Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.
Direktlinket itt talál.
Kisautót négy kiló alatt, nagy Volvót Kínának
2013.09.26. 13:08 ommm
Címkék: 87 égéstér
77 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr275534616
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Schütii 2013.09.26. 13:58:01
Olajsár a szívószelepeken, szívócsövekben (turbónál mi?) rakódik le mert a közvetlen befecskendezés miatt a szelep soha nem lát benzint, ami le tudná mosni róla a dzsuvát. A "bödön" erre jelent valamiéle megoldást,a turbóhoz nincs köze, viszont annál több az olajcserének. (ja, egyébként nem ártana olvasni Novoth Úr cikkeit..)
szálka 2013.09.26. 14:46:35
azt hiszem sikerült megdönteni a legtöbbet egyszerre beszélő és egymás szavába vágó rekordot a műsor életében :D
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.26. 14:52:55
Az Insignia Amerikában a Buick Regal is, nemcsak a LaCrosse.
Főleg a Saturn nyomatta az átkeresztelt Opeleket arrafele.
Főleg a Saturn nyomatta az átkeresztelt Opeleket arrafele.
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.09.26. 15:08:42
A jövendőbeli RX-8 tulaj levele hátborzongató volt, ez _tipikusan_ az a vásárló aki netes fórumokon kupálta ki magát erixnyolcasságból...
Schütii 2013.09.26. 15:26:13
@Vajda Gábor (Gee Halen): Nekem úgy tűnik hogy a Lacrosse az egy számmal nagyobb mint az Insignia/Regal. A Lacrosse Chevy megfelelője a Malibu lehet. Viszont az Impala még ennél nagyobb, viszont neki nincs Buick megfelelője. Szerintem.
Leadfoot 2013.09.26. 15:40:21
@Make Valamit: Az. De az 500ezerért presztízst kereső szerintem rosszabb volt. Inkább annak kellett volna mondani, hogy "vegyél meg barátom egy A8 quattrót ennyiért, aztán jóccakát".
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.09.26. 15:49:19
@Leadfoot: Van presztízs fél milkáért, csak azt használt Omega Constellation-nak hívják nem autónak :)
Leadfoot 2013.09.26. 15:53:38
@Make Valamit: Most egy pillanatra elgondolkodtam, hogy az (Opel) Omega melyik limitált kiadását hívták Constellation-nek. :-DD
jürgen baromartz 2013.09.26. 15:59:05
"nem görbül el a főtengely, mint a honda crx-nél"
emberünket nagyjából ennél a pontnál küldtem volna el a picsába.
más: a ragyogás egy kurva jó film, de nem elég egyszer megnézni. nem az a "leülök két doboz sörrel kiszellőztetni az agyamat" kategória.
emberünket nagyjából ennél a pontnál küldtem volna el a picsába.
más: a ragyogás egy kurva jó film, de nem elég egyszer megnézni. nem az a "leülök két doboz sörrel kiszellőztetni az agyamat" kategória.
Schütii 2013.09.26. 16:08:08
@ommm: Na, akkor én már ütöm a hüje amerikaiak szintjét, megettem hogy a Regal és a Lacrosse 2 különböző autó. (A GM-et is mindig hülyék irányították)
Agr3ssor 2013.09.26. 16:40:07
@ommm: Teljesen igazad volt a néhány százezer forintos autókat illetően...
Pár hete nagyjából bennem is ez a kép rajzolódott ki. Nyugdíjas apámnak-anyámnak kerestünk max 400-ig olcsón fenntartható autót. Ebbe a pénzbe az átírásnak, és esetleg egy kis karbantartásnak is bele kellett férnie.
A kereskedéseket eleve hanyagolni kell ennyi pénzért. Semmit nem keresnek ezeken az olcsó, többnyire fillérekért beszámolt szarokon, ebből kifolyólag nem is törekszenek arra, hogy legalább a legalapvetőbb gányolásokat orvosolják. Tesznek rá magasról, hogy elviszik e, nem abban áll a pénz.
Kereskedésben olyan szartalicskákat találtunk 400-ért, hogy sírva tudtunk volna fakadni. 2 centi olajsár az olajbeöntő kupakon. Alacsony olajszint, vízszint. Keresztbe álló kerekű autók, szétkopott gumikkal, dzsuvás belterek, megszáradt kutyaszaros bűzölgő kárpit. Szétrothadó első nyúlványú B Corsa hegyek, direktszűrős racsing megoldások, tikrács.
A kereskedők konkrétan pár ezret nem hajlandóak rákölteni ezekre, hogy használható autó formájuk legyen.
Ami meg jó, azok erősen túl vannak árazva. Pl. 93-es Suzukik 400-ért, 92-es R19 350-ért...
Végül sok keresgélés után magánszemélytől vettünk autót Lábatlanban. (80km tőlünk)
Olyat, mint ti, csak nem Twingo-ba, hanem Clio-ba...
1.2-es D7F-es motor. (legjobb, váltóharangon jeladós) 97-es, rohadásmentes, valós 180ezerrel, 2 tulajjal, eredeti papírokkal. 4 felnire szerelt újszerű téligummával. A motor, mint a doxa, beltere kifogástalan. Látszik, hogy nem Venezuella kultúrája vette körül.
200-ra le tudtam alkudni (250-ről), még maradt pénz rendbe tenni is. Csak nem kellett mit.
20 ezer volt a komplett vezérműszíj csere, összes szíj, vízpumpa, görgők... (Gates, Valeo, SKF)
Az autó egy hónap után is hibátlan, 4.8-5.3 között fogyaszt!
Tehát megfogtuk az Isten lábát!! Nagyon jó vétel volt!
Az a Twingo is remek autó! Sokat nem fog szerelőhöz járni vele a hölgy, de benzinkútra sem!!
Pár hete nagyjából bennem is ez a kép rajzolódott ki. Nyugdíjas apámnak-anyámnak kerestünk max 400-ig olcsón fenntartható autót. Ebbe a pénzbe az átírásnak, és esetleg egy kis karbantartásnak is bele kellett férnie.
A kereskedéseket eleve hanyagolni kell ennyi pénzért. Semmit nem keresnek ezeken az olcsó, többnyire fillérekért beszámolt szarokon, ebből kifolyólag nem is törekszenek arra, hogy legalább a legalapvetőbb gányolásokat orvosolják. Tesznek rá magasról, hogy elviszik e, nem abban áll a pénz.
Kereskedésben olyan szartalicskákat találtunk 400-ért, hogy sírva tudtunk volna fakadni. 2 centi olajsár az olajbeöntő kupakon. Alacsony olajszint, vízszint. Keresztbe álló kerekű autók, szétkopott gumikkal, dzsuvás belterek, megszáradt kutyaszaros bűzölgő kárpit. Szétrothadó első nyúlványú B Corsa hegyek, direktszűrős racsing megoldások, tikrács.
