HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kerékpárt vett. Hülye ez?

2013.06.05. 06:47 Tcomment

Címkék: budapest kerékpár bicikli

Tizennyolc év autózás után bringára ült. Milyen a másik oldal?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

340 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr785344821

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Paulus Velocipedus 2013.06.05. 09:59:46

Nem biciklizem Budapesten, nyilatkoztattam ki kb. három éve. Módszeresen áttekintve a budapesti biciklis tényállást, következetes vaslogikával levezettem, hogy Budapesten nem biciklizem, mert nincs elég kerékpárút, ami van, az rossz, az autósok veszél...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ntn 2013.06.05. 16:00:34

@promontor: az elég sok ellenpélda simán belefér a SOSEM-be, majd meglátod

kellys 2013.06.05. 16:02:18

@Na??:
1. járdázó barom, ha nem vigyáz a gyalogosokra. lehet ott normálisan is menni, és néha sajnos az olyan autósok miatt életbiztosítás is, akik kerekes cigányoznak...
2. balkéz szabályt úgy értette (úgy látom kell a funkcionális analfabetizmus miatt némi segítség), hogy az autósok előzékenyek vele. illetve, van egy olyan a kreszben hogy lemond az elsőbbségéről xy. ugorgy' neki. attól mert te kerekes cigányozol, vannak akik közlekednek és értelmesen együttműködnek egy rendszer részeként, vigyáznak a gyengébbre, és nem csak akkor udvariasak, ha a szőke maricát meg akarják dugni és kinyitják előtte az ajtót.
3. na akkor ennek is ugorj neki. 20km/h az 2 óra egynéhány perc alatt futja a marathont. na már most a ny marathon első google (tudod a google a barátod, mert más nem barátkozik veled - nekem ugyan nem, mert nem vagyok olyan fajankó, mint kend és vannak humanoid barátaim - mégis képes vagyok használni) találata resultra, a top!!!! 100ban a 100. futja 16al. ez aztán hogy a faszba lehet? faszom se érti, hát na megmondta hogy az átlag futja 20al. hol? a holdon? az átlag 13 körül vánszorog rajta végig. a világ legjobbja talán karcolja alulról a 20at. ha jó napja van. a wr 20.3 km/h. nem kellett ehhez semmi, csak wikipedia és ált. iskola felső tagozatos matek. biztos neked kell olyan határozottan osztani az észt?
de ne búslakodj, a heti 1kg-ban igazad volt. az is valami...
szeretettel,
egy bringásautósgyalogos

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2013.06.05. 16:17:25

that awkward moment, when you are autósujságíró és rájössz, hogy biciklizni jobb. :D

mizie 2013.06.05. 16:47:48

Én már egy hónapja így tolom, legalább heti 3-4x. Az autósoknak (korábban én is az voltam) max respect. figyelnek, elengednek, megértőek. Ezúton is nagyon köszi!

alekalek 2013.06.05. 17:04:11

@Na??: milyen kis aranyos troll vagy, most, hogy vocorogtál egy jót, vissza is mászhatsz az odúdba. sokat tettél hozzá a diskurzushoz, köszöni a közösség.

Grat, óriási eredmény, hogy váltani tudott a posztíró, de bukósisak és rendes bicikli! Akkor valóban teljessé teheti a bringázás a napjait, s egyáltalán nem éli meg szenvedésnek a későbbiekben sem.

NperA 2013.06.05. 17:11:18

Én múlt héten kezdtem el bringázni. 4 km egy irányban, de van 60 méter szintkülönbség és 90%-ban erdei úton megyek. Odafelé szinte csak lefelé, hazafelé felfelé.

Amikor esik, akkor nem olyan mókás, egyébként jó. 1-2 perccel hamarabb érek be, mint kocsival. A tömegközlekedés meg 3x annyi idő. Gyakorlatilag no-brainer bringázni. Minimális mozgás, jó levegő és időt is megtakarítok.

Jövő hétre veszek sisakot, aztán őszre kell valami jó lámpa is, meg meleg ruha. Szépen felépítem az infrastruktúrát.

bpe 2013.06.05. 17:18:06

hát, hülyén néz ki, de nem hülye.. :D:D

We make the world a better place 2013.06.05. 18:09:54

totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/06/04/ezek_szorakoznak_nem_veresen_komoly./

Nem tetszik a láncáttétel. Villanymotor-bolygómű-féltengely nem megvalósítható?

harvy666 2013.06.05. 18:30:53

azert valljuk be lehet ertelmesen is jardazni, en pl messzirol csongetek utana megkoszonom ha elengedett a gyalogos, most azert ne kelljen mar lemennem az utra mert van egy 5m szeles jarda amire 1 ev mulva ugyis huznak egy csikot es atnevezik bicikliutnak

jah es hallgatok zenet utkozben de csak jobbfullel, szeretek veszelyesen elni :D (ezt ellensulyozza hogy van sisaktukrom)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.05. 18:49:49

"a Kálvin tértől pedig enyém a világ, házig hoz a bringaút. "
Lehet, hogy volt már szó róla, de hogy jutsz át a Duna túloldalára?
Merthogy a Szabadság híd járdáján nincs bringaút, a pesti oldalon meg nem emlékszem, hogy a Margit hídig vezetne.
Két éve nem bringáztam, szóval lehet, hogy csak ezért hiányosak az ismereteim, viszont a Szabadság hídon múlthét szerdán jártam, akkor még nem volt rajta semmi ilyesmi. :)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.05. 18:52:34

@harvy666: no igen, a pofátlanságnak is vannak fokozatai.
1. Járdázol.
2. Le is csengeted a gyalogost
3. Még büszke is vagy rá.

vackorazelsőbében 2013.06.05. 19:02:07

@Idősebb vagyok, mint Szlovákia:

nem teljesen követtem, hogy hogy jött ide az étkezés, de ha körülnézel, kemény fizikai munkát az emberek jó része nem végez (sokan szellemit sem...), de annyit esznek, hogy azzal Fekete Laci nyomdokaiba léphetnének. Meg kell találni az egyensúlyt. Ha valaki logisztikus, ne egyen úgy és annyit, mint egy testépítő. És fordítva is igaz...

