HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Pénztárcádnak pőre őre

2013.02.07. 06:55 Tcomment

Címkék: peugeot 301

Csalódni azok csalódnak, akik nem gondolkodnak előre. Ön ne várjon csodát és szeretni fogja a 301-est. Üdvözöljük a PSA fapados-fedélzetén!

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

128 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr485066833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VHB 2013.02.07. 07:24:56

Francia fanok elégedettek végre?

A Jóskagyerek 2013.02.07. 07:26:47

Az a bajom ezekkel a kocsikkal, hogy oldalróll nézve nagyon rövidnek tűnik az orra. Ennek is, meg a Citromnak is. Aránytalan.

A legszebb része a kormánya azzal a kis betéttel, nagyon tetszik.

Az 1,6HDI pedig egy jó motor. Nekem kéne, bár soha nem tudnék kiadni 3,5MFt-ot egy autóért. Az az érzésem, hogy aki ki tud ennyit adni, az ki tud 4,5-öt is valami szebb autóra is. Ezért nem fog fogyni semennyire sem.

És végül, hogy ne mindig csak fikázzam, ez egy jó cikk volt ommm-tól.

Nyomek 2013.02.07. 07:39:46

"százig már bőven harmadikat kell kapcsolni"
Hát igen. Én általában 120-nál szoktam harmadikba váltani. Gondolom, ezzel mindenki így van.
A gyorsulás mértékegysége nem idő, valóban, de kifejtve adott sebesség (km/h) eléréséhez szükséges idő (km/hxh) már az.
Pl. tudom, hogy az amerikaiak hülyék, de ott pl a fogyasztást mérföldben mérik (gallonra). Pedig az autóba nem mérföldet kell tankolni.
stb stb

bedo911017 2013.02.07. 07:46:13

Nézegetem oldalról, de egyáltalán nem tűnik aránytalannak... Lehet ha más színű háttér előtt állna vagy a kocsi lenne más színű jobban észrevenném... De így egész korrekt...

Ironpen 2013.02.07. 07:46:53

A francia fanokat eddig sem érdekelte különösebben, hogy miket zagyválnak össze a más népek autóinak elvakult hívei. Minket jobban éltet, hogy egy ilyen nagy múltú cég, akiknek a termékeiért odavagyunk képes volt megújulni ismételten. Remélhetőleg több jó ötlettel előállnak, ahogyan azt tették mindig is :)

A Jóskagyerek 2013.02.07. 07:47:35

@bedo911017: Lehet, hogy igazad van, de nekem nagyon rövid az eleje.

A Jóskagyerek 2013.02.07. 07:51:03

Amúgy ez az 1,6 HDI ilyen 100ekm-nél elromlós, kettőstömeges lendkerekes, porlasztócsócselromlós típusú dízelmotor? Vagy ez már megbízható?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 07:58:29

oooo azok a crystal zetorok! A piros sarvedok a fekete kasztnival! Szegeny tsz John Deerje!! :D 6 henger az nem viccelt! A raba steigernel sokoldalubb volt, ( raba 150 nem jatszik itt) kulturaltabb volt mint egy kirovec vagy barmi ami orosz, ( skoda muszerek, az volt am a kiralysag! ) a 6hengeres kategoriaban talan a 6-os ifa motorral szerelt Fostrittal ( Forschtritt ZT 307, nem a 303-as ! ) volt egy szinten - jo kis gepek voltak, meg a kilencvenes evek vegen is hasznaltak oket javaban.

a nagy tengelytav ormotlanitja a kasznit - na de ennyiert TD motorral? ha csunyabb lenne sokkal akkor sem lehetne szolni egy szot sem.

a felirat az elejen - tok jo hogy visszajon ez a szokas :) a volvonal jaguarnal is tetszett.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 08:00:09

@vegatariánus bélszínszelet: ha gonosz akarnek lenni azt irnam: "megbizhato?" ez francia, hello! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 08:02:00

regen ( nagyon regen ) azert volt mindegyik Peugeot model kozepen 0-as szamozasu ( 101, 108, 201, stb ) mert a nulla kozepen kellett bedugni a kurblit inditashoz az elejen.

A Jóskagyerek 2013.02.07. 08:15:39

@visszakettopadlogaz: Értem én, de a VW PD-je is fos, a DCi is fos, ezek szerint a HDi is fos. Ja, mútkor azt olvastam, hogy a Multijet is fos.

Ha akarnék venni egy kisdízelt egy személynek, akkor mit vegyek? VW SDI-t, vagy nézzek 206-s sima D-t? Vagy mit?

Ez a bajom, imádom a dízeleket, de csak akkor, ha másé, és nálam van kölcsön. Hétvégén, na igen, nálam volt egy 2,2 i-ctdi Accord. Hejj, az nagyon tetszett. Újra nincs pénzem, használtat meg nem merek venni...

Ezért aztán maradnak a jól bevált eke benzinesek, a stabil 7-es fogyijukkal.

Nincs még nicked 2013.02.07. 08:39:39

Háde bazmeg má, mi az a 'modelle'????

Schütii 2013.02.07. 08:45:23

Spúr autóba spúr motor kéne, mit keres itt egy HDi? Fura ez a világ.

andand 2013.02.07. 08:51:59

Azert a PD nem esik szet 100000 alatt. Kiveve, ha 2.0 PDTDI. :)

A Jóskagyerek 2013.02.07. 08:52:03

@Schütii: Ja, a jó kis régi 1,4 8V 75 Le. Aztán adhadnák 2 milláért. Peugeot 301 Open néven, kazis magnóval. Disznó lenne.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 09:02:09

@vegatariánus bélszínszelet: amit 8millio+ ert adnak azon besz@rik. Ez 3 korul van, kerdezem en: ez mitol lenne jobb? Olcso, garancialis, ha 3 eves lesz akkor sikitva eldobni es ulni az ujba. Ugy jo.

Dixhorn 2013.02.07. 09:02:30

Nekem tetszik ez a kocsi. Reméljük lesz kombi is.

Meg mondjuk 1,6 szívó benzin is.

Nos ez a cikk rendben volt,a francia fanok szemében is szerintem. :)

Ja volt Hdi 307-esem. 226 ezret tettem bele. Volt egy kuplung csere, kettős nélkül. Meg a vége felé kellett volna ilyen porlasztó okosságokat cserélni.(bár lehet másért kezdett el sokat enni) Igazából megijesztett az összeg amit mondtak a szerelésre,ezért eladtam a kocsit.

Az ülést 150 ezer km alatt szétültem a fémig, úgyhogy az csere lett. Mondjuk 100 kg vagyok, de akkor is.

