HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Átéltem a katasztrófát

2013.03.15. 17:39 ZáchDani

Az Átéltem a katasztrófát című cikkünk kommentposztja. Kérjük, ezúttal is kerüljék az indulatos megnyilvánulásokat, és az alaptalan vádaskodást. 

396 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr515136609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uarempty 2013.03.16. 01:32:50

@rőfos84: Akkor "betartotta" a követési távolságot gondolom.Másrészről jó lenne látni a forrást is, linkelnéd?

terribletibi 2013.03.16. 01:35:20

"Hol egy rendőr?"

Nem tudom (csak sejtem), hogy a kedves szerző, ill. olvasók egyáltalán tisztában vannak-e, hogy hány rendőrautó jut 100 000 főre. Tudtommal előfordul, hogy helyenként ez a szám 1 alá megy. Végiggondolták-e, hogy akkor ugyan honnan lenne annyi rendőr, aki lezárja az összes felhajtót? Van még pár pályarendőr. Annyi biztos nincs, hogy minden lehajtóhoz jusson. Egy ilyen helyzet jellemzően 1-2 órán belül alakul ki. Mire értesítenék a szolgálaton kívüli rendőröket, már áll minden. Mentőből és tűzoltóból sincs sokkal több. Helyszínelő, nyomrögzítő? Általában egy fél megyére jut 1-1.

Hol a rendőr? A válasz, hogy nincs sehol. Miért meglepő, hogy ekkora hóvihar után ilyen káosz lesz? Számítani lehet rá. Azon lepődtem volna meg, ha ez nem így történik. Borítékolható, hogy ha legközelebb ilyen vihar lesz, ugyanez lesz a következménye.

Nincs pénz, nincs szándék, nincs felkészültség, eszközpark sem. Gondolkodjunk el azon, hogy az elmúlt tíz évben a rendőrök száma jelentősen csökkent. Régen volt kutyás rendőr. Már nem nagyon. Tűzoltó, mentő hasonlóan kevesebb van. A kórházakban jellemzően nincs vécépapír, az osztályok kivételével szappan sincs. Még a frissen felújított épületekben sem. A hókotró autók többsége régi, de abból is kevés van. Jellemzően sóval szórnak. A só (NaCl) mínusz 4-6 fokig tolja az olvadáspontot (és súlyosan környezetkárosító hatása miatt, otthoni használata már tiltott), de legalább olcsó. Lekotorják, lesózzák az utat, jön a hideg és a szél, visszafagy és belepi a hó.

Ez azért van így, mert spórolni kell. A politika ott fog spórolni, ahol kevésbé látszik. A problémával csak azok szembesülnek, akik átélik. Hogy hova lett a pénz, amit erre kéne fordítani? Nem tudom. Lehet, hogy díszburkolatra, melegvízes fürdőre ment el. Lehet, hogy ki nem fizetett vasútra. Esetleg belement a kocsonyába, sütisdobozba. Lehet, hogy a tízszázalék emberek vitték el, a deviza törlesztő, vagy az államosított önkormányzati adósságok. Az is lehet, hogy simán ott ül a számlanélküli és áfavisszatérítéses zsebekben. Akárhol is van, abban biztos vagyok, hogy erre van igény. Ezért kérnék mindenkit, hogy amíg ez így van, addig ne mutogassunk rendőrre, mentőre, tűzoltóra, katonára, katasztrófavédelmisre, közútkezelőre, autósra, kamionosra, és újságíróra se. Ne mutogassunk egymásra.

Beaver100 2013.03.16. 01:41:17

@Mc Master: Csak vesztegeted az idodet a sok okos "urvezeto" mindent tud nem vetted meg eszre

AN2013 2013.03.16. 01:43:03

Lehet,hogy összefoglalták mások is,s ugyan nyilvánvaló,de talán mégsem állt össze a kép mindenkinek(erre a megjegyzésre is lehet majd fröcsögni...):
Ha márc.15. hosszú hétvégét alkot,mindig iszonyatosan megnő a forgalom az előtte lévő utolsó munkanapon-síelők,wellness hétvége,rokonlátogatás,kamionstop,stb..Idén már úgy tűnt,itt a tavasz,sokan nyári gumira (és vezetési stílusra!!!) váltottak,bár utólag tudjuk,hogy még téli gumival se lett volna néhol sok esélyük.Valóban volt riasztás,de egyrészt hihetetlennek is tűnhetett,másrészt már elcsépelt,hogy "ne induljon útnak",mivel pl. az autópályákon nem volt korábban komoly fennakadás havazás miatt-pont azért,mert ott hamarabb kezdik takarítani,s jó esetben még alá is tudnak sózni a havazás előtt(kisebb hálózat,koncentráltabb forgalom, mint a közutakon).Tehát adott a rengeteg kamion és mellette a nagy szgk forgalom is,a néhol vízszintesen szakadó hó minimális látótávolsággal - ilyen körülmények között a legkisebb zavar (egy koccanás) is komoly gondot okozhat,főleg,ha nem 2 autótól és nem 2 helyszínről beszélünk.Ha a boltban 3 pénztár van,hiába áll 10 ember mindegyiknél,nem tudnak egy negyediket is megnyitni,hogy hamarabb lemenjen a sor.Ha az autópálya beáll/le van zárva,s a párhuzamos főút is,nem tud a hókotró sem kerülő úton haladni,a mentők és autómentők sem jutnak a helyszínre,mert végigállják a szabálytalan autósok a leállósávot (ha nincs teljes zár szemből sem jöhetnek be, s ha van is,odáig is el kell jutni közúton,főleg,ha épp a túloldalon is gond van.Studjuk,hogy a közutak is túlterheltek voltak.Tehát egy keresztbeállt kamion,egy tömeges egymásbacsúszás (elég,ha egy valaki nem figyel eléggé) dominóként dönti be a zavarérzékeny rendszert. Az első helyszínre még bizonyára jut elég ember,jó esetben a másodikra is,de egy szinten túl kimerülnek az erőforrások.
Arról,hogy mi lett volna HA,hogyan lehetne csökkenteni a reakcióidőt,javítani a kommunikációt,stb. persze érdemes lehet gondolkodni,mert ha valami csoda folytán eljut a döntéshozókig egy értelmes, megvalósítható ötlet,talán ilyen durva helyzet még egyszer nem következik be,de ezt teljesen kizárni sosem lehet.S azt nem várhatja senki,hogy minden 5-10 km-re egy külön hókotró/rendőr/mentő/stb. jusson.

rőfos84 2013.03.16. 01:43:24

@uarempty: Egy autónk(iveco stralis) is részese volt és onnan tudom. Amúgy nem volt követési távolság mivel amikkor megelőzte a kamiont akkor fordult keresztbe. A mi kamionunk úgy állt meg nyári gumival,hogy semmi baja nem lett csak akkor tört amikor már a sofőr nem volt a fülkében, az előtte lévőket mentette. Ő már mondjuk majdnem az utolsó volt.

poiuz429 2013.03.16. 01:52:47

@rőfos84: gyökér boyracerek...tippelhetek? öreg hárombetűs, hátsókerekes, magyar(esetleg szlovák rendszámmal)? :)

AN2013 2013.03.16. 01:59:23

@uarempty: egy szóval sem írtam/gondoltam, hogy "minden autós hülye",nem gyűlölködtem és hülyéztem,ha ez tűnt ki,sajnálom,rosszul fogalmaztam.persze védem a mundér becsületét,de csak azt próbáltam csak sulykolni,hogy felejtsük már el ezt a "meg se próbálták eltakarítani a havat az utakról" baromságot (meg hogy nyugaton a fű is zöldebb és kolbászból van a kerítés).az időjárás és néhány felelőtlen/balszerencsés autós összehozta ezt a káoszt,persze ha már csütörtökön olyan erődemonstráció zajlik bizonyos szervek részéről,mint pénteken,bizonyára sokkal kevesebben ragadnak be akár több,mint fél napra az utakon.a korábbi kamionstop pedig szintén biztosan segített volna,reméljük még egyszer ilyen témában nem kell cikkezni/posztolni (bár félek,hogy hiú ábránd).

rőfos84 2013.03.16. 02:03:34

@poiuz429: Magyar volt az biztos de,hogy milyen autó azt nem tudom. Azt hiszem azt mondta,hogy passat vagy octavia de,hogy mikori azt nem tudom.

