HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

7-es BMW-t gombokért?

2013.08.29. 12:18 Tcomment

Címkék: podcast bmw nepper égéstér 7-es

De dízel legyen vagy benzines? És miért kacag mindenki, főleg a Becsületesnepper?

Az Égéstér 83. adásának kommentposztja.

Direktlink a letöltéshez.

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr275483288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madbalee 2013.08.29. 12:49:37

Apro trollkodas: a poszthoz mutato linken rosszul van az adast beszamozva, 82. van irva 83. helyett.

Leadfoot 2013.08.29. 12:56:24

Megnéztem ezt a Lancia Zetát, és egész megkívántam. Nagyon bírom ezt az olasz plüsst (vagy mi ez az anyag az üléseken), meg maga az üléselrendezés is baba.

dave00 2013.08.29. 13:26:47

Tibi jo volt a musor szerkesztes :) Koszi.

Rocko- 2013.08.29. 13:31:42

az elektromos autó témára: ha ennyire fontos az emisszióorientált transzportáció menedzsment, akkor miért nem fekszenek rá arra, hogy az ingázás jellegű közlekedésből minnél jobban szoruljon ki az egyéni mód. de nem ilyen szigorítós, tökcsavargatós módon, hanem olyanná kell tenni a tömegközlekedést, hogy vonzó és környzetbarát legyen. illetve azt is szigorítani, nem csak az egyéni közlekedést. mert hiába fenyegetik az autógyárakat pénzzel, ha közben a buszok meg okádják a kormot. troli, villamos, elektromos vagy CNG busz, ezek menjenek, úgy, hogy az emberek többségének eszébe se jusson autóval közlekedni, a hosszabb, nyaralás, családlátogatós utazásra pedig maradjon a modern elvárásoknak megfelelő emisszójú családi kombi. szerintem ez egy reálisabb, elérhetőbb, és értelmesebb cél, mint ez az elektromos, meg üzemanyagcellás fingreszelés.

papptibi 2013.08.29. 13:32:52

@madbalee: Köszi, átkozott ctrl+c, javítva.

Nyiri 2013.08.29. 13:48:43

Tibby hangja tök megnyugtató és szépen beszél. :)

whale 2013.08.29. 13:51:47

Baandi, ne őrjíts, b+! Villanyautó újonnan 1-2 millióért? Mondj már új benzines autót ennyiért...Irreális elvárások.
Nagyon prüszköltök a villanyautótól, vicces.
Kuksoljátok a Teslát, Vasemberrel az élén, csodát láttok hamarosan!:))
A Model S már most minden idők legjobb autója és a story még csak most kezdődik igazán!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.08.29. 13:51:56

@Rocko-: Igen, az emlékezetes BKV-sztrájk alatt is látszott grafikonokon levegőminőség javulása. Ha jól emlékszem a NOx a felére esett vissza. Észvesztő, előtte mindenki jajgatott hogy a sok kocsiba ülő ember miatt befeketedik a belváros :)

madbalee 2013.08.29. 14:23:29

Tenyleg közületek TC-s ujsagirok közül ki dohanyzik a tesztautokban?