Hogy a németet is belevegyem, golf 4 van most. 100 e km alatt semmi nem látszik a plüss üléseken.Mondjuk ebben meg kicseréltem plüssre az eredetit, mert annyi erővel deszkán is ülhettem volna.

Szóval valójában mindegy milyen kocsi, tökéletes nincs. Legalábbis ebben a szegmensben. A többit nem tudom.

karlmann 2013.02.07. 09:07:29

@vegatariánus bélszínszelet:

Az 1.6HDI, sőt általában a HDI motorok nem egy elromlós fajták. Most majd biztos nekem állnak de nem nagyon érdekel. Teszem hozzá az OMV-nél tankolunk csak. Ez nem reklám, tény. A cégünknél most négy HDI motoros Peugeot fut. A legújabban is 155 ezer km van. Egyik motorjával sem volt még a legapróbb probléma sem. Minden más elektromos probléma előfordult, pl. fedélzeti kijelző, elektromos tükör kapcsolója, klíma, az egyik szereti az izzókat is, de ettől még egyik sem rohadt le soha semmilyen körülmények között. A kuplungot mind a két 2.0 HDI-ben kellett cserélni tavaly, 156 ezer, illetve 166 ezer km-nél, de ebből az egyik 7 éves, a másik meg Pesten megy folyamatosan és az is öt éves. A két 1.6HDI-ben még nem kellett kuplungot cserélni, illetve mást se nagyon. A futóművükről annyit, hogy a sz@r magyar utak dacára csak a hét éves 407-en kellett két talpast cseréni.

konfuciuska 2013.02.07. 09:17:30

Sziasztok.

Nekem egy 1,6 HDi ketyeg mostmár 161.000 km óta, egy 307-esben, a 110 lovas, 16 szelepes. A 301-ben már az újabb, 8 szelepes változat van, ha jól sejtem, de ennek utána kell nézni, mert mindkettőt gyártják párhozamosan...

A motor a HDi-szakos szerelő ismerősök szerint is alapvetően elég jó, megbízható, sőt, tartós is lehet, ha az ember tud pár rákfenét, és ezekre vigyáz.

A 90 lovasoknál a turbó olajozó csövén van egy nagyon pici szűrő, ami hajlamos az eltömődésre, ezáltal a turbó simán kuka lehet. Ezért - bár erre szerviz utasítás nincs - időnként ezt cserélni kell (nem nagy tétel), vagy egyszerűen ki kell venni.

A 110 lovasoknál ugyanez a helyzet, plusz (használtautót keresők, figyelem!) a gyár elismerten alultervezte a karter méretét, ami miatt az érzékenyebb részek olajozása nem elégséges. Szóval érdemes mindig maximális olajszinttel járni, vagy a 3,5 literes kartert a gyár által előírt nagyobbra (4,5 l) lecserélni.

Ezenkívül van a vezérműtengely olajozásáért felelős golyós szelep, ami egy 1100 Ft-os alkatrész, műanyag házban (hogy óccó legyen), ami szinte kivétel nélkül mindig eltörik idővel, ezért a vez. tengely nem kap rendes olajozást, és pikkelyesen kopik. Sajnos ezt a kacatot csak hengerfej leszedéssel lehet cserélni. De érdemes rá figyelni, mert különben idővel odavan minden a motorban...

Aki használtan FAP-osat vesz a 110 lovasból, figyeljen oda az eltömődés mértékére, mert ha nehezen átjárható a szűrő, akkor a 110 lovas HDi akár 2-3 liter gázolajat is importál a karterbe, és ez tönkreteszi a motor kenését.

Amúgy a befecskendezése Bosch, a porlasztók felújíthatók, nekem 160.000 km alatt semmi bajuk nem volt, most lett tisztítva ultrahanggal, hogy azért mégis tegyek értük valamit.

Egyelőre nálam minden rendben, megy mint a golyó, olajat alig eszik, hidegen is pöccre indul. Jó motor, és ha az ember vigyáz rá, tartós is lehet! (nekem húzva van 60.000 km óta, rendes programmal, nem dobozkával, a gyári 20e km helyett 10-15 között kap új olajat és olajszűrőt, 40e km helyett félidőben új légszűrőt, és 40e helyett szintén 20-nál új gázolajszűrőt, rendeset!)

Használt HDi-t vevőknek további NONPROFIT info és tudásbázis itt:
www pont peugeot307club pont hu/

A Jóskagyerek 2013.02.07. 09:21:05

@visszakettopadlogaz: Mert amivel elárok 7 literrel, az ebből fakadóan gyenge is.

Olyan kell, ami 2 litert eszik, és 5mp alatt van százon.. :)

Pierr Kardán 2013.02.07. 09:24:14

@vegatariánus bélszínszelet: "Amúgy ez az 1,6 HDI ilyen 100ekm-nél elromlós, kettőstömeges lendkerekes, porlasztócsócselromlós típusú dízelmotor? "

7 éve hajtok ilyen motorral szerelt autót (bár nekem Ford Focusba van építve), de semmi olyat sem tapasztaltam, amit írsz. Ezzel szemben tapasztalom a városi (budapesti!) 6,0-6,2 l/100km közötti gázolajfogyasztást, a jó menetdinamikát, a nem zajos motort.

Baja semmi, ezzel szemben a hangja tényleg nem olyan, mint egy soros 6 hengeres motornak, az tény :-)

A Jóskagyerek 2013.02.07. 09:27:02

Hát, amiket itt írtok, szimpatikus motornak tűnik. A Volvo 1.6D-je az ugyan ez, igaz?

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.07. 09:27:19

Jó motor az 1.6 HDI, csak oda kell rá figyelni. Vannak, akik kihúzzák vele a rövidet, de melyikkel nem? Az élet ilyen.

pfff_ 2013.02.07. 09:31:07

Nem hiszem, el hogy még mindig nem békültek meg a kormány mögötti távirányítóval. Sokadszor írom le, és fogom leírni ahányszor még kell, hogy véleményem szerint megtanulni használni 35,6 sec, utána használni sokkal biztonságosabb, mint a kormányon matatni. Azon egyszerű oknál fogva, hogy nem kényszerít arra, hogy ránézz. Ha a szerző meg a középkonzolon nyomogatja a rádiót, ahelyett hogy használná a távirányítót? Hát nem tudom.

Pierr Kardán 2013.02.07. 09:38:52

@pfff_: "Ha a szerző meg a középkonzolon nyomogatja a rádiót, ahelyett hogy használná a távirányítót? Hát nem tudom"

Ezt a kormány mögötti távirányító használatot nekem 7 év alatt nem sikerült megszokni :-(

Egyszerűen valahogy sokkal természetesebb a rádión lévő tekerőgombot megtekerni, mint egy gombot nyomogatni...

Italian beauty 2013.02.07. 09:38:54

Nagyon szép autó a tegnap láttam egy ilyent az utcán, és jó nagy is.Kombiban simmán kellene.

