HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ezrek késnek miatta, mégsem építik át

2013.10.09. 17:00 Tcomment

Az alapkőletételnek már több mint tíz éve, de körforgalom máig nem épült a 10-es főút és az Ürömi út találkozásánál lévő lámpás kereszteződés helyére. Hosszú évek óta mondják, hogy a helyzet tarthatatlan, megoldás helyett azonban máig csak ígéretek vannak.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

194 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr85558083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

indapass90210 2013.10.09. 17:23:46

Heheh... fel akartam költözni a Pilisbe... egy ismerős, aki egy darabig ott lakott, tegnap pont ezzel beszélt le a dologról, hogy ha nem akarom a fiatalságom az autóban tölteni, akkor felejtsem el a környéket...

Cobra. 2013.10.09. 17:28:53

Gondolom most is inkább majd zsebre rakják az útépítésre szánt pénzt, minthogy megépítsék az elkerülőt meg a csomópontot.
Mondjuk egyrészt nem akkora baj, hogy csak lépésben megy ott a forgalom, mert annyira széttaposták a teherautók az utat, hogy 30 fölött már életveszély még száraz aszfalt esetén is.

2013.10.09. 17:33:25

Ha a M0-ást megépitenék végre a 10-es útig (Téglagyári csomópontig) az egész történet lezárható lenne.

A körforgalom nem fog érdemi javulást hozni.

B.GY. 2013.10.09. 17:38:41

Én mindig Budakalász felől jövök.Legalább megnézem a csajt a hintaágyon :)

puppe 2013.10.09. 17:51:57

Errefele lakom.

Sajnos nincs sok időm kifejteni, meg idegrendszerem se...

Mindennap legalább kétszer erre járok, mert másmerre nem tudok.

Az ember teljesen tönkremegy idegileg a tizes úti állapotokba.

Jelenleg mindezt még tetézi az 1-es villamos leállítása, az esztergomi vasút leállítása, pilisvörösvárnál a vasúti átjáró átépítése, Piliscsabánál az utszakasz (végre) kiszélesítése.

A '90-es években húzó régió, volt a Pilisvörösvár-Solymár régió, most teljesen leszakadt a többi Budapest környéki nagyobb településektől úthálózatilag.

Mindez érthetetlen, hogy miért.

Semmi, de semmi közlekedési fejlesztés nem volt a tízes út környékén, a tizes út nagyobb kátyúit is alig-alig foltozzák be...

puppe 2013.10.09. 17:53:58

helyesírási hibákért bocs, siettem, mint mindig, mert órákat vesz el az életemből csal a 10-es úti káosz...

hopptarisznya 2013.10.09. 18:14:18

ezt a körforgalmat így ránézésre is meg lehetne oldani egyetlen korlát átvágásával.
A helyiek miért nem oldják meg? Egy markolónak egy órás munka. És kell még egy fix akadály, ami jobbra kényszeríti a pestről kifelé menő forgalmat. Ennyi. Köszönöm a figyelmet! :-)

Múholdképen bejelöltem: kepfeltoltes.hu/131009/urom1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

aronsatie 2013.10.09. 18:23:11

Két fordulósáv sokkal jobb lenne a körforgalomnál. Az egyik Üröm felől jobbra, a 10-es útra, a parkoló szélének felhasználásával. Pofon egyszerű lenne, és ebből az irányból azonnal megszűnne a probléma. A jobbra fordulás a gond ugyanis sok autóvezetőnek, max. öten képesek átmenni egy zöld alatt. A másik, a fordulósáv a Solymár felől érkező oldalon nehezebben kivitelezhető, mert szélesíteni kellene az utat egy rövid szakaszon, de azért nem ördöngősség.

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2013.10.09. 18:28:25

Az egyik ok, amiért lassan tíz éve eladtuk a pilisvörösvári telket. Pedig maga a Pilis tényleg nem lenne rossz környék.

lcka 2013.10.09. 18:29:26

es mi lenne ha kizarolag a kanyarodoknak is lenne egy zoldje, kiegeszitve egy valamekkora savval?

G_Norton 2013.10.09. 18:36:44

@puppe: Hozzáteszem gyorsan, hogy a vasúti átépítések már egy jó ideje csúsznak, most kb annak lehet örülni, ha februárra kész lesz.

Sajnos én is mindennap arrafelé járok, a PPKE BTK-t jelenleg máshogy megközelíteni nem lehet. Ma délután a munkagépek miatt volt egy kisebb dugó, mentünk vissza Pestre, amikor jobbfelől jött két kamion, beállt a mi sávunkra, aztán türelmesen vártuk, amíg 5-6 perc alatt minden jármű eltűnt, hogy a kamionosok elmehessenek már végre. Végül kínkeservesen lassan megindult a sor. De most már rendszeresek a 20-30 perces dugók, amit tetéz az is, hogy a 10-es utat a campus közelében elkezdték betonozni, és iszonyú nehéz átjutni ezeken. Szóval borzasztó rossz jelenleg ez, és jó sokáig nem lesz megoldás...

Frankye_budapest 2013.10.09. 18:36:58

Azért nem jók ezek az ötletek, mert az embereknek jobb lenne, olcsó (nem lehet annyit elsíbolni a rá szánt pénzből ) nem fogy a benzin, amíg idegeskednek az emberek addig el lehet lopni (AKA optimalizálni) a pénzüket stb. Mit várunk egy olyan "világ városban" a "város vezetők"-től ahol 2 azaz darab alagút van/volt abból az egyiket már lezárták és a másodikat is le akarják. Ahol aluljárókat temetnek be ahelyett hogy építenének.

bufesrac 2013.10.09. 18:40:50

Néha érthetelen forgalomszervezési ötletek vannak, csak ki kell néznem az ablakon: Hungária-Kerepesi sarok. A Kerepesin a város felé tartóknak a Hungáriára balra kanyarodáshoz 2 sávuk van, visszafelé 1. Emiatt állandóak a hosszú sorok, teljesen feleslegesen, pedig itt még egy körforgalmat se kéne építeni, csak az egyik egyenesen menő sáv lámpáját kanyarodóra állítani. Persze mondanom se kell, h ha a jónép talál valami szabályos parkolóhelyet a környéken, 1 hónapon belül kint vannak a megállni tilos táblák és jön a kerékbilincs...

bufesrac 2013.10.09. 18:46:03

Frankye_budapest: teljesen egyetértek. Éppen ma gondolkodtam, mikor Dózsán kereszteztem a Thököly utat, hogy 4 (!) évvel ezelőtt Keletinél laktam, és azóta a helyzet autós szemmel szinte változatlan.

fox7hill 2013.10.09. 18:46:42

Felesleges megcsinálni, ha megcsinálnák többen járnának erre !!
"Ej ráérünk arra még..."

SzLacika 2013.10.09. 18:50:37

Én is nézelődtem ezen a környéken... Azt nem tudja valaki, hogy kora reggel/kora délután is ilyen ramaty a forgalmi helyzet? Mondjuk reggel 6 és du 2 órakor? Vagy napszaktól független felejtős a dolog?

SzLacika 2013.10.09. 18:52:22

@Dövan: :)) Ehhez képest elég horror áron mennek az ingatlanok errefelé...

drsx 2013.10.09. 18:59:39

Valamivel több mint 10 éve úgy tesztelték a körforgalom hatását, hogy a kereszteződésbe ideiglenesen traktorgumikból és megfelelő táblálkból körforgalmat épitettek.

Aztgondolom, hogy hatástanulmány készitéséhez ez egy pofonegyszerü és olcsó megoldás lehetne.

stargazerhu 2013.10.09. 19:05:47

Kínát ide....Kisajátítani és megépíteni a gyűrűt, nem kérdezni, csinálni, amit már 50 éve terveztek...A környezet védelmét az szolgálná nem ezek az állapotok. Érdekes az Alpokban pl tudnak utat építeni, de a Budai "hegyek" már komoly fejtörést okoznak nekünk...vicc...

stargazerhu 2013.10.09. 19:06:36

@drsx: nem tudod úgy tesztelni ott, mivel nincs hely a körforgalomhoz jelenleg!!!

Scaleo 2013.10.09. 19:26:38

Évente átlag kétszer járok erre, amikor az autót viszem a pilisvörösvári szervizbe. Tényleg elképesztő, mi van ott Budapest felé – kifelé még nem vészes, ott nem szokott nagy sor lenni, de befelé katasztrófa. A sor az Auchan melletti körforgalomnál kezdődik, onnantól kezdve megy a méterenkénti kuplungégetéses araszolás egészen a lámpáig. Eleinte nem hittem el, hogy egyetlen lámpa okozza ezt a kilométeres sort, de igen: a lámpa után már normál tempójú a forgalom az Árpád híd felé.

Azt hiszem, ha minden nap erre kéne járnom, hamar agyfaszt kapnék.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.10.09. 19:27:02

Ismer abszurdabb kereszteződést? Ismerek: 11-s út, Pünkösdfürdő utca kereszteződése.

Árpádhíd nélkül is minden reggel-délben-este szívás. Akik szeretnének balra a Római vagy Békás felé menni a rövid kanyarodósáv miatt akár 500 méteres sort is összehoznak a belsőben - visszatorlódnak akár a mosóval egyvonalba is - ugyanakkor a külső is szívás, mert ott meg a jobbra kanyarodók a HÉV-átkelő miatt torlódnak vissza.

Emiatt van az, hogy a kereszteződés előtt a legbelső kanyarodó áll, a középső/belső sávban mindenki nyomja neki, a külső/egyenest haladó/jobbra kanyarodó szintén áll ha jön a HÉV. És elég sűrűn jön...

Szabályosan onnan balra kanyarodni legközelebb a Czetz János köznél (osztrák benzinkút) lehet.
Kellene egy balra kanyarodó sáv a Hadrianusnál, de nagyon.

hopptarisznya 2013.10.09. 19:29:02

@stargazerhu: van hely, csak picit el kéne szakadni a konkrét kereszteződéstől:

kepfeltoltes.hu/131009/urom1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

isssti 2013.10.09. 19:29:25

Az egészben talán a legviccesebb az, hogy a helyzetet megoldó MO szakaszt pont a helyi(Budakalász-Pborosjenő-Üröm) civilek tiltakozása hátráltatja immár bő tíz éve..

lovet 2013.10.09. 19:29:47

Egy kis könnyebbséget majd a vasútvonal felújításának befejezése hozhat (rövidebb menetidő, korszerűbb vonatok).

Egyszer vasárnap este kilenc körül történt az az eset, hogy a Pilisborosjenő felől érkező csuklós buszt nem érzékelte a kereszteződés előtt lévő hurokdetektor. A sofőr 5 perc várakozás után megpróbált kikanyarodni, az utasok segítségét kérve, hogy segítsenek a 10-es úton a forgalmat feltartani...

érdektelen 2013.10.09. 19:31:42

Múlt hét egy reggele:

1. Szeretnék a Hűvösvölgyi úton bejönni, de ott mindig nagy a dugó, ráadásul buszsávot alakítottak ki. Megszüntették, de a múlt héten gyakorlatilag nem lehetett.

2. Mennék 61-es villamossal inkább, ám legyen, de pont azt újítják fel.

3. Átmegyek Solymárra, mehetek vonattal, de az most nincs.

4. Valami csak lesz. Jövök a 10-esen. Jönnék, de a lámpa ott van, ugye, meg most az Árpád-híd felújítása. Egy élmény volt az a reggel.