AN2013 2013.03.16. 02:05:08

@uarempty: utólag látom,hogy az 1:43kor írt litánia is talán tisztázta már a félreértést a nézőpontommal kapcsolatban

BalLibStop · http://facebook.com/BalLibStop 2013.03.16. 02:05:11

@ommm: az indexet én mindig úgy olvasom hogy "kérdőjellel" ... politikailag is össze vissza hazudik, másban is gátlástalanul megteheti...

etwas kultur muss sein 2013.03.16. 02:05:36

A nyári-téli gumi témához lenne egy észrevételem. Ezen a télen kétszer kerültem kapcsolatba két különböző, de egyaránt gagyi kategóriájú téli gumival. Egyszer utasként, egyszer meg sofőrként. Egy szóval jellemezve: halálfélelem. Ahol normális gumival mindenféle probléma nélkül, kényelmesen lehet vezetni, ott ezekkel a szarokkal kínszenvedés volt úton tartani a kocsit. Szóval nem elég az, hogy a kocsin téli gumi van télen. Az sem mindegy, hogy ki gyártja. Fontolják meg ezt a kedves autóstársak, mert elképesztő különbség van gumik minőségében. Az ember alapból nem is hinné mekkora.

uarempty 2013.03.16. 02:09:47

@rőfos84: Az előbb még nem azt mondtad, h minden autótok kerülőúton lejött, gond nélkül?
Na meg, h pont a tiétekkel történt..és vétlen a soffőr mert a nyárigumis pont elé kamikázézott.Kicsit tákolt sztorinak tűnik, persze nem lehetetlen.De azért egy jegyzőkönyvet megnéznék.

etwas kultur muss sein 2013.03.16. 02:10:09

@SzélsebesVelorex: Amit kifelejtettem, havas úton szereztem az élményeket.

BalLibStop · http://facebook.com/BalLibStop 2013.03.16. 02:12:57

@terribletibi: mindettől függetlenül a magyar rendőrség egy sapka szart nem ér. cseszegetik a békés állampolgárokat de még hasznukat soha sem vettem 26 év alatt...

poiuz429 2013.03.16. 02:15:34

@uarempty: bennem az merült fel, hogy csak a kamionos menti az irháját (aztán majd jön az elhagyta a helyszínt duma), de urban legendnek jó lesz :)

rőfos84 2013.03.16. 02:18:46

@uarempty: TE nem érted. Az m1-esen jöttek haza kerülő utakon. A kamion olaszba ment volna kifelé az m7-esen. Akkor még nem kellet kerülő utat keresni mert akkor indult a káosz. És nem azt írtam,hogy mi elénk csak azt,hogy benne volt a kamion a tömegben. De csak az aláfutásgátlót lökte le egy furgon róla mellékesen nem magyar.

rőfos84 2013.03.16. 02:21:16

@uarempty: Jegyzőkönyvem nekem nincs mert én is egy sofőr vagyok. Aki hála az istennek még szerdán haza ért, és csak hétfőn megyek svédbe.

Naaaa! 2013.03.16. 02:33:25

@rőfos84:
"Nagyon ritka,hogy a kamionos keresztbe csúszik"

Na ja, csak bármikor, ha olyankor fékez rakott félpótkocsival, amikor nem teljesen esik egybe a vontató meg a pótkocsi középvonala.

uarempty 2013.03.16. 02:34:43

@AN2013: Így van, úgyhogy mind a 2 oldal felelős.Ha csütörtökön veszik komolyan mind 2-en, akkor ez nem történt volna meg.

Naaaa! 2013.03.16. 02:35:15

@AN2013:
Na ja, te biztos forrásból tudod.
Akik meg ott voltak, azok mind figyelmetlen hülyék, akik nem láttak egyet sem, még véletlenül sem.

Én elhiszem, hogy te a cég alkalmazottja vagy, aki védi a cég mundérjának a becsületét, de azért ne nézz már több ezer embert hülyének, akik mind ott voltak.

uarempty 2013.03.16. 02:36:52

@rőfos84: aha, jó jó, de ha 5 méterre sem lehetet látni, akkor hogy látta az esetet?Ha meg nem látta, akkor mindenki azt mond, amit akar, amíg nincs hivatalos jegyzés.

AN2013 2013.03.16. 02:38:24

végezetül egy szösszenet kommentár nélkül (első kézből hallottam):
havas téli nap,M7 autópályáról két észrevétel szinte egymás után:
telefonáló1:"Miért nincs letakarítva az út?"
telefonáló2:"Már vagy fél órája itt araszolunk [kb. 60km/h...] a hókotró konvoj mögött,s nem tudjuk megelőzni őket. Nyugaton meg lehet előzni őket[???],hogy gyorsabban lehessen haladni,itthon miért nem?"

kombusz 2013.03.16. 02:39:05

@AN2013:
Na persze megmagyarázásbol kitünöre vizsgáztál.
Az autopályán minek vannak azok a qrva kijelzök ha nem irják ki ne hajts fel mert nem lehet közlekedni rajta biztonságosan meg dugo van az idöjárás miatt?
Autopályát ilyenkor lezárni és nem továbbra is felengedni a népeket rá.Ja ez is egy lopos állami vállalat az autopályakezelök kell a bevétel az autopályamatrica bevétel a legfontosabb akkor nem lehetett volna eladni annyit ha idöben lezárják.
Hiába magyarázkodsz a bizonyitványuk amit kiállitottak magukrol az autopálya kezelösök az 1-es osztályzatot érdemel.
Ugyanezt játszották el pár honapja Budapesten is a közutkezelök hogy meresztették a seggüket az irodában ahelyett hogy cselekedtek volna és megbénult a föváros.

"téli útviszonyok között sajnos sokan azt gondolják, hogy ha megveszik az autópálya matricát, meg kifizetik a valóban sok autózáshoz kapcsolódó adót, nekik jár a fekete burkolat ahol 90-130-al lehet közlekedni szakadó hóesésben is."

nem azt gondolják tévedsz hanem elvárják hogy rendesen tájékoztassák az autopályán közlekedöket az uton lévö helyzetröl és ha kell azt mondják nincs több matricaeladás és nem lehet felhajtani az autopályára nem pedig csak a hasznot nézve a zsebüket tömjék.
vagy te ugy gondolod az a normális hogy beszedik a matrica árát és semmi kötelességük nincs??
Nem szakmabeli vagy te hanem a fizetett alkalmazottjuk aki probálja védeni a mundér becsületét miközben szajkozod a valotlanságokat.

rőfos84 2013.03.16. 02:43:57

@uarempty: Amikor az első baleset történt akkor normál látási viszonyok voltak. A helyzet később romlott. Amit a tv-mondott annak fele igaz kb. Amikor a mi kamionunk is megállt még akkor se volt olyan szar a helyzet. Ő még időben megállt meg kb. 4-5 autó is. Amikor nem lehetett látni akkor rohantak beléjük.

uarempty 2013.03.16. 02:48:52

@poiuz429: ebben az esetben, nem csodálkoznék.