guszti 2013.08.29. 14:28:05

A villanyautónál még egy apróságot kihagytok, úgy általában, ez pedig az akku élettartama. A notebook-hasonlóság nem teljesen illetve nem mindig igaz, a notik-telefonok-tabletek-stb klasszikus li-ion, azaz lítium-mangán vagy -kobalt aksikat (3,6-3,8V cellafeszültséggel) használnak, míg a járműiparban kicsit felkapottabb a lítium-vas-foszfát (3,2V cellafesz, ennek egyik zászlóshajója volt a becsődölt A123, ami miatt most nincs Fisker), ez a technológia ugyan valamivel kisebb kapacitássűrűséggel, viszont relatíve nagy töltő-kisütő árammal és hosszabb élettartammal kecsegtet, és nincs benne nehézfém.
Az élettartamról általánosságban azt mondja a zinternet hogy a klasszik Li-ion úgy ezer feltöltést bír, míg a LiFePO4 úgy 2000 feltöltésnél fárad el annyira, hogy eredeti kapacitásának már csak 70-80%-át tudja. Ha ez igaz, és 150km-t megy el az autó egy feltöltéssel, az ugye 300ezer, ami még rendben is volna, ha tényleg olcsó rohangálós második autóról lenne szó, oké, ennyit tizenéves koráig megy, amikor már nyilván nem veszel bele új aksipakkot az autó új árának fele-harmadáért, hanem kidobod, úgyis szét van már ütve addigra eléggé.
Csak hát mennyi az annyi? Ez az amivel nem nagyon szoktak dicsekedni a gyártók, ha mégis említenek valamit, az nyilván a marketingesek miatt a mindig szobahőmérsékleten tárolt és lassan töltött akkupakkra igaz, az állandó gyorstöltés akár le is felezheti az élettartamot.
Aztán ha elfogy az akku, nem elég hogy a járgányt kidobhatod, még újra is kell hasznosítani, ez talán nem gond, mivel van hulladékértéke a benne lévő fémek miatt.

Szóval a hosszabb távú megtérülése egy villanyjárgánynak azért nem egyértelmű, de vannak még alternatívák.
A bérelhető akku sem feltétlen badarság, lehet elég lenne ha csak egyel kevésbé kapzsi pénzügyi manager próbálná ráhúzni a világot. Az akku veszélyes üzem, nem baj az ha minden töltés erre kitalált, biztonságos helyen, ellenőrzés mellett történik, pénzügyileg és műszakilag is lehet könnyebben managelhető lenne így a dolog hosszabb távon. (Egy modern akkupakk "elég" okos amúgy is, nem gond pontos fogyasztásra számlázni.)
Valódi hatékonyságot pedig nyilván meddőtömeg-csökkentéssel lehetne elérni, nekem pl a twizzy koncepció nem idegen, egy attól alig nehezebb, de magasabb, biztonságosabb karboncső-buborékot már el tudnék képzelni lokál alternatívának.
Az is jó irány lehetne, ha az elvárt hatótávhoz lehetne igazítani a az akkukapacitást, vagyis napi 20-30km-es munkába járáshoz elég egy jóval kisebb pakk, illetve akár kettő, egyikkel mész, másik nyugodtan töltődik otthon. Ugyanígy megoldás lehetne a működő, de már nem százas akksik másodpiaca, csak hát itt is felmerül hogy kellene valami ellenőrzés meg plecsni, ami drágítja a dolgot, meg hát szabványosítani kellene a pakkokat.
Persze ha megnyerem a lottóötöst és ebbe teljesen belezöldülök, vehetek egy 3kW-os napelem szettet (már 2M alatt megvan rendes minőségű is), 16 amperrel töltöm az autót teljesen ingyen, lassan, ráérek. Ha nem süt a nap, nem megyek sehova, lemegyek inkább úszni vagy szaunázni:)

Ciri 2013.08.29. 16:17:05

@whale:

"A Model S már most minden idők legjobb autója és a story még csak most kezdődik igazán!"

:))))))))

Hurri Kán 2013.08.29. 16:55:53

@Rocko-:
"hanem olyanná kell tenni a tömegközlekedést, hogy vonzó és környezetbarát legyen."

Megoldották. Nézz csak körül bárhol Ausztriában, vagy Németországban.

Rocko- 2013.08.29. 17:02:00

@Hurri Kán: oké, csak mindenhol. :) vagy legalábbis EU szerte.

vancello · http://vancello.hu 2013.08.29. 17:33:00

Jó műsor volt!
Akinek nem tetszik, annak meg fel lehet menni a Hungaroringbe így szépmagyarul.! :D
(Bocs)

james80 (törölt) 2013.08.29. 17:58:04

" ...svédek, aranyláncosok,kopaszok!" -Féltem , hogy lenyelem a fejem a kacagástól!

