HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Fiatal használtat sokkal olcsóbban

2013.09.26. 06:15 Tcomment

Címkék: használt behozatal autópiac

Napjaink új autója frissen importált használt. Mire cserélik a magyarok húsz éves romjaikat?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

101 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr1005534164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gomulka Béla 2013.09.26. 07:23:00

Én vagyok az egyetlen, aki a dugulásos (két) mondatot nem érti? (rácsos-malac-Passat, képaláírás)

ZáchDani 2013.09.26. 07:27:49

Nem. Éppen ezért el is távolítottam. Kis technikai malőr történt, ezért került be a képalá. Elnézést érte.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2013.09.26. 07:28:18

@Gomulka Béla: Nem.

Én sem értem, mit gágog ott.

"Ilyen Passatból manapság egy darab is borzasztó tud lenni. Azt ugye, vágják, hogy a kollégág írok, de dugulás történt a fontos versenyen."

clior 2013.09.26. 08:10:37

Korabban egyszer mar pont a nagyszamu hasznalt importra hivatkozva emeltek meg a regisztracios adot, hala Gablini Gabor lobbyzasanak. Remelem, most nem ezt akarjak ismet elerni.
Az mar mas kerdes, hogy erdemes lenne atgondolni a regisztracios adot es a sulyadot..., miert is kell kevesebbet fizetni egy idos (szennyezobb autoert???), talan 10 evben lehetne maximalizalni ezt es akkor nem mi lennenk kesobb a meg mindig fustolgok orszaga. A 10 ev feletti autokat csak OT-nek lehetne behozni a fiatalabbaknal meg az Euro besorolas lehetne egy kedvezmeny kulcsa..., a hazai ujautoknal meg talan eleg sokat jelentene a 27% afa atgondolasa...

Gomulka Béla 2013.09.26. 08:17:10

@bonifac: Nem gágogás, malo"r. Olyan meg van.

Cockroach 2013.09.26. 08:33:59

szerintem a baj ott kezdődik, hogy nem mindenki engedheti meg magának a környezeti besorolás figyelembe vételét, sőt, a legfőbb szempont a fenntarthatóság már, és persze a szomszédnak villantás - még mindig.... :/ de mióta nincs 10 éves 0%-os hitel, sajnos, vagy nem, EZ a magyarok lehetősége a 4 kerékre, és a valós kép kirajzolódását lehet elemezgetni, de újabb adókkal sújtani egy csóró országot, nem kellene...

más - avagy trollkodás ON :)

amúgy jó a cikk, de pl. szétnéztetek a totalcar autóinak háza táján........? :D

Giro 2013.09.26. 08:38:42

@clior: Csórók vagyunk mi magyarok és a csóróságból nehéz kitörni. Bizonyára egy kisebb fajta lázadás törne ki, ha a 10+ éves kocsikat jól megadóztatná az állam. Ugyanakkor valamiből bevételt kell generálni az államkasszába és csak arról tudják lehúzni a pénzt, akinek telik pár éves autóra.

toce 2013.09.26. 08:39:14

Mikor 3-4 éves használt autót vettünk úgy terveztem 8 éves koráig használjuk. Azóta betöltötte a 12-t. Nem füstöl, nem lötyög, legfeljebb a karcolások, parkolási sérülések száma nő rajta folyamatosan, mivel napi szinten használjuk. Nincs rozsda, és nagyon kirívó meghibásodás sem, de költeni azt kell rá.

Igazából ezen a területen jelentős előrelépés van/volt a 90-es, depláne a 80-as évek autóihoz képest.

Évente 1-szer elvisszük egy megbízható szervízbe. (Én pl márkaszervízbe, de az mindegy. Költünk rá, legalább a piaci értékének felét, néha többet is minden évben, ami elsőre megdöbbentő, de belátható, hogy logikus. Ezt el kell fogadni és nem meglepődni rajta.

Ami itthon ritkán megy nagy átlagban, az a gondos karbantartás.

Mert pl. egy új szett normális, gyári paramétereknek megfelelő gumi közel 100eFt. Az autó értékének 1/4-e. És a 8 éves, több mint 100ekm-t futottak bizony kopottak. Egy új autón ezt megkapja az ember az autóval együtt, de bőven ki is fizeti. A használtnál meg rá kell szánni magad.

A gyerekek meg az újat, a néhány éves használtat, meg a 12 évest is pontosan 32 mp alatt szemetelik össze, nincs különbség, lemértem. :-)

calibra91 2013.09.26. 08:48:48

Nos, nekünk van egy 20 éves Renault 19-ünk. Hibátlan, állapotát tekintve egy 5 éves kocsinak felel meg. Tény, mákom volt, klasszikus "idős házaspár" szitu, és szerencsére tőlük vettem, és nem a kereskedőtől, aki ezt a szöveget nyomja...

Szerintem ritka az olyan 20 éves kocsi, amivel nyáron 2 hét nyaralás alatt lenyomtunk 1100 kilómétert, 5,1-es átlagfogyasztással, és semmi hibája nem volt. Büszke vagyok rá, na:-)

A magyar valóság az, hogy inkább a házunk hitelét fizetjük, és a 2 gyerekünket neveljük becsülettel, élményeket adva nekik (nyaralás, állatkert, kisvasútazás, stb), minthogy hitelre vegyek egy autót.

Persze, hogy jó lenne, imádnék egy szép fiatal el ablakos, klímás, stb majdnem bármilyen autót. De inkább járok motorral, a Renault-ra meg vigyázunk...

Globetrotter2014 2013.09.26. 09:05:14

Ez egy kis adalék ahhoz hogy az "emberek" nem új Loganra vágynak.

Sajnos a lopások növeekdése is sazt mutatja hogy beindult a hazai kereslet...

skorpantó 2013.09.26. 09:05:21

"A csúcsot a 2001-es modellév jelenti, ekkor egyszerre árusították esztergomi F-szériát és a vele évekig párhuzamosan gyártott G Astrát."
Mit gyártottak és hol??

OmegaMale 2013.09.26. 09:12:18

Le kell számolni az ingyenesség illúziójával. Ha egy kormány hozzányúlna a robogósokhoz és nekik is lenne rendszámuk/műszakijuk/biztosításuk, valószínűleg menne itt is a bubogás, de másnaptól a motoros közlekedési morál is egy csapásra nagyot javulna. Kétütemű, semmilyen környezetvédelmi normának meg nem felelő, korrodált vázú, papíron 50-es, fék nélküli példányokból nem kevés fut, elég egy pizzafutár környékén körülnézni. Ha a TB oldalról nézzük a dolgot, teljesen aránytalan környezeti-egészségi kockázat.

Jó abba elringatni magunkat, hogy ha robogózunk, az csak a mi dolgunk és mindeki le van sz@rva, de nem mi lennénk az első EU-s ország, ahol a közelekedés MINDEN szereplője a jogainak megfelelő kötelességeket vállal, önként vagy nyomás hatására.

Rendszámot minden robogóra!

soska71 2013.09.26. 09:13:40

NEM ÉRTEM: egy rendszámnélküli ötvenesként nyilván tartott robira miért ne lehetne kötelezőt fizetni???

Az a gond a rendszámosítással, hogy erre rögtön rátennének egy vagyon admin költséget. Ha ügyfélkapun elintézhetném akkor hajrá és ne kelljen vizsgáztatni.

Lásd utánfutó vizsgadíját: kb annyi mint egy autóé ...

A legjobban az tetszik, hogy a 4x4-es járművek vizsgadíja 5eFt-tal több. Miért? Nem is nézik a hajtásláncot, csak fékeket, gátlókat, a futómű felfüggesztéseket. Röhej.

Az egész vizsgarendszert és díjszabást át kéne értékelni és legyen német árszint! Ami olcsóbb ugye.

Schütii 2013.09.26. 09:27:54

@soska71: "NEM ÉRTEM: egy rendszámnélküli ötvenesként nyilván tartott robira miért ne lehetne kötelezőt fizetni???"