A kereskedők konkrétan pár ezret nem hajlandóak rákölteni ezekre, hogy használható autó formájuk legyen.
Ami meg jó, azok erősen túl vannak árazva. Pl. 93-es Suzukik 400-ért, 92-es R19 350-ért...
Végül sok keresgélés után magánszemélytől vettünk autót Lábatlanban. (80km tőlünk)
Olyat, mint ti, csak nem Twingo-ba, hanem Clio-ba...
1.2-es D7F-es motor. (legjobb, váltóharangon jeladós) 97-es, rohadásmentes, valós 180ezerrel, 2 tulajjal, eredeti papírokkal. 4 felnire szerelt újszerű téligummával. A motor, mint a doxa, beltere kifogástalan. Látszik, hogy nem Venezuella kultúrája vette körül.
200-ra le tudtam alkudni (250-ről), még maradt pénz rendbe tenni is. Csak nem kellett mit.
20 ezer volt a komplett vezérműszíj csere, összes szíj, vízpumpa, görgők... (Gates, Valeo, SKF)
Az autó egy hónap után is hibátlan, 4.8-5.3 között fogyaszt!
Tehát megfogtuk az Isten lábát!! Nagyon jó vétel volt!
Az a Twingo is remek autó! Sokat nem fog szerelőhöz járni vele a hölgy, de benzinkútra sem!!
Leadfoot 2013.09.26. 17:09:56
@Agr3ssor: Az vajon miért van, hogy kereskedésben 10-ből 9,5 autón kuka gumi van? (Költői kérdés volt...)
FalseShepherd 2013.09.26. 17:46:35
Sziasztok!
Hasonló összeget szánnék én is autóra, viszont az itt említett autók mellett még nagy esélyesként tartom számon a Fiat Punto első szériáját 1.1 vagy 1.2-es motorral. Alkatrészárak barátságosak, és az átlag 250 körül van, szóval nem a legaljából kell válogatnom a pénzemért. Tudtok esetleg valami elrettentő dolgot erről a modellről, ami miatt nem ajánlanátok? Ebben az adásban nem említettétek egyszer sem.
Válaszotokat köszönöm :)
Hasonló összeget szánnék én is autóra, viszont az itt említett autók mellett még nagy esélyesként tartom számon a Fiat Punto első szériáját 1.1 vagy 1.2-es motorral. Alkatrészárak barátságosak, és az átlag 250 körül van, szóval nem a legaljából kell válogatnom a pénzemért. Tudtok esetleg valami elrettentő dolgot erről a modellről, ami miatt nem ajánlanátok? Ebben az adásban nem említettétek egyszer sem.
Válaszotokat köszönöm :)
ommm 2013.09.26. 17:54:18
@FalseShepherd: Mi ketteseket nézegettünk, az egyes már öreg volt, de nagy vonalakban elmondható, hogy az 55 és 60 lovas F.I.R.E motorok tartósak, a legnagyobb gebasz a korrózióval lehet. Jó kis autók, a szervókormányhoz ragaszkodj és inkább az 1.2-es motorhoz.
Agr3ssor 2013.09.26. 17:56:09
@FalseShepherd:
Nem rossz az 1.1-es Punto sem. Igazság szerint nem egy túlbonyolított technika.
Az alkatrészárakban kb. olyan, mint a Clio.
Jobban néz ki, modernebbnek hat az egész autó. Én 260-ért láttam egy nagyon jó állapotút. Végül inkább a Renault lett, de főleg elfogultság miatt...
Ne rohadjon, motor-váltó legyen kifogástalan. Nem hinném, hogy rosszul jársz egy ilyennel.
És sokkal inkább vennék meg, és a maradék pénzből pofoznék ki egy Puntot/Clio-t, mint hogy Suzukiban üljek bele...
Nem rossz az 1.1-es Punto sem. Igazság szerint nem egy túlbonyolított technika.
Az alkatrészárakban kb. olyan, mint a Clio.
Jobban néz ki, modernebbnek hat az egész autó. Én 260-ért láttam egy nagyon jó állapotút. Végül inkább a Renault lett, de főleg elfogultság miatt...
Ne rohadjon, motor-váltó legyen kifogástalan. Nem hinném, hogy rosszul jársz egy ilyennel.
És sokkal inkább vennék meg, és a maradék pénzből pofoznék ki egy Puntot/Clio-t, mint hogy Suzukiban üljek bele...
DBandesz 2013.09.26. 18:17:15
A saját, 11 éve meglévő Corollámat árulom a hahun 330-ért, és a kutya fel nem hív. Pedig nem egy betegágy, csak vidéken van, és bevallott a km állása.
Bizalmatlan a vevőkör...
Bizalmatlan a vevőkör...
etwas kultur muss sein 2013.09.26. 18:22:06
@DBandesz: A 300 ezres lélektani határ fölött van. 299-ért lenne hívásod szerintem.
Leadfoot 2013.09.26. 18:35:47
@FalseShepherd: Néznék a helyedben Lancia Y-okat is. Drágább, de sokkal stílusosabb, és a tekknika ugyanaz.
Agr3ssor 2013.09.26. 18:41:46
@DBandesz:
Megmondom mi a baj! Pár hete pont a másik oldalon álltam, mint vevő!
Egyszerűen roskadásig van az internet eladó autóval. Mindegyik a halálba fényezi a sajátját, hibátlan példányt pedig nem lehet találni ennyi pénzért. Tehát a tiéd hiába jó, JóskaPista a sajátjáról ugyanezt állítja.
Én rohadt nagy köcsög voltam, mert a csávó 3 kilóért kezdte el árulni a Renault-t friss műszakival júniusban. Én szeptember elején mondtam neki 2 kilót, és hogy amint igent mond a telefonba, megyek indulok... (előtte már átnéztem a kocsit)
Szóval ebből annyit akarok kihozni, hogy hiába jó a kocsid! Az ember e pénzéért a legjobbat akarja. Eladó verda pedig sok van.
Kicsi az esélye, hogy rohadt nagy mákod lesz, és elviszik... Arra már több, hogy árulod fél évig, szép lassan viszed le az árát, aztán jön egy élelmes ember, aki 220-ért elviszi, te meg már annak is örülni fogsz... Csak vigyék már el... Pláne ha van már másik helyette. Akkor csak nézegeted, fizeted a vonzatait, és álló helyében amortizálódik. Hidd el, pár hónap, és jóval kevesebbért odaadnád!
Megmondom mi a baj! Pár hete pont a másik oldalon álltam, mint vevő!
Egyszerűen roskadásig van az internet eladó autóval. Mindegyik a halálba fényezi a sajátját, hibátlan példányt pedig nem lehet találni ennyi pénzért. Tehát a tiéd hiába jó, JóskaPista a sajátjáról ugyanezt állítja.
