HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kik bukhatnak meg a szigorított műszakin?

2013.08.08. 14:16 Tcomment

Címkék: alfa romeo vizsga 81 műszaki égéstér hátsókerékhajtás

Az Égéstér 81. adásának kommentposztja.

Direktlink a letöltéshez.

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr335451271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krizsabá 2013.08.08. 14:41:28

Ezt a rohadék sikolyt muszáj erőltetni?

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.08.08. 15:06:52

Na most jönnek majd a tuningosok, és ha már itt vagyok, kezdem én a sort. Szeretném kérdezni, hogy hol van Magyarországon arra esély, hogy egy TÜV-Scheinal rendelkező Gewindével, felnivel (mondjuk 15 helyett 17) odagurulok egy műszaki állomásra, KPM-hez és jelzem, hogy akkor ezeket beépítettem, itt a papír róla, szeretném, hogy beírják a forgalmiba, hogy ebből ne legyen nekem bajom. Szerintem ez nálunk lehetetlen. És igen jön a szokásos maszlag a nyugaton még mindig finomabb a banán (amúgy tényleg, pár km-re a határtól éltem, a mosópor is jobb)... Miért van az, hogy kint akármit, és értsd akármit (kivéve veszélyes elem v air-ride stb) beirathatok a forgalmiba, több oldalas, kihajtható forgalmis átalakított autók futkosnak kint, mert LEHET... Lehet nagy fék, felni futómű, kipufogó, be lehet csövezve (!!!), ha van róla papír, jön egy Einzelabnahme-nak nevezett vmi, kb 60€, és már be is van írva minden (ami amúgy szabályos és természetesen nem veszélyes)

Ha lehetővé teszik ezt itthon, akkor oké, akinek ez nincsen beírva az legyen megbüntetve, de amíg az esély sincs erre megadva, addig ez megint csak arra jó, hogy levegyenek, mint a Lenin képet a falról...

beygir gücü 2013.08.08. 15:19:53

Sracok, ezt a sikolyt tenyleg felejtsetek mar el. Semmi ertelme. Az elso 3 percben mindig azon kell tornaznom, hogy a hangerot mikor tekerjem le. Legyen inkabb audi reklam 2x :)

Tölgyasztal 2013.08.08. 16:02:05

Alfa romeo: 2013-ban fog piacra kerülni az új 4C, illetve szólni kéne az olasz honlap rendszergazdájának,h rejtsék le azt a linket, ahol 159-est lehet konfigurálni:)

vancello · http://vancello.hu 2013.08.08. 16:04:05

Ez most egy nagyon jó műsor volt, jó volt hallgatni!

Leadfoot 2013.08.08. 16:28:24

@MarcoABF: ...és akkor tegyük hozzá: a nagy (elvi) szigor mellett is olyan romok mennek át műszakin, hogy az embernek sírni támadna kedve.

Ugyanolyan érzésem van, mint a szlovákrendzámozásnál. Ha ésszerűbb, átláthatóbb, normális keretek között megengedőbb lenne a rendszer, a visszásságok is könnyebben lennének kiszűrhetők, és sokkal kevésbé tolná a trükközés irányába az embereket.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.08.08. 16:33:13

Elmagyarázom, hogy mi van ez a vizsgasorok büntetése történet mögött:

Minden területen centralizálás folyik. Azaz, megszüntetjük a suskusos vizsgahelyeket, hogy a legnagyobb suskusok majd a Mozaikutcában mehessenek.

Mondjuk a legnagyobb varázslatok eddig is a Mozaikutcában mentek.
A két kezemben fogtam egy forgalmit, miszerint 1967-es VW Bogár, két bejegyzéssel:
1. Motorcsere ilyen és ilyen motorszámra
2. Kasztnicsere ilyen és ilyen alvázszámra

És előttünk állt egy kettes golf...

