HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Igazodjunk a hülyékhez?

2013.08.28. 07:27 Tcomment

Címkék: tábla szöveges közlekedési

Ha nem ismerjük a szabályokat, jelek helyett használjunk szöveget? Legyen Magyarország Amerika?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

181 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr235481476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qwertzu 2013.08.28. 10:42:34

@sarocker: De nem mehet tovább, és állhat meg később. Normál kereszteződésben megállhat a kereszteződés után.

redriot77 2013.08.28. 10:43:17

OFF
@flamer: nem hiszek az automata autókban. A számítógépek többsége azért le szokott fagyni néha, GPS-eknél sem ritka hogy hülye helyre navigálja az embert pl. egy bonyolultabb autópálya csomópontnál.
Vagy mit történne akkor ha az "okosautó" utolér egy bringást. Van az autón radar/kamera, észreveszi a bringást, megelőzi, OK. De felismerné pl. azt hogy a kerékpáros a karjával jelzi a balra kanyarodási szándékát?
Vagy megáll a kocsi automatikusan a zebránál. Öregember ráérősen integet neked hogy menjél. Rálépsz a gázra- kocsi áll tovább -> gyalogos a zebránál!
Szóval lennének vicces helyzetek, ha ki is jön 2020-ra az automata autó, bukta lesz belőle. Ki fizet plusz pénzt azért hogy utána fosson hogy mikor csinál hülyeséget a számítógép?
ON

sarocker 2013.08.28. 10:48:25

@qwertzu: Ez esetben a kereszteződés előtt nem teheti ki az irányjelzőt, mert megtévesztő, és az is tilos. Csak a kereszteződés után.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.28. 10:50:15

@redriot77: " A számítógépek többsége azért le szokott fagyni néha"
Ne keverjük a konzumer cuccokat, amik csak arra jók, hogy megvedd, aztán hamar eldobd, azokkal, amik tényleg össze vannak rakva... :)

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy eladják a masinát itthon, aztán az idiótán, ellentmondóan táblázott helyeken mi van :D
Meg a KRESZ változásokkal mi van.

Grgabácsi 2013.08.28. 10:51:58

@Mondeoman: "Nem kellene súlyos órákat arra elpazarolni olyan hülyeségekre, amik gyakorlatban soha nem fordulnak elő, lásd "Kinek van elsőbbsége a körforgalomban, ha jobb oldalról troli, szemből villamos jön, a villamos balra kanyarodik másik nevű útra, a troli szintén balra, de ugyanarra a nevű útra, a villamos vezetője 46 éves, a troli vezetője pedig sárga zoknit visel?" Emberek, írtsuk ki ezt a sok 40 éves, életszerűtlen hülyeséget, ma már Bp-n tudtommal mindenhol lámpa irányítja a villamost... "

Egyrészt sem Budapesten, de Magyarországon nem irányítja mindenhol lámpa a villamost. Sőt, csak Budapesten többtucatnyi olyan helyet tudok mondani, ahol táblák és közlekedési szabályok szabályozzák a forgalmat és villamos is van.
Másrészt azon túl hogy a példád túl van sarkítva, nagyon is életszerű. A kresznek ugyanis nem Budapestre vagy egy útvonalra kell alkalmazhatónak lennie, hanem bármilyen helyzetre.

"Az erre elpocsékolt időben pl. jobban bele lehetne verni a tanulók fejébe az életszerű, reális élethelyzeteket, pl. az olyanokat, amit a cikk említ."

Ha nem működik egy jelzőlámpa - ami egy nagyon is reális helyzet - pont az általad kifigurázott helyzetek kerülnek elő, és olyankor bizony az úrvezetők többsége izzad is, mint szűzlány a nászéjszakán.

pimpike_ 2013.08.28. 10:52:30

@Hurrá Torpedó: hogyne lenne.
www.archive.police.hu/nyitooldal/cikkek/ORF_20130502_19.html

Még valami, az orfk álláspontja szerint ha nincs kieg. tábla akkor az általános szabályok szerint hatályos a tábla.
(Tehát a következő útkereszteződés oldja fel a tiltást)

sarocker 2013.08.28. 10:53:36

Egyébként a körforgalomhoz hasonlóan érdekes jelenség, ha az autós olyan útburkolati jellel találkozik, hogy sárgán haránt csíkok vannak előtte. Pedig annyira egyértelmű ennek is a leírása. Megállás nélkül minimum 5km/h-val át kell rajta haladni. Ha forgalmi okokből nem lehet rajta megállás nélkül áthaladni, _ELŐTTE_ meg kell állni. Na ezt sem veszi senki figyelembe. Sem a Komjádinál, sem a Vámház körűton, sem a Fehérvári/Hengermalom kereszteződésénél, sem sehol...

Macskond 2013.08.28. 10:56:56

VII. ker. Rákóczi út - Szövetség u. sarok. Ott szépen kint van a jobbra zöld nyil és busz jelzés is. NEM egyszerre szokott jelezni. Nem is indulnak el az autok csak a zöld nyilra, mert ugye a busz a busznak szól. Nem mellékesen a buszsávból a "nem-busz" ne is akarjon egyenesen menni, mert az szabálytalan. A szöveges tábla helyett a jobbra zöld nyil elég lenne az egyértelműsítéshez. Világíthat egyszerre is. És akkor a busz mehet egyenesen az autos meg jobbra.
Mindenki örül. Mi ezzel a baj?