Én rohadt nagy köcsög voltam, mert a csávó 3 kilóért kezdte el árulni a Renault-t friss műszakival júniusban. Én szeptember elején mondtam neki 2 kilót, és hogy amint igent mond a telefonba, megyek indulok... (előtte már átnéztem a kocsit)
Szóval ebből annyit akarok kihozni, hogy hiába jó a kocsid! Az ember e pénzéért a legjobbat akarja. Eladó verda pedig sok van.
Kicsi az esélye, hogy rohadt nagy mákod lesz, és elviszik... Arra már több, hogy árulod fél évig, szép lassan viszed le az árát, aztán jön egy élelmes ember, aki 220-ért elviszi, te meg már annak is örülni fogsz... Csak vigyék már el... Pláne ha van már másik helyette. Akkor csak nézegeted, fizeted a vonzatait, és álló helyében amortizálódik. Hidd el, pár hónap, és jóval kevesebbért odaadnád!
FalseShepherd 2013.09.26. 18:51:07
@ommm: @Agr3ssor:
Köszönöm a válaszokat! Bármi is lesz, remélem sikerül jót kifogni :)
@Leadfoot:
Lancia Y nekem is tetszik, de a héten lemondtam róla mivel csak 3 ajtós változata van. A családban hárman vagyunk, egyikünk mozgássérült, így csak akkor vennék 3 ajtóst, ha az állapota annyival jobb lenne, mint a többié.
Köszönöm a válaszokat! Bármi is lesz, remélem sikerül jót kifogni :)
@Leadfoot:
Lancia Y nekem is tetszik, de a héten lemondtam róla mivel csak 3 ajtós változata van. A családban hárman vagyunk, egyikünk mozgássérült, így csak akkor vennék 3 ajtóst, ha az állapota annyival jobb lenne, mint a többié.
Horváth Patrik 2013.09.26. 19:01:52
Az RX-8-as leendő tulajt (mert ő már fejben rég eldöntötte, hogy akar egyet, csak megerősítést vár, de tulajdonképpen a véleményetek aligha fogja befolyásolni) meg tudom érteni, én is évek óta szemezek a típussal, de ha a 15 liter körüli fogyasztást le tudnám nyelni (ami az én járklási mennyiségemmel plusz 40-45 ezer forintot jelent havonta csak üzemanyag költségben), a sok macera annyira elveszi mindig a kedvemet, hogy a végén oda lyukadok ki, hogy ha azt a havi 40-et részletre fizetem két-három évig, egy sokkal jobb kupét is kaphatok a pénzemért. Vagy megfordíthatjuk a dolgot, 406 Coupe 3.0 V6 Németországból picivel kevesebből megáll full rendbe rakva. Tény, hogy az RX-8 dögösebb, de a 406-osban nem rettegnék annyira, mikor áll meg alattam, mikor nem tudom beindítani...
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.26. 19:14:54
Buick Regal, a LaCross az crosstourer ( vagy mi a szar, a Honda kiadott par eve egy szornyuseget azt kopizza, ez a lenyeg ) egyforma mindketto. Regen a Saturn gyartotta az opeleket, azt elvitte a valsag ( senkinek nem hianyzik )
RX-8 -as NAGYIVBEN KERULNI KELL a wankel motor benne egy ipari hulladek, itt volt arra pelda hogy ket motorcsere utan a mazda kereskedo MEGVETTE az autot a tulajtol ( megvette a problemat )
egy jo wankelra viszont felallna sokaknak...
Venezuella es a tobbi kozep es del amerikai allam egy nagy tragya domb, bunozes+lehuzas+lusta emberek. Aki ott szeret es tud dolgozni mar reg itt lakik. ( USA )
RX-8 -as NAGYIVBEN KERULNI KELL a wankel motor benne egy ipari hulladek, itt volt arra pelda hogy ket motorcsere utan a mazda kereskedo MEGVETTE az autot a tulajtol ( megvette a problemat )
egy jo wankelra viszont felallna sokaknak...
Venezuella es a tobbi kozep es del amerikai allam egy nagy tragya domb, bunozes+lehuzas+lusta emberek. Aki ott szeret es tud dolgozni mar reg itt lakik. ( USA )
1kutya 2013.09.26. 20:15:36
twingo nagyon jó! asszony kihúzott vele vagy 8 évet, kolleganő azóta még vagy négyet és az égadta világon semmi baja. ami a különlegessége, hogy a két első ülésen olyan hely van, mint egy 2 kategóriával nagyobb kocsiban.
no meg könnyű a hátulja és télen, hóban olyat lehet vele csapatni, mint egy hátsókerekes autóval :)
majd próbáld ki Pista! ;)))
no meg könnyű a hátulja és télen, hóban olyat lehet vele csapatni, mint egy hátsókerekes autóval :)
majd próbáld ki Pista! ;)))
DBandesz 2013.09.26. 20:24:33
@MadamSzopole: @Agr3ssor: Ezek szerint rákerestetek a hirdetésemre? :)
Egyébként mindkettőtöknek igaza van, mindenesetre még várok. Az a helyzet, hogy ennyiért megbízható és ráadásul nagy szerviz utáni diesel kocsi nem sok akad. Adok is vele motyókat, nem is fapad, szóval hátha lesz egy ember akinek így kell. Reménykedem még. Hátránya a háromajtóssága, azon nem áll módomban változtatni... :)
Egyébként mindkettőtöknek igaza van, mindenesetre még várok. Az a helyzet, hogy ennyiért megbízható és ráadásul nagy szerviz utáni diesel kocsi nem sok akad. Adok is vele motyókat, nem is fapad, szóval hátha lesz egy ember akinek így kell. Reménykedem még. Hátránya a háromajtóssága, azon nem áll módomban változtatni... :)
etwas kultur muss sein 2013.09.26. 20:53:27
@DBandesz: Rá hát. :)
Ne add fel, de szerintem nagyban javulna az esélyed, ha 299-ért hirdetnéd. Az meg, hogy vidéki, engem nem zavarna. Pár hónapja az ország másik végéből vettem kocsit. Mondjuk az igaz, hogy legtöbben bemennek a helyi murvásnepperhez és elhozzák amit éppen rájuk melegít a jómadár. :/
Ne add fel, de szerintem nagyban javulna az esélyed, ha 299-ért hirdetnéd. Az meg, hogy vidéki, engem nem zavarna. Pár hónapja az ország másik végéből vettem kocsit. Mondjuk az igaz, hogy legtöbben bemennek a helyi murvásnepperhez és elhozzák amit éppen rájuk melegít a jómadár. :/
jürgen baromartz 2013.09.26. 21:07:26
miért írja mindenki következetesen dupla l-lel a Venezuelát?
