HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Tönkreteszi a motort a harmincezres olajcsere?

2013.07.09. 11:16 Tcomment

Címkék: olaj csere

Centi vastag olajsár a második olajcsere után: úgy tűnik, a nyújtott szervizperiódus csak arra jó, hogy az autó kibírja a garanciaidő végéig.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

263 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr175397336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n53 (törölt) 2013.07.10. 12:12:24

@isti77: "Feltűnt, hogy a cikkben szereplő 4 éves autó most esett át a második olajcserén, tehát ez utóbbi kitételt a tulaj nyilván nem teljesítette."

De teljesitette, mert 30e km-t vagy 2 evet ir elo a gyarto. Mar ha lecsereltek neki az olajat.

mantec 2013.07.10. 13:07:36

Azt ki álmodta, hogy ennek a motornak 30 ekm / 2 év az olaj csereperiódusa?

GHG 2013.07.10. 13:15:01

Az egész harmincezres csereperiódusos katymaz potenciális hatásait illetően senki ne higgye hogy a gyártók nem tudnak semmiről.

Nyilván komolyan gondolják, hiszen kiírják, leírják, elmondják, feltüntetik. Nem értem miért, mindegy.
Azt hiszik, hogy ha a márkakereskedések ablakaira kiteszik hogy "Mi értünk hozzá!" egy rikító sárga matricával, akkor minden király lesz.

Na de kérem, ahogy minden esetben, itt is vannak nagyon apró betűvel szedett részek.

Mindegy melyik gyártó, melyik modelljére vonatkozik, mert nem emlékszem. A lényeg az, hogy míg a 30.000km-es csereintervallum 20-as betűmérettel volt megadva, a kis csillagocska jó ha 6-os volt mögötte. A lap alján talán 5-ös mérettel volt szedve, hogy a 30.000km-es csereperiódus használattól függően (pl. folyamatos városi használat során) akár 8.000km-re is lecsökkenhet!!!

Disz iz ö bigining of e bjutiful frendsip!

TaaT 2013.07.10. 13:31:16

@isti77: "VAGY ÉVENTE"

A normál periódus 15000km vagy 1év, a LongLife 30000km vagy 2év...

Nálam 2évente van olajcsere, ami ~7000km-t jelent.

SzJa 2013.07.10. 13:57:20

@novothauto: Tibor, szerinted mitől nyúlhatott meg a vezérműlánc? Az alacsony olajnyomás miatt laza volt? A kormolásról azt írtad, ez a motor ilyen. De a képek róla elég csúnyák, a lambda szabályozás jól működött? Most az jutott eszembe, hogy lehet, hogy túltöltötték olajjal? Nekem rendszeresen túltöltötték a Polo-mat, a mostani autómban is egy centivel a maximum felett volt a szint!

n53 (törölt) 2013.07.10. 14:04:10

@GHG: "A lap alján talán 5-ös mérettel volt szedve, hogy a 30.000km-es csereperiódus használattól függően (pl. folyamatos városi használat során) akár 8.000km-re is lecsökkenhet!"

Igen, de ezt a CBS szamolja helyetted, es figyelmeztet ra. Nincs itt sajnos semmilyen osszeeskuves, leveheted az alufoliasapkadat.

c 2013.07.10. 15:22:48

@mantec:
Valószínűleg a marketing osztály. :)

tibcsiketb 2013.07.10. 15:58:45

A 30-ezres olajcsere egy marketing fogás a gyár részéről, és az apró betűben benne van milyen körülmények esetén igaz, ami rendszerint nem teljesül -> "normális használat" mellett nem áll meg. Tapasztalati tény, hogy vannak konstrukciók, ahol a gyári ajánlás jelentős rizikót jelent (pl PSA 1.6HDI).

Az olajokról annyit, hogy:
1. vannak szabvány jelölések, szabványok, ha annak megfelel, akkor jó bele
2. ha az adott márkára nem is hitelesített az olaj attól még akár lehet belevaló is, csak nincs bevizsgálva rá
3. az olajnak több szerepe is van a kenés mellett, többek közt a szennyeződések lebegtetése(ettől lesz fekete, nem pákótól), hőelvezetés.
4. az olaj viszkoszítása a hőmérséklet függvényében változik, és nagyobb terhelés nagyobb hőmérsékletet jelent, és az olajnyomás a viszkoszitás függvényében változik.

Akkor a végére egy kis személyes példa:
1.9TD xantia, havi 4-5000km használat, 80% autópálya, 15%BP, 5% vidéki út. Gyári ajánlás 10-40 , én nyáron: 5W50 MANNOL STAHLSYNT ULTRA, télen: 5W40 MANNOL DIESEL TURBO, 2 havonta olajcsere, 8-9000km, 10.000Ft-ból kijön szűrőkkel. Előző autóm is xantia volt, azt 270.000-el vettem óra szerint, 464.000-nél lett leállítva, de ott sem motorprobléma, hanem futóműre nem akartam 150.000-et költeni ennyi km-nél, szétbontás után meglepően jó állapotúnak bizonyult. A mostanit 161.000-el vettem, 203.000 körül járok, motornak semmi problémája. A leengedett olaj fekete, ami a lebegő szemcséktől és a magas hőfoktól van, ez diesel esetén normális, benzinesnél nem. Ami még fontos, hogy az olajhőfok a terhelés emelkedésével nő, pályás folyamatos 140-150 esetén 110-130 fok körül van, ugyanez 90-nél 90-100fok. Az autógyártási technológia nyilván fejlődött, ami viszont biztos:
új auto, 3,5l olaj, 1600ccm 110le
régi autó, 6l olaj, 1900ccm és 90le
vajon mekkora az olajon a terhelés? Az olajcsere ára elenyésző egy nagyjavításhoz képest, ráadásul akkor napokra kiesik a kocsi a használatból. Kb ennyi elsőre

novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.10. 16:40:57

@Shadowbull: Volt ilyen hibakódom, de most nem találom...jelentése:

"kopogásos égés alacsony olajminőséggel"

bár ezt lehet, hogy a kopogásérzékelő jele miatt generálja a szoftver, tán valamilyen küszöbérték miatt.

superfrog 2013.07.10. 16:41:10

@Raptor1: nem is kell velem egyetérteni, demokrácia van, az ellenvélemény lehetséges :)
én arra próbáltam rávilágítani, hogy a gyártó azt mondja ideális körülmények között 30 000 az nekem mint átlagfelhasználónak inkább 15 000 mert én nem folyamatos üzemmeleg autóval tempomat 130-al járok mondjuk bp-párizs útvonalat. de a magyar user addig terjed , hogy ha ideális esetben lehetséges a 30 000 akkor az mindenképpen 30 000 mert minden használat ideális. és jönnek a rizikófaktorok. ezt nem éri meg bekockáztatni (legalábbis sokunknak), mert egy másodvonalbeli jó olajjal ( pl shell valvoline agip) kijön egy csere 10 000 ft-ból.
és azért ezek az olajak is biztosan jól kibírnak 15 000 km-t.

egyébként hogy milyen egy felhasználó agya:ismerős diplomás szalon citroen. olajcsere 60 000 km-ig nincs, mert minek, van még abban. elmondjuk neki miért kéne, de nem jó mert az pénzbe kerül. majd mit csinál? eladja a saját anyósának a kocsit, és vesz egy dízelt. gondolom hasonló hozzáállással. hja egy havi 350 nettójú emberről beszélünk !

novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.10. 16:43:19

@SzJa: " mitől nyúlhatott meg a vezérműlánc?"