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.08.08. 16:33:35

@Leadfoot: Persze, sajnos vannak romok a szokásos "rendszer hibája". Én arra gondolok most főleg, hogy akarná sem tehetné sokszor legálissá az amúgy biztonságok átalakítását az autóban. Ez borzalmas...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.08.08. 16:42:35

Apropó, ha a műszakilag alkalmatlan járművek vizsgáztatóját megbasszák, akkor a BKV saját műszaki vizsgasorjaik, ahol gyártják a szeméthalom buszokra a forgalmikat, akkor most azokat is mind bezárják pikk-pakk? :)))

Mazzzzu 2013.08.08. 16:53:47

Most nem akarok butaságot írni, de nem úgy volt, hogy a 4C-ből lesz az MX5 és fordítva? :D
Az adás zsír volt, tényleg jó volt hallgatni :)

Az olyan régiautókkal mint pl. a Csikós átlag autói, amk régiek de nem ot-sak azokkal mi lesz? Lehet, hogy elhangzott, csak nem figyeltem, ált. másodikra értek meg mindent :D

Leadfoot 2013.08.08. 17:11:35

Na jó, nincs az embereknek pénze... de ez az indok meddig fogja szentesíteni a dolgokat? Ó, hát most nincs pénze megcsináltatni a repedt szélvédőt, na, van ilyen. Aztán legközelebb majd megy bontott fékért, meg jár slickre kopott gumival. És ezt lehetne folytatni egész odáig, hogy szegénynek nem volt pénze benzinre, hát elment lopni magának.

Felni téma: oké, nem tűnik komolynak, de kérdezzétek meg a gumikérdés, felnikérdés topicban a rezidens gumisokat, hányszor kapnak agyfaszt egy héten, mikor jön az ügyfél, és nem az a kérdés, hogy megfelel-e az adott gumi/felni a kocsira, hanem az, hogy rámegy-e.

jk88 2013.08.08. 17:38:34

Hozzászólnék a be nem jegyzett módosítás témához.

Anno az autómat direktszűrővel vettem. Ez (itt most nem részletezett okok miatt) lekerült róla, viszont annyira ritka a típushoz az alkatrész, hogy egyszerűen nem kapni hozzá gyári légyszűrőházat és összekötőcsöveket. Ezért az a megoldás született, hogy valami francia márka kis kerek papírszűrője lett ráhúzva a karburátorra. Így kb. olyan, mintha a zsiguli szűrője lenne körülmetélve, csak kisebb méretű. Ez van, szükséges megoldás volt, és még soha nem szóltak észre.

Másrészt kétszínű dolognak tartom, hogy megy a fika a módosított autók felé, amikor ott van a szerkesztőségben egy "Göbölyös", akinek a bogara már csak a nevében bogár, egyébként egy nyamvadt darab gyári alkatrésze sincs... Bár gondolom neki 'nyilván' minden be van jegyezve a forgalmiba, ami így olyan vastag, mint a Háború és béke első kiadása...

jk88 2013.08.08. 17:41:47

Ja, és hozzátenném még, hogy németből lehetne légszűrőházat venni, de valahogy nem állok úgy, hogy 150 eurót kiadjak egy A5-ös papírlap méretű dobozra...

Másrészt a kocsin semmi olyan változtatás nincs, ami a menetbiztonságot befolyásolná, minden gyári és rozsdának nyoma sincs sehol, pedig 22 éves a gépjármű.

nokiaa 2013.08.08. 18:03:11

@Krizsabá:
Ja, inkább visszajöhetnének a motorhangok.

Blindmouse 2013.08.08. 18:59:39

@jk88: Módosítás, és módosítás az nem ugyanaz..

Mert az is módosítás amikor a szomszéd gyerek a szivikre feltákolja az ananászkonzerv kipufogót, és recseg mint a lavórbafingás, és feélbeflexeli a rugókat.. és módosítás az ha berendeleli az ember az Eibach-ot, és feltesz egy rendes dobot, ami szépen dorombol..

A drága barnaköpenyes színtársulat, meg mindent az első verzió színtjén fog fel. és itt van a baj.

uarempty 2013.08.08. 19:29:17

@Blindmouse: Valahogy így...ezzel azt akarod mondani, hogy nincs normális jogszabály és hozzáértő szakember a mozaik utcában és a kossuth téren.
Szerény véleményem az, hogy nem kell hozzá 6 diploma, hogy eldöntsd, hogy melyik a gagyi f0s és melyik engedélyezett és minőségi.Viszont, a lehetőségét sem adják meg, hogy legálissá tegyél egy minőségi tuningot.

