HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Feljelentettük a neppert

2012.12.13. 15:28 ommm

Címkék: hazugság feljelentés csalás nepper óratekerés


Az Égéstér 46. adásának kommentposztja.

Direktlink a letöltéshez.

261 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr24963791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.13. 15:54:00

Ez elég kemén volt.

Gondolom most ezekben a percekben böködik meg T. Nepper Úr oldalát, hogy "figyejjémá!"

Leadfoot 2012.12.13. 16:00:33

A legszimpatikusabb dolog, amit mostanában a TC csinált.

A vicc az, hogy 1,3 millióért bármikor megvenném 174ezerrel azt az Avensist. Tudom, tudom, Magyarországon a vevők szerint 100ezer km-nél szétesik az autó, de a gerinctelen féregséget ez sem igazolja.
Jó volna, ha nem lehetne mindenféle következmény nélkül ezeket a tetves, undorító átveréseket folytatni.

Szervizkönyvhöz: egy cimbi nemrég vett autót, én is megnéztem neki egyet. A legtöbb esetben a hirdetésben szereplő szervizkönyv azt jelentette, hogy van, csak 20-30-40-akármennyi km-rel azelőttig van vezetve.

Sőt, pár évvel ezelőtt egy másik haverral néztünk autót, ott a szervizkönyv a TÖK ÜRES dokumentumot jelentette. Egy tintapaca nem sok, annyi pecsét sem volt benne.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.13. 16:09:02

Szerintem mondjuk még így is nehezen biznyítható, hogy T. Nepper Úr tekergetett... sajnos.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.13. 16:13:36

Javaslom egyébként, hogy T. Nepper Úr készítsen hangoskönyveket, olyan jókat tudnék kumni a dunyha alatt. :D

Leadfoot 2012.12.13. 16:18:06

Nagyon kemény a nepper. IQ van vagy 70.

@Gábor (Gee Halen): Lehet hogy rosszul gondolom, de itt az a kérdés, hogy van-e bármilyen hivatalos dokumentum, amin rajta van az eredeti óraállás. Ilyen szempontból elég cumi, hogy az eladónál nincs ott az adásvételi.

indapass90210 2012.12.13. 16:24:24

"így magyarázta ki az Árpi, hogy itt a családban ma holnap ma délután meg fog történni ma holnap illetve nem, nem lesz eladva az ótó, megtartásra, úgy volt, hogy eladja megtartja.... "

Nekem már csak egy kérdésem van:

Hány literes a víztartály?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.13. 16:26:03

@Leadfoot: Nekem is ez tűnik a legnagyobb kihvásnak.

Letagadhatja egyből, hogy "nemisannyivóót", aztán mondja valaki, hogy nem annyi volt.

ommm 2012.12.13. 16:29:32

@Gábor (Gee Halen): Nyugi, nem hivatalos forrásból tudjuk, hogy nem annyi volt. És ha megkérdik a Toyotát, ezt ők is tanúsítják.

1kutya 2012.12.13. 16:31:15

@Leadfoot: @Gábor (Gee Halen): mindkét hirdetéshez volt csatolva fotó!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.13. 16:41:37

@1kutya: Azt én értem, de az nem túl bizonyító erejű. Ahogy az adásban is elhangzott, készülhetett az első akár egy másik Avensis műszerfaláról is.

indapass90210 2012.12.13. 16:47:02

@Gábor (Gee Halen): erről fogja azt mondani a bíró, hogy nem életszerű.

Elég valószínűtlen, hogy van egy x ezret futott autóm és eladáshoz hajtok egy ugyanolyat, amiben 2x km van.

Azért is célszerű lesz végigvinni a történetet, mert az ürgét legalább egy kicsit meghúzkodják. Költenie kell ügyvédre, meg addig sem lesz ideje órákat tekergetni.

A felvételről mindenesetre kiderül, hogy hazudna a szerencsétlen, de még ahhoz is hüje volt, hogy lerakja a telefont :)

Leadfoot 2012.12.13. 16:54:33

@Dövan: Na jó, de pl. bárki rakhatott föl egy 174ezres kamu hirdetést, hogy a neppert lejárassa.

A fotó bizonyítékként szerintem tutira nem áll meg.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.12.13. 16:58:34

@Leadfoot: Hát akkor hívd fel a neppert, és vedd meg.
Elvégre tudod, mennyi van benne, hiszen itt a cikk róla, aztán alkuszol, amennyit sikerül. :)

Gyulimali 2012.12.13. 16:59:24

@Leadfoot:
..Na jó, de pl. bárki rakhatott föl egy 174ezres kamu hirdetést, hogy a neppert lejárassa...
Igen, bizonyára, sőt, még a hirdetés dátumát is meghamisította, hogy teljes legyen az átverés :-)

indapass90210 2012.12.13. 17:02:16

@Leadfoot: arra ott lesz az eredeti tulajok tanúvallomása, meg az adatok a Toyota rendszerében.

A dolog inkább ott fog megbukni, hogy nem értékesítették a kocsit, tehát senki sem lett átverve.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.12.13. 17:02:18

@Gábor (Gee Halen): Azért ezt egy igazságügyi szakértő három másodperc alatt bebizonyítja, hogy nem úgy történt.
Ott vannak az exif adatok a fotónál, hogy a többi képpel együtt 3 percen belül készültek, oszt ennyi.

indapass90210 2012.12.13. 17:05:53

@Tie: a metaadatokat szerintem mind lehet manipulálni. Konkrétan nem tudom, de úgy vélem nincs a jpegben olyan kulccsal semmi aláírva, aminek az ellendarabja valami jogtulajdonosnál lenne.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.12.13. 17:11:34

@Dövan: Persze, mindent lehet, de

1. a telefonbeszélgetésben szereplő nepper azt sem tudja, hogy azt eszik-e vagy isszák
2. a bíró egy ilyen felvetésre úgy röhögi ki, mint ha arról beszélnének, hogy szalacsi sándor épelméjű számítások alapján építi a vízbül a zoxigént kivonó berendezését. Számolni se tud.
Ez a nepper is épphogycsak ismeri a nagybetűket, de talán azt se mindet.

Szociknak vége 2012.12.13. 17:12:50

Teszteltem a család 3 autójának rendszámát a szlovák rendszerben, mind3 autó meglett, és mióta nálunk vannak az autók azóta=3-4 év nagyjából jó is a km-állás, előtte viszont nyugaton futottak az autók arról semmit nem tudni. Van olyan is hogy a 2 évente kötelező környvéd vizsgán épp nem írják be a km-t.

De mégis valami, köszi, nem is tudtam róla.

sompetike 2012.12.13. 17:13:56

még mindig fent van a jofogáson....

Acrocercops 2012.12.13. 17:17:55

@Dövan: Ja, úgy tölti fel a használtautóra, hogy egy esetleges bizonyítást meghiúsítson a manipulációval:) Vagy ha pro paraszthacker, feltöri és kicseréli a fájlokat később.

indapass90210 2012.12.13. 17:24:59

@Tie: a bírók túlnyomó többsége sem tudja. De erre találták ki a szakértőket, a másik oldalról meg az egybites nepper ügyvédjét is.

Az viszont érdekes, hogy mi történik, ha így családon belül eladják az autót, ezzel a kilométerrel. Akkor már lehet, hogy megáll valami más, hiszen a központi nyilvántartás elvileg közhiteles.

Másik: az adásvételi szerződésen szerepeltetni kell az óraállást.

Két eset lehetséges. Ha ráírták, akkor nincs értelme megváltoztatni az óraállást, hiszen az esetleges vevő ezt látná.

Ha nem írták rá, viszont ő utólag ráírja (ezt írásszakértő majd megállapítja), akkor nem állhat meg a magánokirat hamisítás?

indapass90210 2012.12.13. 17:27:25

@Acrocercops: na igen, általában nem életszerű. De azzal azt jártuk körbe, hogy mi van, ha őt, az egybitest akarják megszopatni. Tud-e ezzel védekezni.

indapass90210 2012.12.13. 17:28:03

Apropó, nem akarja lefotózni az egybites neppert, és feltölteni a fizimiskáját ide-oda?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.12.13. 17:28:49

@Dövan: Ha nem írták rá, viszont ő utólag ráírja (ezt írásszakértő majd megállapítja), akkor nem állhat meg a magánokirat hamisítás?

De bizonyám!!!

invalid username 2012.12.13. 17:45:34

Lehet, hogy nagyon szőke vagyok, de nem megy. Beírtam a rendszámot meg a kapsza kódot. az első menüpontban (Evidencné cislo vozidla) ezt egyáltalán nem akarta elfogadni. A második menüpontban (VIN kód vozidla) már elfogadta a rendszámomat, de azt válaszolta, hogy:

"Nenašiel sa žiadny záznam vyhovujúci vyhľadávanému kritériu"

Vagyis nincs a feltételeknek megfelelő adatrekord, a google fordító szerint.

invalid username 2012.12.13. 17:48:26

@ommm:

Ezt az oldalt használtam én is. Magyar rendszámokkal nem működik? Vagy lopott autót vettem tavaly novemberben?

hpapagaj 2012.12.13. 17:48:52

@ommm:

Szia ommm,

nem egy csalót találtam már nálunk, pl itt is van egy:

bmw-rad-5.autobazar.eu/525-i-at-id3771271.html
d.pr/i/cWCO+

hpapagaj 2012.12.13. 17:51:02

@Rongy Rázó: már miért kéne működnie egy szlovák oldalnak a magyar rendszámokkal? A szlovák műszaki vizsgákból veszi az adatokat.

invalid username 2012.12.13. 18:01:08

@hpapagaj:

Akkor jól érzékeltem: nagyon szőke vagyok :-)

hpapagaj 2012.12.13. 18:03:57

@Rongy Rázó: :)

Németországban/Ausztriában nincs ilyen oldal?

invalid username 2012.12.13. 18:08:57

Engem magyarországi oldal érdekelne...

invalid username 2012.12.13. 18:21:41

@hpapagaj:

Svédországban biztosan van ilyen adatbázis, de nincs rá szükség.

hpapagaj 2012.12.13. 18:23:21

@Rongy Rázó: ja-ja, de odáig nem is mennék egy autóért.

lyken 2012.12.13. 18:33:14

A mai kocsik sokkal többet bírnak dologhoz azt tenném hozzá, hogy a mai kocsik javíthatósága szar. Ha meghal egy 3 forintos tranzisztor, akkor is a komplett egységet kell cserélni 50 ropiért. Hiába bírnának többet menni biztonságosabban mint a régiek, hogyha az elektromos ablakemelőtől a kormányvezérlésig 15 év alatt mindent cserélni kell és erre elkölti a tulaj a kocsi árát még egyszer.

Szociknak vége 2012.12.13. 18:43:06

@ommm: Ellenőriztem jópár kocsit az ismeretségi körből. A 2009es és utáni EK-nál felírt adatok már jók, a 2007esek kivétel nélkül rosszak, 2007 előtt levő adatok meg nincsenek. Gondolom előtte vagy nem írták vagy nem digitalizálták.

De nem rossz.

Arról tudtál, hogy a kontrola originalityn pl. a festékvastagságot (is) elemenként feljegyzik, és ez is online elérhető?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.13. 18:44:18

itt harom kulonbozo "nem szabaly-koveto" ( nem akartam irni hogy torvenyserto ) ugy van, egymassal osszefuggesben.

eloszor is tortenik egy klasszikus adasvetel amit tudatossan el akarnak takarni a torveny szeme elol, ( igy megkerulve ado/jarulek/illetek fizetest - mondhatni nyeresegvagybol:) majd tortenik egy csalas ( maga az oratekeres kimeriti a csalast mert megteveszti a majdani vevot mint ahogy lattuk/hallottuk is ) majd tortenik egy maganerdeku adattal valo visszaeles, mert bizony a totalcar nem jogosult eljarast folytatni az ugyben, csak a teruletileg illetekes birohatosag ( elso fokon ) de ez a magatartas magyarazhato a cselekmeny tarsadalmi veszelyessegevel es varhato preventiv hatasaval.

amugy,

ez orvendetes dolog hogy vegigcsinaljatok ezt a dolgot, remelem nem mulik el a dolog valamilyen felelossegrevonas nelkul.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.13. 18:46:02

@Dövan: az autoneppereket nem a harvadrol toborozzak! :D ha ertene valamihez valoszinu nem csalasbol elne :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.13. 18:54:41

a jogvedokrol,

nehez es erdekes helyzet, eloszor is maga a jogvedelmi szervezetek es hasonlo tarsasagok angolszasz eredetuek tortenelmileg, ott lazabb es nyiltabb a szemellyel osszefuggo adatok, ezert is alakultak mert volt ra tarsadalmi nyomas, viszont a hatalomnak keves joga van kerdore vonni az adatait illetoen az allampolgart. Ezen mechanizmusokat kiragadni kialakult jogi kornyezetebol es beleilleszteni egy poroszos jogkornyezetbe... hat aggalyos, ezert mukodesuk furcsa eredmenyeket produkal.

konigjanos 2012.12.13. 18:55:09

A saját sztorim, és a vámhivatal szánalmas gondolkodása:
Vettem egy smartot, 2003-as, 85.000 km-el. Már akkor tudtam, hogy nem valós, mondtam is a neppernek, valja be nyugodtan az igazat, tudjam, mire számítsak javítás szempontjából. Persze tagadta. Pár napra rá megtaláltam benne az oljacsere matricát, 178.000 km-nél cseréltek olajat. Írtam nekik emailt, hogy fel fogom jelenteni, perkáljon vissza egy kis pénzt. Azt mondta, sajnos tévesen lett berakva a matrica, több kocsin cseréltek egyszerre, és összecserélték. Ennek ellenére eladási áron visszaveszik. Mivel németből lett behozva, és az első magyaro. tulajtól vettem, írtam a vámhivatalnak, leírtam a sztorit, kértem, hadd menjek be a behozáskor-forgalombahelyezéskor lemásolt papírokat átnézni, lemásolni, mert ott van km állás. Mit írtak vissza az idióták?!?!? az előző tulaj meghatalmazása kell....azt hiszem, nem ment át nekik a probléma...