Nem tudom, talán rossz a minősége, vagy alul van tervezve. Ezeknél a motoroknál természetes,
ha 30-60 ezer kilométer között le kell cserélni.

Ez valószínűleg évjáratfüggő is, az utasítás szerint, ha a feszítő cikkszáma V74-el kezdődik, kérdés nélkül cserélni kell a szettet.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.10. 16:46:03

@GYUSZI BACSl:

önmagában a 12 liter lökettérfogat nem indokol 40 liter kenőanyagot

ebben van valami mert az uj yzf be negy decivel tobb olaj kell, es ugyanugy 450ccm mint a regi. Mivel az olajat a kormany nyak mogott a vazba kell betolteni ( nem kozvetlenul a blokkba ) ott szerintem van valami turpissag.

Rocko- 2013.07.10. 16:50:44

@tibcsiketb: tehát 215 ezret simán elszórtál olajcserékre, de 150 ezer már fájt a futóműre.

superfrog 2013.07.10. 16:56:51

@Rocko-: még csak 5 óra, és már ilyen sötét van?!
tehát elköltött olajra 215 000-et számításod szerint és ment 100-200 000 km-t majd ezután ott állt egy sokat futott tizenéves kocsival, aminek a piaci értéke 200 000 ft és nem tett bele még 150 000-ért futóművet. hát tényleg nagy marha lehet az ilyen...............

Tizenkettő 2013.07.10. 17:16:04

Ezt tuti az EGR nyomja ennyire tele korommal. Találkoztam már hasonló esettel, más gyártótól. Persze valószinű a motor maga is hajlamos a kormolásra, és azért ennyire extrém a dolog. Ami meg a 30 ezres olajcserét illeti van olyan motor ami tudja, van olyan ami meg nem, hiába írják rá. Csak sajnos ezt a vásárlás pillanatában még nem lehet tudni, idővel fog csak kiderülni. Nem árt nézni a motorolajat, és hiába írták itt már le többen, hogy az kuruzslás és semmit nem lehet megállapítani a színéből meg így a detergens és diszpergens adalékok meg úgy, de ha ilyen a motorolaj színe, az nem normális dolog, és ezt igen is lehet látni rajta. Főleg egy benzines motornál. Nincs olyan motorolaj ami ennyi kormot tud lebegtetni. Érdemes az olajbetöltő nyíláson keresztül néha belepillantani, ha olyan a kialakítása, hogy látni valamit a hengerfejből, rögtön látni ha ilyen komoly lerakódás képződik ami meg nem normális. Akinek ilyen motor van az autójában, jobb ha komolyan veszi Tibi tanácsát. Na meg mindegyik gépkönyvben oda is van írva, hogy azt csak egy bizonyos csillagállásban tudja a motor, az csak egy optimális üzemeltetés mellett tartható, attól eltérő használat esetén gyakrabban kell cserélni. Ilyenek vannak felsorolva, mint városi használat, sportos vezetés stbstb.

Hurri Kán 2013.07.10. 17:21:38

Szép új világ. A szervizigényes dízelek mellé itt vannak a szervizigényes benzinesek is. Lassan ott tartunk, ha valaki új autót akar venni, két választása van: zöld, vagy kék műfaszt tol fel a seggébe...

Tizenkettő 2013.07.10. 17:22:32

@novothauto: Na ez is egy érdekes kérdés. :D Azért egy láncról nem pont a 30-60 ezres élettartam jut az ember eszébe. És itt gondolom nem is a lánc ára a húzós, hanem a vezérlésmódosító keréké. Az is érdekes pl, hogy azt miért kell egy fogaskerék miatt cserélni, miért nem lehetett úgy megtervezni, hogy a kereket le lehessen venni róla. Nem hinném, hogy olyan nagyon nehéz lett volna úgy kialakítani illetve, hogy annak is megeggyezik az élettartama a láncéval. Néztem a videot, ott pontosan még nem tudtad miből ered a kopás, azóta van esetleg fejlemény, a fogaskerekek is kopnak, vagy a lánc kopik és nyúlik? Igazából csere szempontjából mindegy, mert úgyis egyben kell cserélni, viszont kíváncsi lennék rá.

Tizenkettő 2013.07.10. 17:36:51

Azért a BMW helyében erre a motorra nem lennék büszke. Nem tudom ki mit fejlesztett egyébként benne, mennyire BMW és mennyire PSA, de ez így elég nagy kakinak tűnik. Még ha a karaktere, használhatósága, fogyasztása csodálatos is.

Isgyu 2013.07.10. 17:38:38

Hm, csak kíváncsiságképpen beírtam gugliba hogy mini cooper engine problem

És ezek szerint van módosított feszítő?

promini-news.blogspot.hu/2012/11/mini-cooper-rattle-noise-from-engine.html

Chain tensioner replacement: The factory Mini service bulletin requires replacing the original tensioner with a new modified version which is 5mm shorter and has a more aggressive tension spring. This is item number 11 31 7 598 956

novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.10. 17:41:01

@Tizenkettő:
"Ezt tuti az EGR nyomja ennyire tele korommal. "

Tuti nem. Nincs rajta.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.10. 17:43:07

@Isgyu: "És ezek szerint van módosított feszítő?"

Van, ahogy azt fentebb írtam.

Isgyu 2013.07.10. 17:47:03

@novothauto:
Oké, VW után akkor a PSA/Mini is megcsinálta a maga baját: adtak ki olyan motorokat a kezük közül ami nem lett megfelően letesztelve. Ne mondja senki hogy sem a VW-nél, sem itt senki nem vesz észre ekkora bakit :S És nem is egy 2 misis autóról beszélünk.

herkó 2013.07.10. 17:48:30

VW amarok gyári előírás 40 e. km long life. Nincs vele gond, mert 25e -nél elfogy belőle, és kb 3 litert kell utántölteni. Most hoztam a szervízből, és 56 ezret fizetett a flottakezelő. Olaj,szűrő (levegő, pollen) klímatisztítás.

Tizenkettő 2013.07.10. 17:52:10

@novothauto: Nem ismerem sajnos részleteiben, nem volt még szerencsém hozzá, és remélem nem is lesz. :D De te ahogy nézem egy darabig nem fogsz unatkozni. :D

novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.10. 17:53:29

Mégegyszer nekifutva: a gyári szervizintervalluma ennek az autónak 30 000 kilométer, vagy két év. Van neki rugalmas szervizintervalluma is, elképzelhető, hogy nincs olajminőség szenzora (nincs előttem szétterítve a kapcsolási rajz). Akkor viszont a rugalmas riasztási logikája a bemelegedési szakaszok számlálását veszi alapul, pl a sok rövidtávú városi használat, stb... Ez másik ugyanilyen motorú Minis ügyfelemnél működik, tele is van vele a töke, hogy 8000 kilométer után zavarja az autó a szervizbe, bár szerintem ez a szerencsésebb.

Arról nincs infom, hogy a cikkben szereplő Mini rugalmas periódusa hogyan állt, de a szervizkönyv "végig" van pecsételve, ami kettőt jelent ugye. A műszaki vizsgát, stb kiírta.

