HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az autónkat eldobjuk ugye?

2013.03.20. 05:45 Tcomment

Címkék: csere megunt

A legjobb, legkívánatosabb nőt is unja otthon valaki. Igen, azt a hamvas testű egyetemistát is, akit reggel bámult meg, ahogy az várta a buszt, ön pedig elképzelte, milyen jó lenne birtokon belül lenni.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

232 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr215149311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caldera75 2013.03.20. 06:16:12

Nekem ismerős mind a két helyzet :) Van egy igáslovam, az az első kategória, és van kettő autó, amit felújítgatok :) Az egyiket árulom, mert kész lett :) www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/uno/fiat_uno_1.5_75_i.e._sx_friss_muszaki-6511541 Beletoltam 240 ezer Ft ot, de még nem vitték el. Viszont már venni akartam egy újabb, öreg megmentendő vasat, csak nincs több garázsom :)

nagylori 2013.03.20. 06:38:36

Az autó, mint a fogyasztói társadalom egyik jelképe. Vegyél újat, vegyél mást, vegyél másikat, vegyél, vegyél, vegyél... Szerintem egy autóval sokáig együtt lehet élni, az ember életének része lesz, gyűlnek a közös élmények, tapasztalatok. A cikk elejére utalva, a nőkkel is így van ez, hozzáállás kérdése. Én így vagyok vele, de megértem a szerzőt is...

Matenak · http://csipszerelde.hu 2013.03.20. 06:42:11

@Caldera75: Minden tiszteletem, de ez nem felújítás, csak egy szimpla egyhétvégés karbantartás, amit az Uno-val tettél. Attól még persze az autó jól néz ki!

Caldera75 2013.03.20. 06:44:03

@Matenak: Persze nem lett minden kicserélve, csak ami szükséges volt, ha elolvasod a felsorolást :) Igaz a kárpitbolhákat nem írtam bele, pedig azok is cserélve lettek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 06:48:58

Nagyon mellément a cikk.

Nekem 12 éve ugyanaz az autóm van.
Magyarországon ha megunod, és másikat veszel, akkor jó sok pénzed van, és szereted magad szopatni.

Én örülök, ha ki tudom gazdálkodni a fenntartását a dögnek, nem hogy másikat venni. És jó dolog, hogy ismerem az előéletét, 10 év alatt kikoptak belőle a mások által gányolt dolgok (már csak én gányolom ;) )

Autószeeléshez minimálisan értek, és sajnos műhely sincs, ahol szerelhetnék :( Pedig szívesen hadakoznék vele.

"Mert ilyenkor elkezdjük keresni az izgalmat a célra tankolással, az ablakmosó teljes kifogyasztásával, vagy azzal, hogy a két olajcsere között nem nézünk a nívóra, esetleg a guminyomást se ellenőrizzük szezon közben, hiszen a gumis beállította októberben."
Célra tankolás : valahogy a kezdetektől csak annyit tankolok, amennyi kell, mert borzalmas rosszul van kitalálva a hátsó futómű, a legkisebb súlytól összeül (új gátlókkal-rugókkal is...) :D
Guminyomást ellenőrzöm, mert az fontos. Mindig.

Nem tudom, a cikkíró honnan szedte ezeket, de durva általánosítás.

kzolee 2013.03.20. 07:15:09

Jó írás.

Köszi Tibby!

Shadowbull 2013.03.20. 07:16:23

Ha jol erzem, Tibor eppen a kollegait ekezi? :)

Bali01 2013.03.20. 07:18:29

Marhaság részemről.
Dehogy adom el,ha már olyan amilyennek szerettem volna.Volt is pár sértődés emiatt a baráti körben.
Aztán jött,hogy neki is ilyen kell, építsek neki is.
Van cabriom tavaszra meg a tengerpartra,van sport haladós ha egyedül gyorsan akarok menni,van városba való ami alig eszik,de fürge,van 4X4 olyan időkre,mint ami a múlt héten is volt,van családi hétszemélyes nyaralni,meg van pakolós,cipekedős,és pár olyan,amiből már csak kevesebb lesz.

Kell hozzá egy nagy garázs,ez tény.
De sokkal jobb mintha csak egy lenne mindig aztán azt cserélgetni.
Szerintem a kocsinak lelke van,ha megkapja amire szüksége van,nem hagy cserben.
Persze túlmisztifikálni nem kell.

Ja és kell hozzá egy olyan nő is aki ezt elviseli :)
Szerencsés vagyok.

Globetrotter2014 2013.03.20. 07:31:11

érdekes gondoloatok.
Valahol megmagyarázza hogy miért nem az örök élet
tartosság a fő prioritás a gyártóknál...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 07:32:59

@ZF2: Fogyasztói társadalom. Vegyed, vegyed, vegyed!!!! Különben nem pörög a gazdaság, és... ...mi is van akkor? (Úgy értve, mi lenne, ha egyszer nem a mennyiségi, hanem a minőségi növekedés lenne a világ célja?)

magyar bucó 2013.03.20. 07:57:09

Régen olvastam ekkora hülyeséget.
Jó autót nem cserélünk, csak, ha az élethelyzet alapjaiban megváltozott. Megunás miatt csak a kőgazdagok és az önszopatók.
Öreg autót extrázni pénzkidobás. Ráköltesz ötszázezret és az értéke nő ötvenezerrel.

Persze, vegyél, vegyél, vegyél... Lehetőleg hitelre, hogy a bankok is gazdagodjanak...

magyar bucó 2013.03.20. 07:57:09

Régen olvastam ekkora hülyeséget.
Jó autót nem cserélünk, csak, ha az élethelyzet alapjaiban megváltozott. Megunás miatt csak a kőgazdagok és az önszopatók.
Öreg autót extrázni pénzkidobás. Ráköltesz ötszázezret és az értéke nő ötvenezerrel.

Persze, vegyél, vegyél, vegyél... Lehetőleg hitelre, hogy a bankok is gazdagodjanak...

Shadowbull 2013.03.20. 07:59:07

@magyar bucó: Szerintem te nem ertetted meg a cikket. Kontextusba kell helyezni, aztan minden vilagos lesz.

Dr. Kix 2013.03.20. 08:08:28

Én örülök, hogy nem rólam szól a cikk. Vagy sajnálnom kéne? Nem hiszem, hogy lesz valaha annyi pénzem, hogy ilyen úri mókákat megengedjek magamnak. :)

zako1 2013.03.20. 08:09:35

Hm, érdekes. Értem én ezt a megunom, viszket a tenyerem, hogy lecseréljem, de én épp az ellenkezője vagyok... :) Van egy 17 éves Toyota Carina E-m, amit még mindig imádok, de nem bálványozok: ami szükséges, azt megkapja (új fékpofák, stabpálcák, stb.), rendszeresen ellenőrzöm a guminyomást, soha nem centizem ki a tankolást, elviszem gépi mosóba - de nem cserélgetek műanyag bolhákat, nem érdekelnek a karcok, egyszerűen használom. Több ezer kilométeres külföldi nyaralásra úgy mentünk vele a családdal, hogy beleültünk és elindultunk. Semmi ingerenciám nincs arra, hogy lecseréljem, mert ismerem minden rezdülését, nyűgjét, tudom, hogy mit bír és gombokból fenntartható. Egy új autót sajnálnék is napi használatban nyúzni, és mivel a garázsban a szüleim autója áll, ezért éjjel-nappal, télen-nyáron a szabadban állna. Egyszóval én pont az ellenkezője vagyok a cikkben leírt egyénnek. :)

protézisesh 2013.03.20. 08:09:43

bocs, hogy ilyen nyersen fogalmazom meg, de:

Mi a búbánatos ferde lóvalagáért vagy te _autós_ újságíró?! Ennyire unod az életed? Vagy a munkád?

Amíg én vettem a saját autóimat, az autóbuzéria minősített esete voltam, csak a névtelen lombard járt a fejemben. Aztán racionalitás jött, meg Shell/MOL-kártya, így sokáig opelt koptattam, mielőtt választhattam cégesbe' egy másik autóbuzéria-subjectet,a hidrós citroent. :) Annak ellenére, hogy céges, nem fosom tele, nem olvad benne a tavalyelőtti csokoládé meg anyám éthordója... Ha elromlik, megjavíttatom, ha koszos lesz, le/kitisztíttatom. Akkor is ha nem az enyém.

A saját autó (xsara picasso) meg 8 lesz idén, évi 10k km után mi a fenének cseréljem le? El nem romlik (eddig volt egy lengőkar-szilent, meg fékbetét, olaj, szűrők), hely van benne, a piacon meg szart se kapnék érte. Most adjam el 1,2m-ért, hogy 5ért vegyek egy újat? Ami ugyanennyit fog enni, csak szomorúbb leszek, ha megkarcolják? Hogy a szomszéd lássa, hogy új autóm van? MINEK?!

De ezzel együtt SEM rúgjuk le azt sem, megkapja a karbantartásokat, évente egyszer megy a kozmetikába külső-belső nagytakarításra, olyankor még a szaga is új.

Egyszerűen nem is értem, mit akart a szerző mondani ezzel a világfájdalmas agymenéssel. :(

Schütii 2013.03.20. 08:22:34

Alapvetően nem értek egyet a cikk mondandójával. (már nem) A kommenteket olvasva viszont az fogalmazódik meg bennem hogy egyre szarabbul élünk. Mármint az átlag. Nem azzal van baj ugyanis szeretjük az adott autót 5-10-20 év után is, hanem azzal hogy rá/köré építjük az életünket. Így, ha beüt a krach, vagy jön egy barom a jobbkezes utcánál és TK-s ra törik AZ AUTÓ, nem tudjuk majd azt megtenni hogy zsebből veszünk egy másikat és kvázi kártyavárként dőlnek össze azok a dolgok amiknek AZ AUTÓ volt az alapjuk. Pl. melóba járás, gyereket oviba, nagyit a kórházba stb. Szóval legtöbben inkább kényszerből dédelgetik AZ AUTÓt, mint ideológiai meggyőződésből, ami azt jelzi hogy nincsenek tartalékok. Ez a baj.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.03.20. 08:23:31

Ismerős érzés. Én négy évente szoktam megunni a kocsijaimat. Akkor váltok, hol jobbra, hol rosszabbra.

Egyszerre kettőnél több gépet nem szeretek a garázsban, mert nem járok vele, lepi a por, amortizálódik állásában és sajnálom. Nomeg nincs Magyarországon gyűjtői/hobbista rendszám, úgyhogy külön biztosítás, súlyadó, stb...

Ha úgy adódik, inkább elkótyavetyélem az aktuálisat, remélve, hogy jobb gazdája lesz. Szentimentalizmus, hülyeség.

Hurri Kán 2013.03.20. 08:25:18

Tegye fel a kezét, aki érti ezt a zagyvaságot.

Schütii 2013.03.20. 08:25:27

Egyébként meglepő Tibortól és is nem illik hozzá ez a kifordított logikás, ironikus, szarkasztikus stb. stílus. Tul.képpen mi ez, a kollgák szúrkálása, vagy mi?..

duplakuplung 2013.03.20. 08:26:49

van ebben a cikkben valami... de valahogy mégse az igazi. :)

Schütii 2013.03.20. 08:28:04

Ja igen, kognitív disszonancia.. Ezt a poszt pont attól lesz igazán hiteles, hogy Tibornál az Ave már sok éve húzza az igát. Nem unod még?

Kivancsi 2013.03.20. 08:29:08

ezt a sok baromsagot amit ide osszehordtak....

lakasban amiben laksz ha megtellik szemettel, elkoszolodik a festek, megtellik pokhaloval, elkopik a parkettalak egyebek...
azaz igenytelen diszno modjara elsz akkor a megoldas a lakascsere?
nem pedig a rendszeres takaritas kisebb felujitasok stb.
hat b+ eleg igenytelen aki 1 evig nem takaritja az autojat... ha szereti ha nem a gepet...

JmOS 2013.03.20. 08:35:33

Ecce homo!

Szerintem telitalálat.
Irigylem azokat az embereket, akik nem így éreznek. A suzukimat pl. az mentette meg, hogy a nejem használja 6 éve. Ő nem unja, kicsit sem.
Én - bevallom - három évnél tovább nem nagyon bírom váltás nélkül. Ezért volt már 3 Trabantom, két kispolszkim...

ristretto 2013.03.20. 08:37:59

Jó cikk!
De tovább is lehet vinni a hasonlatot. Ha megtalálod azt az igazit, nem unod meg 8 év alatt sem és nem azért adod el mert már beletettél 300.000 km-t és unod a hangját vagy többet kell rá költeni. Csak akkor adod el amikor úgy alakulnak a dolgok, hogy el kell dönteni a pénzt kajára vagy autófenntartásra költöd. És mindig sajnálni fogod, mert semmilyen más autó nem helyettesítheti már "az igazit".
Mondjuk ehhez autóbuzinak is kell lenni :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 08:44:52

@Shadowbull: A cikkíró is helyezhette volna kontextusba, ahelyett, hogy általánosít.