AndrewT 2013.08.08. 19:30:44

Az beteg, hogy futás közben csütörtökön ként az Égéstér megy az mp3 lejátszón? :)

Rocko- 2013.08.08. 19:33:07

az állami büntetéseknél azért kell a bal zseb - jobb zseb szindróma, mert:
- talán így megértik, hogy ők se mindenhatóak
- ugye nehéz megfogni két kézzel a pénzt, amikor az ember átpakolja, így mindig csurran-cseppen egy kicsi...

szerintem ez a műszakis marhaság meg csak izomkodás, most aztán hú meg ha, aztán ugyanúgy megy minden tovább.

Blindmouse 2013.08.08. 19:36:42

@uarempty: Pontosan erről van szó.

Pufibá 2013.08.08. 20:05:07

Ejj,amennyi 200LE-s Golf II van itthon... :-))

Gomulka Béla 2013.08.08. 20:26:21

@Krizsabá: Az is audi-reklám, csak nem érted. Erted?

Ami viszont érdekes, az az o"nbírságolásról folytatott eszmefuttatás. Hogy tudniillik az állam az egyik zsebébo"l a másikba. Leszámítva azt, hogy ezt egyébként is megteszi (ÁFA útján, például), igazán az újságíró urak, magyarországi lakosok, hozzáállása érdekes. Hogy tudniillik a bírságolás lényege az, hogy a pénz zsebet cserél. Idáig jutott az ország, hogy a to"rvény ellen véto" személyre kirótt bu"ntetés csak és kizárólag mint pénzu"gyi tétel van képben, az igazságszolgáltató, elrettento", neadjúristen jóvátevo" aspektus senkinek eszébe nem jut. Nekem is csak azért, mert ku"lfo"ldo"n lakom, és mert ábrándos lélek vagyok - de annyira ábrándos azért mégsem, hogy azt gondoljam, etto"l az új rendelkezo"sdito"l (vagy a népnemzeti propagandától, hitantól, és úgy általában bármito"l) ez egyhamar megváltozna.

Brett Georege 2013.08.08. 21:03:10

NEM KELL "sportdob". Semmilyen, semmire. Csak gyári,nem herélt. Csavarja föl a kishülye racer a V8-imitátort odabenn. Ne zajongjon, fogyasszon, szennyezzen, rezonáljon többet. Könnyebb is ellenőrizni,ha csak gyári lehet. Elég belőlük, szétrezgetik a belsőségeimet km-ekről.

Blindmouse 2013.08.08. 21:23:57

@Brett Georege: Ha zavar akkor el lehet költözni az alföldre a szarvasmarhák közé egy tanyára.. esetleg tibetbe a hegyekbe.

Engem speciel nem zavar. hozzáteszem az enyém nem hangos.. láttam már hangosabb fullgyári autót.
Jobban zavarnak a kormoló dízel szemetek.

Amúgy autós oldalra miért járnak autógyűlölők?

Rocko- 2013.08.08. 21:50:23

@Tie: :D

@Leadfoot: "de ez az indok meddig fogja szentesíteni a dolgokat?"
globálisan, autós körből kilépve: addig, amikor rájön az állam, hogy már nem tud mit adóztatni, mert nincs fogyasztás. akkor kényetelen lesz visszafognia magát, hogy az embereknek maradjon pénzük.

@AndrewT: igen, mert nicns ritmusa.

Leadfoot 2013.08.08. 21:54:19

@Rocko-: Na jó, de azt azért tudjuk, hogy működnek ezek a dolgok itthon. Az emberek jellemzően 1-2 kategóriával nagyobb/drágább autót vesznek, mint aminek a fönntartását megengedhetnék maguknak. Függetlenül attól, mennyi pénzük van.

Brett Georege 2013.08.08. 21:57:09

Egyáltalán nem vagyok autógyűlölő,sőt egy széphangú nagy enduróm is van,gyári kipuffal.
Nyilván nem az én májamról van szó,hanem a kipufogó- ártalmaktól szenvedő tömegekről. Kedves Vakegér, a berhelt kipufogók röfögtetői a kisebbség a motoros-autós társadalomban is,nemhogy a teljes népességben. És szánalmas ideológiákat gyártanak, autósok a pluszlóerőkről, motorosok az észrevehetőségükről. A mobilitás szemétdombjára valók már az üres csövek.

Rocko- 2013.08.08. 21:57:18

@Leadfoot: talán a válság megnevelte őket.