Megkötni megkötheted, neten úgy vered át a biztosítót ahogy akarod, mindaddig amíg nem okozol valamilyen kárt másnak. A biztosítóknál sem csupa láma dolgozik, ők is tudnak arról hogy mi a helyzet robogófronton. Szóval ha a biztosításod terhére kárkifizetést kérnének, akkor a biztosító (általában) elkezdi keresni a fizetés alóli kibúvókat. Motorszám alapján, vagy mittudomén még hogy, ki lehet deríteni hogy a motorod nem 50-es és erre való hivatkozással meg is tagadja a kifizetést a biztosító, ilyenkor duplán szívsz, mert egysrészt feljelentenek biztosítási csalásért, másrészt az okozott kárért magadnak kell felelned, zsebből.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.09.26. 09:34:46

Nálunk két rétinéger neppercsapat is rá van állva a 3-as BMW-kre, a szomszéd utcában mindig parkol 6-8 db, rajtuk az eladó tábla (természetesen folyton cserélődnek).

Az egyik csapat inkább a régi tipusokat hordja haza, totálisan tele van a kisváros M-es rendszámú 15 éves bömösökkel.

soska71 2013.09.26. 09:34:56

Oké, akkor legyen rendszám, de szálljon el a reg. stb költség, mintha autót tartanék fenn. Az a gond, hogy a minisztériumokban hülyék ülnek, rossz a szemlélet, minden a pénzbeszedésről szól. Lásd annó ingatlanadót amikor megálmodták. Az adónemmel nincs abom, de amit e név alatt kihoztak ... szemléletváltás kéne, ez nehezen megy. Totalcar sokat segít a váltásban, csak bele ne őszüljenek.

Ninjaboy 2013.09.26. 09:37:56

@soska71: "Az a gond a rendszámosítással, hogy erre rögtön rátennének egy vagyon admin költséget. Ha ügyfélkapun elintézhetném akkor hajrá és ne kelljen vizsgáztatni."

Aha...és szerinted a rendszámok majd ingyen potyognak az égből? Meg a forgalmik? Meg azok munkaideje is ingyen van, akik ezek előállításával foglalkoznak?
És miért ne kéne vizsgáztatni? Megint a magyar hozzáállás...

Zeppeliner 2013.09.26. 09:49:09

Heves megyében élek.
Jelentem minden második BMW-ben a lesötétített ablak mögött cigány ül. Műszaki vizsgán nem tudom hogy mennek át ezek a szarok, valamelyik nap láttam cicaszemű 5-ert az oldalára bukva, alig akartam hinni a szememnek.
Roncstemető vagyunk ezt tudtuk eddig is, csak majd sokkal keményebb lesz 10 éves szar német dízeleknek a szervize.
Most is villantani kell a kocsi, úgy mint a hitelezés idején. Tisztára, mint egy Kusturica film. Na én hányok...Boáá

kakukk11 2013.09.26. 10:20:20

@calibra91: Nekem idén a nyaralás 4150km-es kocsikiázással volt egybekötve, gond,hiba nélkül teljesítette a már 8éves(1.tulaj) 240ezret futtot, COMMONRAIL kisdizeles alsó kategóriás autóm. Eddig a 240e Km-en csak a lengéscsillapítok,fékek,akksi,gumi,olaj+szűrők lettek cserélve, minden más gyári. Télen irány Franciaország, 3000km :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.09.26. 10:24:52

@Cockroach: környezetvédelmi besorolás nem megengedés kérdése. 96-os évjáratban már van Euro2-es kategória kék matricával. Ez már 17 éves autó, nagyjából 300-ért tudsz ilyet venni. Aki ennyiért nem tud autót venni az ne vegyen autót.

Én is úgy voltam anno, hogy csak pár évig használom, aztán veszek fiatalabbat. Aztán rájöttem, hogy alig kell rá költeni, rendszerint 100 alatt marad az éves karbantartási díj, de cserébe az éves értékcsökkenés kevesebb mint 50 rongy.
Szóval kb évi 150-ért van egy kocsim, amibe csak tankolni kell. És nem rohad le sehol, mert nem akkor kezdek szerelőhöz futkosni amikor már nem indul...

Schütii 2013.09.26. 10:31:04

Egyébként ha azt nézzük nem is kell itthon és más "feltörekvő" országokban új autót forgalmazni. Azt majd megveszi Hans németországban, ő bebukja a nagy értékvesztést, aztán mi megvesszük tőle amikor az autó már 3-6 éves és használjuk még 10-12 évig, utána még esetleg mehet az autó Afrikába. Mi ez, ha nem a legjobb módja az újrahasznosításnak?

rekspeiler 2013.09.26. 10:34:21

Már nagyon vártam ezt a cikket. Hajrá Dani, ne hagyjátok magarokat lerázni, addig "üssétek" őket, míg érdemben nem akarnak foglalkozni a problémával!

Józsi a guminagykeres 2013.09.26. 10:45:17

Ez a 12.43 év átlagéletkor nem fog fiatalodni. De most azért még lehet jó és olcsó,nem széthullott tizenéves autót hozni,amiből sok van még.
Viszont mi lesz öt év múlva? Ugye 2008tól drasztikusan csökkent az új autó eladások száma Európa szerte,itthoni helyzetről nem is beszélve.Tehát 2018-ban hiába szeretnél jó tíz éves autót hozni,nem lesz, vagy csak nagyon drágán. Egy az egyben olyan lesz a járműpark,mint a harmadik világbeli országokban,egymás 30éves szarjait fogjuk tologatni,de gyanítom,hogy ez lesz a legkisebb bajunk.

bekbórd! 2013.09.26. 10:54:40

A segédmotoroknak már nem kell biztosítás? De le vok maradva. Persze az utánfutóra kötelező, miközben azt úgyis egy már biztosított autóval fogod vonszolni.

___________________________ (törölt) 2013.09.26. 11:00:49

@Józsi a guminagykeres: vagy be fogjuk vállalni az idősebbet, mert azért már az idősebb autók megbízhatósága, fenntartása sokat javult, vagy pedig be fogjuk vállalni a fiatalabb, kisebbet, ez igen kellemetlen, leadni egy büszkeségből és valahogy betömni a családot egy Corsába, kb. cipkanállal, és benyelni, hogy mazsolának kinézni vele a pályán, de kb. nem lesz más megoldás, mert azért visszatérni az állandóan felforró hűtővizek stb. világához, nemkéne...

kultúrpesszimista 2013.09.26. 11:02:47

"Napjaink új autója frissen importált használt. Mire cserélik a magyarok húsz éves romjaikat?"

Jó lenne, ha a cikkíró a "rom" hangzatos és túlzó jelzőjét inkább mellőzné. Egy 20 éves autó még NEM rom, sőt. Egy 5 éves cégautó is lehet rom...

___________________________ (törölt) 2013.09.26. 11:05:29

@Józsi a guminagykeres: meg még amit az előbb írtam, ahhoz kapcsolódik, hogy életem legnagyobb hülyesége volt Mondeo szedánt venni, maga a kocsi nagy, csomagtere kicsi. Azóta se értem, miért tettem. Nagy autónak semmi hasznát nem látom egyelőre - majd ha lesz 3 gyerek akkor talán - viszont egy kombi sokszor jól jött volna, költözés, IKEA... a köv. mindenképpen kis kasztnijú, kis fogyasztású, de nagy "seggű" lesz...

Be kell hogy valljam, még mindig a kilencvenes évek kissé felvágós, menőzős ösztöne volt bennem, hogy azért jó a nagy fekete verdával valahova odamenni... nehezen fogadtam el, hogy ma szegényebb kort élünk, ma nehezebb minden, ma nem szabad, hogy ez szempont legyen.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.09.26. 11:17:03

@Shenpen: mikor forrt fel utoljára hűtővized?
Csak mer én olyat legutoljára 20 éve láttam, egy akkor több mint 10 éves kocsin...

tehát 10 év múlva nem nagyon fogunk a hűtőfelforrós korszakba visszatérni, hacsaknem mindenki úgy dönt hogy 40 év feletti kocsit vesz napi használatra...

kultúrpesszimista 2013.09.26. 11:19:17

@Shenpen: a tendencia akkor is szörnyű. Ma a fillérbaszásról szól minden, úgy a gyártók, mind a vevők részéről, ami önmagában nem lenne baj, az már viszont igen, hogy 1) az utcakép egy köpedelem a mai autós formavilág miatt, 2) a spórolás totális igénytelenségbe fullad. Hol vannak már a plüss belsők? Hol vannak az igényes futóművek? Hol a VALÓDI ember- és vezetőközpontúság? Hol a tartósság? Satöbbi. Megint a régi téma... A '90-es évek designja is fertelmes volt nagyrészt, viszont számos dolog sokkal, nagyságrendekkel vállalhatóbb és elfogadhatóbb volt, mint a 2000-es évek autóinál...