Jinza 2012.12.13. 19:01:23

én vagyok a telefonközpontos:))))).Megszámlálható neuronok röpködnek az éterben, amit próbál lepkehálóval levadászni Ottó,de a válasz elhasznált mono amino oxidáz által lebontott hormonok formájában képes megformálódni belőle:))

Szociknak vége 2012.12.13. 19:06:36

@visszakettopadlogaz: majd tortenik egy maganerdeku adattal valo visszaeles, mert bizony a totalcar nem jogosult eljarast folytatni az ugyben

1.WTF?

2.magánérdekü adattal visszaélést a btk. nem ismer, sem a szabálysértési kódex

3.engedélyt kértek+kaptak a beszélgetés nyilvánosságra hozatalára

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.13. 19:10:48

@MetroGoldwinMayer: en nem hallottam a beszelgetesben ilyet, csak a kerdest ( de a beszelgeto rautalo magatartasa nem azt tukrozte hogy bele egyezik, nem volt az ujsagiroval szandekegysegben )

de nem is ez a lenyeg,

szerintem ennek az oratekeresnek nem lesznek jogi kovetkezmenyei, ( sajnos ) de szerintem az is eleg hogy nyilvanossagot kap az ugy.

Tisztan "csali" auto val lehetne ezt bizonyitani ;)

VarAtt 2012.12.13. 19:10:53

Szerintem igazatok van a lekérdezéssel kapcsolatban. Inkább keressen valaki "tűzközeli", de legyen végre lekérdezhető.
Céges autó használóként 220.e km futású autót használok, melyet ha kereskedésnek adunk tovább, akkor tuti visszatekernek 100.e-t és eldobják a szervizkönyvet (vagy újat csinálnak).
A feljelentéssekkel kapcsolatban:
a magyar jogrendszer nagyon lassú és ha nincs mögötte médiavisszhang, akkor 6-7 év várakozás egy ítéletre nagyon gyorsnak mondható. Aki ilyenre adja a fejét, az rendelkezzen sok pénzzel és még több türelemmel.

Richárd Falusi 2012.12.13. 19:12:37

Helló Mindenkinek!!!

Ne km-állást vegyetek,hanem autó állapotot.Nekem a legkevesebb 330.000.-km(audi a8),de amit minden nap használok BMW 730d 2000-es évj. 600.000.- km van benne.Ki hiszi el,hogy egy nagykategóriás autót évi 10-15ekm-t használnak?? Dízeleknél minimum 40.000./év ami beleszalad.Németországban még ennél is több.Egyébként ha rendesen volt szervízelve,szinte mindegy 1 milláig a km.Itthon mindenki 100.000km alatt akar autót venni,2004-es Ducatót hirdettünk(360.000. volt benne)minden érdeklődő max 150-ig akart venni.Fuvarozós autót 8 évesen.Általában évi 200.000-et mennek a furgonok.Vegyék csak a visszatekertet megérdemlik.....

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.13. 19:16:09

@MetroGoldwinMayer:

magántitok: Minden olyan adat, tény, információ, amely a törvény szerint nem minősül államtitoknak, szolgálati titoknak vagy üzleti titoknak, s az érintett személy számára a titok más által történő megismerése hátrányt okozhat. Magántitok tehát a szolgálati titoknak nem minősülő munkahelyi titok és a személyes titok.

forras:www.civil.info.hu/uploaded/documents/jogkereso/jogi_fogalomtar.html

nem ertem, akkor ha szerinted nem letezik ilyen kuld el nekem a ban kartyad PIN kodjat, ha lennel olyan kedves :) ha azt hasznalom az kimeriti ezt a tenyallast. Utoljara kb 20eve tanultam ezeket, azota lehet ( biztos ) megvaltozott egy's mas a BTK ban de erossen ketlem hogy ne lenne hasonlo buntetesi tetel kiszabasat lehetove tevo jogi forma.

Rocko- 2012.12.13. 19:17:40

"jó eséllyel azért van, amiért a télen hegyre járó gyerekek autóion is van: nagy testű állatok mozognak olyan utakon, ahol gyér a forgalom."
kontextusából kiragadva, ameddig Pista be nem fejezte a mondatot, elsőre kicsit gondolkodni kellett hogy kire-mire gondol az állatok alatt. :D

a telefonos hívás nagyon kínos volt, a nepper részéről.

a mondás jó: szép dolog a bizalom, de fő az ellenőrzés.

amit Piros Ádám mond, az nagyon igaz: nem az büntetés mértéke számít, hanem a lebukás esélye.
és ide kötném a kedvenc mondásomat, hogy nem Amerika a lehetőségek hazája, nem ám. magyarország! kellő forrással itt bármit megtehetsz.

Szociknak vége 2012.12.13. 19:18:50

@visszakettopadlogaz: Jogi következményei biztosan lesznek, hiszen egy büntetőfeljelentéshez ismeretlen tettes ellen elég anyag gyült össze.

Hogy meddig jut az ügy más kérdés, szerintem sem fogják elkapni a ludast, fontosabb a nyilvánosság(nem ártott volna nyomozni egyet hogy melyik telepen áll az autó). Mellesleg egyáltalán nem biztos hogy a telefonos csóka tekert. A legfontosabb amit a jogász mond. Amíg nem okoznak kárt addig nem csalás tehát amíg nem adják el addig oda tekerik az órát ahova tetszik.

Szociknak vége 2012.12.13. 19:20:53

@visszakettopadlogaz: magántitkot kinek linkelted be?

Magántitokkal visszaélés nincs, nem létezik ilyen tényállás.

Jólfelhúztammagam 2012.12.13. 19:21:32

Komarnoban van egy kereskedés, akik a hahu-n is hirdetnek. (garanciaauto.sk ha jól emlékszem) Hiába szlovák, ugyanúgy visszatekerik a Németországból behozott autók km óráját.

Példát kéne már statuálni, mert egyszerűen elképesztő ami itt van. A nyáron kerestem autót. 3-4 éves Mondeót. Fordnak jól utána tudtam nézni. A külföldről behozott autók 99%-a hamisított óraállással kerül eladásra. Legfeljebb annyi előnye van, hogy a valóban kevés km-es magyar autók árát is lenyomják.
Egyébként el lehetne adni a 2-300e km-es autókat is, ha mindben valós km lenne. De ki venne ilyet, ha ugyanannyiért "100e" km-est is kap? De ahhoz már hülye az ember, hogy utána is nézzen.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.13. 19:22:38

@MetroGoldwinMayer: ez tokeletessen igy van, ha en minden este a sajat tulajdonomat kepezo autoban visszatekerem nullara a szamlalot mert ugy alszom jol - azt megtehetem.

Fel kene frissitsem jogi tanulmanyaimat, persze ez nem fog bekovetkezni mert totalcart olvasok :)

Szociknak vége 2012.12.13. 19:24:54

@Richárd Falusi: Dízeleknél minimum 40.000./év ami beleszalad.Németországban még ennél is több.

- Pontosabban az ADAC Motorwelt szerint az éves dízeles átlagfutás 18.000 km Németországban. Más kérdés hogy Magyarországra az alja jön be. De hát ki az a hülye aki elhiszi hogy a 3-5 éves 100at futott magyar behozott Passat (regadóval, áfával, haszonnal, szállítási-tárolási ktg-gel, papirozással) olcsóbb mint a német 100at futott szervizkönyves?.....:DDD

Szociknak vége 2012.12.13. 19:30:30

@Jólfelhúztammagam: Komarnoban van egy kereskedés, akik a hahu-n is hirdetnek. (garanciaauto.sk ha jól emlékszem) Hiába szlovák, ugyanúgy visszatekerik a Németországból behozott autók km óráját.

- voltam náluk párszor, magyarországiak mind, de a cég szlovák...:))

- szervizkönyv nélkül árult autóik tekertek mind, de máshol is. Viszont többnyire adnak 12 hónap garit, amit a legtöbb helyen nem.

- én is Mondeót kerestem, és máshol ugyan, de vettem is, persze tekertet. Ha akar az ember behozhat magának németből valós kmeset valós szervizkönyvvel, drágábban. Semmi baj az autómmal a 2 év alatt.

B.GY. 2012.12.13. 19:35:55

Én a Marina lakópark nevezetű hirdetőnél néztem egy kék G astra kombit.Aztán egy pár héttel később megint fentvolt a hahun.egy pár 10 ezer km-rel kevesebbel.Persze hogy nem vettem meg.

Sirius01 2012.12.13. 19:56:54

A hirdetésekben egyre gyakoribb a következő kiegészítés.:
" Tévedés és az eladás joga fenntartva, a hirdetés nem minősül ajánlattételnek."

Na azért ez elgondolkodtató.Véleményem szerint,ez nem szól másról,mint hogy a hirdetés tartalmáért nem vállal az eladó ( díler)felelősséget,ebből pedig egyenesen következtethető hogy a hirdetésben valamelyik paraméter nem valós.Tehát hazudik,és így próbál jogi kiskapukat keresni. Soha nem vennék egy ilyen tartalmú hirdetésből kocsit.A másik meg,hogy nagyon nagy respekt a TC-nek,hogy így felvállalja ezt az egészet,foglalkozik vele,és már jogi lépéseket is fontolgat.Nagyszerű dolog,és talán sikerül nekik elmozdítani ezt az egészet,végre,ha már az impotens jogalkotók képtelenek mozdulni.

Schütii 2012.12.13. 20:02:46

Nem lesz ebből semmi fijúk. Beszélni nem tud minden nepper, de azért kell hogy értse a szakma "csínját-bínját"...

Schütii 2012.12.13. 20:04:52

Sőt néha kimondott előny hogy nem tud beszélni, mert lehet úgy kezelni őt és a mondandóját hogy "na ez hülye". Pedig ő nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 20:21:35

ha en vagyok a nepper, akkor megmondom, hogy kernem szepen ennyi volt benne, ennyivel hoztam el, hogy a 174-es foto mikor keszult vagy eze az autoe-e, azt honnan tudnam, jo hogy megtudtam a Total Cartol es a Toyotatol, hogy visszatekert oraju kocsit kaptam, mar ertem miert volt nekik surgos eladni, es csak igy tudtak csalas altal, ezert feljelentem az eladot

oszt jonapot

madandcrazybird (törölt) 2012.12.13. 20:22:51

Hat, ritka paraszt módon beszel ez a felvidéki fickó.
Ezen röhögök meg mindig.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 20:24:43

azert is engedtek 300 ezret ott a parkoloban, mert szembesitettem oket a tennyel, hogy a hirdetesben meg 50 ezerrel tobb volt az oraban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 20:27:10

@madandcrazybird: en imadom a paloc tajszolast, reges reg egy kolleganom paloc volt
kifejezetten elvezetes
aki meg ezen rohog es parasztnak tartja az max 17 eves lehet

dieselrocket524 2012.12.13. 20:30:14

ez a szlovák oldal nagyon király :D megnéztem a BMW met és minden muszakin 30 000 keveseb volt bene mint elote és fordulatszáméro hiba miat én is cseréltem az oracsoportot szal megint keveseb lesz :D csak ezel egy baj van ha másik megyébe kerul az auto akor uj rendszámot kap :S

madandcrazybird (törölt) 2012.12.13. 20:33:57

@hagyma:
Neked meg mi bajod a parasztokkal?
Ok termelik az eteled.
Na jo, neked farmerek es hidrophonikus kertek termelik.

