HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az autónkat eldobjuk ugye?

2013.03.20. 05:45 Tcomment

Címkék: csere megunt

A legjobb, legkívánatosabb nőt is unja otthon valaki. Igen, azt a hamvas testű egyetemistát is, akit reggel bámult meg, ahogy az várta a buszt, ön pedig elképzelte, milyen jó lenne birtokon belül lenni.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

232 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr265149311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kultúrpesszimista 2013.03.20. 13:12:00

@ColT: én úgy értelmeztem, hogy a cikk olvasójának lecserélendő párja, ha olvassa a cikket, máris mindent érteni fog. Egyfajta jelzés lenne számára. De mindez persze csak annyira komolyan veendő, amennyire az egész cikk komoly szándékkal íródott...

pedaz 2013.03.20. 13:13:58

@ZF2: Szerintem meg a cikk nem a tönkremenetelre utal, hanem a jármű megunására és hogy ezzel együtt a tulajdonos hatványozottan ront az állapotán. Azért az utcakép alapján megállapítható, hogy eljutnak az autók 20-25 éves korukig. De a cikk nem csak új autókról szól.

Az meg, hogy elektronikával vannak a mai autók teletömve, az meg az emberiség hülyesége/velejárója. Ma már nem tudnának eladni egy szervótlan kocsit légzsákok nélkül.

Rocko- 2013.03.20. 13:21:12

@rbalint88: ó, csak nehogy sírba vigye!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 13:24:51

@kultúrpesszimista: Hát, végülis lehet, de egyikre sem vennék mérget...
Gyenge lett, na.

@pedaz: A légzsákokkal baj nincs! Az egybehifi-navi-facebookklienssel van bajom, ami pár év alatt elavul, és feleslegessé válik.
Meg a radal a seggébe, mert nem lehet kilátni. Nem lehetne, hogy ki lehessen? Ja, akkor nem lehet eladni a radart.

@Invinoveritas: De utána le kell szarozni, hogy egy fos volt, azért adta el :D

Shadowbull 2013.03.20. 13:27:26

@ColT: "Meg a radal a seggébe, mert nem lehet kilátni. Nem lehetne, hogy ki lehessen? Ja, akkor nem lehet eladni a radart."

Mondjuk en ezek utan nem villognek vele hogy ezt sajat magadtol birtad kitalalni.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.03.20. 13:29:25

@novothauto:

Szerintem nem lesz. Túl sokat agyal és keveset cselekszik...

35up (törölt) 2013.03.20. 13:36:08

@ColT: "Nem bevettem, ezek a saját gondolataim."

Akkor viszont komolyabb baj van, es nem veletlenul tartasz ott, ahol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 13:39:33

@35up: Honnan tudod, hol tartok? Honnan tudod, miért tartok [valahol]?
Manapság értem én, hogy ciki gondolkodni, főleg mást gondolni, mint a nagy tömeg...
...de amit leírtam, azok alapján kicsit meredekek a kijelentéseid.

@Shadowbull: Korábban megvitattuk ezt...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 13:40:52

@35up: Különben mi alapján is ítélhetsz te meg engem? :)

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 13:51:21

@ColT: Nem, igazából a legnagyobb baja az, hogy értéktelen, piaci szempontból és nem túl gazdaságos. Az értékét szerintem egy bő év, másfél alatt megkereshetném egy kisebb autóval...

Pedig nagyon sajnálom eladni, hirdetést nem is tettem föl, pedig tudom, hogy azt kéne. Már több, mint egy hónapja csak áll, néha beindítom, kerülök vele párat a háztömb körül.

Sajnálok megválni tőle, főleg most, hogy már _mindene jó_.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 14:04:41

@kitiltott, de seráfütty: "család leszünk pár hónap múlva és nem tudom, mi legyen a következő, vagy melyiket tartsam meg."

Akkor a Lagunát, abba be is fér a cucc... Fenntartani mindent kell...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 14:05:21

@kitiltott, de seráfütty: Már csak azért is, ha jó, akkor ne ülj be egy bizonytalanba... Legalábbis én nem tenném.

sompetike 2013.03.20. 14:10:29

és ha valaki csak örömét leli abban,hogy egy másik autója van?ami neki szebb,jobb,nagyobb,szinesebb...
kinek mi tetszik...
minek a pénz a bankban?
egy fillért nem viszel magaddal a sirba.akkor meg aki meg teheti miért nem cserélje a kocsit.
van egy régi mondás:
aki egész életében garasoskodik,az az élete végére megkeseredik...

