttmukodes rendszeren.

Ennek is egy uzenete van, akarmi lesz a vege: le vagytok szarva.

Kuruttya 2012.11.29. 08:43:02

@Shadowbull: csak egy 14 éves autóról beszélünk, nem oldtimerről. Ha nem egy ritka típus, akkor valószínűleg árulnak a piacon ilyet jó állapotban, tehát lehet mondani egy összeget, amiért egy hasonló állapotú autó megvehető.

A biztosítónak is a piaci árat kéne felmérnie, azt az összeget, amiből TÉNYLEG lehet venni egy ugyanolyan autót. Mert abból, amit ma a katalógusból kiolvasnak kurvára nem lehet, és ez így egyáltalán nem normális.

hdnctrl 2012.11.29. 08:44:06

Mi a jó franc az az "egyesség"?

lyken 2012.11.29. 08:44:09

@Werreg: 2004 körül belém jöttek. A hozzád hasonló mentalitással kezelt tökéletes állapot, első tulajdonosnál lévő kocsim volt. Jobblámpa, lökhárító, fényezés. Allianznál az állapota alapján 89 helyett 98-at írtak az adatlapjára.
Aztán kárfelmérő telefonon rimánkodott, hogy menjek be és javítsuk az adatokat, mert különben őt kirugják. Bementem, az összegek igen jelentősen csökkentek, erre megemlítettem, hogy a javítás ebből csak részben fog kijönni. Erre a nálam kb. két évvel fiatalabb kárfelmérő lókuki kisgyerek közölte nagy peckesen, hogy fiatalabb kocsival kell járni. (B+, inkább hagytam volna, hogy kirugjanak.)
Ügyvéd mondta, hogy sok jóra ne számítsak, ha nekiállok pereskedni. Annak ellenére, hogy a károkozó egyirányú utcában szabálytalanul állt belém.

Slusszpoén, hogy márkaszervízben 650.000 lett volna a javítás, nem márkaszervízben viszont, akik a márkára specializálódtak és 30 éve csinálják a kocsikat, 195.000 volt számlávbal, utángyártott alkatrészekkel.

fda 2012.11.29. 08:46:41

"Az ennél idősebb autók sérülés utáni javítását viszont értéknövekedésként fogják fel"

Ez a legszebb. Belédjönnek hátulról, kijavítod és amikor eladod a kocsit, azzal érvelsz, hogy fizessen többet, hiszen ezen a 12 éves autón 2 éve VADIÚJ vaslemez van ám belehegesztve az aljába, ahol szarrá törték. Ugyanakkor a rendszámtábla keretet és a hátsó lámpát is újra cserélték, sőt a hátsó ajtó alját is ÚJ festékkel újrafényezték.. Na ennek örül ám a vevő, fizeti is boldogan a különbözetet, legalább részben új kocsija van.

VT Man 2012.11.29. 08:46:54

@Werreg:
"mi a szart érek vele, ha kifizetik nekem az autóm Eurotax árát? Annyiból esélyem sincs egy azonos állapotú, azonos típusú autót venni, senki nem fizeti ki nekem azt a rengeteg pénzt és időt amit belefektettem azért, hogy ilyen állapotban tartsam."

Tehát beleteszel folyamatosan évente (példa) 1 milliót egy olyan autóba, amihez hasonlót bármikor kapsz 100 ezerért.

Ez aztán a racionális gazdasági döntés, gratulálok.

Az, hogy csak számlára fizethet a biztosító, szerintem nagyon jó, mert jobban járnak az ügyfelek.

A gtk-s szabály nem túl jó, ugyanakkor eddig a biztosítók kb. 30-40%-ig fizették a javítást, felette Gtk.

paveway 2012.11.29. 08:50:21

Legalább kevesebb autóhulla kerül vissza a körforgásba, emberek életét veszélyeztetve. És azt mindenki tudja, hogy sokan éltek a biztosítási csalással. Lezúzták a kocsit, kérték a pénzt és fél/harmad áron megcsináltatták. Úgy kéne, hogy ha a tulaj meg tudja oldani olcsóbban, mint a biztosító és számlát is tud vinni róla, akkor kaphassa kézbe a pénzt. De ne 2 pusziért fizessék ki a valódi kárérték háromszorosát.

lyken 2012.11.29. 08:50:29

@Emmett Brown: Miért, a mostani szabályozás nem baromság? Ha a 15 éves kocsidra új lökhárító megy, akkor a kocsid szerintük többet ér.

A jogi út ugyan fájdalmas, ha valaki egy Audiba vagy Mercibe száll bele, de gyakran felvetődik. A biztosítottak háromnegyede nem kapja meg azt az összeget amibe neki a kár kerül. És akkor még nem beszéltünk az idegeskedésről, az ügyintézésről meg a szabadnapokról amit az ügyintzésre áldozott. Sőt, ez a jelen törvény is ilyesmi. Egy átlátható rossz rendszert cseréljünk egy átláthatatlan még rosszabbra. A végén arra jut az ember, hogy külföldre regisztrálja a kocsit.

fda 2012.11.29. 08:50:35

"hogy egy autót korábban összetörtek-e, és ha igen, mennyire"

Nem kell azt eltitkolni, a fentiek fényében annál értékesebb a verda, minél több helyen összetörték. Eladásnál érdemes dicsekedni vele.

VT Man 2012.11.29. 08:55:24

@scuynat:
"Mi a jó franc az az "egyesség"? "

Az olyasmi, mint a "ketesség" vagy "hármasság"

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.11.29. 08:56:19

@Hauzer:
Persze, lehet bohóckodni, meg hatóságot játszani a biztosítóknak, de az alaptörvény kimondja: "Aki kárt okoz köteles azt megtéríteni". Szerintem ilyen esetben polgári per kezdeményezése javasolt a vétkes fél ellen.

Werreg 2012.11.29. 08:58:51

@VT Man:

Nem a számlával fizetéssel van baj, hanem azzal, hogy GTK-val elintéznek egy olyan autót, ami jóval többet ér mint a piaci értéke.

Nem hiszem, hogy jelen esetben a vita tárgyát képzené, hogy részemről mi a racionális, az én autóm, az én tulajdonom, ha 20 milliót költök rá évente, az is az én dolgom, ha pedig valaki ebben kárt okoz, akkor jog szerint köteles a károkozás előtti állapotot visszaállítani. Ebben a rendszerben ez nem valósul meg.

Ha választanom kell, hogy az autómra egy bontott lámpa kerüljön javításkor, vagy inkább dobjam ki az egész autót mert az új lámpákkal már összjön a GTK, hát akkor tuti, hogy inkább a bontott lámpát választanám egy roncs eladásával és egy hasonló állapotú autó keresegetésével járó macera helyett.

Ha te nem, az a te dolgod, de nem hiszem, hogy bármilyen szempontból racionális dolog lenne néhány alkatrész miatt bontóba küldeni egyébként üzemképes autókat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.11.29. 09:00:53

@paveway: Mondjuk ez is igaz. Az autók gyűrődő zónája egy úgy nevezett "one shot" védelmi rendszer. Ha begyűrődött, és kihúzzák, már nem lesz ugyanaz.
Érdemes lenne megnézni egy új "F" Astra töréstesztjét, és utána egy már 3 TK-ból feltámasztottét.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 09:02:58

@Shadowbull: Egyrészről természetesen igazad van -ha a mondjuk ötkilót érő autódban cseréltetsz vezérműszíja, lengéscsillapítót, pár apróságot, simán lehet, hogy a piaci értékét, vagy annál többet költesz rá. Ez egyrészről értelmetlennek tűnhet, ugyanakkor ki nem szarja le, a lényeg, hogy az autóba azt a pénzt beleborítottad, tehát mindenképpen többet KEL, hogy érjen, mint előtte. De igazából ez is mindegy, nem számít.
A gond az, hogy egy ilyen autót márkaszervizben nagyon nem reális egy karambol után javíttatni. Illetve ez sem önmagában gond, hanem az, hogy most elvennék a lehetőségét annak, hogy hobbistaként én magam javítsam, vagy esetleg odaadjam egy jóval kisebb rezsivel működő műhelynek a melót. Ha a privátban (ebayen, másik öregautós hülyétől, stb) beszerzett alkatrészekről nincs számlám, megbaszhatom, vagy nekiállhatunk számlát hamisítani. Van neked kapcsolatod Németországban, kérdezz csak utána, fizetnek-e neked egyezségre, számla nélkül, mert mondjuk te magad akarod a sérülést javítani. Ha nem csalódom olvasmány és IRL élményeimben, a legboldogabban kifizetik a pénzt.

Shadowbull 2012.11.29. 09:05:14

@streetsta: " a lényeg, hogy az autóba azt a pénzt beleborítottad, tehát mindenképpen többet KEL, hogy érjen, mint előtte."

Miert kene? Ha nem veszi meg annyiert senki amennyit te gondolsz erte, akkor az csak eszmei ertek.

Halistennek nekem csak egyszer volt ilyen ugyem, ott a biztosito mindent szamlara fizetett.

Werreg 2012.11.29. 09:05:51

@Hauzer:

Szó sincs arról, hogy jobb állapotra hozza vissza, olyan állapotra hozza vissza ami a baleset előtt volt. Jelenleg viszont - mivel bontott alkatrészt csak bizonyos százalékig engednek felhasználni, az új alkatrész árával meg simán kijön a GTK már egy kisebb koccanásnál is - ez nem történik meg, a biztosító fizet majd egy "piacelemzéssel" lefelé korrigált eurotax árat, ami kb arra lesz jó, hogy kitöröljem vele.

T-Ati 2012.11.29. 09:06:30

@Emmett Brown: De összességében megkapom a piaci értékét, amiből tudok venni egy kb. ugyanolyat.

Volt már fiatalabb, nagyobb értékű autóm, ami gtk-s lett, és a károkozó kötelezőjére ment a kártérítés. A biztosító olyan értéket állapított meg az autóm baleset előtti értékének, ami abszolút reális volt.