AN2013 2013.03.16. 02:51:09

@Naaaa!: utolsó utáni észrevételem: nem hallottam több ezer embertől,hogy nem láttak hókotrót,csak Tőled és több beszámolóból ezt emelik ki.de ettől még sem Téged,sem másokat nem nézek hülyének,aki esetleg adott helyszíneken és körülmények között nem látott.ha akkor és ott lettem volna a hóviharban,lehet,hogy én sem vettem volna észre,még akkor sem,ha épp mellettük megyek el a túloldalon,hát még ha mögöttem/valahol alsóbbrendű úton áll.valóban zavar,ha alaptalanul vádolják semmittevéssel a Kollégákat,azért írtam,mert láttam még előtte,amíg haladt a forgalom,hogy a kotrók is mentek,s később már a dugóban veszteglő sószóróról is tudok.tudom,nehéz elhinni,hogy egyesek dolgoznak is kis hazánkban a közlekedőkért,de ettől még így van.

rőfos84 2013.03.16. 02:52:32

@Naaaa!: Ez is csak akkor igaz ha nincs abs a pótkocsin. Amik már nyugatra járnak azokon 80-90%-ban van. Németbe ha jól tudom kötelező is.

SadBoobie (törölt) 2013.03.16. 02:55:57

@terribletibi,@AN2013: Manapság elég nagy divat idézetekkel borzolni a kedélyeket úgyhogy most én is ehhez az eszközhöz fordulnék.

www.autopalya.hu/Uzemeltetes/

"Az autópálya-üzemeltetés tulajdonképpen szerteágazó tevékenységek és szolgáltatások összességét jelenti, melyek közös célja, hogy az autópálya társaságok kezelésében lévő utakon a biztonságos és kultúrált közlekedés feltételei minden körülmények között biztosítottak legyenek, alkalmazkodva az időjárási, forgalmi és egyéb feltételekhez. Az üzemeltetési tevékenység az úthasználók megelégedésének kulcsa. A közlekedők számára a legmagasabb szolgáltatási színvonalat kell nyújtani a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett. Ez állandó jelenlétet és felügyeletet, valamint a rendelkezésre álló források hatékony felhasználását követeli meg."

illetve:
"Az autópálya társaságok üzemeltetési tevékenységei az alábbi feladatokat foglalják magukba:"......
"Általános üzemeltetési feladatok: Helyazonosítás helyszíni feladatai, közutak forgalomszámlálása, útellenőrzés, mérnökségi és központi diszpécserszolgálat, időszakos és egyéb hídvizsgálat.".....
"Téli üzemeltetés: Téli készenlét, a téli üzemre való felkészülés, síkosság elleni védekezés, hóeltakarítás, hóvédművek kihelyezése és beszedése.
"
.....
"Forgalomelterelési tevékenység "

A fentiekből elég sok mindent nem sikerült megvalósítani, igaz ebben az időjárás is nagyban szerepet játszott. Azért a hódvédművek kihelyezése és a forgalomelterelési tevékenység látványosan el lett mulasztva.
A "nincs pénz meg rendőr" témakörhöz annyit tennék hozzá: nem is kellett volna ehhez semmi, csak a kijelzőn a "Fasten your seatbelt" meg a tars jobbra köcsög helyett a menj le köcsög mert beállt az egésznek kellett volna szerepelnie meg nagy piros X-nek a kiegészítő jelzőn, amikor a sor vége elérte a Bábolnai kamerákat...mielőtt valaki elküldene a gyógyszereimért, gyorsan elmondanám, hogy korábban más esetben már láttam leterésre felszólító feliratot a kijelzőn.Valaki nem nyomta meg a gombot...
Ha pedig annyira nincs pénz, akkor állambácsi vegye a bátorságot és mondja ki: nem tudom ellátni a feladataimat és ezért mostantól nem kérem el ezekért a pénzt sem.Mindenki vegyen magának egy-két poroltót, egy erővágot, egy ásót, egy zsák sót, egy kicsi áramfejlesztőt egy gázmaszkot, gumikesztyűt, vegyvédelmi ruhát, vízfertőtlenítőt, homokot és zsákokat,jódtablettát és sugármentesítő felszerelést és egy gumibotot és sok szerencsét.Mert nagyon úgy fest, hogy lassan e kinyilatkoztatás nélkül is ide jutunk, csak a pénzt, amiből ezeket megvennénk adóként odaadjuk.Felesleges finanszírozni egy olyan tűzoltást, ami a tűz felét oltja csak el, így is úgy is leég az egész.Gondolom ezzel most sokak szívébe beloptam magam, de ideje mindenkinek a saját biztonságáról alkotott hiú ábrándjait elengedni.

AN2013 2013.03.16. 03:11:11

@kombusz: már aludni akartam (nem munkahelyen vagyok :)),de ekkora sületlenségre muszáj reagálni,vigyázz,magyarázat,amiből kitűnőre értékeltél:

Veled ellentétben én semmilyen valótlanságot nem állítottam.

kijelzőket Te hol láttál pályára felhajtás előtt?az M0 kivételével én csak már a pályára felhajtás után tudok.Azokon pedig tudomásom szerint ki volt írva a torlódás - ha valahol mégsem,az műszaki hiba vagy emberi mulasztás miatt lehetett,mert igen,azokat is emberek kezelik,akik nem a hátsójukat melengették az irodában,hanem próbálták tájékoztatni,akit tudtak,de minden információ a rendkívüli helyzetben hozzájuk sem jutott el mindig időben - sajnos amiről nincs információ,azt nem lehet kiírni.

matrica:
a bevétel nem az autópálya kezelőé,megy a "közösbe" - a boltban sem a pénztáros kapja meg a vásárlásod összegét,hiába ő szolgál ki/neki fizetsz.de még ha kapná is,az M1-en és az M7-en voltak gondok.lehessen ingyen közlekedni az M3,M5,M6 stb. pályákon is,vagy inkább azokra se lehessen akkor mér egységesen felhajtani?s a matricát elővételben/hosszabb időre is megvették már sokan,így nem hiszem,hogy érzékelhető különbség adódott volna a korábbi zárásból.
vis maior volt,amit tudtak megtettek a tisztítást végzők,a tájékoztatás sajnos valóban akadozott a rendkívüli helyzetből adódó terhelés miatt (pl. telefonvonalak és honlapok túlterheltsége).
jó éjszakát

SadBoobie (törölt) 2013.03.16. 03:22:58

@AN2013: Sajnos én abszolút nem vagyok meggyőződve arról, hogy a hó miatt volt ez az egész.Lemerem fogadni, hogy remek útviszonyok között is legalább a baleset helyszínétől számított visszafelé második lehajtón túl beállt volna az egész pálya.Az csak rátett, hogy a kerülűutak is járhatatlanokká váltak.Nem voltam ott, de ha a kijelzőn olvasható lett volna hasznos információ, akkor biztos, hogy nem így alakult volna, és már többen leléceltek volna mielőtt beragadnak, igaz figyelmetlenek mindig vannak, de nem mindenki az.Személyes kedvencem az M1-ről M0-ra felhajtás előtti kijelző a jobb oldalon: Csepel 12 perc.....ez soha sehogy nem jön ki, főleg nem úgy, ha a kijelzőig ér a sor egy balesetnél....