Csak Norris 2013.08.29. 19:00:28

@Hurri Kán: "Megoldották. Nézz csak körül bárhol Ausztriában, vagy Németországban."

Ja, jöna az irreálisan drága villamos, mi meg füstölünk járó motorral a kereszteződésben mert mindent megállítanak hogy kedvezzenek neki. Ez aztán a környezetbarát.

Mazzzzu 2013.08.29. 19:04:47

jó műsor volt, ritka szereplőkkel!

Muszáj trollkodnom, 23 évesen, honnan a faszból van BAngle 745i-nyi pénze??? Most komolyan, pont ma voltam beiratkozni az egyetemre én 22 vagyok és én anyuka autóját vittem, mert albit is költöztem be és már én is jól jártam, hogy autózhattam. Tudom úriember nem turkál más ember zsebében, hát troll mód off :)

jürgen baromartz 2013.08.29. 19:21:47

@Mazzzzu: pont annyi közöd van hozzá, mint nekem - semmi. nyugodtan vegye csak meg azt a bmw-t az akárhonnan megszerzett pénzéből, tudja csak meg a hibáit meg a költségeit, majd saját szakállán megtanulja, hogy mibe is fáj valójában egy tízéves luxus-bmw. amíg nem az én pénzemet költi ilyen baromságokra, addig részemről rendben van.

(én 23 éves vagyok, by the way.)

Rocko- 2013.08.29. 19:34:40

@james80: nem szabad vissztartani. :)

@Desmond77: ?

@Mazzzzu: - aputól
- nem biztos, hogy van, hanem most esett ki az iskolapadból, bekerült valami tuti helyre 3-4-500 ezres kezdőfizuval, ha még anyuékkal lakik, akkor pár hónap alatt összejön a két milla, tehát lesz.
- 18 évesen elkezdett dolgozni, 5 év alatt azért sikeresre lehet felfuttatni egy vállakozást

BitPork 2013.08.29. 22:06:23

Az Audi hungária tényleg kurva jó, de elcseszett hangos! Fülesen hallgattam, de most nem tudok egyenesen menni...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.08.29. 22:08:17

@BitPork: mint minden reklám a médiában, ha a műsor -12dB-n megy, akkor a reklám 0-n...

BitPork 2013.08.29. 22:19:38

@Make Valamit: Hát ez lehet váló ok nálam :D

Csak Norris 2013.08.29. 22:43:37

@Rocko-: németeknél úgy programozzák a lámpákat, hogy ha jön a villamos, neki kedveznek, a hülye autós meg le van sz..-va. Én idegbajt kapok tőle, mikor minden piros 2-3 szor annyi ideig mint normál esetben, csak hogy mehessen a villamos.
És nem beszélve arról, ha ő várná ki a sorát, legalább nem füstöl addig, míg a várakozó autók többsége igen.
Egyébként meg olyan drága a tömegközlekedés, hogy az autóval is kb annyiból jövök ki.

Rocko- 2013.08.29. 22:50:58

@Desmond77: áhá.
hát azt hittem, hogy ez csak ilyen magyar módi.
de akkor ott sincs kolbász a kerítés.

Csak Norris 2013.08.29. 22:51:19

@jürgen baromartz: Én is 10 évesen vettem bmw-t ráadásul 200ezer km-rel
40 ezret mentem vele, sosem hagyott ott és átlagosan annyikat költöttem rá mint régebben a VW-jeimre.

A különbség, hogy otthon 400-ról visszatekertet kapsz, a némettől meg valódi 200-ast.

Meg még az hogy otthon egy kuplung szetet 120 ezerért akartak rámsózni, kint 100 eur a gagyi, 200 a minőségi. Sajnos otthon van ez a sztereotípia a szerelőkben, ha bmw vagy merci akkor kötelező sokat kérni, akkor is ha 20 éves.