AIR 2013.08.28. 11:01:47

Itt alapvetoen rossz az a felfogas, hogy megerti-e a kulfoldi a magyar szoveget vagy sem. Amennyire en ertem a cikket, itt inkabb arrol lenne szo, hogy homalyosabb esetek megoldasat elultessek a koztudatban egy felirattal. Az ember ketszer jarna arra, utana tudna. En tamogatnam, es ehhez nem kell semmifele angol kiiras.

Mas: ugy imadom a sok alszent hozzaszolast a kozuti toleranciaval kapcsolatban... Akik szellemi fogyatekosok, azok nem azok, akik jaratlan uton ovatosan vezetnek... Mindannyian tudjuk, hogy a 90 helyett 70-nel meno, fek-gaz-fek-gaz uzemmodban halado, szabalyokat nem ismero, jellemzoen idosebb, leepult roncsokrol van itt szo. Kulondij annak, akit a legjobban gyulolok, aki fizikailag nem tud / nem akar indexelni korforgalombol kihajtva, vagy csak nem ismeri a szabalyt, vagy cigany...

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.08.28. 11:03:16

Bárki kaphat jogosítványt, tehát a leggyengébbekhez kell igazítani a szabályokat. Végtelen egyszerű szabályok kellenek, mint az USA-ban. Egyébként csak az egyszerű szabályokat képes az ember reflexszerűen alkalmazni.

qwertzu 2013.08.28. 11:04:25

@pimpike_: Miért éreztem, hogy a rendőrség direkt rosszul értelmezi a szabályt? :) @qwertzu:

@sarocker: Ez nem szerepel a kreszben. A megállást irányjelzővel jelezni kell, és ha ezt valaki tévesen úgy értelmezi, hogy kanyarodni akar...

Nyilván megtévesztő, de ha nem adtál elsőbbséget, azt nem lehet kimagyarázni azzal, hogy indexelt a másik jármű.

Kakimaki0123456789 2013.08.28. 11:07:56

@Állítsátok meg Arturo Uit!: Egyebkent ezzel egyetertek.
Olyan szabalyok kellenek amit egy munkabol, gyerekekkel, bevasarlas utan hazafele igyekvo anyuka is be tud tartani (elnezest az erintettektol, nem a tudasukat vonom ketsegbe hanem a stressz-szintjuket kivanom illusztralni) "azokon a napokon", este, esoben.

A 78. paragrafus 6 bekezdes f) pontjaban talalhato kivetelekre epulo szabalyokat kikazni kell. Megallas? Ahol tilos ott az ut szele sarga, ahol megallhatsz max 5 percre ot szaggatott sarga. _MINDENHOL_, a zebran is, a zebra elott is.

Ja ebben az orszagban ahol sokszor az osszes utburkolati jel lekopott mar, a dupla zarovonal is, ez nem megoldhato? Na akkor miert fizetem be az adomat???

Rocko- 2013.08.28. 11:08:59

@GG81: ohh, ezt nem tudtam, köszi!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.28. 11:09:18

@pimpike_: Másik ilyen kedvencem a Pécs-Komlói úti bevezetőn. Mész, 60-as tábla, a világítós sebességmérő meg hisztizik, hogy LASSíTS!
Mert a telepítőknek nem szólt senki, hogy 60-nál jelezzen... :D

fishermansfriend 2013.08.28. 11:11:14

nemá', hogy egy fehér busz lámpa, meg egy magyar nyelvű magyarázó tábla sokkal jobb, mint egy jobbra zöld nyilas lámpa. Agyam eldobom bmeg.

sarocker 2013.08.28. 11:16:06

@qwertzu: 29. § (2): "irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet".

flamer 2013.08.28. 11:16:24

@redriot77: A tapasztalat azt mutatja, hogy bármennyi gond is van a számítógépekkel, nagyságrendekkel megbízhatóbbak, mint az emberek. Amiket meg mondasz, azok meg olyan esetek, amik teljesen alap dolgok, ezekre fel kell készíteni az autót, ennyit.

Egyébként meg az otthoni Windows95-öd (modern Windows igazan fagy le) meg egy embedded redundáns vezérlő nem pont ugyanazt a megbízhatóságot produkálja.

Judy Epokit 2013.08.28. 11:16:49

Amit az amcsiktól szívesen látnék a magyar utakon azok a sárga felfestések. A fehér addig jó amíg nem kap egy kis koszt vagy el nem kezd kopni.

Pl. A Dózs-Kerepesi sarkán a kútnál állandóan belém akarnak jönni a belsőből mert nem látszik a sáv. Annak ellenére sem, hogy nemrégiben újra festették.

prunoki 2013.08.28. 11:18:57

Jó ötlet.

Nem kell más nyelven kiírni, csak a hivataloson.

Grgabácsi 2013.08.28. 11:23:05

@flamer: Alapvetően igazságod van abban, hogy a számítógépek nagyságrendekkel megbízhatóbbak, mint az emberek. De a közúti közlekedés komplexitását szerintem még hosszú évtizedekig nem fogják tudni kezelni.
Működnek már szinte évtizedek óta teljesen automatizált járművek, mégpedig a metrók, de ott egyrészt abszolút zárt a pálya, másrészt gyakorlatilag semmi zavaró hatás nincs. De általában a kötöttpályás közlekedésben helyenként elég magas fokú az automatizáltség és a tendencia az, hogy egyre kevesebbet kell csinálnia az elöl ülő gépésznek - szinte csak azért ül lassan ott, hogy ha nagy gáz van, rátenyereljen a nagy piros gombra.

qwertzu 2013.08.28. 11:23:49

@sarocker: Mi lenne, ha nem idézgetnénk szövegkörnyezet nélkül fél tagmondatokat, amik egészen másra vonatkoznak?