SadBoobie (törölt) 2013.03.16. 03:32:26

Az sem világos miért csak emeberek kezelik a kijelzőket ? Ez valami rögeszme a magyar hatóságoknál, hogy minden infó, ami az állampolgárokhoz jut azt szűrni kell.Nyugodtan lehetne automatikus, mint a vasútnál a követésszabályozó rendszer: ha a következő forgalomszámlálási pontnál araszolás van, akkor automatikusan zárja le a pályát és tereljen le mindenkit a kijelző a következő lehajtónál.Tudom ez utópisztikus, mert még olyan nap sem volt, hogy az összes kamera és hőmérő mind működőképes lett volna...de talán majd egyszer.Addig is azzal vigasztalom magam, hogy majd hétfőn bejelentik, hogy megint az OMSZ hibázott és mindenkit kirúgtak onnan meg hogy nyugaton nincs is ilyen és ezért ez hülyeség...

mogyi74 2013.03.16. 06:21:05

Egy nappal korábban Magdeburgtol Prágáig mentem 680 km a viharban. Sejol nem volt gond. A németek es a csehek is megoldották. Ennek a hónak a többszőröse esett le. Mégis lehetett haladni. Elòl mentek a kotrók utánuk fegyelmezetten az autók,kamionok. Ki érti ezt?

w124 2013.03.16. 06:34:31

@ommm: A kamionokat sofőrök vezetik. A sofőr, pont olyan melós, alkalmazott, mint Te, vagy Én. Ha azt mondják, hogy menjen, és nincs kamionstop akkor mennie kell. Igen ilyen körülmények között a kamion elakad de a kialakult helyzetnek, nem ők a potenciális okozói. Ugyanúgy menni, haladni szeretne, mint Te, csak mivel Ő dolgozik, még nem is választhat, hogy akar-e menni. Félre értetted. Én nem azt vitatom, hogy elakdtak, ( kamiont vezetek, pontosan tudom mi történik ilyenkor ), azt rühellem, hogy már megint igyekeztek a laikusokat, kisautósokat ellenük hangolni. Amiket írsz, (írtok) ordít róla, hogy ibolyád nincs erről a "szakmáról". Ezt nem kifejezetten erre cikkre értem de itt sem maradhatott el a kamionosok mocskolása...

white van man 2013.03.16. 07:10:56

No kérem akkor kedves fotelszakértők.... kamionra NEM létezik téligumi kizárolag M+S

white van man 2013.03.16. 07:21:23

@Bundas315: 1.3.5 tonna feletti jármüvek NEM tudnak 89 km/h nál gyorsabban menni
2. a kedves környezetvédők miatt ha lehetne sót használni kalciumklorid helyett akkor feleekkora káosz nem lett volna

rekszem 2013.03.16. 07:33:40

ez a cikk tipikus példa, hogy mi a baj a társadalmunkkal

1, elmondják, hogy szar idő lesz, ne ülj kocsiba
2, ennek ellenére a cikkíró nem vonattal megy (ha már muszáj menni?), hanem csak azért is autóval
3, nem érti, hogy a természet erői miként gyűrhetik le az államhatalmat (ezt mondjuk a kormány sem érti szerintem, de lehet majd szabályozzák az alaptörvényben)
4, a harag az gyűlik benne, persze nem a időjárás, vagy a saját maga balgasága irányában, hanem, hogy miért nem mentik meg a seggét azonnal, de íziben, hiszen ő fizetett lóerő adót
5, totálcar szerzőként le meri írni, hogy a kamionok nem az útviszonyoknak megfelelelő sebességgel vezetnek és ezért miért nem bűntet a rendőr. Ez rendben lenne, csak sajnos ellenkezik a totalcar identitásával. Legaláébbis az nemrégiben felmerült trafipaxos cikkben azt sugallták elég erőteljesen, hogy miocsoda dolog, hogy a gyorshajtási statisztikák mekkora kamuk, mert annak jelentős része csak relatív gyorshajtás, azt meg a rendőr csak hasraütve állapítja meg. Szóval amikor úgy bassza meg a rndőr, meg amikor meg úgy jó, akkor hol a picsában van.

Amúgy a hókotrás hófúvás idején hogyan működik? eleve ugye hóvufás van, tehát amit letakarít, azt visszahordja a szél. Másrészt ahol már dugó van, ott hogyan fog elmenni a hókotró?

rekszem 2013.03.16. 07:36:38

@white van man:

nem a környezetvédők miatt, hanem a környezetvédelem miatt, vagyis a környezet megóvás érdekében

Amúgy a nátriumkloridról:

"Mivel feloldódás közben intenzíven hőt termel, ezért jégolvasztásra is alkalmazzák. Az utakra szórva hatékonyan felolvasztja a jégpáncélt, és oldott állapotban kevésbé káros a növényekre, mint a nátrium-klorid, valamint alacsonyabb hőmérsékleten is használható."

augustiener 2013.03.16. 08:11:02

1. Minek fizet az ember autópálya díjat, ha nincs eltakarítva a hó? Vagy három perc alatt esett egy méter? Nem néznek időjárás jelentést? Miért nem mennek már ki órákkal a hó előtt sózni?

2. Ennyit a biztonságos 130 limitről! A németeknél tolhatod, ahogy a csövön kifér, de ha le van fagyva az út, akkor az elektromos táblákon megjelenik a 60-as korlátozás, hogy ne repüljenek az autók.

Remélem az összes 130-at pártoló balfasz repült a picsába!

rekszem 2013.03.16. 08:22:04

ha '48, akkor ide kívánkozik egy kis Petőfi versrészlet, még ha más kontextusban is íródott

"Jegyezd vele az égre
Örök tanúságúl:
Habár fölűl a gálya,
S alúl a víznek árja,
Azért a víz az úr!"

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.03.16. 08:35:04

@augustiener:

1. nálunk is alásóztak, még mérgelődtem is rajta, hogy megint kirohasztanak a maradék kasztniból pár deka vasat - na ezt a vizes latyakos szottyot két derekasabb széllökés beleporlasztotta a drága magyar kertvárosi termőföld fölött kavargó turbulens hóviharba, majd azon nyomban rá is fagyott a maradék az utakra - ez nem sózás kérdése. Az ilyen ellen a hófogó rács, meg az erdő a megoldás, mindkettőt felszedték rég, ilyen-olyan okokból.

2. ennyit a biztonságos 130 híveiről, meg akik ezeket vezetni tanították... És mennyi ilyen van, anyám borogass! Elektromos tábla nélkül már csak az árokból pislognak, mer bazmeg nem feltűnő, hogy egy hóvihar közepén halad, dehogy, az nem számít. Ha nincs odaírva bazinagy villogó betűkkel hogy LASSÍTS, akkor a 130 az jó lesz, mer' ez az embernek a területe, itten mi parancsolunk a fizikának is ugye.

Csak remélhetjük, hogy legalább néhányan tanultak valamit a történtekből.

Bundas315 2013.03.16. 09:10:05

Tudom, hogy elvileg nem tud többel menni, de ha Én barom módjára 110-el mentem és igen tempósan elhagyott akkor lassabban semmikepp sem mehetett....(ez meg a februari nagyobb havazásokkkor tortent az M7-én...nem kitalaltam.

pizsama 2013.03.16. 09:12:39

1. Rokon férje: Stuttgartból jött, Hegyeshalomig havat nem látott a pályán!
2. Ismerős gyereke szintén Németországból: a magyar határon átlépve szembesültek az itthoni állapotokkal!
3. Prágába tartó rokon Ácsig jutott. Szlovák és cseh autópályák a netes információk szerint mind járhatóak, a cseh webkamerák képein SZÁRAZ volt az aszfalt!!!

Magyarország, kamionok, egy 12km-es szakasz az M1-esen. Ennyi.
Köszönjük a hatóságoknak a gyors és megfelelő intézkedést!

rekszem 2013.03.16. 09:25:52

@pizsama:

a hírekben pont az volt, hogy ausztriában is gondokat okoz a havazás, meg a mentés

amúgy persze itthon is mindenki megtett mindent a hatóságokon kívül is

mármint kezdésnek mindenki feltette a hóláncot....

konrada 2013.03.16. 09:25:52

@ColT:
Kavicsot szórnak...

lebuktál, te autóüveges vagy!;))

ommm 2013.03.16. 09:28:11

@w124: Na most akkor döntsd el, ki hazudik. Mert állítólag kamionstop volt érvényben, aztán mégsem?

fklara 2013.03.16. 09:58:21

Nagyon jó cikk! Rávilágít mindenki felelőtlenségére, kormány vs. autóvezetők.
Én a mai napig, ha indulok valahová, időjárás előrejelzést nézek, és aszerint készítem fel magunkat az útra, DE még nyáron is van pléd, tartalék keksz és víz a kocsiba. Télen gyalogsági ásó és kisebb zsák homok. Apukám aki hivatásos sofőr volt, ezt már 10 évesen belénk oltotta!
Összefoglalva: kedves kormány a katasztrófa tervetek és kivitelezése, egy KATASZTRÓFA. Kedves autósok ti pedig felkészületlenek és felelőtlenek vagytok. Tisztelet a kevés kivételnek!