Pierr Kardán 2013.02.07. 09:40:25

@vegatariánus bélszínszelet: Igen, az S40/V50-ben lévő 1,6-os dízel ugyanez a motor!

Laci_76 2013.02.07. 09:43:56

Szerintem ezért az árért jó autó. Természetes egy golf 7 jobb, de azért abból egy jó dízel egy tizes. Azért ez majdnem a harmada. Ha kiülöd az ülés 150E km alatt még mindig belefér hogy megvegyél egy újat. ;)
A motorral nincs semmi gond, mindegyik új dízelen van kéttömegű lendkerék ami két fő márka terméke, ugye nem kell neveket írnom, de mindenki tudja hogy ugyanott készül valószínűleg.
A turbónál az olajcső szűrője valóban el szokott tömődni. De csak azoknál akik nem sűrűn cserélnek olajat. Persze a gyári 30E ciklus a barmoknak való már bocsánat. Ha jót akarsz 10E km-ként cserélj.
Porlasztócsúcs meg a fasza gázolajtól romlik el általában. Persze van kivétel. Aki kannázik és keveset megy az ne vegyen közös nyomócsövest. :D

Amúgy a cikkben engem is zavart hogy százig bőven harmadikat kell kapcsolni. Basszus egyhatos dízelről beszélünk. Még a háromezres dízelek is kérik a harmadikat százig. Szerintem ez egy normális dolog hogy kapcsolni kell a harmadikat, viszont megjegyezni egy cikkben nem az. :D

A karosszéria meg olyan amilyen. Vagy tetszik vagy nem. Ez egyénileg dönti el mindenki.

pickapu 2013.02.07. 09:45:24

Szerintem ez egy tök normális, magyar igényeknek teljesen megfelelő kis családi autó. Négy-öt évesen remek vétel lesz a nem túl nagypénzű emberek számára.
Margit nénit üdvözlöm. :)

Plumper_ 2013.02.07. 09:46:56

TETSZIK! Szép az autó, tetszik a belseje is. Egyedül a hátsó lámpái rondák, de hát el kellett rontani egy kicsit a külsejét, hogy olcsóbbnak tűnjön, nehogymár 3,5m-ért teljesen szép autód legyen. Ami pár extrával máris 4,5, mínusz kedvezmény: 4 millió.

Szokásos dilemma, hogy 4 millióért a használtpiacon minden van, 5 éves, sokkal ütősebb autók. Azoknál persze kérdés az előélet, és hogy mennyibe kerül fenntartani őket ehhez a taligához képest, ami fapados, tehát várhatóan nem elromlós, de legalábbis, nem drágán.

Úgyis garanciaidőig jó, utána csak imádkozni lehet az oroszlánhoz meg a spanyol összeszerelőknek.

További kérdés a jövedelmi arányok, nyugat vs kelet. A nyugati 600.000 Ft-os átlagfizetéshez a 4 millió Ft nincs fényévekre.

Infomaker 2013.02.07. 10:06:11

Ezt a sedan csomagtartó imádatot sosem értem: hogy a "kisgazdák örülnek", stb.

Volt sedan autóm, jó nagy csomagtartóval, mégis állandóan szívtam a nyílás mérete miatt:

-nagy TV nem fér be
-betonkeverő nem fér be (ha már kisgazda:) kombiba befér
-millió nagy dolog nem fér be, mert kicsi a nyílás

Miért a sedan van kikiáltva nagy csomagtartós autónak, miért nem egy kombi?

Szépségileg szerintem is a sedanok a nyerők, de praktikumban borzasztó. Akkor már inkább egy ötajtós.

Anno a kis swiftemben is vittem sütőket, elszívókat, mígy egy Astra sedanba be sem fértek. :(

Plumper_ 2013.02.07. 10:07:48

@Laci_76: aki 10millióért vesz VW Golfot, az nem normális. Vagy qrvasok feles pénze van. De annyiból már VW-t sem vesz az ember, nemhogy Golfot.

ommm 2013.02.07. 10:09:06

@Nyomek: Alapvetően a gyorsulás nem az állóhelyzetből 100-ig való időtartamot méri. És már itt, rögtön az elején baj van a dologgal.

ommm 2013.02.07. 10:16:32

@pfff_: Ez butaság úgy, ahogy van. Induljunk ki abból, hogy rossz ötlet 10 évre előre leszerződni egy beszállítóval egy konkrét rendszerre, amit nem lehet kormányról vezérelni. Réges-rég lecserélték volna, ha lehetne. Eljön az az idő is.

andand 2013.02.07. 10:16:53

@Infomaker: Igazad van, a sedan vs. kombi eseteben, de a sedan vs. hatchback (tipikus olcso kisauto forma) eseteben a sedannak sokkal hasznalhatobb a csomagtartoja.

ommm 2013.02.07. 10:17:53

@Infomaker: Viszont azt jó tudni, hogy kínai ember elvből nem utazik egy térben a csomagjaival. És ezek az autók legfőképpen oda készülnek.

ommm 2013.02.07. 10:18:54

@Laci_76: Butaság. Nézzél meg egy Golf-árlistát. Régen volt már az, amikor sokkal drágább volt a Golf, mint a konkurencia.

pickapu 2013.02.07. 10:20:40

@Infomaker: Alapvetően személyautókat tekintve én is kombipárti vagyok, de azért a betonkeverőmet nem raknám be oda sem. Akkor már inkább vonóhorog. :)

hari618 2013.02.07. 10:21:36

A 90 lovas Hdi a hagyományos lendkerékkel szerelik( a Citroennél ,gondolom itt is).

Plumper_ 2013.02.07. 10:30:46

@ommm: de most miért? annyira büdösök a zoknijaik vagy a kaja-alapanyag? :)

@Infomaker: nálad a pont, de betonkeverő és hasonlók szállítására az ember nem vesz újautót, főleg nem szedánt.

Infomaker 2013.02.07. 10:36:55

@ommm: Ez komoly? Nem tudtam :-D

Betonkeverőt nem koszosan értettem, bocsánat :-D

vettem egyet a praktiban, és haza kellett vinnem, sedanba be nem tettem volna.

Sok sedannak akkora a csomija, mint 'állat, de a nyílása kicsi.

Hangsúlyozom, maga a sedan forma a legszebb szerintem is.