@ristretto: Én azért akarok autót cserélni, mert egy 23 éves vassal már szokott lenni baj. Nem azért, mert nem felelne meg. Hely van benne, keveset eszik, a kétszázzal menés meg nem elvárás, mert itthon úgysem legális + a szar utakon nem is nagyon lehet.

@Schütii: Azaz. Mondjuk én akkor is vigyáznék rá, mert nem kevés pénzem van benne, meg használati érték.

Mondjuk az életem nem építeném rá, mert hatalmas szopás, ha kiesik. (Van egy kollega, ő 80km-ről jár melóba, minden nap - na ő elhanyagolja a gépet, nem baj a check engine lámpa - aztán egyszercsak lerobbant valahol a pusztában... :D

De legalább ő nem szarozza az autóját, van annyi esze, hogy ő volt a hülye.

Globetrotter2014 2013.03.20. 08:46:53

@ColT: ha nem pörög a gazdaság te utcára kerülsz és eladhatod azt is ami megvan.

Csak ennyi. közel 100 éve volt már egy ilyen leállás, a mostani fogyazstói társadalom egyrészt arra szolgál hogy ne legyen túltermelés másrészt meglehetősen jó válasz azokra a kihívásokra amit Marxék vázoltak.

A fogyasztás nem jelenti azt hogy nincs tekintettel a környezetre, jobb környezetvédelmi besorolások, jobb munkafolyamatok (pl újrahasznosítás).

A másik oldalról, magam részéről a mostani nagyobbik közel tökéletes autó (egyedül azt sajnálom hogy lemaradtam az öthengeres D3ról), de bennem van hogy mégegyszer pont ugyanilyet nem akarok.

KTT 2013.03.20. 08:54:42

Na, ezen a részen jót nevettem: "Aztán ott a másik véglet, mi a Totalcarnál inkább ide sorolódunk...Ha az autóval nincs mit tenni, mert kicserélődött az utolsó kárpitbolha is, meghozta a posta az új hűtőrácsot, a pepperpot felnin is ott feszülnek az új nyári papucsok. A lámpák kipucolva, a műszerfal átkábelezve, a karbi újrafúvókázva, a bőr leápolva, az összes szakkönyv megvéve, a pótalkatrészek a padláson, már csak menni kellene vele, de áááá. Akkor csak baja lesz. Valami hülye nekimegy a parkolóban. És amúgy is: hetek óta egyet se rántott semmilyen fordulaton és terhelésen, mégiscsak elég volt újrafúvókázni."

Azok a - hogy is mondjam pc-n - ótvar szutykok, amiknek az eladásáról mostanában olvasni lehetett... :)

mikrovp 2013.03.20. 09:00:26

Ez a második cikk arról, hogy vegyünk már végre új autót. A múltkori azzal próbált érvelni, hogy sok magyarnak telne rá, de mégsem vesz. Ez meg azt sulykolja, hogy ha megunod, vegyél másikat.
Ember! Realitásérzék mennyi? A németek a leggazdagabb évtizedeikben tudtak így autót venni, nem mi, a csóróság két lábon járó példaképei.
De értem a dolgot, nem is piszkállak tovább: haldoklik a hazai autós szakma, kéne valami pezsgés. Azt hiszem, ez a közös nevező.

Bende Tibor 2013.03.20. 09:01:52

@mikrovp: ok azert nem youngtimert meg veterant arulnak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 09:04:49

@ZF2: "(Úgy értve, mi lenne, ha egyszer nem a mennyiségi, hanem a minőségi növekedés lenne a világ célja?"

Ezt is elolvastad? :)
Ne csak a jelenlegi világrendben gondolkodjunk. Az nagyjából működésképtelen, és nem vezet sehova.
A folyamatos növekedés hajszolása az olyan vadhajtásokhoz vezet, mint a 2-3 évente modellfrissítés, ilyesmi, amikor pl. lényegi változások nincsnek az autón - de a másik ilyen állatorvosi ló az Iphone5.
Mondhatnám, hogy közbenmegafrikábanéheznek!!! De az lassan elcsépelt, ha amúgy igaz is.

subtotal 2013.03.20. 09:08:21

Szerintem ha nyitva marad ez a cikk akkor sok asszony nem a férfiak által kívánatosnak tartott következtetést vonná le belőle :)

Amúgymeg aki gyorsan ugrik bele egy autó megvásárlásába, gyorsan is unja meg...

mikrovp 2013.03.20. 09:09:58

@Bende Tibor: nem lehet másból kiindulni, mint a nagy magyar átlagfizuból és a majdnem kétgyermekes családból. Így a havi egy főre jutó jövedelem az aktív keresőknél sem több 70ezernél. Ebből nem lehet összekaparni a minimum félmilliós beugrót (és ez ugye a legalapabb 2,5 milliós autó árából jön), meg a havi 50 ezres törlesztőt 5 éven át.
Csak akkor, ha a család élete az AUTÓ... Volét ilyen a módszerváltás utáni eufóriában, de ők már kijózanodtak.
Nem véletlen, hogy a prémium kategória hogy pörög. Olyan jövedelmek mellett olyan autókat vesznek.

Globetrotter2014 2013.03.20. 09:11:51

@ColT: "Az nagyjából működésképtelen, és nem vezet sehova."

Igen ezt már Marxék is megmondták. Kádárék pedig évtizedekig súlykolták.

Javasolnék egy kis reality csekket, mondjuk egy kis séta "nyugaton".

Kiwicake 2013.03.20. 09:13:57

Az érzés ismerős, és én is sokat gondolok arra, hogy milyen jó lenne, ha az ember egy élet során sok-sok autóval együtt élhetne egy kicsit, mert sok-sok autó van, ami tetszik, amit kipróbálnék, de egy csere egy vagyonba kerül, és persze hogy arra nincs pénz.
Én nem a Trabiból Kispolákba verzióra gondolok, hanem a mondjuk két-háromévesen 3-5 millióba kerülő, mai autókról. Most van egy 6 éves C4 Grand Picassóm, amit imádok, de olyan jó lenne kipróbálni egy V70-es, egy XC90-es és egy S60-as Volvót, egy Octavia RS-t, egy... egy... Ezekből mind létezik hol fiatalabb, hol idősebb példány 3 millió alatt, de az átírás és az alapvető első költségek rengetegbe kerülnek, kinek van erre pénze? Úgyhogy marad a C4GP :)

Ami viszont hülyeség, hogy emiatt hagynám lepukkanni az autómat. Nagyon is nem hagyom, imádom kitakarítani, sőt, még azt is, amikor a karbantartására költeni kell, mert jó érzés tudni, hogy rendben van. Ma is ünnep, ahányszor beleülök, megcsodálom egy-egy részletét, örülök, amikor a parkolóban közeledek hozzá -- szeretem, na :)

lyken 2013.03.20. 09:17:57

Na akkor az alábbi lehetőségeket látom reálisnak:

1. Valaki lenyúlta BendeTibi accountját és hülyeséget írogat.
2. Tegnap este közös céges tintaparti volt és még mindig tart.
3. Tibi az asszonynak akart burkoltan üzenni. :))

Shadowbull 2013.03.20. 09:20:51

@ColT: "Mondhatnám, hogy közbenmegafrikábanéheznek!!! "

Facepalm...

msmester 2013.03.20. 09:23:35

De ez jó, nem? Hát nem az az igazi autóbuzéria, hogy megveszed a sokadik csoffadék romot, lógó belű pénztemetőt és ÉLVEZED? Kétszázezer forintért is lehet élvezhető autót venni. Félmillióért is van megbízható hátasló. Ennyi pénze már Magyarországon is sok embernek van ;)

Megyek, nézek a használtautót :D

xhege 2013.03.20. 09:23:36

Szerintem a cikk óriási!!!
Én személy szerint sok mindenben magamra ismertem :). Át is küldtem anyának.Lehet, hogy ma este nem lesz vacsi.... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 09:26:21

@ZF2: Senki nem mondta, hogy a kommunizmusra gondolok.

@Shadowbull: Na most vessük össze.
Elköltünk egy csomó lóvét meg fordítunk erőforrást, sokat, arra, hogy háborúzzunk. félévente új mobiltelefon, amik között nem sok lényegi különbség van. Gyártja ezeket vagy 20 cég.
Az emberiség nagyobb része meg még csak nem is látott telefont.
Kösz.
Sok értelme van.
Nem, nem mondom, hogy a kommunizmus jobb volt (mondjuk a Lenin féle megvalósítás sem igazán fedte az eredeti elképzelést), mert nem volt jó. De az tuti, hogy ami most van, az sehova nem vezet.
Idealista vagyok, ja, de kicsit gondolkodva beláttható, hogy nem hülyeség, amit mondok.

pedaz 2013.03.20. 09:29:01

@ZF2: nem tudnád kifizetni, annyiba kerülne, azért. Ha egy autóval 20 év alatt durván 500ezret mennek, akkor minek csináljon olyat, ami 2milliót kibír átlagos, magyar ridegtartásban ? Amikor szétesik a kasztni, akkor kidobsz egy 1,5 millió maradék élettartamú motort/váltót ?

A Jóskagyerek 2013.03.20. 09:31:11

Hát, Bende úr, ilyen csodálatosan mág senki nem tudta leírni a saját gondolataimat.

Apropó. Tudna valaki abban segíteni, hogy miért van az, hogy első lengőkarrszilent csere után van olyan nap, hogy ugyan úgy nyöszörög a futómű, mint a csere előtt, van olyan nap viszont, amikor meg se mukkan, semmilyen úthibán.

Múltkor egész nap szólt, aztán elvittem mosóba a kocsit, és utána meg egyátalán nem volt hangja.

Ötletek?

Shadowbull 2013.03.20. 09:32:03

@ColT: vegezzunk el egy gondolatkiserletet: matol kezdve Afrika legelmaradottabb zonaiba folyamatosan kajat fogunk szallitani, meg tiszta vizet, hogy ne szenvedjenek szegenyek szukseget. Hasamra utok: egy adott zonaban vannak mondjuk 5 millioan.

Szallitjuk nekik a kajat meg a vizet, aztan hiphop 20 ev mulva mar 30 millioan vannak, es ugyanugy nyomorognak.

Mi ebbol a tanulsag?

Hurri Kán 2013.03.20. 09:33:23

@Shadowbull:
Az, hogy basznak dolgozni, 30 éve ugyanúgy, mint most, és ugyanígy lesz 20 év múlva is.

sandor26 2013.03.20. 09:34:23

Én is ellentétesen gondolom, mint ahogyan az a cikkben meg lett fogalmazva. Pontosabban érthetetlenül állok előtte. Nálunk az autó inkább családtag, mint használati tárgy, ha rendben van boldog vagyok. Nem lakom le, mint egy disznó. Valahogy olyan érzésem van mostanában a TC-t a kereskedők környékezik, hogy "srácok nyomassátok ezt az új autós kampányt, vagy nem lesz miről írnotok". Sajnos a világ akkor sem ilyen mifelénk talán inkább a minisztériumokban kéne lobbizni. Gazdasági oldalról nézve (márpedig most szinte kizárólag ez a jellemző, persze pont nem itt a TC-on) butaság új autót venni.

csokiájsz 2013.03.20. 09:35:53

Én abszolút megértem ezt az érzést. Én inkább a motorokkal vagyok így, veszek egyet, felújítom, továbbadom. Anyagilag egyáltalán nem éri meg, de maga az izgalom, a sikerélmények, ami az egészet kíséri, az nagyon jó. Aztán ha elmúlik a varázs, jöhet a következő.

abc 2013.03.20. 09:36:12

Ez egy szar cikk.

Schütii 2013.03.20. 09:38:18

@Hurri Kán: Tudnál nekik munkát adni? Közmunka-program nem ér.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 09:38:19

@Shadowbull: Nem csak a kaja és vízről szól a dolog :)
Nevelésről, művelésről is, hogy a vegetálás helyett értelmes életük legyen. Illetve nézd meg Európát : magasabb életszínvonalon kevesebb gyerek születik.
Ez nem egy huszárvágással megoldható probléma, hanem elég bonyolult, és lassú folyamat lenne.
Nekem az iránnnyal van bajom, amerre a jelenlegi "kapitalista" világrend megy.

kuroi inu 2013.03.20. 09:39:01

Sajnos a régió használt autóinak gyors leépülése alátámasztani látszik ezt az egyébként igényes és élvezettel fogyasztható cikket, még ha gumicsont szándék is felsejlik mögötte.
Az autók és a nők megunásában is azt látom alapvető oknak, hogy mindkettőben egy elképzelt, vagy megmarketingelt álomképbe szeretünk bele. Mi magunk ugyanazok a morgós, savanyú, mókuskerekező kispolgárok maradunk, és amikor rájövünk, hogy ifjúkorunk szerelme vagy egy drága vasdarab sem tesz minket egy-egy éppen irígyelt híresség alteregójává, akkor megharagszunk rá vagy Őrá.
Maguk az autók (és sajnos sok nő is) hibás ebben. Csillivilli design, vaskos extralista, 0 vezetési élmény, amit persze a brutális teljesítmény hajszolásával próbálnak a gyártók pótolni.