RC_storm 2013.03.16. 10:05:02

Több sebből vérzik ez az egész.

1. Ha el lehet halasztani az utat, azt kell tenni. Sielés pl. ilyen. Csütörtök déltől megvolt z M7-esen egy nem átlagos, negyven résztvevős baleset, ránézünk az időképre, hatalmas szél és havazás a Dunántúlon, ezt mindenki összerakhatta volna szvsz. Gondolkodni nem szégyen.
2.Ezzel a hófúvással nem lehetett mit kezdeni...akármilyen eszközünk is lenne.
3. Kataszrófavédelem csődje.(kamionstop elrendelése kevés, ellenőrizni is kellene, a határoknál felkészülni rá, stb. )
4. Az ott dolgozó minden tűzoltó, katasztrófavédelmis, rendőr előtt le a kalappal, de az látható, hogy sodródtak az egyes emberek, irányítás nélkül voltak.
5. Kommunikáció minősége konvergált a nullához.

konrada 2013.03.16. 10:23:52

@ColT:
Kavicsot szórnak...

lebuktál, te autóüveges vagy!;))

hiheto 2013.03.16. 10:25:43

Én Csütörökön 5 körül hajtottam le Győrnél a pályáról, úgy érzem óriási szerencsém volt. Esett a hó, fújt a szél, de 70-80-al biztonságosan lehetett menni.
Ez úton üdvözlöm azt a román kamionost aki villogtatva jött a seggemben, majd 20 km-t.

konrada 2013.03.16. 10:26:46

@pizsama:
Ne is mondd!

Múltkor is: kimegyek a házból, lazán felöltözve, süt a nap.

Felszállok a buszra, megyek 5 megállót, esett az eső!

...de a kormány még ezek után is a helyén maradt!

Kegyetlen 2013.03.16. 10:38:18

talán nem kellett volna nyári karbantartásra szétszerelni már a hókotrókat...

Negrogo 2013.03.16. 10:43:35

@mogyi74: Nem a ho mennyisege meg a viharos szel maitt nem lehett haladni elsosorban hanem mert nehany vezetni nem tudod idiota osszecsuszott (akiknek nagyreszen szeritem nyari gumi volt hisz minek a teli) meg ebbe meg jo paran mert 60 helyett 100-al ment most is mikor a latotavolsag mar jocskan lecsokkent es szepen feltorlaszoltak a palyat majd ott ragadt mindenki es betemette oket a ho. Ha mozgasban lettek volna semmi gond nincs. Csak hat az ember birka. Eleve mar legalabb 1 hete lehetett tudni milyen ido lesz elore. Nem 1 nappal hanem 7 legalabb. Ennek ellenre elindult az is akiken kurvara nem lenne keresni valoja az uton keves vezeti tudassal na meg nyari gumival az autojan. Persze telivel is el lehet akadni meg ossszecsuszni de a tobbsegen rohadjak meg nem teli volt. Itt a kornyeken nem sok ho esett de mivel en mar atszereltem a gumikat par hete nyarira most elo se vettem az autot de ha muszaly lett volna akkor meg visszacserelem plussz nekem nem okoz gondot ha csuszik.

konrada 2013.03.16. 11:03:36

@Kegyetlen:
2 óra alatt vissza voltak rakva. ...még szerdán.
nem ezen múlt.

uarempty 2013.03.16. 11:22:39

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Tehát akkor ez így jól van, hogy befizetett pénz után sz@rt sem csinál a közútkezelő/állam, csak mutogatani a másikra, hogy minek indultál el.

Végülis, ezért tart itt az ország.

schimi 2013.03.16. 11:36:27

Meg kéne azért említeni a magyar média remek viselkedését is. Információ nulla csak a szenzáció, meg a szörnyülködés. Itt van pl. a TC.. Ez elvileg egy autós honlap, érdemi infó, hogy hol van lezárás, merre lehet menni, semmi. Helyette hülye hatásvadász címek: "Átéltem a katasztrófát". Pont nem élte át mert egy kis csúszással, de hazaért. Eközben az Időkép már tegnap reggel címlapon hozza a melegedőhelyek listáját és a segítségüket felkínáló hivatalos és magánemberek elérhetőségét, pedig ők csak meteorológusok, viszont valószínűleg segíteni szeretnének nem anyázni. Persze könnyebb azt mondani, hogy "semmi tájékoztatás nem volt", mint valami hasznos munkát végezni.

Invinoveritas 2013.03.16. 11:57:29

@konrada: A mostani helyzetről nem a Viktor tehet, hanem a Matolcsi, mert úgy állt az MNB alapkamathoz, hogy leszakadt az ég. Emellé a jezsuita pápa vihart küldött a magyarok ellen, nehogy valaha magyar pápa csak szóba is kerüljön! Az ATV-n meg Kálmán Olgica tegnap leszedte a szenteltvizet mindenkiről. Mert az milyen dolog, hogy a piszok kormány és bérencei még egy valamirevaló sámántanfolyamra sem mentek el!? A Bezzeg Ferencnek kézrátétellel és ráolvasással a helyzet politikai kezelése simán ment volna. De az úton rekedt majmoknak nincs sara a dologban, á dehogy! :(

Hurri Kán 2013.03.16. 12:04:13

Az egy dolog, hogy a hivatalos szervek -finoman szólva- ismét nem álltak a helyzet magaslatán.
Viszont: miért kellett elindulni még délután is egy csomó embernek, amikor már szólt a tévéből, rádióból, internetről mindenhonnan, hogy tömeges balesetek és hóvihar van az autópályán?

antimason (törölt) 2013.03.16. 12:04:53

Azért, ha baleset ér, akkor nem azt várom el a főmuftitól, hogy először kioktasson, hogy Én hajtottam gyorsan, majd azt mondja, hogy várjak türelemmel, majd küldi valamikor a mentőt.

Az ország már jóideje árnyéka önmagának.
Dilettáns hozzá nem értő, csókos emberek? gyülekezete.
Egy mutyitanya.

Persze a pénzünk az jó nekik.

mogyi74 2013.03.16. 12:05:18

mennyi?husz!
Lehet ez a fő probléma, nem tudom ki hogy van ezzel de én ha átlépem Rajkánál a határt és magyar útra érek elkezdek szorongani... Hiába megyek előtte ezer sokszáz km-t idegen földön valahogy érzem, hogy biztonságban vagyok akkor is ha épp nem tartom a lépést a forgalommal, és csodák csodája ez a német autópályára igaz elsősorban. De belépek Magyarországra és a belsősávos Kamion előzésnél mikor épp súrolom a 130-at tuti hogy egy G astrás, Daewoos, stb... ott áll a seggembe és villogtat. Az M1 autópályára hatványozottan igaz addig főleg míg az első 30-50 km-n el nem oszlik a kamion forgalom és nem fallanxként vonulnak. Méllyen van mit még tanulnunk közlekedési morálból, és nagyon sok mindennek az emberek fejében kellene eldőlni... de szerintem ez soha nem fog megváltozni mert a génjeinkben van a kivagyiság. Pedig annyira már nem kellene büszkének lennünk... sajnos nagyon nincs mire, több alázattal előbbre jutnánk a mindennapokban is. Gondolom Én.

antimason (törölt) 2013.03.16. 12:05:48

Volt sok felelőtlen ember, de sok vétlen is.
Már megint az van, hogy a rosszak miatt szenvedjenek a jók is?

antimason (törölt) 2013.03.16. 12:08:15

Ja és voltak, akikre 20 óráig rá sem néztek!
Se kaja, tea, se pokróc, semmi.
Ez a fejeltlenség csúcsa volt.

denyiro 2013.03.16. 12:19:50

,,A rendőrök miért nem fékezték meg az előzési tilalomra fittyet hányó kamionos kamikázékat?" Szerintem a rendőrök örültek ha az alapfeladatot el tudták látni és az útlezárásokon túlmenően ki tudtak menni címre, bejelentésre.

w124 2013.03.16. 12:27:55

@ommm: Nem volt kamionstop !!! Este (csütörtök) 22.-órától az ünnep miatt egyébként is stop lett volna. A Pintér hazudik, ahogy már sokan megírták !