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.26. 22:25:14
Baaaaz, most hallgattam meg a műsor végét a nepperűző rovattal.
Gázos RX8 - már a gondolatától is röhögőgörcsöt kaptam, atyaég! XD
Valahol itt a Totalcaron fogalmazta meg az egyik kiváló szerző egy cikkben, hogy a magyar ember ideális autója a háromhengeres dízel, fapados Audi A8 - nagy presztízsautó olcsó vételárért és üzemelésért.
Majdnem ilyen volt az azt követő levél is. :D
Gázos RX8 - már a gondolatától is röhögőgörcsöt kaptam, atyaég! XD
Valahol itt a Totalcaron fogalmazta meg az egyik kiváló szerző egy cikkben, hogy a magyar ember ideális autója a háromhengeres dízel, fapados Audi A8 - nagy presztízsautó olcsó vételárért és üzemelésért.
Majdnem ilyen volt az azt követő levél is. :D
paprikatacsillara 2013.09.27. 02:49:57
@ommm: en.wikipedia.org/wiki/Buick_Regal
és: en.wikipedia.org/wiki/File:2011_Buick_Regal_CXL.jpg
naponta látok belőle, bocsi
és: en.wikipedia.org/wiki/File:2011_Buick_Regal_CXL.jpg
naponta látok belőle, bocsi
Shadowbull 2013.09.27. 06:54:35
Az un. bodon beepitese a Minibe elsore nem tunik hulyesegnek, de az lenne az erdekes, hogy pontosan hova akarjak bekotni, az olajlevalasztas szivouzemi vagy turbouzemi agaba?
Mert mindkettobe nem lehet, ha meg csak az egyikbe kotik, a masik uzemallapotban nem fog semmit sem csinalni.
Amugy minden motoron van mar olajlevalasztasi rendszere.
En az ilyen kormos Miniknel eloszor azt neznem meg, a gond az hogy altalaban a szelepfedelbe vannak integralva ezeka dolgok, es nem megbonthatoak.
Mert mindkettobe nem lehet, ha meg csak az egyikbe kotik, a masik uzemallapotban nem fog semmit sem csinalni.
Amugy minden motoron van mar olajlevalasztasi rendszere.
En az ilyen kormos Miniknel eloszor azt neznem meg, a gond az hogy altalaban a szelepfedelbe vannak integralva ezeka dolgok, es nem megbonthatoak.
Imperial 1969 2013.09.27. 08:13:35
A szilikon bombas Cougaron szenne rohogtem magam... Csak igy tovabb ! Udvozletem az egesz stabnak.
Schütii 2013.09.27. 08:14:53
@Shadowbull: Gondolom oda kötik vissza ahova eddig is kötve volt, lényegében elvágják a csövet és kész, nem?
Schütii 2013.09.27. 08:29:56
@Shadowbull: Télleg, hogy van ez kartergázvisszavezetés turbós motorokon? Mert ott gyakorlatilag egy kisebb nyomású térből kell a nagyobb nyomású felé áramoltatni a gázt.
novothauto · http://novothauto.hu 2013.09.27. 08:45:42
@Shadowbull:
Két kartergáz visszavezetése van ugye, egy a szelepfedéltől indul PCV szelepen keresztül a fojtószelep és a hengerfej közötti szakaszra csatlakozik. Ez a problémás rész, mert főleg sok városi használatnál (alapjárat, motorfék) sokszor van vákum a szívócsőben a zárt, vagy csak részlegesen nyitott fojtószelep miatt. Itt benyakalja a motor az olajcseppeket, ami a szívószelepen olajkoksz formájában marad meg.
Ezeket az olajcseppeket választja le ez a filter.
Kétkörös egyébként a kütyü, kifejezetten ehhez a motorhoz lett gyártva, úgyhogy szűri (ill. lecsapatja) a másik kartergáz kört is.
Még darabokban van a motor, ha kész lesz fotókkal említést teszek róla valamelyik cikk végén, vagy ilyesmi.
Két kartergáz visszavezetése van ugye, egy a szelepfedéltől indul PCV szelepen keresztül a fojtószelep és a hengerfej közötti szakaszra csatlakozik. Ez a problémás rész, mert főleg sok városi használatnál (alapjárat, motorfék) sokszor van vákum a szívócsőben a zárt, vagy csak részlegesen nyitott fojtószelep miatt. Itt benyakalja a motor az olajcseppeket, ami a szívószelepen olajkoksz formájában marad meg.
Ezeket az olajcseppeket választja le ez a filter.
Kétkörös egyébként a kütyü, kifejezetten ehhez a motorhoz lett gyártva, úgyhogy szűri (ill. lecsapatja) a másik kartergáz kört is.
Még darabokban van a motor, ha kész lesz fotókkal említést teszek róla valamelyik cikk végén, vagy ilyesmi.
novothauto · http://novothauto.hu 2013.09.27. 08:47:45
@Schütii: PCV zár, ha nagyobb a szívócsőnyomás, mint a forgattyúsház nyomása.
Shadowbull 2013.09.27. 09:48:39
@Schütii: Alapvetoen ugye a kartergazvisszavezetes szivomotoroknal ugy tortenik, hogy a nyomasmentes olajteret osszekotjuk a szivocsovel, ahol mindig a legkorinel alacsonyabb nyomas van, es igy az mindig sziv, az aramlas mindig egy iranyba megy. Ezzel azt is elerjuk, hogy a nyomasmentes olajterben (tobbe-kevesbe) mindig a legkorinel alacsonyabb nyomas legyen.
Persze ez sem ilyen egyszeru, mert a kartergazt nem szimplan visszavezetjuk, hanem eloszor atkuldjuk egy un. olajlevalaszto berendezesen, ami kiszedi az olajat a kartergazbol. Raadasul az sem mindegy, hogy milyen nyomast allitunk be, ezert be kell tenni egy nyomaskorlatozo szelepet, ezt hivjak PCV szelepnek, ez gondoskodik arrol, hogy fordulatszamtol fuggetlenul tartani tudjuk a kivant nyomaserteket.
Turbomotoroknal az a gond, hogy a turbo utan csak szivouzemben van a legkorinel alacsonyabb nyomas, turbouzemben tulnyomas van, amit ha osszekotnenk a nyomasmentes olajterrel, akkor kinyomna a tomiteseket a motorbol.
Ezert ket aga van a kartergazvisszavezetesnek. Az egyik megy hagyomanyosan a turbo utan, a masik meg a turbo ele. Es visszacsaposzelepekkel szabalyozzuk, hogy mikor melyik ag aktiv. De mindket ag eloszor atmegy az olajlevalaszton.