Tizenkettő 2013.07.10. 17:55:18

@Isgyu: Az erősített feszítő aztán tuti nem oldja meg a problémát. Attól a lánc ugyanúgy meg fog nyúlni.

Tizenkettő 2013.07.10. 18:05:20

@novothauto: Szerintem is kár ezen rágódni. Ez egy 60 ezret futott motor. Ha megcsinálták a 30 ezres cseréket, ebben az esetben kettőt, ( így a harmadik olaj van benne, de gyakorlatilag az utolsó alig ment, szóval a 60 ezret 2 olajjal futotta le) akkor sem kellene így kinéznie. Ha a másik autó 8000km után sír az olajcsere után, és valóban anniyra leromlik az olaj állapota akkor meg a 30 ezres csere intervallum sántít. Ez a 30 ezer igen csak el van számolva. Viszont a lánc megnyúlásának szerintem ehhez nincs köze. Az egy másik ettől független történet. (hacsak nincs összefüggés a lánc megnyúlás miatt eltolódott vezérlésnek, és a kormolásnak) Én ezek után nem lennék elégedett Mini vásárló. :D

lcka 2013.07.10. 18:21:35

@novothauto:

ez már egy mostanra kőkorszakivá lett e36 esetében is így volt, sőt az alkalmazott fordulatszám is befolyásoló tényező

ezek nagyon egyszerű adatok, de nagyon jól lehet velük kalkulálni

CoIie 2013.07.10. 19:20:24

Az megdöbbentő, hogy van olyan motorgyártó, mely gyárt évi 500.000 motort, abból legyen 5 db., mely elvileg a gyártó/márkaszerviz hibájából tönkrement és a cég nem javít, nem fizet, hanem hárít, a vevőt tekinti hülyének, de valójában nem "bolondbiztosan" építi meg a gépet, mely így képtelen a vélt vagy valós vészhelyzetet kezelni, tehát elvileg és gyakorlatilag hagyja magát kinyírni!

Mindez 1-2 milliós ktg-t generálhat a tulajnak, melyet ténylegesen a gyártó kb. töredék költségért állít elő vagy javít meg! Tehát valójában ez egy bagatel probléma, csak valszeg egy-egy manager prémiuma is függhet ilyenektől...

Jamesblond 2013.07.10. 19:33:48

A teherautokban 40-50 liter olaj van es 90 km/h-s sebessegnel 1000-1200-as fordulaton mennek. Igy nem nyirjak az olajat. Azert mehet vele sokat. Egy turbo benzines szetcsapja sokkal hamarabb az olajat, foleg ha a gazdi elvezkedik is. A 30.000 km-es olajcsere sok szerelo szerint csak egy katalogus ertek. Otthon apuci nezegeti a kiszemelt autok adatait es azt veszik anyuval, amelyikkel nem kell szervizbe menni 3 evig... Mert uj autora van penz, de 7000 Ft evente 4 liter Castrol Magnatec-re meg egy szurore nincs! Az L200-asban 2.5 dizel 100 loero 7500-nal kell olajat cserelni, vagy ha terepen is hasznalod 5000 km utan! 30.000 egy olajjal? Miert csinalnak ilyen szemet huzast a gyartok a sajat vasarloikkal???

Rocko- 2013.07.10. 19:39:20

@Hurri Kán: most kell bevásárolni a 300D-kből.
(nem a fényképezőgépre gondolok. :D )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.10. 19:47:02

@Hurri Kán: "Szép új világ. A szervizigényes dízelek mellé itt vannak a szervizigényes benzinesek is. Lassan ott tartunk, ha valaki új autót akar venni, két választása van: zöld, vagy kék műfaszt tol fel a seggébe..."

pontossan. Dobd el 3 ev utan es kesz. Ez a "tortenelmileg szerencsesebb orszagokban" talan meg megy is, de a balkanon megy majd miatta az anyazas de hat mit lehet tenni. w124 200D -t nem gyartanak tobbet. Nekem a garazsban van egy huto ( Frigidaire markaju ) 1952-es, kilicstorotten vettem de megjavitottam ( ebayen van hozza ) ugyanolyan hideg van benne mint a konyhaban a GE Monogram ban ami egy eves. Ugyanez megy a kocsiknal is.

superfrog 2013.07.10. 19:50:51

szerintem egy egyszerű és erkölcstelen húzás ez a gyár részéről, hiszen azt mondja ideális felhasználás mellett. igen ám de sanyika, vagy marika azt mondja, lám én egy ideális felhasználó vagyok, nem húzok vitorlást a kocsival, nem járok pályanapra, nem izmozok a kocsival, nem huzatom, tehát akkor az 30 000km és nem is tudja, hogy a gyár meg arra gondolt(és természetesen ezt sosem vallja be) hogy 4-6 sofőr 0-24-ben autópályázik kb leállítás nélkül a kocsival, mindíg üzemmeleg motorral tempomat 130-al.
és már meg is van a gond, a garin meg csak röhögnek..........

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.10. 19:53:49

@Rocko-: en 200D -t irtam! :)))

@Jamesblond: a volvo FH12 6x2 ( boogies ) nyerges 1410-nel megy 6 hosszuban 89et. Alapjarat 610rpm.
Magyarul : alig van fordulat. Ehhez tedd hozza hogy a nagyobb fotengely csap atmero miatt ( egyenlo szogelfordulasnal ) meg lassabb az a sebesseg amivel egymasnak feszulnek a csapagyak. Ellenben: az alternalo tomegek viszont sokkal nehezebbek, tehat a mechanikai hatasok lehet hogy valahol azonossak is lehetnek, ebben nalam jobban felkeszult emberek bizonyara erdekfeszitoen irnanak.

Rocko- 2013.07.10. 20:06:26

@visszakettopadlogaz: azért legyen már némi igényességünk! :)

We make the world a better place 2013.07.10. 20:16:53

30000km a német autópályán: nagy hőterhelés, kokszosodás, olajcsatornák szűkülése.
30000km városban, hideg motorral 5km-re autózva: hideg motor, benzinnel felhígult olaj, csökkent kenés.

30000-et több év alatt autózok. Többet is autóznék, de akkor az olajcsere ára közel zéró volna az üzemanyagra költött összeghez képest. ;-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.10. 20:17:06

@superfrog: :D:D:D ezen rugozok kicsit! :D:D:D

"idealis korulmenyek"

megtalaltuk a Nagy Titkos Renault Garancia c. konyvet, ezt irja a garanciarol:

" Garancia feltetelei:

szaraz, de tulnyomoan felhos napon van hasznalva a gepjarmu KIZAROLAG,( amikor az UV sugarzas alacsony szinten van ) kulonben "EXTREM SUGARZAS ES NEDVESSEG" fejezet alapjan a garancia megszunik

elektronikussan elomelegitett motorral valo uzemeles, - hideg inditasnak szamit minden elindulas amikor a kinti homerseklet nincs legalabb 45celsius ( arnyekban ) kulonben az "EXTREM IDOJARASI KORULMENYEK" fejezet szerint elvesziti a gepjarmu a garanciajaty

az idealis 88km/h val hasznaljak, ha erre a sebessegre e celra tokeletessen alkalmas haszonjarmu "huzza fel", sajat erobol valo felgyorsitas 88km/h ra "EXTREM HASZNALAT" nak minosul, a garancia azonnali elveszteset vonja maga utan

leszedett alblaktorlokkel es felpolirozott kasztnival hasznaljak az autot, kizarolag pormentesitett uton ( ha az ut mellett pollenanyagot kibocsajto fak lehetnek, ( vagy terveznek ultetni, vagy az elmult 200 evben voltak ilyen fak) az kimeriti az "EXTREM HASZNALAT VESZELYES VEGYI ANYAGOK KORNYEZETEBEN" c. fejezetet igy a garancia azonnal megszunik.