Elek Kedv 2013.03.16. 12:28:08

@rőfos84: Nem voltak nyári gumis amatőrök. Ez csak duma. Sízők sem járnak nyári gumival, Ausztriában április közepéig kötelező a téli gumi. Nem volt elakadt, felkenődött, valakivel csattant, elindulni képtelen személykocsi. Legalább is azon időintervallumban és távon, ahol én jártam. Kamion mindegyik kategóriában annál több. A kora és késő délutáni órákban semmiféle útkezelési vagy érdemi rendőri intézkedés sem volt.

w124 2013.03.16. 12:37:12

@ommm: Egy interjúban azt is mondta (hazudta), hogy minden rendben volt, és nem maradt segítség nélkül senki. Gondolom aki 11-egy-két órát töltött az autójában, ezt egy kicsit másképpen látja.
www.youtube.com/watch?v=jlCCeUmEM7Q

Negrogo 2013.03.16. 12:50:37

@Elek Kedv: Ne mond mar konyorgom! Az, hogy a kulhonos autokon meg azoknak akik konkretan sielni indultak teli volt az nagyon keves. A magyar autosok tobbsegenek normalis nyarija sincs kopasjelzoig lejartakkal jar az zome nemhogy telije hisz nem telik ra vagy csak szimplan idiotak es az ra a valaszuk nagyreszben, hogy tul van az misztifikalva mert ugyanolyan jo a nyari is. (persze esetleg akkor mikor csak minusz van de ho nincs) Meg az van megszokva, hogy kiszornak tengernyi sot az utakra es csak nedves igy nem kell a teli gumi. Aztan ha ho van az uton akkor meg szidnak mindenkit.

TomT 2013.03.16. 14:15:29

Két gondolat:
1) Nem emlékszem Nyilvánvaló István vagy mások beszámolójában arra a részre, ahol feltették a hóláncot.
2) Nem láttam sehol a listát, a számokat arról, hogy hány kamion vagy teherautó lett/lesz elmarasztalva azért, mert az útviszonyoknak nem megfelelő gumikkal közveszélyt okoztak. Ugyanígy nem hallottam (még soha) arról, hogy hány személyautós lett megbüntetve azért, mert a leállósávon próbált elmenni a sor mellett.

D4D 2013.03.16. 14:23:32

@TomT:

Nem emlékszem Nyilvánvaló István vagy mások beszámolójában arra a részre, ahol feltették a hóláncot.

- Én sem. Noha tegyük hozzá, autópályán leállóban láncot szerelni öngyilkosság. Ahogy azt is, lánccal sem lehet mindenhol elmenni. Viszont tény, ha használtak volna az emberek láncot, kb fele ekkora káosz lett volna.

ha1tt 2013.03.16. 14:24:57

Hogy eggyel több legyen:
Mi is terveztünk egy rokonlátogatást. Rendes téli gumi van az autón, itt ahol lakunk, sütött a nap, igaz süvített a szél.
Meghallgattam az időjárás infot, kiderült, hogy tőlünk 60 km-re már ugyanez a szél hordja a havat. Akkor pedig mindegy mit csinál a kotró, mert amit letol, mögötte visszajön.
Tehát: telefon a rokonoknak, nem megyünk!
És itthon a meleg szobában néztük a sok "okost", aki nekiiindult. (Nem arról van szó, akinek muszáj, bár amit nem lehet, azt muszájból sem lehet, de a riportokban a kétéves gyerekkel nekivágó felelőtleneket nem bírom érteni!) Aki ilyenkor elindul, az bizony nem okos, hogy fínom legyek!
Egyébként engem is előzött már pályán kamion úgy, hogy én se 100 alatt mentem, de ez más történet. Mondjuk akkor nem volt hó, csak eső.

Zsoo 2013.03.16. 15:02:17

Az emberi felelőtlenség, ostobaság korlátlansága az egyik tanulság. Az emberek azt hiszik, a korszerű technika legyőzi az időjárást? Amikor mindenki zsebében ott lapul a korlátlan információ, azt gondolná az ember, hogy nem fordulhat elő, hogy ennyien fennakadnak a rostán. Az emberek funkcionális analfabéták. Ami pedig gyurcsányt és társait illeti, szégyen, hogy mások nyomorúságából akarnak hasznot húzni. Azt hiszem, ez túlmegy minden határon. Ezt a problémát csak egy módon lehetett elkerülni, hinni az időjárás előrejelzésnek, és hallgatni a józan észre. Köszönet a hatóságoknak, szervezeteknek, civileknek az áldozatkész munkájukért. Azonnali segítség nincs egy fél országra kiterjedő katasztrófa esetén.

ha1tt 2013.03.16. 15:24:15

@w124: Nyilván nem. Viszont az, hogy az ellenzék kollektíven támadja a kormányt, amiért nem állították meg a szelet, enyhén szólva cinikus! Nem vagyok fidesz-hívő, de ezt kihasználni pol. célra, visszatetsző.
(OK többen írták a kamionstopot, az jó lett volna, de attól még az egybites társulat beragad, legfeljebb nem ennyi időre.)

w124 2013.03.16. 15:59:43

@ha1tt: Az autópályán veszteglőkkel ellentétben, nekik van módjuk támadni. A vezető beosztásnak nemcsak pozitív oldala van ( amikor fel kell venni a magas fizetést ), hanem felelősséget is kell vállalni. Igenis vérlázító, mokor a Pintér, és a csapata arról nyilatkozik, hogy mindent jól csináltak, és minden a legnagyobb rendben zajlott. Nem akkor kellett volna hál'Istenkedni, mikor már mindent hó borított. Majd' 2 hete pofázták, hogy milyen idő lesz. Nem a szelet kellett volna megállítani, hanem a közlekedést korlátozni, és az utat addig takarítani,amíg lehet. A bajba jutottakon, meg nem 16-20 óra elteltével segíteni.