Azt persze nem tudom, hogy milyen értéket állapítana meg az előző hozzászólásomban említett, kb. 400 ezret érő autómra, gtk esetén. Amennyit kapnék, annyiból kellene autót vennem, ennyi. Biztos, hogy jobbat nem tudnék venni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.11.29. 09:07:38

@streetsta: Jaja, És mi van, ha én autószerelő vagyok, és a saját autóm törik össze? Számlázok magamnak?

@VT Man: Van olyan ám is, hogy nem vagyoni kártérítés.
Lehet, hogy azt az autót megboldogult édesapámtól kaptam 18 évvel ezelőtt, ezért nekem mindennél többet ér. Vagy a horpadás az első sárvédőn azt jelentette, hogy így ismerkedtem meg a feleségemmel, hogy beletolatott 5 éve, és ott hagytam, mert egy kedves emlék lett belőle, a biztosító meg csak annyit lát, hogy sérült volt az elem.

Rohadt nehéz bizonyítani, főleg a magyar bíróságokon, de nem lehetetlen.

paveway 2012.11.29. 09:10:35

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Na igen. Egy F Astra még lehet az a kategória, amire a biztosító kifizet 200 ezret, de a valós javítási költség ennek a fele, hiszen 60-ért komplett autót lehet venni. De ha egy vázsérült autót háromból tákolnak "újjá", azt már talán nem kéne forgalomba engedni. Persze a ló túloldalára sem kell átesni, apró hibával örökre kivonni egy autót a forgalomból. A másik meg hogy miért nem rögzítik központi adatbázisban az autó Km-óra állását balesetnél, műszakinál, adás-vételnél, stb. Sokkal kevesebb 160 ezret futott, 9 éves dízel lenne hirdetve.

gelsystem 2012.11.29. 09:11:53

10-15 éves autónál apróbb "üzembiztonsági" alkatrészcseréket elvégeztecc, pl: fékbetét cserék, szilentek, szíjjak, vezérlésfaszomok, vízpumpa, esetleg lecseréled a lerohadt hátsó dobot, dobsz rá egy szett új gumit.......
na, ez mennyi?????
esetleg becsúszik egy kuplungszett csere, hengerfejezés....................
és az autót eddig csak ÜZEMBIZTOSSÁ tetted, illetve megelőzted, hogy vizsgán visszafordítsák!
mit kellene tenni? eladni???? és venni egy másikaat, ami kevésbé idős, ÉS BAZZZZZZZZZZZZE AZZAL IS KEZDHETED UGYANEZT!!!!!!!!
semmi extrázásról nincs itt szó normáliséknál, semmi hupifaszom fényezés, feleslegesen beleölt alkatrészcseréknek a megtérítése...
itt bazzzeg, ha nincs szerencséd, ha nem jó a bolygóegyüttállás, akkor egy műszakilag-biztonságtechnikailag hibátlan autót úgy kivesznek a segged alól egy szerencsétlen koccanással, hogy évekig nyögheted.....
akik azzal jönnek, hogy ha nincs pénzem lecserélni, megjavíttatni ha összetöri egy faszkalap akkor minek tartok autót....?!?!?
áááá bazzz.............
atom kell ide, vagy napalm..............

Werreg 2012.11.29. 09:13:41

@Azreel:

Hiába igazolom számlával az új alakatrészeket, ha valamit 2 éve szereltem be, azt is avultként fogja beszámítani (ha egyáltalán) a ráfordított időmeg pedig egyáltalán nem téríti meg.

Ugyanolyan autót, amiben ugyanolyan fődarabok, ugyanakkor voltak cserébe esélytelen megvenni, pláne annyiért amennyit így a biztosító fizetni fog, tehát a kár előtti állapot így nem áll vissza.

A pereskedés nagyon jó, csak így visszakanyarodtunk az alap kérdéshez, hogy akkor mi a francnak van a kötelező biztosítás?

Érdekes dolog, hogy ennyi ember van itt, aki szerint ez a helyzet így ideális, kíváncsi vagyok, hogy akkor is így gondolkoznátok-e, ha netán a cikkben leírt helyzetbe kerülnétek - önhibátokon kívűl.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.29. 09:17:50

Én személyszerint örülök hogy ha számlát kell adni.
Kurva.nehéz versenyezni olyan műhelyekkel akik feketén dolgoznak.
A dolgozókat ne jelentik be nincs engedélye műhelynek csak kert végben egy sufniban tákolnak.
Sokan egyszerűen üzletet akarnak csinálni abból ha összetrik kocsijukat.
A biztosító nem szeretetszolgálat.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 09:18:03

@Shadowbull: Álomegyszerű: azért, amiért avulást számolnak. Hiszen, ha összetörik az autódon a 15 éves sárvédő, a biztosító a következőképpen fog számolni: az új elem 100 000 Ft, de a régi már ugye használt, régi, tehát az csak mondjuk a 60%-át éri. A rajta lévő fényezés sem mai, így arra sem teljes árat számol. Így kijöhet, hogy te ugyan megveszed 100 000-ért az új elemet, de a biztosító csak hatvanat fizet, a fényezésnek is csak X%-át, a valós árak és a kifizetett összeg közti különbözetet te állod. Miért is? Hát, mert a réginél értékesebb alkatrészek kerültek az autódba, tehát te "káron nyernél", ha minden forintot kifizetnének. Magyarul, ha a biztosító által térített alkatrészektől értékesebb lenne az autó, akkor az általam megvett alkatrészektől is értékesebbé válik. Valamennyivel, ha nem is a teljes összeggel a piacon is többet ér egy leszervizelt, frissen rendbe tett autó, mint a nagyszerviz előtt álló, lemattult gép. Hát ezért.

Werreg 2012.11.29. 09:22:11

@Shadowbull:

Teljesen mindegy, hogy mennyiért venné meg valaki, ha te egyébként nem akarnád eladni. És pont ez a lényeg, mert ezzel a törvénnyel az is kénytelen lecserélni az autóját akinek egyébként esze ágaban se lett volna és még csak a sérülés mértéke se tenné indokolttá. De mivel a biztosító csak számla utáni javításra fizet, számlás javítással meg nem lehet megcsináltatni a GTK határ alatt így nincs választási lehetőség: az enyhén sérült autó megy a bontóba, a károsult meg kezdhet új autót keresni annyiból amennyit a biztosító megadott neki. Ez pedig akárhonnan nézzük, az esetek többségében bukta lesz, vagyis a károsultak nem fogják tudni így visszaállítani a károkozás előtti állapotot.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.29. 09:23:57

Amúgy tök jó hogy olyanok írnak akiknek fogalmuk sincs semmiről.
A biztosító ELFOGADJA A BONTOTT ELEMEK LESZÁMLÁZÁSÁT IS!
Senkit nem kényszerítenek arra hogy a 20 éves autóra vedd meg az új ajtót pl.
Abszolút megoldható a törés elötti állapot visszaállítása.
Sőt mi sokszor rohadt részt sem hagyjuk ott ,mert akkor nem lehet mihez hegeszteni,ilyenkor a rohadást is kijavítjuk vagyis jobb lewz az autó mint volt felár nélkül!

lyken 2012.11.29. 09:26:22

@streetsta: "A rajta lévő fényezés sem mai, így arra sem teljes árat számol."

Őőőő... Nőjön köröm a tökére annak aki kitalálta a fényezett lökhárítót!
Köszöntem a lehetőséget...

Hauzer 2012.11.29. 09:27:17

@Werreg: A biztosítót nem érdekli a TE autód állapota. Az ők szemében egy lerúgott 14 éves fosod van,és erre is akarják vissza állíttatni.
Erre csak hab a tortán amit most akarnak ugye..
Én is retteghetek mert egy 17éves fullos Bmw-m van..belém csúszik vmi faszfej és vigyem a wallisba? Ha meg mezitlábashoz viszem,akkor meg ő akar majd lehúzni..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.29. 09:29:37

Sajnos a hitelből épített üvegpalotákban muszáj magas óra díjat kérni.
De az ott dolgozó karosszéria lakatosok ebből a drága javításból nem sokat látnak.
Sőt meg merem kockéztatni hogy nem keresnek túl jól.
Lehet hogy főnök titkárnője aki jól főz kv-ttöbbet keres:-)

Shadowbull 2012.11.29. 09:33:30

@streetsta: ez az avultatas tema lehetne valoban vita targya.

az en automon nem avultatott a biztosito semmit, minden szamlat egyben fizetett.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.29. 09:34:34

Amúgy mostanában elég jó tapasztalataink vannak a biztosítókkal,3-4 héten belül kifizetik számlát.
Általban akkor szaroznak ha nem jó a jogalap.
Persze egy kettőt már muszáj volt beperelni,de úgy még többe került nekik.

pug405 2012.11.29. 09:41:13

sziasztok,
nekem pont ez az állapot állt elő. 16 éves volt, tipp-topp állapot, egy hónap múlva lett volna a műszaki,ahova csak el kellett volna vinni. Jött egy elbamnbult hölgyemény és hátulról úgy megnyomta, hogy felpúposodott a csomagtartólemez,tető hullámos. GTK lett. Biztosító adott egy árat (ezt egyből kifizette), kikértem az eurotax kalkulációt. Azon még sikerült +30e-t emelnem. Nem érdekli őket az állapot,sőt ha kintről jött az mínusz,a valós kilométer állás is mínusz (mert kalkulálnak egy futásteljesítményt és afelett vagy az mínusz), közel a műszaki lejárat=mínusz. Elsőre nem rakták fel roncsbörzére, hasraütés alapján mondtak egy értéket. Annyiért körberöhögtek a bontósok. Nekik kellett volna adni egy bontóst aki ennyiért átveszi. Ekkor derült ki a sumákság. Utána meghirdették és 41e a legnagyobb érték rá (elősre 136e-t mondtak). Szóval mindegy, hogy milyen állapotú a kocsid. Ha régi és lepusztult akkor megéri a GTK, ha karbantartott akkor szívtál.

l3v1 2012.11.29. 09:45:56

@gelsystem:

+1

Nehogymár azért veszítsen el valaki egy akár 7-8 éves autót (és nehogy azt mondja valaki, hogy egy 7-8 éves autó már öreg roncsnak számít), mert valami idóta lekoccolja.