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 14:18:26

@ColT: Ez igaz, viszont csak melóba járnom napi 50 km kocsikázás, azaz heti 5 * 2 litert lehetne spórolni, ami ugye 10, kerekítve havi 45 literre, literenként 1.62 Euroval, az havi 75 spórolás. Az útadó különbség egy évre pedig 300 Euro. Három hónapnyi "szabit" feltételezve (mert olyan helyen melózok, ami iskolaidővel van összefüggésben) Szóval kb. 1000 Euro/év a különbség... Azzal tudnánk mit kezdeni, kisgyerekkel, azt hiszem.

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 14:20:22

@kitiltott, de seráfütty: Ja, a Laguna meg nem ér 1000 Eurot sem a jelenlegi piaci árak szerint. Örülhetnék úgy 800-nak, ha sikerül egyáltalán eladni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 14:29:39

@kitiltott, de seráfütty: Mondjuk ja. De akkorminkább kisebb motoros autóban kell gondolkodnod...

Giryu 2013.03.20. 14:39:47

@sompetike: Csak az nem mindegy, hogy az élete vége éhenhalás, vagy hajléktalanság miatti kihűlés miatt jön-e el. Mert abban lehet ám megkeseredni igazán, nem abban, ha valaki ésszerűen tartalékol. A garasoskodás és a máról holnapra élés között vannak ám fokozatok...

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 14:50:25

@ColT: Igen, sajna 1.4 a kompromisszum, amit még ésszerűen lehet üzemeltetni, de nem tökéletesen halott, mint autó. Persze mindezt egy kisebb bódéban. Az optimális a Megane kombi lenne, de azt meg itt nem forgalmazták. Akkor mindkét autó mehetne és egy jó kompromisszumot lehetne kötni.

Japánt nem akarok, mert egyrészt itt túlárazott, másrészt durván lepusztítottak és nem is szeretem őket, lelketlen autók. A németek dettó, a Volkswagenek valami elképesztő rúgást kapnak, használtan nem látni egyet sem, ami kicsit is jó állapotú (a kereten belül), az Opelek még rosszabbak.

A Focus 1. generációjától meg a hideg ráz (belül szó szerint a hányinger kerülget) és nem is annyira takarékos, mint a Renault, ami tényleg 6.3 literrel elmászkál alattam.

Lehet, ötajtós Megane lesz, vagy marad a Laguna.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.03.20. 14:50:54

@sompetike: megvan még a Picassód? Én sem járok túl sűrűn, de téged még régebb óta nem láttalak

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 14:55:19

@kitiltott, de seráfütty: Ötajtós jó dolog. A kombi külméretei nélkül jól használható.
Francia fanatikus-e vagy?!
Mondjuk a japán/német autók strapabírók, ez itthon azt jelenti, hogy széthasználják, mer' bírja, nem kell rá költeni :S

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.03.20. 14:57:40

hogy ON is legyek:

Maholnap lesz éppen 10 éves az autóm, pont hat éves lett, amikor hozzám került. Persze, unom ahogy kell, mert nem éppen saját magam miatt vásároltam, de "megszerettem", pedig csak egy fosfrancia.

Heti minimum egyszer kézzel lemosom, kéthetente belső nagytakarítás, nem éli tipikus családi egyterűek életét.

Csak azért nem adom el, mert buknék rajta. De akkor buknám a legtöbb pénzt, ha olyat vennék megint, amit szeretnék. Így marad, amíg költözés miatt muszáj lesz majd eladni :)

sompetike 2013.03.20. 15:01:06

@Giryu:

persze értem én a fokozatokat,de aki máról holnapra él az nem is cseréli le az autóját,vagy lehet,hogy már nincs is autója.
de irtam is a kommentben,"hogy ako meg teheti..."

tamaska 2013.03.20. 15:01:08

@kitiltott, de seráfütty:

Amikor megcsaládosodtam, én is sokat agyaltam mi legyen... Adjam el az újonnan vett, 6 éves problémamentes fiestámat és vegyek egy nagyobb kombit? Meghirdettem, de a válságosdi kellős közepén nem nagyon kellett senkinek a fiesta, igazából nem is akaródzott annyira eladni, így megmaradt. Most 1,5 éves a gyerek, a napi szaladgáláshoz már nem kell akkora málha, elég a kisebb babakocsi, simán elférünk benne. Nyaralásra, több napra való cuccolásra van egy olcsó 350 L-es tetőbox, az megoldja a csomagtér problémát.
Egyébként az esetek 80-85 %-ában egyedül használom az autót munkába járásra. Ahhoz meg minek egy böhöm kombi?