Csak Norris 2013.08.29. 22:53:35

@Rocko-: Miért, már otthon is így van?

Rocko- 2013.08.29. 23:02:15

@Desmond77: körúton így van, 60 másodperces ciklusra lőtték be, ami rohamtempó a villamosnak, ellenben az autóforgalom szinte minden második lámpánál megáll. más már levezette, hogy a 90-es ciklussal nem lenne gond, de hát akkor ugye hol marad az üzemanyag utáni jövedéki adó?

cukkkorka 2013.08.30. 00:14:52

mi is olajjal fűtünk a műhelyben, most vett a cég egy vadiúj német fáradtolajkályhát. Légyszi tanuljatok meg beszélni!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.30. 04:32:15

magnesbolt? wft? kulon eszaki magnes reszleg, x ft folotti vasarlas eseten ajandek patkomagnes akcio! :D fagyival, kutyavala, pacemakerrel belepni tilos! :D

ki a turo megy be egy magnesboltba??? eletem soran soha nem ereztem ugy hogy " bakker, most el kell rohanjak a magnesboltba!"

whale 2013.08.30. 07:42:46

@Ciri: Muti már még egy autót, ami 5+2 emberrel tök kussban 6 alatt van százon és kb. 3 liter benzin árának megfelelő villanyt "füstöl" el... Ja, és a szervizigénye töredéke a belsőégésű kövületeknek, mert az akksin és a villanymotoron kívül túl sok dolog már nincs benne, ami el tudna romlani. Azok meg nem szoktak:)
Ha mutattál, röhöghecc, addig inkább gondolkozz.

whale 2013.08.30. 07:49:30

@Rocko-: Nem gonosz, csak nem gondolkodik.
Nyilván a Nissan, meg a BMW, meg a Renault, meg a többiek mind hülyék, amiért a villanyautót tolják...
Az már más kérdés, hogy a Tesla egyedül több villanyautót adott el eddig, mint az összes többi együttvéve.:)
Ez ugyanaz a story, mint az Apple volt anno. Mindenki kiröhögte őket, amikor kiderült, hogy telefont akarnak gyártani. Aztán az egész világ zabálta a szifont és mindenki őket másolta, a Nokia meg pl. ment a 'csába. Pedig volt némi múltjuk telefontémában. Múltjuk. Volt.

tamaska 2013.08.30. 10:08:26

Na ez jó kis adás volt, de ez a kocsiba cigizés... Azon kevés dolgok közé tartozik, amire nálam nincs mentség, taplóság és kész.

e39Bummere39 2013.08.30. 10:32:47

E65 venni pfff...kicsit sem butaság...azért eléggé vitatkoznék, hogy egy 730d eljár 10 liter alatt...

Sima A6 quattro 3.0 v6 város 13,6 liter...mivel 80% autópálya és 10% város és 10% külterület 8.1-8.3 között volt a fogyasztás...
Ha ugyan ezt tudná egy fél tonnával nagyobb gép +1,2 liter...de nem tudja...jó lesz az 10-15l is...

w a s d 2013.08.30. 11:24:05

@whale: Jól hangzik, persze, csak amikor megnézzük, hogy árban az A8, aa 7- es, az LS meg az S- osztály a vetélytárs, akkor azért úgy tűnhet, hogy nem tud mindent, amit azok. Pl. hogy a (nagyon jól kereső) ember elautózhasson Berlinből Budapestre autópályán, ha épp oda szólítja a kötelesség, anélkül, hogy órákig töltenie kellene az autót.
Persze, az akkucsere segíthet, de arra meg nem hiszem, hogy a közeljövőben megéri állomást létesíteni, az ilyen autók relatívan kis száma miatt.

Amiért meg az új 308- hoz nincs poszt, aminél lehetne "trollkodni", az a 83 g/km azért egy eléggé szép adat, ha egy "sima" feltöltős benzinmotor hajtja csak, más segítség nélkül, igazából a hibrideknek rossz hír is lehet ez. (Yaris hybrid valami 79 g/km- t tud, és ugye egy mérettel kisebb.)
Ja, és a villanyautók mai számolt 75 g/km- jéhez képest sem rossz.