Arra fog mindenki hajtani, hogy haver szerelő haver szervízben X összegért megcsinálja, és Y összegről számláz, hogy még beleférjen a limitbe - már ha sikerül, nem biztos, hogy mindíg sikerülhet még reálisnak látszó olcsó számlát produkálni a biztosító felé. Ha azt akarja az állam, hogy erősödjön tovább a okosba-megoldjuk mentalitás, akkor igen jó úton halad.

Ez az egész amúgy teljesen beleillik az utóbbi időben megszokott magyar törvénykezésbe, balfék, sok sebből vérző, átgondolatlan törvényt és rendeletet hozunk, aztán még jól ki is állunk mellette, hogy most márpedig mi kitaláltuk a tutit.

Netuddki. 2012.11.29. 09:50:49

Azt hiszem ez megint annak a tipikus esete amikor fordítva ül a lovon a jogalkotó is és a biztosító is. Ugyanis a cél az eredeti állapot helyreállítása lenne. Mind az ótó műszaki állapotában mind a károsult lelki békéjében.

Ha valakinek kárt okoznak akkor nemcsak a kocsiban esett kárt kellene figyelembe venni. Az illetőnek a törés miatti nem vagyoni kárát is.

Gazdasági totálkár? Ha-ha! Gondolom ha ilyet fizet a biztosító akkor azt is forintosítják mennyibe kerül valakinek eladni a roncsautót, venni helyette egy másikat, amivel esetleg még további kár is éri ha belenyúl a lecsóba a használt ótóval.

Egyszerűen csak akkor engednék gazdasági totálkárt ha a biztosító a károsult kezébe nyomja az "új" használt autó kulcsát. Amelyik a megtörttel ugyanolyan vagy jobb műszaki színvonalon van. Aztán a "roncs" autóval azt csinál amit akar...

thisisnotsound 2012.11.29. 10:00:42

Van lehetőség részletes állapotfelmérésre a törött autón?
Az én kocsimat piaci ár felett vettem, jóbaráttól ismert előélettel, kb 8000 km/év futással.
Költöttem is rá rendesen, a lötyik, szíjak, szűrők nyilván bukta.

De pl.:
-szilentek
-leömlő
-hátsó dob
-lengőkarok
-szélvédő
-főfékhenger
-vízhűtő
-féktárcsa és betét
-gázszett és emiatt friss NKH-s (és nem "okos") műszaki

Alapos szemlézéssel, vagy minimális bontással egyértelmű az összesen, hogy újszerű, és gyári, vagy jó márkás utángyártott.
Ezek kereskedelmi ára simán súrolja a kocsi vételárát.
Ha összecsukják az autót, akkor ezeket buktam?

Számlám nyilván semmiről nincs, fizetésből élek, a két éve, 10 hónap után ellopott cascós autó laza 30%-os avulását máig fizetem, számít az a 20-35% kedvezmény amit "okosba" kapok.

Legalább azt fizetnék ki, hogy a helyette vett ugyanolyan típusba átszereljék amit lehet.

És mi van akkor, ha az adott típusból itthon nincs, vagy csak 1-2 van eladó, az is kisebb motorral és felszereltséggel, szar, de legalább kérdéses állapotban? Ezek ára nyilván nem mérvadó.

A gázszett kérdése még egy külön téma.

Giryu 2012.11.29. 10:04:56

Egy körforgalom bejárata előtt álltam, mikor egy kamion vezetője a GPS nyomogatás miatt elvitte a 8 éves autóm jobb hátulját (ha fél másodperccel később néz fel, ma nem gépelném ezt a kommentet). A biztosító elég korrekten állt hozzá, a teljes kártérítési összegbe nem csak az autó szakszervizes, vegyesen új gyári és utángyártott alkatrészekkel való javítása fért bele, hanem a javítás idejére kölcsönzött autó bérleti díja is. A javítás számlát rendezték a szervizzel, nekem átutalták a bérleti díj összegét. A kár bekövetkezésétől a teljes rendezésig 5 hét telt el.

Egyszóval persze, bankok és biztosítók mind tróger banda, de azért lehet és kell súlyozni, mert a bankok valóban mind egy száli, de a biztosítóknak néha ki lehet fogni jó napját. :)

Netuddki. 2012.11.29. 10:05:30

@streetsta: "Hiszen, ha összetörik az autódon a 15 éves sárvédő, a biztosító a következőképpen fog számolni: az új elem 100 000 Ft"

Asszem ez egy rossz logika. Ha megnyomom a sárvédőt, csak saját magamnak, akkor bizony 100 000 Ft-om ugrik a javítással. Tökmindegy, hogy a lecserélt sárvédő már 10 éves volt és még kibírt volna +10 évet. Itt a károm sajnos 100ezer amit ki kell pengetnem. Ezért szívom a fogamat mert a családi költségvetésből kiesett 100eFt + az egyéb költségek amik az utánjárással keletkeznek, és bizony nem örülök, hogy nini új sárvédő lett a kocsira.

Qrvára el van tévedve az a jogalkotó amelyik ilyen trükközést megenged a biztosítóknak. Itt a lényeg az lenne, hogy LEGALÁBB a töréskori állapotot állítsák helyre. Az nincs megtiltva, jogy jobb legyen a kocsi. De teljesen mindegy is mert akinek megtörték a kocsiját az sajnos csak veszíthet az egészen...

Giryu 2012.11.29. 10:10:49

@kovi1970: Abszolút egyetértek. Vigyék el a roncsot, kérek egy ugyanolyan márkájú, típusú, évjáratú, felszereltségű és műszaki állapotú autót névre írva. Ha ilyet nem tudnak szerválni, küldjenek egy ajánlatot, hogy opcionálisan miből választhatok. Ha azok nem felelnek meg, jöhet a kártérítéses móka.

cyd 2012.11.29. 10:13:25

@Werreg: Életszerű. A javítás kerül 100-ba, a biztosító ad 60-at ezért te a +40 helyett inkább "kénytelen" vagy másikat venni 750-ért.

kekdom 2012.11.29. 10:21:24

@gelsystem: :-) Teljesen jól beszélsz testvér, 3 éve vettem 180ért egy 20 éves 205-öst egyszer bemondta az unalmast, kihányta a benzint, 150-ért vettem bele egy öklömnyi fojtószelep potmétert, na ekkor eldöntöttem, hogy nem adom el soha.

Shadowbull 2012.11.29. 10:22:40

@Giryu: a biztosito megis honnan a rakbol tudna, hogy neked pontosan milyen allapotu autod volt?

Ennek azutolagos megallapitasa lehetetlen.

gelsystem 2012.11.29. 10:28:57

lehet, hogy jobban teszem, és szólok fateromnak, hogy ne használja a kocsiját ami 6,5 éves, és van benne 8000km........nem elírás: NYOLCEZER!!!!
most volt nyáron vizsgáztatni, ahol nézik az óraállást.....MENNYIIIIÍÍÍ? NA NE MONYGYA MÁÁÁÁ?!?!?!
mondtam is faternak: mért nem fejelted meg?
.
ez most a futásteljesítmény kontra óraállásról jutott eszembe

Rocko- 2012.11.29. 10:30:48

"Aki tehát kártérítést szeretne, annak mindenképpen meg kell javíttatnia autóját és marad a hónapokig tartó ügyintézés, bizonytalanság és"
és???

Shadowbull 2012.11.29. 10:31:06

@gelsystem: iylen futasteljesitmenyre sajat autot tartani pusztan draga hobbi.

Ugyanugy mint huszoneves autokat patikaallapotba restauralni.

Aki ilyet csinal, annak sajnos tudomasul kell venni, hogy a vilag ezt nem fogja elismerni, mert nem is tudja.

bekker 2012.11.29. 10:32:09

Viszont be kell tartatni a törvényt, vagyis a kárt elszenvedett félt semmilyen joghátrány nem érheti, és vissza kell állítani az eredeti állapotot.
Van egy autóm, 1990-es, újkora óta az enyém, van benne 80e km, rozsdamentes. Ha töri valaki, honnan vegyek egy másik ilyet?
Na ugye?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.29. 10:33:08

@T-Ati: "Ebben mi a rossz nekem, ha van egy 14 éves autóm, amit kb. 400 ezerért sem tudnék eladni, és valaki belém jön hátulról?"

nekem 20 eves autom van de olyan allapotban hogy 1 millaert se tudnek olyat venni, kitorolhetem a seggem a 400e -rel amit nagy kegyesen odadobnanak

raadasul ezeknel a ~ 300e -s autoknal pl vezermuszij csere az 70e... most ha vezermuszij utan torik totalra, akkor azt a 70e -t is azonnal bukom

Giryu 2012.11.29. 10:39:35

@Shadowbull: Ugyan. Ha a kárt fel lehet mérni szakértőileg, akkor a káresemény előtti állapotot is. :) Különben az avultatás intézménye is "lehetetlen" lenne, mégsem az, ugye. :)

Egyébként a lényeg az, hogy azt a kvázi másodlagos kárt senki nem téríti meg, amit az autócsere miatt elszenvedek. Mert az autót nem akartam eladni, de lényegében el kellett, mert TK. Ha veszek egy másik ugyanolyat (és mondjuk egy métert nem kell mennem utána, egy percet nem kell telefonálnom), a kb. 100-150 000 Ft-ot, mire a nevemre kerül, ki fizeti meg? Ugye, hogy senki... Pedig az is a kár része, hiszen a káresemény bekövetkezése nélkül ez a költségem nem lenne.

Nagoen 2012.11.29. 10:39:37

Azert a tisztelt "márkaszervízeket" sem kell félteni, náluk kellene kezdeni a fehérítést! Mivel a legtöbb két óradíjjal dolgozik egy magas a biztosítós autókra, és egy alacsonyabb a halandóknak! Amúgy inkább ez eg plusz adóbevétel a számlák miatt az államnak erről szól és nem a kisembert védi. A helyi kisszervizek mindig becsületesebbek mint a nagyok ennyi ez tény!

Nagoen 2012.11.29. 10:42:36

@bekker:
A törvény ebben az országban nem létezik! Nem vetted észre?

Rocko- 2012.11.29. 10:43:51

óhh, mis is megkaptuk a saját roncsprémiumunkat. ha összetörnek, olyan áron lesz a javítás hogy inkább veszel másik kocsit.