Te meg ne előzzél sehol mert:
42. § (3) "...előzni tilos"..."

sarocker 2013.08.28. 11:29:22

@qwertzu: Szóval a te olvasatodban kizárólag kanyarodó főutvonal esetén tilos a megtévesztő irányjelzés? Az én olvasatomban ez az idézet pontosan ugyanazt jelenti a szövegkörnyezetben és abból kiragadva is. A te idézeteddel ellentétben.

boszorkányság 2013.08.28. 11:39:30

@Yogi:
A BUSZ jelzőlámpa azt jelzi, hogy a busz sávban közlekedők részére a továbbhaladás a táblával meghatározott irányba/irányokba engedélyezett (világít) illetve az ott haladó megállásra kötelezett(nem világít). Ennyi az egész...
Baleset esetén is csak a jogszabályban előírtak számítanak a felelősség eldöntésében. Az ehhez hasonló feliratok nem jogerősek.

Az oka a BKK-nál keresendő: oda sikerült beterelni néhány (ön)tudatlant. Jellemző, hogy az elsőszámú vezetőjüknek nincs jogosítványa...
Ők produkálják azokat a táblákap, feliratokat melyek csakis a magyarul értőknek szólnak: például a Hegyalja úton magyarul van kiírva, hogy az Erzsébet híd pesti oldalán munka folyik...soroljon jobbra (előtte kilométerekkel)
Ők gondolják, hogy rájuk nem vonatkoznak szabályok, bármit megtehetnek bárhol a jogszabályok ellen.
talán egy érdekes bírói ítélet a Délmagyarországból: a megállni tilos tábla kihelyezése, kiegészítő táblája nem szerepel a jogszabályban és így érvénytelennek nyilvánította a bíróság. Vissza kellett a büntetést fizetnie a rendőrségnek.
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/ujabb_szegedi_autos_kapta_vissza_a_kiszabott_birsagot/2347079/

szálka 2013.08.28. 11:39:34

@qwertzu:
láttam a riportot szerintem részleteket ragadtál ki belőle vagy félreértetted. a táblát nem jogtalanul helyezték ki csak szabálytalanul, de a táblát kihelyező és a büntetést kiszabó, két különböző hatóság. a jogász pedig azt mondta, hogy érdemes betartani még az értelmetlennek tűnő kresz táblákat is mert elég kicsi a valószínűsége, hogy nem szabályos és akkor sokkal nagyobb baja lehet belőle. legalábbis én így értettem. ráadásul megvan erre is a megfelelő hely ahol telefonon lehet jelenteni az ilyen esetleges anomáliákat és rögtön kapsz tájékoztatást, hogy az ott akkor rendben van vagy nincs :)@halaloszto:
ugye most csak viccelsz? ahol lámpa van ott tábla is van, vagy felfestés. kötelező haladási iránnyal. de mindenképpen van egy egyértelmű forgalmi helyzet. lehet mindent félremagyarázni csak nincs értelme.
egyébként itt a bekezdés "(6) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelzõ készülék mellett elhelyezett kiegészítõ lámpa „BUSZ” feliratú fehér fényjelzést ad - a fényjelzõ készülék más fényjelzésétõl függetlenül -, az autóbusz-forgalmi sávban közlekedõknek tovább szabad haladni." ergo ha abban a sávban állsz mert arra kellett besorolnod, vagy motorral vagy, esetleg más olyan járművel ami szabályosan közlekedhet a buszsávban (pl taxi) akkor arra mehetsz amerre a sáv enged... szerintem

30-06 2013.08.28. 11:42:57

Egy nyomon haladó járművet záróvonalnál nem lehet előzni, mert lassú jármű valamint egy nyomon haladó jármű esetében nincs előzés, hanem kerülés van. A kerülés záróvonal esetén nem tiltott.

30-06 2013.08.28. 11:44:24

Egy nyomon haladó járművet záróvonalnál nem lehet előzni, mert lassú jármű valamint egy nyomon haladó jármű esetében nincs előzés, hanem kerülés van. A kerülés záróvonal esetén nem tiltott.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.28. 11:46:02

@boszorkányság: "Ők gondolják, hogy rájuk nem vonatkoznak szabályok, bármit megtehetnek bárhol a jogszabályok ellen."

Szerintem fogalmuk sincs róla, hogy valamit nem jól csinálnak...

halaloszto 2013.08.28. 11:52:41

@geegee.: jaja. ha ottmaradok a kocsiban es varok, az a megallas, ha otthagyom a kocsit az a varakozas?

Vajk

boszorkányság 2013.08.28. 11:57:36

@ColT: Aki a sávok felfestését értelmezi mostanság szabadon a BKK-nál annak a legmagasabb szakmai gyakorlata a Fidelitás kerületi vezetői funkciója volt... azt mondta, hogy őt nem érdekli a szabályzat.
Ehhez nincs mit hozzáfűzni, legfeljebb egy baleset után kell perbevonni felelősként. Akkor talán észhez tér, vagy rohan a pártfőtitkárához, hogy segítség, bántanak!!