László Gaál 2013.08.30. 11:41:54

Üdv!

Jó műsor volt, csak rövid...
Kopaszhoz lenne két kérdésem:
1. mi van a weboldallal? Azt írja ki, hogy nincs feltöltve...
2. jó a kulcscsomó, meghozta a kedvem, a régóta érlelt kérdéshez: ennyi kulcs, de miért csak 1-2 kocsi van fent a weboldalatokon, meg a hahu-n?

RnYk 2013.08.30. 11:46:46

Hmmm a Bangle 7-es az egyik kedvencem (facelift elotti - a csik hatso feklampas) mert szerintem jol nez ki, abbol a korbol csak a 6-os tetszik jobban :)

Szerintem a villany autokrol rosszul gondolkodunk. Nezzunk vissza ahhoz, hogy a benzines autok mukodjenek kellettek benzinkutak - ami ok de miert akarjuk rahuzni ezt semat az elektromosra? Mas infrastruktura kellene - indukcios tekercsek a keresztezodeskbe - autopalyakba - kesobb az egesz uthalozatba.

Ja es tuzeloanyag cellas autobol volt egy remek teszt a Honda FCX-rol, Karotta oda volt erte meg vissza :)

Rocko- 2013.08.30. 12:50:59

@w a s d: hagyd, sose fogja megérteni. :)

Rocko- 2013.08.30. 12:55:57

@RnYk: "Mas infrastruktura kellene - indukcios tekercsek a keresztezodeskbe - autopalyakba - kesobb az egesz uthalozatba."
problémát okozna a karbantartás, fizetés kérdése, biztonság.
és nem mellesleg egyébként hasonló létezik: vonatnak hívják.

w a s d 2013.08.30. 13:01:14

@Rocko-: Lehet. De kezdem úgy látni, hogy abban igaza van, mennyire jól hangzik, amit a Tesla tud.
Csak amikor belegondol az ember, hogy mit is várhatnak el egy nagy és drága limuzintól, akkor már nem biztos, hogy annyira jó.

Ja, kéken füstölő Bangle 7- est meg vagy 4-5 éve is lehetett látni már.

petrochelly 2013.08.30. 13:01:16

Apropó VTEC: www.youtube.com/watch?v=uHCWeWbYxFc (vigyázat sírva röhögős!! :) :

whale 2013.08.30. 15:03:34

@w a s d: A nagyon jól kereső ember tipikusan nem fog autópályán szopni 1000 kilométereket, az a lúzerek sajátja. A nagymenők -akiknek ugye ezek a prémium limók szólnak- minimum biznic klasszon repülnek, vagy inkább private jeten. Szóval a 3-400 kilométeres hatótáv/nap BÁRKINEK ELÉG az esetek 95%-ban.
Egyébként ezekkel sem jutsz el egy seggel Berlinből idáig, egyszer legalább tankolnod kell. Ez meg csak idő kérdése, a Tesla otthon már ezerrel nyomja a nagykapacitású állomásokat, idő kérdése és eljutnak ajrópába is. Én azt mondom, 5 éven belül. Itthonra talán 10.

A modern motorok emisszióját és fogyasztását-amiből az emissziót számolják pl.-meg hagyjuk, mert ezen röhög a TC is már évek óta.
Ezek jól hangzó katalógusadatok, amiknek köze nincs a valósághoz, reális használat mellett.

Ciri 2013.08.30. 15:07:46

@whale:
"Nem gonosz, csak nem gondolkodik."

Az a baj, hogy fogalmad sincs miről beszélsz.

"Nyilván a Nissan, meg a BMW, meg a Renault, meg a többiek mind hülyék, amiért a villanyautót tolják.."