Corgiparte Napoleon (törölt) 2013.03.20. 09:40:36

Teljesen egyetértek a cikkel, magamra is ismertem. :D :) :/
Nem értem viszont miért kell egyeseknek anyáznia egyből a cikk íróját? És miért kell politizálni?

mikrovp 2013.03.20. 09:40:41

Jellemző a mai, autót nem vásárló helyzetre, hogy a Dunaautónál a meghirdetett nagy tesztnapon már a használt autókra is ajánlanak tesztvezetést.
De az is jó lakmusz, hogy miközben az autópark már öregebb 12 évesnél, nem rohannak az emberek ezekért a vadiúj 2,5 milliós, tulajdonképpen teljesen alkalmasan felszerelt és nagy, all round autókért. És emögött semmi ideológia meg csökkent eladósodási hajlandóság áll, hanem a natúr pénzhiány.

Hurri Kán 2013.03.20. 09:42:46

@Schütii:
Tudnék, csak akkor az ún, jogvédők fel lennének háborodva, mint itthon is bizonyos etnikum esetében. No de ebbe ne menjünk bele, nagyon off lenne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 09:42:47

@mikrovp: "már a használt autókra is ajánlanak tesztvezetést."

Neppernél próbaútnak hívják :)

subtotal 2013.03.20. 09:43:20

@vegatariánus bélszínszelet: rossz szilentet cseréltek vagy nem azt amelyik nyöszörög :)

Tomchy 2013.03.20. 09:45:23

@Schütii: Az a Papp Tibi, akinél az Avensis lakik.

Schütii 2013.03.20. 09:46:29

@Hurri Kán: Pedig érdekelne hogy mi az ötleted! Az hogy OFF kit érdekel..
Azért én az afrikai éhezőket nem húznám így le..

Schütii 2013.03.20. 09:47:48

@Tomchy: Ez most így hogy? De télleg.

Schütii 2013.03.20. 09:49:38

@vegatariánus bélszínszelet: Öcsém kínlódott ilyen nyikorgással a Borában. Kitalálod mi lett a végleges megoldás? :)

Negrogo 2013.03.20. 09:49:54

Elore gyorsban annyit, hogy 6 eve nyuzok mar egy bimmert de meg mindig oromet okoz! Hiszen esztetikailag jobban nez ki mint mikor vettem, mehanikailag meg ugyanolyan jo mikor vettem hisz mar csereltem rajta mindent ami elkopott igy ha nem jobb mert uj.

Eladni nem lenne erdemes mert, h tobbet nem lehet kerni erte mint amenyiert vettem az egy dolog de ugyanannyit se lehet el kerni erte mint mikor vettem mikozben a vetelar felet mar rakoltottem. Magyarorszagon nagyon kis reteg aki 5 evente cserleheti az autojat. Max az cserelei aki egy fillert nem koltotte ra ez ido alatt ezek meg a garis uj autok. Aki vesz hasznaltat es kolt ra az meg pont ezert nem szivesen adja el meg ha unja is mert akkor hatalmas nagy buko. Hulye azert nem vagyok, hogy masnak tegyek rendbe egy autot. Igy oda is ertunk ahoz, hogy miert olyan olcso egy adott tipus es szar a magyar hasznaltauto piac. Mert mig nemetben egy adot tipusert elkernek es ki is fizetnek az alapotot tukrozo osszeget itt nem mert azzal jon a szotyit kopkodo ahogy korbe nezni, hogy latott fele annyiert is ugyanilyen evjaratut. Igy max 20%-al tobet lehet elkerni egy lelakott szerert ami nem eri meg de nagyon nem.

2013.03.20. 09:50:40

@ColT: a minőséget SENKI nem fizeti meg ma még. Miért ? Mert túl sok csalásról és hazugságról értesülünk.. például bio élelmiszerek...
De ott van a Mercedes, ami a minőség szimbóluma volt valaha. Mára ott is a kapzsiság számít csak és a minőség odaveszett.
A minőség érzékeléséhez először nekünk kellene olyan érzékenységünknek lenni ami most nincs - szerintem.

Negrogo 2013.03.20. 09:53:02

*Igy max 20%-al tobbet lehet elkerni egy jo karban levoert mint egy lelakott szarert...

(szerkesztes gomb ideje lenne mar, hogy legyen)

Globetrotter2014 2013.03.20. 09:53:16

@ColT: hanem? Mad max? Kínai tervutasítás?

Szerintem a jelenleg nyugat európában alkalmazott környezettudatos szociális piacgazdaság még mindig a legjobb kompromisszum. Persze ehhez kell sok minden.

És akikárki akármit hírsztel, még mindig nagyon rendesen működik.

zerge44 2013.03.20. 09:54:25

Meguntam az autóm. Meguntam az előzőt is. Mint ahogyan meguntam a 2D LED tévét, a hűtőt, a mikrosütőt, stb. Lecseréljem azért, hogy valaki ismét megtömhesse a zsebét a munkámból(pénzemből), hogy aztán megint ráunjak és megint vásároljak? Nem érzem hogy életemet mások gazdagítása teljesítené ki, hiába érek elsőként a piros lámpához, hiába veszek nagyobb tévét, nem leszek tőle sem okosabb, sem szebb vagy gazdagabb.
Ha cserélek valamit csak azért teszem mert vagy elromlott, vagy a javítás miatt túl sokba kerül fenntartani és/vagy elvesztette megbízhatóságát. Nagyon minőségi ugrást és gyors megtérülést kell mutatnia egy tárgynak az előzőhöz képest, hogy újat vegyek.

Tomchy 2013.03.20. 09:55:59

@Schütii:
"Schütii 2013.03.20. 08:28:04
Ja igen, kognitív disszonancia.. Ezt a poszt pont attól lesz igazán hiteles, hogy Tibornál az Ave már sok éve húzza az igát. Nem unod még?"

Cikkíró: Bende Tibor
Avensis tulaj: Papp Tibor

Schütii 2013.03.20. 09:56:45

@mennyi?husz!: Te jó ég, szerintem kezeltesd ki ezt hogy a "szotyizó" véleménye befolyásol téged.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 09:57:25

@Kulics: Igaz.

@ZF2: Nagyon rendesen működik ja, csak néha dől be egy-egy ország, meg van hitelválság.

Amúgy ja, különben alapvetően vannak jó elemei, de messze nem jók az arányok. Illetve néhol kilóg a lóláb... főleg az olyan esetekben, amikor egy országnak szabad valamit, amit másnak nem.

Ha az USA annyi energiát fektetne a kevéssé környezetszennyező technológiák kutatásába, mint a fegyverekbe+háborúzásba, akkor nem itt tartanánk. USA helyettesíthetőú bármi mással.

Globetrotter2014 2013.03.20. 09:57:45

@pedaz: szerintem a cikk arra aakr utalni hogy nem 500 a ciklus hanem jóval kevesebb.

Ileltve ezt így nem lehet elmondani: inkább arról van szó, hogy sok olyan újítűást válllanak be az új kihívások miatt ami sokkal rövidebb élettartammal kecsegtet, de a puiaci struktúra ennek kedvez.

Nekem több olyan dolog is van az autóban amiben nincs igazán bizodalmam (élén az motoros cstartónyitással), nem 500e hanem inkább pár évet adok neki.

De az is igaz hogy az előző kocsim (most az asszonyé) is jól felszerelt volt és nem az ülésfűtés vagy a digit klíma probléműázott hanem a köztponti zár és a generátor (ráaádsul gariban, azóta nagyjábóül midnen okés).

Schütii 2013.03.20. 09:57:57

@Tomchy: Ó, minden világos lett! Köszönöm! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 09:58:58

@zerge44: +1

@Kulics: Még valami : meg olyan gazdagnak, hogy meg tudjuk fizetni ;)

kultúrpesszimista 2013.03.20. 09:59:22

Ez a cikk - remélem - csak merő irónia és görbe tükröt tart a konzumidióták elé. Máskülönben nem érthetnék kevésbé egyet a benne leírtakkal.

A Jóskagyerek 2013.03.20. 09:59:28

@Schütii: Jaj, neee. VW gruppe ez is.

Eladta, vagy mi?

Globetrotter2014 2013.03.20. 10:02:41

@ColT: még nem dőlt be ország. Hitelválság van, az embek viszont el vannak (mondjuk a görögöknél em jártam).

Megjártam nyugat európát itt ott ebben az évben is. Csak annyit javaslok, ugorj el Bécsbe. Nem nagy errőfezstítés, egy tank benzin.

Az USA üzleti mdoellje nem a környezetvédelemre össztpnotsít de ez nem azt jelenti hogy nincs. Én nem bánom hogy így csináélják mert jobban etszik a dolgukat e szerepben mint bárki más...

Viszont vesd össze hpgy mekkora életterük van mondjuk a hollandokkal szemben.

Shadowbull 2013.03.20. 10:05:02

@ColT: a ciklusos gazdasagi mukodes a jelenlegi berendezkedes velejaroja, nincs benne semmi kulonleges, sem karos.

"egy országnak szabad valamit, amit másnak nem."

anyam, latom felszerelkeztel hangzatos demagog egybites jelszavakkal.

"Ha az USA annyi energiát fektetne a kevéssé környezetszennyező technológiák kutatásába, mint a fegyverekbe+háborúzásba, akkor nem itt tartanánk."

naja, valoszinuleg meg mindig szovjet erdekszfera lennenk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 10:08:20

@ZF2: Ne csak az USA-t nézd. Globálisan, nem azzal foglalkozunk, amire égető szükség lenne. Az, hogy az EU-ban bevezetik az Euro6-ot, csepp a tengerben környezetszennyezésileg...

" még nem dőlt be ország."
Még. De azért Nyugat-Eu-ban sincs rendben a gazdaság (Spanyolország? Görögország? Olaszok? Ciprus?).

Igen, magasabb az életszínvonal - meddig?
Meg ugye miért olcsó Németországban a Deutsche Telekom telefonálásra? Mert a T itt drága?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 10:09:40

@Shadowbull: "nincs benne semmi kulonleges, sem karos."
Aha. Mondd ezt a 30-as évek válságát megszenvedőknek, vagy azoknak, akiknek itthon nincs munkájuk a válság óta.

Környezetszennyezés : Látom, fogod, miről beszélek. Ahogy a többit is.

kuroi inu 2013.03.20. 10:10:55

Alapvető szemléletváltásra lenne szükség (hű, de eredeti vagyok!). Ha csak arra tudunk vágyni, amit nagyon el akarnak nekünk adni, akkor menthetetlenek vagyunk. Nekem szinte lehetetlennek tűnik kilátni a reklámértékű ingerek szövevényes hálójából. Rajongásom a régi autókért csupán egy régebbi kor marketingeseinek munkáját dícséri?

ommm 2013.03.20. 10:20:40

@ColT: "Magyarországon ha megunod, és másikat veszel, akkor jó sok pénzed van, és szereted magad szopatni."

Butaság. Másik autóhoz nagyon nincs szükség pénzre (ha használt).

@Shadowbull: Ugyanabban a csónakban evez ő is.

mrbateman 2013.03.20. 10:24:05

ez az emocionális része a helyzetnek.

a pü-i megközelítés szerint nem éri meg váltani, mert az alacsony bérszínvonal olcsóbbá teszi a karbantartást is, az alkatrészek meg nem annyira szarok és nem akkora tétel az értékcsökkenéssel szembeállítva.

érvek lehetnek a csere mellett:
-atombiztosan KELL menni naponta sok kilómétert (a céges flottások nem véletlenül cserélgetnek)
-reprezentációs igények kielégítése (vannek helyzetek, h. nem szállhatsz ki egy 20 éves gépből...én tudom van, h. két sarokkal előbb parkolok)
- feeling megvásárlása+szomszédfaktor (de ez már emocionális, míg a fenti inkább racionálisnak tekinthető)

Ennek ára van, évi átlag 1 millió forint

Nekem ennyit nem ér, inkább van egy közel 20 éves atombiztos B4 passatom, öt évente meg veszek egy kis garzont a nem realizát értékvesztésből...na jó részben ebből (megjegyzem ez sem egy nagy buli üzletileg, de ez az én ókonzervatív fejlövésem, h. az ingatlan az érték)

Szóval most, hogy már 4-essel kezdődik a kilóméterszámláló (nagyon csúnyán megtekerte az előző tulaj), azért mindig elönt a szerelem az autó irányába, h. baszki tulajdonképpen mennyit is keresett nekem az eltelt közös 12 év alatt. (ehhez mondjuk az kell, h. a kvázi törlesztőrészletet, minden hónapban átutalom egy gyüjtőszámlára, h. ne legyen szem előtt, mert amúgy elkölteném...viszont így egyberakva 4-5 évente megkönnyíti a racionális döntés meghozatalát)

Összegezve a lényeget: minimális odafigyeléssel és szándékkal elég jól megőrizhetőek az öregebb autók, bőven a kényelmes használhatóság szintje fölött.