Aprósólyom 2013.06.05. 19:10:40

Kerékpárt vett. Hülye ez? De még mennyire, mert eddig nem vett! :D Minden tiszteletem főnök úr! Hajrá! És leled örömed benne! (Már én is alig várom, hogy kigyógyuljak a vírusból és akkor újra visszapattanhatok a drótszamárra.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.05. 19:15:11

En is gondolkodtam a biciklin de addig addig gondolkodtam mig vegul arra jutottam valami azert kene hogy hajtsa nem csak en igy hosszas gondolkodas utan maradtam a motornal.

Fovam ter - Moszkva ter :) koruton belul nincs forgalom? De regen jartam pesten...

olcso 2013.06.05. 19:17:24

@harvy666: Azért viszont kelljen lemenned az útra, mert sokkal gyorsabb, nem ütöd el a gyalogost és azt mondja a KRESZ. No meg az sem utolsó, hogy így alappal vádaskodnak, hogy hülye járdás bicajos...

Pozitív, hogy megköszönöd, hogy elengednek. : )

harvy666 2013.06.05. 19:32:55

jo nyilvan nem budapesten folyik mindez hanem nyiregyhazan itt kevesebb a gyalogos meg a tavolsag :)

a csengo meg hagyjan lattan en mar biciklire szerelt legkurtot is...

AIR 2013.06.05. 19:39:15

Nekem ezzel csak az a bajom, hogy utálok leizzadtan megérkezni. (Azon túl persze, hogy a XVII. kerületből elég necces bringával a belvárosig eljutni.) Jobb híján elkezdtem futni esténként, lehet, hogy biciklizni jobb, de így legalább akkor izzadok, amikor én úgy döntök.

olcso 2013.06.05. 19:41:06

@harvy666: Az más. Nekem az összes nyíregyházi ismerősöm járdázik, továbbá azon a környéken 100x dudáltak le. Annyira nem értettem, hogy mi ez a mentalitás, hogy a helyieket keztem kérdezgetni, de nem tudtak mit mondani :D :D
(ez nem személyeskedés és nem irónia volt, remélem nem sértő)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.05. 19:41:32

@AIR: én Újpestről jártam be. Oda-vissza 25-40km, attól függően, hogy volt-e kedvem meló után "kirándulni". :)

csakazértistotalcar 2013.06.05. 19:53:09

A Népliget és a Polgár utca között szinte 100%-ban bringaúton lehet közlekedni.
Hungárián a Népstadion útig, onnan a Ligeten át a Dózsa Gy. úton a Kassák Lajos u-ba, majd a Csángó u. Révész u. Népfürdő u. a Dagálynál fel az Árpád hídra és a másik oldalon ott a szerkesztőség.

csakazértistotalcar 2013.06.05. 19:57:50

@csakazértistotalcar: STEFÁNIA út. (a leánykori neve volt Népstadion út :))) )

Phőnök 2013.06.05. 20:05:25

Húzd fel a nyerget, így nem lehet biciklizni. Tönkre fog menni a térded. Apránként akár. Alsó helyzetben a lábfej vízszintes legyen.

Luk Szájpóker 2013.06.05. 20:06:01

Kedves Tibor!
-Grat a váltáshoz
-Szerintem is nem ez a legalkalmasabb bringa közlekedéshez, de fogyáshoz király. :-)
-Kerekek felfújása a max értékre hozni fog 5 perc menetidő csökkenést szerintem.
Szép estét!

Mercel 2013.06.05. 20:09:11

"Húzd fel a nyerget, így nem lehet biciklizni. Tönkre fog menni a térded. Apránként akár. Alsó helyzetben a lábfej vízszintes legyen."

Jaja Kedves Bende!

Az előttem szóló alapigazságot mondott.
Azt még kihagyta, hogy a teljesítményed is jobb lesz. Mindenesetre a geometriát nem véletlenül alkalmazzák szentírásként a bringagyártók, és a sokat bringázók is.

"Frigyes"

n53 (törölt) 2013.06.05. 20:11:52

@Spikk: "Ahogy a kocsi halad, becsusszan a levegő alá, mint amikor az egér futkos a szőnyeg alatt a rajzfilmeken."

Meg ahogy azt moricka elkepzeli a szines prospektusok alapjan. Termeszetesen az auto alatt es a kerekjarati ivekben is van legmozgas:
www.habo-engineering.de/files/cache/fancy/windkanal4__950x713.jpg
A szelcsatorna raadasul egy idealis allapotot modellez, homogen gazok mozgasat konstans sebessegnel.
Itt meg retegzodott gazokrol van szo, stop&go-rol. A nehezebb gazokat nem felfele, hanem oldaliranyba fogja kiszoritani, ill. az auto alatt maradnak, de hogy ne legyen a dolog egyszeru, a mozgas es a talajkozelben levo kipufogocsovek is felkavarjak oket rendszeresen. Egyezzunk meg abban, hogy ezt nem fogod a fotelbol lemodellezni.