5. Másnap bejöttem hajnalban.

stargazerhu 2013.10.09. 19:31:49

De csak úgy tudsz elszakadni és tesztelni, ha már meg is építed. ;) Nem rakhatsz be gumikat az út közepére, mert a buszok pl nem tudnának bekanyarodni...

isssti 2013.10.09. 19:34:02

@SzLacika: reggel 7.00-kor kezdődik a dugó(legalábbis Pbjenő-Üröm felől, ahol én lakom). Ha akár csak 6.55-kor érsz oda, sima átjutás.
Napközben kevésbé kiszámítható: délben is dugós, de koradu. és későde. is becsúszhat. Este hét után már újra nyugis a helyzet.
Szerintem ez is az emberi lustaságot jelzi: nem képesek akár 5-10perccel előbb indulni, hogy megússzák a dugót..

abc 2013.10.09. 19:35:58

15 éve költöztünk Solymárra.
Azóta folyamatosan igérgetnek, az itteni polgármester minden évben bemutatja a jövendőbeli M0 ás útvonalát térképen (bár még ki sincs jelölve).
A 10 es út 2x2 sávra bővítése is minden kampány időszak igérgetési maszlagja.
Mostmár közlekedni semmiképp nem lehet a környéken, a vasút fél éve feltúrva a 10 es út áll az 1 es villamos felújítása és az ürömi kereszteződés miatt.
A II kerületen keresztül pedig a jelenleg is zajló 61 es villamos felújítás miatt nem lehet közlekedni.
Minden reggel 1.5 óra a bejútás a IX kerületbe ahol dolgozunk.
Eddig a csúcs 45 perc volt, a leghosszabb 3 óra 45 perc.
Reggel 6 kor kell indulnunk hogy 8 ra beérjünk, egyszer kiszámítottuk 6 komplett hetet töltünk a bejutással évente a kocsiban...

GYakorlatilag minden politikus szarik az emberek fejére magasról amig az összes telket meg nem evszik az M0 ás jövendőbeli útvonalán nem lesz semmi.
Lehet akkor se.

A környék szép és csendes de a közlekedés egy katasztrófa!

Amíg Tarlos volt a III kerület polgármestere ő nem engedte hogy több autós jöjjön be északról 8nem értem ugyis bejönnek nem fognak letáborozni a szlovák kamionok a városon kivül pl) és a munkába járók sem hobbiból mennek errefele.

érdektelen 2013.10.09. 19:36:54

Még egy élmény: a Margit kórházba jártunk, oda vittem az asszonyt szülni. Imádkoztam, hogy nehogy reggel jöjjön el az ideje... Szerencsére vasárnap este kezdődött, így simán bejutottunk.

dwr 2013.10.09. 19:37:13

At NFÜ Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján szerepel a csomópont megépítése 10-es út fejlesztése címszó alatt. De...
Eltünt a kapcsolódó útszakaszok fejlesztéséről szóló kiírás.A Pomázi út és a csomópont közötti elkerülő út (a temető és a vasút között menne). Ezen kívül a vörösvári elkerülőt is csak ígérgetik.A 2010-es kormányváltásig szerepelt a fejlesztések között, de utánna 1 évvel már nyoma sem volt.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.09. 19:43:44

@lovet: azt írták az itt lakóknak szóló dokumentumokban, hogy a Budapest-Esztergom vasútvonalon 8, azaz nyolc perc lesz a menetidő rövidülés. SIkerült ugyanis visszaépíteni az egy vágányos vonalat, ahelyett, hogy akkor már 60 milliárdért megcsinálták volna rendesen. Most majd 2 év múlva lehet megint lezárni három évre.

A Pilisvörösvár-Esztergom szakasz első átadási határideje 2012. december lett volna, aztán egyszercsak átírták a táblákon 2013. decemberre. De persze akkorra sem lesz meg, most a szóbeszéd 2014. májust tart reálisnak. A Pilisvörösvár-Budapest ezek szerint még 2015-re sem fog elkészülni.

A másik érdekesség, hogy OV két hete a Suzuki gyárban azt ígérte a tulajdonos Suzuki úrnak személyesen, hogy 2017-re autópálya fogja összekötni Esztergomot az M1 pályával. Ez a jelenlegi helyzet függvényében akkora hazugság, hogy a Münchhausen báró, a Grimm fivérek és az Andersen összefogva se tudott volna jobbat kitalálni.

Ehhez ugyanis kéne a 10-es pálya, a nyugati körgyűrű és még a 10-estől az Esztergomig tartó szakasz. Miközben a három rész egyikére sincs se kijelölt útvonal, se megegyezés, se kisajátítás, se építési engedély, se környezetvédelmi engedély és persze nyilván egy kapavágás sem.

Egyszerűen nem is értem, hogy veszi magának a bátorságot valaki, hogy egy ennyire nyilvánvaló giga-hazugságot valaki egy komoly üzleti partnereken szocializálódott embernek így a pofájába mondjon.

grésa 2013.10.09. 19:49:21

van olyan vélemény, hogy direkt tartják vissza a lámpák a kocsikat Pest felé, a hűvösvölgyi irányban, a remetei elágazásnál is, hogy ne a városban cammogjanak, nagy légszennyezést okozva.

hopptarisznya 2013.10.09. 19:50:33

Na itt van streetview-n. A körforgalom szinte már most is kész. Nem értem mit tökölnek az ürömiek. Egy szálágkorlát-átvágás.. egy vizesárok betemetés, és pár tábla. Hamarabb megvan, mint ahogy a fenti cikk megszületett.

maps.google.com/maps?q=budapest&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.583763,18.999741&spn=0.001127,0.001725&sll=37.0625,-95.677068&sspn=42.901912,56.513672&hnear=Budapest,+Magyarorsz%C3%A1g&t=m&layer=c&cbll=47.583659,18.99987&panoid=Yur--0qMwtesEl_yjMNE6w&cbp=12,273.99,,0,2.17&z=19

cso zsi 2013.10.09. 19:59:25

@fox7hill: Ez olyan "zöld" duma, hogy ha van egy használható út, akkor többen járnak rajta.
Meséld már el, honnan fog eredni a többlet?
A környező településeken mindenki vesz még egy autót? Megduplázódik a lakosság?
Nem lesz különösebb mértékű a többlet, ellenben a meglévő forgalom gyorsabban, és kevesebb környezetszennyezéssel vonul le.

SzLacika 2013.10.09. 20:01:21

@isssti: Köszi-köszi. Ezek szerint itt is (bár gondolom fokozottan) él az ökölszabály, miszerint kerülni kell a tipikus "mindenki rohan munkába/haza" időszakokat. Ilyenkor oda-vissza szivattyú van amúgy?

Everyl 2013.10.09. 20:01:45

Na, vörösváriként:

Ugye nagyjából a 17-es km táblánál van a település (egyébként a 1,5-2 órás szopó rész ürömig az kb 5 km). A cikkben szereplő Auchan a 15,5.-nél, bizony a sor az esetek nagyrészében ott szokott végződni egy átlagos reggelen. Ha nem törzsidőd van, hanem be kell menned 9-re, akkor bizony legkésőbb 7-kor (inkább 6.30, ha lelkiismeretes vagy) kell elindulnod autóval (itt már bele van kalkulálva, hogy a főnököd elnézi, hogy +-45 perc az érkezésed), úgy hogy a városban már ismered a menekülő utcákat. Egy rokonom ürömi, elmondása szerint a lámpánál lévő építkezésekre specializálódott cég telkét már megvette az önkormányzat (zárva tényleg zárva van), DE ők bizony nem hagyják, hogy körforgalom legyen, hiszen akkor nekik várni kell, tehát megfúrták (hogy ez így volt-e vagy sem, az passz, de körforgalom az nincs).

Na, most az ürömieknek két lámpájuk is van egymástól 200m-re, hogy rákanyarodjanak a 10-esre + lemehetnek a 11-esre és elosonhatnak a csillagfürdői strand mellett. Nagyon remélem, hogy az ürömi rokonom csak túlzott abban, hogy nekik köszönheti a komplett 10-es, hogy még mindig szopunk (menekülni csak az tud, aki a Mamut környékén melózik, mert akkor hűvösvölgyi út).

A sárgabuszosokról meg nem is beszéltem, akik mint a heringek, sok esetben megsem áll a megállokban a busz, mert nem férnek fel újak (lehet ez már változott, de mintha mostanság aláírásgyűjtés menne, mert újabb ritkításra készül a volán).

A legszebb az egészben, hogy nyáron (no suli, sok nyaraló = kevesebb autó), a két+ órás út az 30perc. Vörösvár és Üröm között max 10 perc.

megrettent 2013.10.09. 20:06:23

A budakalászi körforgalom nem elsosorban a forgalom, hanem az utana levo lampak miatt szivas. Nameg a nehany barom aki csakazertis beall, igy aki 270 fokot menne szinten beragad.
Volt par alkalom amikor villogtak a lampak a reggeli csucsban, erdekes mod sehol, meg a pomazi-budai uton sem volt torlodas. Elkurtak de nagyon.

indapass90210 2013.10.09. 20:07:37

@SzLacika: hát igen... mondjuk én valahova Piliscsaba fele szeretnék költözni. De ennyi zsét fizetni azért, hogy utána minden nap két óra elcsesződjön az ember életéből....

Mercel 2013.10.09. 20:07:48

@stargazerhu:

"Kínát ide....Kisajátítani és megépíteni a gyűrűt, nem kérdezni, csinálni, amit már 50 éve terveztek...A környezet védelmét az szolgálná nem ezek az állapotok. Érdekes az Alpokban pl tudnak utat építeni, de a Budai "hegyek" már komoly fejtörést okoznak nekünk...vicc..."

Szeretett vezérünk épp kínát készül csinálni az országból.
Van rengeteg kínai bevándorlónk. Természetesen mind korrekt módon lett állampolgár.
Van elmebeteg uralkodóosztályunk.
Van kisajátítás.
Ápoljuk a kapcsolatokat a "népi kínával".

Nem értem mi bajod?:)

"Frigyes"

Zolika817 2013.10.09. 20:08:34

@B.GY.: sajna hideg van már ahhoz a hintaágyhoz:(

tlantos 2013.10.09. 20:11:34

@puppe: leginkabb a kocsog zoldek miatt.
Volt tervben vorosvari elkerulo, 10-es ut atalakitas, m0. a kocsok zoldek mind megfurtak.

indapass90210 2013.10.09. 20:12:31

@Everyl: így, hogy 2+ óra az út, átgondolom ezt a Pilisbe költözést....

Nincs valami helyi Parlamenti képviselő, akit baszogatni lehetne azért, hogy történjen valami?

Mercel 2013.10.09. 20:13:35

Arra a helyszínre biztosan nem lesz megoldás egy szimpla körforgalom.
A körforgalom nem csodaszer. Csak annyit tesz, hogy kis, közepes forgalomnál egyenletesebbé teszi a csomóponton való áthaladást.
Egészen addig működik amíg valamelyik irányból nem növekszik meg a forgalom.

Meg lehet nézni, hogy érden például milyen jól bevált. Kilométeres sorok naponta reggel, napközben és délután.
Éjjel és hajnalban tök jó..:)

Pedig nagyon sok pénzből építették mert az majd csodaszer lesz..
Hát nem lett az, nagyon drágán nagyon szar lett és a helyiek is gyűlölik.

"Frigyes"

stargazerhu 2013.10.09. 20:15:52

@Mercel: Jójó, nem úgy :) Csak arra értettem, hogy ha ott vmit akarnak, akkor megcsinálják...;) Lehet Németország jobb példa lenne, ahol ilyenbe szerintem akár egy kormány is belebukhatna, de hogy polgármester igen, az tuti. Itthon viszont, mivel nincs érdekérvényesítés, azt csinálhatnak az emberekkel, amit csak akarnak. A mi időnk nem fontos, maguknak meg úgy is kék villogót, meg radar blokkolót adnak, akár közpénzekből! ;)

Mercel 2013.10.09. 20:16:48

@tlantos:

Kcsg környezetvédők!
Ezek folyton lázonganak, ki a fszomat érdekli, hogy mindent lebetonoznak zöldet meg lassan csak kórházban látni!
Betonozzunk oszt aki hangoskodik a zöld miatt majd jól pofánverjük!