Shadowbull 2013.03.20. 10:24:37

@ommm: akkor meg nemi onironia is van a cikkben. Az meg jo. Marmint az onironia :)

bahahaha 2013.03.20. 10:25:24

@ColT: "Az emberiség nagyobb része meg még csak nem is látott telefont."

Ezt pont rosszul gondolod, a mobiltelefon olyan baromira hasznos, hogy Afrika mélyén is nagyon népszerű, olyan helyeken is, ahol húsz kilométert kell gyalogolni a legközelebbi városban lévő telefontöltő emberhez (ahol van áram és némi pénzért cserébe feltölti a pusztán lakók mobiljait).

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_mobile_phones_in_use

spinat 2013.03.20. 10:26:18

környezetvédelmi szempontból az a legjobb, ha az ember addig hajtja az autót, (10-15 évig), amíg az tényleg szét nem esik. Ha belegondol az ember, hogy mennyi anyag volt egy kettes golfban, és mennyi egy hetesben, plusz hozzászámolja a többi közbeesö modellt is, akkor látszik, hogy micsoda pocsékolás 3-4 évente új autót venni.

GabikA 2013.03.20. 10:28:05

Csinalni kell egy "egy hetre-honapra kicsereljuk egymasera az autonkat" kozossegi portalt :)

lcka 2013.03.20. 10:28:40

mennyire igaz :-D

közel azonos volt nálam is a forgatókönyv, most adtam el az 5ert, az új tulaj jól is jár vele

de most level 2 jön, diesel érkezik :-D

Globetrotter2014 2013.03.20. 10:29:24

@ColT: a németeknél azétz olcsó a DT mert van verseny. És a gazdaság alapja a verseny, ha nem is annyira mint az USÁban. De a versnenynek ára is van.

Szerinted mi lenne az amivel most globálisan foglalkoznunk kellene?

Egy bedőlés bármikor bekövetkezhet (lásd Korea a 90es években), de lássuk be az EU tagállamok között ennek sopkkel kevesebb fundamentális alapja van mint máshol.

rbalint88 2013.03.20. 10:36:40

Pont tegnap adtam el az autómat, egy olyan embernek, aki 19 éve használja ugyanazt az autót, kétéves kora óta :) Most állítása szerint megvette élete utolsó autóját 65 évesen, szóval remélem gondját fogja viselni.
Az erős, "luxus"autó helyett, amit drága fenntartani, lett egy leszarható igáslovam, amin egy karc plusz-mínusz nem számít, cserébe nem sírom el magam, ha valaki nekiparkol. Műszakilag rendben van tartva, 10 év múlva is pont ugyanannyira lesz szar, mint most, szóval ideális használós autó. Eladni nem fogom, mert már nem rohadós korszakból való, nem rossz az emissziója, van benne abs, klíma, lufi, villanyablak, viszont feleslegesen nincs túlbonyolítva. Emellett fogyaszt 4-8 liter között 100km-en, van benne hely embernek-csomagnak, szóval racionálisan közelítve az autózás felé mondhatni ideális választás. Szerelem? az nincs. Van viszont tisztelet és nyugalom, ami per pillanat fontosabb. A kora miatt annyi nyűgje mindig van, hogy lehessen vele picit foglalkozni (kis zörgés innen-onnan, épp elfáradó dolgok cseréje), viszont mivel egy nagyon hálás kis igásló, ezért nem lesz leszarva soha, maximum esztétikailag. Eladni nem tervezem, maximum odaadom valakinek a családban, hogy tessék, tartsd fenn, használd, ilyen problémamentes autót nem fogsz találni úgyse.
Emellett vágyom egy élményautóra, de kicsit félek is tőle, hogy ha lesz, akkor nem merem majd használni :) De az álmok ugye azért vannak, hogy megvalósítsák őket, úgyhogy mostantól arra spórolok :P

Globetrotter2014 2013.03.20. 10:41:36

@rbalint88: Nálunk is va ilyen a családban (apu), ez egy más korosztály. Más a használat módja és a hozzállás.

Szevasztok 2013.03.20. 10:41:36

A cikk abszolút találó, és aki nem így érez az nem is SZERETI az autókat. (Persze azért még nem kell "rábuzulni" mindenféle kütyüre...) Nekem 22 év alatt a mostani a 12. autóm és - az egy cégest leszámítva - mindig olyat vettem, hogy gond nélkül pótolhassam, ha esetleg ellopják vagy összetörik. (És nem volt két egyforma típus.)

Nálam az a perverzió kategóriába tartozik, hogy "a régi Golfból átülni az újba". Brrr...

vigyorex 2013.03.20. 10:44:21

Biztos van olyan marha akire igaz a poszt, az olyanok cserélnek félévente mobilt mert az ujabban egy maggal több van és 0,2collal nagyobb a fullhd kijelzője amit egyébként egyedül sms olvasáskor meg tárcsázáskor néz meg.

Én meg jól elvagyok az 1995 végi R19-el amire az elmult 11 évben mióta az enyém a kopó alkatrészeken meg feltöltéseken kívül kb 100e Ft-ot kellett költeni, most kapta meg ujabb 2 évre a müszakit, 6L-el elmegy a világ végére is. Amig rommá nem rohad, ez marad.

kultúrpesszimista 2013.03.20. 10:47:11

@Szevasztok: Faszt találó. Szerintem ostoba vagy. A cikk pont a szélkakas módjára forgó megvezetett/manipulált konzumidiótákról akiknek soha semmi (és senki) nem ELÉG JÓ, folyton változtatni akarnak. Azt már én teszem hozzá, hpgy a fogyasztóknak ez az öncélú változtatási kényszere az, ami újraszüli a válságokat, frusztrációkat, kríziseket. (És igaz ez a magánéletre is: mindig lehet szebbet, jobbat, fiatalabbat találni - a kérdés az, minek? És ez TÉNYLEG boldogabbá, elégedettebbé teszi az embert TARTÓSAN is?)

kisqtya 2013.03.20. 10:49:45

Van benne valami. Az ember megun dolgokat. Egyébként kb 7 évnél van az a határ, ahol az ember változásokra vágyik :) Én pl 7 év után cseréltem autót, és 7.5 év után munkahelyet :) Állítólag a válások is 7 év körül vannak :)
Ugyanakkor én ragaszkodom is a tárgyaimhoz, nem nagyon szeretek eldobálni semmit :) Idéb 13 éve lesz már hogy autótulaj vagyok, ez alatt 3 autóm volt, ill a 3.at koptatom most. Az elsővel megszívtam, azt 1.5-2 év után eladtam. A második bevált, azt meg is tartottam családban. Bár arra is sokat költöttem viszonylag, de inkább csal esztétikai okok miatt, javítani nem nagyon kellett. Aztán úgy gondoltam, kell már nekem egy igazi, mai rendes autó. Egy kényelmes, biztonságos autó, amivel szívesen elmegyek nagyobb utakra is, kényelmesen, és biztonságosan. Igazából semmi szükségem nem volt rá :) Ja meg kellett már egy buheramentes, quázi újszerű autó is :) Ez is motivált. Megvettem, 7 éves volt akkor, most 11 lesz. Ugyanakkor már nézegetem a hahu-t, hogy mire lehetne majd lecserélni :)) A réginél is már kb 2 év után nézegettem :) Sok okom nem lenne lecserélni, csak az, hogy megunom, ki akarok próbálni mást, esetleg van 1-2 dolog ami nem tetszik benne(egyébként van). Továbbá ott van az erkölcsi avulás, "kimegy a divatból" :) Mert azáért lássuk be, az autó valahol státusszimbólum is, akárki akármit hazudik magának. Mondom ezt úgy hogy sose volt német autóm, prémium autóm, de a gagyit is kerülöm. Ugyanakkor nagyon "fényúzni" sem szeretnék, szal kerülöm a feltűnést, ne tűnjek ki a környezetemből nagyon, de ne is tűnjek lúzernek sem, aki 20-30 éves lepukkant xarral jár(egyébként nem is anynira a kor a gond, hanem hogy a többség xarik az autójára és okádékul néz ki..) Ja és persze a pénzem sem akarom mind az autóba ölni. Tehát ez is behatárol. Pl parasztvakításnak tudnék venni drágább, komolyabb kocsit is, csak rámenne minden pénzem. NA sok idióta ezt is csinálja.. Én inkább veszek szerényebbet, idősebbet, olcsóbbat, de nem gagyit, de maradjon megtakarításom..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 10:51:49

@ommm: Csak hozzá kell csapni valamennyit, mert általában nem adod el többért, mint amennyiért vetted. Meg azért át kell íratni (már ha nem üzembentartói), szíj-görgő-betét-olajcsere...

@ZF2: Az EU tagállamok között mostanában egyáltalán nem gyakori a megnövekedett államadósság :) Csak az előbb soroltam fel párat. Ja, meg vagyunk mi is, akik szarban.

"Szerinted mi lenne az amivel most globálisan foglalkoznunk kellene?"
Hát, mondjuk van ez a klímaváltozás, az, hogy milliók éheznek/nyomorognak, vannak kifogyóban levő nyersanyagok, vannak a hulladékhegyek, egyéb környezetkárosítás, van az, hogy tulképp. megállt a valódi űrkutatás, alig halad az atomenergiánál bonyolultabb energiaforrások kutatása, meg ilyesmik.
Vannak olyan betegségek, amik nem gyógyíthatók, azokkal sem ártana foglalkozni.
Lenne mit csinálni.

@dabadab: Végre valami haszna is van. De ettől még azért lenne ott javítani való a dolgokon :)

Dixhorn 2013.03.20. 10:52:21

Mocskosul unom a Golf 4 -emet. El is adhatnám, de akkor megint tehetek hozzá egy rakás pénzt, hogy vegyek egy normális kocsit.A bosszantó, hogy 100 ezer az átírás kb, meg 50-100 ezret rögtön el is lehet költeni az elején. tehát az OMM-nak nincs igaza, hogy használt autó cserénél nincs szükség pénzre. Én inkább veszek egy motort megint, meg tartalékolok pénzt. Az öröm is meglesz, a nyugalom is, meg kocsi is. :)

vokalpatriota 2013.03.20. 10:52:38

14 éve használok egy autót, egy 1999-es Fiat Bravo-t, 1,6-os benzines motorral.
Az igaz, hogy most költöttem rá az autó pillanatnyi értékének kétszeresét, node egyrészt abból a pénzből, amit ráköltöttem, nagyjából ugyanilyen idős közel ilyen állapotú autót tudnék venni.
Ennek meg már ismerem minden milliméterét, tudom, mire számíthatok, mit tartok rajta karban (motor-futómű kiváló állapotban), mit nem (hát istenem, a külső még gyári műanyagok lerohadtak, esztétikailag erős kihívásokkal küzd),és lelkibeteg vagyok, ha valami baja van.

És igen, néha nézegetem a netet, hogy mi lenne, ha, de még valahogy nem szántam el magam.

Jól megy, keveset eszik, fűtés van,olajat, szűrőket 10-15 ezrenként magam cserélem, kétévente totál átnézetem, színházba meg nem járok vele úgyse.

vp

decens 2013.03.20. 10:53:19

Felólem az autógyártóknak felkophat az álluk!
Első autómat, a 16 éves Skoda Octaviát 1977-ben vettem és 8 év használat után adtam el műszakival.
A második autómat, egy akkor 8 éves Skoda 110L-et 1984-ben vettem és 1993-ban adtam el műszakival, jó állapotban.
Közben 1987-től vállalati Skoda 130-al jártam 7 évig.
1994-től céges Opel Astrával jártam 9 éven át.
2003-től újabb céges Astra jött 3 évig, amíg nyugdíjba mentem.
2005-ben, nyugdíjba vonulásom alkalmával vettem meg életem harmadik saját autóját egy akkor 13 éves 2 literes Astrát. Ez most már 21 éves és engem ki fog szolgálni, bár egészséges vagyok és nem kivánok korán halni... :-)
Fogyasztói társadalom? Az nem én vagyok!
A 43 éves házasságom alatt a harmadik tévét, a második mosógépet, a második hűtőszekrényt, az első mikrót, az első mosogatógépet, használjuk.
Ja, és természetesen a harmadik saját autót.

Giryu 2013.03.20. 10:56:04

Ez egy nagyon gyenge írás volt, amit feltehetőleg unalmában, vagy valaki(k)nek való megfelelési kényszerből írt a szerző úr. Nem érzem magaménak a problémát, valószínűleg azért, mert nem vagyok a társadalomnak abban a szegmensében, akik megtehetik, hogy ha megunnak egy autót, lecserélik. Ezért (is) tartok motort. Az autó arra való nekem, hogy közlekedjek, naponta vigyem a családomat iskolába, bölcsibe, munkahelyre. Épp ezért az autó tip-top állapotban van, mert nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy hagyjam lepukkanni és szervizben álljon, a családommal meg a kiváló Volán menetrendnek köszönhetően órákat utazzak 8-10 kilométeres távon.