Mercel 2013.06.05. 20:15:52

"Az első egy hónap tapasztalata, hogy az autósok nem köcsögök."

Nekem ez több éves tapasztalatom, pár év után egy hete ment el mellettem úgy 10 centire egy hülye szuzukis, előtte még soha nem volt se halálfélelmem se agybajom a bringán autósok miatt.
Mondjuk lehet, hogy azért mert kicsit autós fejjel bringázom, rászámolok a holttérre ahol lehet lehúzodok, és nem emberkedek az autósokkal.

Fordítva - Autósként már nem látom ilyen pozitívan a dolgot a bringásokkal kapcsolatban és néha komoly ingert érzek a pirost nagy ívben leszaró öntudatos hülyegyerekek (picsák) felrúgására..

Hozzáteszem, naponta egy-másfél órát bringázok, és sokszor csaknem egész nap vezetek. Autót.:)

"Frigyes"

Béza Dániel 2013.06.05. 20:21:02

@Bal3: Hú ez nagyon jó link, végigolvastam az egész sorozatot. Pont most akartam elmélyülni agyváltó, fogazottszíj témában, és itt most választ kaptam minden kérdésemre. Külön örülök hogy szó volt a pinion hajtómű váltójáról, mert pont hétvégén agyaltam, hogy miért nem gyártanak ilyet, de ezekszerint gyártanak. thx a linket.

n53 (törölt) 2013.06.05. 20:26:12

@közösperonos átszállás: Ez ugyebar csak egy osszefoglalo, nem maga a tanulmany. A meresi metodus kicsit moricka-szeru, sulyozva lett a mert terheles a levegovetelek szamaval? (Fotelban ucsorogve ugyebar nem ugyanugy es ugyanannyit lelegzik az ember, mint biciklit tekerve.)
Milyen filterekkel voltak felszerelve az autok? Fel voltak tekerve vegig az ablakok? Gazszenzoros automata keringetesu klima volt az autokban? Ugyanazon az utvonalon kozlekedtek a biciklisek es az autosok is? Ha igen, a biciklisek az autok mogott vagy elott varakoztak?

Gondolom sejted, hogy ha barmelyik parameter ismeretlen, semmit nem er az egesz. (Vagy akar ugy is manipulalhatom, hogy az jojjon ki, amit en szeretnek.)

A bringa ott egeszsegesebb, ahol van kulon bringaut (feltetelezem, Koppenhagaban van), es nem az autok kozott tekersz. Hogy en a pesti belvarosba nem mennek bringaval, az hetszentseg.

Béza Dániel 2013.06.05. 20:29:36

@Mercel: Nekem ilyenkor mindig megerősödik az a véleményem, hogy el kéne törölni a szeparált jogsítvány kategóriákat, ccsak egy jogsi lenne, aminek megszerzéséhez gyakorlati vizsgát kéne tenni, biciklin, motoron, és autón is. hogy mindenki képben legyen hogy mit lát, érez aki más járműben ül.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.05. 20:31:47

@Béza Dániel: ez úgy komplett ökörség egyébként.
Nem mindegy, hogy valaki négy keréken gurul vagy kettőn egyensúlyoz.
Nekem volt olyan ismerősöm, aki ötven évesen sem tudott biciklizni. Mit csinálna motoron?

Rocko- 2013.06.05. 20:33:31

@megatoner.hu: that awkward moment when you realize that everybody hülyének néz ha nem beszélni egy nyelvet se, majd everybody hülyének néz, when you realize, hogy az ügyvezető igazgató nem újságíró.

Rocko- 2013.06.05. 20:37:08

@visszakettopadlogaz: te lusta vagy. :DDD

nagykörúton belül van forgalom, de már nem sok, egy részét kitiltották, a másik része meg már nem is akar bemenni, mert el van baszva a közlekedés.
persze hogy bringázásra vetemednek sokan.
lenne normálisan közlekedhető belváros vagy élhető tömegközlekedés, feleennyi kerékpárzó nem lenne.

olcso 2013.06.05. 20:39:08

@Béza Dániel: Azért ne nagyon vezessen senki kamiont bringás és személyautós jogsival :)

Béza Dániel 2013.06.05. 20:49:21

@álfirkász: Mondjuk erre nem gondoltam, de ez azért a kisebbség, és csak egy megoldandó probléma, ami azért jóval kisebb annál, hogy a különböző járművek, pl motor és autó közti balesetek jelentős része. abból fakad, hogy valamelyik járgány vezetőjének fogalma sincs arról, hogy mit lát a másik jármű vezetője, és milyen a menetdinamikája, kormányozhatósága, stb a másik járművének.

olcso 2013.06.05. 20:49:54

@n53: A száz autóba szerelhető filter árából veszel alapból évente új maszkot a bringázáshoz. Szóval ez inkább igényesség kérdése, hogy valaki ad-e magára annyit, hogy megvegyen egy szűrőt. Ha nem?? Akkor nyilván nincs az autójában sem. Ha igen, akkor meg nem akadályozza semmi, hogy a biciklin is azt hordjon.