"Már a beszélgetés elején leszögezi, hogy még nem látta az új jogszabály végleges szövegét, de a támogatja a kormány minden olyan törekvését, amellyel a lopott alkatrészek és feketebontók irányából a legális helyreállítás felé tereli az autósokat."
na, ez az intézkedés pont erről szól.

Nagoen 2012.11.29. 10:45:52

@Gyurma73:
Csak csatlakozni tudok az elötttem szólóhoz!
Tisztességes munka, jó vevőkör, biztos megélhetés. Egy gond van az ADÓ, és azt mindig az állam talaja ki nem a becsületes kisember!

Kowalski76 2012.11.29. 11:00:43

Ha jol veszem ki az uj torvenytervezet arrol szol, hogy ezentul csak szamla elleneben fizetne a biztosito barmilyen javitast. Ha intezmeny lennek en se fizetnek ki semmit bemondasra. Nem csak draga szervizeknel lehet ajanlatot kerni karambolos javitasra. Nyilvan az ugyeskedoknek rosszabb lesz, de sajnalni azert ne kelljen oket.

Netuddki. 2012.11.29. 11:03:25

@Nagoen: "Egy gond van az ADÓ, és azt mindig az állam talaja ki nem a becsületes kisember!"

A becsületes kisembernek meg kéne néznie még a szavazás előtt, hogy akire adja a voksát az mit ígér az adók terén. Érdekes módon a jelenlegi (ön)jelöltek közül ezt a nem éppen lényegtelen kérdést nemigazán akarja megoldani. Mert ha meg akarná akkor a programjában is szerepelne. Mindenesetre van még másfél év és jöhet még olyan aki valóban a többi állampolgár érdekeit akarja képviselni. Miért? talán azért mert ő is a munka világából jött és tisztában van a problémákkal. ismétlem, jelenleg (még) nem látok ilyen jelöltet...

Szittyakürt 2012.11.29. 11:04:18

A lényeg itt van, benne a nagy népi kibaszással:
"Azt mondjuk, hogy az új törvény szerint 80 forintig érdemes javítani, de ha 40 forint a roncsértéke, akkor a tulajdonos akár 120 forintos összértékű járművel is távozhat a nehéz helyzetből, ami a biztosítási alapelvek szerint nem történhet meg, ez az úgynevezett káron nyerés. Tegyük hozzá, hogy az autó piaci értéke ismét legfeljebb a korábbi 100 forint, vagyis az eladáskor nem tudja kisajtolni az elméleti hasznot tulajdonos."

Ismét kik járnak jól? Azok, akik szlovák és német rendszámmal közlekednek. Rájuk ugyanis az ottani szabályok vonatkoznak, amik kötve hiszem, hogy olyanok lennének, mint az itteniek.

sirT 2012.11.29. 11:06:51

Azt azér most elmesélem, hogy ez külföldön még rosszebbul működik. Helyszín Belgium. 2 éves autón sérülés oldalt (két ajtó +küszöb) sérülés hátul (csomagtér ajtó, spoiler hátsó nyúlvány)
se futómű se motor se belső tér nem sérült!!!
gazdasági tk. annyira drága a szakműhely, hogy inkább elbontják, te meg vegyél újat. viccc

The Good Boy ! 2012.11.29. 11:07:14

ha egy szép új álomvilágban élhetnénk, akkor ez a sztori úgy működne, hogy amikor a baj megtörténik, felhívom a biztosítómat (és nem az okozó biztosítóját), hogy baj van, az ő megbízottja az autót beszállíttatja a vele szerződésben lévő autójavító céghez (elintézi a hasonló kategóriájú csereautót!), akik úgy csinálnak az autómból "sérülésmenteset" ahogy akarnak, de pár hét múlva minden gond, idegeskedés (és ami a legfontosabb, anyagi ráfordítás) nélkül kezembe kaphassam az eredeti autóm helyreállított változatát. Vagy ha az valódi(!!!) tk, akkor az autó piaci értékét+beszerzés egyéb költségeit. Egy szép új világban, vagy csak abban a mocskos demokáréban ennek így kellene lennie, nem a biztosítónak avultatás címszóval pluszban lehúzni, miközben nekem is csökken az értéke a sérülésmentes autómnak a baleset miatt. És akkor még a gtk, tk esetén az autóhitelesek hitelből történő kirugdosásáról és ebből adódó esetenkénti milliós plusz tételekről még nem is beszéltem.
Mondjuk, ha jobban bele gondolok ilyen szolgáltatás a holdon sem lehetséges, amikor pl. a jövő évi kgfb teljes díjam -20 éves jogsival 0 baleseti előélettel) 5.000.- Ft+ 30% baleseti adó... (ez nekem jó, meg a még 2+ milkát érő 7 éves autómnak, csak ilyen összegek mellett tényleg csak trehány munkára, meg lehúzásra alkalmasak a biztosítók)

Rocko- 2012.11.29. 11:07:59

@Shadowbull: oké, de azért Te is tisztában vagy vele hogy a Csikós jelelgű hobbi öregautózás más, meg az is, hogy 10 év után csak egy 10-15 éves Toyotát tudnak egyeesek megengedni maguknak.

repecs 2012.11.29. 11:09:53

Nekem jönnek, biztosítóm az enyém elviszi az autóm ad egy kölcsön kocsit 1 hónap múlva vissza adja javítva az én autómat. Én vissza adom a kölcsön kocsit. Miközben elintézi azén biztosítóm a károkozó biztosítójával a pénzügyeket.

Én leszarom hogy a biztosítómnak hány forintjába került. Ez lenne a normális ügymenet.

Jelenleg én szívok a károkozó biztosítójával. Ezt ki találta ki? Ki engedte meg? Hol érdekel már hogy a másik kit választott? Mi ez az egész?

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 11:10:03

"hiszen a vétlen autósok 70 százaléka nem kapja meg az őt jogosan megillető kártérítést. ... Nem csoda, hogy a tulajdonosoknak rossz tapasztalatai vannak a biztosítási kártérítések kifizetése kapcsán. Sokan nem bíznak abban, hogy akár 100 százalékig kártalanítják őket"

- meg kene rancigalni mar oket, felelossegre vonni, akar vagyonelkobzast is elrendelni. Csakugy, mint minden ingyenelo, tolvaj csalonak.

"Vagyis, ha tavaly igaz volt, hogy bevételeik biztosan nem fedezik a kártérítésekből várható kiadásokat, akkor ez most még inkább igaz lesz"

- ORDAS HAZUGSAG!!!! Mibol futja milliardos palotakra es luxuslimuzinokra?

repecs 2012.11.29. 11:12:17

@The Good Boy !: Na valaki értelmesebben megfogalmazta mint én. Én is pont így gondolom.

toncsi64 2012.11.29. 11:18:01

Azért arra kiváncsi lennék, hogy ha valaki mindent számlára csináltatott az autóján, mennyire befolyásolná ezek bemutatása a kártérítési összeg nagyságát ? Gondolok pl. olyanra, hogy az öreg vasat mondjuk 1 éve fényeztette telibe ami akár 400.000 Ft is lehet. Figyelmen kívül hagyhatják ezt az értékbecslés során, ha bemutatom a számlát ?

kraffftwerk 2012.11.29. 11:21:35

Én az alábbi 3 dolgon gondolkodtatnán el a nagyokos törvényhozókat.
1. Egy 10 éves autóra kevesebbet fizetnek egy ugyanolyan törésre mint mint egy 5 éves autóra fizetnének. Megcsináltatni viszont nem kerül kevesebbe, úgyhogy szívsz.
2. Azt mondják, hogy nem fizetik az új alkatrész árát mert többet fog érni tőle az autód a javítás után. Nem hogy többet nem fog érni hanem egyenesenen eladhatatlan lesz mert kinek kell egy összetört és javított autó. Ha mégis sikerül eladni akkor meg csak kevesebbért mint egy ugyanolyat ami nem volt törve.
3. És mi van a biztosítási díjakkal. Kategórián belül mindenki ugyanannyit fizet, legyen akár új vagy régi autója. És ha összetörnek és öreg autód van akkor akkor kevesebbet kapsz mintha új lenne. Sőt új autóra még törés miatti értékcsökkenést is fizetnek. Ami rendben is van, csak akkor ne az öreg autósoktól akarják beszedni azt a pénzt amit a fiatalabbakra kifizetnek. Az nyilván nem lenne igazságos, hogy aki újjal jár az többet fizessen mint aki ronccsal de akinek csak régire futja azt ne szívassák már.

Mielőtt bármelyik oldal szidna: egy 7 éves újonnan vett alsó-közepes és egy 12 éves használtan vett -még most is prémium- autónk van.
Nekünk is volt gtk-nk pár éve, abból úgy jöttünk ki, h a pénzünknél voltunk.

Rocko- 2012.11.29. 11:30:37

@streetsta: engem az érdekelne hogy a sértettnek mi a franc köze van az avultatáshoz.
a KGFB fizetésekor nem saját magamfelé fizetem a biztosítást, hanem másfelé. akkor az avultatást miért nem a károkozó (vagyis a biztosítója) fizeti?

Rocko- 2012.11.29. 11:32:46

@Gyurma73: ez eddig oké.
ott nem az oké, hogy az ember nem tudja kifizetni, plusz egyre inkább terjed az a szemlélet, hogy mindegy milyen minőségben dolgoznak, csak olcsó legyen.

kraffftwerk 2012.11.29. 11:37:45

És még valami, amit fentebb már kicsit más megfogalmazásbana leírtak. Szarból nem lehet várat építeni/ autót újraépíteni. Amilyen alacsonyak ma Mo-on a kötelező díjak abból ne várjunk csodákat. Ami befolyik az elmegy az új autókra a régiekre már nem marad szinte semmi.
Ugyanarra az autóra amire Németországban évi 400 euró volt a kötelező, itthon évi 20e Ft. Ebből könnyű kiszámítani, hogy mit várhatunk a pénzünkért. Mondjuk az is érdekes, hogy plusz évi kb. 50 euro volt a lopáskár biztosítás és még évi 400 euróért kaptam volna teljes Casco-t is, itthon meg évi 240e Ft lett volna a teljes Casco. Évi kb. 40e Ft-ért beajánlották a lopáskár biztosítás amit meg is kötöttem volna de végül a biztosító visszalépett az ajánlattól és csak teljes cascot kötött volna.