Leadfoot 2012.12.13. 20:38:19

@Gyulimali: Óbazz, nyertél, kaja előtt mindig zizi vagyok. :-)

@Tie: Azért OTT még nem tartok, hogy Toyotát vegyek... :-D

Leadfoot 2012.12.13. 20:39:26

@Tie: A cuccot nem Szalacsi építi hanem Fogarasi Árpád.

face007 2012.12.13. 20:39:48

igazán feliratozhattátok volna a neppert... :)

Macséta 2012.12.13. 20:42:57

A mellékelt ábra szerint a Pista Volvója 2008-2010 között többnyire hátramenetben közlekedett (2008 kb. 145000, 2010 kb. 130000 így szemre, de mindenképpen lejt az a diagram :)

Nyilván van rá ésszerű magyarázat, csak fura h ehhez a témához pont ezt az illusztrációt sikerült kiválasztani :)

Negrogo 2012.12.13. 20:44:05

Ez nem semmi. Eredeti idiota barom. Hogy vehet ilyen neppertol barki is autot? Vagy egyaltalan rabizni, hogy eladja. OMG.

Sirius01 2012.12.13. 20:46:31

@madandcrazybird: A tájnyelv nem egyenlő a bugrissággal,de a kigúnyolása viszont annál inkább.

Szociknak vége 2012.12.13. 20:47:03

@dieselrocket524: csak ezel egy baj van ha másik megyébe kerul az auto akor uj rendszámot kap :S

- VIN alapján is lekérdezhető....:)

Szociknak vége 2012.12.13. 20:50:19

@hagyma: Nem kell mondani semmit a neppernek. A TC megteszi a büntetőfeljelentést, a Rendőrség pedig 30 napon belül elutasítja azt bcs. hiányában. Ha az autót nem adják el nem lehet csalásért feljelenteni senkit.

Leadfoot 2012.12.13. 20:51:30

@Richárd Falusi: "Ne km-állást vegyetek,hanem autó állapotot."

Egyrészt a látszólagos állapot is manipulálható. De ennek semmi köze ahhoz, hogy a tekergetés csalás. Nem változtat rajta, és kész. Adott egy autó egy bizonyos állapotban. 250ezres óraállással ér x forintot, 120ezres óraállással annál mondjuk 300ezerrel többet. Ha valakinek tekert órával adják el (és nem veszi észre), azt pont ennyivel verik át.

"Ki hiszi el,hogy egy nagykategóriás autót évi 10-15ekm-t használnak??"

Nézd, ezeket a dolgokat te is tudod, én is tudom, itt mindenki tudja. De nem biztos, hogy minden autóvásárló tudja. Pl. ha a 70 éves nagyfaterom elmegy kocsit venni, ő nem vágja. És ugye nem kötelező interneten tájékozódni. Attól, hogy valaki nem tájékozott, még nem legális átbaszni.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.13. 20:54:43

@Sirius01:
Tájszólása van, nem beszeli a magyart tökéletesen.
Az akcentusa kétségtelenül vicces és nevetséges.
Legalább annyira ahogy ok kinevetik a vidéki emberkét a telefon másik végén.
Szóval nekem ne alszemermeskedjel.
A csávó akcentusa nevetséges.
Nem állnám meg röhögés nélkül, személyesen sem.

Szociknak vége 2012.12.13. 20:55:00

@Leadfoot: a tekergetés csalás

' Aki mást jogtalan haszonszerzés végett tévedésbe ejt vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el.'

3 tényállási elem van. A tekergetés önmagában nem csalás hanem egy nagy semmi.

Szociknak vége 2012.12.13. 20:56:53

@madandcrazybird: Arra gondoltál már, hogy az ő szempontjából neked van tájszólásod?

Nincs hivatalos magyar kiejtés, tudtommal, van aki az affektálós bp-i kiejtésen sírva röhög.

Leadfoot 2012.12.13. 20:58:34

@Schütii: Már a hírverés is megéri, az meg pláne, hogy megfingatják/ijesztik kicsit ezt a telefonos kőbunkót.

Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy az ilyen bunkónepperek annyira védik magukat. Talán (csak talán) megszokták, hogy szabadon tekergethetnek, mert "mindenki ezt csinálja" meg mert a kutya nem piszkálja őket emiatt.

ommm 2012.12.13. 20:58:50

@MetroGoldwinMayer: Tudtam, most csináltam meg mindkét - szlovák rendszámos - autónkra, mivel eladtuk mindkettőt.

ommm 2012.12.13. 21:02:05

@Macséta: Nincs itt nagy megfejtés. Én az autót 2011-ben vettem meg a második tulajdonostól (aki az első tulaj lánya volt). 2010-ben - általában ekkor jönnek elő az ilyen furcsaságok - nagy eséllyel okosban vizsgázott az autó, azaz vizsgaállomást nem látott, csak egy ugyanilyen adatait vitték be a rendszerbe - ezért a furcsa km-óra állás.
Én azonban 2012-ben levizsgáztattam, annyi kilométerrel, amennyi ténylegesen van benne 2008 óta.
A 2008-as és a 2012-es adat az én ex-autómé, a köztük lévő nem.

Szociknak vége 2012.12.13. 21:05:03

@ommm: A ko-t minek csináltatod meg eladáskor? Nem kell hozzá, vagy ragaszkodott a vevőd? Ilyen vénséges autóknál?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 21:05:42

@MetroGoldwinMayer: nalunk azt hiszem mar a tekeres tenye is eleg lenne, nem kellene eladni, de en is ugy gondolom, hogy nem fogja a rendorseg feljelenteni
en arra az esetre irtam, ha megis tovabb menne az ugy
hiaba mondjak, hogy nem elrettento ero a buntetesi tetel, mert bizonyos esetekben igenis az
OK egy gyilkos leszarja, hogy 25 evet kap, vagy felkotik, de ha oratekeresert tenylegesen kiszabnanak nehany esetben 3-4-5 evet /ami ugye elhangzott nem is lehetetlen/ azert lehet sokan meggondolnak a dolgot
a biztos bizonyithatosag sem olyan nehez am
Tied a kocsi Te felelsz erte
ha megvetted ott van benne az oraallas
azutan muszakin, olajcsereknel, mindenhol beutni a computerbe
es lekerdezhetove tenni az adatokat mindenkinek
/nalunk nevvel szammal, mindent megtudhatsz a kocsi multjarol/

ommm 2012.12.13. 21:06:13

@MetroGoldwinMayer: Exportra ment mindkettő, itt vették meg őket Magyarországon. Akkor kell.
Amit - természetesen - Magyarországon nem fogadnak el (pedig EU-s), csináltatni kell újat. Lol.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 21:07:44

@madandcrazybird: ne keverjuk az akecentust a tajszolassal

1kutya 2012.12.13. 21:09:03

@hagyma: ugye magát az értékesítési folyamatot, a "nemlétező" szerződést, meg a fényképeken szereplő dátumot (nem amit kiír!), azt ugye nem vetted figyelembe?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 21:09:08

sot ez meg csak nem is tajszolas, inkabb nyelvjaras
ha mar ez tema meg itt

Szociknak vége 2012.12.13. 21:09:49

@ommm: Nebassz. Durva. Bár asszem a szlovákok meg akkor csináltatnak, amikor importálsz(Szlovákiába)+új STK is kell. Akkor mi EU-s? A német is már megcsináltatta, nem? Minden kormány jattot kér...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 21:14:16

@1kutya: egy fenykep, egy ilyen szerinted mire eleg
nem tul eletszeru, de felteszem a hirdetest
nem megy el a kocsi
jovan kell a leves, tekerjuk vissza
kozben jelentkezik egy vevo
de mar vissza van tekerve
az megveszi, elviszi igy is, sot emiatt lealkudik 300 rugot
a papirokon meg nem volt km ora allas
/en tudom, hogy nem igy volt ebben az esetben, de meg csak eletszerutlennek sem monadanam, de vedekezni tuti eleg, kerem mikor elhoztam ennyi volt az oraban../
ha a szerzodesen lett volna ora allas, akkor eselyesebb, de meg az sem 100 szazalek
ha nem sumakolnak es atirjak ennyi oraallassal a vevo nevere es a hivatal bejegyzi az oraallast, majd utana a vevo meghirdeti az uj oraval, na az mar sanszos, de meg az sem 100 szazalek, mert meg ott is lennenek otleteim a kibuvora:)
de igy, hogy az elado is benne volt a sumakba, hogy sporoljanak egy atirast es nem bizomanyba adta,hanem kp-ert'
hat nem nagyon ugralnek

ommm 2012.12.13. 21:15:30

@MetroGoldwinMayer: Sok értelmét - azon kívül, hogy leakasszanak rólad durván száz eurót - én sem látom, de kell.

Szociknak vége 2012.12.13. 21:19:36

@hagyma: Biztos vagyok benne hogy lenne jobb rendszer mint a mostani Mo-i.

Csak nem úgy ahogy az emberek többsége elképzeli.

Ha varázsütésre megtisztulna a szakma, akkor a mai bevallott 1,5x, 2x valós km-es használtkocsik ugyanannyiba kerülnének, mint most a 100 alá tekertek.
A valós 100 alattiak meg +20%-ba kerülnének a mostani árnak. Egyedül a valós kmes magánszemély eladók nyernének az ügyön(ami jó).

1 dolog a tekerés, ami tünet. Az alap-ok az, hogy a magyar piac nem fizeti meg a megkímélt használt autókat, viszont igényli a jónak látszó szarkarikákat.

1kutya 2012.12.13. 21:20:59

@hagyma: így is elő lehet adni, ha a bíró elhiszi :)

egyébként ami csavar itt majdnem mindenkinek kimaradt, az a 60k-s bírság...
no azzal is lehet húzogatni ide-oda a vizes lepedőt:-DDD

Rocko- 2012.12.13. 21:34:44

@Leadfoot: "A legtöbb esetben a hirdetésben szereplő szervizkönyv azt jelentette, hogy van, csak 20-30-40-akármennyi km-rel azelőttig van vezetve."
persze, mert ha a szervizidőpont (km) elé tekeri, akkor az gáz, de annyi esze nincs hogy rajtahagyjon mondjuk 2000 km-t.
mert hát ugye reális hogy kihozod szervizből a kocsit, hazamész, és első mozdulattal dobod fel használtautóra.

Rocko- 2012.12.13. 21:38:07

@Tie: á, már eladhatatlan ez a kocsi ezzel a rendszámmal. :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 21:44:21

@MetroGoldwinMayer: ez kb olyan mintha megvaltozna az adozasi moral /pl 20 evet lehetne kapni adocsalasert stb./ akkor lehetne csokkenteni az adokat es mindenki jobban jarna
igen valakin egyszer peldat fognak statualni valoszinu es kap 5 evet, akkor majd talan meggondoljak es helyreall a tekergetes nelkuli vilag

@1kutya: hat az itelkezes elsosorban bizonyitas kerdese, nem a hite
a birsaggal kapcsolatban meg mitota kint elek nyomom haza a dumat
szemelyre szolo rendszam!
miilliardokat lehetne sporolni csak a z ugyunitezesn, tuti vagyok es akkor ugye az ember sem szopna
eladom, leveszem a rendszamot, jonapot kivanok
annyival megy amennyivel akar
a TC emelle is oda allhatna
persze mar nekem irtak, hogy de hat akkor elotte el kell menni a kocsi papirjaival atiratni es rendszamot venni
igen, el...
ha neppertol veszed, akkor meg papirrendszam 30 napra
ez mar ki van talalva

Rocko- 2012.12.13. 21:45:21

@visszakettopadlogaz: "ez orvendetes dolog hogy vegigcsinaljatok ezt a dolgot, remelem nem mulik el a dolog valamilyen felelossegrevonas nelkul."
valóban jó lenne, csak nehogy mindenáron bűnbak keresés legyen.
nem a nepper védelmére, de nem nagyon volt képben. vagy nagyon hitelesen adja a hülyét, vagy ez az ország egyik leghülyébb neppere, aki nincs tisztában hogy mi hogyan történt. valahogy kezd szétfolyni ez a sztori.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.13. 21:48:45

@hagyma:
Tehat a Walesieknek Ausztralnak, Uj zealandinak mind tajszolasa van.
Aha....
Ertem.
A tajszolas az egy akcentus, nem is tudom hogy van e meg mas orszag aki tajszolasnak nevezne az akcentust.
Mivel gyakorlatilag akcentus.
Az ausztral is anyanyelvkent beszeli az angolt.
Megsem tajszolas.
A paloc meg kulonben sem magyar csak egy nepcsoport aki beszel magyarul.

Rocko- 2012.12.13. 21:49:22

@Jólfelhúztammagam: "Példát kéne már statuálni"
nem kell. hatékonyan elfogni kell a tekergetőket. nem sokat ér hogy 3-at nagy csinnadrattával elítélnek, ha másik 30 vagy 300 folytatja tovább.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.13. 21:52:31

@Rocko-: ritka az ertelmes nepper, talan azert mert azok ismerik a mondast hogy "addig tekeri az orat a korso amig a kut mogul kibujik a NAV" vagy valahogy igy van :)))

Amugy egy hulye nagyon hitelessen tudja jatszani a hulyet, a termeszetebol fakad :D

Rocko- 2012.12.13. 21:52:40

@madandcrazybird: kezdesz belekavarodni.
mit is akartál tulajdonképpen mondani?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.13. 21:54:26

@madandcrazybird: az aussiek borzasztoan beszelik az angolt szamomra, mindezek tetejebe mashogy hasznalnak szavakat. Akcentus, nem vitas.