Béza Dániel 2013.06.05. 20:55:38

@olcso: :) Nyilván ésszerü keretek közt lehetne csak összevonni a kategóriákat, és mint álfirkász rámutatott, még ez sem lenne olyan egyszerű mint gondoltam, de ha mást nem valami szimulátorban le lehetne nyomni pár órát kamionnal, busszal is, még ha a jogsi azokra nem is lenne érvényes.

Béza Dániel 2013.06.05. 20:56:12

@olcso: :) Nyilván ésszerü keretek közt lehetne csak összevonni a kategóriákat, és mint álfirkász rámutatott, még ez sem lenne olyan egyszerű mint gondoltam, de ha mást nem valami szimulátorban le lehetne nyomni pár órát kamionnal, busszal is, még ha a jogsi azokra nem is lenne érvényes.

olcso 2013.06.05. 20:58:06

@Béza Dániel: jaja, hát egy kis biciklizést a "B"-s jogsihoz mellékeltetnék, azzal, aki tud.

Cymantrene 2013.06.05. 21:10:27

-Gratulálok!
-Vegyél sisakot.
-Húzd följebb a nyerget, ez nagyon nem jó a térdednek. Az enyém már a látványba is belesajdult.
-Fűzess be egy agydinamót, meg rakass fel jó állófényes LED-es első-hátsó lámpát (Basta, B&M stb.). Nappal is sokkal észrevehetőbb leszel, este meg látni is fogsz vele, az agydinamónak meg kb. nem érezhető az ellenállása, a kicsit lapos gumi érezhetőbb.
-Vigyázz a sárga keramiton. Szárazon, mint a vizes kockakő, vizesen meg - hujujujuj
-a Te gépedhez nem megy, de általában ajánlom a bekattanós pedált. Egész más érzés azzal tekerni, kb. mint egy nagyon könnyed futás.
-Ha beleszoksz a tekerésbe, meg végeznek a sávlezárásos gázcsőcserével, próbáld ki az Üllői utat a Kálvin térig, teljesen OK. A külső sávban úgyis szokott állni két-három okostóbiás egyenletesen elosztva, kb. kerékpársávot csinálnak belőle.
-Ne bízz a kerékpárútban, az autók nem hátulról, hanem oldalról ütnek el, de ezt úgyis látod pl. a Halász utcánál.

Smartass 2013.06.05. 21:18:38

150 ezer forint? Merev váz, nagypapa kinézet, jelzés értékű sárvédők, patkófék, világítás, csengő zéró... Nevetséges

Mennyit változott a világ.

Inkább maradok a carpooling-nál.

Amúgy van ismerősöm, aki bicóval jár az irodába. Nem éppen frissenzuhanyzott állapotban szokott beérni.

Valaki pedig írta, hogy heti bevásárlást biciklivel intéz??? Lehet, hogy más bolygón él, és egy hét ott 2 napig tart :)

Tök jó, hogy bicóztok, becsülöm az erőfeszítéseteket, de hogy a biciklizést ennyire meg kelljen védeni, hogy heti bevásárlásra alkalmas egy bicikli... Egy karton ásványvizet nem tudsz elhordani vele. Meg gyereket utánfutón?

Aztán pedig ott van a munkahelyen zuhanyozás. Irodában nehezen kivitelezhető szerintem, törölközővel, táskával ott hesszelni, váltás gatya, zokni... Érdekes mindenesetre. Meg a napi 2 zuhany nem tesz jót a bőrnek sem :)

Hát bazz...

RemekElek 2013.06.05. 21:22:22

Csak gratulálni tudok és kitartást kívánni!
Csak így tovább!

olcso 2013.06.05. 21:23:09

@Smartass: Láttál már olyan táskát, amibe belefér egy karton ásványvíz?? Ezek 60 liter körül alakulnak, de nekem 60+ a hátizsákom is és írta, hogy ketten mennek. Egyébként is a víz az a csapból is folyik. Én egyébként már hordtam biciklin 24-es csomag budipapírt is a bevásárlás mellett, pedig az nagyobb jóval egy kis vizecskénél...
Ha pedig minden kötél szakad, ott az utánfutó a biciklire is : )

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.06.05. 21:29:30

Gratula a cigiről leszokáshoz és a bicajhoz is! Legyen sok örömöd benne! Hasonló a cipő, én futással kombinálom.

Az infarktus és az agyvérzés sem vicces, jó eséllyel legalább ezeket nem szopjuk be. Még egyszer: hatalmas gratula mindkettőhöz.

Ja és vegyél egy rendes országútit :)

Kivételesen nem olvasom el a kommenteket mert tuti felbasznám az agyam rajtuk....

olcso 2013.06.05. 21:32:24

@Smartass: Ezek rohadtul jók :) Mondjuk én sok mindent megoldok bicajjal, de van aki nem és azt is tiszteletben kell tartani. Nyilván van pedig, ahova autóval megyek.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.06.05. 21:32:50

Ja és húzd fel a nyerged, mert rövid időn belül lábra sem tudsz állni, annyira fog fájni a térded.

halor 2013.06.05. 22:00:29

A biciglin a széket emeld olyan magosra, hogy a pedál alsó helyzetében nyújtva legyen a lábod.