édesandi 2013.03.16. 16:05:03

Szép Napot mindenkinek. Hát már megint a nyugatnak kellett megmenteni minket!!! Köszönjük a csodás, okos, magamutogató, és persze hazudozó vezetőinknek!!!
Nem akarok a pilitikába belemenni igy csak a tényeket írom amiket nem lehet meg magyarázni, sem letegedni!!!. Amit lefogok írni szoról szóra igaz!!! Belső információ szerint 14-én reggel a Magyar Honvédségnél operatív és koordinációs csoportot hozott lkétre aminek a rendeltetése a hó helyzet miatt kialakult katasztrófa helyzet kezelése és elhárítása katonai személyzettel és speciális járművekkel. Persze a katasztrófavédelemmel, mentőkkel és rendőrökkel közösen folyamatosan együtt működve. Ahogy lenni szokott ilyenkor riadót rendeltek el három laktanyában és még kettőnél emelték a készenlétet (aki volt katona tudja mit is jelet). Tehát legalább 500 embert és 150 db járművet (nagy terepmászó képességű járművet, lánctalpas harcjárművet, rakodógépet, és persze ami van a laktanyában) lehetett volna azonnal vezényelni a bajbajutottak segítésére, megmentésére, hangsúlyozom csütörtök délelőtt!!!
Ezzel szemben a rendőrök és tűzoltók próbálták az M1-en bekövetkezett tömeg karambolt felszámolni becsületükre legyen mondva hősiesen ki álltak magukért de gondolom nekik is az járt a fejükben miért nem jön már az erősítés, vagy segítség!? Sokszor volt már komoly baj az utakon az elmúlt években de több ezer embernek kellett szenvedni ahhoz, hogy felfogják végre tranzit ország vagyunk és ha nekünk nemzeti ünnepünk van nem áll meg az élet azon egy napon egész Európában.
Visszatérve az intézkedés hiányára, másnap délelőtt tudott kimenni két lánctalpas harcjármű és két Ural 4320 tehergépjármű a honvédségtől hogy segítsen de akkor már az járt a fejemben hogy csak ennyi!? Miért nem vonult ki az ilyenkor szokásos jármű és katona állomány.!?
De vezetőink inkább küldték a szolgálatukat, leadó rendőröket és tűzoltókat aki persze nem tudtak mit tenni kézzel. Amúgy meg csütörtökön voltak a kitüntetések és állomány ünnepségek a belügyiseknél így érthető miért csak péntek délben tudott a Miniszter Úr nyilatkozatot tenni. Akkor is csak a rendőröket és katasztrófavédőket persze a TEK-et küldte a helyszínre és nem az erre kiképzett belügyi erőt. Nem akarom senki munkáját méltatni és nem akarok megbántani senkit sem a belügynél mert parancsra teljesítenek mindent de erre szokták mondani „mindig a fejétől büdösödik a láb”.
A vezetőinktől meg nem az várnánk el hogy azt nyilatkozzák:”szabálytalan parkolás akadályozta a mentést” na meg „ az állampolgárok nem úgy viselkedtek ahogy kellett volna” stb…
A szokásos eljárás a politikában az „mi nem rontottunk el semmit sem” egyszer az életben be ismeri valamelyik vezető hogy elcseszték (Gyurcsányon kívül és nem vagyok szoci)!? Inkább köszönjék meg az állampolgároknak a segítséget, amit embertársainak nyújtottak és tartották magukat és egymásban a lelket, erőt merítve egymásból! És köszönjék meg önkénteseknek, akik a hidegben mentek ki az autópályára adtak, vittek, ami még volt a spájzba meg a hűtőben, és köszönjék meg azoknak a családoknak akik befogattak vadidegeneket éjszakára. Ő tőlük kérjenek bocsánatot!!! És örüljenek,hogy nem lett nagyobb katasztrófa…de kérem Önöket, ne bíráljanak minket polgárokat mert ehhez nincs joguk!!!!!
De amúgy bárki utána nézhet az információknak és az időpontoknak és rájön vagy már meg is fogalmazódott magában mi is történt megint kis hazánkban.

Zsoo 2013.03.16. 16:05:26

Olvasom a hsz-okat. Jönnek külföldel, mindenféle ostobasággal, csak azt felejtik el, hogy 100 km\h feletti szél párosult jelentős havazással, és bőven fagypont alatti hőmérséklettel. És valahogy senki nem szidja saját magát, hogy a dugóban nem sikerült a hatóságoknak helyet hagyni. Méteres hóban meg már talán semmi nem számít..

Zsoo 2013.03.16. 16:09:51

@w124: a teféléket kéne korlátozni, mert beszámíthatatlanok! Remélem a kormány intézkedik, hogy legközelebb még a hópelyhek leesése előtt takarítsák el. Bocsánat

Zsoo 2013.03.16. 16:17:18

@w124: "úttakarító flotta". Az egész országra van egy flotta! Túl sok filmet nézel! Időjárásról pedig könnyedén lehet értesülni. Külön térkép mutetja a riasztást.

Zsoo 2013.03.16. 16:26:06

@édesandi: amíg nem esett le a hó, addig furcsa lett volna a katonaságot bevetni. Ha nem a komcsikra tetszik szavazni, lehet, hogy még lenne mit bevetnie a katonaságnak. És bármilyen furcsa, a politikusnak is van joga véleményt alkotni. Be kéne ismerniük az embereknek, hogy felelőtlenek voltak, ostobák. De könnyebb másra kenni. Külföldön szerintem ez nem divat, ha már mindig velük példálóznak.

w124 2013.03.16. 16:37:09

@Zsoo: ...amindenit, ezt jól megkaptam ! Nagyon sok okos dolgot írtál de azért hadd reagáljak. Úgy érzem , megszólíttattam...
Komolyan érdekel, hogy miért engem kellene korlátozni, vagy, hogy mitől vagyok beszámíthatatlan. Nem tudom melyik sor nem igaz, Azért örülök, hogy van ember aki a Pintéréken kívül is elégedett a helyzet kezelésével. Azért szerintem többen vannak akik nem így éreznek. Valakivel összekeversz, Én nem írtam "úttakarító flottá"-ról. Tényleg túl sok filmet nézek de a tegnapi nap a valóság volt.

édesandi 2013.03.16. 16:41:55

Hát úgy látom nem olvastad el rendesen amit irtam....nem kellett volna bejönni senkinek sem...csütörtökön nem esett hó....!!?? Te melyik irodában ültél pesten??? Amúgy meg ha már itt tartunk okoska a fidesz töröltette el a sorkatonaságot és kezdte el gyengiteni a honvédelmet... És milyen felelötlenségröl beszélsz te.... 1,5-2 méteres hóakadálynál???

denyiro 2013.03.16. 19:37:33

Nem kell védeni a kormányt, ugyanazt kapja vissza a mostani ellenzéktől -sokkal kulturáltabb formában- mint amit ők adagoltak a parlamenti ülésről kivonulgatós idejükben. Természetesen őket már nem szabad kritizálni, mert ők csak jó intézkedéseket hoznak Meseország tündérkertjében.
Száz szónak is egy a vége: Tanulni a hibákból!

antimason (törölt) 2013.03.16. 21:17:59

édesandi:
Pontosabb is lehetnél, főleg, hogy a keresőben 1 perc alatt le lehet csekkolni a szavaidat:
index.hu/belfold/kat1108/

Egyébként meg egykutya mind.

terribletibi 2013.03.17. 00:01:01

@denyiro: Most esett csak le, hogy mit jelent a Hángérien Feri-tél. Most aztán megkaptuk a nyakunkba faggyal, hófúvással.

Önjáró Talajgyalu 2013.03.17. 11:44:04

"Nem nyitották meg a szallagkorlátokat Pest felé."

És bazmeg ötvenvalahány km alatt egyetlen autósnál sem akadt egy tizenvahalányas kulcs, vagy egy pajszer, meg annyi ész, hogy amíg a hatóság tököl, megoldja az életét magának? Droidz, you all deserved it. Persze attól még az illetékesek mondjanak le, de nem fognak.

Pakos · http://iranynewyork.hu 2013.03.17. 12:37:38

Mondjuk ezt a gumi dolog túlságosan is kétélű. Ismerettségi körben van olyan aki közel teljesen lekopott téligumival nyomul, és szídja azt a haverom aki most tette rá a vadiúj nyárit. Inkább járnék egy tökéletes nyárival télen, mint egy szarrá kopott télivel.

Sajnos tényleg sokan bem engedhetik meg maguknak, hogy 2 szett gumijuk legyen, viszont akkor legalább a nyári lenne mindig tipp-topp!
De sajnos nem így van...