Golf2 2013.02.07. 10:46:31

Szalonból-7 éves koráig hajtottam céges 407es
2.0HDi-t.100000nél lendkerék+kuplung csere 3
kiló Gablininél.Fogyasztás kb 7 liter.Újonnan
7milla volt,xenon stb.A 7 év alatt több mint 5 milla értékvesztése volt,124000km.

andand 2013.02.07. 10:59:32

Mondjuk en sedannal szallitottam sok mindent, 4m-es gerendatol kezdve teljes butorsorig (lapra csomagolva). De a TV nem fer bele, az teny.
Es en se utazom szivesen egyutt a csomagokkal, uljenek azok csak szepen elvalasztva. A forman kivul nekem a sedanban a kovetkezok tetszenek: kevesebb zaj szurodik be hatulrol, az elvalasztott csomagter nehezebben melegszik fel tuzo napon, szemely szerint biztonsagosabbnak tartom az elvalasztott csomagteret.

pfff_ 2013.02.07. 10:59:51

@ommm: Minden bizonnyal benne van ez is a dologban. De miért is kellene lecserélni? Eddig soha nem hallottam konkrétumot, hogy mi a rossz benne. Csak azt, hogy nem jó és miért nem cserélik már le végre. De mi a rossz benne?
Én nem egy nem két autón nem érem el a kormányon lévő gombokat úgy, hogy ne kelljen elengednem a a kormányt, ezzel együtt ne kellejen ránéznem, hogy mi merre a kormányon. A kormányon lévő gombokat akarva akaratlanul is a hüvelykujjával akarná tapizni az ember, hisz a többi ujjával "átöleli" a kormány karimáját. De az embernek ez a legrövidebb ujja, nem biztos, hogy minden gombot elér vele. Persze erre lehet azt mondani, hogy pár hét és megszokja a pógár. De a PSA meegoldására is lehet ugyan ezt mondani.

vizisajt 2013.02.07. 11:13:40

@Infomaker: Ezért jó a SKoda, az Octavia a sedan forma ellenére 5 ajtós, úgy tudom a Rapid is. Ergo a TV, mosógép soha nem volt probléma...Ennek ellenére ez a kis PuG se rossz

skeezix dilemma 2013.02.07. 11:23:54

A három gráciából ez a legszebb.De az hogy nem állítható az öv az furcsa.A cikk szerin drágább autókban sem.hmm.Ezen kívül a rendes hátsó fejtámlákat hiányolom de akkor is ez a legszebb.

Peli 2013.02.07. 11:27:34

Omm: 10 milió a golfból a 150 lovas tdi pár extrával.
A kisebbik dízel 1.6 TDI 105 lóerővel 6,127 millió forint. Persze alap változat.
Szóval régen volt mikor drágább volt a golf? :D

urv 2013.02.07. 11:57:02

Ez az utóbbi idők legjobb újautó tesztje, Margit néni is zseniális volt.

Érdekességként írom, hogy van egy Rover 420 Sdi autóm, akár arról is szólhatna, az írás, csak abból 10-et lehet venni ennek az árából.

edcsajka 2013.02.07. 11:59:24

Korrekt írás, és az autó is pofás.
Azt a hátsó fejtámla dolgot bazira nem értem,90-es évek Suzukijaiban volt ehhez hasonló csonkok. Nem kicsit veszélyes!

Ciri 2013.02.07. 12:00:04

@Peli:

"10 milió a golfból a 150 lovas tdi pár extrával."

Hogymi? 7.4 milla az alapára, minusz a 900.000 forintos ügyfélkedvezmény.
Tényleg csak "pár" extrát raktál bele :)

Carfan 2013.02.07. 12:07:06

Peli
Legalább nyitnál meg egy konfigurátort, mielőtt totálisan hülyét csinálsz magadból. Egy 2.0 TDI Highline ülésfűtéssel, xenonnal (ami így a magyar átlaghoz képest nagyon jó felszereltség) max 7M. Navival, napfénytetővel, bőrrel is 8M-ból megvan. Listaáron! Az a "pár extra" konkrétan egy Polo? :D
Látszik milyen "egyszerű" emberek szeretik fikázni a VW-t :D Egyébként ehhez a Peugeothoz semmi köze se a legalapabb, se az állítólagos 10M-ós Golfnak. Az a maga kategóriájában versenyez, a 301 szintén. Kezeljük már helyén a dolgokat.

Hó apó 2013.02.07. 12:08:16

Garantáltan nem fog jól fogyni ez a kocsi.
Miért?
1.
olcsó igénytelen kecske kategóriában ott a Dacia, főleg a Lodgy, ami árban is olcsóbb
2.
occsó' cégautónak ott a Fluance meg a Fiat Linea
3.
az olcsó Fabia is versenyben van, ha megbízhatóbb autó kell
+1
a PSA csoport az utolsó 3-4 évben sikeresen lejárata magát megbízhatóság terén

Plumper_ 2013.02.07. 12:21:17

@skeezix dilemma: @edcsajka: ez a direkt gyengítés, nem hallottatok még róla? a normális fejtámla még lehet, hogy kevesebbe került volna a gyárnak (ha meglévőt épít bele), de a direkt olcsó autóhoz direkt olcsó gagyi kell. hogy miért? ha állítható övet és fejtámlát akarsz, fizess a magasabb felszereltségű változatért vagy vegyél drágább típust a márkán belül.

Hó apó 2013.02.07. 12:22:21

Ja és 3.5-ért használt Octavia kombit is lehet bőven venni. Nem is akármilyet....

vizisajt 2013.02.07. 12:23:25

@Hó apó:
1. Nem hiszem, hogy a FIAT Lineát vennék cégautónak, én legalábbis még nem láttam sok cégest furikázni.
2. a Fabia csak 5 ajtós vagy kombi változatban kapható, nem összehasonlítási alap
Mondd inkább azt, azért nem fog fogyni, mert magánszemélyeknek ideális, azok meg Mo-n sajna nem vesznek új autót....

Hó apó 2013.02.07. 12:29:07

@vizisajt:

Eleve nem a magánszemélyeket gondoltam célközönségnek, mert a hazai eladások 70%-a céges.
Magánszemélynek sem ideáis, mert ennyiért ott a Duster, a Lodgy, a Fluance, a Rapid,,,,

Peli 2013.02.07. 12:39:35

Tényleg nem tíz csak 8,8.
Bőrülés, digitklíma, szép kerekek szerintem egy ilyen autót ezek nélkül megvenni vétek.
Ja ebben benne van a 900E-es használtautó beszámítás is. :D
De mikor én néztem még nem volt ez a használtautós beszámítási trükk.