Silent Bob 2013.06.05. 22:01:12

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Egyszer tekintsd meg az Andrássy utat, ahol közös gyalog és kerékpár út van, elválasztás nélkül. Minden kereszteződésnél zebra. :)

Smartass 2013.06.05. 22:06:02

@olcso:

Ja, én sem bicózom sokat, max mókából :)

Egyszer voltam Koppenhágában. Na ott vannak biciklisek! Kicsit más az utak felépítése is :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.05. 22:06:07

@Rocko-: ...megha 200ft lenne a benzin...

amugy szerintem a technika igy a XXI.sz vegere elerte azt a fejlettseget hogy testunk nagy tavolsagokra valo mozgatasahoz ne kelljen sajat energiankat hasznalni, vagy csak kis reszben, ebben sok vallalat segit nekunk ha egyedileg akarjuk megoldani a tavolsagok lekuzdeset bizalommal fordulhatunk a Daimler AG-hoz, Ford-hoz, de van ezer masik, mereszebbek a Honda, Yamaha cegek kinalatabol szemezhetnek - egyebkent ok majdnem olyat gyartanak mint egy bicikli de van benne motor ami helyettunk dolgozik - viszont aki tobb emberrel szeretne egyutt lekulzdeni a tavolsagokat csoportossan azoknak Magyarorszagon a BKV, MAV, VolanBusz cegek segitenek keszseggel. Szerintem ne menjunk szembe a technika vivmanyaival es tartalekoljuk energiankat a sport, a hobbink vagy a tisztes megoregedes szent celjara :)

Spikk 2013.06.05. 22:06:44

@n53: Nem is volt szándékom a komplett modellezés, meg ugye fotelből modellezésben nem is vagyok akkora májer, mint Te, labdába sem rúghatnék melletted. Tényleg.
Viszont akkor a címszavakban vázolt fotelmodelled alapján már simán kijelenthetjük, hogy a bringások friss hegyi levegőt szívnak. Nem? Hisz a sok nehéz mérges gáz már az autók szélvédője alatt elhelyezett beömlőt sem éri el, nem hogy a jó fél méterrel magasabban hordott bringásorrot.
Csak sajnos nincs így, apukám. A bringán ülve simán érzem az ótvaros bűzt. Lehet modellezni, de egy dolog a lényeg: alul több, felül kevesebb. Ez biztos. Meg az is, hogy az ablak alatti beömlő a saját magasságánál csakis alacsonyabbról kaphatja a levegőt. Ez még az általad linkelt képen is szépen látható. Nem azt mondtam én sem, hogy alatta/mellette 0 levegő fog elhaladni, igaz, talán nem fogalmaztam elég egyértelműen és az egeres példa is sántít ebben a tekintetben.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.06.05. 22:10:49

@Smartass: Őőő, izé, csak nézelődj egy kicsit:

www.google.hu/search?q=bakfiets&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47380653,d.bGE&biw=1440&bih=756&um=1&ie=UTF-8&hl=hu&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=75qvUYaLIJTb7AbLlIHgDg

Nem én vagyok, aki bevásárol bringával, csak jelzem, hogy vannak megoldások, ha akar valaki, akkor tud is... :-)

Szabványok 2013.06.05. 22:11:06

@halor: Sokan vannak, akik nem szeretik a magasra állított nyerget.
Pl. a feleségemet soha nem voltam képes meggyőzni arról, hogy biztonságban lesz akkor is, ha nem tudja mindkét talpát letenni.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.06.05. 22:12:44

@geegee.: Aprócska negatívum, hogy kell hozzá egy autónyi hely... De aki akarja, biztos megoldja azt is. :-)

Szabványok 2013.06.05. 22:14:05

@vau: A cigiről leszokáshoz én is gratulálok.

Viszont ne feledd, ha rendben tartod a keringési rendszeredet, nem kapsz infarktust, akkor rákban vagy valami hasonlóan elhúzódó, ronda, fájdalmas betegségben fogsz meghalni! (Igaz később.)

olcso 2013.06.05. 22:24:46

@visszakettopadlogaz: Ez szép és jó, de én SZERETEK BICIKLIZNI : )

olcso 2013.06.05. 22:29:32

@visszakettopadlogaz: Ez tök jó, de én szeretek biciklizni : )

olcso 2013.06.05. 22:31:30

Na, most már kétszer is szeretek... bocsi :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.05. 22:37:14

@Rocko-: ja lattam kommentelted hogyan setaltatom a kutyam kocsibol! azert irtad hogy lusta vagyok? :D:D amugy nem vagyok lusta, jarok focizni hetente meg neha a gymbe alkar es lab erosites ( jo a krosszozashoz ) csak tudod ne egy kutya szabja meg hogy EN mikor akarok setalni. Megiscsak mi vagyunk a homo sapiensek, ne egy alacsonyabb rendu gerinces - ha megoly aranyos is - diktalja a tempot, nem?:) jobb lett volna ha a kutyak is rendessen kiveszik a reszuket az evoluciobol es felegyenesednek, huvelykujjukat szembeforditjak a kez es lab tobbi ujjaval es most kepessek lennenek megfogni targyakat, pl egy hazkulcsot es kinyitni / bezarni az ajtot igy barmikor elmehetnenek setalni, de ok inkabb rohangaltak eurazsia sztyeppein gondtalanul aminek most isszak meg a levet mert kocsibol vannak setaltatva. Tanulni Tanulni Tanulni es akkor maga ura leszel, ez a tanulsag :)

@olcso: az termeszetessen mas :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.05. 22:38:11