Rocko- 2012.12.13. 21:54:56

@madandcrazybird: "A csávó akcentusa nevetséges."
semmiképpen sem. max 60-as IQ környékén.

Rocko- 2012.12.13. 21:56:16

@visszakettopadlogaz: :)

"Amugy egy hulye nagyon hitelessen tudja jatszani a hulyet, a termeszetebol fakad :D"
valami ilyesmire tippelek, háttérben valaki tolja a szekeret, tekeri az órát, bizniszel, ezt meg kirakták telefonálni, mert hiteles hülye.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.13. 21:57:08

@Rocko-: .... Ez az o neven megy a vallalkozas :))))

1kutya 2012.12.13. 21:57:48

@Rocko-: nono! anno a zangoloknál a futball huligánoknál ez működöt!!!

@hagyma: mondjuk 2 tanú bizonyítja, hogy a csávó délben elvitte az autót egy félig aláírt szerződéssel. a tulaj a számítógépén, fotoapparátján megmutatja az eredeti felvételeket a kilométeróráról... sorolhatnám...

bizonyítani mindkét oldalról lehet...

Sirius01 2012.12.13. 21:59:01

@madandcrazybird:
Végül is nekem tök mindegy hogy min röhögsz,bár az sejtetni engedi az agykapacitásodat,hogy nem jön le neked,hogy a TC-srácok,nem az ember hanglejtésén,vihorásznak,hanem azon amit mond.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.13. 22:01:34

@Rocko-: Semmi koze az IQ-hoz.
Ami vicces az vicces.
Mennyien nevetnek az atveros videokon?
Pedig fajnak az azt elszenvedonek.
Attol meg ember ez a szlovak ficko is.
Csak viccesen beszelni magyar.

Leadfoot 2012.12.13. 22:02:13

@Rocko-: Hát ja. Mondjuk amit én megnéztem, az (valószínűleg) pont nem ilyen volt. Vezetett könyvvel hirdette, 20ezer a periódus, 139ezernél volt benne az utolsó pecsét, az órában meg 168.

Inkább azt akartam mondani, hogy a hirdetők 90%-a rögtön kurva nagyot hazudik a hirdetésben. Persze, nem kell rögtön elijeszteni a vevőket azzal, hogy fölsorolja a kocsi hibáit, csak szimplán ne írja oda, hogy van vezetett könyv, ha nincs.
Meg ezt a konkrét példányt pl. megkíméltnek hirdették, aztán az anyósülés kárpitja két helyen volt kilyukadva, a bal hátsóé szintén, a műanyagokból itt-ott kis darabok kitörve, meg hasonlók.

Macséta 2012.12.13. 22:03:53

@ommm:
Akkor meg ott vagyunk ahol a part szakad, egyszer becsúszik egy ilyen az autó történetében, aztán az összes további adásvételnél az alapvetően becsületes hozzáállású eladó is magyarázkodhat, hiába valós a futásteljesítmény, alkupozíciót és pénzt bukik, a kutya se hisz majd neki, legalábbis az olyanok akik lekérdezik a megfelelő helyen. Esetleg még meg is basznak miatta hatóságilag (ok, itt nyilván az előző tulaj felelősségéről beszélünk). Persze, nem kell svarcba vizsgáztatni, de pont a te eseted kitűnő példa arra, hogy lehet ebből is rosszul kijönni. Megnézted amikor megvetted? A vevőd megnézte? Ha nem, mi lett volna ha megnézi? Mennyit alkudott volna belőle? :)

Nem egyszerű történet, önmagában egy manipulálatlan futásteljesítmény hatása egy használtautó értékére baromi szubjektív kategória, ahogy már ezerszer leírtátok ti is, a városban hideg motorral futkosós vs. autópályázós felhasználás nagyságrendi különbséget eredményez az alkatrészek kopásában. Jogilag szvsz. képtelenség forintosítani a visszatekergetéssel okozott kár összegét, így meg nem több az egész egy újabb betarthatatlan szabályozásnál.

Másik, Provident hitel is létezik a mai napig, pedig nyilvánvalóan a világ legnagyobb lehúzásainak egyike, a fentiekhez képest sokkal objektívebb, számszerűsíthető uzsora kategória, mégis szarik rá a törvényhozás, akkor itt mit várunk?

Ami talán megoldást jelenthetne sokmindenre, ha nem csak a futott km lenne lekérdezhető egy hivatalos adatbázisból, hanem néhány egyéb beszédes paraméter, úgymint kompresszió, emissziós értékek, netán rétegvastagságok, olyasmi amit aztán a típusazonos, hasonló korú és óraállású gépekkel összehasonlítva valamilyen szinten tisztább képet kapna a leendő vevő arról, hogy mit akarnak rásózni. Mondjuk ettől csak még nagyobb szopás lenne a műszakiztatás, az meg senkinek se hiányzik...

Schütii 2012.12.13. 22:04:06

@Leadfoot: Jaj, ne légy már ennyire naív (te sem). Amíg nincs megfelelő bizonyíték a tekergetőkkel szemben, addig csak az arcbőr vastagságának van befolyása erre az egész nyomorúságos bizniszre. Egykori és aktuális "nagyvezíreink" megmutatták/megmutatják mi a demokrácia és a jogállamiság...

madandcrazybird (törölt) 2012.12.13. 22:06:39

@Sirius01:
Nem, ok azon vihorasznak hogy a videki auto elado nem olyan jaratos a szavak csureseben mint ok.
A legtobb esetben , ha megfigyeled, az ertelensegen valamint a rossz szohasznalatan nevettek.
Szoval csak azert mondtam hogy nem artatlan baranykak a Winklerek.
Meg jo hogy a ficko nem kototte fel megat mint Kate apolonoje.
Az esze azert vagott az eladonak mert kapcsolt hogy mit kell mondania.
Nem mintha meg tudnak buntetni azert amit tett.

Rocko- 2012.12.13. 22:07:59

@visszakettopadlogaz: jaja, ezt is el tudom képzelni.

@Leadfoot: "Persze, nem kell rögtön elijeszteni a vevőket azzal, hogy fölsorolja a kocsi hibáit, csak szimplán ne írja oda, hogy van vezetett könyv, ha nincs."
jaja, messze vagyunk mi még a becsületes biznisztől. :(

@1kutya: kapaszkodj meg: nem értek a focihoz!
:DDD

Rocko- 2012.12.13. 22:08:58

@madandcrazybird: nem vicces, más. te azon is nevetsz hogy valakinek szemüvege van vagy fekete a bőre?

Leadfoot 2012.12.13. 22:11:49

@Schütii: Nem vagyok naiv, tudom, hogy kicsi az esély rá, hogy a dolognak eredménye lesz. De:

1. Még mindig nagyobb ez az esély, mint ha senki nem tenne semmit.
2. Figyelemfelkeltésnek jó.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.12.13. 22:15:41

@Rongy Rázó: Van az biza, és mekkora szükség is van rá.... :D Különben nem lenne... :D

Schütii 2012.12.13. 22:16:56

@1kutya: Nem lesz itt vizeslepedő húzogatás, akinek a nevén volt az autó a szab sértés időpontjában, azt kúrják meg, ugye ojjektív felelősség... Aztán mehet ő a bizományosi papírjával ahova akar. A nepper olyat ír, amivel nem lehet őt sarokba szorítani, nem véletlenül felejtette a gázpedálon a 48-as lábát, tudta hogy ő megússza így is-úgy is.

DominoFX 2012.12.13. 22:17:43

Nekem nem működik ez a szlovák oldal ( www.seka.sk/econtrol ). Hiába írom be a rendszámot és a captchát, nem lesz elérhető a vyhladat gomb. Próbáltam IE-vel Firefox-al és Chrome-mal is. Mit rontok el?

Sirius01 2012.12.13. 22:18:23

@madandcrazybird: Nem volt itt különösebb csűrés csavarás.Egyszerűen nem tudott,a lényegében teljesen egyszerű ,egyenes kérdésekre válaszolni,és csak hárított,és teljesen dilettáns módon félrebeszélt.Persze egy intelligensebb ember ebből jobban ki tudott volna jönni.Hát emberünk nem volt az,és hallgatva,szánalmas érveit,én is röhögtem volna.De nem azért mert mondjuk tájnyelven beszél,mert ettől még lehetett volna 160 az intelligencia hányadosa.

jelentéktelen alak 2012.12.13. 22:18:46

Nekem csak az jutott eszembe, hogy mi magunk kivédhetnénk-e a dolgot.

Működő képes lehet, hogy a fotóval igazolva a km óra állást elhelyezek egy -akár ingyenes- internetes tárhelyen az autóról és a rendszámáról egy egy dátumos fotót (ha törött, akkor a törésről is), mikor megválok tőle. Azt pedig ott is hagyom, bárki számára elérhetően, ki google-zhatóan.

Vagyis önként teszem közzé azt az infót, amire adatbiztos annyira vigyáz és a hatóságok nem teszik elérhetővé.

Bár közvetlen az eladónak ez nyilván nem érdeke, de közvetve ő is jobban járna, ha tisztulna a rendszer és nőne a bizalom. Vagy nem?

Bennem most igen komoly az elhatározás, hogy ezt megteszem, ha eladom a kocsimat.

1kutya 2012.12.13. 22:21:17

@Rocko-: ott úgy volt, hogy ugye a heysel tragédia után (tán emléxel rá), hoztak egy törvényt, miszerint ha balhézol meccs közben, akkor x-y év szabveszt. először mindenki röhögött (elvileg addig is elítélhették volna őket...), de mikor az első pofozkodás utá három köztiszteletben álló polgárt másnap reggel gyorsított eljárásban a legmagasabb letöltire ítéltek, elgondolkodott a banda!
azóta ugye gyakorlatilag éppencsak nem az alapvonalnál ülnek (aladdig 4m drótkerítés volt).

Schütii 2012.12.13. 22:21:56

@Leadfoot: Na, ötsünk tiszta poharat a vízbe. Ez egy TC-t népszerűsítő attrakció, nekik kvázi nem kerül semmibe az egész, max egy ügyvéddel lebizniszelik a tiszteletdíját. Az ügy végén a gép úgyis azt dobja majd a gép hogy "nem nyert!" Mindenesetre a "fijúk" jófejek lesznek az olvasótábor (nagy részének) szemében. És kérem ez itt a lenyeg. "The show must go on.", ezt megmondta a nagy gondolkodó, Higany Frédi is.

Schütii 2012.12.13. 22:22:42

Ajj, késő van már...

1kutya 2012.12.13. 22:22:52

@Schütii: fotó esetleg? (ha elölről volt)

1kutya 2012.12.13. 22:24:15

@jelentéktelen alak: mondjuk akkor lennének Daniék igazán jófejek, ha kreálnának egy ilyen oldalt...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 22:26:24

@1kutya: najo a vevo csavo meg masik 2 tanut hoz, hogy elhozta felig alairt papirokkal es annyi volt benne...
el lett kurva, mert nem irtak rendes alapirt szerzxodest, raadasul en eletemben nem adnek el kocsit egy benzinkuktnal
de ha meg ott is, akkor is csak normalis adasvetelivel, van erre itt formanyomtatvany
csavo felbaszta az agyat, hogy lealkudtak neki 300 ezret es most a vevo visszatekerve nyerni fog a kocsijan
ennyi a tortenet, se tobb se kevesebb

Schütii 2012.12.13. 22:27:46

@1kutya: Te, tényleg nem hiszed el hogy a nepper nem hülye?

1kutya 2012.12.13. 22:29:59

@hagyma: jogos, csak ugye mindennek két oldala van. itt sztem is főleg az eladó baxta el, ez már késő bánat.
de ha a nyilvánosság, meg a precedens legalább annyit lök a dolgon, hogy ezek az IQ60 nepperek kapisgálni kezdik, hogy lehet szar is a palacsintában, már megéri foglalkozni vele...

1kutya 2012.12.13. 22:30:54

@Schütii: de, én elhiszem, hogy hülye :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 22:31:41

@Schütii: nem kell ehhez ugyved, megcsinalja az index jogasza, benne van a bereben
nana' hogyazert dolgoznak, hogy "foggyon a lap"
Te szeretsz ingyen melozni?
ezert is javasoltam a rendszam dolgot a kovetkezonek
es amellett meg bodogsag is lehet, hogy oknyomoznak, elrnek valamit stb.
nincs ezzel semmi baj

Schütii 2012.12.13. 22:33:30

@1kutya: Ha eladod az autódat, csakis neppernek, akár haver is lehet. :)

Rocko- 2012.12.13. 22:37:07

@1kutya: na most Heyselnél tudtommal inkább kivitelezési-statikai probléma volt.
és pont hogy Te is írod: lekapták őket, egyből.