Józsi a guminagykeres 2013.08.08. 21:59:40

Vizsgabiztos cimbimet kérdeztem,hogy akkor most tényleg fel kell rakjak egy katit a nyitott rendszerű,egyedi leömlős,néha visszaváltásnál durrogó kipufogós autómra (a koni futómű,nagyfék,motorcsere nem feltűnő)de azt mondta,hogy nem kell olyan komolyan venni a dolgokat. Bár lehet a kati kevés lenne a jó emisszióhoz,mert a nagy emelésű 270fokos Kent tengelytől elég darabos az alapjárat.

Blindmouse 2013.08.08. 22:12:02

@Brett Georege: Az ilyen lavórbafingás hangú 1.3-1.4-es szívómotorokra tett üres rendszereknek tényleg nincs értelme..

De mondjuk egy 2.5-ös turbos autón van értelme egy üres rendszernek ami a teljesítményt, és a menetdinamikát illeti.. mondjuk egy átmenő végdobbal.. és halkabb is lesz mint a fent említett.

ChPh 2013.08.08. 22:27:37

@Blindmouse: Vaksi, ne légy hülye :P

Persze, egyértelmű van értelme, versenypályára, bárhova, ahol számít 2 lóerő.
De ezek bezajonganak mindenhova, ne már. Ha halkabb és az emissziós értékek is jobbak, akkor tojok rá, ellenben akkor nem is ezekről beszélt a kolléga.

uarempty 2013.08.08. 23:36:30

@Józsi a guminagykeres:

:D:D:D:D:D:D majd kapsz a nyámnyila "1.4-eszajszennyező" fóbiásoktól.De várjunk, ha a motor már 2liter feletti, akkor már van értelme!Úgy már nem zavarja őket, óriási! :D

orobi 2013.08.08. 23:48:21

A 2005 utáni Swift váltó baja sajnos létező probléma saját tapasztalat szerint is. Márkaszerviz szerint 80-100 ezer km körül az összesben megadja magát a nyeles tengely csapágy(2db) és ezután javításkor gyári erősített csapágyat raknak be. 2007 után gyárilag az erősített csapággyal hozták ki azoknak nincs bajuk. Visszahívás vagy garancia sajnos nincs, 50 ezres ajánlatot kaptam rá. Interneten lehet találni néhány felháborodott embert emiatt, illetve erre a hibára "szakosodott" szerelőket. Egyenlőre még nincs cserélve, eleinte búgott most már elektromos autós/villamosos hangot ad leginkább motorfékezéskor...

uarempty 2013.08.09. 00:11:59

@Blindmouse: Enyém sem hangos, de 6000 körül, azért már van hangja.Nyilván csak az esetek pár %-ban húzatom ki úgy.2-4ezer között teljesen normál, mélyebb duruzsulás van csak.Mondom ezt úgy, hogy egyébként én sem bírom a hondások féle, full nyitott rendszert, de én akkor sem akarom kilőni őket,vagy betiltani vagy agyonvágni.

Egyébként az egyszerű paraszt, csak tiltana mindent, ami épp zavarja, vagy fóbiás miatta.Ha rajtuk múlna, még mindig fakerekeken gurulnánk.

TaaT 2013.08.09. 03:57:30

Amúgy a műszaki vs alufelni problémát nagyon könnyel le lehet rendezni, fel kell dobni a téli garnitúrát (ez többnyire gyári lemez felni) és azzal vizsgáztatni.

Egy érdekesség hogy mik vannak nyugaton... www.passatplus.de/arbeitshilfen/felgen/Phaeton_org/Champion-Gutachten.jpg

HUN_Sector 2013.08.09. 08:29:00

@Pufibá: minden matrica +1 lóerő rajtuk :)

danesdzsu2 2013.08.09. 11:08:45

@uarempty: "Egyébként az egyszerű paraszt, csak tiltana mindent, ami épp zavarja, vagy fóbiás miatta.Ha rajtuk múlna, még mindig fakerekeken gurulnánk."