Isgyu 2013.09.26. 11:30:03

@bekbórd!:
Miért ne kellene segédmotorra biztosítás? Rendőr kéri is. Ne viccelj már

Józsi a guminagykeres 2013.09.26. 11:32:14

@Shenpen: Augusztusban kerestem autót a nagynénémnek. Tetszett neki az SUV vonal illetve az UFO civic-ek,meg mind1 csak legyen "love at first sight" és fiatalabb a 2005-ös Polo-jánál.
Végignézve az itthoni és a mobile-és kínálatot szembesültem,hogy milyen tragikus a helyzet már most is. Civic: 2008-as évjárat,szép és jó 3misi. Kicsivel négy felett el lehet hozni az újat. Új Polo még siralmasabb,röhejesebb,tragikusabb (megfelelő rész aláhúzandó) 2.5 ért kínálják a 2010-esket 3 felett kicsivel én pukizok bele először. Végül egy SX4 lett belőle 1.5 benzin,1.6m-ért 2007-es 46ekm-rel,újszerű állapotban,pedig úgy indult neki,hogy mindegy csak ne legyen suzuki. De most már nagyon tetszik neki.

Kis autókból sem biztos,hogy lesz kínálat,fehér furgonból többet adtak el,azokból lesz majd családi autó szvsz.

dogoljmeg 2013.09.26. 11:49:53

en is most hoztam be egy 94 es Golfot, mindennel egyutt megvolt 400 ezerbol, viszont szep, 140 ezer szervizkonyves kilometer, nem rohad, semmi baja. Az itthon kaphato golf 3-asokat elnezve jo dontes volt...

United Steaks 2013.09.26. 12:15:38

@Józsi a guminagykeres:
"fehér furgonból többet adtak el,azokból lesz majd családi autó szvsz."
Csak üléssort ne akarjanak bele rakni, mert a regadó elég borsos...

butschq 2013.09.26. 12:30:37

Szerintem a segédmotorok rendszámosítása nem oldaná meg a nagyobb köbcentis, de 50-es papírokkal rendelkező motorok problémáját...

Will01 2013.09.26. 12:52:04

Sose fogom megérteni, mi bajotok van a rendszám nélküi robogókkal?? biztosítás így is - úgyis kell rá. minek kellene rá rendszám? hogy még többet kelljen fizetnünk? én egész nyáron robogózok, és pont azért mert 2 litert fogyaszt szemben a 10 literes kocsimmal.
viszont alap probléma az 50-essel, hogy 45 a vége. ( alapból). kicsi buhera és megy 65 öt. próbáljatok már meg megelőzni egy 50-nel haladó teherautót a hungárián,úgy hogy ha egy kicsit gyorsít már megszívtuk. így persze hogy a 100-as vagy 125ös felé nézegetünk. és akkor mi van? miért zavarja ez ennyire az autósok egy részét? csak azért kell állandóan fújni a robogósra mert negyed annyit fogyaszt és sokkal hamarabb oda ér ??
Nekem sincs jogsim motorra. de jelenleg nem is akarok. Miért?
100 ezer a motoros jogsi. rendben. rendszámos robogó min. 250. hát köszi.
vagy az a legnagyobb érv hogy mennek mint a barom a robogósok?
mert a gsxr-esek nem, ugye? ...

Nethooligan 2013.09.26. 12:52:24

@butschq: Miért ne oldaná meg? Gondolod megkapná a rendszámot 50-esként a 100, 125, 150-es?

bekbórd! 2013.09.26. 13:12:10

@Isgyu: Akkor jó. Viszont így a cikkeben szereplő mondat nem világos egészen: "...az ilyen kistestű, segédmotor alkatú gépeket nagyon ritkán helyezik forgalomba. Ehelyett továbbra is „segédmotor papírokkal” kaphatók százával, vagyis illegálisan közlekednek, és ha jön egy karambol, nincs biztosítás."
Esetleg akkor lehet ilyen, ha a balesetnél véletlenül kiderül, hogy nem 50-es a gép.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.09.26. 13:24:01

@Will01:
Autós jogsid van esetleg vagy lesz?

B125 nem megoldás neked?
totalbike.hu/magazin/2012/05/16/mi_kell_a_b125-os_jogositvanyhoz/

Az olcsóbb.

Tényleg egyrészt fiatal fejjel nagyon csábító 50-es papírral vezetni 125-öt, de azért abba gondolj bele, mi történik, ha okozol mondjuk egy 100 millás kárt (simán lehet).
A biztosító meg nyilván nem fog fizetni, ha bármi nem stimmel, mert hamis adatokat adtál meg.
Az életed onnantól kezdve a lottó ötös menti meg, mert fizetheted egész életen át, ráadásul a magyar jog szerint simán nem tudsz kibújni alóla.
Szerintem nem éri meg.
Persze mindenki azt hiszi, vele nem történhet meg...

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.09.26. 13:29:22

Egyébként meg E36 BMW-t mindenkinek :)

Be van állítva a hirdetésfigyelő, megdöbbentem hogy átlag napi 10 E36 BMW-t hirdetnek csak benzinesben, 99%-uk behozott autó.
Mondjuk a legtöbb gyösz 1.6 meg 1.8, esetleg 1.8is motorral van, mert arra jóval kisebb a regadó.
Nekem 6 hengertől kéne, zseniális hangjuk van.

Ninjaboy 2013.09.26. 13:32:46

@Will01: Az a baj velük, hogy rengetegen szarnak mindenre. Átmennek, zöldön, piroson, sárgán, kéken, zebrán, járdán, teljesen mindegy. Nincs rendszám, nincs aki megfogja, még ha le is kamerázzák, nem tudnak vele mit kezdeni. Ha letöri a tükröd megkarcolja a kocsid, elüti a gyereked, már ott sincs, mire te kiszállnál a kocsiból. Esélyed sincs, hogy felelősségre vond, hiszen nincs szar sem a kezedben.
Nem azokkal van baj, akik esetleg normálisan is tudnak vele menni, hanem a barmokkal, amiből egyre több van. Meg akik 125-öst vagy nagyobbat használnak 50-esként illegálban, azokkal - ha én befizetem a nagymotorra az adót, akkor fizesse be más is. Illetve elég sok a lom köztük, hullik szét, nem működik rajtuk a világítás, féket meg csak nyomokban tartalmaz, normális gumit még annyit sem. Több rajta a duct tape, mint maga a robogó. Na ezért kéne rendszám és vizsga mindegyikre. Legyen arra is kétévente mondjuk 4000-ért, az nem drága. Szerintem havi 166 forintot erre rááldozni nem olyan nagy dolog. Aki ennyit nem tud kifizetni, az minek tart bármit is? Csak azok védekeznek ezzel, akik tudják, hogy olyan szemetük van, amire annyit kéne rákölteni, mint amennyit ér, és nem menne át a vizsgán.
+1: kevesebb lenne a lopás is, mivel ma gyakorlatilag kb. annyi esély van robogót megtalálni rendszám és bármiféle adatbázis híján, mint egy biciklit.
Elég indok?

zsolti_ 2013.09.26. 13:33:36

Itthon nincs értelme új autókat árulni olyan mértékben, mint a nagy hitel korszakban, mert 150-200k-s fizuból egyszerűen nem lehet újat venni és jobbak nagyja így keres. Aki meg kicsit jobban az inkább saját házat venne. Szóval én támogatom a nyugatról jövő használt importot, de vmi határt tényleg meg kellene húzni(Euro x, állapot, akármi, van ezernyi dolog amivel ésszerűen szabályozni lehetne). Azért is jobb, mert így adott autóra 1-2 millát költenek el a haza pénzből és nem 4-5-6-t, aminek nagy részét hitelből tennék. Több pénz marad egyéb dolgokra.