2012.11.29. 11:44:31

@Werreg: én csak annyit mondtam, hogy ez eddig is így volt. Ebben pont semmi változás nincs. Hogy ez jó, vagy sem, az egy másik kérdés.
És még mindig igaz az, hogy ha számlával igazolni tudod, hogy mennyit költöttél a kocsira, akkor az eurotax sávnak nem az alját fogja a biztosító adni, hanem a tetejét. Erre való a kárbecslő elvileg.

RemekElek 2012.11.29. 11:49:35

Szemétség amit eddig csináltak meg az is amit ezután akarnak csinálni!
A kérdést véleményem szerint úgy kellene megoldani hogy a kárrendezés végén a vételen fél autójában eset kárt úgy állítsák helyre hogy annak használati és piaci értéke semmivel se lehessen kisebb mint a káresemény bekövetkezése előtt volt. Aztán hogy ezt konkrétan miként érik el az lényegtelen. Lehetne az is opció hogy a biztosító kiperkálja a kocsi piaci értékét. Vagy rendbe hozzák úgy a kocsit számlával igazoltan úgy, hogy annak se a használati se a piaci értéke ne legyen kisebb mint a törés előtti. (Több lehetne ha másként nem tudják a használati értéket helyreállítani.) Vagy megegyezik a tulajjal egy összegben amivel azt csinál a tulaj amit akar.

muszashi 2012.11.29. 11:51:20

Nekem egy 24 éves 120-as skodám van, vagy 5 éve használom, beleraktam vagy 90000 kilométert.
Tavasszal kapott egy gáz szettet 160.000-ért, nyáron újra lett fújva 80.0000 -ért mert szétrepedezett a régi fényezés és nem akartam, hogy szétrohadjon.
Eszem ágában nem lenne eladni /benzinre átszámolva 4,5-5,2 a fogyasztás, filléres alkatrészek, megbízható, olcsó szerelő/ még vagy 15 évig, amíg nem jár le a tartály minősítése. Tipp-topp belül is. Ha most nekem jön valaki, akkor ronccsal együtt kapnék összesen 60-70e forintot? Azért hol is kapok ilyen állapotút? (tavaly már sajnos nekem jött egy hülye aki elhajtott, így saját zsebből kellett 50-ért újraépíteni a hátulját...)

Shadowbull 2012.11.29. 11:53:30

@Rocko-: nem errol beszeltem, hanem arrol, aki azt a toyotat aranytalan magas raforditassal csillogora ujitja.

Az mar hobbi.

Az autozasnak megvannak a koltsegei es a kockazatai. Ezek koze tartozik a baleset, es az azutani helyreallitas koltsege.

Ezt is bele kell kalkulalni amikor az ember autot vesz.

Shadowbull 2012.11.29. 11:56:19

@kraffftwerk: "Azt mondják, hogy nem fizetik az új alkatrész árát mert többet fog érni tőle az autód a javítás után. Nem hogy többet nem fog érni hanem egyenesenen eladhatatlan lesz mert kinek kell egy összetört és javított autó."

Ez az a a gondolatmenet, amit egy gombnyomogato buta droid ize politikus sose gondol vegig.
Itt minden tovabbi nelkul meg lehetne baszni a biztositokat. Ha lenne valaki abban a nyomorult orszagban aki a pornep erdekeit nezne...

Nagoen 2012.11.29. 11:58:21

@Kiflitzsömlével: - ORDAS HAZUGSAG!!!! Mibol futja milliardos palotakra es luxuslimuzinokra?

Hát a te pénzedből, ez a kapitalizmus nem tudtad? :)

CorollaVVTI 2012.11.29. 12:01:00

@Shadowbull: Haat, en ezt mashogy oldom meg. A hobbiautom 30 eves, jelenleg garazsban all. Ev elejen megkapja az OT-t, aztan ha valaki lekoccol, akkor a biztosito mar egy minositett veteranra fizet, ott nem eurotaxozas lesz, hanem ko kemeny zsebbe nyulas. Tovabba nincs az a birosag, amelyik nem rohogi korbe azt a biztositot, amelyik GTK-nal probal nyilvanitani egy olyan veteran autot, amibol talan ha ketto fut az orszagban... :)

Negrogo 2012.11.29. 12:07:38

Fasza, rendorsegi karszakerto pont 2 hete nezte meg az autom (lampabura, sarvedoiv, elso lokharito serult, onhibamon kivul) alapvetoen javithato a lokos a sarvedoiv jo bontottan is ujra fenyezve a lampa bura ami cseres. Nekem pont, hogy megfelelne egy fel ajanlott osszeg es szepen megcsinaltatom. Ugyanakkor ha szamlat akarnak akkor 3x annyiba fog kerulni nekik. E39 M-es lokos nem olcso gyariban ahogy egy lampa se. Ez ki a faszomnak jo? Nekem ugyan nem mert lehet olcsobban megjavotm a kocsit mint a felajanlott osszeg meg a biztositonak se, hogy sokkal tobbet kell fizetnie. Mondhatnam, hogy koltoi kerdes de nem...

Nagoen 2012.11.29. 12:09:35

@Shadowbull: Itt minden tovabbi nelkul meg lehetne baszni a biztositokat"

A különadókkal már megtették, meg azzal hogy lenyulta a kormány a magánnyudíjadat, csak az a baj hogy mindkettőt te szívod meg és nem a biztosító!

Nagoen 2012.11.29. 12:12:55

@mennyi?husz!: Ez ki a faszomnak jo? Nekem ugyan nem mert lehet olcsobban megjavotm a kocsit mint a felajanlott osszeg meg a biztositonak se, hogy sokkal tobbet kell fizetnie. Mondhatnam, hogy koltoi kerdes de nem...

Az gondolat jó és jogos is! Ha számlára viszed javítani akkor lehuzod a biztosítot 3szor annyi lével meg persze téged is a javító, és jól jártál? Az egyezség pont arról szólt hogy mindenki járjon jól, csak több biztosít pl H, nem így gondoja, de hogy miért éri meg nekik azt nem tudom!

boom2 2012.11.29. 12:13:17

No a megoldás szerintem a következő idősebb újszerű gépekre:
30 év felett OT vizsga
30 év alatt pedig MNHJR minősítés
www.kedvezmenyesbiztositas.hu/
+ casco

sas70 2012.11.29. 12:32:37

Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja?
Kinek az érdeke, kinek lesz ebből üzlet?
Na és az rendben van, hogy gazdasági totál esetén tudok venni egy ugyan olyan autót a piacon, vagy nem olyat? Egy haveromnak összetörték a Mondeóját, 4éves volt. Első gazdája, szervizbe hordta, tökéletes állapotú volt. Keresett egy másik ugyan olyat. Flottákból leadott vasak voltak, isten tudja mennyire visszatekert órával. A biztosítós mutatta neki a listát, hogy még olcsóbban is kap olyan autót, mint az övé volt. Megnézett vagy 10-et, de mind olyan volt. Mivel kellett az autó végül megvett egy jónak tűnőt, aztán két hónap után ráköltött még vagy 400 ezret a javításra. A kereskedő meg elhajtotta a picsába, nehogy lét hónap és kétezer km után ő fizesse a javítást. Akkor ez remek üzlet volt, nem?

Giryu 2012.11.29. 12:35:29

@Shadowbull: Mondjuk kikéri a biztosító a közlekedési felügyelettől azokat a fotókat, amelyeket a legutóbbi műszaki vizsgán készítettek az autóról. Igaz, hogy nem a káresemény napi állapot, de a semminél bőven több.

Nagoen 2012.11.29. 12:50:09

A flottás autók sajnos ilyenek, széthajtják őket, eladásnál meg visszapörgetik az órákat!

clior 2012.11.29. 13:09:43

magam sem tudom: nevessek vagy sirjak..., a kovetkezo lepes lesz, hogy adolevonassal terhelik a biztositasi kifizeteseket, aztan torott autosnak ne legyen joga vezetni? Ismet ekes peldaja a lobbinak. Azokenak akik szerviz epitettek (ostoban mi egy kulon EU szabaly szerint palotakban arulhattuk (vehettuk az autokat, nyugaton ez nem lett EU szabvany?) es nem birjak a versenyt, illetve a hianyzo piacot. A sajnalatos a dologban, hogy olyan versenyben kellett volna nyerniuk, amely lehetetlen kuldetes volt. A sufni muhelyekkel nem lehet versenyezni egy irdatlan magas koltseggel felepitett szalon/szerviz elleneben. A minoseg lehet azonos, de a szalonban elevel magasabb alapdij keletkezik.
A gond ott van, hogy most ezzel a szabalyozassal se a szalon sem a sufnimuhely nem lesz versenyben, mindketto megbukik.
Eljen a gazdasag felviragoztatasa. Marad a nagyflotta, mert ott minden mindegy alapon javitanak, igaz nem lesz kivel utkozni :)

tede 2012.11.29. 13:17:03

Geci dolog ez, mert ott van az avultatás és nem mindent lehet használtan, bontottan megvenni, pláne nem rövid idő alatt.

Amellett a szakszervízek olyan rezsióradíjakkal dolgoznak, hogy az nagyon durva, mégis csak röhög rajta ilyenkor a kuncsaft, mert majd a biztosító fizet. Aztán meg ő fizet, de a kis agyába ez nem tudatosul.

Nekem egyszer egy hülye gyerek belecsúszott a régi suzukimba és nem akarták a törött hátsó lökhárítót kicserélni, merthogy mit képzelek én új alkatrészt a 8 éves kocsira? Ezen már kínomban röhögtem, hogy azért is kiharcolom az új lökhárítót és utána már dobom is fel az értéknövekedett autót :) Vicc az egész, de persze értékcsökkenést a paraszt biztosító nem akart elszámolni, merthogy öreg a kocsi, de avultatni az nagyon tudnak. Végül turkáltam egy bontóban, szerencsém volt, azt hajlandóak voltak kifizetni.