Van egyszerűbb paraszt, aki még a motorosokat is egy sávba kényszerítené, mert zavarja, vagy fóbiás:)

ramirez7788 2013.08.09. 14:07:28

Suzuki váltó: nekem 80e km-es kora óta sír a váltó, azóta mentem vele további 80e-t, és még mindig sír :)
60k HUF-ot mondtak a csapágycserére, akkor nem volt rá zseton, azóta megszoktam.

roberto2828 2013.08.09. 14:11:59

Alfa Romeo 4C nem egy olyan autós hír amiről eddig nem lehetett volna tudni. A studióban ülőkről szintén nem tudom elképzelni, hogy eddig nem halottak volna róla, ehhez képest úgy viselkedtek mint egy tájékozatlan kisiskolás. Erre a szerepjátékra miért volt szükség???

novothauto · http://novothauto.hu 2013.08.09. 15:06:26

@roberto2828: Hozzám senki nem jött ide szólni a műhelybe, hogy jönnek a hátsókerekes Alfák.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.08.09. 15:07:51

@orobi: Szerintem az ötven rugó vállalható, ha ez a legnagyobb hibája az autónak.
Mondhatni, ez egy szerencsés eset.

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.08.09. 17:29:16

Amennyiben az autóhoz papírozott ültetőrugó és toronymerevítő van az autóban, az ne lehessen kizáró ok. A motorcserével viszont vigyázni kellene. A TOTALCAR magazinnak volt egy olyan száma, ahol egy 155Q4 és egy Calibra mellett egy Golf I is volt egy TT 1.8T motorral. A motor ereje jóval meghaladja az adott játműsorozatban gyárilag beépített motorét( GTI vs. 210 LE). Mégis magyar rendszáma van. A Winkler meg feszít benne...:-D
Most akkor a TC támogatja az illegál tuningot vagy nem?

Amúgy engedjenek az állami elvtársak a gyeplőn, de ellenőrizzenek ténylegesen és többet. Az említett golf is járhatna az utakon, csak jegyezhessék be a forgalmiba...

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.08.09. 17:40:59

Ja! A motorosokat is tessék piszkálni. Semmi nem indolokja, hogy az amúgy versenyzői licenszel nem rendelkező illetékes elvtárs nyitott versenykipufogót tegyen fel az amúgy sem halk nagymotorjára. A szomszéd kerületből is lehet hallani. A HD-król meg szedjék le a 60 centis darab csövet, amit kipufogónak hívnak. Az USA-ban minden mehet, ami minimálisan megfelel a vizsgán...

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.08.09. 17:45:55

Ha már van az Alfáról szó. Az aresei V6-ot össze lehet rakni 2.0 V6-tól 3.2 V6-ig. Van hozzá 3.8 24V készlet is. Ugyanaz a blokk, csak a hüvelyeket és a belét cseréled. Nincs az a vizsgabiztos, aki kiszúrja. :-DDD

jürgen baromartz 2013.08.09. 19:09:24

@TSiga: abba a golfba valószínűleg két évente visszakerül a gyári 1.3-as vagy 1.5-ös motorja vizsgára, a két műszaki között pedig vélhetően a kutyát sem érdekli, hogy milyen motor van benne.

crustum 2013.08.09. 19:21:19

Az a baj itt nálunk, hogy a fejekben kellene rendet rakni.
Ha rossz az autóm, akkor azt meg kell javíttatni és nem lefízettni vizsgabíztost. Nem értem az embereket beülnek és beültettik a családjukat szetrohadt műszakilag nulla autókban és, ha megtörténik a baj, akkor persze mindenki hibás csak ők nem.

Meg kéne végre tanulni, hogy az autó az nem státusz szimbólum, hanem közlekedési eszköz. És mindenki úgy vegyen autót amire kell, és ne úgy, hogy mi van a szomszédnak.

Létezik meg az, hogy a rendőr leveheti a rendszámot és elküldeni az autót rendkívüli vizsgára?

Csak 20 éve vezetek, de a kezdetektől úgy tudom, hogy autót üresben kinyomott kuplungal kell öninditozni. Pedig meg akkor azt sem tudtam mi az s kettőstömegű lendkerék.

GERI87 2013.08.09. 21:08:07

"Akrapovic, ami asszem szlovén.."

Azér', illene tudni, szerintem, főleg hogy autós/motoros újságírok vagytok...vagy mi.

n53 (törölt) 2013.08.10. 00:20:16

@novothauto: Az internet nincs bekotve a muhelybe? :)
Hogy ne menjunk messzire:
www.google.hu/#q=alfa+romeo+4c+site:totalcar.hu

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.08.10. 06:55:41

Az Alfa 4C kb. két éves hír, nem értem most hogy került ide.