Na ja.

"Frigyes"

s3pooler 2013.10.09. 20:18:27

Este nyolckor is simán lehet 2-300 méteres sor akár kifelé, akár befelé. És 7 körül már áll a sor, jártam a cikkben emlegetett szervizbe, az előző buszmegállóban félreállva betöltöttem a motorba a tisztító adalékot, és kb az alatt a 15 perc alatt jutottam el a lámpáig, ameddig járatni kell a motort a tisztító adalékkal. És 7 re értem oda. Inkább reggel hat lehet az utolsó nyugis időszak, és utána este 9-ig áll a káosz. De volt, hogy napközben 13:30 kor kevesebb mint 10 autó volt a lámpánál Bp felé, de ez kiszámíthatatlan.

Mercel 2013.10.09. 20:20:01

@Dövan:

"Nincs valami helyi Parlamenti képviselő, akit baszogatni lehetne azért, hogy történjen valami?
"
De. Van. A cikk is foglalkozott vele, hogy tíz éve az aktuális rablóbanda mindig megígérte, hogy rendezi a helyzetet.

Viszont én olcsóbban (feleannyiért) hazudok neked olyat amit hallani akarsz!

Na?:)

"Frigyes"

s3pooler 2013.10.09. 20:20:36

@stargazerhu: Szerintem adgig ez sem épül meg, meg az emnullás sem, amíg nem sikerül kidolgozni a pénzvisszaosztás részleteit.

Zolika817 2013.10.09. 20:23:06

@isssti: ha 5-10 perccel indulnának hamarabb akkor 5-10 perccel hamarabb kezdődne a dugó

abc 2013.10.09. 20:23:06

@Dövan: De van parlamenti képviselő egy Fidesz bábú operaénekes... jó sokat tett eddig is.

ez a weboldala ahol írhatsz neki :) www.gulyasdenes.hu

Mercel 2013.10.09. 20:23:34

@stargazerhu:

Igen. Úgy nagyjából össze is foglaltad a helyzetet.

Ezért él és dolgozik szerte a világban úgy egy Budapestnyi honfitársunk.
Nem mintha ott kolbászból volna a kerítés, csak mégsem azzal szembesül nap mint nap mint amiről mi itt csacsogunk:)

"Frigyes"

s3pooler 2013.10.09. 20:24:13

@GYUSZI BACSl: Amióta bezárták az OPNI-t, többen vannak "szabadlábon" ugyanilyen állapotban, és rajtuk sem látszik elsőre.
:-(

Mercel 2013.10.09. 20:24:47

@abc:

Pfff az egy kcsg..

"Frigyes"

stargazerhu 2013.10.09. 20:25:19

Így van, kár is ragozni...

Everyl 2013.10.09. 20:27:28

@Dövan:

abszolút szubjektív:

ha jól tudom, akkor Szentiván és Üröm a két legpuccosabb alvóváros (árak és emberek tekintetében is), ha az ürömiek azt mondják, hogy nem, akkor vigyázzállás :)

Mindettől függetlenül mindkét települést nagyon tudom javasolni, szépek, gondozottak, pláne Szentiván, érdemes végiggurulni rajta, csak tudd megfizetni a telek/ház árakat.

stargazerhu 2013.10.09. 20:28:02

@s3pooler: De könyörgöm nálunk még az Alföldön is drágább az autópálya, mint Svájcban az Alpokban. Képzelem milyen ára lenne a Budai oldalon...abból jó pár villát építhetnek majd maguknak...de még így is azt mondom, hogy legalább csinálnák már.
egy ország korruptságát jól mutatja, hogy mennyibe kerül ott 1km autópálya...az EU-ban ha jól tudom, csak a Görögöknél kerül többe, mint nálunk...:)

stargazerhu 2013.10.09. 20:28:39

@abc: Jobb lenne, ha nem lenne....vagy legalább is olcsóbb lenne! :D

abc 2013.10.09. 20:30:28

@Everyl: Pilisszentiván nem is olyan drága, telkek kb fele annyiba kerülnek mint Solymáron ami viszont hihetelen drága.

s3pooler 2013.10.09. 20:33:04

@abc: Ha a BKV járatok útvonalát megnézed, meg is van a magyarázat.

abc 2013.10.09. 20:39:58

@s3pooler: igen ez igaz, itt Solymáron van kék busz. de azért 2x szorzó kicsit húzos szerintem.
Mondjuk a közelekdés miatt minden 2. ház eladó itt évek óta.

@stargazerhu: mire gondolsz?

isssti 2013.10.09. 20:41:02

@SzLacika: Visszafele csak az esti csúcsban van dugesztán..

isssti 2013.10.09. 20:41:54

@Zolika817: Nagy igazság rejlik mondandódban, attól tartok..

stargazerhu 2013.10.09. 20:44:01

@abc: Hogy fizetést kap, adóforintokból ;)

zsoci 2013.10.09. 20:45:01

A kőrforgalmo konkrétan dugót okoz. Mindig.
A jelzőlámpás csomópont átersztőképessége sokkal nagyobb. Ez Közlekedés Üzemtan 1. kb a 3. óra anyaga.

Állítólag biztonságosabb ( szerintem több benne a baleset, csak többnyire kevésbé súlyos ) , olcsóbb a karbantartása.
Viszont ahhol sok a kanyarodó irányú jármű és nagy az áthaladó irány forgalama egy istencsapása.
Aki erre vágyik az hülye. Oda egy rendes lámpás csomópont, hosszabb, többsávos kanyarodó irányok és útszélesítés kell. Ja és az, hogy ne legyen Budapestre beérve minden út elvágva ( Fehérvári út, Bécsi út) vagy maximálisan leszűkitve ( Üllői út ) .

Everyl 2013.10.09. 20:48:55

@abc:

na akkor most akarjon minden Pesten dolgozó...ja nem, Budán (lásd a 10-es) Szentivánra költözni, az a falu egy ékkő, az emberek kedvesek és rendesek, ha meg végiggurulsz rajta, akkor tényleg nem akarsz negyvennél többel menni, persze 5-kor minden bezár, de hát már ott az madaras-Tesco egy köpésre :)

visz 2013.10.09. 21:04:02

@hopptarisznya:
Így van, kb. ennyi. Szó sincs milliárdos beruházásról és rengeteg ember életét könnyítenék meg. Persze ez így soha nem fog megvalósulni. Túl egyszerű volna.

visz 2013.10.09. 21:06:55

@zsoci:
Igazad van, de a jelenlegi kanyarodósáv nélküli megoldáshoz képest azért lényeges javulás volna.

Rocko- 2013.10.09. 21:17:40

benzinkút-tulajdonos polgármester, aki megoldja a dugót.
hahahahahah!

Everyl 2013.10.09. 21:26:19

@zsoci:

hidd el, sokan egy +sávnak is örülnének, de az sincs, azóta amióta az út létezik: Vörösvár irányából balra csak úgy tudsz kanyarodni, hogy bízol a szembejövő jóindulatában.

Auchannal nagyjából működik a cipzár elv (kőrforgalom), az ürömi lámpánál meg nem, ezek a szomorú tények jó pár éve.

zsoci 2013.10.09. 21:27:58

@visz: Sajnos nem. Mert aki kanyaodik az ezentúl is ugyanúgy, ugyanabban a sorban fog állni, csak lassaban fog bejutni a körforgalomba.

Pont ez a baja a körforgónak, hogy nem választja szét a kereszteződés elött a irányokat. Mindenkinek át kell menni a szűk kersztmetszeten, ráadásul terhelv azzal, hogy aki balra kanyarodik az 270 fokot benne van így mind a 3 másik irányt megfogja.

gapoz 2013.10.09. 21:33:19

Bárcsak ott tartanánk, hogy valaki más is komolyan gondolkozna rajta, hogy körforgalom vagy lámpa. Gondolom nem könnyű eldönteni ezért tarthat 15+ évig..
Ha pedig holnap(után) is beszélni akarsz róla:
www.facebook.com/uromikorforgalom

indapass90210 2013.10.09. 21:33:47

@Everyl: Üröm tényleg nem is néz ki rosszul!

@visz: ahogy néztem a képeket kellene kb néhány hídgyűrű, 1-2 kocsi zuzalék feltölteni, meg néhány m3 aszfalt és lehetne csinálni kanyarodósávokat. Szalagkorlátot, táblákat, villanyoszlopot áthelyezni, aztán csókolom.

Ha a pénz felét ellopják, még úgy is meglenne pár millából...

metal · http://electric.blog.hu 2013.10.09. 21:36:53

Csak óvatosan jelzem, hogy a körforgalom mindig a nagy forgalmú utat torlaszolja el, és kisebb forgalmú keresztező utakon javítja az áthaladást.

pitonkigyo 2013.10.09. 21:36:57

@GYUSZI BACSl: Esztergomot Komárom felé is be lehet kötni a M1-be, minek Budapest felé kerülni?

@lovet: azért az itt járó Desiro vonatoknál korszerűbb már nem kell, a pálya miatt megy lassan.

@cso zsi: igen, ha van nagyobb kapacitású út, akkor megéri új házakat építeni újonnan parcellázott telkekre. Lásd Dunakeszi-Vác, Érd-Budaörs.

párnalárva 2013.10.09. 21:50:13

Ez nem 10 éve van így, hanem legalább 20 éve, de vsz. sokkal több. 10 éve külföldön élek, 2 évente látogatok haza és minden alkalommal megdöbbenve tapasztalom hogy semmi nem vátozott az Ürömi kereszteződésnél.
Felfoghatatlan számomra az egész, mivel minimális berehuzással már sok éve, könnyen meglehetett volna oldani a problémát.
Mégsem történik semmi. Tényleg teljesen érthetetlen az egész sztori.

gecófecó 2013.10.09. 21:54:53

Az autósokról huzzák le a legtöbb pénzt és mégis ők (mi) vannak leszrava a legnagyobb ivben.... UNDORITÓÓÓ!!!

abc 2013.10.09. 21:58:42

egyébként nem kel kördorgalom , hanem egy kanyarodo sáv, amihez elég lenne a benzinkuttónál meglévő utszélességet elvinni a kereszteződési (kb 80 méter)akkor lehetne belrakanyaro sáv és máris az egyenesen tovahaladok nem szivnának Bp felé.
befektetés kb 30 millió forint.

s3pooler 2013.10.09. 22:02:38

@zsoci: A lámpás kereszteződés valóbban több autót enged át, de csak abban az esetben, ha a kereszteződésen át lehet haladni a zöld jelzésnél. Itt meg nem lehet. A körgorgalomban mindenki kb azonos sebességgel halad, egyirányba, emiatt a ki-besorolások egyszerűbbek, csak egy irányból érkező járművekre kell figyelned, és ha egyedül vagy a környéken, akkor nem kell lámpaváltásra várnod, sosem kapsz pirosat. Ha meg sokan vannak, akkor lassabban, de mindefelé lehet menni. Ha meglesz a körforgalom, akkor úgyis az óbudai temetőnél lévő lámpa fogja megakasztani a sort, ami idáig simán vissza tud torlódni. Lehet, hogy pont ezért van ilyenre hagyva ez a kereszteződés, hogy az agglomerációs forgalmat egyből, még Budapesten kívül, kellőképpen korlátozzák. De mit várunk akkor, amikor a Nagykörút még mindig úgy működik, ahogy anno a lóvasút és a konflis idejében kitalálták...