Schütii 2012.12.13. 22:37:14

@hagyma: Na jó, most abba ne menjünk bele hogy mi a "meló" és mi nem. Persze, a pénz körül forog a világ, mindenki abból él. Csak lássuk már azt, hogy ez a konkrét eset egy nagy erőlködés, aminek valószínűleg mégsem lesz beszarás vagy beszaratás a vége. Ellenben "megéri" vele foglalkozni.

Sirius01 2012.12.13. 22:38:57

@Schütii: nem értem a problémádat.Mi is a bajod?
Talán az hogy jó fejek tűnnek ? Miért,? legyenek inkább rossz fejek?
2. Miért baj,ha népszerűvé ,vagy népszerűbbé akarják tenni az oldalt?,és hajlandóak olyan témákkal foglalkozni,amiben sok ember érdekelt.
3.Honnan tudod,hogy mi van nekik ingyen,és mi nem ? Talán belelátsz a könyvelésükbe?
Miért van az,hogy a szavaidból,csak a merő rosszindulat érződik? Talán volt valami személyes,vagy üzleti nézeteltérésetek? Én nem tartom valószínűnek.

1kutya 2012.12.13. 22:40:44

@Rocko-: viszont akkor ellentmondasz magadnak! mert ha itt 3-at egyből sittre vágnának gondolkodás nélkül 3-4 évre (rövid nincs!), akkor a többi elgondolkodna azért rajta, hogy autónkén 100-300k megéri e!?

1kutya 2012.12.13. 22:42:06

@Schütii: én végül a sógoromnak adtam el, aki autószerelő és nem hülye :)

Szociknak vége 2012.12.13. 22:42:10

@Schütii: Ez egy TC-t népszerűsítő attrakció, nekik kvázi nem kerül semmibe az egész

- Miért bánt hogy nem kerül semibe az egész? Lehet hogy nem lesz semmi, de egy nagy olvasottságú portál erősebb nyomást tud kifejteni akár a nepperre, akár a hatóságokra, mint 1-2 elégedetlen vevő akiről senki sem tud. Igy komolyabban is veszik.

- Ez a rész 100% pozitív, itt kezdődik minden, hogy legyen a tekerés téma. Hosszú az út a megoldásig (sőt ny-on sincs 100% megoldás sehol), de ez egy jó lépés az úton. Sok ilyet!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 22:44:56

@1kutya: hat most azt mondod amit en beszelek masfel oraja/ lehet ketto es fel/ mivel az elado elkurta a vevonek ezer erve van, hogy nem tekert vissza...
ez volt az elso hozzaszolasom, hogy tudja cafolni az eladot csuklobol, a papir hianyossagai miatt
az index feljelenteset nem is igazan ertem, mert azt sem tudom harmadik szemely tehet-e feljel;entest ilyen esetben
az eladot kar nem erte
az indexet sem
azelado kovetett el tobb hibat az adasvetel soran, mert kellett a zsozso, mostmeg rajott megsem kellett
a tekeres bizonyithatatlan, bar tuti megtortent
thats all

Rocko- 2012.12.13. 22:45:22

@1kutya: "akkor a többi elgondolkodna azért rajta"
szerintem amig el nem kapják, addig nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 22:46:52

@Schütii: hat ezt mondom
ujsagirok/ ha ma mast is jelent, mint regen/
ez a dolguk

Szociknak vége 2012.12.13. 22:46:53

@1kutya: Miről álmodoztok? Mo-n Stohl visszaesőként kapott 5 hónapot súlyos baleset okozásáért. Ha a csalás ebben a spec(toyota) esetben megállna, ami kb. kurva messze van az is 2 hónap felfüggesztett lenne.

De nincs is erre szükség, a polgári per elég. Ha a szerződésben benne van a futott km és utólag rájössz a tekerésre kifizettetheted vele a különbözetet v. pénz-autó vissza.

Ez a lehetőség ma is áll, és hány adásvételiben rögzítik a km-óraállást? Szinte senki. Sírni könnyebb mint minimálisan odafigyelni, hogy kitől, mit, hogyan veszünk....

1kutya 2012.12.13. 22:51:50

@Rocko-: nono!!!

@hagyma: igenám, de mihelyst van egy olyan eset, ahol az eladó bizonyítani tudja...

Schütii 2012.12.13. 22:53:34

@Sirius01: Ne reagáld túl! A tiéd is egy vélemény, meg az enyém is.

Mondjuk nekem feltűnt hogy "Zacsi" vagyis Zách Dániel már eleve a bemutatkozásnál annyit közölt, hogy "Zách Dániel vagyok a totálkártól(telefonon nem hallatszik hogy totalcarnak írják)" És akkor megy a cikizés a "jófejek" közt hogy azt se tudja a "nepper" hogy mi az. Szóval Zách úr már azt feltételezi hogy bárki aki látott már autót, pláne foglalkozik is velük valamilyen formában, azonnal tudnia kéne hogy mi is az a "totálkár". Na szóval ez már a nagy arc megnyilvánulásának egyik jele, ami persze nem csak itt érhető tetten a TC berkein belül. Ezt én nehezen viselem. De az is lehet hogy nekem nincs semmi olyan képességem, adottságom, vagyontárgyam ami "feljogosítana" az arcoskodásra és csak szimplán írígy vagyok, de az is lehet hogy nem így van.

Schütii 2012.12.13. 23:02:19

@hagyma: Ha nem nyer bizonyítást a nepper "bűne", indulhat is a rágalomper visszafelé?

Szociknak vége 2012.12.13. 23:02:36

Alternatív javaslat

Mindenki a rendőröktől várja a csodát - nem lesz több és jobb rendőr minimálbérért, többet adózni meg szintúgy nem akar senki

Szóval

Kamara kell a használtautó-kereskedőknek

Tagdíj, minimális képzettségi küszöb, büntetlen előélet, szakmai kódex. Maguknak kellene a szemetet kiszelektálni maguk közül, és a bcs-t elkövetőket eltiltani 5-10 évre(ez van az orvosoknál, jogászoknál). A becsületes kereskedők jól járnának, és nem is lenne kötelező a kamarai tagság, csak előny, hiszen a vásárló elhinné, hogy valamiféle standardot azért betartat a szakma...

Szociknak vége 2012.12.13. 23:03:44

@Schütii: Indulhat(na), de sem a céget sem az illetőt név szerint nem rágalmazták, szóval nem indulhat(na).

apas 2012.12.13. 23:08:06

Én már indítottam pert ilyen ügyben. Volt minden: óratekergetés,aláírás hamisítás, hamis állapotfelmérés, mindent tudtam bizonyítani mégis elvesztettem a pert úgy hogy a kereskedő sitten volt(persze több ilyen ügyből kifolyólag) a védelmét nem látta el senki sem csak a BÍRÓNŐ még neki állt feljebb miért nem vettem új autót hitelből!!!! többször is találkoztam már vele azóta utcán, boltban... mármint a bírónővel. nehéz megállni, hogy ne mossak be neki egyet.

Schütii 2012.12.13. 23:10:15

@MetroGoldwinMayer: Végül is... Ismeretlen a tettes, még lehet hogy az eredeti tulaj keveredik, akár tök alaptalanul gyanúba? Mindenestre kérdőre vonják majd a "nyomik". Ez szép... A TC eldobta a malomkövet, "ki tudja hol áll meg"?

ommm 2012.12.13. 23:15:36

@Schütii: meg volt adva a lehetôség neked is. Tettél BÁRMIT? Vagy csak megmondod a tutit?

Szociknak vége 2012.12.13. 23:16:02

@Schütii: Biztos megírják majd a folytatást.

Mivel a rendőr nem egy melózni vágyó fajta, a tippem a következő:

Btk. csalás: Aki mást jogtalan haszonszerzés végett tévedésbe ejt vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el.(3 tényállási elem mind3nak meg kell lenni és bizonyítani kell külön+okozati kapcsolat)

1. TC ism. tettes ellen feljelent csalás gyanúja miatt

2. ORFK vizsgálja a feljelentést és BCS hiánya miatt elutasítja azt (mert nincs meg mind3 elem hiszen nem adják el az autót így kárt sem okoznak).

Ez a tippem, de várom a TC-n a fejleményeket.

Sirius01 2012.12.13. 23:21:54

Nézd! Nekem Zách Dániel megnyilvánulása nem így jött le,de lehet hogy én tévedek.Ezt elfogadom. Az hogy nagy az arcuk? Igen volt rá példa,de a nagyon emberi mivoltukra is.De inkább azt mondom,hogy ők is ugyanolyan emberek,mint Te vagy én,csak éppen újságírók. Nekik ez a dolguk,és az teljesen természetes,hogy bizonyos show elemeket is beleépítenek a műsorukba.És azért ez még a jó ízlés határán mozog,a véleményem szerint. A Dani sem volt bunkó,rendesen bemutatkozott,elmondta miért,milyen ügyből kifolyólag hívta. Az pedig,hogy nepperünk sokkot kapott mindjárt az elején,nem véletlen.Ráadásul a téma is olyan,ami tényleg sok embert érint,és egy médiumnak,tényleg nagyobb a ráhatása az ilyen dolgokra,mint egy magánszemélynek. és ha csak egy nepper is "jó útra tér" ezáltal,már megérte.(jó tudom,ez kicsit közhelyes)

Szociknak vége 2012.12.13. 23:26:20

@Schütii: @Sirius01:

Eleve azt feltételezitek hogy a nepper (vagy egy nepper) vette fel a kagylót.

Én 2féle murvás kereskedőt ismerek. Az egyiknél van egy nyugger öreg fószer 4 órára minimálbérre bejelntve, aki lemossa a kocsikat, havat takarít, telefont felvesz, kulcsokat/papírokat átad. A másik fajtánál ez a mükörmös barátnő. Semmit nem tudnak az ÜZLETMENETRŐL.

A nepper autóért megy v. ügyféllel van.

Én ilyen hülye nepperrel még nem találkoztam, a simlis duma azért alap a szakmában.

ommm 2012.12.13. 23:28:12

@Macséta: ácsi! Jelen esetben az autó órája nem volt manipulálva semmilyen szinten. Ezt bizonyítani nem nehéz,elég elmenni egy márkaszervizbe. Ha pedig visszaolvasod az okmányirodai cikkemet,akkor láthatod,hogy magam is félmegoldásnak tartom a jelenlegit,viszont idehaza nincs jobb. Bevallom,a km óra állás nálam nem nyom sokat a latban,csodák nincsenek csak karbantartott vagy elhanyagolt autók. (És a tény,hogy a két állás között alig 18 ezer a különbség,azért mutatja,hogy ott nem tekertek semmit,akkor jóval több lett volna. Az autó anno schwarzban vizsgázott,van ilyen. Nem idegesít különösebben.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.13. 23:30:26

@1kutya: ez nem az:)
es inkabbb jellemzo, hogy a vevo akarja bizonyitani, hogy atkurtak
nehez ugy
itt nem divay jelzem
@Schütii: szerintem nem, mert bizonyitani kene hogy szandkosan hitelrontas erdekeben stb.
abban igazad van, hogy ha nem indexezek es felhivnak hogy a totalcartol vagyok es nepper vagyok, megkerdeznem en is, hogy total karos az autoja, vagy mi van?:)
de ez mellekszal
mondjuk az alap, hogy en senkivel nem beszelek telefonon semmirol ha nem is merem es foleg ha kerdeskete tenne fel, pedig nem is vagyok nepper
ez egy egyszeru tag lehet, kinez jo aru kocsikat, annak tunoket, meg alkudik belole
hazaviszi, kicsit teker, attakaritja stb. azutan megy a piacra
nem mondom, hogy szep, sot buntetendo, nem hiszem hogy valami nagy nepper kerult volna a horogra

ommm 2012.12.13. 23:32:55

@madandcrazybird: ezt a marhaságot azért Felvidéken ne nagyon emlegesd hangosan.

Szociknak vége 2012.12.13. 23:34:20

@ommm: De ha 3 éves kocsi lenne, akkor idegesítene azért, nem? Bár oda van írva a S-EKA-ra hogy csak informatívak az adatok....

Tizenéves kocsinál remélhetőleg komoly vevőt a km-óra érdekel a legkevésbé.

De tény hogy a 2-6 éves kocsiknál soxor nagyon nehéz vagy lehetetlen szemmel észrevenni a difit a 60k és a 200k között...itt éri meg tekergetni igazán.