Mondjuk a sok IQ70 júzer, az első adandó alkalommal megint aláír vmi 8-10 éves rabláncot, de azokon nem lehet segíteni. Buták, ennyi.

___________________________ (törölt) 2013.09.26. 13:39:39

@Józsi a guminagykeres: az durva. Amikor Angliában éltem 2006-2009 között, átszámolva 1.2M-ért vettem 6 éves Civicet (VTEC, elég gyors volt), és 9 évesen gyakorlatilag nem tudtam megszabadulni tőle, végül az eredeti kereskedő megszánt 500 fonttal kb. (Gondoltam is rá, hogy kéne csinálni valami olyan biznyicet, hogy Angliában keresgélni balkormányos autókat, és azt behozni, gondolván hogy mivel az ott nem kell senkinek, még olcsóbban odaadnák. Kiderült, frászt, az drágább. Viszont jobbosat lehetne alkatrésznek. Csak ahhoz meg nem volt türelmem.)

Will01 2013.09.26. 13:41:25

@Ninjaboy:

4000 ft?? En 30evesen fizetem az egyetememet, a lakast a kocsit stb. Nem 4 ezerrol van szo. Hanem elbol 100 a jogsi + legalabb 250 egy rende robi. + utana a 4 ezer
Pont azert robogozok mert 2 litert fogyaszt (tehat lenyegesen olcsobb). Azt hogy egyesek szethullott robogokkal mennek, es? Az o bajuk. Az pedig nem erv hogy letorik a tukrod vagy elutnek. Nekem a multkor a parkoloban egy kocsi elvitte a tukromet es elhajtott. Nem tudok vele mit csinalni. Szerintem az altalanos utalat sokkal inkabb sima boszankodas es irigysegbol adodik.

butschq 2013.09.26. 13:41:57

@butschq: Aki akarja, úgyis megoldaná. Szerinted nem lehetne okosban elintézni? Pont nálunk?

Ninjaboy 2013.09.26. 13:56:31

@Will01: te mégis mi a szarról beszélsz? Attól még nem kéne egy 50-esre jogsi, mert kap egy rendszámot. Csak nyilvántartásba kerülne. Szóval nem tudom, milyen 100 ezerről beszélsz. Ha ma 50-esnél nagyobbra ülsz, ahhoz már most is kell jogsi. Ha te 125-öst 50-essel vezetsz, akkor megértem a felháborodásodat, de azt ne várd, hogy ennek bárki is örüljön - de azt hiszem nem erről van szó, ha jól értettem.
A lomokkal meg nem csak azokat veszélyeztetik, akik rajta ülnek.

"Szerintem az altalanos utalat sokkal inkabb sima boszankodas es irigysegbol adodik. "
Jézusom, ezt te sem gondolhatod komolyan...milyen irigyseg? Hogy van egy szar csettegőd, amin félsz megelőzni egy teherautót? Már ne haragudj, de ezt rohadtul nem irigyli senki sem tőled. Mellesleg én rohadtul nem vagyok irigy, mert van rendes motorom...ami mondjuk nem két litert fogyaszt, de mivel pályán használom a legtöbbet, ott különösebben nem érdekel.

Közlekedőedény 2013.09.26. 13:58:01

Tőlem aztán jöjjenek a nyugati használt autók. Egyedül csak az zavar, hogy az összes ilyen "jó állapotú" nyugati roncs, ha véletlenül dízelmotoros, büdös, mint a veszedelem. Persze feszít benne a hülyegyerek az M-es rendszámmal, a motor meg az utolsót fingja.

kultúrpesszimista 2013.09.26. 14:01:23

@Közlekedőedény: egyetértek... Dízelt épeszű, az autózást szerető ember nem vesz évi 30e-40e km alatt. Az extrém futásteljesítmény esetén elérhető költségcsökkenést leszámítva a dízelben semmi jó nincs, egy igazi átok.

Ninjaboy 2013.09.26. 14:04:24

@Will01: Illetve már most elutasítanám a vádat, hogy utálom a robogókat. Asszonynak pl. 125-öst nézegetünk, amit néha én is használnék...de csak rendszámmal.

conmorientes 2013.09.26. 14:07:10

@clior:

Nem teljesen értelek, persze azon kívül hog a regisztrációs adót át kellene gondolni....
Mondjuk úgy tudom elképzelni, hogy az Uniós alapelvnek (szolgáltatások és áruk szabad áramlása) megfelelően egyáltalán ne legyen. Ugyanígy vagyok egyébként a súly/teljesítmény adóval is mert nem is értem a beszedésének okát, azon kívül hogy lehessen még rabolgatni a közös kalapból.
10 évnél idősebb, de még a 30. évét, - ami 31. adóévet jelent- el nem érő autó ma nem veteránosítható.
Persze ha esetleg tudsz rá megoldást az érdekelne :)

Will01 2013.09.26. 14:08:01

@Ninjaboy:

En naponta latok kocsog bosszankodo embereket. Tegnap tok korrekten felre alltak a dugoban a kocsik egy resze majd jott egy igazi paraszt es ram huzta a kormanyt hogy ne ferjek el majd rohogott. Es mennyi ilyen paraszt van ! Na ok kopkodik a legjobban a robogosokat . Senki mondtam hogy te vagy irigy.
Motoros letedre megerthetned hogy nem epp vidam dolog egy szar csettegovel mondjuk a hungarian kozlekedni. En korrekten 50esen ulok de mar nezem a nagyobbat (100ast)mert sokkal biztonsagosabbnak itelem a varosban

Will01 2013.09.26. 14:08:41

@Ninjaboy:

Koszonom, de nem vadaskodok :)

calibra91 2013.09.26. 14:10:37

@will01:

Kedves Kommentelő! Elmondjam, hogy mi a bajom "Veletek" !

Az, hogy én egy tök legális rendszámos 125 cm3-as Hondával járok, fizetem az adót az Önkormányzatnak, fizetem a műszakit, a forgalombahelyezés költségét anno kifizettem, a biztosítást, és ha ne adj Isten lefotóznak, mert gyorsan mentem, akkor fizetem a büntetést....

és igen, kurvára zavar, amikor zöld lámpánál ugyanolyan tempóval kilő a látszólag ötvenes rotyogós, mint én, de persze rendszám az nincs rajta....

Tudom-tudom, jól mennek ezek a mai 50-es robogók, mi???!!!

Józsi a guminagykeres 2013.09.26. 14:12:04

@Shenpen: Öcsém London/Hither Green-ben lakik,már mi is számolgattunk mindent a rossz kormányos autókkal. Gyakorlatilag annyi pénz/munka jó helyre építeni a kormányt mintha egy töröttet hoznál helyre. Donornak meg messze vannak.
Motorokat is néztünk,sokkal drágábbak,mint errefelé.

Isgyu 2013.09.26. 14:17:14

@Will01:
B125 az 36,000 Ft....

calibra91 2013.09.26. 14:18:59

@Will01:

Respect, hogy egyetemet, lakást, stb. fizeted, a gond nem ez.
Én is jártam egyetemre, éltem az életem, de ha normálisan nem tudok egy akármilyen járművet fentartani, akkor nem veszek...

Amúgy nem is kell A korlátlan a százpár köbcentis robihoz...
B 125, tessék, és az nem 100 e jómagyar forint.

The Good Boy ! 2013.09.26. 14:23:04

csak nekem tűnik furának a motor mellett beszélgető hölgy lábának (illetve barna csizmájának) természetellenes állása?

Józsi a guminagykeres 2013.09.26. 14:42:25

OFF: Biztonságos kínai autóhoz szólnék hozzá.
Nekem van egy olyan sejtésem,hogy az NCAP-nek teljesen más autókat adtak mint mondjuk a 6732.példány lesz.
Főnököm eltalálta,hogy kínából rendel gépeket,videón,fényképeken tök f@szák voltak,volt kint is megnézni a gépeket. Gyorsak,pontosak voltak,kicsi kínai ember mindig elérhető,készséges,informatív volt,egész addig míg a konténer meg nem érkezett. 60e dollárért kapott egy nagy rakás ócskavasat,olyat aminél itthon jobbat rakok össze a praktikeres ívhegesztővel. Olyan pénzéhesek és annyira élvezik ha átqúrhatnak,hogy az elképesztő.