Jaja, a nagy marketing őrület után a Leaf szvsz senkinek sem kell. Rétegautó és egyelőre nem az autózás alternatívája. A BMW meg szopott azzal a kis gyösszel jó néhány évet, hogy olyan legyen, amilyen.
Elgondolkodtál már azon, hogy a német hármasnak miért nincs ilyen méretű elektromos autója, mint az említett Tesla?

Ciri 2013.08.30. 15:15:23

@whale:

"A nagyon jól kereső ember tipikusan nem fog autópályán szopni 1000 kilométereket, az a lúzerek sajátja."

Ha halvány fogalmad nincs az autópiacról, ne okoskodj. A monitor mögül néha ki kellene bújnod.
Hallottál már Bige Lászlóról? Neki konkrétan rengeteg autója van, no meg két helikoptere (is). Ő bizony rengeteget "szopik" több ezer kilométert is autóban. Sokszor nem is a sofőrje vezet, hanem ő maga.
Sorolhatnám még napestig a példákat de neked teljesen felesleges.

"Én azt mondom, 5 éven belül. Itthonra talán 10."

:))))))))

whale 2013.08.30. 16:07:35

@Ciri: Mivel köszönik szépen, EGYELŐRE jól megvannak a XIX. századi technológiával. Mert ne tévedjünk, lehet polírozni a belsőégésű motorokat, de erősen egy 120 éves történetről van szó. Mást ne mondjak, ezeknek a motoroknak a hatásfoka még mindig viccesen alacsony...

A Teslát ez nem kötötte. Nincs múltjuk, nincs presztízsük-MÉG!-nincs kialakult elképzelésük az autóról. Ezért aztán bármibe belevághatnak. Meg is tették.
Én nagyon szurkolok nekik, hogy sikerüljön, mert már qrvára unom a belsőégésű technikát.

whale 2013.08.30. 16:10:41

@Ciri: Nyilván vannak autóbuzik, meg repülésfóbiások, azért a többség nem indul neki olyan útnak, ami autóval egy napnál tovább tart.

Röhögni meg nyugodtan lehet, mondom ezt tette a sok birka is, amikor az Apple bejelentette, hogy telefont fog faragni. Aztán elég hamar az arcukra fagyott a mosoly.:))

Ciri 2013.08.30. 17:02:47

@whale:

"A Teslát ez nem kötötte-"

Őket sem köti semmi. Egyszerűen nincs benne üzlet, mert iszonyatosan drága és nem alternatívája a belsőégésű motornak.

Rocko- 2013.08.30. 18:38:10

@Ciri: de hát ők hülyék, igaz, hogy kb. fejenként 100 éve gyártanak autót, de nem értenek hozzá. :D

BX_TD 2013.08.30. 21:47:40

Valahogy azt kellene megoldani, hogy az olyan témákban, amelyekhez érdemben hozzászólni csak úgy van értelme, ha az illetőnek van fogalma némi elemi fizikáról, csak úgy lehessen kommentelni, ha előbb megold egy ötödikes fizika feladatot...
Ez persze hatványozottan vonatkozhatna a tc-s kollégákra...
Közöttük annak, akiről biztosan tudom, hogy ez nem okozna gondot :), üzenem, hogy néha határozottabban szólhatna nekik, hogy hülyeséget beszélnek... sajnos mikrofonba... (szerencsére abból a szempontból, hogy legalább majd évek múlva is lesz min röhögni....)
Ennyit az elektromos vs. belsőégésűről...

Ami pedig a cigicsikk kidobós részt illeti... Titkon remélem, hogy mindez csak valami poén, amit én nem értek, mert csak nem lehetnek ekkora taplók... De legalább tanultunk egy kis aerodinamikát...