bogar es egyeb rovarmentes SIK ( foldmerovel hitelesitett papir kell a SIK osagrol a garanciahoz!! ) uton hasznaltak, kulonben kimeriti a "EXTREM DOMBORZATI KORULMENYEK KOZOTTI HASZNALAT" c. fejezetet igy a garancia azonnal megszunik.

kizarolag a renault gyari szakemberrel ellenorzott uzemanyaggal, motorolajjal, kenofolyadekokkal, fekfolyadekkal lehet feltoltve a gepjarmu, kulonben kimeriti az "EXTREM HASZNALAT" c fejezet "A BALKANON TUL PANCSOLNAK, EZERT NINCS GARANCIA" alfejezetet.

tovabba a garanciahoz minimum kovetelmeny a Reanul Vezetesi Trening "Garancia sofor " kategoriaban elert kivalo - vagy jobb -helyezes, ( ha a csalad rokonsagaban van aktiv vagy nyugalmazott rally sofor, illetve 23 evnel fiatalabb szemely aki autojan NO FEAR matricat visel, tovabba 55evnel idosebb szemely aki kalapban vezet - az garancia kizaro tenyezo - az "EXTREM ROKONSAG" fejezet szerint.

Kizaro tenyezo tovabba ha szemelyes talalkozaskor a Renault tulaj a " Hogyan tetszik az uj Renaultja ? " kerdesre nem " SOSEM VOLT JOBB AUTOM!!-al felel

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.10. 20:20:56

@Rocko-: igaz, lehet az a ket henger hianyzik apokalipszis eseten hogy elobb erjunk a vizforrashoz :D

másik oldalon 2013.07.10. 20:46:15

@novothauto: "Ez másik ugyanilyen motorú Minis ügyfelemnél működik, tele is van vele a töke, hogy 8000 kilométer után zavarja az autó a szervizbe, bár szerintem ez a szerencsésebb."
Az azért elgondolkodtat, hogy a Minire 4 év vagy 50000 km az ingyenes kötelező szerviz, BMW-re pedig 4 év vagy 100000 km. Gondolom a Minit ezalatt az idő alatt be is kell vinni 4X-5X szervizelni.

superfrog 2013.07.10. 20:48:49

@visszakettopadlogaz: esetleg: a gépjárműn kötelezően elvégzendő minden futott 15 000 km-ént olajellenőrzés, ami a régi olaj leeresztéséből, és a motor új olajjal feltöltéséből áll. ezek után szemmel meg lehet vizsgálni az olajat, de visszatöltés garanciavesztéssel jár ! az olajszűrő ennél az ellenőrzésnél szintén cserére szorul, különben érvénybe lép az extrém használat fejezet...........
gyári érték, hogy amennyiben a köztes szemléket rendesen elvégzik, akkor az olajcsere intervalluma ideális esetben 150 000 km is lehet, ehhez azonban szükséges a korábban ismertetett olajellenőrzés betartása..........

n53 (törölt) 2013.07.10. 21:11:10

@Tizenkettő: "Ha a másik autó 8000km után sír az olajcsere után, és valóban anniyra leromlik az olaj állapota akkor meg a 30 ezres csere intervallum sántít. Ez a 30 ezer igen csak el van számolva."

Nem nagyon sikerult megertened a 30e km, a 2 ev, es a 8e km kozotti osszefuggeseket, ugye? A masik autot rovid tavokon hasznaljak, ezt a motorvezerlo logolja, nyilvan nyekereg a CBS 8e km utan (helyesen), hogy csereljek az olajat. Ezt az autot viszont nyilvan hosszabb tavon hasznaltak, ergo nem kert a CBS rovidebb csereperiodust, hanem a szokasos 30 ezrest (szinten helyesen).

Megnyugodhatsz, hogy a CBS mindig helyesen szamol, viszont ennek a motornak nincs sem olajszintet, sem olajminoseget mero szenzora, es a szelepfedelben sincs beepitett kamera, hogy szerencsetlen motorvezerlo meg tudja allapitani, tenyleg megtortent-e az olajcsere, megfelelo minosegu olajjal es semmilyen adalek nem kerult a motorba. Ha a szerviz "hazudik" neki, nem tud csodat tenni.

Shadowbull 2013.07.10. 21:19:49

@n53: vagy esetleg itt is hisztizett a vezerlo, csak az ugyfel sikan figyelmen kivul hagyta...

superfrog 2013.07.10. 21:22:35

@n53: igazad van, csak a lényeget le is írtad. a cbs csak számol, halvány gőze nincs az olaj valós állapotáról. nekem ez annyit tesz, hogy rosszabb mintha nem lenne, mert halál nyugodtan rábízom magam, aztán a motor meg kuka, hála a márkaszervizek áldásos munkájának.
kiváncsi vagyok, ha most kihívna novoth tibi egy igazságügyi szakértőt, akkor vajon garban intéződne a dolog, vagy a márkaszerviz hanyagsága, és a megtévesztő fedélzeti jelzések is userhibának minősülne (én rosszindulatúan erre tippelek)

n53 (törölt) 2013.07.10. 21:26:39

@novothauto: Ha mar az endoszkopos vizsgalatnal latszott az olajsar, megis miert dontottetek a motor megbontasa mellett? En az autot addig szervizelo markaszervizzel bontattam volna meg, es azonnal irattam volna veluk egy szakvelemenyt es egy Kulanzantragot. Szerintem az ilyen akciokkal felesleges ziccereket adtok a kulanteriaigeny elbiraloinak.

Shadowbull 2013.07.10. 21:39:57

@superfrog: A problema az hogy nagyon nehezen vagy sehogyan sem lehet bebizonyitani hogy a szakszerviz elsumakolt egy vagy tobb olajcseret.

Meg aztan lehet hogy egy sajat zsebre dolgozo szerelo pattintotta meg az olajat.

n53 (törölt) 2013.07.10. 21:44:26

@Shadowbull: Persze, vannak olyan hulyek, akik abban latnak osszeeskuvest, ha leviszi nekik a CBS a periodust, mert biztosan le akarja huzni oket a szemet gyarto az elorehozott olajcserevel, es ok csakazertis kitoltik a 30 ezret. De ez ugyis ki fog derulni, mert errol a gyarto automatikusan adatot gyujt a markaszervizektol, pontosan azert, hogy ilyen esetekben vissza tudja nezni.