Szóval a KRESZ-ben is pártakarat van már, idáig süllyedtünk :(

Erről jut eszembe: OV is beleszólt már az iskolák előtti sebességkorlátozással, személyes útmutatást adott a vezető! De sehol nem látom még az ott előírt távolságjelző kiegészítő táblát. A nélkül pedig nincs 30-as sebességkorlátozás. Az iskolakezdés pedig itt van néhány napra.

halaloszto 2013.08.28. 11:58:39

@sarocker: akkor legalabb erted. ha kotelezo lenne az elson kimenni, mint azokban az orszagokban ahol regota vannak ilyenek, akkor nem felnel attol hogy nem tudsz kisorolni. hiszen minden kijarat utan ki tudsz sorolni, a kulsoben nem jon egyenesen tovabb senki. es akkor Te is hasznalnad a belso savot ha a masodikon mesz ki akkor is, es lenne ertelme hogy van belso sav.

Vajk

halaloszto 2013.08.28. 12:00:03

@sarocker: miert szukulne egysavosra? lenne egy sav azoknak akik az elson mennek ki, meg egy masik a tobbieknek. eppen hogy most egysavos, mert senki nem mer bemenni a belsobe.

Vajk

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.08.28. 12:00:03

@ZYLO: Aki nem ismeri a helyet az nem "fogyatékos" és még a KRESZ-t is tudja, te akarod összemosni a két kategóriát. Pedig aki a KRESZt nem hajlandó megismerni, tudását frissen tartani az emiatt rendszeresen okozhat veszélyhelyzetet. Lustaságból. Annak tényleg nem kell vezetnie. A helyismeret hiánya természetes, a KRESZ ismeret hiánya viszont egyéni döntés (nem akarom megtanulni) kérdése.

Aki szerint neki úgy jár alanyi jogon a kényelmes és pontos autózás, hogy ezért nem kell a szabályokat se betartani, se megismernie, nem kell mások biztonságával törődnie, stb. az nem csak tájékozatlan, hanem szándékosan közveszélyes is.

Nomante 2.0 2013.08.28. 12:00:51

Miért nem lehet a "BUSZ" felirat helyet egy sima retkes "jobbra" zöld nyilat odarakni?.

qwertzu 2013.08.28. 12:07:47

@sarocker: "Szóval a te olvasatodban kizárólag kanyarodó főutvonal esetén tilos a megtévesztő irányjelzés?"

Természetesen nem külön értelmezzük a tagmondatokat egy mondatban, logikai összefüggés van köztük. Így bármire lehet példát meg ellenpéldát találni, ha elkezdünk szövegkörnyezet nélkül tagmondatokat értelmezni.

@szálka: "a táblát nem jogtalanul helyezték ki"
Persze, én is kirakhatok táblákat a házam falára.

Az értelmetlennek tűnő táblákat nem érdemes, hanem kötelező betartani, de ami a kresz szerint nem tábla, azt had ne vegyem már figyelembe.

madbalee 2013.08.28. 12:28:09

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Hat igen a hetek szamozasa sem egyforma mindenhol. Van ahol azt a hetet veszik 1. hetnek amelyiken van jan 1. es van ahol meg azt ahol elöször van meg a teljese het. Ez nem egyszer felreerteshez is tud vezetni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.28. 12:29:31

@boszorkányság: De akkor legalább az érvényesülne rendesen, ami a párt akar :D Ne az legyen, ami most, hogy néha 1-1 madarat elkapnak, a többi meg szabálytalankodik mindenfele...

n53 (törölt) 2013.08.28. 12:36:21

@Grgabácsi: "De a közúti közlekedés komplexitását szerintem még hosszú évtizedekig nem fogják tudni kezelni."

Mar most is tudjak:
www.continental-corporation.com/www/presseportal_com_de/themen/pressemitteilungen/3_automotive_group/chassis_safety/press_releases/pr_2012_03_23_automated_driving_de.html
2016 korul mennek szeriaba az elso, reszben automatizalt rendszerek.

qwertzu 2013.08.28. 12:45:36

@n53: Azért pár évvel ezelőtt elég emlékezetes volt, amikor egy automata ráfutásgátló besült egy bemutatón.

Amit nehezen tudok elképzelni, hogy mit tudnak kezdeni, egy csak szabálytalanul megoldható helyzettel.

@30-06: "A kerülés záróvonal esetén nem tiltott."
Amíg nem léped át a záróvonalat. :)

kaponyanyi 2013.08.28. 12:49:43

Hát ez már Amerika! Rövidesen a visszapillantó tükörben is kötelező lesz a felirat, hogy nem eredeti képet mutat.

n53 (törölt) 2013.08.28. 12:54:27

@qwertzu: Azt a bemutatot egy fembol keszult hangarban tartottak - harmat talalhatsz, milyen hatassal volt a radarra.
Nem csak az autos bulvarsajtot kene olvasni.

flamer 2013.08.28. 12:58:53

@Grgabácsi: "De a közúti közlekedés komplexitását szerintem még hosszú évtizedekig nem fogják tudni kezelni."

Már ma egész jól kezelik:
en.wikipedia.org/wiki/Google_driverless_car#Road_testing

n53 (törölt) 2013.08.28. 13:20:59

@qwertzu: Ez megint egy masik eset, ahol egy allo babuba hajtottak bele, ami nem igazan tudja szimulalni egy gyalogos mozgasat.

Neked tenyleg nem tunt fel, hogy ezek a rendszerek azota szeriaba mentek, es nincs tele az ujsag az altaluk okozott balesetekkel es az ebbol eredo karteritesi perekkel?