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.08.10. 11:23:37

@jürgen baromartz: Ha beteszel egy 5-öst a hamutartóba, akkor át megy minden a Mozaikban is. :-D

cukkkorka 2013.08.10. 13:13:05

Itt, Victoria államban csak akkor kell vizsgáztatni az autót ha megveszed. Utánna soha nem kell és mennek az autók...

novothauto · http://novothauto.hu 2013.08.10. 18:56:56

@n53: Na jó, akkor : én nem vagyok autós újságíró, nekem nem kell tudni :)

A Mazdás dologról hallottam, én azon csodálkoztam, hogy újra igazi Alfákat kezdenének gyártani.

Imbolygó Hollander 2013.08.11. 10:39:55

Nem tudom, miért kell úgy csinálni, mintha tilos lenne a hivatalos tuning...

Bürokratikus, drága, körülményes, kényelmetlen, időigényes, az lehet. De nem tilos.

Igaz ebből a pénzből inkább egy Pówerfull vég mert az legalább meglátszik, meg egy keszon tolatólámpa...

superfrog 2013.08.11. 14:47:40

nekem ezzel a tuning mizériával az a gondom, hogy talán le kéne írni elsőre, milyen tuning az, amit be kell írni egy forgalmiba. pl. egy toronymerevítő pont semmit nem változtat egy autó biztonságos mivoltán, sem hangján. vagy vajon az most tuning, ha egy típuson belül a nagyobb féket ráteszem a kocsira, ami tegyük fel semmilyen átalakítást nem igényel? mert itt sem látom a veszélyt. ugyanakkor a sok rohadt sportkipufogót, meg az álcafüstöt eregető dízel szemeteket kb azonnal lefoglalnám, menjen a gazdi haza gyalog. és lehet mondani hogy költözzél el, meg suttyó, csak nem értem megint miért a tömegeknek kell alkalmazkodni 1-2 paraszthoz. nálunk a sarkon van egy pizzeria, egy robogós hülyegyerekkel. ha beindítja, 2km-ről hallani, sebességben meg kb mintha futnék. tényleg ezt mindenkinek tolerálnia kell éjfélkor, mert ő egy paraszt? amerikát meg ne vegyük ide, ahol az ország nagy része lakatlan, és alap hogy ha gondom van akkor ott a stukker és agyonlőlek, max majd ülök érte. tényleg erre van igény? mert erre a pizzafutára rákérdeznék hogy ha holnap is ezzel jössz akkor agyonlőlek, akkor vajon kitartana a kipufogója mellett? hiányzik a kultúránk + az állam a saját káoszában egy mozdulattal akar mindent íróasztal szinten megoldani. nyilván menni fog.....

TaaT 2013.08.11. 16:30:51

@superfrog: Van igazság abban amit írtál, meg van valótlanság is...

Pl toronymerevítő, miért raknák be az emberek ha nem azért hogy megváltoztassák az autójuk bizonyos tulajdonságát?

Nagyobb gyári fék, korábban felhívták a figyelmemet hogy az ESP nem csipázza ha radikálisan belenyúlnak a fék mechanikába.

Az ordító kipufogós bojrészerek és motorosok témájában teljesen egyetértek, az ilyeneket leradíroznám az utakról...

Az hogy usankában majd mindenkinek lehet fegyvere nem jelenti azt hogy minden problémát azzal oldanának meg... Megemlíteném hogy a legelképesztőbb (börtön)büntetéseket pont ama csodás országban szokták kiróni. pl leültettek vkit sikkasztásért 1.5évre, a börtönből telefonon (amit lehallgattak) megfenyegette a bírót aki elítélte, hozzácsaptak vmi 20+ évet a büntetéséhez...

Blindmouse 2013.08.11. 16:44:06

@Imbolygó Hollander: anno a galaxis utikalauz stopposoknak pont ilyen szintű bürokratizmusról, és lehetetlenítésről írt.