A lényeg, hogy 1-1,5 évet kell kihúzni a kis(ebb) autóval, utána már könnyebb lesz. Szvsz nem kell mindjárt nagy kombiét/egyterűért rohanni ha gyermeked születik:)

abwert 2013.03.20. 15:02:17

8 éve használok egy benzines II-es Golfot /28 éves, Velem egy idős :)/, de úgy érzem ez életre szóló barátság, már-már túl a barátságon kategória

sompetike 2013.03.20. 15:04:03

@gergo:

már nincs.de a családban maradt...:)
és kb ilyen indok miatt mint a cikk váltottam egy priusra...

kitiltott, de seráfütty 2013.03.20. 15:08:21

@tamaska: Ezt tudom, csak a kétajtós Megane Coupe nem túl ideális a babakocsi/gyerekülés kombinációhoz :-) A Laguna meg anyagilag mint a fenntartási költségek...

@ColT: Hát, mondhatom, hogy az lettem, a Renault-ok valahogy megtalálnak, már három volt előtte és mindet nagyon szerettem, egyik sem volt komoly beteg. Ilyen izzócserék, meg kopó dolgok voltak mindegyiken. Persze most a 98 és 02 köztiekről van szó, az tényleg egy jó időszak volt náluk minőség terén.

Szeretem a kényelmüket, a jó felszereltségüket, a beltereiket meg a fékeiket. Ennyi nekem elég is :-) Az eddigiek ráadásul megbízhatóak is voltak.

Giryu 2013.03.20. 15:17:37

@sompetike: A máról holnapra élést úgy értsd, hogy van autó, meg ami kell, de tartalék az nincs, mert amint összegyűlik valami lé, mindjárt el is kell b@szni valamire. Sőt, mi az hogy összegyűlne? Hitelt ide, franc se' vár addig, míg összegyűlik... :)

Ha meg valami komolyabb krach beüt, egy fillér tartalék nélkül hamar kopogtat az amúgy talpig becsületes végrehajtó...

tamaska 2013.03.20. 15:20:23

@kitiltott, de seráfütty:

Haverék kétajtós civic-el vágtak neki, valahol meg tudlak érteni... Ahhoz képest nekem az ötajtós fiestával könnyű életem van:)

zsolti_ 2013.03.20. 15:24:38

Egy csöppet sem nagyobb úri hóbort megunásból autót cserélni, mint új autót venni, ráadásul hitelre. Magyar átlag fizu kétszereséből is mindkettő oltári nagy faszság az egyértelmű, de attól még sokan tették/tennék. Tehát a cikk sajnos helytálló.
(egyszer kimatekoztam, hogy új autóhoz havi 500k nettó fizu kellene, használthoz azért talán 200-250k is elég lehet ha egyedülálló júzerről van szó. aki nem hiszi kapja elő a számológépet vagy vegyen akciós párizsit)

Giryu 2013.03.20. 15:32:50

@zsolti_: Azért nem mindegy, hogy milyen használt. Egy ésszel meghozott előrelátó döntés esetén nem feltétlenül kell 200-250K havi fizu. Ha kellene, az ország lakosságának 2/3-ának nem lenne autója.

Carfan 2013.03.20. 15:55:31

Ez az iromány legalább 5 évvel elkésett. A "hitelkánaán" idején még elő is fordult pár idiótánál, hogy olajcserére vitte a Vagyonőrt és Ignáccal ment haza, de ma ez már elenyésző. Az iromány első felébe tartozó típus szimplán igénytelen, semmi köze az unalomhoz. Akinek van pénze úgyis cserélni fogja x évente, mindegy, hogy "meguntam" vagy "mert sok benne a km, már sokat fog veszteni az értékéből" stb ideológiát társítunk hozzá. Akinek meg nincs úgyis próbálja életben tartani a régit, ha unja, ha nem.

zsolti_ 2013.03.20. 16:00:01

@Giryu: Én csak annyit mondok, hogy ez lenne a reális. De ugyebár lényegtelen, mert az emberek nagy része szarik a matekra. Most nézem, hogy korábban belinkeltek egy cikket. Ott kb le van írva mennyibe kerül, meg már volt pár hasonló kommentáradat, hogy mennyi is a fenntartása egy autónak.
A másik oldal, meg a pár évre vmi pár forintos bontószökevényt néha használva.

Globetrotter2014 2013.03.20. 16:08:56

@pedaz: a 25 évvel ezelőtt gyártott autók eljutnak. Ez nem jelenti azt hogy a 2010es autók is el fognak...

Hurri Kán 2013.03.20. 16:12:49

@zsolti_:
A pár forintos bontószökevény és a lehetőleg null forint beugróval, tíz évre megvett új autó között azért elég sok átmenet van.
Szerintem ma annak a rétegnek, aki reálisan fenn tud tartani egy autót (ha tetszik, ha nem, ez még egy átlagfizetésből is necces sajnos) leginkább egy max. másfél-kétmillióba kerülő valami megvásárlása a reális. Ennyiből kapni normális állapotú, ugyanakkor nem horrorért fenntartható autót, még ha hitel is kell rá, ha mondjuk a fele megvan, az a maradék 1.000.000 még egy aránylag belátható összeg.