Terry Wrist 2013.08.28. 13:24:19

@Nomante 2.0: mert a "BUSZ" tablanal mehetnek a motorosok/taxisok/buszok/rendorok/mindenki mas, aki kozlekedhet a buszsavban, egyenesen is.

halaloszto 2013.08.28. 13:30:22

@Nomante 2.0: mert akkor a busz nem mehetne egyenesen tovabb

jk88 2013.08.28. 13:33:38

A KRESZ táblák pont azért állnak egyszerűsített ábrákból, hogy ha valaki már megtanulta őket, akkor egy pillantás is elég, hogy tudja, mi a helyzet. Sokszor nincs arra idő, hogy az ember nekiálljon egy fél újságcikknyi táblát elolvasni.

qwertzu 2013.08.28. 13:47:54

@n53: Nem tudom milyen videót nézel, de amit belinkeltem, ott egy álló teherautónak megy neki. Amúgy én csont nélkül elhiszem, hogy automata tud vezetni a német autópályákon, meg tökéletes amerikai kisvárosokban, meg jobban parkol mint én, de azt azért nagyon megnézném, hogy szabályosan nem megoldható szituációkkal mit tud kezdeni.

Palex 2013.08.28. 14:03:03

Sajnos legalább 2x annyi embernek van jogsija, mint kéne, ezt szerintem mindenki tapasztalhatja, aki az országban közlekedik.

A BUSZ lámpa a BUSZ SÁVRA vonatkozik, és nem a buszra. Ezt anno elmondták, leírták a KRESZ vizsga előtt.

Ennyi.
Pont.

n53 (törölt) 2013.08.28. 14:03:34

@qwertzu: Mobilrol leginkabb semmilyet. Ha a teherautos Volvo-videora gondolsz, ott a tapfeszultseg esese miatt kikapcsolt a rendszer. A problema az aramellatassal volt, amit javitottak azota.
Meg egyszer: nyugodtan keress olyan eseteket, ahol ADAS okozott embernek serulest.

király2644 2013.08.28. 14:03:53

@Hurrá Torpedó: azért nincs zöld nyíl mert ha jobbra kanyarodsz, rögtön zebra jön, amelyen zöld van a gyalogosoknak ebben a fázisban. Nekem valami okos megmagyarázta egyszer, hogy ilyenkor nem lehet zöld nyílt kitenni. Bár nem vezetek, szóval a KRESZ-t sem vágom annyira, de lehet amúgy ez hülyeség.

Amúgy anno még amikor először csinálták meg itt a BUSZ sávot, sokáig zöld nyíl volt (kb 2 éve szerelték le a zöld nyilat), szóval nem tudom miért kellett levenni, és akkor is zebra volt jobbra, rajta zöld ebben az időben a gyalogosoknak.....amúgy meg van sárga villogó is a zebránál ebben a fázisban....

Viszont mielőtt nem tették ki a táblát, a buszok rendszeresen benn ragadtak, nem tudtak átmenni a BUSZ jelzés alatt, max csak akkor, ha a sofőr kicsit türelmetlenebb volt, és agresszíven rádudált az autósokra, bár volt olyan, aki még így sem fogta fel...

Ja és vicces, mert eredetileg ez a tábla nem a lámpánál volt, hanem kb 20 m előtte egy oszlopon, majd kb 2 hét után rájöttek, hogy így senki nem tudja elolvasni, és áttették a mostani helyére.

És pozitív lett az eredmény, van aki megáll, de felnéz, elolvassa a táblát, és akkor rájön hogy mehet jobbra, és a buszok sem ragadnak be a keresztezés előtt, szóval a végeredmény abszolút pozitív.

király2644 2013.08.28. 14:07:39

És még annyi, hogy azért van odaírva, hogy jobbra, mert egyenesen folytatódik a BUSZ sáv, és elvileg nem mehet senki sem egyenesen, akinek nincs jogosultsága. Így aki ebben a sávban van, az vagy lekanyarodik jobbra, vagy egyenesem megy, de csak ha van jogosultsága. És egyenesen már nem megy senki sem akinek nincs jogosultsága, mivel 1 éve ott a busz sáv figyelő kamera a túloldalon, ami belátja az egész kereszteződést is....

A sellok hova alljanak? 2013.08.28. 14:10:33

Magyarazo, oktato tabla, "csatold be az ovet!" oriasplakat: jo.
Rizsa kresztabla HELYETT: hulyeseg. Plane ott, ahol parszaz kilometerenkent mas-mas a nyelv.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.28. 14:20:35

@jk88: Ja! Hát olvasni tudni kell :D Akik a feliratos filmet nem tudják olvasni, azok ezt se :D

a távoli rokon 2013.08.28. 14:21:00

ugyan már.
teljes körű kátyúzás után az alapvető útburkolati jeleket pótolják ott, ahol szanaszét van kopva, aztán felőlem jöhet a többi extra...

Elijah_Baley 2013.08.28. 14:32:31

szüntessék meg a táblákat a fenébe oszt győzzön az erősebb!

szita szita péntek 2013.08.28. 14:49:23

Szerintem meg csökkenteni kellene a sofőröket célzó üzenetek, útmutatások számát - nevezzetek lámának, ha úgy tetszik, de nekem pld. az információdömping már a mennyisége miatt is zavaró.
Első lépésben az utak mellől el lehetne takarítani az összes, a legkisebb mértékig is közlekedési táblára "hajazó" táblát, legyen az akármilyen infó, vagy reklám tábla. Személyes kedvencem az E-Magyarország tábla.
www.muraratkahonlap.extra.hu/kihop/galeria/emagyarorszagpont/emop_tabla.jpg
Most komolyan... mi a francért kell ezt kresz tábla desing-al megjeleníteni?
Második lépésben azoktól a tábláktól szabadulnék meg amelyek ugyan nem hasonlítanak a kresz táblákra, de kb ugyan ott vannak elhelyezve. Mit tudom én - ha már mindenképp reklámozni kell, hát legyen az a tábla legalább 3 méter magasan.
A harmadik lépés (egy igazi álom), hogy viszonylagos rendszerességgel (mittomén 3 vagy 5 évente) minden kihelyezett kresz tábla szükségességét gondolják újra - és amennyiben az fölösleges távolítsák azt el.