Sirius01 2012.12.13. 23:50:24

@MetroGoldwinMayer: A nepper duma általában rendkívül sablonos ,és mindig ugyanazokból az elemekből építkezik.Öreg bácsi/néni,orvos,beszámítottuk,ismerősé,zsidó házaspáré,pla-pla-pla.
Ne hidd,hogy valami fene nagy képességű emberek.Ami kimagasló készség náluk,az a szemrebbenés nélküli hazudozás.Ennyi.Ha sarokba szorítod őket,akkor sem történik náluk "lelki sérülés" hanem egyszerűen otthagynak.
A másik: Az emberünk miért nem mondta mindjárt?:
-Elnézést uraim,én a telepőr,autómosó,kutyaetető,meg az utolsó senki vagyok ez ügyben,és tessék holnap keresni kolompár urat,ezen,és ezen a t.számon

Stock 2012.12.14. 00:06:49

ilyenkor hol vannak a rendszeresen kommentelő nepperek? :)

Rocko- 2012.12.14. 00:10:08

ápropó, a nepper gyorshajtása.
ugye érezzük hogy mennyire jó ilyenkor az ojjektív felelősség! valakit megbüntetnek. midnegy kit, csak menjen a csekk.

Rocko- 2012.12.14. 00:13:08

@Schütii: azért Dani sztem elég alaposan elmagyarázta hogy honnan telefonál.

mondjuk a neppernek a rábólintása nem egyértelmű.
olyan "hallgatás, beleegyezés' jellegű.

Szociknak vége 2012.12.14. 00:14:57

opel-vectra-caravan.autobazar.eu/18-16v-jubileum-id3882862.html

Fogtam én is egyet a S-EKAval. 152.000el hirdetik a Vectrát, de 2012.03.14-én az uccsó környvéd vizsgán 250.200 volt benne.

www.seka.sk/econtrol

Mondjuk ennyi pénzért így is egészen egyben van, nem?

eko 2012.12.14. 00:25:14

@Stock: Elszégyellték magukat.

Stock 2012.12.14. 00:25:19

@Rocko-: jó meglátás, biztos eléri a kívánt hatást és legközelebb kétszer is meggondolja a nepper! :)

pl: McK

Stock 2012.12.14. 00:27:00

@eko: azt kizártnak tartom, max megijedtek! :))

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.14. 02:15:00

@1kutya: a 60 ezres birsag az miert csavaros? Tudott dolog hogy ki vezette, nem?

Rocko- 2012.12.14. 07:00:25

@eko: miért is?

@Stock: sztem egyáltalán nem KELL hogy itt legyenek. kb. semmi közük ehhez. a mundér becsületét nem kell védeni, kapcsolatuk franc tudja hogy volt-e ezzel a nepperrel, nekünk meg elég annyi hogy állításuk szerint nem tekernek.

Szociknak vége 2012.12.14. 07:07:38

1. Nyugodtan nevezzetek kibic köcsögnek, DE:

2. A Rendőrség 20 éve szarik az óratekerőkre, így a Bíróság eleve ritkán találkozik ilyesmivel.

2a) A jogászotok számolgatása érdekes az értéknél, a csalás nem az autó teljes értéke, hanem CSAK a különbözet - max. 200e Ft LENNE, de az 5000pár euró a 175öt futott Avensisért teljesen reális ár.

2b) Zách telefonja miatt a nepper kénytelen lesz egy ideig az Avensissel járni a 'Cseroki' helyett...

3) Ha legközelebb tökösek akartok lenni, akkor VEGYÉTEK MEG az autót (mondjuk PappTibi az Avensise helyett), és rögzítsétek a km-állást a szerződésben(másnak is ezt tanácsoljátok). Akkor a CSALÁS megvalósul(vagy inkább csak a fogyasztó megtévestése szvsz), aztán lehet pereskedni, mindenki örömére, Piros úr meg majd megérveli a bírónak, hogy lesz ez NAGY ÉRTÉKRE elkövetett csalás, amikor minden 175öt futott Avensis ennyibe kerül.

4)Kibicnek semmi sem drága, úgy gondolom a TC közszolgálati irányultsága szép és jó, a jóindulatotokban nem kételkesdem, a kririkát építő szándékúnak szántam.

Peace.

Schütii 2012.12.14. 07:54:20

@ommm: Tudtam hogy nem fogod érteni. :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.12.14. 08:18:13

Csak egyszer tudnék ilyen eladót találni bármire, aki gondolkodás nélkül enged 3 kilót egy jó autóból....

mercurius 2012.12.14. 08:50:05

Abban az esetben, amennyiben van egyértelmű bizonyíték arra, hogy a kereskedő (és nem magánszemély)a kmórát visszatekerte, így értékesítette a gépjárművet, akkor ilyen esetben a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségek is el tudnak járni a kereskedővel szemben, mivel ez tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak (Fttv 7. § (1)) minősül.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.14. 08:51:01

Bemutatkozott, és megmondta, hogy honnan telefonál. Nem felvágásból, vagy arcoskodásból, egyszerűen közölte, mint tényt. Én is így szoktam...Tibi vagyok a műhelyből :)

Nepper: Nyilván feketén "dolgozik" ezért hogyan is adhatna bármilyen okiratot, hogy megbízásból árulja az autót?

Eladó: Ő is benne van a buliban, mert ilyen feltételekkel így átadni egy autót butaság. Ennyi erővel aláírhatna egy üres A4-es papírt, és azután meg csodálkozhatna, hogy kirakják a lakásából...

Akik viszont itt a kommentekben a tájszólás miatt vannak kiakadva, azt elég szánalmasnak tartom. Jobb lenne, ha az országban mindenki az akarna lenni, ami, nem pedig valami médiaköcsögre akarna hasonlítani.

mercurius 2012.12.14. 09:00:36

@novothauto: csak éppen az a probléma, hogy ezek a "médiaköcsögök" folynak a csapból is azok számára, akik az 'előemésztett' médián (TV) élnek csupán. Számukra nincs kilépés a fénykörből.

Akár északi, akár déli, akármilyen, szerintem értékesebb, ha eredeti marad.

hiénaf1 2012.12.14. 09:41:46

A vízbű veszi ki a zoxigént - jut eszembe erről a fasziról. :D

Tuti be volt karmolva :D

ommm 2012.12.14. 10:16:15

@MetroGoldwinMayer: Hároméves autó még nem vizsgaköteles Szlovákiában ergo nincs rögzített adat róla. És valszeg akkor sem idegesítene, mert nem EZ az autó volt a vizsgasoron és nem tekerték, csak egy másik - ugyanilyen - adatait használták.

GG81 2012.12.14. 10:41:17

@MetroGoldwinMayer: "Ez a lehetőség ma is áll, és hány adásvételiben rögzítik a km-óraállást? Szinte senki."

Elég baj lenne ez, Az okmányirodán át sem veszik az adás-vételi nélküle, tehát nem tudod leírni/magadra írni az autót... Ráadásul, ha az adásvételik különböznek, amik beérkeztek az okmányirodákba eladó és vevő oldalról szintén problémát okozhat még!

Stock 2012.12.14. 11:04:03

@Rocko-: az említett úr saját állítása szerint teker és ez szerinte rendben is van,ezért hiányoltam...

Rocko- 2012.12.14. 11:12:32

@Stock: hol, mikor állította ezt? megmutatnád? nem mondom hogy fejemben az összes komment, de nem emlékszem ilyenre.
de ha történne is ilyen, nem hiszem hogy bárki is bevallaná.

Stock 2012.12.14. 11:15:24

itt a belsőségen egy óratekerős poszt alatt, ha jól emlékszem egy egy 400-ról megtekert superb volt a téma,vagy egy hétig vitatkoztam vele, visszakeresheted!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.12.14. 12:46:04

Azt kéne a sok önjelölt fotelügyvédnek kisütni, hogy állampolgári kezdeményezéssel miért nem lehet egy honlapot csinálni, ahol csak annyi adatot tárolnánk hogy rendszám-dátum-kilométeróra? Nevet, tipust se. Tutira rá lehet húzni valami magántitoksértést :)

lyken 2012.12.14. 13:03:56

@Make Valamit: Tegnap törtem rajta a fejem, de ha házilag "anyagköltségben" csináltatom a fejlesztőkkel, akkor is 200.000 felett vagyok, tesztelés, hoszting, domain, jogi keretek. Itt kb 300 körül jártam.
Aztán elgondolkoztam, hogy mondjuk veszek egy kocsit, mert hetente meg fogom járni a budapest-münchen távot oda vissza. Tudom, hogy el akarom majd adni. Tehát tízezrenként lövök az óráról képet. Amiket időarányosan feltöltögetek a rendszám alá.
Metaadatot hexaeditorral a képben átírni 10 másodperc. Eladáskor meg a 600.000 km-es kocsit visszatekertetem 150-re és odatolom a netes oldalt, hogy lám, ott is ez van ugye. Persze ez a legrosszabb eshetőség talán.
Viszont a lényeg az, hogy valakinek ebbe pénzt kell tenni, annak az esélye nélkül, hogy visszakapná. Ráadásul indulás után üzemelteni kell, karban kell tartani, jogilag megfelelően alá kell támasztani, hogy joga van önkéntes adatszolgáltatásból származó adatok tárolására.
Ehhez azért kell affinitás, szabad tőke, és elég szabadidő. Na ezért nem csinálja meg senki.

Stock 2012.12.14. 13:04:12

@Rocko-: "McK

Stock.
Hiába teszel negyven felkiáltójelet,még hülyeség marad,ami írsz.Mercedes Sprinterünkben 800 ezer km van.190-esemben,míg el nem adtam szintén 800 volt.
Érdekes,mind elmentek 300 ezer után még egy kevéskét..;)

Ki mondta neked,hogy nem pörgettem órát?
Pörgettem,hát persze,hogy pörgettem,sőt,fogok is.
De tőlem szar autót még nem vett senki,és nem is fog.
"

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.14. 13:10:00

@Make Valamit: de miert nem lehet nevet, tipust, kilometerora allast, lakcimet lekerni
ha pl lakast veszel akkor mindent tudsz a tulajdoni laprol
mi a kulonbseg?
mi ez a nagy mania szemelyisegi jogokrol, meg titkokrol meg mi a faszom
ha valaki el akarja adni a kocsijat, akkor ott kell lenni minden adatnak, kitol vette, kiktol,mennyi volt benne mennyi van most stn?
nem ertem ezt az egesz cirkuszt

eidachse 2012.12.14. 13:24:34

Szerintem foglalkozni nem érdemes vele, nem lesz semmi a feljelentésből ha csak ennyi van a kezetekben, egy vitatható hirdetés az internetről.

Normális nepper nem hagy rendszámot a hirdetési fotón, ez viszont egy marha!

Vegyétek meg a kocsit és utána szopassátok az embert!! :D

eidachse 2012.12.14. 13:26:16

A normális nem éppen találó a neppere (akármelyikre), épelméjű már igen.

ElPanther 2012.12.14. 13:38:57

Nemrégiben beszélgettem egy márkaszerviz munkafelvevőjével. Náluk szervizeltek egy autót, amit aztán a tulaj eladott. Az autót nem sokkal később bevitte hozzájuk egy potenciális vásárló (nem tudni, közben hány tulajváltás volt), általános átvizsgálásra. A kocsiban hogy-hogy nem lényegesen kevesebb km volt. Még sem szólhattak a leendő új tulajnak, hogy vissza van tekerve az óra, mert köti őket az adatvédelmi nyilatkozatuk. Sajnos nem emléxem pontosan, de vagy az eredeti tulaj vagy a jelenlegi tulaj beleegyezése szükséges az adatok kiadásához. Tehát adott egy verda, amiről,a szerviz halábiztosan tudja, hogy az órája tekerve van, de nem szólhat a leendő vásárlónak, pedig az azért viszi be átvizsgálásra, hogy kiderüljön, ha valami nix korrekt az autón. Itt tartunk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.14. 13:50:31

@ElPanther: fejlettebb orszagokban ilyenkor a szerviz alapbol feljelentest tesz
de lehet ott nincs ombudszmen

gern 2012.12.14. 13:58:24

Tisztelt egybegyültek!

Rendőrként a következőt gondolom!
Az ügyvéd jól mondta a buktatókat, de, az alapos gyanú megvan. Sajnos és nem vagyok jogász és még nem néztem utána, van-e kiísérleti alakzat. Ráadásul, ismeretlen tettes ellen idítod az eljárást. Ekkor, ha az ügyészség is rábólint, indul a nyomozás.
És itt jön a sziszifuszi de eredménnyel kecsektető munka.
A szolgáltatótól kikéred, a linkhez tartozó hirdetéséek adatait.
Nyilvántartóból kikeresed az azonosítható autókat, és a tulajokat. Az adott időszakban szereplő előzőt, és az azóta bejegyzetteket. A környéken lakót te hallgatod ki, tanúként, a többiről megkeresés küldesz az illetékes kapitányságoknak.
Az eladott autók mennyiségétől függően beáramlik nagy mennyiségű adat, és azt átnézed/ óraállás stb./. Ekközben azonosítod a neppert is. Ez rengeteg munka. Ilyen és hasonló ügyből van nálad 35-40 db. Statisztikailag hetente 1 órád jut egy ügyre, ha egyéb feladatot nem kapsz. Simán másfél év nyomozás, ha beindul. De jó lenne már egy ilyen retek surmó parasztot elkapni. Ami jó, hogy ha több ilyen eset is bizonyított, akkor üzletszerű a történet, magasabb ítélettel. Nem vágyom egy ilyen ügyre, de jó lenne már elindítani egy hengert, egy gőzhengert......