Ja, most kifejezetten magán-vásárlókról beszélek, magánember, magáncélra, cégeknél azért más a helyzet. Még pár év, és talán eljutunk oda, hogy az autóvásárlók nagy része nem erején felül, magának, és nem a szomszédnak fog autót venni.

zsolti_ 2013.03.20. 16:19:02

@Hurri Kán: Ugyanazt írjuk. A pár forintos bontószökevényt az átlag alatt-körül keresőkre írtam. Amit te írsz az sokaknak már horror összeg. 150k-s fizuból évekig tart összerakni 1 millió forintot. Megéri egy autóért? Sztem nem.

Hurri Kán 2013.03.20. 16:20:43

@zsolti_:
Ezért írtam, hogy havi 150e fizetés reálisan kevés egy autó normális fenntartásához. Más kérdés, sokaknak pl. vidéken ez is már jó pénznek számít, és ott aztán az autó tényleg nem nélkülözhető.

zutyi128 2013.03.20. 16:21:14

Ez sajnos így van a kapcsolatokkal is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:21:51

@zsolti_: Pár évre pár Ft-os...
...a bontószökevény is ~100K, ha pár évre kell... És akkor nem beszélve arról, hogy arra is költesz esetleg, hogy menjen, meg utána hatalmas bukóval adod el ha teljesen lelaktad...
Ha nincs pénzed, nem szabad szórni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:23:13

@kitiltott, de seráfütty: Ez már ízlés dolga.

@Hurri Kán: Ennyi. De a rendben tartás ilyenkor még fontosabb -> a leszart hibák csak továbbiakat okoznak.

Hurri Kán 2013.03.20. 16:29:21

@ColT:
Ez is igaz. Csak hát hányan vannak úgy, hogy inkább befizeti a villanyszámlát, minthogy vegyen két új gömbfejet a kopogók helyére. Szóval ezt nem lenézés miatt mondom, de láthatólag szegény eladótól sosem vennék autót, pont az ilyenek miatt. Más kérdés, sokan olyanok sem tartják karban az autójukat, akiknek anyagilag nem okozna gondot, mert szimplán igénytelenek. Ültem olyan kb. 2 éves Audi A4-esben (kb. mindegy most a típus), ami szerintem megvétele óta nem volt kitakarítva, műanyag elemek az utastérben lerúgva, leszaggatva, itt-ott zörgött-kopogott a futómű, a csomagtartóban még csodálom, hogy nem nőtt ki a krumpli. Ja, a gazdája éppen akkortájt vett egy lakást kb. 20 millióért. Mindez kb. 10 éve volt.

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:37:24

konzumidiotizmus, bő lére eresztve
az autó behelyettesíhető mobilteló, sportruházat, bige szavakkal, jelentésmódosulás veszélye nélkül
:)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 16:40:58

@De gustibusaut bene, aut nihil:

A sportruházatot nem értem, jó eséllyel az életed meghosszabbítására és bizonyítottan egészséges, mindenki számára hasznos dologra költöd. Mi a baj vele?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:43:36

@Hurri Kán: Igen, ezek mind létező dolgok. Mondjuk van a kettő kombinációja is...

@De gustibusaut bene, aut nihil: Pontosan!

@vau: Sokezer Ft-os futócipők, térdvédők, bukósisakok...

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:45:04

@vau: ühüm, az is egy felhasználási területe, de mifelénk a lakcsin a melegítőnadrág a dresszkód, minél több a csík és minél nagyobb a puna felirat, annál rajabb...

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 16:45:28

@ColT:

Mi a baj a sokezer forintos térdvédőkkel, cipőkkel, (bukó)sisakokkal?

Dögöljünk meg helyette engedelmeskedve a természet parancsának, vagy ne csináljunk inkább semmit?

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:47:00

@vau: szerintem te is szkvassolji jársz a haverokkal az okszigénvellneszbe, add fel, nem fogod érteni :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 16:47:04

@De gustibusaut bene, aut nihil: hát azok le vannak szarva :)

Sportruházat a legjobb dolog ami történhetett az emberiséggel, azért kezdtem el sportolni megint, mert már nem fáj a térdem és nem leszek ortó büdös, ha futok :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 16:48:14

@De gustibusaut bene, aut nihil: hegy/sziklamászom és futok, de majdnem.

Ellenben engedtessék meg, hogy nagyobb audiencia előtt is előadjam az általam kitalált nyelvtörőt:

"A tenisz az sznob sport sőt a sakk és a szkvass is az."