Az egész javítás volt 230 ezer forint, rá 4 hónapjára eladtam a kocsit 290 ezerért. A biztosító felajánlott 150 ezer forintot LOL
menjetek a picsába felkiáltással elzavartam őket és beadtam szakszervízbe, szerintem csúnyán elátkoztak utána

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.29. 13:24:28

@boom2: 9 évesnél öregebb autóra nem lehet CASCOT kötni.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.29. 13:26:33

@Shadowbull: A törvényeket nem a biztosítók hozzák, és a PSZAF tartatja be velük azt.

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 13:31:08

@Werreg:
"Ilyenkor mi lesz, kezdhetjük perelgetni egymást? Akkor minek fizetjük a kötelezőt?"

- Hat ez az. Sohasem fizetnek de te probalj meg kesni! Azonban ez nem a kormany hibaja, hanem a nemzetkozi biztosito es bankarmaffia (kartell, ha ugy tetszik) amelyek nyomas alatt tartjak a kormanyokat, hogy erdekeiknek megfelelo donteseket hozzanak (lasd bankmento csomagok)

"A pereskedés nagyon jó, csak így visszakanyarodtunk az alap kérdéshez, hogy akkor mi a francnak van a kötelező biztosítás?"
- minden biztositas = csalas, hiszen nem letezo szolgaltatasert szamlaz. Tehat miert is fizetjuk? Es miert kotelezo? az elobb leirtam.

@lyken: " Nem is értem miért költözik mindenki az országból... " Nem koltozik senki, csak a pofaja nagy mindenkinek. Az allampolgarsagot sem adjak vissza csak annyian, ami belul esik a statisztikai hibahataron.
Nem fog mindenki elhuzni, nem fog mindenki mas orszagban adot fizetni. A tobbseg aki szajal, ugyis marad itthon. Mert mi magyarok olyanok vagyunk, hogy csak a pofank nagy, de tenni barmit keptelenek vagyunk (vagytok). Segget meresztve fotelforradalmarnak lenni konnyu. Ezeket a tulajdonsagainkat tudjak a :
- politikusok
- bankok (A devizahitelesek mar-mar a Helsinki-bizottsagert kialtanak, ilyenkor miert nem sir az a zs. szervezet, miert csak akkor, mikor a rendor kezet emel a ciganybunozore??)
- biztositok (sehol a vilagon mashol nincs az az aljas szemetseg, hogy avultatas)

es azt is tudjak, hogy magyaros tulajdonsag az is, hogy ott vajod ki a honfitarsad szemet, ahol csak tudod. Osszefogni keptelen vagy, ezert csinaljak azt amit. Gyava nepnek nincs hazaja, de nem is erdemli, hogy legyen!!!

@Shadowbull: "A biztositonak meg valahogy kell szamolni, ezert veszi a katalogusarat.
Megis hogy kene menni a dolognak, bemondasra? "

- a tisztesseg azt kovetelne meg, hogy igen. Amikor szerzodest kotsz, a biztosito megkerdezne, mennyit er az autod szerinted, ez alapjan szamitana a biztositasi dijat, es akkor annyit fizetne amennyit te mondtal erteket neki.

@3dom'f'speech: " legalább kevesebb lesz a zugjavító, feketéző és kisebb hátrányban leszünk mi, becsületes adófizető polgárok "
- te hulye, aki szamlaval dolgozik, az talan jobb minosegu munkat vegez? Nem biztos, ami viszont holtbiztos, hogy dragabb.

@kovi1970: "A becsületes kisembernek meg kéne néznie még a szavazás előtt, hogy akire adja a voksát az mit ígér az adók terén. Érdekes módon a jelenlegi (ön)jelöltek közül ezt a nem éppen lényegtelen kérdést nemigazán akarja megoldani. "

- ha te azt hiszed, hogy a toresvonalak a partok illetve azok jeloltjeinek menten huzodnak, akkor megsugom, tevedsz. Ma a 21. szazadban ugyanis nincsen demokracia. Azok lesznek jeloltek, akik birjak fedezni anyagilag a valasztasi kampanyt (tehat te soha). Es hogyan birjak fedezni a kampanyt? Ugy, hogy a bankok fedezik/hiteleziknekik. De kinek fogja a bank fedezni/ hitelezni a kampanyat? Hat termeszetes, hogy annak, aki az o erdekeiket kepviseli. Tehat levezettem, vilagosan latod, aze a hatalom, akie a penz. (nem a politikusok, hanem a bankok, biztositok)
Mellesleg emlitem, hogy a bankok, biztositok 1 kartellt alkotnak, tehat erdekeik ugyanazok, es mivel ovek a hatalom, nem is fog soha egy politikus sem a kormukre nezni.

@Szittyakürt: "Ismét kik járnak jól? Azok, akik szlovák és német rendszámmal közlekednek. Rájuk ugyanis az ottani szabályok vonatkoznak, amik kötve hiszem, hogy olyanok lennének, mint az itteniek. "
- most irigykedsz? mi tart vissza, hogy ott koss biztositast??

Shadowbull 2012.11.29. 13:39:32

@Kiflitzsömlével: "Nem koltozik senki, csak a pofaja nagy mindenkinek."

Hat azert mostanaban eleg sokan leleptek. Valami 500.000 magyart emlegetnek, akik nyugatra mentek. Es ez csak az a szam, akik hivatalosan, bejelentve tettek.

Csak Nemetorszagba, csak tavaly 40.000 magyar jott...

"Amikor szerzodest kotsz, a biztosito megkerdezne, mennyit er az autod szerinted"

Kotelezonel? Nem is en kotottem a biztositoval szerzodest, hanem a karokozo.

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 13:40:15

@kraffftwerk: "Amilyen alacsonyak ma Mo-on a kötelező díjak "

- te bolond vagy? En veled fizettetnem ki az egesz varos kotelezojet te ostoba. Nemeteknel a fizetesek sem igy alakulnak am!

@Nagoen: "Hát a te pénzedből, ez a kapitalizmus nem tudtad? :) "

- dehogynem :)))

"A különadókkal már megtették, meg azzal hogy lenyulta a kormány a magánnyudíjadat"
-nem a kormany, hanem aki nekik parancsol. Azert hogy lehessen fizetni a kamu allamadossagot, ami annak ellenere lesz mindig tobb, hogy minel tobbet fizetunk. Minden politikus hazaarulo, amelyik nem tagadja meg az allamadossag fizeteset.

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 13:42:19

@Shadowbull: "Csak Nemetorszagba, csak tavaly 40.000 magyar jott..."
- megyek en is, egy haverom kutatomernoki allast kapott a BMW-nel par honapja, pedig nem is beszel nemetul.

Emmett Brown 2012.11.29. 13:43:02

@Kiflitzsömlével: tegyük fel, hogy nincs köteleződ!

Mit teszel, ha lezúzol egy 20 millás autót?

állod saját zsebből?

Még jobb: tegyük fel, hogy te nagyon jól vezetsz, és nem okozol kárt!

Mi történik ha valaki lezúzza a te kocsidat, nincs kötelezője és nincs egy kanyi vasa sem?

Shadowbull 2012.11.29. 13:46:56

@Emmett Brown: csak ezt ne kezdjuk el elolrol, Kiflitzsomlevel kollegaval ezt mar legalabb 3x lejatszottuk , es nem tudtuk meggyozni egymast :) neki sajatos szemlelete van a biztositokkal kapcsolatban, es ugysem tudjuk meggyozni egymast.

Nagoen 2012.11.29. 13:47:31

@Kiflitzsömlével: - te bolond vagy? En veled fizettetnem ki az egesz varos kotelezojet te ostoba. Nemeteknel a fizetesek sem igy alakulnak am!"

Kedves Barátom! Senki nem kötelez rá hogy csoró legyél, mehetsz ha gondolod!

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2012.11.29. 13:58:12

Kedves (ko..og) jogalkotó!

Mi a helyzet akkor, ha van egy 2008-as Opel Corsád, 3 M-ért vette valaki, 0 ft- kezdővel, Chf alapon, és 4 év után a tartozás kb 4 Millió- rendes havi törlesztés mellett.
Ha ezt az autót gazd. tot. kárra törik, a biztosító kifizeti a mostani, jó esetben 1,5 millás értékét. A bank meg követeli azonnal a teljes összeget (4 M-ot)
És hány ember van Mo-n aki emiatt szív?

Tehát belédmegy valaki ( ő a hibás)
Te elveszted a kocsid ( pl munkaeszköz mert pl ebédet szállítasz ki) és még varázsolj elő valahonnan 2,5 M-ot, hogy kifizesd a bankot.

Jó poénnak tűnik a történet... (ha egy Budai villából nézed és áll legalább 3 autó a garázsodban) egyébként meg siralmas, hogy ez előfordulhat. Az országra nézve meg szégyen!!!!

SZÉGYEN!! EZ NEM JOGBIZTONSÁG!

Kron 2012.11.29. 13:58:56

a biztosító, (nem gyári) szervíz és az autós mellett egy negyedik fél, a rendőrség sincs felkészítve ilyen átalakításokra. van megyénként 2-3 valóban képzett, jó szakértőjük, akiket kiküldenek a súlyos sérüléssel, emberi élettel járó balesetekhez. ezek várhatóan bírósági szakaszba kerülnek egyszer és alapos szakvéleményt készítenek hozzá. a többi koccanásos balesetnél (ha éppen hajlandóak kimenni) ránézésre, ökölszabály szerint adnak véleményt, így sokszor pont a vétlen sofőr lesz papíron elmeszelve.
tipikus pl., hogy ha egy többsávos úton elédvág valaki kövtávon belül és befékez, te pedig belécsúszól, te leszel a hunyó. nem foglalkoznak vele, hogy a csattanás előtt egy másodperccel érkezett az az autó 10 centivel a lökhárítód elé.
hátulról mentél neki, pont.

eddig, legrosszabb esetben (ha a rendőr felületesen vagy hozzá nem értve foglalkozott az egésszel) fizette volna a casco az én káromat, az előttem lévőét meg a kötelezőm. most meg retteghetek, hogy a hozzá nem értő, felületes helyszínelés miatt, még polgári perelni is fog az elém szabálytalanul bevágó, öreg, nagy értékű luxusautós suttyó.