GG81 2013.08.28. 15:09:40

@Rocko-: pontosítok. keletnémetben kis fekete tábla zöld nyíllal. lengyelben nyilaszöld kieg.lámpa, csak teljesen más fényalakkal (és talán villog is, néhány éve voltam arrafelé)

Tippszmix 2013.08.28. 15:34:50

Basszus! Én meg azt hittem, hogy Ausfahrt az egy kurva nagy város!

vancello · http://vancello.hu 2013.08.28. 16:37:31

Ez a feliratos tábla-dolog egy orbitális baromság.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.08.28. 16:44:10

Én egy dolgot biztosan megszüntetnék: A jobb kéz szabályt. Én ilyen környéken lakom és naponta látok olyan vadbarmot, aki keresztülvágtat a keresztutcákon lassítás nélkül. Egy másik meg az erre merőlegeseken repeszt át lassítás nélkül. A gond akkor van, ha a két barom találkozik. Ez felénk gyakori eset. Itt pl jobb lenne egy minden oldalról Stop tábla, majd az megy tovább, aki előbb érkezett. Ez is az amcsiknál egy remekül működő dolog. A másik meg, hogy a piros lámpánál jobbra el lehet fordulni körülnézés után.

jk88 2013.08.28. 16:50:02

@ColT: Úgy értettem, hogy aki nem tudja a KRESZ szabályait fejből, és út szélén akarja tábláról megtanulni, az ne vezessen autót (max. áramot...).

uarempty 2013.08.28. 16:58:11

@mikolas: a magyar "cipzár elv" az lett, hogy egyszerre 3-an rántják rád a kormányt már 1 kocsinyi helyre, amit hagysz az elfogyó sávból áttérő 1 autónak...nyilván, van olyan, aki tudja, hogy működik, de az egyszerű parasztnak, ez magas.

Önjáró Talajgyalu 2013.08.28. 17:09:12

Én jártam Amerikában. Vezettem is, bár nem sokat. Ne akarjatok olyan rendszert...

Én nem tudom ki írta ezt a kisregényt erre a táblára, de megkockáztatom, hogy ez nem egy létező közlekedési tábla, mert ugyan kiegészítő tábla, de az ilyesmi nem írja felül a közlekedési lámpát, tudtommal. A helyes megoldás (ahogy a második hozzászólás írja) egy jobbra zöld nyil kiegészítő lámpa.

Aki azt képtelen értelmezni, az adja vissza a jogsiját és ne vezessen mert Ön és közveszélyes. Az nem megoldás, hogy minden sarokra kitáblázzuk a komplett KRESZ-t az idiótáknak. Amerikában sem ez van, még akkor is, ha innen nézve úgy tűnik.

kék madár 2013.08.28. 19:01:11

gratulalok a hulye Amerikaizasodhoz. Enelkul biztos nem ment volna. Csak magadat egeted vele.

kék madár 2013.08.28. 19:02:07

egyebkent meglepodnel hany tablat talalsz jellel, szimbolummal Amerikaban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 19:32:09

érdekes felvetés. én aszondom, hogy minden nagyobb KRESZ változtatásnál (mondjuk ha minimum a 20%-ában változás áll be) le kéne vizsgáztatni a népet újból. vagy legalábbis ösztönözni, hogy frissítsék a tudásukat. mert az jó gumiduma, hogy a szabály nem mentesít annak betartás alól, de ha a cél az ismeretbővítés, akkor nem leég csak leszólni a butábbakat, hanem ösztönözni kell! annó volt a "KRESZ 79" matrica, amit asszem azok kaptak, akik elmentek egy továbbképzőre (remélem nem mondok hülyeséget). valami ilyesmi lenne talán most is időszerű. mondjuk, hogy ha leteszed a friss KRESZT és van kocsid, akkor egy évig olcsóbb lenne a köteleződ - ha meg nincs kocsid, akkor egy kiválasztott autóé.

CoIie 2013.08.28. 19:35:02

@Macskond: elvileg a T kereszteződésben sem szabad bennragadni, függetlenül attól, hogy sárgán csíkoznak-e vagy sem!

NperA 2013.08.28. 19:37:12

94-ben vizsgáztam, előtte az oktató a fejünkbe verte ezt is. Tábla nélkül is tudtuk, hogy buszsávból lehet indulni, ha a busz szabad jelzést kap.