Persze ez sem ilyen egyszeru, mert a kartergazt nem szimplan visszavezetjuk, hanem eloszor atkuldjuk egy un. olajlevalaszto berendezesen, ami kiszedi az olajat a kartergazbol. Raadasul az sem mindegy, hogy milyen nyomast allitunk be, ezert be kell tenni egy nyomaskorlatozo szelepet, ezt hivjak PCV szelepnek, ez gondoskodik arrol, hogy fordulatszamtol fuggetlenul tartani tudjuk a kivant nyomaserteket.
Turbomotoroknal az a gond, hogy a turbo utan csak szivouzemben van a legkorinel alacsonyabb nyomas, turbouzemben tulnyomas van, amit ha osszekotnenk a nyomasmentes olajterrel, akkor kinyomna a tomiteseket a motorbol.
Ezert ket aga van a kartergazvisszavezetesnek. Az egyik megy hagyomanyosan a turbo utan, a masik meg a turbo ele. Es visszacsaposzelepekkel szabalyozzuk, hogy mikor melyik ag aktiv. De mindket ag eloszor atmegy az olajlevalaszton.
Shadowbull 2013.09.27. 09:55:28
@novothauto: " egy a szelepfedéltől indul PCV szelepen keresztül a fojtószelep és a hengerfej közötti szakaszra csatlakozik"
Viszont ez gyakran a motoron belul van, mivel az olajlevalaszto es a PCV is a szelepfedelbe van integralva, nehany csatornaval a szelepfedelben meg a hengerfejben meg lehet oldani a dolgot anelkul, hogy lennenek a motorok kivul csoveid.
Speciel a Mininel nem tudom hogy van, vannak kepeid, erdekes lenne.
" Itt benyakalja a motor az olajcseppeket"
Elvileg nem nyakalhat be olajcseppeket, mert az olajlevalaszto azokat levalasztja.
"Kétkörös egyébként a kütyü, kifejezetten ehhez a motorhoz lett gyártva, úgyhogy szűri (ill. lecsapatja) a másik kartergáz kört is."
Az a bajom ezzel, hogy egyreszt megvaltoztatja jelentosen a nyomasviszonyokat a rendszerben, igy lehet hogy azert latsz olajat majd a bodonben, mert maga a bodon rontja el az olajlevalasztas hatasfokat, masreszt meg a motoruzemre is komoly hatasa lehet.
Az ilyen csunyan elkokszosodott szivoszelepeknel eloszor magat a rendszert bogarasznam vegig, az olajlevalasztot, PCV-t, visszacsaposzelepeket. Megneznem hogy a turbo elott mennyire olajos a szivocso, ha nagyon, akkor maga az olajlevalaszto nem mukodik rendesen.
A problema ezzel az amit fentebb is irtam, hogy nehez hazilag ezeket megnezegetni, mert sok minden integralva van es nem lehet megbontani. De egy tisztitast talan meg lehet csinalni, latni kene az alkatreszeket.
" PCV zár, ha nagyobb a szívócsőnyomás, mint a forgattyúsház nyomása. "
Nem a PCV zar, hanem egy visszacsaposzelep.
Viszont ez gyakran a motoron belul van, mivel az olajlevalaszto es a PCV is a szelepfedelbe van integralva, nehany csatornaval a szelepfedelben meg a hengerfejben meg lehet oldani a dolgot anelkul, hogy lennenek a motorok kivul csoveid.
Speciel a Mininel nem tudom hogy van, vannak kepeid, erdekes lenne.
" Itt benyakalja a motor az olajcseppeket"
Elvileg nem nyakalhat be olajcseppeket, mert az olajlevalaszto azokat levalasztja.
"Kétkörös egyébként a kütyü, kifejezetten ehhez a motorhoz lett gyártva, úgyhogy szűri (ill. lecsapatja) a másik kartergáz kört is."
Az a bajom ezzel, hogy egyreszt megvaltoztatja jelentosen a nyomasviszonyokat a rendszerben, igy lehet hogy azert latsz olajat majd a bodonben, mert maga a bodon rontja el az olajlevalasztas hatasfokat, masreszt meg a motoruzemre is komoly hatasa lehet.
Az ilyen csunyan elkokszosodott szivoszelepeknel eloszor magat a rendszert bogarasznam vegig, az olajlevalasztot, PCV-t, visszacsaposzelepeket. Megneznem hogy a turbo elott mennyire olajos a szivocso, ha nagyon, akkor maga az olajlevalaszto nem mukodik rendesen.
A problema ezzel az amit fentebb is irtam, hogy nehez hazilag ezeket megnezegetni, mert sok minden integralva van es nem lehet megbontani. De egy tisztitast talan meg lehet csinalni, latni kene az alkatreszeket.
" PCV zár, ha nagyobb a szívócsőnyomás, mint a forgattyúsház nyomása. "
Nem a PCV zar, hanem egy visszacsaposzelep.
alma11 2013.09.27. 10:19:15
@DBandesz: Ha 6 éve 600 000 km volt az autóban, akkor hogy lehet most benne 302 000 km? (nepitelet.hu/autok/toyota/corolla_1992/600_000_km_utan_is_poccre...europai_auto_muhaha/ vs. www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_2.0_d_xl-7260637)
A bevallott km állást nem emlegetném. :)
A bevallott km állást nem emlegetném. :)
Schütii 2013.09.27. 10:23:21
@Shadowbull: Jah, közben próbáltam itt tájékozódni a témában, de a turbókig nem jutottam el, szal köszi az infot, így már valamelyest kezdem érteni.
"Nem a PCV zar, hanem egy visszacsaposzelep."
Maga a PCV is lehet visszacsapószelep, nem?
"Nem a PCV zar, hanem egy visszacsaposzelep."
Maga a PCV is lehet visszacsapószelep, nem?
Shadowbull 2013.09.27. 10:39:17
@Schütii: lehet van ilyen megoldas is, de en elsore azt mondanam, hogy kell egy PCV es ket visszacsaposzelep, mert ha a PCV zarna, akkor a masik uzemallapotban mi szabalyozna a nyomast? Raadasul ha zar a PCV akkor nincs semmifele ataramlas.
A Mini N16-os motorjanak a sematikus abrajan is ugy van abrazolva, hogy van az olajlevalaszto, utana a PCV, azutan pedig a ketteagazas a ket visszacsaposzeleppel, es ez az egesz a szepelfedelbe integralva.
A Mini N16-os motorjanak a sematikus abrajan is ugy van abrazolva, hogy van az olajlevalaszto, utana a PCV, azutan pedig a ketteagazas a ket visszacsaposzeleppel, es ez az egesz a szepelfedelbe integralva.
Schütii 2013.09.27. 11:01:05
@Shadowbull: Jogos. Ha nem lenne külön visszacsapó szelep is, akkor összedolgozna a kis- és a nagynyomású oldal.