Akkora hülye meg nem vagyok, hogy a tip-top állapotú, hibátlan működésű és megbízható autót a nagy unalmamban eladjam valakinek azért, hogy én meg egy másik lutriba nevezzek be és esetleg sokszoros költségen felhozzam a kívánt állapotra. Lóf@szt.

Legközelebb akkor fogok autót cserélni, ha megengedhetek magamnak egy nagyon fiatal autót. Ahogy Orbán király és udvara mutatványait nézem, addigra a mostani verdámra felkerülhet az OT-s rendszám... ÉS nem teszek szmájlit, mert nem tartom viccesnek.

És nem kell senkinek azzal jönni, hogy mert én nem vagyok autóbuzi. De, autó- és motor buzi vagyok, csakhogy az autóm és a motorom mellett már nem tudok fenntartani valami kis játszós dög verdát is, pedig van bakancslistám. De nem fér bele.

A szerző urat pedig arról tájékoztatom, hogy a fent leírtak nem az én egyedi esetem, a bérből és fizetésből élők - nevezzük őket melósnak - többsége ugyanígy van.

kisqtya 2013.03.20. 10:58:41

@kisqtya: Ja és persze az hogy megunom, nem jelenti azt hogy elkezdem lelakni, nem karbantartani. Sőt. Én végig úgy állok hozzá, hogy lehetőleg minéle eredetibb állapotában maradjon meg, hogy majd könnyebb legyen eladni, a sok xar közt :)
Még az előzőekhez annyit: a gazdasági helyzet is befolyásol, hogy mennyire költöm a pénzt. Pl jelen totál bizonytalan és xar helyzetben nem költök pénzt, hanem maximalizálni igyekszem a megtakarításom, mert nem tudni mit hoz a holnap. És tényleg nem tudni. De nem akarok elkezdeni politizálni :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.03.20. 11:04:35

Ez a cikk miről akartszólni?!
A magyar gépjárműkereskedők finanszírozták?

pimpike_ 2013.03.20. 11:05:30

Ilyen megunásból cserélős ismerősöm van nekem is, de már nem él eme úri hóbortjával... Kiszámolta mennyi pénz dobott ki feleslegesen (pl. átírási ktg 60-70 ezer alkalmanként ugye)
és rájött, hogy ennyire nem tehetős, hogy megengedhesse magának 1-2 évente ezt a huncutságot.
Egyébként tegyük fel Átlag József cserélni akarná az átlagos családi 1996-os autóját (1.4; 55KW) egy 5-6 éves mai átlag autóra akkor mi lenne?
1. kifizetné az autója árának kb. hatszorosát.
2. Átírásra és azonnal elvégzendő "kötelező" cserékre kifizetne 100ezret MINIMUM.
3. az "új" autó már nem 55KW, hanem inkább 75-80 -tehát a teljadó mindjárt dupla költség lenne (mivel 5éves a kocsi...)
4. a nagyobb teljesítmény miatt a kötelezője is nőne.
5. olyan autója lenne aminek nem tudja az előéletét -nyilván ez a régi esetében is megtörtént és akkor is fájt.
6. olyan autója lenne, ami MÁSKÉNT néz ki mint a régi és amikor összeadja a kiadásokat, rájön, hogy ENNYIVEL rohadtul nem jobb mint a régi volt...

kultúrpesszimista 2013.03.20. 11:06:14

@decens: nekem szimpatikus ez az attitűd. Nagyfokú tudatosságot mutat, de sajnos ez az, ami a társadalom pár %-át jelenti csak. Legalábbis nyugaton. Itthon sokan kényszerűségből élnek így, bár így is túl sokan vesznek hitelre mindenféle mellőzhető szarságot (LCD/plazma/LED tv-t, egyéb műszaki cikkeket, vagy akár autókat)...

kisqtya 2013.03.20. 11:10:00

@pimpike_: Így van, a használati értéket is nézni kell, vajon az újjal előrébb leszel-e? halkabb, kényelmesebb, gyorsabb-e, jobban fogyaszt-e? ha igen, megéri-e a különbözetet? Egy 8 éves, nem gagyi és nem lelakott autó is tudja ma azt amit pl egy 3-4 éves. Tehát én ha váltok, akkor az legyen nagyobb ugrás.

kultúrpesszimista 2013.03.20. 11:11:46

@pimpike_: egyetértek. De ez nem kizárólag financiális kérdés. Tegyük hozzá, hogy a mai autók zöme ugye messze nem olyan tartós (horribile dictu: mutatósak), mint a régebbi, kevésbé kompromisszumos négykerekűek... (Bár elismerem, ez szubjektív terület.)

Luighi 2013.03.20. 11:16:14

SZóltak "fenntről", hogy a zemberek nem vesznek hűtőszekrényt, legalább "használt" autó cserére beszéld rá őket? Hátha evés közben megjön az étvágy? Vagymi?

Soha nem vettem autót praktikum (de jó lesz vele a "teszkóba" menni bevásárolni, legalább befér a krumpli hátra,stb)szempontból, hanem mindig érzelmi(tetszik?, szimpatikus a gyártója?) alapon. Nem is untam meg egyiket sem.HONDA Forever RULEZ! ;-) (Na jó néha NAGY Hyundai :-D)

Geza16V 2013.03.20. 11:21:36

Ezert van 3 db 20 eves Calibram. Egy patika allapotu munkaba jaros, egy patika allapotu megjelenos es egy majdnem patika allapotu jatszos.
Az elso Calibram is megvan meg, amit 7 eve vettem az akkori baratnomtol. Sajnos egy sajnalatos "felreertes" miatt kivontak a forgalombol.
Nem tudok toluk megvalni. Egyiket sem fogom eladni soha.

Luighi 2013.03.20. 11:25:17

Ja igen. Ha most akarnék autót venni valami erősen alulmotorizáltat(max. 30LE! keresnék +"berohadt kézifékkel" mert amilyen tempó van az utakon a félhavi minimálbér méretű alap büntetési tételek miatt, még az is túlzás.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 11:31:46

@ColT: Mindenféle rasszizmus nélkül állítom, a fekete kontinens belátható időn belül nem lesz civilizált. Nem az ő kenyerük.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 11:35:30

@SzélsebesVelorex: Hát jelen hozzáállással tényleg nem :)

35up (törölt) 2013.03.20. 11:35:55

@Hurri Kán: Szerencse, hogy fegyverkezesre azert mindig akad penzuk.

@ColT: Az az erzesem, neked nem a vilagrenddel, hanem a vilagrendben elfoglalt helyeddel van problemad, ezert veszed be gondolkodas nelkul a legidiotabb osszeeskuveselmeleteket is.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 11:38:15

@mennyi?husz!: "Igy max 20%-al tobbet lehet elkerni egy jo karban levoert mint egy lelakott szarert..."

Mostanság aktuális nálunk használt kocsi vásárlása. Az eddigi tapasztalataim dióhéjban: hatalmas fostengerből kell kivadászni a ritka jó állapotút. A jó állapotú és jól felszerelt példányok kb. 10-30%-al kerülnek többe, mint a leharcolt és/vagy rommá törött bontószökevények. Nem érdemes szart venni...

hatmandu 2013.03.20. 12:05:50

Nagyon betalált, bár nálam nem az unalom volt a hunyó. Mielőtt a kocsimon felütötte volna a fejét a rozsda, még olyan 2 milliót ért. Fel se merült persze, hogy eladom, szerettem, mindig megkapta amit kell.

Az első rozsdafolt hidegzuhanyként ért, a semmiből. Ott tudtam, hogy mindennek vége. Eladni nem fogom fillérekért, sunnyogni és átbaszni pedig nem fogok senkit. Egy nap alatt gyűlöltem meg az autót.

Nem érdekelnek a fekvőrendőrök, nem érdekel az olajhőmérséklet, nem érdekel a csomagtartó teleszkópja. Nem verem le a havat a cipőmről. Ütöm vágom, a lelkem mélyén csak azt várom már, hogy megdögöljön és elvihessem a bontóba.

Azt hiszem nekem meg kéne fogadnom a szerző tanácsát.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 12:06:19

@35up: Nem bevettem, ezek a saját gondolataim.
Amúgy szó nem volt itt összeesküvés-elméletekről (azokat is szeretem, de nem a vadhajtás-jellegűeket, és itt most nem utaltam egyre sem : véleményemnek adtam hangot, semmi másnak ).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 12:07:57

@hatmandu: És ha már nem ér 2 milliót, egy rozsdafolttól, a használati értéke kevesebb lesz? :) Miért kéne egy ilyen miatt eladni?

Nyomás a fényezőhöz, az eltünteti a rozsdát, autó megy tovább, ha törődsz vele.
De akkor tkp. te is meguntad, csak a reakció más :)

Abfangjaeger 2013.03.20. 12:07:59

Én cserélném gyakrabban az autóimat, mert -ahogy valaki már említette- jó pár példány van, amit kipróbálnék, szeretném a magaménak mondani a kulcsát. Vagy lenne benne akár egy jó üzlet, akár a javítás, szerelés vágya, szeretete.
De az, hogy egy 130 lóerős (pl. 2 literes benzines Honda) jármű névre kerülése közel 85000 forint állami sarc befizetésével jár, úgy ne csodálkozzon senki, hogy nem napi rutin az autócsere. Ebből a pénzből már meglenne egy vezérlés csere, olajcsere, szűrők, gyertyák, fékfolyadék, stb.
Mert az állampolgárok ezt is nézik, csak valamiért odafenn ez nem tűnik fel senkinek.

Abfangjaeger 2013.03.20. 12:09:53

@hatmandu: Gazdag ember vagy. Egy kis ráfordítással 2 milliót érő autót kinyírsz és beviszed a bontóba...

Adam88 2013.03.20. 12:18:13

Érdekes cikk. Egy autóm volt/van eddig az életemben, és ez az egy marad is, sok jó emlék fűződik hozzá. Mellette lehet lenne másik, de eszembe nem jutna eladni, főleg felújítás után. Egy új autó árából elég sokszor ujjá lehet varázsolni a régit.
Ahogy a cikkben írták, akik úgy amortizálják a kocsijukat, azok olyan emberek is. Gazdáját a kocsijáról.....

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 12:21:59

Jujj de jó kis cikk, és mennyire igaz. Én most dilemmában vagyok, család leszünk pár hónap múlva és nem tudom, mi legyen a következő, vagy melyiket tartsam meg.

A Megane Coupe nem igazán a legjobb választás kisgyerekes családnak, tudom. De keveset eszik, meg jópofa, viszont ha megtartom, költeni kéne rá. Apróságok, mint vezérműszíj, meg lassan két gumi, meg a légkondit feltöltetni. Viszont akkor ottragadok benn, sok pénzt belelapátolva, amit sosem kapok vissza és még mindig megvan a Laguna is, amivel elkövettem ugyanezt a hibát...
A Laguna tök jó lenne, de nagy a köbcenti, emiatt sok rá az adó, meg nem is eszik keveset, jó másfél, inkább talán két literrel több százon a fogyasztása. De jól megy és tágas, ráadásul szép állapotú, mindent rendbe tettem, ami esetleg rossz is lett volna. Viszont _régóta megvan_, mint a cikkben.

zerge44 2013.03.20. 12:23:30

@Luighi: Ha érzelmi alapon választanék autót, akkor valszeg egy ősöreg, rothadó 'presztizs' szopórollert vehetnék, vagy egy gyűjtői felújított példányt sokmilliókért(amit viszont sajnálnék a mindennapos, utcán parkolós használatban, és hozzá nem értésem miatt hamar megutálnám). Persze biztosan van valami érzelmi dolog egy japán tucatautóban, vagy akár egy új turbós, műanyag, elektronik-szuperszonikkal megtömött kétszáz lóerős négykerekűben, de nekem ezt valahogy soha sem sikerült átéreznem tartósan, főleg nem sokéves távlatokban. Ez nem jelenti azt hogy nem sajnálnám az autóm ha el kellene adni, hogy ne fűznének szép emlékek hozzá de hogy mély érzelmi alap egy, a piacra használtan is sokezerszámra kihányt fémdobozra, na az nálam nem működik.

kultúrpesszimista 2013.03.20. 12:31:01

@vancello: ez irónia lehet. Tudod, görbe tükör. Helyes dekódolás kérdése... ;-)

Laci-812 2013.03.20. 12:34:15

Sziasztok, lehet sok igazsag abban hogy cserelni kell, persze embere valogatja. Nalunk minden auto sokaig elt, a csere helyett a gyerekekhez vandorolt, igy a csaladban maradt.
Ma a legregebbi a 98-as Subi Forester, ugye mar 15 eves, 290ezer km-el, meg mindig szivesen ulok bele ha meglatogatom a fiamat. Meg kell emlitenem, nem zorog sehol, minden dolgozik rajta mint uj koraban, mindossze egy rozsdafolt a hatso ablak sarkaban. 2000-es A6-V8-4.2 hat ezt nem akarom lecserelni soha, pedig mar szep penzbe kerul a javitasa evente, meg szomjas is, de szeretem. Nagyon komoly auto a 300 paci szepen viszi, barmi gond van rogton javittatom.
A 2002 C230 kompressor 10 evig volt a nejem autoja, nem untuk meg, de koltozes, szukebb garazs, nem tudtam elegge kinyitni az ajtot a ki-be szallashoz meg az en rugalmassagom is tunoben van. Lecsereltuk egy X1-re de ezt is hosszu tavra vettuk. Meg kell emlitenem, hogy cserelhetnek evente is, de minek, olyat kell venni ami lefedi az igenyeinket, hidd el sokkal olcsobb. Udv.

kultúrpesszimista 2013.03.20. 12:38:43

@kultúrpesszimista: Ha nem irónia persze, akkor egyetértek: ekkora kapitális baromságot ritkán olvas az ember. Kvázi a fogyasztói retardáltság legitimációja...