Golf Highline BMT 2.0 TDI DSG
Gázolaj / 2.0l / 110 kW/150 LE / DSG váltó 6 fokozatú / 4-Ajtók
Kombinált üzemanyag felhasználás: 4.5l/100km
Széndioxid-emisszió: 119g/km
Nitrogén-oxid-kibocsátás (NOx): 0,136g/km 7 879 460 Ft
Fényezés
Pacific-kék metál 125 730 Ft
Üléshuzat bőr
Belső szín: Ülés: barna ajtó: fekete
Szőnyeg: fekete
Műszerfal: fent: titánfekete/ lent: fekete

"Használtautó beszámítás" -899 999 Ft
Bi-Xenon fényszóró II, LED-nappali fény Részletek 370 840 Ft
Elektromosan behajtható külső tükrök Részletek 43 180 Ft
Esőérzékelős ablaktörlő Részletek 58 420 Ft
Klímaberendezés "Climatronic" Részletek 55 880 Ft
Könnyűfém keréktárcsa 7,5Jx18 "Durban" Részletek 270 510 Ft
Sávtartó rendszer "Lane Assist" + DLA Részletek 195 580 Ft
Sportfutómű Részletek 62 230 Ft
Sportülések elöl II Részletek 133 350 Ft
Üléshuzat, "Vienna" bőr Részletek 572 770 Ft
Összesen: 8 867 951 Ft

mis 2013.02.07. 12:39:45

@ommm: "130-140-es autópálya tempóig remekül gyorsul, e fölött azonban érezhetően lanyhul a lendület, a motorhang tolakodóvá válik és valahogy az egész karosszéria kitartó bubogásba kezd, amitől Csikós megőrült a hátsó üléseken."

Tudom, hogy Ti minden autóval, minden héten a német autópályán mentek, de az átlag magyart (aki magyar autópályán is ritkán megy), nem feltétlenül érdekli, ha csak 140-ig gyorsul remekül az autó...

Peli 2013.02.07. 12:42:34

Nem fikázom amúgy a vw-t.
Konszernel járok amúgy. De újan nem vettem volna meg. Mert szerintem annyit nem ér.

vizisajt 2013.02.07. 12:44:23

@Hó apó: Meg a magánszemélyek örök kedvence, a Chevrolet...persze nem a Camarro :-)

Hó apó 2013.02.07. 12:57:39

@vizisajt:

A 301-es akkor lett volna nagy durranás, ha a dieselt adák volna 2.99-ért, a benzinest meg kb. 2.2-ért.
3.5-ért ott a Duster dieselben, ami a 301-eshez képest luxusautó....

Szittyakürt 2013.02.07. 12:58:23

A Pug 301 és egy vastagon felöltöztetett Golf miért is lenne egy ligában? A Pug egy olcsón megépített, de ránézésre tisztességes autó. A Golf pedig a kategória etalonja.
Annyit azért tudni kell, hogy a VW szervizek sokkal drágábbak, mint a Pug műhelyek. Az pedig nem mindegy, hogy a garancia miatt kikerülhetetlen szakszervizi olajcserék mennyibe fájnak. Mondjuk ezért érdemes a gumiméretet is csekkolni vásárlás előtt, mert okozhat meglepetést a sarki gumis, amikor mosolyogva benyögi a 18"-as téligumi árát.

Szittyakürt 2013.02.07. 12:59:02

@Hó apó: Eddig ugye csak fényképen láttál Dustert?

nickmack 2013.02.07. 13:03:06

@skeezix dilemma: S80-as Volvom van. Előtte is az volt, csak a régebbi. Elvileg ezek biztonságos autók. Az öv magassága viszont nem állítható bennük. Valószínűleg azért nem, mert az ülés magassága állítható.

Hó apó 2013.02.07. 13:05:03

@Szittyakürt:

Nem, vezettem is elég sokat. Kényelmes, nagy, puritán és keveset fogyaszt (diesel).
Nem alapmodellt kell nézni, hanem egy közepesen felszerelt változatot, az már elfogadható.

andand 2013.02.07. 13:09:48

@nickmack: Van olyan auto, ahol mindketto allithato. :)

Ciri 2013.02.07. 13:10:03

@Peli:
Köszönjük azt a "pár" extrát :)
DSG, teljes bőr (alcantara széria), drágább xenon, legdrágább kerekek, assist rendszerek.

Gratlálok, ez tényleg csak egy kevéske extra :))
Ja, és így 8,8M
Egyébként a konkurenciát megnézted már hasonló motorral?

edcsajka 2013.02.07. 13:18:27

@Hó apó:

tudom, hogy illik dicsérni a Dacia Dustert meg "nagyon tartós,meg izé és hozé oda-vissza.

De szerintem az egy igen igénytelen és gusztustalan egy förmedvény.Főleg abban a román medve-metál színben.

Elnézést kérek azoktól akiket bánt a véleményem,de számomra az az autó egy vizuális környezetszennyezés.

Szittyakürt 2013.02.07. 13:23:02

@Hó apó: Akkor beljebb vagy, mint én, mert én csak a fényképekig jutottam. Azok el is vitték a kedvem attól, hogy be akarjak ülni egy Dusterbe. A 301-es ezért van előrébb. Arról pedig ne is ejtsünk szót, hogy egy puritán Dusterből nézve nem tűnhet olyan vidámnak a világ. Szerintem.

Hó apó 2013.02.07. 13:30:12

@Szittyakürt:

A Duster puritánsága kifejezetten szimpatikus, látszik rajta a célszerűségre való törekvés.
Kényelmes, tágas, jól pakolható.
Tartós is, mert a németeknél már van bőven 200E km fölött futott példány, nincs gond velük.
A nagy ellensége a gagyi magyar gázolaj.

A 301-es 1.6 motorja nem éppen tartósságáról híres, kíváncsi leszek, hány motor fogja a hazai viszonyok között megélni a 200.000 km-t....

Carfan 2013.02.07. 13:32:56

Peli
Köszönjük az értékes információkat. A fullos Golf drágább, mint ez a minimál Pug. Esetleg írhatnál hasonló értekezést a pármai sonka-"tecsósparizer", linglong tablet-IPAD és hasonló témákban is. Hátha tanulunk :D

Hurri Kán 2013.02.07. 13:56:09

Átlag családi autónak, átlag használatra szerintem nem éri meg a dízel.

Hó apó 2013.02.07. 14:00:15

@Hurri Kán:

Sajnos megéri. A gázolaj és a benzin között a különbség növekedni fog, és a diesel motoros autók 1-2 literrel kevesebbet is fogyasztanak.
Ha egy kocsi évi 25.000-et fut, akkor már erősen elgondolkodtató a diesel.

Hurri Kán 2013.02.07. 14:02:17

@Hó apó:
Átlag használatot írtam, az kb. évi 10-12.000 kilométer. Ott kb. az életben sem jön vissza a dízel felára.

Hó apó 2013.02.07. 14:08:23

@Hurri Kán:

Évi 10-12E km? Oda minek autó?
A 25E km, az heti 500 km, szinte semmi,
itt kezdődik az, amikor van értelme autót
tartani.