lúzer2 2013.10.09. 22:04:51

A TÜZÉPNÉL, AMELYNEK ÜGYE RÉSZEMRŐL MÁR AZ ÜGYÉSZSÉGEN VAN TÖBB MINT 2 MILLIÓ FORINTOS CSALÁSSAL, EGY SZÓRA ÁLLJUNK MEG!!! Megjegyezném, a cikkel egyetértek, de az abban megjelölt Tüzép forgalma nem a lámpák miatt esett vissza!!! Esetleg például a Tüzép mögött, ugyanazon tulajdonosi körhöz köthető cégek egymást követő felszámolása…. végett. AZT MEG VÉGKÉPP NEM ÉRTEM, HOGY A KVÁZI CÉGEK MÖGÖTT ÁLLÓ EMBER, MI ALAPJÁN ÉPÍTETT A 10-ES ÚT MELLÉ MÉG EGY KALITKÁT MAGÁNAK, AHOL TOVÁBBRA IS ÉPÍTŐANYAGOT ÁRUL...

visz 2013.10.09. 22:09:12

@zsoci: Kicsit úgy érzem, hogy tankönyvből beszélsz és nem ismered a konkrét kereszteződést. Szóval ez egy három ágú kereszteződés, ahol a forgalom nagy része a 10-es úton zajlik és ehhez csatlakozik a lényegesen kisebb forgalmú ürömi bekötő. Most az a helyzet, hogy egy Solymár felől Üröm felé balra kanyarodni szándékozók kanyarodó sáv hiányában hosszan feltartják a Budapest felé haladókat, mivel a Budapestről kifelé áramló forgalomtól nem tudnak balra kanyarodni. (érzésre kb. a Solymár felől jövők 10%-ka kanyarodna balra napszaktól függően). Körforgalom esetén az idő nagy részében akadálytalnul áramlana a forgalom a 10-es úton mindkét irányban és ezt csak rövidebb időre - csak az áthaladásuk idejére - akasztanák meg az Üröm felé vagy felől jövők. Szóval biztos vagyok benne, hogy ebben a konrét esetben még egy körforgalom is javítana a helyzeten, sőt, a reggeli csúcs kivételével meg is szüntetné a sort Budapest felé. Most viszont az a helyzet, hogy hétköznap kora este és vasárnap délután is több kilométeres a sor Budapestre befelé.

zsoci 2013.10.09. 22:16:44

@s3pooler: Igen csak egy irányból kell besoroni, de mindnekinek végig kell állnia a sort, ahova nem is megy. És sajnos pont nem folymatos a halads, mert meg kell várni a besorolással, hogy elmenjen aki mondjuk balra menne.

@visz: Nem tankönyből beszélk, hanem tapasztalból. A konrét csomópontot nem használom valóban mindenap, de sok más körforgalomat, mint közelekdésmérnök is "megtapasztaltam". Indokolatlan felfokozott remények vannak , beültették az embrek fejébe, hogy ez már milyen jó, pedig nagyon kevés helyre jó tényleg.
Oda valóm ahhol 2 ( vagy több ) közel azonos forgalmú út találkozik. Ha egy nagyobb forgalmú egy kisebb forgalmúval akkor nagyon rossz, mert nem tud diferenciálni ( vö: különböző hosszú zöld idők) , mindig mindenkit feltart, bárki belehajt.
Sajnos a gyakorlat azt mutatja, hogy inkább torlódást okoz, és nem megoldást jelent. A legrosszabb mikor egy város nagyforgalmú, de jellemzően egy fő irányú ( pl átmenő főút) telepítik. Ilyenkor teljesen tönkreteszi a közelekést.
De azokat is tüzes vasba verném akik a áruházak parkolójába , sokszor csak 3 kihajtóággal, megépítik, aztán állj csak szépen sorba amíg átmész rajta. Ez a legdurvább pl a Dunakeszi Auchannál, na ott maga a káosz ami van.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.09. 22:39:11

@pitonkigyo: ha az amúgy is (elvileg egyszer) elkészülő M10-es pálya és az (elvileg egyszer) amúgy is elkészülő nyugati M0 szakaszait is felhasználnák, akkor alig 5 km autópályát kellene építeni az M10 és Esztergom között.

Ha viszont teljesen új nyomvonalon nyugati irányba Tatabánya vagy Komárom felé építenék, akkor minimum 30 km csak erre a célra szolgáló pálya kellene. Ebből adódik, hogy ha az 5 km nem fog megépülni, akkor a 30 se (:

B.GY. 2013.10.09. 22:50:11

@Zolika817: Múlt héten még kint ült.Azért napközben abban a 20 fokban nem fagy meg:)

kaponyanyi 2013.10.09. 22:51:40

@zsoci: A körforgalom nagy divat,de csak csak dugókat okoz. Nem véletlen, hogy a régi nagy körforgalmakat (Nyugati tér, Flórián, Kálvin) a hetvenes években megszüntették. Akkor még kiváló forgalomszervező mérnökök tervezték az utakat, nem Rogánok tömködték be az aluljárókat, meg Dávidkák tették buszsávokkal és kerékpársávokkal, lámpaátállításokkal lehetetlenné az autósok életét. A kereszteződéseknél a szintbeni elkülönítés a legjobb szerintem.
Mellesleg,ha jól emlékszem, Budakalász és más környékbeli községek megtettek mindent, hogy az M0 észak-budai szakasza ne épülhessen meg.

ikke i drift 2013.10.09. 22:51:51

@zsoci: erre azért vannak megoldások. Pl. lehetne azt csinálni itt is, hogy az észak-déli (befelé jövő) irány kap egy külön folyosót a körforgalom mellett, hogy onnan csak az menjen a körfogalom felé, aki balra akar fordulni, aki egyenesen megy, az megy egyenesen egy körforgalom melletti sávon és a körforgalom után fonódik azzal, aki a körforgalomból hajt ki a Bécsi út felé. Ezzel ki tudod védeni azt a jogos félelmet, hogy a hegy felől folyamatosan érkezők miatt a 10-es út folyamatosan áll majd normál körforgalom esetén a saját mackósajtja alatt. Az esti kifelé menő forgalomnál ilyen veszély nincs, mert abban az időszakban a hegy felől érkező forgalom nem jelentős, kizártnak tartom, hogy a kereszteződés teljes átbocsátóképessége csökkenne (pláne a mostanihoz képest, amikor a kráterek miatt zöldnél sem célszerű 30 felett száguldani kifelé irányban).
kicsit nagyobb térszabást igényel, de a néhai Skoda-szalon szervizútjának a már korábban belinkelt átvágásával a körforgalom elfér, a zöld folyosó meg ott menne, ahol most megy az út.

B.GY. 2013.10.09. 22:55:05

Múlhéten a Keresztúri útról Leányvárra 50 perc alatt értem oda.Vissza is kb ugyanennyi volt.Nem mindig van a 10 esen dugó.

ikke i drift 2013.10.09. 22:56:42

@pitonkigyo: a Desironak két baja van:
1. dízel
2. nem annyira korszeru, mint amilyennek latszik.

bar eredetileg nem igy terveztek, könnyen lehet, hogy ez a vonal dízelüzemmel már nem indul újra, hanem a villamosítást is megcsinálják egy lépcsőben (Picsaba felett már szinte végig állnak a vezetéktartó oszlopok), és akkor úgyis Flirt fog járni erre is, abból a MÁV kap egy nagyobb kontingenst 2014-2015-ben. A Desirok meg maradnak ott, ahol most vannak.

zsoci 2013.10.09. 22:58:48

@kaponyanyi: Igazad van. Amit a nagykörúttal műveltek ezek a idióták, na az mindennek a teteje! Az meg, hogy még mindig nincs M0 egy tragédia a Budapest környékieknek. De sajnos ahhol van , ott meg a fenti okok miatt akkora kerülő, hogy nem éri meg rajta menni. SztEndre-Budaörs 70km!! . A városon át meg 30.

zsoci 2013.10.09. 23:01:24

@ikke i drift: Ezek mind igazak, és működnek is,remekül mint ahogy a " körgeometriás, spirális csomópont" is. Ilyen van Győrben és Siófokon is . Persze ezt is el lehet rontani, mint például Érden a 6x7 útnál.

Csak éppen ennél egyszerűbb és olcsóbb egy rendes , széles jelzőlámpás.

cso zsi 2013.10.09. 23:05:16

@pitonkigyo: Sikerült felsorolnod olyan településeket, ahonnan a népek inkább visszaköltöznek Bp-re, mert a bejutási állapotok a lehetetlen felé konvergálnak.
Mert nem csak Ürömnél van gond.
Azaz, előbb épült a parcellázott telekre ház, majd jött az ígéret, hogy lesz út is.
Persze, lehet, hogy pl. az M2-es 2x2 sávos szakaszain többen autóznak, mint ahol 2x1 sávos.
Ja, mégsem, csak élve meg tudják előzni a kamionokat.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.09. 23:05:20

sok szep sztorit olvastam igy en is megosztanam a sajatomat...

mentem tegnap este 9kor az egyik kulso pesti keruletbol a masikba, semmi dugo, szepen a lampakat sorra elkaptam(nana hiszen beteve ismerem oket:))) ), 5osben 60 al lezavartam a 6 kilcsis tavot 10 perc alatt (kaputol kapuig volt!)

igaz nekem nem csicseregnek a kertemben az ozikek a lagyan csorgedezo patakocska mellett, ez tudatos valasztas volt

viszont van egy jo hirem: 400 alatt lesz a benya, igy meg tobb pilisi lakos tud ugy donteni hogy aktivan reszt vesz a forgalomban

kranführer 2013.10.09. 23:07:58

Szintén zenész a 3-as főút Budapest irányába az első lámpa a városon belül. A tervező amíg nem hagyta el az országot, jó munkát csinált, egy balra kanyarodó sáv beiktatása és kb 1-2 másodperces lámparend módosítással élhető és közlekedhető lett ez a kereszteződés, mind Csömör mind a 17. kerület irányába. Vissza kell hívni, a sok bohócot kirúgni, lehetőleg a Holdig és voilá van jó közlekedés.

kranführer 2013.10.09. 23:10:04

Ja és az ominózus 2006 ősze. Cinkota Gazdagrét 20 perc tankolással igaz motorral mentem ;-D

kaponyanyi 2013.10.09. 23:10:13

@zsoci: Az M0 nagy átmérője is azért van, mert a befolyásos területek vezetői folyamatosan megvétózták a nyomvonalat és az egyre kijjebb szorult. Diktatúrában ilyen nem volt- pl. az M5 bevezető szakasza 3 méterre megy a Wekerle védett házaitól.

cso zsi 2013.10.09. 23:10:33

@Mercel: Az nem környezetvédelem, hogy az autók dugóban állnak, és szennyezik a levegőt.
50-70 km/h egyenletes haladásnál jóval kisebb a károsanyag-kibocsátás, mint alapjáraton, gáz-fék-gáz-fék használatával.

kranführer 2013.10.09. 23:11:49

@cso zsi: Csak a gyávák fékeznek!!! :-D

ízirájderöcsém 2013.10.09. 23:46:03

@kaponyanyi: "Diktatúrában ilyen nem volt"

Hát akkor nincs nagy baj! Hisz most is diktatúra van! Nem igaz, csikánók?? :))

schmittpál 2013.10.10. 00:29:05

@cso zsi: Small & Verhoef "The Economics of Urban Transportation" c. könyvéből idézek (174. oldal):

Goodwin (1996) reviews several studies with estimates of short- and long-run elasticities averaging 0.20 and 0.77. Noland (2001) estimates short-run (five-year) and long-run elasticities of around 0.5 and 0.8, whereas Cervero and Hansen (2002) find an elasticity of 0.79 that applies over a six-year period.8 Cervero (2003), using data that enable him to control for traffic increases from other causes, finds an elasticity of traffic with respect to capacity of 0.4 over a seven- to eight-year period, with one-fourth of that due to land-use shifts.

Tehát több empirikus tanulmány is megállapítja, hogy hosszú távon 40–80%-a megtelik az új kapacitásnak (inkább a felső részén az intervallumnak). Ez nem irreális, ha jobban lehet autózni, lehet, hogy olyanok, akik korábban vonatoztak, váltanak (akár kihasználatlan autót használnak vagy első autót vesznek), esetleg mivel nem olyan tragikus a dugóhelyzet, az agglomerációban vesznek házat stb.