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2013.03.20. 12:45:14

"a csomagtartóban minden kanyarban dübben az ételhordó"

Az milyen magyar szó, hogy "dübben". Én az életemben nem hallottam!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 12:48:07

@kitiltott, de seráfütty: "Viszont _régóta megvan_"

Ez a legnagyobb baja? :D:D:D:D:D Nem cserélünk? :D

@kultúrpesszimista: Még ha irónia is, nem nagyon jön át.

kultúrpesszimista 2013.03.20. 12:53:13

@ColT: finom radarok kellenek, de azért szerintem kiérezhető az irónia... (Lásd pl. a legutolsó mondatot, ami az egész cikket - visszamenőleg - a megfelelő értelmezési tartományba helyezi.)

kewcheg 2013.03.20. 12:54:43

Cikkíró! Ha van/volna kutyád, és megöregszik, mogorva lesz , büdöseket fingik, akkor kirakod a kocsiból két település között a szántóföldön? Én nagyon!!! szeretem a szép/gyönyörű, karbantartott régi/régebbi autókat, vagy bármilyen más vasakat,amikor nagyritkán ilyet látok, félig már össze is állt a kép bennem a "gazda" személyiségéről....:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 12:59:22

@kultúrpesszimista:
;)

"Véletlenül hagyja nyitva ezt a cikket, és otthon se kell majd magyarázkodni.

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!"

Hát, ebből az otthon se kell-ből sem igazán érezni ki, hogy változtatna a többin...
Én úgy értelmeztem, hogy "ha az asszony ellenkezik, mutasd meg neki".

(Az utolsó mondat meg a felhívás trollkodásra ;) )

Invinoveritas 2013.03.20. 13:06:01

Komolyan, némelyik városi szaladgálós verda lelakottabb, mint egy földúton nyúzott kocka Lada.
Megunni egy nőt? Nem, max. meggyűlölöd... Megunni egy jól működő autót? Marhaság. Ha már igénytelenségében szétütötte a tirpák tulaja, na akkó' eladja, mert jaj, sokat kéne rá költeni - ez a magyar valóság!
Ui: ha valaki megunta volna a tíz évnél fiatalabb ötajtós Patrolját, én megvenném occsóé'!
Szép napot!

kultúrpesszimista 2013.03.20. 13:12:00

@ColT: én úgy értelmeztem, hogy a cikk olvasójának lecserélendő párja, ha olvassa a cikket, máris mindent érteni fog. Egyfajta jelzés lenne számára. De mindez persze csak annyira komolyan veendő, amennyire az egész cikk komoly szándékkal íródott...

pedaz 2013.03.20. 13:13:58

@ZF2: Szerintem meg a cikk nem a tönkremenetelre utal, hanem a jármű megunására és hogy ezzel együtt a tulajdonos hatványozottan ront az állapotán. Azért az utcakép alapján megállapítható, hogy eljutnak az autók 20-25 éves korukig. De a cikk nem csak új autókról szól.

Az meg, hogy elektronikával vannak a mai autók teletömve, az meg az emberiség hülyesége/velejárója. Ma már nem tudnának eladni egy szervótlan kocsit légzsákok nélkül.

Rocko- 2013.03.20. 13:21:12

@rbalint88: ó, csak nehogy sírba vigye!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 13:24:51

@kultúrpesszimista: Hát, végülis lehet, de egyikre sem vennék mérget...
Gyenge lett, na.

@pedaz: A légzsákokkal baj nincs! Az egybehifi-navi-facebookklienssel van bajom, ami pár év alatt elavul, és feleslegessé válik.
Meg a radal a seggébe, mert nem lehet kilátni. Nem lehetne, hogy ki lehessen? Ja, akkor nem lehet eladni a radart.

@Invinoveritas: De utána le kell szarozni, hogy egy fos volt, azért adta el :D

Shadowbull 2013.03.20. 13:27:26

@ColT: "Meg a radal a seggébe, mert nem lehet kilátni. Nem lehetne, hogy ki lehessen? Ja, akkor nem lehet eladni a radart."

Mondjuk en ezek utan nem villognek vele hogy ezt sajat magadtol birtad kitalalni.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.03.20. 13:29:25

@novothauto:

Szerintem nem lesz. Túl sokat agyal és keveset cselekszik...

35up (törölt) 2013.03.20. 13:36:08

@ColT: "Nem bevettem, ezek a saját gondolataim."

Akkor viszont komolyabb baj van, es nem veletlenul tartasz ott, ahol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 13:39:33

@35up: Honnan tudod, hol tartok? Honnan tudod, miért tartok [valahol]?
Manapság értem én, hogy ciki gondolkodni, főleg mást gondolni, mint a nagy tömeg...
...de amit leírtam, azok alapján kicsit meredekek a kijelentéseid.

@Shadowbull: Korábban megvitattuk ezt...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 13:40:52

@35up: Különben mi alapján is ítélhetsz te meg engem? :)

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 13:51:21

@ColT: Nem, igazából a legnagyobb baja az, hogy értéktelen, piaci szempontból és nem túl gazdaságos. Az értékét szerintem egy bő év, másfél alatt megkereshetném egy kisebb autóval...

Pedig nagyon sajnálom eladni, hirdetést nem is tettem föl, pedig tudom, hogy azt kéne. Már több, mint egy hónapja csak áll, néha beindítom, kerülök vele párat a háztömb körül.

Sajnálok megválni tőle, főleg most, hogy már _mindene jó_.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 14:04:41

@kitiltott, de seráfütty: "család leszünk pár hónap múlva és nem tudom, mi legyen a következő, vagy melyiket tartsam meg."

Akkor a Lagunát, abba be is fér a cucc... Fenntartani mindent kell...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 14:05:21

@kitiltott, de seráfütty: Már csak azért is, ha jó, akkor ne ülj be egy bizonytalanba... Legalábbis én nem tenném.

sompetike 2013.03.20. 14:10:29

és ha valaki csak örömét leli abban,hogy egy másik autója van?ami neki szebb,jobb,nagyobb,szinesebb...
kinek mi tetszik...
minek a pénz a bankban?
egy fillért nem viszel magaddal a sirba.akkor meg aki meg teheti miért nem cserélje a kocsit.
van egy régi mondás:
aki egész életében garasoskodik,az az élete végére megkeseredik...

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 14:18:26

@ColT: Ez igaz, viszont csak melóba járnom napi 50 km kocsikázás, azaz heti 5 * 2 litert lehetne spórolni, ami ugye 10, kerekítve havi 45 literre, literenként 1.62 Euroval, az havi 75 spórolás. Az útadó különbség egy évre pedig 300 Euro. Három hónapnyi "szabit" feltételezve (mert olyan helyen melózok, ami iskolaidővel van összefüggésben) Szóval kb. 1000 Euro/év a különbség... Azzal tudnánk mit kezdeni, kisgyerekkel, azt hiszem.

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 14:20:22

@kitiltott, de seráfütty: Ja, a Laguna meg nem ér 1000 Eurot sem a jelenlegi piaci árak szerint. Örülhetnék úgy 800-nak, ha sikerül egyáltalán eladni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 14:29:39

@kitiltott, de seráfütty: Mondjuk ja. De akkorminkább kisebb motoros autóban kell gondolkodnod...

Giryu 2013.03.20. 14:39:47

@sompetike: Csak az nem mindegy, hogy az élete vége éhenhalás, vagy hajléktalanság miatti kihűlés miatt jön-e el. Mert abban lehet ám megkeseredni igazán, nem abban, ha valaki ésszerűen tartalékol. A garasoskodás és a máról holnapra élés között vannak ám fokozatok...

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 14:50:25

@ColT: Igen, sajna 1.4 a kompromisszum, amit még ésszerűen lehet üzemeltetni, de nem tökéletesen halott, mint autó. Persze mindezt egy kisebb bódéban. Az optimális a Megane kombi lenne, de azt meg itt nem forgalmazták. Akkor mindkét autó mehetne és egy jó kompromisszumot lehetne kötni.

Japánt nem akarok, mert egyrészt itt túlárazott, másrészt durván lepusztítottak és nem is szeretem őket, lelketlen autók. A németek dettó, a Volkswagenek valami elképesztő rúgást kapnak, használtan nem látni egyet sem, ami kicsit is jó állapotú (a kereten belül), az Opelek még rosszabbak.

A Focus 1. generációjától meg a hideg ráz (belül szó szerint a hányinger kerülget) és nem is annyira takarékos, mint a Renault, ami tényleg 6.3 literrel elmászkál alattam.

Lehet, ötajtós Megane lesz, vagy marad a Laguna.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.03.20. 14:50:54

@sompetike: megvan még a Picassód? Én sem járok túl sűrűn, de téged még régebb óta nem láttalak

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 14:55:19

@kitiltott, de seráfütty: Ötajtós jó dolog. A kombi külméretei nélkül jól használható.
Francia fanatikus-e vagy?!
Mondjuk a japán/német autók strapabírók, ez itthon azt jelenti, hogy széthasználják, mer' bírja, nem kell rá költeni :S

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.03.20. 14:57:40

hogy ON is legyek:

Maholnap lesz éppen 10 éves az autóm, pont hat éves lett, amikor hozzám került. Persze, unom ahogy kell, mert nem éppen saját magam miatt vásároltam, de "megszerettem", pedig csak egy fosfrancia.

Heti minimum egyszer kézzel lemosom, kéthetente belső nagytakarítás, nem éli tipikus családi egyterűek életét.

Csak azért nem adom el, mert buknék rajta. De akkor buknám a legtöbb pénzt, ha olyat vennék megint, amit szeretnék. Így marad, amíg költözés miatt muszáj lesz majd eladni :)

sompetike 2013.03.20. 15:01:06

@Giryu:

persze értem én a fokozatokat,de aki máról holnapra él az nem is cseréli le az autóját,vagy lehet,hogy már nincs is autója.
de irtam is a kommentben,"hogy ako meg teheti..."

tamaska 2013.03.20. 15:01:08

@kitiltott, de seráfütty:

Amikor megcsaládosodtam, én is sokat agyaltam mi legyen... Adjam el az újonnan vett, 6 éves problémamentes fiestámat és vegyek egy nagyobb kombit? Meghirdettem, de a válságosdi kellős közepén nem nagyon kellett senkinek a fiesta, igazából nem is akaródzott annyira eladni, így megmaradt. Most 1,5 éves a gyerek, a napi szaladgáláshoz már nem kell akkora málha, elég a kisebb babakocsi, simán elférünk benne. Nyaralásra, több napra való cuccolásra van egy olcsó 350 L-es tetőbox, az megoldja a csomagtér problémát.
Egyébként az esetek 80-85 %-ában egyedül használom az autót munkába járásra. Ahhoz meg minek egy böhöm kombi?

A lényeg, hogy 1-1,5 évet kell kihúzni a kis(ebb) autóval, utána már könnyebb lesz. Szvsz nem kell mindjárt nagy kombiét/egyterűért rohanni ha gyermeked születik:)

abwert 2013.03.20. 15:02:17

8 éve használok egy benzines II-es Golfot /28 éves, Velem egy idős :)/, de úgy érzem ez életre szóló barátság, már-már túl a barátságon kategória

sompetike 2013.03.20. 15:04:03

@gergo:

már nincs.de a családban maradt...:)
és kb ilyen indok miatt mint a cikk váltottam egy priusra...

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 15:08:21

@tamaska: Ezt tudom, csak a kétajtós Megane Coupe nem túl ideális a babakocsi/gyerekülés kombinációhoz :-) A Laguna meg anyagilag mint a fenntartási költségek...

@ColT: Hát, mondhatom, hogy az lettem, a Renault-ok valahogy megtalálnak, már három volt előtte és mindet nagyon szerettem, egyik sem volt komoly beteg. Ilyen izzócserék, meg kopó dolgok voltak mindegyiken. Persze most a 98 és 02 köztiekről van szó, az tényleg egy jó időszak volt náluk minőség terén.

Szeretem a kényelmüket, a jó felszereltségüket, a beltereiket meg a fékeiket. Ennyi nekem elég is :-) Az eddigiek ráadásul megbízhatóak is voltak.