Hó apó 2013.02.07. 14:10:54

@Hurri Kán:

Arról nem beszélve, hogy drágábban vetted a dieselt, de drágábban és GYORSABBAN is tudod eladni. Ritka kivételek persze vannak, pl. a franciák.

Hurri Kán 2013.02.07. 14:15:28

@Hó apó:
Ja, aki nem megy évi 20.000-et, az ne is vegyen? Okostojás.

Hó apó 2013.02.07. 14:20:30

@Hurri Kán:

Aki kevessebet megy évi 20E-nél, az max. használt
autót vegyen 1 M Ft-ig.
Egyszerűen ki tudod számolni úgy, hogy nézd meg
a kocsi éves értékvesztését, és leosztod a futott
km teljesítménnyel. Meglepő adat jön ki.
Olcsóbb, ha béreled a kocsit akkor, amikor menned
kell valahová.

Csak erre a sok "nekemsajátújautókellhitelre"
magyar még nem jött rá....

Kunta Kinte 2013.02.07. 14:28:14

Miért lenne jól pakolható a csomagtartó?
A hátsó szélvédőt egyre enyhébb szögben hozzák le, így elveszik a csomagtartófedél.
Egy nagyobb tárgyat lehetetlen állítva elhelyezni, lehet kotorászni a kalaptartó alatt.
A négyajtós autók csomagtere mára csak apró tárgyaknak alkalmas.
I-es Jetta az még normális csomagtartós volt.

el-enor 2013.02.07. 15:09:13

Tetszik ez az autó (is). Lehet én vagyok valami perverz állat, de ezek az olcsó sedanok kifejezetten bejönnek mostanság... 3,5 misiért pedig rendes nem lelakott 5-ös bmwt pedig nem tudok venni, se jó állapotú passatot ( mind2nél hozzáteszem h 4-5 éveset )vagy mercedest, vagy bármit amit " megéri megvenni használtan", úgyhogy lehet, hogy önmagamnak is egy ilyet vennék, ha telne rá. :)

Céges flottába meg kifejezetten jól nézne ki, kár, hogy új autókkal telerakott flotta nem nagyon van.... a legutolsó nagy flottáskör az insignia volt a vezetőknek, vagy legalábbis én Budapesten nem látok elszaporodni új modelleket már.

karlmann 2013.02.07. 15:23:07

@Kunta Kinte:

Ez nagy igazság! Az előző hozzászólásomban említett cégautó flottánk lassan csere érett, de ezek az olcsó gépek(Linea, Fluance, 301 és így tovább) pont a csomagtartó miatt véreznek el. Ugyanakkor bármilyen kombi, vagy egyterű, vagy SUV sokkal jobb választás. Egy hete volt nálunk próbálni a C-Elysée. A csomagtartót kivéve mindenben jónak tűnt. De aki próbált már a hátsó ülés tövéből kipiszkálni bármilyen kisebb tárgyat tudja miről beszélek. Egy nagyobb doboz meg be se fér.

Hó apó 2013.02.07. 15:44:07

@el-enor:

"3,5 misiért pedig rendes nem lelakott 5-ös bmwt pedig nem tudok venni, se jó állapotú passatot "

Pontosítsunk: itthon nem.
Ausztriában gond nélkül, garantált km-rel, még a regadóval is bőven beleférsz a 3.5 misibe.

Hó apó 2013.02.07. 15:48:28

@el-enor:

"a legutolsó nagy flottáskör az insignia volt a vezetőknek, vagy legalábbis én Budapesten nem látok elszaporodni új modelleket már."

A cégautó már nagyon nem üzlet, nálunk is a 7-ből 4 vissza lett adva az adók miatt.
A céges flották is szépen lassan leépülnek,
mint vásárlók.
Egyszerűen nevetséges, hogy a cég csak azért
>40E Ft/db adót fizet, mert cégautó van a nevén.
Aki ezt kitalálta, annak javaslom a Debrecen-Budapest-Pécs távot vonattal egyszer oda-vissza megtenni, 1 nap alatt.

Peli 2013.02.07. 16:10:26

@Carfan:
Ha esetleg visszaolvasnál akkor nem írnál butaságokat. Egyesek előbbre azt feszegették hogy a golf nem drágább a többi hasonlónál. Valamint hogy nincs 10ér golf. Én a 30 rendelhető extrából kb 8-at választottam és nem is a legdrágább fényezéssel. Szóval van.

Nem okoskodni kellene hanem olvasni és tanulni. :D

Nigger bácsi 2013.02.07. 17:48:20

HDI motor van? Hátsó fejtámla meg alma? :( Ez gáz..

eko 2013.02.07. 18:33:49

"Egyesek előbbre azt feszegették hogy a golf nem drágább a többi hasonlónál."

Ezt még valahogy nem sikerült megcáfolnod.

papa33 2013.02.07. 18:39:32

Én azért úgy látom, milla körül-felett nem sok kell átlag autóhoz, az "olcsó" autó a Dákó lesz és állítólag kombi is lesz majd.

Én inkább nem is olcsónak, hanem használt autó alternatívájának gondolom. Elvisz A ból B be, annyi gondtalan év, amennyi a gari rá. A használtba olyan is befuthat, hogy a családot viszi csődbe. Azt azért megjegyezném, hová is megy az "átlag autós évi "
ezer km-t, mennyibe is fáj az?- mert kiszámolva nagyon fájni fog...
A "szedánt" én spec semmire sem tartom, nem fér be a lukon a cucc... meg nem biztos mindenkinek kell ekkora csomi, miközben mindennap parkolót vadászni, évi 1-2 nyaralásra meg összehúzzuk magunk.

Az a hátsó ülás fejtámlája sok éve sem volt jó, a régi Suzuki sedanja volt ilyen.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 18:41:41

"Medve- metal" ez a nap kommentje! :D

Amugy nyilvanvalo hogy Mr Magyar Atlagember aki keres havi 500-700 eurot az ne almodozzon uj autorol. Szegenyseg van, ertsuk mar meg vegre!

dik_ 2013.02.07. 18:50:59

@mis:
Hehe, nekem is mindig ez jut eszembe, amikor egy cikkben ezt olvasom. :)

Hó apó 2013.02.07. 19:23:17

@visszakettopadlogaz:

A németeknél szokás mondani, hogy olyan autót
engedhetsz meg magadnak, amennyi a 6 havi nettó
jövedelmed.
Ha így nézzük, akkor a magyar lakosság 80%-ának
a 7-10 éves Swift a realitás.

b.f. 2013.02.07. 19:25:12

Tényleg nem rossz motorok ezek az 1.6 HDi-k, nekem is ilyen van, csak Focusba építve. Az eddigi 111 ezer km nem volt vele baj, pedig használtan lett véve az autó, valamint időben megkapja a friss olajat meg szűrőket is mindig ( és az előző tulajt ismerve nála is megkapta).
Bár ugye a franciáknak általában nem motorikus baja szokott lenni, hanem elektronikai.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 19:29:29

@Hó apó: itt a sokat atkozott amerikaban havi $4000 bol beleulhetsz egy uj barmibe ami havi $250, ot evig ( gyari garancia akkor jar le atlagban ) fizeted aztan jon az uj. A fenttartasi koltseg havi $40 insurance meg evi $74 a rendszam. A benzinar mar sokszor meg volt enekelve, ne is emlitsuk. Az auto itt a 99% nak targy, mint a huto vagy a mosogep. Otthon tul van misztifikalva, atlag gyari melos is passat tdi vel akar jarni meg tiz, huszeves bmw vel. Itt a baj, a fejekben.