@superfrog: "nekem ez annyit tesz, hogy rosszabb mintha nem lenne"

Rosszabb egy fraszt. Ugyfelek millioi hasznaljak gond nelkul, egyszeruen be kell tartani amit a CBS ker, es a gyarto altal eloirt olajat onteni bele.

superfrog 2013.07.10. 21:45:40

@Shadowbull: hát én nem értek hozzá, de egy labor sztem ezt meg tudja ilyenkor mondani (talán)
viszont ha sikerül, akkor tök mind1 milyen szerelő csinálta, az a márkaképviselet felelőssége, vagyis végsősoron a gyártóé, az ő dolguk kiválasztani a megfelelő partnereket
persze itt a balkánon, az átb@szások fellegvárában 500 évig még tuti nem fog így működni semmi

samot 2013.07.10. 21:47:22

Ott a probléma,hogy 50ezernél nem lehet ilyen olajiszap egy màrkàban sem!Ha meg van akkor kérdöjeles az olaj minösége!Az égéstér kormosodàs meg nem csoda.A magyar benzinkutaknàl biztos,hogy nincs az az oktànszàm ami kivan rà irva!

superfrog 2013.07.10. 21:48:20

@n53: a lényeg, hogy ha én betartom, akkor sem garantálja hogy rendben van. és ez bizony a gyártó felelőssége, és kutya kötelessége lenne ezt mind garban javítani. egyébként az ügyfelek nem ezt használják gond nélkül, hanem az autójukat. ha e-mailt kapnának az olajcsere aktualitásáról, azt is pont ilyen jól használnák, és annak sincs semmi köze az olaj konkrét állapotához...............

Hurri Kán 2013.07.10. 22:05:49

@Rocko-:
Nagyjából már megtették. Jó, azok sem fiatal autók, simán rá tudsz/lehet/kell költeni pár százezer forintot, viszont onnantól a következő 2-300.000 kilométerre megint van autód, feltéve, hogy meg akarod tartani.

@visszakettopadlogaz:
Azt értem, hogy nagyobb teljesítmény (jobban igénybe veszi a motort), meg bonyolultabb autók (=több hibalehetőség), mindenesetre a gyár által megadott karbantartást követve nem lenne szabad így kinézzen egy 50.000-t futott motor. Meg vezérműlánc-csere???

n53 (törölt) 2013.07.10. 22:06:32

@superfrog: Egy ilyen rendszernek nem feladata garantalni barmit is. Ha megfelelo adatokkal etetik, megfelelo eredmenyt fog adni, de ha az ugyfel vagy a szerviz atveri, akkor ertelemszeruen nem fog helyesen mukodni. Az olajcsere elsumakolasanak feltarasa nem a motorvezerlo, hanem az ugyved feladata.

Az emailes peldad sajnos hulyeseg, a gyartonak nincs allando online kapcsolata az autokkal, ezert a hasznalati profilt sem tudja megitelni. Csak a motorvezerlo van birtokaban a periodus megallapitasahoz szukseges adatoknak, es ezt korrektul meg is teszi.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.10. 22:07:22

@n53:

Bejön hozzám az ügyfél. Feltárom a hibát, adok egy árajánlatot. Elfogadja, szétszedem, összerakom. Elmondom a monológomat, a karbantartásról, aki hallgat rám rendben, aki nem az nem. Ez ennyi, az autón nem volt garancia.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.10. 22:13:28

@Hurri Kán: ja, a vezermulanc csere 50-nel az durva. Azert annyit a zsiguliban is kibirt. Valtoznak az idok.

egy barmilyen nemet auto amit 1970-1990 kozott gyartottak - megfelelo karbantartas es atlag hasznalat mellett - fodarab csere nelkul elmegy 500.000km -t. En hiszek benne.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.10. 22:14:26

@samot: A kormolódás a közvetlen befecskendezésű motorok sajnálatos tulajdonsága.

superfrog 2013.07.10. 22:18:32

@n53: látom nem is kapisgálod mit írtam. tehát saccolgatunk. én úgy saccolok, hogy aki 50 feletti vidéki, annak olajcsere 30 000 km a 25 alatti városi fiú meg 8 000 km. a te rendszered kicsit bonyolultabb algoritmus szerint saccolgat. ennyi a különbség, ha meg saccolgatok, mert mérni nem mérek releváns adatot, akkor mehet e-mail is, mert tök mind1. a műszerek lényege hogy mérik a releváns adatokat. ez a rendszer meg nem mér ilyet, csak befolyásoló adatokat. hozok több példát, aztán ha nem akarod, úgysem fogod érteni mi a gond ezzel az egésszel. tehát a hőmérő nem a napsütésből és a napkelte idejéből saccolja meg a hőmérsékletet, mert baromira nem mind1 hogy 8000 méteren van egy hőmérő, vagy norvégiában vagy afrikában. simán megméri, hogy egzakt mennyi az annyi.
képzelj el egy villanyszerelő fázisceruzáját, amit úgy programozok hogy ha elsőre nem mér fázist (ez már sánta hiszen itt van konkrét mérés) akkor másodikra mindenképpen jelezzen fázist, hiszen logikus hogy a konnektor egyik felében nincs fázis, akkor a másikban lennie kell.ez pont olyan pontos következtetés mint a kocsiban. (mert HA cseréltek és HA jó olajat és HA minden ok akkor ennek kell kijönnie, itt meg ha a konnektorban van fázis és HA jól van kötve akkor így van) te erre a szisztémára rádobnál 2-6 millát? sztem nem.

froton 2013.07.10. 23:17:26

@novothauto: lehet, hogy baromságot mondok a lánccal illetve annak nyúlásával kapcsolatban, nem vagyok autószerelő, csak műszeki ember és sokat biciklizek. A bringa láncok pl akkor nyúlnak meg hamarabb, ha nem kapnak elég olajat, mivel a csapok körül hamar kikopnak. Nem a szemek nyúlnak meg fizikailag, hanem a kopás miatt enged 1-1 tizedet a forgáspontoknál, amikor feszítve van, ami 100 szem esetén már egy centis "nyúlás"...Mivel itt volt koksz, meg minden féle eltömődés, nem lehet, hogy ebben a motorban is hasonló az oka a lánc nyúlásának?

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.07.11. 00:31:05

@froton: szerintem ebben neked van igazad

azt az olajsarat csak el kéne küldeni egy laborba, akkor kiderülne, hogy mi volt a benzinben és milyen olajat töltöttek bele az előírt helyett a szervizben

Tizenkettő 2013.07.11. 00:36:03

@n53: Először is örülök, hogy te ilyen rohadt okos vagy. Másodszor meg az autóban 30 ezrenként cseréltek olajat, ezt le is írták. Nem volt ügyeskedés, szakszervíz/márkaszervíz cserélte. Egy olajcsere elsunnyogásán nem fogják a hírnevüket kockára tenni. Én biztos vagyok benne, hogy kicserélték. Egy utcai autónál, ahol a csereintervallum 30000, közúti használatnál nem lehet olyan eltérés, hogy az egyik esetben 8000 után szól, a másik esetben meg 30000-ig semmi. Kizárt. 22000 km eltérés.

Tizenkettő 2013.07.11. 00:42:13

@n53: De egy ilyen rendszer, pont mivel kalkulált nem közvetlen adatokkal dolgozik általában marhára túl is van biztosítva, és nagyobb tartalékokkal üzemel, a számolás pontatlansága miatt.