Giryu 2013.03.20. 15:17:37

@sompetike: A máról holnapra élést úgy értsd, hogy van autó, meg ami kell, de tartalék az nincs, mert amint összegyűlik valami lé, mindjárt el is kell b@szni valamire. Sőt, mi az hogy összegyűlne? Hitelt ide, franc se' vár addig, míg összegyűlik... :)

Ha meg valami komolyabb krach beüt, egy fillér tartalék nélkül hamar kopogtat az amúgy talpig becsületes végrehajtó...

tamaska 2013.03.20. 15:20:23

@kitiltott, de seráfütty:

Haverék kétajtós civic-el vágtak neki, valahol meg tudlak érteni... Ahhoz képest nekem az ötajtós fiestával könnyű életem van:)

zsolti_ 2013.03.20. 15:24:38

Egy csöppet sem nagyobb úri hóbort megunásból autót cserélni, mint új autót venni, ráadásul hitelre. Magyar átlag fizu kétszereséből is mindkettő oltári nagy faszság az egyértelmű, de attól még sokan tették/tennék. Tehát a cikk sajnos helytálló.
(egyszer kimatekoztam, hogy új autóhoz havi 500k nettó fizu kellene, használthoz azért talán 200-250k is elég lehet ha egyedülálló júzerről van szó. aki nem hiszi kapja elő a számológépet vagy vegyen akciós párizsit)

Giryu 2013.03.20. 15:32:50

@zsolti_: Azért nem mindegy, hogy milyen használt. Egy ésszel meghozott előrelátó döntés esetén nem feltétlenül kell 200-250K havi fizu. Ha kellene, az ország lakosságának 2/3-ának nem lenne autója.

Carfan 2013.03.20. 15:55:31

Ez az iromány legalább 5 évvel elkésett. A "hitelkánaán" idején még elő is fordult pár idiótánál, hogy olajcserére vitte a Vagyonőrt és Ignáccal ment haza, de ma ez már elenyésző. Az iromány első felébe tartozó típus szimplán igénytelen, semmi köze az unalomhoz. Akinek van pénze úgyis cserélni fogja x évente, mindegy, hogy "meguntam" vagy "mert sok benne a km, már sokat fog veszteni az értékéből" stb ideológiát társítunk hozzá. Akinek meg nincs úgyis próbálja életben tartani a régit, ha unja, ha nem.

zsolti_ 2013.03.20. 16:00:01

@Giryu: Én csak annyit mondok, hogy ez lenne a reális. De ugyebár lényegtelen, mert az emberek nagy része szarik a matekra. Most nézem, hogy korábban belinkeltek egy cikket. Ott kb le van írva mennyibe kerül, meg már volt pár hasonló kommentáradat, hogy mennyi is a fenntartása egy autónak.
A másik oldal, meg a pár évre vmi pár forintos bontószökevényt néha használva.

Globetrotter2014 2013.03.20. 16:08:56

@pedaz: a 25 évvel ezelőtt gyártott autók eljutnak. Ez nem jelenti azt hogy a 2010es autók is el fognak...

Hurri Kán 2013.03.20. 16:12:49

@zsolti_:
A pár forintos bontószökevény és a lehetőleg null forint beugróval, tíz évre megvett új autó között azért elég sok átmenet van.
Szerintem ma annak a rétegnek, aki reálisan fenn tud tartani egy autót (ha tetszik, ha nem, ez még egy átlagfizetésből is necces sajnos) leginkább egy max. másfél-kétmillióba kerülő valami megvásárlása a reális. Ennyiből kapni normális állapotú, ugyanakkor nem horrorért fenntartható autót, még ha hitel is kell rá, ha mondjuk a fele megvan, az a maradék 1.000.000 még egy aránylag belátható összeg.

Ja, most kifejezetten magán-vásárlókról beszélek, magánember, magáncélra, cégeknél azért más a helyzet. Még pár év, és talán eljutunk oda, hogy az autóvásárlók nagy része nem erején felül, magának, és nem a szomszédnak fog autót venni.

zsolti_ 2013.03.20. 16:19:02

@Hurri Kán: Ugyanazt írjuk. A pár forintos bontószökevényt az átlag alatt-körül keresőkre írtam. Amit te írsz az sokaknak már horror összeg. 150k-s fizuból évekig tart összerakni 1 millió forintot. Megéri egy autóért? Sztem nem.

Hurri Kán 2013.03.20. 16:20:43

@zsolti_:
Ezért írtam, hogy havi 150e fizetés reálisan kevés egy autó normális fenntartásához. Más kérdés, sokaknak pl. vidéken ez is már jó pénznek számít, és ott aztán az autó tényleg nem nélkülözhető.

zutyi128 2013.03.20. 16:21:14

Ez sajnos így van a kapcsolatokkal is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:21:51

@zsolti_: Pár évre pár Ft-os...
...a bontószökevény is ~100K, ha pár évre kell... És akkor nem beszélve arról, hogy arra is költesz esetleg, hogy menjen, meg utána hatalmas bukóval adod el ha teljesen lelaktad...
Ha nincs pénzed, nem szabad szórni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:23:13

@kitiltott, de seráfütty: Ez már ízlés dolga.

@Hurri Kán: Ennyi. De a rendben tartás ilyenkor még fontosabb -> a leszart hibák csak továbbiakat okoznak.

Hurri Kán 2013.03.20. 16:29:21

@ColT:
Ez is igaz. Csak hát hányan vannak úgy, hogy inkább befizeti a villanyszámlát, minthogy vegyen két új gömbfejet a kopogók helyére. Szóval ezt nem lenézés miatt mondom, de láthatólag szegény eladótól sosem vennék autót, pont az ilyenek miatt. Más kérdés, sokan olyanok sem tartják karban az autójukat, akiknek anyagilag nem okozna gondot, mert szimplán igénytelenek. Ültem olyan kb. 2 éves Audi A4-esben (kb. mindegy most a típus), ami szerintem megvétele óta nem volt kitakarítva, műanyag elemek az utastérben lerúgva, leszaggatva, itt-ott zörgött-kopogott a futómű, a csomagtartóban még csodálom, hogy nem nőtt ki a krumpli. Ja, a gazdája éppen akkortájt vett egy lakást kb. 20 millióért. Mindez kb. 10 éve volt.

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:37:24

konzumidiotizmus, bő lére eresztve
az autó behelyettesíhető mobilteló, sportruházat, bige szavakkal, jelentésmódosulás veszélye nélkül
:)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 16:40:58

@De gustibusaut bene, aut nihil:

A sportruházatot nem értem, jó eséllyel az életed meghosszabbítására és bizonyítottan egészséges, mindenki számára hasznos dologra költöd. Mi a baj vele?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:43:36

@Hurri Kán: Igen, ezek mind létező dolgok. Mondjuk van a kettő kombinációja is...

@De gustibusaut bene, aut nihil: Pontosan!

@vau: Sokezer Ft-os futócipők, térdvédők, bukósisakok...

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:45:04

@vau: ühüm, az is egy felhasználási területe, de mifelénk a lakcsin a melegítőnadrág a dresszkód, minél több a csík és minél nagyobb a puna felirat, annál rajabb...

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 16:45:28

@ColT:

Mi a baj a sokezer forintos térdvédőkkel, cipőkkel, (bukó)sisakokkal?

Dögöljünk meg helyette engedelmeskedve a természet parancsának, vagy ne csináljunk inkább semmit?

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:47:00

@vau: szerintem te is szkvassolji jársz a haverokkal az okszigénvellneszbe, add fel, nem fogod érteni :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 16:47:04

@De gustibusaut bene, aut nihil: hát azok le vannak szarva :)

Sportruházat a legjobb dolog ami történhetett az emberiséggel, azért kezdtem el sportolni megint, mert már nem fáj a térdem és nem leszek ortó büdös, ha futok :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 16:48:14

@De gustibusaut bene, aut nihil: hegy/sziklamászom és futok, de majdnem.

Ellenben engedtessék meg, hogy nagyobb audiencia előtt is előadjam az általam kitalált nyelvtörőt:

"A tenisz az sznob sport sőt a sakk és a szkvass is az."

(c) vau

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:53:44

@vau: sose értettem miért hiszik bizonyos emberek, h ők egy bizonyos edzettségi szint felett már nem izzadnak büdöset.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:54:17

@vau: A konzumidiotizmus pl. Az egésszel az a baj
Amikor nem használni veszel meg valamit, illetve nem azért, mert szükséged van rá :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:55:13

@De gustibusaut bene, aut nihil: Bizonyos edszettségi szint felett már nem meri mondani nekik senki ;)

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:57:01

@ColT: nincs nekik feleségük?
boldog emberek :)

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 16:59:07

@Hurri Kán: 2 M-ért sok mindent kapni, de érdemes lehet nézelődni az 1 M körüli ársávban is. Ki lehet fogni igen jó kocsikat, amik használati értéküket tekintve nagyon megközelítik a 2 M-ért kaphatóakat. A legfőbb különbség szinte csak pár év korkülönbség. A legtöbb fontos kritériumnak (biztonságos, 2+ lufi, ABS, kényelmi extrák, takarékos motor, megbízhatóság stb) eleget tud tenni egy jól kiválasztott 1 M körüli kocsi is. A maradék 1 M-ból lehet tankolgatni, fenntartani.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 17:03:38

@ColT: Futócipőről tudok nyilatkozni. 15K alatt normálisat kapni eléggé necces. Nagy ritkán 10-12 körül vannak akciózott kifutó termékek, de hamar elkapkodják, és ha nagy a lábad, akkor szopcsi van, mert eleve alig van 45-ös fölött cipő.

Hurri Kán 2013.03.20. 17:07:40

@SzélsebesVelorex:
Nyilván kor/típus függvénye is a dolog, ha egy adott típusból a kínálat legaljának van 1 mill. körül az ára, akkor ritkán érdemes onnan választani.

Ezzel az ársávval arra céloztam, aki az átlagnál valamivel jobban keres (min. 200, de inkább 250-300e között) kb. ez az az összeg, amivel még nem vállalja túl magát sem vételnél, sem a fenntartásnál. (Átlag autót figyelembe véve természetesen)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 17:11:52

@ColT: hozzátenném, hogy a softshell és a polár az egyik legcsodásabb anyag a világon, ha télen nem akarsz úgy kinézni, mint egy medve és nem akarsz megfagyni.

Mondjuk van itt az irodaházban egy arc, aki látványosan gleccserszemüvegben és Interportos sajátmárkás hegymászócuccban (mekkinli) mászkál, na ő vicces.

Szóval egy csomó praktikus ruházat jön át a sportból: légáteresző aláöltözők, polár, softshell.

@De gustibusaut bene, aut nihil: bizonyos edzettségi szint felett már sikkes, ha rohadt büdös vagy. :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 17:13:35

@SzélsebesVelorex: egyetértek. 20-30k körül van az, ami jó eséllyel nem okoz maradandó egészségkárosodást.

Az se vígasztal, mielőtt előjön vele valaki, hogy két dollárért varrják a kisgyerekek, attól még nem tudok elutazni érte kambodzsába.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 17:19:40

@Hurri Kán: Rosszul fogalmaztam. Szerintem az ársáv tetejéből érdemes válogatni. Arra akartam csak rávilágítani, hogy egy modellfrissítés utáni kocsi nem feltétlenül ér 2x annyit, mint a korábbi. Pl. Focus I-ből nagyon jót kapsz 800K-1M-ért, de a szintén jó állapotú Focus II nem feltétlenül ér kétszer annyit, tehát 1.6-2M-t. Mármint egy átlag magyar kereső számára nem feltétlenül éri meg, ugyanis használati értéke a két kocsinak közel van egymáshoz.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 17:27:36

@vau: 1 éve vettem 21K-ért egy elég jót, de volt egy akciózott 16K-ért, ami nagyon tetszett, csak sajnos egy számmal nagyobb kellett volna a lábamra. Kb. 3 órán keresztül próbálgattam a cipőket és bementem vagy 5-6 sportruházat boltba. Tapasztalatom szerint nagynevű márkák termékei közt is jelentős minőségkülönbség van, és nem mindig a drágább a jobb. Az igazán jó cipők 25K fölött vannak. Ez sajnos tény.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.03.20. 17:35:24

Azért a cikkíró érdekes képet alkot a nőkről.
Ezekszerint a nőket a külsejük alapján itéli meg és csak az számít az jön le.
A külsőt valóban lehet unni,de sekélyes gondolkodásra vall aki csak ez alapján választ.

madbalee 2013.03.20. 17:39:58

A cikknek szerintem mindössze egy hibaja van. Az, hogy a Totalcar.hu-ra lett kirakva, es nem a belsösegre.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.03.20. 17:44:33

Az öregecskedő feleséget is cseréljük le?!:-)
Ha már unjuk?

redriot77 2013.03.20. 17:46:23

Asszem ez a cikk rám is vonatkozik. Öt évig jártam egy koreai kisautóval. Ezidő alatt nem romlott el, keveset fogyasztott és nem is ment rosszul. Becsületesen tette a dolgát, mint egy stréber éltanuló.
Én pedig borzalmasan meguntam. Eleve nem szerelemből vettem hanem racionális választás volt. Tavaly jutottam el addig a pontig amit Bende leírt: kezdtem elhanyagolni az autót. Már nem políroztam, waxoltam, aztán a mosások is ritkultak. A belsejéről már nem is beszélek.
Szegény kisautó tette a dolgát így is, de már nem kapta meg tőlem azt a törődést amit érdemelt volna.
Aztán a sok autonánia, hahu-nézegetés megtette hatását: januárban lecseréltem szegény kis Hunyadit. Egy 22 éves német youngtimerre. A megbízható, modern kisautót egy náci bontószökevényre? Először őrültségnek tűnt de aztán csak belevágtam: végre olyan autóm van amit öröm reggelente meglátni a parkolóban, és nem vetek többé vágyakozó pillantásokat mások autóira a kis koreai tejfölöspohár kormánya mögül pislogva. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 17:50:25

@De gustibusaut bene, aut nihil: :D

@SzélsebesVelorex: Igaz. De NEM AZ áruKRól beSzÉLTEM? HA VISSZAOLVAsol.