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.12.14. 13:59:44

Záchkó pedig elég könnyen a hatása alá kerül dolgoknak, Csikóstól kérje néha kölcsön az Oldtimer Markt-ját; átlag két kiadásonként felhívják/elmennek egy verdát megnézni, a hajam szála égnek áll, olyanokat hazudik az echte germán tulaj is. Ich kann dir den TÜV zeigen, Junge!

Rocko- 2012.12.14. 14:21:55

@Stock: áhhám.
akkor csak a nézőpontjukra leehtünk kíváncsiak.

Stock 2012.12.14. 14:36:01

@Rocko-: én azért is hiányolom, mert most elolvastam a másik poszt alatti kommenteket és elég tanulságos volt! :))

ott azt az állás pontot képviselte, hogy ez a világ legtermészetesebb dolga és mindenki hülye, aki ezt nem érti hogy a vevő érdeke (lehet hogy McK selmeci gabika?)

tede 2012.12.14. 14:53:52

Mondjuk ebben lehet egy olyan dolog is, hogy ha káosz van és óratekergetés a használtautók piacán, akkor több vásárlót terelhet az újautók felé.

Több ismerősöm is azért vett inkább újautót, mert megnéztek több használtat is, de mindegyik durva állapotban volt és az óratekergetés gyanúja mindenegyik esetben ott volt. Jó állapotú haszált autó olyan mint a fehér elefánt, mindenki beszél róla, de még senki nem látta.

Rocko- 2012.12.14. 14:54:59

@Stock: "lehet hogy McK selmeci gabika?"
nem.

"ott azt az állás pontot képviselte, hogy ez a világ legtermészetesebb dolga és mindenki hülye, aki ezt nem érti hogy a vevő érdeke"
rákerestem erre a kommentre, és kicsit beleolvastam a témába. árnyalnám: azt éreztem hogy felpaprikázva írta. nem a vevő érdeke, de sokan km-t vesznek, nem állapotot. pedig utóbbit kéne. ezért ha 1111 km-es autót akar, akkor azt kap. ha 128745 km-est, akkor azt. ez van ha sokan nem tudnak elszakadni ettől a mágikus kmórafétistől.
nem mondom hogy elfogadom a módszert, de megértem az indokot.

Stock 2012.12.14. 15:05:12

@Rocko-: akkor gondolom megérted az autófeltöréseket is?!

Stock 2012.12.14. 15:07:17

@Rocko-: "de sokan km-t vesznek, nem állapotot. pedig utóbbit kéne"
ezt a tróger nepper dumát... és azt hogy kéne?

"nem mondom hogy elfogadom a módszert, de megértem az indokot."
ezt kifejtenéd?

Rocko- 2012.12.14. 15:10:25

@Stock: "akkor gondolom megérted az autófeltöréseket is?!"
a kettő két külön dolog. nem értem miylen alapon mosod össze őket.

"ezt a tróger nepper dumát... és azt hogy kéne?"
nagyon egyszerű: elviszed állapotfelmérésre. ez nem nepperduma, ez szimplán józan ész, hogy nem találomra, látszatra veszel valamit, hanem megvizsgálod. aki pedig nem így tesz, az hülye. lehet hogy fáj, de így van.

"ezt kifejtenéd?"
már kifejtettem, lásd előző kommentem.

Stock 2012.12.14. 15:29:12

@Rocko-: olyan alapon, hogy a "sokhülyevevő" olcsó gps-t, meg iphone-t akar, ezért szereznek nekik.... a vevő hibája,hát mit képzelt?!

folytathatom: 18-as aranyat veszel,pedig 24-eset fizetsz, bélszínt fizetsz, de felsálat kapsz.....

ezért kértem, hogy fejtsd ki, hogy megérted, de nem fogadod el!
vittem én már autót állapotfelmérésre olyan hibával ,ami nekem is nyilvánvaló volt, a szervíz szerint mégsem létezett.
emlékszel amikor a Bende ment mercit venni az országos hírű szakival, meg egy másikkal, meg több milliónyi diagnosztikai műszerrel és mégsem sikerült.......

szóval hagyjuk ezt az alpári nepper önigazolást, az óra számít!ha nem számítana, akkor nem csalnának hogy abból busásan keressenek........

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.14. 15:53:39

@Stock: ez viszont teljesen igaz
a futasmennyiseg igenis sokat szamit
akar csak autopalyan akar blablabla
szamit
sokat szamit
es nem nem csak allapotot veszunk ez itt egy TC-s szlogen
nem, kocsit veszek
sokszor tudom milyen tipust akarok, kb mennyi van ra hany eveset es szeretnem tudni pl. az automata valto miatt tenylegesen mennyi van benne
akinek csak ugy kell egy kocsi az vegyen allapotot
de ha nekem kocsi kell es nem akarok ujat akkor hagy tudjam mar mennyit ment elottem
ne kelljen mar szervizekbe rohangalnom
annyi legyen az oraban amennyit futott
ez ilyen egyszeru

Stock 2012.12.14. 16:00:34

@hagyma: ezt a rossz dumát sztem ommm kezdte itt,gondolom a nagyon becsületes gödöllői cimbije hatására.

ár/érték arány.... megvenném én a miliót futott akármit is, ha olyat akarok és olyan áron kapom, hogy a kalkulálható szervíz költségekkel, leállásokkal ne járjak rosszabbul, mint egy alig futott, szervízelést nem igénylővel.

ommm 2012.12.14. 16:40:58

@Stock: Mi a rossz duma, aranybogár?

Stock 2012.12.14. 16:50:53

@ommm: "Nem kilométert veszünk hanem állapotot!"

tücsök virágszál.

JackTowards 2012.12.14. 17:06:31

Pista! A "Priebežný stav tachometra zaznamenaný počas EK znázornený v grafe" felirat alatti diagram 2008-tól 2010-ig csökkenő egyenesét hogyan kell értelmezni? ;-)

lyken 2012.12.14. 17:36:27

@JackTowards: Miért van az, hogy egyesek csak write_only módban képesek működni? Engem nem érdekel ez a téma, de mégis emlékszem mit írt róla. Persze az is lehet, hogy "Pista" mostantól mind a 389212 darab bloghu júzernek le fogja írni egyesével.

ommm 2012.12.14. 18:03:59

@Stock: És mi ezzel a baj? Vettél már valaha használtautót olyan országból, ahol van tisztességes autópálya-hálózat?

@JackTowards: Olvasd fent, ott írtam le, pár kommenttel korábban.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.14. 18:13:04

@Stock: "az országos hírű szakival, meg egy másikkal, meg több milliónyi diagnosztikai műszerrel és mégsem sikerült"

A pletykák is így terjednek barátom, Te meg kedves tudatlanságodban tényként írsz le dolgokat, holott ott sem voltál. Nem volt többmilliós műszer, egy potenciométer lett megvizsgálva, ennyi. Még egy kompressziómérő sem volt. A másik, hogy a vásárláskor meg lett említve, hogy legalább négy kilót kell költeni az autóra.

Ha valamit nem tudsz, ne közöld már tényként, mint egy pletykás vénasszony!

Rocko- 2012.12.14. 18:20:54

@Stock: nézd, két opció van: - lehet az ember hülye, és átbasszák.
- odafigyel, és nem verik át.
lehet választani, de a kető nem megy együtt. ha valaki a jogához hogy hülye legyen, az ne csodálkozzok hogy átverik, de el kell fogadni hogy ez egy ilyen világ.

Rocko- 2012.12.14. 19:17:24

@novothauto: "Ha valamit nem tudsz, ne közöld már tényként, mint egy pletykás vénasszony!"
itt a lényeg. kommentelők jelentős része sajnos így működik, ha az ember pedig bizonyítható tényeket kér, akkor indul az anyázás vagy sunnyogva eltűnés.

Stock 2012.12.14. 19:59:20

@novothauto: elnézésed kérem "tudatlanságomért", valóban írtam valótlanságot..., ami szerintem a lényegen szinte mit sem változtat!

két szerelő(országos hírű diagnoszt(ák)a + műszer:
"a srácok győzködtek: a kocsi meg gyönyörű, vegyem meg ennyiért. A motor rossz járása bármitől lehet, de nincs olyan dolog rajta, ami sokba lenne, kivéve a légtömegmérő-egységet, amit megmértünk, és jó."
eredmény:
"Csapágyazni, de még inkább kihajítani az egészet a francba."

tehát a témához visszakanyarodva "állapotot, nem km-t.." hogyan is kell ezt elképzelni? vigyek inkább 2 pletykás vénasszonyt? :)

Stock 2012.12.14. 20:07:42

@ommm: az vele a baj, hogy egy rossz tartalom nélküli önigazoló nepper duma....
senki nem tudja egy kósza állapotfelméréssel megtippelni az autó előéletét! de ha ez így nem is teljesen igazaz átlag embernek esélye sincs rá,ezért nem egészséges így mentegetni a csaló neppereket.(ami most még ellentétes is az aktuális céges széljárással,nem?!) :) tehát a km óra állás igenis lényeges!

"Vettél már valaha használtautót olyan országból, ahol van tisztességes autópálya-hálózat?"
nem de hogy jön ez ide? az ottani kocsik csak ott futhattak?

Stock 2012.12.14. 20:13:28

@Rocko-: aha, értem! tehát nem csalók vannak, akik rosszhiszeműen megtévesztenek, és megérdemelnék a büntetést....., hanem mindenki hülye! jah és meg is érdemli!! :))

"odafigyel, és nem verik át."
ezt fejtsd már ki, h mit takar...

r1attee13 2012.12.14. 20:19:16

:)
a szlovák módszer se tökéletes... lecsekkoltam a saját kocsimat, és vagy 60e -el kevesebbet dob ki a rendszer, mint kéne...
Köszönöm :D

Rocko- 2012.12.14. 20:24:43

@Stock: "hanem mindenki hülye! jah és meg is érdemli!! "
nem mondom hogy mindenki, de sokan.
volt ebben a témában Csikósnak is cikke, de becsületesneppernek tuti. álmot akarnak. hát megkapják.

""odafigyel, és nem verik át."
ezt fejtsd már ki, h mit takar..."
lásd fent: állapotfelmérés.
de komolyan nézz körbe hog mennyi téren van ilyen hogy beszívják az emberek, aztán meg lesnek mint hal a szatyorban. nullás kezdőre autó, használtautónál lutrizás szakszervizzel átvizsgálás helyett, és így tovább.

Stock 2012.12.14. 20:47:05

@Rocko-: "álmot akarnak. hát megkapják."
lopott gps auto feltörésből.....

egyébként a fölös kockázatvállalással egyetértek, tényleg sokan csinálják!

Rocko- 2012.12.14. 21:58:04

@Stock: "lopott gps auto feltörésből....."
ez nem tom hogyan jön ide.

ommm 2012.12.14. 22:24:43

@Stock:
Butaság. Már csak azért is, mert az autóvásárlók nagy hányada el sem jut odáig, hogy elmenjen megnézni egy autót, amikor a telefonba azt hallja, amit nem akar.
Ha pedig odamegy, látja, hogy szép az autó, vonalban fut, nem füstöl és mindene működik, akkor otthagyja, hiszen "sok benne a kilométer, biztosan befosik mindjárt valami".

A csaló neppereket nem mentegeti senki, de a Becsületesneppert nem véletlenül hívják annak, csak remélem, hogy megjelennek itt azok az olvasók, akik segítséget kértek tőle és kaptak. Nem egy szép autót hozott már nekik megrendelésre és mindenki nagyon elégedett volt.
Ezért az általánosításod nem áll meg.

"Vettél már valaha használtautót olyan országból, ahol van tisztességes autópálya-hálózat?"
nem de hogy jön ez ide? az ottani kocsik csak ott futhattak?

Nem, de jó eséllyel nem a futásteljesítményük határozza meg az állapotukat. Taxiüzem-doktorüzem, ha mond ez a kettő valamit...

Nemrégiben vettem egy autót, sok baja nincs. Több, mint 300 ezer km van benne. Tudod, hányan nézték meg fizikai valójában január óta, amióta árulták? Senki. Én novemberben vettem meg, ropiért.

ommm 2012.12.14. 22:26:20

@r1attee13: Hányszor vizsgázott okosban, mielőtt a tiéd lett? Lásd az én példámat.

nitro1 2012.12.15. 01:10:06

@ommm: De még mindig nem tudjuk, hogy mit is vettél konkrétan. Vagy csak én nem olvastam minden cikket? :-)

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.12.15. 08:31:12

kedves stáb! nagyon kedvelem a műsort, de ezt az adást stockholmban hallgatni a kocsiban munkába menet a hóban: priceless. köszönm, hogy elmondhattam

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.12.15. 08:32:09

egyébként meg anmikor a 99-es corollámat vettem 5 éve, akkor simán besétáltam a budaőrsi toyotához és megmondták a szervíztörténetet. ingyé.