FJPO 2013.09.26. 15:20:16

@calibra91: én autózom, meg robogózom (200-as rendszámos) is, teljesen osztom a nézetedet. Nem az zavar, hogy elmegy mellettem: menjen! Engedem, mert nekem is saját tempóm van. Sajnos viszont a legtöbbjük miatt húzzák fel magukat az autósok, mert annyira amorálisan közlekednek. Aztán jön a "betartás" a sávban az elengedés helyett... lásd a korábban szólókat.

Az NKH dumbkopfjai közt meg egyszer majd csak rájön valaki, hogy milliókat lehet ebből kaszálni az államnak, még annyit se kell befektetni, mint a traffipax-üzletbe.
A mi hozadékunk: erős motor - csak jogsival!

Az is igaz, hogy majd választások után...

Aztán felébredek...

p10s 2013.09.26. 15:27:01

@Ninjaboy: Azért, amiért a mopedautót sem kell vizsgáztatni! Van neki rendszáma, forgalmija oszt kész, nem kell vizsga! Utána kéne nézni dolgoknak...

p10s 2013.09.26. 15:29:34

@kakukk11: És a gyári kettős tömegű lendkerék még bírja 240e után is???

Erdei osonó 2013.09.26. 16:12:34

Mivel a MGE így a szívén viseli a Magyar járműpark életkorát ezért van számukra egy jó hírem: 10 év használat után tavasszal lecseréltem a megkímélt-karbantartott 23 éves R19-et egy 14 éves P406 HDI-re.
Ne mondják itt kérem hogy nincs fejlődés :)))

Cockroach 2013.09.26. 16:38:16

@Hurrá Torpedó: épp ez az, erről beszéltem - a 1996-tól gyártott autók többsége bár már közeleg a 20 évhez, de a hagyományos értelemben vett megbízhatóság jegyében még a legtovább használható gépkocsik. nem volt turbó, feleslegesen megbolonduló elektronikák tömkelege, számítógépes kontroll mindenek felett,stb. és ezek az autók még ugyanennyit el fognak futni.

az, hogy ne vegyen autót, a mai világban - ha csak nem valami metropoliszban laksz, és lássuk be, magyarhonban ebből nem sok van -, ahol megoldott a tömegközlekedés, KELL egy autó, létezési kényszer.

sokaknak munkaeszköz és nem luxus az autó. ez a réteg pedig hidd el, nem engedheti meg magának, hogy az autó értékét vagy annak többszörösét költse a kocsira egy-egy egyszerűnek mondható hiba feltárása során, amire egy szakszervíz félmilliós ajánlatról INDUL.

egy 1.9 tdi el fog menni 1 millió kilométert, sok még többet is. erre mérget vehetsz.
és amelyik autós rétegről beszélünk, az nem a flottás autókat nyúzók közül kerül ki, éves 50-60000 km-es futásteljesítménnyel.

az öreg autó - példának okáért Zsiguli, mert nekem az van - kérdésében pedig teljes joggal egyetértek a cikk írójával. az éven 1000 km-ert használtam a 33 éves hobbiautóm, de hidd el, hogy többet látták, mint a Jenő bácsi, Micu bá' ezerkecskéjét, melyek féltve őrzött remekműként állítanak mementót az 1970-es évek szovjet ipari remekének - egy-egy garázsban. :)

Ninjaboy 2013.09.26. 16:52:47

@p10s: Az hogy nálunk nincs vizsga, az nem jelenti azt, hogy ez egy jó rendszer. Ausztriában pl évente kell vinni a mopedautókat, és elég sokat ki is szórnak. Na ezek jönnek hozzánk eladósorba. Ezek után el lehet dönteni, hogy ami ott nem mehet forgalomba, de ide kerül, akkor az milyen állapotban van, és tényleg nincs-e szükség vizsgára itthon. Nem baj, vidékre elmegy alapon jó lesz még...

kakukk11 2013.09.26. 17:16:40

@p10s: nincs benne kettős tömegű, és most jut eszembe, hogy kihagytam a felsorolásból kuplungot is, nemrég kapott új szettet. A fenntartási ktg-m 5Ft/km(ebben üzemanyagon kívül minden benne van,gumi,adó,bizti,olaj,szerviz,műszaki,ablaktörlőlapát,stb.)
üzemanyag jelenlegi árak mellett 15Ft/km.

calibra91 2013.09.26. 17:36:00

@FJPO:

Persze, persze, engem sem az zavar, hogy elhúz. Pusztán zavaró volt a kommentelőtől, hogy még mellékesen ezt az egyetem dolgot is megemlítette, aztán persze az egyetemen a jogkövetést nem tanítják?! Szerintem ez nem iskolai végzettség függő...
Ha szeretnék egy nagyobb motort, akkor sajnos kell rá jogsi, meg rendszám. Ha mindenki csak azt nézi, hogyan lehet kibújni a szabályok alól, akkor nem lesz itt rendes világ sohasem, és ez független az éppen aktuális politikai irányzatú kormányoktól...

Meg sajnos lássuk be, hogy a rendőrök többsége le se szarja a robogósokat, nem fog ezért jelentéseket gépelgetni, meg plussz munkát szerezni magának. Sajnos...

ZáchDani 2013.09.26. 17:37:48

A nincs biztosítás kitétel valóban arra vonatkozott a cikkben, hogy bár minden kis- és nagy motorra kötelező volna a biztosítás, az százhuszonötösökre kötött segédmotoros biztosítás érvénytelenné válhat, ha az ötvenesnek mondott gépről kiderül, hogy valójában nem is ötvenes.
Ilyenkor a biztosító nem fizet, mert a szerződés érvénytelen a hamis adatok miatt. Más kérdés, hogy a valódi ötven köbcentis robogó elvileg már azzal is kilóg a segédmotorokra vonatkozó szabályok kereteiből, ha eltávolították belőle a fojtást, és sík úton képes önerőből átlépni a törvényben meghatározott 40 kilométeres sebességet.
Ez persze csak elmélet, de tény, hogy a használtként behozott kistestű nem ötvenes gépek többségét soha nem helyeztetik forgalomba. Hasonló a helyzet az újak egy részével is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.26. 17:50:11

azért egy 2001 es Lexust elfogadnék.

Zeppeliner 2013.09.26. 18:36:11

Én anno majdnem abba a hibába estem, hogy vettem egy használt középkategóriásat.
Aztán mégis egy 07-es bemutató GAstra mellett döntöttem,pedig FAstránk van a családban.
Amiket most behoznak Passat,Mondeo,3-ER az nem fog annyit elmenni, mint a korábbiak az hót ziher.
Hál Istennek már van a seggem alatt egy céges S-max igy, nem aktuális az autóvásárlás.(ha a szekta nem tesz munkanélkülivé, de akkor húzok innen a 3,14csába)
Most jártam Borsodban,Kassán, hát megdöbbentő milyen járművek vannak arrafelé. Heves sem piskóta, de az tényleg durva. Wartburg,Skoda120,Zaszko szép számmal.
Meg vannak olyan nyugati büdös bogarak néhol, hogy leesik az ember álla. Na meg a helyi striciknek a német prémijum.
Tisztára, mint Albánia, megállt az idő pár évtizeddel ezelőtt.
Lesz itt 18 év is az átlagéletkor.

Hurri Kán 2013.09.26. 19:05:32

Valószínű, az újautó-lobbinak fájdalmas ezt látni, de a végre elfogadható szintre csökkentett regadónak köszönhetően most már tényleg lehet és érdemes is kintről behozni olyan használt autót, ami normális karbantartással (már ha megkapja) még jó pár évig ki tud szolgálni egy családot. Ja, hogy anyagilag is kb. ez a realitás, hogy valaki az összespórolt 6-800.000 ft-jából vesz valamit, és nem tudják most már 10 évre eladósítva belekényszeríteni egy új autóba? Ez meg nyilván fáj a bankoknak is, e az meg legyen az ő bajuk.