Tizenkettő 2013.07.11. 00:45:49

@n53: Valamint ahogy a cikkből kiderül, nem egyedi eset. Ezek szerint mindenki mutyizik akinek ilyen motorja van? Mindenki szar olajat tesz bele azaz inkább csak rátölt két csere közt, plusz még vásárol bele drága adalékokat? Nem hinném.

másik oldalon 2013.07.11. 01:14:42

@Tizenkettő: Azért én nem lennék biztos a cserében :)
A márkaszerviz biztos hogy cserélte volna, de az ott dolgozó az már nem biztos. Sohasem a márkaszerviz tulaja adja ki, hogy "fiúk, sunnyogjátok el az olajcserét, vagy ha látszik az ügyfélen hogy meg fogja nézni a munkát -kihúzza a nívópálcát- akkor Tescos olajat bele"
A cikkből pedig nem derül ki hogy nem egyedi eset, hanem az derül ki, hogy más is járt így, de lehet hogy Ő is Tecos olajat kapott.
Mint feljebb írtam engem is megpróbáltak a Norautonál átpalizni olajcserével, és ott is az jött le hogy az alulfizetett? dolgozó mutyija volt a biznisz, nem a Norautojé, bár nyílván ezek után a Norautot is kerültem volna nagyívben, mivel ahol ilyen előfordulhat ott nagyok a bajok. Pl a kamerán sem nézhettük vissza, pedig én szívesen megnéztem volna ott, de gondolom akkor rögtön bebukták volna, azért mondták, hogy nem üzemel.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.07.11. 07:08:56

"Tönkreteszi a motort a harmincezres olajcsere?"

Ez a cím... pff

Tibi nem hülyegyerek, érti ő a dolgát, csak itt megint a hülyítés megy...

tibcsiketb 2013.07.11. 07:40:47

@Rocko-:
Őszintén: 440.000-et futott kocsira ráköltenél 150.000+műszakit, úgy hogy napi szinten használod majd 200km-t? Sokminden öregszik egy autón, gumicsövek, hűtő, elektromosság. Kalkuláltam, és kevésbé volt rizikós egy fiatalabb autóba átülni

Shadowbull 2013.07.11. 07:54:18

@superfrog: a saccolgatas nem olyan rikta az autoban, van egy par dolog amit a vezerloegyseg kozvetett adatok alapjan becsul meg. Nyilvan a fejlesztes alatt eleg sokat tokoltek azzal, hogy ez a "saccolas" megfelelo eredmenyt adjon.

Shadowbull 2013.07.11. 07:55:39

@Tizenkettő: En meg szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy legalabb egy olajcsere reszben vagy egeszben elmaradt.

Ilyen olajsar, lerakodas, iszaposodas nem keletkezik csak ugy a motorban, legyen az akarhogy hasznalva.

Tizenkettő 2013.07.11. 07:56:25

@Ikukám: Lehet érdemes lenne megnézni ezeket az autókat hol szervizelték.

Rocko- 2013.07.11. 07:58:01

@tibcsiketb: amennyiben ennyi lenne a probléma, akkor igen, inkább költenék 150 ezret egy általam már ismert autóra, mint sem magamra vegyem az eladás és átírás nyűgjeit, majd feltérképezzem egy újabb használt autó hibáit.
ha csak nincs igényem újbbra.
de ha azt mondod, hogy kevésbbé rizikónsak ítélted, akkor szerintem az oké.
kösz a választ.

Tizenkettő 2013.07.11. 08:00:20

@Shadowbull: Brutál koszos az egyszer biztos. Ilyet ritkán lát az ember. Én eddig 300 ezret futott elhanyagolt motorban láttam hasonlót.

Shadowbull 2013.07.11. 08:04:03

@Tizenkettő: Ezert kene Magyarorszagon mindig ott allni az olajcserenel szemelyesen. Persze ez nem mindig kivitelezheto.

kiffarkany 2013.07.11. 08:38:44

Urak !

Valaki mondja már el, hogy alapvetően egy turbós benzines mitől füstöl, füstölhet ? vadi friss motorrol lévén szó, így van tervezve...működéséből adódik..stbstb.. a miért érdekelne !! Köszönöm ! TSI- kipufogoja hóóótkormos... számomra meglepő...

n53 (törölt) 2013.07.11. 09:29:22

@superfrog: Ha berakna a gyarto egy olajszenzort, akkor meg azon nyavajognal, hogy jajjazelektronika, biztoselromlik, es a szemet gyarto direkt bonyolitja tul azert, hogy minel dragabb legyen a javitas es kicsesszenek veled.

Azt probald meg megerteni, hogy ez a rendszer nem "saccolgat", hanem evtizedek tapasztalatai alapjan felallitott modellek alapjan szamol, emberek millioinak autoiban mukodik tokeletesen, es nem fognak valtoztatni/bonyolitani rajta csak azert, mert nehanyan hulyek a hasznalatahoz, vagy csalni akarnak vele.
A vilag sosem a kretenekhez igazodik.

n53 (törölt) 2013.07.11. 09:39:51

@Tizenkettő: "Másodszor meg az autóban 30 ezrenként cseréltek olajat, ezt le is írták."

Nem, ezt *allitottak*, de bizonyitani sajnos nem sikerult.

"Nem volt ügyeskedés, szakszervíz/márkaszervíz cserélte. Egy olajcsere elsunnyogásán nem fogják a hírnevüket kockára tenni. Én biztos vagyok benne, hogy kicserélték."

Mert elkepzelted? Es ez szerinted ugy mukodik, hogy az ugyvezeto eldonti, hogy leegeti a vallalkozasat es kart okoz az ugyfelenek, vagy ugy, hogy valamelyik alulfizetett melos szepen elkummantja a munkat es zsebreteszi az anyagot, mondvan, ugyis sokat birnak a mai motorok?
Nezz mar ki neha a sajtbura alol, ahol elsz.

"Valamint ahogy a cikkből kiderül, nem egyedi eset."

Nem ez az egyetlen eset, ahol szakszerutlenul lett elvegezve az olajcsere, vagy el lett sumakolva? Meg vagyok dobbenve, Sherlock!
De hol itt a gyarto felelossege? Kamerat kellene szerelniuk minden szervizes fejere?

superfrog 2013.07.11. 10:11:53

@n53: tehát elmondom mégegyszer , ez a rendszer az olajjal kapcsolatban NEM MÉR SEMMIT.
egyébként meg köpök erre a rendszerre és nem is nyavajgok, mert én kicserélem az olajat 16 000 km-ként a nem turbós kocsimon és pont.
a gyártó felelőssége pedig ott van, hogy neki kell kiválasztani azt a márkaképviseletet, aki megfelelően javítja az autóit. ha erre nem képes, az sem baj, csak akkor gariban javítsa a szarjait és kussoljon.

Shadowbull 2013.07.11. 10:24:06

@superfrog: nem is mondta senki hogy mer.

"a gyártó felelőssége pedig ott van, hogy neki kell kiválasztani azt a márkaképviseletet, aki megfelelően javítja az autóit. ha erre nem képes, az sem baj, csak akkor gariban javítsa a szarjait és kussoljon. "

LOL.

Ottopappa 2013.07.11. 11:25:31

Az hogy lehet, hogy a Matizomban 3000 km-vel ezelőtt volt olajcsere (Unix 10W-40), akkor hideg motornál pont maxon volt az olajszint. Most, 3000 km után a max fölött(!) van két centivel, szintén hideg motornál. (mondjuk a hűtővzíből meg fogyott, de egyelőre nem akarok semmi rosszra gondolni). A motorban amúgy 160 ezer van, 800 ccm-es.

Shadowbull 2013.07.11. 11:59:30

@Ottopappa: rovis tavokon hasznalod, nem melegszik be, telement az olaj benzinnel.