Felhígult a popszakma... :-)

BX_TD 2013.08.28. 20:47:55

Nem állítom, hogy az előző több mint 150 hozzászólást mind figyelmesen elolvastam, de nem kicsit tartom aggasztónak, hogy az összes, amit elolvastam, úgy értelmezi a BUSZ "zöldet", hogy az elsősorban a busznak szól... Azon lovagolnak, hogy a busz mellett még ki mit tehet... stb... Nem tudom ezt honnan a búsból szedik egyesek, amikor az a jelzés értelemszerűen a (jogosan) BUSZSÁVBAN KÖZLEKEDŐ járművekre vonatkozik...
Persze nem lepődtem meg... naponta autózom... Ha nagyon sokan képtelenek a legalapvetőbb szabályok betartására a leghétköznapibb esetekben (egyirányú utca, körforgalom), akkor miért pont ez lenne világos...
Hozzáteszem, hogy engem ezen szabályok nem ismerete/leszarása nem a kreszben leírtak miatt zavar, hanem mert egyszerűen így lenne logikus akkor is, ha nem létezne KRESZ, és csak józan ésszel, a többiekre is gondolva/figyelve közlekednénk....

kaponyanyi 2013.08.28. 21:56:44

@városjáró:
"annó volt a "KRESZ 79" matrica, amit asszem azok kaptak, akik elmentek egy továbbképzőre"

Inkább KRESZ '75 lehetett az. Valóban országszerte tanfolyamokat rendeztek, önkéntes alapon.

cso zsi 2013.08.28. 22:08:09

@városjáró: @kaponyanyi: Majdnem jó.
'76 volt rajta.
És mennyi minden fent van a neten: indafoto.hu/ragnotti/image/812877-343d7995

Apám akkor tett vizsgát, én három évvel később. (és még azóta néhányszor, cégek házivizsgáin, kategóriamódosításkor...)

Atlasz 2013.08.28. 22:47:59

Az a pici lampa, amit a villamosoknak szoktak kitenni boven megfelelt volt erre a celra. Nem kell egyedi lampat gyartani es megsporoltak volna az egyedi magyarazo tabla gyartasanak a koltsegeit. Aki pedig nem erti meg, hogy ha mar a buszsavban van akkor ahoz kell igazodnia (esetleg vezeto letere nem a villamos jelzolampat) az nyugodtan faradjon be a legkozelebbi vizsgahelyre. Miert kell igy komplikalni az eletet?
A cel az volna, hogy minel egyszerubben, attekinthetobben es minel kevesebb kulonbozo jellel megoldani a forgalom iranyitasat, nem? A helyi ugyan megtanulja egy ido utan de meddig betuzi es ertelmezi majd az ilyeneket az, aki eloszor jar arra? (es meg nem is kulfoldi) Megall az ember esze!

kaponyanyi 2013.08.28. 22:53:44

@Atlasz: Ott Budán nehézfejű emberek élnek. Nem tudnak ennyi szabályt megjegyezni.

attila7575 2013.08.28. 23:04:33

Örömmel köszöntöttem az ilyen haladó szellemű magyarázó táblákat amikor Ausztriában voltam. Mivel nem értek németül, semmit sem értettem belőlük. Csak remélem, hogy nem kapok utólag büntetést valamiért.

Biztos örül majd a nálunk áthaladó külföldi is az ilyen kis tábláknak.
Már az a 10 százalék aki ért magyarul.

tlantos 2013.08.29. 05:21:17

Ugyanezt megoldhattak volna egy jobbra zolddel is. Azt legalabb mindenki erti.

mt-03 2013.08.29. 08:02:35

@tlantos: no es akkor a busz hogy megyen egyenesen (a masik savtol fuggetlenul)? itt ez a lampa jo, csak be kene tartani a kreszt, az allhat abba a savba aki jobbra kanyarodik es a buszlampanal indulnia is kene. ez azert nem atomfizika...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.29. 08:09:43

@kaponyanyi: @cso zsi: Akkor szinte minden évben osztogattak ilyen matricát, mert én konkrétan emléxem '79-esre is :) (Kerestem, de nem találtam a neten...)

tlantos 2013.08.29. 08:36:13

@mt-03: az megvan, hogy a tampa tuloldalara fel lehet rakni a jobbra zoldet, es egyutt vilagithat a buszlampaval?

Ertem en, hogy tudni kell a kreszt, de akkor ugye a magyarazo tabla is felesleges.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.29. 09:42:16

@városjáró: a wartburgomon KRESZ 76 matrica volt ( kek matrica, negyzet alaku ) ugy tudom akkortol kellett eu vizsga, de nem biztos

Atlasz 2013.08.29. 10:39:35

@kaponyanyi: esetleg lehetseges, hogy valaki egesz jol keres azon, hogy telerakjak az egesz varost ehez hasonlo egyedi tablakkal...?

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.29. 13:29:45

@halaloszto: Igen, valahogy így.De ha meg mégsem, akkor valaki kijavít.

halaloszto 2013.08.29. 14:11:49

@geegee.: de akkor miert nem lehet a varast varasnak hivni? ennyi erovel akkor lehetne kulon kresz-magyar, amiben a piros a kek, a kek a narancs, a bal a fel, a lent a jobbra, es igy tovabb.

Vajk

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.29. 14:42:55

@halaloszto:

http://www.orig*.hu/jog/lakossagi/20120430-meddig-szabalyos-a-megallas-a-varakozas-es-a-jardan-parkolas.html

Na, hát így fogalmazták meg.A nyelvezetre panaszkodni a jogalkotónál lehet. :-)

Imbolygó Hollander 2013.08.29. 18:14:19

@velizar: "kedvencem sógoréknak a hírhedt 100as korlátozó táblájuk az IG-L kiegészítő felirattal. igazi túristacsapda."

Ebben mi a csapda? Van egy egyértelmű sebességkorlátozás, amit mindenkinek be kell tartani. Mellesleg odaírják, hogy amennyiben más elképzelésed van a dologról, még jobban megbüntetnek.