(c) vau

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:53:44

@vau: sose értettem miért hiszik bizonyos emberek, h ők egy bizonyos edzettségi szint felett már nem izzadnak büdöset.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:54:17

@vau: A konzumidiotizmus pl. Az egésszel az a baj
Amikor nem használni veszel meg valamit, illetve nem azért, mert szükséged van rá :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 16:55:13

@De gustibusaut bene, aut nihil: Bizonyos edszettségi szint felett már nem meri mondani nekik senki ;)

Elijah_Baley 2013.03.20. 16:57:01

@ColT: nincs nekik feleségük?
boldog emberek :)

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 16:59:07

@Hurri Kán: 2 M-ért sok mindent kapni, de érdemes lehet nézelődni az 1 M körüli ársávban is. Ki lehet fogni igen jó kocsikat, amik használati értéküket tekintve nagyon megközelítik a 2 M-ért kaphatóakat. A legfőbb különbség szinte csak pár év korkülönbség. A legtöbb fontos kritériumnak (biztonságos, 2+ lufi, ABS, kényelmi extrák, takarékos motor, megbízhatóság stb) eleget tud tenni egy jól kiválasztott 1 M körüli kocsi is. A maradék 1 M-ból lehet tankolgatni, fenntartani.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 17:03:38

@ColT: Futócipőről tudok nyilatkozni. 15K alatt normálisat kapni eléggé necces. Nagy ritkán 10-12 körül vannak akciózott kifutó termékek, de hamar elkapkodják, és ha nagy a lábad, akkor szopcsi van, mert eleve alig van 45-ös fölött cipő.

Hurri Kán 2013.03.20. 17:07:40

@SzélsebesVelorex:
Nyilván kor/típus függvénye is a dolog, ha egy adott típusból a kínálat legaljának van 1 mill. körül az ára, akkor ritkán érdemes onnan választani.

Ezzel az ársávval arra céloztam, aki az átlagnál valamivel jobban keres (min. 200, de inkább 250-300e között) kb. ez az az összeg, amivel még nem vállalja túl magát sem vételnél, sem a fenntartásnál. (Átlag autót figyelembe véve természetesen)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 17:11:52

@ColT: hozzátenném, hogy a softshell és a polár az egyik legcsodásabb anyag a világon, ha télen nem akarsz úgy kinézni, mint egy medve és nem akarsz megfagyni.

Mondjuk van itt az irodaházban egy arc, aki látványosan gleccserszemüvegben és Interportos sajátmárkás hegymászócuccban (mekkinli) mászkál, na ő vicces.

Szóval egy csomó praktikus ruházat jön át a sportból: légáteresző aláöltözők, polár, softshell.

@De gustibusaut bene, aut nihil: bizonyos edzettségi szint felett már sikkes, ha rohadt büdös vagy. :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.20. 17:13:35

@SzélsebesVelorex: egyetértek. 20-30k körül van az, ami jó eséllyel nem okoz maradandó egészségkárosodást.

Az se vígasztal, mielőtt előjön vele valaki, hogy két dollárért varrják a kisgyerekek, attól még nem tudok elutazni érte kambodzsába.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 17:19:40

@Hurri Kán: Rosszul fogalmaztam. Szerintem az ársáv tetejéből érdemes válogatni. Arra akartam csak rávilágítani, hogy egy modellfrissítés utáni kocsi nem feltétlenül ér 2x annyit, mint a korábbi. Pl. Focus I-ből nagyon jót kapsz 800K-1M-ért, de a szintén jó állapotú Focus II nem feltétlenül ér kétszer annyit, tehát 1.6-2M-t. Mármint egy átlag magyar kereső számára nem feltétlenül éri meg, ugyanis használati értéke a két kocsinak közel van egymáshoz.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 17:27:36

@vau: 1 éve vettem 21K-ért egy elég jót, de volt egy akciózott 16K-ért, ami nagyon tetszett, csak sajnos egy számmal nagyobb kellett volna a lábamra. Kb. 3 órán keresztül próbálgattam a cipőket és bementem vagy 5-6 sportruházat boltba. Tapasztalatom szerint nagynevű márkák termékei közt is jelentős minőségkülönbség van, és nem mindig a drágább a jobb. Az igazán jó cipők 25K fölött vannak. Ez sajnos tény.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.03.20. 17:35:24

Azért a cikkíró érdekes képet alkot a nőkről.
Ezekszerint a nőket a külsejük alapján itéli meg és csak az számít az jön le.
A külsőt valóban lehet unni,de sekélyes gondolkodásra vall aki csak ez alapján választ.