Shadowbull 2013.07.11. 12:00:07

@kiffarkany: kozvetlen befecskendezeses motorok kormolnak bizonyos uzemallapotokban.

kiffarkany 2013.07.11. 12:13:45

@Shadowbull: Köszönöm a választ ezt tudtam végül is.valami tudományosabbra gondoltam de végülis mindegy is.. :) ÉS AKKOR mi a jobb egy turbós benzines használatánál, bemelegszik....majd kistávokon is inkább magasabb fordulaton használni tehát mondjuk 3000- környéke rpm mint amit javasol 2000 nél váltsam el.. :) ez egy golf TSI 1.2.. ezért kérdezem.. átterek kénemtes bengára evo neo benga meg olajat is 10 ezrenként cserélem szinte csak városra van használva...thx

Blindmouse 2013.07.11. 12:23:39

@kiffarkany: Nem csak az olajtól lesz kormos... dús keveréktől is ha hajtod...

antika13 2013.07.11. 12:55:45

Na most tessék megkövezni, én 30 ezrenként cserélem az olajat. Saját magam, nem nagy ügy. 5W30-as full szintetikus olajjal. A 210 ezres csere a múlt hétvégén volt esedékes. Levettem a szelepfedelet is, na nem azért, hogy nézegessem. A szelepeket néztem meg, de nem kellett állítani.
A fedél alatt semmiféle olajsarat nem tapasztaltam, pedig bárdis olajat használok. Az a rengeteg dzsuva, akkor sem keletkezhetett az olaj miatt, ha sosem cseréltek olajat.
Sokan írják 10-15 ezres olajcseréket, igen én is sűrűbben cserélném, ha 5W40-es olajat használnék.
Ez az olajcserélgetés egy régi beidegződés. Még szerencse, hogy nem az 1950-es években szocializálódott az autósok nagy része, akkor 1000km volt a csereintervallum, sőt létezett nyári és téli olaj is. Még a nyolcvanas években is.
Az egy-két értelmes hozzászólót pedig lehurrogjátok, mert . . . ti tudjátok a tutit.
Az elmúlt 30-40 évben jelentős változások történtek. A versenysportokban gyűjtött tapasztalatok többé-kevésbé megjelentek a sorozatgyártásban. Természetesen az olajok minősége is jelentős változáson esett át.
A mol termékei pedig mindig is kritikán aluliak voltak. Már több éve nem tankolok náluk, csak ha nagyon muszáj. Esetleg autógázt. Mol olajait pedig a kocsim közelébe sem engedem.
UFF

n53 (törölt) 2013.07.11. 13:17:25

@superfrog: Igen, minden kereskedes tulaja essen at nemzetbiztonsagi atvilagitason, a melosokhoz menjen a gyarto csaladlatogatasra es keszitsen kornyezettanulmanyt, tovabba minden pofon melle allitsanak rendort. Hany eves vagy te, pistike?

(Azt mar meg sem emlitem, hogy a Mini 2 ev GW-t ad, 4 eves auton reg nincs gari hacsak nem kotottek ra, es itt a "toporzekolo kisgyerek"-mentalitassal semmire nem mesz.)

Tizenkettő 2013.07.11. 13:29:27

@n53: Persze. Mindenki, minden szerelő hazudik, lop, csal, és mutyizik. Amikor a szervízek minden bevételnek rohadtul örülnek, nincs olyan szervíz ahol esetlegesen egy ilyen szerelőt egy pillanatig is megtűrnek. Nem teszi kockára senki sem a hírnevét ilyenkor amikor minden filléren a túlélésük múlik. Persze biztosan vannak ügyeskedők, de ne általánosítsunk már, hogy mindenki olyan.

Tizenkettő 2013.07.11. 13:48:23

Persze nem védeni szeretném őket mert sokszor tényeg iszonyatosan linkek tudnak lenni, de ez tapasztalatom szerint a független autószerelőkre sokszor sokkal jobban igaz.

We make the world a better place 2013.07.11. 14:57:13

@novothauto:
"A kormolódás a közvetlen befecskendezésű motorok sajnálatos tulajdonsága."

Milyen üzemállapotban kormol, mi ennek az oka?

TaaT 2013.07.11. 15:09:25

@n53: "A vilag sosem a kretenekhez igazodik."

Attól függ milyen magas beosztásban van az a "kretén" :)

GHG 2013.07.11. 20:02:55

@n53: Bocsesz, nem értem a hozzászólásod!

2013.07.12. 01:03:49

@antika13: Milyen autó az, amibe 5w30-as olaj megy, de szelephézagot kell rajta állítani?

"Ez az olajcserélgetés egy régi beidegződés."

Igazad van, mi a ge*inek cserélni, mamár olyan szereket is árulnak, hogy olajteknő nélkül, homokkal megszórva is vígan elmegy. Tévésop szerint. Fejlődik a technológia na. Én azért maradok a régi beidegződésnél. Nem kell hozzá se diploma, se gépész véna, csak egyszerű paraszti logika. Ahol kopás, és munkavégzés van, ott dzsuva is lesz. Minél előbb távolítod el, annál jobb a motornak.

antika13 2013.07.12. 11:38:33

@Jankove: Ez special egy renault 1.4 8 szelepes motor, de tudomásom szerint a suzuki M13A tipuskódú motornál is kell szelephézagot állítani.
Nem azt mondtam, hogy sose cserélj olajat. Ha esetleg figyelmesen végig olvasod a hozzászólásomat.

Ez a baj veletek, kiragadtok egy részletet és azt erőltetitek végestelen végig.

Akinek kidobni való pénze van, cserélgesse csak az olajat, akár minden üzemóra után, hiszen jót tesz a motornak. A gyárakban dolgozó mérnökök pedig biztosan hülyék, a millió üzemóra is teljesen felesleges volt amit a motorok tesztelésével töltöttek.

Ti onnan a kényelmes fotelból ezt biztosan jobban tudjátok.

Több hozzászóló leírta, hogy az olajcsere elmaradása nem okozhatta ezt a lerakódást

n53 (törölt) 2013.07.13. 19:53:55

@GHG: Arra probaltam celozni, hogy kisse paranoid vagy:
en.wikipedia.org/wiki/Tin_foil_hat
A motorolaj hasznalati profiltol fuggoen hasznalodott el miota vilag a vilag, csak ma mar nem neked kell fejben tartanod, mennyit mentel varosban es palyan, a motorvezerlo megteszi ezt helyetted.
www.mini.hu/service/for_you/concept/

@Tizenkettő: Nem allitottam ilyet hogy mindenki csal, de sajnos megesik, foleg ott, ahol alacsony a fizetes es magas a fluktuacio. A szerelot nyilvan kirugjak egy ilyen utan (vagy mar reg nem is dolgozik ott), de az rajtad mar nem segit. Ilyenkor a toporzekolas es az osszeeskuveselmeletek szovese holmi konstrukcios hibakrol nem vezet sehova, szinte mindig egy prozai trogermunka all a hatterben, ezt kene targyilagosan rajuk bizonyitani.