Üdvözlünk a Vogonok földjén :D

Nyílméregbéka 2013.08.11. 18:36:30

Nem vagyok híve a kiskapuknak és az ilyen tipusú szabálykerüléseknek, pláne azt elnézve milyen hulladék állapotú autókkal mernek egyesek kimerészkedni a közutakra, sokszor családostól, de be kell ismernem, én is "kamu műszakikra" hordom az amúgy kifogástalan műszaki állapotú autómat. Mozgássérültként, kézigáz/fék van a kocsimban, és mikor hat éve váltottam egy új autóra, nem mentem el egy hivatalos szakszervizbe, hogy 200 rugóért átszereljék kézi irányításúra, hanem a haver lakatossal egy tízesét átszabattam a régi Opelemből kikapott szerkezetet az új kocsiba.

superfrog 2013.08.11. 19:30:27

@TaaT: hát nézd, a toronymerevítő mondjuk egy régi suzukiba azért lehet jó, mert feleannyira fog vetemedni a kasztni. nem kell ahhoz állatkodni, illetve a lényeg akkor is az, hogy menetbiztonságot nem befolyásolja, akkora baleseti forrás mint a wunderbaum. az hogy valaki barom módon megy, nah ahhoz meg pont nem kell semmi csak nehéz láb.mondjuk egy osztókör módosító már érdekesebb kérdés, vagy egy felni.
a direktszűrő meg nem értem miért lenne tuning. a kresz nem hiszem hogy leírja, hogy köteles vagyok légszűrőt használni. onnantól meg nem mind1? az sem lesz soha baleseti forrás
de ez megint az íróasztal mellől megoldjuk azt az 50 év lemaradást ami a fejekben itthon van

AMadam 2013.08.12. 11:34:38

Részecske szűrővel kapcsolatban had fűzzek hozzá egy gondolatot adott egy 9m-s autó, márkát nem mondok, újkorától(2009) márkaszervizbe hordták 270e km-t futott eljött a részecskeszűrő csere ideje, a márkaszerviz 850e Ft-os ár ajánlatot adott az autó jelen értékének kicsit kevesebb mint az 1/3-a csak a szerviz. Egy másik márkaszerviz hajlandó volt beszerezni az alkatrészt és beépítették ahova eredetileg hordták így megúszták ~400e-ből, majd mentek az autóval ami folyamatosan regenerálta az új szűrőt, a márkaszerviz nem tudott mit csinálni az autóval hiába ütötték ki a hibatárolót, nézték a porlasztókat minden rendben volt, azt mondták típushiba, el telt így 1-2hónap 25e-km és szét égett részecskeszűrő betétje, márkaszerviz széttette a kezét típus hiba nem tudnak vele mit csinálni de nem fizetnek nem szerelnek ingyen?! Ha ilyenek vannak akkor, hogy a bánatba ne lenne részecskeszűrő kiiktatás ami 100e 1x és soha többet nem lesz gondod vele? Mert a vizsgán azokat az értékeket nem méri senki amit a részecskeszűrő javít... amúgy arról volt egy cikketek régebben(Csikos Zs. írta), hogy mennyivel károsabb egy modern dízel motor az 1600baros porlasztási nyomásával meg a részecske szűrőjével mint egy füstölő régi mert hiába nem látjuk a kormot a régit még az ember természetes szűrő rendszere kitudja szűrni a nagyobb szemcseméret miatt, addig az újak részecskéi akadály mentesen jutnak el a tüdőig, véráramig. Az egész DPF szűrős buziskodás semmi csak a probléma elkendőzése ha nem látjuk nem fáj... pedig igazából sokkal jobban fáj. Azt a részét támogatom Novoth Tibor gondolatmenetének hogy a lefingott 2007-es Mondeo ami úgy füstöl, hogy nem lehet tőle látni szedjék ki nézzék meg csináltassák meg az emberrel de ha egy Modern dízelből kiszeded a DPF szűrőt akkor az nem füstöl úgy hogy ne mondanád rá egy dízel motornál ha nyomod neki ez ne lenne normális csak ehhez az is kell, hogy Sanyesz ne chippelje szét a bokorban...

Tippszmix 2013.08.12. 14:52:01

@Leadfoot: Szerintem is itt kezdődik a probléma! Havi 80ezres fizetés mellé biciklit lehetne vállalni biztonsággal, nem c vectrát, meg ilyenek... Ezért félnek az emberek a használtautó vásárlástól is, mert évekig gyűjtik a pénzt ( jobb esetben nem kölcsön ) egy autóra, ami sokkal drágább, mint amit megengedhetnének maguknak, aztán költeni kell rá (mert ez tuti) pár százast, és összedől a családi kassza... Nincs pénzük rendbentartani, igényt generálnak a feketeműszakira. A tuning más téma, az gyerekeknek való, majd kinövik.