madbalee 2013.03.20. 17:39:58

A cikknek szerintem mindössze egy hibaja van. Az, hogy a Totalcar.hu-ra lett kirakva, es nem a belsösegre.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.03.20. 17:44:33

Az öregecskedő feleséget is cseréljük le?!:-)
Ha már unjuk?

redriot77 2013.03.20. 17:46:23

Asszem ez a cikk rám is vonatkozik. Öt évig jártam egy koreai kisautóval. Ezidő alatt nem romlott el, keveset fogyasztott és nem is ment rosszul. Becsületesen tette a dolgát, mint egy stréber éltanuló.
Én pedig borzalmasan meguntam. Eleve nem szerelemből vettem hanem racionális választás volt. Tavaly jutottam el addig a pontig amit Bende leírt: kezdtem elhanyagolni az autót. Már nem políroztam, waxoltam, aztán a mosások is ritkultak. A belsejéről már nem is beszélek.
Szegény kisautó tette a dolgát így is, de már nem kapta meg tőlem azt a törődést amit érdemelt volna.
Aztán a sok autonánia, hahu-nézegetés megtette hatását: januárban lecseréltem szegény kis Hunyadit. Egy 22 éves német youngtimerre. A megbízható, modern kisautót egy náci bontószökevényre? Először őrültségnek tűnt de aztán csak belevágtam: végre olyan autóm van amit öröm reggelente meglátni a parkolóban, és nem vetek többé vágyakozó pillantásokat mások autóira a kis koreai tejfölöspohár kormánya mögül pislogva. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 17:50:25

@De gustibusaut bene, aut nihil: :D

@SzélsebesVelorex: Igaz. De NEM AZ áruKRól beSzÉLTEM? HA VISSZAOLVAsol.

@vau: Látod, érted miről vakerok

Hurri Kán 2013.03.20. 17:54:19

@SzélsebesVelorex:
Igen, ebben igazad van. Mondjuk ha gond nélkül el tudnék most 2 millét autóra költeni, lenne olyan típus, amiből inkább a régebbit, de olyan is, amiből inkább az újabbat venném.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.20. 18:00:34

Érdekes cikk.
Számomra az autó egy használati tárgy. Kicsit karcolódik, kopik, idővel nyöszörög.
Viszont újonnan lett véve, és 10 éves koráig tuti megőrizzük.
Ha lesz pénz másodikra, akkor veszek egy családi(bb) kombit, ez meg marad asszonynál.
Ha nem lesz pénz, akkor sem érdekel az "unottság", mert teszi a dolgát rendesen, és pont leszarom hogy mit szól a szomszéd, vagy mennyire nem támad erekcióm tőle vezetés közben...

Egyszerűen nem tudok/akarok milliókkal dobálózni egy HASZNÁLATI TÁRGY esetében, mert nem erre való.
A Trabanthoz képest a mostani autó a klimával, ABS-el, légzsákokkal, multikormánnyal, egyéb lófaszokkal egy űrtechnológia.
Ehhez képest viszont egy újabb autó a radarkövetéssel meg egyéb kütyükkel már nem akkora ugrás, hogy emiatt váltson az ember.

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 18:08:54

@ColT: Már megijedtem, hogy haragszol rám. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.20. 18:09:13

@Hurri Kán: Én úgy is, hogy csak a meglevőre :D . Igaz, akkor gyári állapotú lenne :)

Autó-motor doktor 2013.03.20. 18:09:14

Én csak azt nem szeretem,amikor órákig kell a városban szaladgálni és folyton váltogatni kell.Egyszerűen idegbeteggé válok és elkezdem gyilkolni az autót.Mikor fél órán belül 20-adjára kell visszaváltani,akkor már érthető ha a dühtől tajtékozva,kuplung nélkül töröm be egyesbe.És időközönként rákapok a kuplung nélküli váltásokra.Olyankor már erővel rúgom,taposom a pedálokat,eszeveszetten felgyorsítok,aztán az utolsó pillanatban taposom le a féket elemi erővel.Ilyenkor padkázni is szoktam,sokszor dühből.[persze néha véletlen a parkoló autók is kapnak,de olyankor nem érdekel,csak utólag lenyugodván bánom meg]

Gondolom mondanom sem kell,hogy kb. fél évente cserélgetem az autóimat,nálam emiatt eddig csak négy szart be.

tiramiska 2013.03.20. 18:15:46

Ez a cikk, akkor lett volna érdekes, amikor 0%os beugrókkal állt minden marha a kereskedések előtt... azóta szerintem megfontoltabbak az emberek. Persze, mindig vannak marhák...

etwas kultur muss sein 2013.03.20. 18:25:03

@tiramiska: Akkor ez a cikk pont, hogy túrót sem ért volna. Akinek volt esze, az akkor is használta, akinek meg nem volt, annak hiába magyaráztam regényeket, hogy miért is nem kellene 2 minimálbérrel 2 gyerek mellé 3 milla hitelt felvenni 10 évre. Vagy miért is nem kellene munkanélküliként lakáshitelt felvenni 20 évre, ezáltal elzálogosítva a szülők házát is.