@vau: Látod, érted miről vakerok

Hurri Kán 2013.03.20. 17:54:19

@SzélsebesVelorex:
Igen, ebben igazad van. Mondjuk ha gond nélkül el tudnék most 2 millét autóra költeni, lenne olyan típus, amiből inkább a régebbit, de olyan is, amiből inkább az újabbat venném.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.20. 18:00:34

Érdekes cikk.
Számomra az autó egy használati tárgy. Kicsit karcolódik, kopik, idővel nyöszörög.
Viszont újonnan lett véve, és 10 éves koráig tuti megőrizzük.
Ha lesz pénz másodikra, akkor veszek egy családi(bb) kombit, ez meg marad asszonynál.
Ha nem lesz pénz, akkor sem érdekel az "unottság", mert teszi a dolgát rendesen, és pont leszarom hogy mit szól a szomszéd, vagy mennyire nem támad erekcióm tőle vezetés közben...

Egyszerűen nem tudok/akarok milliókkal dobálózni egy HASZNÁLATI TÁRGY esetében, mert nem erre való.
A Trabanthoz képest a mostani autó a klimával, ABS-el, légzsákokkal, multikormánnyal, egyéb lófaszokkal egy űrtechnológia.
Ehhez képest viszont egy újabb autó a radarkövetéssel meg egyéb kütyükkel már nem akkora ugrás, hogy emiatt váltson az ember.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 18:08:54

@ColT: Már megijedtem, hogy haragszol rám. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 18:09:13

@Hurri Kán: Én úgy is, hogy csak a meglevőre :D . Igaz, akkor gyári állapotú lenne :)

Autó-motor doktor 2013.03.20. 18:09:14

Én csak azt nem szeretem,amikor órákig kell a városban szaladgálni és folyton váltogatni kell.Egyszerűen idegbeteggé válok és elkezdem gyilkolni az autót.Mikor fél órán belül 20-adjára kell visszaváltani,akkor már érthető ha a dühtől tajtékozva,kuplung nélkül töröm be egyesbe.És időközönként rákapok a kuplung nélküli váltásokra.Olyankor már erővel rúgom,taposom a pedálokat,eszeveszetten felgyorsítok,aztán az utolsó pillanatban taposom le a féket elemi erővel.Ilyenkor padkázni is szoktam,sokszor dühből.[persze néha véletlen a parkoló autók is kapnak,de olyankor nem érdekel,csak utólag lenyugodván bánom meg]

Gondolom mondanom sem kell,hogy kb. fél évente cserélgetem az autóimat,nálam emiatt eddig csak négy szart be.

tiramiska 2013.03.20. 18:15:46

Ez a cikk, akkor lett volna érdekes, amikor 0%os beugrókkal állt minden marha a kereskedések előtt... azóta szerintem megfontoltabbak az emberek. Persze, mindig vannak marhák...

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 18:25:03

@tiramiska: Akkor ez a cikk pont, hogy túrót sem ért volna. Akinek volt esze, az akkor is használta, akinek meg nem volt, annak hiába magyaráztam regényeket, hogy miért is nem kellene 2 minimálbérrel 2 gyerek mellé 3 milla hitelt felvenni 10 évre. Vagy miért is nem kellene munkanélküliként lakáshitelt felvenni 20 évre, ezáltal elzálogosítva a szülők házát is.

Youngtimer 2013.03.20. 19:45:45

Bende eddigi legjobb írása, nagyon őszinte valószínű ő fog autót eladni, cserélni hamarosan.

muszashi 2013.03.20. 19:53:40

120-as Skodám van. 5 éve vettem. Idén tavasszal belerakattam a gázt, januárra már már meg is térült az ára. Nyáron kapott egy teljes fényezést, mivel kezdett rozsdásodni, ugyanakkor minimum a gáztartály lejáratig szeretném használni, így a fényezés volt az ésszerű lépés. Most kapott 4 új gumit. Szóval öreg, "olcsó" autó nem feltétlen lelakott szar. Tény ugyanakkor, hogy kap sokat mivel tanyán lakom, így ha csak a vonatig megyek az is minden nap 10 km igazi traktor járta, szuttyos földút. (kell is évente foglalkozni a fékkel, telimegy dzsuvával és beáll)
5 éve 100 gurigáért vettem, most ezekkel a dolgokkal együtt (gáz+fényezés+4 gumi)és az elmúlt évek kiadásaival költöttem rá 500-at, tehát "600-ban van" az autó. Piaci ára kb 100. Hülye lennék eladni. Részint benzinre átszámolt fogyasztás 5 liter/100, részint szög egyszerű, alkatrészek gombokért. Évi 20k kilométernél többet megyek vele...

conmorientes 2013.03.20. 19:57:41

A kutyának a töke !

Az autót fent kell tudni tartani, fent kell tudni tartani, fent kell tudni tartani, fent kell tudni tartani, fent kell tudni tartani.

Aki ezt nem így gondolja kerékpározzon a metrón.

ps3peter 2013.03.20. 21:27:20

Ez a remek szösszenet teljes mértékben rólam szól :)
Így lett egy tökéletes Vectra B-böl Vectra C aztán 530i majd 350Z. Megölne az unalom ha több mint 2-3 évig kéne egy autót használni. Általában a vétel után fél-egy évvel már nézegetem, hogy mi lesz a következö.
Igen, sokba kerül. Leszarom...
A zsebemben meg ne turkáljon senki.

Autó-motor doktor 2013.03.20. 21:39:42

@redriot77: Gratulálok,hogy a megbízható,hűséges kisautót lecserélted egy lerúgott,lefingott német presztízsautóra.

Autó-motor doktor 2013.03.20. 21:44:50

@muszashi: A 120-as oreg Skoda,ami 600k-ban van, már annyira megéri,hogy 100 km-enként 5 liter benzint termel és ebből 2,8-cal eljár.Az üres tankot baromi idegesítő lehet 3 hetente leszívogatni...

_krampampuli_ 2013.03.20. 21:54:39

Emberek vagyunk... az, hogy mindig jobbat-szebbet szeretnénk, valahol érthető.

Nálam autó-vonalon ez olyan szélsőséges módon jelenik meg, hogy a 12 éves autómat (négy éve vettem, eléggé jó állapotban) folyton szépítgetem-jobbítgatom.
Eladni eszem ágában sincs, mert szeretem, és persze anyagilag is értelmetlen volna.
2001-ben a normális gyártók már galvanizálták, ahol lényeges, így hát nem rozsdásodik - azóta sem. Volt hozzá 4 légzsák, klíma, ülésfűtés, ABS, fékasszisztens, esőszenzor... Mindez 700.000 Ft-ért.
Ez nem volt elég, és apránként az elérhető gyári extrákat apránként szinte mind begyűjtöttem. Most már minden ablakom elektromos, automata (tízezer körüli összegből). Aztán gombokért vettem gyári bőrkormányt, amit újrabőröztettem: egyenesen pazar. :)
A gyári alufelni már olyan olcsó hozzá, hogy a téli szettem is olyanra van szerelve...

Gyártmányt és típust szándékosan nem írok: biztosan sok más autó van ebből az időszakból, ami jó vétel.

Ha vettem volna egy új, vagy páréves autót 2009-ben, nos akkor biztosan valami fapados kivitelű járgányban ülnék, ami évi 500.000+ Ft értékvesztést szenved el, és már cascora kiadtam volna közel annyit, mint amibe ez egyáltalán bekerült.

DBandesz 2013.03.20. 22:14:55

Az egyik kocsit 2001-ben vettük, a másikat 2002-ben. Egyiket sem unom.

muszashi 2013.03.20. 23:00:41

@Autó-motor doktor: Értő olvasást!
Nem termel benzint, mivel nem is rakok bele benzint!
Tavasz óta gázos.
8L gáz/100 km = 8*253=2024 Ft
2024/430 (benzin ára)= 4,7 L

600k, pedig az 5 év alatt költözz pénz, igaz ebből most idén a gáz (160) és a fényezés (90) egyszeri nagyobb tétel volt.

muszashi 2013.03.20. 23:03:50

Mondjuk így félreérthető, mert én eltelt évben gondolkodom, tehát 2012 tavaszán lett bele gáz és 2012 nyarán lett lefújva.

- Szerzet - 2013.03.21. 02:28:33

Hát ezt a cikket a Hasznaltauto.hu finanszírozta.

Amúgy bele lehet építeni a Citroen gázgömbjeit egy másik típusba? Tuningolni akarnám a Daciámat.

Minden Áron 2013.03.21. 06:32:45

@ColT: Rohadt drága billentyűzetek, gyűjtő az kinek kettő van. Le a kakaóval.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 06:43:53

@Minden Áron: Logouton keress vissza. Volt egy arc, aki tesztet írt, egy laza 25 ezer ft-os billentyűzetről...

Schütii 2013.03.21. 08:28:18

@ps3peter: "A zsebemben meg ne turkáljon senki. "

Költsed csak nyugodtan a sok korpát. Belőled kéne nagyon sok igazából. Már ha legálisan csinálod azt amiért pénzt kapsz.

Schütii 2013.03.21. 08:30:01

@muszashi: Troll alert! Mármint amit nem vettél észre.

Schütii 2013.03.21. 08:31:48

@ColT: Nem. Csodálkozni csak, azok csodálkoznak, akik elhiszik hogy az átlag magyar jobb autóval is járhat mint egy 20+ éves exszoci vas.

kisqtya 2013.03.21. 08:42:42

@DBandesz: Mi került olyan sokba azon a Skodán? 250e 5 év alatt. Motorgenerál? Vagy minden olajcsere is bele van számolva? Mondjuk sztem akkor is sok. Főleg, hogy az alkatrészek sem drágák.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 10:45:55

@kisqtya: Szerintem nem sok, főleg, ha rendben van. 5 év alatt? Az ÉVI 50 ezer. Nincs havi 5. Lehet biztosítással együtt volt ennyi.

kisqtya 2013.03.21. 10:51:02

@ColT: Én mondjuk a "rendeltetészerű" költségeket nem szoktam beleszámolni :) Még az olajcserét sem. Kopás okozta költségeket már igen, pl egy fékcsere. Motorgenerál, akksi stb.

DBandesz 2013.03.21. 12:03:57

@kisqtya: Szerintem ezt nem nekem akartad írni. Skoda egy szál nincs a családban, csak Toyota, meg Mazda...

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.03.21. 12:44:42

Tetszett az iromány, nagy az igazságalapja :)

ps3peter 2013.03.21. 20:23:03

@Schütii: Eléggé legálisan, mivel mindezt az igen keményen megadóztatott alkalmazotti jövedelmemböl teszem...

muszashi 2013.03.21. 20:59:46

@kisqtya: bocs telorol irok
sztem nem sok. benne van evi min 2 olaj, olajszuro, legszuro csere, a gumik amik elfogytak (most pl akciosan szereztem negy uj negy evszakost 40-ert) az evi 2 termosztat ket ekszik nemreg volt vezermulanc cserelve egyszer volt hengerfejes, szinten nemreg kapott kinyomocsapagyat es kuplungtarcsat. ott soha nem maradtam sehol de azert elfogy neha ez az. Mondjuk min evi 20k-t megyek ennek fenyeben ez igazan nem sok. Inkabb a futomu igenyli a gyakoribb gondoskodast ott a harmadik szett lengescsillapito van elol, Kellett kerekcsapagyat cserelni es gombfejet no meg fuggocsapszeget es evente egyszer a hatso feket is szet kell kapni mert vagy melegszik vagy nyoszog vagy felrehuz. ugyanakkor minden nap ki es bejovok a tanyara vele ha mashova nem is megyek az pedig napi 10 kilometer foldut azaz evente tobb mint 3000. ...es a foldut ebben az esetben pozitiv jelzo arra a traktor jarta csapara amibe most peldaul a kocsi aljat mossa a saros viz es volt mar ra pelda hogy ilyen idoben is fel kellett raknom a holancot hogy ki tudjak jonni a sarbol. sztem ilyen uzemeltetesi korulmenyek kozott igen meltanyos igenyei vannak a joszagnak
süti beállítások módosítása