Elijah_Baley 2012.11.29. 14:04:24

@longlife: h egy hárommilkás alapautó is megfizethetetlen idehaza, az a szégyen...

kraffftwerk 2012.11.29. 14:04:42

"@Kiflitzsömlével: - te bolond vagy? En veled fizettetnem ki az egesz varos kotelezojet te ostoba. Nemeteknel a fizetesek sem igy alakulnak am!"

@Nagoen: "Kedves Barátom! Senki nem kötelez rá hogy csoró legyél, mehetsz ha gondolod! "

Köszi Nagoen.

Kint sem jár mindenki zsír új audi/bmw/mercedessel sőt nincs mindenkinek autója sem. (Én minden héten kijárok dolgozni és 7végén otthon vagyok) Itthon sem muszáj autóval járni. És ahogy fentebb írtam a minimális befizetésért nem lehet csodát várni, sajnos. Arról, hogy te nem tudod kifizetni a kötelezőt nem a biztosító v. az autó/alaktrészgyártók tehetnek. Sajnos ez Mo. Ahogy szokták mondani vagy megszoksz v. megszöksz.

boom2 2012.11.29. 14:10:03

@Sztavrosz_: 11 éves a kocsim van rajta casco

kraffftwerk 2012.11.29. 14:13:56

És pont azért nem tart mindenki No-ban sem autót v. kisebbet tartanak mint szeretnének mert tudják/akarják kifizetni a drága biztosítást. Persze még mindig sokkal élnek mint a legtöbb európai országban.

kraffftwerk 2012.11.29. 14:14:48

kimaradt egy "nem":
mert nem tudják/akarják kifizetni a drága biztosítást.

j311 2012.11.29. 14:15:30

...egyességi...

Gratulálok.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 14:16:07

@Shadowbull: Az avultatás alapvetően egy érthető, kellemetlen, de jogos dolog. Én sem örülök neki, de nem esik nehezemre megérteni, hogy a kopott bőrlasztim helyett nem akarnak vadiúj Adidas Fifa bogyót venni.

Ugyanakkor az, hogy mennyit ért az autóm, egyáltalán nem egy megállapíthatatlan dolog. Vannak egyrészről a számlák a beépített alkatrészekről, szolgáltatásról. Ha nincs, akkor egész könnyen megmondja egy szakértő, hogy a szilented, lengőkarod, sárvédőd új volt-e vagy még az eredeti, csak négyszer újrafényezve vagy átszilikonozva. A szakértők azért szakértők, mert az ilyesmit meg tudják állapítani.
Németországban bevett szokás felértékeltetni, hivatalos értékbecslést csináltatni, ha komoly felújításon esett át az autó, vagy a szokásosnál sokkal jobb állapotban van. Pont az ilyen esetekre készülnek föl az okos friccek, igaz, egy ilyen Wertgutachten nem két Ojjróért készül el, de ezt ők a saját, jövőjük érdekében elvégzett befektetésként kezelik. Jól jön egy ilyen papír nem csak biztosítási ügyben, de eladáskor, polgári pernél, bármikor.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 14:18:56

@Kron: Ez sajnos egy nagyon kellemetlen helyzet, amit felvázoltál, egy GTK ilyen esetben felér egy azonnali artéria metszéssel. Tényleg nem vicces.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.29. 14:24:24

Szerintem is kissé átgondolatlan lett a dolog.
Egy 300 ezret érő autón egy futóműsérülés (pl. kátyú) is tud lenni elég drága...

A Becsületesnepper GTK-ja meg vicc kategória.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.29. 15:19:36

@Kron: @streetsta: Pár éve pont ezt szoptam be, az is GTK volt.

vasgyuszi 2012.11.29. 15:20:58

@Gyurma73: "Én személyszerint örülök hogy ha számlát kell adni."

Ez nekem csak jó hír, mert késobb szeretném bizonyítani, hogy nem a fészerben fújtam le az ajtókat, hanem szakérto helyen lett rendbehozva. Foleg, hogy a szerzodés lejártával esetleg visszaadom, ahogy azt a Berlingo-val is tettem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.29. 15:59:58

Amúgy tudnék mesélni melyik szakszervíz honnan veszi az utángyártot elemeket.(Bárdi,Iharos)
Aztán felszámolják gyárinak:-)
Hát 7gen a kefényezett elemnél nehéz megmondani mi van festék alatt.
Jó minőségű utángyártott sokszor nem rossz.

Roland635CSi 2012.11.29. 16:01:00

A keplet sokkal egyszerübb mint hinnetek.
Törvenyhozäsnäl mindig egy erdek ervenyesül a kapitalizmusban. Aze, aki azt meghozza. Ök leszarjäk, hogy se neked, se a biztositonak nem eri meg, hogy te nem tudod okosba megcsinälni a kocsidat, es csak jol jön nekik, hogy a bizti kurva sokat kifizet, hisz azok az alaktreszek es javitäsok mind ado vagy/es afakötelesek.
Tehät akkor ki jär jol ebböl?
Na ugye...
Az a szomoru hirem van, hogy otthon nem lesz jobb viläg, mig jopär fejbe nem röpül golyo.

Fairmelós 2012.11.29. 16:17:00

Jól beszélsz te is(egyetértek)!@gelsystem:

SwedishRunner 2012.11.29. 16:35:08

Nem létezik alvázcsere kedves cikkíró!

powerup 2012.11.29. 17:13:11

Dobott egy csontot a kormány a biztosítóknak és a GÉMOSZ-nak is ezzel az intézkedéssel, szerintem ez semmi másról nem szól.A biztosítók
a kötelező díját év közben már BÁRMIKOR módosíthatják, nem lennék meglepve, ha a most meghirdetett kedvező tarifák már februárban módosulnának, persze nem lefelé...aztán lehet káromkodni és fizetni az év végi váltásig.
A szalon és szerviz tulajdonosok csak a szerviz hasznából élnek, addig sírtak hogy nincs vevő-nincs hitel, csak dobott nekik valamit Orbán, most jöhetnek a zsíros kötelezős javítások. Persze senki se essen tévedésbe, az hogy márkaszerviz, nem jelenti azt hogy értenek is hozzá.Többnyire éhbérért dolgoztatják azt, aki erre hajlandó, ismerek olyan maszek fényezőt, aki azt mondta a segédjéről, hogy csak csiszolást csinálhat nála,másra használhatatlan, de a német prémium márkaszervizben fújkálta a tizenmillás vasakat...

SwedishRunner 2012.11.29. 17:33:01

@powerup: Évközben már bármikor módosíthatják??? Ez új, sehol nem láttam.

varaferi 2012.11.29. 17:37:05

A márkaszervizek megmentésére irányuló újabb próbálkozás! Régi de kifogástalan állapotú járművek forgalomból való kivonása. Vegyél újat-újabbat kényszerítő...Köszönjük szépen...ezt is.

etwas kultur muss sein 2012.11.29. 18:19:38

@gelsystem: 100%-ban igazad van. Aki ezt nem képes felfogni, az fogyatékos.

]{udarauszkasz 2012.11.29. 18:32:44

Eszrevehetne mar ez a kormany, hogy tobbet nem fog tudni lehuzni az emberektol, semmilyen torvennyel, es eszkozzel, mert mar nincs mit. Legfeljebb majd elrohad a kocsi a kertben. Tankolni se tud a kisember mar. A gorogoktol elteroen nalunk a kisember is el van adosodva, nemcsak az allam. Off, vagy nem, ez erre a torvenyre is ervenyes. Nem fog penz befolyni belole, mert nincs honnan.

powerup 2012.11.29. 18:41:25

@SwedishRunner:
"A piac teljesen átszerveződhet a kötelező biztosítás változások 2013 során, hiszen eddig a társaságok minden év október 30-ig hirdethették meg következő évi díjukat, amely egyszersmind az év végi szokásos kampány kezdetének időpontja is volt. Amennyiben jövő év januárjától bevezetik az új szabályozást, azzal lehetőség nyílik az évközi kötelező biztosítás tarifáinak módosítására, mégpedig a biztosítók által bármely időpontban kezdeményezhetően."

fzoli415 2012.11.29. 18:50:33

@streetsta: Azért fájó ez a biztosítói logika, mert önmagának mond ellent:

A. Ha 5 perccel a baleset után ráteszem a régi kocsira az új sárvédőt, akkor "káron nyerek," mert hirtelen értékes lesz a kocsi

B. Ha 5 perccel a baleset előtt ráteszem a régi kocsira az új sárvédőt, akkor bocsi, az csak eszmei érték, nem ér a kocsi többet az Eurotaxnál.

Magyarul ha én fizetem az új sárvédőt, az nem számít, ha a bizti fizeti, akkor az értéknövelő. Közben ugyanazt csináltam.

Ciri 2012.11.29. 19:07:49

@streetsta:

"Ha nincs, akkor egész könnyen megmondja egy szakértő, hogy a szilented, lengőkarod, sárvédőd új volt-e vagy még az eredeti, csak négyszer újrafényezve vagy átszilikonozva."

A felsorolt alkatrészek, részegységek a legkönnyebben és legolcsóbban javítható alkatrészek egy autón.
A te gondolatmeneted alapján, egy 10 éves nagyköbcentis prémium dízelautót érdemes összetöretni TK-ra, ha megáll benne a klímakompresszor és mondjuk szarok a befecskendezők meg a turbó. Netán még az automataváltója is fos.
Szinte előttem van, ahogy a vétlen autós kocsiját beviszik egy laborba a biztosítók kárszakértői és atomjaira szedik.

...na éppen ezért "átlagolnak" és nézik az értékét eurotax szerint.

"Vannak egyrészről a számlák a beépített alkatrészekről, szolgáltatásról."