Youngtimer 2013.03.20. 19:45:45

Bende eddigi legjobb írása, nagyon őszinte valószínű ő fog autót eladni, cserélni hamarosan.

muszashi 2013.03.20. 19:53:40

120-as Skodám van. 5 éve vettem. Idén tavasszal belerakattam a gázt, januárra már már meg is térült az ára. Nyáron kapott egy teljes fényezést, mivel kezdett rozsdásodni, ugyanakkor minimum a gáztartály lejáratig szeretném használni, így a fényezés volt az ésszerű lépés. Most kapott 4 új gumit. Szóval öreg, "olcsó" autó nem feltétlen lelakott szar. Tény ugyanakkor, hogy kap sokat mivel tanyán lakom, így ha csak a vonatig megyek az is minden nap 10 km igazi traktor járta, szuttyos földút. (kell is évente foglalkozni a fékkel, telimegy dzsuvával és beáll)
5 éve 100 gurigáért vettem, most ezekkel a dolgokkal együtt (gáz+fényezés+4 gumi)és az elmúlt évek kiadásaival költöttem rá 500-at, tehát "600-ban van" az autó. Piaci ára kb 100. Hülye lennék eladni. Részint benzinre átszámolt fogyasztás 5 liter/100, részint szög egyszerű, alkatrészek gombokért. Évi 20k kilométernél többet megyek vele...

conmorientes 2013.03.20. 19:57:41

A kutyának a töke !

Az autót fent kell tudni tartani, fent kell tudni tartani, fent kell tudni tartani, fent kell tudni tartani, fent kell tudni tartani.

Aki ezt nem így gondolja kerékpározzon a metrón.

ps3peter 2013.03.20. 21:27:20

Ez a remek szösszenet teljes mértékben rólam szól :)
Így lett egy tökéletes Vectra B-böl Vectra C aztán 530i majd 350Z. Megölne az unalom ha több mint 2-3 évig kéne egy autót használni. Általában a vétel után fél-egy évvel már nézegetem, hogy mi lesz a következö.
Igen, sokba kerül. Leszarom...
A zsebemben meg ne turkáljon senki.

Autó-motor doktor 2013.03.20. 21:39:42

@redriot77: Gratulálok,hogy a megbízható,hűséges kisautót lecserélted egy lerúgott,lefingott német presztízsautóra.

Autó-motor doktor 2013.03.20. 21:44:50

@muszashi: A 120-as oreg Skoda,ami 600k-ban van, már annyira megéri,hogy 100 km-enként 5 liter benzint termel és ebből 2,8-cal eljár.Az üres tankot baromi idegesítő lehet 3 hetente leszívogatni...

_krampampuli_ 2013.03.20. 21:54:39

Emberek vagyunk... az, hogy mindig jobbat-szebbet szeretnénk, valahol érthető.

Nálam autó-vonalon ez olyan szélsőséges módon jelenik meg, hogy a 12 éves autómat (négy éve vettem, eléggé jó állapotban) folyton szépítgetem-jobbítgatom.
Eladni eszem ágában sincs, mert szeretem, és persze anyagilag is értelmetlen volna.
2001-ben a normális gyártók már galvanizálták, ahol lényeges, így hát nem rozsdásodik - azóta sem. Volt hozzá 4 légzsák, klíma, ülésfűtés, ABS, fékasszisztens, esőszenzor... Mindez 700.000 Ft-ért.
Ez nem volt elég, és apránként az elérhető gyári extrákat apránként szinte mind begyűjtöttem. Most már minden ablakom elektromos, automata (tízezer körüli összegből). Aztán gombokért vettem gyári bőrkormányt, amit újrabőröztettem: egyenesen pazar. :)
A gyári alufelni már olyan olcsó hozzá, hogy a téli szettem is olyanra van szerelve...

Gyártmányt és típust szándékosan nem írok: biztosan sok más autó van ebből az időszakból, ami jó vétel.

Ha vettem volna egy új, vagy páréves autót 2009-ben, nos akkor biztosan valami fapados kivitelű járgányban ülnék, ami évi 500.000+ Ft értékvesztést szenved el, és már cascora kiadtam volna közel annyit, mint amibe ez egyáltalán bekerült.