Fáradt olajjal fűteni mióta ciki? Máskor ha pl. szervizekben jártok, kicsit figyeljetek jobban... Van ahol 7 számjegyű összegeket költenek olyan berendezésekre, amelyekkel a fáradt olajat elégetve fűthetnek télen... Gondolom Andrisnál a garázsban nem ilyen működik, de attól még egy kis műszaki érzékkel különösebb ráköltés nélkül is meg lehet azt oldani, hogy ne lehessen a szomszéd utcából is látni, hogy begyújtott...

cso zsi 2013.08.31. 09:09:43

@whale: "Apple bejelentette, hogy telefont fog faragni"
És el fog vele készülni? Mert telefont még nem csinált, csak egy agyonhájpolt, és agyonkorlátozott szart. Sajnos a konkurenciák is ebbe az irányba mozdultak el.

A villanyautónak akkor lesz értelme, ha az akkupackot a "kúton" cserélik pár perc alatt, mintha tankolnék.
De akkor az ne legyen az autó árában, mert sosem tudni, hogy milyen minőségű, vagy állapotú cseredarab kerül a kocsiba.
Amíg viszont több órás töltés kell egy max. másfél órás út megtételéhez, addig rossz vicc.
Mivel motorhő elenyésző a villanyautónál, a fűtést is ki kell gazdálkodni valamiből a téli hónapokban. Haladás közbeni áramfejlesztés van é a villanyautóban, mint a benzin/dízel esetén? (ablaktörlő, világítás, hűtés-fűtés, és az akkuk töltése)

n53 (törölt) 2013.08.31. 12:28:47

@cso zsi: Olyannyira elkeszultek vele, hogy a telefonpiac profitjainak 70%-a az o zsebukben landol annak ellenere, hogy darabszamra kevesebbet adnak el a Samsungnal:
www.visionmobile.com/wp-content/uploads/2012/12/Profit-share-in-handset-market.png
De az Apple, mint pelda irrelevans, mert ok 30 ev hardvertervezesi tapasztalattal a hatuk mogott kezdtek a telefongyartasba, es addigra a szamitogeptol a jatekkonzolon es a digitalkameran at a lezernyomtatoig eleg sok mindent csinaltak mar. Nem a sarki zoldseges talalta ki, hogy o holnaptol exkavatort gyart.

Peaceful 2013.08.31. 17:10:54

A Fiat 500-asok légzsákjáról jutott eszembe:

www.youtube.com/watch?v=6bBVJAFrN0U

Régi, de még mindig zseniális! :-)

Dr Zoidberg 2013.08.31. 23:15:39

Szerintem a csávókám vegye csak meg a Böhömöt. Ha valami ennyire szopàsesélyes verda az első, akkor onnan kb. egyenes út vezet a benzinvérűvé/autóbuzivá váláshoz, ha eleve valahol szunnyad némi hajlam. Én pl. párhetes jogsival a zsebemben vettem 50ezerért egy '82-es Lancia Delta GT-t. Nem volt opció, hogy megveszem-e. Levonatoztam Veszprémbe úgy, hogy az egyetlen, másnap reggelnél korábbi hazajutási sanszom az volt, hogy a kocsival megyek haza. :) Meg is lett az eredménye. (Ezeket a sorokat is 2T olajtól szagos kézzel írom, egész délután motort szereltem.)

cso zsi 2013.09.01. 09:38:00

@n53: Tehát még mindig arról van szó, hogy egy rétegtelefon, k**** drágán eladva.
A Samsung viszont ott van a fő beszállítói között, tehát abból a haszonból neki is jut.
Már csak telefont kéne gyártani mindkettőnek, nem két évre, és nem sz***ban hagyva az előző típusok vásárlóit.

Negrogo 2013.09.01. 11:56:31

@jürgen baromartz: En is 23 evesen vettem egy akkor 10 eves 5-os E39-et. Ugyan ez kb. Most 29 vagyok es azota is megvan.

"mibe is fáj valójában egy tízéves luxus-bmw"

Segitek: Mivel jo 2 ev hasznalat utan mar kezdett elkopni az aminek el kell igy szinte minden csereve lett rajta mar szoval az osszeg most 20k/ho. Persze en csak gyari anyagot teszek bele es igyekszem ki nullazni mindig es meg jobba tenni. Ugy az osszeg nem reprezentativ. Illetve most ujabb 2-3 evig nagyobb ossszeget nem kell ra kolteni...