GHG 2013.07.13. 20:45:20

Nyilván az eredeti hozzászólásom második bekezdése miatt gondolod így, ami a kereskedő válaszára vonatkozik. Mindamellett hogy egy "Prémium márka" képviseletében ilyen levél nem hagyhatná el az épületüket, elég rendezetlen és átgondolatlan is. Béna. Nem a pozíciójára termett az, aki ezt kiengedte, nah, ez van.
A levelük ott van feketén-fehéren, ezzel nem tudnak már ők sem mit tenni... Jómagam elég nagy szégyennek érzem. Pont. J

Itt foghatod is a problémám. 100%-os bizonyossággal ki merem jelenteni, hogy nem a szerencsétlen szerelő nem ért a márkaszervizben sem a feladatához, hanem a fölötte élősködő bürokrácia az, ami miatt sárban a becsületük, de kikerülhetetlenek szinte.
Tehát amíg beviszem a r..kes új verdámat az időszakosra, Gipsz Jakab szerelő elmondja a munkafelvevőnek hogy "te, ez és ez van/lehet a géppel", majd a munkafelvevő és a fölötte állók "ráérősdire" rendezkednek be, (lehet hogy a potenciális jövőbeli haszon reményében), addig igenis sérteni fog az a matrica, amivel próbálják korrigálni a múltbeli baklövéseket. Ennyi.

A CBS a MINI esetében egyébként rendben van hogy számol. Ám egy közönséges H Astrában (Z12,Z13,Z14,Z16... mindegy) nem fogja semmi számolni hol, merre és mennyi utat tett meg a tulaj.
De említhetnénk rengeteg Fordot, Suzukit, Skodákat és rengeteg márkát-típust ahol szintúgy nincs ilyen. És mely autókból van több idehaza? Miniből vagy Opelekből, Fordokból? Egyértelmű a válasz, te is tudod!
Ezekkel az autókkal viszont legtöbb esetben bátran elengedik a kereskedések a laikus új-autó tulajdonosokat, mondván, ráér az az első csere majd harmincezer után. Ugyan már.

BÉKE

GHG 2013.07.13. 20:45:55

@n53:
Nyilván az eredeti hozzászólásom második bekezdése miatt gondolod így, ami a kereskedő válaszára vonatkozik. Mindamellett hogy egy "Prémium márka" képviseletében ilyen levél nem hagyhatná el az épületüket, elég rendezetlen és átgondolatlan is. Béna. Nem a pozíciójára termett az, aki ezt kiengedte, nah, ez van.
A levelük ott van feketén-fehéren, ezzel nem tudnak már ők sem mit tenni... Jómagam elég nagy szégyennek érzem. Pont. J

Itt foghatod is a problémám. 100%-os bizonyossággal ki merem jelenteni, hogy nem a szerencsétlen szerelő nem ért a márkaszervizben sem a feladatához, hanem a fölötte élősködő bürokrácia az, ami miatt sárban a becsületük, de kikerülhetetlenek szinte.
Tehát amíg beviszem a r..kes új verdámat az időszakosra, Gipsz Jakab szerelő elmondja a munkafelvevőnek hogy "te, ez és ez van/lehet a géppel", majd a munkafelvevő és a fölötte állók "ráérősdire" rendezkednek be, (lehet hogy a potenciális jövőbeli haszon reményében), addig igenis sérteni fog az a matrica, amivel próbálják korrigálni a múltbeli baklövéseket. Ennyi.

A CBS a MINI esetében egyébként rendben van hogy számol. Ám egy közönséges H Astrában (Z12,Z13,Z14,Z16... mindegy) nem fogja semmi számolni hol, merre és mennyi utat tett meg a tulaj.
De említhetnénk rengeteg Fordot, Suzukit, Skodákat és rengeteg márkát-típust ahol szintúgy nincs ilyen. És mely autókból van több idehaza? Miniből vagy Opelekből, Fordokból? Egyértelmű a válasz, te is tudod!
Ezekkel az autókkal viszont legtöbb esetben bátran elengedik a kereskedések a laikus új-autó tulajdonosokat, mondván, ráér az az első csere majd harmincezer után. Ugyan már.

BÉKE

n53 (törölt) 2013.07.14. 10:46:31

@GHG: "Mindamellett hogy egy "Prémium márka" képviseletében ilyen levél nem hagyhatná el az épületüket, elég rendezetlen és átgondolatlan is."

Sajnos meg a levelet sem sikerult elolvasnod es ertelmezned, kulonben leesett volna, hogy nem a Mini, hanem a PSA irta. Ennek tukreben mit is kritizalsz konkretan?

"De említhetnénk rengeteg Fordot, Suzukit, Skodákat és rengeteg márkát-típust ahol szintúgy nincs ilyen."

Hulyeseg, ez jo 10 eve standard technologianak szamit, az Opelnel is:
i.imgur.com/u7xIjQj.jpg
De meg a Suzukinal is:
auto.suzuki.de/service-info/wartung-pflege/service-intervalle

Ma mar egyedul a kisteljesitmenyu szivomotoroknal nincs szamlalo, ezeknel viszont soha nem is volt longlife-periodus, rendszerint igen rovid, 1ev/15e km-es ciklusokat adnak ra a gyartok, ott meg nagyon nincs mit szamolni.

Az lenne a tiszteletteljes javaslatom, hogy esetleg szerezz alapismereteket arrol, amit epp fikazni keszulsz.

GHG 2013.07.14. 11:16:36

@n53:
Apukám, próbáltam veled normálisan, de tátva maradt a szám a kommenteden (ezen is) ...

Gondolkodj már egy picit basszus. Attól hogy PSA írja a levelet, milyen autóról van ebben a sztoriban szó? Citroenről???

Hova ment be vajon eredetileg reklamálni a tulaj? Gablinihez?
A reptéri kiskutyát nem érdekli, hogy ki adta a motort a kocsiba, amíg egy MINI logó van a kocsin, addig MINI képviseletről beszélünk, és az felek annak a márkának a nevében nyilatkoznak.

Ha az Auchan-ban veszem meg az LG tévémet, hazaviszem és két hét után kiderül hogy szar, nem a Tesco-ba fogom visszavinni, csak azért, mert - mondván - "Ti is árultok LG tévéket".

Mindegy, te is tudod hogy amit írtál, az csak kötekedés. Kétértelműek voltak az eszmecseréid, azt hittem normális vagy, én meg nem fogok belemenni az értelmetlen vitatkozásba, mi több, bizonyítani sem akarok senkinek - még neked sem-.

Utolsó kommented második részéhez pedig csak a jókívánságomat tenném hozzá:
Legyen annyi millió forintod, ahány év eltelik addig, amíg egy mezei 1.6-os Astra bejelez neked 30.000 előtt az első szervizre!

Viszlát! (Remélem érted hogy VISZLÁT)

fpetyov6 2013.07.23. 08:41:28

Saját példa.
Márkaszerviz olajcsere. A használati utasításban benne van az olaj minősége, Acea C3 5w40.
Visszakapom a kocsit nézem mit írtak a papírra: Total valamilyen olaj.
Internet a Totalnak nincs ilyen ACEA C3-as olaja, pláne ilyen viszkozitással.
Visszamegy, balhézik-de értse meg uram jó ez bele- ügyvezetővel veszekedés.
Eredmény új Castrol olaj, olajcserekor kocsi mellett állás.
A leengedett -rossz olajat- egy kannába töltötték, hogy az jó lesz másik autóba majd!
Na erről ennyit, azóta saját kezűleg olajcsere

johannes7 2014.08.05. 23:34:10

az olajat sokkal hamarabb le kellene cserélni mint állítják.
márkás 5w40-es nyáron,sok indítgatással,5000 km után felhigult, hagosabb lett a lánc,olajcsere után jelentősen csendesebb lett.
10w40,15w40-nél ez nem jelentkezett.
süti beállítások módosítása