DBandesz 2013.03.20. 22:14:55

Az egyik kocsit 2001-ben vettük, a másikat 2002-ben. Egyiket sem unom.

muszashi 2013.03.20. 23:00:41

@Autó-motor doktor: Értő olvasást!
Nem termel benzint, mivel nem is rakok bele benzint!
Tavasz óta gázos.
8L gáz/100 km = 8*253=2024 Ft
2024/430 (benzin ára)= 4,7 L

600k, pedig az 5 év alatt költözz pénz, igaz ebből most idén a gáz (160) és a fényezés (90) egyszeri nagyobb tétel volt.

muszashi 2013.03.20. 23:03:50

Mondjuk így félreérthető, mert én eltelt évben gondolkodom, tehát 2012 tavaszán lett bele gáz és 2012 nyarán lett lefújva.

- Szerzet - 2013.03.21. 02:28:33

Hát ezt a cikket a Hasznaltauto.hu finanszírozta.

Amúgy bele lehet építeni a Citroen gázgömbjeit egy másik típusba? Tuningolni akarnám a Daciámat.

Minden Áron 2013.03.21. 06:32:45

@ColT: Rohadt drága billentyűzetek, gyűjtő az kinek kettő van. Le a kakaóval.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 06:43:53

@Minden Áron: Logouton keress vissza. Volt egy arc, aki tesztet írt, egy laza 25 ezer ft-os billentyűzetről...

Schütii 2013.03.21. 08:28:18

@ps3peter: "A zsebemben meg ne turkáljon senki. "

Költsed csak nyugodtan a sok korpát. Belőled kéne nagyon sok igazából. Már ha legálisan csinálod azt amiért pénzt kapsz.

Schütii 2013.03.21. 08:30:01

@muszashi: Troll alert! Mármint amit nem vettél észre.

Schütii 2013.03.21. 08:31:48

@ColT: Nem. Csodálkozni csak, azok csodálkoznak, akik elhiszik hogy az átlag magyar jobb autóval is járhat mint egy 20+ éves exszoci vas.

kisqtya 2013.03.21. 08:42:42

@DBandesz: Mi került olyan sokba azon a Skodán? 250e 5 év alatt. Motorgenerál? Vagy minden olajcsere is bele van számolva? Mondjuk sztem akkor is sok. Főleg, hogy az alkatrészek sem drágák.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.21. 10:45:55

@kisqtya: Szerintem nem sok, főleg, ha rendben van. 5 év alatt? Az ÉVI 50 ezer. Nincs havi 5. Lehet biztosítással együtt volt ennyi.

kisqtya 2013.03.21. 10:51:02

@ColT: Én mondjuk a "rendeltetészerű" költségeket nem szoktam beleszámolni :) Még az olajcserét sem. Kopás okozta költségeket már igen, pl egy fékcsere. Motorgenerál, akksi stb.

DBandesz 2013.03.21. 12:03:57

@kisqtya: Szerintem ezt nem nekem akartad írni. Skoda egy szál nincs a családban, csak Toyota, meg Mazda...

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.03.21. 12:44:42

Tetszett az iromány, nagy az igazságalapja :)

ps3peter 2013.03.21. 20:23:03

@Schütii: Eléggé legálisan, mivel mindezt az igen keményen megadóztatott alkalmazotti jövedelmemböl teszem...

muszashi 2013.03.21. 20:59:46

@kisqtya: bocs telorol irok
sztem nem sok. benne van evi min 2 olaj, olajszuro, legszuro csere, a gumik amik elfogytak (most pl akciosan szereztem negy uj negy evszakost 40-ert) az evi 2 termosztat ket ekszik nemreg volt vezermulanc cserelve egyszer volt hengerfejes, szinten nemreg kapott kinyomocsapagyat es kuplungtarcsat. ott soha nem maradtam sehol de azert elfogy neha ez az. Mondjuk min evi 20k-t megyek ennek fenyeben ez igazan nem sok. Inkabb a futomu igenyli a gyakoribb gondoskodast ott a harmadik szett lengescsillapito van elol, Kellett kerekcsapagyat cserelni es gombfejet no meg fuggocsapszeget es evente egyszer a hatso feket is szet kell kapni mert vagy melegszik vagy nyoszog vagy felrehuz. ugyanakkor minden nap ki es bejovok a tanyara vele ha mashova nem is megyek az pedig napi 10 kilometer foldut azaz evente tobb mint 3000. ...es a foldut ebben az esetben pozitiv jelzo arra a traktor jarta csapara amibe most peldaul a kocsi aljat mossa a saros viz es volt mar ra pelda hogy ilyen idoben is fel kellett raknom a holancot hogy ki tudjak jonni a sarbol. sztem ilyen uzemeltetesi korulmenyek kozott igen meltanyos igenyei vannak a joszagnak
süti beállítások módosítása