Oliver Garcha 2013.09.26. 19:13:16

Bocsi, ha valaki már leírta, nem olvastam minden kommentet. A "nem csökkentjük a motoros regadót" hivatali csókának üzenem: el kéne engedni a hivatali íróasztal szélét (aminek a hátamögött született és nőtt föl) és kicsit kimenni az életbe körülnézni. Hátha meglepődne, milyen is a valóság...

lcka 2013.09.26. 19:26:40

nekem is M-es a mostani hármasom, persze 20d :-DDD

bár mentségemre szóljon, azért nekem C óta mindig van valamilyen :-D

tlacka 2013.09.26. 20:20:12

"PÁRSZÁZEZER Forintért magyar rendszámot kaphat"

Azért remélem tudod, hogy nagyon sok embernek a egyszáz-ezer Forint is sok pénz. Főleg, ha azt veszzük figyelembe, hogy azért kell kifizetni, mert az unió miatt megszűnt a vám, de valahogy mégis le kell húzni a népet. Nyilván nem az amúgysem adózó multikat, ill. külföldi cégeket. Miért is....?
Kollégám vett egy autót 2100 Euroért.Dland.
Neki ez itt 4 havi fizetése.
Egy ottani segédmunkásnak másfél.
Az Euro besorolásokat is hagyhatjuk. Németországban teljesen elfogadott dolog az utólagos DPF. Zöldmatrica, emissziós osztály változtatás, "minden földi jó" jár vele. Magyarországon, az autóipar fellegvárában ezzel nem foglalkoznak.
De számtalan dolog van, ami Európában jó, itt nem.
De valóban az látszik, hogy az emberek rájönnek, hogy nincs pénzük újra.
Egyébként nem akkora biznisz már a külföldről hozás. Az árak Európában nem változtak. Az Euro Forinthoz viszonyított árfolyama igen.
Ha magadnak hozol, talán vehetsz jót, talán.
De ahhoz tudni kell valamilyen nyelven, utazni, megszállni, stb.

nyuszy 2013.09.26. 20:44:12

"Mivel a KEKKH nem tesz különbséget a régi Polskik és az olasz konszerntől szármató modellek közt, így csak gyanítható, hogy a különböző típusú Fiatok számának csökkenése is arra vezethető vissza, mint a fentebb felsoroltaké: a valóban környezetszennyező, a mai biztonsági követelményeknek nem megfelelő autókból egyre kevesebb marad az utakon."

Egy 126-os Polski vagy Fiat 5 litert fogyaszt. És közben nem jön belőle a korom felhőkben.
Valóban ez a környezetszennyező? Nemá...

csubakkapákó 2013.09.26. 21:13:01

Dani, tisztázzunk néhány dolgot:
1. "A Közigazgatási Elektronikus Szolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) nyilvántartásból kiderül, az elmúlt években rengeteg nagyon régi autót vontak ki a forgalomból. Lehet, hogy a kispénzű vásárlók zöme végre megelégszik egy olyan kocsival, amit valóban meg is engedhet magának?" Mi itt az összefüggés? Régi autót nehezebben enged meg magának az ember? Drágább megvenni? Vagy fenntartani? Miért olcsóbb egy újabb? Hol a határvonal és főleg felhasználás céljától (városba/ingázni/országot járni) függően? Vagy félreértettem? A régi egyértelműen csak drága, drágább lehet? És a befektetett tőke, majd adott futásteljesítményre a ROI? Az új (újabb) biztosan olcsóbb?
2. "Hozzátehetjük, húsz év felett elsősorban azok a kocsiknak marad meg a rendszáma, melyek az átlagosnál jobb műszaki állapotban vannak. Ezek a hobbijárművek ritkábban jelennek meg a forgalomban, tovább egyenlő kisebb szennyezés, tovább egyenlő kisebb biztonsági kockázat." A mondat első felével egyetértenék - ha (legalább részben) valóban így lenne. Ez azért jelentősen országrész és pénztárca-függő. Szerintem mi még bőven nem tartunk ott, hogy a 20 évesnél öregebb autó nálunk automatikusan hobbijárművet jelentene. Egy öregebb, "környezetszennyezőbb" jármű részvétele a forgalomban nem jelent egyértelműen nagyobb terhelést a környezetre nézve. (főleg a sokasághoz viszonyított számarányukat és az általuk megtett kilométereket és közben elfogyasztott üzemanyagot figyelembe véve, lsd. kétütemű mizéria anno) A régi járművek súly/teljesítmény/fogyasztás aránya egy dolog; az új autók nehezebbek,sokkal több a fogyasztó, a kényelmi extra stb. gyakran 2x nehezebb egy modell, mint az elődök, fajlagos teljesítményük és erre vetített fogyasztásuk súlyukat figyelembe véve korántsem forradalmi, arról nem beszélve, hogy ezeket a gépeket általában jobban megküldik (átlagosan gyorsabban haladnak velük), mint az öregebb jószágokat. Ergo az üza fogyasztás még kedvezőtlenebbül alakul/100 km, mint a régebbi modelleknél. És ugye a katalógusadatokat nemhogy megmosolyogjuk, hanem már el sem nagyon olvassuk, ugye?
2/b Biztonság? Hiába a modernebb anyagok, aktív-passzív védelmi berendezések hadserege, a nagyobb súly és az átlagosan nagyobb sebesség (ütközésnél főleg) akár hátrány is lehet. Nem vitatom a fejlődést és a modern technológia előnyeit, de szerintem azért nem olyan kockázatos dolog öreg(ebb) autóval közlekedni, hogy egyből végrendeletet kellene írni az utakra merészkedés előtt - hiszen nyilvánvaló, még mindig 99%-ban rajtunk múlnak a dolgok, nem a seggünk alatt lévő technikán.
A következő pedig nem kötözködés, csak meglepett: 91e Lada? 31e Trabi?? Hol vannak ezek a Ladák, Trabik? Hónapszámra nem látni egyet sem az utakon, vagy ennyi veterán/youngtimer állna gondosan M-zárolva a jól fűtött (vagy csak szimplán száraz) magyar garázsokban? Remélem, hogy így van, mert akkor itt nagyon sokaknak igen jól megy, szerencsére...Nem tévednek itt a hatóságok? :-)

nyuszy 2013.09.26. 21:40:33

@calibra91:
A hétvégén voltunk egy 24 éves Polskival Lengyelországban, szintén kb. 1100 km-t tettünk meg, de mi 3 nap alatt, és mi is hiba nélkül :)

@kakukk11:
Azé' az durva lenne, ha egy nyolc éves autóval nem lehetne elmenni 4000 km-t hiba nélkül...
A legfiatalabb autóm is 14 éves, de azzal is bármikor el mernék indulni ilyen távra, pedig az az ütős-vágós autó.

nyuszy 2013.09.26. 21:49:08

@csubakkapákó:
Leírtad a szennyezésről ugyanazt, mint én :)
A számok szerintem is durvák, nekem az az elméletem erre, hogy baromi sok olyan autó lehet, ami a valóságban már tizenéve nem létezik, csak sosem vonták ki a forgalomból. Arról kéne egy statisztika, hogy ezekből a több tízezer darabokból mennyin van érvényes műszaki.

szuperkrumpli 2013.09.26. 23:00:23

Ami az autóipar hanyatlása, az az autószerelők virágkora! Még 1-2 év és Novoth Tibi lecserélheti a Szarvasi kávéfőzőjét Krupp-ra! :)

Blindmouse 2013.09.26. 23:00:52

Engem az bosszant hogy egy autónak egy fontos tényezője van ilyenkor. a kor?

letojom a kort, állapotot vegyünk már.

Én azzal védem a környezetet hogy miattam nem szennyezi a bolygót egy fröccsöntéssel legyártott, majd 3 év múlva bontóban leadott újraműanyag, biztos nagyon környezetkímélően megsemmisíthető akkumulátorcsomagos hibrid szart...

Milyen jogon akarnak rákényszeríteni hogy 10 év hitelre vegyek egy csodaúj dácsiát?
nemigen vennék semmit aminek a gyártási éve kettessel kezdődik.. nyolcvanas évek.. kilencvenes évek.. elég sok elég jó autót termelt ki asszem.. ami meg nekem tetszik, amit én szeretek, ami nekem jön be, ami a kedvencem azt gyártották 1990-1994 közt, és kész. akkor hadd ne akarja már nekem megszabni a világ hogy nekem mit kellene szeretnem.