Hó apó 2013.02.07. 19:32:09

@b.f.:

"a franciáknak általában nem motorikus baja szokott lenni,"

....te, és erről a Rönó 1.5 DCI tulajok is tudnak?
Lehet, hogy nekik kicsit más a véleményük....

Hó apó 2013.02.07. 19:38:58

@visszakettopadlogaz:

Mo-n ha valaki reálisan számol, akkor az emberek
2/3-ának erején felül van autója. Ezért nincs
pénzük semmire.
Most is érdemes figyelni, mi megy a használtautó
behozatalnál. Nem kiseb kategóriás, megbízható, egyszerű
autókat hoznak be (Polo, Fabia, Octavia, Astra, Focus stb.), hanem ömlenek be a szétgyentált Sharan-ok, Galaxy-k,
Alhambrák, Zafirák, 5-ös BMW-k, Espace-k.... mer' az
kő' pógárnak....

Carfan 2013.02.07. 19:39:33

Peli
Szerintem elég sokan leírták azt, hogy 8M-ért közel full extrás Golf 2.0 TDI-t veszel, szóval úgy gondolom kár ezt ragozni kinek mit kellene...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 20:04:18

@Hó apó: ez igy van. Kulfoldon elek mar regen, mar nem jarok haza ( 4 eve voltam utoljara ) regebben hazamentem egybol azt kerdeztek a volt haverok: milyen kocsid van? Az nem erdekes hogy az ember egyetemre jar, gyereke van, stb, a lenyeg: milyen kocsid van?! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 20:08:24

Nem kattintast akarok generalni, de teny: a presztizzsel azert jar minoseg, a vw araban van egy adag minoseg/pesztizs, igen, ki lehet jelenteni hogy dragabb/jobb. Tularazott a vw? hat igen. okkal. veszik? igen. Lehet ezt ragozni, ez kb igy van.

b.f. 2013.02.07. 20:09:05

@Hó apó: Az egy más tészta :) Én itt a franciákat úgy értettem, hogy PSA konszern. De az 1.5-ör Renault dízelekről a szomszéd tudna igazán mesélni, talán 6-7 alkalommal is tréler hozta haza a Mégane-ját :)

Rocko- 2013.02.07. 20:22:44

@Infomaker: én semmiképpen se vennék kombit. vagy övvonalig pakolod, az meg néha kisebb mint ha szedán lenne. vagy afölé, akkor meg gondolkozhatsz a rögzítésen. akkor meg már utánfutó.

Rocko- 2013.02.07. 20:22:44

@Infomaker: én semmiképpen se vennék kombit. vagy övvonalig pakolod, az meg néha kisebb mint ha szedán lenne. vagy afölé, akkor meg gondolkozhatsz a rögzítésen. akkor meg már utánfutó.

Blogerovac 2013.02.07. 20:26:02

Ez az autó nekem olyan, mintha valami 3. világbeli piacra készült volna, direkt csúnyára, illetve az alacsony ár miatt nagyon-nagyon fapadosra kifaragva. Ez párosítva a legendás francia megbízhatósággal...

Inkább egy 3-4 éves Corolla, Mazda3, Lancer, de akár még egy Ceed is inkább, maximum 2.5-3 millióért, és még egy jobb nyaralásra is marad. :) A fogyasztás hasonló (jó, a Lancernél nem), a szervizköltség és bosszúság feltehetően összehasonlíthatatlanul kevesebb 3-8 év távlatában.

Értem én, hogy ha autószerelő vagyok és havonta átvizsgálom, tisztítom, cserélem, akkor egy HDI is használható több évig és talán 150 ezer km-ig is. De tényleg ilyennek kell lennie egy autónak? :)

Hó apó 2013.02.07. 21:02:30

@Blogerovac:

"Ez párosítva a legendás francia megbízhatósággal... "

Drága sovinszta barátaink egy időben próbálkoztak
Rönókat eladni az USA-ba.
Annyit értek el vele, hogy Quebec-en kívül
Észak-Amerikában nem lehet francia autót eladni,
mert híre ment a francia kocsik üzemrefoghatóságának...

35up (törölt) 2013.02.07. 21:18:46

@pfff_: "Minden bizonnyal benne van ez is a dologban."

Semmi ilyesmi nincs benne, barmikor lecserelhetnek, ha akarnak, a beszallito meg kapna toluk egy masik projektet, oszt jonapot. De nem akarjak, generaciok ota ezt a kezelesi koncepciot teszik bele, hisznek benne, mint a gyerekek a telapoban. Kapniuk kell nehany pofont a JDPower felmeresein, mire leszoknak rola.

"De miért is kellene lecserélni? Eddig soha nem hallottam konkrétumot, hogy mi a rossz benne. Csak azt, hogy nem jó és miért nem cserélik már le végre. De mi a rossz benne?"

Idegesitoen szar, mert a kormany mogott kell matatni es gombokat keresgelni, raadasul csak akkor teheted ezt meg, ha egyenesben all a kormany, mig egy multikormanyt kanyarban is tudsz nyomkodni, sot, az atfogas kivetelevel barmilyen pozicioban.

"Én nem egy nem két autón nem érem el a kormányon lévő gombokat úgy, hogy ne kelljen elengednem a a kormányt"

Miert, elvesztetted a huvelykujjaidat favagasnal?
partner.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/global/mom/golf_variant/content/gv1854_golf_variant_leather_trimmed_multifunction_steering_wheel/_jcr_content/renditions/item.570.270.file/gv1854_golf_variant_leather_trimmed_multifunction_steering_wheel.jpg

"ezzel együtt ne kellejen ránéznem, hogy mi merre a kormányon."

Miert kene ranezni? Minden gombnak mas formaja van, konnyen kitapinthato. Eletemben nem neztem meg multikormanyra. Raadasul ha valakinek uj a rendszer, egy multikormanyon azonnal latja, mi micsoda, a kormany mogotti szaroknal meg vegig kell zongorazni az osszes (rossz) gombot, mert a kormanytol nem latod, mit csinalsz.