@Rocko-: ja lattam kommentelted hogyan setaltatom a kutyam kocsibol! azert irtad hogy lusta vagyok? :D:D amugy nem vagyok lusta, jarok focizni hetente meg neha a gymbe alkar es lab erosites ( jo a krosszozashoz ) csak tudod ne egy kutya szabja meg hogy EN mikor akarok setalni. Megiscsak mi vagyunk a homo sapiensek, ne egy alacsonyabb rendu gerinces - ha megoly aranyos is - diktalja a tempot, nem?:) jobb lett volna ha a kutyak is rendessen kiveszik a reszuket az evoluciobol es felegyenesednek, huvelykujjukat szembeforditjak a kez es lab tobbi ujjaval es most kepessek lennenek megfogni targyakat, pl egy hazkulcsot es kinyitni / bezarni az ajtot igy barmikor elmehetnenek setalni, de ok inkabb rohangaltak eurazsia sztyeppein gondtalanul aminek most isszak meg a levet mert kocsibol vannak setaltatva. Tanulni Tanulni Tanulni es akkor magad ura leszel, ez a tanulsag :)

@olcso: az termeszetessen mas :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.05. 22:39:26

@Rocko-: ja lattam kommentelted hogyan setaltatom a kutyam kocsibol! azert irtad hogy lusta vagyok? :D:D amugy nem vagyok lusta, jarok focizni hetente meg neha a gymbe alkar es lab erosites ( jo a krosszozashoz ) csak tudod ne egy kutya szabja meg hogy EN mikor akarok setalni. Megiscsak mi vagyunk a homo sapiensek, ne egy alacsonyabb rendu gerinces - ha megoly aranyos is - diktalja a tempot, nem?:) jobb lett volna ha a kutyak is rendessen kiveszik a reszuket az evoluciobol es felegyenesednek, huvelykujjukat szembeforditjak a kez es lab tobbi ujjaval es most kepessek lennenek megfogni targyakat, pl egy hazkulcsot es kinyitni / bezarni az ajtot igy barmikor elmehetnenek setalni, de ok inkabb rohangaltak eurazsia sztyeppein gondtalanul aminek most isszak meg a levet mert kocsibol vannak setaltatva. Tanulni Tanulni Tanulni es akkor magad ura leszel, ez a tanulsag :)

@olcso: az termeszetessen mas :)

Krisi 2013.06.05. 22:41:38

bazmeg Tibi, én mióta 60km-re dolgozok leszoktam a tekerésről és full-time autós lettem, temeg rászoksz? inverzek lettünk? namajd ha megelőzöl miközben pingvinezek a dugóban akkor jól ledudállak, köcsögbiciklis :)

viszont vigyázz, a fixit ki ne próbáld, mert könnyen függőséget okoz ;)

olcso 2013.06.05. 22:47:06

@visszakettopadlogaz: Ez rohadtul jó :) elolvastam mind a hármat! :D

Mercel 2013.06.05. 23:00:22

@Béza Dániel:

Jó ötlet, csak az a gond, hogy nálunk a jogosítvány megszerzése mindössze két dologra terjed ki.
Vizsgázz le.
Fizess.

De az alapgondolattal teljesen egyet tudok érteni.
Ahogy egyébként az sem lenne hülyeség (Álomországban, nem nálunk!), hogy 1-2 évente mindenki szépen gyakorlati vizsgázzon újra, illetve ellenőrizzék azt a képességét, hogy forgalomban képes e nem ön és közveszélyesként közlekedni.

Az másik kérdés, hogy nálunk ez csak mértéktelen lehúzássá válna és a korrupció melegágya lenne.
Mondjuk a trafikosok átmennek + azok akiken van sapka (páros napokon) akiken nincs sapka azok buknak. Páratlan napokon random bukta kivéve trafikosok illetve akik korrumpálnak.:)

Kb. ugyanez van az smkp kategóriában is a rendszámkötelezettséggel.
Jó lenne, ha a hülyegyerek robogósokat is lehetne szankcionálni illetve nem kéne lemondani egy ellopott robogóról - de mindenki aki kicsit is belegondol rájön, hogy jobb a jelenlegi helyzet mert jóságos államunk (pártfüggetlenül) ebben is csak egy feneketlen lehúzási lehetőséget látna.
Mint mindig mindenben.

De még egyszer - az alapgondolatoddal teljesen egyet értek:)

"Frigyes"

Rocko- 2013.06.05. 23:12:03

@visszakettopadlogaz: azé'. :D
25.media.tumblr.com/tumblr_m9oax80KpX1rvjt2vo1_500.gif
amúgy a kerépározás hasznos és jó dolog, de bizonyos keretek közt. szerintem (bel)Budapest nem igazán ez a keret, de egy nyugat-európai, észak-amerikai suburban környezetben simán belefér.

Rocko- 2013.06.05. 23:14:28

@visszakettopadlogaz: azé'. :D
25.media.tumblr.com/tumblr_m9oax80KpX1rvjt2vo1_500.gif
amúgy a kerépározás hasznos és jó dolog, de bizonyos keretek közt. szerintem (bel)Budapest nem igazán ez a keret, de egy nyugat-európai, észak-amerikai suburban környezetben simán belefér.