Glover 2013.09.01. 14:46:04

Milyen szép, hogy a csikk kipöckölésére ennyit szerepeltetnek... Ez lenne a követendő példa? :(

whale 2013.09.01. 23:47:44

@Rocko-: Mondom, Nokia. Ők is qrva nagy spílerek voltak. Aztán akkora lett az arcuk, hogy azt hitték, ők mondják meg, hogy mi legyen. Csúnyán arcra estek...

whale 2013.09.01. 23:56:14

@cso zsi: "A villanyautónak akkor lesz értelme, ha az akkupackot a "kúton" cserélik pár perc alatt, mintha tankolnék."

Erre gondoltál?:)) Így teljesüljön minden kívánságod!:))

www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

"Amíg viszont több órás töltés kell egy max. másfél órás út megtételéhez, addig rossz vicc."

Nem másfél óra. Négyszáz kilométer.

"Mivel motorhő elenyésző a villanyautónál, a fűtést is ki kell gazdálkodni valamiből a téli hónapokban. Haladás közbeni áramfejlesztés van é a villanyautóban, mint a benzin/dízel esetén? (ablaktörlő, világítás, hűtés-fűtés, és az akkuk töltése) "

Jaj-jaj, tényleg! Ezek sajnos mind nincsenek a Model S-ben, csak valami varázslatos módon sikerült eddig eltitkolni. De te most jól leleplezted a csalást!:DDD

Rocko- 2013.09.02. 00:06:13

@Glover: ki, mikor mondott ilyet?

Rocko- 2013.09.02. 00:11:59

@whale: (csak hogy érezzed a törődést.)
na, szépen fogjál egy mobiltelefont. megvan? akkor tegyél bele 3 bőröndöt, üljél bele, utazzál el 300 km-t, menjél vissza ugyanezzel a töltéssel az indulási állomásra. és ezt mind dokumentáld le.
na, ennyire releváns a mobiltelfon az autógyártás terén. elmondtam én is nagyon sokadjára, mások is elmondzák már.

whale 2013.09.02. 00:15:07

@Rocko-: Az effektus ugyan az. Régi nagy név, mindenki azt hiszi, hogy csak ők tudják a tutit, az iparág jövőjét. Aztán jön egy outsider, aki három év alatt felmossa vele a padlót...
Nem baj, ha nem érted a párhuzamot.:)

Agr3ssor 2013.09.02. 07:41:03

Hát igen, a megjelenés... Főleg az üzleti életben...

Az a baj, hogy ahol elvárt a BMW, ott az is elvárt, hogy ne más levedlett töredékárú szarát vegye meg...
Komoly körökben az ilyet műanyag-rockernek hívják, és jót röhögnek rajta, nemhogy komolyan vennék...

Szerintem olyan emberek közé begurulni egy 10 éves 2 millás kompromisszumos autóval cinkes, akik csak egy autóra 20-30 millát képesek kiadni... Nem egy kategória, nem egy kör...

Bár nekem nem fáj, tegye, ha kedvét leli benne... De egy új fapados Matiz áráért venni BMW-t egyáltalán nem nagypályás dolog...

rocksarkany 2013.09.02. 09:09:16

@Agr3ssor: Nem beszélve arról, hogy a BMW-nek ilyen körökben nem is nagyon van "presztízse". Audi, Jaguar, Merci. Kb. ebben a sorrendben.

nitro1 2013.09.07. 14:00:13

@whale: Tudod, van ez a mondás, hogy több milliárd légy nem tévedhet. ;-)

nitro1 2013.09.07. 14:04:56

De bocs, javítom magam, nem szarok a cuccaik, csak ha ár-érték arányban nézzük.
süti beállítások módosítása