Nyiri 2013.08.12. 17:17:08

Mozaik utcai téma: Idén eladásra szánt mocimat vittem oda. Műszakilag teljesen patent. Egy gond volt. Sportkipufogó. Nem volt kedvem lecserélni. Odamentem, időpontra. Természetesen 1.5 órával később kerültem sorra, ugyanis folyton jött valami egyenlőbb ember aki elém került "Szia pista!" "Kezi csókolom Marikám!" "Pistukám ez 'pótdajas' lesz!" Hánynom kellett a stílustól :)

Na mindegy. A moci úgy átment mint a huzat. Pedig be is kellett indítani. Ordított a zárt térben. Semmi papírt nem kértek, senkit nem ismertem ott. 4360 Ft. Én örültem neki :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.08.13. 15:41:24

Motoros szlovák kollegával kint ülünk Illnoisban, és veri az asztalt: hogy a p**sába lehet olcsóbb _itt_ az Akrapovic kipufogó, mint otthon, ahol gyártják?? :)
Magyar műszakivizsga-biztosoktól mentsen meg az ég! Egy ismerős Golf IV Edition-ját akarták megvágni nemmondomhol Budán, listát is adtak!
beltér nem széria (katalógus szerint)
Tetőkárpit nem széria
Xenont felejtsük el (gyári! magasságállítós/mosós!)
Nagy navi nem széria
Nem ordítottunk, eljöttünk, szomszéd kis faluban még meg is dicsérték a kis olajkályhát...
Karóba az összes barom vizsgabiztossal, akik a megóvott öreg gépek gazdáit sz0patják, a lógó belűre hajtott négy-öt éves dízel szekerek vasra kopott fékekkel meg átlibbennek "mer' az még új!"

iszits 2013.08.13. 16:45:13

Helló!

Sajna én is be tudok számolni a Swift - sebváltó problémáról. A szüleim 2006-os gömbőcébe 75e km után kellett a csapágyat kicserélni. Nekünk még szerencsénk volt, mert az akkori munkahelyemen keresztül elég olcsón megjavították, de hogy a következő mennyibe fog majd kerülni ......
Egyébként az eltelt 7 évben ez volt az egyetlen probléma vele, úgyhogy végülis..

gyiszi papa 2013.08.14. 13:28:57

Üdv mindenkinek !
Két észrevétel a műsorral kapcsolatosan:
- Suzuki váltó témakörben: 2005-ös (gömbölyded) Swift váltóban a csapágy(ak) megadták magukat úgy 120e km környékén. Először megpróbáltunk bontott váltó szerezni törött autóból - reménytelen volt "már a tréleren" eladták a sérült autókból. A nepperek azt mondták , kétféle ilyen Suzuki van váltócsere előtti és váltócsere/javítás utáni.Szétszedése után kiderült hogy ránézésre gyenge a konstrukció - elméretezettek a csapágyak.
- műszaki vizsga témakörben : diesel gépkocsik környezetvédelmi vizsgálatához a vizsgálat során 5000-es fordulatszámig kell forgatni üresben a motort. Azt a motort amelyiknél a használat során már 2000-es fordulattól a szükséges nyomaték rendelkezésre áll. A kettős tömegű lendkerékkel ellátott járművek különösen "élvezik" a vizsgálatot. Miért szükséges ez ?

gyiszi papa 2013.08.14. 13:34:44

@orobi: A villamos / bádogautós hang megjelenése után már nem sok van hátra és cserélni kell.Városi használat során kb. 1 hónap.

Negrogo 2013.08.14. 20:20:01

Ezt a felni temat nem nezitek be veletlen? Ugyertem nyilvan arra fognak nemet mondani akik nem gyari specifikacios meretu felniket tesznek fel nem arra ami jo meret de mas marka mint a gyari.
Van egy matrica milyen felni es gumi meretu szettek mehetnek fel aki ezt betartja (ami nem melleseg ajanlott) azzal nem lesz problema gondlom. Aki meg olyan autora amin gyarilag max 16-es felni volt es fel tesz 17-est pl azt mar nem engedik atmenni.

ruben69 2018.04.02. 21:53:42

a hatso ajtot nem zarja a kozp.zar,atmegy igy a szigoritott muszakin koszi a valaszt
süti beállítások módosítása