Imbolygó Hollander 2013.08.29. 18:21:10

@GG81: A "zöldtáblát" átvette a német kresz a keletiektől. Viszont stopptáblaként kell felfogni.

velizar 2013.08.29. 19:00:28

@Imbolygó Hollander:

www.wochenanzeiger-muenchen.de/images/2009/46/14197__xl.jpg

az mind oda van írva, amit látsz. még a velük többnyire egy nyelvet beszélő németek sem tudják, mi az.

Imbolygó Hollander 2013.08.30. 16:22:24

@velizar: Nekem is gugliznom kellett. A sebességkorlát viszont egyértelmű, a többi meg rizsa. Aki nem tartja be, ne sértődjön meg, ha megbüntetik.

wrstjnethn 2013.11.02. 10:16:20

Na akkor a tuti megoldás: A busz lámpa mellé ki kell rakni egy zöld jobbra kanyarodó nyilat, ami a busz jelzéssel együtt világít. Ennyi. Nem kell magyarázni, oktatni. leírni, csak két dróttal rákötni még egy izzót.

nitro1 2013.12.04. 22:05:53

@wrstjnethn: Mint már előzőleg is említették, van olyan kereszteződés, ahol így van megoldva, de olyan is, ahol a jobbra zöld nyíl és BUSZ jelzés NEM egyszerre gyullad ki. Na, ilyenkor mi van, ha jogosan vagyok a buszsávban? Egyenesen mehetek, de jobbra nem? És ha csak azért vagyok a buszsávban, mert jobbra akarok kanyarodni, mögöttem meg a busz, akkor kinek a nénikéjét???

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.04. 22:07:53

@nitro1: A BUSZ jelzés minden a buszsávban levőre vonatkozik. Azokra is egyébként, akik jogtalanul vannak ott.

nitro1 2013.12.04. 22:11:23

Nagyszerű. :-) De nem ez volt a kérdés.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.04. 23:54:55

@nitro1:

Akkor leírom másképp, mert már tudom, némely kereszteződésben miattad (is) kellett kiírni külön szöveggel:

Zöld nyíl - csak jobbra mehetsz

BUSZ lámpa - bármerre mehetsz. Jobbra is, egyenesen is.

nitro1 2013.12.05. 00:44:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: már csak egy kérdésem maradt: akkor minek az oszlopra a sima telezöld lámpa is, ami a BUSZ és a zöld nyíl jobbra között van középen? Főleg úgy, hogy a BUSZ gyullad ki hamarabb, és csak pár másodpercre rá a sima zöld. maps.google.hu/?ll=48.107709,20.786514&spn=0.001589,0.004128&t=m&z=19&layer=c&cbll=48.107593,20.786425&panoid=lB0wzQ0-N4dnR4uw4hj08w&cbp=12,266.25,,1,2.89
Másik szemszögből: maps.google.hu/?ll=48.107592,20.786425&spn=0.001589,0.004128&t=m&z=19&layer=c&cbll=48.107708,20.786513&panoid=tqJL-j2Dbub6EREjdVKOCg&cbp=12,214.67,,1,0.36 A kék Volvót ne nézd, mert épp jobbra kanyarodik a balra vagy egyenesen haladó sávból.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.05. 01:32:32

@nitro1:

A linkelt helyszínt nem ismerem, de a BUSZ jelző korábbi működésének sok helyen az az értelme, hogy az autóbusz be tudjon sorolni az út bal oldalára. Ilyen van pl a Szentendrei út Raktár utcai lámpánál.

maps.google.hu/?ll=47.545245,19.042725&spn=0.001369,0.002411&t=h&layer=c&cbll=47.545245,19.042725&panoid=pgwohTyAlZNPljh4wntUsg&cbp=12,15.98,,2,-2.63&z=19

Itt is meg van mindhárom jelző, bár itt nem telezöld van egyenesen, hanem nyil, de nézzük logikusan végig:

BUSZ jelző - Az autóbusz elmehet egyenesen, a következő lámpánál balra kanyarodik, ezért így segítik elő a busz besorolását.

JOBBRA NYIL
Amikor Jobbról jöhet a forgalom, de balról már nem, ezzel a fázissal le lehet üríteni a teret a busz előtt (Hisz ilyenkor csak jobbra szabad menni a busz nem mehet át) így a busz lesz az első, és a buszjelzésnél (mely a teljes zöld előtt jön) be tud sorolni balra.

Ha a jobbra kanyarodók a busz előtt állnának, akkor a busz már nem tudna besorolni (legalább is nem simán), mert a forgalommal együtt tudna csak indulni. Hiába a busz jelzés korábban jön, a jobbra kanyarodók elvinnék az idejét.

Ezen a helyszinen egyébként így az autóbusz a kanyarodósávból tud egyenesen tovább haladni.

maps.google.hu/?ll=47.544573,19.042548&spn=0.001369,0.002411&t=h&layer=c&cbll=47.544573,19.042548&panoid=ztlUS-3R2cOlueTZ8F7a3g&cbp=12,53.71,,2,0.73&z=19

nitro1 2013.12.05. 09:35:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igen, a te példádon van értelme, de az enyémen nem nagyon látom, hogy mi lenne. A busz mindig egyenesen megy tovább, a kereszteződés túloldalán ott a megálló. Mivel ezen kívül csak egy olyan sáv van, ami nem buszsáv és egyenesen is mehet tovább, nem hiszem, hogy így akarják előnyhöz juttatni a buszt, mert a túloldalon is úgy folytatódik, hogy 1 sáv + buszsáv. Minek kellett akkor a BUSZ lámpa, miért nem elég a sima telezöld+jobbra nyíl?
süti beállítások módosítása