Zackary Gregory 2013.09.27. 11:37:05
Ebben a miniben levo motor N14-es kodjelu, az egyik ag meg nincs atvezetve a szelepfedelen. Az ujabbak N16-os, csak egy ag van, s igy egyetlen kartergazlecsapato elegseges.
A szett, amit vettem a JCW Minibe, kifejezetten ketkoros. A motorban levo nyomast nem valtoztatja. Tesztelt s masoknak jol bevalt. A Szilikoncsovek, szukitosek, minden frankon ki van talalva s szamolva.
A szett, amit vettem a JCW Minibe, kifejezetten ketkoros. A motorban levo nyomast nem valtoztatja. Tesztelt s masoknak jol bevalt. A Szilikoncsovek, szukitosek, minden frankon ki van talalva s szamolva.
Zackary Gregory 2013.09.27. 11:41:05
Masik megoldas meg az lenne, de en ezt nem mertem, hogy ledugozom a PCV egyik agat. De tobbek megnovekedett olajfogyasztasra panaszkodtak, ami amugy is rakfeneje a PRINCE motorcsaladnak.
btw, az olajtekno is mintha alul lenne meretezve :( Ugyanannyi van a 211 loeros verzioban, mint a 90 loerosben (feltoltott vs szivo)
btw, az olajtekno is mintha alul lenne meretezve :( Ugyanannyi van a 211 loeros verzioban, mint a 90 loerosben (feltoltott vs szivo)
Elekjekk 2013.09.27. 11:48:37
Bár ez most egy jó minőségű adás, egy mobil eszközökre optimalizált remastered verzió innen letölthető:
www.ex-noise.hu/vip/meillmusic/
- halkabb Audi :)
- hangosabb, jobban érthető beszéd
- kisebb különbség a halkabb és hangosabb beszéd között
- kevesebb döngés, levegősebb magasok
E.
www.ex-noise.hu/vip/meillmusic/
- halkabb Audi :)
- hangosabb, jobban érthető beszéd
- kisebb különbség a halkabb és hangosabb beszéd között
- kevesebb döngés, levegősebb magasok
E.
Pufibá 2013.09.27. 12:01:07
@alma11: Valakinek 600E km-es Corolla?Letörölte,ezért itt van:
www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_2.0_d_xl-7260637
Ezért nem jó irogatni össze-vissza a neten. :-))
www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_2.0_d_xl-7260637
Ezért nem jó irogatni össze-vissza a neten. :-))
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.27. 12:03:21
@Elekjekk: Magyarán lehúztad a mélyeket és magasakat, feltoltad a közepet és rányomtál egy kompresszort? :)
Mondjuk a telefonomon nincs kompresszor, de beszédhangot eleve úgy szoktam hallgatni, hogy "erősen szomorú szmájlit" formálok az EQ-val. Eleve hangosabbnak érződik a beszéd, a részletek meg nem vesznek el a környezeti zajokban.
Mondjuk a telefonomon nincs kompresszor, de beszédhangot eleve úgy szoktam hallgatni, hogy "erősen szomorú szmájlit" formálok az EQ-val. Eleve hangosabbnak érződik a beszéd, a részletek meg nem vesznek el a környezeti zajokban.
Acrocercops 2013.09.27. 12:03:58
A francia kormány 7 milliárd euróig hitelgaranciát adott a PSA-nak.
Gondolom ha majd elbukják, utána is lesz valami;)
Gondolom ha majd elbukják, utána is lesz valami;)
Shadowbull 2013.09.27. 12:06:29
@Zackary Gregory: Statikus esetben valoszinuleg tenyleg nem valtoztatja a nyomast a motorban, de ez csak egy dolog mert ott van meg a nyomasvaltozas dinamikaja (azaz valtozo motorfordulattal maskepp valtozik a nyomas, mert a bodon nagy terfogata is bedolgozik) masreszt valtoztathat az aramlasi sebessegeken is, ami meg az olajlevalasztas hatasfokat modosithatja. Mindenkeppen rendszerszintu valtoztatas, aminek a hatasait nem olyan egyszeru am megsaccolni.
Viszont ennek ellenere mukodhet a dolog, plane ha mindket kort lecsapathatja. Ket kulon bodon van koronkent kikepezve, vagy egy terbe enged ossze mindent?
Mert ha igen, azt meg vegig kell gondolnom hogy az jo vagy sem :)
A ledugozod az egyik agat (nyilvanvaloan azt kell ledugozni, amelyik a turbo utan csatlakozik, mert az okozza a kormolodast) akkor azt ered el hogy szivouzemben nem lesz kartergazvisszavezetesed, es a nyomasmentes olajterben magasabb nyomas lesz mint a legkori. Az pedig megjosolhatatlan tomitetlensegekhez vezethet, mondjuk a fotengelyszimmeringeknel, vagy masutt.
En azt nem latom elso korben problemasnak hogy mindegyik motorvaltozatban ugyanannyi olaj van.
Viszont ennek ellenere mukodhet a dolog, plane ha mindket kort lecsapathatja. Ket kulon bodon van koronkent kikepezve, vagy egy terbe enged ossze mindent?
Mert ha igen, azt meg vegig kell gondolnom hogy az jo vagy sem :)
A ledugozod az egyik agat (nyilvanvaloan azt kell ledugozni, amelyik a turbo utan csatlakozik, mert az okozza a kormolodast) akkor azt ered el hogy szivouzemben nem lesz kartergazvisszavezetesed, es a nyomasmentes olajterben magasabb nyomas lesz mint a legkori. Az pedig megjosolhatatlan tomitetlensegekhez vezethet, mondjuk a fotengelyszimmeringeknel, vagy masutt.
En azt nem latom elso korben problemasnak hogy mindegyik motorvaltozatban ugyanannyi olaj van.
Schütii 2013.09.27. 12:26:48
@Pufibá: 600E? A hirdetésben 300E van.
Egyébként az egy kurva jó autó. :)
Egyébként az egy kurva jó autó. :)
Schütii 2013.09.27. 12:29:33
@Acrocercops: Csak kérdés hogy mit csinál a hitettel majd a PSA, befekteti Kínában? (költői)
Pufibá 2013.09.27. 12:33:52
@Schütii: Akinek válaszoltam,ott a link a Népítélettel.
Ha visszaolvasnál,írta a tulaj hogy Ő milyen korrekt,mert valós állással hirdeti.Aztán az ítéletben ott a 2x szorzó.
Ha visszaolvasnál,írta a tulaj hogy Ő milyen korrekt,mert valós állással hirdeti.Aztán az ítéletben ott a 2x szorzó.
novothauto · http://novothauto.hu 2013.09.27. 12:34:09
@Shadowbull:
Két teljesen különálló kör.
A forgattyúsházban a vákum -0,1 bar, ezt megmérem utána is természetesen - illetve gondolhatnád :).