Magyarországon? :))

lcka 2012.11.29. 19:18:40

mint volt kárszakértő mondom hogy elsiklotok a valós indok felett

az egyezségi kifizetés egyik lényeges pontja volt (a biztosító részéről), hogy netto téríthetett (számla nélül ugye)

namost az állam ezen már nagyon régóta tornázott, és úgytűnik mostanra sikerült az erős biztosítós lobbit legyűrnie

Faby 2012.11.29. 19:32:33

@powerup: @SwedishRunner:
Igen, módosíthatnak a tarifákon év közben is, de azt a módosított tarifát csak az új kötéseknél használhatják, a már megkötött szerződéseket nem variálhatják.
Tehát:
A bizti meghirdeti a jövőévi tarifát október 30-án, te megkötöd, január 1-től érvényesen (feltéve, hogy neked is jan 1 a fordulónap), azon a biztosító már nem változtathat. Ha módosítják a tarifát, és utána kötsz biztosítást, akkor az a tarifa lesz neked érvényben a következő fordulónapig, azaz egy évig.

gelsystem 2012.11.29. 19:39:52

@lcka:
na, itt a másik probléma... A kötelező felelősségbiztosítás mint a nevében is benne van, egy KÖTELEZŐEN igénybe kell venni SZOLGÁLTATÁS, megkerülhetetlen!
de úgy láccik, hogy nem a RÁKÉNYSZERÍTETT igénybe "vevőnek" szolgáltatnak, hanem a szolgáltató nyer rajta, meg a zállam!
vagy, ha pontosan fogalmazunk: TE SZOPSZ!
nincs ma ezen a putritelepen olyan szolgáltatás, amit ha igénybe veszel, nyugodtan kimehecc az utakra:(:((
éééÉS: innentől pont leszarom a biztosítós lobbit!

lcka 2012.11.29. 20:06:30

@gelsystem:

remélem nem értettél félre, nem vagyok egyik pártján sem

a biztosító úgy általában bőven nyereséges, nem kell félteni

de ha kárt okozol, legalább kifizeti, míg ha megnézzük az állam "baleseti adóját" ott aztán semmi nincs, tovább megyek, egy feltételezett helyzetért adózol

vagy beszélhetünk kicsit arrébbról is, hogy ha mondjuk akármelyik közüzemi szolgáltató által lefedett helyen élsz, KÖTELES vagy min. 60%ot ebből a forrásból beszerezni

tehát nem függetlenítheted magad pl az áramszolgáltatótól, mondjuk szélgenerátor segítségével

ok, ez tök más, de kb ilyen mélységekben kell az államot jelenleg elképzelni, én innen indulni efelé a törvény felé is

Pannon Puma 2012.11.29. 20:17:01

@powerup: ez az én magyarságomnak azt jelenti, hogy ha év közben veszel autót, és szerződést kötsz, nem az okt. 30-ig meghirdetett ár kötelezi a biztosítót, hanem mondhat mást. de onnan 1 évig neked sem változtathat.

seahawks 2012.11.29. 21:05:43

öszetörték a lökhárítómat, számlával rendezzük a biztosító felé, de közölték, hogy 10%-ot nekem kell fizetni, mert már kopott volt a lökhárító és mivel most vadi újat kapok, ezért az autóm értéke megnő...

azt hittem lemészárolom a kárszakértőt...

Dragan Rafajlovic 2012.11.29. 21:26:16

Ha ezzel azt akarjak elerni hogy szakszervizbe vigyem az automat az lenne az utolso ahova vinnem akkor nrm csaka biztosito huzna le hanem a szerviz is!

Dragan Rafajlovic 2012.11.29. 21:29:04

@lcka: Ezek mekkora allatok ott a parlamentbe csak takaritani engednem be oket !

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 21:45:45

@Shadowbull: Lehel hogy sajatos szemleletem van a biztositokkal (es a bankokkal ) kapcsolatban is, de mindenkeppen humanusabb, kozelebb van az egyetemes, moralis ertekekhez, nem taposna sarba az alapveto emberi jogokat.
Es azert nem valtozik semmi e tekinteben, es remeny is elenyeszoen kicsi ra, mert az emberek (ti) tapsoltok a kizsakmanyolashoz.

balkon-úr 2012.11.29. 21:45:48

@VT Man: Igen, ha kifizetné, az jó is lenne. De nem azért járok öreg autóval, mert ez a heppem, hanem, azért mert nem tudok újat venni, meg az öregre kevesebb a teljesítményadó, nem akarok X évente átírást fizetni habokra, megszerettem, megbízható volt, amíg össze nem törték, soroljam még. Majd az lesz, hogy megcsináltatjuk számlára, és kb. ha szerencsénk van a 60% kifizeti a biztosító az avultatás miatt, a többit pedig megszívtuk. Hogy rohadjanak meg, az elba... ötletükkel együtt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 22:06:19

@Ciri: Ne bőszítsél már, csak példákat mondtam. Gondolom nem akarod azt mondani, hogy a ti szerelőitek nem tudnák pár perc alatt megmondani, hogy egy autó futóművét, aktív lengéscsillapítóit, befecskendező rendszerét NAGY VALÓSZÍNŰSÉGGEL cserélték-e vagy sem. Sőt gyakorlatilag bármiről jó eséllyel meg tudják mondani, valóban felújították illetve új alkatrészt kapott az autó, ha a tulaj azt állítja.
Igen, számlát, mert persze sok mindenről nem lesz számlád, de azért alkatrészekről jó eséllyel lesz. Ha meg nem, így jártál, a bizonyítás pénzbe fog kerülni. Hogy megéri-e, más kérdés, mert egy igazságügyi szakértő jelentős összeget fog elkérni egy ilyen vizsgálatért.
Az meg, hogy egy lefingott, tönkrement autót leGTK-ztass, normál esetben nem túl rentábilis, hiszen amelyik összehányta magát minden részegységében, annak azért az általános állapota is sokat elmond. Van ismerős kárszakértő, nem a Marson élnek, elég jól el vannak látva információval.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 22:09:24

@lcka: Külföldön valahogy mégis megoldható az egyezségre való kifizetés. Meg aztán ne legyünk álnaívak, oké, a szolgáltatás után esetleg nem fizeta károsult áfát (sem), de a sérült, új alkatrészekre, festékre, satöbbire meg igen. Nem hinném, hogy nettó bukó lett volna.

átlátó 2012.11.29. 22:13:53

A törvényhozásban, a seggre feszülő kiskosztümben a nemzetes urak és a tokás nyakon kigombolt ingben a nemzetes asszonyok igen nagy hányada egyszerű kretén.

Ferdinandus 2012.11.29. 23:06:43

Bezzeg a sötétített üvegű touareges hájfejű geciket, - akiknek jövedelme főként abból származik, hogy zártkörű homoerotikus "manager-partykon" elégítik különféle sátánista-szabadkőműves nagykutyák (multicégek vezérigazgatói, bankigazgatók, menő üzletemberek, politikusok, tehát a jelenlegi kortárs "elit") legperverzebb vágyait - na, őket valahogy sohasem érintik az újonnan bevezetődő pénzügyi terhek, adónemek, drágulások, megszorítások puszta árnyékai sem, megint csak az egyszerű suzukis parasztot volt fontos megszopatni, igaz? Ügyesen ki van ez találva a jogállam adta zseniális jurisztikai keretek között. Sebaj, jön még talán kutyára forradalom, népfelkelés, lámpavasra akasztás, ahogy a szólás is tartja. Komolyan, a gyermekeik beleivel kell ezeket a modernkori rabszolgatartókat, ezeket a mézes-mázas, Armani-öltönyös yuppie-kat megfojtani, akik ezt a rengeteg "költségracionalizáló-takarékossági" intézkedést kifossák magukból, mégpedig kizárólag azon beteges örömüktől vezérelve, hogy minél több embert tehessenek tönkre, és minél nagyobb tömegeknek okozhassanak szenvedést.

SwedishRunner 2012.11.30. 01:51:08

@Faby: Köszönöm, így már van értelme a dolognak :D

Emmett Brown 2012.11.30. 08:08:26

@Kiflitzsömlével: gondold végig azt a 2 kérdést amit feltettem neked, és beláthatod hogy lehet hogy a biztosítási szektorral kapcsolatban ellenérzéseid vannak, de a kötelező biztosítás speciel pont egy igencsak értelmes dolog.

Paketa 2012.11.30. 09:07:28

Miért kell ez a demagóg duma? "például mert most, pár napon belül az első hóesés idején beléjük csúszik egy téli gumi nélkül közlekedő másik autó és "
Nem elég, hogy minden közmédiában a téli gumi istent hirdetik amivel nyilvánvaló módon nem lehet balesetet szenvedni, ellenben egy négy évszakossal gyakorlatilag azonnal!

Elijah_Baley 2012.11.30. 09:47:08

@Paketa: pedig ez a szokásos mantrával ellentétben tökre objektív dolog, pesten nem tucc akkora köv távot tartani h megállj a nyráigumis autóddal a téligumis mögött :)

HOLIDAY 2012.11.30. 13:16:42

Megint egy sarkos jogszabály tervezet.

Kéretik azokat is okolni, akik a biztosítási csalásból iparágat gründolva éldegéltek eddig, mint Marci hevesen. Róluk általában előzékenyen megfeledkeznek a leghangosabban zokogók? Miért?

Lopni szabad? Ugyan kérem.

nitro1 2012.12.01. 06:01:04

@HOLIDAY: Talán azért, mert a bűnözést nehezítő törvényeket nem úgy kellene alkotni, hogy azok a becsületes és vétlen embereket is ugyanúgy, ha nem jobban sújtsák?

lcka 2012.12.01. 18:57:32

@streetsta:

aha

szerinted a racinbazáron, illetve különböző fúrumokon összevásárolgatott alkatrészek után fizet áfát?

valamint ha fényezni kell, most mondok 3 helyet ahol netto megcsinálják

szóval tényleg ne legyünk álnaivak

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.01. 20:32:33

@lcka: Aha bizony. Írtam, hogy nem mindenre. De a fényező szerinted honnan veszi a festéket, hígítót, a kamrához az áramot, a csiszolópapírt, a gittet, a satöbbit. Aztán ami pénzt esetleg megkeres a karosszériás, a fényező, az illegál bontós, azt majd elkölti a boltban kenyérre, tejre, vesz belőle otthonra gázt, villanyt, a kocsiba benzint.
Ne legyünk álnaívak, nem lehet egy egész életet megúszni okosba, áfa fizetés nélkül. Persze, sok helyen nem fizetnek az emberek, de ugyanakkor a fogyasztásuk legjavát áfásan teszik.
süti beállítások módosítása