Cimili 2013.10.10. 00:51:47

Pont ma reggel ebben a kereszteződésben araszolgatott velünk a sárga busz. Tizeneggyedik!!! lámpaváltásnál sikerült kikanyarodni a Bécsi útra. Rohadjon meg az összes levegő munkacsoportos!!! Remélem ők is ott szívnak minden reggel és este!

cenzuratroll bosszanto 2013.10.10. 07:17:10

A sok zseni kiköltözött a tutiba.
Viselje a következményeit.

cenzuratroll bosszanto 2013.10.10. 07:21:39

@Mercel:

Ez az. A körforgalmat használni is tudni kéne, nem csak áhítozni, hogy az majd varázsütésre megoldja a problémát.
Ettől még nem tanul meg vezetni a sok okos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 07:37:40

Alagutat kéne építeni, mert az drágább. Az M6-on is milyen jól bevált... ^.^

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 07:40:48

@tlantos: Talán úgy kellett volna kitalálni, hogy az ne járjon nagyobb rombolással.
Ja! Ahhoz gondolkodni kéne.

tlantos 2013.10.10. 08:04:50

@ColT: ugye terveztek, hogy lesz ut. nem jo, zavarja az allatokat. akkor legyen alagut. nem jo, zavarja az allatokat.
nem lehetne elzavarni az "allatokat"?
Egy tetves ut megepitesehez adott esetben ki kell vagni fakat. Akinek ez nem tetszik, koltozzon barlangba.
Viszont utana a levegoszennyezes a folyamatosan halado forgalom miatt a toredeke lesz, es nem b.sszuk set emberek idegeit, no meg az egesz napjat adott esetben.

ikke i drift 2013.10.10. 08:05:52

@zsoci: hosszú távon is olcsóbb szerinted? szerintem a körforgalom kellemesebb a nap nagyobb részében (este, hétvégén, éjszaka), mint a lámpa, arról nem is beszélve, hogy nem zavarérzékeny, ill. a zöld folyosós megoldással abban az irányban nagyobb az áteresztőképesség, mint lámpával (és az a lényeg, a reggeli csúcs sokkal koncentráltabb, a délutáni időben sokkal elnyújtottabb).

lehella 2013.10.10. 09:11:42

Egy laza körforgalom is megfelelő lenne az ürömi elágazáshoz. Solymáron az Auchannál, vagy Vörösvár elején szintén a 10-esen sincs néhány autónál nagyobb torlódás a besorolásoknál, vagy ha van akkor egy percig. Tény hogy nagy körforgalom kell a kamionok, buszok miatt. Vagy ha lenne egyetlen, ~30 méteres kanyarodósáv a Buda felé vezető oldalon, a járművel 90%-a süvíthetne tovább.

Péter Somlai 2013.10.10. 09:18:37

Szemétség!egy magát polgárinak nevezett ország vezetése vagy párt/ok/ nem szívathatnák ilyen sokáig az embereket büntetlenül - mi vagyunk ilyen birkák...jól seggbe kéne rúgni az illetékes urakat!

lehella 2013.10.10. 09:21:04

Az kimaradt h remélem valamit fognak már lépni az ürömi lámpával kapcsolatban, a cikknek köszönhetően, hajrá TC!

Bajusz. 2013.10.10. 09:38:03

Sok okos osztja itt az észt, de közületek hányan laknak a környéken, hányan használják a 10-esnek ezt a szakaszát MINDEN NAP!? Reggel befelé szívunk, délután-este kifelé, és ez így megy 20 éve, amióta népszerű agglomerációs környék lett a Pilis.
Ígéretekkel tele van a padlás, pedig egyszerű a megoldás: közérdek, tehát kisajátítani, megcsinálni, boldogan használni. Ja, hogy mit kéne megcsinálni?
1. Körbezárni az M0-st a 11-estől az M1-ig tartó szakasszal.
2. Gyors, pontos, villamosított vasúti közlekedést Esztergom-Budapest vonalon (az agglomerációs területekről csak Esztergomból járt dízel vonat Bp-re egyvágányú vonalon, ezt újítják most fel, 2015-re talán készen lesz)

Ha ez a két dolog elkészülne, megszűnne a dugó is a 10-esen, mert a többség vélhetően inkább átülne a vonatra, akinek meg autóval, teherautóval kell mennie bárhová az országba, annak nem kéne bemennie a városba, hanem elkerülhetne az M0-son bármelyik irányba. Jelenleg bárhová akarsz menni az országban a Pilisből, a 10-esen be kell menned a városba (kivétel az ország észak-nyugati része - M1 vonala, és talán még Vác és térsége).

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.10. 09:39:04

Ma reggel a lányom 6:18-kor szállt fel PIlisvörösváron a vonatpótló buszra, mert 0. órája lett volna, de 7-kor még csak az Auchannál álltak a körforgalomban ...

A múlt héten is egyik nap két óra alatt ért be a Vörösvári útra.

Az már csak bónusz, hogy a 10 kilós iskolatáskával és még két szatyor különórákhoz való cuccal végig állnia kell a csurig tömött buszban ez alatt a két óra alatt.

A börtönben jobb dolguk van a fogvatartottaknak, az biztos. Ilyenkor miért nem szólal fel az emberi jogi biztos???

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.10. 09:43:10

@cso zsi: "Az nem környezetvédelem, hogy az autók dugóban állnak, és szennyezik a levegőt."

ha az kint van az igen tisztelt agglosok orra alatt akkor igenis az kornyezetvedelem!!!
elvegre a pestieknek a kornyezetet megvedik azzal, hogy annyi autot engednek be ami mar lazan 50 - 70 km/h -val tud suhanni

egyeb kerdes?

Sayniqua (törölt) 2013.10.10. 10:33:36

Talán erre kellene költeni az állami büdzséből és nem stadionokra bazmeg!

Pystyke 2013.10.10. 10:34:29

Szerintem meg nem körforgalom kéne oda,
Hanem egy hosszabb kanyarodósáv,
és a lámpa rögtön be tudná engedni
a solymár felől ürömre fordulókat...
és még meg lehetne fejelni
Buda felől is egy kanyarodósávval is,
és mindjárt rövidre lenne zárva történet...
Nemrég ugyanezzel a módszerrel szüntették meg a torlódást Pilisvörösváron is,
ott bevált, szerintem itt is működne...

karlmann 2013.10.10. 10:50:47

Jó ötlet lehet a körforgalom, csak nem mindegy milyen, mert abból is van sokféle. Ide egy szimpla körforgalom, biztos, hogy nem elég, mert nem old meg semmit. Egy olyan, ahol oldalt elkerülő sávok is vannak, vagyis a forgalom jó része be se megy a körforgalomba, már megfontolandó lehet.

Tegyük hozzá, kis hazánkban a körforgalomban való közlekedés, a forgalomban részt vevők nagy többségének még most is ismeretlen fogalom. Ezért először meg kéne tanulni használni őket.

Lovakkal jöttél Viszockij! 2013.10.10. 11:20:42

Hehe, jól megírtuk, mi? Jól megmondtuk, hogy mekkora a probléma, mi?
Helyi képviselőknél valaki volt már? Illetékeseknél? (Tényleg, ki az?) Rákérdezett már mit tesznek a megoldásért?
Autósok elkezdtek szervezkedni bármit is? Vagy csak ülnek a kocsiban és dühöngenek?Aztán jól leírják kommentben?

MidlifeCrisis 2013.10.10. 12:14:31

Hát, 2010 elején még hatályos környezetvédelmi engedélye és az építési engedély is a küszöbön volt a 2x2 sávos, új 10-esnek, a Szentendrei út és Pilisvörösvár között. Akkor az volt a T. Húgyagyúak legnagyobb baja, hogy lehet-e M10 a neve, hogy legyen rá EU-s pénz... aztán jött 2010 nyara, hirtelen kuss lett, és az engedély pedig szépen lejárt. Ezek szerint olyan nagyon fontos narancsszínű káderek nem laknak arrafelé. És még csak nagy acélhíd sincs ezen a szakaszon, ami esetleg szükségessé tenné, hogy a KÖZ(...) érdekében megépüljön az új 10-es. És még csak nem is vasút, issza meg! Ej-ej... az M4 Abony-Fegyvernek közötti szakasz, és az M0 déli szektor meglévő pálya rekonstrukció keretében elbontani szükséges 20 éves acél-(mi más?)híd! Na, az már nemzeti... öhm, bocsánat KÖZ(gép)ÉRDEK. ;)
Az biztos, hogy ha a maga csiga tempójában is, de a vasút rekonstrukcióval megépül az új 10-es 2x1 sávon az "Ürömi kör"-nek nevezett csomópontig.
A másik biztos pont, hogy az M0 11-10 sz. főutak közötti szakasz környezetvédelmi engedélye megvan, igaz, a csatlakozó 10 úté meg nincs. Ez utóbbi csak azért kell, mert az M0 ezen szakasza a vasút, és a domborzati viszonyok miatt nem tud csatlakozni a régi 10-esre. A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy az "Ürömi kör", és az Auchan között továbbépül az új 10-es, 2x1 sávon, az M0 továbbépítésével, valamikor 2017-2020 között.
Ez most a helyzet. Aztán, hogy jövő tavasz után milyen proiritások lesznek, majd eldől.
(Bár a 2010-es belépőt nézve, ilyen szintű koncepciókat várni a tisztelt magyar politikai elittől - oldaltól függetlenül - igen nagy naívságra vallana... ehhez hosszútávú, felülírhatatlan szakmai döntésekre lenne szükség, ilyeneket pedig ebben a lebujban nem igazán szokás hozni.)

HLaci 2013.10.10. 12:15:33

a f@sznak autókáznak ottan?!?

kőtözzenek szabócsba, tónába, baranyába, ottan úgyis fogyik a nép, viszont van lyó sokk szép üres ótópálya, lehet tépni ezerrel, muhaha...

Klopf 2013.10.10. 12:49:21

2008-ban érvényes környezetvédelmi engedélye volt az új 10-nek, a kisajátítási egyeztetések is elindultak csak a köcsög Levegő Munkacsoport megtámadta a környezetvédelmi engedélyt. Azóta minden reggel elküldöm Lukács Andrást a jó édesanyjába.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 12:55:47

@tlantos: Ha valahol védett faj él, azt nem zavargatjuk csak úgy. A védett állat azért védett, mert olyan már alig van.
Olyankor kicsit arrébb lehet rakni az utat is.
Mondjuk persze, komprmisszumkészség sem árt, meg mondjuk az is gyanús, hogy sok esetben a zöldek mögött különböző érdekcsoportok állnak (itthon meg pláne), ami már csak azért is undorító, mert így a környezetvédelmet is sikerül lejáratni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 12:57:04

@tlantos: Erről beszéltem : @Klopf:
Levegő Munkacsoport elég meredek egy képződmény.

@Lovakkal jöttél Viszockij!: Pont le volt írva, hogy mik folynak.

csokiájsz 2013.10.10. 12:58:45

Egy egysávos körforgalom szerintem csak rontana a helyzeten, lásd Debrecenben az egyetem előtti részt. Nem régen alakították körforgalommá. Azóta a környék be van dugulva, egy kb 250m-es sugarú körben. Egy kétsávos meg csak fokozná a problémát, mivel rengeteg lenne benne a helyszínelés miatti torlódás, amikor a birka a belsőből akarná elhagyni a körforgalmat, a másik birka meg a külsőben akarna elmenni mellette és találkoznának, lásd szintén Debrecenben a Metró közeli körforgalmat.

Miért nem ültök motorra? Jelen helyzetben szerintem az egyetlen gyorsan kivitelezhető megoldás 2 személyig.

lehella 2013.10.10. 13:10:33

@csokiájsz: Én motorral járok, de reggelente nehéz előzni a város felé, állandóan kamionok vagy buszok jönnek. Ráadásul lassan itt a tél. Hazafelé viszont jó a budapesti szakaszon jönni.