@Krisi: semmi inverzits, egyszerű logika. rájöttetek mi hatékony.

csufár 2013.06.06. 07:25:33

nagyszerű dolog, ha az ember össze tudja kötni a kellemest a hasznossal. én speciel nem szeretem a biciklit, de megértem azt, aki bringázik. ha nekem valaha lesz még egyszer biciklim, az elektronyos lesz, mert szerintem a bringa az egy helyváltoztatási eszköz. sportnak egy vicc. de kezdésnek jó. pusztuljanak a zsírszázalékok!!! :)

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2013.06.06. 07:34:14

@megatoner.hu: @Rocko-: akkor azért írt cikket, mert nem újságíró? értem :D

Rocko- 2013.06.06. 07:36:46

@megatoner.hu: nem lesz mindenki automatikusan újságíró, mert cikket ír.

FJPO 2013.06.06. 08:40:36

Irigyellek, mint a pusztulat!
Gratula!

Rocko- 2013.06.06. 09:06:44

@megatoner.hu: nem sértegetem, tényközlés.
Tibby is tudja ezt.

közösperonos átszállás 2013.06.06. 09:13:58

@n53: "Ez ugyebar csak egy osszefoglalo, nem maga a tanulmany."

Meg a túrót, ez maga a cikk a sciencedirect-en. Aszondja, "Pages 131–136", a PDF meg pont hat oldal, nohát.

"A meresi metodus kicsit moricka-szeru"

Dehogy. Levegőminőséget mértek.

"sulyozva lett a mert terheles a levegovetelek szamaval?"

Ede, elolvastad te ezt a cikket? "The study by van Wijnen et al. (1995) showed a respiratory average of 2.3 times higher for the cyclists compared with the car drivers. By using this factor, we have calculated that car drivers still get twice as much benzene (0.2 μg/min) into their lungs than bikers (0.1 μg/min)."
(BTW pont ezért írják azt is, hogy "The study also indicates that the air children breathe may be better on the back of a bicycle than inside a car.".)

"Milyen filterekkel voltak felszerelve az autok? Fel voltak tekerve vegig az ablakok? "

Szerinted? De most komolyan, ne viccelődj már.

"Gondolom sejted, hogy ha barmelyik parameter ismeretlen, semmit nem er az egesz."

Tényleg, pont kérni akartam, hogy nézz már hülyének, lécci. Látom, hogy a specialitásod a tudományos módszertanban járatlanokkal veszekedés, csak hát ezzel néha lyukra futsz.

Azt nyilván semmiféle méréssorozat meg nem mondja neked, hogy a te autóddal, a te útvonaladon melyik közlekedési móddal mennyire szennyezed magad. (Esetleg ha magad végzel méréseket, de akkor egy éven át ám, mert az időjárás is rohadt fontos tényező! Ez utóbbi amúgy benne is van a cikkben.) Aki azt állítja, hogy erre konkretice tud mondani valamit tanulmányok alapján, az téved (vagy csak félreérted a "te" általános alanyt).

Maga a cikk viszont arra tökéletesen elég, hogy kijelenthessük: a "biciklivel járva a (bel)várost sokkal több trutyit szívsz be, mint én a védett autóban" ökölszabályként NEM alkalmazható. Az az elterjedt vélekedés, hogy ez általában így van, _tévhit_. (És egy 2001-es cikk a magyar autóparkot ismerve nem is elavult.)

"Vagy akar ugy is manipulalhatom, hogy az jojjon ki, amit en szeretnek."

Te így írod a cikkeidet? Mert én nem.

"A bringa ott egeszsegesebb, ahol van kulon bringaut (feltetelezem, Koppenhagaban van), es nem az autok kozott tekersz."

Akkor most te jössz, kérlek linkelj egy "mérésekkel megtűzdelt tanulmányt", ami ezt igazolja, mert addig kénytelen leszek azt feltételezni, hogy a levegőbe beszélsz. (Lehetőleg európai nagyvárosból, merthogy azok szoktak Pesttel összevethetők lenni városszerkezetileg.)

"Hogy en a pesti belvarosba nem mennek bringaval, az hetszentseg."

Szíved joga, senkinek nem kötelező.

KergeK@csa 2013.06.06. 09:52:00

@álfirkász: A Szabadság-híd ritka fura képződmény. Mindkét oldalán elvezet a járdán (!!) a bicikliút, de rajta tényleg nem.
Így aztán (és mivel az úttest nagyon szűk), a legtöbb biciklis a járdán megy.
A gond az, hogy nem nagyon tudom mi lenne a legjobb megoldás, mivel mindenképpen irányhelyes megoldás kéne, tehát nem megoldás az, hogy mondjuk a déli járda csak kerékpáros legyen oda-vissza.
Az úton ez a kerékpáros mennyiség eléggé kikerülhetetlen lenne.
Még mindig talán a legjobb lenne bringagyaloggá kinevezni, és akkor legálisan lehetne rajta haladni.

olcso 2013.06.06. 10:24:28

@KergeK@csa: Nem vezet át bicikliút a járdán egyik oldalon sem. Tehát a bringásnak az úttesten kell bicikliznie és ez az esetek elsöprő többségében nem jelent gondot az autósnak, mert rövid táv és a végein lámpa (és dugó) van.

Cymantrene 2013.06.06. 10:32:32

@olcso: Viszont a biciklistának a dugó miatt gondot okoz. Kevés a hely, nehéz megkerülni az álldogáló autókat. Szerintem a járda elég széles ahhoz, hogy mindkét oldalon vegyes gyalogos-kerékpáros út legyen.

olcso 2013.06.06. 10:36:19

@Cymantrene: Tudom, nekem is gondot szokott okozni, de a gyalogkerékpárok szerintem nagyon rossz megoldások. Én sem tudom, hogy mi a jó megoldás, de a villamossín pl kihasználatlan, mert csak 2 percenként elmegy egy villamos és kész...