Sirius01 2013.03.17. 16:16:50

A média,már jó előre szétharsogta,hogy milyen idő várható,de ez nem számított. Az emberek,mint a meghülyült mérgezett egerek,de csak azért is útra keltek, sokan gyerekkel.Mintha petárda lenne a seggükben.
A kamionos,meg egy külön állatfaj,na tisztelet a kivételnek. És a katasztrófavédelem? Na az már sokadikra bizonyította,a "rátermettségét".

D4D 2013.03.18. 01:02:20

@Pakos:

Ha már spórolunk a gumin, akkor téli legyen fent. Két évet ki lehet húzni egy új garnitúra télivel (60-90 ezer km). 40 rugó. Kilométerenként még egy Ft sincs.

seahawks 2013.03.18. 08:17:32

@Viktus: @rőfos84:

Kedves Emberek,

Március 10.-én olvastam az első figyelmeztetést a vmeteo.hu-n arról hogy katasztrófa szerű idő lesz 14-15-én, aztán hétfőtől több meteorológia portál figyelmeztetett arra, hogy lehetőleg ne induljunk útra csüt-pénteken.
Szerdától már piros jelzést adtak ki több dunántúli megyére. Akinek útra kell kellnie vagy haza kell mennie, az menjen szerdán vagy szombaton.
Tehát tudta mindenki mi lesz, de nem bírtak a seggükön ülni, muszáj volt elindulni síelni vagy wellneszezni, mert a magyar az ilyen. Van lóvé el kell költeni…
Na ezeket nem sajnálom, hogy ott rekedtek.
(persze a katasztrófa védelem sem állt a helyzet magaslatán, mert felkészülhettek volna jobban, mert ők is tudták, hogy ez lesz. Ők is azt hitték, hogy márciusban nem lehet komoly téli időjárás)

ha1tt 2013.03.18. 13:39:28

@seahawks: Pontosan ezt írtam én is.
Mi is mentünk volna, de ha ilyen idő van/várható, nem indulok el. Főleg gyerekkel!!!
Akkor sem, ha nem zárja rendőrkordon a pályát...
W124 írja, hogy "két hete pofázták" milyen idő lesz. Akkor mi a fülesnek indul el valaki????
A havat meg hogy lehet előre letakarítani? Amikor viharos szél van, azt is visszahozza, amit akkor szór ki a hómaró. (Ifjabb koromban volt szerencsém egész közelről látni.)

ha1tt 2013.03.18. 13:46:10

Ja: ha meg tudom, hogy a vezetőink se állnak a helyzet magaslatán, akkor meg pláne nem indulok neki.
Ha csak nem szeretem a túlélős kalandokat. Akkor viszont nem illik reklamálni.

w124 2013.03.18. 18:42:25

@ha1tt: "A havat nem lehet előre letakarítani". A forgalmat, és a közlekedést ( főleg a kamionforgalmat ), lehet korlátozni. A sofőrök nem jó dolgukban kockáztatják saját, és más életét. Amíg nincs stop a fuvaroztató ( nem a fuvarozó) elvárja, hogy menjen az áru. A riasztást előbb ki lehetett volna adni, akár, mint a példa mutatja akár sms.-ben is. A hófogókat nem kellett volna beszedni, és visszaszerelni időben a szerelvényeket a hókotrókra, és sózó autókra. Az nem lehet véletlen, hogy sokan akár több tíz, vagy száz km.-es szakaszokon sem láttak hókotrót. Aztán igen ehhez adódik hozzá az emberek felelőssége. Egyébként a "felelőtlenek" között volt a kormányszóvivő, és a Pintér államtitkára is. 2006.-augusztus 20,-án még az akkori kormány tehetett a viharról, és a károkról, áldozatokról. Politikától függetlenül kellene, hogy legyen felelős. A végére egy kis olvasnivaló, azoktól akik igazán közel vannak a tűzhöz.
ize.hu/click.php?id=23923&url=http%3A%2F%2Fwww.alsoorsi-hirhatar.hu%2Fhirek%2Fa-tuzoltok-nyilt-levele-a-kormanyhoz

Atengerimalac 2013.03.18. 20:51:48

Én a másik oldalról is írnék. Azok a tűzoltók, akik riasztást kaptak és szolgálatban voltak mentek, mert ez a dolguk. Szakadásig melóztak a fagyban és a viharos szélben, mert ez a dolguk. A szerencsétleneknek sajnos nem biztosítottak semmit, csak a melót várták el az embertelen időben. De gondoljunk bele, hogy a kocsiban, viszonylag védett helyen várakozás miféle szenvedés volt. Ezek az emberek pedig a dermesztő szélben tették a dolguk és kb úgy voltak tájékoztatva és segítve váltással, meleg itallal, az átizzadt ruha cseréjével, mint a dugóban rekedtek. A kezem ökölbe szorult, amikor volt tűzoltó szomszédommal vittünk meleg teát és zsírosdeszkát nekik, mert még ígérni sem tudtak nekik semmit! Abban viszont biztos vagyok, hogy a meleg vezetési meg irányítási pontokon káoszt kavarók zsíros jutalmakat vesznek fel. A végeken a havat lapátoló, kamionokat a hókotrók útjából lecibálók, a szélben mínusz20-nak érződő körülmények között dolgozók szemét meg kiszúrják valami nemzeti szalagos kitűzővel. A szomszéd csak annyit mondott: Jó, hogy "csak" a volt beosztottaival futott össze! Ha valami vezért talál megveri, mert mindennek van határa. Most jó a tűzoltó, de ha korkedvezményes nyugdíjba menne, akkor egy rohadt lógós!"

etwas kultur muss sein 2013.03.18. 23:49:56

@D4D: 40 rugóból (darabja 10) használható téli gumit csak 13 collost kapsz. Egy normális 14 collos 14-18 ezer körül van, 15 collos meg 18+ ezer.

etwas kultur muss sein 2013.03.18. 23:54:11

@D4D: Persze abban egyetértünk, hogy inkább télivel járjon nyáron, mint nyárival télen. De ezt is kiszámolták már nagyon sokan, és valójában nem drágább 2 garnitúra gumit tartani, mint egyet, ugyanis 2x annyi ideig elég. A cserélgetést meg otthon is meg lehet oldani, ha külön felnin vannak a gumik. Vasfelni használtan vehető elég olcsón. Továbbá lehet azzal is csökkenteni a költségeket, ha kisebb felnit gumizunk fel. Érdemes 16-os helyett 15 collos váltóméretben gondolkodni, az gumi árkülönbözetéből lehet venni 4 használt lemezfelnit. Stb.

D4D 2013.03.19. 01:35:28

@Atengerimalac: +1

@SzélsebesVelorex:

195/65/15 a méretem, és legutóbb 42 ezer párszáz Ft-ot fizettem a 4 db gumiért.
Neten rendelem, és érte megyek. Az átvevőpont szerencsére útba esik.

Megnéztem közbe: Már 48-at fogok fizetni ősszel. Sajna ennyire erős a forint.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.20. 01:32:27

szeritnem azoknak a parlamenti politikusoknak akik bentragadtak 2 havi illetmenyuket el kellene venni
elvegre peldat kellene mutatni hogy ok megfontolt komoly emberek, es viselik a kovetkezmenyet a cselekedeteiknek

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.20. 01:34:50

@SzélsebesVelorex: "Persze abban egyetértünk, hogy inkább télivel járjon nyáron, mint nyárival télen. De ezt is kiszámolták már nagyon sokan, és valójában nem drágább 2 garnitúra gumit tartani, mint egyet, ugyanis 2x annyi ideig elég."

heheheheh
ahogy azt Moricka elkepzeli...
csak nehogy egy rendes nyarigumis satuzzon elotted +10 C -ban mert akkor beszarsz...
a masik resze meg hat hogy is mondjam, mondogatnak olyat hogy 3-5 eves teli gumi az mar kuka
süti beállítások módosítása