Mészáros Laci 2013.10.10. 13:19:57

@lovet:

...illetve ismét lesz majd a vasúti tilos jelzésnél torlódó sor.

Mészáros Laci 2013.10.10. 13:20:57

@Lovakkal jöttél Viszockij!:

nincs egyszerű (helyi) megoldás, jobb is, hogy nem erőltetik.

Mészáros Laci 2013.10.10. 13:22:03

@cso zsi:

a 10-esen reggelente a kocsisor nagyjából pilisvörösvártól ürömig kb 10-zel egész egyenletesen halad.

Mészáros Laci 2013.10.10. 13:22:56

@Pystyke:

nem segítene, csak áttenné a szart kicsit arrébb.

a körforgalom meg végképp gáz lenne.

Mészáros Laci 2013.10.10. 14:04:32

@Klopf:

Nem a Levegő mcs tehet arról, hogy a reggeli csúcsban Budapestre áramló forgalom mennyiségét értelmetlen növelni, mert csak azt érnénk el, hogy a dugó csúcspontja eggyel beljebb helyeződne, mondjuk az ürömi elágazás helyett a Waldorf iskola előtti lámpához, vagy a temetőhöz. Nagy öröm lenne.

Mészáros Laci 2013.10.10. 14:05:28

@MidlifeCrisis:

ez a politikai nyalogatás eléggé értelmetlen.

kitiltott, de seráfütty 2013.10.10. 14:05:49

Otleteim vannak, -bar igy kulfoldrol, egy penzugyileg hasonloan vergodo orszagbol nezve, ahol azert az infrastruktura meg mindig prioritast elvez(!!!)- de nem latok eselyt barmi megvalosulasara is. Itt mar reg epitettek volna egy kisebb feluljarot a sinek fole, meg az uromi elagazasba is. Nem kellenek extrem meretek, majd le is fotozom. Otthon meg egy kanyarodosavra sem latok eselyt, amire pedig megvan a hely (mert megvan, jol ismerem a szakaszt), raadasul az tenyleg filleres tetel. Kb. 50 meter aszfalt egy savon...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 14:09:50

@kitiltott, de seráfütty: Ja, szintben eltolva megszűnnének a gondok.
Ezért nem értem én! Még drága is, mekkora mutyi lenne má' :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 14:10:41

@Mészáros Laci: Nem az. Dilettantizmus lassan kötelező a magyar politikai elittől.

Mészáros Laci 2013.10.10. 14:12:27

@ColT:

az előzmény commentben nem volt túl sok koherencia, fő összetartó erő a politikai célozgatás volt, de az önmagában pont annyit ér.

cenzuratroll bosszanto 2013.10.10. 14:17:11

@kitiltott, de seráfütty:

Gyere haza. Meglepődsz.
orbánisztánban minden ellenkezően működik, mint a normális országokban.
Normális helyeken többszintes kereszteződésekre hajtanak, nálunk a sok gyök kettő IQ-val rendelkező narancshívő gyök-kettő IQ-val rendelkező narancsmámorban úszó potentátokat alkot, akik folyamatosan számolják fel mindenhol a többszintes kereszteződéseket.

Mészáros Laci 2013.10.10. 14:24:40

@ColT:

egyébként meg vicces, hogy a politikához és a focihoz mindenki ért :)

Mészáros Laci 2013.10.10. 14:25:30

@cenzuratroll bosszanto:

te nem csak a politikához és a focihoz, de a közlekedéstervezéshez is is értesz :)

eriela 2013.10.10. 16:25:45

T. szerkesztők, erről is írhatnátok egyszer, ez is jópofa kereszteződés lett, mióta lámpásították: www.peticiok.com/a_forgalombenito_budakalaszi_csomopont_megoldasaert

www.facebook.com/groups/kalaszilampa/

Polgármester álláspontja a 3. oldal végén: www.budakalasz.hu/images/Hirmondo/bh_3013_oktober.pdf

ui.: ha már írtatok, akkor bocs, nem láttam.

EE

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.10. 16:33:21

@Mészáros Laci: en is ohajtanek egy rendes csomopontot az M3on bezudulok elleneben
en miert nem kapom meg mint ott az obudaiak? a palotaiak es zugliak szar emberek lennenek? ugymond masodlagosak az obudaiakhoz kepest?
engem melysegesen felhaborit ez a mentalitas, hogy egyik helyen lehet feltartani a masikon meg raengedik a szeginy pöstiekre az aggresszorokat!!!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.10. 16:49:44

@Mészáros Laci: rendkívül tömör hozzászólásodból azt a következtetést lehet levonni, hogy téged valszeg a Levegő Munkacsoport seggéből húztak ki

Nos tisztázzuk, hogy amit ez a magát civilnek nevező, a gyakorlatban mintegy 10 fő értelmi fogyatékosból álló érdekvédelmi szövetség naponta több százezer család és cég életét keseríti meg, sőt teszi lehetetlenné, ráadásul évi több száz millió dollárnyi nemzetgazdasági kárt okozva.

Az általuk képvidelt ál-környezetvédelemből tökéletesen látszik, hogy sem a járművek, sem a forgalom működéséhez jottányit sem konyítanak.

De még ez is hagyján. Viszont honnan a büdös francból veszitek a bátorságot ahhoz, hogy előírjátok bárkinek (köztük nekem is), hogy milyen járművel, merre és mikor közlekedjen. Én is elmondom neked és a hozzád hasonlónak, hogy mikor és mit csináljon: azonnal húzzatok a picsába.

Ha rajtam múlna, rátok HTK-znám azt a sok elvesztegetett munkaórát, meg sok millió tonna üzemanyagot, ami miattatok kárbavész. Kapnátok egy számlát, fejenként mondjuk 110 millió dollárról, aztán inkasszó a magán számlára, lakás lefoglalás és utána mehetnétek egészséges környezetbe (például Fukusimába) menteni ami még menthető.

Mészáros Laci 2013.10.10. 17:00:49

@GYUSZI BACSl:

Az alapfeltevés hibás így csak remélni tudom, hogy most jobban.érzed magad.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.10. 17:24:51

@GYUSZI BACSl: "Viszont honnan a büdös francból veszitek a bátorságot ahhoz, hogy előírjátok bárkinek (köztük nekem is), hogy milyen járművel, merre és mikor közlekedjen."

belvarosban elo van irva hogy nem lehet oda napi szinten bekozlekedni otthagyva az autot, hiszen ha ledobod az autot a munkaidore akkor 2-3 orankent kell dobalnod a penzt
ergo vannak olyanok akik VESZIK A BATORSAGOT es MEGSZABJAK, hogy ki hogyan hasznalja a gurulo esernyojet

gondolkodni neha azert nem artana...

cenzuratroll bosszanto 2013.10.10. 17:25:44

@Mészáros Laci:

Én a józan paraszti észhez értek.
Többet ér, mint a zseniális közlekedéstervezők láthatóan semmire sem jó diplomája.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.10. 17:26:46

Ma eddig összesen 4,5 órát autóztam (és ebből 3,5 órát álltam egy helyben) a Pilisszántó - Piliscsaba - BP - Piliscsaba - Pilisszántó útvonalon. Összesen mintegy 60 km volt, de egy gyerek még nincs otthon. Úgyhogy tévedsz, nem vagyok jobban.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.10. 17:32:46

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: nem erről beszélek és nem gyakran járok a belvárosba

Arról beszélek, amikor a félkegyelmű LMCS aktivista közli, hogy járjak inkább vonattal a kocsi helyett.

Igaz, hogy tetves meg rühös leszek a sok le-nem-szállított hontalantól, retkes lesz az összes ruhám a lehányt ülésektől, ellopják a pénztárcámat a 4-6-os villamoson, a szükséges cuccaimat majd kocsin húzom magam után, és naponta 35 jegyet veszek, darabját 400 Ft-ért.

És még közben lökdösődöm is és be se férek a metróba és gyalogolok napi 3 órát a következő megállóig és várok n+1-szer 10 percet a következő füstokádó, lehányt, takarítatlan ótvaros Ikaruszra.

Tudod mit? Nem fogom ezt csinálni. Tőlem te nyugodtan csináld ezt, ha neked tetszik, nekem nem tetszik.

Energon 2013.10.10. 17:59:42

@GYUSZI BACSl:
Nagyon helyes, pont az ilyen emberekre lesz szükség, hogy megfizessék majd az 1000forintos benzint (és jó sokat adózzanak utána !), én meg majd inkább olvasok, nézek filmet a kényelmes és meleg vonaton, ahelyett, hogy araszolnék, vezetésre kellene figyelnem, idegeskednem.
Vitathatatlan, hogy nem tiszta, de feltalálták a váltóruhát és a kézmosást.

Javaslom a dohányzást és az alkohol fogyasztást is, minden adóforint jól jön az államkasszába.

Nem, nincs közöm a környezetvédőkhöz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.10. 18:02:35

@Energon: " én meg majd inkább olvasok, nézek filmet a kényelmes és meleg vonaton,"
Az meg késik.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.10. 18:06:08

@Energon: Sajnos a vonat nem kényelmes és nem meleg, gyorsnak se gyors, késik is és ráadásul nem lehet vele naponta 8-10 helyre elmenni városon belül. És hát pont nem a nyugati pályaudvaron van minden intéznivalóm állandóan.

Arról meg nem is beszélve, hogy egyébként fel is szedték a vonatsínt, szóval így aztán tényleg nem könnyű.

Mészáros Laci 2013.10.10. 18:27:51

@cenzuratroll bosszanto:

Ez nagyszerű!

Akkor használd a józan paraszti eszet :-)

Vegyünk egy közlekedési csomópontot. Reggeli csúcsbanáthalad rajta a belváros felé mondjuk óránként 6000 jármű. Ha növeljük a csomóponba érkező autók számát akkor kb 6500-nál bedugul, és onnantól csak óránként 3000 autótud áthaladni rajta (az autók lassabban mennek, araszolva indulnak stb). Tehát a józan ész azt mondja, hogy NE engedjünk 6000-nél több autót abba a csomópontba, mert a helyzetet csak rontanánk ezzel.

Lényegében ennyi. A józan ész akkor működik, ha tapasztalatokkal egészül ki.

Mészáros Laci 2013.10.10. 18:34:45

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Akkor szoktak megépülni a Budapest felé haladó forgalmat NÖVELŐ eszközök (felüljáró, stb) amikor egy, a cikk szerzőjéhez hasonlóan bosszankodó politikus a közlekedésmérnököket lehülyézve, a józan észre hallgatva keresztülnyomja a párszázmilliós beruházást. Ami persze pont azt eredményezi, amit a mérnökök forgalomszimulációkkal előre jeleztek: még nagyobb dugó.

Mészáros Laci 2013.10.10. 18:37:38

Itt egy játék, próbáljátok ki:

www.traffic-simulation.de

Lehet állítani a belépő forgalmat megtalálni azt, amikor még szinte sosem alakul ki dugó, és megfigyelni, hogy mennyire lecsökken a kapacitás dugóban.

Mészáros Laci 2013.10.10. 18:42:35

@GYUSZI BACSl:

Azért látszik, hogy haladnak a vasútrekonstrukcióval,rendes kétirányú pályának készítik elő a kereszteződéseket. De hogy mikorra lesz kész, gőzömsincs.