Rocko- 2012.12.15. 09:06:02

@nitro1: nem volt se cikk, se poszt.
majd lesz.

spike179 2012.12.15. 09:12:46

@madandcrazybird: Ne értetlenkedjetek már ennyire:

Dialektus/tájszólás: Ugyanaz a nyelv, de más földrajzi régió. Ilyen a palóc. Vagy a sváb a németeknél. Vagy a, és most kapaszkodj meg: Az ausztrál az angoloknál.
Persze ez vice-versa megy. A palócnak a budapesti a dialektus.

De azért megegyezhetünk, hogy van általában minden nyelvben egy etalonnak tekintett kiejtés/szókincs. Az angoloknál ez az oxfordi, a németeknél ez a Hochdeutsch, nálunk meg mivel ilyen baromi vízfejű ország vagyunk ez a budapesti.

Akcentus: Nem anyanyelvként beszélt nyelv, ezért rossz kiejtés. Tipikus esete amikor a francia beszél angolul.

Pont.

spike179 2012.12.15. 09:27:23

@Make Valamit: "Azt kéne a sok önjelölt fotelügyvédnek kisütni, hogy állampolgári kezdeményezéssel miért nem lehet egy honlapot csinálni, ahol csak annyi adatot tárolnánk hogy rendszám-dátum-kilométeróra? Nevet, tipust se. Tutira rá lehet húzni valami magántitoksértést :)"

Ez működhetne. Ha önkéntesen szolgáltatsz adatot, akkor lehet publikus. Ennyi. Nincsen Ombudsman, nincsen semmi. Végső soron mindenki a maga adatainak az őrzője és felelőse.

A probléma ugye ott van, hogy a márkaszerviz felírja a km állást, de abban a pillanatban a tulajdonos nem jelenti ki explicit módon, hogy publikussá kívánja tenni. Ezért kell később a beleegyezése, hogyha harmadik félnek ki akarják adni.

Van egy biciklis oldal, ahol hasonló módon minden bicikli tulaj beszolgáltatja az alvázszámát, ami utána szabadon kereshető mindenki számára: bringareg.hu/
Ugye arra az esetre, hogyha valaki venne biciklit, akkor láthassa, hogy nem lopott bicajról van szó.

nitro1 2012.12.15. 10:46:00

@bandirepublic: Azt elfelejtetted közölni, hogy mielőtt megvetted, vagy miután, mikor már te voltál a tulajdonos. :-)

nitro1 2012.12.15. 10:47:35

@spike179: Hogy kicsit offoljak is: én úgy tudtam, hogy nálunk nem a budapesti, hanem az észak-magyarországi az.

spike179 2012.12.15. 11:11:34

@nitro1: Akár, de a lényegen ugye nem változtat :)

gern 2012.12.15. 11:44:14

spike179: Elmondanám, hogy gyk korom tanulmányaiból úgy emlékszem, hogy Borsod megyében beszélik legszebben a magyart. Már aki nem töri:).

Szóval azért Németországból is hoztak már be kopogó, majd széteső futóművü, magánszemélytől származó Opel Astrat. Még ott megtekerte az órát a srác 100-al tovább a vám miatt/ ez már nincs/ majd mivel esztétikailag jó volt, kis javítás és -200 és jött a kaszálás.
Ezenkívül mit csinálnátok az olyan autóval, mely Mo-i, új autó volt, a barátom 5 évig küzdött a 406-os oroszlánnal, közben két nagynyomású szivattyú, három ékszíj tárcsa és a befecskendezők szaladtak bele a HDI-be, mind ez 200.000. Km alatt. Vezetett szervízkönyvvel. Akkor is egy fos volt, pedig mindent megkapott. És most a 2.2-es Accorddal szívja ezt a sort 165.000.Km-nél. Óra nincs tekerve, újként vette, szervizeli, és a korábban leírtak után ezt ki hinné el. Aki megvenné biztosan azt mondaná, hogy tekerve van az órája! pedig nincs.

Kíváncsi lennék novoth barátunk ez irányú tapasztalataira, vagy minden cammon rail ilyen fos?

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.12.15. 12:25:49

@nitro1: mielőtt. úgy több értelme van.

Rocko- 2012.12.15. 12:35:08

@gern: "Kíváncsi lennék novoth barátunk ez irányú tapasztalataira, vagy minden cammon rail ilyen fos?"
Novoth, ha kérhetnénk. :)
és már írta: ő csak rosszakkal találkozik. na nem azért, mert mind rossz lenne, hanem ha nem lenne rossz, akkor nem találkozna velük. :)

gern 2012.12.15. 16:20:52

Rocko! Mily Igaz!
De azért azt gondolom, hogy egy márkafüggetlen autószerelő, főleg nagyobb ügyfélkörrel, és rendes felkészültséggel, már statisztikai merítés.
Valamikor még A2 korában, az újságban olvastam egy autószerelő, vagy mérnök írását, hogy az Euro 5-6 stb. határértékek miatt lett szükség a cammon rail rendszerre, melynek piezzos befecskendezője, vagy mi a szösz, az egyéb körülmények, mint gázolajban lévő szemcsék, miatt önpusztító, sokkal rövidebb élettartamu mint a régebbi rendszerek. Lagalább is így emlékszam az írásra.

Rocko- 2012.12.15. 17:15:31

@gern: oké, viccet félretéve, valóban egy merítés, de mindig az eladott darabszámra kell vetíteni a meghibásodásokat.
ez elég nagy adatbázis lenne, és ugye külföldön is megvan hogy nincs kötelezettsége a márka felé jelenteni a márkafüggetlen szerelőnek a meghibásodást. szűkítve a kört pedig akár vehetnénk alaphalmaznak a hazai eladott autókat per meghibásodás (vegyük azt hogy minden kocsit a márkaszerviz javít), akkoris ott van hogy nem érdeke a márkának ezeket az infokat közzétenni. ha gyűjtik is inkább a további tervezéshez, tapasztalatként.
no meg ott van az is hogy mondjuk a CR érzékenyebb a gázolaj minőségére. ami az egyszeri tulaj pont nem fogja érdekelni hogy miért rossz a kocsi, őt az érdekli hogy elromlott.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.15. 19:21:42

@spike179:
Legalabb valaki ossze tudja szedni a gondolatait.
Te.
Es nem csak magyarkodik itt nekem.
Legalabb ravilagitottam dolgokra.
(-:
Szepen megfogalmaztad.

gern 2012.12.16. 00:25:38

Rocko!

Ez mind igaz.Csak valamiért a HDI-vel több az ilyen probléma. Igaz nagy számban szerelik, volt idő, amikor 5 gyártó is szsrelte. De sorra hallottam, ezeket a problémákat. A haver eladta a 406-ost, és azt mondta, hogy akkor nézzünk jobbat. Volt sok egyéb garanciális apró hiba is, kelően utálja ezt az autót. De megint befecskendező probléma? És kútnál tankol, és cserél mindent. De most totál kiakadt. Dejavu érzése van.
Azt gondolom, hogy egyébként a népítélet elég jó. Ott is sok hülyeséget olvasok, de pl a 307-es Peugeot osztályzatok visszaigazolják a hírét! Egyszer egy a Honda-KIA kereskedésből kilépett szervízvezető mesélte, mannyivel több gond volt a Hondákkal, pedig a KIA volt nagyobb számban eledva. És megdöbbentő volt a ygár által kommunikált felépített "ez csak egyedi hiba" történet, mikor ők látták, hogy ez visszatérő.És ez igazol téged, titkolják, nem érdekük, hogy kiderüljön. Lassan autót akarok cserélni, de csak használtra "futi". Rendesen be vagyok szarva, hogy mibe nyúlok bele, a lagnagyobb odafigyelés mellett is!

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.12.16. 08:17:21

@nitro1: úgy emlékszem, hogy az ő tudta nélkül mentem be a szervízbe megkérdezni.

Rocko- 2012.12.16. 13:13:21

@gern: "Csak valamiért a HDI-vel több az ilyen probléma."
erre nincs rálátásom.

"Azt gondolom, hogy egyébként a népítélet elég jó."
én fenntartással kezelném. sok minden befolyásolja a véleményt, nem biztos hogy objektív képet kapunk.

"Rendesen be vagyok szarva, hogy mibe nyúlok bele, a lagnagyobb odafigyelés mellett is!"
érthető.

Beaver100 2012.12.17. 02:30:47

@apas: En az ert lekopnem siman amikor senki nem latja

furo80 2012.12.17. 14:44:25

Minek lett kitakarva képen lévö VIN szám és a kilométerállás? A rendszám alapján lehet keresni.

apas 2012.12.17. 21:31:42

@Beaver100:
azon gondolkodok ilyenkor,hogyha megütném:fel merne-e jelenteni mert akkor bukna ő is?

adesso01 2012.12.19. 16:19:14

Nem tudjátok mikor jön a mai Égéstér?(2012.12.19)Köszi!

Rocko- 2012.12.19. 17:03:57

@adesso01: semmikor. csütörtökön van égéstér, ma szerda van.

adesso01 2012.12.19. 17:13:58

úúúúúúúhhhh...tényleg, cseppet összefolynak a napok.Köszi azért!

titanmanus 2012.12.20. 12:56:24

De a régi tulaj átadta szerződés NÉLKÜL? o.O
Hát nem volt egy lángelme...

Vadasz S. Tamas 2012.12.20. 19:07:48

Mikor lesz fönt a következő (47.) adás?

perpeetum · http://higgins.blog.hu/ 2012.12.20. 22:30:36

Nincs új égéstér? Ne csináljátok, már függő vagyok! Kérem az adagomat! :D

vviktor1 2012.12.20. 23:05:14

47 ? Amúgy boldog világvégét ! Ezt még előtte meg akartam hallgatni :)

Sihox 2012.12.21. 01:00:16

"Nincs új égéstér? Ne csináljátok, már függő vagyok! Kérem az adagomat!" by perpeetum DETTO!!! De izibe! Mert baj lesz!

Tarakos 2012.12.21. 08:50:28

Mikor kapjuk az új adást?
Már péntek van!

Rocko- 2012.12.21. 10:12:13

@Tarakos: @Vadasz S. Tamas: azt írták hogy a Belsőségen futó hiéna projekt miatt háttérbe került az Égéstér. hogy mikorra és meddig, azt nem közölte senki.
pedig várom én is.

KOCZKY 2012.12.21. 11:22:34

Most hallgattam végig az adást, és csapjanak agyon, de úgy érzem, h ez a nepper vitte el a Toledomat 2008-ban... otthon megnézem a papírokat, az a tutti!

Ha feljelentették, azt biza nem bánom, nálam anno autópályamatricát felejtett el venni, elküldtem neki a csekket szépen :-)

Waxolo 2012.12.23. 12:15:01

"A bizalom jó dolog. De az ellenőrzés még jobb" - V.I. Lenin

rolls 2012.12.24. 11:04:54

(off - mert ott nem lehet hozzászólni.)
Köszönöm! Szép volt Koncz Jani!
totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/12/24/csillagpor/
(on)
Boldog Karácsonyt!
:)

FoDoS 2012.12.27. 11:19:36

Keresztapámnak (nyugdíjas belgyógyász) van egy 10 éves astrája, újonnan vette, de utál vezetni, garázsban áll. 9 ezer km van benne. Szerintem ezt felfelé kellene tekerni, hogy eladható legyen! :)

rugoman 2012.12.28. 12:03:28

Szerintem a nepper csak az igényeket elégíti ki. Ameddig a magyar birka vásárló 100 e.km- t akar látni egy 10-12 éves kocsiban, addig nincs miről beszélgetni. Magam is hoztam 13 autót Németországból, VEZETETT 225 ( németországi!)e. km -rel , és vért izzadtam, amíg árában eladtam. A kifogások: "há jó a gép, láttyuk, de sok a km.", meg:"a Józsinál 125 e. van 1 ugyanilyenben, ugyanennyiért!" (szervizkönyv sehol, naná!) stb.
Szóval meg kéne már tanulni, h. a jármű áll: eszköz+összes gyári kulcs+szervizkönyv. Ezek nélkül a biznisz kicsit olyan, mint idegen nővel ágyba bújni: rövid örömöt marha hosszú lábadozás követhet..

Eldrastico 2013.01.07. 19:02:46

Helló utóbi pár naban végig halgatam kezdetektol fogva az égésteret hát vnak éményim nem is kevés ehez anit ezeket az adatokat is szlovákiában vižga biztosok irják be a rendszerbe és 5€ elenértékben becsuszan egy kis elirás is :-)
süti beállítások módosítása