Az 1,6-os motor légnyelése már akkora, hogy ez a kis módosítás egyáltalán nem változtat a kartergáz nyomás le-fel épülésén, de a Te kedvedért ezt megmérem szkóppal millisec pontossággal, ha akarod.
PCV dugózás negatív, szerintem tilos az említett 0,1-es vákuum miatt. Én nem tenném, a motor tömítettség miatt.
Két teljesen különálló kör.
A forgattyúsházban a vákum -0,1 bar, ezt megmérem utána is természetesen - illetve gondolhatnád :).
Az 1,6-os motor légnyelése már akkora, hogy ez a kis módosítás egyáltalán nem változtat a kartergáz nyomás le-fel épülésén, de a Te kedvedért ezt megmérem szkóppal millisec pontossággal, ha akarod.
PCV dugózás negatív, szerintem tilos az említett 0,1-es vákuum miatt. Én nem tenném, a motor tömítettség miatt.
Schütii 2013.09.27. 12:34:26
@Shadowbull: "En azt nem latom elso korben problemasnak hogy mindegyik motorvaltozatban ugyanannyi olaj van."
A baj akkor van ha a szervizperiódusa is ugyanaz minden motornak. Gondolom olajhűtő van ezeken a motorokon.(?)
A baj akkor van ha a szervizperiódusa is ugyanaz minden motornak. Gondolom olajhűtő van ezeken a motorokon.(?)
Zackary Gregory 2013.09.27. 12:39:38
@Shadowbull: ket teljesen kulon "bodon". Nem atjarhato, mindketto zart egymastol. Ket leeresztoje van, s egy-egy bemenete + egy-egy kimenete (a csoveknek). sorry a nem szakszeru megfogalmazasert.
Zackary Gregory 2013.09.27. 12:40:46
@novothauto: Akkor orulok, hogy nem javasoltam. Pedig tudok mutatni Peugeot gyari (!!!) service bulletin-t, amiben konkretan ezzel oldjak meg az olajfogyasztast. Otthonrol belinkelem. Meg a "dugok" PSA cikkszama is megvan!
Pufibá 2013.09.27. 12:41:04
@Schütii: nepitelet.hu/autok/toyota/corolla_1992/600_000_km_utan_is_poccre...europai_auto_muhaha/
Parancsolj.
Kollega ahogy meglátta a rávilágítást,rögtön törölte a hirdetését.
Csak sírt,hogy mér nem tudja eladni?
Lehet más is rászánt 5 percet és kiderült a dolog.Amúgy most nézem már 750E km van az ítéletnél.Bármilyen jó is,a következő tulajnál fog szétdőlni 1-2 éven belül.
Parancsolj.
Kollega ahogy meglátta a rávilágítást,rögtön törölte a hirdetését.
Csak sírt,hogy mér nem tudja eladni?
Lehet más is rászánt 5 percet és kiderült a dolog.Amúgy most nézem már 750E km van az ítéletnél.Bármilyen jó is,a következő tulajnál fog szétdőlni 1-2 éven belül.
Pufibá 2013.09.27. 12:42:42
@DBandesz: 750e SZÉP TELJESÍTMÉNY! :-))
Schütii 2013.09.27. 12:54:43
@Pufibá: Íjj, ez gáz valamilyen szinten, de azért még így sem feltétlenül ostobaság megvenni, akár azért az árért sem.
Shadowbull 2013.09.27. 13:09:27
@novothauto: nekem is ugy tunt logikusnak, hogy ket kulonallo bödönkört (hehe) kell csinalni, mert amugy nem igazan mukodne a rendszer.
A karternyomas alapjaraton nulla (legkori), folotte -30mbar, ide szabalyoz a PCV. En egyebkent nem is a karternyomas dinamikajara gondoltam, hanem az olajlevalasztoban levo nyomas dinamikajara, bar jobban belegondolva ennek lehet tenyleg semmi hatasa, mert minimalis lesz az elteres, ha lesz egyaltalan. Az erdekesebb az atszivott kartergaz mennyisege, meg a belso olajlevasztoban uralkodo aramlasi sebessegek, ezek is befolyasoljak a hatasfokot
Azert majd merd meg, terheles alatt is, meg tegyel sok fenykepet, kivancsi vagyok.
A karternyomas alapjaraton nulla (legkori), folotte -30mbar, ide szabalyoz a PCV. En egyebkent nem is a karternyomas dinamikajara gondoltam, hanem az olajlevalasztoban levo nyomas dinamikajara, bar jobban belegondolva ennek lehet tenyleg semmi hatasa, mert minimalis lesz az elteres, ha lesz egyaltalan. Az erdekesebb az atszivott kartergaz mennyisege, meg a belso olajlevasztoban uralkodo aramlasi sebessegek, ezek is befolyasoljak a hatasfokot
Azert majd merd meg, terheles alatt is, meg tegyel sok fenykepet, kivancsi vagyok.
Shadowbull 2013.09.27. 13:10:01
@Schütii: gondolom ugyanannyi a szervizperiodus is. Nyilvan nem art gyakrabban cserelni :)
DBandesz 2013.09.27. 15:45:42
2012-ben volt egy motorcsere váltóstól, abban a kombóban volt akkor 282000 km. Nyilván a karosszériában meg a futómű nem cserélhető részében több van, de a hajtáslánc ennyit futott. Ugyanakkor ha ezt leírom egy hirdetésben, akkor hétszentség hogy a kutya nem keres.
Negotiator 2013.09.27. 17:00:58
Miért bukkan fel több jó állapotú de öreg autó Németország útjain? Jó pár éve bevezették a környezetvédelmi kategorizálás alapján működő adózást, illetve a nagyobb városokban az autók kötelező környezetvédelmi kategória szerinti jelölését. Ezekben a városokban egyes belső övezetekbe meghatározott kategória alatt nem szabad behajtani, illetve szmogriadó esetén elég gyorsan kitiltják őket átmenetileg a forgalomból.
Ennek élvezzük az előnyét mikor 10-12 éves jó állapotú használt autót fillérekért tudunk megvenni, mert ott akkora az adója hogy német nem veszi meg.
Ennek van viszont egy olyan mellékhatása is, hogy az oldtimerek (talán a youngtimerek egy része is bár ebben nem vagyok biztos) a kedvezményes adótételek mellett ráadásul környezetvédelmi besoroláson kívül állnak, ezért bármikor közlekedhetnek. Ezért aki ragaszkodik az autóhoz minden körülmények között és megengedheti magának, gyorsan rácsapott a jó állapotú veterán vagy aközeli autókra, jól fel is ment az áruk.
Ennek élvezzük az előnyét mikor 10-12 éves jó állapotú használt autót fillérekért tudunk megvenni, mert ott akkora az adója hogy német nem veszi meg.