"A kormányon lévő gombokat akarva akaratlanul is a hüvelykujjával akarná tapizni az ember"

Mert arra is valo. Szerinted talan az emberek leveszik a kezuket a multikormanyrol, es mutatoujjal nyomogatjak a gombokat? :D

"hisz a többi ujjával "átöleli" a kormány karimáját. De az embernek ez a legrövidebb ujja, nem biztos, hogy minden gombot elér vele."

Hogyne erne el. Raadasul a kezeleshez nem kell felemelned a multikormanyrol az ujjaidat, mig a kormany mogotti dudor nyomogatasahoz igen. Akkor is tudod kezelni, amikor erosen kell fogni a kormanyt.

A dudor egy olcsojanos-megoldas azon gyartoknak, akik nem tudjak kifizetni a dragabb, tobbpalyas csuszogyurut/foliakazettat a kormanyhoz, hogy atvezessek az oszloprol a kezeloszerveket.

35up (törölt) 2013.02.07. 21:27:08

Nekem a dudorrol amugy mindig a Sony 90-es evekbeli Safety Commanderei jutnak eszembe:
cdn.mkimg.carview.co.jp/carlife/images/UserCarPat/1952919/p1.jpg
Szerencsere ezen a kezelesi koncepcion azert jocskan tullepett az emberiseg.

w a s d 2013.02.07. 21:37:33

@Hó apó: Azért ha azt a 6 havi jövedelmes dolgot betartanák, lehet ott sem a VW meg a BMW lenne a két legkelendőbb márka.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 21:51:55

@35up: igen nagy szerpentin kene ahhoz hogy engem zavarjon hogy forognak a gombok a kormannyal. Soha nem ereztem ugy eddig hogy akkor kene barmit megnyomnom mikor epp tekerem a kormanyt, de lehet ezzel egyedul vagyok igy.

Hó apó 2013.02.07. 22:01:51

@visszakettopadlogaz:

Mondjuk nem szerpentinen kell a rádiót meg a klímát állítgatni..... Darwin-díj jelölteknek max....

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.07. 22:03:32

@Hó apó: azert mondom, ez nem egy nagy "hiba"... Gurulo auton is nehez fujni a kerekbe, a katonai jarmuveken megoldottak de nem hiszem hogy polgari hasznaloknal ez nagy hiba.

2013.02.07. 22:42:10

@bedo911017: Korrekt ez mindenhogy.

Ellenben dízelmotort személyautóba még mindig nem. Annak továbbra is traktorban, mozdonyban, erőműben a helye.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.02.07. 23:24:06

Nekem tetszik, bár külsőleg talán a Citoen jobban bejön.

Korrekt autó korrekt pénzért.

ommm 2013.02.07. 23:34:44

@Rocko-: Butaság. Ott az üléstámla, ha nem, akkor a padlón a kampók vagy a kihúzható térelválasztó-roló.

Rocko- 2013.02.07. 23:51:57

@ommm: a támla is csak annak a magasságáig fog, onnantól felfelé már kell valami utas/csomagteret elválasztó rács.
meg persze lehet túlzott óvatosság, de én félteném az ablakokat.

pickapu 2013.02.08. 00:18:26

@Rocko-: Be kell az ablakot lemezelni. :)
Amúgy a kombi nagy méretű tárgy szállításánál (pl. mosógép) jut igazán előnyhöz, különösen, ha az ülésekkel is variálunk kicsit.

Rocko- 2013.02.08. 00:22:26

@pickapu: no igen, rendszere szállításra egy 'van' kivitelű gépjármű, pickup vagy utánfutó jobb. :)

Shadowbull 2013.02.08. 06:40:35

@Hó apó: de meg ez is hulyeseg, mert nem a jovedelem a lenyeg, hanem a megtakaritas.

Ugyhogy en a szabalyt ugy fogalmaznam meg, hogy akkor nem vagy elszallva, ha a netto eves megtakaritasodnal nem kerul tobbe az auto, persze minnel kevesebb ido annal jobb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.08. 07:06:40

Vaze.
Spórautó, de van tempomat, és USB? Illetve spórautó, mert nem az ajtóban van az ablakemelő kapcsolója? Röhögnöm kell :D
Különben, egész autóformája van, végre megint lehet ilyeneket találni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.08. 07:08:54

@ColT: Ja, hogy megint a legmagasabb felszereltség volt a teszten, Akkó' nem mondtam semmit.

Rocko- 2013.02.08. 07:17:56

@Shadowbull: annyira mégse szerintem. :)
úgy gondolom hogy nem a mérték, hanem az arány a fonto. mitbánnám hogy 400 forint a benzin meg 4 millió az autó, ha én is havi 400 ezret keresnék.

meg hiába keres (exhas) 1300 eurot valaki kasszésként a paffendorfi Sparban ha közben a havi kiadásai 1000 euróra rúgnak.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.08. 17:36:58

@Infomaker: @Infomaker: mert hülyék az emberek...Én is veled értek egyet, egy családnak (nem is kell kizsgazda szemlélet...) kb semmire se való a szedán autó.íDe ugyebár annak van "presztízse".Az nem baj, hogy tankolni sincs pénz, de a presztízs az kell, ugye...Ehh.

35up (törölt) 2013.02.09. 01:18:16

@visszakettopadlogaz: Semmifele szerpentin nem kell hozza, eleg elmenni az elso utcasarokig.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.09. 01:51:49

@35up: hat lehet igazad van, 1989 ota van jogsim, meg sosem fordult elo hogy hirtelen kene nyomogassam a radio gombjait. Lehet holnap az elso sarkon erzem majd szuksegesseget, ki tudja.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.09. 01:54:31

@Rocko-: @Shadowbull: igen, ez regi igazsag, senki nem attol gazdag amit keres hanem attol amit nem kolt el. Mostanaban az emberek elfelejtettek szamolni.

Rocko- 2013.02.09. 09:34:31

@visszakettopadlogaz: "meg sosem fordult elo hogy hirtelen kene nyomogassam a radio gombjait. Lehet holnap az elso sarkon erzem majd szuksegesseget, ki tudja."
:DDD

"igen, ez regi igazsag, senki nem attol gazdag amit keres hanem attol amit nem kolt el. Mostanaban az emberek elfelejtettek szamolni."
noigen. és az a fura hogy így, hogy (nálunk) így elszabadult a deviza, de legalább mégjobban szorongatja a kormány az embeerek tökét, így se veszik rá magukat. fura.

robcsi03 2014.03.26. 20:54:52

Üdv
Most rendeltem egy 301-est, 1.2 benzines, allure változat, onyx fekete fénnyel. Valakinek tapasztalata van már róla?
süti beállítások módosítása