Mészáros Laci 2013.10.10. 18:47:57

@eriela:

Szentül meg vagyok győződve arról, hogy budakalászon direkt bénítják meg a lenfonói csomópontot, "lebeszélve" az autósokat hogy arra menjenek. Persze kevés sikerrel. Amikor néha nem működik a lámpa, nincs dugó.:-)

kitiltott, de seráfütty 2013.10.10. 19:43:40

@Mészáros Laci: talan, ha ki is fejtened. A ki-, de foleg a varosba bemeno forgalom gordulekenyebben haladhatna, tekintve, hogy nem fogna a komplett sort a most egyenesen halado savban indexelo lekanyarodni vagyo delikvens. Budakalasz fele maximum kb. 10% kanyarodik. Ha pedig jarsz arra, tudod, hogy reggel befele all a sor, este meg kifele, tehat a bemeno irany melletti kanyarodosav jelentosen javitana a helyzeten. Most nem mennek bele a kovetkezo lampak hangolasaba es a forgalmat figyelo kamerak szuksegessegebe bentebb. De kezdesnek ez is megtenne, amig nincs meg a korgyuru...

Mészáros Laci 2013.10.10. 19:53:43

@kitiltott, de seráfütty:

Befelé nem szabad segíteni a forgalmat, mert a beljebb levő, már most.is maximálisan terhelt csomópontokat dugítana be a többlet autó. Játssz az imént lunkelt forgalomszimulátorral, nagyon kedves ést tanulságos.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.10. 19:55:37

@Mészáros Laci: nem tudom miről beszélsz, meg azt sem, hogy a csomópontokat mire készítik elő, az mindenesetre tény, hogy egy pályát építenek vissza és nem kettőt, és a BP-Esztergom szakasz menetideje 8 perccel lesz rövidebb ... mindezt 60 milliárt Ft-ért

Amúgy egy szemmel egyszerre belátható szakaszon 0-2 ember dolgozGAT általában, és az eredeti egy éves ígérethez képest most másfél éves csúszást prognosztizálnak (az optimista vágyakozók)

Szóval álomvilágban élsz.

Azonkívül jó lenne, ha valami tipped arra is lenne, hogy ha csak 6000 autót engedünk be a városba, a plusz 500 mégis hogy jusson el dolgozni. Mert azt azért tételezzük fel, hogy nem mind a Vidámparkba mennek szórakozni. Főleg most, hogy még az is bezárt.

Lassan már csak az Adóhivatal lesz nyitva és mindenki oda mehet majd csak 1 milliós büntetést fizetni, hogy nem rendelt pénztárgépet.

eriela 2013.10.10. 20:21:40

Budakalászi kereszteződés:

@Mészáros Laci:
persze, olvasd el a korábbi kommentemben hivatkozott újság 7. oldalát is, az is erről szól: mosakodnak.

1) Miért nem lehet éjjel villogó sárgára állítani a lámpát? Este 11-kor 5 percet várni a zöldre elég gáz...
2) Miért van a gyalogosak külön üteme, amikor nyomógombos bejelentkezése is van? Nagyon "jó" érzés, amikor minden irányból kígyózva állnak az autók, büdösítenek, és várják, hogy a nem létező gyalogosok átmenjenek a posta előtt. Sőt mikor végre a Pomáz felől érkező balra kanyarodó sáv zöldet kap, ami eleve ritka a hév sorompója miatt, még elsőbbséget kell adnia a szintén zöldet kapó gyalogosnak. Van, hogy ebből a sávból 2-3 ciklus alatt csak 2-3 autó tud átjutni, mert vagy meg kell várnia a gyalogosokat, vagy kimarad az üteme, mert épp hév jött...

Persze, az átmenő forgalmat akarják leszoktatni, de az ingázó tranzit csak reggel és este egyszer-egyszer szívja ezt meg, viszont aki helyi, az napközben többször végigszívja míg közlekedik a városban. Hurrá, jól megszivattuk a Pomáziakat!

Persze az is világos, hogy az egész probléma fő oka az, hogy az M0-ás itt ér véget, (Óbuda és Budakalász a már több mint 10 éve tartó vitában nem tudott megegyezni a nyomvonalról (a legújabb _pletykák_ szerint az új nyomvonal Pomáz és Kalász között a tervezett elkerülőút helyén fog megépülni)) és hogy nem épültek meg a települést elkerülő utak.

Mészáros Laci 2013.10.10. 20:40:28

@eriela:

Ismerem a csomópontot. Nem ez a legdurvább hiba hanem.pl a biciklistákról tök elfeledkeztek a lenfonó-11-es közötti szakasz felújításakor.

Az M0 folytatásáról már öt éve ismert, hogy 2015 előtt nem kezdik el.

Mészáros Laci 2013.10.10. 20:55:13

@GYUSZI BACSl:

6000 per óra, Gyuszi bácsi. A többi 500 jöhet előbb vagy később.
De ha beengedünk óránként 6500-at, akkor 3000 fog elkésni.

Mészáros Laci 2013.10.10. 20:56:53

@GYUSZI BACSl:

6000 per óra, Gyuszi bácsi. A többi 500 jöhet előbb vagy később.
De ha beengedünk óránként 6500-at, akkor 3000 fog elkésni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.10. 21:04:48

@GYUSZI BACSl: mi a kulonbseg az LMCS aktivista es a pl. a rogantoni kozott?
a kerdesfelteves szerint semmi, mindketto egyfajta autohasznalatot lehetetlenit el

visszaterve a kerdesedre, elmondom nalam hogy mukodik a dolog...
varosszeltol varosszelig, ami szamomra 22 km hetvegen 35 perc autoval, ejjel lenne olyan 30 perc
ez a tavolsag dugoban amikor a magafajta gurulo esernyot patyolgatok ELLEHETETLENITIK az en autos utamat akkor 1 ora 20 perc lenne autoval!!!
ez csak lenne, mert inkabb BMV -vel megyek, igy 1 ora 5 perc lesz

igaz engem is zavar a sok extra autos aki bezudul az utamra es ellehetetleniti az en kenyelmes autokazasomat es nehanapjan amikor tenyleg szukseg lenne ra akkor ideges is vagyok
szerencsere ez csak 2-4 havonta van, mert original szamomra nem volt fontos hogy a kertem vegen az őzikék csicseregjenek

eriela 2013.10.10. 21:10:38

@Mészáros Laci:
hahaha, biciklisek? jó vicc...
pár éve kezembe került egy turisztikai kiadvány Budakalász javasolt kerékpárútvonalairól: szépen be volt rajzolva rajta, hogy kerékpárral Pomáz felé a Pomázi úton kell menni. Aki már tekert arra, az tudja, hogy ez egy életveszélyes szakasz: szűk és rossz minőségű út nehezen belátható kanyarral és száguldó (80km/h!) autókkal.

A kerékpározás Magyarországon extrém sport, életre-halálra!

cso zsi 2013.10.10. 21:39:18

@schmittpál: Hazánkra "tipikusan jellemző" dolgokat hozol.
Van ~3millió szgk, félmillió tgk és busz.
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html
Mennyi fog ezekből másfelé menni, mert szélesebb út van adott ponton?
Mely családok fognak hirtelen második autót venni?
@Mészáros Laci: 10-zel egyenletesen döcögni az továbbra is környezetszennyezőbb, mint a tempós haladás.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Egyéb? Csak annyi, hogy mit is akartál írni?

Luk Szájpóker 2013.10.10. 21:39:32

Miután elbontották a síneket, volt kb 3 hónap, amíg a töltésen tudtam menni minden reggel, kb 50es átlaggal. Se lámpa, se dugó.

Amíg nincs fejlesztés, tisztelettel kérem az arra haladókat, engedjék el a kanyarodókat és haladjanak amikor lehet. Én ezt teszem. Köszi

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.10. 21:43:52

@cso zsi: nem erted?
azt allitottam hogy az aggloban valo reggelo massziv dugo az kornyezetvedo
mert a pestiek kornyezetet megvedi

tul sok idot toltesz el a benyagozben hogy a sok karosanyag elvette mar az eszedet?

nem is beszelve arrol, hogy sok ember a massziv dugo hatasara elkoltozik, es nem fog napi 3-4 orat a dugoban eltolteni

ez csak egy logikus gondolatmenet, semmi egyeb!!!
szerintem amugy a himbilimbidre is karos a sok benyagoz, nem csak az eszedre

Mészáros Laci 2013.10.10. 21:44:40

@eriela:

Igen, életveszélyes, soxor jártam arra bringával is.
Villogó, utcaseprő-mellény kötelező.

cso zsi 2013.10.10. 21:50:23

@Mészáros Laci: "Befelé nem szabad segíteni a forgalmat"
Amíg "bent" van minden, amit muszáj elérni, addig segíteni kellene. Ha majd a tömegvonzó létesítményeket (bíróságok, bankszékházak, kormányzati székhelyek) nincsenek elkülönítve egy városszéli, vagy elSZIGETelt területre, addig a fővárost naponta ostromolja a tömeg.
A menetirány megfordítása azonnal megszüntetné a problémát.

cso zsi 2013.10.10. 21:52:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Dízelezek. ;)
Valamint, bentről kifelé járok. Ebben annyi csak a pocsék, hogy vidéki városokba érve ugyanúgy belecsöppenek a helyi "rush hour"-ba.

Mészáros Laci 2013.10.10. 21:57:51

@cso zsi:

Igazad van, de azért jelzi, hogy az autósok okosan.alkalmazkodnak. Az "araszolás" (lásd a fenti német weboldalt) kisebb átbocsátóképességet és gazdaságtalanabb haladást jelentene. Ez azért ritka együttműködés :-)

Mészáros Laci 2013.10.10. 22:00:42

@cso zsi:

Figyi, én értem.a CÉLT.

Nem EZT vonom kétségbe. De nincs értelme egy lépéssel beljebb engedni az autótömeget, ha ennek következtében a kívánt célok elérhetősége ROMLIK.

Mészáros Laci 2013.10.10. 22:04:01

@cso zsi:

A kilépő forgalom mindenkori támogatása segítene.

Akkor most képzeld el a zöldövezetből, agglomerációból AUTÓVAL érkező képviselő ezt támogatni fogja? Költői kérdés volt.

kitiltott, de seráfütty 2013.10.10. 22:25:47

@Mészáros Laci: Megnezem majd geprol, erdekes kis jatek lehet. Nem tudom, megvan-e meg az az egyetlen lampa beerve a varosba, amit kihagytak a zoldhullambol. Ott volt meg a Shell kut elott, egy zajvedo fallal vedett lakoteleprol engedte ki a lakokat. Azert emlitem, mert az ilyen aprosagok miatt megint kezdodik a dugo elolrol. Ugyanis beljebb erve rogton oszlik a forgalom ketfele, majd az Arpad hidnal is meg haromfele, mivel nem mindenkinek ugyanott van dolga. Szoval szerintem, ha odaig el lehet vezetni a reggeli csucsforgalmat, akkor mar mindenki megy a sajat dolgara, kvazi elnyelodik a dugo jo resze.

cso zsi 2013.10.10. 22:46:55

@Mészáros Laci: "A kilépő forgalom mindenkori támogatása segítene."
Az adott helyszínen kifelé sem lehet haladni.
De Bp több kivezető útja is leszűkül kifelé, tehát megszökni sem lehet, nem csak behajtani.

Mészáros Laci 2013.10.10. 23:50:32

@cso zsi:

A menetirány megfordítását nem értem.

cso zsi 2013.10.10. 23:53:37

@Mészáros Laci: Az baj. Úgy tűnt, eléggé szájbarágósak az előtte lévő mondatok.

Mészáros Laci 2013.10.10. 23:55:01

@cso zsi:

Nem a hivatalok miatt vannak a dugók.hanem a munkahelyek elérése miatt.

Egyébként meg gazdagok vagyunk. A reggeli csú csban azautók kb 95%-ában egyetlen ember ül.