A világ tele van kövér nőkkel, akkor ha a darázsderekú kerekseggű 180-as fekete cicákkal akarok lenni, akkor arra büntetőadót kéne kivetni ezen az elven, vagy államilag megszabni hogy ezért büntetés jár? :D

bigpond 2013.09.27. 05:22:34

OFF

Kulfoldi tudositoinkat kerdem:
Miert olyan olcsok az angol hasznalt autok??

p10s 2013.09.27. 09:22:18

@kakukk11: Hát ez igen! Ilyen autó nekem is kéne, ha valóban mindent beleszámoltál, és ennyi jött ki. Egyébként szinte hihetetlen adat... Lehet később jön majd ki egy komolyabb szükséges karbantartás elvégzésekor a "kompenzáció". Mert a végtelenségig így biztos nem mehet. :)

AndrewT 2013.09.27. 09:37:57

@bigpond: Nem éltem Anliában, de ismerősők és egyéb infók alapján a következők miatt lehet (tévedés joga fennáll):
-Qrva drága a biztosítás, autófüggő
-útadó
-drága a szervíz
-Anglián kívűl nem igen van ország ahova el lehet adni Európán belül a kocsikat

Szóval éves szinten a tankoláson kívül kb kb 1-2000 font az, hogy van autód és még nem használtad, nem szervizeltetted.
Ahogy telnek az évek, több a km a kocsiban, akkor kell rá költeni karbantartás címén, hogy tovább menjen. Műszaki is kell, stb mind költség, és egy idő után és főleg az angliai szervizárakkal egyszerűen nem éri meg megtartani.
Összetett jelenség.

kakukk11 2013.09.27. 09:53:11

@p10s: Biztos lesz majd költségesebb javítás majd, de km-re leosztva a dolgot, most egy negyedmillás szervíz, csak 1Ft-al dobná meg a jelenlegi 20FT/km-es költségemet. Amúgy a benzines modellhez képest lévő sporolásom(2L/100km-el számolva) kb. 1.7Millió forint. Úgy vélem bukóba nem fogok már ebből kijönni, akármi is romlik el rajta.

Józsi a guminagykeres 2013.09.27. 10:23:58

@bigpond: Ha gondolkodsz te is rájössz.
Segédmunkás is hazavisz 1000fontot heti 40órával. Egy új,jól felszerelt mondjuk Polo-t ki lehet hozni a szalonból 15.000fontért.
Javíttatni drága,belpiac,export nincs ami árképző lenne,nem úgy mint a nyugat eu piacainál.

@Blindmouse: "Engem az bosszant hogy egy autónak egy fontos tényezője van ilyenkor. a kor?

letojom a kort, állapotot vegyünk már."

Lehet neked eddig nem tűnt fel,de erős összefüggés van az autó kora és az állapota között. 5éves autón jellemzően kopott gumik,fékbetétek és néhány karcolási sérülésen kívül nem nagyon kell számolni másra a (rommá törést és a nem őszinte,lerúgott példányokat leszámítva persze) míg egy 10-12éves autóról már rohad le a kipufogó,lengéscsillapítók,szilentek,lengőkarokra sem biztos,hogy fel lehet már vágni. Csöpöghet,folyhat,kukás szondák,jeladók,eresztő klímahűtő,kopott kuplung,kéttömegű lendkerék,azonnal cserélendő vezérlés,rejtélyes leállások, random kimaradó hengerek stb,stb. Igazából ott már semmin nem kell meglepődni ha letérdel.Persze ezt mind megcsinálta előtted az előző gondos bajor tulaj a 2001-es 525tds-én,ezért adja el,nem pedig azért,mert az esedékes műszaki előtti átvizsgáláson elé toltak egy 3500 eurós hibalistát.

AndrewT 2013.09.27. 11:20:21

@Józsi a guminagykeres:

Igaz, sok esetben ezért is olcsóbb a német kocsi, mert nem tolnak bele 4000 eurót. Én is így vettem a kocsim, a tulajnak 2000 euro lett volna a műszakira való felkészítés, plusz a klímaszervíz is aktuális volt 200 euro. Én megoldottam a harmadából, ugyanolyan minőségben.

De akár egy öregebb is megérhet, ez elég relatív. Pl egy 5 évest megveszl mondjuk 8e euroért, a 10 évest ksi hibákkal 2500ért,beletolsz 2000-t és elmegy még. Ez csak hozzáállás kérdése ki hogyan gondolkodik. Én is beletotlam 2000 eurot 1,5 év alatt, de most vagyok ott, mintha egy hibátlant vettem volna és tudom mi hogy lett megcsináltatva és hogy tényleg meg lett csinálva. Nekem így megérte, és így is lehet "jó vételt" csinálni.

Hurri Kán 2013.09.27. 11:26:39

@AndrewT:
Ha újat veszel, ott sok értékvesztést fizetsz (még ha fizikailag nem is), ha használtat, ott meg javítást. El kell dönteni, kinek mennyi pénze van rá és mi éri meg neki jobban.

AndrewT 2013.09.27. 11:42:38

@Hurri Kán:
Ezt már hallottam párszor, de a z értékvesztés a legtöbb esetben nagyobb, mint a ráköltés.
Saját példa:
Új korában kb 30e euro, 9,5 évesen 5500 volt a piaci ára. Értékvesztés 24500 euro. Én 3e-t vettem, rákölöttem mindennel együtt 2e-t. 5e-nél vagyok. Értéke ,most 4500 euro. Ha beleveszem az értékvesztésemet, akkor vagyok 3e euronál. A vásárláskori értékvesztésének 12,25% ment rá fizikális és értékvesztés címén. Jelen a javítás messze nem éri el az értékvesztést.
De terméseztesen van olyan eset, ahol az arányok jóval közelítenek egymáshoz, ezért írtam, hogy egy régebbi is lehet jó vétel és nem értek egyet azzal, amit állítasz, mert nem mindig igaz, de előfordulhat.

De egy másik pl: Kolléganőnek vettünk egy focust, gázzal 1400 euroért. Motorjába bele kellett nyúlni, de megoldottuk MO-n 800 euro. 2200-nál vagyunk. Megérte? Persze, hogy meg, mert egyrészt rendben van a kocsi, másrészt 6 euróbol jár 100km-t, továbbá, ha ilyen Focust akart volna gázzal, kevesebb problémával 2500-3000 euro lett volna talán. Értékvesztés? 1-200 euro.
De hogy mi éri meg, azt mindenkinek magának kell kiszámolni, átlátni a pénzügyeit, felmérni az igényeket és a lehetőségeket, ami nagyon sok embernek nagyon nem....sajnos.
én egy kicsit tólbonyolítom, de nem kell vele egyetérteni :).

Hurri Kán 2013.09.27. 11:47:57

@AndrewT:
Kicsit én is pontatlanul fogalmaztam, új autó ==> jelen esetben mondjuk max. 2-3 éves, tényleg nem túl sokat futott. Ha van miből, könnyen lehet, jobban megéri egy ilyet megvenni, hiszen műszakilag valószínű jó állapotban van, viszont az első két-három év horror értékvesztését nem te fizeted meg, mint egy 5-6 évest, ahol már kezd(het)nek előjönni a hibák, és a javítás többe kerülhet, mint a 3-6. év értékvesztése.
De úgy van, ahogy te is mondtad, ezt mindenkinek magának kell eldönteni, kiszámolni, és hiába tudom, jobban megérné egy adott típusból újabbat vennem 8-10.000 euróért, ha csak 3-4000 van rá :) Akkor nyilván abból kell megtalálni a legjobb megoldást. Vagyis a legjobbnak tűnőt.