Ennek van viszont egy olyan mellékhatása is, hogy az oldtimerek (talán a youngtimerek egy része is bár ebben nem vagyok biztos) a kedvezményes adótételek mellett ráadásul környezetvédelmi besoroláson kívül állnak, ezért bármikor közlekedhetnek. Ezért aki ragaszkodik az autóhoz minden körülmények között és megengedheti magának, gyorsan rácsapott a jó állapotú veterán vagy aközeli autókra, jól fel is ment az áruk.
boom2 2013.09.27. 18:19:17
@Negotiator:
11 éves a kocsim, Euro4-es, szerintem nem ez az oka, h "fillérekért tudunk" autót venni Német honban "10-12 éves" korban.
11 éves a kocsim, Euro4-es, szerintem nem ez az oka, h "fillérekért tudunk" autót venni Német honban "10-12 éves" korban.
DBandesz 2013.09.27. 18:21:10
@alma11: @Pufibá: @Schütii:
Fentebb már leírtam, hogy miért ilyen km állással tettem fel a netre. A helyzet az, hogy Kecskeméten kereskedésből vettem a kocsit 2002-ben, akkor 130993 km-rel. Ezt az óraállást még éveken keresztül nézhettem, mivel valaki nem sikeresen visszapörgette, majd vettem bontóban egy fordulatszámmérős műszercsoportot (tervben volt a fordulatszámmérő működésre bírása). Némi nyomozással derítettem ki, hogy egy építésipari cég kocsija volt korábban (ezt az ítéletben körvonalaztam), innen a vélt igazi km állás. A motorcsere szükségességét a hidegben háromhengerezés adta meg. Vettem egy komplett donorautót Ausztriából, és annak a motorja, továbbá műszercsoportja ment be a kocsiba. Természetesen teljesen legálisan történt mindez (dokumentumok, új forgalmi, törzskönyv, stb.).
Ha valamire kíváncsiak vagytok, készséggel válaszolok a kérdéseitekre, ha kell emailben küldök a kocsiról további fotókat. Apropó fotók. Ha annyira szar lenne, hogy takargatnom kell a hibáit, akkor nem rendelem meg szabadrablásnyi árért a HD fotókat és nem 4MP-s képeket töltök fel. :)
Ha mindezt leírom egy hirdetésben, akkor a büdös életben nem adom el a kocsit.
Fentebb már leírtam, hogy miért ilyen km állással tettem fel a netre. A helyzet az, hogy Kecskeméten kereskedésből vettem a kocsit 2002-ben, akkor 130993 km-rel. Ezt az óraállást még éveken keresztül nézhettem, mivel valaki nem sikeresen visszapörgette, majd vettem bontóban egy fordulatszámmérős műszercsoportot (tervben volt a fordulatszámmérő működésre bírása). Némi nyomozással derítettem ki, hogy egy építésipari cég kocsija volt korábban (ezt az ítéletben körvonalaztam), innen a vélt igazi km állás. A motorcsere szükségességét a hidegben háromhengerezés adta meg. Vettem egy komplett donorautót Ausztriából, és annak a motorja, továbbá műszercsoportja ment be a kocsiba. Természetesen teljesen legálisan történt mindez (dokumentumok, új forgalmi, törzskönyv, stb.).
Ha valamire kíváncsiak vagytok, készséggel válaszolok a kérdéseitekre, ha kell emailben küldök a kocsiról további fotókat. Apropó fotók. Ha annyira szar lenne, hogy takargatnom kell a hibáit, akkor nem rendelem meg szabadrablásnyi árért a HD fotókat és nem 4MP-s képeket töltök fel. :)
Ha mindezt leírom egy hirdetésben, akkor a büdös életben nem adom el a kocsit.
etwas kultur muss sein 2013.09.27. 18:54:17
@DBandesz: Nézd ez egy összetett kérdés. Sokáig használtad az autót, sok kilométeren át. Nyilván nem 2 fillérbe került az üzemeltetése. Számold össze az elmúlt 11 éves költségeid és látni fogod, hogy ahhoz képest az a 330 ezer amit most kapni szeretnél érte semmiség. Ha 330 helyett 200-ért elmegy, akkor 130 a "veszteséged". Nem tudom, hogy van-e értelme azon görcsölgetni, hogy egy évtizedes használat után a sokat szolgált kocsi 'szaréhúgyé' vagy fillérekért megy-e el. A teljes használati időre vetített km költséged szinte semmit sem változik az eladási ár függvényében.
jc3000 2013.09.28. 02:24:05
Buick Regal
DBandesz 2013.09.28. 13:30:59
@MadamSzopole: Az Üzemfenntartás c. tantárgy volt az egyik kedvencem a fősulin. :)
Számoltam, és nyilván is tartom nagyjából, hogy mibe került a kocsi eddig, de nem "csikósi" szinten.
Egyébként igazad van az eladási ár és eddigi költségek relációjával kapcsolatban. Ami engem az ár kitartása felé mozdít az az, hogy látom milyen kocsik rohangásznak a városomban, és annak 30 km-es körzetében. Sokukhoz képest az enyém magasabb szintet képvisel(het, mert persze a küllem nem minden). Árban meg ugyanott vannak, ha a hahus hirdetéseket veszem alapul.
Számoltam, és nyilván is tartom nagyjából, hogy mibe került a kocsi eddig, de nem "csikósi" szinten.
Egyébként igazad van az eladási ár és eddigi költségek relációjával kapcsolatban. Ami engem az ár kitartása felé mozdít az az, hogy látom milyen kocsik rohangásznak a városomban, és annak 30 km-es körzetében. Sokukhoz képest az enyém magasabb szintet képvisel(het, mert persze a küllem nem minden). Árban meg ugyanott vannak, ha a hahus hirdetéseket veszem alapul.
etwas kultur muss sein 2013.09.28. 22:06:22
@DBandesz: Az mindegy, hogy mennyiért szeretnék eladni a bontószökevényeiket. Csak az számít, hogy mit fognak érte kapni. Igen sok kocsi van hahun 200-300-ért, amit már évekkel ezelőtt be kellett volna zúzni.
podanigyorgy 2013.09.29. 09:43:16
Sorry, hogy itt trollkodok, de a bukótér alatt nem lehet. Vannak minősíthetetlen tahó emberek, mint pl ez a mikrofonba zabáló paraszt (fülessel hallgattam, hányinger). Miért gondolja, hogy hozzászólhat a témához, amikor nem is ért hozzá, sőt képben sincs. Szántsátok be az egészet a picsába, komoly megpróbáltatás volt végighallgatni...
Róbert Robi 2013.10.01. 13:20:32
Szibériai kiképzés -> Szibériai nevelés
lobz 2013.10.11. 15:00:40
'89-es 2-es Golf (1.8 benzines) felejtős 300k környékén? Kisebb összkerekes autót keresgélek mostanában, egy ilyen pont jó lenne.