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.06. 10:37:27

@olcso: kellene, de nem teszik. Százból egy ha hajlandó szabályosan menni. A többi simán átteker.

Én azt tartanám normálisnak, ha a déli járdából gyalog-kerékpárutat csinálnának (nem elválasztottat, hanem közös használatút), az északin meg rendszeres ellenőrzést tartanának és megbírságolnák a tilosban tekerőket.
(mondjuk az se volt semmi, amikor két éve, épp azon a hídon kezdett el egy sofőr, meg az anyósülésen üldögélő nőszemély ordibálni velem, hogy miért nem a járdán tekerek)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.06. 10:38:14

@KergeK@csa: ezt írta ő is, hogy "át" nem vezet bringaút.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.06. 10:39:32

@KergeK@csa: azt ugye jól tudom, hogy a pesti oldalon kb. az Erzsébet hídnál véget ér a bringaút?
Bár valami rémlik, hogy az Erzsébet híd busz sávjára ráengedték a bicikliseket, de lehet, hogy rosszul emlékszem.

olcso 2013.06.06. 10:41:48

@KergeK@csa: Értem. Azért írtam, hogy nem vezet át, mert a mindkét oldalt picit félrenéztem. Azt hittem, hogy északi és déli oldalra gondolsz, nem, hogy budai és pesti. Így már minden OK : )

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.06.06. 10:41:54

@álfirkász: most nézem a google fotókon, hogy még addig sem ér el, a Szabadság híd lejárójának a végében a kerékpárút is véget ér. :(

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.06.06. 10:42:45

@olcso: "Nem vezet át bicikliút a járdán egyik oldalon sem." Szerintem úgy értette, hogy a két mindkét végén, a parton van bicikliút, de magán a hídon nincs.

"nem jelent gondot az autósnak"

Ez kevéssé hat meg, mert a biciklisnek viszont igen, ugyanis olyan keskeny a sáv, hogy nem tud elmenni az autók mellett.

Ezért van az, hogy kb. 80% járdázik, 19% a síneken megy, 1% leszáll és tolja. Az ehavi 1%-ot tegnap láttam, bár nem tudom, az beleszámít-e, mert egy fiatal srác egy kerékpáratlan leányzót kisért, azaz nem szabálykövetés miatt tolta, hanem csajozott... ;-)

olcso 2013.06.06. 10:44:36

@álfirkász: Huhh, ez picit meredek lenne :D
Akkor mind a bicajosoknak, mind a gyalogosoknak nehéz lenne a helyzet, mert egy idő után a gyalogosoknak elegük lenne a megnövekedett kerékpárforgalomból és mindenáron át fognak menni az északi oldalra (kerülő), a bicajosnak meg a délire kell menni (kerülő). Szerintem elég lenne, ha előzés céljából igénybevehető lenne a villamossín.

olcso 2013.06.06. 10:47:29

@álfirkász: Szerintem egyébként tök jó ez a híd, lehet barátkozni. A Bartókon mindig páran lehúzzák az ablakot és "barátilag" megemlítik, hogy mit hogy kellett volna csinálnom a hídon... :D :D

n53 (törölt) 2013.06.07. 09:29:33

@közösperonos átszállás: Te meg elhiheted, hogy 2x2 emberen vegzett meresbol altalnos ervenyu megallapitasokat lehet tenni, ez meg neked a szived joga.

Bicska2 2013.06.07. 17:44:44

@Joey AK: Mekkora alternatíva! Gyalog gyorsabb. Végig 10-15-el tötymörög, kivéve a váltóknál mert ott 5, meg ahol simán xar a pálya mert ott is tele van lassújelekkel, szóval az átlagsebessége lehet vagy 10 km/óra... Plusz a lámpák is kritikán alul vannak beállítva, pont mire csukhatná az ajtókat, tilosra vált. Így kb minden megállóban áll 1 percet feleslegesen - nem mintha amúgy nagyon menne, de mégis.
És mindezek mellett baromi olcsó, tiszta, pazar.

Joey AK 2013.06.09. 01:28:11

Akkor járj gyalog.

közösperonos átszállás 2013.06.12. 08:44:07

@n53: Te nulla emberen végzett mérésekből általánosítottál, aztán valahogy megfeledkeztél a mérésekkel alátámasztásról. :-)

(Nameg feltételezted, hogy egy 78 idézéssel rendelkező cikkben könnyen lehet, hogy a vágyott végeredményhez igazították a mérést. A többi, kábé egy tucatnyi szakmai hibádat meg már felsoroltam...)

Ede-Ede, tényleg a newbie-kra kéne specializálódnod, az még talán megy.

targonya 2013.06.27. 21:55:51

Amióta jogosítványom van autóra -22 éve -, azóta biciklizem Budapesten. Amerre bringázom, arra épültek sorra a kerékpárutak. Ezek időnként széles járdák voltak, (lásd Szilágyi Erzsébet fasor vagy mellékutcák, pl. Varsányi Irén, Kacsa, Keleti Károly). Fölös herce-hurcának tartom az autózást ha egyedül megyek, családdal persze muszáj.Mindenkinek javaslom, hogy vesse be a harcba a kerékpárt. Ahogy az elmúlt 20 évet látom rendkívül kedvező a változás.
süti beállítások módosítása