Józsi a guminagykeres 2013.09.27. 12:23:25

@AndrewT: "a 10 évest ksi hibákkal 2500ért,beletolsz 2000-t és elmegy még."
Ami eszembe jut így hirtelen ebben az árban az ismeretségi körömből:
A4 avant 1.9pdtdi 2001-es,szép megkímélt,egy két fényezni való elemmel(50eft),H&R rugók,gátlók voltak alatta,abból a gátlók olyan kukák voltak,hogy szenvedés volt vele pályán hazajönni (80eft). 280ekm-rel,éppen csere értett vezérléssel(160eft),mentem is vele szerintem kuplung+lendkerék(250eft). Magyar szinkronnal ez így olyan 1.8m lesz mire végére ér.
Bmw 525tds touring 2000-es 240ekm-rel (véletlenül pont 120ekm a csereperiódusa a vezérmű-láncnak,le kell bontani az elejét 120+munkadíj),fékek kukák voltak (60eft),néhány szilent,hátsó lengéscsillapítók (50eft),jobb első kerékcsapágy (30rugó). Nyári gumik felnivel használtan (50eft). Még mindig szar a klímája,pedig már ügyködtek rajta,valszeg panelcsere nem tudom mennyi lesz. Eddig 1.6milkába van neki. Mire megunják őket 5év múlva,addigra pont egy zacskó szotyit fog érni mindegyik.
Ennyi pénzekért simán lehet kapni sokkal fiatalabb,nem egykori prémium maradványt,amiért még valami pénzt is lehet kapni mikor 5év múlva eladósorba kerülnek. Amiről ki merem mondani,hogy van alattuk olyan jó futómű,fék,mint a fent említett autók alatt.

AndrewT 2013.09.27. 12:32:18

@Hurri Kán:
Egyetértünk. Az egész egy optimalizálás, amiben sok tényező nem kiszámítható, csak saccolható.
Ha valamilyen oknál fogva lerohad olyan szinten a volvóm, hogy nem érné meg javítani, akkor 8-10 e euró lesz az árszínt, amiért kocsit veszek, ez a kategória a kb 3 éves normális futástelejsítményű és kategóriájú autó, aminél már a buktát fizette valaki.

zséroskenyér 2013.09.27. 12:40:13

nincs baj a régi import autóval.

a hülye nullszint emberekkel van baj, aki beleül a 20 éves M-es rendszámú szarjába, aztán azt hiszi tényleg audija vagy bmw-je van, és száguldozik, keménykedik.

AndrewT 2013.09.27. 12:46:28

@Józsi a guminagykeres: Igen van ilyen kerékpár, de gondolom ezek az autók is az árkategória alsó szegmenséből valók. Prámiummal ez a gond, hogy prémium a fenntartása is. Én tartom a véleményemet, hogy ezeket a kocsikat nem azért vette a német, hogy nézegesse a garázsban. Dízel esetén min. 30e km/év amivel nyugodtan lehet számolni és ez csak több lehet. Van ami kevebbet fut, de ha valaki veszi a fáradságot és egy typus egy évjáratát átnyálazza a mobile.de-n akkor látja, hogy elég nagy eltérések vannak és a piac beárazza a fost és a jót is. Pl 525 tsdt kapsz 1000 euroért rengeteg hibával, de kapsz 100e km-st full szervizkönyveset kb 5e euroért. Nem véletlen. Az én kocsimat az előző tulaj vitte el ATUba, 25 euroért A-Z-ig átnézik és adnak árajánlatot rá. És ez jó alku alap. Pl ismerőseid is megtehették volna és akkor kiderül, hogy szar az egész. Amelyik kereskedő v tulaj nem engedi azt hagyni kell. Csaábító az olcsó ár, de az olcsó húsnak...
No- nem aranybánya, nincs az, hogy a hibátlan 10 éves 100e-t futott kocsit odaadják 1000 euróért. De a lehetőséged meg van, hogy egy tényleges futásteljesítményű karbantartott autót tudsz venni, ha megfelelően körültekintő vagy.
Az ismerőseid esetében a honosítás is benne van az általad említett összegekben?
A lehetősége mindenkinek megvan számológépet ragadni, és számolni, hogy mi mennyi. De ha valaki csak azt nézi, hogy hú prémium 10 éves és csak odaadják 700e Hufért, és ez mekkora biznisz, ott sajnos el fog vérezni a mutatvány.
Nem prémiumból viszont lehet jókat kifogni, meg mint ahogy írtad, abból a pénzből ,amibe ezek (elnézést) a romok kerültek, már lehetett volna normálisabbat, fiatalabbat hozni, csak más szegmensből.

AndrewT 2013.09.27. 12:50:26

@Józsi a guminagykeres:
Egy példa:
Ford focus 2002es 1.6 benzin digitklíma stb.
1400 euroért találtam fateromnak. Tényleges 236e km-rel. Amit kellett rajta csinálni: olajcsere, 2 kőfelverődés,- amit nem kellett volna,de fater kedvéért 2 első féktárcsa betéttel. Plusz egy alapos takaírás 15e autókozmetika. Ment vizsgára és forgalombehelyezésre. Azóta se semmi baja.

Hurri Kán 2013.09.27. 12:52:39

@AndrewT:
"Dízel esetén min. 30e km/év amivel nyugodtan lehet számolni és ez csak több lehet"
Közép-, ill. felső közép kategóriánál az a 30 inkább évi 50-60 ezer, amit a németeknél belecsavarnak. Itthon sem sokkal kevesebb, hiszen újonnan ilyen autókat szinte kizárólag cégek vesznek, ott pedig használják is őket. Ezzel sincs gond, csak nem kell elhinni, hogy a 4 éves 530d BMW-ben 80 ezer kilométer van, és ezért még vagy 100-120 ezer kilométerig nem kell komolyabban hozzányúlni.

bigpond 2013.09.27. 12:52:49

Koszonet mindenkinek, igy mar vilagosabb.
Akkor azok az autok annyit is ernek...

AndrewT 2013.09.27. 12:59:52

@Hurri Kán: Na igen, nem mertem leleírni a 50-60e-t, volt olyan fórum, ahol megmagyarázták ,hogy ez hülyeség és nem mennek ilyen sokat. Persze, hogy nem, na az ilyen embereknek kell az 5 éves dízel 80e km-rel. De ez kár ragozni, van aki megérti és van aki nem.

Hurri Kán 2013.09.27. 13:05:12

@AndrewT:
Pár éve volt olyan melóhelyem, a városban (Bp.) meg max. várostól 100 kilométerre kellett elmennem, úgy autóztam heti 1000 km körül.

Józsi a guminagykeres 2013.09.27. 16:49:41

@AndrewT: Persze hogy lehet astra,fóka,golf kategóriában jót találni relatív jó áron. De nagyon kevesen döntenek józanul,megszédülnek és azt hiszik 1.5milkából már lesz jó 12éves "prémium" honosítva. Mer ha már autót vesz,akkor arra lehessen felvágni. Pont tegnap vett egy másik ismerősöm is A4 B6-ot, körbefóliázva,közel nem mentem hozzá,kb. 15méterre tőlem indította be,úgy kerepelt,mint egy 1.6d 30éves kettesgolf.
Másik srác pedig A6 C5 kombit vett 99est,2.5tdi-t körberohadva,honosítással,kasztnizással 1.2m számolt,már legalább egy hónapja megvan neki,múlt héten biciklivel láttam. De van olyan cimbim aki 1milkát adott egy 97es a4 1.9TDI avantért,azzal mondjuk nem mentem,de az utóbbi tíz évben nyilván tolatva közlekedtek vele,mert 170ekm-t mutatott az órája. Inkább nem mondtam rá semmit..

Blindmouse 2013.10.02. 15:20:58

@Józsi a guminagykeres:

Gondolom olyan nagyon eszedbe sem jut hogy létezik olyan hogy "karbantartás"

Ha letérdel a gátló a kocsiban, akkor amint az anyagiak engedik cserélem vagy felújíttatom.

A mai műanyag foskazlakban eleve minden fele/negyede élettartamra van tervezve mint mondjuk a kilencvenes évek első felében..

20 éves autók már nem azok a tipusok amiket tucatszám hoznak be a dealerek nagy lóvé reményében, manapság azok már szerelemautók inkább. meg elég sok minden megkotlott már ergo cserélve is lett.
de kis utánaszámolással lehet érdekes eredmény jönne ki ha az lenne a kérdés hogy mondjuk egy 1994-es autó szétszedve, ami tré az felújítva kicserélve, versus egy 6 éves csak taposott levedlett mai kor fröccsöntött tömegcikke marhadrágán a költséghatékonyabb-e...
süti beállítások módosítása