Mészáros Laci 2013.10.10. 23:59:42

@cso zsi:

Én mérnök vagyok, nekem az olyan javaslatok, hogy költözzön a parlament Kecskemétre és megszűnnek a dugók - szarkazmus kategóriába.esnek. Matematikikusoknak ez jó játék, a mérnök a peremfeltételekre épít. Mérsékelt égöv, aerob élőlények, stb.

schmittpál 2013.10.11. 02:22:49

@cso zsi: Hosszútávú hatásokról beszélek, nem az releváns, hogy MOST mi van, hanem 5-8 év. De ha figyelmesen olvastad volna a bemásolt szöveget, abból is kiderül. Szívesen megismétlem magam: ha jobb a közlekedés, többen fognak kiköltözni, és többen fogják a vonathoz képest választani az autót. Mert hogy "olcsóbb" lesz (időbeni költségeket tekintve). Nyilván a jelenlegi is egyensúlyi helyzet: akinek jobb a vonat, azzal jár, akinek meg az autó éri meg, azzal. De nem teljes lesz a telítődés, az is tény, szóval egy kétszer hatsávos autópálya nyilván segítene. Nem teljesen látom: hol releváns az, hogy hány teherautó van ma Magyarországon?

cso zsi 2013.10.11. 08:32:16

@Mészáros Laci: Bp belső kerületei lassan csak irodaházakból állnak. Az Arany János utcai metrómegálló el van méretezve, nem gondolták 25 éve, hogy ekkora embertömeg akar ott közlekedni.
Ügyintézéshez ügyintéző, és ügyfél kell, valamint ezek találkozása.
Azok meg jönnek, amivel bírnak, vagy amire telik.

@schmittpál: Azt azért látod, hogy Pest megyében mennyi a szgk állomány (kevesebb, mint Bp-n), amiből a környező településeken csak valahányad része van.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.11. 08:33:15

@cso zsi: te is nagyon jol tudod, hogy anno nem gondoltam komolyan :)
en minden Bp kornyeki autost be akarok szopatni, fuggetlenul attol hogy agglos vagy belvarosi :)))

az csak egy szintiszta logikai fejtestegetes volt hogy a dugo igenis lehet kornyezetvedo
nem mellesleg lehet celja is a dugonak, lasd "schmittpál 2013.10.11. 02:22:49" en is ugyanezt mondanam

egyeb kerdes?
a pm10 -et es kistestvereit nem en szivom hanem TE, nezd meg hol van a gurulo esernyodon a legbeomlo nyilas es csodalkozz hogy meg a bringas is 40 cm -rel feljebbrol szivja a levegot
(mondjuk az olmos uzemanyag koraban meg megertem hogy jo volt igy ervelni, de gondolom meg mindig csak lentmarad a dzsuva)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.11. 09:50:51

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

ezt a guruló esernyőt ezt mostanában hallottad valahol, hogy ennyire tetszik?

Egyszerűen nem tudod elképzelni, hogy valakinek nem az a dolga, hogy odamegy valahova és ott van amíg este el nem megy onnan?

Nem tudod felfogni, hogy van, aki úgy dolgozik, hogy 15 helyszínen egy nap és még annyi cucc is jár hozzá, hogy nem lehet autó nélkül megoldani? Vagy teherautó nélkül?

A mosógép szerelőnek meg a mentősnek a jármű nem guruló esernyő, hanem a munkájának a része és nem minden munkát lehet BKV-val elvégezni. Ezt egyszerűen nem tudod felfogni? Hogy próbáljam elmagyarázni? Lehet, hogy te egyetemista (vagy a kommentjeidből ítélve általános iskolás) vagy, de más meg nem. Te bemész és aztán haza, más nem.

Remélem, most már érted.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.11. 10:00:36

@Mészáros Laci: pont ezért tartunk itt, mert az a sok okos mérnök, mind a gyakorlati igényektől totálisan eltérő, a sok hasznavehetetlen tankönyvből tanult lózungok alapján dolgozik

pont ilyen ez a baromság is a 95%-ban egyedül használt autókról, ami szerinted a gazdagság jele

mégis mit kéne csinálni? stoppolni? hátha felvesz valaki a sok cuccommal? és pont arra megy majd? például a 10-esen befelé stoppolok majd, hogy hátha valaki épp Komáromba megy, ahogy én

biztos hamar oda fogok érni ahova kell, gratulálok

mi van akkor, hogy ha menet közben olyan telefonokat kell intéznem, amit nem hallhat más, például a falubeliek, akiket tudnék hozni magammal?

és ha minden nap újra kell szerveznem a másnap reggelemet, akkor vajon nem megy rá egy órám és 30 telefonbeszélgetés (szorozva 5 háztartással kocsinként), hogy ez összejöjjön? a munkaórám nem pénz? lehet, hogy a tied nem, de az enyém igen, sőt a telefon is pénzbe kerül, nem is kevésbe

csak még annyit szeretnék ezúton a mérnök társadalomnak kedveskedni, hogy a házunkon csak azok a dolgok nem működnek jól, amit a nagyon okos mérnökök javasoltak, sőt egyes dolgokhoz ragaszkodtak, amit mi laikusok találtunk ki, az mind úgy jó ahogy van

mégegyszer megismétlem: a mérnökök ÖSSZES ötlete szarul működik, egyetlen kivétel sincs

szóval sajnos a sok elméleti okos mérnöknek halvány fingja sincs a gyakorlatról, csak a szája jár

Mészáros Laci 2013.10.11. 10:07:44

@GYUSZI BACSl:

Drága Gyuszi Bácsi, nem beszélünk egy nyelvet.
Csókoltatlak.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.11. 15:10:08

@GYUSZI BACSl: "mégis mit kéne csinálni? stoppolni? hátha felvesz valaki a sok cuccommal? és pont arra megy majd? például a 10-esen befelé stoppolok majd, hogy hátha valaki épp Komáromba megy, ahogy én"

ott helyben a gyesznyoneveldeben nincsen felvetel? lenne friss videki levego, nem kellene reggelente gorcsolni a dugoban, es magadfajta ertelmi szintuek kozott lennel egesz nap (habar nem tudom ehhez a röfik mit szolnak)

a retek mosogepszerelo meg jojjon taxival, amit elkernek abba siman belefer a taxidij...

a mentos hasonlatod meg haaat bicskanyitogato
ott reszeled a fszodat a dugoban a sok majommal egyutt, csinaljatok a hatalmas nagy torlodast ugy hogy a mento is keslekedve tud kierni es akkor meg van merszed ide beirni ilyen alsagos tetu modon
ha igazsag lenne, akkor a magadfajta dugonovelohoz 2 oraval kesobb kellene hogy kierjen a mento is, csak sajnos nincsen igazsag a foldon

cso zsi 2013.10.11. 15:53:36

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Azt azért megnézem, hogy viszi el a taxival a rossz mosógépet. Ja, a taxi pont olyan autó, mint a többi, csak mintás.
A mosógépszerelőn kívül akad még pár szakma, ami hasonló járműigényt kíván. Ma csak 300 kilométernyit autóztam, hogy az ország valamelyik táján jól működjön egy bizonyos szolgáltató internetje. Aztán most villamosra szállok.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.11. 19:48:58

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: tényleg nincs igazság, mert amióta az OPNI bezárt, azóta az ilyenek, mint te, szabadlábon vannak felügyelet nélkül ... elég szomorú

B.GY. 2013.10.11. 22:32:12

Néha úgy csinálom,hogy elmegyek Szentendréig aztán Pomáz felé Pilisszentkeresztig.Arra is fel lehet menni a 10-esre.Meg még szép hegyi utak is vannak,lehet levegőzni nézelődni:)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.12. 22:01:04

@GYUSZI BACSl: aha szoval te jatszottad azt a csopp kis eszedet es probaltal ervelgetni de amint jott egy ellenerv erre ez lett a valaszod? egy csak es kizarolag a masik intelligenciajat firtato szemelyeskedes

mit tudsz mondani annak akihez a mento nem er ki mert a magadfajta bunko lefogja a mento utjat
megkerlek ra, hogy valaszoljal, mert en is probaltam korrekt lenni korabban es valaszolni a harmatfing erveidre

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.12. 22:07:43

@cso zsi: akad igen, pl. a dildó hazhozszallito szakma
de te szerinted koser dolog hogy ok is bedugithassak az utat ugye?
mert az is egy SZAKMA

a masik agyhalottol kellett volna kerdezni, hogy ugyan mar a mosogepszerelo az megis miert a reggeli dugoban szaporitja a tomeget, de gondolom erre is lenne valami jo kifogasa

cso zsi 2013.10.12. 22:25:11

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: A dildós, az nem szakma, de többnyire futárral küldik, ha nem az üffél vonul be a szerszámkereskedésbe.

A mosógépes (és sok más szolgáltató), minő hihetetlen, munkaidőben dolgozik. Mint az irodákban seggnövesztők, bármily fontos is a beosztásuk.
Talán ezért van az, hogy egy csomó munkaerőnek szabadságot kell kivennie ügyintézéshez, valamint a mosógép- (kábeltévé-, fűtés-, stb hibaelhárító)szerelő várására.
Az ételfutárnak látszó szakadt kombik is a reggeli csúcsban látnak neki a kaja kihordásának. A vizesballonos, és a szőnyegcserélő sem délben kezd.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.10.13. 09:13:06

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: áruld már el, hogy melyik volt az ellenérved? a "gyenyónevelde"? vagy a "magadfajta értelmi szintűek"? vagy hogy "a magadfajta dugonovelohoz 2 oraval kesobb kellene hogy kierjen a mento"

te kezdtél velem személyeskedni és én arra válaszoltam a te rendkívül primitív stílusodban

én csak növelem a dugót, de amikor te autókázni akarsz, akkor a te "kényelmes autókázásodat megzavarjuk", mert te persze akkor autózol amikor csak akarsz, és te nyilván olyankor sem növeled a dugót

ezzel szemben harmatgyenge érv, hogy az ember dolgozni akar ...

sajnálom, de én egy ennyire szélsőségesen primitív és értelmi fogyatékos emberrel nem kívánok a továbbiakban beszélgetni

btprg 2013.10.18. 12:57:52

Lehet hogy most már hülyeség írni, mert úgyse fogja senki olvasni, de:

Az miért nem jut eszébe senkinek egy ilyen dologgal kapcsolatban, hogy
1. tényleg csak azok mennek-e autóval, akiknek szükséges? Mert lehet, hogy GYUSZI BÁCSInak 10 helyre kell egy nap Pesten belül szaladgálnia, de x másik meg ugyanúgy csak az egész nap egy helyen lévő munkahelyére megy egyedül autóval!
2. nagyon fasza, hogy valaki azt akarja, hogy "őzikék csicseregjenek a kertjében" (nem tudom ki írta, ez tetszett :D), de hogy a sok környező picsa falvakba kiköltözött Pesten dolgozó és mindent csináló haza csak aludni járó nyomorult miatt van a dugók 90%-a, az is biztos! Azt is mondhatnám, hogy az ne sírjon aki kiköltözött hogy most milyen szar bejárni (tisztelet a kivételnek aki alapból ott lakott); de ez még mindig kevés lenne, mert saját magukon kívül azokat is megszivatják akik csak a városon belül akarnának járkálni. (Természetesen a városon belül is kerülendő a felesleges autóhasználat.)

mnandy 2014.01.24. 15:34:47

mégogy az "Ósan"-ig ér a sor, ne tessék röhögtetni! Én akkor szoktam át a távolsági buszról a vasútra, amikor - és ez még jóval a Desiro előtt volt! - reggel fél hatos esztergomi indulással lekéstem a 10 órási megbeszélést az Alkotmány utcában.. fél hattól fél tizenegyeig tartott, és P.vörösváron, a Bányatelep megállónál nem tudott kiállni a busz az öbölből, mert feltorlódott a sor mellette..

Vörösvár belterülettől araszoltunk az ürömi lámpáig! (Hol van oda az Auchan!?)

Ez akkoriban napi gyakorlat volt, ha azt veszem, a helyzet javult valamit, persze az út minősége tényleg gyalázatos..

:D
süti beállítások módosítása